abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 november 2004 @ 08:23:25 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23067462
quote:
jij de afvallige vrouw'

THOMAS KIST/ANP

IK BEN WOEDEND omdat ik weet dat de dader niet alleen is: hij is lid van een netwerk van moslims die intens bezig zijn met hun geloof en allemaal rondlopen met voornemens om onschuldige mensen te doden, maar bovendien kon de dader zich voorbereiden te midden van vrienden en kennissen die zelf nooit iemand zouden vermoorden, maar het niet erg vonden dat Theo van Gogh gedood is.

DAT GEGEVEN maakt de moord op Van Gogh zo anders dan de dreigementen van dierenactivisten tegen politici of de kogelbrieven voor politici. Deze laatste twee dreigingen zijn hanteerbaar. Islamitisch terrorisme, zowel in Nederland als daarbuiten, kan gedijen omdat het ingebed is in een grotere kring van eensgezinde medemoslims. Ik ben woedend dat dat gegeven maar niet wil doordringen tot de mensen die verantwoordelijk zijn voor onze veiligheid.

IK VOEL ME schuldig dat ik naar Theo ben gegaan met het script van 'Submission'. En dat hij daarom gedood is. Rationeel weet ik dat alleen de dader schuldig is aan zijn dood. Gevoelsmatig is dat verwarrend. Theo en ik hebben het uitvoerig gehad over de mogelijke consequenties voor ons beiden. Hij zei: "Op het moment dat deze overwegingen je weerhouden van het uiten van je mening, is er toch geen vrijheid van meningsuiting? Dat is koren op de molen van de islamisten."

IK WAS BEREID heel ver te gaan om mensen wakker te schudden: aan de ene kant de Nederlandse autoriteiten, die zich moeten realiseren dat de radicale islam en zijn aanhangers zich in Nederland hebben genesteld, en aan de andere kant de islamitische massa, die de lelijke moedervlekken van hun eigen godsdienst moeten leren zien. De islamitische massa zou zich moeten realiseren dat zijn achterstand niet zozeer ligt in het feit dat hun geloof in god verzwakt is, of dat ze door joden danwel andere ongelovigen gediscrimineerd worden, zoals de radicalen hen voorhouden, maar dat die achterstand deels aan henzelf ligt. De behandeling van het individu, de positie van de vrouw, het stichten van eigen ghetto's als islamitische scholen, het zijn verklaringen voor de eigen achterstand.

OP AL DEZE punten was Theo het met mij eens. Sterker nog, op zijn manier en als cineast probeerde hij zoveel mogelijk de islamitische jeugd niet uit te sluiten maar hen aansluiting te geven. Zijn film Cool en de serie Najib en Julia zijn vanuit dat ideaal gemaakt. Ik voel me schuldig dat ik misbruik heb gemaakt van zijn gebrek aan angst, want ik wist dat wie aan de heilige schriften komt, meer gevaar loopt dan wie alleen columns schrijft. Ook wanneer die columns inhoudelijk pittig zijn.

EEN MENS IS op een gruwelijke manier afgemaakt, alleen om wat hij vindt. Voor Nederland is dit relatief nieuw, maar in islamitische landen is het aan de orde van de dag. Nu een aanzienlijk deel de Nederlandse bevolking moslim is, is het tijd voor het kabinet en andere gezagsdragers om de gegronde angst van de 70 procent van de bevolking (zie het jongste SCP-rapport) serieus te nemen. Dat neemt niet weg dat we voortdurend moeten benadrukken dat het vandaag nog om een zeer klein deel van de islamitische medeburgers gaat, maar dat de potentiele invloed van extremisten binnen die groep groot is.

3 NOVEMBER 2004
kan me veen van haar emoties goed voorstellen. Zij kende hem erg goed en zit in vrijwel hetzelfde
schuitje als Theo
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 4 november 2004 @ 09:39:34 #2
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_23068238
Konden wij Nederlanders hier maar een wijze les uit te trekken.

Ik betwijfel het en ik vrees dat de verdere reacties op deze brief dat zullen bevestigen.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
pi_23068245
Ja, zij voelt zich nu niet echt lekker
copyright 2006
  donderdag 4 november 2004 @ 09:40:47 #4
105769 Zapp
Pim, Theo...jij?
pi_23068258
volgens bansheeboy vraagt ze erom vermoord te worden
Van Aartsen zegt dat nu zichtbaar is geworden waar Hirsi Ali en ook de VVD al zo lang op hebben gewezen. "Ik hoop dat we in Nederland de ontkennende fase voorbij zijn. Wat past bij een weerbare democratie is werkelijk tot actie overgaan."
pi_23068302
quote:
Op donderdag 4 november 2004 08:23 schreef MikeyMo het volgende:

Dat neemt niet weg dat we voortdurend moeten benadrukken dat het vandaag nog om een zeer klein deel van de islamitische medeburgers gaat, maar dat de potentiele invloed van extremisten binnen die groep groot is.
Deze passage vind ik wel belangrijk. Niet iedere islamiet is extremist namelijk.
Helaas hebben ze wel een grote invloed..
pi_23068319
eens.
  donderdag 4 november 2004 @ 09:58:54 #7
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23068517
quote:
Op donderdag 4 november 2004 09:40 schreef Zapp het volgende:
BSB hoort dan hoogstwaarschijnlijk ook bij de groep van 150
[..]
  donderdag 4 november 2004 @ 10:00:21 #8
76525 kulandra
Rondom 10 rules
pi_23068544
quote:
Op donderdag 4 november 2004 09:43 schreef Noca het volgende:

[..]

Deze passage vind ik wel belangrijk. Niet iedere islamiet is extremist namelijk.
Ik mag toch hopen dat je dat niet de ENIGE belangrijke passage vind???
Fok! Groentje
  donderdag 4 november 2004 @ 10:01:26 #9
67174 Dos37
Come on Twente
pi_23068561
quote:
Idd grootste mongool van fok
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_23068685
quote:
Wat heeft hij dan gezegd?
  donderdag 4 november 2004 @ 10:11:40 #11
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_23068699
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:10 schreef Peroxidase het volgende:

[..]

Wat heeft hij dan gezegd?
'ze vraagt erom vermoord te worden'

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 4 november 2004 @ 10:14:36 #12
97275 VIP
In the VIP :P
pi_23068755
quote:
Bij deze online aangifte gedaan van zijn uitspraak.

Ik ben een VIP, omdat jij niks bent
  donderdag 4 november 2004 @ 10:15:21 #13
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_23068771
Hij is niet de enige in een poll stemt 67% dat ze de volgende is.
Daar zit echt wel weer een verknipt persoon bij die de martelaarstatus op zijn smalle schoudertjes wil torsen .

zoals onderstaand stukje al aangeeft moeten verdeigers van de Islam niet denken,die doen gewoon.

tfoe 3la hirsi ali inshallah een van deze dagen dood zij tfoe ik haat haar echt zij echt een skinny ha3zie
Klaar?
Ik niet!
  donderdag 4 november 2004 @ 10:18:02 #14
97275 VIP
In the VIP :P
pi_23068819
Waar is die poll?
Ik ben een VIP, omdat jij niks bent
  donderdag 4 november 2004 @ 10:19:00 #15
19840 Libris
Live from Singapore
pi_23068832
Geen fan van Hirsi Ali, maar ik vind het een goed stuk.
  donderdag 4 november 2004 @ 10:21:10 #16
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_23068865
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:18 schreef VIP het volgende:
Waar is die poll?
forums.marokko.nl/showthread. php?t=375248&goto=lastpost
Klaar?
Ik niet!
pi_23068967
quote:
Op donderdag 4 november 2004 09:43 schreef Noca het volgende:

[..]

Grote invloed op wat? (curious BTW meer niet).
pi_23068986
Hirsi Ali zou wel iets meer bescheidenheid kunnen tonen dan meteen zo om haar heen te slaan en haar collega's te beschuldigen. Zelf lijkt ze alleen maar te verharden en niet veel te leren van dit soort dingen, wat wel jammer is.

Ik zie een steeds kleinere kring ontstaan van een elite die denkt het juist te hebben en zich afkeert van de rest. Hirsi Ali zou zich eens moeten afvragen waarom mensen als Paul Scheffer nog steeds midden in de samenleving staan en rustig over straat kunnen.
  donderdag 4 november 2004 @ 10:34:13 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23069077
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:29 schreef SCH het volgende:
Hirsi Ali zou zich eens moeten afvragen waarom mensen als Paul Scheffer nog steeds midden in de samenleving staan en rustig over straat kunnen.
je moet ten alle tijden gewoon rustig over straat kunnen SCH
[..]
  donderdag 4 november 2004 @ 10:34:35 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23069084
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:27 schreef yup het volgende:

[..]

Grote invloed op wat? (curious BTW meer niet).
de publieke opinie
[..]
pi_23069109
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:34 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de publieke opinie
Oh ok. Tjah ik denk ook dat dat wel waar is wat je zegt...
  donderdag 4 november 2004 @ 10:37:53 #22
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_23069138
wie is Moor van Gogh ? ...
raise up !!
pi_23069145
quote:

[..]

Ja, dat staat buiten kijf. Maar dat betekent geen verbod op nadenken hoe de dingen gezegd worden.
pi_23069177
quote:
Hirsi Ali zou wel iets meer bescheidenheid kunnen tonen dan meteen zo om haar heen te slaan en haar collega's te beschuldigen. Zelf lijkt ze alleen maar te verharden en niet veel te leren van dit soort dingen, wat wel jammer is.

Ik zie een steeds kleinere kring ontstaan van een elite die denkt het juist te hebben en zich afkeert van de rest. Hirsi Ali zou zich eens moeten afvragen waarom mensen als Paul Scheffer nog steeds midden in de samenleving staan en rustig over straat kunnen.
BULLshit, hij gaf op TV ook al toe dat hij per post pesterijen ontving.
pi_23069503
quote:

Hahaha, je maakt een grap neem ik aan?

Kleinere kring? Ik zie die kring alleen maar groter worden hoor. En dat is niet te danken aan de tegenstanders van de Islam. Misschien moet je zelf eens wat realistischer om je heen kijken.
pi_23069775
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:55 schreef OutKast het volgende:
Misschien moet je zelf eens wat realistischer om je heen kijken.
Dat doe ik juist en ik constateer dat er een vrij verstandige atmosfeer is bij de meeste wat hoger opgeleide mensen.
  donderdag 4 november 2004 @ 11:20:40 #27
66982 Herostratos
pi_23069972
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:09 schreef SCH het volgende:

Dat doe ik juist en ik constateer dat er een vrij verstandige atmosfeer is bij de meeste wat hoger opgeleide mensen.
Jij denkt dat je om je heen kijkt en jij denkt dat er vrij verstandige atmosfeer is bij wat jij denkt dat hoger opgeleide mensen zijn.

Ik denk dat jij de meest beperkte, dogmatisch en minder intelligente denker van fok bent.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
pi_23070045
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:20 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Jij denkt dat je om je heen kijkt en jij denkt dat er vrij verstandige atmosfeer is bij wat jij denkt dat hoger opgeleide mensen zijn.

Ik denk dat jij de meest beperkte, dogmatisch en minder intelligente denker van fok bent.
Nou nee hoor - De zwijgende niet-schreeuwers worden nou eenmaal niet zo gehoord.Hoger opgeleide mensen is trouwens een objectief criterium.

De Eindhovense gemeenteraad is het bijvoorbeeld ook al met me eens.
"Burgemeester Sakkers riep verder op tot verdraagzaamheid jegens bevolkingsgroepen. (...) stelde hij dat vrijheid van meningsuiting alleen mogelijk is, als het past binnen de geldende fatsoensnormen."
pi_23070117
Het komt op mij over als een weloverwogen betoog van Hirsi Ali, die onderkent dat het om een "zeer klein deel van de islamitische medeburgers" gaat. Haar roep, overeenkomend met die van de meeste Nederlanders, om een actievere vervolging van extremisten is volkomen begrijpelijk. Alleen door dat soort elementen uit onze samenleving te verwijderen kunnen we in dit land op een normale manier, vreedzaam, naast elkaar leven.
pi_23070455
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben ook hoog opgeleid, doch deel ik je mening totaal niet. Wat nu?

En wie ben jij om te zeggen dat jouw visie verstandig is? Misschien is het voor korte termijn verstandig, maar voor de lange termijn? Misschien denk jij, omdat hoog-opgeleide mensen "verstandig" zijn, dat wat zij doen/vinden ook werkelijk het beste is.
pi_23070545
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:44 schreef OutKast het volgende:
Misschien denk jij, omdat hoog-opgeleide mensen "verstandig" zijn, dat wat zij doen/vinden ook werkelijk het beste is.
Nee hoor, ik constateer alleen dat er een significante groep van mensen is die zeer ontdaan is door de gebeurtenissen maar er op een andere manier in staat en die zeker de kop niet in het zand steekt. Maar die graag wil dat de verhuftering en lompheid van verschillende kanten een halt wordt toegeroepen.

En ik zeg dat mijn visie verstandig is ja, hehe, ik ga geen onverstandige visie verkondigen.
pi_23070740
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:48 schreef SCH het volgende:

[..]
En ik zeg dat mijn visie verstandig is ja, hehe, ik ga geen onverstandige visie verkondigen.
Je zou zo de politiek in kunnen gaan. Je hebt er in ieder geval de juiste overtuiging/blindheid voor.

Ik ben het niet altijd met de lompe reactie's eens. Maar ben tevens van mening dat ook zij gehoord moeten worden. Waar is het anders een democratie voor? En ze afdoen met een simpele stempel waar 'dom' op staat kweekt alleen maar meer onbegrip en meer druk. Waardoor uiteindelijk rechts en extreem rechts een veel grotere aanhang zullen krijgen. Ik denk dat niemand daarop zit te wachten.
pi_23070851
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:56 schreef OutKast het volgende:
Je zou zo de politiek in kunnen gaan. Je hebt er in ieder geval de juiste overtuiging/blindheid voor.

Ik ben het niet altijd met de lompe reactie's eens. Maar ben tevens van mening dat ook zij gehoord moeten worden. Waar is het anders een democratie voor? En ze afdoen met een simpele stempel waar 'dom' op staat kweekt alleen maar meer onbegrip en meer druk. Waardoor uiteindelijk rechts en extreem rechts een veel grotere aanhang zullen krijgen. Ik denk dat niemand daarop zit te wachten.
Een lompe reactie moet gehoord worden... hmmm... als die mening zo belangrijk is, dan kan een mening toch ook genuanceerder gebracht worden? Als de mening immers zo belangrijk is zal hij vast goed onderbouwd zijn.
pi_23070899
quote:

Leren van dit soort dingen .............

Godallegodverdegodvers nogaantoe
SCH Langzaam maar zeker krijg je een eikel status die er niet om liegt
Ik weet niet wat gevaarlijker is.
KutMarokkanen die moorden om hun gelijk te bevestigen of SCHs die dit eigenlijk wel kunnen begrijpen en de vrijheid van Mening selectief gaan critiseren . (Wanneer Freek iets ontiegelijks grofs over de Paus zegt is dat natuurlijk wel ok )
pi_23071003
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:56 schreef OutKast het volgende:

[..]

Ik zou er totaal ongeschikt voor zjin, zoveel zelfkennis heb ik wel.
quote:
Ik ben het niet altijd met de lompe reactie's eens. Maar ben tevens van mening dat ook zij gehoord moeten worden. Waar is het anders een democratie voor?
Ik ben het wel met je eens maar ik pleit gewoon voor een wat rustiger toon. That´s all. Niet meer geitenneukers in het kwadraat, ss-er of caramel. En dat betekent absoluut niet dat er aan de vrijheid van meningsuiting wordt getornd.
pi_23071120
SCH heeft wel een punt. Vrijheid van meningsuiting hoeft niet te betekenen dat je moet blijven inhakken op een bevolkingsgroep. Beledigen onder het mom: "ja maar het is mijn mening en dat mag want dat is mijn vrijheid" is natuurlijk gewoon misbruik ervan maken.
Bovendien helpt het niks.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_23071141
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:03 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Leren van dit soort dingen .............

Godallegodverdegodvers nogaantoe
SCH Langzaam maar zeker krijg je een eikel status die er niet om liegt
Als ik oproep om voortaan iets terughoudender te zijn: misschien geen grappen meer te maken als "het ruikt hier naar caramel, verbranden ze vandaag de suikerzieke joden" enz. - en dat levert mij een eikel status op, dan ben ik er alleen maar fier op.
pi_23071156
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:01 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Een lompe reactie moet gehoord worden... hmmm... als die mening zo belangrijk is, dan kan een mening toch ook genuanceerder gebracht worden? Als de mening immers zo belangrijk is zal hij vast goed onderbouwd zijn.
Wanneer worden mensen lomp en schreeuwerig? Als er niet naar ze geluisterd wordt. Een enkeling zal van begin af aan lomp zijn, de rest doet dit uit frustratie. Als iedereen continu tegen jou blijft zeggen dat je je mond moet houden en dat uit alles blijkt dat ze minachting voor je hebben, dan ga je wel schreeuwen hoor.

Schreeuwen is een manier van het uiten van frustratie.
pi_23071211
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:15 schreef OutKast het volgende:
Daarom rellen al die kutmarokkaantjes ook zo inderdaad.
pi_23071214
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:15 schreef OutKast het volgende:

[..]

Wanneer worden mensen lomp en schreeuwerig? Als er niet naar ze geluisterd wordt. Een enkeling zal van begin af aan lomp zijn, de rest doet dit uit frustratie. Als iedereen continu tegen jou blijft zeggen dat je je mond moet houden en dat uit alles blijkt dat ze minachting voor je hebben, dan ga je wel schreeuwen hoor.

Iemand neerschieten ook... maar dat maakt het nog niet de juiste manier.

Ik snap best dat mensen willen schreeuwen van woede, maar dat schreeuwen roept tegenschreeuwen op en al snel gaat het nergens meer om.
pi_23071243
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:17 schreef SCH het volgende:
Daarom rellen al die kutmarokkaantjes ook zo inderdaad.
Dat soort lui moet gewoon eens een hobby hebben, of een baantje nemen zodat ze wat doen (en nee, geen clubhuis krijgen)
pi_23071433
tvp
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  donderdag 4 november 2004 @ 12:36:00 #43
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23071585
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:00 schreef kulandra het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat je dat niet de ENIGE belangrijke passage vind???
Nee hoor, ik vind het een goed stuk.
pi_23071922
quote:
Ik denk dat je hier de plank echt volledig misslaat.

Hirsi Ali komt uit Somalie en is daar gevlucht. Weet jij wel hoe het er in Sudan op dit moment aan toe gaat, en dat dat al heel wat jaren aan het spelen is? Ik denk dat Hirsi Ali voorheen alleen maar haar hardheid heeft verborgen en nu steeds meer ziet dat het verbergen van je hardheid alleen maar averrechts werkt.

Wat denk je nou dat haar allemaal overkomen is? Lees het eens: http://www.novatv.nl/inde(...)=biografieen.details, hoewel ik me goed kan voorstellen dat jij niet weet wat het is om te vluchten.

Stel je eens voor dat je tijdens je vakantie op een vliegveld aankomt, maar je bagage nergens te bekennen is en je portemonnaie en papieren gestolen blijken te zijn wanneer je door de douane wil stappen. Je hebt geen schone kleding, je hebt geen paspoort om jezelf te identificeren en je hebt geen geld om iemand om te kopen of zelfs maar iets te drinken te kopen. Met andere woorden: je bent volledig overgeleverd aan de goodwill van de mensen op het vliegveld.

Nou zal dat in de meeste Europese landen nog wel goed komen, maar als het je in de VS gebeurt, wordt je eerst in een cel gegooid en zoeken ze daarna pas uit hoe en wat. De politieagenten zijn daar echter nog wel beleefd tegen je omdat je blank bent. Als het je in Kenia gebeurt, wordt je ook nog eens behandeld als vuil door politieagenten die toch al nooit geleerd hebben wat beleefdheid is. En als je in je cel boos gaat zitten schreeuwen, komen ze je nog even tot stilte manen met een gummiknuppel.

Wat denk je dat dat met jou zou doen, zou jij dan niet verharden? Laat me niet lachen door 'nee' te zeggen, leer eerst jezelf maar eens kennen in dat geval.

En dan wordt je toegelaten in het land, met nog steeds niks. Niemand helpt je, je moet zelf uitzoeken hoe en wat. Je merkt al snel dat je met hardheid nergens komt, het eerste wat je nodig hebt zijn vrienden en die maak je niet als je je hardheid toont. Dus leer je je hardheid verbergen.

Daardoor kun je iets opbouwen, nieuwe vrienden krijgen, en krijg je vangnetten waar je op terug kan vallen als dingen mis dreigen te gaan (b.v. alleen al vrienden van wie je geld kan lenen als je eens wat nodig hebt). En dan wordt één van je goede vrienden op beestachtige wijze vermoord door precies het soort mensen waarvoor je op de vlucht was!

Nou, bij mij verdwijnt de laag zachtheid dan wel als sneeuw voor de zon hoor, want op dat moment realiseer ik me dat hetgeen ik voor op de vlucht was me ingehaald heeft. En datgeen waarvoor ik vluchtte (islamitisch fundamentalisme) is blijkbaar nog eens bozer dan toen ook, want nu wil het me met 100% zekerheid vermoorden. Tel daarbij op het verlies van een goede vriend, die vermoord is om jouw mening.

Hoe denk je NU dat jij zou reageren als jij had meegemaakt wat Hirsi Ali heeft meegemaakt, en iemand tegen jou zegt wat jij hier schrijft?

Als dit mij zou overkomen zou ik het gevoel krijgen dat de evolutie beter af is zonder mensen zoals jij. Maar goed, ik ben beschaafd en ik zal me omkeren en weglopen. Misschien zou ik je een ongeloofelijke knal voor je hoofd geven, maar Hirsi.

Ik reageer nu overigens wel naar jou, maar mijn reactie is in feite bedoeld naar iedereen die er net zo over denkt als jij. Ik haal alleen jouw woorden aan om duidelijk te maken waar ik het over heb, het is niet dat ik de pik op jou heb .
pi_23072030
Valt het niemand op dat ze schrijft 'ik WAS bereid'?

Je kunt met 100% zekerheid zeggen dat er mensen zijn die haar willen en zullen proberen te vermoorden. Zij is in de ogen van die extremisten duizend maal meer schuldig dan Van Gogh, en Van Gogh hebben ze al vermoord.

Denk je niet dat ze deze brief heeft gegeven als een soort afscheidsbrief voor het geval ze ergens de komende dagen ook vermoord wordt? Ik weet het namelijk wel zeker.

Zo ongenuanceerd is die brief niet. Als jou het woordje 'was' in die zin niet eens opgevallen is betekent het in ieder geval dat jij een ongenuanceerde lezer bent.
  donderdag 4 november 2004 @ 12:55:33 #46
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_23072053
quote:
Kun je misschien letterlijk quoten waar ik dat heb gezegd ?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 4 november 2004 @ 12:56:56 #47
13462 BansheeBoy
pi_23072090
quote:
Op donderdag 4 november 2004 10:11 schreef Abbadon het volgende:

[..]

'ze vraagt erom vermoord te worden'

Hmm, ik vraag me af waar ik dat heb gezegd dan! Kun je me dat met quotes laten zien ?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_23072108
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:49 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier de plank echt volledig misslaat.

+ betoog
Goeie reactie en ik snap goed wat je bedoelt maar ik voel me er niet zo door aangesproken omdat ik haar zie als politica en ik vind ook dat ze als zodanig moet worden aangesproken. En dan is haar hele persoonljike relaas even wat minder interessant. Ze heeft een verantwoordelijkheid als politici.

Dat de evolutie beter af is, zonder mij ben ik trouwens wel helemaal met je eens
  donderdag 4 november 2004 @ 12:58:41 #49
13462 BansheeBoy
pi_23072129
quote:
Op donderdag 4 november 2004 09:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

BSB hoort dan hoogstwaarschijnlijk ook bij de groep van 150
Dat zou te veel eer zijn

Bovendien kom ik hier al 4 jaar, als ik echt zo "erg" was zou ik hier allang niet meer mogen posten, en jij bent minstens zo vaak als ik gebanned

pi_23072256
"IK BEN WOEDEND omdat ik weet dat de dader niet alleen is: hij is lid van een netwerk van moslims die intens bezig zijn met hun geloof en allemaal rondlopen met voornemens om onschuldige mensen te doden, maar bovendien kon de dader zich voorbereiden te midden van vrienden en kennissen die zelf nooit iemand zouden vermoorden, maar het niet erg vonden dat Theo van Gogh gedood is."

Dit noem ik de 'inshallah' houding van de Islam. Iedereen is verantwoordelijk voor zichzelf, en als iemand anders een keuze maakt waar je het niet mee eens bent, probeer je hem niet van zijn keuze tegen te houden, maar roep je 'inshallah' en verder niks. 'Inshallah': 'Het is Gods wil, wie ben ik om daar tegen in te gaan?'.

In de Bijbel staat Kain die zegt: 'ben ik mijn broeders hoeder?' als hij zijn broer vermoord heeft. Hij wordt voor die uitspraak gestraft door God omdat één van de 10 geboden is: 'Heb uw naaste lief.'.

Ik weet niet of zo'n belangrijk gegeven ook in de Koran staat, maar hij wordt blijkbaar massaal als onbelangrijk beschouwd door Moslims.

En denk nou niet dat ik gelovig ben. Maar ik ken wel de Bijbel, en die passage uit de Bijbel die ik noemde is compleet verweven met onze Westerse maatschappij. En dat is imo waarom de Islam op dit moment zo incompatible is met onze maatschappij.

Er zijn veel goede Moslims die wel naastenliefde kennen. Maar er is een kleine groep die niks van naastenliefde moet hebben. En die groep is heel erg radicaal. De Koran laat veel ruimte over voor dit soort radicale meningen. En daarmee laat de 'goede' Moslim ook heel veel ruimte over voor radicale geloofsgenoten.

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 04-11-2004 13:11:43 ]
pi_23072305
Het is zo mooi, het nieuws van theo van gogh heeft overal ter wereld in de kranten gestaan bij heel veel op de voorpagina, china had zelfs de hele voorpagina er aanbesteedt.
Moslims verliezen langzamerhand hun status.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23072315
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:57 schreef SCH het volgende:
Dat de evolutie beter af is, zonder mij ben ik trouwens wel helemaal met je eens
Hmm, dan heb je een niet zo best zelfbeeld, zeg . Ik durf wel te stellen dat er miljoenen mensen zijn die het minder verdienen om aan de evolutie mee te doen dan jij. Ik ga niet uitleggen waarom, maar denk nou niet gelijk dat ik een veer in je reet aan het steken ben .
pi_23072349
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:08 schreef JohnDope het volgende:
Het is zo mooi, het nieuws van theo van gogh heeft overal ter wereld in de kranten gestaan bij heel veel op de voorpagina, china had zelfs de hele voorpagina er aanbesteedt.
Moslims verliezen langzamerhand hun status.
Welke status? Hun status als medemens?

Of hun status als object om bang voor te zijn?

Als het het laatste is, dan is integratie misschien wel dichterbij dan ik dacht . Hoe kun je je in Godsnaam in een volk integreren als 70% van dat volk bang voor je is?
pi_23072377
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:10 schreef RetepV het volgende:

[..]

Welke status? Hun status als medemens?

Of hun status als object om bang voor te zijn?

Als het het laatste is, dan is integratie misschien wel dichterbij dan ik dacht . Hoe kun je je in Godsnaam in een volk integreren als 70% van dat volk bang voor je is?
Nou vroeger was het zo dat iedereen altijd bang was voor marokkanen enzo... maar nu krijg ik het idee dat de marokkanen bang worden voor ons.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23072402
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nou vroeger was het zo dat iedereen altijd bang was voor marokkanen enzo... maar nu krijg ik het idee dat de marokkanen bang worden voor ons.
Ah ja, dus in plaats van 70% van het volk dat bang is, is nu 80% van het volk bang.

Ja, dat is een echte vooruitgang.
pi_23072416
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:12 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ah ja, dus in plaats van 70% van het volk dat bang is, is nu 80% van het volk bang.

Ja, dat is een echte vooruitgang.
Zeker weten, wie weet zijn ze het straks zo zat hier dat ze zelf terug gaan naar hun land.
  donderdag 4 november 2004 @ 13:14:29 #57
13462 BansheeBoy
pi_23072444
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat een nonsens Hoe oud ben je ? 18 ofzo ? Of nog jonger ? Wat een onzin. Ik kan je verzekeren, ik ben Marokkaan en geloof me, ik ben voor geen enkele Nederlander bang, waarom zou ik, we zijn allemaal van vlees en bloed !

pi_23072460
quote:

[..]

pi_23072482
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Wat een nonsens Hoe oud ben je ? 18 ofzo ? Of nog jonger ? Wat een onzin. Ik kan je verzekeren, ik ben Marokkaan en geloof me, ik ben voor geen enkele Nederlander bang, waarom zou ik, we zijn allemaal van vlees en bloed !

Ik ben 25 en ik vind het niet erg dat je niet bang bent een beetje weerstand kan geen kwaad, wij zijn met meer, wij gaan winnen.
pi_23072496
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

stoer hoor ..
pi_23072508
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ben 25 en ik vind het niet erg dat je niet bang bent een beetje weerstand kan geen kwaad, wij zijn met meer, wij gaan winnen.
zeker weten
  donderdag 4 november 2004 @ 13:22:38 #62
13462 BansheeBoy
pi_23072579
quote:

[..]

Hmm, ik ben niet zo in to guerilla-oorlogen

pi_23072643
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dan zou ik me maar eens gaan ontwikkelen als ik jou was. Je kan je vingers er op na tellen dat binnenkort de flam in de pan slaat.
pi_23072683
quote:

[..]

Wat valt er te winnen? van wie valt er te winnen?
  donderdag 4 november 2004 @ 13:29:11 #66
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23072709
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

maar de verfijnde technieken van het ritueel slachten beheers je zeker tot in de puntjes?
[..]
pi_23072718
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan zou ik me maar eens gaan ontwikkelen als ik jou was. Je kan je vingers er op na tellen dat binnenkort de flam in de pan slaat.
Jij bent er wel enthousiast over???
  donderdag 4 november 2004 @ 13:33:10 #68
13462 BansheeBoy
pi_23072776
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

maar de verfijnde technieken van het ritueel slachten beheers je zeker tot in de puntjes?
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:29 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Helaas niet, kon ik maar net zo goed slacht als jij trollen, dan was ik me toch een klasbak geweest op slacht-gebied

pi_23072850
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij bent er wel enthousiast over???
mwaw dat is een grootwoord, toen Fortuyn was vermoord, toen hoopte ik al dat hij niet door een allochtoon vermoord was ivm de consequenties.

Ik heb al een paar keer de vijanden van wilders opgeroepen dat zij hem alsjeblieft niet moeten vermoorden omdat ik dan een burgeroorlog ga ontketenen als ik daar de kans voor krijg.

Maar als er vanwege theo hele dikke rellen tot kleine lokale oorlogjes uitbreken dan ben ik zeker van de partij.
pi_23072871
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:58 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Dat zou te veel eer zijn

Bovendien kom ik hier al 4 jaar, als ik echt zo "erg" was zou ik hier allang niet meer mogen posten, en jij bent minstens zo vaak als ik gebanned

feit is dat je uit je dingen uit die nergens op slaan ik las in 1 van de vele topics over de moord op Theo van Gogh b.v. dat er mensen zijn die hun excuus aan moeten bieden aan de islamitsche gemeenschap... terwijl het JUIST andersom is!!! en het wordt tijd dat die groeperingen eens worden aangepakt! het is toch GVD niet te geloven dat een stelletje mensen die hier te gast zijn onze vrijheid willen ontnemen met moord en geweld???????????

van mij mogen ze al die etters die zo ziek zijn als die moordenaar van Theo van Gogh aan het gas hangen! een excuus aan die zwijnen ??????????? NOOOOOOOOOOOIT van mijn leven
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_23072992
My definition of a free society is a society where it is safe to be unpopular.
Adlai E. Stevenson Jr. (1900 - 1965)
pi_23073117
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:38 schreef GewoneMan het volgende:

[..]
het is toch GVD niet te geloven dat een stelletje mensen die hier te gast zijn onze vrijheid willen ontnemen met moord en geweld???????????
Geloof het maar, want het is zo. Zie, reageer en ontwikkel. Bereid je voor en verwacht het ergste.
Onschuldigen vallen er zowiezo.

De mens is een egoist en geeft alleen om zichzelf, dus verwacht niet dat een ander om jou gaat geven. Dus zorg voor jezelf, zou ik zeggen.

En Moslims hoeven niet bang te zijn voor Nederlanders, als ze maar wel beseffen dat Nederlanders uit hetzelfde hout gesneden zijn. En dus dezelfde daden kunnen plegen.
pi_23073254
Dat hele geneuzel over "Bang zijn" is niet om te verteren.

Nederland ano 2004 moet verder zijn , als dreigen met het vuistrecht. Uit welke hoek dat ook moge komen.

10.000 jaar gelden was het een schande om "Bang" te zijn, anno 2004 is dat te bespottelijk om over te praten. Dat is linea Rceta uit de patriachische geiten neukers cultuur overgenomen , waar men er Trots op is "nooit bang te zijn."

Ik ben heel erg vaak bang.
Met name voor mensen als Banshee. Bang omdat dit soort mensen in onze cultuur leven maar er geen ene donder van hebben begrepen en hun middeleeuwse Pek Order ons willen opdringen.

[ Bericht 0% gewijzigd door CANARIS op 04-11-2004 14:27:26 ]
pi_23073338
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:54 schreef CANARIS het volgende:
Ik ben heel erg vaak bang.
Met name voor mensen als Banshee. Bang omdat dit soort mensen in onze cultuur leven maar er geen ene donder van hebben begrepen en hun middeleeuwse Pek Order ons willen opdringen.
Banshee is een soort Bas van der Vlies in feestverpakking, daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

Ik ben banger voor de JohnDopes eigenlijk die denken dat ze er op los moeten rammen.
  donderdag 4 november 2004 @ 14:03:58 #75
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23073513
Iedereen heeft wel commentaar over de VS, met zijn geweldscultuur en zijn wapens. Maar het feit is wel dat iemand als Michael Moore nog rondloopt. Van Gogh niet meer. Dat zegt wat over het opinieklimaat in NL.

Moest dit ff kwijt.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 4 november 2004 @ 14:13:39 #76
66982 Herostratos
pi_23073751
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:43 schreef djenneke het volgende:
My definition of a free society is a society where it is safe to be unpopular.
Adlai E. Stevenson Jr. (1900 - 1965)
pi_23073820
quote:
Op donderdag 4 november 2004 14:03 schreef PJORourke het volgende:
Iedereen heeft wel commentaar over de VS, met zijn geweldscultuur en zijn wapens. Maar het feit is wel dat iemand als Michael Moore nog rondloopt. Van Gogh niet meer. Dat zegt wat over het opinieklimaat in NL.

Moest dit ff kwijt.
Natuurlijk zijn JFK en Martin Luther King wel in dat land vermoord. Maar je hebt gelijk als je naar het recente verleden kijkt. Kritiek op anderen geven is immers makkelijker dan zelfkritiek.
pi_23073889
quote:

Moest dit ff kwijt.
Hmm, Van Gogh had geen bescherming, Michael Moore loopt met 5 bodyguards rond en laat zich beschermen door de CIA. Zou DAT er misschien mee te maken hebben?
  donderdag 4 november 2004 @ 14:20:50 #79
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23073915
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

[..]

Helaas niet, kon ik maar net zo goed slacht als jij trollen, dan was ik me toch een klasbak geweest op slacht-gebied

klasbak, wat is dat nou weer voor wels woord?
[..]
pi_23074058
quote:

Moest dit ff kwijt.
Bij Moore zie je door de bodyguards het bos niet meer.
  donderdag 4 november 2004 @ 14:29:22 #81
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23074108
quote:
Op donderdag 4 november 2004 14:19 schreef RetepV het volgende:
Hmm, Van Gogh had geen bescherming, Michael Moore loopt met 5 bodyguards rond en laat zich beschermen door de CIA. Zou DAT er misschien mee te maken hebben?
Nou, dat is een teken dat de VS bescherming van opiniemakers wel serieus neemt, en dat een regering die hem niet vriendelijk gezind is hem toch beschermt. Hier doet een regering die aardig op de lijn van Van Gogh ligt helemaal niks om de man te beschermen.
  donderdag 4 november 2004 @ 14:30:30 #82
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23074124
Michael Moore kan die bodyguards heel gemakkelijk betalen en zal dat ook wel doen
[..]
  donderdag 4 november 2004 @ 14:32:35 #83
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23074171
quote:
Op donderdag 4 november 2004 14:30 schreef MikeyMo het volgende:
Michael Moore kan die bodyguards heel gemakkelijk betalen en zal dat ook wel doen
CIA krijg je alleen als de overheid dat wil. Als het bericht klopt natuurlijk.
pi_23074279
Van Gogh wilde helemaal geen bescherming, zou ik als ik hem was geweest overigens ook niet hebben gewild.
  donderdag 4 november 2004 @ 14:38:36 #85
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23074317
quote:
Op donderdag 4 november 2004 14:36 schreef djenneke het volgende:
Van Gogh wilde helemaal geen bescherming, zou ik als ik hem was geweest overigens ook niet hebben gewild.
Bescherming kan opgelegd worden, omdat het risico voor de maatschappij van een aanslag te groot is. Zo werkt dat bij politici.
pi_23074443
quote:
Op donderdag 4 november 2004 14:38 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bescherming kan opgelegd worden, omdat het risico voor de maatschappij van een aanslag te groot is. Zo werkt dat bij politici.
Natuurljik kan dat niet. Als iemand perse op de fiets wil, kun je hem niet dwingen in een gepantserde auto te gaan. Dat was je echt niet gelukt bij Theo
  donderdag 4 november 2004 @ 14:44:55 #87
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_23074469
quote:
Op donderdag 4 november 2004 14:43 schreef SCH het volgende:
Natuurljik kan dat niet. Als iemand perse op de fiets wil, kun je hem niet dwingen in een gepantserde auto te gaan. Dat was je echt niet gelukt bij Theo
Dan kan je nog met body guards meefietsen, om maar wat te noemen. Het was niet makkelijk geweest maar het moet maar.
pi_23074476
quote:
Op donderdag 4 november 2004 14:44 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dan kan je nog met body guards meefietsen, om maar wat te noemen. Het was niet makkelijk geweest maar het moet maar.
Als iemand het niet wil, dan houdt het echt op. Je kunt het niet afdwingen.
  donderdag 4 november 2004 @ 14:46:49 #89
47630 Irris
Catch a smile!
pi_23074505
Als ieder leeft volgens de tien geboden hoeft niemand meer bang te zijn om vermoord te worden.. en om te leven volgens de tien geboden hoef je niet eens christelijk te zijn..
Geluk is een richting, geen punt
(¯`·._.·fotoboek ·._.·´¯)
Icon
pi_23074548
quote:
SCH heeft wel een punt. Vrijheid van meningsuiting hoeft niet te betekenen dat je moet blijven inhakken op een bevolkingsgroep. Beledigen onder het mom: "ja maar het is mijn mening en dat mag want dat is mijn vrijheid" is natuurlijk gewoon misbruik ervan maken
Ja, laten we de jaren 60/70 nog eens overdoen, de strijd om het vrije woord nog eens opnieuw. Heb je dan helemaal geen historisch besef...zucht!
pi_23074669
http://www.telegraaf.nl/b(...)se_samenleving_.html

We zijn allemaal verantwoordelijk omdat "een 26-jarige jonge man zo verstrikt is geraakt in eenzaamheid en verwarring"???????????????

Ja hoor.... schuif maar weer af
  donderdag 4 november 2004 @ 14:57:22 #92
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_23074791
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:38 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

feit is dat je uit je dingen uit die nergens op slaan ik las in 1 van de vele topics over de moord op Theo van Gogh b.v. dat er mensen zijn die hun excuus aan moeten bieden aan de islamitsche gemeenschap... terwijl het JUIST andersom is!!! en het wordt tijd dat die groeperingen eens worden aangepakt! het is toch GVD niet te geloven dat een stelletje mensen die hier te gast zijn onze vrijheid willen ontnemen met moord en geweld???????????

van mij mogen ze al die etters die zo ziek zijn als die moordenaar van Theo van Gogh aan het gas hangen! een excuus aan die zwijnen ??????????? NOOOOOOOOOOOIT van mijn leven
wat heeft de islamitische gemeenschap te maken met de daden van een man? Alsof iedere katholiek zijn excuses moet aanbieden voor het misbruiken van kinderen door bepaalde pastoors. Islamieten worden gestigmatiseerd zonder reden omdat er rotte appels rondlopen die ook islamitisch zijn.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_23074832
quote:
Op donderdag 4 november 2004 14:53 schreef ScienceFriction het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)se_samenleving_.html

We zijn allemaal verantwoordelijk omdat "een 26-jarige jonge man zo verstrikt is geraakt in eenzaamheid en verwarring"???????????????

Ja hoor.... schuif maar weer af
aan de andere kant is het wel zo dat tevens alle moslims, alle allochtonen worden aangesproken op die moord...

Als die dader is geboren in nederland, zijn hele leven in amsterdam gewoont, naar een nederlandse school gegaan, is het natuurlijk ook best normaal dat er niet enkel kritisch gekeken wordt naar de verantwordelijkheid van de marokkaanse gemeenschap in nederland, maar ook naar de grotere gemeenschap an sich, en men zich afvraagt wat wel en wat niet een mogelijke rol speelt..

Dat staat overigens los van de verantwoordelijkheid en strafbaarheid van de dader..
Enkel vind ik het wel normaal dat ook de marokkaanse gemeenschap wordt aangesproken, enkel hoeft daarbij niet ontkent te worden dat die dader dus ook nederlander was.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_23075592
quote:
Op donderdag 4 november 2004 14:36 schreef djenneke het volgende:
Nee, want op deze manier heeft hij bewezen wat hij altijd zei.
pi_23075636
quote:
Op donderdag 4 november 2004 14:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

aan de andere kant is het wel zo dat tevens alle moslims, alle allochtonen worden aangesproken op die moord...
Welke allochtonen? Ik denk dat je nu een heleboel andere allochtonen beledigt. Niet elke buitenlander is Moslim. Ik heb niemand naar de Surinamers, Aziaten, Antillianen of Afrikanen zien wijzen hoor.

Dus waar heb je het over?
  donderdag 4 november 2004 @ 15:54:33 #96
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23076128
quote:
Op donderdag 4 november 2004 14:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Als iemand het niet wil, dan houdt het echt op. Je kunt het niet afdwingen.
Je kan het wel blijven hanteren als een mantra, maar het wordt geregeld toegepast in Nederland. Je kan ook als een matra blijven herhalen dat wit eigenlijk niet bestaat, maar daar gaat de kleur niet van weg.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_23076597
quote:
[zip] Maar het feit is wel dat iemand als Michael Moore nog rondloopt. Van Gogh niet meer. Dat zegt wat over het opinieklimaat in NL.
Van Gogh met Michael Moore vergelijken is als een kip met een varken.

Van Gogh vroeg erom rake klappen te krijgen. Hij was grof en tot op het bot beledigend. Wanneer ik in het clubhuis van de Hells Angels roep dat de criminele heren schapenneukers zijn en enkel op een Harley rijden omdat het getril van die aftandse bakken genot verschaft aan hun homofiele aarsjes, staat niemand raar te kijken wannner ik in verschillende delen het pand verlaat.

Een film de wereld insturen waarin een naakte vrouw met Koranteksten is beschilderd wordt door een grote groep (ook zeer gematigde Islamieten) als een grove belediging opgevat.

Van Gogh trok grof van leer tegen 'extremisten'. En we noemen ze geen 'extremisten' omdat ze de hele dag niets anders doen dan bingo spelen. Het zijn gewelddadige bandieten die onder het mom van de Islam uit zijn op macht. In werkelijkheid hebben ze net zoveel met Islam te maken als W. Bush.

Maar de taktiek van verschuilen achter de islam werpt wel zijn vruchten af. Want bij iedere afchuwelijke daad wordt de Islam in zijn algemeen aangevallen. Die aanval maakt de 'gewone' Islamiet boos en daarvoor staan de extremisten klaar om een antwoord te bieden. "Doe deze gordel maar om".
pi_23076887
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:36 schreef JohnDope het volgende:
.... Ik heb al een paar keer de vijanden van wilders opgeroepen dat zij hem alsjeblieft niet moeten vermoorden omdat ik dan een burgeroorlog ga ontketenen als ik daar de kans voor krijg.
Maar als er vanwege theo hele dikke rellen tot kleine lokale oorlogjes uitbreken dan ben ik zeker van de partij.
Ik hoop dat je je realiseert dat jouw gedrag exact overeenkomt met de opruiende taal van andere extremisten, onder wie de moslim-extremisten die oproepen tot de dood van Hirsi Ali en Geert Wilders... - Zoals een zeer groot deel van de moslims en de Marokkaanse gemeenschap in Nederland kotst op het gedrag van de moordenaar van Van Gogh, kotst een groot deel van de 'autotochtone' Nederlands op enge, opruiiende extreem-rechtse mannetjes met ziekelijke denkbeelden

Wat mij betreft sluiten ze jou preventief op. Ik dacht tot nu toe, afgaande op je posts, dat je een puber van een jaar of 15 was, dus ik nam het allemaal niet al te serieus. Maar nu je hebt gemeld dat je werkelijk 25 jaar oud bent.... Tjongejonge... wat snap jij extreem weinig van de samenleving zeg. Stakker.
pi_23076902
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:14 schreef axon het volgende:

[..]
Een film de wereld insturen waarin een naakte vrouw met Koranteksten is beschilderd wordt door een grote groep (ook zeer gematigde Islamieten) als een grove belediging opgevat.
Dat zegt dan toch al best veel over het geloof zelf, vindt je niet?

Dus is het ergens wel logisch dat er mensen komen die gaan wijzen op de infantiliteit van dit geloof.
  donderdag 4 november 2004 @ 16:29:18 #100
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23076969
quote:
Van Gogh vroeg erom rake klappen te krijgen. Hij was grof en tot op het bot beledigend. Wanneer ik in het clubhuis van de Hells Angels roep dat de criminele heren schapenneukers zijn en enkel op een Harley rijden omdat het getril van die aftandse bakken genot verschaft aan hun homofiele aarsjes, staat niemand raar te kijken wannner ik in verschillende delen het pand verlaat.

Van Gogh trok grof van leer tegen 'extremisten'. En we noemen ze geen 'extremisten' omdat ze de hele dag niets anders doen dan bingo spelen. Het zijn gewelddadige bandieten die onder het mom van de Islam uit zijn op macht. In werkelijkheid hebben ze net zoveel met Islam te maken als W. Bush.

Maar de taktiek van verschuilen achter de islam werpt wel zijn vruchten af. Want bij iedere afchuwelijke daad wordt de Islam in zijn algemeen aangevallen. Die aanval maakt de 'gewone' Islamiet boos en daarvoor staan de extremisten klaar om een antwoord te bieden. "Doe deze gordel maar om".
Heel leuk allemaal. Maar als je geprovoceerd wordt dan kan je bij de rechter je gram gaan halen. Als je iemand voor zijn gezicht slaat, als een hond afknalt op een parkeerplaats, als een varken afslacht of als je het pand tijdens een vergadering in fik zet omdat de mening van de slachtoffers je niet aanstaat dan dien je keihard en zonder mededogen door de rechterlijke macht worden aangepakt.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 4 november 2004 @ 16:29:27 #101
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_23076976
quote:

[..]

Kan me voorstellen dat veel moslims zich beledigd voelen door zo'n film. Maar een zelfde soort film die de christelijke wereld kwetst zou niet leiden tot moord denk ik!
pi_23076994
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:29 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Heel leuk allemaal. Maar als je geprovoceerd wordt dan kan je bij de rechter je gram gaan halen. Als je iemand voor zijn gezicht slaat, als een hond afknalt op een parkeerplaats, als een varken afslacht of als je het pand tijdens een vergadering in fik zet omdat de mening van de slachtoffers je niet aanstaat dan dien je keihard en zonder mededogen door de rechterlijke macht worden aangepakt.
Dat is toch precies hetzelfde?
  donderdag 4 november 2004 @ 16:31:01 #103
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23077012
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:29 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:

[..]

Kan me voorstellen dat veel moslims zich beledigd voelen door zo'n film. Maar een zelfde soort film die de christelijke wereld kwetst zou niet leiden tot moord denk ik!
Boeken van Reve en andere auteurs in de jaren 60 zijn een goed vergelijk. Is ook jurisprudentie over.
pi_23077052
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:27 schreef OutKast het volgende:

[..]

Dus is het ergens wel logisch dat er mensen komen die gaan wijzen op de infantiliteit van dit geloof.
Met het geloof heeft dat niets te maken ... ga maar eens als een Ajax supporter in de Kuip zitten roepen dat de Feyenoorders allemaal homo's zijn ... ik kan je verzekeren dat je dan klappen krijgt van bepaalde figuren.

Het ligt dus aan de mensen (die er niet mee om kunnen gaan) en niet aan het geloof.
stop listening bad music
  donderdag 4 november 2004 @ 16:33:18 #105
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_23077073
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:31 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Boeken van Reve en andere auteurs in de jaren 60 zijn een goed vergelijk. Is ook jurisprudentie over.
Hebben christenen in die 40 jaar een dikkere huid gekregen? Dan zal er in 2040 geen reactie meer komen vanuit de moslimwereld op deze provocerende films.
pi_23077113
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:27 schreef OutKast het volgende:

[..]

Ik denk als ik in een film het woord 'Jezus' op m'n penis schrijf en vertel over incest ook buiten Urk hele volksstammen op hun achterste benen staan.
  donderdag 4 november 2004 @ 16:36:53 #107
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23077174
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:32 schreef citizen-insane het volgende:

[..]

Met het geloof heeft dat niets te maken ... ga maar eens als een Ajax supporter in de Kuip zitten roepen dat de Feyenoorders allemaal homo's zijn ... ik kan je verzekeren dat je dan klappen krijgt van bepaalde figuren.

Het ligt dus aan de mensen (die er niet mee om kunnen gaan) en niet aan het geloof.
Tenzij er een correlatie zit tussen het aantal mensen dat escalerend gedrag vertoont of de mate waarin het geweld vertoond wordt en de religie.
  donderdag 4 november 2004 @ 16:38:44 #108
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_23077216
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:34 schreef axon het volgende:

[..]

Ik denk als ik in een film het woord 'Jezus' op m'n penis schrijf en vertel over incest ook buiten Urk hele volksstammen op hun achterste benen staan.
Dat zit er dik in. Maar je mag dan nog steeds niet lijfelijk aangevallen worden oid vanwege die uitingen. Bovendien acht ik de kans klein dat je als een dolle hond met messen wordt afgeslacht door een fundamentalistische christen.
  donderdag 4 november 2004 @ 16:40:08 #109
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_23077255
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:34 schreef axon het volgende:

[..]

Die film bereikt die mensen die op hun achterste benen zouden staan toch niet! De echte zwarte kousen kijken geen tv, dat is namelijk zonde! Hoeveel christelijk kwetsende (teken)films zijn er wel niet. Southpark neemt bijvoorbeeld vaak genoeg Jezus en zijn vader op de korrel, daar hoor je niemand over!
pi_23077275
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:29 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Precies! Dat is de achilleshiel van vrijheid: dat je in vrijheid iemand neer kan schieten en de rechter je dan straft. Dus als je niet geeft om een paar jaartjes gevangenisstraf (binnen die muren kun je heel wat ideologisch werk verrichten), kun je redelijk ongehinderd gewelddadig je gang gaan.
  donderdag 4 november 2004 @ 16:43:54 #111
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_23077334
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:40 schreef axon het volgende:

[..]

Precies! Dat is de achilleshiel van vrijheid: dat je in vrijheid iemand neer kan schieten en de rechter je dan straft. Dus als je niet geeft om een paar jaartjes gevangenisstraf (binnen die muren kun je heel wat ideologisch werk verrichten), kun je redelijk ongehinderd gewelddadig je gang gaan.
Ik denk dat deze persoon zich zoiezo al ziet als een martelaar. Wat die zondaars ervan denken, zou hem een worst wezen!
pi_23077361
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:38 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dat zit er dik in. Maar je mag dan nog steeds niet lijfelijk aangevallen worden oid vanwege die uitingen. Bovendien acht ik de kans klein dat je als een dolle hond met messen wordt afgeslacht door een fundamentalistische christen.
In de VS zijn meerdere abortusartsen vermoord door christenfundies.

Ik zeg ook niet dat iemand aangevallen MAG worden om zijn uitingen. Wel dat het behoorlijk dom is om bandieten grof te beledigen.
pi_23077540
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:38 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Hangt er vanaf waar je woont.
  donderdag 4 november 2004 @ 16:51:35 #114
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_23077556
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:44 schreef axon het volgende:

[..]

In de VS zijn meerdere abortusartsen vermoord door christenfundies.

Ik zeg ook niet dat iemand aangevallen MAG worden om zijn uitingen. Wel dat het behoorlijk dom is om bandieten grof te beledigen.
Hulde aan de mensen die het aandurven! Maar inderdaad niet echt slim.
pi_23077960
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:26 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik hoop dat je je realiseert dat jouw gedrag exact overeenkomt met de opruiende taal van andere extremisten, onder wie de moslim-extremisten die oproepen tot de dood van Hirsi Ali en Geert Wilders... - Zoals een zeer groot deel van de moslims en de Marokkaanse gemeenschap in Nederland kotst op het gedrag van de moordenaar van Van Gogh, kotst een groot deel van de 'autotochtone' Nederlands op enge, opruiiende extreem-rechtse mannetjes met ziekelijke denkbeelden

Wat mij betreft sluiten ze jou preventief op. Ik dacht tot nu toe, afgaande op je posts, dat je een puber van een jaar of 15 was, dus ik nam het allemaal niet al te serieus. Maar nu je hebt gemeld dat je werkelijk 25 jaar oud bent.... Tjongejonge... wat snap jij extreem weinig van de samenleving zeg. Stakker.
Laten ze daar nu eens onderzoek naar doen.. als je op dit moment een echte Nederlander iets vraagt over die noord afrikanen krijg je direct te horen : ' opdonderen '

Tjongejonge.. kom jij wel eens buiten.. op de markt ofzo
pi_23077988
quote:
Op donderdag 4 november 2004 16:51 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:

[..]

Hulde aan de mensen die het aandurven! Maar inderdaad niet echt slim.
Nog zo'n mafkees die moord wel lekker vind..
  donderdag 4 november 2004 @ 18:23:06 #117
104660 N.E.O.R.E.J.
Audere est facere
pi_23079836
quote:
Op donderdag 4 november 2004 17:09 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Nog zo'n mafkees die moord wel lekker vind..
Ik doelde natuurlijk op het laatste gedeelte van de opmerking!
pi_23081621
Kennelijk ziet men hier platgebrand Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam wel zitten. Nou, veel plezier in jullie toekomstige sharia staatje, de tijd is er eindelijk
pi_23083072
quote:

Jouw zogenaamde 'nuchtere' raad vormt in feite een verkapte bedreiging. Hoe zo zou H. Ali zich bescheidener moeten opstellen? En hoezo mag zij niet door gaan met het geven van (harde) kritiek op achtergebleven elementen binnen de islamcultuur? Welke angst is eigenlijk jouw raadgever? Iemand als Paul scheffer vergelijken met H. Ali louter omdat ze beiden wel eens stevige kritiek op de islam en de multiculturele samenleving leveren is een iets te simpele benadering van zaken.
De vraag moet m.i. juist zijn hoe lang intimidatie nog wordt gedoogd als middel andersdenkenden (op gewelddadige wijze) de mond te snoeren. Het is toch te zot voor woorden dat men-sen gewoon al praten over lijstjes waarop H. Ali de volgende zou zijn die aan de beurt komt.
In welk laf, bang en berustend land leven we als we zulke dreigingen dulden, en belangrijker nog mee laten wegen in de manier waarop we over bepaalde zaken een mening vormen.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  vrijdag 5 november 2004 @ 00:35:18 #120
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23088598
Ik heb de teksten uit de Koran, die door Hirsi Ali aan de kaak worden gesteld in 'Submission', vanmiddag nog eens doorgelezen en vind het eigenlijk onvoorstelbaar dat zoiets mogelijk is. Even een quote:

24.2. Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.

4.34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Dit zijn nog maar twee punten waarbij je je afvraagt hoe het in vredesnaam mogelijk is dat er ook nog vrij veel mensen volgens deze regels leven. Hirsi Ali heeft heel veel vrouwen ondervraagd hierover en met alle informatie de film 'Submission' geschreven. Ze heeft tijdens de inleiding duidelijk gezegd dat lang niet alle Moslims deze regels naleven, maar (volgens haar) een meerderheid wel (en dan doelt ze niet alleen op Moslims in Nederland). Dat Ayaan op haar beurt probeert dit gegeven in Nederland en de rest van de wereld (de film is in het Engels) onder de aandacht te brengen zie ik zelf als een zeer moedige poging om iets aan die situatie te doen.
Het probleem lijkt nu te zijn dat dat niet meer mogelijk is zonder dat je je eigen leven in de waagschaal stelt.... en dat is vanzelfsprekend te triest voor woorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door scanman01 op 05-11-2004 01:16:35 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_23089259
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:25 schreef JohnDope het volgende:
quote:
Op donderdag 4 november 2004 13:48 schreef OutKast het volgende:
Geloof het maar, want het is zo. Zie, reageer en ontwikkel. Bereid je voor en verwacht het ergste.
Onschuldigen vallen er zowiezo.
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:35 schreef Youssef het volgende:
Kennelijk ziet men hier platgebrand Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam wel zitten. Nou, veel plezier in jullie toekomstige sharia staatje, de tijd is er eindelijk
Drie klassieke gevallen van een self-fulfilling prophecy. Hoe meer mensen dit gaan geloven hoe groter de kans dat het ook gebeurt. Ik roep op tot optimisme: Geloof in een mogelijke verbetering is het begin van een mogelijke verbetering.
  vrijdag 5 november 2004 @ 08:10:42 #122
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23091025
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:13 schreef PeterM het volgende:

[..]

[..]

[..]

Drie klassieke gevallen van een self-fulfilling prophecy. Hoe meer mensen dit gaan geloven hoe groter de kans dat het ook gebeurt. Ik roep op tot optimisme: Geloof in een mogelijke verbetering is het begin van een mogelijke verbetering.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_23091098
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 00:35 schreef scanman01 het volgende:
Hirsi Ali heeft heel veel vrouwen ondervraagd hierover aandacht te brengen zie ik zelf als een zeer moedige poging om iets aan die situatie te doen.
Hoe weet je dat. Volgens mijn informatie heeft ze nauwelijks contact met de basis omdat ze niet goed kan praten met moslima's en omgekeerd. De coordinatrice van de blijf van mijn lijf huizen voor allochtone vrouwen zegt dat Hirsi Ali niet op de hoogte is van wat er speelt onder vrouwen in Nederland.
quote:
Het probleem lijkt nu te zijn dat dat niet meer mogelijk is zonder dat je je eigen leven in de waagschaal stelt.... en dat is vanzelfsprekend te triest voor woorden.
Het hangt toch echt van de manier af, deze film is natuurlijk niet de enige manier om iets aan de kaak te stellen. .
  vrijdag 5 november 2004 @ 08:30:26 #124
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23091179
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 08:20 schreef SCH het volgende:
De coordinatrice van de blijf van mijn lijf huizen voor allochtone vrouwen zegt dat Hirsi Ali niet op de hoogte is van wat er speelt onder vrouwen in Nederland.
hoe weet zij nou waarvan Hirsi Ali op de hoogte is en waarvan niet?
[..]
  vrijdag 5 november 2004 @ 08:33:51 #125
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23091208
quote:
Op donderdag 4 november 2004 21:20 schreef lucida het volgende:

[..]

Jouw zogenaamde 'nuchtere' raad vormt in feite een verkapte bedreiging. Hoe zo zou H. Ali zich bescheidener moeten opstellen? En hoezo mag zij niet door gaan met het geven van (harde) kritiek op achtergebleven elementen binnen de islamcultuur? Welke angst is eigenlijk jouw raadgever? Iemand als Paul scheffer vergelijken met H. Ali louter omdat ze beiden wel eens stevige kritiek op de islam en de multiculturele samenleving leveren is een iets te simpele benadering van zaken.
De vraag moet m.i. juist zijn hoe lang intimidatie nog wordt gedoogd als middel andersdenkenden (op gewelddadige wijze) de mond te snoeren. Het is toch te zot voor woorden dat men-sen gewoon al praten over lijstjes waarop H. Ali de volgende zou zijn die aan de beurt komt.
In welk laf, bang en berustend land leven we als we zulke dreigingen dulden, en belangrijker nog mee laten wegen in de manier waarop we over bepaalde zaken een mening vormen.
Inderdaad. Vrijheid van meningsuiting moet kennelijk voortdurend bewerkt blijven worden. Het verdient regelmatige investering in onderhoud. Eenmaal de vrijheid van meningsuiting ingeleverd staat het keurslijf waarin een ander precies voor je uitmaakt wat je doet of laat al op de hoek te wachten.

Het kan naar mijn idee niet zo zijn dat angst regeert. Het kan naar mijn idee ook niet zo zijn dat terreur verzwegen wordt. Het is zaak dat diverse gemeenschappen het zelfbewustzijn krijgen om extremisme in eigen kring voortvarend aan te pakken. Waar nodig mag van gemeenschappen ook het volmondig nemen van afstand van extremisme, haat en terreur worden verwacht als zij willen tegengaan dat hun leden maatschappelijk respect verliezen. Gebeurt dit niet dan worden organisaties die extremisme oogluikend toestaan maatschappelijk en justitueel afgerekend op de daden van hun extremisten. Intussen is het klimaat er rijp voor gemaakt.
Muammar Khadaffi heeft dit al begrepen en tot eigen voordeel gekeerd.
  vrijdag 5 november 2004 @ 08:34:38 #126
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23091220
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 08:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ze prentendeert het te weten....
  vrijdag 5 november 2004 @ 08:36:10 #127
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23091232
quote:

[..]

Hoe weet je dat. Volgens mijn informatie heeft ze nauwelijks contact met de basis omdat ze niet goed kan praten met moslima's en omgekeerd. De coordinatrice van de blijf van mijn lijf huizen voor allochtone vrouwen zegt dat Hirsi Ali niet op de hoogte is van wat er speelt onder vrouwen in Nederland.
[..]

Het hangt toch echt van de manier af, deze film is natuurlijk niet de enige manier om iets aan de kaak te stellen. .
Moord is ook niet de enige manier om je issue te maken. Sterker nog: moord is geen geeigende manier om je issue te maken.
  vrijdag 5 november 2004 @ 08:44:05 #128
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_23091307
quote:

[..]

Hoe weet je dat. Volgens mijn informatie heeft ze nauwelijks contact met de basis omdat ze niet goed kan praten met moslima's en omgekeerd.
Wat voor'n informatie heb jij dan? :')

Wat de linkse kaboutertjes je vertelde toen je je ogen dicht deed?
quote:
De coordinatrice van de blijf van mijn lijf huizen voor allochtone vrouwen zegt dat Hirsi Ali niet op de hoogte is van wat er speelt onder vrouwen in Nederland.
Nee,

Maar blijf van m'n lijf huizen zitten onverminderd vol met moslima's, en de rest is arbitrair geouwehoer in de marge.
quote:
Je lijkt het te weten,

Vertel ens SCH, wat is dan de oplossing?
pi_23091434
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 08:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Omdat zo'n iemand alles weet van de niet al te grote opvangwereld van islamitische vrouwen en heeft gezien hoe Hirsi Ali daar op zevenmijlslaarzen door heen banjerde.
pi_23091442
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 08:36 schreef sjun het volgende:

[..]

Moord is ook niet de enige manier om je issue te maken. Sterker nog: moord is geen geeigende manier om je issue te maken.
Nee, wie suggereert dat dan?
pi_23091503
quote:
IK BEN WOEDEND omdat ik weet dat de dader niet alleen is: hij is lid van een netwerk van moslims die intens bezig zijn met hun geloof en allemaal rondlopen met voornemens om onschuldige mensen te doden, maar bovendien kon de dader zich voorbereiden te midden van vrienden en kennissen die zelf nooit iemand zouden vermoorden, maar het niet erg vonden dat Theo van Gogh gedood is.
Spijker-kop

En dat is juist het meest enge eraan, niet die 150 extremisten, maar die brede steun en sympathie die er onder het overgrote deel van de moslims in ons land heerst voor deze daad.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 5 november 2004 @ 10:37:26 #132
6484 ExTec
pi_23092782
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 08:44 schreef ExTec het volgende:

Je lijkt het te weten,

Vertel ens SCH, wat is dan de oplossing?
pi_23092862
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 10:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je kunt herhalen wat je wilt maar zolang jij op een hufterige toon blijft praten, kies ik even voor andere gesprekspartners.
  vrijdag 5 november 2004 @ 10:48:17 #134
6484 ExTec
pi_23092960
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 10:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kunt herhalen wat je wilt maar zolang jij op een hufterige toon blijft praten, kies ik even voor andere gesprekspartners.
Mijn herhaalde vraag "Als je het zo goed weet, wat is dan de oplossing?" is nou niet echt bijzonder hufterig.

Maar goed, jij grijpt anno nu elk excuus aan om maar niet inhoudelijk te hoeven reageren.
pi_23092979
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 10:48 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mijn herhaalde vraag "Als je het zo goed weet, wat is dan de oplossing?" is nou niet echt bijzonder hufterig.
Lees de rest van je posts even, als je dat even terugneemt, praten we verder
pi_23093051
Duidelijke column die de waarheid dicht nadert. Door racistische gedachtengang van een grote groep mensen zien zij zich genoodzaakt hun achterban te beschermen zonder te kijken naar fouten binnen hun eigen mensen.

En verschijning die overal voorkomt, ook bij ons. Nu is de vraag hoe maak je iedereen bewust van hun kortzichtige visie en hoe kan je als "buitenstaander" mensen overtuigen van de mogelijke gevaren binnen hun geloof.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  vrijdag 5 november 2004 @ 10:56:22 #137
6484 ExTec
pi_23093130
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 10:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Lees de rest van je posts even, als je dat even terugneemt, praten we verder
Nee, terugnemen doe ik niet aan,

Ik hang de gedachte aan, dat hoe provocerender ik iets schrijf, hoe meer dat steekt/motiveert om mijn ongelijk te bewijzen.

Daarbij ben ik van mening dat jij de gemakkelijke manier eruit kiest door wederom 100% politiek correct te zeggen:

"Ik heb het niet over de inhoud, ik vind de manier waarop jij iets zegt, zo erg, dat ik maar niet reageer ".

Dat is een mooie eigenschap die je gemeen hebt met moslims, als die de toon niet bevalt, trekken ze ook een muur op. Je verkeerd (wederom) in mooi gezelschap.

Maar ik wil het wel rephrasen:

Wat is je bron betreffende de situatie in de blijf van m'n lijf huizen?

Als je van mening bent, dat het nu niet goed gaat, hoe moet het dan?
pi_23093504
Goed stuk
pi_23093989
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:03 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Spijker-kop

En dat is juist het meest enge eraan, niet die 150 extremisten, maar die brede steun en sympathie die er onder het overgrote deel van de moslims in ons land heerst voor deze daad.
Waaruit blijkt dat er bij veel moslims begrip is voor de daad?
Bij mijn weten wordt de daad juist wel breed en duidelijk afgekeurd door moslims;

Hooguit wordt aangegeven dat iemand als Van Gogh met zijn provocerende uitlatingen inderdaad veel weerstand had binnen moslim-kringen, ook bij de niet extreme...
Ook liberale moslims hadden het er inderdaad moeilijk mee dat iemand erg beledigende uitspraken deed over hun profeet of hun geloof, hen betitelde als geitenneukers; maar deze vonden niet dat hij daarvoor de dood verdiende.

Ik kan zelf best begrijpen dat een liberale, maar wel gelovige moslim het erg storend vind als iemand als Hirschi Ali, zonder verdere onderbouwing enkel dat geloof aangeeft als de enige reden voor die daad..

Natuurlijk heeft Hirschi Ali slechte ervaring in Somalie gehad, maar ik zie zelf het nut niet in dat wij hier onze analyses baseren op de ervaringen van Hirschi Ali in Somalie:
Er bestaat wel degelijk een groot verschil tussen de islam in somalie en in marokko of turkije, zo worden geen marokkaanse vrouwen besneden, omdat dat een oost-afrikaans gebruik is, toch vervalt Hirschi Ali er zelf telkens weer in om de gehele Islam verantwoordelijk te maken voor regionale gebruiken ..

Als we van buitenlanders eisen dat ze zich aanpassen aan nederland, is het dan zo vreemd om ook op te merken dat Hirschi Ali zich wel eens mag aanpassen aan de westerse liberale waarden, en niet haar politieke beeld telkens weer relateren aan wat ze in Somalie heeft meegemaakt?
We wonen namelijk niet in Somalie, maar in een land met een eeuwenlange vrije liberaal tolerante traditie, en ik zie niet in waarom Hirschi Ali hier zou moeten komen om onze tolerantie jegens andere culturen aan te passen, omdat zij met die andere culturen slechte ervaringen had.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_23094210
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 08:36 schreef sjun het volgende:

[..]

normaal gesproken niet nee, maar bij emotioneel onderontwikkelden werkt dit net even anders
pi_23094441
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 11:44 schreef RM-rf het volgende:

Waaruit blijkt dat er bij veel moslims begrip is voor de daad?
Bij mijn weten wordt de daad juist wel breed en duidelijk afgekeurd door moslims;
[...]
Precies.

Het gemak waarmee er over DE Moslim wordt gepraat toont aan dat dat er weinig besef heerst van wie Moslims zijn. De Christen, De Jood, De Moslim bestaan niet.
  vrijdag 5 november 2004 @ 12:15:58 #142
85889 lucida
équilibre
pi_23094549
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 08:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Omdat zo'n iemand alles weet van de niet al te grote opvangwereld van islamitische vrouwen en heeft gezien hoe Hirsi Ali daar op zevenmijlslaarzen door heen banjerde.
Goedkope retoriek daar blink jij vooralsnog in uit. Nogmaals het zijn de achterlijke elementen binnen de islamcultuur die juist met zevenmijlslaarzen door onze westerse verwovenheden (vrijheid van mening en geloof) heen banjeren. Je bent erg bedreven de zaken op hun kop te zetten, en aan mensen die wel voor onze westerse waarden en normen strijden, de zwarte piet toe te schuiven. Het islamitisch addergebroed krijgt van jou dus vrij spel om middels intimidatie, geweld en terreur anderdenkenden de mond te snoeren. Maar tegelijkertijd sla je nette autochtone mensen met allerhande verwijten die nergens op slaan om de oren.
Ooit zul je anders piepen, namelijk als ook jouw mening als onwelgevallig wordt aangemerkt en je de keuze krijgt voorgelegd, zwijgen of dood...
Want dat is wel het klimaat waar jij met jouw halfzachte opvattingen aan meewerkt. Nederland is een voorbeeld geweest van een land dat zich nimmer heeft laten ringeloren (denk eens aan de inquisitie), als mensen zoals jij het voor het zeggen krijgen is dat op termijn de dood in de pot van vrije menigsuiting...
het is zoals het is
non-conforming link
  vrijdag 5 november 2004 @ 12:28:12 #143
6484 ExTec
pi_23094771
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 10:56 schreef ExTec het volgende:

Maar ik wil het wel rephrasen:

Wat is je bron betreffende de situatie in de blijf van m'n lijf huizen?

Als je van mening bent, dat het nu niet goed gaat, hoe moet het dan?
Duidelijk, geen antwoord.

Liever hier de politiek correcte hofnar uithangen.
pi_23095041
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 12:28 schreef ExTec het volgende:

[..]

Duidelijk, geen antwoord.

Liever hier de politiek correcte hofnar uithangen.
Ik ben even aan het werk en ik ga niet op je provocaties in.
  vrijdag 5 november 2004 @ 12:43:11 #145
6484 ExTec
pi_23095093
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 12:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben even aan het werk en ik ga niet op je provocaties in.
Als je niet wenst te reageren,

reageer dan niet.

Laat deze discussie voor de mensen die em willen voeren.

Want zwaktegeboden hebben we nu al genoeg van je gezien
  vrijdag 5 november 2004 @ 13:08:28 #146
16701 scanman01
Today's a good day
pi_23095622
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 12:43 schreef ExTec het volgende:
Want zwaktegeboden hebben we nu al genoeg van je gezien
"ZwakteGEboden"?
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 5 november 2004 @ 13:10:14 #147
6484 ExTec
pi_23095659
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 13:08 schreef scanman01 het volgende:

[..]

"ZwakteGEboden"?
jaja
pi_23095930
quote:
Maar het feit is wel dat iemand als Michael Moore nog rondloopt.
edit al gezegd.
  vrijdag 5 november 2004 @ 16:10:14 #149
85889 lucida
équilibre
pi_23099705
quote:
90% van de Marokkanen is nog nooit in aanraking geweest met justitie.
Aan 10% van de Marokkanen heeft justitie meer dan haar handen vol.
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23099971
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:10 schreef lucida het volgende:

[..]

Aan 10% van de Marokkanen heeft justitie meer dan haar handen vol.
zegt dat wat over justitie of over die Marokkanen ?
pi_23100095
Ik heb je geloof ik nog niet hufterig toegesproken, bij deze de vraag:

Lieve SCH geef alstjeblieft antwoord!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')