...terwijl het eigenlijk in zijn nadeel zou moeten zijn; als Bush zich had geconcentreerd op Bin Laden, had hij nou waarschijnlijk geen Funniest Home Videos kunnen zitten spelen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 11:17 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk Bush het voordeel heeft bij de videoboodschap van Bin Laden.
Tja.... we zijn ondertussen 3 jaar later, 1000+ dode soldaten later en de boogeyman loopt nog steeds rond, terwijl z'n organisatie een steeds groter wordende aanhang krijgt.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:21 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
vergeet niet dat Amerikanen erg vaderlandslievend zijn en dus niet de neiging hebben om zelfkritiek over het functioneren van het eigen leger te hebben. Amerikanen zijn trotse volgers van hun leger of het nou goed/slecht gaat.
Niet als het aan de Republikeinen ligt, nee, dan moet Kerry twaalf uur zijn mond houden over Bush.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:38 schreef Verbal het volgende:
Ik mag aannemen dat Kerry daar wel even fijntjes op zal wijzen.
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Niet als het aan de Republikeinen ligt, nee, dan moet Kerry twaalf uur zijn mond houden over Bush.
yup, het gaat ook weer erg leuk worden om te zien wat er in Florida gaat gebeuren. Laatst stond er nog een interessant artikel in The Washington Post waarin openlijk werd gespeculeerd over de beïnvloedende rol die Jeb Bush gaat spelen in de verkiezingen in Florida. Kerry heeft ook wel vriendjes, alleen die zijn niet bereid om echt smerige politiek te bedrijven als de republikeinen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:18 schreef Setambre het volgende:
Dat mensen echt zo dom kunnen zijn om voor bush te kiezen. Kerry is ook niet veel maar alles is beter dan bush maarja bush heeft veel vriendjes....
Tja wat dachtje van pappa Bush die ook nog een aardige vinger in de pap heeft ofquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:30 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
yup, het gaat ook weer erg leuk worden om te zien wat er in Florida gaat gebeuren. Laatst stond er nog een interessant artikel in The Washington Post waarin openlijk werd gespeculeerd over de beïnvloedende rol die Jeb Bush gaat spelen in de verkiezingen in Florida. Kerry heeft ook wel vriendjes, alleen die zijn niet bereid om echt smerige politiek te bedrijven als de republikeinen.
De rol van pappa Bush valt wel mee. Junior heeft vaker aangegeven niet te luisteren naar advies van pappa Bush, wat heel jammer is. Dimplomatiek is de ouwe Bush namelijk erg sterk, daar had junior nogal wat van kunnen leren. Maar junior heeft een beter advies orgaan, God....die heeft in zijn optiek (na 9-11) hem in het witte huis gezet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 13:35 schreef Setambre het volgende:
[..]
Tja wat dachtje van pappa Bush die ook nog een aardige vinger in de pap heeft of
Neef Bush die zich heeft ingekocht bij Fox News.
Dat Bush zijn karwei moet afmakenquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:11 schreef FritsVanEgters het volgende:
En dat Bush dus niet succesvol is in de aanpak van terrorisme.![]()
Wie zegt dat? Iedereen kan zich Al Qaida noemen, en velen doen dat dus ook.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
terwijl z'n organisatie een steeds groter wordende aanhang krijgt.
Je bedoeld die figuur waarbij Geert Wilders z'n vingers aflikt?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:35 schreef Hik het volgende:
Net even Outfoxed zitten kijken (vorige keer gemist). Die O'Reilly is on-ge-loof-lijk zeg!
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 16:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Je bedoeld die figuur waarbij Geert Wilders z'n vingers aflikt?
http://www.nieuwsblad.be/(...)9SSJK&cat=BUITENLANDquote:Bush of Kerry, het is één pot nat - 30/10/2004
© BELGA
Dinsdag kiezen de Amerikanen hun president. Volgens Rik Coolsaet, professor Internationale Betrekkingen aan de Gentse Universiteit, zal het voor ons weinig uitmaken of het George Bush dan wel John Kerry wordt.
Volgens Coolsaet moet Europa dan maar zelf een grootmacht worden. Coolsaet twijfelt er niet aan: ,,De Navo heeft afgedaan als militaire alliantie. In de toekomst zullen de belangrijkste militaire operaties Europees zijn.''
Het binnenlandse beleid van Kerry zal er anders uitzien, maar het buitenlands beleid zal weinig verschillen. Kerry gaat er net als Bush van uit dat de VS de missie hebben om, met de hulp van hun militaire macht, de wereld te stabiliseren. Kerry zal alleen wat meer rekening houden met zijn bondgenoten.
Verfrissend om iemand er zo genuanceerd naar te zien kijken. Dat is een zeldzaamheid vind ik. Ik bedoel dat niet zozeer op dit forum, maar irl. Mensen die stellen dat Bush álles verkeerd doet, ook als je vraagt of ze dat echt vinden (of dat het gewoon is om het wat kernachtiger te formuleren).quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 23:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ben benieuwd wie er wint, ze zijn allebei op hun eigen gebied erg sterk. totaal verschillend, maar ook beide bijzondere talenten. De leukste verkiezingen sinds tijden juist omdat het zulke enorme tegenpolen zijn, maar wel beide heel goed. Zowel Bush als Kerry zijn spraakmakenden ik bewonder beide eigenlijk.. (hoewel je het niet moet opvatten dat ik het dan met het handelen eens ben)
Ik zou voor Kerry kiezen omdat ik denk dat hij gezien zijn verleden meer integer is dan Bush en ook meer een denker. Aan de andere kant zijn vaak de "denkers" de mindere presidenten. Maar Bush scoort bij mij met name minpunten met de manier waarop de Irak oorlog is aangegaan. Al is zn durf en zelfvezekerdheid weer te prijzen.
Wat bedoel je dan? Dat een stemming pas representatief is als iedereen om zijn of haar mening wordt gevraagd?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 15:16 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik denk dat Kerry gaat winnen vanwege de nieuwe kiezers. De polls bekijk ik wel om trends te zien, maar heilig zijn ze niet. Slechts één op de zes mensen die benaderd worden werkt op dit moment mee aan zo'n opiniepeiling, aldus een commentator op CNN. Hoe representatief zijn ze dan eigenlijk?
Had die strijd dan al gewonnen moeten zijn? Hoeveel tijd staat daar volgens jou voor?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:11 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
En dat Bush dus niet succesvol is in de aanpak van terrorisme.![]()
Ik heb het over de peilingen. De meeste mensen die gebeld worden werken er niet aan mee, vijf van de zes. Het zou kunnen dat dit percentage onder de ene partij groter is dan bij de andere, zodat de peilingen niet representatief zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 17:50 schreef girllover het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan? Dat een stemming pas representatief is als iedereen om zijn of haar mening wordt gevraagd?
Nee, dat valt moeilijk te zeggen. Maar de oorlog in Irak is een puinhoop en Bin Laden kan z'n gang gaan bwvs. Het gaat niet om tijd maar om inhoudelijke keuzes.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:08 schreef girllover het volgende:
[..]
Had die strijd dan al gewonnen moeten zijn? Hoeveel tijd staat daar volgens jou voor?
Grappig dat de Republikeinen dit ook zeggen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:21 schreef FritsVanEgters het volgende:
Volgens de Democraten is tweederde van hen op hun hand.
Dat 2/3e op de hand van de Democraten is?quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Grappig dat de Republikeinen dit ook zeggen.
Dat een meerderheid van de nieuwe kiezers Bush kiest.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat 2/3e op de hand van de Democraten is?
Ik hoor het regelmatig vallen bij discussies tijdens Larry King bv, en de Republikeinen spreken degene die het zegt nooit tegen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 19:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Grappig dat de Republikeinen dit ook zeggen.
Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 20:23 schreef PJORourke het volgende:
Waarschijlijk lullen ze allemaal onzin op dit gebied.
Ik zeg ook niet dat ze allemaal komen; ik heb het over het aantal registraties. Behalve jonge mensen zijn er ook veel teleurgestelde Amerikanen bij die voor het eerst hun stemrecht aanspreken.quote:Want jonge kiezers zijn onbetrouwbare kiezers.
Inhoudelijk is dat naar mijn mening ook zo, maar dit gooit terrorisme weer hoog op de agenda. En daar scoort Bush beter op, en is de kans groter dat de twijfelaars met de gedachte van terrorisme als beslissingspunt meer op Bush gaan stemmen. Ook de politiek analyst bij NOVA kwam met deze theorie.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 12:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
...terwijl het eigenlijk in zijn nadeel zou moeten zijn; als Bush zich had geconcentreerd op Bin Laden, had hij nou waarschijnlijk geen Funniest Home Videos kunnen zitten spelen.
Ik mag aannemen dat Kerry daar wel even fijntjes op zal wijzen.
V.
De VS bestaat eigenlijk pas 228 jaar....quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:43 schreef Martijn23 het volgende:
opkutten met die amerikaanse scheiss, zijn we nou allemaal aanhangers, als schapen, kom op zeg je leeft in europa, meest leuke wereld deel qua kunst muziek en politiek, laat nou ns voor eens en voor altijd dat amerika LOS t bestaat pas 600 jaar en eh sorry, wat heeft Amerika voor een meerwaarde,....... oh eh economisch? laat me niet lachen alsjeblief laat me niet lachen
ja feitelijk idd ja dus maak een keuzequote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:52 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
De VS bestaat eigenlijk pas 228 jaar....
Ja, die bitch-fight op het eind was best wel triest. Zo zijn er wel vaker gasten voorbijgekomen die kennelijk in de veronderstelling leefden dat ze via dit Nederlandse programma nog kiezers konden 'ronselen'...quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:56 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik had Nova op zaterdagavond nog niet gezien de afgelopen weken, maar het was best goed vond ik. Al word ik altijd wel moe van dat fanatisme.
Ja, inderdaad. Opzich is het ook lastig om uit je rol te stappen als je al wekenlang zo fanatiek bezig bent, maar je zou toch denken dat zo'n buitenlandse zender een rustpuntje kan zijn om even op adem te komen.quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:23 schreef Sidekick het volgende:
Martijn23, kan je ook even 'dimmen'? Als je je niet interesseert voor de Amerikaanse politiek dan kan je beter gewoon niet posten in dit topic.
[..]
Ja, die bitch-fight op het eind was best wel triest. Zo zijn er wel vaker gasten voorbijgekomen die kennelijk in de veronderstelling leefden dat ze via dit Nederlandse programma nog kiezers konden 'ronselen'...
A crisis of trust: Elections likely to be decided in the courts againquote:Voter Registration
Get-out-the-vote drives by both camps will attract hundreds of thousands of new voters. But will their names be on the rolls in time? Meanwhile, the Republicans claim that many voters have been fraudulently or incorrectly registered and are challenging 35,000 new registrations in Ohio alone. In Oregon and Nevada, a Republican-linked firm has been accused of throwing away thousands of new Democrat registrations.
Intimidation
In 2000, it was alleged that police officers were used at polling stations to scare away voters from Democrat-leaning minority groups. This time, both parties will dispatch crowds of volunteers to polling stations, in theory to monitor the process. But each side says the other will use them to scare away rival voters. "If no signs of intimidation have emerged yet, launch a pre-emptive strike," advises one Democrat handbook.
Touch-screen Voting
After the "hanging chads" nightmare in 2000, many states have invested in electronic voting machines. But these may introduce new problems. None has been tested in a presidential election. In the event of recounts, few produce a paper record of votes, which will make verification difficult. Other risks include malfunctioningmachines or computer servers, and the possibility that outsiders could hack into the system.
Absentee Ballots
Record numbers of absentee ballots are being returned from overseas. Counting them could attract a landslide of challenges. But what happens in states where Ralph Nader has only recently been disqualified although thousands have already voted for him? In Florida,it was alleged this week that 60,000 Broward Countyballots were never delivered. Officials are scrambling to send them out again. Will they arrive in time? Will some people get two?
Provisional Ballots
A new federal law encourages states to issue provisional voting status to people whose status as bona fide voters is for some reason in dispute (say, if their names are not on the rolls) on election day. But some details have not been settled. For instance, if a provisional ballot is cast at the wrong precinct, should it count or not? Lawsuits are already flying in both directions in several states over this particular issue.
Purge Lists
Civil rights groups say some states are using "purge" lists (which bar anyone with a criminal record from voting) that will also prevent legitimate voters from casting ballots. About five million Americans have had their voting rights stripped in this way. Florida tried to revamp its purge list after flaws were revealed in 2000, but gave up. More than 2,000 Floridians are now challenging determinations that they cannot vote.
Er zijn ook hier mensen die zich in de schoenen van een ander proberen te verplaatsen door te luisteren naar gevoerde argumenten en deze te overdenken. In plaats van informatieuitwisseling te bemoeilijken door argumenten te overschreeuwen die niet stroken met jouw stellingname zou je dat panorama van hoor en wederhoor bij al te grote ergernis ook gewoon aan je voorbij kunnen laten gaan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 23:46 schreef Martijn23 het volgende:
word eens wakker mensen, coca cola is UIT, op***ikkeren met die nodeloze en bodemloze economische put, europa is en dat zien niet veel mensen de toonaangevende macht vorm en begrijp, totaalplaatje
Nu heb ik het ook niet zo op peilingen, maar de peilers zijn natuurlijk niet dom, ook zij weten dit. Daar wordt dan ook onderzoek naar gedaan en op het resultaat wordt een correctie uitgevoerd. Maar zo'n correctie vergroot de foutmarge...quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 18:21 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Ik heb het over de peilingen. De meeste mensen die gebeld worden werken er niet aan mee, vijf van de zes. Het zou kunnen dat dit percentage onder de ene partij groter is dan bij de andere, zodat de peilingen niet representatief zijn.
Maar waar ik verder in die post op doel, is de groep nieuwe kiezers in de VS. In de VS krijgen alleen mensen die zich hebben aangemeld om te stemmen een oproepkaart. De peilingen worden juist gedaan onder mensen die al eerder gestemd hebben.
De nieuwe kiezers worden dus niet gepolld, terwijl ze dit jaar met z'n vijftien miljoenen zijn. Volgens de Democraten is tweederde van hen op hun hand.
quote:Op zondag 31 oktober 2004 09:00 schreef Hik het volgende:
Vond Nova wel leuk gisteren eigenlijk... Helen ThomasZij is echt geweldig!
Die discussie tussen die twee dames was té bizar. Ik vraag me echt af waar ze zulke mensen vandaan halen, en dan heb ik het vooral over die Republikeinse...Ongelooflijk toch dat zo iemand leider kan zijn van het dameselftal van de Republikeinen?!
Ik dacht dat zulke mensen alleen in films voorkwamen (Reese Witherspoon in Election ofzo
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |