abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22803324
Het vorige deel: Het grote dreumes-peuter en kleutertopic #19
Dreumesjes:

19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Jonnetje
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
***15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur***
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
***24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie***
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3

Peutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:

14 april 1996: Chaves, zoon van Logician
29 mei 1996: Cheyenne, dochter van Tan
28 juni 1996: Chelsea, dochter van Angelic1
10 september 1997: Chinook, dochter van Tan
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
21 maart 1998 : Julian, broertje van Sylvana
19 maart 1999: Brian, zoon van Mirage
11 juni 1999: Luca, zoon van lady-wrb
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
8 augustus 1999, Sannelotte, dochter van MarMar
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
***29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic ***
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
14 maart 2002: Jessai, zoon van Tan
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
28 mei 2002: Kyllian, zoon van babyfeet
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logician
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
19 augustus 2002: Sverre, zoon van Genuivere & Bastardhost
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 30-10-2004 20:11:17 ]
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_22803382
Post ik een keer een updat over Sven, topic daarna dicht

nog een keer dan maar:

Oké, Sven:

Hij is vandaag precies 17 maandjes oud, hij loopt nog niet los (dat heeft zijn voor- en nadelen ). Hij eet nog best vaak zijn avondeten uit potjes, dit komt voornamelijk omdat hij nogal vroeg eet (om een uur of 5) als hij om die tijd zijn eten krijgt gaat alles op, zijn we een uurtje later is dan is hij zo moe dat er bijna niets meer ingaat. 6 uur is badtijd en half 7/kwart voor 7 gaat hij naar bed.

Maar ervaringen die ik weleens van anderen zou willen lezen zijn bv.: Sven krijgt 's morgens nog een fles warme melk bij zijn ontbijt, geven jullie die ook nog of zijn jullie daar mee gestopt en wanneer. Drinken doet hij uit een fles/beker met speen of uit een antilekbeker. Wanneer drinken ze bij jullie uit een beker en hoe leer je dat (een lege beker zet hij wel aan zijn mond, maar als er wat in zit kiepert alles er zo uit ), en drinken uit een rietje krijg ik ook maar niet aan zijn verstand.
Dit zijn wat dingetjes waar ik op dit moment mee worstel eigenlijk.

Verder is het een heerlijk lief en vrolijk mannetje. Terwijl hij zit te spelen zit hij soms te gieren van de lach, dan heeft ie weer wat grappigs (tenminste ik vermoed dat hij het grappig vind) verzonnen. Hij is helemaal gek van otoooooo's. Ook is hij dol op de teletubbies (die allemaal Poooooo heten) en van Nijntje. Ik vind het ook zo leuk om te zien/merken dat hij dingen gaat begrijpen

Nou, dit was het wel even...........en nu wil ik van jullie kindjes weer eens wat alledaagse dingetjes lezen
pi_22803412
En Loena's laatste post: (op een vraag van Bix)

Duowagen Hier ook aanwezig, helemaal geweldig, hij is helemaal Ewen-proof bevonden en dat zegt toch wel wat hoor!!!
Verder vind ik het leven met meer dan 1 kind trouwens best wel meevallen, nou moet ik zeggen dat ik mijn kinderen vanaf het begin overal mee naar toe heb gezeuld en kijk daarbij niet zo nauw naar slaaptijden. Gevolg, de heren slapen overal probleemloos en op wisselende tijden. Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd wel wat meer gestructureerd ben geworden, door Connor zijn schooltijden vooral eigenlijk...

pi_22803429
Ja! Ik las net over broekriemen, maar ik heb hier broekjes voor Chiara zonder die riemlusjes, ik denk dat ik aan de bretels moet. Chiara is vrij smal, of de broekjes erg groot...

Het kamertje hier lijkt wel op de beschrijving van Moussy, en dan moet er straks nog een bedje gestald worden... WHAAAH!

Vandaag is Chiara voor het eerst naar de kapper geweest, het piekte alle kanten op en groeide niet mooi recht, en recht knippen was me zelf nog niet goed gelukt. Ze vond het reuze boeiend bij de kapper, heeft zich voorbeeldig gedragen en ziet er weer lekker netjes uit, gelukkig niet te kort want dat was toch wel mijn angst... En nu laat ik het weer een beetje groeien!

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_22803909
Easy-going, Ewen drinkt sinds een paar maandjes uit een beker. Tis in het begin( en nog wel soms) een heel gedoe hoor. Ik heb gemerkt dat het het makkelijkst gaat met een smalle beker, dan loopt er niet zo veel naast als ze te enthousiast gieten( plastic jip en Janneke beker v.d Hema is trouwens echt helemaal voor de beginnende drinker ). Verder beker niet te vol als je niet van waterschade houdt en dan natuurlijk wat enthousiast klapvee om je koter aan te moedigen, maar vooral veel geduld van moeders kant Succes!!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:18:36 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_22804181
Oefenen met drinken uit een gewone beker kun je eens proberen met een beetje yoghurt. Dat is lekker dik en stroomt niet meteen over heel het kind. En de vloer. En mama. En...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:22:35 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22804284
probeer het eens in bad met bekertjes en bakjes
pi_22804596
easy-going, piet krijgt 's ochtends pap uit een fles (dat gaat er beter in dan uit een bord en vind ik ook erg gezellig) alleen is 't de afgelopen dagen dus wat moeizamer gegaan i.v.m. het wennen aan gewone melk die ik er nu door doe. morgen gaan we 't eens met volle melk proberen.

maar over die fles warme melk: die krijgt Piet nog altijd na z'n brood tussen de middag. hij drinkt bij het brood wel wat koude melk (uit een tuitbeker) maar die gaat meestal maar half leeg, en de fles warme melk erachteraan gaat meestal helemaal leeg. zolang hij daar nog zo van geniet geef ik 'm die gewoon hoor. en wat betreft die 'gewone' beker: van de melk uit de tuitbeker mag hij op 't eind altijd even wat drinken zonder deksel (dus zonder tuit), en dat vindt ie erg leuk, maar op een gegeven moment gaat ie daar wat teveel mee kliederen (bellen blazen etc) en dan stop ik er vrij snel mee.

's middags krijgt hij roosvicee oid uit een anti-lek-beker maar daar drinkt hij over 't algemeen niet zo heel veel van. en 's avonds eet hij tegenwoordig dus heel gezellig met ons mee, en hij drinkt daarbij heel graag (net als mama) een glaasje water, uit een gewoon (maar wel wat dik) glas. ik help 'm dan wel met het glas vasthouden anders belandt het zo goed als zeker op de grond, maar hij vindt 't evengoed erg leuk om even uit een echt glas te mogen drinken.

heb je zo'n slab met een gootje? die kan wel handig zijn als je sven wat laat oefenen met drinken uit een gewone beker. en in bad he, dat schijnt ook een handige plek te zijn om te oefenen met drinken uit een beker. maar dat heeft hier tot nu toe niet zoveel opgeleverd eerlijk gezegd. in bad zuigt Piet graag wat water uit het washandje, bekers ziet hij daar alleen maar als speeltjes. en zodra er zeep in 't water zit kan er toch niet meer van gedronken worden.

loena, wat voor duo-wagen hebben jullie? heb je nog tips over waar ik op kan letten bij 't speuren naar zo'n ding? (hij mag niet teveel kosten dus het wordt sowieso een 2ehandsje).
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:42:25 #9
30488 coolbabe
My little pwny
pi_22804846
Tom (over 2 dagen alweer 16 maanden) drinkt sinds een week geen ochtendfles meer. Hij weigerde in alle toonaarden en dat is het teken dat hij iets anders wil. Tegenwoordig krijgt hij dus een boterham als ontbijt, die hij met een vorkje opeet. Een tuitbekertje karnemelk erbij en gaan. Kliederen doet hij niet zo hard, alleen als er pindakaas op de boterham zit want dat smeert hij liever in zijn haar.
Hij slaapt nog een lange slaap, van 10.30 uur tot 12.30 uur of soms nog een uurtje langer.
We eten om 18.00 uur en dan doet hij tegenwoordig vrolijk met ons mee. Hij krijgt zijn eigen bordje met stukjes wat hij zelf met een vorkje (ja ook al, dat rare kind heeft betere manieren dan zijn vader en moeder ) opeet. Om 20.00 uur verdwijnt hij in bed, tegelijk met Jasper want die heeft zijn slaap ook hard nodig.

Drinken uit een gewone beker oefenen wij in bad, daar mag naar hartelust geknoeid worden.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:43:11 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22804876
oeeeee wat een leuke foto van piet
compleet met snor
pi_22804982
die is al een paar maanden oud hoor.
  Jubileum moderator vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:47:43 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22805002
Bix is het nog nodig dat ik even lyrisch ga uitwijden over mijn duowagen of weet je dat nog wel?
Ik kan maar 1 tip geven: neem er een naast elkaar.
Nee hoor ik kan vast nog wel meer tips bedenken maar dit is voor mij de belangrijkste.
Ik zeg nog bijna elke dag dat ik zo blij ben met mijn wagen en dat ik niet zonder kan.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_22805170
ja, die tip heb ik nog steeds heel goed in m'n geheugen geknoopt zitten, maar ze zijn wel wat minder goed te krijgen op de tweedehands markt. ook ben ik toch bang dat ik er minder makkelijk mee door deuren kom, waaronder onze eigen voordeur... overtuig me nog eens? waarom ook weer? en zijn dat dezelfde wagens die je voor tweelingen ziet of zijn die toch wel anders omdat deze voor 1 groter en 1 klein kindje moet zijn?
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 21:54:30 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22805196
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:46 schreef bixister het volgende:
die is al een paar maanden oud hoor.
so what? dat maakt 'em niet minder leuk hoor!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:00:21 #15
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22805323
Bix, wij hebben een Top-Mark( oftewel sloebermerk duowagen ) bij ons was het prioriteit 2: niet te duur(160 euro), prioriteit 1 was overigens bij ons dat Ewen er goed in vast gebonden kon worden( en dat kan ) Ik vind het echt een ideaal ding, de maxi-cosi past er ook precies in(volgens mij puur toeval ) dus geen onnodig gezeul met die kleine van autostoeltje naar kinderwagen. Verder heeft ie een lekkere grote mand voor boodschappen onderin, volgens Five geheel onnodig want die boodschappen passen toch niet in de auto als we de kinderwagen ook nog mee naar huis willen nemen Dit ligt trouwens meer aan de formaat van onze auto vind ik, peugeot 307. Eén nadeel, hij piept nu al onwijs, maar goed een druppie olie en dan is dat ook weer verholpen...

edit: Kids zitten in deze wagen in de trein-zit zeg maar.
Hyves!
  Jubileum moderator vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:01:26 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22805344
Mijn wagen is 74 cm breed, minder breed dus dan een normale voordeur. Het is dezelfde wagen die je voor tweelingen ziet en hij is ontzettend wendbaar. Hij is inderdaad slecht te krijgen op de 2ehands markt, dat is wel jammer. Je kunt hem evt. ook huren bij Babyrent, dan kun je eens kijken of het je bevalt. Zij verkopen ook (gebruikte) modellen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_22805359
loena, maar dat betekent dat je kind dus altijd in een maxi-cosi ligt als hij in dat ding vervoerd wordt? ik wil hem/haar eigenlijk graag plat kunnen laten liggen in de kinderwagen.
pi_22805369
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 21:47 schreef Lois het volgende:
Bix is het nog nodig dat ik even lyrisch ga uitwijden over mijn duowagen of weet je dat nog wel?
Ik kan maar 1 tip geven: neem er een naast elkaar.
Nee hoor ik kan vast nog wel meer tips bedenken maar dit is voor mij de belangrijkste.
Ik zeg nog bijna elke dag dat ik zo blij ben met mijn wagen en dat ik niet zonder kan.
Nou doe dan toch maar wat waarschijnlijk heb ik dat of nooit meegekregen (voor mijn tijd ) of er overheen gelezen.... En ik ben toch wel benieuwd. Kan ik het anders ergens terug lezen?

Een kennis van mij (met een tweeling) die raadde juist weer een áchter elkaar aan.. Want zij kwam klem te zitten in gangpaden van winkels, het ding was niet fatsoenlijk klein weg te vouwen en nam dus de halve auto in beslag..
W ~ H ~ T
pi_22805405
welk merk hebben jullie Lois? en hebben jullie 'm over een paar maanden nog wel nodig?
pi_22805467
Wij hadden er 1 achter elkaar. Bo was 18 maanden toen Janneke kwam. Ik denk dat we hem 3 maanden gebruikt hebben
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_22805511
Nu ben ik dus helemaal nat van die fietskar. (is ook handig bix kan je ook een maxi in kwijt) Daar kan je mee wandelen en mee fietsen. Met wandelen rijd het 10 keer lekkerder door de mega grote banden. Je bent wendbaar. En ik ben er van de week gewoon mee door de hema gecrosst. En die is 78 cm breed.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:08:34 #22
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22805523
Jonnetje, hier is het een en ander terug te lezen: Wat voor soort kinderwagen?

Bix, wij hebben deze: http://www.onetreehill.nl/mountainterrain/more.html
en ja ik heb hem helaas nog vrij lang nodig, Eva loopt nog niet zo goed dat ik hem wegdoe.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:09:44 #23
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_22805557
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:02 schreef bixister het volgende:
loena, maar dat betekent dat je kind dus altijd in een maxi-cosi ligt als hij in dat ding vervoerd wordt? ik wil hem/haar eigenlijk graag plat kunnen laten liggen in de kinderwagen.
Kan, hoeft niet, de rugleuning van de zitting kan bijna helemaal plat dus je kunt je kleintje (ook zonder cosi) liggend vervoeren. Je kunt er ook een baby-nestje bij kopen(een soort wiegje die er precies in past) maar die leek mij zo klein( en 60 euro ofzo ), beetje jammer als je er maar drie dagen gebruik van kunt maken.

Ben ik trouwens ook wel benieuwd naar, hoe zit dat met die naast-elkaar-zit-kinderwagen, nog nooit klem gezeten Karin?!
Hyves!
pi_22805597
ziet er mooi uit Lois!

en jessie, dat is ook nog een optie inderdaad... *twijfelt*
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:11:33 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22805605
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 22:08 schreef jessie het volgende:
Nu ben ik dus helemaal nat van die fietskar. (is ook handig bix kan je ook een maxi in kwijt) Daar kan je mee wandelen en mee fietsen. Met wandelen rijd het 10 keer lekkerder door de mega grote banden. Je bent wendbaar. En ik ben er van de week gewoon mee door de hema gecrosst. En die is 78 cm breed.
smalle hema hebben jullie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')