Nee, het gaat inderdaad niet heel snel, zo'n PBEM.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 09:30 schreef George-Butters het volgende:
Wel jammer dat ik nog minimaal 1 a 2 jaar moet wachten voordat ik julie allemaal verpletterd heb onder mijn legerlaarzen...
Wat, heb je die dan pas uitgevonden?quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 09:30 schreef George-Butters het volgende:
TVP.
Wel jammer dat ik nog minimaal 1 a 2 jaar moet wachten voordat ik julie allemaal verpletterd heb onder mijn legerlaarzen...
Jij... jij...quote:Op donderdag 28 oktober 2004 19:48 schreef Sidekick het volgende:
Ik meld me ook maar weer eens.
Goody huts zijn okay, vooral wanneer er een settler tevoorschijn komt.
Bedoel je Conquests? Ja, die is best de moeite waard. Meest in het oog springende vernieuwing is uiteraard de toevoeging van de conquests, een stuk of 9 scenario's die je elk een ander stuk van de wereldgeschiedenis laten beleven -- van Mesopotamië, de wieg van de beschaving, via de Romeinse tijd en de Middeleeuwen tot aan de Napoleontische tijd en WOII in de Pacific.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Speelde ik een paar jaar geleden veel. Is de nieuwste versie nog beter geworden?
Dat is het God-element in het spel. Dat straft meteen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:22 schreef George-Butters het volgende:
Iz gewoon kut he.
Ik moeite doen, krijg je van die kutbarbaren alleen maar een stuk van hun map... DAT STUK KENDE IK AL
Nope, ze zijn al begonnen.quote:Op maandag 8 november 2004 10:06 schreef DeHovenier het volgende:
ik speel al een tijdje geen Civ3 meer, maar zo'n PBEM lijkt me wel leuk. Ik kan zeker niet meedoen he
Behalve als je buren Aztecs zijn en derhalve meteen vanaf het begin een 2-speed unit kunnen bouwen, terwijl je zelf Expansionist bent en op die trait gerekend had om snel uit de startblokken te kunnen komenquote:Op maandag 8 november 2004 14:13 schreef Litpho het volgende:
Buren zijn okay.
Nou, je bent inmiddels al op de hoogte. Maar hang er voortaan gerust een read-bevestiging aan als dat je meer rust geeftquote:Op woensdag 10 november 2004 16:55 schreef George-Butters het volgende:
Zeg Martijn = Frollo? HEb je mijn mail gehad met pbem 3250 BC? Ik heb m al een paar dagen eerder verstuurd. Vraag me alleen af of hij ook daadwerkelijk aangekomen is.
Outlook deed raar, en ik kon nergens m vinden in de send mapquote:Op donderdag 11 november 2004 09:38 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, je bent inmiddels al op de hoogte. Maar hang er voortaan gerust een read-bevestiging aan als dat je meer rust geeft
En nu bij Ype.quote:Op woensdag 10 november 2004 17:06 schreef Sidekick het volgende:
3250BC is nu bij du_ke.
Wat voor win? Conquest, diplo, culture, spaceship...?quote:Op vrijdag 12 november 2004 15:21 schreef du_ke het volgende:
Heb van de week 3439 punten gehaald op regent was voor mij een heel aardige score.
Dan was het een 100K.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:53 schreef du_ke het volgende:
't was ook mijn eerste keer. Volgens mij was het omdat ik meer dan het dubbele van m'n tegenstanders had. Londen was een behoorlijke klap voor de Engelsen :p.
Grbml. In mijn andere PBEM hebben de Engelsen zojuist een stad van me "overgenomen" en de Pyramides een paar beurten voor de mijne gebouwd. Ik ga mijn mening over buren maar eens bijstellen geloof ikquote:Op maandag 8 november 2004 14:13 schreef Litpho het volgende:
Buren zijn okay. Vermoedelijk.
...en gelijk gepwned neem ik aan?quote:Op maandag 15 november 2004 17:20 schreef George-Butters het volgende:
ik heb monidique gezien.....
Ah, je gaat voor een diplo victory begrijp ik.quote:Op maandag 15 november 2004 17:23 schreef Monidique het volgende:
Pffrt! Ik heb mijn ICBM's gericht op zijn steden, hij durft niets.
Mooi. Hou die dingen vooral in die richtingquote:Op maandag 15 november 2004 17:23 schreef Monidique het volgende:
Tsk, alsof jouw warriors weten hoe ze die moeten lanceren.quote:Op maandag 15 november 2004 17:23 schreef Monidique het volgende:
quote:Op vrijdag 12 november 2004 17:54 schreef du_ke het volgende:
pff
quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:45 schreef Litpho het volgende:
Grbml.
quote:Op maandag 15 november 2004 17:23 schreef Monidique het volgende:
Pffrt!
quote:Op maandag 15 november 2004 17:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ah,
Hmm, ik zie overeenkomsten tussen ons.quote:Op maandag 15 november 2004 21:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Tsk,
Dit is dus de pbem van de nutteloze tussenwerpsels.quote:Op maandag 15 november 2004 21:21 schreef Sidekick het volgende:
Hmm, ik zie overeenkomsten tussen ons.
kan wel een kopietje voor je draaien... Ik heb alleen geen pc over...quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:54 schreef du_ke het volgende:
haha ik ben de komende tijd misschien nog wat langzamer met doorsturen. Heb hier in Groningen nog geen computer met PTW.
F1 denk ik. Als je tenminste CIV3 doet. Dan kan je met al die F toetsen een aantal menu's langs.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:04 schreef DaafAzuil het volgende:
ik speel sinds jáááááren weer civ en ben gelijk weer compleet verslaafd
hey wat was ook alweer de sneltoets waarmee je een menu krijg dat je voor een stad kan kiezen, dat ie daar dan heen gaat?
Misschien dat je Ctrl+Shift+G bedoelt, het Go to City-command. (Heb ik ook moeten opzoeken hoor.)quote:Op woensdag 17 november 2004 22:04 schreef DaafAzuil het volgende:
hey wat was ook alweer de sneltoets waarmee je een menu krijg dat je voor een stad kan kiezen, dat ie daar dan heen gaat?
thnx! Ik zal kijken of er iets in de buurt isquote:Op zondag 21 november 2004 14:14 schreef Operc het volgende:
Ik heb hem net gekocht voor 4,45 (10% korting) bij de dynabyte,kijk daar eens, heb hem bij de bartsmit voor 15 zoen liggen en bij de gianotten voor 6 euro, ff zoeken en je hebt hem erg goedkoop, en origineel.
Play-By-E-Mail.quote:Op vrijdag 26 november 2004 13:04 schreef DaafAzuil het volgende:
sorry hoor maar kijk pas mee sinds deel 4, maar wat is PBEM?
Nou ja, het is natuurlijk niet echt een fulltime bezigheid. Eens in de drie dagen eens een beurt spelen is nou ook niet zoveel moeite. Toegegeven, het wordt wel leuker als er meer te doen is in een beurt en meer interactie tussen de spelers ontstaat, maar dat komt natuurlijk vanzelf.quote:Op zaterdag 27 november 2004 12:30 schreef cyber_rebel het volgende:
Gaat dat niet enorm vervelen?
Daar hebben we het eigenlijk niet over gehad. Plaatsvervanger of doorspelen met 7 spelers zijn wat mij betreft allebei acceptabele optiesquote:Wat als iemand ermee besluit te stoppen. Wordt dan een plaatsvervanger gezocht?
Shift+punt (heen) en Shift+komma (terug). Of < en >, 't is maar net hoe je het wilt noemenquote:Op maandag 29 november 2004 10:49 schreef DaafAzuil het volgende:
hey was er nou ook een functie om te 'switchen' tussen steden die niet tevreden zijn? dat je een rondje maakt zeg maar?
thanks!quote:Op maandag 29 november 2004 10:54 schreef Frollo het volgende:
[..]
Shift+punt (heen) en Shift+komma (terug). Of < en >, 't is maar net hoe je het wilt noemen
Vanaf PTW.
Is dat zo joh?quote:Op maandag 29 november 2004 23:29 schreef Monidique het volgende:
Of Shakespeare's Thatre.
Nee, ik ook niet. Het telt als hospital in de stad waar het gebouwd is.quote:Op maandag 29 november 2004 23:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is dat zo joh?
Wist ik niet eens!
En dan ook nog alleen in C3C.quote:Op maandag 29 november 2004 23:35 schreef Monidique het volgende:
Het telt als hospital in de stad waar het gebouwd is.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:32 schreef Litpho het volgende:
Eén van de mooiste elementen aan Civ3. Het oorlog mòeten voeren vanwege onmisbare resources.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:32 schreef Litpho het volgende:
Eén van de mooiste elementen aan Civ3. Het oorlog mòeten voeren vanwege onmisbare resources.
Olie is één van de resources die tijdens het spel op kan komen duiken als ik me goed herinner, dus ja. Dat moet dan maar net binnen je grens (en bij voorkeur al onder een (spoor)weg vallen), maar het kan.quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:38 schreef DaafAzuil het volgende:
maar als ik ergens nu géén olie vind, kan t dan zijn dat 't later wél beschikbaar komt?
Op afstand van een stad zetten en eerst de stad platbombarderen. Bij voorkeur onder size 6 zodat ze hun automatische wall kwijt zijn. Scheelt aanzienlijjk in de verliezen. Over het algemeen gebruik ik artillerie pas van Artillery vanwege de bombard range van 2. Iets makkelijker te positioneren en meestal rond die tijd in staat gebruik te maken van het spoor.quote:(ik heb trouwens al een leger van 40 cavalry klaar staan om binnen te vallen, ga ik een dezer dagen maar mee beginnen denk ik)
weet jij hoe ik de canon moet gebruiken?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Olie is één van de resources die tijdens het spel op kan komen duiken als ik me goed herinner, dus ja. Dat moet dan maar net binnen je grens (en bij voorkeur al onder een (spoor)weg vallen), maar het kan.
[..]
Op afstand van een stad zetten en eerst de stad platbombarderen. Bij voorkeur onder size 6 zodat ze hun automatische wall kwijt zijn. Scheelt aanzienlijjk in de verliezen. Over het algemeen gebruik ik artillerie pas van Artillery vanwege de bombard range van 2. Iets makkelijker te positioneren en meestal rond die tijd in staat gebruik te maken van het spoor.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:06 schreef DaafAzuil het volgende:
hey en nog ff een rare vraag misschien hoor, maar kunnen andere civ's gebruik maken van mijn railwaynetwerk??
Alleen als je hun een Right of Passage hebt toegestaan. Datzelfde geldt voor je normale wegennet.quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:06 schreef DaafAzuil het volgende:
hey en nog ff een rare vraag misschien hoor, maar kunnen andere civ's gebruik maken van mijn railwaynetwerk??
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:13 schreef DaafAzuil het volgende:
guys, ik heb een stad veroverd op een ander continent, vlak daarnaast zit een olie resource, maar ik kan daar geen "colony" voor olie maken, enig idee hoe dit kan?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat moet kunnen, of ligt het toevallig in jouw of iemand anders grondgebied?
Oeh, daarna ben ik! Spannend!quote:Op woensdag 8 december 2004 10:42 schreef Litpho het volgende:
* Litpho geeft maar weer een zacht schopje aan George-Butters vanwege de feestelijke aankomst van een nieuwe beurt *
Als je eenmaal Civ3 hebt gedaan wil je nóóit meer terug naar Civ2.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:56 schreef vdo28 het volgende:
Haha ik speel nog steeds wel Civilization 2 maar ik heb 3 ook.
Heb hem eigenlijk nog nooit geinstalleerd....
Nou ja, snappen waar Culture en Strategic Resources voor zijn is op zich wel handig, maar het overgrote deel zou toch wel in de Civopedia moeten staanquote:Op woensdag 8 december 2004 13:42 schreef vdo28 het volgende:
Ik heb nog niet echt de zin en tijd gehad om hem te installeren....
Is er veel veranderd?
Ik heb ook geen zin om eerst een boek door te pluizen, komt vanzelf misschien, is dat nodig iig?
Thanxquote:Op woensdag 8 december 2004 13:55 schreef Frollo het volgende:
Er is behoorlijk veel veranderd. De belangrijkste 'nieuwe' features zijn:
- Eigenschappen: elke civ heeft twee vaste eigenschappen (industrieel, religieus, militaristisch, commercieel, en nog een paar andere). Door de combinatie van die eigenschappen is elke civ uniek. Elke civ heeft ook een eigen unique unit.
- Cultuur: sommige gebouwen geven cultuur. Verzamel genoeg cultuur in 'n stad en de stadsgrenzen breiden zich uit. Je kunt zelfs steden van een andere civ afpikken als je een sterke cultuur hebt.
- Resources: bepaalde resources zijn nodig om bepaalde units te kunnen bouwen. Dat wordt dus vechten om dat stukje olie!
- Leaders: na een gewonnen schermutseling is er een kleine kans dat er een Great Leader verschijnt. Hiermee kun je de bouw van Wonders versnellen óf een army bouwen.
Voor de rest, zie:
http://www.civfanatics.com/civ3infocenter.shtml
Hey Osama!quote:Op woensdag 8 december 2004 14:57 schreef George-Butters het volgende:
Hehe eindelijk een uitbreiding van mijn paleis
M'n volk heeft me gewoon een paar honderd jaar in een grot laten wonen![]()
Tja, met een wereldbevolking van 80,000 (plus hier en daar wat barbaartjes) zit je al gauw aan Weapons of Mass Destruction.quote:
quote:Op woensdag 8 december 2004 13:55 schreef Frollo het volgende:
- Resources: bepaalde resources zijn nodig om bepaalde units te kunnen bouwen. Dat wordt dus vechten om dat stukje olie!
Laat me raden: jij hebt het niet en de anderen wel?quote:Op woensdag 8 december 2004 20:34 schreef DaafAzuil het volgende:
![]()
![]()
man ik wordt er echt ziek van, van die olie
psies. kutzooi, jammer dat je 't niet voor 't oprapen isquote:Op donderdag 9 december 2004 10:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Laat me raden: jij hebt het niet en de anderen wel?
Op zich is er niet zo héél veel veranderd met Conquests. Een paar nieuwe units, een paar nieuwe Wonders, een paar nieuwe governments, een paar nieuwe civs. De epic game (het hoofdspel zeg maar) speelt niet heel veel anders dan vanilla Civ3. (Al kun je savegames niet uitwisselen tussen de verschillende versies.)quote:Op donderdag 9 december 2004 16:47 schreef DaafAzuil het volgende:
trouwens, ik heb conquests liggen, maar speel tot nu toe alleen maar civ3, is conquests een beetje toegevoegde waarde? ik bedoel, waard om civ3 voor opzij te leggen?
Vooral niet omdat je hem weer mag deïnstalleren zo gauw je Conquests aanschaft en alsnog PTW wil spelenquote:Op donderdag 9 december 2004 17:18 schreef Frollo het volgende:
Trouwens, op de cd van Conquests staat ook de voorgaande expansion Play the World, dus als je PTW ergens los ziet liggen: niet kopen!
Ik speel ook nog steeds Civ2, maar heb pas Civ3 gekocht en geïnstalleerd. Is het eigenlijk mogelijk om Civ3 zonder CD te spelen? Ik heb ooit een 'shareware' vesie gehad waarbij dus geen CD nodig was, maar hoe zit dat bij de gekochte?quote:Op woensdag 8 december 2004 12:56 schreef vdo28 het volgende:
Haha ik speel nog steeds wel Civilization 2 maar ik heb 3 ook.
Heb hem eigenlijk nog nooit geinstalleerd....
Helaasquote:Op vrijdag 10 december 2004 09:05 schreef 4br4x4s het volgende:
Ik speel ook nog steeds Civ2, maar heb pas Civ3 gekocht en geïnstalleerd. Is het eigenlijk mogelijk om Civ3 zonder CD te spelen? Ik heb ooit een 'shareware' vesie gehad waarbij dus geen CD nodig was, maar hoe zit dat bij de gekochte?
Frollo en ik hebben allebei eerst onze settler bewogen voor we onze eerste stad stichtten, als ik me goed herinnerquote:Op maandag 13 december 2004 14:26 schreef George-Butters het volgende:
Je ligt achter Frollo. Hoe komt dat?
Het was niet vanwege tijdsgebrek?quote:Op maandag 13 december 2004 14:42 schreef Frollo het volgende:
(Ik heb er in het begin nog even over zitten denken om een uitgebreid logboek bij te houden van mijn beurten, maar al snel dacht ik: kom op zeg, wat een gedoe, het is maar een spelletje.)
Ja, dat bedoel ik dus. Gaat een hoop tijd in zitten, terwijl het eigenlijk maar gewoon een spelletje isquote:
Ikke niet hoor, heb nog steeds maar één stadquote:Op maandag 13 december 2004 14:51 schreef George-Butters het volgende:
Ik vind het nu al leuker worden. Je hebt nu al meerdere factoren om rekening mee te houden.
Met de Maya's.quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:28 schreef Frollo het volgende:
Good for you!
20K of 100K cultural?
Welke civ?
quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:58 schreef Frollo het volgende:
Post 's een plaatje van je stad in het laatste jaar?(De save heb ik hier op m'n werk niks aan.)
Ja, en dan alleen omdat ik wat beurten daarvoor een Japanse stad had vernietigd. Ik kon echter vele beurten lang één Silk ruilen voor Horse en drie Lux met de Puniërs.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:24 schreef Frollo het volgende:
Strategic resources: *paard*
Dan moet je traden ja
Waaaaat ligt er al iemand uit de pbem?quote:Op woensdag 15 december 2004 13:49 schreef du_ke het volgende:
Ik heb me zojuist van de eerste puist op weg naar absolute wereldheerschappij ontdaan.
Sorry mijn legers hadden honger en zagen heerlijke carthaagse graanvoorraden.quote:Op woensdag 15 december 2004 15:12 schreef zakjapannertje het volgende:
blijkbaarhoopte iets te kunnen met 71% kans, maar dat is het toch niet geworden
En ik ben chinees dan moet je er wel aan denken dat je aan voldoende lebensraum werkt voor je het weer praat je over miljoenen.quote:Op woensdag 15 december 2004 15:28 schreef Litpho het volgende:
Dat doe je rap. Nog laatste wensen over wat we met du_ke moeten doen?.
quote:Op woensdag 15 december 2004 16:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ik ben chinees dan moet je er wel aan denken dat je aan voldoende lebensraum werkt voor je het weer praat je over miljoenen.
ik had het van dit: http://www.civfanatics.com/civ3combatcalc.html maar weet niet echt of dat met PTW veranderd isquote:Op woensdag 15 december 2004 16:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sorry mijn legers hadden honger en zagen heerlijke carthaagse graanvoorraden.
Maar hoe kom je bij die 71% kans?
uitegeroeid om plaats te maken voor miljarden chinezenquote:
Mijn latijn is te roestig om het zeker te weten. Ik heb deze ook maar van wikipedia afgetrokken, maar ergens moest het citaat natuurlijk wel gebruikt wordenquote:Op donderdag 16 december 2004 10:20 schreef Frollo het volgende:
Wij hebben geleerd dat 't "...delendam esse" was, maar dat is een detail natuurlijk.
In Civ is alles geoorloofd.quote:Op donderdag 16 december 2004 11:31 schreef Monidique het volgende:
Ja, maar du_ke, en compassie dan? Je maakt een speler zo vroeg toch niet af?
je kan het ook anders zien, de Carthagen maken vanaf nu deel uit van mij heilige rijk. Ook iets wat je als positief kan zienquote:Op donderdag 16 december 2004 11:45 schreef Monidique het volgende:
Mijn laatste beetje geloof in de goedheid van de mens de grond in geboord.
quote:Op donderdag 16 december 2004 11:46 schreef Frollo het volgende:
Ik zie jullie ook gewoon als AI's, niet als mensen. Dat scheelt ook natuurlijk.
Idd.quote:Op donderdag 16 december 2004 11:50 schreef Monidique het volgende:
Maar het is wel een interessante situatie, natuurlijk. Du_ke kon doen wat-ie wilde, aangezien zakjapannertje maar één stad had, zodat repressailes niet zouden voorkomen. Het probleem is alleen dat du_ke zijn reputatie toch wel een beetje heeft verneukt. Natuurlijk, zijn reputatie als steden vernietigende, paleizen platbrandende barbaar staat nog fier overeind, maar hoe kan je hem nog vertrouwen als hij je zomaar, mocht hij de kans krijgen, in de rug kan aanvallen?
* noteertquote:Op donderdag 16 december 2004 12:03 schreef Monidique het volgende:
In ieder geval heb ik mij nu maar wat militaristischer ingesteld.
het was wel zo dat via de normale weg iemand anders straks het te weten zal komen, als ie al het nu niet wistquote:Op donderdag 16 december 2004 12:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Idd.
In een spel met alleen AI's is het zo dat als je een civ vernietigt die nog geen contact heeft met de andere civs, je reputatie ongeschonden blijft.
Een slechte reputatie (met dus de nodige invloed op je handelsmogelijkheden) krijg je als je civs naait en zij dat aan anderen doorvertellen.
Wat ik bedoel te zeggen: strikt genomen horen wij niet eens te weten dat zakjapannertje überhaupt is weggevaagd, en al helemaal niet wie daar de hand in heeft gehad.
Maar we weten het nu eenmaal, en dat zal du_ke ongetwijfeld nog wel eens gaan achtervolgen.
Je bedoelt dat du_ke nog niet klaar is met zijn plundertocht?quote:Op donderdag 16 december 2004 15:34 schreef zakjapannertje het volgende:
het was wel zo dat via de normale weg iemand anders straks het te weten zal komen, als ie al het nu niet wist
En als dit jouw normale modus operandi is zijn we daar vermoedelijk allemaal erg gelukkig meequote:Op donderdag 16 december 2004 15:43 schreef du_ke het volgende:
Ik ben op ZJ na nog niemand tegen gekomen.
Vandaar ook dat 'Tja'.quote:Op donderdag 16 december 2004 16:33 schreef du_ke het volgende:
Alleeen zo vroeg in de PBEM is het wel lullig![]()
.
Ik geloof dat jij mijn verdediging al hebt bekeken. Alhoewel, verdediging.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je bedoelt dat du_ke nog niet klaar is met zijn plundertocht?
Gelukkig zit ik met mijn goede vrienden, mijn trouwe gabbers, mijn goudeerlijke kameraden, Sidekick en Ype, op een ander continent (denk ik tenminste).
Ik was hutjes aan het zoeken! Een van mijn traits is expansionist; werkelijk het enige voordeel daarvan is dat je scouts kunt bouwen. En dan spawn ik nota bene naast de Aztecs, die ook 2-move units kunnen bouwen...quote:Op donderdag 16 december 2004 16:46 schreef Sidekick het volgende:
Ik geloof dat jij mijn verdediging al hebt bekeken.
Vreemd.quote:En ik krijg nog steeds een leeg diplomatiescherm.
Ik (en ik vermoed een aantal anderen) spelen ook PTW met de versie die in C3C zit, dus ik ga ervan uit dat dat klopt. Zo nee, dan zie ik de Perzen graag tegemoet rond de tijd dat ik Bombers kan bouwenquote:Op donderdag 23 december 2004 11:44 schreef Monidique het volgende:
Kan je C3C ook gewoon gebruiken om deze PBEM-bestanden te spelen? Openen gaat wel, zie ik, maar ik weet niet of-ie er ook rekening mee houdt dat, bijvoorbeeld, Bombers in PTW geen units kunnen vernietigen?
Hij zal het wel verdiend hebben hè?quote:Op donderdag 23 december 2004 21:39 schreef DrWolffenstein het volgende:ik heb zojuist mijn eerste vijand onderwopen en zijn steden in puin gelegt
Ja, dat vraag ik mij ook wel eens af.quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:05 schreef du_ke het volgende:
waarom kan je niet gewoon in vrede leven met je buren.
Ik had geen keuzequote:Op vrijdag 24 december 2004 11:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik mij ook wel eens af.
"Edelachtbare, het slachtoffer weigerde zomaar zijn portemonnee af te staan. U begrijpt dat ik geen andere keuze had dan tot een definitieve uitschakeling over te gaan."quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:12 schreef du_ke het volgende:
Ik had geen keuzeEcht waar! Eten of gegeten worden je kent het wel. En hij wou bepaalde voor mijn ontwikkeling noodzakelijke kennis niet zomaar overdragen. Dan heb je geen andere keuze dan een definitieve uitschakeling hoe jammer dat ook is
.
Nee, ik had gewoon een beter leger.quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Hij zal het wel verdiend hebben hè?
Neequote:Op zondag 26 december 2004 16:05 schreef Sjoes het volgende:
Heb zojuist ff online zitten zoeken naar conquests, het goedkoopste pakketje dat ik kan vinden is $15.. Komt van amazon.com en kan het laten afleveren in New York, paar dagen later hier in huisO-) . Of kan het in NL ergens goedkoper?
Ik ga het ook maar even opstarten.quote:Op zondag 26 december 2004 22:29 schreef du_ke het volgende:
Ik doe nu weer een kort potje. Straks nog even de VS van de kaart afvegen.
Ik heb volgens mij nog nooit een Civ III pot uitgespeeldquote:Op zondag 26 december 2004 23:13 schreef du_ke het volgende:
Heb het net weer afgesloten, die yanks zijn redelijk hardnekkig vandaag en zal ik morgen wel opruimen, m'n overmacht is nog steeds groot.
Maar wat is jullie persoonlijke topscore? Die van mij dus volgens mij die 4635 van vandaag.
quote:Op zondag 26 december 2004 22:29 schreef du_ke het volgende:
Ik doe nu weer een kort potje. Straks nog even de VS van de kaart afvegen.
quote:Op vrijdag 24 december 2004 11:05 schreef du_ke het volgende:
waarom kan je niet gewoon in vrede leven met je buren.
quote:Op zondag 26 december 2004 23:21 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog nooit een Civ III pot uitgespeeld
quote:
Ik save het meestal halverwege het spel en vergeet het vervolgens...quote:Op maandag 27 december 2004 12:00 schreef du_ke het volgende:
[..]! Niet joh? Even een tip probeer je directe buren in het begin goed aan te pakken. Gooi er je eerste warrior op af (als zij tenminste hun stad met warrior verdedigen) en anders 1 of 2 archers. pak de hoofdstad, effect jij hebt 2 steden. En je tegenstander is voro vrede bereid z'n 2 techs en of al z'n geld te geven
. (Zeker wanneer hij nog maar 1 stad had en respawned).
Dat geeft je een leuke voorsprong. Verder heb je de keuze tussen een beetje doorrommelen met je oorlogen of je slachtoffers uitkiezen.
Ik heb hem gisteravond je richting opgeschoptquote:Op zondag 26 december 2004 21:58 schreef George-Butters het volgende:
Zo waar blijft die PBEM?
En de bal doorgepassedquote:Op woensdag 29 december 2004 19:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteravond je richting opgeschopt.
Me too. Ik heb in de afgelopen twee jaar slechts één pot uitgespeeldquote:Op maandag 27 december 2004 18:11 schreef George-Butters het volgende:
Ik save het meestal halverwege het spel en vergeet het vervolgens...
Speel ik het opnieuw dan begin ik vaak met een nieuw potje
Ach zo.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 12:56 schreef Monidique het volgende:
Ik plak in Photoshop screenshots aan elkaar en dan gebruik ik dat gereedschap waarmee je delen van plaatjes kan kopieren om een beetje realistische gok te krijgen. Ik zal wel wat maken van een nieuw spel nu.
Newtons University is een great wonder, daar kan er maar één van gebouwd worden op de hele wereld.. Als de tegenstander dus hem gebouwd heeft dan kan jij niet meer verder bouwen. Je bent dus gewoon te langzaam geweest.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:23 schreef Operc het volgende:
En ik was allerlei gebouwen aan het bouwen, zoals Newtons University, en dan krijg ik bericht dat India (mijn enige tegenstander) die ook aan het bouwen is, en dan mag ik opeens niet meer verder bouwen aan dat gebouw, hoe komt dat?
Op elk niveau is het maximaal 540 turns. Op hogere niveau's worden je tegenstanders beter, in de vorm van snellere research. Ook worden de barbarians sterker.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 12:23 schreef Operc het volgende:
En dan nog iets, als je het spel op een hogere moeilijkheids graad speelt duurt het spel dan ook langer, want nu waren met maar 540 beurten, tot 2050. Of heeft het te maken met het aantal tegenstanders? want in 540 beurten krijg je denk ik bijvoorbeeld 7 tegenstanders van de aardbodem, en ik was alleen tegen India zelfs nog niet eens in de 3e tijd qua technologie (Ik was Rusland)
Oefening baart kunst, en je zal steeds beter leren te spelen, en daarmee kan het ook makkelijker worden een tegenstander (of meerdere) compleet uit te roeien. Het spel draait om meer dan alleen vechten, hoewel zoveel mogelijk tegenstanders uitmoorden ook leuk kan zijn. Waarschijnlijk kan je niet iedereen uitmoorden wegens tijdgebrek, maar je kan na het jaar 2050 ook verder spelen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 17:19 schreef Operc het volgende:
nee, dat wist ik wel, maar je kunt je tegenstander toch bijna niet mollen in 540 beurten, tenminste alst er meer dan dan 1 zijn, en hoe weet jij eigenlijk dat het bij de grotere werelden ook mar 540 beurten kan hebben, ik heb ze namelijk na afloop geteld, kan het niet zo zijn, dat de tijdsspanne in 1 beurt wordt aangepast? dus dat je sneller aan 1 beurt= 1 jaar zit?
Nee, de tijd gaat niet sneller, maar je leert gaandeweg wel hoe je efficienter techs uitvindt. Ik had in mijn eerste potje ook nog niet eens Tanks in 2050. Maar later wist ik door meer kennis en ervaring al Tanks in 1700 te bouwen. Oefening baart kunst. En op zo'n manier kan je ook makkelijker en sneller anderen van de kaart vegen.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 18:01 schreef Operc het volgende:
Ik bedoel dat 1 vijand best te mollen is in 540 beurten, maar 7 niet, en ook dat ik nog lang niet alle technologien had in 2050. verder bedoelde ik met beurten, of het niet mogenlijk is dat de tijd die gedaan wordt in 1 beurt (in het begin is dat 50 jaar) of het niet zo is dat dat sneller minder word (dus sneller 40 jaar) als je met meer tegenstanders doet, een grotere wereld hebt, of een hogere moeilijkheidsgraad, snappie?
In PTW zit het iig wel, verder weet ik het niet.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:01 schreef Operc het volgende:
En waar kun je dat vinden?(zit dat ook in het gewone spel, of alleen in de expansions?)
Ja, je moet *alle* (behalve die enkeling met een doorstreepte cirkel rechtsboven van het blokje) techs van een tijdperk researchen voordat je door kan gaan.quote:en is het niet zo (dat dacht ik namelijk) dat je eerst alle tecnologien van een tijdperk meot researchen voor je naar de volgende age kan, en dus voordat je tanks kan bouwen?
Na 2050 stopt de puntentelling. Je kan wel verder spelen, maar echte waardering krijg je er niet voor.quote:Op zaterdag 8 januari 2005 22:48 schreef Operc het volgende:
jammer, en weet jij wat er gebeurt als je na 2050 bijvoorbeeld alle vijanden uitschakeld? kom je dan nog een keer in de high scores?
je moet hem dan ook een escort geven, in de vorm van bv. een Musketeer, zonder escort is ie kwetsbaar voor de vijanden, nl. klinkt ongeloofwaardig maar toch is het zoquote:Op zaterdag 8 januari 2005 23:06 schreef Operc het volgende:
ik vind het spel steeds minder leuk worden... Maar hoe komen mensen dan aan scores van 3500? ik had maar iets van 260 ofzo, en wat moet je precies met helden? ik had een keer napoleon, maar toen ik hem liet knokken, wassie meteen dood...
WTF? Is dat een standaard install van CivIII/Conquests?quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:56 schreef Frollo het volgende:
Ook leuk: op 8 januari, de geboortedag van Elvis Presley inderdaad, veranderden de king units...
[afbeelding]
Dat lijken me wel bruikbare tips inderdaad. Ik ga mijn strategie maar eens wijzigen. Zoals jij het stelt, is wonderen veroveren gemakkelijker dan wonderen bouwen...quote:Op dinsdag 18 januari 2005 16:49 schreef Frollo het volgende:
Dit is wat de topspelers op Civfanatics.com zeggen, ik parafraseer in mjin eigen woorden:
Succes!
Als het goed is, betalen Library's, University's, Marketplaces en Banks zichzelf terug en moet je een eind komen om de rest van je gebouwen te financieren. Ik speel trouwens op een gemiddeld niveau, bij hogere niveau's kan een research van 0% erg handig zijn.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 22:46 schreef Koobus het volgende:
@Sidekick: hoe hou jij je science op 70/80%? Hoe hou jij dan het volk tevreden en hoe betaal je voor de gebouwen in je steden?
en als aanvulling hierop moet je ervoor zorgen dat alle squares/vierkantjes waar je je laborers hebt zoveel mogelijk met Roads voorzien zijn, of naast Rivers gesitueerd zijn, of in Lakes/Oceans, voor de extra Commerce die je dan krijgt, vooral met Republic en Democracy heeft dat veel baat voor je inkomsten (die geven extra Commerce bonus van 1 per square waar al Commerce aanwezig is)quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:28 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als het goed is, betalen Library's, University's, Marketplaces en Banks zichzelf terug en moet je een eind komen om de rest van je gebouwen te financieren. Ik speel trouwens op een gemiddeld niveau, bij hogere niveau's kan een research van 0% erg handig zijn.
En dat komt niet te vervallen op het moment dat ik de eerste vijandelijke eenheid tot poeier schiet?quote:Op woensdag 19 januari 2005 13:49 schreef Frollo het volgende:
Dan sluit je toch eerst een Right of Passage?
Ik dacht Ctrl+E of Shift+E of zo.quote:Op zondag 23 januari 2005 12:51 schreef DeHovenier het volgende:
Ik had ook een vraagje: hoe krijg je dat scherm waarmee je Embassy's kan installeren?
Een stad die een population van 1 heeft én nog geen culturepunten heeft verzameld, wordt altijd automatisch gerazed. Kun je niks aan doen, behalve wachten totdat de bevolking of de stadsgrenzen gegroeid zijn voordat je aanvalt.quote:En als ik een stad aanval, dan wordt die automatisch vernietigd terwijl ik dat niet wil. Hoe kan ik dat veranderen?
En we zijn weer van startquote:Op maandag 17 januari 2005 19:49 schreef Litpho het volgende:
Ik heb net een mailtje van Ype gehad. Ype zit met PC-problemen en verwacht dat dat op z'n hoogst twee weekjes gaat duren, dus het ziet ernaar uit dat we even pauze kunnen nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |