quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:07 schreef Num het volgende:
Waar halen ze de electriciteit vandaan om straks 35% van de auto's op te laten rijden?
Als je alleen al even het stukje van realeso had aangeklikt had je het geweten, dat hybride autos dus niets anders zijn dan autos met een extra accu erbij. Hierdoor kan de motor vaak op een constant toerental blijven draaien en kun je zuiniger rijden.quote:Hybrid vehicles are powered by internal combustion engines but also are equipped with batteries that are recharged while driving and an electric motor to assist with power. They typically cost $3,000 to $4,000 more than traditional models
http://www.washingtonpost(...)AR2005042800459.htmlquote:Royal Dutch/Shell Profit Up on Oil Prices
Royal Dutch/Shell Group of Cos. said Thursday its first-quarter earnings rose by 42 percent due as the high price of oil offset a drop in production.
Net profit in the January-March quarter climbed to to $6.67 billion (euro5.16 billion) from $4.70 billion a year earlier, while sales rose 20 percent to $90.1 billion (euro69.7 billion) from $74.8 billion.
Van der Veer said in a statement that production was better than expected and drilling results were "encouraging."
But at the company's core exploration and production division, crude oil volumes fell 8 percent to 2.14 million barrels per day, while natural gas volumes declined by 2 percent to 9.88 billion cubic feet per day.
Segment profits rose 9 percent to $2.96 billion (euro2.29 billion) "mainly due to higher hydrocarbon prices, offset by lower volumes, and higher costs," Shell said. Natural gas production was down 2 percent.
Op m'n PC (need I say more?quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:44 schreef Num het volgende:
Waar heb je die docu gezien?
www.911busters.comquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:44 schreef Num het volgende:
Waar heb je die docu gezien?
Aarggg, weer die site van die man.. Zoek asjeblieft een betere bron dan de site van John Mcartyquote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:09 schreef LSDsmurf het volgende:
http://www-formal.stanford.edu/jmc/progress/cohen.html
Interessant artikel over kernenergie (splijting) uit begin jaren 80. Het gaat over dat als we uranium uit zeewater halen we in combinatie met kweekreactors nog enorm lang verder kunnen.
Het duurde even voordat ik weer achter de PC zit waar ik de favoriet had aangemaakt, maar ik heb 'm weer gevonden:quote:Op zaterdag 21 mei 2005 23:38 schreef Realistosia het volgende:
maar goed welk artikel doel je op
Die ergernis over het verhaal van Campbell is bij mij dus dermate groot geworden dat ik graag eens een ander geluid wilde horen. Campbell lijkt niets anders te doen dan de ene na de andere grafiek uitprinten. Maar wat er nu allemaal achter zit, wat de bronnen zijn, wat de methodes zijn, enz., is moeilijk uit te zoeken. Met andere woorden: de controleerbaarheid ontbreekt wat mij betreft.quote:Overigens ben ik het ermee eens dat het verhaal van Campbell niet erg sterk is feitelijk gezien. Maar dat is het verhaal van de IEA en EIA eveneens niet. Het hangt geheel van je interpretatie van technologie af. Het verhaal van Lynch is trouwens nog veel zwakker (no visible peak), totale economische prut...
Die ken ik niet, heb je daar een link van? Kan ook wel googlen maar dan krijg je vaak zoveel sites dat je niet meer weet welk (vaak lang) verhaal je nu moet hebben. EDIT: ik zie dat je Skrebowski al in de voorgaande post hebt gelinkt.quote:Ik baseer mezelf liever op de studies van IHS Energy, CERA en Skrebowski die alledrie een aanzienlijk goede bron zijn en alledrie confirmeren dat we Mogelijk ronde 13 miljoen vaten aan productie erbijrkijgen tussen 2005 en 2010
Als je daar ook nog het depletie + vraag verhaal bij optelt dan weet je hoe de situatie in elkaar zit.
Het gaat mij niet zo zeer om de boodschapper maar om de boodschap. Als Lynch met redelijke argumenten komt dan zie ik niet in waarom ik die niet zou overwegen.quote:Owja overigens als je Lynch als credible aanneemt zou ik ook maar s ff gaan zoeken naar onze Nederlandse Prof. Turkenburg en Peter Odell
Das ongeveer van dezelfde orde.., alhoewel het wel ietsjes onderbouwder is
Voor meer informatie met betrekking tot het depletion modelquote:Op maandag 23 mei 2005 16:24 schreef Num het volgende:
Die ergernis over het verhaal van Campbell is bij mij dus dermate groot geworden dat ik graag eens een ander geluid wilde horen. Campbell lijkt niets anders te doen dan de ene na de andere grafiek uitprinten. Maar wat er nu allemaal achter zit, wat de bronnen zijn, wat de methodes zijn, enz., is moeilijk uit te zoeken. Met andere woorden: de controleerbaarheid ontbreekt wat mij betreft.
quote:Bolkestein nieuwe commissaris Menatep
Oud-politicus Frits Bolkestein wordt commissaris bij Menatep. Deze organisatie heeft een groot deel van de aandelen van Yukos, een Russisch olieconcern, in het bezit. De oud-topman van Yukos, Chodorkovsky is de eigenaar van Megatep.
Momenteel staat Chodorkovsky in Moskou terecht voor het plegen van belastingfraude. Het duizend pagina's tellende vonnis wordt momenteel voorgelezen door de rechters. Als het vonnis volledig is voorgelezen, de rechters zijn nu op de helft, zal ook de straf worden uitgesproken.
Medestanders van Chodorkovsky zullen vermoedelijk in beroep gaan bij het Europese Hof voor de rechten van de Mens, gelegen in Staatsburg. Of er een verband is tussen de aanstelling van Bolkestein en de mogelijke uitkomst van het proces tegen de oud-topman wil Bolkestein niet zeggen.
Bron: Bolkestein nieuwe commissaris Menatep
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |