quote:Lois schreef:
Eva heeft prima geslapen, wij trouwens ook , en was vandaag toch nog wel een beetje van de kook. Ze gaf hoofdpijn aan en daar hadden ze ons al voor gewaarschuwd, dat komt vaker voor na zo'n lumbaalpunctie. Iris is lekker met Bram bij oma gaan spelen en zo hadden wij even een dagje samen.
We hebben heerlijk gepuzzeld, de nieuwste verslaving van Eva, en getekend en samen schoongemaakt (dat vind Eva een feest).
Voor de rest heel veel geknuffeld en op de bank tv gekeken. Je kon goed merken dat ze echt nog even moest bijkomen, ze wilde zelfs een speentje vanmiddag en dat wil ze al heel lang niet meer overdag.
De hoofdpijn lijkt inmiddels over en ze eet en drinkt ook weer goed.
We hebben heel lang zitten kletsen over haar nieuwe brilletje en Eva wil een bauw billetje en een paasze (blauw brilletje en een paarse)
quote:Rewimo schreef:
Een bauw billetjeDat moet lukken toch
quote:En toen gooide ik hem dicht:
Och Lois wat zul je trots zijn op je meissie. Ik vind het geweldig hoe ze het gedaan heeft. Dit dagje had ze inderdaad verdiend. Eef je bent een kanjer!!
de bril weegt echt bijna niks..quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:46 schreef lady-wrb het volgende:
o op die manier, maar is die bril dan niet zwaar? of is het door het kleine montuur niet zo zwaar?
----danosa - zondag 7 november 2004 @ 10:47 ---------------------quote:Op maandag 8 november 2004 16:55 schreef moussy het volgende:
Cas gaat in eens alle jezus snel
Gister was het nog stappen lángs de bank, nu stapt ie van de bank naar de tafel, naar de kinderwagen, naar de stoel enz enz. Staat ook af en toe ff vrolijk te zwaaien met 2 handen of te klappenMorgen de eerste stap los
Ik was ook pas 16 maanden toen ik ging lopen. Ook vre-se-lijk laat volgens alles en iedereen, maar gelukkig is het allemaal goedgekomen en heb ik op dit moment geen achterstand t.o.v. mijn leeftijdgenootjesquote:Op maandag 8 november 2004 20:05 schreef easy-going het volgende:
Verder gaat alles goed, ze vinden hem alleen laat met lopen ... joh!, daar waren we zelf nog niet op gekomen
dat kanquote:Op maandag 8 november 2004 22:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Kan het zijn dat we al een tijdje geen fotootje van Sven meer hebben gezien
Ik kreeg vandaag de uitslag van de MRI, alles is goedquote:Op donderdag 4 november 2004 21:04 schreef Lois het volgende:
De uitslag van de MRI krijgen we maandag telefonisch, de andere uitslagen zoals al gezegd dus in februari.
Wel willen ze nog dat we morgen contact opnemen met onze kinderarts om een volledige echo te maken van haar nieren. In de zwangerschap bleek al dat haar rechternier niet ontwikkelde, en daar is verder nooit onderzoek naar gedaan "omdat ze toch kan plassen?" .
Dat snappen de artsen daar niet goed, er zijn nl. wel stoornissen bekend met de nieren die dit autistische beeld kunnen geven, het zou minstens een invalshoek voor nader onderzoek kunnen zijn, vandaar dat zij dit onderzoek vragen.
Ze zijn zo slim johquote:Op dinsdag 9 november 2004 21:55 schreef melonovy het volgende:
Ik had vanochtend ook wat leuks mee gemaakt met Chiara, ik had haar speen in de boekenkast gegooid, op een plank waar ze niet bij kan, maar wi verslaafd is zal alles uit de kast halen om een doelte bereiken. Ik heb haar geobserveerd en vond het echt geweldig om te zien, jammer dat ik net geen camera bij de hand had. Ze versjouwde haar stoeltje naar de kast toe, viel er nog eens mee om, maar ging dapper verder. Ze zette haar stoel tegen de kast aan en ging er op staan. Ze zag haar speen niet liggen en ging driftig zoeken, gooide wat uit de kast en legde wat op zij en moest toen lachen, ze zag dr speen en had van me gewonnen.
Ik heb er echt van genoten, zo drollig om te zien hoe ze oplossend denkt en handelt.
Chiara!quote:Op dinsdag 9 november 2004 21:55 schreef melonovy het volgende:
avontuur van Chiara..
quote:Op woensdag 10 november 2004 19:58 schreef jessie het volgende:
En Janneke vond het maar raar en wilde dr schoen aandoen, de appel opeten, en het wateromgooien![]()
![]()
![]()
Storm interesseerde het vorig jaar (bijna 3) eerst ook niet. Dus ook geen intentie hier om er verder iets aan te doen. En toen ineens (na tv kijken sochtends?) dat hij de schoen wilde zetten en zelf al een plekje had bedacht, voor de keukendeur dan kon Piet ze niet missen. Ook Sverre zijn schoen werd klaargezet en voor Lune een sokjequote:Op woensdag 10 november 2004 21:42 schreef Lois het volgende:
Wat schattig dat Bo en Janneke al zo bezig zijn met sinterklaas. Het boeide Eva nog helemaal niet vandaag, het sinterklaasjournaal. Gelukkig is ze niet zo bang als Katja (wat een toestand Livelink!) maar echt interessant vond ze het ook niet.
Shit, helemaal niet aan gedachtquote:Op donderdag 11 november 2004 13:06 schreef Rewimo het volgende:
Pech voor Bram zeg (en voor jullie - geen kusjes herinner ik me nog uit een verhaal van Lois).
waar denk je dat we zo strakkies heengaan?quote:Op maandag 15 november 2004 18:31 schreef Rewimo het volgende:
Ook maar even hier: alle kinderen tot en met 8 jaar mogen hun schoen zetten bij AH
http://www.ah.nl/specials/sinterklaas/
quote:Op dinsdag 16 november 2004 09:55 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben inderdaad best heel trots op mijn kleine man, maar eigenlijk nog niet eens vanwege zijn prestaties. ik ben meer trots dat hij zo goed presteert, ondanks de problemen die hij heeft en de ellende waar we in hebben gezeten heeft hem ook een behoorlijke duw gegeven.
gelukkig durft hij nu steeds meer zichzelf te zijn en komt hij emotioneel ook een beetje uit zijn schulpje, al is het mondjesmaat.
Hoort graaien in je kruis precies wanneer de luier net uitgaat en een bruin, verschrikkelijk stinkend goedje daardoor op de verkeerde plaats (vingers, buik, ...) komt hier ook bij?quote:hij was vanmorgen trouwens helemaal hoteldebotel vanwege het boekje van de mol met poep op zijn hoofd, dat hij vanmorgen in zijn schoen aantrof
poep en pies doen het erg goed hier op het ogenblik(herkenbaar voor andere kleuters?)
kruidvat wel?quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:18 schreef lady-wrb het volgende:
we hebben hier geen trekpleister
quote:Op dinsdag 16 november 2004 12:55 schreef lady-wrb het volgende:
ja die wel (kom ik net vandaan)
quote:Op maandag 15 november 2004 23:11 schreef Grijs het volgende:
Judith gaat sinds enkele dagen helemaal zelfstandig staan!
Wat liefquote:Op maandag 15 november 2004 14:32 schreef kozakken het volgende:
Lois,
Krijgen jullie vandaag niet de uitslag van de echo van Eva?
Ikhoor!
Update: SVEN LOOPTquote:Op maandag 8 november 2004 20:05 schreef easy-going het volgende:
Verder gaat alles goed, ze vinden hem alleen laat met lopen ... joh!, daar waren we zelf nog niet op gekomen
Hij loopt wel langs de tafel, achter zijn loopwagen en met een vingertje vast, maar toen dat even geshowd moest worden had hij daar natuurlijk even geen zin in. We moeten het in de gaten houden en als het te lang gaat duren bellen. We zien het nog wel even aan, we hebben namelijk de indruk dat het niet echt lang meer gaat duren al hebben we die indruk wel eens vaker, maar hij "loopt" zo makkelijk op zijn knieën dat hij het vaak wel best vind.
quote:Op dinsdag 16 november 2004 19:38 schreef easy-going het volgende:
[..]
Update: SVEN LOOPT
hmm dit klinkt wel een beetje opschepperig hoor Rewimoquote:Op woensdag 17 november 2004 09:38 schreef Rewimo het volgende:
Ik had alleen maar tienen gehaald dus ze konden moeilijk anders
Belachelijk! Zorg er dan als leraar voor dat je aan het begin van het jaar niet te hoge cijfers 'kunt' krijgen. Als je iets niet moet doen, dan is het wel een cijfer waar een kind zo trots op is niet geven!quote:Op woensdag 17 november 2004 09:26 schreef moussy het volgende:
Goed zo Djen!!
* Bright stond ooit ees een 10 voor economie, maar kreeg mooi een 9 op mijn rapport :'( zodat ik nog 2 kanten op kon met mijn volgende rapport
dat was bij mij dus ook zoquote:Op woensdag 17 november 2004 09:38 schreef Rewimo het volgende:
Ik had alleen maar tienen gehaald dus ze konden moeilijk anders
tja, ik zit natuurlijk in het montessorionderwijs, dat is toch anders.quote:Op woensdag 17 november 2004 09:15 schreef Bright het volgende:
Troel, handig zo'n rapport, maar als daar dan iets op staat waardoor blijkt dat een kindje niet 'gemiddeld' is (gatver, wat klinkt dat vies!), wordt er dan extra aandacht aan gegeven? Ik bedoel, als een kind niet kan kiezen, wordt er dan voor 'gezorgd' dat het leert om keuzes te maken?
tellen of voorlezen danimanquote:Op woensdag 17 november 2004 09:44 schreef daniman het volgende:
[..]
maar volgens mijn moeder kon ik op mijn derde tot 150 tellen (ik speelde met de centimeter en ging de nummers tellen),
Het klinkt heel stom, maar die tijd heb je. Veel meer ook dan als je meer klassikaal werkt.quote:Op donderdag 18 november 2004 11:12 schreef Bright het volgende:
Oh Lois, Iris zit al sneller op de pot dan je denktWeet ze dan ook wat te doen?
Rewimo, waarom moet jij de krant natmaken en het bakje omgooien dan? Komt het paard dan niet??
Troel, duidelijke uitleg hoor! En het klinkt niet slecht, hooguit vraag ik me af of je wel voldoende aandacht hebt om die dan over de kinderen te verdelen, maar daar is ongetwijfeld ook een oplossing voor gevonden
geen idee, ik weet het zelf allemaal niet meer zo goed, mijn moeder heeft me dat wel eens gezegd maar ja in hoeverre dat echt zo is... wel vond ik tellen leuk, zo zat ik wel eens voor mijn lol tot 1000 te tellen (was denk ik een jaar of 9 / 10), en rond diezelfde leeftijd had ik ook een rekenschriftje waarin ik zelf eigen berekeningen schreef. Zo wilde ik eens weten hoeveel graankorrels de koning volgens het verhaal van het schaakbord moest geven aan de uitvinder van het schaakspel... maar daar heb ik het toch maar opgegeven toen de getallen een beetje erg groot werdenquote:Op woensdag 17 november 2004 22:44 schreef Troel het volgende:
[..]
tellen of voorlezen daniman
Kon je ook tot 150 tellen zonder centimeter?
Volgens mij hoor je dat ook te kunnen in groep vier/ vijf, tochquote:Op vrijdag 19 november 2004 07:52 schreef daniman het volgende:
wel vond ik tellen leuk, zo zat ik wel eens voor mijn lol tot 1000 te tellen (was denk ik een jaar of 9 / 10),
nee hoor, hier niet, maar op zijn tijd hebben ze atv. je kan daar kennelijk niet te jong mee beginnenquote:Op vrijdag 19 november 2004 12:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Vrijdagmiddag is vrij, toch
Oh, dat is grappig, de meeste scholen hier in de buurt wel (voorzover ik weet).quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:51 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee hoor, hier niet, maar op zijn tijd hebben ze atv. je kan daar kennelijk niet te jong mee beginnen
o nee, luca krijgt zeker niet altijd zijn zin hoor, maar dan moet ik ook heel duidelijk zeggen waarom niet. bijvoorbeeld dat ik er geen geld voor heb ofzo. en dat accepteert hij dan ook onmiddellijk.quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:53 schreef bixister het volgende:
lady-wrb ik snap dat je extra voorzichtig wil zijn met luca momenteel, maar je kunt hem op andere terreinen natuurlijk ook niet altijd zijn zin geven, dan is dit een onderwerp waar je in relatief veilige omgeving goed mee kunt 'oefenen' lijkt me.
leuk is dat he? je hoort jezelf op een gegeven moment terugquote:Piet maakt ons ook erg vaak aan het lachen. zo heeft G bepaalde vaste uitdrukkingen als hij hem bijvoorbeeld naar bed brengt of eruit haalt. dan kijken ze samen even naar het uitzicht en dan zegt G "wat een mooi uitzicht zeg, misschien wel het mooiste uitzicht van de héle wereld." en daar direct achteraan "nóu-nou-nóu-nou-nóu." en dat doen ze dan ook bij de vissenmobiel "wat een leuke vissen zeg, misschien wel de leukste vissen van de héle wereld, nóu-nou-nóu-nou-nóu". tegenwoordig doet Piet het 'nóu-nou-nóu-nou-nóu'-stukje, erg grappig. maar hij past het ook toe in andere contexten. er hoeft maar iets gezegd te worden in de trant van "misschien wel de liefste dreumes van de hele wereld", en dan zit Piet alweer te 'nóu-nou-nóu-nou-nóu'-en. echt om je te bescheuren af en toe, het oude wijf.![]()
Kennelijk welquote:Op vrijdag 19 november 2004 12:47 schreef lady-wrb het volgende:
hebben allebei de pais-en dan verschillende verjaardagen?
Wij hadden ze voor de herfstvakantie ook al voor die van vólgend jaarquote:Op vrijdag 19 november 2004 15:57 schreef Troel het volgende:
Op mijn stageschool zijn er best veel atv dagen. Die vallen op maandag en op vrijdag. Aan het begin van het jaar zijn die data al bekend en krijgen de ouders ze ook.
quote:Op vrijdag 19 november 2004 12:53 schreef bixister het volgende:
er hoeft maar iets gezegd te worden in de trant van "misschien wel de liefste dreumes van de hele wereld", en dan zit Piet alweer te 'nóu-nou-nóu-nou-nóu'-en. echt om je te bescheuren af en toe, het oude wijf.![]()
goh dat doet me er aan denken dat luca alle auto's met zwaailichten ook toeta's noemde. heel lang overigens. zeker tot hij drie jaar was, alleen werden het toen politie-toeta's en brandweer-toeta'squote:Op vrijdag 19 november 2004 23:52 schreef bixister het volgende:
lief idee van je man poemojn!
. oja en bij het boekje van Muis en de brandweerwagen zegt hij steevast "TaTuuTaTuuTaTuu!"
Voorzover ik heb begrepen draaide hij gewoon mee met groep 1, maar dan halve dagen. Vanaf januari, dus. Na de zomervakantie is hij gewoon volledig mee gaan draaien met groep 1. Ik denk dus dat het groep 2 overdoen vooralsnog niet aan bod komtquote:Op vrijdag 19 november 2004 15:36 schreef poemojn het volgende:
Miss_d, dat is zeker een instroomgroep ofwel groep 0? Kan nog leuk worden dan als er gekozen moet worden of hij/zij groep 2 dubbel moet doen of eerder naar groep 3. Zo'n school doet vaak erg moeilijk over doorstromen als een kind na 1 oktober jarig is (mocht dat tzt ter sprake komen). Als je dat interessant vindt moet je 's zoeken in het forumarchief van Ouders Online.
Dat blijft een beetje de vraag, misschien dat ze hoofdpijn heeft, maar het lijkt me wel dat je je gewoon hartstikke rot voelt als je hoge koorts hebt...quote:Op zondag 21 november 2004 13:34 schreef miss_dynastie het volgende:
Waar had ze pijn melonovy?
Wel sneu hoor, ben blij dat het wat beter gaat!
Ze voelt zich wel ellenig, ze is erg hangerig maar niet huilerig. Heeft niet zo'n eetlust, wil gewoon lekker de hele dag bij je zijn.quote:Op zondag 21 november 2004 19:30 schreef danosa het volgende:
War vervelend joh! Hoe is Chaira er nu zelf onder, wil ze wel slapen? Morgen idd maar even de HA bellen Mel.
Eska, wat fijn om toch even wat te horen van je, ook al is het helaas nog niet zo'n lekker nieuws. Ik kan me de begintijd van Max nog heel goed herinderen, Lune is een paar weken na Max geboren, zij is nu ruim 14 maanden, en toen schreef je al over problemen met voeding en veel huilen.quote:Op maandag 22 november 2004 02:17 schreef Eska het volgende:
Ik hoop dat ik niet over over iets/iemand heen wals nu, heb het hier eerlijk gezegd niet zo heel erg bijgehouden.
Korte versie....
't Manneke is nu ruim 15 maanden, en krijgt dus nog steeds uitsluitend flesvoeding
Haha - ja, zeer meegaand, maar echt niet altijd hoor! Mevrouw kan ook soms weleens 2 uur lang mopperen in haar bed, maar slapen - ho maarquote:Op woensdag 24 november 2004 12:12 schreef danosa het volgende:
[...]
Lune d'r eerste stapjes, een super meegaande Elise, een klokje rond slapende Wiliyan en Christan die verwend gaat worden door de schoolsinterklaas![]()
![]()
![]()
[...]
lekker he? een peuter-puber met sinterklaasstressquote:Op woensdag 24 november 2004 22:57 schreef babyfeet het volgende:
Kyllian zet elke dag zijn schoen dat deden wij vroeger ook maar er zit niet elke dag iets in ..
als hij een dag vervelend is geweest dan komt sinterklaas niet.
en dat vind hij niet zo leuk maar hij word wel rustiger want de laatste dagen is het echt een ramp..
luisteren ho maar lacht je in je gezicht uit ..
en ga zo maar ff door..
het is gelukkig nu een stuk minder maar toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |