Mensen met een strafblad mogen niet stemmen. Punt. Niks racistisch aan.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 22:50 schreef Harry_Sack het volgende:
Domme Amerikanen
Stelling: je bent een neger, hebt ongetwijfeld een strafblad, de kans is groot dat je op Kerry stemt, dus we pakken je stemrecht af ...
Ja, precies, mensen met een strafblad verdienen geen stemquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 22:57 schreef zakjapannertje het volgende:
als je eenmaal je straf hebt gehad moet je als burger weer kunnen functioneren in de maatschappij, met alle rechten en plichten die het met zich meebrengt, incl. passief en actief kiesrecht, natuurlijk wordt er wel scherper op je gelet bij solllicitaties, zelfs worden geweigerd ad hand vd zwaarte vh strafblad voor zware functies, wat enigszins begrijpelijk is
anders had Bush jr. ook geen president kunnen worden bv.
Een veroordeelde crimineel die zijn of haar straf heeft uitgezeten moet naar mijn mening weer als volwaardig burger behandeld worden door de overheid. Bovendien waar trek je de grens? Iemand die ooit dronken achter het stuur heeft gezeten en hiervoor veroordeeld is dient nooit meer stemrecht te hebben? Iemand die een keer een joint heeft gerookt en hiervoor veroordeeld is mag ook niet meer stemmen?quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 22:58 schreef PJORourke het volgende:
Niks ondemocratisch aan. Alleen burgers die zich goed gedragen mogen stemmen. Een ouderwets idee, maar er zit wle een logica in.
Tevens is het de bedoeling dat criminelen niet via het stemrecht de wet kunnen beinvloeden.
Tja ok laat ik het dan zo zeggen het gaat tegen mijn gevoel voor democratie in.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 22:58 schreef PJORourke het volgende:
Niks ondemocratisch aan. Alleen burgers die zich goed gedragen mogen stemmen. Een ouderwets idee, maar er zit wle een logica in.
Tevens is het de bedoeling dat criminelen niet via het stemrecht de wet kunnen beinvloeden.
in 2000 schijnen er inderdaad veel mensen zo gedacht te hebbenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:00 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ja, precies, mensen met een strafblad verdienen geen stem![]()
Kansloos, Wilders mailt niet met Marokkanenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:04 schreef Meki het volgende:
ik heb een Wilders een mail gestuurd
nu al 2 dagen geen mail terug
Ik zou de eerder als extreem intelligent bestempelen als ik jou redenering zou volgen: Ze zouden dan nl. al in de 18e eeuw een wet gemaakt hebben die Kerry zou benadelen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 22:50 schreef Harry_Sack het volgende:
Domme Amerikanen
Stelling: je bent een neger, hebt ongetwijfeld een strafblad, de kans is groot dat je op Kerry stemt, dus we pakken je stemrecht af ...
hij weet niet wie Meki isquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kansloos, Wilders mailt niet met Marokkanen.
Ik denk het niet nee. Maar hij staat geregistreerd in Texas.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:10 schreef Kaalhei het volgende:
Zou Bush nu ook niet op zichzelf mogen stemmen in Florida? Het zou trouwens bijzonder curieus zijn als je hier geen passief stemrecht hebt, maar wel actief.
Gelukkig maar dat ik altijd op je kan rekenenquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:09 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik zou de eerder als extreem intelligent bestempelen als ik jou redenering zou volgen: Ze zouden dan nl. al in de 18e eeuw een wet gemaakt hebben die Kerry zou benadelen.
http://www.hbvl.be/nieuws/economie/default.aspquote:26/10 Luxemburg: accijnzen op brandstof/tabak meer dan 1 miljard euro
De heffingen op brandstof en sigaretten in het Groothertogdom Luxemburg zijn goed voor de helft van de totale loonmassa van het Luxemburgs overheidspersoneel. Dat blijkt uit een studie van de nationale dienst voor statistiek Statec.
In 2003 beliepen de accijnzen 1,08 miljard euro, waarvan 60 procent voor brandstoffen en 40 procent voor sigaretten. In 2005 zal dat bedrag nog oplopen. Dat komt overeen "met ongeveer de helft van de wedden in de overheidssector (2,11 miljard euro)," aldus Statec. Sinds de verhoging van de tabaksprijs in de buurlanden van het Groothertogdom is de verkoop van sigaretten er spectaculair gestegen. In het eerste kwartaal van 2004 steeg het aantal ingevoerde sigaretten met meer dan een kwart in vergelijking met dezelfde periode in 2003.
In Frankrijk is een pakje van 20 sigaretten 2,10 euro duurder dan in Luxemburg. Begin 1999 was dat verschil slechts 0,75 euro. Het verschil met België (0,80) en Duitsland (0,89) is kleiner. Luxemburg voerde in de maand mei 750 miljoen sigaretten in ten koste van de tabaksverkopers in het noordoosten van Frankrijk. De tabaksverkoop in Frankrijk is in het eerste kwartaal gedaald met 25 procent, zegt het statistisch bureau, in de Moezelstreek zelfs met 44 procent.
De tabaksprijs zal volgend jaar wel verhogen in het Groothertogdom. De regering zal de BTW op een pakje sigaretten verhogen van 12 naar 15 procent, maar de prijs voor een pakje zal nog goedkoper blijven dan in Frankrijk.
misschien is geertwilders@vvd.nl niet langer in gebruikquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 23:04 schreef Meki het volgende:
ik heb een Wilders een mail gestuurd
nu al 2 dagen geen mail terug
Ik ken het gevoel, ik ben je ook zat.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 03:53 schreef RichardQuest het volgende:
Ja, RQ is weer zat.
Is hij dat wel eens niet?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 03:53 schreef RichardQuest het volgende:
Ja, RQ is weer zat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |