Ik heb uitgerekend dat ik ongeveer op de 100-150 mg cafeïne kom met de thee die ik drink. En dan niet eens elke dag... Maar goed, misschien is beebje er overgevoelig voor ofzow.quote:Zwangerschap en cafeïne
[...]
Het advies is om maximaal 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Dit geldt ook voor vrouwen die borstvoeding geven. Cafeïne komt ook in de moedermelk terecht, en dat kan de baby onrustig maken.
Heb gegoogled op cafeïne, en toen kwam ik een site tegen die vertelde hoeveel cafeïne er in één kop thee/koffie zat.quote:Op maandag 1 november 2004 15:54 schreef bixister het volgende:
hoe bereken je hoeveel cafeïne je binnenkrijgt? ik drink nog altijd 2 koppen koffie per dag bijvoorbeeld. (nou ja eigenlijk 4 maar 2 daarvan zijn cafeïne-vrij).
ja ik ook. Ik heb het ook als ik loop of als ik te snel opsta, dat soort dingen...quote:Op maandag 1 november 2004 20:47 schreef melonovy het volgende:
Xanthe, dat heb ik eigenlijk altijd ervaren als bandenpijn...
De "laatste loodje dames" die inmiddels al lang bevallen zijn noemden dat dacht ik indalingsweeën. Maar ik heb het ook af en toe, en dat begon al paar maanden geleden ofzow, dus lijkt me beetje erg vroeg voor indalingsweeënquote:Op maandag 1 november 2004 23:06 schreef Ladybos het volgende:
Die steken bij je baarmoedermond heb ik ook Martineke, ik vroeg me ook al af wat het was.. Dus laat het ff weten als je het weet
Fijn, dat kun je worden gerustgesteld! Gaat er iemand met je mee?quote:Op dinsdag 2 november 2004 08:43 schreef texelonia het volgende:
Nou in het ziekenhuis weten ze ook niet wat ze willen....
Werd ik net gebeld of ik toch maar vandaag naar het ziekenhuis wil komen voor een hartfilmpje en echo. Moet er dus om 13:45 zijn, en afspraak van donderdag vervalt dus.
Neequote:Op dinsdag 2 november 2004 09:03 schreef miss_dynastie het volgende:
Fijn, dat kun je worden gerustgesteld! Gaat er iemand met je mee?
Tja dan zou ik dit keer een meisje krijgenquote:Op dinsdag 2 november 2004 12:04 schreef melonovy het volgende:
Tex, ik wens je heel veel sterkte toe! Ik hoop dat je gersut gesteld wordt vanmiddag!
Jonnetje, die flauwe en misselijke momenten heb ik ook gehad, ik heb toen lekker zout en hartig gegeten, en idd een dropje wil ook wel helpen tegen de flauwte, en verder cola tegen de misselijkheid. Eigenlijk weinig nieuws he, dezelfde klachten, dezelfde remedies, hetzelfde geslacht??
quote:Op dinsdag 2 november 2004 12:57 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
[..]
Tja dan zou ik dit keer een meisje krijgenZwangerschap voelt anders, ben nog veel moeier als eerst en kom er maar niet overheen. Is natuurlijk ook niet echt geweldig dat Joshua begonnen is met zijn tandjes terwijl ik over mijn verkoudheid probeerde te komen en een abses op mijn staartbeentje
Ik
Tex, sterkte vanmiddag en ik hoop dat alles goed is met jouw en babyTex
Gedeeltelijk... De hartslag was nu steeds tussen de 120 en 160, en als ie bewoog werd het even iets hoger, maar amper hoger dan 160. Dus snap ik nog steeds niet waarom het maandag dan 180 was, want toen was ie veel minder beweeglijk juist.quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Fijn Tex! Ben je een beetje gerustgesteld?
Ik hoop het echt voor je meid!!!quote:Op woensdag 3 november 2004 15:12 schreef Stiekemurd het volgende:
hmm kan alle kanten op gaan dus
Vrijdag begint mijn 39e week dus zo vroeg is nou ook weer niet. Zelf heb ik het idee dat het de 11 van de 11e gaat gebeuren. Maar ja dat zegt ook niks natuurlijk.
Van mij mocht het gisteren al. Was toen toch al daar......quote:Op woensdag 3 november 2004 15:17 schreef heavenswoman het volgende:
dacht ik, kom even kijken hoe t met stiekemurd is.... is ze gewoon in het z'huis geweest. Gelukkig is nu alles weer goed. Maaruh... de 11e van de 11e? duurt nog lang hoor...
Ik wil weer een spannend dagje f5-en eigenlijk.... mag het ietsiepietsie eerder ?
Geweldig dat het weer gelukt is, en graag gedaan.quote:Op vrijdag 5 november 2004 19:02 schreef AnnieBaby het volgende:
Had wat problemen met het inloggen, maar met hulp van Lois is het weer gelukt. Bedankt daarvoor.
Ja! Micha houdt gewoon zijn eigen achternaamquote:Op vrijdag 5 november 2004 20:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Tex, hebben jullie het nog over de achternaam van de baby gehad?
Ik zou a.s. dinsdag pas officieel verlof hebbenquote:Op vrijdag 5 november 2004 22:56 schreef Martineke het volgende:Tex rustig aan heik herken het wel, lichamelijk begint het mij ook steeds meer op te breken, ik ben ook echt aan het aftellen, nog 3 weekjes en ik heb verlof
Fijn dat jullie eruit zijn gekomen!quote:Op vrijdag 5 november 2004 23:00 schreef texelonia het volgende:
Ja! Micha houdt gewoon zijn eigen achternaam![]()
jah precies zo bij onsquote:Op zaterdag 6 november 2004 14:53 schreef Ladybos het volgende:
Tex fijn dat jullie eruit zijn gekomen wbt de achternaam van Micha !
Ik begin ook wel last te krijgen van mijn hormonen, tot nu toe viel het heeeeel erg mee. Was juist vrolijker dan normaal, met als enige nadeel dat ik erg toegeeflijk werd als manlief weer eens een nieuw hebbedingetje wilde kopen (daar ben ik normaal nogal streng in, hij heeft een gat in zijn handdus het geld is er hier flink aan het doorheen vliegen op het moment. Nu heeft manlief het ook door inmiddels en hij zou er zelf ook meer op gaan letten
Maar nu merk ik dat ik wat sneller geïrriteerd ben dan normaal en wat 'kort door de bocht', kan wat minder hebben. Inderdaad een beetje 'ongesteld' gevoel
![]()
stertke met je hondquote:Op donderdag 4 november 2004 14:01 schreef Xanthe het volgende:
Vanacht verschrikkelijk rot geslapen aangezien de hond nogal wat aandacht vroeg en pijn had van de operatie , ipv alleen een tepel is ook d'r baarmoeder verwijderd dus het is voor haar best een flinke ingreep geweest.
En nu maar hopen dat ze weer helemaal gezond zal worden.
Vanmorgen wel weer voor dag en dauw eruit omdat ik een echo kreeg en ze hadden er ander papier in dat apparaat zitten , mijn god wat een mooie foto kreeg ik dit maal mee.
Je ziet helemaal het gezichtje en het lijkt bijna alsof ie zit te lachen.
En het hartje nog gehoord , iets dat ze heel af en toe eens doen op verzoek met de dopler.
Mijn bloeddruk was netjes 115 over 75 , al zeggen die dingen me zeer weinig.
Over 3 weken mogen we weer en ik zal vriendlief eens aankijken of het alweer mogelijk is om de foto's te scannen
quote:Op zondag 7 november 2004 14:47 schreef Ladybos het volgende:
Githa, mijn man gooit het er steeds op dat ik zo veel babyspul koop maar dat vind ik best wel meevallen, tuurlijk koop ik wel veel maar geen 'overbodige' dingen zeg maar en heel veel tweedehands. Maar hij heeft zijn kans waargenomen en de afgelopen maand gekocht: 2 verrekijkers (terwijl hij er al 2 had), een nieuwe digitale fotocamera (zooo handig als de kleine er is... we hebben er al 1 hoor dus het was eigenlijk niet nodig), een frituurpan (hadden we ook al maar die was vies, goed excuus voor een nieuwe toch ?) en een home cinema set (hadden we ook al maar de 'oude' (wel 1 jaar oud) gaat hij nu verkopen). Normaal gesproken had ik al deze dingen dus tegengehouden maar ik geef nu gewoon veel sneller toe, deels hormonen deels misschien ook schuldgevoel over alle babyspulletjes die ik koop. Maar ja wat speeltjes voor in bad van 3 euro tikt toch een stuk minder snel aan dan al die dure spullen die hij koopt
Dat lijkt mij ook jaquote:Op zondag 7 november 2004 19:11 schreef Ladybos het volgende:
miss_dynastie, ja erg he, hij gaat echt helemaal los als ik er niet de rem opzet, gelukkig zag hij het zelf ook wel in nu en hij heeft beloofd zichzelf wat beter in de hand te houdenAnders zijn we failliet tegen de tijd dat Kruimeltje er is
![]()
nog 16 hele dagenquote:Op maandag 8 november 2004 09:21 schreef Martineke het volgende:
nog 3 weken werken en ik ben klaard.w.z. nog 15 halve dagen
![]()
![]()
Ik hoop dat ik die lessen het niet redquote:Op maandag 8 november 2004 10:46 schreef AnnieBaby het volgende:
Zo Stiekemurd, nog drie lessen? Denk je dat je dat gaat redden? Maar je gaat nog wel?
En een bestekbak uitmesten. Dat klinkt toch echt als nesteldrang, maar dat mag ook wel.
Ja wel ja,quote:Op zondag 7 november 2004 23:49 schreef Ladybos het volgende:
Melonovy, je zit toch 'pas' in het tweede trimester of ben ik nou in de war ?
Wat voor buikbanden draag jij dan? Ik heb er nog expleciet naar gevraagd bij de huisarts, en ze zei dat een mode - buikband al zou voldoen, of een sjaal omknopen, ik heb niet het idee dat die nu zo kunnen helpen. Maar heb er toch maar 2 bijgekocht, die nog wat strakker zitten dan die van mijn vorige zwangerschapquote:Op zondag 7 november 2004 23:50 schreef Ladybos het volgende:
Over je rugpijn, ik heb hetzelfde probleem, bij mij doet de buikband echt wonderen, als ik hem een dagje niet om doe dan heb ik 's avonds vééél meer last. Maar ik doe hem alleen om op dagen dat ik de deur uit ga, anders ben ik bang dat mijn buikspieren te slap worden. Maar het helpt dus echt fantastisch.
dat is ook wel zo, ben ik me volledig van bewust dat een keizersnee ook niet alles is. en het is niet dat ik bang word van al die verhalen, ik lees en hoor gewoon veels te veel dat het zo eindigt, daar pas ik voor. als ik de keus heb kies ik voor keizersnee ipv stuitbevalling. waarschijnlijk ist nergens voor nodig aangezien kind toch wel goed ligt (weten we morgen zeker althans) maar toch... nadenken hequote:Op maandag 8 november 2004 12:40 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Martineke een keizersnee is anders ook niet zo lekker hoor. En ik heb dan wel geen stuitbevalling gehad maar wel een hele lange bevalling. Elke bevalling is anders, al die bang makerij ben jij helemaal niet mee geholpen. De gyn is degene die je het echt het beste kan vertellen.
wat een dunne beentjesquote:Op maandag 8 november 2004 12:39 schreef Martineke het volgende:
[afbeelding]
jahquote:Op maandag 8 november 2004 10:05 schreef Xanthe het volgende:
Ik weet niet meer hoe ik slapen moet , op mijn rechter zij krijg ik pijn in mijn heup , linker zij alleen is ook niet echt lekker en op mijn rug is voor eventjes wel goed , maar daarna wil ik toch echt lekker liggen en kom ik weer op dat probleem terecht.
S'morgens kom ik met erg veel moeite en pijn mijn bed uit , herkennen meer mensen dit?
Toen ik het aangaf in het ziekenhuis werd er weinig op gezegd behalve dat ik maar naar fysiotherapie moest gaan.
veel succes en ben ook wel benieuwd eigenlijk nu. jij ook dikke knuf en kusquote:Op maandag 8 november 2004 13:27 schreef Girly het volgende:
meiden: kleine update
precies! gisteren echt stennis lopen trappen om eigenlijk iets ZO onbenulligs, maar dan later ook koppig worden en het niet meteen toe willen geven. en dan op t end gewoon bij elkaar zitten en beschaamd zeggen dat het wel een beetje onredelijk was, enzo en dat ie dan zegt dat ie van je houd. (en dan, inderdaad Martineke, die tranen he...).quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:53 schreef Ladybos het volgende:
Tex fijn dat jullie eruit zijn gekomen wbt de achternaam van Micha !
Ik begin ook wel last te krijgen van mijn hormonen, tot nu toe viel het heeeeel erg mee. Was juist vrolijker dan normaal, met als enige nadeel dat ik erg toegeeflijk werd als manlief weer eens een nieuw hebbedingetje wilde kopen (daar ben ik normaal nogal streng in, hij heeft een gat in zijn handdus het geld is er hier flink aan het doorheen vliegen op het moment. Nu heeft manlief het ook door inmiddels en hij zou er zelf ook meer op gaan letten
Maar nu merk ik dat ik wat sneller geïrriteerd ben dan normaal en wat 'kort door de bocht', kan wat minder hebben. Inderdaad een beetje 'ongesteld' gevoel
![]()
Met een beetje mazzel wordt het door je verzekering vergoed!quote:Op maandag 8 november 2004 14:36 schreef melonovy het volgende:
Okay, ik weet genoeg, ik ga zo toch het dorp hier in, dan ga ik even op zoek naar zo´n steunband, lijkt me idd erg prettig!
volgens mij wordt er dan een chemotherapie uitgevoerd??..quote:Wat mij niet helemaal duidelijk wordt, is wat het betekent als de cellen of blaasjes ofzow zich inderdaad zouden hebben verspreid naar de longen en/of andere organen. En wat ze dan gaan doen.
Ik begreep eruit dat dat alleen nodig is als het kwaadaardige cellen waren. Of zijn ze altijd kwaadaardig als ze verspreid zijn?quote:Op maandag 8 november 2004 16:17 schreef Girly het volgende:
volgens mij wordt er dan een chemotherapie uitgevoerd??..
jah tis mij verder ook nog allemaal onbekend... ik weet wel dat ik het helemaal zat ben..
das een goeie... weet ik zelf ook niet... is hier niet iemand die het heeft meegemaakt?? of iemand kent die het heeft gehad??quote:Op maandag 8 november 2004 16:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik begreep eruit dat dat alleen nodig is als het kwaadaardige cellen waren. Of zijn ze altijd kwaadaardig als ze verspreid zijn?![]()
volgens mij staat er in de folderdat een persisterende trofoblast (dus molaweefsel wat niet weggaat) het voorstadium kan zijn van een kwaadaardige aandoening. Dus het is nog niet kwaadaardig, maar het kan het wel worden?quote:Op maandag 8 november 2004 16:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik begreep eruit dat dat alleen nodig is als het kwaadaardige cellen waren. Of zijn ze altijd kwaadaardig als ze verspreid zijn?![]()
Misschien dat je er wat aan hebt? Omdat het zo weinig voorkomt denk ik dat het best moeilijk is om mensen te vinden die hetzelfde hebben meegemaaktquote:Ondersteuning voor mola-zwangerschap
Ontvangen : 13 februari 2004
Vorige week heb ik te horen gekregen dat ik een partiele mola zwangerschap heb gehad. Bij een mola zwangerschap is er bij de bevruchting iets mis gegaan, en groeit alleen de placenta door (soms is er wel een kindje bij).
Het is echt zo schokkend om te horen dat je een mola hebt gehad. In 90% van de gevallen ruimt het lichaam de mola-resten zelf op, maar in 10% van de gevallen moet je aan de chemo. Heel beangstigend allemaal.
Voorheen was er een club van lotgenoten bij Het Net. Maar onlangs is er een Yahoo-groep opgericht voor vrouwen die een molazwangerschap hebben ervaren. Ik hoop dat vrouwen met mola zich aanmelden, want ik merk nu al (1 week na diagnose) hoe fijn het is om te mailen met vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt.
http://health.groups.yahoo.com/group/molazwangerschap/
Ellen
Ik weet niet of je dit wel of niet fijn vindt/er behoefte aan hebt, maar ik vond ook wat verhalen/ervaringen van vrouwen die ook een Mola-zwangerschap hebben gehad. Misschien dat je het nu niet wil lezen maar later wel:quote:Op maandag 8 november 2004 16:54 schreef Girly het volgende:
momenteel voel ik nog geen behoefte er met iemand over te praten.. ik voel me dit moment erg verdrietig en depri.. moet ff doordringen denk ik...
Grijs, nooit bij stil gestaan dat het misschien vergoed zou kunnen worden, heb helaas mijn bonnetje al niet meer. Maar 't is altijd te proberen natuurlijk voor degenen die hem nu gaan kopen !quote:Op maandag 8 november 2004 15:01 schreef Grijs het volgende:
[..]
Met een beetje mazzel wordt het door je verzekering vergoed!
Ik ben nu 4,5 kilo aangekomen, maar was in het begin afgevallen dus is eigenlijk niet helemaal eerlijk tellenquote:Op maandag 8 november 2004 13:29 schreef Martineke het volgende:
komt straks vast weer goed tex![]()
ik ben nu vanaf dat ik bij de vlos loop 12 kg aangekomen.
Wat is een pre-eclampsie?quote:Op maandag 8 november 2004 17:21 schreef Stiekemurd het volgende:
Nu moet ik toch woensdag terug komen voor een dag opname om continu aan de bloeddrukmeter te zitten, te ctg-en en te bloedprikken. Ik hang namelijk toch tegen een pre-eclampsie aan.
Dat maakt een boel dingen duidelijk, bv waarom je buik zo hard groeide. Maar dat is erg schrikken. Ik ken iemand die het gehad heeft en die heeft gelukkig geen chemo hoeven hebben. Kan je wel vertellen dat ze daarna nog 2 gezonde kinderen heeft gehad. Hele dikkequote:Op maandag 8 november 2004 15:39 schreef Girly het volgende:
mag hier ff muh gal spuwen!!
ik heb het nu echt gehad ...wordt schijtziek van al dat klote gezeik!!!
zal het maar kort uitleggen.. er is bij mij MOLA ontdekt!! dat komt bij 1 op de 2000 vrouwen voor.. en jullie raden het al.. ik zit natuurlijk weer bij die 1
http://www.nvog.nl/files/mola_zwangersch.pdf dit is een linkje.. tis wel een document.. hier moet je adobe acrobat ervoor hebben (of hoe dat ook heet)
daar staat alles in erover!!
er staat ook in hoe de behandeling etc gaat..
... om een mola zwangerschap te voorkomen mag ik nu een half jaar niet zwanger raken![]()
(ik heb vandaag al een longfoto gemaakt en bloed laten prikken, moet a.s donderdag bellen voor hcg uitslag, van long weet ik niet wanneer ik uitslag krijg)
waarom heb ik dat weer .....![]()
Je hebt buikbanden voor de sier, die geven inderdaad niet echt steun, en je hebt medische buikbanden, die echt gemaakt zijn om te ondersteunen. Misschien bedoelde de huisarts gewoon dat laatste wel?quote:Op maandag 8 november 2004 18:04 schreef Ladybos het volgende:
Melonovy, zo'n mode-buikband of sjaal zal niet veel steun geven, beetje oenig advies van de huisarts vind ik. Tenminste de mode-banden die ik heb zijn gewoon t-shirt stof en geven echt geen steun. Ik heb dus inderdaad de band van het plaatje van Martineke (zonder de bijbehorende dunne beentjesgekocht bij de Prenatal.
Girly , mijn nichtje heeft ook een mola zwangerschap gehad,quote:Op maandag 8 november 2004 15:39 schreef Girly het volgende:
mag hier ff muh gal spuwen!!
ik heb het nu echt gehad ...wordt schijtziek van al dat klote gezeik!!!
zal het maar kort uitleggen.. er is bij mij MOLA ontdekt!! dat komt bij 1 op de 2000 vrouwen voor.. en jullie raden het al.. ik zit natuurlijk weer bij die 1
http://www.nvog.nl/files/mola_zwangersch.pdf dit is een linkje.. tis wel een document.. hier moet je adobe acrobat ervoor hebben (of hoe dat ook heet)
daar staat alles in erover!!
er staat ook in hoe de behandeling etc gaat..
... om een mola zwangerschap te voorkomen mag ik nu een half jaar niet zwanger raken![]()
(ik heb vandaag al een longfoto gemaakt en bloed laten prikken, moet a.s donderdag bellen voor hcg uitslag, van long weet ik niet wanneer ik uitslag krijg)
waarom heb ik dat weer .....![]()
Ik vind het advies van de huisarts ook erg lullig, ik ga er van de week wel even wat van zeggen, het leek me al sterk, maar ja... Vanmiddag wel een steunband gekocht, mens, wat zit dat heerlijk! Dat is echt een verrijking!quote:Op maandag 8 november 2004 18:04 schreef Ladybos het volgende:
Melonovy, zo'n mode-buikband of sjaal zal niet veel steun geven, beetje oenig advies van de huisarts vind ik. Tenminste de mode-banden die ik heb zijn gewoon t-shirt stof en geven echt geen steun. Ik heb dus inderdaad de band van het plaatje van Martineke (zonder de bijbehorende dunne beentjesgekocht bij de Prenatal.
Zwangerschapshypertensie/Pre-eclampsiequote:Op maandag 8 november 2004 18:24 schreef texelonia het volgende:
[..]
Wat is een pre-eclampsie?
Fijn dat je het vandaag allemaal in elk geval niet slechter was dan de vorige keer. Maar kan me wel voorstellen dat je geen zin hebt nog een paar weken zo door te gaan! Hoop voor je dat je baby snel zin heeft een kijkje op de wereld te nemen![]()
Alleen al om die zin zou ik er vanaf zienquote:en heeft u zin om aanwezig te zijn en met Paul de Leeuw te praten –en dat heeft u, want u heeft het toch al nergens anders meer over- over uw zwangerschap,
Dat ben ik... ik heb een mola gehad, vlak na René. Als zij straks op school is zal ik mijn verhaal vertellen. Mag dat hier of moet dat even via de mail?quote:Op maandag 8 november 2004 16:24 schreef Girly het volgende:
[..]
das een goeie... weet ik zelf ook niet... is hier niet iemand die het heeft meegemaakt?? of iemand kent die het heeft gehad??
(wel lief dat jullie met me meeleven)
Ja zal ik zeker doen.quote:Op maandag 8 november 2004 21:04 schreef Rottdog het volgende:
Houdt je urine goed in de gaten stiekemerd, als het te donker wordt is het een teken dat je nieren niet meer zo goed functioneren. Heb nl zelf zwangerschapsvergiftiging gehad en ben nog steeds niet helemaal oke. Mocht je je "raar" gaan voelen ook direct bellen, dit is niet om je bang te maken maar blijf wel alert.![]()
Ik open straks gewoon een nieuw topic, als andere site's speciale mola-gedeelte's hebben, waarom hier nietquote:Op dinsdag 9 november 2004 08:48 schreef Merisse het volgende:
Girly toch, verdorie zeg wat een tegenvaller. Alsof je nog niet genoeg hebt meegemaakt![]()
Hopelijk zijn je longen schoon en is je HCG ook al flink aan 't dalen. Ik hoop zo voor je dat de nasleep een beetje beperkt kan blijven. Hele dikke knuffel.
Uiteraard ben je altijd welkom in: Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat - deel 4
Ik ben geinteresseerd in Moussy's verhaal of dat nou hier komt te staan of in een ander topic.
Freya heeft trouwens een mola mailinglijst voor als je daar ooit behoefte aan zou hebben: http://www.freya.nl/frmmola.htm
* miss_dynastie is nieuwsgierigquote:Op dinsdag 9 november 2004 11:50 schreef E.T. het volgende:
hoe 't met de katten zou gaan als de kleine er is
Waar ze wel en niet mogen komen, of ze buiten komen etc. Er wordt nog even op gewezen dat de kraamverzorgster niet de katten hoeft te verzorgen en de kattenbak schoonmaakt.quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
* E.T. is nieuwsgierig
Wat willen ze daar dan precies over weten??
Oh, ik schrok al, dacht dat ze je gingen vertellen dat de kat niet zus of zo mag, dat zou hier nooit werkenquote:Op dinsdag 9 november 2004 12:26 schreef E.T. het volgende:
[..]
Waar ze wel en niet mogen komen, of ze buiten komen etc. Er wordt nog even op gewezen dat de kraamverzorgster niet de katten hoeft te verzorgen en de kattenbak schoonmaakt.
Het was dus meer of ze in de babykamer mogen komen, of ze in mijn slaapkamer mogen komen (nee dus hier), tips om ze uit de box te houden (heb ik niet nodig gehad, ze hebben nooit naar de box omgekeken).quote:Op dinsdag 9 november 2004 12:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh, ik schrok al, dacht dat ze je gingen vertellen dat de kat niet zus of zo mag, dat zou hier nooit werken![]()
TexDie van mij heeft vandaag nog een poosje buitengezeten, jankend tegen de vogels die hoog en veilig in de boom zaten
Oh, ik zou alweer hoogst beledigd zijn als ze dat zouden vragen eigenlijk. Ik weet wel hoe ik de katten moet verzorgen en we kunnen dat best zelf hoorquote:Op dinsdag 9 november 2004 12:26 schreef E.T. het volgende:
Waar ze wel en niet mogen komen, of ze buiten komen etc. Er wordt nog even op gewezen dat de kraamverzorgster niet de katten hoeft te verzorgen en de kattenbak schoonmaakt.
Het ging in een heel gemoedelijke sfeer en het is natuurlijk wel zo dat zeker de kraamweek je hoofd niet staat naar het verschonen van de kattenbak en dat veel mannen zich er niet/nooit/alleen tijdens de zwangerschap mee bezig houden. (was echt niet op zo'n belerend toontjequote:Op dinsdag 9 november 2004 21:37 schreef TearSong het volgende:
[..]
Oh, ik zou alweer hoogst beledigd zijn als ze dat zouden vragen eigenlijk. Ik weet wel hoe ik de katten moet verzorgen en we kunnen dat best zelf hoorMaar je, hangt er ook vanaf hoe ze het mededelen/zeggen natuurlijk
Doet ze goed, 10 minuten werk en 1 uur uitbetaald krijgen!quote:Op dinsdag 9 november 2004 11:30 schreef texelonia het volgende:
Nou de kraamzorg-mevrouw is geweest, duurde welgeteld 10 minuten ofzowStelde geen zak voor, ze heeft alleen wat gegevens genoteerd, ze heeft de "babykamer" niet eens bekeken, en belangrijke dingen die we wel moesten hebben waren een gewone digitale thermometer (dus geen oorthermometer) en een badthermometer
Dat was dus ook mijn eerste idee jaquote:Op dinsdag 9 november 2004 21:37 schreef TearSong het volgende:
[..]
Oh, ik zou alweer hoogst beledigd zijn als ze dat zouden vragen eigenlijk. Ik weet wel hoe ik de katten moet verzorgen en we kunnen dat best zelf hoorMaar je, hangt er ook vanaf hoe ze het mededelen/zeggen natuurlijk
Ja, ik ben ook helemaal tevreden met de meisjesnaam, het is helemaal goed.quote:Op donderdag 11 november 2004 12:59 schreef Ma-Maatje het volgende:
Mel, ik had je al eerder een nieuwsgierige vraag gesteld (maar die was een beetje ondergesneeuwd door andere berichtjes): Fijn dat jullie een meidennaam bedacht hebben! Verzinnen jullie een nieuwe jongensnaam of hadden jullie die van Chiara nog 'bewaard'?
Ja ik weet het.quote:Op donderdag 11 november 2004 12:59 schreef Ma-Maatje het volgende:
Hoi hoi!
Zelf al een tijdje niets te melden, maar ik wil Stiekemurd even laten weten dat ik vol spanning meeleef. Zet hem op meid! Onzekerheid is niks en wachten duurt lang, maar... wachten wordt beloond!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |