Ik gebruik 'm al jaren. Afhankelijk van waar ik heenga gebruik ik 'm meer of minder intensief. Ik ben zelf altijd erg geïnteresseerd in de achtergronden van een bepaald(e) land/gebied/stad en wat dat betreft word ik eigenlijk nooit teleurgesteld: de stukken over geschiedenis, politiek etc. zijn vrijwel altijd zeer bruikbaar. Kaarten zijn ook zonder uitzondering zeer goed. En zoals hierboven al staat: met alle ezelsoren, aantekeningen en vlekken zijn het altijd mooie souvenirs!
De enige gisden die ik altijd vind tegenvallen zijn die over een geheel gebied (South America bijvoorbeeld), maar dat komt met name omdat die achtergronden waar ik het eerder over had dan naar mijn smaak te beknopt zijn. Maar das logisch in verband met de dikte natuurlijk.
En nog een open deur: vanzelfsprekend niet blindelings de restaurants en wandelroutes volgen, maar zo nu en dan ook heel lekker op jezelf verdwalen!
Overigens kun je je LP altijd 'terugverdienen' door na afloop je updates, commentaar en aanbevelingen op te sturen. Ik vind het vaak wel leuk om mijn eigen dingen terug te zien in print en heb daarbij al een stuk of 3 'bedank-LP's' in de kast staan!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.