abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22997105

MS FLIGHT SIMULATOR 2004: A Century of Flight

Van de Lockheed Vega 5B tot de Boeing 777-300; de ultra realistische (doch pittige) Flight Simulator 2004 heeft ze allemaal. Wat de simulator blijkbaar nog niet had, was een waardig topic, om foto's in te posten en jezelf en elkaar nóg veiliger van,- en aan de grond te laten komen. Dus, bij deze.

Als TS smijt ik er direct maar de vraag tegenaan, voor de fanatieke vliegers (zoals ik) hoe je 'clearance' aanvraagt bij ATC voor vertrek en voor landing, middels de nav radio. Als ik de ATIS frequency instel, blijft het bericht 'request clearance' in de ATC Window staan en vertrek ik dus altijd maar, zonder toestemming. Tips zijn welkom, evenals meer vragen, ervaringen en screenshots.

Veel vlieguren gewenst.

How could it hurt you when it looks so good...
  maandag 1 november 2004 @ 14:29:01 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_22997915
Indd een zeer cool spel

opstijgen lukt, maar landen lol
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_22997967
quote:
Op maandag 1 november 2004 13:47 schreef Davidboaz het volgende:
Als TS smijt ik er direct maar de vraag tegenaan, voor de fanatieke vliegers (zoals ik) hoe je 'clearance' aanvraagt bij ATC voor vertrek en voor landing, middels de nav radio. Als ik de ATIS frequency instel, blijft het bericht 'request clearance' in de ATC Window staan en vertrek ik dus altijd maar, zonder toestemming. Tips zijn welkom, evenals meer vragen, ervaringen en screenshots.
nu ken ik MS flight sim niet, dus misschien doe je het op zich wel goed, maar in het echie krijg je het actuele weerrapport van de ATIS freq. en schakel je daarn over op de freq. waar je de klaring (clearance) krijgt.. Heb je geen andere frequenties, zoals "delivery" of "ground"??
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23001313
quote:
Op maandag 1 november 2004 14:32 schreef The_stranger het volgende:

[..]

[...] Heb je geen andere frequenties, zoals "delivery" of "ground"??
Ground ook; beide frequenties worden door ATC weergegeven. Ik verwachtte alleen nog een extra handeling voor de clearance, maar dat blijkt dus niet echt nodig. Mocht je zelf piloot zijn, dan kun je me vast ook vertellen, hoe je de auto pilot instelt aan de hand van de koersen op de GPS. Ik begrijp dat de CTS koers de 'te volgen' koers is, maar zet je die nou in de COURSE (in te schakelen met de knop NAV) of HDG (knop: HDG)? Of is het de bedoeling dat een van deze twee de koers, en de andere de ILS en dus de HSI instelt?

Je begrijpt dat ik nog door de Instrument Rating en Commercial ground school lessen heen moet, maar na al die Chessna uren is een enkele reis Christchurch-Sydney per 737-400 ook weleens verfrissend; gaat best goed trouwens!
pi_23002206
Ergens op je panelen heb je waarschijnlijk een knopje LNAV (lateral navigation) Dit schakelt de autopilot met het FMS (computer met de route, voor zover dit ding ook in FS2004 zit, zit net boven je gashendels). Het vliegtuig volgt dan de vooraf geprogrammeerde route in het FMS
In de stand HDG kun je de vliegrichting instellen door op het ondeste "tv'tje" de zogenaamde heading bug te verstellen... (waar de knop zit om die heading in te stellen, weet ik niet, maar waarschijnlijk vlakbij het knopje om de HDG mode te selecteren

De stand NAV is wat lastiger. Je gebruikt deze stand om een koers van of naar een baken te volgen. Dit zou ook een ILS approach kunnen zijn... (echter om vertikaal (dalen) te gaan, is er ook een knopje GS (glide slope)

Maar helaas ben ik niet echt op de hoogte van de 737 en heb ik ook zo snel niet een plaatje van je panelen om het op te zoeken... Maar een middagje instrument rating bekijken kan geen kwaad... ;-)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_23005126
Die clearance aanvragen gaat voor zover ik het weet toch met cijfers? je typt 1 voor de clearance en 1 voor aknowledgement enzo......

Maarja wordt gewoon lid van VATSIM ben je ook van het ge-emmer af

verders is MSFS COF verreweg de beste game die ik bezit! altijd weer fijn hoe zulke mooie addons worden gemaakt voor dit spel! top
pi_23006239
quote:
Op maandag 1 november 2004 14:29 schreef wise het volgende:
Indd een zeer cool spel

opstijgen lukt, maar landen lol
Ik ken het
Цой жив
pi_23014521
quote:
Op maandag 1 november 2004 20:11 schreef Flyingdutchman het volgende:
Die clearance aanvragen gaat voor zover ik het weet toch met cijfers? je typt 1 voor de clearance en 1 voor aknowledgement enzo......

Maarja wordt gewoon lid van VATSIM ben je ook van het ge-emmer af
Ben lid geworden. Heb alleen nog een IT'er nodig om die pilot software te installeren. Djeez, wat een hand out. Verder: de nummertjes waren te simpel voor woorden; je moest eens weten wat ik inmiddels geleerd heb, en dan die simpele nummertjes gewoon niet oppikken...be-lachelijk.

pi_23090849
Hoop dat iemand hier mij ff kan helpen.

Heb gister weer eens deze spel uit de kast gehaald en geinstalleerd. Wat vroeger met mn oude configuratie goed werkte draaid nu bagger

Snap er echt niets van. Het spel starten en `door de menus gaan , gaat gewoon goed. Maar zodra ik in de cockpit ben dan loopt het voor geen meter. Lijkt wel of ik een framerate van 1 per 30seconden heb. Zodra ik een knop druk duurt het ongeveer 30 seconden voor er iets gebeurt.

Als eerste heb ik alle instellingen naar LOW gezet maar dat mockt niet helpen.Ook heb ik de video drivers opnieuw geinstalleerd maar nog steeds niets
Tevens heb ik het spel verwijderd, schij gedefragmenteerd , schoongemaakt maar niets helpt.

Mijn specs zijn als volg:

AMD 64-bit 3200+
Asus K8V Se Luxe mobo
1024mb DDR400
120GB S-ATA schijf
ATI Radeon 9700 pro
Windows XP pro + SP2
ATI 4.10 drivers
Directx 9.0c
Nieuwste VIA drivers

Alle andere spellen draaien trouwen goed (Call of Duty , F1 99-02 , Doom3 )

Waar moet ik het zoeken om het spel goed te kunnen spelen
pi_23166101
Waar ik bij mijn vluchten keer op keer niet uitkom, is de vliegrichting op basis van de instrumenten. Als ik op een willekeurig vliegveld sta, en ik heb op de kaart een arrival airport uitgekozen, dan noteer ik de VOR, CT en eventueel ook de ATIS frequenties. Tevens noteer ik de richting van de ladingsbaan, die me het beste lijkt. Met de code van het vliegveld (EHAM voor Schiphol bijvoorbeeld) is de GPS simpel ingesteld, en de koers makkelijk te volgen, maar ook zonder GPS, wil ik kunnen leren in de juiste richting te vliegen.

Wat ik voor vertrek doe, is de VOR frequentie op NAV 1 instellen en de OBS van de VOR 1 Indicator (met de horizontale en verticale naalden) afstemmen op de richting van de runway. (Betreft het runway 31, dan zet ik de OBS op 310 graden.). Mijn vraag is dus wat ik dan met de VOR 2 Indicator doe (met de enkele naald). Zet ik die ook op 310 graden, of stem ik die zo af, dat de naald voor vertrek precies in het midden zit?

Mocht iemand wat verder willen gaan in zijn uitleg, dan is het ook wel handig om wat meer inzicht te krijgen in de HSI indicator van de Beechcraft Baron 58 bijvoorbeeld; het verschil tussen de GPS en NAV stand en de manier waarop je daarmee in de juiste richting kan vliegen.

Oh ja, en hoe maak ik gebruik van de ADF?
Kortom, misschien kan iemand me op navigatiegebied wat shortcuts aanreiken, want met de ground school lessen kom ik er nog niet helemaal uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Davidboaz op 09-11-2004 15:46:00 ]
pi_23183564
quote:
Op maandag 8 november 2004 14:47 schreef Davidboaz het volgende:
knip
Eerst de ADF. Dit is het meest primitieve navigatiebaken wat in de luchtvaart wordt gebruikt. Je adf werkt met een zogenaamde NDB (non directional beacon) Dit baken zend 360' om zich heen een signaal uit. De naald op je instrument wijst altijd naar het ingestelde baken.

Op dit plaatjes is het baken rechtsvoor van het vliegtuig, wat de naald dan ook aanwijst. Als je naald dus naar boven wijst, vlieg je naar het baken toe. Als je op dat moment richting het noorden vliegt, dan ben je dus ten zuiden van het baken. Op het bovenste plaatje staat het baken op een koers van ongeveer 030. Je kunt nog wel wat meer met dat baken, maar dat gebruik je praktisch nooit. Een voorbeeld van gebruik is op London Heathrow staat het baken HRW (freq. 424). Als je de naald dan naar boven laat wijzen, dan kom je vanzelf boven het veld uit..

Een VOR is wat lastiger. Dat zend een signaal uit, ook 360' om zich heen, maar je instrument weet precies waar het zich bevind t.o.v. de VOR.

Op dit plaatje zie je een aantal "spaken". Dit noemt met radialen. Er zijn er (uiteraard) 360. Als je in je
instrument een gewenst radiaal invoert, dan weet het insturment waar het is en hoe je naar de gewenste radiaal kan.

Hier vliegt het vliegtuig op de positie van radiaal 135. Radiaal 180 (wat je hebt ingesteld op je instrument) is op dit moment linsk van je. Je instrumenten geven dan het volegnde aan:

Ik weet niet welek instrumenten je in je vliegtuig hebt, maar het is of de bovenste 2, of de onderste 2.

De linkse twee geven de situatie aan als je 180 hebt ingesteld en je zit, zoals het plaatje, op radiaal 135. De naald geeft dan aan dat je naar links moet, wat ook overeen komt met het plaatje.. ALs je dat doet, zal de naald steeds meer naar het midden komen. De twee rechtse plaatjes geven aan dat als je op de radiaal 135 zit en je hebt dit ook ingesteld, dan staat de naald precies in het midden..
Aan het direhoekje kun je zien dat het baken boven (voor) je ligt.

Wat heb ik er nu aan?

ADF- makkelijk om rechtsreeks naar een punt te vliegen (op vliegveld Lelystad staat het baken LLS (326). Vlieg daarop aan en je komt makkelijk in de buurt van het vliegveld. Op schilhol staan de bakens in het verlengde van de baan. Vlieg op NV aan, en je bent in het verlengdevan de Aalsmeer baan.)

VOR- Op het vliegveld Groningen staat het baken EEL (112.400). De koers richting groningen is ongeveer vanuit schiphol 060. Stel dat in op je instrument en doe de takeoff. Ga koers 060 vliegen en kijk waar de naald staat. Volg de naald totdat hij in het midden staat en je vliegt recht op Groningen af....

ILS- dit is een naderingssysteem van een landingsbaan. Zorg dat je redelijk een eindje ten noorden bent van schiphol, stel freq. 109.5 in. DIt is de freq van de 18C (middelste noord-zuid baan). Op je ADF stel je freq 395 in , dat is OA , staat in het verlengde van de baan. Als het goed is staat de naald van de ADF naar boven. Vlieg nu recht op OA af. Als je op je VOR 184 als koers hebt geselecteerd, en je vliegt dus recht op OA af, dan zul je zien dat precies boven OA je naald op de VOR precies in het midden staat. Volg dan koers 184.. (als de naald naar rechts gaat, stuur dan ook iets naar rechts, totdat de naald weer in het midden staat...)
Op een gegeven moment komt de horizantale naald ook naar het midden. Als je nu gaat dalen en zo hard dat die naald ookecht in het midden blijft, dan kom je precies uit op de baan... Je houdt de beide naalden dus precies als een kruis...

Dit is in het (super) kort wat het doet en wat je ermee kan doen.. als er vragen zijn dan hoor ik t wel...
C. Sagan
pi_23233252
Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

De instrumenten waar ik me op richt zijn deze:

En dan maar even straight to the point:

Stel dat ik uit mijn navlog weet dat de heading 120 graden is, ik wil landen op runway 9 en de VOR frequentie 122.10 is. (enkeletje Schiphol-Soesterberg, zeg maar). Als de ILS (bovenste instrument) pas in beeld komt als ik de pattern entry van ATC heb ontvangen, waarop stel ik dan die onderste in, teneinde in de juiste richting te vliegen???

Het instellen van de VOR frequentie op de radio is namelijk wel makkelijk, maar daarmee heb ik nog niet het aantal graden van het vliegtuig op Schiphol, ten opzichte van de VOR op Soesterberg...

Of heb ik dan toch echt een KAART nodig? ghi ghi ghi

Wat ik vanavond bijvoorbeeld voor de gein heb gedaan is de OBS van de ILS instellen op 90 raden (ligging runway), en de onderste op 120 graden (had ik immers als hdg uit mij navlog). Maar na het opstijgen sloeg de naald van de VOR 2 helemaal naar links, terwijl ik op de GPS kon checken dat het vliegveld rechts lag; dus da klopte nie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Davidboaz op 11-11-2004 02:03:00 ]
pi_23238192
quote:
Op donderdag 11 november 2004 00:36 schreef Davidboaz het volgende:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg.

De instrumenten waar ik me op richt zijn deze:

In principe zijn beide instrumenten gelijk... Het enige verschil is dat je met de bovenste een ILS kunt vliegen, aangezien de horizontale naald de afwijking geeft tov de ideale daling... De onderste kan alleen de afwijking geven van de ingestelde koers...

Nog even over de werking van een VOR. Bovenstaand plaatje geeft de VOR weer in de buurt van schiphol. Als je op je instrument de OBS koers 300 instelt (bovenin) dan geeft het instrument aan hoe je op een denkbeeldige lijn komt tegenover de ingetselde koers.. In dit voorbeeld geeft het systeem dus aan hoe je op de lijn komt van 120 (300 min180). Als je dan op die lijn koers 300 stuurt, kom je boven het baken uit... Met andere woorden, als je vanuit het zuiden een VOR wilt aanvliegen, dan moet je als OBS koers instellen: noord (N). Kom je uit het oosten, dan stel je 270 in..
In het voorbeeld zal de naald van het vliegtuig naar rechts wijzen (vliegtuig zit zelf links van de lijn 120)

Om naar een baken toe te vliegen, mag de ingestelde koers niet meer dan 90' links en rechts afwijken met de gevloegen koers.. Dus als je uit het zuiden naar een baken wilt vleigen, dan mag de OBS niet meer zijn dan noord (je gevlogen koers) + 90 = 90 en niet minder zijn dan noord - 90 = 270... Anders geeft de naald niet meer goed aan
Beetje duidelijk??

Als laatste, die lijnen heten radialen... Dus als je koers 300 hebt ingesteld en je volgt de naald, dan kom je terecht op de 120 radiaal. Als je deze radiaal volgt, dus koers 300 stuurt, dan kom je boven het baken. Blijf je dezelfde koers vliegen, dan kom je op de 300 radiaal...
quote:
En dan maar even straight to the point:

[verhaal]
OK... ik zal proberen met een voorbeeld het een en ander verder uit te leggen, maar helaas heb ik geen online kaarten kunnen vinden om het een beetje duidelijk te maken.. Daarom ben ik maar even met paint aan de slag gegaan.

We gaan een vlucht doen van Soesterberg naar Schiphol...
We vertrekken na de start op Soesterberg in noord-westelijke richting, waarna we de nadering op de baan 27 (in westelijke richting) gaan doen op Schiphol....

De procedure van baan 27 op schiphol is als volgt:

De ILS van baan 27 heeft de freq. 111.55 en als je deze volgt kom je vrij makkelijk vlak voor de baan uit.
Op de ILS ligt een NDB met de freq 376 (naam is WP)
Rechts van de ILS ligt de VOR Pampus freq. 117.80

De bedoeling is dat we op pampus aanvliegen, dan het ILS signaal oppikken en volgen richting de baan.

Dus...

eerst stellen we de navigatie in.

stel op de bovenste de ILS in en op de onderste de VOR pampus. De freq en koers staat naast het plaatje.. De in te stellen koers moet bovenin je instrument staan...

Op de ADF (NDB) stel je de freq 376 in.

In het echt kun je op de grond beide bakens nog niet ontvangen, dus ga op Soesterberg de takeoff in, het liefst richting het westen. Na de takeoff, vlieg precies naar het noorden en klim naar 2000 voet.... Zodra je koers noord vliegt en op de juiste hoogte, even het spel op pauze....

Kijk nu naar je navigatie instrumenten...
Als het goed is, ziet je onderste instrument er zo uit:

De koers 300 is ingesteld (staat bovenin). De naald geeft dan aan welke richting je op moet vliegen om op de denkbeeldige lijn te komen die je met koers 300 tot het baken brengt. (de eerder genoemde 120 radiaal)
De naald staat naar rechts, jij zit dus links van die 120 radiaal... Stuur nu een koers van 30 graden rechts van de ingestelde koers, dus 300 + 30 = 330.
Als je dit een tijdje vliegt, zul je zien dat de naald langzaam naar het midden komt. Als de naald in het midden staat, dan zit je op de 120 radiaal.
Stuur nu koers 300 en je vliegt recht op de VOR aan...

Tot nu toe nog te doen???

Het zou trouwens kunnen dat ik een foutje gemaakt heb en dat de naald niet naar rechts staat, maar naar links... Principe is het zelfde, maar in plaats van de te vliegen koers van 300 + 30 = 330, vlieg dan 300 - 30 = 270 tot de naald in het midden staat, vlieg dan weer 300...

Je vliegt nu recht op de VOR pampus af (je hebt nu de eerste twee stukken van de rode lijn gevlogen..)
Nu wordt het bovenste van de twee instrumenten belangrijk

als het goed is zien ze er zo uit:

de onderste mooi in het midden, de bovenste echter niet..
De vertikale naald zegt dat je naar rechts moet om de ingestelde koers te volgen, de horizontale naald zegt dat je naar boven moet..

Eerst de vertikale naald. Naald naar rechts, dan moet jij ook naar rechts.. We gaan weer 30 graden meer naar rechts sturen dan de ingestelde koers.. dus: 269 + 30 = 299 (zelfde principe als wat we eerder gedaan hebben om naar de VOR toe te vliegen)
Gelukkig vliegen we al koers 300 om bij de VOR te komen, dus we kunnen gewoon blijven vliegen zoals we als doen en we komen vanzelf op de juiste plek om de naald in het midden te krijgen..

De horizontale naald staat naar boven.. Je zou dus naar boven moet gaan (stijgen) om de naald in het midden te krijgen...
Echter..
De ILS bakens geven een signaal uit dat je in het verlengde van de baan brengt (de vertikale naald, zelfde principe als een VOR) en een signaal dat van de baan de lucht in gaat... (als je dat volgt dan daal je tot het begin van de baan... Vanaf de zijkant ziet het er zo uit:

Als je de rode lijn vliegt (nu op 2000 voet) dan kom je vanzelf dat signaal tegen en zal de naald vanzelf naar het midden gaan...

Dus... je vliegt op koers 300 naar de VOR pampus. Het bovenste instrument geeft de naald naar rechts. ALs je 300 blijft vliegen komt de naald vanzelf naar binnen. Als de naald recht in het midden staat, vlieg dan koers 269 om de naald in het midden te houden.. Mocht je niet nauwkeurig geoeg vliegen en gaat de naald uit het midden, volg dan de naald. (dus naald naar rechts, stuur een beetje naar rechts..)
Vergeet nu het onderste instrument en houd de naald op het bovenste instrument in het midden..
Blijf op 2000 voet vliegen totdat de horizontale naald naar het midden komt.
Zodra de naald in het midden staat, neem gas terug en duw de neus naar beneden om te dalen.. Daal precies zo hard dat de horizontale naald in het midden blijft.....
Houd beide naalden precies in het midden (in een kruis dus) en je zult recht op het begin van de baan vliegen....
Nu nog even een mooie landing en je bent op schiphol aangekomen....

Vraag je je misschien af waarom we op de ADF 376 hebben ingesteld?? Als je na de VOR koers 269 vliegt om de ILS te volgen, kom je precies over de NDB heen. De naald staat eerst dus naar boven (de NDB staat voor je) en zodra je over het baken heen vliegt, staat de naald naar onderen (achter je). Dit geeft je een beetje een idee hoe ver je nog moet...

Al met al is het geen makkelijke stof en al zeker niet om uit te leggen via een computer (forum). Ik hoop dat je het een beetje snapt, anders zeg maar wat er niet duidelijk is en ik zal proberen het beter uit te leggen....
C. Sagan
pi_23263269
Het is me een stuk duidelijker geworden. De grote fout die ik waarschijnlijk maak, is dat ik uitga van de tegenovergestelde radiaal. Ik ga je theorie nu even praktiseren, maar wilde je alvast even bedanken voor alle moeite.

More again.

En btw: waar blijven die andere fanatiekelingetjes...?

*vliegbril opzet*
pi_23287710
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 12:05 schreef Davidboaz het volgende:
Het is me een stuk duidelijker geworden. De grote fout die ik waarschijnlijk maak, is dat ik uitga van de tegenovergestelde radiaal. Ik ga je theorie nu even praktiseren, maar wilde je alvast even bedanken voor alle moeite.

More again.

En btw: waar blijven die andere fanatiekelingetjes...?

*vliegbril opzet*
geen probleem, het is wel leuk om het een en ander uit teleggen.. Als er meer vragen zijn.....
C. Sagan
pi_24875926
'k Ga beginnen met m'n PPL, maar voorlopig geen vragen. Online vliegen is trouwens errug leuk. (mbv. SB Relay van VATSIM en FSHostSpy voor de servers uiteraard). Kep trouwens een geweldige site ontdekt met aviation video's. Ik dacht dat ik met de simulator soms behoorlijk beroerd landde; in de werkelijkheid kunnen ze d'r ook wat van. Kijk en geniet. hehehe.

pi_25070394
Hoe kan je bij flight planner een waypoint aanmaken, dus dat ik direct met een rechte lijn op de baan afvlieg?
pi_29625455
Kut schop... Hierboven over dat navigeren, de FMC is ook wel handig, alleen het is de eerste keren wel wat ingewikkeld (zie mij :p). Adres: http://www.flightsimclub.nl/ Een uitgebreide NL handleiding
pi_29708887
quote:
Op zondag 13 februari 2005 12:07 schreef Louterman het volgende:
Hoe kan je bij flight planner een waypoint aanmaken, dus dat ik direct met een rechte lijn op de baan afvlieg?
FS Navigator is een must have, om je route en waypoints bepalen. Eenmaal geinstalleerd, klik je op F9 als je op een gate staat en FSNavigator start vanzelf. In het programma werk je van linksboven, naar rechts en dan naar onderen. Tik naast ID je departure ID (Amsterdam=EHAM, bijbvoorbeeld) en zie een lijstje met runways. Sleep je runway naar het veld rechts. Herhaal dit met de ID van de je arrival (luchthavenbestemming van aankomst, bijvoorbeeld de 9R op Charles de Gaulle, Parijs). Als je ook SID's en STARS hebt gedwonload en geinstalleerd van FSNavigator, kun je beginnen met het plannen van een route langs waypoints.

Je approach (recht op de baan vliegen op de goede glideslope) is uiteindelijk een instrumentale procedure die je volgt vanuit het vliegtuig. Het is belangrijk dat je de frequentie weet van de baan (ook op de kaart van FSNavigator te zien). Als je die ingesteld hebt op je radio (NAV1), kun je in op je AUTOPILOT op APP klikken en zal de vliegtuig de aanvliegroute volgen. De runway kun je/moet je ook juist hebben geselecteerd op je GPS.

Kijk ook eens op IVAO.org. Daar kun je een pilot cliënt downloaden om online te vliegen. Errug leuk en ik ben inmiddels verslaafd. Ik wil je trouwens op een aparte server weleens uitleg geven.
pi_29715008
Bedankt Davidboaz, dat IVAO heb ik al eens gekeken, maar lijkt me toch nog heel ingewikkeld, mocht jij uitleg willen geven zou ik dit enorm op prijs stellen.
pi_29812267
Ondanks dat ik inmiddels ruim een jaar met FS2004 bezig ben en het op IVAO ook best leuk gaat, raad ik je aan om de lessen op de CD ROM eens door te worstelen; daar leer je al enorm veel van. Als je op IVAO wilt vliegen, zul je ook bekend moeten raken met de standaard IFR procedures (clearances aanvragen bij luchtverkeersleiding etc), hoewel er bijna iedere dag trainingen zijn (zie 'events' onder 'services'), zodat je niet meteen het gevoel hebt dat alles perfect moet gaan.
pi_29822633
Hebben jullie ook nog mooie screens? Zal er nog wel een paar posten van mij
pi_29823454
Hier:

[ Bericht 19% gewijzigd door Kevin1Bravo op 20-08-2005 21:57:03 (zeik imageshack) ]
pi_30556574
Intussen bij Ibiza op IVAO...

woensdag 14 september 2005 @ 11:29:52 #25
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_30567055
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 22:54 schreef Davidboaz het volgende:
Intussen bij Ibiza op IVAO...

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat ik me afvraag is waar je die vliegtuig-modellen vandaan haalt (bv. dat KLM-model)!

Zelf gemaakt? Gedownload van internet?
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_30590201
Die modellen kun je gewoon downloaden. In de file library van AVSIM.com is bijna alles te vinden; complete aircrafts download je gewoon en extract je in een keer naar de map: C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Aircraft. Daarna kun je eventueel ook bijbehorend geluid zoeken en downloaden evanals een goeie panel.

Google ook naar Project Opensky, FS2004.com en fsfield of flightsim. Vanaf die sites kun je hele goeie toestellen downloaden. Ik weet niet meer precies waar de 737-800 hierboven vandaan komt. Eentje met een hoog LOD.

msn: mail@davidboaz.demon.nl
pi_31238968
Gaan er nog mensen naar het FSweekend 5 en 6 november??

Het wordt weer supergaaf

Ik zal er bij zijn met de KLM-VA
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_31239493
Helaas, kan geen vervoer regelen. Is een eind weg. En ik ken niemand die evt. interesse heeft om mee te gaan
pi_33396645
Binnenkort naar een grote FS lan party
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_33397359
Is er eigenlijk al wat bekend over een mogelijke opvolger in 2006?
pi_33397649
Er wordt druk gespeculeert daarover
pi_33844869
Inmiddels zijn er al wat screens uitgekomen!

Interview: http://www.gamespot.com/p(...)q=Flight%20Simulator
pi_33938494
Jah ik had ze al gezien Ze zien er echt super uit! Ik kan haast niet wachten totdat ie uitkomt. Tot dan wacht ik nog even met het aanschaffen van een nieuwe pc.
pi_34032340
Hmmm....nu wordt het interessant...
Ik kan echt niet wachten!!

pi_34042529
Bedenk ook maar dat het wel even duurt voordat er weer add-ons zijn voor de nieuwe Flight Simulator. Want de add-ons die er nu zijn zullen waarschijnlijk niet eens kunnen draaien op de nieuwe FS. Waarschijnlijk moet je ook je computer upgraden of een nieuwe pc aanschaffen om nog een beetje normaal te kunnen vliegen zonder dat je lage FPS haalt. Voor de rest ziet het er goed uit!
pi_35511890
Volgens mij valt dat allemaal best mee; backward compatibility is volgens mij een van de speerpunten geweest....

Intussen boven Frankrijk:

dinsdag 28 februari 2006 @ 18:01:15 #37
37582 Snarf
pi_35579624
Iedere keer als ik mijn communicatielog wil openen dan hangt mijn FS2004 tegenwoordig.
Heeft iemand enig idee hoe het komt, en hoe ik het op kan lossen?
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_35580219
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:45 schreef sebabje het volgende:
Jah ik had ze al gezien Ze zien er echt super uit! Ik kan haast niet wachten totdat ie uitkomt. Tot dan wacht ik nog even met het aanschaffen van een nieuwe pc.
even tvp, ziet er top uit! altijd al willen FS-en. wat zijn eigenlijk de systeem eisen voor FS (2004/2005)?
pi_35581724
kijk even op de site van microsoft
  dinsdag 28 februari 2006 @ 19:10:00 #40
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_35582016
Veel te moeilijk spel, Hopelijk word het nieuwe deel wat fijner, en dit spel moet je spelen met Joystick dan is het makkelijk
pi_35582833
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:03 schreef Louterman het volgende:
kijk even op de site van microsoft
voor FS 2004, lijkt me wel errug weinig ?

System Requirements
Windows PC
2000/XP – 128 MB Ram
98* IJsmuts – 64 MB Ram
Processor:450 MHz minimum
Available hard drive space:1.8 GB
DirectX 9 or later (included with Microsoft Flight Simulator: A Century of Flight)
Video card: 8 MB/3D with DirectX 7.0 or later drivers
Other: mouse, joystick/yoke, sound card, speakers/headphones
Online/multiplayer: 56.6 kbps modem or LAN

pi_35583202
ze zeggen dat dit minimaal nodig is, wil je het rdelijk hebben lopen dan is het toch al snel 512 ram 128mb videokaart. en zo'n 1.4 Ghz. op xp
pi_35656871
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 19:39 schreef Louterman het volgende:
ze zeggen dat dit minimaal nodig is, wil je het rdelijk hebben lopen dan is het toch al snel 512 ram 128mb videokaart. en zo'n 1.4 Ghz. op xp
en dan nog moet je veel dingen op laag zetten.. ik heb een xp1800+ processor, 1.5Gb geheugen en een radeon 9600pro 256Mb videokaart, maar grafisch valt dr niks leuks van te maken in fs2k4 ja, of ik moet overstappen op een dia-serie, maar dat speelt kut
pi_35661469
Dan doe je toch wat fout, want dit zou egt wel goed moeten lopen.
pi_35692001
Inmiddels voor de vliegers onder ons op IVAO ben k begonnen met de 3e batch van de world tour
pi_35695046
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 23:16 schreef Louterman het volgende:
Dan doe je toch wat fout, want dit zou egt wel goed moeten lopen.
heb jij dan verstopte performance tips voor me? zo lang ik scenery (gebouwen ed) uitzet haal ik wel de 20-25 fps, tenzij ik met PMDG ga vliegen, dan kom ik niet boven de 15... als ik scenery aanzet is het helemaal een trieste bedoeling

ik draai op dit moment wel activesky (uiterdaard op low)
pi_35803214
Er zal een vervroeging komen van het releasen van flight simulator X! het word nu opgeschoven naar de zomerdagen. Omdat niet alleen hier in Nederland mensen er niet lang op willen wachten, maar ook in heel veel andere landen waar dit spel uitverkocht zal worden. Wij van flightsimulatorx.tk, hebben mede ervoor gezorgt dat dit kon worden vervroegt, en niet alleen wij hoor, ook vele andere organisaties en internet bedrijven die in dezelfde wereld van flight simulator, hebben eraan mee gewerkt. Dus nog even een paar maanden geduld en dan kan dat spel worden gekocht. Helaas bedraagt dit spel wel 199 euro, dus druk jezelf niet in de onkosten als je het niet kan kopen, dat is ons advies. Ook windows vista is aanbevolen voor deze simulator, en dat bedraagt nog meer, is niet verplicht, maar het haalt zijn voordelen er wel weer uit. Voor meer info kun je binnenkort op onze site terecht. Ook zijn we al druk bezig om een world scenery te maken voor dit game, dit word mogelijk gemaakt doordat we luchtfoto's gebruiken, en satteliet beelden, hierdoor zijn de details veel groter en mooier, en niet alleen de grond word duidelijker gemaakt, ook de gebouwen, verkeer, en bergen en nog echter, hierdoor zal de onderscheid tussen werkelijkheid en simulatie kleiner worden. We zijn druk bezig om het zodoende te maken dat dit world scenery NIET kan geworden gebruikt voor het plegen van aanslagen in deze wereld. We tekenen momenteel alles nog uit hoe we het beste kunnen aanpakken. Ook dit informatie zal te vinden zijn wanneer onze site volledig zal beschikken over volledig informatie. Voor vragen kun je een mail sturen naar: webmaster@flightsimulatorx.tk
pi_35806127
quote:
We zijn druk bezig om het zodoende te maken dat dit world scenery NIET kan geworden gebruikt voor het plegen van aanslagen in deze wereld.
omg hoe triest

verder hartstikke leuk natuurlijk dat je mss eindelijk eens "over je huis kan vliegen" in FS maar ik vind dat MS zich óók moet concentreren op het simulator gedeelte.. PMDG heeft in FS2004 een nieuwe standaard neergezet - niet alleen met het vliegtuig, maar ook op het gebied van navigatie; Als MS verder wil met zijn FS moeten ze deze standaard eigenlijk wel halen

wat dat betreft zie ik MS eigenlijk liever een volwaardige vliegtuigsimulator neerzetten inclusief realistische navigatie met bijbehorende ATC, dan dat ze de omgeving grafisch weer wat omhoog krikken zodat je met minder dan 3.0Ghz helemaal niks meer kan met FS

[ Bericht 8% gewijzigd door LoggedIn op 07-03-2006 13:13:24 ]
pi_35807292
Vokomen mee eens, het gaat erom hoe realistisch het is en niet hoe mooi.
pi_35816879
De reden dat we zo'n world scenery maken met luchtfoto's en satteliet fotos is dat vele jongeren niet meer geld hoeven te besteden aan vlieglessen, het gaat erom dat je leert vliegen, en alles moet daarom zo realistisch mogelijk zijn en worden, ook betreft de navigatie, ook die dingen zullen aangepakt worden, zodat dit ook realistischer eruit ziet. In het echt is het moeilijk om vliegtuigen te laten landen omdat dat de realiteit is, ook zulke technieken zullen wij in de world scenery toepassen. Vervolgens willen we de cockpit ook gaan aanpakken, de cockpit zal volkomen 3D zijn, alle knoppen en instrumenten die je in een echte cockpit aantreft, zullen dan beschikbaar zijn. Dus je bedient alsware een hele cockpit, dit zal voor een single player wel moeilijker zijn, daarom word multi-player ook aanbevolen volgens ons. In een normale vliegtuig, een cessna bijv. daarin kun je de vliegtuig vanzelfsprekend alleen wel besturen. Maar voor de vliegtuigen zoals een boeing en zoals een king-air, is multiplayer aanbevolen, want dan werk je zoals in de realiteit met 4 mensen of 2. Gelukkig is het mogelijk om deze modus om te zetten in compacte modus, zodat je als single player wel een boeing kunt besturen, met meerdere aansluitingen op je pc, is het ook weer mogelijk om met meerdere 1 boeing te besturen, net zoals de multi-player via internet, de ene doet bijv. de check-list, de ander doet de naigatie. Dus de realiteit met flight simulator X kan dan nog realistischer, het geheim van deze techniek is dat het vermogen waar flight simulator X over beschikt voor ons weer een stap verder zet, zodat het voor ons mogelijk word om met meer realistische beelden te kunnen werken, zoals de luchtfoto's bijvoorbeeld. Het probleem dat bij flight simulator 2004 zich steeds weer voor deed, is dat fs2004 het vermogen niet heeft om satteliet en luchtfoto's volledig te kunnen verwerken. Wat bij ons nu dus heel erg opvalt is dat de fout gewoon heel simpel was om te vinden, maar soms ligt een fout onopvallend ergens tussen alle andere fouten die het misschien konden zijn.

Zoals we net al zeiden, ook de navigatie zal aangepakt worden, en zal realistischer gemaakt worden. De voordelen dat alles echter en realistischer word of lijkt, is dat de jongeren van de toekomst niet veel geld meer hoeven uit te besteden om een vliegbrefet te kunnen behalen, want het mooie daarvan is, ze hoefen lang zoveel lessen niet meer te betalen. Als we flight simulator X aan kunnen passen op het werkelijkheid van vliegen, dan moeten wij dat doen. Want hiermee zullen zelfs ook mensen die bijv. een leerachterstand hebben de kans kunnen krijgen om ook een brefet te kunnen behalen, zij zullen dan namelijk ruim de tijd krijgen om alles te kunnen ontdekken in het vliegen. Want vele mensen met leer achterstand ontdekken liever dan dat uit het boekje moeten leren, doordat men ontdekt leert men er weer van, dit is ook mede het doel dat we ook willen bereiken. Door de kosten van vlieglessen is het voor velen onmogelijk om te kunnen ontdekken en om te kunnen leren hoe het werkelijk in elkaar zit in de vliegwereld. Kortom, je bent een dief van je eigen portomonee als je onnodige vlieglessen neemt die handen vol geld kosten. We zullen de prijzen van deze scenery's en onze andere producten die uit zullen komen voor fs-X, volledig aanpassen, zodat het voor iedereen betaalbaar zijn. Want de technieken die wij gebruiken zijn veel goedkoper dan iedereen denkt, en krachtiger. Hierdoor kunnen we iedereen een kans geven om hen te laten zien wat het werkelijk is om zelf een vliegtuig te besturen. Dit is de doel dat wij willen bereiken. We zullen veel tegen slagen krijgen omdat we voor mensen opkomen die het niet ruim hebben maar toch een droom hebben. Maar wij zetten door.
pi_35824620
Ik vind het maar een vaag verhaal wat je verteld? Ik zie de FAA een 'computerspelletje' niet zo gauw erkennen als (thuis-)opleiding software
quote:
We zullen de prijzen van deze scenery's en onze andere producten die uit zullen komen voor fs-X,
dus de scenery die in de - 200 euro kostende - originele FSX zit, is niet opgebouwd op de door jou beschreven manier?
  dinsdag 7 maart 2006 @ 22:43:35 #52
79638 Davidboaz
I want more.
pi_35827544
Het valt in ieder geval wel te waarderen dat er blijkbaar al genoeg mensen zijn die nu al druk doende zijn om X op te smukken met visuele hoogstandjes, hoewel ik met alle extra rambam die er voor 2004 te downloaden is, meer dan eens heb ondervonden dat de performance daardoor wel eens te wensen over liet. Dat FS2004 geen betere scenery kan verwerken door een 'foutje' betwijfel ik.

En dat multiplayer verhaal kun je volgens mij vergeten. Dat er dagelijks honderden mensen op zolderkamers als volleerd piloten online opstijgen en landen is wel duidelijk, maar dat ze dat samen gaan doen lijkt me sterk. Daarvoor ligt ervaring en kennis misschien net wat te ver uit elkaar.

Ik zou graag zien dat ik nog meer leer, dan ik tussen mijn OP en nu aan ervaring heb opgedaan; dan met name op het gebied van navigatie en bediening. De basis is er, maar in mijn optiek soms nog zeer beperkt.

De prijs van de simulator schept wel knetterhoge verwachtingen.
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 21:23 schreef sebabje het volgende:
Inmiddels voor de vliegers onder ons op IVAO ben k begonnen met de 3e batch van de world tour
Goed man! Heb net de eerste afgerond.
Iemand trouwens enig idee hoe het kan dat ik met 3x shift+z geen rood balkje met info bovenin te zien krijg? Beetje lastig om de wind en dus de landingsrichting te vast te stellen...

Ik klik wel steeds even buiten ivap zodat die niet actief is.

[ Bericht 22% gewijzigd door Davidboaz op 07-03-2006 23:10:12 ]
pi_35830698
Heb deze game nog wel, maar de laatste keer dat ik hem deed, liep ie zo erg kut..

p4, 2.66ghz
128mb vid
1024mb ram
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_35834884
Wannneer je op Ivap zit, kan je op acars klikken en dan request metar destination.
pi_35838321
Kijk dat is het mooiste ervan, heel veel zetten ons neer voor krankzinnige jongens. Maar kijk eens die man die een atoombom wilde bouwen, hij werd voor gek verklaard door iedereen. En zoalsik in dat vorg stukjeal uitlegde, we willen ook de compact modus aan toevoegen zodat een single player ook een boeing kan besturen zonder met anderen erbij. En nee ik heb dit niet allemaal alleen bedacht. Ik werk mee aan dat project. En de mogelijkheden bij fs2004 liggen niet zo hoog. We hebben zelfs al heel veel uitgetest op fs2004, om die ook realistischer te kunnen maken, zoals we de cockpit daarin ook graag 3D wilden maken en alle instrumenten beschikbaar te maken, maar de resultaten waren maar slecht. Toen dachten we eraan om de resolutie maar hoger te maken, maar dat zorgde ervoor dat alles heel erg stotterde. En wat bleek de mispunt daarvan te zijn, als je fs2004 opstarte dan zou hij eerst een kwartier werk nodig hebben voordat alles geladen is en dan moest de menu scherm er nog voor komen, dan wanneer je een vlucht wilde plannen, moest je daarop ook weer heel erg lang wachten. Dus daar hadden we geen behoefte aan. Het mooie van fs-X is dat daarin alles dus aangepast is. Doordat fs-X zo aangepast op een manier waarop het laden met een normale snelheid gelijk is gebleven dankzij de nieuwste technieken erin, dus daarmee bedoel ik, hij vliegt altijd nog vloeiend, en de snelheid van het laden van fs-X is gelijk gebleven, daarmee hebben wij dus de kans gekregen om nu volledig met 100% zekerheid met lucht -en satteliet foto's te kunnen werken, we kunnen het niet exact uitleggen hoe we het willen hebben, maar als we uiteindelijk de uislag ermee bereiken, de positieve uitslag, want dat heel veel tijd kosten om dit project in werking te kunnen brengen, maar dan zullen heel veel fs-fans verbaasd kijken hoe ver fs-X de mogelijkheden brengt, en dat is het mooie van die nieuwe versie. We denken er allemaal nu nog treurig over, ik zie het soms ook niet zitten hoor, en vooral omdat dit niet was gelukt bij fs2004, maar zolang ik gezien heb, heb ik ervan geleerd dat we moeten zwijgen, en nooit direct moeten oordelen hierover, ik heb het ook gedaan. Ze wilden mij zelfs van dat project af laten halen, omdat ik zo negatief was. Maar we zijn nu al een aantal weken bezig met uit tekenen en uit berekenen hoe we het willen hebben, en hoe het eruit komt te zien. Maar tot zolang de nieuwe versie van flight simulator nog niet uit is gekomen, moeten we onze hoofden koel houden.
pi_35839378
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 23:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Heb deze game nog wel, maar de laatste keer dat ik hem deed, liep ie zo erg kut..

p4, 2.66ghz
128mb vid
1024mb ram
dan geef ik het op hoor Bijna een Ghz meer, en dan nogsteeds een diaserie?
pi_35840745
de nieuwe versie van flight simulator vraagt heel wat systeem eisen. Je hebt zowiezo 256 MB video kaart nodig, de werk geheugen moet minimaal 756 MB zijn, het liefste 1024 MB werk geheugen. En je hebt een 3000 MHZ processor nodig. Dus die zijn helaas wel hoog. En zo ik gezien heb, staat het spel op 2 DVD schijfjes.
pi_35862158
Ziet er mooi uit dat FS x, maar de screens zijn natuurlijk met de hoogste kwaliteitsinstellingen genomen

Op mijn computertje zal het er wel wat minder uit gaan zien, maar toch. Ben benieuwd ernaar.
Do what you love, love what you do!
pi_35862805
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 12:30 schreef sjouke120 het volgende:
de nieuwe versie van flight simulator vraagt heel wat systeem eisen. Je hebt zowiezo 256 MB video kaart nodig, de werk geheugen moet minimaal 756 MB zijn, het liefste 1024 MB werk geheugen. En je hebt een 3000 MHZ processor nodig. Dus die zijn helaas wel hoog. En zo ik gezien heb, staat het spel op 2 DVD schijfjes.
Waarop is dit gebaseerd? Het lijkt me erg sterk dat er 1GB geheugen en 256MB videokaart geheugen nodig is. Mensen gaan hun computer geen upgrade van honderden euro's geven voor een Simulatie spel. Daarbij is het spel ook nog 200 euro (belachelijk), dan kom je al gauw inclusief eventuele benodigde upgrade op zo'n 400 euro uit voor de gemiddelde persoon. En dat is wel erg hoog gegrepen.
pi_35870517
De eerste keer dat ik me nog herinner met fs2004, was dat ik 165 euro kwijt was, of 160? Maar goed. Ik heb de systeem eisen al gelezen daarvan. En zoals kree al zei, natuurlijk zijn die screens met de hoogste kwaliteitsinstellingen genomen, en ja, het valt wel te draaien hoor op een normale pc, ik zal nooit zeggen dat het niet kan. Maar dan kun je net zo goed de versie van fs2004 gaan gebruiken, want vele pc's trekken daarvan zelfs de hoogste kwaliteit niet eens van, en dat is heel erg jammer. Maar natuurlijk kan iedereen met windows xp fs-x gaan en blijven spelen, maar het hangt wel van de systeem eisen af, want zowiezo vraagt het 256 MB werk geheugen, foutje was daarboven want 756 is het maximale snelheid aanbevolen, of 1024, een vergissing dus. Wat ik wel heeel erg jammer vind, en daar kan niemand omheen, ik ook niet, want ook ik vind het jammer, want ik kan niet met mijn neef de multi-player gaan spelen met fs-X, omdat hij windows ME nog op zijn pc heeft te staan. Ik vind het erg jammer, daarom ben ik van plan om samen met mijn neef, zijn pc wat sterker te maken zodat windows xp media edition erop kan. Maar 1 voordeel trouwens, bill gates heeft de mensen niet vergeten die hun favoriete vliegtuigen wel graag mee kunnen nemen naar fs-X. Daarvoor heeft hij een converter bij op gezet, ook weer een voordeel voor mij zelf. En ik koop binnenkort het boek over fs-X, daarin staan de mogelijkheden over fs-X in. Wel leuk. Zo kunnen we ons project nog beter en meer gaan aanpassen.
pi_35905759
Wie heeft fs2004 op de hoogste kwaliteit te staan? Ik heb m op 1024x767 en heb de kwaliteit zoals de texture op de hoogste kwaliteit te zitten, en alle anderen ook, staan bij mij op het hoogst, en vliegt hier vloeiend, hoe kan dat velen dan niet hebben?
pi_35906068
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 11:31 schreef sjouke120 het volgende:
Wie heeft fs2004 op de hoogste kwaliteit te staan? Ik heb m op 1024x767 en heb de kwaliteit zoals de texture op de hoogste kwaliteit te zitten, en alle anderen ook, staan bij mij op het hoogst, en vliegt hier vloeiend, hoe kan dat velen dan niet hebben?
dikke edit

ik heb net nog even zitten testen.. het probleem lijkt bij het "traffic" te zitten.. als ik het andere vliegverkeer uitzet verdubbelt mn framerate maar als ik met PMDG vlieg blijft het laag

[ Bericht 22% gewijzigd door LoggedIn op 10-03-2006 12:04:37 ]
  zaterdag 11 maart 2006 @ 18:51:41 #63
79638 Davidboaz
I want more.
pi_35946874
'k Heb alle settings voluit; zelfs sight distance op max. Weinig aan de hand hier.

Zou leuk zijn om wat meer plaatjes te zien.
Max 500 pix breed svp.
pi_35948149
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 18:51 schreef Davidboaz het volgende:
'k Heb alle settings voluit; zelfs sight distance op max. Weinig aan de hand hier.

[afbeelding]

Zou leuk zijn om wat meer plaatjes te zien.
Max 500 pix breed svp.
kan je eens vertellen hoe je dat voor elkaar krijgt?

bij jou ziet het er trouwens ook veel mooier uit lucht is veel blauwer
pi_35961254
Hmm, ik heb AAx4 en AFx16 bij AAx8 gaat die rare dingen doen, ook kan ik alleen fullscreen vliegen anders gaat die ook raar doen. Voor de rest zit het wel snor
pi_35972922
Welke videokaart heb je dan?
pi_35992721
7800GT
pi_35993756
Wat heb je daar voor gelapt als ik vragen mag?
pi_36050652
Topic nooit gezien, maar speel ook veel FS2004.. Althans, speelde.. laatste tijd niet veel meer gedaan. FS-X ziet er ook goed uit Ben wel van plan met de nieuwe het wat serieuzer aan te pakken en ook bij een online community te gaan, online vliegen en weten dat het verkeer om je heen ook echte mensen zijn is natuurlijk veel leuker..
Where facts are few, experts are many.
pi_36055843
Kan je met AMD athlon 64 3000+ 1gb ram XFX 6600GT 256 MB ook FS-X draaien of moet dit toch beter.
pi_36058311
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:58 schreef Atreidez het volgende:
Topic nooit gezien, maar speel ook veel FS2004.. Althans, speelde.. laatste tijd niet veel meer gedaan. FS-X ziet er ook goed uit Ben wel van plan met de nieuwe het wat serieuzer aan te pakken en ook bij een online community te gaan, online vliegen en weten dat het verkeer om je heen ook echte mensen zijn is natuurlijk veel leuker..
terrorist in opleiding?
  woensdag 15 maart 2006 @ 21:17:28 #72
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36068827
Landinkje op Ljubljana...

...en daarmee batch 2 van de World Tour afgerond.
Up to the March legs!

[ Bericht 2% gewijzigd door Davidboaz op 15-03-2006 22:46:22 ]
pi_36069399
Ha gelukkig nog andere mensen die hier op IVAO vliegen en de tour doen
pi_36069703
Sowieso, ben inmiddels al weer aan het wachten op de legs van april.
pi_36096127
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:44 schreef Louterman het volgende:
Sowieso, ben inmiddels al weer aan het wachten op de legs van april.
Ik ook Maar ik moet nog genoeg doen voor de KLM-VA
pi_36386792
Tof, nog een lopend topic! Heb het spel sinds kort ook weer geinstalleerd, en wat is het toch heerlijk om zo'n kist in de lucht proberen te houden .

Heeft iemand nog tips voor echte must have add-ons, zoals extra vliegtuigen/scenery etc? Heb nu alleen nog maar een paar vliegtuigen gedownload namelijk.

Het lastigste vind ik toch wel, het landen . Ja, echt. Ik maak meestal geen flightplan maar stijg van een willekeurig vliegveld op. Stel, ik kom een vliegveld tegen op m'n GPRS dan kan ik aanvragen om te landen etc, maar hoe kan je in godsnaam zien welke runway je moet hebben? Dat vind ik echt lastig! Iemand tips?

Nog een vraag, hoe kan je replays bekijken?

Alvast bedankt,
pi_36390421
Dit heeft te maken met de wind, moet je even atis aanvragen en dan de windrichting aflezen. Altijd tegen de wind in landen.
pi_36390961
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:27 schreef Louterman het volgende:
Dit heeft te maken met de wind, moet je even atis aanvragen en dan de windrichting aflezen. Altijd tegen de wind in landen.
volgens mij bedoelt ie dat ie niet weet over welke rwy de atc het heeft..
pi_36392045
quote:
Op zondag 26 maart 2006 20:31 schreef Fillipe het volgende:
Tof, nog een lopend topic! Heb het spel sinds kort ook weer geinstalleerd, en wat is het toch heerlijk om zo'n kist in de lucht proberen te houden .

Heeft iemand nog tips voor echte must have add-ons, zoals extra vliegtuigen/scenery etc? Heb nu alleen nog maar een paar vliegtuigen gedownload namelijk.

Het lastigste vind ik toch wel, het landen . Ja, echt. Ik maak meestal geen flightplan maar stijg van een willekeurig vliegveld op. Stel, ik kom een vliegveld tegen op m'n GPRS dan kan ik aanvragen om te landen etc, maar hoe kan je in godsnaam zien welke runway je moet hebben? Dat vind ik echt lastig! Iemand tips?

Nog een vraag, hoe kan je replays bekijken?

Alvast bedankt,
Als je wil landen, dan krijg je een runway toegewezen of niet? Zo ja, dan onthoud je dat nummer (bv. 16R), en dan ga je zoeken in de flightmap (als je in de cockpit bent, een van die 6 of 7 knopjes, naast of tussen radio stack, gps, enz.), en dan zoek je daar hoe je aan komt vliegen en hoe de runway ligt ten opzichte van jou.

Je kunt ook al overweg met het invoeren van de ILS-frequentie in NAV1?

Als het goed is, wordt er tegen je gezegd welke richting je op moet, en welke hoogte enz enz, en als je ILS hebt ingesteld, kom je op een gegeven moment recht voor de baan terecht (als je niet te snel gaat, dat heb ik af en toe ).

Hoop dat het een beetje duidelijker is nu.
pi_36403463
Misschien handiger om de GPS een beetje te gaan verkennen Zit een hele makkelijke tutorial voor in de lessen. Je kan het vliegtuig op de gps laten vliegen ook, maar meestal gebruik ik m ook voor deze redenen. Je kan de landing namelijk plannen daarin en dan de route laden, de gps laat dan zien van welke kant je moet komen aanvliegen.
pi_36405032
Bedankt gasten! Ja m'n voorsnaamste probleem is het aankomen vliegen, meestal zit ik nooit recht voor de baan etc. ILS invoeren ga ik nu eens mee experimenteren .

Ja het is nog vrij nieuw voor me
pi_36405747
ILS is wel een mooi systeem maar ik snap er zelf nog niet veel van. Ik weet wel hoe ik ILS moet invoeren maar elke keer als via de control tower op de juiste hoogte en richting vlieg dan zegt ze Expect Vectors ILS runway bla bla remain altitude untill established on the localizer. Ik netjes die freq ingevoerd op nav1, knopje staat ook weer gewoon op nav en niet op gps. en vervolgens zie ik niks gebeuren op dat schermpje met die pijltjes die aangeven of je juist zit met hoogte en richting Misschien dat iemand dat hier nog even kan toelichten, hoe je uiteindelijk "established" raakt op de localizer? Met de tutorials weet ik nog dat je een piepje krijgt... daar lukt het dan ook wel..
pi_36406064
Ik ga eens wat meer oefenen met die tutorials
  maandag 27 maart 2006 @ 15:28:58 #84
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_36406193
Of ga eens naar http://www.precisionmanuals.com. trek daar de handleiding van de 737 van het net. Daar kan je enorm veel leren over hoe om te gaan met een FMC, ILS approaches etc. Succes

P.S. Ik heb die 737 NG pakketten. Erg toffe aanvulling.
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
pi_36406975
De ILS werkt pas wanneer je recht voor de baan zit. Er zit ook vaak een VOR baken in het verlengde van de baan, wanneer je richting dat baken vliegt en je ILS al hebt ingestelt, intercept hij hem vanzelf.
pi_36407094
Thnx voor je reply Louterman. Is het instellen van nav1 freq het enige wat nodig is, of moet ook echt het knopje nav <> gps op nav staan? Ik vat niet waarom die m niet intercept.. Ik zit op de aangegeven aanvlieghoogte, ik vlieg gps tot de eerste leg van me landing procedure, dus zit recht voor de baan, en ik vlieg ook recht over dat paarse bakentje met al die puntjes eromheen heen
pi_36407463
En hoe kan je vluchten nakijken in de zin van replay's? Als ik geland ben wil ik het wel even in een andere view terugzien
pi_36407940
Op Alt drukken, dan kan je in het menu aan de bovenkant onder .. ehh.. View (?) kiezen voor Instant Replay en dan kan je ook een tijd instellen. Kan alleen als je nog in de vlucht zit, niet erna ofzo
pi_36407949
Bedankt!
pi_36408667
Je moet wel het knopje op nav hebben staan. Wanneer je recht voor de baan zit VOR LOC en dan wanneer je op de glide slope bent APP.
pi_36475815
Nog even iets extra's niet elke baan heeft geen GlideSlope in de ILS zitten.
&lt;A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195"&gt;Click Here&lt;/A&gt; to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_36589049
Word eens wakker mensen! Die sjouke zit alleen maar bullshit te lullen. Hij zit niet eens in het team van FSX en zijn website is ook drie keer niks. Jullie moeten hem niet geloven. Je kunt toch zo wel zien dat hij niet te vertouwen is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cond0r op 02-04-2006 21:18:24 ]
pi_36591776
quote:
Op zondag 2 april 2006 20:59 schreef Cond0r het volgende:
Word eens wakker mensen! Die sjouke zit alleen maar bullshit te lullen. Hij zit niet eens in het team van FSX en zijn website is ook drie keer niks. Jullie moeten hem niet geloven. Je kunt toch zo wel zien dat hij niet te vertouwen is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kevin1Bravo op 02-04-2006 22:27:44 ]
pi_36653548
Wow Sjouke120!! adverteren op een .tk domein voor E35,-??? goh en? al veel verdient daaraan?
pi_36788277
IVAO is idd heel leuk.
De beginnersdrempel is wel heel groot.
Zeker voor ATC'ers
Alleen die website van hun is onoverzichtelijk.

Voor degene die goede framerates willen raad ik aan om VEEL geheugen te nemen minimaal 1GB DDR Ram geheugen en een 256 A-merk videokaart.
Dan moet het wel goed werken.
Amstelveen de beste
pi_36806348
Nog mensen die op Vatsim vliegen hier? Ik ben iniedergeval daar ATC, ben nu uurtjes aan 't maken op tower, is zéér tof heb al 60 uur ATC staan zoiezo, op DEL en GND.

Verder ook de eigenaar van de PMDG 737 NG in combinatie met fspassengers, echt lache, dat geeft echt een complete wending aan het vliegen.

Ik weet niet of de dutchvacc een apart gedeelte voor ATC op het fsweekend zet, zo ja, hoop ik er bij te zijn, maar dat zie ik dan wel weer ^^
pi_36811270
Zo ik heb m'n 737 nu eindelijk een beetje onder controle . Alleen een probleem, tijdens het landen en de voorprocedure qua headings die de radio doorgeeft kom ik nooit echt 'mooi' recht voor de landingsbaan uit. Ik zit er altijd net een aantal meters naast zal ik maar zeggen. Ze navigeren je prima door tijdens het cruisen etc maar tijdens het landen kom ik simpelweg niet goed uit.

Lijkt me zo schitterend om de automatische piloot uit te zetten vlak voor je je landing in gaat zetten, zodat je echt perfect recht op de baan aankomt vliegen.

Iemand een idee? Ben nog niet zo heel lang begonnen, dus wees niet te hard voor me
pi_36812098
quote:
Op maandag 10 april 2006 01:00 schreef Fillipe het volgende:
Zo ik heb m'n 737 nu eindelijk een beetje onder controle . Alleen een probleem, tijdens het landen en de voorprocedure qua headings die de radio doorgeeft kom ik nooit echt 'mooi' recht voor de landingsbaan uit. Ik zit er altijd net een aantal meters naast zal ik maar zeggen. Ze navigeren je prima door tijdens het cruisen etc maar tijdens het landen kom ik simpelweg niet goed uit.

Lijkt me zo schitterend om de automatische piloot uit te zetten vlak voor je je landing in gaat zetten, zodat je echt perfect recht op de baan aankomt vliegen.

Iemand een idee? Ben nog niet zo heel lang begonnen, dus wees niet te hard voor me
Geen idee waardoor dat komt, maar waarom post je dat coole filmpje alleen bij de buren
Ik heb er van genoten en ik dat er hier wel meer zijn die het intressant vinden
Do what you love, love what you do!
pi_36813174
Ik denk toch dat er meer mensen op Ivao vliegen dan op Vatsim.
pi_36817520
quote:
Op maandag 10 april 2006 02:20 schreef kree het volgende:

[..]

Geen idee waardoor dat komt, maar waarom post je dat coole filmpje alleen bij de buren
Ik heb er van genoten en ik dat er hier wel meer zijn die het intressant vinden
Haha, handig hé 2 fora's Ik had hem hier al eens gepost, nou niet specifiek in dit topic inderdaad.

Het filmpje is hier te downloaden. Co-piloot die je vrij vaak in beeld ziet is vriend van m'n broer en vliegt voor Easyjet. Dat is zo'n beetje de informatie, enjoy
  maandag 10 april 2006 @ 14:26:04 #102
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36821993
quote:
Op maandag 10 april 2006 01:00 schreef Fillipe het volgende:
[...]

Als je recht op de baan uit wilt komen en een ILS approach wilt maken, zul je de frequentie van de baan moeten weten, zodat je die op kunt instellen als actieve NAV1 frequentie op je radio, als je in de buurt bent van de luchthaven. FS Navigator is een handig hulpmiddel om de frequentie van een baan te achterhalen. Ik stel ook de richting van de baan in op de NAV Hold Selector (COURSE of CRS) van de autopilot. Als je op baan 27 wil landen stel je in op de CRS: 270. Baan 1 is 010 bijvoorbeeld.

Als je in de buurt van de baan komt, zal het vliegtuig de ILS oppikken en zie je op de attitude indicator twee roze indicaties, die aangeven of je horizontaal en verticaal in de juiste richting van de baan vliegt. Als die indicatoren verschijnen klik ik op de knop APP (autopilot) en het vliegtuig corrigeert zich vanzelf. Sterker nog, hij volgt zelfs de glide slope en trekt het vliegtuig -als het ware- naar beneden.
pi_36822030
Echt een super gaaf filmpje, maar had in ander topic al gezien .
pi_36822999
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:26 schreef Davidboaz het volgende:

[..]

Als je recht op de baan uit wilt komen en een ILS approach wilt maken, zul je de frequentie van de baan moeten weten, zodat je die op kunt instellen als actieve NAV1 frequentie op je radio, als je in de buurt bent van de luchthaven. FS Navigator is een handig hulpmiddel om de frequentie van een baan te achterhalen. Ik stel ook de richting van de baan in op de NAV Hold Selector (COURSE of CRS) van de autopilot. Als je op baan 27 wil landen stel je in op de CRS: 270. Baan 1 is 010 bijvoorbeeld.

Als je in de buurt van de baan komt, zal het vliegtuig de ILS oppikken en zie je op de attitude indicator twee roze indicaties, die aangeven of je horizontaal en verticaal in de juiste richting van de baan vliegt. Als die indicatoren verschijnen klik ik op de knop APP (autopilot) en het vliegtuig corrigeert zich vanzelf. Sterker nog, hij volgt zelfs de glide slope en trekt het vliegtuig -als het ware- naar beneden.
Allereerst bedankt voor je reactie! Dat programma is inderdaad erg handig, meteen maar even gedownload. Ik zit inderdaad nog ontzettend te klooien met die radio / navigatie e.d. Met m'n payware vliegtuigen weet ik al helemaal geen contact te leggen, maar goed ik focus me eerst maar eens op de standaard vliegtuigen.

Ik ga ILS approach nu maar eens proberen met behulp van dat programma.
pi_36828784
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).

Toen ik dicht bij het vliegveld kwam hoorde ik dat die de ILS oppakte, van die lichte piepjes. Ik zag tevens 2 roze puntjes op m'n instrumenten. Hij pikte hem alleen nog steeds niet goed op (lees: hij week niet af van m'n heading hold course, en vloog gewoon rustig door). Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.

Welke knopje is dat of welke knoppen (combinatie) moet je daarvoor gebruiken?
  maandag 10 april 2006 @ 17:51:07 #106
37582 Snarf
pi_36828955
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:45 schreef Fillipe het volgende:
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).

Toen ik dicht bij het vliegveld kwam hoorde ik dat die de ILS oppakte, van die lichte piepjes. Ik zag tevens 2 roze puntjes op m'n instrumenten. Hij pikte hem alleen nog steeds niet goed op (lees: hij week niet af van m'n heading hold course, en vloog gewoon rustig door). Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.

Het is trouwens niet zo dat baan X een CRS heeft van X vermenigvuldigd met 10. Baan 1 van Schophol ligt uit mijn hoofd op een CRS van 006?

Ik weet niet of het in de vliegwereld gebruikelijk is om bij CRS incrementen van 10 te gebruiken, maar ik doe het iig. niet!
pi_36829287
Dat gebeurt ook zeker niet, het is alleen een soort van indicatie middel.
pi_36829673
Bedankt voor jullie reacties, maar jullie maken het me er niet makkelijker op Ik ga maar eens verder speuren
  maandag 10 april 2006 @ 18:47:34 #109
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36830616
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:45 schreef Fillipe het volgende:

[...] Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.

Je doet het helemaal goed, maar je moet nog wel even de knop APP (approach) indrukken, die je tussen de knoppen van je autopilot ziet. Doe dit, als je vliegtuig de ILS oppikt, dan gaat de rest vanzelf; je vliegtuig zal bijdraaien en zichzelf corrigeren. Hij schakelt zelf de ALTITUDE HOLD SWITCH uit. Vlieg je te hard, dan zul je 'overshooten', hetgeen betekent dat je vliegtuig een te grote radius nodig heeft om in de glide slope terecht te komen. Snelheid in een 737 zet je rond de 150 knopen, flaps op 30 als je op final approach zit. Voor de baan kun je je autopilot uitschakelen, zodat je de flare zelf kunt controleren.

Wat betreft de 'verwarring' rond de baannummers; de nummers van een landingsbaan corresponderen met hun magnetische richting. Als je recht op baan 26 vliegt, dan vlieg je dus op 260 graden. De andere kant van diezelfde baan is baan is (afgekort) 8, want je vliegt dan 80 graden (noordoostelijk dus) en pak het compas er maar bij: 80 graden + 180 = 260 graden. Succes.
pi_36831135
recht op baan 26, dat kan varieren tussen 256 en 265 graden.
pi_36832315
quote:
Op maandag 10 april 2006 07:51 schreef Louterman het volgende:
Omdat de lat een stuk lager licht dan VATSIM ja, om eerlijk te zijn vind ik IVAO een prutsnetwerk.

En als je niet recht voor de runway uit komt, je tuned de ILS freq in je nav1 en ram je simpelweg op de "APP" knop, die je dan met behulp van dat signaal recht voor de runway gooit, en je ook nog eens op de glidesloop krijgt.
pi_36835421
Mmmm bedankt, maar werkt nog steeds niet goed . Althans ik verneuk het nog steeds op een of andere manier. Hoe maken jullie je flightplan in FS? GPS, VOR of low/high altitude?

Wat is nu trouwens het verschil tussen cruise & heading? Ok, dat was het tijd voor flightschool.
pi_36836740
fillipe - pak eens een leuk flightplan van www.dutchvacc.nl . Zijn real world flightplans meestal, en ik denk dat je wel bekend bent met SID's en STAR"s?
pi_36838007
Is X-Plane ook zo goed als MS FS 2004?
of minder goed?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_36851877
X-plane ken ik niet, althans nooit geprobeerd oid.

En ik zal vanmiddag eens wat screenshots posten, misschien kunnen jullie dan ontdekken wat ik verkeerd doe qua ILS.
pi_36858591
Ok lieve kijkbuiskinderen, wat doe ik nou verkeerd? (Vast nogal wat, maar goed, ben er om te leren )

Zeer korte vlucht, van Tenerife South naar Tenerife Nord. Flightplan gemaakt, VOR.

Sorry trouwens voor de grote screenshots, maar anders is de informatie niet goed leesbaar.

----

1)

ILS freq ingevuld bij NAV 1 en active gemaakt.
Approach course ingevuld.

2)

Positie tov runway.

3) Instellingen cockpit.

4) Instellingen cockpit + NAV

5) Lekker basic plane, lekker oefenen, sfeer impressie

Nou ik ben benieuwd, alvast bedankt.
pi_36858818
Ah even de HDG knop uitzetten die heeft een hogere prioriteit dan de APP knop namelijk, en dan aligned hij wel
pi_36860038
Ah bedankt, en de ALT knop dan? Moet ik die aanlaten zodra ik APP inschakel en hij hem oppikt of moet ik die wel even uitzetten?
pi_36860249
Alt ook uit zetten, en eenmaal aligned kan je 'm het best op het handje verder vliegen is even moeilijk in het begin, maar hoe meer je het doet hoe leuker het is
pi_36860462
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 17:20 schreef TC_Artemis het volgende:
Alt ook uit zetten, en eenmaal aligned kan je 'm het best op het handje verder vliegen is even moeilijk in het begin, maar hoe meer je het doet hoe leuker het is
Super super super, het is gelukt! Ontzettend bedankt
pi_36861968
Hou er wel rekening mee dat als je eenmaal aligned bent je met de snelheid de hoogte regeld, en met de pitch de snelheid, klinkt gek maar in praktijk werkt het nou eenmaal zo
pi_36862113
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 18:19 schreef TC_Artemis het volgende:
Hou er wel rekening mee dat als je eenmaal aligned bent je met de snelheid de hoogte regeld, en met de pitch de snelheid, klinkt gek maar in praktijk werkt het nou eenmaal zo
Ah vandaar, ik zette net inderdaad ALT uit en ik kieperde naar beneden. Zat rond de 150, dus hoe hoger je snelheid hoe hoger je uitkomt (klimt) ?
pi_36864124
Zijn er trouwens ook repaints van de standaard vliegtuigen in FS 2004? Als ik bijvoorbeeld op avsim een 737 download dan heb ik uiteraard een andere repaint alleen zit ik met het feit dat de virtuele cockpit verdwenen is. Ik wil dus graag wel een 'standaard' vliegtuig gebruiken alleen dan met simpelweg alleen maar een andere paint, zodat ik dus wel de standaard virtuele cockpit kan gebruiken.
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:18:14 #124
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36866006
Even terugkomend op ILS en vluchtplanning. Het is sowieso wel handig om FSNavigator te voorzien van alle aan,- en uitvliegroutes; de zgn SID's en STARS, waar TC_Artemis het al eerder over had.

Download ze hier (linksboven: 'SID/STAR basis package') en plemp alles in de map:
C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Modules\FSNavigator\SidStar

Als je FSNavigator gebruikt, is het misschien wel handig om het programma een aantal belangrijke zaken weer te laten geven. Persoonlijk heb ik de volgende opties ingeschakeld:

Vooral het 9de ILS icoontje (gele pijltje) is in jouw geval handig.
Later meer over het plannen van je vlucht.
pi_36866037
Filipe, als het goed is, hoef je HDG niet uit te zetten, die gaat vanzelf uit als de ILS actief wordt...
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:21:36 #126
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36866149
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 20:19 schreef Saekerhett het volgende:
Filipe, als het goed is, hoef je HDG niet uit te zetten, die gaat vanzelf uit als de ILS actief wordt...
Hetzelfde geldt voor de hoogte (ALT).
  dinsdag 11 april 2006 @ 20:52:59 #127
79638 Davidboaz
I want more.
pi_36867395
Een vluchtje plannen van Amsterdam naar Luxemburg (EHAM-ELLX) doe je in FS2004 zo in je FLIGHT PLANNER:

Klik na stap 1 t/m 4 op 'Find Route' en je staat aan de gate.

Klik op F9 om je vluchtplan te maken in FS Navigator en klik rechtsonder de opties aan zoals in mijn vorige post. Zoals je ziet bestaat FS NAvigator uit drie grote vakken. Je begint linksboven.

Selecteer het vakje ID en tik bij Inputline de ID van je DEPARTURE in. In dit geval (voor Amsterdam) EHAM. Klik dan op enter. Je zult alle startbanen zien (runways/ rwy's). Sleep één van die banen (bijvoorbeeld 27) naar het vak rechts ernaast.

Voer hetzelfde uit met je ARRIVAL airport ELLX (Luxemburg). Sleep een van de banen ook naar het vak rechts. Je ziet nu het volgende:

Klik nu op de knop PLAN en selecteer CALCULATE AUTO ROUTE.
Selecteer high altitude airways en selecteer SID en STAR.

Klik 'OK' en FS NAvigator zal je route calculeren.

Klik ook even op het icoontje met het HAMERTJE bovenin. Het tabblad FMS heb ik zo geconfigureerd:

Zo kun je zelf je hoogte en snelheid blijven bepalen.

Als je op OK hebt gedrukt, let dan even op de knop 'Fly FP' aan de linkerkant van FS Navigator. Als je eenmaal opgestegen bent kun je die inschakelen om je vluchtplan te vliegen zoals de navigator die heeft berekend.

Je kunt nu naar baan 27 taxiën, opstijgen en je vluchtplan vliegen mbv FS Navigator. Uiteraard zijn er meer realistische manieren om je vliegtuig instrumentaal van waypoint naar waypoint te laten vliegen, maar hiermee kom je -voor nu- waarschijnlijk al een stukje verder.

Vragen zijn welkom; aanvullingen + op,- en aanmerkingen ook.
Succes.
pi_36869980
Je bent geweldig, ontzettend bedankt voor je hulp.

Op dit moment onderweg van Paris naar Gran Canaria:

*Ultimate Terrain Europe
pi_36876386
Hmm morgen ga ik dit spel weer eens proberen, heb nu toch nieuwe videokaart
misschien helpt het iets

maar wat zijn echte must have add-ons
of mods ?

Bedoel, vliegtuigen, scenery, weer
gewoon alles

[ Bericht 28% gewijzigd door Nick-GizMo op 12-04-2006 01:44:46 ]
pi_36883134
quote:
Op woensdag 12 april 2006 01:17 schreef Nick-GizMo het volgende:
maar wat zijn echte must have add-ons
of mods ?

Bedoel, vliegtuigen, scenery, weer
gewoon alles
Tsja must-have.. Ligt er ook maar net aan wat voor systeem je hebt staan, slurpt best veel op namelijk.

Scenery Schiphol - Cloud 9 Schiphol, EHAM (payware)
Scenery Europa - Ultimate Terrain Europe (Flight one software) (payware)
AI traffic - Ultimate Traffic (Flight one software) (payware)
Flytampa - Verschillende vliegveld scenery (payware)
Activesky 6 - Zeer mooie weer-effecten, wolken etc.

---

En vliegtuigen tsja, met echte pay-ware 747's etc zou ik pas aan beginnen als je al een gevorderde vlieger bent. Iets lastiger. Maar mocht je ermee willen beginnen :

PMDG - www.precisionmanuals.com/ (737 - 600/700) (payware)
Ariana - http://www.arianedesign.com/ (737 - 800) (payware)

---

Gratis vliegtuigen, downloads etc:

AVsim - www.avsim.com

[ Bericht 6% gewijzigd door Fillipe op 12-04-2006 12:28:47 ]
pi_36921638
mja ik vlieg met me toetsenbord, is soms lastig
vind het wel grappig
pi_36966508
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:59 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Haha, handig hé 2 fora's Ik had hem hier al eens gepost, nou niet specifiek in dit topic inderdaad.

Het filmpje is hier te downloaden. Co-piloot die je vrij vaak in beeld ziet is vriend van m'n broer en vliegt voor Easyjet. Dat is zo'n beetje de informatie, enjoy
Heb jij dit filmpje zelf gemaakt?
  maandag 17 april 2006 @ 13:03:11 #133
79638 Davidboaz
I want more.
pi_37029661

pi_37029898
quote:
Op donderdag 13 april 2006 14:38 schreef Nick-GizMo het volgende:
mja ik vlieg met me toetsenbord, is soms lastig
vind het wel grappig
toetsenbord is extreem kut om mee te vliegen man ik had juist speciaal voor FS een joystick gekocht
pi_37041251
quote:
Op maandag 17 april 2006 13:03 schreef Davidboaz het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi! Welke payware kist is dat?
pi_37041687
quote:

[..]

Heb je dit filmpje zelf gemaakt?
pi_37042624
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:28 schreef Louterman het volgende:

[..]

Heb je dit filmpje zelf gemaakt?
Nee, uiteraard niet.
pi_37045256
Een klasgenoot heb ik ook over dit filmpje gehoord, misschien dat hij het wel heeft gemaakt en de ruwe beelden heeft.
pi_37045612
quote:
Op woensdag 12 april 2006 12:19 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Tsja must-have.. Ligt er ook maar net aan wat voor systeem je hebt staan, slurpt best veel op namelijk.

Scenery Schiphol - Cloud 9 Schiphol, EHAM (payware)
Scenery Europa - Ultimate Terrain Europe (Flight one software) (payware)
AI traffic - Ultimate Traffic (Flight one software) (payware)
Flytampa - Verschillende vliegveld scenery (payware)
Activesky 6 - Zeer mooie weer-effecten, wolken etc.

---

En vliegtuigen tsja, met echte pay-ware 747's etc zou ik pas aan beginnen als je al een gevorderde vlieger bent. Iets lastiger. Maar mocht je ermee willen beginnen :

PMDG - www.precisionmanuals.com/ (737 - 600/700) (payware)
Ariana - http://www.arianedesign.com/ (737 - 800) (payware)

---

Gratis vliegtuigen, downloads etc:

AVsim - www.avsim.com
Ik koop niks erbij, heb al een paar mooie dingen kunnen vinden
pi_37046916
Flight1 - Ground Environment v1.06
FS2004 Cloud9 Schiphol
FS2004 AphaSim Megapack
FS2004 Aircraft Add-On: Flight1 - 441 Conquest II v2.1
FS2004 German Airports Vol 4
FS2004 Utility Add-On: Flight1 - Flight Environment v1.3
FS2004 PSS Concorde

Nu ff installen, jammer dat ik geen joystick heb
pi_37047791
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
Flight1 - Ground Environment v1.06
FS2004 Cloud9 Schiphol
FS2004 AphaSim Megapack
FS2004 Aircraft Add-On: Flight1 - 441 Conquest II v2.1
FS2004 German Airports Vol 4
FS2004 Utility Add-On: Flight1 - Flight Environment v1.3
FS2004 PSS Concorde

Nu ff installen, jammer dat ik geen joystick heb
Als je dat allemaal kunt kopen, is een joystick een koopje.

Cloud9 gaat niet werken
pi_37125340
Topic maar weer even wat levendiger maken . Als ik met de Fokker vlieg, dezelfde die ook op bovenstaande screenshots van Davidboaz staan, hoor ik niet dat het vliegtuig de ILS oppakt. Hij pakt hem wel degelijk op, alleen hoor ik die localizer of die bacons niet piepen. Iemand enig idee?

En nog een vraag, heeft iemand een linkje waar ik voor de originele 747's in het spel, textures kan downloaden? Op deze manier behoud je je virtuele cockpit. Die verlies je als je bijvoorbeeld een 747 van Project Opensky download. Dus ik zoek plaatsvervangende texture/liveries voor de standaard 747's in FS.

[ Bericht 21% gewijzigd door Fillipe op 20-04-2006 13:51:13 ]
pi_37129245
quote:

[..]

Nee, uiteraard niet.
@ FILLIPE

Hoe kom jij aan dit filmpje, weet jij misschien wie de maker is, aangezien je de co-piloot ook kent?
pi_37131189
quote:
Op donderdag 20 april 2006 15:33 schreef Louterman het volgende:

[..]

@ FILLIPE

Hoe kom jij aan dit filmpje, weet jij misschien wie de maker is, aangezien je de co-piloot ook kent?
Ik kom aan dat filmpje via m'n broer die die co-piloot kent, vandaar
pi_37132416
Trouwens wat is het verschil tussen; Mesh en de andere terrains? Wat is mooier of cq beter? Kan Global Mesh downloaden van 8GB, of is het verstandiger om 1x Ultimate Terrain Europe en 1x Ultimate Terrain USA te installeren? En is dat ook mooier?
pi_37238608
quote:
Op maandag 17 april 2006 22:59 schreef Kevin1Bravo het volgende:

[..]

Als je dat allemaal kunt kopen, is een joystick een koopje.

Cloud9 gaat niet werken
Kopen?
Ik koop niks als ik niet zeker weet, of ik het gebruik.
Cloud 9 deed het wel gewoon.

maar ja, FS2004 ligt er weer af. had het wel weer gehad er mee. en moest toch vrije ruimte hebben
  maandag 24 april 2006 @ 16:51:51 #147
79638 Davidboaz
I want more.
pi_37248784
Ik gebruik de Saitek x45 en die staat voor iets meer dan ¤100,- bij de MediaMarkt.

pi_37248939
Heftig ding
Ik gebruik een Xtreme 3d Pro, en die was maar een paar tientjes..
pi_37249162
Mooie joystick's mannen, ik heb een vrij simpele van microsoft.

Maar om het nogmaals te proberen , weet iemand van jullie hoe je je virtuele cockpit behoud als je vliegtuigen van Project Opensky download van bijvoorbeeld avsim? Of kan je die apart downloaden? Of weten jullie hoe je de standaard (737/747) vliegtuigen puur een andere texture kan geven? Op die manier behoud je je VC namelijk.

Alvast bedankt
pi_37249711
Er zijn genoeg textures te krijgen toch, van de standaardvliegtuigen in FS2004. En je kan ook voor vliegtuigen losse virtualcockpits downloaden ( http://www.simviation.com ). Ik gebruik de virtual cockpit toch niet om dingen aan te passen, dus ik mis m nooit zo als ie er niet is.. Tis meer eye candy
pi_37250436
Mmm ja dat is wel waar, maar het heeft toch wel iets extra's
pi_37250770
Maar als ik panels download zijn die puur voor de 2d-cockpit als ik het goed begrijp? Hoe krijg ik dan een VC, moet ik dan gauges downloaden?
pi_37352866
Gelukt allemaal, wat is een normale ILS approach speed voor een 767? Rond de 190/200 knots? Een 737 zit op de 150 knots.
pi_37353265
Ligt puur aan het gewicht van het vliegtuig, ook flaps etc. Ligt meestal rond de 135kts bij 737's.
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:43:45 #155
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37371731
Ik ben inmiddels ook weer gaan "vliegen" van de week een korte vlucht Sydney - Melbourne gedaan prachtige aankomst alleen was vergeten mijn landingsgestel uit te klappen

maar hoe zit dat met flaps wat is het beste voor welke snelheid want daar ben ik nog niet geheel over uit
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_37375238
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:43 schreef WEST het volgende:
Ik ben inmiddels ook weer gaan "vliegen" van de week een korte vlucht Sydney - Melbourne gedaan prachtige aankomst alleen was vergeten mijn landingsgestel uit te klappen

maar hoe zit dat met flaps wat is het beste voor welke snelheid want daar ben ik nog niet geheel over uit
Een 737 land ik meestal met flaps 30 en approach speed 140/150 knots.
pi_37375737
Random screenshots met m'n 737 van Easyjet:

vrijdag 28 april 2006 @ 19:44:53 #158
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37386277
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:45 schreef Fillipe het volgende:

[..]

Een 737 land ik meestal met flaps 30 en approach speed 140/150 knots.
met de snelheid zit ik op 150/160 en gebruik geen flaps maar dat zal ik wel ff bij doen. en niet vergeten landingsgestel
  vrijdag 28 april 2006 @ 19:47:17 #159
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37386343
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:01 schreef Fillipe het volgende:
Random screenshots met m'n 737 van Easyjet:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

mooie kist is het ook wel ik moet nog wat nieuwe kisten downloaden.
pi_37422756
net EHAM - EGLL gevlogen.. Op zich wil het nu allemaal wel lukken Alleen landen met de autopilot wil nog niet zo goed Iedere keer gaat er wel weer iets anders fout

PMDG 737-700 Lufthansa - Theres no better way to fly
  zondag 30 april 2006 @ 12:12:51 #161
37582 Snarf
pi_37422810
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:10 schreef LoggedIn het volgende:
net EHAM - EGLL gevlogen.. Op zich wil het nu allemaal wel lukken Alleen landen met de autopilot wil nog niet zo goed Iedere keer gaat er wel weer iets anders fout
Gewoon blijven oefenen
pi_37422959
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:12 schreef Snarf het volgende:

[..]

Gewoon blijven oefenen
Uiteraard..

maar toch is het best frustrerend als je een uur vliegt, alles perfect gaat, 100% perfect komt aanvliegen, en vervolgens alsnog zo eindigt:

!!
was mn vlucht van gisteravond, vandaag niet gecrasht was ook voor het eerst in lange tijd trouwens
  zondag 30 april 2006 @ 14:48:22 #163
79638 Davidboaz
I want more.
pi_37426564
Je moet er maar vanuit gaan dat dat in de loop der tijd beter gaat. Hier toch een paar tools.

Als je geen approach chart hebt en zonder FSnavigator (of een ander navigatieprogramma) vliegt, dan is het vrij moeiljk om de ILS frequentie van een baan te achterhalen, dus is het misschien aan te raden om FS navigator te downloaden. Zie vorige posts.

Dan de approach en landing.
Ik vlieg van Rome Fiumicino naar Elmas Mil op Corsica (LIRF-LIEE). Cruise altitude is 20000 voet; FL200.

Als ik zo'n 70 nautical miles (nm) tot Elmas te gaan heb krijg ik van ATC al een heading, clearance om te dalen en de baan die ik kan verwachten. Expect ILS runway 32.

Ik schakel De-Icing in, verlaag mijn snelheid en zet de daling in.

Dan word ik overgeheveld naar Approach, die me tot 2700 voet laat dalen en me de ILS clearance geeft.

Op dat moment zet ik de CRS op 320, want we landen op baan 32.
De NAV1 van de radio stem ik af op frequentie 109.50. Nu zie je op de HSI twee roze pijltjes die je positie t.o.v. de baan aangeeft (onderste horizontaal, rechter verticaal).

Nu kun je op de autopilot de APP (approach) knop indrukken. Je vliegtuig corrigeert zichzelf. Zodra het gecentreerd is (established on the localizer) zal het vliegtuig zelf de daling verder inzetten. Snelheid rond 160, flaps 15. Exacte settings zijn afhankelijk van het gewicht e.d.

Je kunt nu een straight in approach maken.

pi_37433884
Amen, goede uitleg
pi_37496306
Net in FS2002 met een 747-400 van kennedy intl in new york naar philedelphia intl gevlogen en geland. Compleet handmatig, met toetsenbord! Ik ben trots!
pi_37496476
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 21:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Net in FS2002 met een 747-400 van kennedy intl in new york naar philedelphia intl gevlogen en geland. Compleet handmatig, met toetsenbord! Ik ben trots!
met toetsenbord? ik zou er het geduld niet voor hebben

Joystick
pi_37496505
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:04 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Joystick
Ik heb er het geduld niet voor de joystick aan te sluiten voor die enkele keer dat ik vlieg
  dinsdag 2 mei 2006 @ 22:24:13 #168
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37497047
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:04 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Joystick
ik doe ook met toetsen, ik heb wel een race stuur maar daar kan je niet mee vliegen
pi_37497163
Oh god.. de ATC in FS is echt té slecht
pi_37509216
Ja klopt, je wordt ook altijd flink omgeleid.
pi_37516889
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:28 schreef TC_Artemis het volgende:
Oh god.. de ATC in FS is echt té slecht
Radar Contact 4
pi_37516896
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 22:05 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik heb er het geduld niet voor de joystick aan te sluiten voor die enkele keer dat ik vlieg
dat ding hangt gewoon altijd aan mn pc, en ik haal em van mn speaker af als ik em nodig heb..? niks aan en af sluiten, daar wordt je idd gek van
pi_37517894
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:56 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

dat ding hangt gewoon altijd aan mn pc, en ik haal em van mn speaker af als ik em nodig heb..? niks aan en af sluiten, daar wordt je idd gek van
1 Joystick.. 2 pc's.
pi_37518209
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 18:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

1 Joystick.. 2 pc's.
ah.. ja, ik ben ouderwets, heb maar 1 pc

pi_37584166
quote:
Op maandag 10 april 2006 07:51 schreef Louterman het volgende:
Ik denk dat niet want op vatsim is het echt as real as it gets ivao is wat minder daar in.Ik vlieg nu al een heletijd op vatsim en vind het daar prima je zou het een keer moeten proberen .
  vrijdag 5 mei 2006 @ 19:59:23 #176
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37584713
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 19:38 schreef piloot737 het volgende:

[..]

Ik denk dat niet want op vatsim is het echt as real as it gets ivao is wat minder daar in.Ik vlieg nu al een heletijd op vatsim en vind het daar prima je zou het een keer moeten proberen .
hoe werkt dat allemaal dan?
pi_37594665
Ik ben toch meer tevreden over Ivao dan over Vatsim.
pi_37597611
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de online mogelijkheden van FS 2004. Is het te doen als semi-gevorderde ?
  zondag 7 mei 2006 @ 02:39:27 #179
79638 Davidboaz
I want more.
pi_37620630
Ik pleit voor IVAO.
Niet omdat daar toch echt meer piloten en ATC'ers online zijn, maar ook vanwege de trainingen, tutorials, world tours, etc etc etc....

Bovendien is het redelijk toegankelijk en eenvoudig om überhaupt online te kúnnen vliegen. Simpelweg de Pilot client downloaden (ivAp), the Eye of IVAO (ivAe) waarmee je kunt zien wie allemaal online zijn, plus de zgn MTL's om ook andere piloten te kunnen zien in de toestellen waarin ze vliegen.

Aanmelden via http://ivao.aero/hq/. Dit kan geloof ik maar een keer, dus wees zorgvuldig. Als je je hebt geregistreerd, download en installeer je de drie bovenstaande onderdelen. De MTL's duren het langst.

Start FS2004 en eenmaal aan de gate, druk je op ALT en je ziet in je menu ook een optie om ivAp te starten. Je squawkbox komt in beeld en vervolgens kun je gaan connecten met je gebruikersnaam en wachtwoord. Daarna ook Multiplayer connecten (menu -> bestand) en je hebt volledig contact.

Kies wel een geldige callsign. Vliegtuigen van dezelfde maatschappij dragen als callsign in ieder geval dezelfde drie vaste beginletters, bijvoorbeeld KLM voor KLM en TRA voor TRANSAVIA. Plak er nog drie willekeurige cijfers achter en je hebt een callsign.

Virtueel vliegen houdt in dat de procedures grootendeels hetzelfde zijn als in het echt, evenals de vluchtroutes, die je inmiddels feilloos kunt plannen met FSNavigator (toch?)

Raak bekend met een aantal clearances. Na het maken en versturen van een vluchtplan zul je op de radio van je vliegtuig contact moeten maken met DELIVERY, GROUND, de TOWER, APPROACH of RADAR. Is er op een bepaalde luchthaven geen delivery online, dan maak je contact met GROUND om je eerste clearance aan te vragen en zo verder. Frequenties achterhaal je via de MAP van ivAe of via je squawkbox en stel je in op COM1 van je radio. Wellicht overbodig, maar je frequentie stel je op COM1 in op de rechter kolom en kopiëer je naar links (active) door op het zwarte dubbelpijltje tussen de twee frequentiedisplaytjes te drukken.

Contact maken met ATC verloopt via Teamspeak. Geen zorgen, het downloaden daarvan verloopt automatisch. Teamspeak hoef je verder niet te configureren, behalve dan, dat je PUSH TO TALK moet instellen, zodat je te horen bent als je een toets indrukt en niet continu je mic open staat. Zijn ze niet zo blij mee op IVAO.

Dan even iets ingewikkelds: om teamspeak ook je callsign over te laten nemen, zul je in ivAe je callsign moeten instellen. Open ivAe, kies uit het menu -> SETTINGS -> GENERAL en daar vul je je callsign in.

Ok, en dan de lucht in.
Een vluchtje plannen kun je inmiddels, dus je hebt de volgende toestemmingen nodig:

IFR clearance (bij DEL of GND)

Grijp pen en papier, want als je om IFR clearance vraagt krijg je niet alleen goedkeuring van je vluchtplan, maar ook een bevestiging van je uitvliegroute, je squawkcode, initial flightlevel, de active runway en local Q&H (als je dat nog niet wist).

STARTUP & PUSHBACK clearance/ START&PUSH (GND)

TAXI clearance (GND)

Het is altijd handig om een GROUND MOVEMENT CHART van een luchthaven te hebben. Google en gij zult vinden. Ook te downloaden via IVAO.

DEPARTURE/ TAKEOFF clearance (incl. runway LINE-UP) (TWR)

TWR zal je overhevelen naar APPRACH (APP) en APP weer aan RADAR/ CENTER (CTR)

Op een clearance volgt altijd een exacte readback, van jou.

Bij aankomst verloopt alles weer in in omgekeerde volgorde.
Teamspeak op IVAO is geen chatbox; er wordt gecommuniceerd zoals piloten dat gewend zijn. Wil je uitleg dan zul je je even moeten afzonderen op een apart kanaal.

Is er geen ATC'er online, dan stel je COM1 op je radio in op frequentie 122.80 (UNICOM) en communiceer je je intenties met andere piloten via de 'chatbalk' in je squawkbox.

Op welke manier je clearances vraagt heb je in FS2004 kunnen volgen; gebruik dat eerst maar als leidraad, dan rol je vanzelf verder. Luister goed naar andere piloten. Zet in je vluchtplan desnoods wat je pilot status is, dan is er genoeg begrip. Niet bekend met een procedure; zeg dat dan gewoon en het wordt uitgelegd. Het is niet handig om op eigen houtje een procedure uit te voeren. Ik herinner me dat ik in het begin vrolijk op Stuttgart airport ben gaan taxiën in een regenachtige nacht toen een dame op de toren me vriendelijk doch dringen verzocht om vooral eerst even op mijn taxi clearance te wachten, dus daar ging: Kee El ÈM toew seven eight is rrready to taaxi...

En één aanradertje:
begin niet direct op Schiphol.

Veel plezier.

op,- en aanmerkingen, plus toevoegingen zijn welkom.

[ Bericht 0% gewijzigd door Davidboaz op 07-05-2006 03:05:45 ]
pi_37629843
Ik heb alleen FS2k2
pi_37635804
Initial altitude op schiphol? wat een fucking pruters op ivao
pi_37657074
Zo, wat een geweldige uitleg DavidBoaz, bedankt!

Weer even voor een kick zorgen met wat screenshots!

Zojuist vluchtje gemaakt met m'n Transavia van Istanbul - Antalya.

pi_37665283
Hier nog wat oude screenshots van mij

&lt;A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195"&gt;Click Here&lt;/A&gt; to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
pi_37665669
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:33 schreef Fillipe het volgende:
Zo, wat een geweldige uitleg DavidBoaz, bedankt!

Weer even voor een kick zorgen met wat screenshots!

hoe hou jij de textures op de bergen in de verte zo scherp Bij mij zou FS dat allang gefubart hebben?
pi_37665728
quote:
Op maandag 8 mei 2006 18:54 schreef sebabje het volgende:
en hoe kom jij aan die beestjes op de grond? zeker een of andere addon (die alleen op 3.8Ghz cpu's draait? )?
pi_37666626
quote:
Op maandag 8 mei 2006 18:54 schreef sebabje het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice, kan je me vertellen welk (gedownloade of 'pay-ware') vliegveld dat is? Daar zitten die extra's qua ground toch ook bij in?
pi_37666644
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:05 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

hoe hou jij de textures op de bergen in de verte zo scherp Bij mij zou FS dat allang gefubart hebben?
Euhm, sight-distance en alles op z'n max gooien
pi_37669467
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:06 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

en hoe kom jij aan die beestjes op de grond? zeker een of andere addon (die alleen op 3.8Ghz cpu's draait? )?
Dat is de scenery van Amsterdam gemaakt door Cloud9. En enkele andere add-ons zijn van PMDG zelf die bij de freigther worden geleverd
pi_37669503
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 11:10 schreef Fillipe het volgende:
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de online mogelijkheden van FS 2004. Is het te doen als semi-gevorderde ?
Of je nu net begint met flightsimulator of als je al een tijd bezig bent , online vliegen is voor iedereen mogelijk . Kijk een keer op www.dutchvacc.nl en op www.vatsim.net Fillipe dan kom je er achter of het wat is
Groet
piloot 737
pi_37669533

Zegt genoeg
pi_37669565
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:40 schreef piloot737 het volgende:

[..]

Of je nu net begint met flightsimulator of als je al een tijd bezig bent , online vliegen is voor iedereen mogelijk . Kijk een keer op www.dutchvacc.nl en op www.vatsim.net Fillipe dan kom je er achter of het wat is
Groet
piloot 737
Of kijk op www.ivao.aero en op www.ivao.aero/nl
pi_37672473
Wat jij allemaal vertelt in je verhaal over ivao Davidboaz het zelfde wordt aangeboden door vatsim en dutchvacc alleen op een profesionele manier, en dat profesionele ontbreekt bij ivao helaas . Daarom raad ik vatsim aan met servinfo en nog veel meer

groet
piloot 737
  maandag 8 mei 2006 @ 22:37:01 #193
79638 Davidboaz
I want more.
pi_37674277
Ik heb geen ervaring op VATSIM, dus ik kan Fillipe niet uitleggen waarom hij als semi gevorderde zonder online ervaring beter kan beginnen VATSIM. Voor nu begijp ik dat er in ieder geval piloten op VATSIM vliegen die het team achter IVAO afdoen als 'prutsers' en de drempel nóg hoger leggen, door te stellen dat VATSIM "professioneler" zou zijn. Dus.....motiveer voor de gein eens steekhoudend; heeft die jongen misschien iets aan.
pi_37682441
Ik zeg niet dat ivao prutsers zijn ik zeg dat het er minder profesioneel gaat dan vatsim.
De ladder van vatsim is helemaal niet hoog want je kan je zelf aanmelden als lid en vliegen maar , je hoeft geen test te ondergaan ofzo je moet je zelf alleen aan de regels houden en niet zomaar wat weg vliegen .

groet
piloot 737
pi_37694702
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om voor mij nou eens op te sommen wat de verschillen zijn tussen Ivao en Vatsim.
pi_37695275
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:45 schreef Louterman het volgende:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om voor mij nou eens op te sommen wat de verschillen zijn tussen Ivao en Vatsim.
Er zijn haast geen verschillen alleen de ene doet het profesioneler dan de ander maar de instap is gelijk.als piloot kan je trainingen volgen bij vatsim maar ook als controller , en bij ivao is het het zelfde ik denk dat alleen de controller trainingen daar zijn ze bij vatsim erg strikt in de opleiding is bijna als in real life. Iedereen moet voor zich kiezen of ivao of vatsim ik spreek alleen mijn bevindingen uit vandaar .

groet
piloot 737
pi_37695411
Ik lees nu net ook dat er bij Ivao door meer mensen wordt gebruikt en dat er ook meer mensen tegelijk online zijn dan bij Vatsim.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 23:09:02 #198
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_37699548
jammer dat het engels is ook wel begrijpelijk maar snel engels lukt mij niet

pi_37742941
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 23:09 schreef WEST het volgende:
jammer dat het engels is ook wel begrijpelijk maar snel engels lukt mij niet

Nou ik denk dat je dat engels zo onder de knie hebt op internet gewoon doen .

groet

piloot 737
pi_37744023
Een beetje een non-vraag, aangezien er ongeveer meerdere antwoorden voor mogelijk zijn (ivm gewicht e.d) Wat is de gemiddelde approach speed (ILS localized) voor een 747-400 ? Telkens als ik gelocalized ben en de AP de altitude automatisch uitschakeld (in de glideslope) krijg ik warnings, en zak ik langzaam naar beneden en kom dus ver voor de runway uit (gecrashed). Oftewel, wat doe ik verkeerd en welke approach speed moet ik (gemiddeld) gezien gebruiken? Zat zelf aan de 190 te denken, maar dat werkte ook niet echt goed. Flaps heb ik trouwens op 20.
pi_37745151
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:17 schreef Fillipe het volgende:
Een beetje een non-vraag, aangezien er ongeveer meerdere antwoorden voor mogelijk zijn (ivm gewicht e.d) Wat is de gemiddelde approach speed (ILS localized) voor een 747-400 ? Telkens als ik gelocalized ben en de AP de altitude automatisch uitschakeld (in de glideslope) krijg ik warnings, en zak ik langzaam naar beneden en kom dus ver voor de runway uit (gecrashed). Oftewel, wat doe ik verkeerd en welke approach speed moet ik (gemiddeld) gezien gebruiken? Zat zelf aan de 190 te denken, maar dat werkte ook niet echt goed. Flaps heb ik trouwens op 20.
waarom kijk je niet in de FMC? Of vlieg je zonder (dat zal eigenlijk wel )?
pi_37808605
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:17 schreef Fillipe het volgende:
Hoi Fillipe een mooie app speed voor een 747 is ongeveer met full flaps 150 knots dat werkt, maar je moet niet te snel je flaps aan zetten want dan ga je zeker te snel naar beneden en dan crash je .Ik zelf gebruik ook de app knop niet want als je die in drukt duikt je kist ook naar beneden , het is eigenlijk een kwestie van timinggewoon blijven proberen tot je het juiste moment hebt gevonden voor je full flaps en landing gear .
Succes

Groet
Piloot 737
pi_38149809
hoy kan ik hier ook een vraagje stellen
ik wil weten hoe jullie aan die opties geraakt
bv: da vliegtuig laden en zo

groetje dimi
pi_38152989
quote:
Op zondag 14 mei 2006 10:05 schreef piloot737 het volgende:

[..]

Hoi Fillipe een mooie app speed voor een 747 is ongeveer met full flaps 150 knots dat werkt, maar je moet niet te snel je flaps aan zetten want dan ga je zeker te snel naar beneden en dan crash je .Ik zelf gebruik ook de app knop niet want als je die in drukt duikt je kist ook naar beneden , het is eigenlijk een kwestie van timinggewoon blijven proberen tot je het juiste moment hebt gevonden voor je full flaps en landing gear .
Succes

Groet
Piloot 737
Daar ben ik het niet mee eens...

In het echt gebruiken ze nooit full flaps bij een 744 maar altijd 25graden. De snelheid is afhankelijk van je gewicht ben je zwaar belaaden dan heb je een hogere snelheid nodig. Je gear zet je pas uit op de automarker. Als jij de ILS indraait ga je pas je speed terug brengen tenzij de ATC anders aangeeft.

Dan nog iets over de snelheid als jij je flaps uit doet op 25 graden en je fmc geeft bijvoorbeeld 150 aan dan moet je met 155 binnenkomen.

Mvg,
pi_38173541
Hallo ,zoals jullie waarschijnlijk zien ben ik pas nieuw op dit forum,ik heb al veel gelezen,maar zit nu zelf met een aantal vragen.
Ik ben pas geleden begonnen met fs2004,en kan redelijk goed vliegen met gps.Ik kom overal war ik heen wil,maar ik wil graag op de instrumenten vliegen,om te beginnen met vor.
Nu weet ik dat ik de vor frequentie in nav2 moet zetten en de ils freuqentie in nav 1,maar nu komt het.
Als ik bij de cesna bijvoorbeeld het aantal graden moet instellen met de obs knoppen,waar is dit dan van afhankelijk.Heeft het te maken met de richting waarin het vliegveld ligt of heeft het met de landingsbanen te maken.
Ik weet dat als ik baan 22 heb dat ik dan 220 graden moet invullen,maar als ik naar het vor baken vlieg,hoe weet ik dan welke richting ik moet instellen enz.
En dan nog 1 vraagje,hoe vind ik het makkelijkst de frequentie van het vor baken voor het vliegveld waar ik heen wil vliegen.
Bedankt in ieder geval voor het lezen,en als er iemand een reactie cq antwoord wil geven zou dat fantastisch zijn.

Dank alvast van een beginneling
Don69
pi_38184222
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 19:20 schreef Don69 het volgende:
Ik weet dat als ik baan 22 heb dat ik dan 220 graden moet invullen,maar als ik naar het vor baken vlieg,hoe weet ik dan welke richting ik moet instellen enz.
En dan nog 1 vraagje,hoe vind ik het makkelijkst de frequentie van het vor baken voor het vliegveld waar ik heen wil vliegen.
22 staat niet gelijk aan 220 graden. Het is een benadering, meestal kom je uit op 223 etc. Voor zowel de juiste koers als frequenties kan je in fs makkelijk gewoon kijken bij vliegveld informatie.
pi_38190643
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 04:40 schreef dimi89 het volgende:
hoy kan ik hier ook een vraagje stellen
ik wil weten hoe jullie aan die opties geraakt
bv: da vliegtuig laden en zo

groetje dimi
Hoi dimi
bedoel je het AI traffic zoja dan wordt dat standaart geladen. Je kan ook AI traffic downloaden bij FSinn op www.mcdu.com .

groet
Piloot 737
pi_38190760
Hoi Don69

Heb jij in je flightsim ook FS navigator daar kan je namelijk de vor in vinden ook de kan je de heading enzo zien , dus probeer dat is en lukt dat ook niet wil ik het graag horen van je

groet

piloot737
pi_38205026
Zal het eens gaan proberen.Heb net de fsnavigator gedownload.Ik laat nog iets horen,en alvast bedankt voor de tip
pi_38207845
Hoi Don69

geen dank zo helpen we elkaar
groet

piloot 737
pi_38208339
ok ik heb al wa gedown bedankt maar als ik nu 1 van die nieuwe vliegtuigen neem
dan is mijn panel weg :s
kunt ge me daar ook me helpen
ja ik weet er nu ook nie zoveel van want ik heb da spel nog maar juist

alvast bedankt
groetjes dimi
pi_38211702
da hier boven kan nog wa wachten ik heb een zwaardere probleem
als ik mijn flight plan wil openen dan val ik weg.
weet er iemand hoe da komt
ik heb dringend hulp nodig

groetjes dimi
pi_38215675
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:21 schreef dimi89 het volgende:
da hier boven kan nog wa wachten ik heb een zwaardere probleem
als ik mijn flight plan wil openen dan val ik weg.
weet er iemand hoe da komt
ik heb dringend hulp nodig

groetjes dimi
Hoi Dimi

Even een vraag hoebedoel je met het openen van je flightplan waar maak je flightplan in en in wat voor kist vlieg je
groet
piloot737
pi_38217832
Ik heb eerst even geprobeerd met de world map van fs zelf,en zo kan ik ook prima de ils frequntie achterhalen.Alleen ik snap niet hoe die vor op nav2 nu precies werkt.
Ik zie de frequentie,die voer ik ook in,maar dan........
Ik moet dus ook mijn vor 2 navigator instellen op .....graden.
Maar hoe weet ik nu welk getal daar moet komen,en moet ik op een bepaalde afstand van het vor baken zijn voordat ik hem oppik.
Als er soms een verwijzing is naar een pagina of tutorial,waar het simpel wordt uitgelegd ben ik weer een stukje verder op weg.
Heb er al veel over gelezen in het engels,maar het kwartje is nog niet gevallen.
pi_38221536
hoy piloot737 gewoon als ge uw vlucht wilt instellen bv: ebbr-->lfpg
en dan ok en dan fly now snapt ge maar vanaf ik nog maar op flight planner klilk valt heel da spel uit
en gewoon vliegen kan ik wel
bv: brussel vertrekken en gelijk waar naartoe vliegen
en ook als ik op mijn gps klik dan valt heel da spel uit dan ben ik terug gewoon op men bureaublad
ik snap het niet ik vlieg me de 737 overtalgemeen maar het heeft nix me de vliegtuig te maken

groetjes dimi
pi_38223471
Hoi dimi

Als je nu een goede vlucht wil plannen kijk dan is op euroute de flightplanner in Flightsim is niks , die moet je zeker niet nemen . http://notams.euroutepro.com/doc/rss.php ga daar heen download het en je kan dan zo de flightplan naar je FS navigator kopieren en je kan vliegen

Groet
Piloot737
pi_38223493
Hoi Don69

Ik zal zo wel ff kijken voor je hoe het zit je hoort snel van me

Groet

Piloot737
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:31:06 #218
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38224360
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 09:30 schreef piloot737 het volgende:
Hoi dimi

Als je nu een goede vlucht wil plannen kijk dan is op euroute de flightplanner in Flightsim is niks , die moet je zeker niet nemen . http://notams.euroutepro.com/doc/rss.php ga daar heen download het en je kan dan zo de flightplan naar je FS navigator kopieren en je kan vliegen

Groet
Piloot737
bestaat dat ook intercontinentale vluchten?
  vrijdag 26 mei 2006 @ 10:44:03 #219
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38224610
taxien moet dat via de slew mode?
pi_38228364
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:44 schreef WEST het volgende:
taxien moet dat via de slew mode?
je kan toch gewoon rijden?
pi_38232657
hoy piloot 737,

mai ik geraak aan die site gewoon nie aan uit en mijn engels is ook nie al te goe ik ben hier wa aant downe maar kweet zelfs nie voorwa het is
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:03:38 #222
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38232706
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 12:58 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

je kan toch gewoon rijden?
hoe dan? ik speel met keys
pi_38233908
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:03 schreef WEST het volgende:

[..]

hoe dan? ik speel met keys
parking brake eraf halen, gas geven, en sturen met je roer (ws [ ] toetsen oid, moet je ff kijken)?

Push back doe je met shift P
  vrijdag 26 mei 2006 @ 15:40:33 #224
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38233953
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:39 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

parking brake eraf halen, gas geven, en sturen met je roer (ws [ ] toetsen oid, moet je ff kijken)?

Push back doe je met shift P
zal ik bij de landing eens proberen zit nu nog in de lucht nabij barcelona
pi_38237449
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 10:31 schreef WEST het volgende:

[..]

bestaat dat ook intercontinentale vluchten?
hoi west

Voor intercontinentale vluchten kan je naar routefinder gaan op : http://rfinder.asalink.net/free/

Groet
piloot737
pi_38237606
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:01 schreef dimi89 het volgende:
hoy piloot 737,

mai ik geraak aan die site gewoon nie aan uit en mijn engels is ook nie al te goe ik ben hier wa aant downe maar kweet zelfs nie voorwa het is
Hoi Dimi

ga naar http://euroutepro.com naar de mainpage en dan zie je dit
EUroute Module - a free plug-in for Microsoft Flight Simulator that gives you instant and direct access to important flight plan data, such as route of flight, weather and alternate airports. Over 7500 routes are available.
dat moet je downloaden en dan zit je goed

groet

piloot737
  vrijdag 26 mei 2006 @ 18:08:59 #227
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38239178
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 17:20 schreef piloot737 het volgende:

[..]

hoi west

Voor intercontinentale vluchten kan je naar routefinder gaan op : http://rfinder.asalink.net/free/

Groet
piloot737
merci piloot, btw ben jij een echte piloot of ook een virutele piloot?
pi_38240430
hoi piloot 737

da is flink gedownload maar ik kan het niet op starten
moet ik heel da folderke ergens bij steken?
bv: C:\program files\microsoft games...
srry da ik zoveel vragen heb

groetjes dimi
pi_38260777
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 18:08 schreef WEST het volgende:

[..]

merci piloot, btw ben jij een echte piloot of ook een virutele piloot?
Hoi West

Wat ik ben laat ik in het midden maar ik weet heel veel van alles af .Maar wat ik doe daar beleef ik wel veel plezier aan

groet
piloot737
pi_38261052
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 18:44 schreef dimi89 het volgende:
hoi piloot 737

da is flink gedownload maar ik kan het niet op starten
moet ik heel da folderke ergens bij steken?
bv: C:\program files\microsoft games...
srry da ik zoveel vragen heb

groetjes dimi
Hoi dimi

Je mag zoveel vragen als je wil altijd goed om mensen te helpen , die folder zit in je C:\Documents and Settings en dan je map met je naam en in flightsim kan je hem gewoon openen als het goed is
Je voert een route in en die kan je opslaan in FS Navigator in het mappje plan ga het proberen ik hoor van je

groet
piloot737
pi_38262387
Van de week een leuke vluchtje gemaakt hier enkele screenshots:

Pin is out

Lining up

Full power

Rotate

KMSP city

The Sun

Nose

Departing

Chicago

Wing 2 Wing

3 aircrafts

F100

T/D

Turning

Incomming

Snow???

Turning Base

Parrallel landing

Busy

Clear to land after a go around

Reverse
pi_38262488
pi_38263537
quote:
Mooi filmpje!
Scroll maar verder naar benee!
pi_38268647
hoi piloot737

ik weet het niet ik heb ze op zijn plaats gezet maar volgens mij draait da spel gewoon nie normaal meer
ik wil het op nieuw instaleren maar da zal ook nie meer gaan er is een kras op een van die cd's
want mijn klein zusje heeft ze laten vallen dus opnieuw instaleren gaat ok nie en inverband met da mapke ik heb het op zijn plaats gezet maar ik merk er niks van ik weet het gewoon niet meer
het spel doet zeer raar

groetjes dimi
pi_38269084
Hoi Dimi

Krassen kan je wegwerken met koperpoets op smeren laten drogen en afwrijven
werk dat niet hoor ik het graag dan heb ik wel wat anders voor je

groet
piloot737
pi_38270266
Ik denk dat Dimi nog niet zo toe is aan vliegen . Anyway erg tof filmpje, weet iemand hoe dat nummer heet wat eronder gemonteerd zit?

Ik ga m'n PMDG weer opstarten
pi_38272031
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 15:39 schreef Fillipe het volgende:
Ik denk dat Dimi nog niet zo toe is aan vliegen . Anyway erg tof filmpje, weet iemand hoe dat nummer heet wat eronder gemonteerd zit?

Ik ga m'n PMDG weer opstarten
Dat nummer staat bij de aftiteling van het filmpje .

groet
piloot737
pi_38293969
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 11:47 schreef sebabje het volgende:
[kudde plaatjes]
heb jij niet dat je efis steeds uitpleurt?

* LoggedIn wil ook pmdg 747 vliegen
pi_38296203
quote:
Op zondag 28 mei 2006 10:23 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

heb jij niet dat je efis steeds uitpleurt?

* LoggedIn wil ook pmdg 747 vliegen
Nee daar heb ik geen last van
  zondag 28 mei 2006 @ 14:46:09 #240
79638 Davidboaz
I want more.
pi_38300843
The mighty 777-200 boven Frankrijk:

pi_38310125
vliegen enzo ben ik wel aan toe het gaat heel goed maar pc doet nie wa ik vraag
en ik heb optmoment thuis geen koperpoets ik zal het een van tees dagen eens in huis halen

groetjes dimi
pi_38310477
Mooie screens David! Zal er binnenkort ook weer eens wat maken
pi_38313542
quote:
Op zondag 28 mei 2006 12:18 schreef sebabje het volgende:

[..]

Nee daar heb ik geen last van
ik ook niet meer

maar jeetje wat is die checklist lang als je daar voor het eerst doorheen wandelt.. tegen de tijd dat ik klaar was had ik echt geen zin meer om nog te vliegen
pi_38313913
Hele leuke plaatjes ik zal er ook ff 1 plaatsen

Dit is nou mijn kist de 737 van Transavia

groet

piloot737
  zondag 28 mei 2006 @ 21:38:27 #245
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38314197
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:32 schreef piloot737 het volgende:
Hele leuke plaatjes ik zal er ook ff 1 plaatsen
[afbeelding]

Dit is nou mijn kist de 737 van Transavia

groet

piloot737
jij vliegt dus voor transavia
pi_38314466
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:38 schreef WEST het volgende:

[..]

jij vliegt dus voor transavia
Jij zegt het west

groet
piloot737
  zondag 28 mei 2006 @ 22:53:48 #247
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38318030
quote:
Op zondag 28 mei 2006 21:43 schreef piloot737 het volgende:

[..]

Jij zegt het west

groet
piloot737
jammer dat me ogen en gehoor niet goed zijn anders was ik zeker piloot geworden
pi_38324534
quote:
Op zondag 28 mei 2006 22:53 schreef WEST het volgende:

[..]

jammer dat me ogen en gehoor niet goed zijn anders was ik zeker piloot geworden
Nou west het lijkt leuk maar dat is het niet altijd

Groet
piloot737
  maandag 29 mei 2006 @ 09:59:00 #249
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38325316
quote:
Op maandag 29 mei 2006 09:12 schreef piloot737 het volgende:

[..]

Nou west het lijkt leuk maar dat is het niet altijd

Groet
piloot737
dat is zo, maar elke baan heef z'n voor en nadelen
pi_38326430
Hoi west

klopt elke baan heeft voor en nadelen ,daar heb je gelijk in

groet
piloot737
pi_38329298
Ik geloof er geen reet van dat Piloot737 echt een piloot is. Maar goed, ben nou eenmaal niet zo naief . Kom maar met bewijzen, met simpelweg een account aanmaken ben je er nog niet .

Weet iemand trouwens een goede mesh voor europa/usa?
pi_38331582
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:10 schreef Fillipe het volgende:
Ik geloof er geen reet van dat Piloot737 echt een piloot is. Maar goed, ben nou eenmaal niet zo naief . Kom maar met bewijzen, met simpelweg een account aanmaken ben je er nog niet .

Hoi Fillipe

Een goede mesh is ultimate terrain dat is 1 van de beste op dit moment die heb je zowel in europe als in usa die zijn van flight1 software

groet
piloot737
pi_38412551
dag,

een aantal vragen. (Microsoft Flight Simulator 2004)

- In de Cessna, wanneer gebruik ik de Avionics

- O M I, blauw rood en wit gekleurd. rechtsbovenin. wanneer gaan ze branden.

- als ik een frequentie heb ingevoerd, bv voor VOR1, dan stel ik de indicator met de obs in en dan weet ik welke koers ik moet volgen?

- wanneer gebruik ik het beste de VOR2 indicator.
ik heb de NAV1 ingesteld op 113.0 en NAV2 op 112.30. als ik nu autopilot doe dan gaat hij netjes via NAV1, komt dit doordat ik de naald van de VOR1 heb ingesteld of kijkt hij naar de NAV1 frequentie?

- als ik bovenstaande doe, en klik op nav in de autopilot, dan gaat ie nav1/vor1 volgen, als switch naar nav2/vor2 dan volgt ie dat niet. hij kijkt dan dus naar de vor1 ten alle tijden? en niet hoe ik de naals van vor2 heb ingesteld? ik kom er maar niet achter.

- ik heb de Logitech Freedom 2.4, na enige korte tijd als ik hem niet gebruik gaat de Chessna zijn eigen gang, ligt het aan een instelling of aan de Logitech? hij gaat dan bv meer gas geven. ( bij auto pilot.)

- gaan de lichten automatisch aan of moet dat handmatig, zoals bcn strobe, land, taxi.

BVD

[ Bericht 20% gewijzigd door fstrie op 31-05-2006 16:29:16 ]
pi_38499811
Korte impressie van m'n vlucht van Bonaire naar St. Maarten om te landen op het o-zo mooie Princess Juliana airport. Het vliegveld (kleine add-on) is te downloaden op avsim.com!

pi_38502359
Ja hele mooie shots alleen lijkt het bij die ene waar je vanachter kijkt naar de runway of je heel erg naar beneden duikt

Groet

piloot737
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:16:37 #259
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38511690
quote:
Op maandag 29 mei 2006 12:10 schreef Fillipe het volgende:

ach ja wie weet mischien niet.

maar ik lees meer vliegtuigforums
pi_38558542
Hallo Allemaal

Ben net terug uit rotterdam voor de 747 van Qantas was een mooi spektakel
om een 747 daar te zien hier een paar shots

groet
piloot737
  maandag 5 juni 2006 @ 14:41:57 #261
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38558707
wat moest die Qantas daar?

edit:
quote:
Een zeldzame gebeurtenis op een prachtige pinkstermorgen: een Boeing 747-400 van Qantas op Rotterdam Airport. De luchthaven is doorgaans alleen uitwijkhaven voor dergelijke toestellen. De gelegenheid was ook bijzonder: de transfer van het Australische voetbalteam, inclusief trainer Guus Hiddink, naar Frankfurt voor het WK.
dat was er dus

bron

[ Bericht 91% gewijzigd door WEST op 05-06-2006 14:47:11 ]
pi_38559235
waar kan je nou een beetje leuk fotos nemen op ehrd? overal staan van die klotehekken om te voorkomen dat je iets kan zien
pi_38559671
quote:
Op maandag 5 juni 2006 15:02 schreef LoggedIn het volgende:
waar kan je nou een beetje leuk fotos nemen op ehrd? overal staan van die klotehekken om te voorkomen dat je iets kan zien
Je ziet het maar ik heb redelijke foto's vind ik zelf

groet
piloot737
pi_38559699
quote:
Op maandag 5 juni 2006 15:18 schreef piloot737 het volgende:

[..]

Je ziet het maar ik heb redelijke foto's vind ik zelf

groet
piloot737
je quote me, waarom geef je dan geen antwoord? en het zijn idd redelijke fotos, als het kutfotos waren had ik niet hoeven vragen waar je was gaan staan
pi_38562216
Ik stond bij de vliegschool vandaar

groet
piloot737
  dinsdag 6 juni 2006 @ 12:47:32 #266
99295 perezoso
blankjoekel
pi_38587694
Heb Ground Environment van flight1 geinstalleerd maar ik zie geen verschil.
alles aangevinkt en geinstalleerd, als het klaar is sluit ik het venster en start FS maar ik zie geen verschil, maakt niet uit over welke bergen ik vlieg, moet ik iets bijzonders instellen ?
pi_38588456
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 12:47 schreef perezoso het volgende:
Heb Ground Environment van flight1 geinstalleerd maar ik zie geen verschil.
[afbeelding] alles aangevinkt en geinstalleerd, als het klaar is sluit ik het venster en start FS maar ik zie geen verschil, maakt niet uit over welke bergen ik vlieg, moet ik iets bijzonders instellen ?
dat vraag ik me dus ook af. ik zag ook geen verschil dr zal wel iets fubar zijn ofzow
  donderdag 8 juni 2006 @ 19:08:22 #268
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_38666420
ik heb net fs2004 via marktplaats gekocht.
kan hem vanavond ophalen...
ben heel benieuwd en het zal wel even zwoegen worden om het onder de knie te krijgen
Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
Rudedeltatoedeloe :W
pi_38668038
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 19:08 schreef rudedeltadude het volgende:
ik heb net fs2004 via marktplaats gekocht.
kan hem vanavond ophalen...
ben heel benieuwd en het zal wel even zwoegen worden om het onder de knie te krijgen
ik mag hopen dat je op zn minst een dvd krijgt dan
pi_38668996
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:00 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

ik mag hopen dat je op zn minst een dvd krijgt dan
Ik heb hem hier op 4 cd'tjes Moet hem eigenlijk even branden naar een DVD
pi_38672097
Is nu voor paar euro's te krijgen bij E-plaza dacht ik.
pi_38673273
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 20:26 schreef sebabje het volgende:

[..]

Ik heb hem hier op 4 cd'tjes Moet hem eigenlijk even branden naar een DVD
idd.. dat geswitch steeds met installeren is echt zo kut

niw.. ik moet nog een keer windows formatten, mss dat het dán in staat is om mn audio kaart fatsoenlijk te installeren.. dan kan ik weer vliegen
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:47:32 #273
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_38689891
haha.... net geprobeerd vanaf Teuge op te stijgen met een 747... de baan was aan de korte kant!
pi_38708034
Ben weer eens onderweg naar London Heathrow. Hele mooie screenshots gemaakt ik zal ze zo even posten
pi_38708288
Ik kan niet meer een FS spelen na elke 5minuuten loopt ijn FS hard vast en reboot mijn PC.
Amstelveen de beste
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:00:35 #276
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_38710263
ben trouwens vanmiddag compleet de verkeerde kant opgevlogen.
wilde ff met een Cessna van Schiphol naar Rotterdam Airport, ik heb hem uit eindelijk maar op Texel stilgezet
pi_38710604
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:00 schreef rudedeltadude het volgende:
ben trouwens vanmiddag compleet de verkeerde kant opgevlogen.
wilde ff met een Cessna van Schiphol naar Rotterdam Airport, ik heb hem uit eindelijk maar op Texel stilgezet
dat heb je ook niet gelijk door ofzow
  zaterdag 10 juni 2006 @ 04:19:52 #278
108864 rudedeltadude
Rue de la Tude
pi_38715206
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:13 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

dat heb je ook niet gelijk door ofzow
nee ik niet, maar ik ben nieuw
pi_38715415
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 04:19 schreef rudedeltadude het volgende:

[..]

nee ik niet, maar ik ben nieuw
maar je moet toch wel enigzins bekend zijn met de nederlandse topografie? als je opstijgt en je ziet opeens het ijsselmeer en de waddeneilanden voor je liggen, dan is het logisch dat rdam de andere kant op is?
pi_38716816
Kijk anders ook eens naar je heading indicator
pi_38716967
Gister weer eens een vluchtje vanaf Amsterdam naar London gemaakt. De zon ging net onder dus ik dacht ik kan jullie dit niet laten missen.

Enjoy

The sun is going under

Tower Bridge

London Eye

TowerBridge again

Heathrow Airport

On Final rwy 09L

Taxi to Terminal 3 Gate 324
  zaterdag 10 juni 2006 @ 10:42:25 #282
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_38717075
Ik heb eigenlijk het geduld niet voor dit spel, maar het is toch erg leuk. Ik ben eigenlijk niet de doelgroep, maar ik ga meestal gewoon met een Cessna wat rondvliegen
pi_38830525
Kan een van jullie mss ff de links posten naar de "Must Haves" voor minimaal cool online te kunne vliegen maar ook te kunnen genieten van de grondwerken alvast bedankt
  woensdag 14 juni 2006 @ 09:36:44 #284
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38839932
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:42 schreef Eland het volgende:
Ik heb eigenlijk het geduld niet voor dit spel, maar het is toch erg leuk. Ik ben eigenlijk niet de doelgroep, maar ik ga meestal gewoon met een Cessna wat rondvliegen
hoeft toch ook niet, zet hem bij lange vluchten op de automatische piloot als je even boodschapjes moet doen
pi_38841990
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 09:36 schreef WEST het volgende:

[..]

hoeft toch ook niet, zet hem bij lange vluchten op de automatische piloot als je even boodschapjes moet doen
.. maak dan een kortere vlucht? Ik ga hoogstens naar beneden om een nieuw biertje te halen, voor de rest blijf ik er altijd bij
pi_38842247
volgens mij heb ik dit spel verwijderd,
en nu heb ik een nieuwe pc, hopelijk had ie het nu wel goed gedaan
pi_38842323
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:13 schreef Nick-GizMo het volgende:
volgens mij heb ik dit spel verwijderd,
en nu heb ik een nieuwe pc, hopelijk had ie het nu wel goed gedaan
op mijn nieuwe pc draatie zo geweldig he maarja, ik kan mn joystick niet aansluiten, dus ik kan niet vliegen kutzooi man!

mocht iemand zon pci kaart met een gameport hebben liggen..
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:34:23 #288
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_38842890
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:03 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

.. maak dan een kortere vlucht? Ik ga hoogstens naar beneden om een nieuw biertje te halen, voor de rest blijf ik er altijd bij
je moet vast wel een keer werken of naar school dan zet je hem dan op de AP
pi_38861360

Even een testvluchtje gemaakt (of eigenlijk nog steeds bezig) met de nieuwe Airbus A380. Vlieg op FL370 met zonsondergang van A'dam naar New York, over de Noordzee vlakbij Engeland.
pi_38862265
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:34 schreef WEST het volgende:

[..]

je moet vast wel een keer werken of naar school dan zet je hem dan op de AP
Of je vliegt alleen wanneer je er echt bij kan zijn en niet de start en landing en de rest alleen maar op AP.
pi_38863608
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 20:43 schreef Saekerhett het volgende:
[afbeelding]

Even een testvluchtje gemaakt (of eigenlijk nog steeds bezig) met de nieuwe Airbus A380. Vlieg op FL370 met zonsondergang van A'dam naar New York, over de Noordzee vlakbij Engeland.
van welke groep is die airbus 380?
pi_38864076
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:36 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

van welke groep is die airbus 380?
Groep?
pi_38864256
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:49 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Groep?
ja, door wie is ie gemaakt (de simulatie)?
pi_38886747
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 01:45 schreef LoggedIn het volgende:
?
Geen flauw idee

Heb hem hier als setup-bestandje van 45 MB groot.
pi_38890299
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 01:45 schreef LoggedIn het volgende:
?
lol! helemaal vergeten die post af te maken.. op de plaats van dat vraagteken wou ik een overzichtje posten van mn vlucht van gisteravond, maar blijkbaar ben ik gaan slapen voor ik em afgemaakt had
  maandag 26 juni 2006 @ 18:51:31 #297
150685 Dynasty
Wessiej aanbidder
pi_39258831
Sinds een paar weken heb ik ook FS9, alleen heb ik nog een aantal vragen:

Wanneer ik aan een vlucht begin (bijv. van Eindhoven naar Schiphol) hoe moet ik dan landen op Schiphol? Moet ik dat eerst via die soort radio regelen en krijg ik dan een baan toegewezen? En hoe weet ik dat ik recht op de baan af vlieg en niet bijvoorbeeld dwars op de baan?
Het landen in de training gaat bijvoorbeeld goed, maar als ik zelf een vlucht doe wil het niet lukken...
Ik kom dingen als ATC, ILSFrequentie, Nav1 en Nav2, App tegen etc. maar ik zou niet weten wat het allemaal is en hoe het werkt...

Hoe hoog zou ik bij bepaalde vliegtuigen moeten vliegen en hoe hard ongeveer? Ik neem aan dat daar bepaalde richtlijnen voor zijn. Is er misschien een programma waar staat hoe hoog en hard je zou moeten vliegen en wanneer je dit niet doet je minpunten krijgt, of dat het wordt aangegeven?

Bij sommige vliegtuigen kan ik een aantal dingen niet vinden, zoals bijvoorbeeld flaps, ik weet wel dat ik dit dan met F7 en F6 kan regelen, maar dan weet ik alsnog niet waar die dan op staat.
Heeft iemand hier misschien wat tips voor?
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:22:52 #298
79638 Davidboaz
I want more.
pi_39307816
4
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:23:30 #299
79638 Davidboaz
I want more.
pi_39307824
3
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:23:44 #300
79638 Davidboaz
I want more.
pi_39307828
2
  woensdag 28 juni 2006 @ 01:23:58 #301
79638 Davidboaz
I want more.
pi_39307830
1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')