Nee, het gaat inderdaad niet heel snel, zo'n PBEM.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 09:30 schreef George-Butters het volgende:
Wel jammer dat ik nog minimaal 1 a 2 jaar moet wachten voordat ik julie allemaal verpletterd heb onder mijn legerlaarzen...
Wat, heb je die dan pas uitgevonden?quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 09:30 schreef George-Butters het volgende:
TVP.
Wel jammer dat ik nog minimaal 1 a 2 jaar moet wachten voordat ik julie allemaal verpletterd heb onder mijn legerlaarzen...
Jij... jij...quote:Op donderdag 28 oktober 2004 19:48 schreef Sidekick het volgende:
Ik meld me ook maar weer eens.
Goody huts zijn okay, vooral wanneer er een settler tevoorschijn komt.
Bedoel je Conquests? Ja, die is best de moeite waard. Meest in het oog springende vernieuwing is uiteraard de toevoeging van de conquests, een stuk of 9 scenario's die je elk een ander stuk van de wereldgeschiedenis laten beleven -- van Mesopotamië, de wieg van de beschaving, via de Romeinse tijd en de Middeleeuwen tot aan de Napoleontische tijd en WOII in de Pacific.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Speelde ik een paar jaar geleden veel. Is de nieuwste versie nog beter geworden?
Dat is het God-element in het spel. Dat straft meteen.quote:Op zaterdag 6 november 2004 01:22 schreef George-Butters het volgende:
Iz gewoon kut he.
Ik moeite doen, krijg je van die kutbarbaren alleen maar een stuk van hun map... DAT STUK KENDE IK AL
Nope, ze zijn al begonnen.quote:Op maandag 8 november 2004 10:06 schreef DeHovenier het volgende:
ik speel al een tijdje geen Civ3 meer, maar zo'n PBEM lijkt me wel leuk. Ik kan zeker niet meedoen he
Behalve als je buren Aztecs zijn en derhalve meteen vanaf het begin een 2-speed unit kunnen bouwen, terwijl je zelf Expansionist bent en op die trait gerekend had om snel uit de startblokken te kunnen komenquote:Op maandag 8 november 2004 14:13 schreef Litpho het volgende:
Buren zijn okay.
Nou, je bent inmiddels al op de hoogte. Maar hang er voortaan gerust een read-bevestiging aan als dat je meer rust geeftquote:Op woensdag 10 november 2004 16:55 schreef George-Butters het volgende:
Zeg Martijn = Frollo? HEb je mijn mail gehad met pbem 3250 BC? Ik heb m al een paar dagen eerder verstuurd. Vraag me alleen af of hij ook daadwerkelijk aangekomen is.
Outlook deed raar, en ik kon nergens m vinden in de send mapquote:Op donderdag 11 november 2004 09:38 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou, je bent inmiddels al op de hoogte. Maar hang er voortaan gerust een read-bevestiging aan als dat je meer rust geeft
En nu bij Ype.quote:Op woensdag 10 november 2004 17:06 schreef Sidekick het volgende:
3250BC is nu bij du_ke.
Wat voor win? Conquest, diplo, culture, spaceship...?quote:Op vrijdag 12 november 2004 15:21 schreef du_ke het volgende:
Heb van de week 3439 punten gehaald op regent was voor mij een heel aardige score.
Dan was het een 100K.quote:Op vrijdag 12 november 2004 16:53 schreef du_ke het volgende:
't was ook mijn eerste keer. Volgens mij was het omdat ik meer dan het dubbele van m'n tegenstanders had. Londen was een behoorlijke klap voor de Engelsen :p.
Grbml. In mijn andere PBEM hebben de Engelsen zojuist een stad van me "overgenomen" en de Pyramides een paar beurten voor de mijne gebouwd. Ik ga mijn mening over buren maar eens bijstellen geloof ikquote:Op maandag 8 november 2004 14:13 schreef Litpho het volgende:
Buren zijn okay. Vermoedelijk.
...en gelijk gepwned neem ik aan?quote:Op maandag 15 november 2004 17:20 schreef George-Butters het volgende:
ik heb monidique gezien.....
Ah, je gaat voor een diplo victory begrijp ik.quote:Op maandag 15 november 2004 17:23 schreef Monidique het volgende:
Pffrt! Ik heb mijn ICBM's gericht op zijn steden, hij durft niets.
Mooi. Hou die dingen vooral in die richtingquote:Op maandag 15 november 2004 17:23 schreef Monidique het volgende:
Tsk, alsof jouw warriors weten hoe ze die moeten lanceren.quote:Op maandag 15 november 2004 17:23 schreef Monidique het volgende:
quote:Op vrijdag 12 november 2004 17:54 schreef du_ke het volgende:
pff
quote:Op zaterdag 13 november 2004 18:45 schreef Litpho het volgende:
Grbml.
quote:Op maandag 15 november 2004 17:23 schreef Monidique het volgende:
Pffrt!
quote:Op maandag 15 november 2004 17:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ah,
Hmm, ik zie overeenkomsten tussen ons.quote:Op maandag 15 november 2004 21:17 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Tsk,
Dit is dus de pbem van de nutteloze tussenwerpsels.quote:Op maandag 15 november 2004 21:21 schreef Sidekick het volgende:
Hmm, ik zie overeenkomsten tussen ons.
kan wel een kopietje voor je draaien... Ik heb alleen geen pc over...quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:54 schreef du_ke het volgende:
haha ik ben de komende tijd misschien nog wat langzamer met doorsturen. Heb hier in Groningen nog geen computer met PTW.
F1 denk ik. Als je tenminste CIV3 doet. Dan kan je met al die F toetsen een aantal menu's langs.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:04 schreef DaafAzuil het volgende:
ik speel sinds jáááááren weer civ en ben gelijk weer compleet verslaafd
hey wat was ook alweer de sneltoets waarmee je een menu krijg dat je voor een stad kan kiezen, dat ie daar dan heen gaat?
Misschien dat je Ctrl+Shift+G bedoelt, het Go to City-command. (Heb ik ook moeten opzoeken hoor.)quote:Op woensdag 17 november 2004 22:04 schreef DaafAzuil het volgende:
hey wat was ook alweer de sneltoets waarmee je een menu krijg dat je voor een stad kan kiezen, dat ie daar dan heen gaat?
thnx! Ik zal kijken of er iets in de buurt isquote:Op zondag 21 november 2004 14:14 schreef Operc het volgende:
Ik heb hem net gekocht voor 4,45 (10% korting) bij de dynabyte,kijk daar eens, heb hem bij de bartsmit voor 15 zoen liggen en bij de gianotten voor 6 euro, ff zoeken en je hebt hem erg goedkoop, en origineel.
Play-By-E-Mail.quote:Op vrijdag 26 november 2004 13:04 schreef DaafAzuil het volgende:
sorry hoor maar kijk pas mee sinds deel 4, maar wat is PBEM?
Nou ja, het is natuurlijk niet echt een fulltime bezigheid. Eens in de drie dagen eens een beurt spelen is nou ook niet zoveel moeite. Toegegeven, het wordt wel leuker als er meer te doen is in een beurt en meer interactie tussen de spelers ontstaat, maar dat komt natuurlijk vanzelf.quote:Op zaterdag 27 november 2004 12:30 schreef cyber_rebel het volgende:
Gaat dat niet enorm vervelen?
Daar hebben we het eigenlijk niet over gehad. Plaatsvervanger of doorspelen met 7 spelers zijn wat mij betreft allebei acceptabele optiesquote:Wat als iemand ermee besluit te stoppen. Wordt dan een plaatsvervanger gezocht?
Shift+punt (heen) en Shift+komma (terug). Of < en >, 't is maar net hoe je het wilt noemenquote:Op maandag 29 november 2004 10:49 schreef DaafAzuil het volgende:
hey was er nou ook een functie om te 'switchen' tussen steden die niet tevreden zijn? dat je een rondje maakt zeg maar?
thanks!quote:Op maandag 29 november 2004 10:54 schreef Frollo het volgende:
[..]
Shift+punt (heen) en Shift+komma (terug). Of < en >, 't is maar net hoe je het wilt noemen
Vanaf PTW.
Is dat zo joh?quote:Op maandag 29 november 2004 23:29 schreef Monidique het volgende:
Of Shakespeare's Thatre.
Nee, ik ook niet. Het telt als hospital in de stad waar het gebouwd is.quote:Op maandag 29 november 2004 23:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is dat zo joh?
Wist ik niet eens!
En dan ook nog alleen in C3C.quote:Op maandag 29 november 2004 23:35 schreef Monidique het volgende:
Het telt als hospital in de stad waar het gebouwd is.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:32 schreef Litpho het volgende:
Eén van de mooiste elementen aan Civ3. Het oorlog mòeten voeren vanwege onmisbare resources.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:32 schreef Litpho het volgende:
Eén van de mooiste elementen aan Civ3. Het oorlog mòeten voeren vanwege onmisbare resources.
Olie is één van de resources die tijdens het spel op kan komen duiken als ik me goed herinner, dus ja. Dat moet dan maar net binnen je grens (en bij voorkeur al onder een (spoor)weg vallen), maar het kan.quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:38 schreef DaafAzuil het volgende:
maar als ik ergens nu géén olie vind, kan t dan zijn dat 't later wél beschikbaar komt?
Op afstand van een stad zetten en eerst de stad platbombarderen. Bij voorkeur onder size 6 zodat ze hun automatische wall kwijt zijn. Scheelt aanzienlijjk in de verliezen. Over het algemeen gebruik ik artillerie pas van Artillery vanwege de bombard range van 2. Iets makkelijker te positioneren en meestal rond die tijd in staat gebruik te maken van het spoor.quote:(ik heb trouwens al een leger van 40 cavalry klaar staan om binnen te vallen, ga ik een dezer dagen maar mee beginnen denk ik)
weet jij hoe ik de canon moet gebruiken?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 12:45 schreef Litpho het volgende:
[..]
Olie is één van de resources die tijdens het spel op kan komen duiken als ik me goed herinner, dus ja. Dat moet dan maar net binnen je grens (en bij voorkeur al onder een (spoor)weg vallen), maar het kan.
[..]
Op afstand van een stad zetten en eerst de stad platbombarderen. Bij voorkeur onder size 6 zodat ze hun automatische wall kwijt zijn. Scheelt aanzienlijjk in de verliezen. Over het algemeen gebruik ik artillerie pas van Artillery vanwege de bombard range van 2. Iets makkelijker te positioneren en meestal rond die tijd in staat gebruik te maken van het spoor.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:06 schreef DaafAzuil het volgende:
hey en nog ff een rare vraag misschien hoor, maar kunnen andere civ's gebruik maken van mijn railwaynetwerk??
Alleen als je hun een Right of Passage hebt toegestaan. Datzelfde geldt voor je normale wegennet.quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:06 schreef DaafAzuil het volgende:
hey en nog ff een rare vraag misschien hoor, maar kunnen andere civ's gebruik maken van mijn railwaynetwerk??
quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:13 schreef DaafAzuil het volgende:
guys, ik heb een stad veroverd op een ander continent, vlak daarnaast zit een olie resource, maar ik kan daar geen "colony" voor olie maken, enig idee hoe dit kan?
quote:Op zaterdag 4 december 2004 00:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat moet kunnen, of ligt het toevallig in jouw of iemand anders grondgebied?
Oeh, daarna ben ik! Spannend!quote:Op woensdag 8 december 2004 10:42 schreef Litpho het volgende:
* Litpho geeft maar weer een zacht schopje aan George-Butters vanwege de feestelijke aankomst van een nieuwe beurt *
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |