quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 00:12 schreef Compile het volgende:[..]
He bah, wil je weer het laatste woord hebben? :') Volgens mij heb je weinig meegekregen waarom deze vrouwen die doekjes dragen. Nogmaals, het staat als symbool voor onderdrukking. Gezicht bedekken omdat de vrouw haar gezicht niet mag laten zien, enz, lees het maar na in de koran. Vraag het na. Maarja, volgens mij wil jij alleen maar geloven wat je wilt geloven. Mij best
![]()
Wat leuk om weer eens in een hele ander euithoek van FOK! met je verder te kunnen kleppen over jouw werkelijkheidsbeleving en de manier waarop je de leefbaarheid binnen de nederlandse samenleving wilt promoten.
Het toeval wil dat ik mij al wat langer op de Koran georiënteerd heb om eens te bezien welke toeschrijvingen er nu hout snijden en wellke na nadere kennisgeving kunnen worden verwezen naar het rijk der fabelen.
Even als jij geloof ik wat ik wil geloven en even als jij doe ik mijn best mijn overtuiging onderbouwd met argumenten uit te dragen.
quote:
Hou eens op met de benaming 'zelfprofilering'
Wat stoort je precies aan deze nadere belichting om te komen tot de kern van onze informatie-uitwisseling?
quote:
, kom op zeg
Hier ben ik dan...
quote:
![]()
Wat een links gelul is dit, gatver
![]()
gelijke behandeling is dus dat ze eens een keer aanpassen hier in dit land! Damn, is dat teveel gevraagd? Ga terug naar je eigen land als je graag dat doekje wil dragen
![]()
Ik vind het vermakelijk om voor links te worden uitgemaakt. Het is ook niet eenvoudig om met voldoende referentiekader te komen tot een gewogen oordeel aangaande FOK!gebruikers vanachter een toetsenbord.. Laat staan voor welk een opgave iemand wordt gesteld die het bovenstaande ontbeert...
quote:
![]()
Damn, je moet eens gaan optreden als komiek
![]()
Hoe zou je dit optreden dan willen betitelen?
![]()
quote:
Gaat ie weer met zijn kritiek :')
Het is een gave...
quote:
Heb ik je al niet eerder vertelt dat ik bepaal hoe ik communiceer?
![]()
je hebt je inderdaad al eerder behoorlijk dominant laten kennen. Ook ik trek echter eigen grenzen en heb daarom jouw woorden na weging op hun merites slechts ter kennisgeving aangenomen.
quote:
Bovendien is er geen dialoog met ze aan te gaan,
Jawel hoor. Met regelmaat lukt het me in dialoog te treden met mensen die zich op hun belijdend moslim zijn laten voorstaan. Daarmee falsificeer ik jouw aaname al direct in mijn praktijk van alledag. Het zal me niet verbazen als ook anderen wel eens in dialoog getreden zijn (dat wil zeggen dat beiden de kans krijgen te spreken, te luisteren en gehoord te worden) met mensen die zich moslim noemen.
quote:
alsof ik dit überhaupt wil, laat staan dat zij dit met mij willen
gezien je 'wat' absolute manier van communiceren kan ik me voorstellen dat diverse mensen zich een meer aangenaam tijdsverdrijf kunnen voorstellen. Maak je echter om mij geen zorgen. Ik vermaak me kostelijk.
quote:
Ondanks dat ik me wel vrij opstel, zullen zij nog trachten je de les te lezen, leugens verkondigen en je proberen de mond te snoeren.
Een goed voorbeeld kan best tot soortgelijk volgen hebben geleid.
quote:
Dit verhaal is al jaren bekend bij de overheid die er nog altijd intuint. Misschien moet jij eens de overheid gaan vertellen dat zij open moeten staan voor de 'goede' bedoelingen van een extremistje
![]()
Kan ik uit deze hak op de tak omschakeling begrijpen dat je elke moslim voor extremist houdt?
quote:
U heeft opleiding PABO genoten? :')
Nee hoor.
quote:
Maargoed, jouw VMBO uitleg slaat noch kant noch wal.
PABO is een HBO opleiding Compile. Ik hoef je toch niet uit te leggen dat er wel degelijk verschillen bestaan tussen HBO en VMBO? Niettemin vind ik het al heel wat dat je maar liefst drie termen uit het onderwijs hebt onthouden en ook nog bereid bent deze op een forum met mensen te delen.
quote:
Ik kan het ook eens omkeren en me afvragen hoe de superioriteit zich manifisteerd bij de tegenpartij. Ik geloof niet dat wij iets zouden kunnen leren van een cultuur die ons haat en ons uitkotst (en even aanvullen op jouw niveau en afsluiten met de woorden: ) dunkt me!
Superioriteit manifesteert zich in ieder geval niet door fulminering via vooroordelen, verdachtmaking, het over één kam scheren van alle individuen die toevallig de Koran als richtsnoer voor hun leven van alledag gebruiken of voorgeven dat te doen.
Een cultuur heeft geen persoonlijkheid en dus kan een cultuur ook geen individuen uitkotsen. Wel kun je stellen dat er een stroming is binnen islam die weinig opheeft met verworven westerse vrijheden omdat dit voor hen betekent dat zij hun manipulatieve magelijkheden van massa's kwijt raken door belichting van hun technieken. Niet de hele islam bestaat uit die ene stroming. Er bestaan namelijk wat varianten op islam. buiten dat zijn er diverse volkeren met eigen culturele gebruiken die geregistreerd staan als belijdend islamiet.
Mogelijk doel je op een tribaliserende cultuur die zich moeilijk verhoudt met de westerse cultuur die heden ten dage wijdverbreid is in Europa. Deze cultuur gebruikt islam als voertuig om de eigen buitensluitende leefregels te promoten. Naarmate meer mensen in staat worden gesteld dergelijke mechanismen te leren doorzien zal deze cultuur minder kansen krijgen. Het lijkt me daarom zaak moslims mee te krijgen op een weg die omhoog voert naar een beschaving de barbarisme, blinde vooroordelen en wij-zij denken overstijgt. Volgens mij lukt dat aardig waar deze mensen doorkrijgen dat ook zij behoorlijk wat individuele mogelijkheden zullen moeten gaan inleveren als een meer wettische variant op islam aan invloed toeneemt.
quote:
Hahahahaahaha!!
![]()
die is goed
Ik ben er dan ook tevreden over.
quote:
Man, jij hebt er echt weinig van begrepen!
Licht me dan eens gauw bij met argumenten uit jouw bronnen van algemene ontwikkeling.
quote:
Misschien is het wel zo dat deze politici de massa iets anders liet geloven?
Misschien wel. Daarom blijft het zaak ook zelf op veldonderzoek te gaan als je erg wantrouwig in het leven staat.
quote:
Hoezo taboeïeserend?
herinner je je Pim Fortuyn nog? De man werd verweten in te spelen op onderbuikgevoelens omdat deze maatschappelijke misstanden benoemde. Taboeïserend genoeg?
quote:
Je ziet toch aan die waardeloze overheid dat ze de problemetiek in de kaart hebben gespeeld?
Zonder democratische legitimatie, geen regering in ons land...
quote:
Ohnee, de massa stemde en heeft dus in feite gefaald :') Of was het nou de politiek
![]()
Voor jou de zaken wat verhelderd:
Het electoraat krijgt de mogelijkheid om politiek mandaat voor de periode van vier jaar toe te kennen aan politieke partijen en daarin actieve politici.
Vanuit dit politieke mandaat wordt het een coalitie mogelijk gemaakt om via een kabinet voor vier jaar vorm te geven aan gezamenlijk overeengekomen politieke richting vanuit een gezamenlijk onderschreven politieke visie.
Indien nu een kabinet jou teleurstelt staat het jou volkomen vrij zelf in de politiek te gaan en je kandidaat te stellen of je stem te gunnen aan een andere volksvertegenwioordiger die het naar jou idee beter zal doen.
Wie heeft er nu precies waar gefaald.
Momenteel wordt maatschappelijke problematiek onderkend. tegelijkertijd wordt ervoor gewaakt dat siganlering van misstanden niet ontaardt in een stigmatisering of een volksgericht. Balkenende II weet uitstekend evenwicht te bewaren tussen daadkracht en bijsturing van de tijdgeest.
quote:
Hou eens op zeg. :')
Ik begin nog maar net?
quote:
Ja joh, dat zal veel helpen. ik pleit toch eerder voor uitzetting als zij zich misdragen. Soortgelijke situatie deed zich voor in italië, daar is een imaam met familie en al op de vliegtuig gezet. Lik op stukbeleid
![]()
opgedonderrd imaampje
![]()
Het lijkt me goed wat nader te bekijken wat zich daar precies afspeelde en welke rechtstaat wij in Nederland vorm wensen te geven. Ik vermoed dat we zeker wat kunnen opsteken van de italiaanse case die jij noemt als je even een link plaatst naar dat verhaal.
quote:
Hm, aan de andere kant hebben we weinig om trots op te zijn. Ach, nog even 20 jaartjes wachten en we hebben een nieuwe cultuur erbij. Of beter gezegd, Nederland word de 'hoofdstad' van Turkije :')
je vergeet dat Marokko, Suriname, Ambon, Somalië., Nigeria, dit vast niet zomaar laten gebeuren
![]()
quote:
Uiteraard, en dat zie je dus ook in de praktijk uitgevoerd?
Ja.
quote:
Ik denk het niet.
Want?
quote:
Bovendien, hoe moeten we die zelfredzaamheid dan zien? Recht in eigen hand nemen dan maar? Want je bent dus op jezelf aangewezen
![]()
Word nog lachen dan :')
Ik denk meer aan de beurs in eigen hand nemen, verantwoording dragen voor eigen inkomsten en scholing, het via sociale verbanden verspreiden van normen voor maatschappelijk gedrag en vooral het onderschrijven van de nederlandse wet die ons multi-etnische land de structuur biedt om het land leefbaar te houden voor velen.
quote:
Ja hoor, slachtoffercultuur
![]()
Op deze opmerkingen had ik kunnen wachten. Achja, maar zo denken de linkse partijtjes er ook over....
Wat zorgvuldiger lezen doet je mogelijk een licht opgaan wat ik precies beschrijf en bedoel en voorkomt dat je etiketjes opraken..
quote:
Hahahaha!
![]()
Vrolijkheid kent geen tijd.
[/quote]
En die kansen krijgen zij dus niet? Je insinueerd dus dat zij geen kansen krijgen?
![]()
Woehaha!! :')
quote:
Ik insinueer niets over kansen. Jij insinueert slechts dat ik zoiets zou insinueren.
[quote]
Kansen krijgen ze zat! Ze krijgen zelfs meer dan de 'echte' Nederlander en worden in de watten gelegd hier! Subsidie hier, turkse instellinkje daar.
Even voor de duidelijkheid: Over welke
ze heb je het nu eigenlijk? Gaat het slechts over turkse migranten of spreken wij over een multi-etnische diversiteit aan inederlandse ingezetenen? Mogelijkheden tot zelforganisatie worden immers niet enkel geboden aan nederlanders van turkse komaf.
quote:
Hou eens op, jij bent echt te blind voor woorden
Deze uitdrukking begrijp ik niet. Wil je me die eens uitleggen?
quote:
, kom je wel eens buiten?
Dagelijks tref je me wel even in het openbaar vervoer van Amsterdam Zuid-Oost, verder tour ik per OV door den lande om her en der netwerkfaciliteiten te construeren, te mediëren, te intermediëren en soms slechts te beheren. Daarbij kom ik ook nog wel eens onder de mensen via vervulling van maatschappelijke taken en verantwoordelijkheden en tot slot doe ik min boodschappen op de markt..
quote:
kom jij wel eens überhaupt in de maatschappij dat zich daar buiten afspeelt?
Ja hoor.
quote:
Ik denk het niet!
Laat mij maar voor mezelf denken. Als jij dan de eigen denkprocessen van een noodzakelijke onderhoudsbeurt voorziet dan zou onze informatie-uitwisseling tot meer kunnen leiden dan slechts een vermakelijke blik op verschillende werkelijkheidsbelevingen.
quote:
Dan had je kunnen weten dat het verre is van rozegeur en manenschijn!
Ik woon in de amsterdamse bijlmer nabij Ganzenhoef. Ook in die buurt komt het 'wel eens' voor dat rozegeur en maneschijn wat naar de achtergrond verdrongen zijn.
quote:
Nee, jouw mening, visie en werkelijkheidsbelevinbg is natuurlijk superieur he
Laten we zeggen dat deze wat meer door argumentatie in plaats van door sentiment wordt onderbouwd...
quote:
Of beter gezegd, jij denkt dat je gelijk hebt omdat ik er een andere mening op na hou.
Welnee. Ik gun ook jou gewoon je eigen mening. We leven in een vrji land en dat bevalt me uitstekend. In dat vrije land bestaat het recht op vrijheid van meningsuiting. een groot goed dat met de nodige voorzichtigheid mag worden gekoesterd. Voorzichtigheid blijft nodig omdat biet ieder even goed in staat is om die vrijheid van meingsuiting opbouwend te gebruiken. Waar dat opbouwende wat uit het oog verloren wordt treden al gauw neveneffecten als stemmingmakerij en populisme ten koste van bevolkingsgroepen op. waardoor individuen ten onrechte worden beoordeeld op daden van andere individuen die met hen niets anders gemeen hebben dan de mogelijke nabijheid van de eigen geboorteplek of wat ver verwante culturele wortels.
quote:
Je reageert toch zelf hierop
![]()
Tsja evenals jij kan ik het schrijven niet laten.
quote:
Hou eens op met constant proberen iemand een spiegeltje voor te houden. Je denkt hiermee mij onderuit te kunnen halen, maar ik prik door zowel deze handelswijze, als het erg lang maken van je verhaal heen.
Als je uitgeprikt bent dan kunnen we weer verder waar we gebleven waren. Voor geïnteresseerde FOK!kertjes staat één en ander opgetekend in het subforum POL.
quote:
En een wat betere woordkeuze dwingt mij echt niet tot stoppen.
Dan gaan we vrolijk voort op weg naar onthullende uitwisseling van informatie. Overigens dwing ik niemand tot stoppen.. Welke dwiang zit er in het gebruik van de rede ter belichting van het geschrevene?
quote:
Wie denk je voor je te hebben dan?
Een medeFOK!ker.
quote:
Ik kan je heus wel volgen hoor pipo
Noem me maar sjun.
quote:
Ik heb echter weinig zin om me in diezelfde bewoordingen/woordkeuze te uiten, en laten zien dat ik hiermee zogenoemd op een wat hoger niveau communiceer.
Dat wordt dan ook niet van je gevraagd.
quote:
Ik zie dit echter als denigerend, maar ook denigerend naar andere gebruikers toe. Die dan niet in staat zijn zich te mengen in deze discussie, of laten het links liggen omdat je echt een verhaal eindeloos lang maakt met mooie woorden maar in feite niets vertelt.
Ach de mensen prikken daar wel doorheen joh. Die snappen wel dat zorgvuldig gekozen en gecombineerde woorden soms wel drie of vier betekenissen kunnen dragen. Dit inspireert de puzzelaars, redenaars en mensen die wel houden van wat vermaak dan weer om zich op het sjunniaanse proza te storten of het vooral links te laten liggen...
quote:
Ooit gedacht aan een carriëre als politicus?
[quote]
Yep.
[quote]
Zou je sieren!
De tijdgeest werkt nog onvoldoende mee
![]()
quote:
Dus kap nou eens met deze bull, en praat eens 'normaal' mee pestkop
![]()
Wat kan ik precies verstaan onder
normaal?
quote:
Ga eens fietsen
![]()
Op dit tijdstip?
quote:
Nou, ik wil niet héél vervelend zijn maar je geeft me de indruk toch een aardig links denkbeeld te hebben :')
![]()
sjonge, daar hoor ik van op meestal wordt ik in de rechtse hoek gedrukt.
quote:
Wat betreft de Autonomen en AFA's, ik heb al eerder het voorbeeld gegeven hoe ik daar overdenk, en wijs je derhalve terug naar mijn vorige reply
![]()
Die in POL of ben je op nog meer plekken op FOK! begonnen om ons voor te stellen aan geïnteresseerde FOK!kertjes.?
quote:
ohnee, moslims en mensen met een links denkbeeld zijn ook maar mensen he, zoals jij en ik :')
Ja. Ze hebben een hoofd, twee armen, twee benen, hun herseninhoud varieert rondom een bepaalde massa, ze zijn in staat tot informatie-uitwisseling in woord en gebaar,.. Ik geloof inderdaad dat we met mensenvan doen hebben maar ben benieuwd naar falsificerende argumenten.
quote:
Damn, hiermee bewijs je wederom hoe links je bent, ookal probeer je het tegendeel te bewijzen. Je valt door de mand verrader
Wie verraad ik precies waarom?
quote:
Maar even zonder gekheid, hoezo etiketje moslims? Hoe moeten we ze dan gaan benoemen?
Nederlandse ingezetenen als het over nederlanders gaat. Moslims als het over zaken gaat die hun geloof betreffen.
quote:
We moeten elk persoon die iets met de islam heeft te maken 10x omkeren om te zien offie echt geen blaam treft, geen verkeerde denkbeelden heeft of extremistisch is ingesteld?
Waar komt toch die dwang vandaan? Waarom zou dat moeten?
quote:
Kom op, je prikt daar zo doorheen lijkt me. Ik kan me niet voorstellen dat jij dit niet zou kunnen. Nee je probeert mijn woorden min of meer te verdraaien en te zeggen dat ik in de wij-zij (zij=vijand) termen praat. Pff, wat goedkoop.
![]()
Je leidt af van de discussie op deze manier, beetje jammer. Maar helaas, in deze (s)linkse spelletjes trap ik dus niet in
![]()
Ik probeer je slechts een instrument te bieden om daadwerkelijk met mensen in discussie te kunnen. Misschien kwam ik daarmee wat te vroeg. een mensenleven wordt ook niet in één dag geleefd...
quote:
Die speelbal ligt tevens bij de overheid
![]()
Zonder mandaten en maatschappelijk draagvlak kan een overheid weinig.
quote:
Yep, zolang het maar geen schapenvlees is
Ik heb niks tegen goed geknoflookte shoarma 9:~
De volgende aflevering weer gewoon in POL?[ Bericht 8% gewijzigd door sjun op 26-10-2004 02:26:32 ]