kan me veen van haar emoties goed voorstellen. Zij kende hem erg goed en zit in vrijwel hetzelfdequote:jij de afvallige vrouw'
THOMAS KIST/ANP
IK BEN WOEDEND omdat ik weet dat de dader niet alleen is: hij is lid van een netwerk van moslims die intens bezig zijn met hun geloof en allemaal rondlopen met voornemens om onschuldige mensen te doden, maar bovendien kon de dader zich voorbereiden te midden van vrienden en kennissen die zelf nooit iemand zouden vermoorden, maar het niet erg vonden dat Theo van Gogh gedood is.
DAT GEGEVEN maakt de moord op Van Gogh zo anders dan de dreigementen van dierenactivisten tegen politici of de kogelbrieven voor politici. Deze laatste twee dreigingen zijn hanteerbaar. Islamitisch terrorisme, zowel in Nederland als daarbuiten, kan gedijen omdat het ingebed is in een grotere kring van eensgezinde medemoslims. Ik ben woedend dat dat gegeven maar niet wil doordringen tot de mensen die verantwoordelijk zijn voor onze veiligheid.
IK VOEL ME schuldig dat ik naar Theo ben gegaan met het script van 'Submission'. En dat hij daarom gedood is. Rationeel weet ik dat alleen de dader schuldig is aan zijn dood. Gevoelsmatig is dat verwarrend. Theo en ik hebben het uitvoerig gehad over de mogelijke consequenties voor ons beiden. Hij zei: "Op het moment dat deze overwegingen je weerhouden van het uiten van je mening, is er toch geen vrijheid van meningsuiting? Dat is koren op de molen van de islamisten."
IK WAS BEREID heel ver te gaan om mensen wakker te schudden: aan de ene kant de Nederlandse autoriteiten, die zich moeten realiseren dat de radicale islam en zijn aanhangers zich in Nederland hebben genesteld, en aan de andere kant de islamitische massa, die de lelijke moedervlekken van hun eigen godsdienst moeten leren zien. De islamitische massa zou zich moeten realiseren dat zijn achterstand niet zozeer ligt in het feit dat hun geloof in god verzwakt is, of dat ze door joden danwel andere ongelovigen gediscrimineerd worden, zoals de radicalen hen voorhouden, maar dat die achterstand deels aan henzelf ligt. De behandeling van het individu, de positie van de vrouw, het stichten van eigen ghetto's als islamitische scholen, het zijn verklaringen voor de eigen achterstand.
OP AL DEZE punten was Theo het met mij eens. Sterker nog, op zijn manier en als cineast probeerde hij zoveel mogelijk de islamitische jeugd niet uit te sluiten maar hen aansluiting te geven. Zijn film Cool en de serie Najib en Julia zijn vanuit dat ideaal gemaakt. Ik voel me schuldig dat ik misbruik heb gemaakt van zijn gebrek aan angst, want ik wist dat wie aan de heilige schriften komt, meer gevaar loopt dan wie alleen columns schrijft. Ook wanneer die columns inhoudelijk pittig zijn.
EEN MENS IS op een gruwelijke manier afgemaakt, alleen om wat hij vindt. Voor Nederland is dit relatief nieuw, maar in islamitische landen is het aan de orde van de dag. Nu een aanzienlijk deel de Nederlandse bevolking moslim is, is het tijd voor het kabinet en andere gezagsdragers om de gegronde angst van de 70 procent van de bevolking (zie het jongste SCP-rapport) serieus te nemen. Dat neemt niet weg dat we voortdurend moeten benadrukken dat het vandaag nog om een zeer klein deel van de islamitische medeburgers gaat, maar dat de potentiele invloed van extremisten binnen die groep groot is.
3 NOVEMBER 2004
Deze passage vind ik wel belangrijk. Niet iedere islamiet is extremist namelijk.quote:Op donderdag 4 november 2004 08:23 schreef MikeyMo het volgende:
Dat neemt niet weg dat we voortdurend moeten benadrukken dat het vandaag nog om een zeer klein deel van de islamitische medeburgers gaat, maar dat de potentiele invloed van extremisten binnen die groep groot is.
BSB hoort dan hoogstwaarschijnlijk ook bij de groep van 150quote:Op donderdag 4 november 2004 09:40 schreef Zapp het volgende:
volgens bansheeboy vraagt ze erom vermoord te worden
Ik mag toch hopen dat je dat niet de ENIGE belangrijke passage vind???quote:Op donderdag 4 november 2004 09:43 schreef Noca het volgende:
[..]
Deze passage vind ik wel belangrijk. Niet iedere islamiet is extremist namelijk.
Helaas hebben ze wel een grote invloed..
Idd grootste mongool van fokquote:Op donderdag 4 november 2004 09:40 schreef Zapp het volgende:
Wat heeft hij dan gezegd?quote:Op donderdag 4 november 2004 09:40 schreef Zapp het volgende:
'ze vraagt erom vermoord te worden'quote:Op donderdag 4 november 2004 10:10 schreef Peroxidase het volgende:
[..]
Wat heeft hij dan gezegd?
Bij deze online aangifte gedaan van zijn uitspraak.quote:Op donderdag 4 november 2004 09:40 schreef Zapp het volgende:
forums.marokko.nl/showthread. php?t=375248&goto=lastpostquote:Op donderdag 4 november 2004 10:18 schreef VIP het volgende:
Waar is die poll?
Grote invloed op wat? (curious BTW meer niet).quote:Op donderdag 4 november 2004 09:43 schreef Noca het volgende:
[..]
Deze passage vind ik wel belangrijk. Niet iedere islamiet is extremist namelijk.
Helaas hebben ze wel een grote invloed..
je moet ten alle tijden gewoon rustig over straat kunnen SCHquote:Op donderdag 4 november 2004 10:29 schreef SCH het volgende:
Hirsi Ali zou zich eens moeten afvragen waarom mensen als Paul Scheffer nog steeds midden in de samenleving staan en rustig over straat kunnen.
de publieke opiniequote:Op donderdag 4 november 2004 10:27 schreef yup het volgende:
[..]
Grote invloed op wat? (curious BTW meer niet).
Oh ok. Tjah ik denk ook dat dat wel waar is wat je zegt...quote:Op donderdag 4 november 2004 10:34 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
de publieke opinie
Ja, dat staat buiten kijf. Maar dat betekent geen verbod op nadenken hoe de dingen gezegd worden.quote:Op donderdag 4 november 2004 10:34 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
je moet ten alle tijden gewoon rustig over straat kunnen SCH
BULLshit, hij gaf op TV ook al toe dat hij per post pesterijen ontving.quote:Op donderdag 4 november 2004 10:29 schreef SCH het volgende:
Hirsi Ali zou wel iets meer bescheidenheid kunnen tonen dan meteen zo om haar heen te slaan en haar collega's te beschuldigen. Zelf lijkt ze alleen maar te verharden en niet veel te leren van dit soort dingen, wat wel jammer is.
Ik zie een steeds kleinere kring ontstaan van een elite die denkt het juist te hebben en zich afkeert van de rest. Hirsi Ali zou zich eens moeten afvragen waarom mensen als Paul Scheffer nog steeds midden in de samenleving staan en rustig over straat kunnen.
Hahaha, je maakt een grap neem ik aan?quote:Op donderdag 4 november 2004 10:29 schreef SCH het volgende:
Hirsi Ali zou wel iets meer bescheidenheid kunnen tonen dan meteen zo om haar heen te slaan en haar collega's te beschuldigen. Zelf lijkt ze alleen maar te verharden en niet veel te leren van dit soort dingen, wat wel jammer is.
Ik zie een steeds kleinere kring ontstaan van een elite die denkt het juist te hebben en zich afkeert van de rest. Hirsi Ali zou zich eens moeten afvragen waarom mensen als Paul Scheffer nog steeds midden in de samenleving staan en rustig over straat kunnen.
Dat doe ik juist en ik constateer dat er een vrij verstandige atmosfeer is bij de meeste wat hoger opgeleide mensen.quote:Op donderdag 4 november 2004 10:55 schreef OutKast het volgende:
Misschien moet je zelf eens wat realistischer om je heen kijken.
Jij denkt dat je om je heen kijkt en jij denkt dat er vrij verstandige atmosfeer is bij wat jij denkt dat hoger opgeleide mensen zijn.quote:Op donderdag 4 november 2004 11:09 schreef SCH het volgende:
Dat doe ik juist en ik constateer dat er een vrij verstandige atmosfeer is bij de meeste wat hoger opgeleide mensen.
Nou nee hoor - De zwijgende niet-schreeuwers worden nou eenmaal niet zo gehoord.Hoger opgeleide mensen is trouwens een objectief criterium.quote:Op donderdag 4 november 2004 11:20 schreef Herostratos het volgende:
[..]
Jij denkt dat je om je heen kijkt en jij denkt dat er vrij verstandige atmosfeer is bij wat jij denkt dat hoger opgeleide mensen zijn.
Ik denk dat jij de meest beperkte, dogmatisch en minder intelligente denker van fok bent.
Ik ben ook hoog opgeleid, doch deel ik je mening totaal niet. Wat nu?quote:Op donderdag 4 november 2004 11:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat doe ik juist en ik constateer dat er een vrij verstandige atmosfeer is bij de meeste wat hoger opgeleide mensen.
Nee hoor, ik constateer alleen dat er een significante groep van mensen is die zeer ontdaan is door de gebeurtenissen maar er op een andere manier in staat en die zeker de kop niet in het zand steekt. Maar die graag wil dat de verhuftering en lompheid van verschillende kanten een halt wordt toegeroepen.quote:Op donderdag 4 november 2004 11:44 schreef OutKast het volgende:
Misschien denk jij, omdat hoog-opgeleide mensen "verstandig" zijn, dat wat zij doen/vinden ook werkelijk het beste is.
Je zou zo de politiek in kunnen gaan. Je hebt er in ieder geval de juiste overtuiging/blindheid voor.quote:Op donderdag 4 november 2004 11:48 schreef SCH het volgende:
[..]
En ik zeg dat mijn visie verstandig is ja, hehe, ik ga geen onverstandige visie verkondigen.
Een lompe reactie moet gehoord worden... hmmm... als die mening zo belangrijk is, dan kan een mening toch ook genuanceerder gebracht worden? Als de mening immers zo belangrijk is zal hij vast goed onderbouwd zijn.quote:Op donderdag 4 november 2004 11:56 schreef OutKast het volgende:
Je zou zo de politiek in kunnen gaan. Je hebt er in ieder geval de juiste overtuiging/blindheid voor.
Ik ben het niet altijd met de lompe reactie's eens. Maar ben tevens van mening dat ook zij gehoord moeten worden. Waar is het anders een democratie voor? En ze afdoen met een simpele stempel waar 'dom' op staat kweekt alleen maar meer onbegrip en meer druk. Waardoor uiteindelijk rechts en extreem rechts een veel grotere aanhang zullen krijgen. Ik denk dat niemand daarop zit te wachten.
Leren van dit soort dingen .............quote:Op donderdag 4 november 2004 10:29 schreef SCH het volgende:
Ik zou er totaal ongeschikt voor zjin, zoveel zelfkennis heb ik wel.quote:Op donderdag 4 november 2004 11:56 schreef OutKast het volgende:
[..]
Je zou zo de politiek in kunnen gaan. Je hebt er in ieder geval de juiste overtuiging/blindheid voor.
Ik ben het wel met je eens maar ik pleit gewoon voor een wat rustiger toon. That´s all. Niet meer geitenneukers in het kwadraat, ss-er of caramel. En dat betekent absoluut niet dat er aan de vrijheid van meningsuiting wordt getornd.quote:Ik ben het niet altijd met de lompe reactie's eens. Maar ben tevens van mening dat ook zij gehoord moeten worden. Waar is het anders een democratie voor?
Als ik oproep om voortaan iets terughoudender te zijn: misschien geen grappen meer te maken als "het ruikt hier naar caramel, verbranden ze vandaag de suikerzieke joden" enz. - en dat levert mij een eikel status op, dan ben ik er alleen maar fier op.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:03 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Leren van dit soort dingen .............
Godallegodverdegodvers nogaantoe
SCH Langzaam maar zeker krijg je een eikel status die er niet om liegt
Wanneer worden mensen lomp en schreeuwerig? Als er niet naar ze geluisterd wordt. Een enkeling zal van begin af aan lomp zijn, de rest doet dit uit frustratie. Als iedereen continu tegen jou blijft zeggen dat je je mond moet houden en dat uit alles blijkt dat ze minachting voor je hebben, dan ga je wel schreeuwen hoor.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:01 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Een lompe reactie moet gehoord worden... hmmm... als die mening zo belangrijk is, dan kan een mening toch ook genuanceerder gebracht worden? Als de mening immers zo belangrijk is zal hij vast goed onderbouwd zijn.
Daarom rellen al die kutmarokkaantjes ook zo inderdaad.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:15 schreef OutKast het volgende:
Schreeuwen is een manier van het uiten van frustratie.
Iemand neerschieten ook... maar dat maakt het nog niet de juiste manier.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:15 schreef OutKast het volgende:
[..]
Wanneer worden mensen lomp en schreeuwerig? Als er niet naar ze geluisterd wordt. Een enkeling zal van begin af aan lomp zijn, de rest doet dit uit frustratie. Als iedereen continu tegen jou blijft zeggen dat je je mond moet houden en dat uit alles blijkt dat ze minachting voor je hebben, dan ga je wel schreeuwen hoor.
Schreeuwen is een manier van het uiten van frustratie.
Dat soort lui moet gewoon eens een hobby hebben, of een baantje nemen zodat ze wat doen (en nee, geen clubhuis krijgen)quote:Op donderdag 4 november 2004 12:17 schreef SCH het volgende:
Daarom rellen al die kutmarokkaantjes ook zo inderdaad.
Nee hoor, ik vind het een goed stuk.quote:Op donderdag 4 november 2004 10:00 schreef kulandra het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je dat niet de ENIGE belangrijke passage vind???
Ik denk dat je hier de plank echt volledig misslaat.quote:Op donderdag 4 november 2004 10:29 schreef SCH het volgende:
Kun je misschien letterlijk quoten waar ik dat heb gezegd ?quote:Op donderdag 4 november 2004 09:40 schreef Zapp het volgende:
Hmm, ik vraag me af waar ik dat heb gezegd dan! Kun je me dat met quotes laten zien ?quote:Op donderdag 4 november 2004 10:11 schreef Abbadon het volgende:
[..]
'ze vraagt erom vermoord te worden'
Goeie reactie en ik snap goed wat je bedoelt maar ik voel me er niet zo door aangesproken omdat ik haar zie als politica en ik vind ook dat ze als zodanig moet worden aangesproken. En dan is haar hele persoonljike relaas even wat minder interessant. Ze heeft een verantwoordelijkheid als politici.quote:Op donderdag 4 november 2004 12:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier de plank echt volledig misslaat.
+ betoog
Dat zou te veel eer zijnquote:Op donderdag 4 november 2004 09:58 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
BSB hoort dan hoogstwaarschijnlijk ook bij de groep van 150
Hmm, dan heb je een niet zo best zelfbeeld, zegquote:Op donderdag 4 november 2004 12:57 schreef SCH het volgende:
Dat de evolutie beter af is, zonder mij ben ik trouwens wel helemaal met je eens
![]()
![]()
Welke status? Hun status als medemens?quote:Op donderdag 4 november 2004 13:08 schreef JohnDope het volgende:
Het is zo mooi, het nieuws van theo van gogh heeft overal ter wereld in de kranten gestaan bij heel veel op de voorpagina, china had zelfs de hele voorpagina er aanbesteedt.
Moslims verliezen langzamerhand hun status.
Nou vroeger was het zo dat iedereen altijd bang was voor marokkanen enzo... maar nu krijg ik het idee dat de marokkanen bang worden voor ons.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:10 schreef RetepV het volgende:
[..]
Welke status? Hun status als medemens?
Of hun status als object om bang voor te zijn?
Als het het laatste is, dan is integratie misschien wel dichterbij dan ik dacht. Hoe kun je je in Godsnaam in een volk integreren als 70% van dat volk bang voor je is?
Ah ja, dus in plaats van 70% van het volk dat bang is, is nu 80% van het volk bang.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nou vroeger was het zo dat iedereen altijd bang was voor marokkanen enzo... maar nu krijg ik het idee dat de marokkanen bang worden voor ons.
Zeker weten, wie weet zijn ze het straks zo zat hier dat ze zelf terug gaan naar hun land.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:12 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ah ja, dus in plaats van 70% van het volk dat bang is, is nu 80% van het volk bang.
Ja, dat is een echte vooruitgang.
Wat een nonsensquote:Op donderdag 4 november 2004 13:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nou vroeger was het zo dat iedereen altijd bang was voor marokkanen enzo... maar nu krijg ik het idee dat de marokkanen bang worden voor ons.
quote:Op donderdag 4 november 2004 10:34 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
je moet ten alle tijden gewoon rustig over straat kunnen SCH
Ik ben 25 en ik vind het niet erg dat je niet bang bent een beetje weerstand kan geen kwaad, wij zijn met meer, wij gaan winnen.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat een nonsensHoe oud ben je ? 18 ofzo ? Of nog jonger ? Wat een onzin. Ik kan je verzekeren, ik ben Marokkaan en geloof me, ik ben voor geen enkele Nederlander bang, waarom zou ik, we zijn allemaal van vlees en bloed !
stoer hoor ..quote:Op donderdag 4 november 2004 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat een nonsensHoe oud ben je ? 18 ofzo ? Of nog jonger ? Wat een onzin. Ik kan je verzekeren, ik ben Marokkaan en geloof me, ik ben voor geen enkele Nederlander bang, waarom zou ik, we zijn allemaal van vlees en bloed !
zeker wetenquote:Op donderdag 4 november 2004 13:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben 25 en ik vind het niet erg dat je niet bang bent een beetje weerstand kan geen kwaad, wij zijn met meer, wij gaan winnen.
Hmm, ik ben niet zo in to guerilla-oorlogenquote:Op donderdag 4 november 2004 13:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben 25 en ik vind het niet erg dat je niet bang bent een beetje weerstand kan geen kwaad, wij zijn met meer, wij gaan winnen.
Dan zou ik me maar eens gaan ontwikkelen als ik jou was. Je kan je vingers er op na tellen dat binnenkort de flam in de pan slaat.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hmm, ik ben niet zo in to guerilla-oorlogen
Wat valt er te winnen? van wie valt er te winnen?quote:Op donderdag 4 november 2004 13:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
maar de verfijnde technieken van het ritueel slachten beheers je zeker tot in de puntjes?quote:Op donderdag 4 november 2004 13:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hmm, ik ben niet zo in to guerilla-oorlogen
Jij bent er wel enthousiast over???quote:Op donderdag 4 november 2004 13:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan zou ik me maar eens gaan ontwikkelen als ik jou was. Je kan je vingers er op na tellen dat binnenkort de flam in de pan slaat.
quote:Op donderdag 4 november 2004 13:29 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
maar de verfijnde technieken van het ritueel slachten beheers je zeker tot in de puntjes?
Helaas niet, kon ik maar net zo goed slacht als jij trollen, dan was ik me toch een klasbak geweest op slacht-gebiedquote:Op donderdag 4 november 2004 13:29 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
maar de verfijnde technieken van het ritueel slachten beheers je zeker tot in de puntjes?
mwaw dat is een grootwoord, toen Fortuyn was vermoord, toen hoopte ik al dat hij niet door een allochtoon vermoord was ivm de consequenties.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij bent er wel enthousiast over???
feit is dat je uit je dingen uit die nergens op slaan ik las in 1 van de vele topics over de moord op Theo van Gogh b.v. dat er mensen zijn die hun excuus aan moeten bieden aan de islamitsche gemeenschap... terwijl het JUIST andersom is!!! en het wordt tijd dat die groeperingen eens worden aangepakt! het is toch GVD niet te geloven dat een stelletje mensen die hier te gast zijn onze vrijheid willen ontnemen met moord en geweld???????????quote:Op donderdag 4 november 2004 12:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat zou te veel eer zijn
Bovendien kom ik hier al 4 jaar, als ik echt zo "erg" was zou ik hier allang niet meer mogen posten, en jij bent minstens zo vaak als ik gebanned
Geloof het maar, want het is zo. Zie, reageer en ontwikkel. Bereid je voor en verwacht het ergste.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het is toch GVD niet te geloven dat een stelletje mensen die hier te gast zijn onze vrijheid willen ontnemen met moord en geweld???????????
Banshee is een soort Bas van der Vlies in feestverpakking, daar hoef je echt niet bang voor te zijn.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:54 schreef CANARIS het volgende:
Ik ben heel erg vaak bang.
Met name voor mensen als Banshee. Bang omdat dit soort mensen in onze cultuur leven maar er geen ene donder van hebben begrepen en hun middeleeuwse Pek Order ons willen opdringen.
quote:Op donderdag 4 november 2004 13:43 schreef djenneke het volgende:
My definition of a free society is a society where it is safe to be unpopular.
Adlai E. Stevenson Jr. (1900 - 1965)
Natuurlijk zijn JFK en Martin Luther King wel in dat land vermoord. Maar je hebt gelijk als je naar het recente verleden kijkt. Kritiek op anderen geven is immers makkelijker dan zelfkritiek.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:03 schreef PJORourke het volgende:
Iedereen heeft wel commentaar over de VS, met zijn geweldscultuur en zijn wapens. Maar het feit is wel dat iemand als Michael Moore nog rondloopt. Van Gogh niet meer. Dat zegt wat over het opinieklimaat in NL.
Moest dit ff kwijt.
Hmm, Van Gogh had geen bescherming, Michael Moore loopt met 5 bodyguards rond en laat zich beschermen door de CIA. Zou DAT er misschien mee te maken hebben?quote:Op donderdag 4 november 2004 14:03 schreef PJORourke het volgende:
Iedereen heeft wel commentaar over de VS, met zijn geweldscultuur en zijn wapens. Maar het feit is wel dat iemand als Michael Moore nog rondloopt. Van Gogh niet meer. Dat zegt wat over het opinieklimaat in NL.
Moest dit ff kwijt.
klasbak, wat is dat nou weer voor wels woord?quote:Op donderdag 4 november 2004 13:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
[..]
Helaas niet, kon ik maar net zo goed slacht als jij trollen, dan was ik me toch een klasbak geweest op slacht-gebied
Bij Moore zie je door de bodyguards het bos niet meer.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:03 schreef PJORourke het volgende:
Moest dit ff kwijt.
Nou, dat is een teken dat de VS bescherming van opiniemakers wel serieus neemt, en dat een regering die hem niet vriendelijk gezind is hem toch beschermt. Hier doet een regering die aardig op de lijn van Van Gogh ligt helemaal niks om de man te beschermen.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:19 schreef RetepV het volgende:
Hmm, Van Gogh had geen bescherming, Michael Moore loopt met 5 bodyguards rond en laat zich beschermen door de CIA. Zou DAT er misschien mee te maken hebben?
CIA krijg je alleen als de overheid dat wil. Als het bericht klopt natuurlijk.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:30 schreef MikeyMo het volgende:
Michael Moore kan die bodyguards heel gemakkelijk betalen en zal dat ook wel doen
Bescherming kan opgelegd worden, omdat het risico voor de maatschappij van een aanslag te groot is. Zo werkt dat bij politici.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:36 schreef djenneke het volgende:
Van Gogh wilde helemaal geen bescherming, zou ik als ik hem was geweest overigens ook niet hebben gewild.
Natuurljik kan dat niet. Als iemand perse op de fiets wil, kun je hem niet dwingen in een gepantserde auto te gaan. Dat was je echt niet gelukt bij Theoquote:Op donderdag 4 november 2004 14:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bescherming kan opgelegd worden, omdat het risico voor de maatschappij van een aanslag te groot is. Zo werkt dat bij politici.
Dan kan je nog met body guards meefietsen, om maar wat te noemen. Het was niet makkelijk geweest maar het moet maar.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:43 schreef SCH het volgende:
Natuurljik kan dat niet. Als iemand perse op de fiets wil, kun je hem niet dwingen in een gepantserde auto te gaan. Dat was je echt niet gelukt bij Theo
Als iemand het niet wil, dan houdt het echt op. Je kunt het niet afdwingen.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dan kan je nog met body guards meefietsen, om maar wat te noemen. Het was niet makkelijk geweest maar het moet maar.
Ja, laten we de jaren 60/70 nog eens overdoen, de strijd om het vrije woord nog eens opnieuw. Heb je dan helemaal geen historisch besef...zucht!quote:SCH heeft wel een punt. Vrijheid van meningsuiting hoeft niet te betekenen dat je moet blijven inhakken op een bevolkingsgroep. Beledigen onder het mom: "ja maar het is mijn mening en dat mag want dat is mijn vrijheid" is natuurlijk gewoon misbruik ervan maken
wat heeft de islamitische gemeenschap te maken met de daden van een man? Alsof iedere katholiek zijn excuses moet aanbieden voor het misbruiken van kinderen door bepaalde pastoors. Islamieten worden gestigmatiseerd zonder reden omdat er rotte appels rondlopen die ook islamitisch zijn.quote:Op donderdag 4 november 2004 13:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
feit is dat je uit je dingen uit die nergens op slaan ik las in 1 van de vele topics over de moord op Theo van Gogh b.v. dat er mensen zijn die hun excuus aan moeten bieden aan de islamitsche gemeenschap... terwijl het JUIST andersom is!!! en het wordt tijd dat die groeperingen eens worden aangepakt! het is toch GVD niet te geloven dat een stelletje mensen die hier te gast zijn onze vrijheid willen ontnemen met moord en geweld???????????
van mij mogen ze al die etters die zo ziek zijn als die moordenaar van Theo van Gogh aan het gas hangen! een excuus aan die zwijnen ??????????? NOOOOOOOOOOOIT van mijn leven
aan de andere kant is het wel zo dat tevens alle moslims, alle allochtonen worden aangesproken op die moord...quote:Op donderdag 4 november 2004 14:53 schreef ScienceFriction het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)se_samenleving_.html
We zijn allemaal verantwoordelijk omdat "een 26-jarige jonge man zo verstrikt is geraakt in eenzaamheid en verwarring"???????????????
Ja hoor.... schuif maar weer af
Nee, want op deze manier heeft hij bewezen wat hij altijd zei.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:36 schreef djenneke het volgende:
Van Gogh wilde helemaal geen bescherming, zou ik als ik hem was geweest overigens ook niet hebben gewild.
Welke allochtonen? Ik denk dat je nu een heleboel andere allochtonen beledigt. Niet elke buitenlander is Moslim. Ik heb niemand naar de Surinamers, Aziaten, Antillianen of Afrikanen zien wijzen hoor.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
aan de andere kant is het wel zo dat tevens alle moslims, alle allochtonen worden aangesproken op die moord...
Je kan het wel blijven hanteren als een mantra, maar het wordt geregeld toegepast in Nederland. Je kan ook als een matra blijven herhalen dat wit eigenlijk niet bestaat, maar daar gaat de kleur niet van weg.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Als iemand het niet wil, dan houdt het echt op. Je kunt het niet afdwingen.
Van Gogh met Michael Moore vergelijken is als een kip met een varken.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:03 schreef PJORourke het volgende:
[zip] Maar het feit is wel dat iemand als Michael Moore nog rondloopt. Van Gogh niet meer. Dat zegt wat over het opinieklimaat in NL.
Ik hoop dat je je realiseert dat jouw gedrag exact overeenkomt met de opruiende taal van andere extremisten, onder wie de moslim-extremisten die oproepen tot de dood van Hirsi Ali en Geert Wilders... - Zoals een zeer groot deel van de moslims en de Marokkaanse gemeenschap in Nederland kotst op het gedrag van de moordenaar van Van Gogh, kotst een groot deel van de 'autotochtone' Nederlands op enge, opruiiende extreem-rechtse mannetjes met ziekelijke denkbeeldenquote:Op donderdag 4 november 2004 13:36 schreef JohnDope het volgende:
.... Ik heb al een paar keer de vijanden van wilders opgeroepen dat zij hem alsjeblieft niet moeten vermoorden omdat ik dan een burgeroorlog ga ontketenen als ik daar de kans voor krijg.
Maar als er vanwege theo hele dikke rellen tot kleine lokale oorlogjes uitbreken dan ben ik zeker van de partij.
Dat zegt dan toch al best veel over het geloof zelf, vindt je niet?quote:Op donderdag 4 november 2004 16:14 schreef axon het volgende:
[..]
Een film de wereld insturen waarin een naakte vrouw met Koranteksten is beschilderd wordt door een grote groep (ook zeer gematigde Islamieten) als een grove belediging opgevat.
Heel leuk allemaal. Maar als je geprovoceerd wordt dan kan je bij de rechter je gram gaan halen. Als je iemand voor zijn gezicht slaat, als een hond afknalt op een parkeerplaats, als een varken afslacht of als je het pand tijdens een vergadering in fik zet omdat de mening van de slachtoffers je niet aanstaat dan dien je keihard en zonder mededogen door de rechterlijke macht worden aangepakt.quote:Op donderdag 4 november 2004 16:14 schreef axon het volgende:
Van Gogh vroeg erom rake klappen te krijgen. Hij was grof en tot op het bot beledigend. Wanneer ik in het clubhuis van de Hells Angels roep dat de criminele heren schapenneukers zijn en enkel op een Harley rijden omdat het getril van die aftandse bakken genot verschaft aan hun homofiele aarsjes, staat niemand raar te kijken wannner ik in verschillende delen het pand verlaat.
Een film de wereld insturen waarin een naakte vrouw met Koranteksten is beschilderd wordt door een grote groep (ook zeer gematigde Islamieten) als een grove belediging opgevat.
Van Gogh trok grof van leer tegen 'extremisten'. En we noemen ze geen 'extremisten' omdat ze de hele dag niets anders doen dan bingo spelen. Het zijn gewelddadige bandieten die onder het mom van de Islam uit zijn op macht. In werkelijkheid hebben ze net zoveel met Islam te maken als W. Bush.
Maar de taktiek van verschuilen achter de islam werpt wel zijn vruchten af. Want bij iedere afchuwelijke daad wordt de Islam in zijn algemeen aangevallen. Die aanval maakt de 'gewone' Islamiet boos en daarvoor staan de extremisten klaar om een antwoord te bieden. "Doe deze gordel maar om".
Kan me voorstellen dat veel moslims zich beledigd voelen door zo'n film. Maar een zelfde soort film die de christelijke wereld kwetst zou niet leiden tot moord denk ik!quote:Op donderdag 4 november 2004 16:14 schreef axon het volgende:
[..]
Van Gogh trok grof van leer tegen 'extremisten'. En we noemen ze geen 'extremisten' omdat ze de hele dag niets anders doen dan bingo spelen. Het zijn gewelddadige bandieten die onder het mom van de Islam uit zijn op macht. In werkelijkheid hebben ze net zoveel met Islam te maken als W. Bush.
Dat is toch precies hetzelfde?quote:Op donderdag 4 november 2004 16:29 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Heel leuk allemaal. Maar als je geprovoceerd wordt dan kan je bij de rechter je gram gaan halen. Als je iemand voor zijn gezicht slaat, als een hond afknalt op een parkeerplaats, als een varken afslacht of als je het pand tijdens een vergadering in fik zet omdat de mening van de slachtoffers je niet aanstaat dan dien je keihard en zonder mededogen door de rechterlijke macht worden aangepakt.
Boeken van Reve en andere auteurs in de jaren 60 zijn een goed vergelijk. Is ook jurisprudentie over.quote:Op donderdag 4 november 2004 16:29 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat veel moslims zich beledigd voelen door zo'n film. Maar een zelfde soort film die de christelijke wereld kwetst zou niet leiden tot moord denk ik!
Met het geloof heeft dat niets te maken ... ga maar eens als een Ajax supporter in de Kuip zitten roepen dat de Feyenoorders allemaal homo's zijn ... ik kan je verzekeren dat je dan klappen krijgt van bepaalde figuren.quote:Op donderdag 4 november 2004 16:27 schreef OutKast het volgende:
[..]
Dat zegt dan toch al best veel over het geloof zelf, vindt je niet?
Dus is het ergens wel logisch dat er mensen komen die gaan wijzen op de infantiliteit van dit geloof.
Hebben christenen in die 40 jaar een dikkere huid gekregen? Dan zal er in 2040 geen reactie meer komen vanuit de moslimwereld op deze provocerende films.quote:Op donderdag 4 november 2004 16:31 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Boeken van Reve en andere auteurs in de jaren 60 zijn een goed vergelijk. Is ook jurisprudentie over.
Ik denk als ik in een film het woord 'Jezus' op m'n penis schrijf en vertel over incest ook buiten Urk hele volksstammen op hun achterste benen staan.quote:Op donderdag 4 november 2004 16:27 schreef OutKast het volgende:
[..]
Dat zegt dan toch al best veel over het geloof zelf, vindt je niet?
Dus is het ergens wel logisch dat er mensen komen die gaan wijzen op de infantiliteit van dit geloof.
Tenzij er een correlatie zit tussen het aantal mensen dat escalerend gedrag vertoont of de mate waarin het geweld vertoond wordt en de religie.quote:Op donderdag 4 november 2004 16:32 schreef citizen-insane het volgende:
[..]
Met het geloof heeft dat niets te maken ... ga maar eens als een Ajax supporter in de Kuip zitten roepen dat de Feyenoorders allemaal homo's zijn ... ik kan je verzekeren dat je dan klappen krijgt van bepaalde figuren.
Het ligt dus aan de mensen (die er niet mee om kunnen gaan) en niet aan het geloof.
Dat zit er dik in. Maar je mag dan nog steeds niet lijfelijk aangevallen worden oid vanwege die uitingen. Bovendien acht ik de kans klein dat je als een dolle hond met messen wordt afgeslacht door een fundamentalistische christen.quote:Op donderdag 4 november 2004 16:34 schreef axon het volgende:
[..]
Ik denk als ik in een film het woord 'Jezus' op m'n penis schrijf en vertel over incest ook buiten Urk hele volksstammen op hun achterste benen staan.
Die film bereikt die mensen die op hun achterste benen zouden staan toch niet! De echte zwarte kousen kijken geen tv, dat is namelijk zonde! Hoeveel christelijk kwetsende (teken)films zijn er wel niet. Southpark neemt bijvoorbeeld vaak genoeg Jezus en zijn vader op de korrel, daar hoor je niemand over!quote:Op donderdag 4 november 2004 16:34 schreef axon het volgende:
[..]
Ik denk als ik in een film het woord 'Jezus' op m'n penis schrijf en vertel over incest ook buiten Urk hele volksstammen op hun achterste benen staan.
Precies! Dat is de achilleshiel van vrijheid: dat je in vrijheid iemand neer kan schieten en de rechter je dan straft. Dus als je niet geeft om een paar jaartjes gevangenisstraf (binnen die muren kun je heel wat ideologisch werk verrichten), kun je redelijk ongehinderd gewelddadig je gang gaan.quote:Op donderdag 4 november 2004 16:29 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Heel leuk allemaal. Maar als je geprovoceerd wordt dan kan je bij de rechter je gram gaan halen. Als je iemand voor zijn gezicht slaat, als een hond afknalt op een parkeerplaats, als een varken afslacht of als je het pand tijdens een vergadering in fik zet omdat de mening van de slachtoffers je niet aanstaat dan dien je keihard en zonder mededogen door de rechterlijke macht worden aangepakt.
Ik denk dat deze persoon zich zoiezo al ziet als een martelaar. Wat die zondaars ervan denken, zou hem een worst wezen!quote:Op donderdag 4 november 2004 16:40 schreef axon het volgende:
[..]
Precies! Dat is de achilleshiel van vrijheid: dat je in vrijheid iemand neer kan schieten en de rechter je dan straft. Dus als je niet geeft om een paar jaartjes gevangenisstraf (binnen die muren kun je heel wat ideologisch werk verrichten), kun je redelijk ongehinderd gewelddadig je gang gaan.
In de VS zijn meerdere abortusartsen vermoord door christenfundies.quote:Op donderdag 4 november 2004 16:38 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Dat zit er dik in. Maar je mag dan nog steeds niet lijfelijk aangevallen worden oid vanwege die uitingen. Bovendien acht ik de kans klein dat je als een dolle hond met messen wordt afgeslacht door een fundamentalistische christen.
Hangt er vanaf waar je woont.quote:Op donderdag 4 november 2004 16:38 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Dat zit er dik in. Maar je mag dan nog steeds niet lijfelijk aangevallen worden oid vanwege die uitingen. Bovendien acht ik de kans klein dat je als een dolle hond met messen wordt afgeslacht door een fundamentalistische christen.
Hulde aan de mensen die het aandurven! Maar inderdaad niet echt slim.quote:Op donderdag 4 november 2004 16:44 schreef axon het volgende:
[..]
In de VS zijn meerdere abortusartsen vermoord door christenfundies.
Ik zeg ook niet dat iemand aangevallen MAG worden om zijn uitingen. Wel dat het behoorlijk dom is om bandieten grof te beledigen.
Laten ze daar nu eens onderzoek naar doen.. als je op dit moment een echte Nederlander iets vraagt over die noord afrikanen krijg je direct te horen : ' opdonderen 'quote:Op donderdag 4 november 2004 16:26 schreef dVTB het volgende:
[..]
Ik hoop dat je je realiseert dat jouw gedrag exact overeenkomt met de opruiende taal van andere extremisten, onder wie de moslim-extremisten die oproepen tot de dood van Hirsi Ali en Geert Wilders... - Zoals een zeer groot deel van de moslims en de Marokkaanse gemeenschap in Nederland kotst op het gedrag van de moordenaar van Van Gogh, kotst een groot deel van de 'autotochtone' Nederlands op enge, opruiiende extreem-rechtse mannetjes met ziekelijke denkbeelden![]()
Wat mij betreft sluiten ze jou preventief op. Ik dacht tot nu toe, afgaande op je posts, dat je een puber van een jaar of 15 was, dus ik nam het allemaal niet al te serieus. Maar nu je hebt gemeld dat je werkelijk 25 jaar oud bent....Tjongejonge... wat snap jij extreem weinig van de samenleving zeg. Stakker.
Nog zo'n mafkees die moord wel lekker vind..quote:Op donderdag 4 november 2004 16:51 schreef N.E.O.R.E.J. het volgende:
[..]
Hulde aan de mensen die het aandurven! Maar inderdaad niet echt slim.
Ik doelde natuurlijk op het laatste gedeelte van de opmerking!quote:Op donderdag 4 november 2004 17:09 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Nog zo'n mafkees die moord wel lekker vind..![]()
Jouw zogenaamde 'nuchtere' raad vormt in feite een verkapte bedreiging. Hoe zo zou H. Ali zich bescheidener moeten opstellen? En hoezo mag zij niet door gaan met het geven van (harde) kritiek op achtergebleven elementen binnen de islamcultuur? Welke angst is eigenlijk jouw raadgever? Iemand als Paul scheffer vergelijken met H. Ali louter omdat ze beiden wel eens stevige kritiek op de islam en de multiculturele samenleving leveren is een iets te simpele benadering van zaken.quote:Op donderdag 4 november 2004 10:29 schreef SCH het volgende:
quote:Op donderdag 4 november 2004 13:25 schreef JohnDope het volgende:
Dan zou ik me maar eens gaan ontwikkelen als ik jou was. Je kan je vingers er op na tellen dat binnenkort de flam in de pan slaat.
quote:Op donderdag 4 november 2004 13:48 schreef OutKast het volgende:
Geloof het maar, want het is zo. Zie, reageer en ontwikkel. Bereid je voor en verwacht het ergste.
Onschuldigen vallen er zowiezo.
Drie klassieke gevallen van een self-fulfilling prophecy. Hoe meer mensen dit gaan geloven hoe groter de kans dat het ook gebeurt. Ik roep op tot optimisme: Geloof in een mogelijke verbetering is het begin van een mogelijke verbetering.quote:Op donderdag 4 november 2004 19:35 schreef Youssef het volgende:
Kennelijk ziet men hier platgebrand Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam wel zitten. Nou, veel plezier in jullie toekomstige sharia staatje, de tijd is er eindelijk
quote:Op vrijdag 5 november 2004 01:13 schreef PeterM het volgende:
[..]
[..]
[..]
Drie klassieke gevallen van een self-fulfilling prophecy. Hoe meer mensen dit gaan geloven hoe groter de kans dat het ook gebeurt. Ik roep op tot optimisme: Geloof in een mogelijke verbetering is het begin van een mogelijke verbetering.
Hoe weet je dat. Volgens mijn informatie heeft ze nauwelijks contact met de basis omdat ze niet goed kan praten met moslima's en omgekeerd. De coordinatrice van de blijf van mijn lijf huizen voor allochtone vrouwen zegt dat Hirsi Ali niet op de hoogte is van wat er speelt onder vrouwen in Nederland.quote:Op vrijdag 5 november 2004 00:35 schreef scanman01 het volgende:
Hirsi Ali heeft heel veel vrouwen ondervraagd hierover aandacht te brengen zie ik zelf als een zeer moedige poging om iets aan die situatie te doen.
Het hangt toch echt van de manier af, deze film is natuurlijk niet de enige manier om iets aan de kaak te stellen. .quote:Het probleem lijkt nu te zijn dat dat niet meer mogelijk is zonder dat je je eigen leven in de waagschaal stelt.... en dat is vanzelfsprekend te triest voor woorden.
hoe weet zij nou waarvan Hirsi Ali op de hoogte is en waarvan niet?quote:Op vrijdag 5 november 2004 08:20 schreef SCH het volgende:
De coordinatrice van de blijf van mijn lijf huizen voor allochtone vrouwen zegt dat Hirsi Ali niet op de hoogte is van wat er speelt onder vrouwen in Nederland.
Inderdaad. Vrijheid van meningsuiting moet kennelijk voortdurend bewerkt blijven worden. Het verdient regelmatige investering in onderhoud. Eenmaal de vrijheid van meningsuiting ingeleverd staat het keurslijf waarin een ander precies voor je uitmaakt wat je doet of laat al op de hoek te wachten.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:20 schreef lucida het volgende:
[..]
Jouw zogenaamde 'nuchtere' raad vormt in feite een verkapte bedreiging. Hoe zo zou H. Ali zich bescheidener moeten opstellen? En hoezo mag zij niet door gaan met het geven van (harde) kritiek op achtergebleven elementen binnen de islamcultuur? Welke angst is eigenlijk jouw raadgever? Iemand als Paul scheffer vergelijken met H. Ali louter omdat ze beiden wel eens stevige kritiek op de islam en de multiculturele samenleving leveren is een iets te simpele benadering van zaken.
De vraag moet m.i. juist zijn hoe lang intimidatie nog wordt gedoogd als middel andersdenkenden (op gewelddadige wijze) de mond te snoeren. Het is toch te zot voor woorden dat men-sen gewoon al praten over lijstjes waarop H. Ali de volgende zou zijn die aan de beurt komt.
In welk laf, bang en berustend land leven we als we zulke dreigingen dulden, en belangrijker nog mee laten wegen in de manier waarop we over bepaalde zaken een mening vormen.![]()
Ze prentendeert het te weten....quote:Op vrijdag 5 november 2004 08:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hoe weet zij nou waarvan Hirsi Ali op de hoogte is en waarvan niet?
Moord is ook niet de enige manier om je issue te maken. Sterker nog: moord is geen geeigende manier om je issue te maken.quote:Op vrijdag 5 november 2004 08:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe weet je dat. Volgens mijn informatie heeft ze nauwelijks contact met de basis omdat ze niet goed kan praten met moslima's en omgekeerd. De coordinatrice van de blijf van mijn lijf huizen voor allochtone vrouwen zegt dat Hirsi Ali niet op de hoogte is van wat er speelt onder vrouwen in Nederland.
[..]
Het hangt toch echt van de manier af, deze film is natuurlijk niet de enige manier om iets aan de kaak te stellen. .
Wat voor'n informatie heb jij dan? :')quote:Op vrijdag 5 november 2004 08:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe weet je dat. Volgens mijn informatie heeft ze nauwelijks contact met de basis omdat ze niet goed kan praten met moslima's en omgekeerd.
Nee,quote:De coordinatrice van de blijf van mijn lijf huizen voor allochtone vrouwen zegt dat Hirsi Ali niet op de hoogte is van wat er speelt onder vrouwen in Nederland.
Je lijkt het te weten,quote:Het hangt toch echt van de manier af, deze film is natuurlijk niet de enige manier om iets aan de kaak te stellen. .
Omdat zo'n iemand alles weet van de niet al te grote opvangwereld van islamitische vrouwen en heeft gezien hoe Hirsi Ali daar op zevenmijlslaarzen door heen banjerde.quote:Op vrijdag 5 november 2004 08:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hoe weet zij nou waarvan Hirsi Ali op de hoogte is en waarvan niet?
Nee, wie suggereert dat dan?quote:Op vrijdag 5 november 2004 08:36 schreef sjun het volgende:
[..]
Moord is ook niet de enige manier om je issue te maken. Sterker nog: moord is geen geeigende manier om je issue te maken.
Spijker-kopquote:IK BEN WOEDEND omdat ik weet dat de dader niet alleen is: hij is lid van een netwerk van moslims die intens bezig zijn met hun geloof en allemaal rondlopen met voornemens om onschuldige mensen te doden, maar bovendien kon de dader zich voorbereiden te midden van vrienden en kennissen die zelf nooit iemand zouden vermoorden, maar het niet erg vonden dat Theo van Gogh gedood is.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 08:44 schreef ExTec het volgende:
Je lijkt het te weten,
Vertel ens SCH, wat is dan de oplossing?
Je kunt herhalen wat je wilt maar zolang jij op een hufterige toon blijft praten, kies ik even voor andere gesprekspartners.quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mijn herhaalde vraag "Als je het zo goed weet, wat is dan de oplossing?" is nou niet echt bijzonder hufterig.quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kunt herhalen wat je wilt maar zolang jij op een hufterige toon blijft praten, kies ik even voor andere gesprekspartners.
Lees de rest van je posts even, als je dat even terugneemt, praten we verderquote:Op vrijdag 5 november 2004 10:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mijn herhaalde vraag "Als je het zo goed weet, wat is dan de oplossing?" is nou niet echt bijzonder hufterig.
Nee, terugnemen doe ik niet aan,quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Lees de rest van je posts even, als je dat even terugneemt, praten we verder
Waaruit blijkt dat er bij veel moslims begrip is voor de daad?quote:Op vrijdag 5 november 2004 09:03 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Spijker-kop
En dat is juist het meest enge eraan, niet die 150 extremisten, maar die brede steun en sympathie die er onder het overgrote deel van de moslims in ons land heerst voor deze daad.![]()
normaal gesproken niet nee, maar bij emotioneel onderontwikkelden werkt dit net even andersquote:Op vrijdag 5 november 2004 08:36 schreef sjun het volgende:
[..]
Moord is ook niet de enige manier om je issue te maken. Sterker nog: moord is geen geeigende manier om je issue te maken.
Precies.quote:Op vrijdag 5 november 2004 11:44 schreef RM-rf het volgende:
Waaruit blijkt dat er bij veel moslims begrip is voor de daad?
Bij mijn weten wordt de daad juist wel breed en duidelijk afgekeurd door moslims;
[...]
Goedkope retoriek daar blink jij vooralsnog in uit. Nogmaals het zijn de achterlijke elementen binnen de islamcultuur die juist met zevenmijlslaarzen door onze westerse verwovenheden (vrijheid van mening en geloof) heen banjeren. Je bent erg bedreven de zaken op hun kop te zetten, en aan mensen die wel voor onze westerse waarden en normen strijden, de zwarte piet toe te schuiven. Het islamitisch addergebroed krijgt van jou dus vrij spel om middels intimidatie, geweld en terreur anderdenkenden de mond te snoeren. Maar tegelijkertijd sla je nette autochtone mensen met allerhande verwijten die nergens op slaan om de oren.quote:Op vrijdag 5 november 2004 08:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat zo'n iemand alles weet van de niet al te grote opvangwereld van islamitische vrouwen en heeft gezien hoe Hirsi Ali daar op zevenmijlslaarzen door heen banjerde.
Duidelijk, geen antwoord.quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:56 schreef ExTec het volgende:
Maar ik wil het wel rephrasen:
Wat is je bron betreffende de situatie in de blijf van m'n lijf huizen?
Als je van mening bent, dat het nu niet goed gaat, hoe moet het dan?
Ik ben even aan het werk en ik ga niet op je provocaties in.quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Duidelijk, geen antwoord.
Liever hier de politiek correcte hofnar uithangen.
Als je niet wenst te reageren,quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben even aan het werk en ik ga niet op je provocaties in.
"ZwakteGEboden"?quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:43 schreef ExTec het volgende:
Want zwaktegeboden hebben we nu al genoeg van je gezien
edit al gezegd.quote:Op donderdag 4 november 2004 14:03 schreef PJORourke het volgende:
Maar het feit is wel dat iemand als Michael Moore nog rondloopt.
Aan 10% van de Marokkanen heeft justitie meer dan haar handen vol.quote:90% van de Marokkanen is nog nooit in aanraking geweest met justitie.
zegt dat wat over justitie of over die Marokkanen ?quote:Op vrijdag 5 november 2004 16:10 schreef lucida het volgende:
[..]
Aan 10% van de Marokkanen heeft justitie meer dan haar handen vol.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |