Natuurlijk waren ze vooraf niet akkoord gegaan. Leer mij het beleid kennen (helaas heb ik dat dus al meerdere keren gedaan). Achteraf loopt Nijland uiteraard die actie de hemel in te prijzen. Lekker meelullen met de publieke opinie.
Nijland vroeg zich nog af waarom er niet overlegd was vooraf, maar dat is echt een non-argument.
Dat is achteraf wel heel makkelijk aan te dragen nu iedereen heeft kunnen zien wat die actie los heeft gemaakt. Natuurlijk zeg je dan dat je dat had toegestaan. Na alle emotionele reactie's wil je uiteraard niet de botte lul zijn. Het is echter maar ten zeerste de vraag of het vóóraf ook goed gekeurd was. Toen waren er immers nog geen emotionele reactie's geweest en was je bij een verbod dus ook niet de botte lul geweest.
Als de FC niet zulke positieve reactie's had verwacht (wat ze waarschijnlijk niet gedaan hadden) hadden ze het uiteraard verboden.
Dat is echt alleen maar achteraf praten en het lijkt me daarom totaal misplaatst om daar nu nog mee aan te komen.
Bovendien was het risico op een verbod veel te groot. Daar kan ik heel goed inkomen. Het belang van de gedachte achter deze actie was te groot om dat risico te lopen. Dat lijkt me echt allemaal zo klaar als een klontje.
Jij kan die bestormingsactie niet waarderen maar je post hierboven:
quote:
Mooi eerbetoon..
*stil is*
De uitvoering kan je wel waarderen, maar de voorbereiding had er dus nooit moeten zijn? Dat gaat niet echt samen volgens mij.
Het ligt trouwens wel wat genuanceerder. Die zogenaamde bestorming (lees: duw en trekwerk) is mede veroorzaakt door de politie te paard die zich daar nogal twijfelachtig heeft gedragen. Het is zo frapant dat de club dat gewoon kan benoemen en ze vervolgens al een hard gemaakte beschuldiging hebben. Hun woord is gelijk de waarheid.
En als het niet zou gaan om die fakkels op zichzelf maar om de bestorming vooraf vraag ik me af waardoor die bestorming is ontstaan. Dat had toevallig niets te maken met een poging om die fakkels vooraf te voorkomen? Dan wordt er dus indirect alsnog opgetreden tegen die actie, maar krijgt het naar buiten toe een andere naam. Wel zo handig immers, wanneer er zelfs in de media lovend over het gebeuren wordt gesproken.
Het is dus zo:
-club probeert fakkelactie te voorkomen
-club looft achteraf de actie
-club vervolgt de verantwoordelijken, maar richt zich enkel op wat er vooraf aan ging en niet aan de uitvoering zelf om de publieke opinie niet teveel tegen zich te krijgen.
Dus de actie is goed met dat vuurwerk, daar lopen Nijland en co nu mee te pronken. Maar het naar binnen nemen wordt veroordeeld. heel apart.
Dat een steward zijn vinger zou hebben gebroken is sneu voor die persoon, maar het is slechts een gedeelte van het totaal-plaatje. FCG heeft zich daar tegen de groep opgesteld die zij nu loven. In het gedrang wat een gevolg was van die actie is toen een vinger gesneuveld die toevallig van een steward was. Omdat de intentie niet was om mensen te verwonden is het irrelevant om dat nu naar buiten te brengen. Een stok om mee te slaan zeg maar.
Ik hoorde dat de familie's van de twee overleden supporters het prachtig vonden. Doel bereikt lijkt me dan. Een gebroken vinger geneest wel weer, en in dit geval kunnen we ook met recht stellen dat het doel de middelen meer dan geheiligd heeft.
quote:
Ik hoop in ieder geval niet dat men optreed tegen de fakkelactie.
Dat doen ze dus wel. Al is het indirect omdat die actie zelf zo goed is ontvangen.