nu ken ik MS flight sim niet, dus misschien doe je het op zich wel goed, maar in het echie krijg je het actuele weerrapport van de ATIS freq. en schakel je daarn over op de freq. waar je de klaring (clearance) krijgt.. Heb je geen andere frequenties, zoals "delivery" of "ground"??quote:Op maandag 1 november 2004 13:47 schreef Davidboaz het volgende:
Als TS smijt ik er direct maar de vraag tegenaan, voor de fanatieke vliegers (zoals ik) hoe je 'clearance' aanvraagt bij ATC voor vertrek en voor landing, middels de nav radio. Als ik de ATIS frequency instel, blijft het bericht 'request clearance' in de ATC Window staan en vertrek ik dus altijd maar, zonder toestemming. Tips zijn welkom, evenals meer vragen, ervaringen en screenshots.
Ground ook; beide frequenties worden door ATC weergegeven. Ik verwachtte alleen nog een extra handeling voor de clearance, maar dat blijkt dus niet echt nodig. Mocht je zelf piloot zijn, dan kun je me vast ook vertellen, hoe je de auto pilot instelt aan de hand van de koersen op de GPS. Ik begrijp dat de CTS koers de 'te volgen' koers is, maar zet je die nou in de COURSE (in te schakelen met de knop NAV) of HDG (knop: HDG)? Of is het de bedoeling dat een van deze twee de koers, en de andere de ILS en dus de HSI instelt?quote:Op maandag 1 november 2004 14:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
[...] Heb je geen andere frequenties, zoals "delivery" of "ground"??
Ik ken hetquote:Op maandag 1 november 2004 14:29 schreef wise het volgende:
Indd een zeer cool spel
opstijgen lukt, maar landen lol![]()
Ben lid geworden. Heb alleen nog een IT'er nodig om die pilot software te installeren. Djeez, wat een hand out. Verder: de nummertjes waren te simpel voor woorden; je moest eens weten wat ik inmiddels geleerd heb, en dan die simpele nummertjes gewoon niet oppikken...be-lachelijk.quote:Op maandag 1 november 2004 20:11 schreef Flyingdutchman het volgende:
Die clearance aanvragen gaat voor zover ik het weet toch met cijfers? je typt 1 voor de clearance en 1 voor aknowledgement enzo......
Maarjawordt gewoon lid van VATSIM ben je ook van het ge-emmer af
![]()
Eerst de ADF. Dit is het meest primitieve navigatiebaken wat in de luchtvaart wordt gebruikt. Je adf werkt met een zogenaamde NDB (non directional beacon) Dit baken zend 360' om zich heen een signaal uit. De naald op je instrument wijst altijd naar het ingestelde baken.quote:Op maandag 8 november 2004 14:47 schreef Davidboaz het volgende:
knip
In principe zijn beide instrumenten gelijk... Het enige verschil is dat je met de bovenste een ILS kunt vliegen, aangezien de horizontale naald de afwijking geeft tov de ideale daling... De onderste kan alleen de afwijking geven van de ingestelde koers...quote:Op donderdag 11 november 2004 00:36 schreef Davidboaz het volgende:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
De instrumenten waar ik me op richt zijn deze:
OK... ik zal proberen met een voorbeeld het een en ander verder uit te leggen, maar helaas heb ik geen online kaarten kunnen vinden om het een beetje duidelijk te maken.. Daarom ben ik maar even met paint aan de slag gegaan.quote:En dan maar even straight to the point:
[verhaal]
geen probleem, het is wel leuk om het een en ander uit teleggen.. Als er meer vragen zijn.....quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:05 schreef Davidboaz het volgende:
Het is me een stuk duidelijker geworden. De grote fout die ik waarschijnlijk maak, is dat ik uitga van de tegenovergestelde radiaal. Ik ga je theorie nu even praktiseren, maar wilde je alvast even bedanken voor alle moeite.
More again.
En btw: waar blijven die andere fanatiekelingetjes...?
*vliegbril opzet*
![]()
FS Navigator is een must have, om je route en waypoints bepalen. Eenmaal geinstalleerd, klik je op F9 als je op een gate staat en FSNavigator start vanzelf. In het programma werk je van linksboven, naar rechts en dan naar onderen. Tik naast ID je departure ID (Amsterdam=EHAM, bijbvoorbeeld) en zie een lijstje met runways. Sleep je runway naar het veld rechts. Herhaal dit met de ID van de je arrival (luchthavenbestemming van aankomst, bijvoorbeeld de 9R op Charles de Gaulle, Parijs). Als je ook SID's en STARS hebt gedwonload en geinstalleerd van FSNavigator, kun je beginnen met het plannen van een route langs waypoints.quote:Op zondag 13 februari 2005 12:07 schreef Louterman het volgende:
Hoe kan je bij flight planner een waypoint aanmaken, dus dat ik direct met een rechte lijn op de baan afvlieg?
Wat ik me afvraag is waar je die vliegtuig-modellen vandaan haalt (bv. dat KLM-model)!quote:Op dinsdag 13 september 2005 22:54 schreef Davidboaz het volgende:
Intussen bij Ibiza op IVAO...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
even tvp, ziet er top uit! altijd al willen FS-en. wat zijn eigenlijk de systeem eisen voor FS (2004/2005)?quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:45 schreef sebabje het volgende:
Jah ik had ze al gezienZe zien er echt super uit! Ik kan haast niet wachten totdat ie uitkomt. Tot dan wacht ik nog even met het aanschaffen van een nieuwe pc.
![]()
voor FS 2004, lijkt me wel errug weinig ?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:03 schreef Louterman het volgende:
kijk even op de site van microsoft
en dan nog moet je veel dingen op laag zetten..quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:39 schreef Louterman het volgende:
ze zeggen dat dit minimaal nodig is, wil je het rdelijk hebben lopen dan is het toch al snel 512 ram 128mb videokaart. en zo'n 1.4 Ghz. op xp
heb jij dan verstopte performance tips voor me? zo lang ik scenery (gebouwen ed) uitzet haal ik wel de 20-25 fps, tenzij ik met PMDG ga vliegen, dan kom ik niet boven de 15... als ik scenery aanzet is het helemaal een trieste bedoelingquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:16 schreef Louterman het volgende:
Dan doe je toch wat fout, want dit zou egt wel goed moeten lopen.
omgquote:We zijn druk bezig om het zodoende te maken dat dit world scenery NIET kan geworden gebruikt voor het plegen van aanslagen in deze wereld.
dus de scenery die in de - 200 euro kostende - originele FSX zit, is niet opgebouwd op de door jou beschreven manier?quote:We zullen de prijzen van deze scenery's en onze andere producten die uit zullen komen voor fs-X,
Goed man! Heb net de eerste afgerond.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 21:23 schreef sebabje het volgende:
Inmiddels voor de vliegers onder ons op IVAO ben k begonnen met de 3e batch van de world tour![]()
dan geef ik het op hoorquote:Op dinsdag 7 maart 2006 23:45 schreef Nick-GizMo het volgende:
Heb deze game nog wel, maar de laatste keer dat ik hem deed, liep ie zo erg kut..
p4, 2.66ghz
128mb vid
1024mb ram
Waarop is dit gebaseerd? Het lijkt me erg sterk dat er 1GB geheugen en 256MB videokaart geheugen nodig is. Mensen gaan hun computer geen upgrade van honderden euro's geven voor een Simulatie spel. Daarbij is het spel ook nog 200 euro (belachelijk), dan kom je al gauw inclusief eventuele benodigde upgrade op zo'n 400 euro uit voor de gemiddelde persoon. En dat is wel erg hoog gegrepen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 12:30 schreef sjouke120 het volgende:
de nieuwe versie van flight simulator vraagt heel wat systeem eisen. Je hebt zowiezo 256 MB video kaart nodig, de werk geheugen moet minimaal 756 MB zijn, het liefste 1024 MB werk geheugen. En je hebt een 3000 MHZ processor nodig. Dus die zijn helaas wel hoog. En zo ik gezien heb, staat het spel op 2 DVD schijfjes.
dikke editquote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:31 schreef sjouke120 het volgende:
Wie heeft fs2004 op de hoogste kwaliteit te staan? Ik heb m op 1024x767 en heb de kwaliteit zoals de texture op de hoogste kwaliteit te zitten, en alle anderen ook, staan bij mij op het hoogst, en vliegt hier vloeiend, hoe kan dat velen dan niet hebben?
kan je eens vertellen hoe je dat voor elkaar krijgt?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 18:51 schreef Davidboaz het volgende:
'k Heb alle settings voluit; zelfs sight distance op max. Weinig aan de hand hier.
[afbeelding]
Zou leuk zijn om wat meer plaatjes te zien.
Max 500 pix breed svp.
terrorist in opleiding?quote:Op woensdag 15 maart 2006 11:58 schreef Atreidez het volgende:
Topic nooit gezien, maar speel ook veel FS2004.. Althans, speelde.. laatste tijd niet veel meer gedaan. FS-X ziet er ook goed uitBen wel van plan met de nieuwe het wat serieuzer aan te pakken en ook bij een online community te gaan, online vliegen en weten dat het verkeer om je heen ook echte mensen zijn is natuurlijk veel leuker..
Ik ookquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:44 schreef Louterman het volgende:
Sowieso, ben inmiddels al weer aan het wachten op de legs van april.
volgens mij bedoelt ie dat ie niet weet over welke rwy de atc het heeft..quote:Op zondag 26 maart 2006 22:27 schreef Louterman het volgende:
Dit heeft te maken met de wind, moet je even atis aanvragen en dan de windrichting aflezen. Altijd tegen de wind in landen.
Als je wil landen, dan krijg je een runway toegewezen of niet? Zo ja, dan onthoud je dat nummer (bv. 16R), en dan ga je zoeken in de flightmap (als je in de cockpit bent, een van die 6 of 7 knopjes, naast of tussen radio stack, gps, enz.), en dan zoek je daar hoe je aan komt vliegen en hoe de runway ligt ten opzichte van jou.quote:Op zondag 26 maart 2006 20:31 schreef Fillipe het volgende:
Tof, nog een lopend topic! Heb het spel sinds kort ook weer geinstalleerd, en wat is het toch heerlijk om zo'n kist in de lucht proberen te houden.
Heeft iemand nog tips voor echte must have add-ons, zoals extra vliegtuigen/scenery etc? Heb nu alleen nog maar een paar vliegtuigen gedownload namelijk.
Het lastigste vind ik toch wel, het landen. Ja, echt. Ik maak meestal geen flightplan maar stijg van een willekeurig vliegveld op. Stel, ik kom een vliegveld tegen op m'n GPRS dan kan ik aanvragen om te landen etc, maar hoe kan je in godsnaam zien welke runway je moet hebben? Dat vind ik echt lastig! Iemand tips?
Nog een vraag, hoe kan je replays bekijken?
Alvast bedankt,![]()
quote:Op zondag 2 april 2006 20:59 schreef Cond0r het volgende:
Word eens wakker mensen! Die sjouke zit alleen maar bullshit te lullen. Hij zit niet eens in het team van FSX en zijn website is ook drie keer niks. Jullie moeten hem niet geloven. Je kunt toch zo wel zien dat hij niet te vertouwen is.
Geen idee waardoor dat komt, maar waarom post je dat coole filmpje alleen bij de burenquote:Op maandag 10 april 2006 01:00 schreef Fillipe het volgende:
Zo ik heb m'n 737 nu eindelijk een beetje onder controle. Alleen een probleem, tijdens het landen en de voorprocedure qua headings die de radio doorgeeft kom ik nooit echt 'mooi' recht voor de landingsbaan uit. Ik zit er altijd net een aantal meters naast zal ik maar zeggen. Ze navigeren je prima door tijdens het cruisen etc maar tijdens het landen kom ik simpelweg niet goed uit.
Lijkt me zo schitterend om de automatische piloot uit te zetten vlak voor je je landing in gaat zetten, zodat je echt perfect recht op de baan aankomt vliegen.
Iemand een idee? Ben nog niet zo heel lang begonnen, dus wees niet te hard voor me
Haha, handig hé 2 fora'squote:Op maandag 10 april 2006 02:20 schreef kree het volgende:
[..]
Geen idee waardoor dat komt, maar waarom post je dat coole filmpje alleen bij de buren
Ik heb er van genoten en ik dat er hier wel meer zijn die het intressant vinden
Als je recht op de baan uit wilt komen en een ILS approach wilt maken, zul je de frequentie van de baan moeten weten, zodat je die op kunt instellen als actieve NAV1 frequentie op je radio, als je in de buurt bent van de luchthaven. FS Navigator is een handig hulpmiddel om de frequentie van een baan te achterhalen. Ik stel ook de richting van de baan in op de NAV Hold Selector (COURSE of CRS) van de autopilot. Als je op baan 27 wil landen stel je in op de CRS: 270. Baan 1 is 010 bijvoorbeeld.quote:Op maandag 10 april 2006 01:00 schreef Fillipe het volgende:
[...]
Lijkt me zo schitterend om de automatische piloot uit te zetten vlak voor je je landing in gaat zetten, zodat je echt perfect recht op de baan aankomt vliegen.
Iemand een idee? Ben nog niet zo heel lang begonnen, dus wees niet te hard voor me
Allereerst bedankt voor je reactie! Dat programma is inderdaad erg handig, meteen maar even gedownload. Ik zit inderdaad nog ontzettend te klooien met die radio / navigatie e.d. Met m'n payware vliegtuigen weet ik al helemaal geen contact te leggen, maar goed ik focus me eerst maar eens op de standaard vliegtuigen.quote:Op maandag 10 april 2006 14:26 schreef Davidboaz het volgende:
[..]
Als je recht op de baan uit wilt komen en een ILS approach wilt maken, zul je de frequentie van de baan moeten weten, zodat je die op kunt instellen als actieve NAV1 frequentie op je radio, als je in de buurt bent van de luchthaven. FS Navigator is een handig hulpmiddel om de frequentie van een baan te achterhalen. Ik stel ook de richting van de baan in op de NAV Hold Selector (COURSE of CRS) van de autopilot. Als je op baan 27 wil landen stel je in op de CRS: 270. Baan 1 is 010 bijvoorbeeld.
Als je in de buurt van de baan komt, zal het vliegtuig de ILS oppikken en zie je op de attitude indicator twee roze indicaties, die aangeven of je horizontaal en verticaal in de juiste richting van de baan vliegt. Als die indicatoren verschijnen klik ik op de knop APP (autopilot) en het vliegtuig corrigeert zich vanzelf. Sterker nog, hij volgt zelfs de glide slope en trekt het vliegtuig -als het ware- naar beneden.
Het is trouwens niet zo dat baan X een CRS heeft van X vermenigvuldigd met 10. Baan 1 van Schophol ligt uit mijn hoofd op een CRS van 006?quote:Op maandag 10 april 2006 17:45 schreef Fillipe het volgende:
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).
Toen ik dicht bij het vliegveld kwam hoorde ik dat die de ILS oppakte, van die lichte piepjes. Ik zag tevens 2 roze puntjes op m'n instrumenten. Hij pikte hem alleen nog steeds niet goed op (lees: hij week niet af van m'n heading hold course, en vloog gewoon rustig door). Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.
Welke knopje is dat of welke knoppen (combinatie) moet je daarvoor gebruiken?
Je doet het helemaal goed, maar je moet nog wel even de knop APP (approach) indrukken, die je tussen de knoppen van je autopilot ziet. Doe dit, als je vliegtuig de ILS oppikt, dan gaat de rest vanzelf; je vliegtuig zal bijdraaien en zichzelf corrigeren. Hij schakelt zelf de ALTITUDE HOLD SWITCH uit. Vlieg je te hard, dan zul je 'overshooten', hetgeen betekent dat je vliegtuig een te grote radius nodig heeft om in de glide slope terecht te komen. Snelheid in een 737 zet je rond de 150 knopen, flaps op 30 als je op final approach zit. Voor de baan kun je je autopilot uitschakelen, zodat je de flare zelf kunt controleren.quote:Op maandag 10 april 2006 17:45 schreef Fillipe het volgende:
Nou ik ben al weer een stuk verder . Met behulp van FSnavigator, kan ik de ILS frequentie van de baan zien, die heb ik vervolgens ingevoerd bij NAV 1. Ok, dat is niet zo moeilijk en gaat goed. Ik heb ook de CRS ingevuld, ik moest baan 22 hebben dus ik voerde CRS: 220 in. (Kort vluchtje Eelde - De Kooy).
[...] Ik neem aan dat ik dus een knopje vergeten ben in te schakelen zodat die de ILS approach oppikt zodra die hem herkend.
Welke knopje is dat of welke knoppen (combinatie) moet je daarvoor gebruiken?
Omdat de lat een stuk lager licht dan VATSIM ja, om eerlijk te zijn vind ik IVAO een prutsnetwerk.quote:Op maandag 10 april 2006 07:51 schreef Louterman het volgende:
Ik denk toch dat er meer mensen op Ivao vliegen dan op Vatsim.
Super super super, het is gelukt! Ontzettend bedanktquote:Op dinsdag 11 april 2006 17:20 schreef TC_Artemis het volgende:
Alt ook uit zetten, en eenmaal aligned kan je 'm het best op het handje verder vliegenis even moeilijk in het begin, maar hoe meer je het doet hoe leuker het is
Ah vandaar, ik zette net inderdaad ALT uit en ik kieperde naar beneden. Zat rond de 150, dus hoe hoger je snelheid hoe hoger je uitkomt (klimt) ?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:19 schreef TC_Artemis het volgende:
Hou er wel rekening mee dat als je eenmaal aligned bent je met de snelheid de hoogte regeld, en met de pitch de snelheid, klinkt gek maar in praktijk werkt het nou eenmaal zo
Hetzelfde geldt voor de hoogte (ALT).quote:Op dinsdag 11 april 2006 20:19 schreef Saekerhett het volgende:
Filipe, als het goed is, hoef je HDG niet uit te zetten, die gaat vanzelf uit als de ILS actief wordt...
Tsja must-have.. Ligt er ook maar net aan wat voor systeem je hebt staan, slurpt best veel op namelijk.quote:Op woensdag 12 april 2006 01:17 schreef Nick-GizMo het volgende:
maar wat zijn echte must have add-ons
of mods ?
Bedoel, vliegtuigen, scenery, weer
gewoon alles
Heb jij dit filmpje zelf gemaakt?quote:Op maandag 10 april 2006 11:59 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Haha, handig hé 2 fora'sIk had hem hier al eens gepost, nou niet specifiek in dit topic inderdaad.
Het filmpje is hier te downloaden. Co-piloot die je vrij vaak in beeld ziet is vriend van m'n broer en vliegt voor Easyjet. Dat is zo'n beetje de informatie, enjoy
toetsenbord is extreem kut om mee te vliegen manquote:Op donderdag 13 april 2006 14:38 schreef Nick-GizMo het volgende:
mja ik vlieg met me toetsenbord, is soms lastig
vind het wel grappig
Heb je dit filmpje zelf gemaakt?quote:Op maandag 10 april 2006 11:59 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Haha, handig hé 2 fora'sIk had hem hier al eens gepost, nou niet specifiek in dit topic inderdaad.
Het filmpje is hier te downloaden. Co-piloot die je vrij vaak in beeld ziet is vriend van m'n broer en vliegt voor Easyjet. Dat is zo'n beetje de informatie, enjoy
Ik koop niks erbij, heb al een paar mooie dingen kunnen vindenquote:Op woensdag 12 april 2006 12:19 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Tsja must-have.. Ligt er ook maar net aan wat voor systeem je hebt staan, slurpt best veel op namelijk.
Scenery Schiphol - Cloud 9 Schiphol, EHAM (payware)
Scenery Europa - Ultimate Terrain Europe (Flight one software) (payware)
AI traffic - Ultimate Traffic (Flight one software) (payware)
Flytampa - Verschillende vliegveld scenery (payware)
Activesky 6 - Zeer mooie weer-effecten, wolken etc.
---
En vliegtuigen tsja, met echte pay-ware 747's etc zou ik pas aan beginnen als je al een gevorderde vlieger bent. Iets lastiger. Maar mocht je ermee willen beginnen:
PMDG - www.precisionmanuals.com/ (737 - 600/700) (payware)
Ariana - http://www.arianedesign.com/ (737 - 800) (payware)
---
Gratis vliegtuigen, downloads etc:
AVsim - www.avsim.com
Als je dat allemaal kunt kopen, is een joystick een koopje.quote:Op maandag 17 april 2006 22:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
Flight1 - Ground Environment v1.06
FS2004 Cloud9 Schiphol
FS2004 AphaSim Megapack
FS2004 Aircraft Add-On: Flight1 - 441 Conquest II v2.1
FS2004 German Airports Vol 4
FS2004 Utility Add-On: Flight1 - Flight Environment v1.3
FS2004 PSS Concorde
Nu ff installen, jammer dat ik geen joystick heb
@ FILLIPEquote:
Ik kom aan dat filmpje via m'n broer die die co-piloot kent, vandaarquote:Op donderdag 20 april 2006 15:33 schreef Louterman het volgende:
[..]
@ FILLIPE
Hoe kom jij aan dit filmpje, weet jij misschien wie de maker is, aangezien je de co-piloot ook kent?
Kopen?quote:Op maandag 17 april 2006 22:59 schreef Kevin1Bravo het volgende:
[..]
Als je dat allemaal kunt kopen, is een joystick een koopje.
Cloud9 gaat niet werken
Een 737 land ik meestal met flaps 30 en approach speed 140/150 knots.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:43 schreef WEST het volgende:
Ik ben inmiddels ook weer gaan "vliegen" van de week een korte vlucht Sydney - Melbourne gedaan prachtige aankomst alleen was vergeten mijn landingsgestel uit te klappen![]()
![]()
maar hoe zit dat met flaps wat is het beste voor welke snelheid want daar ben ik nog niet geheel over uit
met de snelheid zit ik op 150/160 en gebruik geen flaps maar dat zal ik wel ff bij doen. en niet vergeten landingsgestelquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:45 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Een 737 land ik meestal met flaps 30 en approach speed 140/150 knots.
quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:01 schreef Fillipe het volgende:
Random screenshots met m'n 737 van Easyjet:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gewoon blijven oefenenquote:Op zondag 30 april 2006 12:10 schreef LoggedIn het volgende:
net EHAM - EGLL gevlogen.. Op zich wil het nu allemaal wel lukkenAlleen landen met de autopilot wil nog niet zo goed
Iedere keer gaat er wel weer iets anders fout
Uiteraard..quote:
met toetsenbord?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:59 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Net in FS2002 met een 747-400 van kennedy intl in new york naar philedelphia intl gevlogen en geland. Compleet handmatig, met toetsenbord! Ik ben trots!
Ik heb er het geduld niet voor de joystick aan te sluiten voor die enkele keer dat ik vliegquote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:04 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
met toetsenbord?ik zou er het geduld niet voor hebben
Joystick
ik doe ook met toetsen, ik heb wel een race stuur maar daar kan je niet mee vliegenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:04 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
met toetsenbord?ik zou er het geduld niet voor hebben
Joystick
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 22:05 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik heb er het geduld niet voor de joystick aan te sluiten voor die enkele keer dat ik vlieg
1 Joystick.. 2 pc's.quote:Op woensdag 3 mei 2006 17:56 schreef LoggedIn het volgende:
[..]dat ding hangt gewoon altijd aan mn pc, en ik haal em van mn speaker af als ik em nodig heb..?
niks aan en af sluiten, daar wordt je idd gek van
Ik denk dat niet want op vatsim is het echt as real as it gets ivao is wat minder daar in.Ik vlieg nu al een heletijd op vatsim en vind het daar prima je zou het een keer moeten proberen .quote:Op maandag 10 april 2006 07:51 schreef Louterman het volgende:
Ik denk toch dat er meer mensen op Ivao vliegen dan op Vatsim.
hoe werkt dat allemaal dan?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:38 schreef piloot737 het volgende:
[..]
Ik denk dat niet want op vatsim is het echt as real as it gets ivao is wat minder daar in.Ik vlieg nu al een heletijd op vatsim en vind het daar prima je zou het een keer moeten proberen .
hoe hou jij de textures op de bergen in de verte zo scherpquote:Op maandag 8 mei 2006 14:33 schreef Fillipe het volgende:
Zo, wat een geweldige uitleg DavidBoaz, bedankt!
Weer even voor een kick zorgen met wat screenshots!
en hoe kom jij aan die beestjes op de grond?quote:
Nice, kan je me vertellen welk (gedownloade of 'pay-ware') vliegveld dat is? Daar zitten die extra's qua ground toch ook bij in?quote:Op maandag 8 mei 2006 18:54 schreef sebabje het volgende:
Hier nog wat oude screenshots van mij![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Euhm, sight-distance en alles op z'n max gooienquote:Op maandag 8 mei 2006 19:05 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
hoe hou jij de textures op de bergen in de verte zo scherpBij mij zou FS dat allang gefubart hebben?
Dat is de scenery van Amsterdam gemaakt door Cloud9. En enkele andere add-ons zijn van PMDG zelf die bij de freigther worden geleverdquote:Op maandag 8 mei 2006 19:06 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
en hoe kom jij aan die beestjes op de grond?zeker een of andere addon (die alleen op 3.8Ghz cpu's draait?
)?
Of je nu net begint met flightsimulator of als je al een tijd bezig bent , online vliegen is voor iedereen mogelijk . Kijk een keer op www.dutchvacc.nl en op www.vatsim.net Fillipe dan kom je er achter of het wat isquote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:10 schreef Fillipe het volgende:
Ja ik ben ook wel benieuwd naar de online mogelijkheden van FS 2004. Is het te doen als semi-gevorderde?
Of kijk op www.ivao.aero en op www.ivao.aero/nlquote:Op maandag 8 mei 2006 20:40 schreef piloot737 het volgende:
[..]
Of je nu net begint met flightsimulator of als je al een tijd bezig bent , online vliegen is voor iedereen mogelijk . Kijk een keer op www.dutchvacc.nl en op www.vatsim.net Fillipe dan kom je er achter of het wat is
Groet
piloot 737
Er zijn haast geen verschillen alleen de ene doet het profesioneler dan de ander maar de instap is gelijk.als piloot kan je trainingen volgen bij vatsim maar ook als controller , en bij ivao is het het zelfde ik denk dat alleen de controller trainingen daar zijn ze bij vatsim erg strikt in de opleiding is bijna als in real life. Iedereen moet voor zich kiezen of ivao of vatsim ik spreek alleen mijn bevindingen uit vandaar .quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:45 schreef Louterman het volgende:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om voor mij nou eens op te sommen wat de verschillen zijn tussen Ivao en Vatsim.
Nou ik denk dat je dat engels zo onder de knie hebt op internet gewoon doen .quote:Op dinsdag 9 mei 2006 23:09 schreef WEST het volgende:
jammer dat het engels is ook wel begrijpelijk maar snel engels lukt mij niet
![]()
waarom kijk je niet in de FMC? Of vlieg je zonder (dat zal eigenlijk welquote:Op donderdag 11 mei 2006 19:17 schreef Fillipe het volgende:
Een beetje een non-vraag, aangezien er ongeveer meerdere antwoorden voor mogelijk zijn (ivm gewicht e.d) Wat is de gemiddelde approach speed (ILS localized) voor een 747-400 ? Telkens als ik gelocalized ben en de AP de altitude automatisch uitschakeld (in de glideslope) krijg ik warnings, en zak ik langzaam naar beneden en kom dus ver voor de runway uit (gecrashed). Oftewel, wat doe ik verkeerd en welke approach speed moet ik (gemiddeld) gezien gebruiken? Zat zelf aan de 190 te denken, maar dat werkte ook niet echt goed. Flaps heb ik trouwens op 20.
Hoi Fillipe een mooie app speed voor een 747 is ongeveer met full flaps 150 knots dat werkt, maar je moet niet te snel je flaps aan zetten want dan ga je zeker te snel naar beneden en dan crash je .Ik zelf gebruik ook de app knop niet want als je die in drukt duikt je kist ook naar beneden , het is eigenlijk een kwestie van timinggewoon blijven proberen tot je het juiste moment hebt gevonden voor je full flaps en landing gear .quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:17 schreef Fillipe het volgende:
Een beetje een non-vraag, aangezien er ongeveer meerdere antwoorden voor mogelijk zijn (ivm gewicht e.d) Wat is de gemiddelde approach speed (ILS localized) voor een 747-400 ? Telkens als ik gelocalized ben en de AP de altitude automatisch uitschakeld (in de glideslope) krijg ik warnings, en zak ik langzaam naar beneden en kom dus ver voor de runway uit (gecrashed). Oftewel, wat doe ik verkeerd en welke approach speed moet ik (gemiddeld) gezien gebruiken? Zat zelf aan de 190 te denken, maar dat werkte ook niet echt goed. Flaps heb ik trouwens op 20.
Daar ben ik het niet mee eens...quote:Op zondag 14 mei 2006 10:05 schreef piloot737 het volgende:
[..]
Hoi Fillipe een mooie app speed voor een 747 is ongeveer met full flaps 150 knots dat werkt, maar je moet niet te snel je flaps aan zetten want dan ga je zeker te snel naar beneden en dan crash je .Ik zelf gebruik ook de app knop niet want als je die in drukt duikt je kist ook naar beneden , het is eigenlijk een kwestie van timinggewoon blijven proberen tot je het juiste moment hebt gevonden voor je full flaps en landing gear .
Succes
Groet
Piloot 737![]()
22 staat niet gelijk aan 220 graden. Het is een benadering, meestal kom je uit op 223 etc. Voor zowel de juiste koers als frequenties kan je in fs makkelijk gewoon kijken bij vliegveld informatie.quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:20 schreef Don69 het volgende:
Ik weet dat als ik baan 22 heb dat ik dan 220 graden moet invullen,maar als ik naar het vor baken vlieg,hoe weet ik dan welke richting ik moet instellen enz.
En dan nog 1 vraagje,hoe vind ik het makkelijkst de frequentie van het vor baken voor het vliegveld waar ik heen wil vliegen.
Hoi dimiquote:Op woensdag 24 mei 2006 04:40 schreef dimi89 het volgende:
hoy kan ik hier ook een vraagje stellen
ik wil weten hoe jullie aan die opties geraakt
bv: da vliegtuig laden en zo
groetje dimi![]()
Hoi Dimiquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:21 schreef dimi89 het volgende:
da hier boven kan nog wa wachten ik heb een zwaardere probleem
als ik mijn flight plan wil openen dan val ik weg.
weet er iemand hoe da komt
ik heb dringend hulp nodig
groetjes dimi
bestaat dat ook intercontinentale vluchten?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 09:30 schreef piloot737 het volgende:
Hoi dimi
Als je nu een goede vlucht wil plannen kijk dan is op euroute de flightplanner in Flightsim is niks , die moet je zeker niet nemen . http://notams.euroutepro.com/doc/rss.php ga daar heen download het en je kan dan zo de flightplan naar je FS navigator kopieren en je kan vliegen
Groet
Piloot737![]()
je kan toch gewoon rijden?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:44 schreef WEST het volgende:
taxien moet dat via de slew mode?
hoe dan? ik speel met keysquote:
parking brake eraf halen, gas geven, en sturen met je roer (ws [ ] toetsen oid, moet je ff kijken)?quote:
zal ik bij de landing eens proberen zit nu nog in de lucht nabij barcelonaquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:39 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
parking brake eraf halen, gas geven, en sturen met je roer (ws [ ] toetsen oid, moet je ff kijken)?
Push back doe je met shift P
hoi westquote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:31 schreef WEST het volgende:
[..]
bestaat dat ook intercontinentale vluchten?
Hoi Dimiquote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:01 schreef dimi89 het volgende:
hoy piloot 737,
mai ik geraak aan die site gewoon nie aan uiten mijn engels is ook nie al te goe ik ben hier wa aant downe maar kweet zelfs nie voorwa het is
merci piloot, btw ben jij een echte piloot of ook een virutele piloot?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:20 schreef piloot737 het volgende:
[..]
hoi west
Voor intercontinentale vluchten kan je naar routefinder gaan op : http://rfinder.asalink.net/free/
Groet
piloot737![]()
Hoi Westquote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:08 schreef WEST het volgende:
[..]
merci piloot, btw ben jij een echte piloot of ook een virutele piloot?
Hoi dimiquote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:44 schreef dimi89 het volgende:
hoi piloot 737
da is flink gedownloadmaar ik kan het niet op starten
moet ik heel da folderke ergens bij steken?
bv: C:\program files\microsoft games...
srry da ik zoveel vragen heb
groetjes dimi
Mooi filmpje!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:50 schreef sebabje het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=gigOl-8tsYc&search=fs2004
just... PERFECT!!![]()
Dat nummer staat bij de aftiteling van het filmpje .quote:Op zaterdag 27 mei 2006 15:39 schreef Fillipe het volgende:
Ik denk dat Dimi nog niet zo toe is aan vliegen. Anyway erg tof filmpje, weet iemand hoe dat nummer heet wat eronder gemonteerd zit?
Ik ga m'n PMDG weer opstarten
heb jij niet dat je efis steeds uitpleurt?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:47 schreef sebabje het volgende:
[kudde plaatjes]
Nee daar heb ik geen last vanquote:Op zondag 28 mei 2006 10:23 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
heb jij niet dat je efis steeds uitpleurt?
* LoggedIn wil ook pmdg 747 vliegen
ik ook niet meerquote:
jij vliegt dus voor transaviaquote:Op zondag 28 mei 2006 21:32 schreef piloot737 het volgende:
Hele leuke plaatjes ik zal er ook ff 1 plaatsen
[afbeelding]
Dit is nou mijn kist de 737 van Transavia
groet
piloot737![]()
jammer dat me ogen en gehoor niet goed zijn anders was ik zeker piloot gewordenquote:
Nou west het lijkt leuk maar dat is het niet altijdquote:Op zondag 28 mei 2006 22:53 schreef WEST het volgende:
[..]
jammer dat me ogen en gehoor niet goed zijn anders was ik zeker piloot geworden
dat is zo, maar elke baan heef z'n voor en nadelenquote:Op maandag 29 mei 2006 09:12 schreef piloot737 het volgende:
[..]
Nou west het lijkt leuk maar dat is het niet altijd
Groet
piloot737![]()
Hoi Fillipequote:Op maandag 29 mei 2006 12:10 schreef Fillipe het volgende:
Ik geloof er geen reet van dat Piloot737 echt een piloot is. Maar goed, ben nou eenmaal niet zo naief. Kom maar met bewijzen, met simpelweg een account aanmaken ben je er nog niet
.
Weet iemand trouwens een goede mesh voor europa/usa?
ach ja wie weet mischien niet.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:10 schreef Fillipe het volgende:
Ik geloof er geen reet van dat Piloot737 echt een piloot is. Maar goed, ben nou eenmaal niet zo naief. Kom maar met bewijzen, met simpelweg een account aanmaken ben je er nog niet
.
Weet iemand trouwens een goede mesh voor europa/usa?
dat was er dusquote:Een zeldzame gebeurtenis op een prachtige pinkstermorgen: een Boeing 747-400 van Qantas op Rotterdam Airport. De luchthaven is doorgaans alleen uitwijkhaven voor dergelijke toestellen. De gelegenheid was ook bijzonder: de transfer van het Australische voetbalteam, inclusief trainer Guus Hiddink, naar Frankfurt voor het WK.
Je ziet het maar ik heb redelijke foto's vind ik zelfquote:Op maandag 5 juni 2006 15:02 schreef LoggedIn het volgende:
waar kan je nou een beetje leuk fotos nemen op ehrd? overal staan van die klotehekken om te voorkomen dat je iets kan zien
je quote me, waarom geef je dan geen antwoord?quote:Op maandag 5 juni 2006 15:18 schreef piloot737 het volgende:
[..]
Je ziet het maar ik heb redelijke foto's vind ik zelf
groet
piloot737![]()
dat vraag ik me dus ook af. ik zag ook geen verschilquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:47 schreef perezoso het volgende:
Heb Ground Environment van flight1 geinstalleerd maar ik zie geen verschil.
[afbeelding] alles aangevinkt en geinstalleerd, als het klaar is sluit ik het venster en start FS maar ik zie geen verschil, maakt niet uit over welke bergen ik vlieg, moet ik iets bijzonders instellen ?
ik mag hopen dat je op zn minst een dvd krijgt danquote:Op donderdag 8 juni 2006 19:08 schreef rudedeltadude het volgende:
ik heb net fs2004 via marktplaats gekocht.
kan hem vanavond ophalen...
ben heel benieuwd en het zal wel even zwoegen worden om het onder de knie te krijgen
Ik heb hem hier op 4 cd'tjesquote:Op donderdag 8 juni 2006 20:00 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
ik mag hopen dat je op zn minst een dvd krijgt dan
idd.. dat geswitch steeds met installeren is echt zo kutquote:Op donderdag 8 juni 2006 20:26 schreef sebabje het volgende:
[..]
Ik heb hem hier op 4 cd'tjesMoet hem eigenlijk even branden naar een DVD
![]()
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:00 schreef rudedeltadude het volgende:
ben trouwens vanmiddag compleet de verkeerde kant opgevlogen.
wilde ff met een Cessna van Schiphol naar Rotterdam Airport, ik heb hem uit eindelijk maar op Texel stilgezet
nee ik niet, maar ik ben nieuwquote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:13 schreef LoggedIn het volgende:
[..]dat heb je ook niet gelijk door ofzow
maar je moet toch wel enigzins bekend zijn met de nederlandse topografie?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 04:19 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
nee ik niet, maar ik ben nieuw
hoeft toch ook niet, zet hem bij lange vluchten op de automatische piloot als je even boodschapjes moet doenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:42 schreef Eland het volgende:
Ik heb eigenlijk het geduld niet voor dit spel, maar het is toch erg leuk. Ik ben eigenlijk niet de doelgroep, maar ik ga meestal gewoon met een Cessna wat rondvliegen![]()
quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:36 schreef WEST het volgende:
[..]
hoeft toch ook niet, zet hem bij lange vluchten op de automatische piloot als je even boodschapjes moet doen
op mijn nieuwe pc draatie zo geweldig hequote:Op woensdag 14 juni 2006 11:13 schreef Nick-GizMo het volgende:
volgens mij heb ik dit spel verwijderd,
en nu heb ik een nieuwe pc, hopelijk had ie het nu wel goed gedaan
je moet vast wel een keer werken of naar school dan zet je hem dan op de APquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:03 schreef LoggedIn het volgende:
[..].. maak dan een kortere vlucht?
Ik ga hoogstens naar beneden om een nieuw biertje te halen, voor de rest blijf ik er altijd bij
Of je vliegt alleen wanneer je er echt bij kan zijn en niet de start en landing en de rest alleen maar op AP.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:34 schreef WEST het volgende:
[..]
je moet vast wel een keer werken of naar school dan zet je hem dan op de AP![]()
van welke groep is die airbus 380?quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:43 schreef Saekerhett het volgende:
[afbeelding]
Even een testvluchtje gemaakt (of eigenlijk nog steeds bezig) met de nieuwe Airbus A380. Vlieg op FL370 met zonsondergang van A'dam naar New York, over de Noordzee vlakbij Engeland.
Geen flauw ideequote:Op donderdag 15 juni 2006 01:45 schreef LoggedIn het volgende:
?
lol!quote:Op donderdag 15 juni 2006 01:45 schreef LoggedIn het volgende:
?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |