Als je eenmaal Civ3 hebt gedaan wil je nóóit meer terug naar Civ2.quote:Op woensdag 8 december 2004 12:56 schreef vdo28 het volgende:
Haha ik speel nog steeds wel Civilization 2 maar ik heb 3 ook.
Heb hem eigenlijk nog nooit geinstalleerd....
Nou ja, snappen waar Culture en Strategic Resources voor zijn is op zich wel handig, maar het overgrote deel zou toch wel in de Civopedia moeten staanquote:Op woensdag 8 december 2004 13:42 schreef vdo28 het volgende:
Ik heb nog niet echt de zin en tijd gehad om hem te installeren....
Is er veel veranderd?
Ik heb ook geen zin om eerst een boek door te pluizen, komt vanzelf misschien, is dat nodig iig?
Thanxquote:Op woensdag 8 december 2004 13:55 schreef Frollo het volgende:
Er is behoorlijk veel veranderd. De belangrijkste 'nieuwe' features zijn:
- Eigenschappen: elke civ heeft twee vaste eigenschappen (industrieel, religieus, militaristisch, commercieel, en nog een paar andere). Door de combinatie van die eigenschappen is elke civ uniek. Elke civ heeft ook een eigen unique unit.
- Cultuur: sommige gebouwen geven cultuur. Verzamel genoeg cultuur in 'n stad en de stadsgrenzen breiden zich uit. Je kunt zelfs steden van een andere civ afpikken als je een sterke cultuur hebt.
- Resources: bepaalde resources zijn nodig om bepaalde units te kunnen bouwen. Dat wordt dus vechten om dat stukje olie!
- Leaders: na een gewonnen schermutseling is er een kleine kans dat er een Great Leader verschijnt. Hiermee kun je de bouw van Wonders versnellen óf een army bouwen.
Voor de rest, zie:
http://www.civfanatics.com/civ3infocenter.shtml
Hey Osama!quote:Op woensdag 8 december 2004 14:57 schreef George-Butters het volgende:
Hehe eindelijk een uitbreiding van mijn paleis
M'n volk heeft me gewoon een paar honderd jaar in een grot laten wonen![]()
Tja, met een wereldbevolking van 80,000 (plus hier en daar wat barbaartjes) zit je al gauw aan Weapons of Mass Destruction.quote:
quote:Op woensdag 8 december 2004 13:55 schreef Frollo het volgende:
- Resources: bepaalde resources zijn nodig om bepaalde units te kunnen bouwen. Dat wordt dus vechten om dat stukje olie!
Laat me raden: jij hebt het niet en de anderen wel?quote:Op woensdag 8 december 2004 20:34 schreef DaafAzuil het volgende:
![]()
![]()
man ik wordt er echt ziek van, van die olie
psies. kutzooi, jammer dat je 't niet voor 't oprapen isquote:Op donderdag 9 december 2004 10:00 schreef Frollo het volgende:
[..]
Laat me raden: jij hebt het niet en de anderen wel?
Op zich is er niet zo héél veel veranderd met Conquests. Een paar nieuwe units, een paar nieuwe Wonders, een paar nieuwe governments, een paar nieuwe civs. De epic game (het hoofdspel zeg maar) speelt niet heel veel anders dan vanilla Civ3. (Al kun je savegames niet uitwisselen tussen de verschillende versies.)quote:Op donderdag 9 december 2004 16:47 schreef DaafAzuil het volgende:
trouwens, ik heb conquests liggen, maar speel tot nu toe alleen maar civ3, is conquests een beetje toegevoegde waarde? ik bedoel, waard om civ3 voor opzij te leggen?
Vooral niet omdat je hem weer mag deïnstalleren zo gauw je Conquests aanschaft en alsnog PTW wil spelenquote:Op donderdag 9 december 2004 17:18 schreef Frollo het volgende:
Trouwens, op de cd van Conquests staat ook de voorgaande expansion Play the World, dus als je PTW ergens los ziet liggen: niet kopen!
Ik speel ook nog steeds Civ2, maar heb pas Civ3 gekocht en geïnstalleerd. Is het eigenlijk mogelijk om Civ3 zonder CD te spelen? Ik heb ooit een 'shareware' vesie gehad waarbij dus geen CD nodig was, maar hoe zit dat bij de gekochte?quote:Op woensdag 8 december 2004 12:56 schreef vdo28 het volgende:
Haha ik speel nog steeds wel Civilization 2 maar ik heb 3 ook.
Heb hem eigenlijk nog nooit geinstalleerd....
Helaasquote:Op vrijdag 10 december 2004 09:05 schreef 4br4x4s het volgende:
Ik speel ook nog steeds Civ2, maar heb pas Civ3 gekocht en geïnstalleerd. Is het eigenlijk mogelijk om Civ3 zonder CD te spelen? Ik heb ooit een 'shareware' vesie gehad waarbij dus geen CD nodig was, maar hoe zit dat bij de gekochte?
Frollo en ik hebben allebei eerst onze settler bewogen voor we onze eerste stad stichtten, als ik me goed herinnerquote:Op maandag 13 december 2004 14:26 schreef George-Butters het volgende:
Je ligt achter Frollo. Hoe komt dat?
Het was niet vanwege tijdsgebrek?quote:Op maandag 13 december 2004 14:42 schreef Frollo het volgende:
(Ik heb er in het begin nog even over zitten denken om een uitgebreid logboek bij te houden van mijn beurten, maar al snel dacht ik: kom op zeg, wat een gedoe, het is maar een spelletje.)
Ja, dat bedoel ik dus. Gaat een hoop tijd in zitten, terwijl het eigenlijk maar gewoon een spelletje isquote:
Ikke niet hoor, heb nog steeds maar één stadquote:Op maandag 13 december 2004 14:51 schreef George-Butters het volgende:
Ik vind het nu al leuker worden. Je hebt nu al meerdere factoren om rekening mee te houden.
Met de Maya's.quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:28 schreef Frollo het volgende:
Good for you!
20K of 100K cultural?
Welke civ?
quote:Op dinsdag 14 december 2004 12:58 schreef Frollo het volgende:
Post 's een plaatje van je stad in het laatste jaar?(De save heb ik hier op m'n werk niks aan.)
Ja, en dan alleen omdat ik wat beurten daarvoor een Japanse stad had vernietigd. Ik kon echter vele beurten lang één Silk ruilen voor Horse en drie Lux met de Puniërs.quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:24 schreef Frollo het volgende:
Strategic resources: *paard*
Dan moet je traden ja
Waaaaat ligt er al iemand uit de pbem?quote:Op woensdag 15 december 2004 13:49 schreef du_ke het volgende:
Ik heb me zojuist van de eerste puist op weg naar absolute wereldheerschappij ontdaan.
Sorry mijn legers hadden honger en zagen heerlijke carthaagse graanvoorraden.quote:Op woensdag 15 december 2004 15:12 schreef zakjapannertje het volgende:
blijkbaarhoopte iets te kunnen met 71% kans, maar dat is het toch niet geworden
En ik ben chinees dan moet je er wel aan denken dat je aan voldoende lebensraum werkt voor je het weer praat je over miljoenen.quote:Op woensdag 15 december 2004 15:28 schreef Litpho het volgende:
Dat doe je rap. Nog laatste wensen over wat we met du_ke moeten doen?.
quote:Op woensdag 15 december 2004 16:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ik ben chinees dan moet je er wel aan denken dat je aan voldoende lebensraum werkt voor je het weer praat je over miljoenen.
ik had het van dit: http://www.civfanatics.com/civ3combatcalc.html maar weet niet echt of dat met PTW veranderd isquote:Op woensdag 15 december 2004 16:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Sorry mijn legers hadden honger en zagen heerlijke carthaagse graanvoorraden.
Maar hoe kom je bij die 71% kans?
uitegeroeid om plaats te maken voor miljarden chinezenquote:
Mijn latijn is te roestig om het zeker te weten. Ik heb deze ook maar van wikipedia afgetrokken, maar ergens moest het citaat natuurlijk wel gebruikt wordenquote:Op donderdag 16 december 2004 10:20 schreef Frollo het volgende:
Wij hebben geleerd dat 't "...delendam esse" was, maar dat is een detail natuurlijk.
In Civ is alles geoorloofd.quote:Op donderdag 16 december 2004 11:31 schreef Monidique het volgende:
Ja, maar du_ke, en compassie dan? Je maakt een speler zo vroeg toch niet af?
je kan het ook anders zien, de Carthagen maken vanaf nu deel uit van mij heilige rijk. Ook iets wat je als positief kan zienquote:Op donderdag 16 december 2004 11:45 schreef Monidique het volgende:
Mijn laatste beetje geloof in de goedheid van de mens de grond in geboord.
quote:Op donderdag 16 december 2004 11:46 schreef Frollo het volgende:
Ik zie jullie ook gewoon als AI's, niet als mensen. Dat scheelt ook natuurlijk.
Idd.quote:Op donderdag 16 december 2004 11:50 schreef Monidique het volgende:
Maar het is wel een interessante situatie, natuurlijk. Du_ke kon doen wat-ie wilde, aangezien zakjapannertje maar één stad had, zodat repressailes niet zouden voorkomen. Het probleem is alleen dat du_ke zijn reputatie toch wel een beetje heeft verneukt. Natuurlijk, zijn reputatie als steden vernietigende, paleizen platbrandende barbaar staat nog fier overeind, maar hoe kan je hem nog vertrouwen als hij je zomaar, mocht hij de kans krijgen, in de rug kan aanvallen?
* noteertquote:Op donderdag 16 december 2004 12:03 schreef Monidique het volgende:
In ieder geval heb ik mij nu maar wat militaristischer ingesteld.
het was wel zo dat via de normale weg iemand anders straks het te weten zal komen, als ie al het nu niet wistquote:Op donderdag 16 december 2004 12:08 schreef Frollo het volgende:
[..]
Idd.
In een spel met alleen AI's is het zo dat als je een civ vernietigt die nog geen contact heeft met de andere civs, je reputatie ongeschonden blijft.
Een slechte reputatie (met dus de nodige invloed op je handelsmogelijkheden) krijg je als je civs naait en zij dat aan anderen doorvertellen.
Wat ik bedoel te zeggen: strikt genomen horen wij niet eens te weten dat zakjapannertje überhaupt is weggevaagd, en al helemaal niet wie daar de hand in heeft gehad.
Maar we weten het nu eenmaal, en dat zal du_ke ongetwijfeld nog wel eens gaan achtervolgen.
Je bedoelt dat du_ke nog niet klaar is met zijn plundertocht?quote:Op donderdag 16 december 2004 15:34 schreef zakjapannertje het volgende:
het was wel zo dat via de normale weg iemand anders straks het te weten zal komen, als ie al het nu niet wist
En als dit jouw normale modus operandi is zijn we daar vermoedelijk allemaal erg gelukkig meequote:Op donderdag 16 december 2004 15:43 schreef du_ke het volgende:
Ik ben op ZJ na nog niemand tegen gekomen.
Vandaar ook dat 'Tja'.quote:Op donderdag 16 december 2004 16:33 schreef du_ke het volgende:
Alleeen zo vroeg in de PBEM is het wel lullig![]()
.
Ik geloof dat jij mijn verdediging al hebt bekeken. Alhoewel, verdediging.quote:Op donderdag 16 december 2004 15:41 schreef Frollo het volgende:
[..]
Je bedoelt dat du_ke nog niet klaar is met zijn plundertocht?
Gelukkig zit ik met mijn goede vrienden, mijn trouwe gabbers, mijn goudeerlijke kameraden, Sidekick en Ype, op een ander continent (denk ik tenminste).
Ik was hutjes aan het zoeken! Een van mijn traits is expansionist; werkelijk het enige voordeel daarvan is dat je scouts kunt bouwen. En dan spawn ik nota bene naast de Aztecs, die ook 2-move units kunnen bouwen...quote:Op donderdag 16 december 2004 16:46 schreef Sidekick het volgende:
Ik geloof dat jij mijn verdediging al hebt bekeken.
Vreemd.quote:En ik krijg nog steeds een leeg diplomatiescherm.
Ik (en ik vermoed een aantal anderen) spelen ook PTW met de versie die in C3C zit, dus ik ga ervan uit dat dat klopt. Zo nee, dan zie ik de Perzen graag tegemoet rond de tijd dat ik Bombers kan bouwenquote:Op donderdag 23 december 2004 11:44 schreef Monidique het volgende:
Kan je C3C ook gewoon gebruiken om deze PBEM-bestanden te spelen? Openen gaat wel, zie ik, maar ik weet niet of-ie er ook rekening mee houdt dat, bijvoorbeeld, Bombers in PTW geen units kunnen vernietigen?
Hij zal het wel verdiend hebben hè?quote:Op donderdag 23 december 2004 21:39 schreef DrWolffenstein het volgende:ik heb zojuist mijn eerste vijand onderwopen en zijn steden in puin gelegt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |