Welke reisgids vind jij de beste en waarom? Moet ik gaan voor Lonely Planet, voor Footprint of zijn er nog andere aanraders?
Zeer actueel en er staat werkelijk alles in!
Ook in andere gidsen heb ik het gezien, dat ze bijna ieder land buiten Amerika afschilderen als een onderontwikkeld, gevaarlijk land met speciale aandacht naar "amerikaanse toeristen hotels" en dat soort dingen. Ik heb nu de gids voor Istanbul thuis liggen en daar staat zelf op de kaart aangegeven waar het American Hospital ligt. Gaat mij allemaal net een beetje te ver.
quote:Wat vind jij dan beter aan Rough Gide? En is die er van landen of ook van steden?
Op 23 januari 2001 12:30 schreef k_man het volgende:
Ligt aan het land. Rough Guide is over het algemeen van betere kwaliteit dan Lonely Planet.
quote:Ja, maar de Nederlandse gids en ook die over Istanbul is geschreven door een Amerikaan. Misschien is het wel toeval maar ik heb van meerdere mensen gehoord dat er behoorlijk wat aandacht wordt besteedt aan items gericht op Amrikaanse toeristen.
Op 23 januari 2001 12:41 schreef Strolie75 het volgende:
Is Lonely Planet geen Australische uitgeverij
quote:In ieder geval van landen. Ik had tijdens mijn afgelopen vakantie in Japan de Rough Guide. Die bleek keer op keer meer relevante informatie te bieden als de LP's van reisgenoten.
Op 23 januari 2001 12:39 schreef Barb het volgende:
Wat vind jij dan beter aan Rough Gide? En is die er van landen of ook van steden?
Overigens is de afgelopen tijd het een en ander in het nieuws geweest over de nieuwe LP voor Nederland. Die bleek boordevol te zitten met dingen die fout, achterhaald of onvolledig zijn.
quote:Mmmmm...weet ik niet. Ik heb er eigenlijk tot nu toe twee gebruikt toen ik 5 maanden in de VS heb doorgebracht. Eentje voor Canada en eentje voor de Rocky Mountain en omgeving (verblijfplaats). Misschien viel het toen niet op dat het op Amerikanen gericht is (je bent immers in Amerika).
Op 23 januari 2001 12:45 schreef Barb het volgende:
Ja, maar de Nederlandse gids en ook die over Istanbul is geschreven door een Amerikaan. Misschien is het wel toeval maar ik heb van meerdere mensen gehoord dat er behoorlijk wat aandacht wordt besteedt aan items gericht op Amrikaanse toeristen.
Ik heb er nu eentje voor van de zomer gehaald over Kreta. Misschien dat als ik deze gelezen heb , ik een andere mening heb.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 23-01-2001 13:27]
- Cuba: schrijver probeert reiziger z'n politieke mening op te dringen
- Colombia: overdreven veel waarschuwingen over vermeende gevaren. Na dat gelezen te hebben zou je nog bijna thuisblijven
- Iran: sterk achterhaald
etc
Maar vroeger kreeg je nog wel eens een gratis gids als je wat info opstuurde. Uit gewoonte koop ik ze nog steeds, ook al zijn er misschien betere alternatieven.
zuid-afrika
en
indonesie.
waren zeer goed, stond heel veel in, meestal klopte het ook gewoon goed.
Voor je naar de boekwinkel gaat, kijk ff op hun website, waarneer de nieuwste versie komt. Komt die binnenkort stuur ff een aardig mailtje, en je kan hem veel eerder bestellen als die uitkomt.
Toen ik naar Indonesie ging had ik de gids die pas over 3 maanden uit zou komen al via het web.
quote:Erg veel praktische info ook
Op vrijdag 24 mei 2002 14:02 schreef MeneerTim het volgende:
De nieuwe reisgidsen van National Geographic zijn erg mooi.
quote:of moon
Op vrijdag 24 mei 2002 15:38 schreef KingShakur het volgende:
zoek ook eens gidsen van Trotter
quote:Die had ik in Marokko, maar die was helemaal niet zo goed.
Op vrijdag 24 mei 2002 15:38 schreef KingShakur het volgende:
zoek ook eens gidsen van Trotter
quote:Waarom had je de rough guide niet bij je?
Op vrijdag 24 mei 2002 15:43 schreef k_man het volgende:[..]
Die had ik in Marokko, maar die was helemaal niet zo goed.
quote:Die hadden ze niet bij Donner.
Op vrijdag 24 mei 2002 15:48 schreef Kimmie het volgende:
Waarom had je de rough guide niet bij je?
als ik de rough guide en de lonelyplanet van Australië vergelijk met elkaar (welke anders) dan zie ik toch behoorlijke verschillen. Zo heeft de rough guide reclame uitingen, welke ik negatief vind werken op de onafhankelijkheid van een reisgids. Verder werden er hostels aangeprezen waar ik toch niet echt lekker zou slapen. Daar in tegen zie je iedereen met een Lonely planet lopen. (hoe herken je een toerist? :-? )
de stadsplattegrondjes in de LP gidsen zijn soms echt waardeloos, (lees: kriebelig) maar goed ik kom er zonder ook wel, al dan niet via een omweg.
Verder is de website van LP top, veel informatie, en vooral het forum (the Thorn Tree) is erg handig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |