abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23016854
Naar aanleiding van Theo v. Gogh doodgeschoten en uiteraard de moord op Pim en allerlei andere bedreigingen richting mensen met een wat "rechtsere" politieke opvatting, kunnen we concluderen dat "links Nederland" weinig respect heeft voor anders-denkenden
pi_23016944
Schuif het meteen maar weer op 'links Nederland' terwijl er nog helemaal niets bekend is omtrend de moordenaar van Theo van Gogh.
pi_23016990
Krijgen we dat gezeik weer, .
pi_23016999
Ach dat is toch altijd al zo geweest!!

Ik weet wel zeker dat de dader een linkse activist is, ik HOOP iig dat ze hem pakken!!!
pi_23017034
Rot toch eens op met dat eeuwige "links" vs "rechts" geziek.
pi_23017045
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:16 schreef Brammetje het volgende:

Ik weet wel zeker dat de dader een linkse activist is, ik HOOP iig dat ze hem pakken!!!
En hoe weet je dat zo zeker?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 2 november 2004 @ 10:21:00 #7
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_23017107
Hij heeft net zo goed vijanden aan de rechtse kant! Lul niet zo dom!
pi_23017132
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:16 schreef Brammetje het volgende:

Ik hoop dat het een ontsnapte TBS-er is die extreem rechts is en uit machtswellust en jalouzie Theo van Gogh heeft neergeschoten. We praten wel weer verder als ze de dader hebben.
pi_23017162
Ja, ik denk op dit moment ook dat het gewoon een 'Nederlander' is die deze moord heeft gepleegd.

Hirsi Ali is de volgende. Mensen die hun mond opentrekken worden gewoon één voor één afgeknald.
T-Mobile
pi_23017198
Wel triest om er meteen een links/rechts discussie van te maken. De beste man is net dood .
pi_23017237
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:16 schreef Monidique het volgende:
Wil je nog meer bewijs? Ik vind het nu wel genoeg.
  dinsdag 2 november 2004 @ 10:25:51 #12
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_23017271
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:16 schreef Monidique het volgende:
Vind je het gek?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  dinsdag 2 november 2004 @ 10:27:00 #13
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_23017305
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:18 schreef Murray het volgende:
Inderdaad... Wat een bullshit...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  dinsdag 2 november 2004 @ 10:28:04 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_23017343
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:22 schreef Timo_Baal het volgende:
Ja, ik denk op dit moment ook dat het gewoon een 'Nederlander' is die deze moord heeft gepleegd.

Hirsi Ali is de volgende. Mensen die hun mond opentrekken worden gewoon één voor één afgeknald.
de term nederlander is nogal breed, wat ik me afvraag: is het een moslim geweest of een linkse activist.

Die 2 lijken me het meest voor de hand liggend
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_23017369
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:25 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Vind je het gek?
Niet helemaal. Maar ik vrees dat we weer dingen krijgen als "Diettrich demoniseerde hem", "De linkse media was een hetze begonnen", "censuur", "mening mag niet verkondigd worden", terwijl dit natuurlijk niet het geval is. Het zou mij niets verbazen als Theo Van Gogh dood is geschoten om zijn mening, ik vermoed het zelfs, en ik betwijfel of het een extreem-rechtse dader was, laat dat duidelijk zij.
pi_23017384
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:27 schreef whoops het volgende:

[..]

Inderdaad... Wat een bullshit...
Zeker links georiënteerd!
Mogen wij misschien een andere mening hebben zonder bedreigd, of erger vermoordt worden.
pi_23017391
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de term nederlander is nogal breed, wat ik me afvraag: is het een moslim geweest of een linkse activist.

Ja, of een roofmoord. Of een mislukte deal
Of denk je dat ie niets afwist van die filmkokers vol met coke, .
-
pi_23017414
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat was ook het eerste dat in mij op kwam.
pi_23017462
Volgens een ooggetuige was het een oudere man... misschien was het dus Oud - Jong? Misschien een verdwaalde Christen die vond dat Theo te veel vloekte
pi_23017482
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, of een roofmoord. Of een mislukte deal
Of denk je dat ie niets afwist van die filmkokers vol met coke, .
En dan laat de dader ook een pamflet/brief achter?
pi_23017511
We zien wel hoe het loopt mensen, ik ben voor alles in.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_23017512
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

En dan laat de dader ook een pamflet/brief achter?
Afleidingsmanoeuvre.. Iedereen richt zich op de buitenlanders, het zou een ideale manier zijn om alle ogen die kant op te richten. .
-
pi_23017523
Ik vind het volstrekt zinloos om nu al verwijten te gaan uiten, richting bepaalde groeperingen. En die links-rechts discussie is al helemaal doelloos. Er staat me trouwens niks van bij dat Van Gogh zo "rechts" was. Hij had gewoon een duidelijke opvatting over de Islam (zoals Fortuyn die ook had), die op zichzelf staand niet links of rechts te noemen valt. Er zijn immers ook rechtse partijen die pro-geloof zijn.

De kern van de zaak is de vrije meningsuiting die in het geding is en mensen die tegenwoordig anderen zomaar omleggen, bij het minste of geringste. Of je nu bekende Nederlander bent, of gewoon iemand die een paar bromfietsers op hun aso-gedrag aanspreekt.
pi_23017555
Laten we niet op de zaken vooruit lopen. Het is al afschuwelijk genoeg. Er schijnt ook al iemand aangehouden te zijn. Het zal gerust wel bekend worden uit welke hoek het komt
The 3 rules for life: be friendly but never tame, misbehave with integrity, and ILLEGETIMATI NON CARBORUNDUM! Don't let the bastards get you down."
pi_23017559
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:33 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Afleidingsmanoeuvre.. Iedereen richt zich op de buitenlanders, het zou een ideale manier zijn om alle ogen die kant op te richten. .
ja, en dan zo'n tekst van "check die vette theo... die man is nu kapot!!!!!"...

Straks is het een kunstzinnige daad...
pi_23017573
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:35 schreef Satuka het volgende:
Laten we niet op de zaken vooruit lopen. Het is al afschuwelijk genoeg. Er schijnt ook al iemand aangehouden te zijn. Het zal gerust wel bekend worden uit welke hoek het komt
Het maakt mij niet uit uit welke hoek het komt, na fortuyn stond ik al op het binnenhof, ik vind dat we het nu groter moeten aanpakken, landelijk!
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 2 november 2004 @ 10:38:42 #27
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_23017653
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:29 schreef more het volgende:

[..]

Zeker links georiënteerd!
Mogen wij misschien een andere mening hebben zonder bedreigd, of erger vermoordt worden.
Ongeacht welke richting, het is gewoon bullshit om er direct een discussie over te voeren terwijl er nog niets bekend is van de toedracht of de dader...

Sowieso vind ik de links/rechts hokjes waar sommig mensen alles over proberen te verdelen vaak erg ver gezocht....
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_23017670
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:33 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Denk niet dat iemand die een roofmoord pleegt nadenkt over een eventuele afleiding of nasleep.

Maar het is inderdaad nog wel te vroeg om met vingers te gaan wijzen. Alhoewel het duidelijk is in welke hoek Theo de meeste vijanden gemaakt heeft.
pi_23017734
Ik denk dat links of rechts er niet meer toe doet... alle extreme stromingen leiden uiteindelijk tot dit soort afschuwelijk geweld. MIsschien kunnen links en rechts hier, in plaats van voorbarige verwijten over en weer te smijten, nu eindelijk eens een gezamenlijk standpunt in nemen en stellen: uit welke hoek dit ook komt, we pikken dit niet!

Een grote demonstratie van ALLE partijen en democratische groeperingen!
The 3 rules for life: be friendly but never tame, misbehave with integrity, and ILLEGETIMATI NON CARBORUNDUM! Don't let the bastards get you down."
pi_23017788
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:41 schreef Satuka het volgende:

Een grote demonstratie van ALLE partijen en democratische groeperingen!
LOL, het woord demonstratie moet je zeker ruim zien?
pi_23018000
Ja! Demonstratie... net als bij andre hazes... in de arena en live muziek...
  dinsdag 2 november 2004 @ 10:52:18 #32
98634 Lempicka
Back to Life
pi_23018038
De sociale controle in dit land zijn helemaal vervaagd zo niet verdwenen iedereen en alles is de individualistisch geworden, en of je nou links bent aangelegd of rechts dat maakt niet uit de mens is aan de ene kant een kudde dier maar aan de andere kant de grootste egoist die er bestaat, en dat er nu weer iemand is vermoord omdat hij zijn mening gaf word meteen afgestraft want een individu was het daar schijnbaar niet mee eens..........
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_23018130
Het licht aan het tijdbeeld....Rechts is aan de macht, terwijl er onderhuids een linkse beweging aan het opzetten is. Dat lijdt uiteindelijk tot deze walgelijke uitwassen. Bovendien lijkt het in deze maatschappij normaal te zijn om geweld te gebruiken als je iemand niet mag Lang leven de veramerikanisering van ons land/de wereld.

p.s. Martin Luther King was ook niet rechts en is ook afgeschoten.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_23018435
Wooow had je net die teksten op het op marokko.nl moeten lezen echt te schokkend, ze vinden het vet cool dat theo is afgeslacht!
Ik hoor ook net dat de dader vermoedelijk uit de extreem-rechtse-religieuze-hoek komt.
Dit gaat escaleren mensen.
  dinsdag 2 november 2004 @ 11:10:42 #35
84009 girllover
You had me at hello
pi_23018474
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het licht aan het tijdbeeld....Rechts is aan de macht, terwijl er onderhuids een linkse beweging aan het opzetten is. Dat lijdt uiteindelijk tot deze walgelijke uitwassen. Bovendien lijkt het in deze maatschappij normaal te zijn om geweld te gebruiken als je iemand niet mag Lang leven de veramerikanisering van ons land/de wereld.
De amerikanisering? Is dat soort geweld uit andere landen dan Amerika dan afkomstig uit Amerika? Dat lijkt me sterk.

Overigens kun je volgens mij gewoon zeggen dat het heel treurig is *als* Theo van Goh door een links (of voor mijn part rechts) iemand is vermoord wegens zijn denkbeelden. Je zegt dan niet dat het zo is, alleen dat het treurig is als dat de reden was.
pi_23018629
Amerika heeft (ook procentueel) de meeste geweldsdelicten, de verkiezingen in Amerika zijn al weken in het nieuws, De president van Amerika is dus belangrijk wereldnieuws, Amerika is belangrijk voor de wereld, Amerika beinvloedt de wereld.....ABCtje
  dinsdag 2 november 2004 @ 11:17:24 #37
84009 girllover
You had me at hello
pi_23018675
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 11:15 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Amerika heeft (ook procentueel) de meeste geweldsdelicten, de verkiezingen in Amerika zijn al weken in het nieuws, De president van Amerika is dus belangrijk wereldnieuws, Amerika is belangrijk voor de wereld, Amerika beinvloedt de wereld.....ABCtje
Dus dat geweld in de wereld is afgekeken van Amerika? Het lijkt me dat dat (helaas) gewoon in de mens zit.

Amsterdam is volgens mij gevaarlijker dan New York overigens, om maar iets te noemen. Giuliani heeft het daar behoorlijk verbeterd.
pi_23018705
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 11:17 schreef girllover het volgende:

[..]

Dus dat geweld in de wereld is afgekeken van Amerika? Het lijkt me dat dat (helaas) gewoon in de mens zit.

Amsterdam is volgens mij gevaarlijker dan New York overigens, om maar iets te noemen. Giuliani heeft het daar behoorlijk verbeterd.
Klopt
quote:
Ons land is niet veramerikaniseerd, was het maar waar....
pi_23018748
Ja dit gaat fout, ik hoor nu weer dat het waarschijnlijk een moslim is, dat hoorde je na fortuyn niet en toen fortuyn was weggeschoten toen hoopte ik dat het geen moslim is omdat het anders 1 grote puinhoop wordt in het land.
Maar nu boeit het me niet of het een moslim is of niet, laat het maar een grote puinhoop worden en lijstie wilders de grootste partij worden.
Ik ben nu helemaal klaar met die nederlandsepolitiek.
quote:
Van Gogh werd buiten het stadsdeelraadkantoor aangesproken. Hij reed op de fiets en probeerde te vluchten. De dader rende Van Gogh achterna en begon op hem te schieten. De man die volgens omstanders een 'wat oudere man met een petje was', vuurde zeven maal op Van Gogh. Na de schietpartij legde de dader een pamflet op zijn borst en stak het pamflet vast met een mes door zijn hart.
Ziekelijk
pi_23018791
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 11:15 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Amerika heeft (ook procentueel) de meeste geweldsdelicten,
Bron?
pi_23018949
edit: was iets ouds.
pi_23019085
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 11:21 schreef more het volgende:

[..]

Bron?
Demagoog Michael Moore...Ik heb zo gauw niet de internetsite bij de hand.
pi_23019120
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 11:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Demagoog Michael Moore...Ik heb zo gauw niet de internetsite bij de hand.
Houden we tegoed!
pi_23020743
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:11 schreef more het volgende:
Naar aanleiding van Theo v. Gogh doodgeschoten en uiteraard de moord op Pim en allerlei andere bedreigingen richting mensen met een wat "rechtsere" politieke opvatting, kunnen we concluderen dat "links Nederland" weinig respect heeft voor anders-denkenden
De verhoudingen zijn verscherpt tussen links-rechts en christen-islamiet, daar zijn Wilders, Ali en wijlen Theo debet aan omdat men de confrontatie heeft gezocht omdat men van mening was dat de aanpak die men u voorstond niet werkte.
Aan de andere kant zijn de gedogers waaronder Cohen en consorten natuurlijk ook debet.
Ik wil deze discussie helemaal niet in het links-rechts vlak trekken, want dat is onnodig en hopelijk overbodig.
Feit is dat van Gogh en Fortuyn waarschijnlijk vermoord zijn omdat zij er andere gedachten op na hielden die bepaalde groepen niet aanstond die hun vertrouwen in de democratie blijkbaar hebben opgegeven.
Ik hoop dat na vandaag de neuzen qua meningsuiting, tolerantie, daadkracht en democratie ongaht de afkomst of politieke voorkeur dezelfde kant op staan en dat Wilders en Ali niet eenzelfde lot wacht als Theo en Fortuyn.
Yeah baby Yeah!
pi_23020858
de kogel kwam van rechts

pi_23020861
Misschien was het wel een verkeersincident...
pi_23020930
met dank aan PvdA'er Cohen natuurlijk... , je ziet nu de gevolgen van zijn gedoog en troetelbeleid.
pi_23020940
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 12:45 schreef Koos Voos het volgende:
met dank aan PvdA'er Cohen natuurlijk... , je ziet nu de gevolgen van zijn gedoog en troetelbeleid.
Gut toch, .
pi_23021053
idd.. kut dat je in Nederland niet meer je mening kan geven dankzij het jarenlange slappe optreden van PvdA kopstukken zoals bv een Cohen.

De dader is een moslim .. zoveel is inmiddels wel duidelijk...
pi_23021186
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 12:50 schreef Koos Voos het volgende:

De dader is een moslim .. zoveel is inmiddels wel duidelijk...
Dus...???
pi_23021255
Ik vrees dat de polarisatie veel fundamenteler is dan links tegenover rechts. Dit is Verlichting versus barbarisme, tolerantie versus repressie en bekrompenheid.

Waarom lijkt het een tegenstelling tussen links en rechts? Omdat links zich associeert met cultuurrelativisme. Onze Westerse verworvenheden zouden niet zonder meer superieur zijn aan andere denkbeelden, en het is niet aan ons om islamitisch gedachtegoed achterlijk te noemen. Turkije moet vooral in Europees verband opgenomen worden. Rechts daarentegen neemt het tenminste op voor de Westerse waarden. Maar zo simpel is het natuurlijk niet. Rechts valt immers repressiever dan links te noemen. Links omarmt, en knuffelt. Rechts slaat erop, sluit op en zet uit.

Eigenlijk is het klassieke tolerantiedenken gewoon uit onze samenleving aan het verdwijnen. Allochtoon en autochtoon wensen hun denkbeelden aan anderen op te dringen. Het is schrijnend hoe ze juist hun intolerantie met elkaar gemeen hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_23021408
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vrees dat de polarisatie veel fundamenteler is dan links tegenover rechts. Dit is Verlichting versus barbarisme, tolerantie versus repressie en bekrompenheid.

Waarom lijkt het een tegenstelling tussen links en rechts? Omdat links zich associeert met cultuurrelativisme. Onze Westerse verworvenheden zouden niet zonder meer superieur zijn aan andere denkbeelden, en het is niet aan ons om islamitisch gedachtegoed achterlijk te noemen. Turkije moet vooral in Europees verband opgenomen worden. Rechts daarentegen neemt het tenminste op voor de Westerse waarden. Maar zo simpel is het natuurlijk niet. Rechts valt immers repressiever dan links te noemen. Links omarmt, en knuffelt. Rechts slaat erop, sluit op en zet uit.

Eigenlijk is het klassieke tolerantiedenken gewoon uit onze samenleving aan het verdwijnen. Allochtoon en autochtoon wensen hun denkbeelden aan anderen op te dringen. Het is schrijnend hoe ze juist hun intolerantie met elkaar gemeen hebben.
Mooi post Vooral je eerste 2 zinnen.
pi_23021561
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:14 schreef HuHu het volgende:
Schuif het meteen maar weer op 'links Nederland' terwijl er nog helemaal niets bekend is omtrend de moordenaar van Theo van Gogh.
De moordenaar, hoe kan het ook anders, was een Marokkaan. Het is natuurlijk van den zotte, dat iemand om zijn mening wordt neergemaaid. Hoe extreem zijn opvattingen ook, niets rechtvaardigt zo’n brute en beestachtige moord. Het zal de samenleving, waar het ideaal van een multiculturele ideaal toch al zo broos was, geen goed doen en de onderlinge verhoudingen tussen de islamcultuur en de onze alleen nog maar meer op de spits drijven.
Een beest die zoiets doet verdient niet meer dan een beestachtige behandeling. Het is een grove schande dat wij als gemeenschap ook nog voor de kosten (ziekenhuisopname e.d.) moeten opdraaien. Ik zou zeggen laat de dader voor zijn walgelijke daad bloeden zowel letterlijk als figuurlijk…
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_23021750
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 13:14 schreef lucida het volgende:

[..]

De moordenaar, hoe kan het ook anders, was een Marokkaan.
Vandaar dat ' de driehoek ' zo ontzettend krampachtig vragen van de pers beantwoord momenteel.

Marokkanen moet je tenslotte ' beschermen ' ....
pi_23021867
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 13:21 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Vandaar dat ' de driehoek ' zo ontzettend krampachtig vragen van de pers beantwoord momenteel.

Hey, de dader was een man.... maar ja... mannen moet je ten slotte beschermen...
pi_23022739
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 12:41 schreef Hymn het volgende:
de kogel kwam van rechts

Jarenlang werd je door Links Nederland voor racist/fascist of Hitler uitgemaakt als je kritiek had op het asielbeleid en toelatingsbeleid, en nu krijgen we de rekening van dat slappe gedoe.
pi_23022813
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 14:01 schreef more het volgende:

[..]

Jarenlang werd je door Links Nederland voor racist/fascist of Hitler uitgemaakt als je kritiek had op het asielbeleid en toelatingsbeleid, en nu krijgen we de rekening van dat slappe gedoe.
idd, tis allemaal de schuld van de linkse kerk!
Alleen beetje jammer dat de SP als 1 van de eerste partijen vraagtekens zette bij het asielbeleid.

o
pi_23022897
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 14:03 schreef Hymn het volgende:

[..]

Alleen beetje jammer dat de SP als 1 van de eerste partijen vraagtekens zette bij het asielbeleid.

o
Toen het asielprobleem "geboren" werd stelde de SP nog minder voor dan nu, ze zaten nog niet eens in de tweede kamer.

Ik bedoel de PvdA, Groen Links (PSP, PPR, CPN) dat zijn de werkelijke schuldigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door more op 02-11-2004 14:12:46 ]
pi_23022927
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 13:21 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Ik denk dat het even geen tijd is voor grapjes. Je hebt natuurlijk wel een punt als je de ‘bedenkelijke’ rol van de media aanhaalt, en de onderkoelde waakzaamheid van onze (oh zo verdraagzame) politici.
De driehoek meent dat er geen sprake was van een concrete dreiging! Maar het feit is nu juist dat dit soort terroristische aanslagen niet eerst aan de grote klok worden gehangen. Als het om de veiligheid gaat hebben de politici hun mond vol en schuwen in hun drang naar profilering bepaald geen harde woorden. Maar concreet is justitie en al haar veiligheidsdiensten er nog steeds niet in geslaagd daadwerkelijk iemands (persoonlijke) veiligheid te waarborgen.
Het is me te makkelijk dat politici (zowel links als rechts) deze aanslag nu al toeschrijven aan een aantasting van de vrijheid van meningsuiting, terwijl het in feite gaat om het fundamenteel islamitisch klimaat dat in de grote steden als een grote, alles verwoestende en verterende veenbrand, voortwoekert, en waar de (plaatselijke) overheid - met burgervader Cohen voorop - totaal geen overzicht en controle meer over heeft.
Maar hoe zich een en ander thans is ontwikkeld, kun je erop wachten dat de veenbrand echt eens zal uitslaan, dat opgekropte woede en de jarenlange frustratie zich nu echt eens massaal zullen keren tegen alles wat ook maar met extreme moslims en hun religieuspolitieke geaardheid te maken heeft.
Met het leeghoofdig fanatisme waarmee deze etterende cellen de samenleving aantasten valt niet de dialoog aan te gaan. Het vraagt om een volstrekt andere benadering dan Cohen en de zijne thans nog steeds zo naïef voorstaan – geachte politici, met pappen en nathouden blijft het verzengend vuur van extreme islamitische moorddadigheid en geweld onderhuids doorsmeulen…
het is zoals het is
non-conforming link
pi_23022983
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 14:03 schreef Hymn het volgende:

[..]

o
Wanneer hebben ze dat precies gedaan? SP is nog niet zo lang een landelijke partij en toen was Janmaat al een tijdje bezig.
  dinsdag 2 november 2004 @ 14:13:22 #61
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_23023077
quote:
inderdaad, stelletje sneue paupers!
.
pi_23023185
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 14:01 schreef more het volgende:

[..]

Als iedereen nou @#$&* eens ophoudt met "links" de schuld geven. ongeacht wat de politieke voorkeur van van Gogh was, hij is/was een mens en had dus gevrijwaard moeten blijven van zinloos geweld. En dat is een mening die door het overgrote deel van "links" Nederland gedeeld wordt. (en door het overgrote deel van "rechts" Nederland)

het slappe gedoogbeleid van "links"? en het 'fantastische' beleid van "roep maar boe"-Donner dan?

[ Bericht 3% gewijzigd door morgoth78 op 02-11-2004 16:17:20 ]
Misschien is niets geheel waar, en zelfs dat niet... -- Multatuli
pi_23023201
Dat links-rechts gedoe gaat inderdaad nergens over, nu meer van de dader bekend is.

Maar om toch even bij die discussie te blijven, ik vraag me eigenlijk af of Theo van Gogh wel zo rechts is?????? Hij had inderdaad een bepaalde mening over moslims maar ik dacht dat zijn meeste ideeen toch erg links georienteerd waren?
pi_23023394
Het medeleven op Marokko.nl http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=403021&page=3&pp=15 is weer groot
enkele quotes:
quote:
ALLE LOF VOOR DE MARTELAAR DIE THEO VAN GOGH NEERGEKNALD HEEFT!!!

ZO KOMEN DE ZIONISTEN EN HUN KNECHTEN AAN HUN BLOEDIGE EIND!

quote:
maar elke vijand van de moslim mag van mij branden in HEL!!!!!
Daar word je toch niet vrolijk van!

Bush 4 more years
pi_23023405
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 14:18 schreef bloodymary het volgende:
Dat links-rechts gedoe gaat inderdaad nergens over, nu meer van de dader bekend is.

Maar om toch even bij die discussie te blijven, ik vraag me eigenlijk af of Theo van Gogh wel zo rechts is?????? Hij had inderdaad een bepaalde mening over moslims maar ik dacht dat zijn meeste ideeen toch erg links georienteerd waren?
Discussie slaat in deze ook nergens op.

Theo was volgens mij vroeger wel aardig "links" maar de laatste jaren is dit wel veranderd zo te lezen in zijn columns, de meeste aandacht ging uit naar zijn columns over de iskam maar zijn overige columns waren net zo fel en zeker de laatste tijd kregen "linkse" politici er voornamelijk van langs.
  dinsdag 2 november 2004 @ 14:30:11 #66
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_23023478
Ik ben helemaal niet vogelvrij.
En als ik al gevaar zou lopen is dat zeker niet alelen de schuld van "links nederland". Wat een onzin. Aan beide zijden van de grens zijn extremen, ik moet wel toegeven dat veel mensen dat liever niet zien, en dat in de media linksere uitwassen soms nog als begrijpelijkk worden gezien itt tot rechtsere uitwassen. Maar ik denk niet dat je echt ergens bij 1 groep de schuld kunt leggen.

Overigens denk ik niet dat je echt van links-rechts kunt spreken, als groeperingen die zich links noemen er fascistiode neigeningen op na houden, is dat dan niet juist rechts? En omgekeerd ook. ik geloof niet zo erg in die links-rechts verhoudingen.

Kom nou maar gewoon uit voor je eigen mening zonder jezelf en anderen gelijk in een hokje te proppen.
[KNE]-Mod
  dinsdag 2 november 2004 @ 14:33:07 #67
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_23023554
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 14:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Theo was volgens mij vroeger wel aardig "links" maar de laatste jaren is dit wel veranderd zo te lezen in zijn columns, de meeste aandacht ging uit naar zijn columns over de iskam maar zijn overige columns waren net zo fel en zeker de laatste tijd kregen "linkse" politici er voornamelijk van langs.
Dat hij kritisch is over de islam, en over "linkse" politici maakt hem niet gelijk rechts toch? Of mag zelfkritiek ook al weer niet? Het is toch niet wie niet met ons is is tegen ons?
[KNE]-Mod
pi_23023746
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 14:08 schreef lucida het volgende:

[..]

Ik denk dat het even geen tijd is voor grapjes. Je hebt natuurlijk wel een punt als je de ‘bedenkelijke’ rol van de media aanhaalt, en de onderkoelde waakzaamheid van onze (oh zo verdraagzame) politici.
De driehoek meent dat er geen sprake was van een concrete dreiging! Maar het feit is nu juist dat dit soort terroristische aanslagen niet eerst aan de grote klok worden gehangen. Als het om de veiligheid gaat hebben de politici hun mond vol en schuwen in hun drang naar profilering bepaald geen harde woorden. Maar concreet is justitie en al haar veiligheidsdiensten er nog steeds niet in geslaagd daadwerkelijk iemands (persoonlijke) veiligheid te waarborgen.
Het is me te makkelijk dat politici (zowel links als rechts) deze aanslag nu al toeschrijven aan een aantasting van de vrijheid van meningsuiting, terwijl het in feite gaat om het fundamenteel islamitisch klimaat dat in de grote steden als een grote, alles verwoestende en verterende veenbrand, voortwoekert, en waar de (plaatselijke) overheid - met burgervader Cohen voorop - totaal geen overzicht en controle meer over heeft.
Maar hoe zich een en ander thans is ontwikkeld, kun je erop wachten dat de veenbrand echt eens zal uitslaan, dat opgekropte woede en de jarenlange frustratie zich nu echt eens massaal zullen keren tegen alles wat ook maar met extreme moslims en hun religieuspolitieke geaardheid te maken heeft.
Met het leeghoofdig fanatisme waarmee deze etterende cellen de samenleving aantasten valt niet de dialoog aan te gaan. Het vraagt om een volstrekt andere benadering dan Cohen en de zijne thans nog steeds zo naïef voorstaan – geachte politici, met pappen en nathouden blijft het verzengend vuur van extreme islamitische moorddadigheid en geweld onderhuids doorsmeulen…
Idd.. het kankergezwel in onze grote steden heet Islam en is bijna ongeneselijk.
Een specialist zou zeggen ' wegsnijden '.. de leidinggevenden van de BV Nederland adviseren al 10 jaar een hoestdrankje . en vooral rust, veel rust.

En stuur na een ernstig voorval ' buurtregisseurs ' de straat op om ' te proeven ' hoe de sfeer is, omdat je zelf hoog en droog in je ivoren torens zit ...
  dinsdag 2 november 2004 @ 14:52:02 #69
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_23023947
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 14:26 schreef more het volgende:
Het medeleven op Marokko.nl http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=403021&page=3&pp=15 is weer groot
enkele quotes:
[..]

[..]

Daar word je toch niet vrolijk van!

Bush 4 more years
stormfront.nl en nieuwrechts.nl ---> daar word je vrolijk van
.
pi_23024083
Waarom is het zo moeilijk om een incident een incident te laten? Het mag toch bekend worden verondersteld dat Van Gogh er een op zijn zachtst gezegd verregaande mening op na hield als het ging om de Islam. Het was des Van Gogh´s om die mening ook weinig dubbelzinnig te verpakken. En dat kan en dat mag hier. Prima. Dat betekent echter niet dat je geen vijanden kweekt. En kennelijk heeft Van Gogh die gekweekt. Het is verdomde jammer dat daar dan weer zon malloot tussen moet zitten die zo primitief is dat hij moord c.q. doodslag als wapen beschouwt, maar dat is gewoon een kwestie van kansberekening. Afhankelijk van de omvang van de groep vijanden en de aard van die groep, is de kans groot dat er een levensgevaarlijke tussen zit. Dat is in de criminele wereld bijvoorbeeld niet anders, waardoor niemand echt opkijkt van een afrekening in het criminele circuit (opgeruimd staat netjes, niet?).

Laten we overigens niet vergeten dat de moord op Fortuyn werd gepleegd door een oer Hollandse jongeman die niets met de Islam te maken had. Dus opmerkingen over ´natuurlijk weer zon Marokkaan´ kunnen linea recta naar de vullisbak.

Hoe dan ook, conclusie is dat je als publiek figuur met een extreme mening, gevaar loopt du moment dat je je voor laat staan op die mening en hem te pas en te onpas uit. Dat is nu eenmaal feit van alle tijden. Zelfs van overheidswege zijn wel mensen omgebracht omdat zij meningen uitten die als gevaarlijk werden beschouwd. Het is triest om vast te stellen dat de vrijheid van meningsuiting niet alleen beperkt wordt door de wet (meer precies: de strafbare belediging) maar zeker ook door de afweging tussen de wil een mening te uiten en het gevaar dat je daarmee over jezelf afroept. Het is echter naief om zoiets nu pas vast te stellen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_23024136
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 10:11 schreef more het volgende:
Gelukkig heeft "rechts Nederland" enórm veel respect voor anders denkenden, zolang ze maar rechts denken ...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 2 november 2004 @ 15:00:02 #72
86305 Markman
Grappig hier.
pi_23024138
ik geef links niet de schuld, maar het valt mij op dat rechts extremisme/radicalisatie altijd wordt aangegrepen met geweld, terwijl dit bij links extremisme/radicalisatie NIET het geval is. Verhoudingsgewijs wordt rechts harder aangevallen dan links. Punt
pi_23024161
laten we het er gewoon op houden dat aan beide zijden rukkers voorkomen die niet representatief zijn voor de rest van links en rechts en het daarbij laten...
pi_23024223
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 14:18 schreef bloodymary het volgende:
Ik heb hem ook nooit zo kunnen betrappen op erg rechts gedachtengoed. Hij provoceerde gewoon graag en dan word je al snel uitgemaakt voor een extremist.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_23024306
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik heb hem ook nooit zo kunnen betrappen op erg rechts gedachtengoed. Hij provoceerde gewoon graag en dan word je al snel uitgemaakt voor een extremist.
Het enige wat je Van Gogh zou kunnen verwijten is dat hij weinig subtiel was, maar extreem? Ik dacht het niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_23024332
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 14:58 schreef Argento het volgende:

Hoe dan ook, MIJN conclusie is dat je als publiek figuur met een extreme mening, gevaar loopt du moment dat je je voor laat staan op die mening en hem te pas en te onpas uit. Dat is nu eenmaal feit van alle tijden.
en dit 'feit' mag je nimmer accepteren in een land als Nederland.

Dankzij figuren als bv Cohen wordt het al bijna normaal gevonden dat Nederlanders weggepest worden door Marokkanen.
pi_23024343
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 14:08 schreef lucida het volgende:

[..]

Ach zeg, het enige waar onze grote vrijdenker op een moment als dit kan denken is zijn extreme xenofobie en het uitdelen van de zwarte piet aan the usaual suspects. Petje af.
Wolla Billa Halala.
pi_23024424
Ik denk dat je idd wel gelijk hebt, alleen zou ik het anders omschrijven.

Veel nederlanders vinden het eigenlijk niet kunnen om iets te zeggen over minderheden, andere groeperingen, etc. Als je bijv. kritiek hebt op allochtonen, moslims, etc. ben je meteen een racist. Als je zegt dat men moet integreren of anders maar het land uit moet ben je extreem (wat zijn australie, de vs, engeland en alle andere landen dan die dit beleid wel hebben?). Ook als je kritiek hebt op linkse ideeen ben je meteen egoistisch -> je denkt niet aan de 'zwakkere in de samenleving'. Dit valt me best vaak op, terwijl het blijkbaar wel heel vaak ok is om kritiek te hebben op Balkenende, Verdonk, Pim Fortuyn, Zalm, etc. Dit schijnt allemaal te kunnen.

Miss dat de mensen het er eigenlijk wel mee eens zijn, maar om het te zeggen is blijkbaar een enorme nono. En ook veel leraren, nieuws, etc. waar je zeg maar je mening door vormt hebben dit probleem vind ik ook vaak.

Maar hey, das dan mijn mening he

Ohja, je bent ook per definitie 'fout' als je Pro-Israelisch bent, maar Pro-Palestijns kan wel. Je moet eens weten wat het teweegbrengt als je tegen een leraar zegt dat je Pro-Israelisch bent. (Gewoon een keer voor de grap uitproberen)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2004 15:15:12 ]
pi_23024547
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:06 schreef Argento het volgende:

[..]

Het enige wat je Van Gogh zou kunnen verwijten is dat hij weinig subtiel was, maar extreem? Ik dacht het niet.
Dat zeg ik...
pi_23024560
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:07 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

en dit 'feit' mag je nimmer accepteren in een land als Nederland.
Het is niet anders. Een overheid heeft geen invloed op de gedachtevorming van het individu en dat is maar goed ook. Dat betekent ook dat elk individu in beginsel vrij is een haat jegens een andere individu te ontwikkelen. Daar zal een overheid niet over kunnen en mogen zeggen. Pas als uitdrukking gegeven wordt aan die haat in de vorm van een onrechtmatige of strafbare gedraging, kan de overheid ingrijpen. Niet eerder.

Ook dat heeft alles te maken met individuele vrijheden. Het moet mij vrijstaan aan iemand een hekel te hebben of hem te haten.

Kortom, je zult nooit of te nimmer kunnen voorkomen dat iemand met een weinig subtiele mening met het uiten van die mening vijanden kweekt. Je zult dus ook nooit kunnen voorkomen dat iemand uit angst voor eventueel gevaar een mening niet uit. Dat is de facto een inperking van de vrijheid van meningsuiting, maar dat is een logisch gevolg van een maatschappij waarin je niet de enige bent.

Optelsom is dat de dader een strafbaar feit heeft begaan, en dáár en uitsluitend daarvoor wordt hij vervolgd, veroordeeld en bestraft. Verder dan dat kan het niet gaan en juist daarom is het zo onnozel om aan de hand van incidenten allerlei waardeoordelen over de maatschappij en de overheid rond te strooien.
pi_23024688
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:10 schreef DvT het volgende:
Ik denk dat je idd wel gelijk hebt, alleen zou ik het anders omschrijven.

Veel nederlanders vinden het eigenlijk niet kunnen om iets te zeggen over minderheden, andere groeperingen, etc. Als je bijv. kritiek hebt op allochtonen, moslims, etc. ben je meteen een racist. Als je zegt dat men moet integreren of anders maar het land uit moet ben je extreem (wat zijn australie, de vs, engeland en alle andere landen dan die dit beleid wel hebben?). Ook als je kritiek hebt op linkse ideeen ben je meteen egoistisch -> je denkt niet aan de 'zwakkere in de samenleving'. Dit valt me best vaak op, terwijl het blijkbaar wel heel vaak ok is om kritiek te hebben op Balkenende, Verdonk, Pim Fortuyn, Zalm, etc. Dit schijnt allemaal te kunnen.

Ohja, je bent ook per definitie 'fout' als je Pro-Israelisch bent, maar Pro-Palestijns kan wel. Je moet eens weten wat het teweegbrengt als je tegen een leraar zegt dat je Pro-Israelisch bent. (Gewoon een keer voor de grap uitproberen)
Nou ik vind dit redelijk overdreven. Ik kan en mag alles zeggen wat ik wil in Nederland. Er is niet, zoals jij suggereert sprake van een soort opgelegde opinie, een soort linkse gewetensdictatuur. Natuurlijk wordt hierover al sinds de moord van Fortuyn gedebateerd op Fok! en elders, maar naar mijn mening is deze stelling nooit bewezen. In principe is het uiten van deze mening wat mij betreft dan ook een aanslag op de vrijheid van meningsuiting. Niets meer en minder is men erop uit om links over de ruggen van Fortuyn en van Goh de mond te snoeren. Niets meer en minder als de vrij primitieve reactie die bekend staat onder de noemer "Bijltjesdag".
I´m back.
  dinsdag 2 november 2004 @ 15:26:36 #82
17928 averty
Retroactief ziener
pi_23024804
Even onder voorbehoud dat de dader inderdaad een niet-verdraagzame moslim is:

Is een dergelijke moslim mening 'links' te noemen?
"Belief in that which reason denies is associated with steadfastness and courage, while skepticism is often identified with cynicism and weak character".
pi_23024887
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:26 schreef averty het volgende:

Zoals Claudia opmerkte staat links in het beklaagdenbankje vanwege hun cultuurrelativistische houding. Een zelotische moslim zul je niet licht aantreffen onder linkse gelederen, in tegendeel juist, ze haten links vanwege hun godeloosheid.
I´m back.
pi_23024909
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:17 schreef Argento het volgende:

[..]

Het is niet anders. Een overheid heeft geen invloed op de gedachtevorming van het individu en dat is maar goed ook. Dat betekent ook dat elk individu in beginsel vrij is een haat jegens een andere individu te ontwikkelen. Daar zal een overheid niet over kunnen en mogen zeggen. Pas als uitdrukking gegeven wordt aan die haat in de vorm van een onrechtmatige of strafbare gedraging, kan de overheid ingrijpen. Niet eerder.

Ook dat heeft alles te maken met individuele vrijheden. Het moet mij vrijstaan aan iemand een hekel te hebben of hem te haten.

Kortom, je zult nooit of te nimmer kunnen voorkomen dat iemand met een weinig subtiele mening met het uiten van die mening vijanden kweekt. Je zult dus ook nooit kunnen voorkomen dat iemand uit angst voor eventueel gevaar een mening niet uit. Dat is de facto een inperking van de vrijheid van meningsuiting, maar dat is een logisch gevolg van een maatschappij waarin je niet de enige bent.

Optelsom is dat de dader een strafbaar feit heeft begaan, en dáár en uitsluitend daarvoor wordt hij vervolgd, veroordeeld en bestraft. Verder dan dat kan het niet gaan en juist daarom is het zo onnozel om aan de hand van incidenten allerlei waardeoordelen over de maatschappij en de overheid rond te strooien.
Dingen als bedreigingen en het beramen van een moord vallen ook nog onder het strafrecht, dus er is nog wel een iets uitgebreidere mogelijkheid om wat te doen aan dergelijke uitwassen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_23024954
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:26 schreef averty het volgende:

Nee, absoluut niet. Sowieso vind ik dat religieuze mensen al niet als links beschouwd horen te worden.
pi_23024984
quote:

[..]

Tja, jij bekijkt het wel erg simpel.

Stel er wordt zo'n import geestelijke vermoord door middel van 2 messteken en zes kogels door zijn hoofd.
Aan het mes zit een briefje ' weer een haatzaaier minder '.
De moordenaar wordt gepakt.. het blijkt een homo te zijn.
Hij kon de verloedering en de vervuiling van Nederland door de Islam niet langer aanzien.

reageer jij dan ook zo ?
pi_23025146
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dingen als bedreigingen en het beramen van een moord vallen ook nog onder het strafrecht, dus er is nog wel een iets uitgebreidere mogelijkheid om wat te doen aan dergelijke uitwassen.
bedreigingen en het beramen van moord (een moord zonder voorafgaande beraming is geen moord) zijn net zo goed strafbare gedragingen die uiting geven aan een gedachte of mening.
pi_23025184
quote:
Het is echter naief om zoiets nu pas vast te stellen.
Klopt, volledige vrijheid van meningsuiting zonder consequenties heeft nooit bestaan en berust op een illusie. Ieder mens is dus in principe vogelvrij. Moorden als deze komen over de gehele wereld dagelijks veelvuldig voor: het is niet uitzonderlijk en waarom zou het in Nederland anders zijn? We vinden dat het niet mag, ondertussen gebeurt het wel: de discrepantie tussen theorie (wat wenselijk is) en de praktijk (dat wat zich werkelijk afspeelt). De verontwaardiging die volgt, heeft iets aandoenlijks. Keer op keer kom je er achter dat mensen niet te beheersen zijn. Het is de machteloosheid in dit soort gevallen die zo frustreert en de frustratie moet ergens op gericht worden (links, rechts, marokkanen, etc). Van Gogh wist wel wat hij over zichzelf afriep, hij was niet naïef. Het was voor hem geen reden om te stoppen en ook geen reden om extra bescherming te nemen. Dat was natuurlijk een bewuste keuze. Wil niet zeggen dat het *dus* zijn eigen schuld was, maar er is sprake van een actie - reactie: de moord komt niet plompverloren uit de lucht vallen.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_23025242
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:34 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Tja, jij bekijkt het wel erg simpel.

Stel er wordt zo'n import geestelijke vermoord door middel van 2 messteken en zes kogels door zijn hoofd.
Aan het mes zit een briefje ' weer een haatzaaier minder '.
De moordenaar wordt gepakt.. het blijkt een homo te zijn.
Hij kon de verloedering en de vervuiling van Nederland door de Islam niet langer aanzien.

reageer jij dan ook zo ?
Hoe zou ik anders moeten reageren?
pi_23025345
Ik reageer alleen op de stelling hoor, met mijn mening daarover.

Ik kan en mag ook alles wat ik wil zeggen in Nederland. Het is alleen de manier waarop gereageerd wordt. Links mag van mij zeggen wat ze willen, ik probeer hun mond niet te snoeren over 'de ruggen van van gogh en fortuyn'. Ik zeg gewoon dat als ik mijn mening uit, er veelal negatief op gereageerd wordt.

Bij maatschappijleer laatst alleen al een enorme discussie over hoe slecht het is om pro-israelisch, pro-amerikaans etc. te zijn. Ook wilde een leraar een x ons stemgedrag weten en probeerde ons ontzettend te overtuigen om sp te stemmen. Ik vind niet dat dit kan als leraar zijnde.
pi_23025511
@post TS : :')
pi_23025535
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:50 schreef DvT het volgende:
Bij maatschappijleer laatst alleen al een enorme discussie over hoe slecht het is om pro-israelisch, pro-amerikaans etc. te zijn. Ook wilde een leraar een x ons stemgedrag weten en probeerde ons ontzettend te overtuigen om sp te stemmen. Ik vind niet dat dit kan als leraar zijnde.
Klacht indienen bij de schoolleiding. Nouja, als ouder zou ik dat doen.
pi_23025808
quote:
Waarom is het zo moeilijk om een incident een incident te laten?
Kom nou, zo makkelijk kun je het zeker niet afdoen. Jij legt de volledige nadruk op de persoon die zichzelf controversieel maakt. Maar je kunt de term "controversieel" niet anders hanteren dan in een context. Controversieel ben je niet, maar word je gevonden.

De grootte van de groep vijanden is hoofdzakelijk afhankelijk van het intellectuele klimaat. Beschaafde mensen tolereren elkaars meningen zonder deze te moeten respecteren. Het is schokkend dat Pim Fortuyn en Theo van Gogh in een land als Nederland (Westers? Ontwikkeld? Vrij?) amper getolereerd werden, en WIlders en Ali op hun tellen zullen moeten passen gezien de vele bedreigingen die ze ontvangen. Wil je deze zaken afzonderlijk van elkaar bezien en ze incidenten noemen?

De overeenkomsten moeten zich toch ook aan jou opdringen. Ja, vooral niet-Westerse fanaten zijn intolerant. En nee, het is geen toeval dat juist critici van het cultuurrelativisme groot gevaar lopen.

Maar het ergste van alles is misschien nog wel dat 'onze' verlichte traditie bedreigd wordt door 'onszelf'. Zo tolerant zijn we namelijk ook niet naar elkaar. Er bestaat geen discrepantie tussen morele verwerping en verbieden bij wet. Als de Nederlander vindt dat een vrouw van 45+ niet op 'onnatuurlijke wijze' kinderen behoort te krijgen, dan wordt er meteen gesproken over overheidsinterventie. Als vetzucht een probleem wordt, dan moeten er vetaccijnzen komen. Wanneer mensen niet stemmen is een stemplicht wellicht pure noodzaak, en drugs are bad, dus laten we die hard aanpakken.

Hier is wel degelijk sprake van een tendens. En de achterlijken maken het er niet beter op.
  dinsdag 2 november 2004 @ 16:20:44 #94
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_23025998
De reden waarom accijnzen op ongezond voedsel ingevoerd worden is niet omdat mensen niet ongezond mogen eten, maar omdat ze de gezondheidszorg belasten en dus pay-as-you-go verantwoordelijkheid moeten nemen. Een volledig geprivatiseerde ziekteverzekering zou rekening houden met natuurlijke predisposities, terwijl accijnzen op ongezonde levensstijlen mensen enkel op hun gedrag, niet op hun genen aanspreken, en dus de eerlijkste vorm van persoonlijke verantwoordelijkheid is.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_23026045
quote:

Je verwaarloost alleen volkomen dat de overheid een intolerante houding in de hand werkt. Hoe tolerant gaat zij eigenlijk om met andersdenkenden? Met het aan banden leggen van artikel 23 wordt wel duidelijk gemaakt dat gedachten en meningen alleen binnen zekere perken gewenst zijn.

De overheid leert ons dat wanneer we het niet met iemand eens zijn, het geoorloofd is zijn vrijheden in te perken. Natuurlijk behoort dit monopolie aan de staat toe, maar de geest van dergelijke wetgeving wordt ons met de paplepel ingegoten.
pi_23026193
quote:
jah, tis kneuzig en kansloos en vooral heel erg nerdachtig
pi_23026244
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 16:20 schreef DeGroeneRidder het volgende:
De reden waarom accijnzen op ongezond voedsel ingevoerd worden is niet omdat mensen niet ongezond mogen eten, maar omdat ze de gezondheidszorg belasten en dus pay-as-you-go verantwoordelijkheid moeten nemen. Een volledig geprivatiseerde ziekteverzekering zou rekening houden met natuurlijke predisposities, terwijl accijnzen op ongezonde levensstijlen mensen enkel op hun gedrag, niet op hun genen aanspreken, en dus de eerlijkste vorm van persoonlijke verantwoordelijkheid is.
Je kunt nu wel één voorbeeld eruit halen, maar mijn bedoeling was juist om aan te tonen dat hier sprake is van een tendens. Er ligt een veel diepere gedachte ten grondslag aan het idee van een vetaccijns, namelijk dat het verwerpelijke onmogelijk gemaakt dient te worden. Of het nu gaat om een abjecte mening, een ongezonde levensstijl, een ondemocratische houding of curieuze ideologieen: alle beslissingen die 'onverstandig' zijn, moeten niet gemaakt kunnen worden.

Is het niet beter een ontevreden Socrates te zijn dan een tevreden varken?
  dinsdag 2 november 2004 @ 16:34:02 #98
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_23026277
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 15:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zoals Claudia opmerkte staat links in het beklaagdenbankje vanwege hun cultuurrelativistische houding. Een zelotische moslim zul je niet licht aantreffen onder linkse gelederen, in tegendeel juist, ze haten links vanwege hun godeloosheid.
Zeker.
Maar ik weet toch niet of het "links" in je voorbeeld wel klopt. Net alsof "rechts" zich niet cultuurrelativistisch kan opstellen. Zoals ik al eerder zei; ook aan de linkerkant heb je gewelddadige en conservatieve bewegingen. En aan de rechterkant heb je weer de pure liberalen die voor een extremistische moslim ook weer veel te vrij denkend zijn. Ik denk toch niet dat je je precies moet vastleggen aan dat links-rechts, daarvoor zijn de stromingen te divers.
[KNE]-Mod
  dinsdag 2 november 2004 @ 16:37:16 #99
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_23026351
quote:

Dan is het een slechte leraar, hij mag best uitkomen voor zijn mening, en ik vind het ook best logisch dat hij verteld waarom hij SP stemt. Hij kan moeilijk een mooi pleidooi voor de LPF gaan houden dan. Maar echt opdringen vind ik niet echt didactisch verantwoord.
[KNE]-Mod
  dinsdag 2 november 2004 @ 16:43:03 #100
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_23026496
quote:
Rechts daarentegen neemt het tenminste op voor de Westerse waarden. Maar zo simpel is het natuurlijk niet. Rechts valt immers repressiever dan links te noemen. Links omarmt, en knuffelt. Rechts slaat erop, sluit op en zet uit.
Zo simpel ligt het ook weer niet, de SP is bijvoorbeeld voor spreiding van allochtonen. Nu is dit misschien ook al een manier van "zorg dragen voor" te zien, maar het is ook een repressie van de eigen keuze. Tuurlijk moet je ergens een keuze in maken, maar dit om te illustreren dat je bepaalde maatregelen aan beide kanten kunt plaatsen, hetzij misschien met een andere achtergrond.
[KNE]-Mod
pi_23026536
quote:
Dat kan inderdaad niet, jammer. Die leraar heeft helemaal niet begrepen waar z'n vak over gaat. Misschien moet je er nog eens op terugkomen bij hem en tegen hem zeggen dat je zijn gedrag discutabel vind. .
pi_23026763
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 16:43 schreef ThE_ED het volgende:

Tuurlijk moet je ergens een keuze in maken, maar dit om te illustreren dat je bepaalde maatregelen aan beide kanten kunt plaatsen, hetzij misschien met een andere achtergrond.
Beide varianten, links of recht (zover je daar tegenwoordig nog van kunt spreken), hebben inderdaad in hun extreme vorm repressie en intolerantie in zich. Daarom denk ik ook dat dit verschijnsel niet enkel toebehoort aan of exemplarisch is voor welke groep dan ook. Het behoort de mens toe en volgens mij hebben slechts enkele uitzonderlijke mensen als Ghandi dit werkelijk kunnen overstijgen. Ik denk wel dat er groepen mensen zijn die, binnen de stroming van een geloof of overtuiging, geweld gaan cultiveren. Maar dit doen ze op grond van een eigen keuze en verantwoordelijkheid, waarbij hun geloof of overtuiging als dekmantel en rechtvaardiging wordt gebruikt.
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:02:07 #103
95608 Speth
Rorschach
pi_23026995
quote:
Hahaha, ik wou dat ik bij die vent in de klas had gezeten, hij had zich net zo aan mij geergerd

Ik zou het melden bij de directie van de school, politieke indoctrinatie van leerkrachten is ontoelaatbaar.
pi_23027121
Bij ons op het HBO was het ook schering en inslag. De enige oplossing was de PvdA, Pim Fortuyn was gevaarlijk en de VVD asociaal. Nog nooit zulke leuke lessen politicologie meegemaakt met een docent die soms de tranen in zn ogen kreeg van de rechtsheid van zn studenten.
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:10:03 #105
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_23027207
Opvoeders zullen altijd linkser zijn dan de doorsnee burger, aangezien mensen die zich tot die beroepen aangetrokken voelen sowieso een wereldbeeld hebben dat meer gericht is op het "nurturing family"-model en care ethics, dingen die toch meer door de linkse kant van het politieke spectrum weerspiegeld worden.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:18:26 #106
95608 Speth
Rorschach
pi_23027427
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:10 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Opvoeders zullen altijd linkser zijn dan de doorsnee burger, aangezien mensen die zich tot die beroepen aangetrokken voelen sowieso een wereldbeeld hebben dat meer gericht is op het "nurturing family"-model en care ethics, dingen die toch meer door de linkse kant van het politieke spectrum weerspiegeld worden.
Dit klopt denk ik wel, de enige VVD'er op mijn middelbare school die ik me kan heugen was de conrector... Aardige vent trouwens. De rest van de leerkrachten waren allemaal diehard PvdA/SP/GL.
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:24:11 #107
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_23027596
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:18 schreef Speth het volgende:

[..]

Dit klopt denk ik wel, de enige VVD'er op mijn middelbare school die ik me kan heugen was de conrector... Aardige vent trouwens. De rest van de leerkrachten waren allemaal diehard PvdA/SP/GL.
toevallig ken ik een VVD stemmende leerkracht
[KNE]-Mod
pi_23028099
Op mijn middelbare school stikte het van de VVD'ers, het was dan ook wel dé kakschool van Tilburg.
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:46:20 #109
95608 Speth
Rorschach
pi_23028126
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op mijn middelbare school stikte het van de VVD'ers, het was dan ook wel dé kakschool van Tilburg.
Ook onder de leerkrachten? Mijn school was ook overwegend VVD qua leerlingen.
pi_23028192
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:46 schreef Speth het volgende:

[..]

Ook onder de leerkrachten? Mijn school was ook overwegend VVD qua leerlingen.
Ook onder de leerkrachten waren behoorlijk wat VVD'ers te bekennen, wel minder in verhouding tot de leerlingen natuurlijk.
  dinsdag 2 november 2004 @ 17:50:09 #111
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_23028200
Maar goed, het gaat er ook niet op of je leraar wel of niet links is, maar of hij wel of niet de overtuiging van zijn eigen gelijk opdringt.
[KNE]-Mod
pi_23028261
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:50 schreef ThE_ED het volgende:
Maar goed, het gaat er ook niet op of je leraar wel of niet links is, maar of hij wel of niet de overtuiging van zijn eigen gelijk opdringt.
Tja, maar wanneer ben je aan het opdringen? Als je je mening geeft en deze onderbouwt met argumenten? Ik ben nooit geïndoctrineerd op scholen, niet door linkse en niet door rechtse docenten.
pi_23028367
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:02 schreef Speth het volgende:

[..]

Hahaha, ik wou dat ik bij die vent in de klas had gezeten, hij had zich net zo aan mij geergerd

Ik zou het melden bij de directie van de school, politieke indoctrinatie van leerkrachten is ontoelaatbaar.
Dat is inderdaad walgelijk.

Mijn maatschappijleerleraar doet verwoede pogingen om de PvdA te promoten. Heeft ie aan mij een kwade.

Overigens, gooi het maar weer op 'links' Nederland. Vergeten dat ook Rösenmuller en Melkert bedreigd zijn?

Maar goed, de vraag is niet wie de volgende is, maar wanneer.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:00:06 #114
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23028381
quote:

Jer verklaart hiermee de Internationale Socialisten tot rechts?
quote:
Kennelijk zijn er bepaalde gegarandeerde vrijheden en leefregels nodig om iets van samen-leven mogelijk te maken. Zo brengt bijvoorbeeld het recht op vrije meningsuiting brengt een koppeling met een plicht tot empatische toepassing van die vrijheid mee opdat geweld en schoffering geen schering en inslag zullen gaan vormen in onze maatschappij.

Ik ben benieuwd wat je precies onder tolerantiedenken verstaat. Zelf had ik altijd een indruk dat dit slechts een etiketje was was gepraktiseerde onverschilligheid: Zolang ik geen last heb van de ander zal het mij rotten wat die ander uitvreet... Een leefwijze die uit zelfbescherming vooral in de randstad is toegepast en die funest was een toegenomen hufterigheid op straat genereerde omdat er niet of nauwelijks nog correctie van onmaatschappelijk gedrag optrad..
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:02:58 #115
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_23028440
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 17:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, maar wanneer ben je aan het opdringen? Als je je mening geeft en deze onderbouwt met argumenten? Ik ben nooit geïndoctrineerd op scholen, niet door linkse en niet door rechtse docenten.
Ja, dat is inderdaad moeilijk te zeggen. Maar ik denk dat je zodra je leerlingen het idee krijgen dat je je eigen ideen aan hen opdringt je wel verkeerd bezig bent. Dat is natuurlijk heel moeilijk te zeggen wanneer je dat wel en wanneer je dat niet doet, maar daar ben je leraar voor. In dat opzicht moet je denk ik sowieso, zeker als leraar maatschappijleer bijvoorbeeld heel voorzichtig zijn met ueberhaupt naar buiten brengen van jouw mening.

Uiteindelijk blijft het een les en geen verhaal over jouw eigen inzichten. Dat is meer iets voor een gastcollege op een universiteit.
[KNE]-Mod
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:05:39 #116
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_23028487
Mensen met rechtse opvattingen zijn niet vogelvrij.
'Links-Nederland' wil niet 'rechts-Nederland' vermoorden.
Niet allemaal in elk geval. Ik ben links en ik voel niet de minste neiging om iemand te vermoorden.
...as always
pi_23028500
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:05 schreef Anyanka het volgende:
Mensen met rechtse opvattingen zijn niet vogelvrij.
'Links-Nederland' wil niet 'rechts-Nederland' vermoorden.
Niet allemaal in elk geval. Ik ben links en ik voel niet de minste neiging om iemand te vermoorden.
Word up.

De enige die ik wil vermoorden zijn de muggen die me in de zomer prikken.
Some say in ice
pi_23028515
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:02 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ja, dat is inderdaad moeilijk te zeggen. Maar ik denk dat je zodra je leerlingen het idee krijgen dat je je eigen ideen aan hen opdringt je wel verkeerd bezig bent. Dat is natuurlijk heel moeilijk te zeggen wanneer je dat wel en wanneer je dat niet doet, maar daar ben je leraar voor. In dat opzicht moet je denk ik sowieso, zeker als leraar maatschappijleer bijvoorbeeld heel voorzichtig zijn met ueberhaupt naar buiten brengen van jouw mening.

Uiteindelijk blijft het een les en geen verhaal over jouw eigen inzichten. Dat is meer iets voor een gastcollege op een universiteit.
Het lijkt me bijna onmogelijk om les te geven in veel zaken zonder iets van je eigen mening te geven. Maar buiten de lessen zou het wel moeten kunnen vind jij?
pi_23028545
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:05 schreef Anyanka het volgende:
Ik ben links en ik voel niet de minste neiging om iemand te vermoorden.
De neiging heb ik anders met enige regelmaat, maar dat heeft niks met de politieke voorkeur van mijn potentiële slachtoffers te maken.
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:10:00 #120
95608 Speth
Rorschach
pi_23028555
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Word up.

Ik heb eens in koelen bloede een spin vermoord die zich op een conveniente plaats bevond om verzopen te worden (nabij de afvoer van mijn wasbak). Dit is de eerste keer dat ik het aan iemand verteld heb...

Verder kan ik me soms enorm ergeren aan bevoogdende linkse mensen, maar ben de verdelievendheid zelve...
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:10:30 #121
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_23028562
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Word up.

En de mieren die mij altijd bijten.

Nee maar serieus...
Straks worden alle linkse mensen nog als mogelijke terroristen beschouwd, bij wijze van spreke.
Als je links bent mag je meteen gaan uitleggen dat dat níet betekent dat je wilt dat Nederland een moslim staat wordt en dat je niet wilde dat Pim Fortuyn (en Theo van Gogh dus nu) vermoord werd.
...as always
pi_23028563
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De neiging heb ik anders met enige regelmaat, maar dat heeft niks met de politieke voorkeur van mijn potentiële slachtoffers.
Eerder met de acties?
Some say in ice
pi_23028584
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:10 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Eerder met de acties?
Meer met mijn dagelijks terugkerende ochtendhumeur !
pi_23028592
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:10 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik heb eens in koelen bloede een spin vermoord die zich op een conveniente plaats bevond om verzopen te worden (nabij de afvoer van mijn wasbak). Dit is de eerste keer dat ik het aan iemand verteld heb...
Open d'r een topic over in R&P.
quote:
Verder kan ik me soms enorm ergeren aan bevoogdende linkse mensen, maar ben de verdelievendheid zelve...
Mening, kan toch. Ik kan me enorm ergeren aan mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, bijvoorbeeld.
Some say in ice
  dinsdag 2 november 2004 @ 18:15:07 #125
52589 sjun
uit solidariteit
pi_23028646
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 16:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je verwaarloost alleen volkomen dat de overheid een intolerante houding in de hand werkt. Hoe tolerant gaat zij eigenlijk om met andersdenkenden? Met het aan banden leggen van artikel 23 wordt wel duidelijk gemaakt dat gedachten en meningen alleen binnen zekere perken gewenst zijn.

De overheid leert ons dat wanneer we het niet met iemand eens zijn, het geoorloofd is zijn vrijheden in te perken.
Natuurlijk behoort dit monopolie aan de staat toe, maar de geest van dergelijke wetgeving wordt ons met de paplepel ingegoten.
Ik geloofde bijna dit ik een afwijkend werkelijkheidsbeeld had. Jij verwoordt hier echter een soortgelijk werkelijkheidsbeeld. Ik vind dat misstanden aan de kaak gesteld moeten kunnen worden. Ik vind dat taboes die anderen schade doen moeten kunnen worden opgeruimd. Ik vind dat man en paard genoemd moeten kunnen worden om de samenleving leefbaar te houden en bovenal vind ik dat vrijheid van meningsuiting gegarandeerd moet blijven in ons land.
(..wat ik allemaal niet vind...)

Die garandering begint al heel vroeg bij de scholing van kinderen die gewoon kan worden meegegeven dat:
  • man en vrouw voor de wet gelijk zijn;
  • ieder mens in Nederland recht heeft op een eigen mening;
  • het handig is als je je wat inleeft in je gesprekspartner of tegenstander;
  • verschillende meningen in Nederland naast elkaar kunnen blijven bestaan zonder dat dit tot noemenswaardige incidenten hoeft te leiden.
  • evenwichtige zelfkritiek mensen scherpzinniger maakt en hen oor en oog voor anderen bijbrengt.

[ Bericht 3% gewijzigd door sjun op 02-11-2004 20:28:01 ]
  • Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
      dinsdag 2 november 2004 @ 18:15:34 #126
    101791 dramslag
    Beijing 2008
    pi_23028655
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 10:22 schreef Timo_Baal het volgende:
    schrijf maar vast in je agenda, 8 november.
    Meedoen is belangrijker dan winnen!
    pi_23028715
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 18:15 schreef dramslag het volgende:

[..]

schrijf maar vast in je agenda, 8 november.
    Wieso das?
    Some say in ice
      dinsdag 2 november 2004 @ 18:21:01 #128
    86021 Anyanka
    Hello and goodbye...
    pi_23028769
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 18:18 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Wieso das?
    Dan gaat dramslag kennelijk Hirschi Ali vermoorden
    ...as always
    pi_23029290
    Wie is de volgende...... Wilders, Hirsi Ali, Ebru, Afshin, Eerdmans, Van Baar, ik?

't wordt tijd om islamitisch terreur met wortel en tak uit te roeien..............
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
    pi_23029483
    Ik ben het redelijk vaak eens met de ideeën van Wilders en ik ben ook tegen de Islam.
    Als ik in mijn klas wel eens een weerwoord heb tegen iemands linkse ideeën word ik meteen zwaar geschokt aangekeken.
    Net alsof ik een uitzondering ben met mijn ideeën over dingen.
    Zo hadden we het laatst over uithuwelijken... een Marokkaanse jongen uit mijn klas vond het vreselijk dat ik daar tegen ben.

Ik uit mijn mening niet snel. Ik luister en denk mijn idee ervan.
      dinsdag 2 november 2004 @ 19:09:24 #131
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_23029845
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 18:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het lijkt me bijna onmogelijk om les te geven in veel zaken zonder iets van je eigen mening te geven. Maar buiten de lessen zou het wel moeten kunnen vind jij?
    Het moet op zich wel kunnen, maar je moet je als leraar bijvoorbeeld wel bewust zijn van je voorbeeldsfunctie. Je hebt toch een vorm van authoriteit, hoewel dat voor leraren steeds minder geldt helaas. Ik vind het moeilijk de lijn te trekken, je mag je mening geven maar ik denk dat je als leraar je er van bewust moet blijven dat je (mijns inziens) de leerlingen probeert op te leiden hun eigen mening te vormen, en niet probeert op te leiden jouw mening goed te vinden.

Als je op een open manier je eigen mening geeft en dat goed uitlegt moet dat wel kunnen vind ik, zeker buiten de les, zeker als er naar gevraagd wordt. Maar geen lecture houden over de goede punten van jouw ideeen, maar meer waarom jij dat belangrijk vindt, en ruimte laten voor het feit dat anderen andere dingen vinden.
    [KNE]-Mod
    pi_23030666
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 18:46 schreef cultheld het volgende:
    Wie is de volgende...... Wilders, Hirsi Ali
    Een van de 2, denk ik.
    Some say in ice
    pi_23030848
    Ligt het aan mij of heeft er hier iemand nog meer het idee dat de Islamieten proberen om alles over te nemen? Mij beangstigt het dat ze alles doen om aan de macht te komen. Even iemand vermoorden gaat ook makkelijk. Wat is het volgende? Een oorlog?
      dinsdag 2 november 2004 @ 19:48:27 #134
    85889 lucida
    équilibre
    pi_23030890
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 15:08 schreef Callas het volgende:

[..]

Ach zeg, het enige waar onze grote vrijdenker op een moment als dit kan denken is zijn extreme xenofobie en het uitdelen van de zwarte piet aan the usaual suspects. Petje af.
    Intimidatie, Separatie, Liquidatie, Annexatie, Mutilatie: doezelt u maar zachtjes door!...

[ Bericht 4% gewijzigd door lucida op 02-11-2004 20:46:48 ]
    het is zoals het is
    non-conforming link
    pi_23031484
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 19:48 schreef lucida het volgende:

[..]

Intimidatie, separatie, liquidatie, annexatie, mutilatie: doezelt u maar zachtjes door!...
    Jij volgt dus niet de keuze die Verdonk voorstelt hè. Je kiest voor wraak. Bij deze vastgesteld, grote vrijdenker.
    I´m back.
      dinsdag 2 november 2004 @ 20:23:51 #136
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_23031808
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 19:47 schreef Radiohoofdje het volgende:
    Ligt het aan mij of heeft er hier iemand nog meer het idee dat de Islamieten proberen om alles over te nemen? Mij beangstigt het dat ze alles doen om aan de macht te komen. Even iemand vermoorden gaat ook makkelijk. Wat is het volgende? Een oorlog?
    Ik heb het idee dat wangedrag en fanatisme van enkelen een hele groep gaat worden aangerekend. Vanuit de islamitische gemeenschap is vol afschuw gereageerd op de moord op van Gogh. De moord op van Gogh heeft niets met een machtsstrijd van doen maar alles met de uitschuifbare lange tenen van enkelen die zich geen gezonde zelfkritiek hebben ontwikkeld.

Niet iedere islamiet in Nederland laat zich tribaal leiden, ik vermoed dat het om een minderheid gaat. Het is zaak dat dit soort dingen meer en beter aan het licht komen zonder de ogen te sluiten voor het onheil dat fanatici kunnen aanrichten. Juist daarom moet er met aanspreekbaren een strijd gevoerd worden tegen intolerantie, fanatisme, wij-zij denken en dom houden van een deel van de populatie. Dat betekent dat ook van hen zoals van iedere ingezetene een heldere stellingname jegens irreële intolerantie verwacht mag worden.

Nederland mag uitdragen dat het vrijheid van meningsuiting, gelijkheid van man en vrouw voor de wet, europese mensenrechten en gereguleerde omgangsvormen en een overheidsmonopolie op geweld voorstaat om het samenleven vorm te geven. Wie zulks niet past, past kennelijk niet in de nederlandse maatschappij.

In antwoord op je vraag: Wat is het volgende?
    Het volgende is dat alle vormen van intolerantie, lange tenen en kleinzerigheid fel belicht gaan worden. Humor als zelfspot mag best wat meer gepromoot worden om gezonde omgangsvormen uitgedragen te krijgen binnen onze maatschappij.
      dinsdag 2 november 2004 @ 20:25:51 #137
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_23031865
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 20:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij volgt dus niet de keuze die Verdonk voorstelt hè. Je kiest voor wraak. Bij deze vastgesteld, grote vrijdenker.
    Je schrijft weer eens toe Ryan3. Dat heb je toch niet nodig?
      dinsdag 2 november 2004 @ 20:27:32 #138
    85889 lucida
    équilibre
    pi_23031911
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 15:08 schreef Callas het volgende:

[..]

Suffige Callas alias TBO,

Nu even serieus!!! Mijn kritiek op de politieke islam en haar verdelgende uitwassen heeft niets met vreemdelingenhaat van doen. Een beetje objectieve lezer weet dit soort zaken netjes gescheiden te houden. Ik heb niets tegen een moslim, jood, chinees etc. Ik ben tegen een infiltratie van de politieke islam met alle geweld van dien. De dood van Theo van Gogh kan nu eenmaal niet los worden gezien van deze verderfelijke fundamentalistische stromingen. De opvattingen voor dit soort weerzinloze moorden worden in de moskee gecultiveerd. Daar heerst een diepgewortelde xenofobie tegenover alles wat met westerse waarden en normen te maken heeft. Daar wordt onder het mom van vrome belijdenissen haat gecultiveerd, tegen al die westerse ongelovige honden. Daar worden leeghoofdige fundamentalisten klaargestoomd voor hun heldenreis naar de hemel van goddelijke beloning – op voorwaarde dat hij/zij eerst zoveel mogelijk ongelovige honden de verdoemenis injaagt…
    Iemand in koele bloede neerknallen, vervolgens doodgemoedereerd de strot doorsnijden en dan ook nog eens met twee messen een haatbriefje op het ontzielde lichaam spietsen… Hoe anders kan ik dit bestempelen als een weerzinwekkende daad van immense barbaarsheid?!...
    het is zoals het is
    non-conforming link
    pi_23031924
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 20:25 schreef sjun het volgende:

[..]

Je schrijft weer eens toe Ryan3. Dat heb je toch niet nodig?
    Je hebt gelijk. Hij is geen grote vrijdenker. Ik heb zelden zulke droevige texten van een toch allang wat ouder iemand gelezen.
    I´m back.
      dinsdag 2 november 2004 @ 20:35:47 #140
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_23032132
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 20:27 schreef lucida het volgende:

[..]

Suffige Callas alias TBO,

Nu even serieus!!! Mijn kritiek op de politieke islam en haar verdelgende uitwassen heeft niets met vreemdelingenhaat van doen. Een beetje objectieve lezer weet dit soort zaken netjes gescheiden te houden. Ik heb niets tegen een moslim, jood, chinees etc. Ik ben tegen een infiltratie van de politieke islam met alle geweld van dien. De dood van Theo van Gogh kan nu eenmaal niet los worden gezien van deze verderfelijke fundamentalistische stromingen. De opvattingen voor dit soort weerzinloze moorden worden in de moskee gecultiveerd. Daar heerst een diepgewortelde xenofobie tegenover alles wat met westerse waarden en normen te maken heeft. Daar wordt onder het mom van vrome belijdenissen haat gecultiveerd, tegen al die westerse ongelovige honden. Daar worden leeghoofdige fundamentalisten klaargestoomd voor hun heldenreis naar de hemel van goddelijke beloning – op voorwaarde dat hij/zij eerst zoveel mogelijk ongelovige honden de verdoemenis injaagt…
    Een nederlandse Imam-opleiding zal deze kou na verloop van tijd uit de lucht halen. De geletterde die hier is opgegroeid is zich behoorlijk bewust van de mogelijkheden die zullen moeten worden ingeleverd als men de samenleving zou willen hervormen naar middeleeuws model waarin de macht berust bij de geestelijken die 'weten' wat voor ieder het beste is.

Daarbij komt dat deze taferelen zich niet dagelijks afspelen. Dat duidt er voor mji op dat een meerderheid van moslims in Nederland gewoon aanspreekbaar is en evenals jij en ik zijn of haar best doet vorm te geven aan onze samenleving.
    quote:
    Iemand in koele bloede neerknallen, vervolgens doodgemoedereerd de strot doorsnijden en dan ook nog eens met twee messen een haatbriefje op het ontzielde lichaam spietsen… Hoe anders kan ik dit bestempelen als een weerzinwekkende daad van immense barbaarsheid?!...
    Voor wat betreft deze daad van dit individu in de setting van vanochtend ben ik het volkomen met je eens. Dit beeld van weerzinwekkende barbaarsheid hoeft echter niet iedere in Nederland woonachtige moslim te worden nagedragen. Gaarne beschrijf ik deze nadere nuancering hier even voor degenen die minder eenvoudig tussen jouw regels doorlezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door sjun op 02-11-2004 22:36:42 ]
    pi_23032189
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 17:06 schreef FreedonNadd het volgende:
    Bij ons op het HBO was het ook schering en inslag. De enige oplossing was de PvdA, Pim Fortuyn was gevaarlijk en de VVD asociaal. Nog nooit zulke leuke lessen politicologie meegemaakt met een docent die soms de tranen in zn ogen kreeg van de rechtsheid van zn studenten.
    Nog zo een, docent op de VU, waar een college in het engels gegeven werd, omdat er een aantal internationale studenten aanwezig waren, uitlegt dat de VVD een “extreme right wing party” is.
      dinsdag 2 november 2004 @ 20:40:31 #142
    85889 lucida
    équilibre
    pi_23032265
    quote:

[..]

Snoekelpoekels,

Houd jij jezelf nou lekker ledig met dameslingerie en bemoei je vooral niet met zaken waar je als dom polderboertje toch geen kaas van hebt gegeten!...

Leer eens lezen i.p.v. het ‘jumpen to coclusions’… Ik heb nergens betoogd dat kwaad met kwaad moet worden vergolden. Nergens ook roep ik op tot een vergelding van deze weerzinwekkende daad door bijvoorbeeld een vorm van collectieve ‘eerwraak’… Het enige dat deze vrijgeest propageert is zero tolerantie t.a.v. van elke vorm van gepolitiseerde islam, dat – koos voos zei het al – zich als een kankergezwel in onze samenleving heeft ingevreten…
    De mentaliteit van zachte heelmeesters – het pappen en nathouden – heeft tot niets geleid. Met deze aanslag zijn we gewoon weer terug bij af – de normen en waarden show ten spijt… Ik pleit inderdaad voor een strenge en harde maar rechtvaardige aanpak – nergens pleit ik echter voor een blinde vergelding…
    het is zoals het is
    non-conforming link
      dinsdag 2 november 2004 @ 20:46:14 #143
    86972 ScienceFriction
    Kobe Bryant # 24
    pi_23032411
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 20:37 schreef Peroxidase het volgende:

[..]

Nog zo een, docent op de VU, waar een college in het engels gegeven werd, omdat er een aantal internationale studenten aanwezig waren, uitlegt dat de VVD een “extreme right wing party” is.
    Zo zo... heeft die docent nog steeds de bevoegdheid om colleges te geven? Ik zou em overigens een taal cursus aanbieden zodat hij ook de nuances van de Engelse taal kan toe passen.
    pi_23032598
    quote:

[..]

Tja, dat kan ik van jou niet zeggen.. jij kiest voor overgave, laf.
    Zo wordt je nooit de grootste Nederlander ..
      dinsdag 2 november 2004 @ 21:01:21 #145
    85889 lucida
    équilibre
    pi_23032816
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 20:35 schreef sjun het volgende:

Gaarne bijschrijf ik deze nadere nuancering hier even voor degenen die minder eenvoudig tussen jouw regels doorlezen.
    @sjun,
    Met dank voor de noodzakelijke nuancering, maar ik vrees dat voor lieden als Ryan3 alias Callas alias TBO jouw terechte nuanceringen hun doel nochtans volledig missen… Tegen dit soort over-gesimplificeerde vooringenomenheid is nu eenmaal geen enkel kruid opgewassen…
    het is zoals het is
    non-conforming link
    pi_23033217
    Was Theo van Gogh rechts dan??? Daar geloof ik niks van en ik zie ook weinig rechtse opvattingen bij hem. Hij was geen politicus maar een pamflettist en het kon alle kanten uit.
    pi_23033361
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 21:17 schreef SCH het volgende:
    Was Theo van Gogh rechts dan??? Daar geloof ik niks van en ik zie ook weinig rechtse opvattingen bij hem. Hij was geen politicus maar een pamflettist en het kon alle kanten uit.
    Voor veel mensen schijnt het hebben van kritiek op de islam rechts te zijn en elke vorm van nuancering links. Overigens nuanceerde van Gogh zijn kritiek, hoe bot die ook was, bij tijd en wijle nog wel eens. Dus zelfs volgens die vreemde definitie zou ik van Gogh niet per sé rechts willen noemen.
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_23033472
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 21:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Voor veel mensen schijnt het hebben van kritiek op de islam rechts te zijn en elke vorm van nuancering links. Overigens nuanceerde van Gogh zijn kritiek, hoe bot die ook was, bij tijd en wijle nog wel eens. Dus zelfs volgens die vreemde definitie zou ik van Gogh niet per sé rechts willen noemen.
    Hij zou zichzelf zeker niet zo genoemd hebben. Ook niet links trouwens.
      dinsdag 2 november 2004 @ 21:29:14 #149
    19974 Schuldige_Omstander
    Ga maar veilig op pad, mensen
    pi_23033504
    van gogh paste nergerns bij, dat heeft ie zelfs eens gezegd in een interview. Hij was een loner op elk gebied.

Overigens krijgt de topicstarter en Brammetje(de naam al!!) de mafketel van de dag award! tsjonge wat een achterlijkheid
    [quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
    Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
    [/quote]
    pi_23034093
    De kogel kwam dit keer trouwens van rechts.

Wel goed van de linkse goegemeente dat ze daar niet zo'n issue van maakt itt de vorige keer andersom wel gebeurde.
      dinsdag 2 november 2004 @ 22:00:55 #151
    19974 Schuldige_Omstander
    Ga maar veilig op pad, mensen
    pi_23034406
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 21:50 schreef SCH het volgende:

Wel goed van de linkse goegemeente dat ze daar niet zo'n issue van maakt itt de vorige keer andersom wel gebeurde.
    tsja het is de vraag of fundamentalistische moslims onder rechts geschaard kunnen worden. Aardsconservatieven gedijen meestal wel goed in die donkere spelonken van de politiek
    [quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
    Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
    [/quote]
      dinsdag 2 november 2004 @ 22:01:31 #152
    85889 lucida
    équilibre
    pi_23034428
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 20:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Hij is geen grote vrijdenker. Ik heb zelden zulke droevige texten van een toch allang wat ouder iemand gelezen.
    'Er komt een nieuwe godsdienstoorlog'
    Trouw, 15 mei 2004, van onze redactie Letter en Geest

AMSTERDAM - ,,Een godsdienstoorlog tussen christendom en islamitisch fundamentalisme is niet te vermijden'', schrijft de theoloog en predikant Matthias Smalbrugge (PKN) vandaag in Trouw. Smalbrugge meent dat het christelijke Westen het gevaar niet wil zien en vergelijkt het met Marie Antoinette, de vrouw van Lodewijk XVI (zoals ik het weer vergelijk met polderboertjes en boerinnetjes a la Ryan3, Callas, TBO e.d.), die een jaar voor de Franse Revolutie uitbrak boerinnetje ging spelen in het park van Versailles.

Onze westerse (christelijke) beschavingsorde moet de strijd aanbinden om zijn identiteit te verdedigen die bestaat uit een houding van permanente zelfkritiek en confrontatie met de veranderende cultuur en tijdgeest. Is een religie, zoals het islamitisch fundamentalisme, tot zo'n confrontatie niet in staat, ,,dan moet onze beschavingsorde zo'n religie van haat en bloedvergieten geen ruimte geven en de beschavingsoorlog niet schuwen.
    Ons westers verlichtingsideaal ingebed binnen een rechtvaardige grondwet is niet bedoeld om een voedingsbodem voor extremisme, geloofsfundamentalisme en een of ander godsonzalige, radicale islampolitiek politiek vrij spel te laten.

[ Bericht 25% gewijzigd door lucida op 02-11-2004 22:12:33 ]
    het is zoals het is
    non-conforming link
      dinsdag 2 november 2004 @ 22:07:57 #153
    36192 kingmob
    Nice 'n Smooth
    pi_23034591
    Theo van Gogh was niet rechts
    Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
      dinsdag 2 november 2004 @ 22:28:00 #154
    85889 lucida
    équilibre
    pi_23035249
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 20:35 schreef sjun het volgende:

Voor wat betreft deze daad van dit individu in de setting van vanochtend ben ik het volkomen met je eens. Dit beeld van weerzinwekkende barbaarsheid
    De brute afslachting van van Gogh doet ons denken aan het islamitische offerfeest: in naam van Allah wordt een schaap op de grond ge­legd en het wordt met een scherp mes de keel doorgesneden. Hier, terwijl hij het offerdier op Mekka richt, speelt een deugdzame man met het mes. Als het offerdier onthoofd is, vloeit het bloed. De offeraar aanschouwt de triomf van het bloed. Is de offeraar, degene die ont­hoofdt, een vroom en deugdzaam mens?
    Hij vol­doet aan de islamitische deugdenleer dat wel , maar wel van een tot in de wortels ondeugdelijke, en een door islam fascisme geperverteerde religie.
    De moordenaar van Van Gogh lijkt op een zoon van Allah, wellicht Mo­hammed de messentrekker die sinds zijn geboorte is opgegroeid met mes, bloed en onthoofding.
    Zo brengt de islam en de moslimcultuur de moslims in de per­manente nabijheid van bloed. Allahs waarheid is bloed. Hoe kan men Allah en zijn bizarre zonen aan het recht onderwerpen?
    het is zoals het is
    non-conforming link
      dinsdag 2 november 2004 @ 22:42:04 #155
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_23035665
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 21:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij zou zichzelf zeker niet zo genoemd hebben. Ook niet links trouwens.
    Dat dacht ik ook.

prima bijdrage uit Portugal
    pi_23035749
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 22:28 schreef lucida het volgende:

[..]

De brute afslachting van van Gogh doet ons denken aan het islamitische offerfeest: in naam van Allah wordt een schaap op de grond ge­legd en het wordt met een scherp mes de keel doorgesneden. Hier, terwijl hij het offerdier op Mekka richt, speelt een deugdzame man met het mes. Als het offerdier onthoofd is, vloeit het bloed. De offeraar aanschouwt de triomf van het bloed. Is de offeraar, degene die ont­hoofdt, een vroom en deugdzaam mens?
    Hij vol­doet aan de islamitische deugdenleer dat wel , maar wel van een tot in de wortels ondeugdelijke, en een door islam fascisme geperverteerde religie.
    De moordenaar van Van Gogh lijkt op een zoon van Allah, wellicht Mo­hammed de messentrekker die sinds zijn geboorte is opgegroeid met mes, bloed en onthoofding.
    Zo brengt de islam en de moslimcultuur de moslims in de per­manente nabijheid van bloed. Allahs waarheid is bloed. Hoe kan men Allah en zijn bizarre zonen aan het recht onderwerpen?
    Jij vermaakt je wel he? Lucida?
    Wolla Billa Halala.
      dinsdag 2 november 2004 @ 22:49:41 #157
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_23035872
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 22:45 schreef Callas het volgende:

[..]

Als nachtegaaltje doe je het beter Maria...
      dinsdag 2 november 2004 @ 22:55:11 #158
    85889 lucida
    équilibre
    pi_23036040
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 22:45 schreef Callas het volgende:

[..]

Soms willen we het gewoon niet weten wat er allemaal gebeurt in de wereld. Soms willen we het niet weten maar het gebeurt wel. Het gebeurt in ons land, in onze stad en in onze straat maar je wilt het niet weten. Jij verzwijgt om allerlei sluierachtige redenen zaken in de openbaarheid te brengen en die aan een kritische blik te onderwerpen waar nodig. Als je dan toch al wilt zoeken naar een oplossing voor een gestaag groeiend probleem (politieke islam en haar lafhartige, wereldwijde pervertering), moet je het eerst (willen) zien en (willen) benoemen.
    het is zoals het is
    non-conforming link
      dinsdag 2 november 2004 @ 22:57:00 #159
    85889 lucida
    équilibre
    pi_23036084
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 22:49 schreef sjun het volgende:

[..]

Als nachtegaaltje doe je het beter Maria...
    het is zoals het is
    non-conforming link
    pi_23036160
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 22:55 schreef lucida het volgende:

[..]

Soms willen we het gewoon niet weten wat er allemaal gebeurt in de wereld. Soms willen we het niet weten maar het gebeurt wel. Het gebeurt in ons land, in onze stad en in onze straat maar je wilt het niet weten. Jij verzwijgt om allerlei sluierachtige redenen zaken in de openbaarheid te brengen en die aan een kritische blik te onderwerpen waar nodig. Als je dan toch al wilt zoeken naar een oplossing voor een gestaag groeiend probleem (politieke islam en haar lafhartige, wereldwijde pervertering), moet je het eerst (willen) zien en (willen) benoemen.
    Dat zeg ik, jij geniet hiervan, het lijkt nu net alsof je alle wijsheid in pacht hebt.
    Wolla Billa Halala.
    pi_23036499
    Als we achterlijk zijn, dan laten we deze moord over onze kant gaan.
      dinsdag 2 november 2004 @ 23:16:15 #162
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_23036559
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 21:50 schreef SCH het volgende:

Je kunt dit inderdaad rechts noemen.

Doch je weet zelf ook heel goed dat dit een anders rechts is als normaal wordt aangenomen in onze westerlijke wereld. Daar zit het verschil natuurlijk, als hij door een skinhead was neergeschoten waren er vast wel vormen van wijzende vingertjes geweest van "links". Overigens maakt "links" net zo vaak wel (gewelddadig) een issue van "rechts", zo werd onlangs nog Michiel Smit (Wie ik totaal niet steun, maar toch wel binnen wat klassiek als rechts wordt gezien valt.) een wijk uit gejaagd.

Overigens is de veroorzaker van het incident iemand die van een afkomst is die juist vaak clichématig wordt gezien als het knuffelbeest van links dus je zou jouw arbitraire verdeling als "kwam van links" net zo goed om kunnen keren. Ga zelf ook geen dingen zoeken waar ze er niet zijn en net doen alsof je nu de vinger op een heel sterk punt van "links" legt.

Links en Rechts heb ik echt een beetej schijt aan.
    [KNE]-Mod
      dinsdag 2 november 2004 @ 23:17:07 #163
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_23036579
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 23:13 schreef JohnDope het volgende:
    Cohen is een lul!
    Cohen ondernam anders vandaag eindelijk een andere actie dan een vergoeilijkende toen hij een kabaaloptocht voorstelde om te verhelderen dat de vrijheid van meningsuiting zich niet laat smoren in de stad en hierbij diverse maatschappelijke organisatie nadrukkelijk uitnodigde. Ga zo voort Cohen en schroom niet langer de misstanden rechttoe rechtaan te benoemen opdat er op genuanceerde wijze gewerkt kan worden aan het maatschappelijke genezingsproces.

Nu nog gewoon even de inhoud van het briefje vrijgeven Job. Daarna maar eens rustig gaan nadenken over een herwaardering van het buurt-, jongeren- en opbouwwerk om bewustwordend en vormend aan de slag te gaan met de uitdraging van normen en waarden waarop de nederlandse maatschappij kan blijven draaien.

[ Bericht 18% gewijzigd door sjun op 02-11-2004 23:27:28 ]
    pi_23036582
    quote:
    Praat eens met wijze oude Lucida zou ik zo zeggen, die wilde eerder deze middag ook bloed zien.

Fijne avond heren, have fun and enjoy. .
    Wolla Billa Halala.
      dinsdag 2 november 2004 @ 23:19:03 #165
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_23036629
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 22:00 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

tsja het is de vraag of fundamentalistische moslims onder rechts geschaard kunnen worden. Aardsconservatieven gedijen meestal wel goed in die donkere spelonken van de politiek
    Inderdaad, van de andere kant is rechts niet een en al conservatief, en links ook niet een en al progressief zoals dat clichematig wordt gezien.

Dus ik denk dat het verschil met Pim ook gezien moet worden in dat licht: het verschil in kritiek, komt, als dat al een arbitraire links-rechts oorzaak zou kunnen hebben juist doordat het nu iemand betreft van buiten traditioneel westers rechts. Waardoor hij niet als "rechts" presoon wordt gezien.
    [KNE]-Mod
      dinsdag 2 november 2004 @ 23:21:25 #166
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_23036683
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 23:17 schreef sjun het volgende:

[..]

Cohen ondernam anders vandaag eindelijk een andere actie dan een vergoeilijkende toen hij een kabaaloptocht voorstelde om te verhelderen dat de vrijheid van meningsuiting zich niet laat smoren in de stad en hierbij diverse maatschappelijke organisatie nadrukkelijk uitnodigde. Ga zo voort Cohen en schroom niet langer de misstanden rechttoe rechtaan te benoemen opdat er op genuanceerde wijze gewerkt kan worden aan het maatschappelijke genezingsproces.
    Viel me inderdaad positief op. Hoewel hij het nog een beetje verzoendend leek te brengen lijkt hier toch sprake van enige ommekeer in het denken van figuren binnen de politiek.
    [KNE]-Mod
    pi_23036738
    quote:

[..]

Ik vind Cohen gewoon iemand met krokodillen tranen, hij denkt dat het wel opgelost is met een clubhuisje of lawaaitocht.
      dinsdag 2 november 2004 @ 23:31:47 #168
    95608 Speth
    Rorschach
    pi_23036941
    quote:

[..]

Nu nog gewoon even de inhoud van het briefje vrijgeven Job. Daarna maar eens rustig gaan nadenken over een herwaardering van het buurt-, jongeren- en opbouwwerk om bewustwordend en vormend aan de slag te gaan met de uitdraging van normen en waarden waarop de nederlandse maatschappij kan blijven draaien.
    Een "kabaaloptocht" zie ik als een trendy versie van een stille tocht, wat bewijst dat dit soort 'massaprotesten' voor veel mensen gewoon een vorm van macabere entertainment en zelfvoldoening is... hoewel zij het zelf ongetwijfeld anders ervaren.

Overigens denk ik niet dat Cohen uberhaubt iets hadden kunnen zeggen of doen wat wel gepast was.
    pi_23037599
    quote:
    Daarna maar eens rustig gaan nadenken over een herwaardering van het buurt-, jongeren- en opbouwwerk om bewustwordend en vormend aan de slag te gaan met de uitdraging van normen en waarden waarop de nederlandse maatschappij kan blijven draaien.
    Dat werk wordt anders stelselmatig wegbezuinigd door het door jou zo bewonderde kabinet Balkenende.
    pi_23037681
    quote:
    De dader zal vervolgd, veroordeeld en bestraft worden.

Meer kun je niet doen. Ik zou tenminste niet weten wat.
    pi_23037846
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:02 schreef Argento het volgende:

[..]

De dader zal vervolgd, veroordeeld en bestraft worden.

Meer kun je niet doen. Ik zou tenminste niet weten wat.
    Gewoon die fundamentalisten eigenhandig opruimen!!
    pi_23037908
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat is daar gewoon aan? Het recht op vrijheid van godsdienst omvat ook de mate waarin je een godsdienst aanhangt. Pas wanneer je (of dat nu vanuit die overtuiging is of niet) een strafbaar feit pleegt, is de overheid bij machte in te grijpen. Je kunt iemand niet 'opruimen' om het enkele feit dat hij een fundamentalist is. Dit is gewoon borrelpraat en alleen daarom al te onnozel voor woorden.
      woensdag 3 november 2004 @ 00:16:54 #173
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_23038008
    Volgens mij is Rösenmuller niet rechts: wél bedreigd en gestopt vanwege die bedreigingen.
    Melkert idem.

Deze (wederom) kort-door-de-bocht vlieger gaat dus niet op.

Probeer eens te nuanceren.
    pi_23038068
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:16 schreef Nyrem het volgende:
    Volgens mij is Rösenmuller niet rechts: wél bedreigd en gestopt vanwege die bedreigingen.
    Melkert idem.

Deze (wederom) kort-door-de-bocht vlieger gaat dus niet op.

Probeer eens te nuanceren.
    Tja dan weten Paul lulletjerosenwater en Adje melkboer ook een beetje hoe het voelt om bedreigd te worden. O.a. zij hebben secundair aangezet tot de dood van Fortuyn.

ben wel een heel klein beetje jaloers op Adje, want ik wil ook wel een keer een pistool opgestuurd krijgen, leuk kadootje toch
    pi_23038162
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Tja dan weten Paul lulletjerosenwater en Adje melkboer ook een beetje hoe het voelt om bedreigd te worden. O.a. zij hebben secundair aangezet tot de dood van Fortuyn.
    Nee, zij hebben politiek stelling genomen tegen Fortuyn. En dat staat hen vrij. Het staat hen zelfs vrij om de denkbeelden van Fortuyn als extreem rechts te kwalificeren. Of die kwalificatie nu juist is of niet. Juist die vrijheid is een zuiver uitvloeisel van de vrijheid van meningsuiting. Als je betoogt dat tot gevolg moet hebben dat zij daarmee medeverantwoordelijk worden geacht voor de daad van een gek die op zijn eentje een einde maakt aan het leven van Fortuyn, dan heb je dus niet begrepen waar de vrijheid van meningsuiting eigenlijk op ziet en heb je jezelf direct gediskwalificeerd van elke discussie over dit onderwerp.
    pi_23038236
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
    Je wilt de dader eigenhandig vemoorden?
    Je wilt alle fundamentalisten in Nederland eigenhandig vermoorden.
    Beide mogelijkheden lijkt me terreurdaden...
    pi_23038251
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:23 schreef Argento het volgende:

[..]

Nee, zij hebben politiek stelling genomen tegen Fortuyn. En dat staat hen vrij. Het staat hen zelfs vrij om de denkbeelden van Fortuyn als extreem rechts te kwalificeren. Of die kwalificatie nu juist is of niet. Juist die vrijheid is een zuiver uitvloeisel van de vrijheid van meningsuiting. Als je betoogt dat tot gevolg moet hebben dat zij daarmee medeverantwoordelijk worden geacht voor de daad van een gek die op zijn eentje een einde maakt aan het leven van Fortuyn, dan heb je dus niet begrepen waar de vrijheid van meningsuiting eigenlijk op ziet en heb je jezelf direct gediskwalificeerd van elke discussie over dit onderwerp.
    Ik vond het wel ziek hoor, mensen die fortuyn met hitler vergeleken en marcel van dam die Fortuyn een minderwaardigmens noemde en zo was er nog wel meer.
    Het ging echt te ver!
    Zoals het vandaag ook weer ging!
    pi_23038276
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
    Je wilt de dader eigenhandig vemoorden?
    Je wilt alle fundamentalisten in Nederland eigenhandig vermoorden.
    Beide mogelijkheden lijkt me terreurdaden...
    Vermoorden niet, maar gewoon het land uit slaan, gewoon weer terug naar hun thuis haven. Het weer is toch kut hier in nederland, wat kom'm'en ze in hemelsnaam doen hier ?!?
    pi_23038317
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:27 schreef JohnDope het volgende:

Ik vond het wel ziek hoor, mensen die fortuyn met hitler vergeleken en marcel van dam die Fortuyn een minderwaardigmens noemde en zo was er nog wel meer.
    Het ging echt te ver!
    Zoals het vandaag ook weer ging!
    Hitlervergelijkingen zijn meestal onzin, overdreven, fout....
    Ik vind het ziek om steeds weer Marcel van Dam met die ruzie van 7 jaar terug er bij te slepen.
    pi_23038348
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:28 schreef JohnDope het volgende:

Vermoorden niet, maar gewoon het land uit slaan, gewoon weer terug naar hun thuis haven. Het weer is toch kut hier in nederland, wat kom'm'en ze in hemelsnaam doen hier ?!?
    Dus je bent toch pro-terreur...
    pi_23038376
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:30 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dus je bent toch pro-terreur...
    Helemaal niet, ik ben een heel barmhartig.
    Maar als mensen met mij oorlog willen maken, dan ben ik niet de beroerdste en kunnen ze oorlog krijgen.
    Eerlijk = Eerlijk
    pi_23038455
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hitlervergelijkingen zijn meestal onzin, overdreven, fout....
    Ik vind het ziek om steeds weer Marcel van Dam met die ruzie van 7 jaar terug er bij te slepen.
    Als van Dam gewoon een keer ze excuses aan mij maakt over het feit dat hij Fortuyn een minderwaardigmens noemde dan is er bij mij ook zand er over...
    Ik ben heel makkelijk en heel vergevingsgezind, maar wel rechtvaardig.
    pi_23038470
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:31 schreef JohnDope het volgende:

Helemaal niet, ik ben een heel barmhartig.
    Maar als mensen met mij oorlog willen maken, dan ben ik niet de beroerdste en kunnen ze oorlog krijgen.
    Eerlijk = Eerlijk
    Je wilt alle fundamentalisten in Nederland met terreur wegjagen.
    Hoe weet je nu dat ze allemaal met jou oorlog willen?
    Nee. ik vind dat je heel oneerlijk bent..jij bent zelf op oorlog uit.
    pi_23038502
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:36 schreef JohnDope het volgende:

Als van Dam gewoon een keer ze excuses aan mij maakt over het feit dat hij Fortuyn een minderwaardigmens noemde dan is er bij mij ook zand er over...
    Ik ben heel makkelijk en heel vergevingsgezind, maar wel rechtvaardig.
    Je zit van een onbenullig iets ....een groot schandaal te maken..
    van Dam heeft allang ergens gezegd dat het fout was zich zo boos te maken.
    Hij zegt dat niet tegen jou....waarom zou hij ook ?
    pi_23038524
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je wilt alle fundamentalisten in Nederland met terreur wegjagen.
    Hoe weet je nu dat ze allemaal met jou oorlog willen?
    Nee. ik vind dat je heel oneerlijk bent..jij bent zelf op oorlog uit.
    Ik ben niet uit op oorlog, ik zeg al weken dat ik nederland als in grote bom zie en het is wachten totdat iemand het lontje aansteekt. Zij zijn uit op oorlog en als zij dat zijn, dan ga ik niet met een wijzendvingertje naar die gasten staan zo van "oorlog is fout". Daar luisteren ze niet naar, hun cultuur is veel harder.
    We zijn dat volk spuugzat en dat zullen ze ondervinden ook!
    pi_23038571
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:39 schreef JohnDope het volgende:

Okee... dus je bekent dat je op rellen en terreur uit bent.
    pi_23038582
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ben niet uit op oorlog, ik zeg al weken dat ik nederland als in grote bom zie en het is wachten totdat iemand het lontje aansteekt. Zij zijn uit op oorlog en als zij dat zijn, dan ga ik niet met een wijzendvingertje naar die gasten staan zo van "oorlog is fout". Daar luisteren ze niet naar, hun cultuur is veel harder.
    Mensen zoals jij zijn Robbespierristen.
    I´m back.
    pi_23038608
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Okee... dus je bekent dat je op rellen en terreur uit bent.
    Ik ben een hele nette en beleefde jongen, maar ik ben gewoon rechtdoorzee:

Nessuno attacco noi senza essere punit!
    Ofwel, niemand valt ons aan zonder te worden gestraft!
    pi_23038659
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:43 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ben een hele nette en beleefde jongen, maar ik ben gewoon rechtdoorzee:

Hele nette, jonge jongen die een grote bek heeft achter zijn PCtje.
    I´m back.
    pi_23038677
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hele nette, jonge jongen die een grote bek heeft achter zijn PCtje.
    zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten
    pi_23038702
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:43 schreef JohnDope het volgende:

dat zei de moordenaar van van Gogh ....

Maar hoe wil je die terreur doen?
    Je vraag eerst aan een marokkaan of ie fundamentalist is ?
    Zeg ie ja...
    En dan mag je hem in elkaar slaan ?
    Of wil je ook niet-fundamentalisten in elkaar slaan ?
    pi_23038744
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:46 schreef JohnDope het volgende:

[..]

zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten
    Ik zit geen domme extremistisch texten te spuien en ben niet een jonge jongen.
    I´m back.
    pi_23038780
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat zei de moordenaar van van Gogh ....

Maar hoe wil je die terreur doen?
    Je vraag eerst aan een marokkaan of ie fundamentalist is ?
    Zeg ie ja...
    En dan mag je hem in elkaar slaan ?
    Of wil je ook niet-fundamentalisten in elkaar slaan ?
    Kerel luister.... Dat zei de moordenaar van van Gogh niet. Die moordenaar was een laffe gek die te dom was om een dialoog aan te gaan en gebruikt geweld.
    Nu zijn wij aan zet. Als we eenmaal beginnen te spelen, dan moeten we het ook volgens de regels doen.
    pi_23038799
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zo extremistisch ben ik niet, ik zal nooit de eerste zijn die geweld gebruikt. ik heb een hekel aan geweld, maar als iemand geweld tegen mijn dierbare gebruikt, dan ga ik ook geweld gebruiken ookal heb ik het vermogen om verbaal te communiceren, voormij is er gewoon een grens bereikt.
    pi_23038919
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:52 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zo extremistisch ben ik niet, ik zal nooit de eerste zijn die geweld gebruikt. ik heb een hekel aan geweld, maar als iemand geweld tegen mijn dierbare gebruikt, dan ga ik ook geweld gebruiken ookal heb ik het vermogen om verbaal te communiceren, voormij is er gewoon een grens bereikt.
    Me dunkt dat je een extremist bent in Verdonks terminologie. Wraak bekomt wraak. Cirkel van geweld.
    I´m back.
    pi_23038930
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:51 schreef JohnDope het volgende:

Kerel luister.... Dat zei de moordenaar van van Gogh niet. Die moordenaar was een laffe gek die te dom was om een dialoog aan te gaan en gebruikt geweld.
    Nu zijn wij aan zet. Als we eenmaal beginnen te spelen, dan moeten we het ook volgens de regels doen.
    Jij bent anders ook gewelddadig tot in het terroristische..
    Wat zijn de regels?
    En wil je alleen fundamentalisten terroriseren of ook niet-fundamentalisten?
    Alleen Marokkanen of ook Turken.
    pi_23038982
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat zijn de regels?
    En Nederlanders misschien ook, die vergeet je. .
    I´m back.
    pi_23039012
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Me dunkt dat je een extremist bent in Verdonks terminologie. Wraak bekomt wraak. Cirkel van geweld.
    Ik ben geen extremist, geloof mij nou, ik ben iemand die doet aan leven en laten leven. Maar als iemand mijn mensen afslacht dan gaan wij ons er wel mee bemoeien.
    pi_23039077
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat zijn de regels?
    Als een marokkaan relaxt tegen me is, dan kan ik best vrienden worden met diegene of als het een meisje is zou ik er verliefd op kunnen worden, ik ken echt wel mijn grenzen. Opstandelingen als ik moet je het minste vrezen, ik voorspel dat er mensen pas echt gruwelijk door het lint gaan en meerdere malen de cnn gaan halen.
    pi_23039091
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 01:01 schreef JohnDope het volgende:

Ik ben geen extremist, geloof mij nou, ik ben iemand die doet aan leven en laten leven. Maar als iemand mijn mensen afslacht dan gaan wij ons er wel mee bemoeien.
    Ja..maar zo denkt de moordenaar van van Gogh ook.
    Westerlingen koeioneren en slachten zijn mensen af..en zo rechtvaardigt hij zijn terreur.
    Maar 1 iemand vermoord een mens...en jij wilt alle fundamentalisten dan terroriseren..
    Terroriseer dan alleen de dader... eerlijk is eerlijk.

Wil je alleen fundamentalisten nederland uitslaan of wil je ook niet-fundamentalisten eigenhandig verwijderen ?
    pi_23039125
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 01:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ja..maar zo denkt de moordenaar van van Gogh ook.
    Westerlingen koeioneren en slachten zijn mensen af..en zo rechtvaardigt hij zijn terreur.
    Maar 1 iemand vermoord een mens...en jij wilt alle fundamentalisten dan terroriseren..
    Terroriseer dan alleen de dader... eerlijk is eerlijk.

Wil je alleen fundamentalisten nederland uitslaan of wil je ook niet-fundamentalisten eigenhandig verwijderen ?
    Ja maar van Gogh heeft niemand afgeslacht hij was verbaal bezig, dan moet je gewoon een slimme moslim vinden en hem uitlullen, maar er zijn slimme moslims genoeg, alleen theo had gelijk met ze gepreek over de negatieve kanten van de islam dus moesten ze hem vermoorden en dat vind ik zo laf.
    pi_23039136
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 01:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ook als jouw mensen zouden worden geraakt is het eerste dat je als non-extremist, die je zegt te zijn, doet, is ervoor zorgen dat heethoofden hun emoties tot bedaren brengen.
    I´m back.
    pi_23039170
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 01:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ja maar van Gogh heeft niemand afgeslacht hij was verbaal bezig, dan moet je gewoon een slimme moslim vinden en hem uitlullen, maar er zijn slimme moslims genoeg, alleen theo had gelijk met ze gepreek over de negatieve kanten van de islam dus moesten ze hem vermoorden en dat vind ik zo laf.
    Ja ...het is ook een zeer smerige en laffe daad.
    Maar wat jij net zegt te willen is ook smerig.
    Zo maak je het alleen maar erger..
    pi_23039215
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zonder hier verder een kant te kiezen... Je haalt er hier iets bij wat er totaal niets mee te maken heeft.
    pi_23039380
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 01:10 schreef Speth het volgende:

[..]

Zonder hier verder een kant te kiezen... Je haalt er hier iets bij wat er totaal niets mee te maken heeft.
    Zonder een party pooper ter willen zijn: het heeft er alles mee te maken.
    I´m back.
    pi_23039441
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 01:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zonder een party pooper ter willen zijn: het heeft er alles mee te maken.
    De relatie tussen verdonk en deze discussie is..?
    pi_23039466
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 01:23 schreef Speth het volgende:

[..]

De relatie tussen Verdonks toespraak en verdere escalatie zoals door Dopey wordt voorgesteld???
    I´m back.
    pi_23039483
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 01:23 schreef Speth het volgende:

[..]

dat John Dope wraak zoekt....
    En dat is precies wat Verdonk zei: doe dat dus niet
    pi_23039526
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 01:25 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat John Dope wraak zoekt....
    En dat is precies wat Verdonk zei: doe dat dus niet
    D'accord
    pi_23044884
    quote:
    Op woensdag 3 november 2004 00:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

“Amsterdam huilt waar het eens heeft gelachen!...”

Opmerkelijk, hoe een op zich barbaarse, weerzinwekende en vreselijke terreurdaad, door sommigen wordt aangegrepen om zichzelf ten koste daarvan hoe dan ook te profileren!?...
    Typerend ook, dat sommigen – zoals zo vaak – niets beters weten te verzinnen dan zulke voorvallen van brute beestachtigheid te categoriseren als een daad van links-rechts polemiek.

Bezie hoe ze er van alles en nog wat bijslepen om de ernst van de daad te vergoelijken.
    Van Aartsen, Remkes, Donner etc. en hun veiligheidsdiensten wat weten ze veel – wijsheid áchteraf… De verdachte zou banden hebben met de islamitische terreurbeweging en de netwerken van deze neofascistische islamieten zouden minutieus in kaart zijn gebracht – wijsheid áchteraf…Het is een grote wassen neus van valselijk gewekte schijnveiligheid en de genoemde personen staan nu opeens in het licht van de schijnwerpers – mooi meegenomen toch?

Maar wat zeggen ze eigenlijk – niets toch??? En wat hebben ze eigenlijk te zeggen – zo mogelijk nog minder! En zegt het ons allemaal nog wat? – geen donder natuurlijk.
    Hoe lang al wordt niet gezegd de maat is vol?; dit accepteren wij niet langer?; nu is men echt te ver gegaan, en ga zo maar door…

Iemand merkte terecht op ( ik dacht john dope) dat het allemaal krokodillentranen zijn van een bedroevende bestuurlijke onmacht…
    Maar onderwijl werpen de doorgeschoten politieke correctheid van tientallen jaren doodknuffelen, vertroetelen, verzwijgen en het met de mantel van (linkse) verdraagzaamheid toedekken van het allochtonenvraagstuk, en het stelselmatig ontkennen van de problemen van het multiculturele ideaal (met in zijn kielzog een neofascistisch pervertering van de politieke islam binnen ons staatsbestel) thans gewetenlozer, bruter en mensonwaardiger dan ooit zijn wrange vruchten af…

En waar gaat het uiteindelijk om? Is de vrijheid van mening echt in het geding? Of is het weer een zoveelste op zich staand incidentje, dat we maar weer moeten afdoen als het brengen van offers voor het door ons zo gekoesterde multiculturele samenlevingsideaal?

En zo ja, hoeveel offers moeten wij nog brengen alvorens de opperste imam zegt: ‘genoeg is genoeg, we hebben bereikt wat we wilden bereiken’; ‘Geachte moslimbroeders, Nederland is klaar en we zijn er succesvol in geslaagd, ooit het meest geseculariseerde land ter wereld, met de straffe hand van onze profeet Mohammed, onder de knoet van onze verheven islam te krijgen – Oh Allah, als makke schapen gaven zij zich over…’

In geen enkel ander land heeft dit geestelijk addergebroed met zijn neofascistische geloofsdenkbeelden (lees de politieke islam) zoveel voet aan de grond gekregen dan in Nederland.

Bezie maar eens de hoeveelheid gebedshuizen, moskeen en de grote hoeveelheid regelrecht uit het buitenland gerekruteerde imams waar de islamcultuur, nochtans wars van westerse waarden en normen, op kan en mag bogen!...

Bezie ook eens de grote bewegingsvrijheid die zij in ons land genieten om hun neofascistische geloofsdenkbeelden uit te dragen (de goedige Hollanders hebben daar een grondwet waar vrijheid van geloof is vastgelegd, en daar schijnen die Hollanders bijzonder aan te hechten, vandaar ook onze succesvolle counterstrategie...) en merk op hoe zij, zonder dat hen ook maar een strobreed in de weg wordt gelegd, hun verderfelijke en hun alom haatzaaiende neofascistische geloofsdenkbeelden aan niet moslims (door slinkse intimidatie en geweld) ongehinderd mogen blijven opdringen…

[ Bericht 0% gewijzigd door lucida op 03-11-2004 10:46:31 ]
    het is zoals het is
    non-conforming link
    pi_23046171
    quote:
    Op dinsdag 2 november 2004 23:17 schreef Callas het volgende:

[..]

Praat eens met wijze oude Lucida zou ik zo zeggen, die wilde eerder deze middag ook bloed zien.

Fijne avond heren, have fun and enjoy. .
    10-12 / Mc.13,37
    : “Wat Ik jullie zeg, zeg Ik tegen iedereen: Wees waakzaam !”
    het is zoals het is
    non-conforming link
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')