quote:Geld vormt struikelblok in komst Beenhakker
Door Maarten Dekkers
Dinsdag, 27 januari 2009, 08:02
Feyenoord is naarstig op zoek naar geld om Leo Beenhakker als tussenpaus naar Rotterdam te halen. De precaire financiële situatie van de Stadionclub vormt een serieus obstakel voor de hereniging van Beenhakker met zijn grote liefde.
Belangrijkste struikelblok vormt het eventuele salaris van de gelouterde coach, omdat deze niet is opgenomen in de begroting. Dit meldt Telesport. Een tussentijds vertrek bij de Poolse bond, waar Beenhakker actief is als bondscoach, vormt financieel geen obstakel. In het contract dat 'Don Leo' heeft met de nationale bond van Polen zijn afspraken gemaakt over een tussentijds vertrek.
Beenhakker is bij Feyenoord dé gewenste kandidaat om het seizoen als eindverantwoordelijke af te maken. Hij moet in Rotterdam-Zuid, waar hij in zijn eerste periode de club kampioen maakte, de weg plaveien voor de komst van Mario Been. De NEC-coach is de voornaamste kandidaat om Feyenoord het nieuwe seizoen te leiden. Beenhakker zou daarna doorschuiven als technisch directeur.
De geboren Rotterdammer heeft eerder aangegeven open te staan voor een nieuw avontuur bij zijn 'cluppie', maar wil zich op dit moment volledig richten op zijn werk als bondscoach van Polen. "Over twee weken spelen we twee belangrijke interlands en tot die tijd wil ik niks meer horen over Feyenoord."
Vraag maar eens af wat er eerder gebeurt: Het overlijden van Beenhakker, of een nieuwe landstitel voor Feyenoord?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:10 schreef TC03 het volgende:
Hij mag van mij komen. Ondanks het hoogverraad dat hij pleegde heeft hij ons wel de laatste landstitel geschonken.
quote:Polen valt over dubbelfunctie
Van onze Telesportredactie
FARO, dinsdag
De Poolse bondsvoorzitter Grzegorz Lato heeft onder druk van de vele kritiek in Polen op een mogelijke dubbelfunctie van bondscoach Leo Beenhakker door laten schemeren daar negatief tegenover te staan. De voormalige voetballegende meldt zich vandaag op het trainingskamp in Portugal om met Beenhakker te praten over diens voorstel om naast zijn werk voor Polen ook aan de slag te gaan als technisch directeur bij Feyenoord. Beenhakker bevestigde gisteren een dubbelfunctie uit te willen oefenen. „We zijn in gesprek om te kijken of we een en ander kunnen combineren. Ik wil die gesprekken niet verstoren door er te veel over uit te wijden.”
Eerder op de dag bevestigde Beenhakker tegenover de Poolse pers drie weken geleden door Feyenoord benaderd te zijn om interim-trainer te worden. Nadat ’Don Leo’ daarop nee had gezegd, kwam Feyenoord terug met een andere vraag. „Tien dagen geleden hebben ze me opnieuw om hulp gevraagd. Zonder contract, geld en functie. Ik zou alleen spelers bekijken, adviezen geven, wat doen om het team te verbeteren en meewerken aan het opbouwen van het team voor het nieuwe seizoen. De prioriteit ligt bij mijn baan bij de Poolse bond, maar in de maanden april en mei, als de nationale ploeg niet speelt, zou ik voor Feyenoord kunnen werken”, aldus Beenhakker.
quote:Feyenoord eens met Beenhakker
Door Sander Berends
Vrijdag, 13 februari 2009, 08:30
Feyenoord is rond met Leo Beenhakker. De Rotterdamse clubleiding heeft met de bondscoach van Polen een akkoord bereikt over een technische functie. Details van de overeenkomst maakt de directie vrijdagmiddag om 13.30 uur in De Kuip bekend tijdens een persconferentie.
Mogelijk is Beenhakker bij deze bijeenkomst aanwezig. De geboren Rotterdammer fungeerde eerder bij Feyenoord als jeugdcoach, hoofdcoach en interim-coach. Na het vertrek in januari van hoofdtrainer Gertjan Verbeek, technisch directeur Peter Bosz en assistent-trainer Wim Jansen werd Beenhakker meteen genoemd als ideale kandidaat om de gevallen topclub te reanimeren. Zelf wilde hij ook wel terugkeren naar De Kuip.
Om het te combineren met het bondscoachschap van Polen zal Beenhakker waarschijnlijk bij Feyenoord adviserend werk doen op technisch gebied op onbezoldigde basis. "Leo mag in zijn vrije tijd doen wat hij wil. Daar kunnen wij moeilijk iets over bepalen", meldde Grzegorz Lato, voorzitter van de Poolse voetbalbond reeds. Voorlopig gaat Beenhakker zijn 'werkzaamheden' tot het einde van het seizoen vervullen.
Op de achtergrond speelt de nieuwe rol van Guus Hiddink mee. Die kreeg wel toestemming om zijn taak als bondscoach van Rusland te combineren met die van manager van Chelsea FC. Voor de Poolse bondsbestuurders wordt het daarmee gemakkelijker om een nevenactiviteit van Beenhakker aan het Poolse voetbalpubliek te verkopen.
bron feyenoord.nlquote:13-02-2009 LEO BEENHAKKER KEERT TERUG BIJ FEYENOORD
Leo Beenhakker keert terug bij Feyenoord. De 66-jarige Rotterdammer wordt in ieder geval voor de rest van dit seizoen technisch adviseur. Beenhakker zal zijn werkzaamheden voor Feyenoord op onbezoldigde basis verrichten en combineren met het bondscoachschap van Polen.
Leo Beenhakker verbindt zich voor de vierde keer aan Feyenoord, waar hij eerder al werkzaam was als jeugdtrainer (1976-1978), hoofdtrainer (1997-2000) en interim-trainer (2007). Als hoofdtrainer bezorgde hij de Rotterdamse club in 1999 de laatste landstitel tot dusver. Het was slechts een van de vele prijzen in de lange carrière van Beenhakker, die ook tot drie keer toe landskampioen werd met Real Madrid en twee keer met Ajax. Beenhakker werkte verder onder meer bij Real Zaragoza, het Nederlands Elftal, Grasshopper, het nationale elftal van Saudi-Arabië, Clube América, Chivas, Vitesse en het nationale elftal van Trinidad en Tobago. Sinds 2006 is ‘Don Leo’ bondscoach van Polen, waarmee hij zich kwalificeerde voor het EK van 2008 in Zwitserland en Oostenrijk.
Allemaal prestaties van ruim 15 jaar terug.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:37 schreef tong80 het volgende:
Succes met Beenhakker.
De man die degradeerde met Volendam. Ronald de Boer verkocht aan FC Twente en koos voor John van Loen. De man die het WK 86 niet haalde met Oranje. De man mislukte met de best5e spelers van de wereld op het WK-90. Gelukkig koos ie ooit voor het grote geld van Real Madrid en schonk ie Ajax Louis van Gaal.
Ik was nog vergeten dat ie met het beste Real na de jaren 50 de EC-1 niet wist te winnen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Allemaal prestaties van ruim 15 jaar terug.
Prima opsomming van zijn huidige kwaliteiten inderdaad.
Maar dat is ook alweer lang, lang, heeell lang geleden.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik was nog vergeten dat ie met het beste Real na de jaren 50 de EC-1 niet wist te winnen.
Dat meen je foutquote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Maar dat is ook alweer lang, lang, heeell lang geleden.
Bij Ajax haalde hij Chivu, Trabelsi, Maxwel, Mido en Zlatan meen ik. Zo'n goede TD is er bij Ajax sindsdien niet meer geweest... Dat is bovendien een functie die veel meer lijkt op zijn huidige functie bij Feyenoord.
Ok.quote:
Van Ajaxonline.org.quote:Leo Beenhakker was op dat moment technisch directeur, Co Adriaanse hoofdtrainer. Wellicht heeft Beenhakker een beter oog voor talent dan de hele scoutingstaf van dit moment, maar volgens het rapport-Coronel wordt er gewoonweg niet gecommuniceerd met scouting. Onder Beenhakkers leiding werden spelers als Cristian Chivu, Zlatan Ibrahimovic en Maxwell aangetrokken. Deze spelers groeiden allen uit tot belangrijke pionnen binnen het elftal en hebben niet voor niets transfers naar grote clubs verdiend.
Dat was idd een supermooie tijd. Leo haalde allerlei spelers en stuk voor stuk waren het (iig voor Ajax) toppers. Van die 5 die je noemt zijn Trabelsi(voetbalt hij nog) en Mido niet echt groot geworden. Maar wat een Helden zijn Maxwell, Chivu en Zlatan.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:44 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Maar dat is ook alweer lang, lang, heeell lang geleden.
Bij Ajax haalde hij Chivu, Trabelsi, Maxwel, Mido en Zlatan meen ik. Zo'n goede TD is er bij Ajax sindsdien niet meer geweest... Dat is bovendien een functie die veel meer lijkt op zijn huidige functie bij Feyenoord.
Ok, dan zitten Ajaxonline en ik daar even mis.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:06 schreef methodmich het volgende:
Trabelsi en Mido werden wellicht niet groot, maar waren voor de eredivisie wel topspelers. Dus voor het niveau waarop Ajax speelt heeft hij ook die spelers goed gescout.
Chivu is overigens gehaald door TD Danny Blind.
Dat lijkt me stug, aangezien hij pas sinds mei dit jaar TD is.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:06 schreef methodmich het volgende:
Trabelsi en Mido werden wellicht niet groot, maar waren voor de eredivisie wel topspelers. Dus voor het niveau waarop Ajax speelt heeft hij ook die spelers goed gescout.
Danny Blind heeft twee periodes als TD gekend...quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug, aangezien hij pas sinds mei dit jaar TD is.
Weet je het zeker? Danny Blind stopte als speler in het seizoen 98/99 en Chivu's eerste seizoen bij Ajax was in 99/00.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:13 schreef methodmich het volgende:
[..]
Danny Blind heeft twee periodes als TD gekend...
Ja hoor. Zie ook de bijgevoegde link.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Danny Blind stopte als speler in het seizoen 98/99 en Chivu's eerste seizoen bij Ajax was in 99/00.
Hmm, vaag.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:19 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja hoor. Zie ook de bijgevoegde link.
Mido kun je natuurlijk ook niet echt gescout noemen. Die was gewoon een topper in België waar ook de Belgische topclubs en nog enkele ploegen voor aan het "vechten" waren op dat moment ... Dat was een speler wiens kwaliteiten erg duidelijk waren ...quote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:06 schreef methodmich het volgende:
Is ook zo. Al had ik vooral van Trabelsi meer verwacht. Ik snap niet waar het bij hem is fout gegaag eigenlijk. Zou ie nog ergens spelen? Ik weet wel dat ie toen een hoop van zijn ajax spullen verkochtquote:Op zaterdag 14 februari 2009 20:06 schreef methodmich het volgende:
Hij voetbalt niet meer dacht ik.quote:Op zondag 15 februari 2009 00:16 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Is ook zo. Al had ik vooral van Trabelsi meer verwacht. Ik snap niet waar het bij hem is fout gegaag eigenlijk. Zou ie nog ergens spelen?
Hij speelt voor Al Hilal in Saudi-Arabië nu.quote:Op zondag 15 februari 2009 00:16 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Is ook zo. Al had ik vooral van Trabelsi meer verwacht. Ik snap niet waar het bij hem is fout gegaag eigenlijk. Zou ie nog ergens spelen?
Toch raar hoe verschillend broers kunnen zijn. De ene is een terrorist en zit vast, de ander is een ex voetballer van je clubquote:Op zondag 15 februari 2009 00:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij speelt voor Al Hilal in Saudi-Arabië nu.
Ik vraag mij af of de denkbeelden van zijn broer (veroordeelde terrorist in België) en familie er ook voor niks tussen zitten ...
Trabelsi is gestopt met voetballen.quote:Op zondag 15 februari 2009 00:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij speelt voor Al Hilal in Saudi-Arabië nu.
Hij moest toch vrijwel al zijn bezittingen verkopen doen? Twintig zonnebrillen ofzo.quote:Op zondag 15 februari 2009 00:16 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Is ook zo. Al had ik vooral van Trabelsi meer verwacht. Ik snap niet waar het bij hem is fout gegaag eigenlijk. Zou ie nog ergens spelen? Ik weet wel dat ie toen een hoop van zijn ajax spullen verkocht
Edit: Nevermind, zie net dat ie al 32 is, dus hij zal wel gestopt zijn.
Ja, dat en wedstrijdshirts en medailles gewonnen met Ajaxquote:Op zondag 15 februari 2009 17:03 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hij moest toch vrijwel al zijn bezittingen verkopen doen? Twintig zonnebrillen ofzo.
Ben toch benieuwd hoe hij het gaat managen.quote:De Poolse bondscoach Leo Beenhakker ligt onder vuur in het land dat hij afgelopen zomer naar het EK leidde. Antoni Piechniczek, vice-voorzitter van de Poolse bond, spreekt woensdag in het AD harde woorden over Don Leo's rol bij Feyenoord. "Wat denkt hij wel. Als ik de hoogste baas was bij de bond, dan zou ik hem aan zijn stropdas ons land uit slepen."
Grzegorz Lato, eindverantwoordelijke bij de Poolse voetbalbond, gaf in een eerder stadium aan dat het voor hem geen issue is. "Wat hij in zijn vrije tijd doet, moet Leo zelf weten."
Hij wordt ontslagen en gaat voltijd aan de slag bij Feyenoord!quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:33 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ben toch benieuwd hoe hij het gaat managen.
Zou kunnen, al is die Poolse bond ook niet echt kapitaalkrachtig genoeg om zijn contract af te kopen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 09:37 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Hij wordt ontslagen en gaat voltijd aan de slag bij Feyenoord!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |