En hoe weet je dat zo zeker?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:16 schreef Brammetje het volgende:
Ach dat is toch altijd al zo geweest!!
Ik weet wel zeker dat de dader een linkse activist is, ik HOOP iig dat ze hem pakken!!!
Ik hoop dat het een ontsnapte TBS-er is die extreem rechts is en uit machtswellust en jalouzie Theo van Gogh heeft neergeschoten. We praten wel weer verder als ze de dader hebben.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:16 schreef Brammetje het volgende:
Ach dat is toch altijd al zo geweest!!
Ik weet wel zeker dat de dader een linkse activist is, ik HOOP iig dat ze hem pakken!!!
Wil je nog meer bewijs? Ik vind het nu wel genoeg.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:16 schreef Monidique het volgende:
Krijgen we dat gezeik weer,.
Vind je het gek?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:16 schreef Monidique het volgende:
Krijgen we dat gezeik weer,.
Inderdaad... Wat een bullshit...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:18 schreef Murray het volgende:
Rot toch eens op met dat eeuwige "links" vs "rechts" geziek.
de term nederlander is nogal breed, wat ik me afvraag: is het een moslim geweest of een linkse activist.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:22 schreef Timo_Baal het volgende:
Ja, ik denk op dit moment ook dat het gewoon een 'Nederlander' is die deze moord heeft gepleegd.
Hirsi Ali is de volgende. Mensen die hun mond opentrekken worden gewoon één voor één afgeknald.
Niet helemaal. Maar ik vrees dat we weer dingen krijgen als "Diettrich demoniseerde hem", "De linkse media was een hetze begonnen", "censuur", "mening mag niet verkondigd worden", terwijl dit natuurlijk niet het geval is. Het zou mij niets verbazen als Theo Van Gogh dood is geschoten om zijn mening, ik vermoed het zelfs, en ik betwijfel of het een extreem-rechtse dader was, laat dat duidelijk zij.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:25 schreef Ludwig het volgende:
[..]
Vind je het gek?
Zeker links georiënteerd!quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:27 schreef whoops het volgende:
[..]
Inderdaad... Wat een bullshit...
Ja, of een roofmoord. Of een mislukte dealquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:28 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
de term nederlander is nogal breed, wat ik me afvraag: is het een moslim geweest of een linkse activist.
Die 2 lijken me het meest voor de hand liggend
Dat was ook het eerste dat in mij op kwam.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:28 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
de term nederlander is nogal breed, wat ik me afvraag: is het een moslim geweest of een linkse activist.
Die 2 lijken me het meest voor de hand liggend
En dan laat de dader ook een pamflet/brief achter?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, of een roofmoord. Of een mislukte deal
Of denk je dat ie niets afwist van die filmkokers vol met coke,.
Afleidingsmanoeuvre.. Iedereen richt zich op de buitenlanders, het zou een ideale manier zijn om alle ogen die kant op te richten.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
En dan laat de dader ook een pamflet/brief achter?
ja, en dan zo'n tekst van "check die vette theo... die man is nu kapot!!!!!"...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Afleidingsmanoeuvre.. Iedereen richt zich op de buitenlanders, het zou een ideale manier zijn om alle ogen die kant op te richten..
Het maakt mij niet uit uit welke hoek het komt, na fortuyn stond ik al op het binnenhof, ik vind dat we het nu groter moeten aanpakken, landelijk!quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:35 schreef Satuka het volgende:
Laten we niet op de zaken vooruit lopen. Het is al afschuwelijk genoeg. Er schijnt ook al iemand aangehouden te zijn. Het zal gerust wel bekend worden uit welke hoek het komt
Ongeacht welke richting, het is gewoon bullshit om er direct een discussie over te voeren terwijl er nog niets bekend is van de toedracht of de dader...quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:29 schreef more het volgende:
[..]
Zeker links georiënteerd!
Mogen wij misschien een andere mening hebben zonder bedreigd, of erger vermoordt worden.
Denk niet dat iemand die een roofmoord pleegt nadenkt over een eventuele afleiding of nasleep.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Afleidingsmanoeuvre.. Iedereen richt zich op de buitenlanders, het zou een ideale manier zijn om alle ogen die kant op te richten..
LOL, het woord demonstratie moet je zeker ruim zien?quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:41 schreef Satuka het volgende:
Een grote demonstratie van ALLE partijen en democratische groeperingen!
De amerikanisering? Is dat soort geweld uit andere landen dan Amerika dan afkomstig uit Amerika? Dat lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Het licht aan het tijdbeeld....Rechts is aan de macht, terwijl er onderhuids een linkse beweging aan het opzetten is. Dat lijdt uiteindelijk tot deze walgelijke uitwassen. Bovendien lijkt het in deze maatschappij normaal te zijn om geweld te gebruiken als je iemand niet mag Lang leven de veramerikanisering van ons land/de wereld.
Dus dat geweld in de wereld is afgekeken van Amerika? Het lijkt me dat dat (helaas) gewoon in de mens zit.quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:15 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Amerika heeft (ook procentueel) de meeste geweldsdelicten, de verkiezingen in Amerika zijn al weken in het nieuws, De president van Amerika is dus belangrijk wereldnieuws, Amerika is belangrijk voor de wereld, Amerika beinvloedt de wereld.....ABCtje
Kloptquote:Op dinsdag 2 november 2004 11:17 schreef girllover het volgende:
[..]
Dus dat geweld in de wereld is afgekeken van Amerika? Het lijkt me dat dat (helaas) gewoon in de mens zit.
Amsterdam is volgens mij gevaarlijker dan New York overigens, om maar iets te noemen. Giuliani heeft het daar behoorlijk verbeterd.
Ons land is niet veramerikaniseerd, was het maar waar....quote:Het licht aan het tijdbeeld....Rechts is aan de macht, terwijl er onderhuids een linkse beweging aan het opzetten is. Dat lijdt uiteindelijk tot deze walgelijke uitwassen. Bovendien lijkt het in deze maatschappij normaal te zijn om geweld te gebruiken als je iemand niet mag Lang leven de veramerikanisering van ons land/de wereld.
Ziekelijkquote:Van Gogh werd buiten het stadsdeelraadkantoor aangesproken. Hij reed op de fiets en probeerde te vluchten. De dader rende Van Gogh achterna en begon op hem te schieten. De man die volgens omstanders een 'wat oudere man met een petje was', vuurde zeven maal op Van Gogh. Na de schietpartij legde de dader een pamflet op zijn borst en stak het pamflet vast met een mes door zijn hart.
Bron?quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:15 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Amerika heeft (ook procentueel) de meeste geweldsdelicten,
Demagoog Michael Moore...Ik heb zo gauw niet de internetsite bij de hand.quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:21 schreef more het volgende:
[..]
Bron?
Houden we tegoed!quote:Op dinsdag 2 november 2004 11:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Demagoog Michael Moore...Ik heb zo gauw niet de internetsite bij de hand.
De verhoudingen zijn verscherpt tussen links-rechts en christen-islamiet, daar zijn Wilders, Ali en wijlen Theo debet aan omdat men de confrontatie heeft gezocht omdat men van mening was dat de aanpak die men u voorstond niet werkte.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:11 schreef more het volgende:
Naar aanleiding van Theo v. Gogh doodgeschoten en uiteraard de moord op Pim en allerlei andere bedreigingen richting mensen met een wat "rechtsere" politieke opvatting, kunnen we concluderen dat "links Nederland" weinig respect heeft voor anders-denkenden
Gut toch,quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:45 schreef Koos Voos het volgende:
met dank aan PvdA'er Cohen natuurlijk..., je ziet nu de gevolgen van zijn gedoog en troetelbeleid.
Dus...???quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:50 schreef Koos Voos het volgende:
De dader is een moslim .. zoveel is inmiddels wel duidelijk...![]()
Mooi postquote:Op dinsdag 2 november 2004 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vrees dat de polarisatie veel fundamenteler is dan links tegenover rechts. Dit is Verlichting versus barbarisme, tolerantie versus repressie en bekrompenheid.
Waarom lijkt het een tegenstelling tussen links en rechts? Omdat links zich associeert met cultuurrelativisme. Onze Westerse verworvenheden zouden niet zonder meer superieur zijn aan andere denkbeelden, en het is niet aan ons om islamitisch gedachtegoed achterlijk te noemen. Turkije moet vooral in Europees verband opgenomen worden. Rechts daarentegen neemt het tenminste op voor de Westerse waarden. Maar zo simpel is het natuurlijk niet. Rechts valt immers repressiever dan links te noemen. Links omarmt, en knuffelt. Rechts slaat erop, sluit op en zet uit.
Eigenlijk is het klassieke tolerantiedenken gewoon uit onze samenleving aan het verdwijnen. Allochtoon en autochtoon wensen hun denkbeelden aan anderen op te dringen. Het is schrijnend hoe ze juist hun intolerantie met elkaar gemeen hebben.
De moordenaar, hoe kan het ook anders, was een Marokkaan. Het is natuurlijk van den zotte, dat iemand om zijn mening wordt neergemaaid. Hoe extreem zijn opvattingen ook, niets rechtvaardigt zo’n brute en beestachtige moord. Het zal de samenleving, waar het ideaal van een multiculturele ideaal toch al zo broos was, geen goed doen en de onderlinge verhoudingen tussen de islamcultuur en de onze alleen nog maar meer op de spits drijven.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:14 schreef HuHu het volgende:
Schuif het meteen maar weer op 'links Nederland' terwijl er nog helemaal niets bekend is omtrend de moordenaar van Theo van Gogh.
Vandaar dat ' de driehoek ' zo ontzettend krampachtig vragen van de pers beantwoord momenteel.quote:Op dinsdag 2 november 2004 13:14 schreef lucida het volgende:
[..]
De moordenaar, hoe kan het ook anders, was een Marokkaan.
Hey, de dader was een man.... maar ja... mannen moet je ten slotte beschermen...quote:Op dinsdag 2 november 2004 13:21 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Vandaar dat ' de driehoek ' zo ontzettend krampachtig vragen van de pers beantwoord momenteel.
Marokkanen moet je tenslotte ' beschermen ' ....![]()
![]()
![]()
![]()
Jarenlang werd je door Links Nederland voor racist/fascist of Hitler uitgemaakt als je kritiek had op het asielbeleid en toelatingsbeleid, en nu krijgen we de rekening van dat slappe gedoe.quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:41 schreef Hymn het volgende:
de kogel kwam van rechts
idd, tis allemaal de schuld van de linkse kerk!quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:01 schreef more het volgende:
[..]
Jarenlang werd je door Links Nederland voor racist/fascist of Hitler uitgemaakt als je kritiek had op het asielbeleid en toelatingsbeleid, en nu krijgen we de rekening van dat slappe gedoe.
Toen het asielprobleem "geboren" werd stelde de SP nog minder voor dan nu, ze zaten nog niet eens in de tweede kamer.quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:03 schreef Hymn het volgende:
[..]
idd, tis allemaal de schuld van de linkse kerk!
Alleen beetje jammer dat de SP als 1 van de eerste partijen vraagtekens zette bij het asielbeleid.
o
Ik denk dat het even geen tijd is voor grapjes. Je hebt natuurlijk wel een punt als je de ‘bedenkelijke’ rol van de media aanhaalt, en de onderkoelde waakzaamheid van onze (oh zo verdraagzame) politici.quote:Op dinsdag 2 november 2004 13:21 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Vandaar dat ' de driehoek ' zo ontzettend krampachtig vragen van de pers beantwoord momenteel.
Marokkanen moet je tenslotte ' beschermen ' ....![]()
![]()
![]()
![]()
Wanneer hebben ze dat precies gedaan? SP is nog niet zo lang een landelijke partij en toen was Janmaat al een tijdje bezig.quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:03 schreef Hymn het volgende:
[..]
idd, tis allemaal de schuld van de linkse kerk!
Alleen beetje jammer dat de SP als 1 van de eerste partijen vraagtekens zette bij het asielbeleid.
o
inderdaad, stelletje sneue paupers!quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:18 schreef Murray het volgende:
Als iedereen nou @#$&* eens ophoudt met "links" de schuld geven. ongeacht wat de politieke voorkeur van van Gogh was, hij is/was een mens en had dus gevrijwaard moeten blijven van zinloos geweld. En dat is een mening die door het overgrote deel van "links" Nederland gedeeld wordt. (en door het overgrote deel van "rechts" Nederland)quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:01 schreef more het volgende:
[..]
Jarenlang werd je door Links Nederland voor racist/fascist of Hitler uitgemaakt als je kritiek had op het asielbeleid en toelatingsbeleid, en nu krijgen we de rekening van dat slappe gedoe.
quote:ALLE LOF VOOR DE MARTELAAR DIE THEO VAN GOGH NEERGEKNALD HEEFT!!!
ZO KOMEN DE ZIONISTEN EN HUN KNECHTEN AAN HUN BLOEDIGE EIND!
Daar word je toch niet vrolijk van!quote:maar elke vijand van de moslim mag van mij branden in HEL!!!!!
Discussie slaat in deze ook nergens op.quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:18 schreef bloodymary het volgende:
Dat links-rechts gedoe gaat inderdaad nergens over, nu meer van de dader bekend is.
Maar om toch even bij die discussie te blijven, ik vraag me eigenlijk af of Theo van Gogh wel zo rechts is?????? Hij had inderdaad een bepaalde mening over moslims maar ik dacht dat zijn meeste ideeen toch erg links georienteerd waren?
Dat hij kritisch is over de islam, en over "linkse" politici maakt hem niet gelijk rechts toch? Of mag zelfkritiek ook al weer niet? Het is toch niet wie niet met ons is is tegen ons?quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Theo was volgens mij vroeger wel aardig "links" maar de laatste jaren is dit wel veranderd zo te lezen in zijn columns, de meeste aandacht ging uit naar zijn columns over de iskam maar zijn overige columns waren net zo fel en zeker de laatste tijd kregen "linkse" politici er voornamelijk van langs.
Idd.. het kankergezwel in onze grote steden heet Islam en is bijna ongeneselijk.quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:08 schreef lucida het volgende:
[..]
Ik denk dat het even geen tijd is voor grapjes. Je hebt natuurlijk wel een punt als je de ‘bedenkelijke’ rol van de media aanhaalt, en de onderkoelde waakzaamheid van onze (oh zo verdraagzame) politici.
De driehoek meent dat er geen sprake was van een concrete dreiging! Maar het feit is nu juist dat dit soort terroristische aanslagen niet eerst aan de grote klok worden gehangen. Als het om de veiligheid gaat hebben de politici hun mond vol en schuwen in hun drang naar profilering bepaald geen harde woorden. Maar concreet is justitie en al haar veiligheidsdiensten er nog steeds niet in geslaagd daadwerkelijk iemands (persoonlijke) veiligheid te waarborgen.
Het is me te makkelijk dat politici (zowel links als rechts) deze aanslag nu al toeschrijven aan een aantasting van de vrijheid van meningsuiting, terwijl het in feite gaat om het fundamenteel islamitisch klimaat dat in de grote steden als een grote, alles verwoestende en verterende veenbrand, voortwoekert, en waar de (plaatselijke) overheid - met burgervader Cohen voorop - totaal geen overzicht en controle meer over heeft.
Maar hoe zich een en ander thans is ontwikkeld, kun je erop wachten dat de veenbrand echt eens zal uitslaan, dat opgekropte woede en de jarenlange frustratie zich nu echt eens massaal zullen keren tegen alles wat ook maar met extreme moslims en hun religieuspolitieke geaardheid te maken heeft.
Met het leeghoofdig fanatisme waarmee deze etterende cellen de samenleving aantasten valt niet de dialoog aan te gaan. Het vraagt om een volstrekt andere benadering dan Cohen en de zijne thans nog steeds zo naïef voorstaan – geachte politici, met pappen en nathouden blijft het verzengend vuur van extreme islamitische moorddadigheid en geweld onderhuids doorsmeulen…
stormfront.nl en nieuwrechts.nl ---> daar word je vrolijk vanquote:Op dinsdag 2 november 2004 14:26 schreef more het volgende:
Het medeleven op Marokko.nl http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=403021&page=3&pp=15 is weer groot![]()
enkele quotes:
[..]
[..]
Daar word je toch niet vrolijk van!
Bush 4 more years
Gelukkig heeft "rechts Nederland" enórm veel respect voor anders denkenden, zolang ze maar rechts denkenquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:11 schreef more het volgende:
Naar aanleiding van Theo v. Gogh doodgeschoten en uiteraard de moord op Pim en allerlei andere bedreigingen richting mensen met een wat "rechtsere" politieke opvatting, kunnen we concluderen dat "links Nederland" weinig respect heeft voor anders-denkenden
Ik heb hem ook nooit zo kunnen betrappen op erg rechts gedachtengoed. Hij provoceerde gewoon graag en dan word je al snel uitgemaakt voor een extremist.quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:18 schreef bloodymary het volgende:
Maar om toch even bij die discussie te blijven, ik vraag me eigenlijk af of Theo van Gogh wel zo rechts is?????? Hij had inderdaad een bepaalde mening over moslims maar ik dacht dat zijn meeste ideeen toch erg links georienteerd waren?
Het enige wat je Van Gogh zou kunnen verwijten is dat hij weinig subtiel was, maar extreem? Ik dacht het niet.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:03 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb hem ook nooit zo kunnen betrappen op erg rechts gedachtengoed. Hij provoceerde gewoon graag en dan word je al snel uitgemaakt voor een extremist.
en dit 'feit' mag je nimmer accepteren in een land als Nederland.quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:58 schreef Argento het volgende:
Hoe dan ook, MIJN conclusie is dat je als publiek figuur met een extreme mening, gevaar loopt du moment dat je je voor laat staan op die mening en hem te pas en te onpas uit. Dat is nu eenmaal feit van alle tijden.
Ach zeg, het enige waar onze grote vrijdenker op een moment als dit kan denken is zijn extreme xenofobie en het uitdelen van de zwarte piet aan the usaual suspects. Petje af.quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:08 schreef lucida het volgende:
[..]
Ik denk dat het even geen tijd is voor grapjes. Je hebt natuurlijk wel een punt als je de ‘bedenkelijke’ rol van de media aanhaalt, en de onderkoelde waakzaamheid van onze (oh zo verdraagzame) politici.
De driehoek meent dat er geen sprake was van een concrete dreiging! Maar het feit is nu juist dat dit soort terroristische aanslagen niet eerst aan de grote klok worden gehangen. Als het om de veiligheid gaat hebben de politici hun mond vol en schuwen in hun drang naar profilering bepaald geen harde woorden. Maar concreet is justitie en al haar veiligheidsdiensten er nog steeds niet in geslaagd daadwerkelijk iemands (persoonlijke) veiligheid te waarborgen.
Het is me te makkelijk dat politici (zowel links als rechts) deze aanslag nu al toeschrijven aan een aantasting van de vrijheid van meningsuiting, terwijl het in feite gaat om het fundamenteel islamitisch klimaat dat in de grote steden als een grote, alles verwoestende en verterende veenbrand, voortwoekert, en waar de (plaatselijke) overheid - met burgervader Cohen voorop - totaal geen overzicht en controle meer over heeft.
Maar hoe zich een en ander thans is ontwikkeld, kun je erop wachten dat de veenbrand echt eens zal uitslaan, dat opgekropte woede en de jarenlange frustratie zich nu echt eens massaal zullen keren tegen alles wat ook maar met extreme moslims en hun religieuspolitieke geaardheid te maken heeft.
Met het leeghoofdig fanatisme waarmee deze etterende cellen de samenleving aantasten valt niet de dialoog aan te gaan. Het vraagt om een volstrekt andere benadering dan Cohen en de zijne thans nog steeds zo naïef voorstaan – geachte politici, met pappen en nathouden blijft het verzengend vuur van extreme islamitische moorddadigheid en geweld onderhuids doorsmeulen…
Dat zeg ik...quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:06 schreef Argento het volgende:
[..]
Het enige wat je Van Gogh zou kunnen verwijten is dat hij weinig subtiel was, maar extreem? Ik dacht het niet.
Het is niet anders. Een overheid heeft geen invloed op de gedachtevorming van het individu en dat is maar goed ook. Dat betekent ook dat elk individu in beginsel vrij is een haat jegens een andere individu te ontwikkelen. Daar zal een overheid niet over kunnen en mogen zeggen. Pas als uitdrukking gegeven wordt aan die haat in de vorm van een onrechtmatige of strafbare gedraging, kan de overheid ingrijpen. Niet eerder.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:07 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
en dit 'feit' mag je nimmer accepteren in een land als Nederland.
Nou ik vind dit redelijk overdreven. Ik kan en mag alles zeggen wat ik wil in Nederland. Er is niet, zoals jij suggereert sprake van een soort opgelegde opinie, een soort linkse gewetensdictatuur. Natuurlijk wordt hierover al sinds de moord van Fortuyn gedebateerd op Fok! en elders, maar naar mijn mening is deze stelling nooit bewezen. In principe is het uiten van deze mening wat mij betreft dan ook een aanslag op de vrijheid van meningsuiting. Niets meer en minder is men erop uit om links over de ruggen van Fortuyn en van Goh de mond te snoeren. Niets meer en minder als de vrij primitieve reactie die bekend staat onder de noemer "Bijltjesdag".quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:10 schreef DvT het volgende:
Ik denk dat je idd wel gelijk hebt, alleen zou ik het anders omschrijven.
Veel nederlanders vinden het eigenlijk niet kunnen om iets te zeggen over minderheden, andere groeperingen, etc. Als je bijv. kritiek hebt op allochtonen, moslims, etc. ben je meteen een racist. Als je zegt dat men moet integreren of anders maar het land uit moet ben je extreem (wat zijn australie, de vs, engeland en alle andere landen dan die dit beleid wel hebben?). Ook als je kritiek hebt op linkse ideeen ben je meteen egoistisch -> je denkt niet aan de 'zwakkere in de samenleving'. Dit valt me best vaak op, terwijl het blijkbaar wel heel vaak ok is om kritiek te hebben op Balkenende, Verdonk, Pim Fortuyn, Zalm, etc. Dit schijnt allemaal te kunnen.
Ohja, je bent ook per definitie 'fout' als je Pro-Israelisch bent, maar Pro-Palestijns kan wel. Je moet eens weten wat het teweegbrengt als je tegen een leraar zegt dat je Pro-Israelisch bent. (Gewoon een keer voor de grap uitproberen)
Zoals Claudia opmerkte staat links in het beklaagdenbankje vanwege hun cultuurrelativistische houding. Een zelotische moslim zul je niet licht aantreffen onder linkse gelederen, in tegendeel juist, ze haten links vanwege hun godeloosheid.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:26 schreef averty het volgende:
Even onder voorbehoud dat de dader inderdaad een niet-verdraagzame moslim is:
Is een dergelijke moslim mening 'links' te noemen?
Dingen als bedreigingen en het beramen van een moord vallen ook nog onder het strafrecht, dus er is nog wel een iets uitgebreidere mogelijkheid om wat te doen aan dergelijke uitwassen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:17 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is niet anders. Een overheid heeft geen invloed op de gedachtevorming van het individu en dat is maar goed ook. Dat betekent ook dat elk individu in beginsel vrij is een haat jegens een andere individu te ontwikkelen. Daar zal een overheid niet over kunnen en mogen zeggen. Pas als uitdrukking gegeven wordt aan die haat in de vorm van een onrechtmatige of strafbare gedraging, kan de overheid ingrijpen. Niet eerder.
Ook dat heeft alles te maken met individuele vrijheden. Het moet mij vrijstaan aan iemand een hekel te hebben of hem te haten.
Kortom, je zult nooit of te nimmer kunnen voorkomen dat iemand met een weinig subtiele mening met het uiten van die mening vijanden kweekt. Je zult dus ook nooit kunnen voorkomen dat iemand uit angst voor eventueel gevaar een mening niet uit. Dat is de facto een inperking van de vrijheid van meningsuiting, maar dat is een logisch gevolg van een maatschappij waarin je niet de enige bent.
Optelsom is dat de dader een strafbaar feit heeft begaan, en dáár en uitsluitend daarvoor wordt hij vervolgd, veroordeeld en bestraft. Verder dan dat kan het niet gaan en juist daarom is het zo onnozel om aan de hand van incidenten allerlei waardeoordelen over de maatschappij en de overheid rond te strooien.
Nee, absoluut niet. Sowieso vind ik dat religieuze mensen al niet als links beschouwd horen te worden.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:26 schreef averty het volgende:
Even onder voorbehoud dat de dader inderdaad een niet-verdraagzame moslim is:
Is een dergelijke moslim mening 'links' te noemen?
Tja, jij bekijkt het wel erg simpel.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:17 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is niet anders. Een overheid heeft geen invloed op de gedachtevorming van het individu en dat is maar goed ook. Dat betekent ook dat elk individu in beginsel vrij is een haat jegens een andere individu te ontwikkelen. Daar zal een overheid niet over kunnen en mogen zeggen. Pas als uitdrukking gegeven wordt aan die haat in de vorm van een onrechtmatige of strafbare gedraging, kan de overheid ingrijpen. Niet eerder.
Ook dat heeft alles te maken met individuele vrijheden. Het moet mij vrijstaan aan iemand een hekel te hebben of hem te haten.
Kortom, je zult nooit of te nimmer kunnen voorkomen dat iemand met een weinig subtiele mening met het uiten van die mening vijanden kweekt. Je zult dus ook nooit kunnen voorkomen dat iemand uit angst voor eventueel gevaar een mening niet uit. Dat is de facto een inperking van de vrijheid van meningsuiting, maar dat is een logisch gevolg van een maatschappij waarin je niet de enige bent.
Optelsom is dat de dader een strafbaar feit heeft begaan, en dáár en uitsluitend daarvoor wordt hij vervolgd, veroordeeld en bestraft. Verder dan dat kan het niet gaan en juist daarom is het zo onnozel om aan de hand van incidenten allerlei waardeoordelen over de maatschappij en de overheid rond te strooien.
bedreigingen en het beramen van moord (een moord zonder voorafgaande beraming is geen moord) zijn net zo goed strafbare gedragingen die uiting geven aan een gedachte of mening.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dingen als bedreigingen en het beramen van een moord vallen ook nog onder het strafrecht, dus er is nog wel een iets uitgebreidere mogelijkheid om wat te doen aan dergelijke uitwassen.
Klopt, volledige vrijheid van meningsuiting zonder consequenties heeft nooit bestaan en berust op een illusie. Ieder mens is dus in principe vogelvrij. Moorden als deze komen over de gehele wereld dagelijks veelvuldig voor: het is niet uitzonderlijk en waarom zou het in Nederland anders zijn? We vinden dat het niet mag, ondertussen gebeurt het wel: de discrepantie tussen theorie (wat wenselijk is) en de praktijk (dat wat zich werkelijk afspeelt). De verontwaardiging die volgt, heeft iets aandoenlijks. Keer op keer kom je er achter dat mensen niet te beheersen zijn. Het is de machteloosheid in dit soort gevallen die zo frustreert en de frustratie moet ergens op gericht worden (links, rechts, marokkanen, etc). Van Gogh wist wel wat hij over zichzelf afriep, hij was niet naïef. Het was voor hem geen reden om te stoppen en ook geen reden om extra bescherming te nemen. Dat was natuurlijk een bewuste keuze. Wil niet zeggen dat het *dus* zijn eigen schuld was, maar er is sprake van een actie - reactie: de moord komt niet plompverloren uit de lucht vallen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:58 schreef Argento het volgende:
Het is echter naief om zoiets nu pas vast te stellen.
Hoe zou ik anders moeten reageren?quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:34 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Tja, jij bekijkt het wel erg simpel.
Stel er wordt zo'n import geestelijke vermoord door middel van 2 messteken en zes kogels door zijn hoofd.
Aan het mes zit een briefje ' weer een haatzaaier minder '.
De moordenaar wordt gepakt.. het blijkt een homo te zijn.
Hij kon de verloedering en de vervuiling van Nederland door de Islam niet langer aanzien.
reageer jij dan ook zo ?
Klacht indienen bij de schoolleiding. Nouja, als ouder zou ik dat doen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:50 schreef DvT het volgende:
Bij maatschappijleer laatst alleen al een enorme discussie over hoe slecht het is om pro-israelisch, pro-amerikaans etc. te zijn. Ook wilde een leraar een x ons stemgedrag weten en probeerde ons ontzettend te overtuigen om sp te stemmen. Ik vind niet dat dit kan als leraar zijnde.
Kom nou, zo makkelijk kun je het zeker niet afdoen. Jij legt de volledige nadruk op de persoon die zichzelf controversieel maakt. Maar je kunt de term "controversieel" niet anders hanteren dan in een context. Controversieel ben je niet, maar word je gevonden.quote:Op dinsdag 2 november 2004 14:58 schreef Argento het volgende:
Waarom is het zo moeilijk om een incident een incident te laten?
Je verwaarloost alleen volkomen dat de overheid een intolerante houding in de hand werkt. Hoe tolerant gaat zij eigenlijk om met andersdenkenden? Met het aan banden leggen van artikel 23 wordt wel duidelijk gemaakt dat gedachten en meningen alleen binnen zekere perken gewenst zijn.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:17 schreef Argento het volgende:
jah, tis kneuzig en kansloos en vooral heel erg nerdachtigquote:Op dinsdag 2 november 2004 10:18 schreef Murray het volgende:
Je kunt nu wel één voorbeeld eruit halen, maar mijn bedoeling was juist om aan te tonen dat hier sprake is van een tendens. Er ligt een veel diepere gedachte ten grondslag aan het idee van een vetaccijns, namelijk dat het verwerpelijke onmogelijk gemaakt dient te worden. Of het nu gaat om een abjecte mening, een ongezonde levensstijl, een ondemocratische houding of curieuze ideologieen: alle beslissingen die 'onverstandig' zijn, moeten niet gemaakt kunnen worden.quote:Op dinsdag 2 november 2004 16:20 schreef DeGroeneRidder het volgende:
De reden waarom accijnzen op ongezond voedsel ingevoerd worden is niet omdat mensen niet ongezond mogen eten, maar omdat ze de gezondheidszorg belasten en dus pay-as-you-go verantwoordelijkheid moeten nemen. Een volledig geprivatiseerde ziekteverzekering zou rekening houden met natuurlijke predisposities, terwijl accijnzen op ongezonde levensstijlen mensen enkel op hun gedrag, niet op hun genen aanspreken, en dus de eerlijkste vorm van persoonlijke verantwoordelijkheid is.
Zeker.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zoals Claudia opmerkte staat links in het beklaagdenbankje vanwege hun cultuurrelativistische houding. Een zelotische moslim zul je niet licht aantreffen onder linkse gelederen, in tegendeel juist, ze haten links vanwege hun godeloosheid.
Dan is het een slechte leraar, hij mag best uitkomen voor zijn mening, en ik vind het ook best logisch dat hij verteld waarom hij SP stemt. Hij kan moeilijk een mooi pleidooi voor de LPF gaan houden dan. Maar echt opdringen vind ik niet echt didactisch verantwoord.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:50 schreef DvT het volgende:
Bij maatschappijleer laatst alleen al een enorme discussie over hoe slecht het is om pro-israelisch, pro-amerikaans etc. te zijn. Ook wilde een leraar een x ons stemgedrag weten en probeerde ons ontzettend te overtuigen om sp te stemmen. Ik vind niet dat dit kan als leraar zijnde.
Zo simpel ligt het ook weer niet, de SP is bijvoorbeeld voor spreiding van allochtonen. Nu is dit misschien ook al een manier van "zorg dragen voor" te zien, maar het is ook een repressie van de eigen keuze. Tuurlijk moet je ergens een keuze in maken, maar dit om te illustreren dat je bepaalde maatregelen aan beide kanten kunt plaatsen, hetzij misschien met een andere achtergrond.quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Rechts daarentegen neemt het tenminste op voor de Westerse waarden. Maar zo simpel is het natuurlijk niet. Rechts valt immers repressiever dan links te noemen. Links omarmt, en knuffelt. Rechts slaat erop, sluit op en zet uit.
Dat kan inderdaad niet, jammer. Die leraar heeft helemaal niet begrepen waar z'n vak over gaat. Misschien moet je er nog eens op terugkomen bij hem en tegen hem zeggen dat je zijn gedrag discutabel vind.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:50 schreef DvT het volgende:
Beide varianten, links of recht (zover je daar tegenwoordig nog van kunt spreken), hebben inderdaad in hun extreme vorm repressie en intolerantie in zich. Daarom denk ik ook dat dit verschijnsel niet enkel toebehoort aan of exemplarisch is voor welke groep dan ook. Het behoort de mens toe en volgens mij hebben slechts enkele uitzonderlijke mensen als Ghandi dit werkelijk kunnen overstijgen. Ik denk wel dat er groepen mensen zijn die, binnen de stroming van een geloof of overtuiging, geweld gaan cultiveren. Maar dit doen ze op grond van een eigen keuze en verantwoordelijkheid, waarbij hun geloof of overtuiging als dekmantel en rechtvaardiging wordt gebruikt.quote:Op dinsdag 2 november 2004 16:43 schreef ThE_ED het volgende:
Tuurlijk moet je ergens een keuze in maken, maar dit om te illustreren dat je bepaalde maatregelen aan beide kanten kunt plaatsen, hetzij misschien met een andere achtergrond.
Hahaha, ik wou dat ik bij die vent in de klas had gezeten, hij had zich net zo aan mij geergerdquote:Bij maatschappijleer laatst alleen al een enorme discussie over hoe slecht het is om pro-israelisch, pro-amerikaans etc. te zijn. Ook wilde een leraar een x ons stemgedrag weten en probeerde ons ontzettend te overtuigen om sp te stemmen. Ik vind niet dat dit kan als leraar zijnde.
Dit klopt denk ik wel, de enige VVD'er op mijn middelbare school die ik me kan heugen was de conrector... Aardige vent trouwens. De rest van de leerkrachten waren allemaal diehard PvdA/SP/GL.quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:10 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Opvoeders zullen altijd linkser zijn dan de doorsnee burger, aangezien mensen die zich tot die beroepen aangetrokken voelen sowieso een wereldbeeld hebben dat meer gericht is op het "nurturing family"-model en care ethics, dingen die toch meer door de linkse kant van het politieke spectrum weerspiegeld worden.
toevallig ken ik een VVD stemmende leerkrachtquote:Op dinsdag 2 november 2004 17:18 schreef Speth het volgende:
[..]
Dit klopt denk ik wel, de enige VVD'er op mijn middelbare school die ik me kan heugen was de conrector... Aardige vent trouwens. De rest van de leerkrachten waren allemaal diehard PvdA/SP/GL.
Ook onder de leerkrachten? Mijn school was ook overwegend VVD qua leerlingen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op mijn middelbare school stikte het van de VVD'ers, het was dan ook wel dé kakschool van Tilburg.
Ook onder de leerkrachten waren behoorlijk wat VVD'ers te bekennen, wel minder in verhouding tot de leerlingen natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:46 schreef Speth het volgende:
[..]
Ook onder de leerkrachten? Mijn school was ook overwegend VVD qua leerlingen.
Tja, maar wanneer ben je aan het opdringen? Als je je mening geeft en deze onderbouwt met argumenten? Ik ben nooit geïndoctrineerd op scholen, niet door linkse en niet door rechtse docenten.quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:50 schreef ThE_ED het volgende:
Maar goed, het gaat er ook niet op of je leraar wel of niet links is, maar of hij wel of niet de overtuiging van zijn eigen gelijk opdringt.
Dat is inderdaad walgelijk.quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:02 schreef Speth het volgende:
[..]
Hahaha, ik wou dat ik bij die vent in de klas had gezeten, hij had zich net zo aan mij geergerd![]()
Ik zou het melden bij de directie van de school, politieke indoctrinatie van leerkrachten is ontoelaatbaar.
Jer verklaart hiermee de Internationale Socialisten tot rechts?quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vrees dat de polarisatie veel fundamenteler is dan links tegenover rechts. Dit is Verlichting versus barbarisme, tolerantie versus repressie en bekrompenheid.
Waarom lijkt het een tegenstelling tussen links en rechts? Omdat links zich associeert met cultuurrelativisme. Onze Westerse verworvenheden zouden niet zonder meer superieur zijn aan andere denkbeelden, en het is niet aan ons om islamitisch gedachtegoed achterlijk te noemen. Turkije moet vooral in Europees verband opgenomen worden. Rechts daarentegen neemt het tenminste op voor de Westerse waarden. Maar zo simpel is het natuurlijk niet. Rechts valt immers repressiever dan links te noemen. Links omarmt, en knuffelt. Rechts slaat erop, sluit op en zet uit.
Kennelijk zijn er bepaalde gegarandeerde vrijheden en leefregels nodig om iets van samen-leven mogelijk te maken. Zo brengt bijvoorbeeld het recht op vrije meningsuiting brengt een koppeling met een plicht tot empatische toepassing van die vrijheid mee opdat geweld en schoffering geen schering en inslag zullen gaan vormen in onze maatschappij.quote:Eigenlijk is het klassieke tolerantiedenken gewoon uit onze samenleving aan het verdwijnen. Allochtoon en autochtoon wensen hun denkbeelden aan anderen op te dringen. Het is schrijnend hoe ze juist hun intolerantie met elkaar gemeen hebben.
Ja, dat is inderdaad moeilijk te zeggen. Maar ik denk dat je zodra je leerlingen het idee krijgen dat je je eigen ideen aan hen opdringt je wel verkeerd bezig bent. Dat is natuurlijk heel moeilijk te zeggen wanneer je dat wel en wanneer je dat niet doet, maar daar ben je leraar voor. In dat opzicht moet je denk ik sowieso, zeker als leraar maatschappijleer bijvoorbeeld heel voorzichtig zijn met ueberhaupt naar buiten brengen van jouw mening.quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, maar wanneer ben je aan het opdringen? Als je je mening geeft en deze onderbouwt met argumenten? Ik ben nooit geïndoctrineerd op scholen, niet door linkse en niet door rechtse docenten.
Word up.quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:05 schreef Anyanka het volgende:
Mensen met rechtse opvattingen zijn niet vogelvrij.
'Links-Nederland' wil niet 'rechts-Nederland' vermoorden.
Niet allemaal in elk geval.Ik ben links en ik voel niet de minste neiging om iemand te vermoorden.
Het lijkt me bijna onmogelijk om les te geven in veel zaken zonder iets van je eigen mening te geven. Maar buiten de lessen zou het wel moeten kunnen vind jij?quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:02 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad moeilijk te zeggen. Maar ik denk dat je zodra je leerlingen het idee krijgen dat je je eigen ideen aan hen opdringt je wel verkeerd bezig bent. Dat is natuurlijk heel moeilijk te zeggen wanneer je dat wel en wanneer je dat niet doet, maar daar ben je leraar voor. In dat opzicht moet je denk ik sowieso, zeker als leraar maatschappijleer bijvoorbeeld heel voorzichtig zijn met ueberhaupt naar buiten brengen van jouw mening.
Uiteindelijk blijft het een les en geen verhaal over jouw eigen inzichten. Dat is meer iets voor een gastcollege op een universiteit.
De neiging heb ik anders met enige regelmaat, maar dat heeft niks met de politieke voorkeur van mijn potentiële slachtoffers te maken.quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:05 schreef Anyanka het volgende:
Ik ben links en ik voel niet de minste neiging om iemand te vermoorden.
Ik heb eens in koelen bloede een spin vermoord die zich op een conveniente plaats bevond om verzopen te worden (nabij de afvoer van mijn wasbak). Dit is de eerste keer dat ik het aan iemand verteld heb...quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Word up.
De enige die ik wil vermoorden zijn de muggen die me in de zomer prikken.
quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Word up.
De enige die ik wil vermoorden zijn de muggen die me in de zomer prikken.
Eerder met de acties?quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De neiging heb ik anders met enige regelmaat, maar dat heeft niks met de politieke voorkeur van mijn potentiële slachtoffers.![]()
Meer met mijn dagelijks terugkerende ochtendhumeurquote:Op dinsdag 2 november 2004 18:10 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Eerder met de acties?
Open d'r een topic over in R&P.quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:10 schreef Speth het volgende:
[..]
Ik heb eens in koelen bloede een spin vermoord die zich op een conveniente plaats bevond om verzopen te worden (nabij de afvoer van mijn wasbak). Dit is de eerste keer dat ik het aan iemand verteld heb...
Mening, kan toch. Ik kan me enorm ergeren aan mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, bijvoorbeeld.quote:Verder kan ik me soms enorm ergeren aan bevoogdende linkse mensen, maar ben de verdelievendheid zelve...
Ik geloofde bijna dit ik een afwijkend werkelijkheidsbeeld had. Jij verwoordt hier echter een soortgelijk werkelijkheidsbeeld. Ik vind dat misstanden aan de kaak gesteld moeten kunnen worden. Ik vind dat taboes die anderen schade doen moeten kunnen worden opgeruimd. Ik vind dat man en paard genoemd moeten kunnen worden om de samenleving leefbaar te houden en bovenal vind ik dat vrijheid van meningsuiting gegarandeerd moet blijven in ons land.quote:Op dinsdag 2 november 2004 16:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je verwaarloost alleen volkomen dat de overheid een intolerante houding in de hand werkt. Hoe tolerant gaat zij eigenlijk om met andersdenkenden? Met het aan banden leggen van artikel 23 wordt wel duidelijk gemaakt dat gedachten en meningen alleen binnen zekere perken gewenst zijn.
De overheid leert ons dat wanneer we het niet met iemand eens zijn, het geoorloofd is zijn vrijheden in te perken. Natuurlijk behoort dit monopolie aan de staat toe, maar de geest van dergelijke wetgeving wordt ons met de paplepel ingegoten.
schrijf maar vast in je agenda, 8 november.quote:Op dinsdag 2 november 2004 10:22 schreef Timo_Baal het volgende:
Hirsi Ali is de volgende. Mensen die hun mond opentrekken worden gewoon één voor één afgeknald.
Wieso das?quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:15 schreef dramslag het volgende:
[..]
schrijf maar vast in je agenda, 8 november.![]()
Dan gaat dramslag kennelijk Hirschi Ali vermoordenquote:Op dinsdag 2 november 2004 18:18 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Wieso das?
Het moet op zich wel kunnen, maar je moet je als leraar bijvoorbeeld wel bewust zijn van je voorbeeldsfunctie. Je hebt toch een vorm van authoriteit, hoewel dat voor leraren steeds minder geldt helaas. Ik vind het moeilijk de lijn te trekken, je mag je mening geven maar ik denk dat je als leraar je er van bewust moet blijven dat je (mijns inziens) de leerlingen probeert op te leiden hun eigen mening te vormen, en niet probeert op te leiden jouw mening goed te vinden.quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het lijkt me bijna onmogelijk om les te geven in veel zaken zonder iets van je eigen mening te geven. Maar buiten de lessen zou het wel moeten kunnen vind jij?
Een van de 2, denk ik.quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:46 schreef cultheld het volgende:
Wie is de volgende...... Wilders, Hirsi Ali
Intimidatie, Separatie, Liquidatie, Annexatie, Mutilatie: doezelt u maar zachtjes door!...quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:08 schreef Callas het volgende:
[..]
Ach zeg, het enige waar onze grote vrijdenker op een moment als dit kan denken is zijn extreme xenofobie en het uitdelen van de zwarte piet aan the usaual suspects. Petje af.
Jij volgt dus niet de keuze die Verdonk voorstelt hè. Je kiest voor wraak. Bij deze vastgesteld, grote vrijdenker.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:48 schreef lucida het volgende:
[..]
Intimidatie, separatie, liquidatie, annexatie, mutilatie: doezelt u maar zachtjes door!...![]()
Ik heb het idee dat wangedrag en fanatisme van enkelen een hele groep gaat worden aangerekend. Vanuit de islamitische gemeenschap is vol afschuw gereageerd op de moord op van Gogh. De moord op van Gogh heeft niets met een machtsstrijd van doen maar alles met de uitschuifbare lange tenen van enkelen die zich geen gezonde zelfkritiek hebben ontwikkeld.quote:Op dinsdag 2 november 2004 19:47 schreef Radiohoofdje het volgende:
Ligt het aan mij of heeft er hier iemand nog meer het idee dat de Islamieten proberen om alles over te nemen? Mij beangstigt het dat ze alles doen om aan de macht te komen. Even iemand vermoorden gaat ook makkelijk. Wat is het volgende? Een oorlog?
Je schrijft weer eens toe Ryan3. Dat heb je toch niet nodig?quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij volgt dus niet de keuze die Verdonk voorstelt hè. Je kiest voor wraak. Bij deze vastgesteld, grote vrijdenker.
Suffige Callas alias TBO,quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:08 schreef Callas het volgende:
[..]
Ach zeg, het enige waar onze grote vrijdenker op een moment als dit kan denken is zijn extreme xenofobie en het uitdelen van de zwarte piet aan the usaual suspects. Petje af.
Je hebt gelijk. Hij is geen grote vrijdenker. Ik heb zelden zulke droevige texten van een toch allang wat ouder iemand gelezen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:25 schreef sjun het volgende:
[..]
Je schrijft weer eens toe Ryan3. Dat heb je toch niet nodig?
Een nederlandse Imam-opleiding zal deze kou na verloop van tijd uit de lucht halen. De geletterde die hier is opgegroeid is zich behoorlijk bewust van de mogelijkheden die zullen moeten worden ingeleverd als men de samenleving zou willen hervormen naar middeleeuws model waarin de macht berust bij de geestelijken die 'weten' wat voor ieder het beste is.quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:27 schreef lucida het volgende:
[..]
Suffige Callas alias TBO,
Nu even serieus!!! Mijn kritiek op de politieke islam en haar verdelgende uitwassen heeft niets met vreemdelingenhaat van doen. Een beetje objectieve lezer weet dit soort zaken netjes gescheiden te houden. Ik heb niets tegen een moslim, jood, chinees etc. Ik ben tegen een infiltratie van de politieke islam met alle geweld van dien. De dood van Theo van Gogh kan nu eenmaal niet los worden gezien van deze verderfelijke fundamentalistische stromingen. De opvattingen voor dit soort weerzinloze moorden worden in de moskee gecultiveerd. Daar heerst een diepgewortelde xenofobie tegenover alles wat met westerse waarden en normen te maken heeft. Daar wordt onder het mom van vrome belijdenissen haat gecultiveerd, tegen al die westerse ongelovige honden. Daar worden leeghoofdige fundamentalisten klaargestoomd voor hun heldenreis naar de hemel van goddelijke beloning – op voorwaarde dat hij/zij eerst zoveel mogelijk ongelovige honden de verdoemenis injaagt…
Voor wat betreft deze daad van dit individu in de setting van vanochtend ben ik het volkomen met je eens. Dit beeld van weerzinwekkende barbaarsheid hoeft echter niet iedere in Nederland woonachtige moslim te worden nagedragen. Gaarne beschrijf ik deze nadere nuancering hier even voor degenen die minder eenvoudig tussen jouw regels doorlezen.quote:Iemand in koele bloede neerknallen, vervolgens doodgemoedereerd de strot doorsnijden en dan ook nog eens met twee messen een haatbriefje op het ontzielde lichaam spietsen… Hoe anders kan ik dit bestempelen als een weerzinwekkende daad van immense barbaarsheid?!...
Nog zo een, docent op de VU, waar een college in het engels gegeven werd, omdat er een aantal internationale studenten aanwezig waren, uitlegt dat de VVD een “extreme right wing party” is.quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:06 schreef FreedonNadd het volgende:
Bij ons op het HBO was het ook schering en inslag. De enige oplossing was de PvdA, Pim Fortuyn was gevaarlijk en de VVD asociaal. Nog nooit zulke leuke lessen politicologie meegemaakt met een docent die soms de tranen in zn ogen kreeg van de rechtsheid van zn studenten.
Snoekelpoekels,quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij volgt dus niet de keuze die Verdonk voorstelt hè. Je kiest voor wraak. Bij deze vastgesteld, grote vrijdenker.
Zo zo... heeft die docent nog steeds de bevoegdheid om colleges te geven? Ik zou em overigens een taal cursus aanbieden zodat hij ook de nuances van de Engelse taal kan toe passen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:37 schreef Peroxidase het volgende:
[..]
Nog zo een, docent op de VU, waar een college in het engels gegeven werd, omdat er een aantal internationale studenten aanwezig waren, uitlegt dat de VVD een “extreme right wing party” is.
Tja, dat kan ik van jou niet zeggen.. jij kiest voor overgave, laf.quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
@sjun,quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:35 schreef sjun het volgende:
Gaarne bijschrijf ik deze nadere nuancering hier even voor degenen die minder eenvoudig tussen jouw regels doorlezen.
Voor veel mensen schijnt het hebben van kritiek op de islam rechts te zijn en elke vorm van nuancering links. Overigens nuanceerde van Gogh zijn kritiek, hoe bot die ook was, bij tijd en wijle nog wel eens. Dus zelfs volgens die vreemde definitie zou ik van Gogh niet per sé rechts willen noemen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 21:17 schreef SCH het volgende:
Was Theo van Gogh rechts dan??? Daar geloof ik niks van en ik zie ook weinig rechtse opvattingen bij hem. Hij was geen politicus maar een pamflettist en het kon alle kanten uit.
Hij zou zichzelf zeker niet zo genoemd hebben. Ook niet links trouwens.quote:Op dinsdag 2 november 2004 21:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voor veel mensen schijnt het hebben van kritiek op de islam rechts te zijn en elke vorm van nuancering links. Overigens nuanceerde van Gogh zijn kritiek, hoe bot die ook was, bij tijd en wijle nog wel eens. Dus zelfs volgens die vreemde definitie zou ik van Gogh niet per sé rechts willen noemen.
tsja het is de vraag of fundamentalistische moslims onder rechts geschaard kunnen worden. Aardsconservatieven gedijen meestal wel goed in die donkere spelonken van de politiekquote:Op dinsdag 2 november 2004 21:50 schreef SCH het volgende:
De kogel kwam dit keer trouwens van rechts.
Wel goed van de linkse goegemeente dat ze daar niet zo'n issue van maakt itt de vorige keer andersom wel gebeurde.
'Er komt een nieuwe godsdienstoorlog'quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Hij is geen grote vrijdenker. Ik heb zelden zulke droevige texten van een toch allang wat ouder iemand gelezen.
De brute afslachting van van Gogh doet ons denken aan het islamitische offerfeest: in naam van Allah wordt een schaap op de grond gelegd en het wordt met een scherp mes de keel doorgesneden. Hier, terwijl hij het offerdier op Mekka richt, speelt een deugdzame man met het mes. Als het offerdier onthoofd is, vloeit het bloed. De offeraar aanschouwt de triomf van het bloed. Is de offeraar, degene die onthoofdt, een vroom en deugdzaam mens?quote:Op dinsdag 2 november 2004 20:35 schreef sjun het volgende:
Voor wat betreft deze daad van dit individu in de setting van vanochtend ben ik het volkomen met je eens. Dit beeld van weerzinwekkende barbaarsheid
Dat dacht ik ook.quote:Op dinsdag 2 november 2004 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij zou zichzelf zeker niet zo genoemd hebben. Ook niet links trouwens.
Jij vermaakt je wel he? Lucida?quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:28 schreef lucida het volgende:
[..]
De brute afslachting van van Gogh doet ons denken aan het islamitische offerfeest: in naam van Allah wordt een schaap op de grond gelegd en het wordt met een scherp mes de keel doorgesneden. Hier, terwijl hij het offerdier op Mekka richt, speelt een deugdzame man met het mes. Als het offerdier onthoofd is, vloeit het bloed. De offeraar aanschouwt de triomf van het bloed. Is de offeraar, degene die onthoofdt, een vroom en deugdzaam mens?
Hij voldoet aan de islamitische deugdenleer dat wel, maar wel van een tot in de wortels ondeugdelijke, en een door islam fascisme geperverteerde religie.
De moordenaar van Van Gogh lijkt op een zoon van Allah, wellicht Mohammed de messentrekker die sinds zijn geboorte is opgegroeid met mes, bloed en onthoofding.
Zo brengt de islam en de moslimcultuur de moslims in de permanente nabijheid van bloed. Allahs waarheid is bloed. Hoe kan men Allah en zijn bizarre zonen aan het recht onderwerpen?
![]()
Als nachtegaaltje doe je het beter Maria...quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:45 schreef Callas het volgende:
[..]
Jij vermaakt je wel he? Lucida?
Soms willen we het gewoon niet weten wat er allemaal gebeurt in de wereld. Soms willen we het niet weten maar het gebeurt wel. Het gebeurt in ons land, in onze stad en in onze straat maar je wilt het niet weten. Jij verzwijgt om allerlei sluierachtige redenen zaken in de openbaarheid te brengen en die aan een kritische blik te onderwerpen waar nodig. Als je dan toch al wilt zoeken naar een oplossing voor een gestaag groeiend probleem (politieke islam en haar lafhartige, wereldwijde pervertering), moet je het eerst (willen) zien en (willen) benoemen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:45 schreef Callas het volgende:
[..]
Jij vermaakt je wel he? Lucida?
quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:49 schreef sjun het volgende:
[..]
Als nachtegaaltje doe je het beter Maria...
Dat zeg ik, jij geniet hiervan, het lijkt nu net alsof je alle wijsheid in pacht hebt.quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:55 schreef lucida het volgende:
[..]
Soms willen we het gewoon niet weten wat er allemaal gebeurt in de wereld. Soms willen we het niet weten maar het gebeurt wel. Het gebeurt in ons land, in onze stad en in onze straat maar je wilt het niet weten. Jij verzwijgt om allerlei sluierachtige redenen zaken in de openbaarheid te brengen en die aan een kritische blik te onderwerpen waar nodig. Als je dan toch al wilt zoeken naar een oplossing voor een gestaag groeiend probleem (politieke islam en haar lafhartige, wereldwijde pervertering), moet je het eerst (willen) zien en (willen) benoemen.![]()
![]()
Je kunt dit inderdaad rechts noemen.quote:Op dinsdag 2 november 2004 21:50 schreef SCH het volgende:
De kogel kwam dit keer trouwens van rechts.
Wel goed van de linkse goegemeente dat ze daar niet zo'n issue van maakt itt de vorige keer andersom wel gebeurde.
Cohen ondernam anders vandaag eindelijk een andere actie dan een vergoeilijkende toen hij een kabaaloptocht voorstelde om te verhelderen dat de vrijheid van meningsuiting zich niet laat smoren in de stad en hierbij diverse maatschappelijke organisatie nadrukkelijk uitnodigde. Ga zo voort Cohen en schroom niet langer de misstanden rechttoe rechtaan te benoemen opdat er op genuanceerde wijze gewerkt kan worden aan het maatschappelijke genezingsproces.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:13 schreef JohnDope het volgende:
Als we achterlijk zijn, dan laten we deze moord over onze kant gaan.
Cohen is een lul!
Praat eens met wijze oude Lucida zou ik zo zeggen, die wilde eerder deze middag ook bloed zien.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:13 schreef JohnDope het volgende:
Inderdaad, van de andere kant is rechts niet een en al conservatief, en links ook niet een en al progressief zoals dat clichematig wordt gezien.quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:00 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
[..]
tsja het is de vraag of fundamentalistische moslims onder rechts geschaard kunnen worden. Aardsconservatieven gedijen meestal wel goed in die donkere spelonken van de politiek
Viel me inderdaad positief op. Hoewel hij het nog een beetje verzoendend leek te brengen lijkt hier toch sprake van enige ommekeer in het denken van figuren binnen de politiek.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:17 schreef sjun het volgende:
[..]
Cohen ondernam anders vandaag eindelijk een andere actie dan een vergoeilijkende toen hij een kabaaloptocht voorstelde om te verhelderen dat de vrijheid van meningsuiting zich niet laat smoren in de stad en hierbij diverse maatschappelijke organisatie nadrukkelijk uitnodigde. Ga zo voort Cohen en schroom niet langer de misstanden rechttoe rechtaan te benoemen opdat er op genuanceerde wijze gewerkt kan worden aan het maatschappelijke genezingsproces.
Ik vind Cohen gewoon iemand met krokodillen tranen, hij denkt dat het wel opgelost is met een clubhuisje of lawaaitocht.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:17 schreef sjun het volgende:
[..]
Cohen ondernam anders vandaag eindelijk een andere actie dan een vergoeilijkende toen hij een kabaaloptocht voorstelde om te verhelderen dat de vrijheid van meningsuiting zich niet laat smoren in de stad en hierbij diverse maatschappelijke organisatie nadrukkelijk uitnodigde. Ga zo voort Cohen en schroom niet langer de misstanden rechttoe rechtaan te benoemen opdat er op genuanceerde wijze gewerkt kan worden aan het maatschappelijke genezingsproces.
Een "kabaaloptocht" zie ik als een trendy versie van een stille tocht, wat bewijst dat dit soort 'massaprotesten' voor veel mensen gewoon een vorm van macabere entertainment en zelfvoldoening is... hoewel zij het zelf ongetwijfeld anders ervaren.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:17 schreef sjun het volgende:
[..]
Nu nog gewoon even de inhoud van het briefje vrijgeven Job. Daarna maar eens rustig gaan nadenken over een herwaardering van het buurt-, jongeren- en opbouwwerk om bewustwordend en vormend aan de slag te gaan met de uitdraging van normen en waarden waarop de nederlandse maatschappij kan blijven draaien.
Dat werk wordt anders stelselmatig wegbezuinigd door het door jou zo bewonderde kabinet Balkenende.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:17 schreef sjun het volgende:
Daarna maar eens rustig gaan nadenken over een herwaardering van het buurt-, jongeren- en opbouwwerk om bewustwordend en vormend aan de slag te gaan met de uitdraging van normen en waarden waarop de nederlandse maatschappij kan blijven draaien.
De dader zal vervolgd, veroordeeld en bestraft worden.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:13 schreef JohnDope het volgende:
Gewoon die fundamentalisten eigenhandig opruimen!!quote:Op woensdag 3 november 2004 00:02 schreef Argento het volgende:
[..]
De dader zal vervolgd, veroordeeld en bestraft worden.
Meer kun je niet doen. Ik zou tenminste niet weten wat.
Wat is daar gewoon aan? Het recht op vrijheid van godsdienst omvat ook de mate waarin je een godsdienst aanhangt. Pas wanneer je (of dat nu vanuit die overtuiging is of niet) een strafbaar feit pleegt, is de overheid bij machte in te grijpen. Je kunt iemand niet 'opruimen' om het enkele feit dat hij een fundamentalist is. Dit is gewoon borrelpraat en alleen daarom al te onnozel voor woorden.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gewoon die fundamentalisten eigenhandig opruimen!!
Tja dan weten Paul lulletjerosenwater en Adje melkboer ook een beetje hoe het voelt om bedreigd te worden. O.a. zij hebben secundair aangezet tot de dood van Fortuyn.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:16 schreef Nyrem het volgende:
Volgens mij is Rösenmuller niet rechts: wél bedreigd en gestopt vanwege die bedreigingen.
Melkert idem.
Deze (wederom) kort-door-de-bocht vlieger gaat dus niet op.
Probeer eens te nuanceren.
Nee, zij hebben politiek stelling genomen tegen Fortuyn. En dat staat hen vrij. Het staat hen zelfs vrij om de denkbeelden van Fortuyn als extreem rechts te kwalificeren. Of die kwalificatie nu juist is of niet. Juist die vrijheid is een zuiver uitvloeisel van de vrijheid van meningsuiting. Als je betoogt dat tot gevolg moet hebben dat zij daarmee medeverantwoordelijk worden geacht voor de daad van een gek die op zijn eentje een einde maakt aan het leven van Fortuyn, dan heb je dus niet begrepen waar de vrijheid van meningsuiting eigenlijk op ziet en heb je jezelf direct gediskwalificeerd van elke discussie over dit onderwerp.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:19 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tja dan weten Paul lulletjerosenwater en Adje melkboer ook een beetje hoe het voelt om bedreigd te worden. O.a. zij hebben secundair aangezet tot de dood van Fortuyn.
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 3 november 2004 00:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Gewoon die fundamentalisten eigenhandig opruimen!!
Ik vond het wel ziek hoor, mensen die fortuyn met hitler vergeleken en marcel van dam die Fortuyn een minderwaardigmens noemde en zo was er nog wel meer.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:23 schreef Argento het volgende:
[..]
Nee, zij hebben politiek stelling genomen tegen Fortuyn. En dat staat hen vrij. Het staat hen zelfs vrij om de denkbeelden van Fortuyn als extreem rechts te kwalificeren. Of die kwalificatie nu juist is of niet. Juist die vrijheid is een zuiver uitvloeisel van de vrijheid van meningsuiting. Als je betoogt dat tot gevolg moet hebben dat zij daarmee medeverantwoordelijk worden geacht voor de daad van een gek die op zijn eentje een einde maakt aan het leven van Fortuyn, dan heb je dus niet begrepen waar de vrijheid van meningsuiting eigenlijk op ziet en heb je jezelf direct gediskwalificeerd van elke discussie over dit onderwerp.
Vermoorden niet, maar gewoon het land uit slaan, gewoon weer terug naar hun thuis haven. Het weer is toch kut hier in nederland, wat kom'm'en ze in hemelsnaam doen hier ?!?quote:Op woensdag 3 november 2004 00:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
Je wilt de dader eigenhandig vemoorden?
Je wilt alle fundamentalisten in Nederland eigenhandig vermoorden.
Beide mogelijkheden lijkt me terreurdaden...
Hitlervergelijkingen zijn meestal onzin, overdreven, fout....quote:Op woensdag 3 november 2004 00:27 schreef JohnDope het volgende:
Ik vond het wel ziek hoor, mensen die fortuyn met hitler vergeleken en marcel van dam die Fortuyn een minderwaardigmens noemde en zo was er nog wel meer.
Het ging echt te ver!
Zoals het vandaag ook weer ging!
Dus je bent toch pro-terreur...quote:Op woensdag 3 november 2004 00:28 schreef JohnDope het volgende:
Vermoorden niet, maar gewoon het land uit slaan, gewoon weer terug naar hun thuis haven. Het weer is toch kut hier in nederland, wat kom'm'en ze in hemelsnaam doen hier ?!?
Helemaal niet, ik ben een heel barmhartig.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus je bent toch pro-terreur...
Als van Dam gewoon een keer ze excuses aan mij maakt over het feit dat hij Fortuyn een minderwaardigmens noemde dan is er bij mij ook zand er over...quote:Op woensdag 3 november 2004 00:29 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hitlervergelijkingen zijn meestal onzin, overdreven, fout....
Ik vind het ziek om steeds weer Marcel van Dam met die ruzie van 7 jaar terug er bij te slepen.
Je wilt alle fundamentalisten in Nederland met terreur wegjagen.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:31 schreef JohnDope het volgende:
Helemaal niet, ik ben een heel barmhartig.
Maar als mensen met mij oorlog willen maken, dan ben ik niet de beroerdste en kunnen ze oorlog krijgen.
Eerlijk = Eerlijk
Je zit van een onbenullig iets ....een groot schandaal te maken..quote:Op woensdag 3 november 2004 00:36 schreef JohnDope het volgende:
Als van Dam gewoon een keer ze excuses aan mij maakt over het feit dat hij Fortuyn een minderwaardigmens noemde dan is er bij mij ook zand er over...
Ik ben heel makkelijk en heel vergevingsgezind, maar wel rechtvaardig.
Ik ben niet uit op oorlog, ik zeg al weken dat ik nederland als in grote bom zie en het is wachten totdat iemand het lontje aansteekt. Zij zijn uit op oorlog en als zij dat zijn, dan ga ik niet met een wijzendvingertje naar die gasten staan zo van "oorlog is fout". Daar luisteren ze niet naar, hun cultuur is veel harder.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je wilt alle fundamentalisten in Nederland met terreur wegjagen.
Hoe weet je nu dat ze allemaal met jou oorlog willen?
Nee. ik vind dat je heel oneerlijk bent..jij bent zelf op oorlog uit.
Okee... dus je bekent dat je op rellen en terreur uit bent.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:39 schreef JohnDope het volgende:
We zijn dat volk spuugzat en dat zullen ze ondervinden ook!
Mensen zoals jij zijn Robbespierristen.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben niet uit op oorlog, ik zeg al weken dat ik nederland als in grote bom zie en het is wachten totdat iemand het lontje aansteekt. Zij zijn uit op oorlog en als zij dat zijn, dan ga ik niet met een wijzendvingertje naar die gasten staan zo van "oorlog is fout". Daar luisteren ze niet naar, hun cultuur is veel harder.
We zijn dat volk spuugzat en dat zullen ze ondervinden ook!
Ik ben een hele nette en beleefde jongen, maar ik ben gewoon rechtdoorzee:quote:Op woensdag 3 november 2004 00:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Okee... dus je bekent dat je op rellen en terreur uit bent.
Hele nette, jonge jongen die een grote bek heeft achter zijn PCtje.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:43 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben een hele nette en beleefde jongen, maar ik ben gewoon rechtdoorzee:
Nessuno attacco noi senza essere punit!
Ofwel, niemand valt ons aan zonder te worden gestraft!
zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gastenquote:Op woensdag 3 november 2004 00:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hele nette, jonge jongen die een grote bek heeft achter zijn PCtje.
dat zei de moordenaar van van Gogh ....quote:Op woensdag 3 november 2004 00:43 schreef JohnDope het volgende:
Nessuno attacco noi senza essere punit!
Ofwel, niemand valt ons aan zonder te worden gestraft!
Ik zit geen domme extremistisch texten te spuien en ben niet een jonge jongen.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten
Kerel luister.... Dat zei de moordenaar van van Gogh niet. Die moordenaar was een laffe gek die te dom was om een dialoog aan te gaan en gebruikt geweld.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat zei de moordenaar van van Gogh ....
Maar hoe wil je die terreur doen?
Je vraag eerst aan een marokkaan of ie fundamentalist is ?
Zeg ie ja...
En dan mag je hem in elkaar slaan ?
Of wil je ook niet-fundamentalisten in elkaar slaan ?
Zo extremistisch ben ik niet, ik zal nooit de eerste zijn die geweld gebruikt. ik heb een hekel aan geweld, maar als iemand geweld tegen mijn dierbare gebruikt, dan ga ik ook geweld gebruiken ookal heb ik het vermogen om verbaal te communiceren, voormij is er gewoon een grens bereikt.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zit geen domme extremistisch texten te spuien en ben niet een jonge jongen.
Me dunkt dat je een extremist bent in Verdonks terminologie. Wraak bekomt wraak. Cirkel van geweld.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zo extremistisch ben ik niet, ik zal nooit de eerste zijn die geweld gebruikt. ik heb een hekel aan geweld, maar als iemand geweld tegen mijn dierbare gebruikt, dan ga ik ook geweld gebruiken ookal heb ik het vermogen om verbaal te communiceren, voormij is er gewoon een grens bereikt.
Jij bent anders ook gewelddadig tot in het terroristische..quote:Op woensdag 3 november 2004 00:51 schreef JohnDope het volgende:
Kerel luister.... Dat zei de moordenaar van van Gogh niet. Die moordenaar was een laffe gek die te dom was om een dialoog aan te gaan en gebruikt geweld.
Nu zijn wij aan zet. Als we eenmaal beginnen te spelen, dan moeten we het ook volgens de regels doen.
En Nederlanders misschien ook, die vergeet je.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent anders ook gewelddadig tot in het terroristische..
Wat zijn de regels?
En wil je alleen fundamentalisten terroriseren of ook niet-fundamentalisten?
Alleen Marokkanen of ook Turken.
Ik ben geen extremist, geloof mij nou, ik ben iemand die doet aan leven en laten leven. Maar als iemand mijn mensen afslacht dan gaan wij ons er wel mee bemoeien.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Me dunkt dat je een extremist bent in Verdonks terminologie. Wraak bekomt wraak. Cirkel van geweld.
Als een marokkaan relaxt tegen me is, dan kan ik best vrienden worden met diegene of als het een meisje is zou ik er verliefd op kunnen worden, ik ken echt wel mijn grenzen. Opstandelingen als ik moet je het minste vrezen, ik voorspel dat er mensen pas echt gruwelijk door het lint gaan en meerdere malen de cnn gaan halen.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij bent anders ook gewelddadig tot in het terroristische..
Wat zijn de regels?
En wil je alleen fundamentalisten terroriseren of ook niet-fundamentalisten?
Alleen Marokkanen of ook Turken.
Ja..maar zo denkt de moordenaar van van Gogh ook.quote:Op woensdag 3 november 2004 01:01 schreef JohnDope het volgende:
Ik ben geen extremist, geloof mij nou, ik ben iemand die doet aan leven en laten leven. Maar als iemand mijn mensen afslacht dan gaan wij ons er wel mee bemoeien.
Ja maar van Gogh heeft niemand afgeslacht hij was verbaal bezig, dan moet je gewoon een slimme moslim vinden en hem uitlullen, maar er zijn slimme moslims genoeg, alleen theo had gelijk met ze gepreek over de negatieve kanten van de islam dus moesten ze hem vermoorden en dat vind ik zo laf.quote:Op woensdag 3 november 2004 01:04 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ja..maar zo denkt de moordenaar van van Gogh ook.
Westerlingen koeioneren en slachten zijn mensen af..en zo rechtvaardigt hij zijn terreur.
Maar 1 iemand vermoord een mens...en jij wilt alle fundamentalisten dan terroriseren..
Terroriseer dan alleen de dader... eerlijk is eerlijk.
Wil je alleen fundamentalisten nederland uitslaan of wil je ook niet-fundamentalisten eigenhandig verwijderen ?
Ook als jouw mensen zouden worden geraakt is het eerste dat je als non-extremist, die je zegt te zijn, doet, is ervoor zorgen dat heethoofden hun emoties tot bedaren brengen.quote:Op woensdag 3 november 2004 01:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ben geen extremist, geloof mij nou, ik ben iemand die doet aan leven en laten leven. Maar als iemand mijn mensen afslacht dan gaan wij ons er wel mee bemoeien.
Ja ...het is ook een zeer smerige en laffe daad.quote:Op woensdag 3 november 2004 01:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja maar van Gogh heeft niemand afgeslacht hij was verbaal bezig, dan moet je gewoon een slimme moslim vinden en hem uitlullen, maar er zijn slimme moslims genoeg, alleen theo had gelijk met ze gepreek over de negatieve kanten van de islam dus moesten ze hem vermoorden en dat vind ik zo laf.
Zonder hier verder een kant te kiezen... Je haalt er hier iets bij wat er totaal niets mee te maken heeft.quote:Op woensdag 3 november 2004 00:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Me dunkt dat je een extremist bent in Verdonks terminologie. Wraak bekomt wraak. Cirkel van geweld.
Zonder een party pooper ter willen zijn: het heeft er alles mee te maken.quote:Op woensdag 3 november 2004 01:10 schreef Speth het volgende:
[..]
Zonder hier verder een kant te kiezen... Je haalt er hier iets bij wat er totaal niets mee te maken heeft.
De relatie tussen verdonk en deze discussie is..?quote:Op woensdag 3 november 2004 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zonder een party pooper ter willen zijn: het heeft er alles mee te maken.
De relatie tussen Verdonks toespraak en verdere escalatie zoals door Dopey wordt voorgesteld???quote:Op woensdag 3 november 2004 01:23 schreef Speth het volgende:
[..]
De relatie tussen verdonk en deze discussie is..?
dat John Dope wraak zoekt....quote:Op woensdag 3 november 2004 01:23 schreef Speth het volgende:
[..]
De relatie tussen verdonk en deze discussie is..?
D'accordquote:Op woensdag 3 november 2004 01:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat John Dope wraak zoekt....
En dat is precies wat Verdonk zei: doe dat dus niet
“Amsterdam huilt waar het eens heeft gelachen!...”quote:Op woensdag 3 november 2004 00:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zit geen domme extremistisch texten te spuien en ben niet een jonge jongen.
10-12 / Mc.13,37quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:17 schreef Callas het volgende:
[..]
Praat eens met wijze oude Lucida zou ik zo zeggen, die wilde eerder deze middag ook bloed zien.
Fijne avond heren, have fun and enjoy..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |