Mmm ik vond Bialy toch wel het sterkte verhaal hebben, de andere twee waren meer sfeerimpressies en was het verhaal niet zo van belang, eigenlijk waren Bleu en Rouge mooier om naar te kijken, toch bleef Bialy me meer bij door het verhaal..quote:Op maandag 25 oktober 2004 17:09 schreef Hare het volgende:
Trzy kolory: Bialy (Three Colors: White)
Minste van de drie. En het kwam eigenlijk nergens anders door afgezien van het feit dat het verhaal me gewoon niet zo trok. Het soort verhaal en de filmstijl is ongeveer hetzelfde als de twee andere films, gewoon goed dus.
Ik wou het al zeggen in het vorige topic ja.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 15:06 schreef Hugo_ het volgende:
wel potveredrie! net een (veel te lange) review zitten schrijven
quote:
Roman Holiday
Princess Ann ( Audrey Hepburn ) heeft genoeg van haar verplichtingen als princess en gaat er `s nachts vandoor, zonder dat iemand t weet. 1 keer wil ze n dag doen waar ze zin in heeft. Laat daar nou net journalist Joe Bradley (Gregory Peck) opduiken en die is natuurlijk wel in voor n lekker sappig verhaaltje. 1 probleem: Ann weet niet dat Joe n journalist is...
Geweldige feelgood film, deze doorbraak rol voor Audrey Hepburn. Ze speelt echt leuk, net als Gregory Peck trouwens. Het verhaaltje is opzich wel aardig, maar wordt dus beter door t leuke/goede acteerwerk en de echte settings. De film is in z`n geheel opgenomen in Rome, iets dat natuurlijk extra sfeer geeft.
Helemaal geweldig, n film die je IMHO gezien moet hebben
IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,3/10
quote:It's time for the day to be over. We throw our parties; we abondon our families to live alone; we struggle to write books that do not change the world, despite our gifts and our unstinting efforts, our most extravagant hopes. We live our lives, do whatever we do, and then we sleep - it's as simple and ordinary as that. A few jump out of windows or drown themselves or take pills; more die by accident; and most of us, the vast majority, are slowly devoured by some disease or, if we're very fortunate, by time itself. There's just this for consolation: an hour here or there when our lives seem, against all odds and expectations, to burst open and give us everything we've ever imagined, though everyone but children (and perhaps even they) knows that these hours will inevitably be followed by others, far darker and more difficult. Still, we cherish the city, the morning; we hope, more than anything, for more.
Repulsion al gezien?quote:Op donderdag 28 oktober 2004 20:26 schreef Hare het volgende:
Ow, en helemaal vergeten, maar wat is die Catherine Deneuve een mooie vrouw zeg
Nope, maar volgens mij zie je daar nog wel iets meer van haar of nietquote:Op donderdag 28 oktober 2004 20:30 schreef Sai het volgende:
[..]
Repulsion al gezien?.
Hoe ze vieze mannetjes als jou in stukjes hakt, ja.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 20:50 schreef Hare het volgende:
[..]
Nope, maar volgens mij zie je daar nog wel iets meer van haar of niet![]()
[spoiler]quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:15 schreef Sai het volgende:
[..]
Hoe ze vieze mannetjes als jou in stukjes hakt, ja..
Hij werkt tegenwoordig als consultant bij de FBI om vervalsers op te sporen.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vond het in de film al best cool allemaal
Hij heeft in iedergeval wel geleefd
Absoluut, hoewel het acteerwerk in het begin een beetje overduidelijk nep is, voor een film waarin ze hopen auto's kapotrijden hadden ze die scenes best even over kunnen doen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:13 schreef scanman01 het volgende:
The Chase
Met Charlie Sheen en Kirsty Swanson.
Heerlijke film met lekkere parodieen op bv de Amerikaanse politie en de televisie. Verder een lekkere snelle film... en een leuke love story. Ik heb me zeer vermaakt bij dit stukje amusement!
Inhoud: Sheen is onschuldig veroordeeld, maar ontsnapt. Hij kidnapt daarbij de dochter van de rijkste man van California. De twee slaan op de vlucht voor de politie, die al snel de achtervolging inzet. Langzaam maar zeker begint de gekidnapte dame (Swanson) gevoelens voor Sheen te krijgen en verandert de film in een soort van love story. Tussendoor vanalles, zoals twee Amerikanen die graag op tv willen en de wagen met Sheen en Swanson wel even tot stoppen zullen brengen (die twee worden gespeeld door leden van Red hot chilly peppers).
Cijfer: 8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ninja: The Final Duel
Baggerfilm over Japanse ninja's die Chinese monniken (shaolin) aanvallen.
Zitten een paar leuke actiescene's in, maar het is meer een onsamenhangend zooitje vechtscene's.The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
Dat is inderdaad een prachtig opgebouwd verhaal. Bedankt voor de tip, ik ga hem weer eens huren voor het weekend.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:13 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de Kinepolis, Hasselt:
Vanmiddag op dvd:
Rain Man
De arrogante autohandelaar Charlie Babbit (Tom Cruise) komt er na t overlijden van z`n vader achter dat hij $ 3 miljoen heeft achtergelaten. Alleen is Babbit niet de erfgenaam, en dat vindt ie nogal raar aangezien hij enigskind is en z`n moeder al vroeg is gestorven. Hij gaat opzoek naar de erfgenaam van de 3 miljoen en komt erachter dat zijn broer t geld heeft gekregen. Alleen 1 probleem: zijn broer Raymond Babbit (Dustin Hoffman) is autistisch en heeft geen besef van zijn erfenis. Charlie besluit om zich over z`n broer te ontfermen...
Zeer mooie film met n verhaal dat me erg aansprak. Cruise is erg sterk als arrogante zak (om t zo maar es uit te drukken). Tis mooi om te zien hoe hij gedurende de film veranderd in n man die meeleeft met z`n broer en zo goed mogelijk voor m probeert te zorgen. Doet ie goed. Maar alle lof in deze gaat uit naar Hoffman, die opnieuw n zeer goede prestatie neerzet.Hij komt er geloofwaardig over. En hoewel t einde n klein beetje voorspelbaar is, doet dat niets af aan t feit dat je gewoon kijkt naar n dijk van n film!
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een 4.5
IMDB 3.5Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik vind het een van de leukste zombiefilms die ik ken. Heerlijke, engelse humor en goede actie aan het einde. Voor de splatterliefhebbers zal het wat minder zijn ja, maar kom op, we hebben genoeg van die splatter-zombie films. Ik ben blij dat deze film zich onderscheid. Maar smaken blijven verschillen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 22:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Shaun of the Dead
Redelijk parodie op zombie films. . Plot is wel goed en er zitten een paar goede, grappige stukjes in. Maar ik heb het toch het idee dat er meer inzat dan er uitgehaald is. Ander minpunt is dat pas in het laatste halfuur er eindelijk echt wat bloed vergoten wordt. Het is een goede tijdbesteding als je anderhalf uur niks te doen hebt, maar meer ook niet.
cijfer: 6
nou ben ik een fan van engelse humor eerste klas, maar ik heb zo ontzettend niet gelachen bij die film. Ik vond er werkelijk waar geen ruk aan, de humor was mijlenver te zoeken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 23:59 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik vind het een van de leukste zombiefilms die ik ken. Heerlijke, engelse humor en goede actie aan het einde. Voor de splatterliefhebbers zal het wat minder zijn ja, maar kom op, we hebben genoeg van die splatter-zombie films. Ik ben blij dat deze film zich onderscheid. Maar smaken blijven verschillen.
Overigens weiger ik het nog steeds als een parodie te zien, maar goed, die discussie ga ik niet meer aan.![]()
Kijk Quills voor Geoffrey Rushquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 02:52 schreef Sessy het volgende:
Heb net pirates of the carribean gezien... Lekker filmpje!Okay de skeletten dat was wat overdreven maar d'r zaten DRIE lekkere acteurs in en ook nog geoffrey rush die in les miserables javert speelde wat ueberhaupt mijn favoriete karakter uit het boek is (al deed hij het relatief slecht daar vond ik) Als piraat deed 'ie 't best goed
![]()
De grapjes zijn niet grappig maar de gebeurtenissen wel
overall: 8,7
Dankje voor de tipquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 03:19 schreef Zeitgeist het volgende:
[..]
Kijk Quills voor Geoffrey Rush
Uiterst charmante/kinky Marquis De Sade Beste rol waar ik hem in heb gezien.
vast Lost Highway of Eraserhead nog niet gezien ;-)quote:Op zondag 31 oktober 2004 00:15 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
Mulholland Drive
[afbeelding]
Misschien wel de vaagste films die ik tot nu toe heb gezien.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk daar eens over na ;-)
Ik zag vandaag: (again)
Army Of Darkness
http://www.imdb.com/title/tt0106308/
Tja vriendin van me wilde een grappige film zien. What else could I do :-D
Haar blootstellen aan een van de beste horror comedies allertijden.
blijft geweldigThe Light Is Leaving Us All
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
vergeet niet dat er zat mensen zijn die 'm indertijd als eerste gezien hebben. Toen het dus nog "nieuw" was. Dan heb je er een heel ander waardegevoel bij.quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:23 schreef Lambiekje het volgende:
Het zal gerust een goede film geweest zijn destijds in begin jaren 60 .. maar het komt mij nu een beetje gedateerd over. Het hoge cijfer op IMDB is dan ook wat overtrokken. Het is goede film maar om het nu in de top 250 te zetten is wat veel van het goede.
Als je hem dus destijds had gezien .. dit is wel een memorabele film. zeker met wat voor intensie het de wereld is ingegaan. Dat is natuurlijk nu allemaal ontzenuwd. Dat maakt de luchtbel kapot.quote:Op zondag 31 oktober 2004 20:29 schreef twiFight het volgende:
The Blair Witch Project.
toentertijd (al alweer 5 jaar geleden) een vrij beruchte film. Ik had 'm nog nooit gezien, maar er inmiddels al wel aardig wat over gehoord, iets wat misschien het kijkplezier enigszins verminderde. Ik ga verder niet veel woorden "vuil" maken aan de film. Hij was wel ok maar niet memorabel. Gelukkig een korte film. Alleen vraag ik me wel af of ze die DVD niet wat beter hadden kunnen besteden. 7 mbit/s data aan pikkedonkere beelden
vanilla sky? ik hoop dat je ook Abre Los Ojos hebt gezien?quote:Op zondag 31 oktober 2004 02:05 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Eternal Sunshine of a Spotless Mind.
Deed me een beetje denken aan Vanilla Sky maar dan veel dieper. Erg goede film met een uitstekende Jim Carrey en Kate Winslet. Vooral de manier waarop dit idee van script is uitgewerkt naar film is erg mooi.
Ik heb de film destijds ook gezien en vond het HELEMAAL niets! Wat een aanfluiting zeg. Net toen het een klein beetje spannend begon te worden.....was de film afgelopen. Zelden zo'n beroerde en overschatte film gezien. Mijn cijfer voor die film is dan ook een 4quote:Op zondag 31 oktober 2004 20:29 schreef twiFight het volgende:
The Blair Witch Project.
Hij was wel ok maar niet memorabel.
Wat een kutcriterium.quote:Op maandag 1 november 2004 12:11 schreef Shagster het volgende:
Texas Chainsaw Massacre (1974)
[afbeelding]
In principe een slechte film, aangezien je totaal geen medeleven krijgt met de meeste personages,
Je doet het er maar meequote:Op maandag 1 november 2004 12:57 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Wat een kutcriterium.
Voor sommige films wel, voor sommige films niet.quote:Op maandag 1 november 2004 13:05 schreef Shagster het volgende:
[..]
Je doet het er maar meeVoor mij heel belangrijk, dat je je kan inleven in de karakters..
Inderdaad prachtige film.quote:Op maandag 1 november 2004 18:24 schreef Akaro het volgende:
Boondock Saints.
Geweldige film met geweldige rol van Willem Dafoe.
2 Ierse gasten in Boston die door samenloop van omstandigheden wat bazen uit georganiseerde criminaliteit afmaken.
"What were you gonna do? Laugh the last three to death?"
Zit wel wat in ja. Maar ik geniet toch net iets meer van het werk als in The Exorcist ofzo, waarin je liever zit dat het kwaad gauw weggaat en iedereen het overleefd.quote:Op maandag 1 november 2004 15:35 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Voor sommige films wel, voor sommige films niet.
Horrorfilms zijn soms juist zo leuk omdat iedereen erg irritant is en je erop zit te wachten tot ze eindelijk afgelacht worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vandaag : Resident Evil 2 : The Apocalypse
Beter als ik had verwacht, en zeker een goed vervolg op deel 1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
mhmm vind ik ook. Mijn maag draaide af en toe om zo hard. Binnenkort het boek maar eens aanschaffen.quote:Op maandag 1 november 2004 23:18 schreef granuaile het volgende:
Once Were Warriors
** must see! must see! must see! must see! must see! must see! must see! must see! must see! **
wat een prachtige film! en wat een emotie maakt het los! geen traantje en geen tranen, nee: e m o t i e! een echte aanrader. ** must see before you die **
ook al denk je: "het zijn maar acteurs!" je gelooft ze! prachtig acteerwerk. en wat een spanningsboog!
een 10.
Vonnik wel meer sdan standaard. mooie verfilming van (wat ik heb begrepen van) Asimov zijn robotica wetten.quote:Op dinsdag 2 november 2004 00:19 schreef Lambiekje het volgende:
I Robot
mmm vond maar standaard eigenlijk. ging geen sharme uit van de film.
en de FX is een beetje overkill.
cijfer 6.1
imdb 6.9
Alweer eentje die hem minder en matig vind.quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:05 schreef rena het volgende:
Shark Tale
Ik weet niet waarom, maar ik vond hem tegenvallen, had denk ik zoiets als Finding Nemo verwacht. Maar ik vond deze weer veel van hetzelfde, ook qua humor en zoJammer! Wel lekker swingende muziek, dat was wel een pluspunt.
Ik heb volgens mij nog nooit een film een 10 gegeven.quote:Op woensdag 3 november 2004 15:23 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren voor de 2e keer:
Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
Ook voor de 2e keer helemaal geweldig![]()
![]()
Er vielen me nu ook kleine dingetjes op die ik de eerste keer niet had gezien, kleine details. Erg goed, de beste film van t jaar
IMDB Cijfer: 8,6/10
Mijn Cijfer: 10/10
Idd, volgens mij ben je dan echt een zuurpruim!quote:Op woensdag 3 november 2004 15:57 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog nooit een film een 10 gegeven.
Volgens mij ben ik daarvoor te veel een zuurpruim.Amelie kwam wel dicht in de buurt moet ik zeggen, maar daarvoor vind ik een 9,5 wel weer voldoende.
eerste en laatste film waarbij ik letterlijk met mijn hoofd op het keyboard in slaap ben gepleurdquote:Op woensdag 3 november 2004 23:24 schreef Hugo_ het volgende:
Mulholland Drive (2001)
Het blijft een van de beste films die ik ooit gezien heb. Supergoed in mekaar gedraaid, pijnigt de hersens en heeft een fantastische sfeer.
dikke 10
Wat vond je er van?quote:Op woensdag 3 november 2004 23:54 schreef fractalis het volgende:
[afbeelding]
Zonder twijfel Tarkovsky's minste wat mij betreft (alleen Andrei Rublev nog niet gezien). Natuurlijk zat het qua mise-en-scene en cinematografie weer uitermate mooi in elkander, echter persoonlijk vond ik het min of meer een slap aftreksel van Zerkalo met een vleugje Stalker. Eerste helft is zelfs ronduit vervelend; met name die scene waarin Eugenia een soort sprint trekt op de gang van het hotel vond ik een tenenkrommend slecht aftreksel van de geniale scene in Zerkalo. De laatste 50 minuten maken gelukkig een hoop goed, prachtige beelden als vanouds en met name de scene waarin Domenico zichzelf in brand steekt onder begeleiding van Beethoven's Ode To The Joy riep bij mij de nodige emoties op.quote:Op donderdag 4 november 2004 00:09 schreef Gorro het volgende:
[..]
Wat vond je er van?
en toch vraag ik me af of je hetzelfde geschreven had als Theo nu nog gewoon over de straten van amsterdam gefietst had..quote:Op donderdag 4 november 2004 16:26 schreef scanman01 het volgende:
[afbeelding]
Submission, Part 1
Ik heb deze korte film vandaag voor het eerst gezien en ben er nu nog steeds sprakeloos van.
Van Gogh en Ayaan Hirsi Ali hebben naar mijn idee een zeer moedig en belangrijk werkje afgeleverd. Ik ben er stil van...
Natuurlijk. Hoezo zou dat van invloed zijn geweest dan? Ik ben wel de film gaan kijken omdat hij vermoord is (het schijnt dat deze film wel eens de reden kan zijn geweest). Maar het resultaat is natuurlijk hetzelfde. Denk je dat ik anders op de film had gereageerd als Van Gogh niet was vermoord? Ik zou niet weten waarom.quote:Op donderdag 4 november 2004 16:48 schreef twiFight het volgende:
[..]
en toch vraag ik me af of je hetzelfde geschreven had als Theo nu nog gewoon over de straten van amsterdam gefietst had..
waar heb je dat filmpje gevonden? niet via de vpro iig. ook omdat het maar 11 min is. ik ben wel benieuwd want had het deze zomer gemist...quote:Op donderdag 4 november 2004 16:26 schreef scanman01 het volgende:
[afbeelding]
Submission, Part 1
Ik heb deze korte film vandaag voor het eerst gezien en ben er nu nog steeds sprakeloos van.
Van Gogh en Ayaan Hirsi Ali hebben naar mijn idee een zeer moedig en belangrijk werkje afgeleverd. Ik ben er stil van...
Met hulp van dat programma met die ezelquote:Op donderdag 4 november 2004 19:21 schreef granuaile het volgende:
[..]
waar heb je dat filmpje gevonden? niet via de vpro iig. ook omdat het maar 11 min is. ik ben wel benieuwd want had het deze zomer gemist...
Je hebt ook nog andere wegen he....quote:Op donderdag 4 november 2004 19:21 schreef granuaile het volgende:
waar heb je dat filmpje gevonden? niet via de vpro iig. ook omdat het maar 11 min is. ik ben wel benieuwd want had het deze zomer gemist...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
No shit sherlock.quote:Op donderdag 4 november 2004 20:00 schreef Sessy het volgende:
dat programma met de ezel = eMule?
Ja je moet je je niet door mij aangesproken voelen hoor. Ik ben een ontzettend naar en chagerijnig persoon.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:16 schreef Sessy het volgende:
ik vraag het maar even. niet dat je straks met ezel een of ander individu bedoelt.
Famke Janssen is okay.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Tenslotte werd duidelijk dat een Nederlandse op overtuigende wijze een Vlaams accent kan imiteren, maar dat accentloos "Amerikaans" er voor de doorsnee Nederlander niet ech inzit.
Die is niet doorsnee, die woont ginder al 20 jaar.quote:Op donderdag 4 november 2004 21:57 schreef Sai het volgende:
[..]
Famke Janssen is okay.
3 uurquote:Op vrijdag 5 november 2004 00:25 schreef placebeau het volgende:
Heb net the Green Mile gezien
wat een flutfilm is me dat zeg. Bah. Weer twee uur uit mijn leven verspild.
Ik heb de eerste drie kwartier gemist, daarmee. Ja, ik heb hem aandacht gegeven, tot ze op het einde afkwamen met het klassieke moraliserende stukje, en daarvoor nog eventjes de verheerlijking van de straf ten toon spreiden. Het is dat typische meten met twee maten en gewichten. En die karikaturale rollen zijn zo debiel en cliché als het maar kan zijn. Ook dat eindeloze gedoe van, kom kijkers, begin eens te huilen, en het wordt allemaal zo onnatuurlijk overgebracht. Er wordt ook op het einde minachtend gedaan over het volk die naar zo'n executie komt kijken, terwijl de filmmaker er niet voor terugdeinst om zoveel mogelijk geweld in beeld te brengen. Walgelijk vond ik hem. En geloof me, hij is tot me doorgedrongen, en ik krijg er schrik van dat iedereen zulke film goed vindt.quote:Op vrijdag 5 november 2004 00:39 schreef Hare het volgende:
[..]
3 uur
En mag ik vragen wat je er zo ruk aan vond? Want volgens mij heb je gewoon niet echt goed gekeken, zeker als je al zegt dat de film 2 uur was. Heb je de film nooit de aandacht gegeven die het verdient.
Ok, kijk, ik ben het nog niet met je eens, maar nu kan ik iig begrijpen wat jij er niet aan vind ipv zo'n loze opmerkingquote:Op vrijdag 5 november 2004 00:56 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik heb de eerste drie kwartier gemist, daarmee. Ja, ik heb hem aandacht gegeven, tot ze op het einde afkwamen met het klassieke moraliserende stukje, en daarvoor nog eventjes de verheerlijking van de straf ten toon spreiden. Het is dat typische meten met twee maten en gewichten. En die karikaturale rollen zijn zo debiel en cliché als het maar kan zijn. Ook dat eindeloze gedoe van, kom kijkers, begin eens te huilen, en het wordt allemaal zo onnatuurlijk overgebracht. Er wordt ook op het einde minachtend gedaan over het volk die naar zo'n executie komt kijken, terwijl de filmmaker er niet voor terugdeinst om zoveel mogelijk geweld in beeld te brengen. Walgelijk vond ik hem. En geloof me, hij is tot me doorgedrongen, en ik krijg er schrik van dat iedereen zulke film goed vindt.
Bij deze heb je bij mij nu echt 100% afgedaan als filmliefhebber hoor.quote:Op donderdag 4 november 2004 22:31 schreef Hare het volgende:
Dancer in the Dark
Wat een turn off zeg. Zit je naar een geweldig mooie film te krijgen krijg je echt een van de slechtste stukjes film die ik ooit gezien heb te zien. (haar dagdroom in de fabriek musicalstukje) Past totaal niet. Echt drie keer. En daarna is het me echt niet meer gelukt in de film te komen. Ik vond het echt helemaal niks meer, terwijl het zoveel meer had kunnen zijn als het musicalgedeelte zou zijn weggelaten.
En dan ben je opeens geen filmliefhebber meer? Of snap je de film niet? Die insteek kan ik helaas voor jou niet volgen. Wat je uitlegd begrijp ik volkomen, maar kan het niet zo zijn dat de musicalstukjes op mij echt als bagger overkomen. Kijk, musical is niet erg, maar maak er dan iets moois van. Ik vond de musicalstukjes gewoonweg slecht, erg slecht. En dan is de 'lol' van de film er snel af voor mij, als je iets doet, doe het dan goed.quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:06 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Bij deze heb je bij mij nu echt 100% afgedaan als filmliefhebber hoor.. Ik denk dat je het niet snapt. Dat is niet erg, kun jij ook niks aan doen. Maar die muziek is juist van enorm belang in de film. Vind je Bjork niet goed qua zang? Dan kan ik me voorstellen dat je het niet mooi vond. Maar dat je zegt dat het niet past slaat helemaal nergens op.
Selma is fan van musicals. Ze houdt van de zoetsappige verhaaltjes, de blije liedjes en de lachende mensen. De positiviteit. In haar eigen leven is dat alles ver te zoeken. Musicals zijn voor Selma een soort van escape.
In de fabriek is ze doodongelukkig. Ze ziet steeds slechter. Haar zoontje zal die ziekte ook krijgen. In haar musical-dromen is ze gelukkig in de fabriek, kan ze zien en daardoor dansen. En dan kom je weer terug in de realiteit. Zomaar. Pats, zegmaar.
De insteek van Lars von Trier was dan ook om de film nog melodramatischer te maken door toevoeging van de muziek, als contrast met de happy endings in musicals uit de tijd waar DitD zich afspeelt. Dat past ook bij het feit dat de film in von Trier's drieluik over Amerika zit (samen met Breaking The Waves en The Idiots, geloof ik, maar weet ik niet zeker).
Ik vond Dancer in the Dark echt geniaal, geweldig, prachtig en ontroerend. Maar het blijkt maar weer dat dit helaas niet voor iedereen is weggelegd.
Jij vindt zelfs films die je niet snapt mooi. Dus als je je daar overheen kan zetten, waarom dan niet om die 'verschrikkelijke' musicaldingen?quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:38 schreef Hare het volgende:
En dan ben je opeens geen filmliefhebber meer? Of snap je de film niet? Die insteek kan ik helaas voor jou niet volgen. Wat je uitlegd begrijp ik volkomen, maar kan het niet zo zijn dat de musicalstukjes op mij echt als bagger overkomen. Kijk, musical is niet erg, maar maak er dan iets moois van. Ik vond de musicalstukjes gewoonweg slecht, erg slecht. En dan is de 'lol' van de film er snel af voor mij, als je iets doet, doe het dan goed.
Ik weet niet of ik eerder iets gezien heb waar het contrast tussen twee dingen in de film zo groot was. De film was voor mij echt goed, tot de musical kwam. Toen was het over.
Noem eens wat voorbeelden?quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Jij vindt zelfs films die je niet snapt mooi. Dus als je je daar overheen kan zetten, waarom dan niet om die 'verschrikkelijke' musicaldingen?
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 5 november 2004 15:26 schreef twiFight het volgende:
Ik vond de muziekstukjes juist de film verrijken en bij de film horen. Ik vond de film dan ook goed.
Mja niet iedereen hoeft dat te vinden. Ik vind het jammer dat je de film niet kan waarderen. Aan de andere kant heb ik dat ook zo vaak bij films die (heel veel) anderen wel goed vinden.
Ik heb geen zin om in je postgeschiedenis te duiken, sorry.quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:47 schreef Hare het volgende:
Noem eens wat voorbeelden?
Enige dat mij te binnen schiet is Mulholland Dr.
En verder heeft het niet leuk vinden van DiTD niks te maken met niet snappen, al wil jij dat zo te zien graag geloven.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 10:09 schreef Atreidez het volgende:
Living in Oblivion
Een erg aparte en grappige film over een dag op de set bij de productie van een b-film. Steve Buscemi doet t goed als de gefrustreerde regisseur en keener speelt eigenlijk te goed als actrice om de prestaties op een b-film te laten lijken. Het verhaal is ook erg leuk afgerond, zeker omdat de echte scene uiteindelijk een droom isDaar moet je de film voor gezien hebben, maar dat kan ik iedereen aanraden..
[afbeelding]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
Hey, goh, bekijk nu je reactie op Dancer in the Dark eens?quote:Op vrijdag 5 november 2004 00:39 schreef Hare het volgende:
[..]
En mag ik vragen wat je er zo ruk aan vond? Want volgens mij heb je gewoon niet echt goed gekeken. Heb je de film nooit de aandacht gegeven die het verdient.
Heb je zijn reactie gelezen waar ik op reageer.quote:Op vrijdag 5 november 2004 16:12 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Hey, goh, bekijk nu je reactie op Dancer in the Dark eens?
Oh jezus zeg, hoe kun je dat nou in godsnaam zeggen. Dat vind ik wel erg arrogant en met oogkleppen op.quote:Op vrijdag 5 november 2004 15:46 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om in je postgeschiedenis te duiken, sorry..
En je verdraait m'n woorden. Je vindt de muziek er niet bij passen op de een of andere manier. Nou, dan mis je de essentie van de film en snap je 'm dus niet.
Oui.quote:Op vrijdag 5 november 2004 16:23 schreef Hare het volgende:
[..]
Heb je zijn reactie gelezen waar ik op reageer.
Het gaat me niet om wat hij zegt. Het gaat mij er om dat jij iemand afkraakt die praktisch precies dezelfde opmerking over een film maakt als jij. Het enige verschil is dat hij de film niet helemaal heeft gezien en jij waarschijnlijk wel. Je mag Dancer in the Dark best slecht vinden (alhoewel Tom het hier niet mee eens zal zijnquote:Hij zegt alleen dat hij het een 2 uur durende kutfilm vond ofzoiets. Ik geef uitleg. In zijn tweede reactie waarin hij uitleg geef zeg ik ook dat ik zijn uitleg niet begrijp (ik vind Green Mile wel een goede film), maar dat ik zijn mening wel kan begrijpen.
Maar goed, dat snap je vast nietquote:Maar goed, dat verschil zie je natuurlijk vast niet
quote:Op vrijdag 5 november 2004 12:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
Maar deze discussie past beter in het DitD topic.. Dancer in the Dark
quote:Op vrijdag 5 november 2004 16:26 schreef Hare het volgende:
Oh jezus zeg, hoe kun je dat nou in godsnaam zeggen.
Nou ja, zo dus.quote:Op donderdag 4 november 2004 22:31 schreef Hare het volgende:
Dancer in the Dark
Wat een turn off zeg. Zit je naar een geweldig mooie film te krijgen krijg je echt een van de slechtste stukjes film die ik ooit gezien heb te zien. (haar dagdroom in de fabriek musicalstukje) Past totaal niet. Echt drie keer. En daarna is het me echt niet meer gelukt in de film te komen. Ik vond het echt helemaal niks meer, terwijl het zoveel meer had kunnen zijn als het musicalgedeelte zou zijn weggelaten.
Ja, dat is heel moeilijk te begrijpen. Zoals ik in m'n eerste post al zei: dat mensen Bjork niet waarderen kan ik goed begrijpen. Je moet ervan houden. Maar ik denk ook dat Bjork-haters deze film nooit op zullen zetten. En als je wel van Bjork houdt, dan is de uitvoering van haar nummers in deze film niet anders dan muziek van andere CD's.quote:Dat vind ik wel erg arrogant en met oogkleppen op.
Ik vind de muziek er niet bij passen omdat de muziek en uitwerking zo ontzettend ruk is en de rest van de film goed. Niet omdat er opzich geen muziek in de film past.
Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 5 november 2004 16:32 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Cijfer: 9.quote:Op donderdag 4 november 2004 18:38 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb deze film dus gister, tijdens de voorpremiere + filmdebat, in de Lux in Nijmegen gezien en ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: Hij was zeer indrukwekkend! Je wordt vanaf het begin af aan écht meegesleurd met het verhaal en de personages. Het gaat dus over de laatste 12 dagen van Hitler, die hij besteedt in een bunker in Berlijn. Het meeste van de film speelt zich af in de bunker maar er zitten ook genoeg scenes in die zich in de straten van Berlijn of zelfs andere steden afspelen. Genoeg dus voor veel afwisseling wat leidt tot een onderhoudende sfeer.
Nu was er veel ophef over de menselijkheid van Hitler in deze film. Naar mijn mening valt dat wel mee. Natuurlijk is het een ander beeld dan gegeven wordt in de talloze WOII films, maar menselijk wil ik nou ook weer niet zeggen. Je ziet de laatste 12 dagen van Hitler. Het eind van de oorlog. Eigenlijk is het enige wat je ziet een schuimbekkende wilde gek die héél af en toe wat aardigs zegt tegen iemand.
Maar uiteindelijk is het toch wel zeker een vernieuwende film. De mooiste WOII film die ik tot nu toe heb gezien. Natuurlijk niet altijd even historisch verantwoord (alhoewel bijna alles in deze film trouwens opvallend correct is, voor zover we weten), maar zéker heel mooie en vooral.. indrukwekkend.
Aanrader!
Met deze inleiding begint de film van dezelfde regisseur als Hero en met dezelfde actrice die ook in Crouching Tiger Hidden Dragon speelde. De film haalde voor mij niet het niveau van de twee voorgenoemde films, mede omdat het plot te zoetsappig was en de vechtscenes niet origineel genoeg. De vechtscene in het babboebos was wel mooi gedaan en ook het einde was wel tof. Waar de film de plank dan weer misslaat is het camerawerk. Verschillende shots zijn zo genomen dat het een mooie vogelvlucht moet lijken maar die shots zijn het net niet. Ook de muziek viel me tegen, wanneer die uberhaupt opviel. Nog een punt wat mij niet helemaal beviel was de lijn tussen realisme en fictie. Net zoals voorgenoemde films zit er een flinke dosis fictie in, in met name de vechtscenes. Nou verwacht ik dat bij zo'n film en vind ik het ook helemaal niet erg als je één dolk 4 mensen ziet neermaaien, maar als je een blinde vrouw op volle snelheid door een bos (met dus heel veel bomen in de weg) ziet rennen zonder wat te raken dan vind ik toch dat je daar meer realistisch moet blijven. Afijn al met al geen slechte film hoor, zeker niet als je wel van films houdt zoals Hero en Hidden Crouching Dragon Tiger, maar ook niet perfect.quote:After 241 years of prosperity
the Tang Dynasty is in decline.
The Emperor is weak and incompetent.
His government, crippled by corruption,
no longer controls the land.
Unrest sweeps the country.
Village by village,
an underground alliance forms...
'The House Of Flying Daggers'.
Based in Feng Tian County,
near the Imperial Capital,
The House Of Flying Daggers
moves in the shadows,
Stealing from the rich to give to the poor,
they earn the support and
admiration of the people.
At the same time,
they are feared and hated
by their bitter rivals...
the local deputies.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:51 schreef twiFight het volgende:
Shi mian mai fu aka House Of Flying Daggers (2004)
maar als je een blinde vrouw op volle snelheid door een bos (met dus heel veel bomen in de weg) ziet rennen zonder wat te raken dan vind ik toch dat je daar meer realistisch moet blijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:23 schreef Timo20 het volgende:
Zojuist gezien:
Titanic
De special effects zijn wel aardig.
Dat is de enige reden dat ik die film heb gekeken.quote:Op vrijdag 5 november 2004 18:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]![]()
![]()
... "wel aardig"?????
En natuurlijk die stomige love scene tussen onze twee tortelduifjesquote:Op vrijdag 5 november 2004 18:59 schreef victorinox het volgende:
[..]
Dat is de enige reden dat ik die film heb gekeken.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 17:56 schreef Hare het volgende:
[..]ja duh, ik heb de rest van de film ook wel gezien. maar op dat moment moest ze wel die andere gozer laten denken dat ze dat was.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
Ownee, ok, maar dat kon je natuurlijk niet zeggen anders zouden mensen die de film nog niet gezien hebben je anders levend zouden villenquote:Op vrijdag 5 november 2004 19:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
ja duh, ik heb de rest van de film ook wel gezien. maar op dat moment moest ze wel die andere gozer laten denken dat ze dat was.
ja hoe noem jij ze dan?? ik bedoel: t ziet er goed uit, maar heb betere gezienquote:Op vrijdag 5 november 2004 18:57 schreef scanman01 het volgende:
[..]![]()
![]()
... "wel aardig"?????
Inderdaad, want dat was een remake van deze film...quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:35 schreef Hare het volgende:
En volgens mij hebben de luitjes van You've got Mail eerst goed naar deze film gekeken
ik lees het nu ja:quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:38 schreef Gorro het volgende:
[..]
Inderdaad, want dat was een remake van deze film...
quote:Joe Fox's grandfather mentions that long ago, he briefly shared a pen pal romance with the store's previous owner, Cecilia Kelly (Kathleen's mother), and that they only communicated through letters. This may have been a reference to the movie's predecessor, _Shop Around The Corner, The (1940)_ , starring 'Stewart, James' and Margaret Sullavan.
Dat klopt niet helemaal. Het zou wel kunnen dat het de eerste Amerikaanse film langer dan 100 minuten was, maar in elk geval in Italië maakte ze een paar jaar eerder al films langer waren dan honderd minuten, bijvoorbeeld de eerste Quo Vadis? (1912) en Cabiria (1914). De eerste film van langer dan een uur (en dus feature length) was overigens een Australische film: The Story of the Kelly Gang (1906)quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:23 schreef Eluc het volgende:
Enkele feitjes:De eerste film langer dan 100 minuten
Deze zag ik eergisteren voor het eerstquote:Op vrijdag 5 november 2004 22:08 schreef Timo20 het volgende:
Lost In Translation
..omdat niet iedereen in New York of Los Angeles woont.quote:Op vrijdag 5 november 2004 22:35 schreef Hare het volgende:
The Shop Around the Corner
Vraag me trouwens wel af waarom dit zich in boedapest ofzo afspeelde.
weet je wat ik me eigenlijk afvraag? Wat voor cijfer geef ik Hare.quote:Op zaterdag 6 november 2004 02:23 schreef Hare het volgende:
Halloween
Geen pretje om te kijken. Ik schrik me altijd de tering bij films als er plotseling iets kan gebeuren en dan zit ik dan ook de gehele film met een kutgevoel te kijken.
En je weet hier constant dat er iets staat te gebeuren. De spanning blijft aangezien er een erg lange, maar creepy opbouw is. Dus wat dat betreft is de film zeer doeltreffend.
Alleen wat voor cijger geef je aan zulk soort films he? Wat de film wilt bereiken doet het erg goed, acteerwerk e.d. staan duidelijk op een tweede plaats en verder is het voor mij iig geen pretje een film als deze te kijken.
Geweldige filmquote:Op zaterdag 6 november 2004 02:23 schreef Hare het volgende:
Halloween
Geen pretje om te kijken. Ik schrik me altijd de tering bij films als er plotseling iets kan gebeuren en dan zit ik dan ook de gehele film met een kutgevoel te kijken.
En je weet hier constant dat er iets staat te gebeuren. De spanning blijft aangezien er een erg lange, maar creepy opbouw is. Dus wat dat betreft is de film zeer doeltreffend.
Alleen wat voor cijger geef je aan zulk soort films he? Wat de film wilt bereiken doet het erg goed, acteerwerk e.d. staan duidelijk op een tweede plaats en verder is het voor mij iig geen pretje een film als deze te kijken.
Misschien een aardig boek voor je .. Bij FAME (a*dam) ligt het boek "The Story of Film" by Mark Cousins voor maar 15¤.Verteld wordt hoe film geworden is wat het is. Van Silent tot digital, japan, bollywood en stuff wordt ook behandeld. Meer de titels die remarkable en mijlpalen zijn dan blockbusters.quote:Op zaterdag 6 november 2004 00:45 schreef Gorro het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. Het zou wel kunnen dat het de eerste Amerikaanse film langer dan 100 minuten was, maar in elk geval in Italië maakte ze een paar jaar eerder al films langer waren dan honderd minuten, bijvoorbeeld de eerste Quo Vadis? (1912) en Cabiria (1914). De eerste film van langer dan een uur (en dus feature length) was overigens een Australische film: The Story of the Kelly Gang (1906)
Ik vind musical prachtig. Geeft een hele andere dimensie aan film. Singin in the Rain had ik op nummer 2 staan in dat top100 tournooitje van laatst. Moulin Rouge vind ik een prachtig liefdesdrama en On the Town is gewoon erg leuk.quote:Op zaterdag 6 november 2004 04:11 schreef Zeitgeist het volgende:
Verder Hare, ik vroeg me af. hou je doorgaans niet van Musical of alleen in Dancer In The Dark niet?
Ik erger me doorgaans dood aan musical tenzij het in de film past. zij het door de setting(DitD bijv) of door de absurditeit(Happiness Of The Katakuris of Rocky Horror Picture Show bijv).
In DitD vond ik het goed passen omdat de hoofdpersoon Bjork, door middel van muziek de nare dingen in het leven wat aangenamer probeerde te maken.
Maar goed desalnietemin iedereen heeft recht op eigen mening.
Dat snap ik wel, maar toch, het valt wel op. De meeste films spelen zich toch af in Amerika ergens, en als het al ergens anders is is dat met bepaalde reden (Saving Private Ryan speelt in Frankrijk om logische redenen, Troy speelt in Griekenland om logische redenen), alleen bij deze film was dat er dus totaal niet. Dus dat viel me wel opquote:Op zaterdag 6 november 2004 02:41 schreef twiFight het volgende:
[..]
..omdat niet iedereen in New York of Los Angeles woont.
of bedoelde je wat anders
Doe eens een wilde gok?quote:Op zaterdag 6 november 2004 03:08 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
weet je wat ik me eigenlijk afvraag? Wat voor cijfer geef ik Hare.
Het is gebaseerd op een door een Hongaar geschreven toneelstuk dat zich afspeelt in Boedapest.quote:Op zaterdag 6 november 2004 11:49 schreef Hare het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar toch, het valt wel op. De meeste films spelen zich toch af in Amerika ergens, en als het al ergens anders is is dat met bepaalde reden (Saving Private Ryan speelt in Frankrijk om logische redenen, Troy speelt in Griekenland om logische redenen), alleen bij deze film was dat er dus totaal niet. Dus dat viel me wel op
Juist prettig als het zich eens ergens anders afspeeltquote:Op zaterdag 6 november 2004 11:49 schreef Hare het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar toch, het valt wel op. De meeste films spelen zich toch af in Amerika ergens, en als het al ergens anders is is dat met bepaalde reden (Saving Private Ryan speelt in Frankrijk om logische redenen, Troy speelt in Griekenland om logische redenen), alleen bij deze film was dat er dus totaal niet. Dus dat viel me wel op
That explains itquote:Op zaterdag 6 november 2004 11:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het is gebaseerd op een door een Hongaar geschreven toneelstuk dat zich afspeelt in Boedapest.
Zieke, maar briljante docufilm, was er zelf destijds behoorlijk van onder de indruk!quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:05 schreef placebeau het volgende:
Ik heb net C'est arrivé pręs de chéz vour gezien. Een geschifte film, waarin een viertal jonge reportagemakers een moordenaar volgen, die op het eind zelf helemaal betrokken raken met de moorden. De beelden die we zien, zijn deze van de reportagemakers, dus van een enkele camera. Deze manier van filmen maakt het allemaal erg echt lijken, en zorgt dat de film dikwijls erg hard is, afgewisseld met een paar satirische stukjes. De film is een beklijvend geheel, maar je houdt er niet echt een fijn gevoel aan over.
Engelse titels voor anderstalige films zijn stomquote:Op zaterdag 6 november 2004 12:42 schreef fractalis het volgende:
[..]
Zieke, maar briljante docufilm, was er zelf destijds behoorlijk van onder de indruk!![]()
Is overigens bekender onder de engelse titel Man Bites Dog (Criterion)...
Ja, maar My Sassy Girl is makkelijker te onthouden dan Yeopgijeogin geunyeo.quote:Op zaterdag 6 november 2004 12:46 schreef placebeau het volgende:
[..]
Engelse titels voor anderstalige films zijn stom
Nee, heb het nog niet, maar klinkt interessant.quote:Op zaterdag 6 november 2004 11:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
** of je hebt het boek al .. want ik had dat namelijk gelezen in dat boek die 3 titels die je daar noemt .. am I wrong ?!:)
Ja zag het van de week liggen .. goed ingebonden. Voor de prijs vond ik het om het niet te kunnen laten liggen. Ben nu dagelijks in de trein lekker aan het lezen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 14:08 schreef Gorro het volgende:
[..]
Nee, heb het nog niet, maar klinkt interessant.
Ja, ik heb 't ook zien liggenquote:Op zaterdag 6 november 2004 16:07 schreef Lambiekje het volgende:
Ja zag het van de week liggen .. goed ingebonden. Voor de prijs vond ik het om het niet te kunnen laten liggen. Ben nu dagelijks in de trein lekker aan het lezen.
Heb je dus op een idee gebracht
Vanavond gezien; wat een slaapverwekkend stukje film zeg. Vantevoren had ik een paar scenes bekeken en leek het me nog wel een leuke, campy film. Maar van de 100 minuten, komt de octopus misschien 4 á 5 minuten in beeld. De overige minuten gaan op aan saaie dialogen en speeches. Dat de film zo slecht is dat ie weer leuk wordt, gaat hier helaas voor mij niet op.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 19:40 schreef Sai het volgende:
Tentacoli: Jaws - cast & crew - haai - logica - spanning - goede score + octopus + Shelley Winters (), John Huston (
! ) en Henry Fonda (
) = dit. Het is totale crap, de octopus is afwisselend een plastic tentakel en een klein octopusje in een aquarium en de algehele cast slaapwandelt zich door de productie. Toch heb ik vaker gelachen dan bij bijvoorbeeld Zoolander, een film die ik zowaar een voldoende gaf.
Bonusje van IMDB:
'Factual errors: Octopuses don't roar.'
nou hele tijd, hele tijd.. dikke week ofzo...quote:Op zondag 7 november 2004 07:15 schreef twiFight het volgende:
zo'n slecht geheugen of gewoon een hele tijd geen films meer gekeken
Het is volgens mij niet zo dat de boodschap heeft geleid tot de moord, maar de vorm. Het schijnt een doodzonde te zijn om teksten uit de Koran op beeld te laten zien. En dan op het naakte lichaam van een 'moslima'... tja.quote:Op zondag 7 november 2004 06:47 schreef twiFight het volgende:
Submission
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:21 schreef Wepeel2 het volgende:
Net maar even Submission Part 1 gekeken, aangezien hij nu makkelijk (om logische redenen) op internet te vinden is. Toen ik hoorde dat van Gogh en Hirsi Ali dit zouden maken had ik vooral een idee van 'moet dit nou?'. Vooral omdat ik dingen hoorde over koran teksten die op naakte lichamen geschreven waren. Ik vind het goed als dingen aangekaart worden, maar met onnodig provoceren schiet je je doel voorbij.
Maar goed, dat waren mijn vooroordelen en ik moet zeggen dat het juist zeer smaakvol en (in mijn ogen dan) niet opruiend in beeld is gebracht. De vrouw is wel naakt, maar onder een doorzichtige sluier, waardoor de vrouwelijkheid onder de sluier benadrukt wordt. Dat de wanhoop in een gebed rechstreeks tot Allah verpakt wordt is ook een goede vondst.
Eigenlijk is het echt heel erg dat extremisten hier zo hatelijk op kunnen reageren, terwijl er in feite nergens een (heel zwaar) waardeoordeel wordt gevormd. De vrouw durft gewoon vragen te stellen.
Veel indrukwekkender en beter dan ik verwacht had.
En om mensen voor te zijn: nee, als van Gogh niet vermoord was, was ik waarschijnlijk niet op het idee gekomen om dit filmpje deze week te kijken.
Ik vond deel 2 best vermakelijk, alleen dat gevecht op die vrachtwagen sloeg nergens op. Tenminste, dat ze daar op staan te springen en niemand schijnt last te hebben van zwaartekracht of wind.quote:Op zondag 7 november 2004 12:30 schreef Cheiron het volgende:
TomTom, deel twee van de Matrix is inderdaad bagger, maar deel drie (vond ik in ieder geval) wel weer ERG indrukwekkend.
PLEASE don''t see Matrix 2 en 3 ... als je ze nog niet gezien hebt houden zo.quote:Op zondag 7 november 2004 12:27 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
The Matrix.
Het wordt saai, maar alweer: wat een goede film. Ik ben nu erg benieuwd naar de 2 andere delen, al schijnen die een stuk minder te zijn. Carrie Anne Moss is leuk. De special effects enzo waren erg goed.
Kijk aan ZO slecht is 2 dus !!!!quote:Op zondag 7 november 2004 12:48 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Ik vond deel 2 best vermakelijk, alleen dat gevecht op die vrachtwagen sloeg nergens op. Tenminste, dat ze daar op staan te springen en niemand schijnt last te hebben van zwaartekracht of wind.
Ik heb trouwens deel 3 nog niet eens gezien. Ik denk dat ik ik me maar eens tot doel moet stellen om dat héél snel te doen.
Sluit ik me helemaal bij aan. Vind het echt jammer dat ik de twee vervolgen heb gezien, aangezien ik de Matrix zelf daardoor ook een stukje minder door ben gaan waarderenquote:Op zondag 7 november 2004 15:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
PLEASE don''t see Matrix 2 en 3 ... als je ze nog niet gezien hebt houden zo.
Dat vind ik de grootste teleurstelling die je maar voor kunt stellen ontiegelijke misbaksels van vervolgen. .. Dit had nooit gemaakt mogen worden. .. Het mag duidelijk zijn ik heb de 2 vervolgen gezien ten spijt.
Als er een film waar ik spijt van heb dat ik het gezien heb .. dan is matrix 2 en 3 wel.
Matrix 1 is briljant en echt een top film, dat mag duidelijk wezen.
Maar als verhaal afsluiter een afknapper.quote:Op zondag 7 november 2004 17:06 schreef Cheiron het volgende:
Maar Matrix 3 -> het gevecht met die robots, het vechten tegen zo een grote overmacht, dat was echt geweldig indrukwekkend in beeld gebracht. 2 was een misbaksel, 3 was erg ok!
Ik heb LOTR 3 ook nog niet eens gezien.quote:Op zondag 7 november 2004 15:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk aan ZO slecht is 2 dus !!!!
Ik kan me herinneren dat er gezegd was door de makers dat deel 3 zo snel in de bios is na deel 2 omdat je het niet kunt verdragen om langer te wachten.
Zie het is duidelijk waarom het slecht is.. Jy hebt het nog niet bekeken![]()
Hmm, volgende keer maar eens een keertje in je eentje kijken of met iemand die wat serieuzer naar een film als deze kan kijken. Want naar mijn idee moet deze film het vooral hebben van de sfeer en die is echt zeer goed in de film en daardoor wordt alles ook een stuk 'enger'.quote:Op zondag 7 november 2004 19:06 schreef Wepeel2 het volgende:
Deliverance
Erg spannend. Over het algemeen mooie natuurshots (afgezien van een zo'n lelijk shot wat volgens mij bluescreen was) en een vlot verhaal. Ik vond hem trouwens niet schokkend en de beruchte verkrachtingsscene was eigenlijk ook niet heel confronterend. Maar dat kan ook aan ons liggen. Als je dan met 4 jongens op de bank zit die allemaal erg moeten lachen, dan is A) de scene niet zo schokkend of B) wij hebben allemaal een apart gevoel voor humor. Dat laatste is overigens sowieso wel een waarheid.
7,5.
het is een van de beste NL - films ooitquote:Op zondag 7 november 2004 17:04 schreef Sessy het volgende:
Kent er iemand "de noorderlingen"
Hij is nederlands gesproken.
De Noorderlingen
Alex van Warmerdam, Niederlande 1992; 108 Min., Ov/d
Mit Alex van Warmerdam, Leonard Lucieer, Annet Malherbe
Ein kleiner nordholländischer Ort am Rande eines dunklen Waldes. Die Einwohner leben abgeschieden an der einzigen fertiggestellten Strasse eines Wohnbauprojektes, das längst aufgegeben wurde. Ausser der lokalen Buslinie sind die Post und das Radio die einzige Verbindung der Gemeinde zur Aussenwelt. Mit einem schauspielerisch perfekt besetzten Ensemble skurriler Typen verbindet Warmerdam geschickt soziale Satire mit einem seltsam schrägen Humor. Er zeigt die Welt als Irrenhaus, in welcher die Nöte und Ängste der einen zum Horror und der Lust der andern werden. Dieses Meisterwerk des neuen niederländischen Kinos ist ein witziger Angriff auf Familie, Ordnung und Anstand.
http://www.biosagenda.nl/index.php?action=film&filmID=5437
http://www.burg-halle.de/~schoring/ws9798/7_noord.html
Daarom kijk ik films ook liever alleen inderdaad. Maar ik vond de film nu ook al wel beklemmend hoor op bepaalde stukken. We keken hem in ieder geval op een grote plasma-tv van meer dan een meter, dus dat compenseerde het omgevingsgeluid wel enigzins.quote:Op zondag 7 november 2004 19:24 schreef Hare het volgende:
[..]
Hmm, volgende keer maar eens een keertje in je eentje kijken of met iemand die wat serieuzer naar een film als deze kan kijken. Want naar mijn idee moet deze film het vooral hebben van de sfeer en die is echt zeer goed in de film en daardoor wordt alles ook een stuk 'enger'.
Ik ken het boek niet wat je hier noemt, maar ik weet wel dat "the Cinema Book" ook een heel goed boek is als je geďnteresseerd bent in het begin van cinema, technologische ontwikkelingen (bv geluid, kleur), stromingen (bv Duits expressionisme), wereldwijde cinema en veel diepgaande onderwerpen. ik heb het boek namelijk hier liggen. Kost 45 euro, gekocht bij Film & Theatre book shop (of iets wat er op lijkt) in Amsterdam.quote:Op zaterdag 6 november 2004 11:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Misschien een aardig boek voor je .. Bij FAME (a*dam) ligt het boek "The Story of Film" by Mark Cousins voor maar 15¤.Verteld wordt hoe film geworden is wat het is. Van Silent tot digital, japan, bollywood en stuff wordt ook behandeld. Meer de titels die remarkable en mijlpalen zijn dan blockbusters.
** of je hebt het boek al .. want ik had dat namelijk gelezen in dat boek die 3 titels die je daar noemt .. am I wrong ?!:)
Whahahaha.quote:Op zondag 7 november 2004 20:19 schreef golden_power het volgende:
gisteren avond voor het eerst The Sixth Sense gezien hahaha!
Clerks is geweldigquote:Op zondag 7 november 2004 20:38 schreef Cheiron het volgende:
Clerks
Chasing Amy en Dogma vind ik erg leuke films, dus leek het mij een goed idee om Clerks op dvd aan te schaffen. Niet erg in verdiept vantevoren, en ik was dan ook even verbaast dat hij zwart/wit is. Och, dat kan de pret niet drukken.
De film zelf valt mij een beetje tegen. Ik had meer scherpe dialogen verwacht. Toch was het beeld van de totale niksnutten die zichzelf wel ok vinden erg cool neergezet. Grappig, maar er is zeker beter.
IMDB cijfer: 7,9
Mijn cijfer: 7
Kan je die niet een keertje lenen? Doen we een filmavondje bij jou!quote:Op zondag 7 november 2004 20:31 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
Daarom kijk ik films ook liever alleen inderdaad. Maar ik vond de film nu ook al wel beklemmend hoor op bepaalde stukken. We keken hem in ieder geval op een grote plasma-tv van meer dan een meter, dus dat compenseerde het omgevingsgeluid wel enigzins.![]()
Maar ik ga hem zeker nog wel een keer kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |