abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22784126
Oke om te beginnen, dit is niet iets van de 'afgelopen' tijd. Het is eigelijk al een beetje zo vanaf de eerste keer dat ik naar school ging. Ik ging ergens aleen zitten, en ik kreeg vriendinnen. Ik had wel 5 vriendinnen, maar met jongens kon ik niet op schieten. Als ik met een jongen moest samen werken kreeg ik altijd ruzie, of wist ik me geen houding te geven. Ik kon het eigelijk aleen goed vinden met meisjes. Toen ik een jaar of 7 was en iedere jongen met auto'tjes speelde. Was ik met een vriendin iets heel anders aan het doen. Je mag 3x raden wat..

Zo ging het door tot ik een jaar of 14 was, en echt in de puberteit was. Ik was vrij depresief, als ik aleen kleren ging kopen had ik altijd het gevoel alsof ik aan de verkeerde kant aan het kijken was. Iets moois vinden was ook moeilijk. Ik kocht wel eens kleren die niet voor jongens waren maar voor meisjes. Een keer had ik een broek die ik van mijn moeder terug moest brengen, mijn vader kwam er direct doorheen met 'homo, mietje' ect. Ook kwam ik met 14 jarige leeftijd in de eerste klas (vmbo). Als je na gaat wat in het eerste stuk geschreven staat kun je wel na gaan hoe het loopt, juist, ik kon het met vrijwel niemand uit mijn klas vinden. Geen jongens, en dit keer ook geen meisjes. Ik voelde mij aangetrokken tot meisjes, maar niet seksueel ofzo. Ik had elke dag ruzie met jongens uit de klas. Dit ging over verschillende dingen. Ik werd binnen 2 weken al uitgemaakt voor homo, ect.

Ineens ging ik me met iets bezig houden, laarzen. Er waren 3 meisjes met lange hoge laarzen in onze klas, ik kon er mijn ogen niet vanaf houden. Die middag ben ik naar de winkel gegaan, ik heb alle moed bij elkaar gehaalt en ging in een pashokje laarzen passen. (Dit was september 2001). Eerst zocht ik een dikke trui op, toen pakte ik de laarzen en die verstopte ik onder de trui, en zo liep ik snel naar een pashokje. Toen ik ze aanhad ging er iets door mij heen. Ik wist op 14 jarige leeftijd dat ik gewone schoenen niet mooi vond, dat ik in laarzen wou lopen. Maar als ik met die laarzen op school zou komen zou ik 200% zeker aan alle kanten worden uit gelachen. Ook zag ik nog een leuke broek, waar met enorme letters opstond 'for woman'. Ik besloot deze mee te nemen, en het labeltje 'for woman' eraf te halen als ik thuis was. Toen ik thuis aankwam vroeg mijn moeder wat ik gekocht had, en ik zei dat ik het zo liet zien. Ik rende naar boven, en helemaal bevredigd haalde ik het labeltje eraf en trok de broek aan en liep naar beneden. 'Kijk mam, dit heb ik gehaalt' Mijn vader zat ook in de huiskamer, met ze'n 2'en waren ze aan het lachen.. Ik keek een beetje rond en vroeg onschuldig 'wat is er?' Waarop mijn moeder zij dat deze broek voor meisjes was en dat ik deze ook moest terug brengen. Ze wisten dat ik laarzen mooi vond, en dat ik vaak kleding kocht die niet voor jongens waren.

Toen ik 15 was kreeg ik mijn eerste vriendin, ik was ineens niet meer geinteresseerd in winkelen. Alles leek binnen handberijk. Ik liep voor de gein regelmatig in haar laarzen seksuele handelingen met een vrouw was echt prachtig. Ik wou dat het nooit over ging. Wat zij had wou ik ook. Zo moest ik een piercing in mijn oor (bovenin). Ik wou grote oorbellen in mijn oorlel en ik zou laarzen kopen. Na een paar weken was het met haar uit, en dit was een harde klap. Ik wou helemaal niets meer. Ik kreeg schijt aan alles. Ik wou niet meer leven. Want op deze manier was het leven niet meer leuk.

Het leek alsof iedereen mij aankeek als ik door de stad liep, ik voelde mij anders dan andere jongens. Maar er was nog meer.. ik kreeg puistjes.. Ik wou make-up kopen, en ik zou naar de dokter gaan want die puistjes moesten weg! Ik was geobsedeerd. Dag en nacht was ik ermee bezig, met allerlei lotions,make-up, zalfjes probeerde ik ze weg te krijgen. Ik was inmiddels 16 jaar, en mijn vriendin vond me nog erger als een vrouw, ik was te veel met mijn uiterlijk bezig. Ik ging elke week wel naar de stad, aleen al om even kleding te passen 'for woman'. Maar.. ik had inmiddels maat 44 kwa schoenen. Dames maten gingen tot maat 42.. mensen kijken je aan als je bij dames mode kijkt.

Nu ben ik 17, heb nog steeds vriendinnen, en nu ook 2 vrienden waar ik het heel goed mee kan vinden. Ook heb ik nog met diezelfde vriendin. Kleren kopen doe ik nu ook met mijn vriendin, als we bij de dames mode kijken heb ik de neiging om het zelf aan te doen, ik vind de kleren ronduid mooier. En ik fantaseer er vaak over om een mooi vrouw te zijn. Bij de heren mode vind ik vrijwel nooit iets mooi, bij de dames kleren lijkt alles mooi. En zou er het liefst dagen in lopen.

Ik wil ook graag lang haar hebben, en deze als een knotje dragen, omdat ik dat mooi vind. Maar ben bang voor rare reacties. Ik ben geen homo.. Ik vind mezelf wel anders, en wil graag weten wat ik hieraan kan doen. Want ik ben niet echt gelukkig..
  donderdag 21 oktober 2004 @ 23:47:28 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22784565
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 23:28 schreef Doagere het volgende:
Ik vind mezelf wel anders, en wil graag weten wat ik hieraan kan doen. Want ik ben niet echt gelukkig..
Ik ben bepaald geen kenner van het onderwerp, maar het lijkt me zo dat er bepaalde instanties zijn die eerder met dit bijltje hebben gehakt. ( ) .

Die al geprobeerd?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 21 oktober 2004 @ 23:53:10 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_22784720
tjah, het lijkt er toch sterk op dat je liever een vrouw zou zijn.Misschien eens plastische chirurgie overwegen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 00:00:30 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_22784910
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 23:59 schreef Doagere het volgende:

[..]

Zoiets ja, verder weinig nuttige reacties..
Ja wat wil je horen dan? je bent een wijf in een mannen lichaam en je gedraagt je als een homo?
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 00:02:06 #5
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22784945
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 00:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja wat wil je horen dan? je bent een wijf in een mannen lichaam en je gedraagt je als een homo?
Volgens mij is de openingspost vrij duidelijk hoor.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_22784962
Ik denk dat je er voor jezelf uit moet komen of je echt een vrouw in een mannenlichaam bent, zoals je zelf zegt, of een man met wat meer trekken en liefhebberijen die als vrouwelijk worden gezien en een wil om je ook daarnaar te kleden. Op dit moment krijg je daar thuis niet echt de ruimte voor, maar als je wat zelfstandiger bent en vrijer om je eigen stijl te vinden en te bepalen wordt het ook anders voor je. Je zult niet de eerste man zijn die zich wat aparter en expressiever en naar de algemene normen net wat vrouwelijker kleedt dan de rest, maar omdat je daar nu niet vrij in kunt experimenteren voel je je daardoor misschien raar en ook beperkt en is die drang veel nadrukkelijker aanwezig.

Mocht het ooit zo zijn dat je liever als vrouw door het leven wil dan is daar natuurlijk niks mis mee, ik denk alleen dat het niet zo zwart wit is en dat er ook nog heel veel mogelijkheden tussen liggen, een geslachtsverandering is wel heel erg ingrijpend. Ik denk dat je eerst eens de ruimte moet nemen om te kijken wat je nou precies wil, of je ook het lichamelijke verlangen voelt om een vrouw te zijn - en daarbij misschien ook met mensen moet praten die daar echt deskundig in zijn. Op dit moment heb je je gewoon nog niet zo kunnen ontwikkelen, neem daar eerst rustig de tijd en de ruimte voor.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_22784967
quote:
[..]
Wat wil je nou precies weten? Je weet toch zelf het beste wat je wil ....
Als je nog nooit met een vent naar bed bent geweest, vraag ik me af of je dat niet eens moet proberen....
Doe eens wild ....
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 00:04:44 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_22785016
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 00:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Volgens mij is de openingspost vrij duidelijk hoor.
quote:
en wil graag weten wat ik hieraan kan doen. Want ik ben niet echt gelukkig..
zie mijn reactie.Die was dan toch ook erg duidelijk
pi_22785124
Interessant verhaal. Je bent nu nog 17 en er kan nog heel veel veranderen in je leven. Op dit moment ben je denk ik nog zoekende naar wat het beste bij je past.

Ik zou trouwens niet naar anderen luisteren. Wat ik heb ontdekt in mijn leven is dat er mensen zijn die je al te graag pijn willen doen. En daar hebben ze vaak nieteens een goede reden voor nodig. Gewoon je zelf blijven en voor niemand veranderen. Het is immers jouw leven.

Wat ik wel zou doen ik kijken of je niet iets met die interesse in mode kan doen. Misschien kan je bij een modeacademie terecht. Wie weet zit er een mooie toekomst voor in het verschiet
pi_22785130
okee een iet wat nuttigere reactie van mij:
ga er over praten met een dokter (pshychaiter ) misschien kan hij je verder helpen met wat je het beste kan doen of zou moeten doen..
ik denk dat dat de beste optie is, ik zou niet gelijk naar plastische chirurgie kijken..
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 00:13:23 #11
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_22785270
ach joh..... je bent 17 toch?

trekt wel weer bij man! maak je niet dik zou ik zeggen... je vindt vanzelf uit wat het beste bij jou past en dan ben je gelukkig
Your best friend is you, I'm my best friend too
I share the same views and hardly ever argue
pi_22788199
quote:

[..]

tja, 't is laat.. vervelend voor je met zo'n serieus onderwerp. Morgen moet een modje het maar ff kuisen.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 08:39:58 #13
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22789686
Je bent niet echt gelukkig. Wat zou jou wel gelukkig maken?
Proud Powerpauper
pi_22789759
Heb je je ook werkelijk wel eens ingedacht in een vrouwenlichaam? Want dat lees op opzich negens terug. Zou je liever de uiterlijke kenmerken ook willen of gaat je dat te ver?
pi_22789984
crap verwijderd, doe eens normaal mensen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 09:17:27 #16
27929 piere
doe mij maar bier
pi_22790028
je kan de vrouwelijke dingen toch ook binnenshuis doen en je buiten "gewoon" wat mannelijker gedragen? ik weet het is geen oplossing, maar ik denk dat het alles wel wat makkelijker maakt voor nu. en dan kan je rustig nadenken en rondkijken wat je opties zijn.
fok you ja!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:07:10 #17
105435 amarena
Just curious
pi_22790710
Ik heb wel eens tvprogramma gezien over mensen die lijken te zijn geboren in het verkeerde lichaam. Erg interessant om te zien. Vooral de buitenwereld lijkt het altijd moeilijk te accepteren. Mensen vinden het vaak moeilijk om normaal reageren op uitzonderingen. Vooral op de middelbare school wordt er altijd snel geoordeeld en wordt je gelijk in een hokje geduwd. De grootste schreeuwers zijn vaak het onzekerst moet je maar denken. Ik heb het idee dat je ouders het lastig vinden om ermee om te gaan, ofniet? Dat maakt het er voor jou niet makkelijker op, dat je het thuis ook nog moet verbergen.

Ik zou zeggen Doagere, probeer mensen te vinden die iets soortgelijks hebben en je wél begrijpen. Ik denk dat je er veel herkenning in zult vinden. Mensen kunnen wel zeggen, je bent nog jong maar je zit hier zo te zien al je hele leven mee en ik denk niet dat het iets is wat zal verdwijnen. Het is een onderdeel van jou, het hoort bij jou.
Veni vidi vici
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:11:55 #18
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_22790780
Als je je toch vooral en echt man voelt (en ook nog gewoon op vrouwen valt) lijkt het me in ieder geval niet dat je transseksueel bent ofzo. Dat ben je pas als je lichamelijk ook graag een vrouw zou willen zijn, dus echt naar een andere sekse toe wilt. Ik zou me daar dus niet druk over maken.

Je hebt in mijn opinie hooguit wat travestie-gevoelens. De meeste travestieten zijn ook hetero mannen, dus dat zou heel goed kunnen. Dan wil je er op z'n tijd uitzien als een vrouw, lekker tutten etc, maar je bent gewoon een man, en hebt ook geen plannen om jezelf tot vrouw te laten ombouwen. Kan je je af en toe lekker uitgebreid verkleden, je optutten en je als vrouw gedragen, en de volgende ochtend ben je weer gewoon Doagere. Ik zou daar maar eens over na gaan denken. Er zijn volgens mij ook wel instanties en contactgroepen die je daar bij kunnen helpen.

Verder is het niet gek dat je damesmode mooier vindt dan herenmode, want dat vinden een heleboel mensen. Je wijkt alleen af op het punt dat je het ook graag zelf wil aantrekken.
Ik zou inderdaad proberen wat met je interesse voor mode te doen, lijkt me ook geen slecht idee.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_22791150
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 08:39 schreef Nuek het volgende:
Je bent niet echt gelukkig. Wat zou jou wel gelukkig maken?
Ik weet het natuurlijk niet, maar ik denk dat ik in een vrouwenlichaam mezelf beter kan vinden. Kleding,schoenen,oorbellen ect. alles wat niet bij een man kan, kan ik dan wel.

Ik ben niet het type dat alles direct zegt wat in me opkomt. Dit sleept al jaren en nog niemand die er iets van weet. En als ik dan ook nog weet hoe mijn ouders erover denken dan word het er niet gemakkelijker op. Alhoewel ik niet twijfel dat die reacties wel verdwijnen als ik vertel wat mijn wensen zijn. Mijn vader zou me direct naar een psygholoog sturen. En denken dat ik totaal geflipt ben.

merdeka, het zijn niet aleen gevoelens van 'ik wil in vrouwenkleding lopen, en make-up op doen'. Want dit is het juist niet. Ik heb best veel op tv gezien van mensen die hormonen gingen slikken, operaties ondergaan, en een echte vrouw zijn na een paar jaar. Ik zou me waarschijndelijk prima voelen ik kleren van vrouwen, en wat make-up. Maar ik weet dat als ik alles er weer af doe dat alles weer is zoals normaal..

amarena begrijpt mij wel denk ik. Er was geloof ik ook iets met een test (gezien in een van de programma's) een homo heeft ook meer vrouwelijke hormonen dan een 'normale' man. Is dat zo?
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 10:53:36 #20
90273 merdeka
pi_22791570
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 10:33 schreef Doagere het volgende:
Ik weet het natuurlijk niet, maar ik denk dat ik in een vrouwenlichaam mezelf beter kan vinden. Kleding,schoenen,oorbellen ect. alles wat niet bij een man kan, kan ik dan wel.
Ja, maar voel je je geestelijk dan ook een vrouw, of wil je graag als je huidige persoon bepaald vrouwelijk gedrag en uiterlijke kenmerken kunnen vertonen? Dat is een beetje de hamvraag, en er zit een fundamenteel verschil tussen.

Een transseksueel voelt zich namelijk geestelijk ook helemaal een vrouw, en kan zich niet identificeren met haar mannelijke lichaam. Die voelt zich alsof zij in het verkeerde lichaam geboren is, en wil daarom graag het lichaam krijgen dat bij haar geest past, dwz een sekseverandering ondergaan en helemaal vrouw worden. De meeste (dus niet alle!) transseksuelen voelen zich aangetrokken tot het andere geslacht, dwz een man die zich geestelijk een vrouw voelt, raakt over het algemeen opgewonden van het idee om als vrouw de liefde te bedrijven met een man.

Een travestiet is een man met, bot gezegd, een flinke overdosis vrouwelijkheid en vrouwelijke gevoelens, en zoekt een uitlaatklep om zijn vrouwelijke gevoelens te kunnen uiten, wat hij niet als 'normale' man kan. Hij doet dit voornamelijk door vrouwelijk gedrag en uiterlijke kenmerken te vertonen. De trevestiet heeft er wel behoefte aan om (al dan niet permanent) dit soort gedrag en uiterlijkheid te vertonen, maar is ten diepste niet ongelukkig met zijn man-zijn en zijn lichaam, hij voelt zich geestelijk geen echte vrouw, en is over het algemeen (dus niet altijd!) hetero.

Wat en in hoeverre jij iets bent, zul je zelf moeten uitzoeken. Maar ik zou er zeker wel hulp bij vragen, want dat heb je denk ik wel nodig!
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 11:54:15 #21
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_22792892
kun je gewoon normaal doen, en anders tief je lekker op

[ Bericht 76% gewijzigd door DarkElf op 22-10-2004 12:29:23 ]
pi_22793435
quote:

zou me waarschijndelijk prima voelen ik kleren van vrouwen, en wat make-up. Maar ik weet dat als ik alles er weer af doe dat alles weer is zoals normaal..
Zoals ik je reactie lees, betreft het voornamelijk een sociaal acceptatie-probleem:

De acceptatie van je omgeving is je erg belangrijk, maar je weet dat je natuurlijke 'zelf' ook meestal een buitenbeentje was, je weinig interesse deelde met andere jongens van je leeftijd ...

Juist door je 'anderszijn' te benadrukken kan je over die acceptatie meer 'controle' krijgen; je geeft zelf al eerder aan dat het 'bekeken worden' door anderen voor jou erg belangrijk is (zie ook het stukje over je jeugdpuistjes).

Volgens mij kun je gewoon erkennen dat je erg onzeker bent tegenover anderen, graag ge-accepteerd wordt en bevestiging zoekt.
Dat zijn geveoelens en onzekerheden die de meeste jongens vanaf 14 ontwikkelen, bij jou is het wel redelijk extreem geworden ...
En nu heb je misschien de angst tezeer een 'outcast' te worden, misschien een angst 'homo' te zijn .. misschien omdat je het idee hebben dat juist die mensen minder geaccepteerd worden ...

Of, en wat je eraan kunt doen weet ik ook niet.
Volgens mij is het wel zinnig om iedere geval jezelf te accepteren .. immers als je al jezelf niet accepteerd, hoe kun je dan van anderen verwachten dat te doen.
Verder is het volgens mij goed er rekening mee te houden dat juist de waardering van de mensen in je naaste omgeving het belangrijkste is, dat je je gevoelens ook met hen afstemt:
Tegenover vreemden is het misschien eerder zo dat een soort van 'posing' spannend en opwindend kan zijn, maar als dat zoveel aandacht van je vraagt dat je darmee bijvoorbeeld mensen die er na aan je staan zou gaan kwetsen, moet je je afvragen of je daaraan goed doet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_22793502
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 09:13 schreef DarkElf het volgende:
crap verwijderd, doe eens normaal mensen
Wat mensen niet willen horen kan alsnog vallen onder de noemer 'normaal'hoor .
Fok hanteert alleen de term normaal als zijnde een vaststaand gegeven zonder dat je daar kritisch bij mag zijn.
pi_22794520
Volgens mij ben je een travestiet. Je vindt vrouwelijke kleding en laarzen (fetish-alert !) en andere uiterlijkheden zo interessant, en waarschijnlijk ook het vrouwelijke lichaam, dat een vrouwenlichaam wel handig erbij zou zijn.

Verwar je (sexuele?) opwinding / interesse nou niet met vrouw willen zijn. En halsoverkop in een operatie te duiken waarvan je later misschien spijt krijgt.

Ik zou gewoon lekker aantrekken waar je je lekker invoelt. Oppassen op plaatsen waar dat soort uiterlijkheden niet door iedereen worden geaccepteerd. Maar waarom zou je niet lekker in het weekend op je hakken en met je haar in een knot lekker een chickflick gaan kijken met een bak chocolade ijs op schoot?
'Boy, it's like a sauna in here'
pi_22794630
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:54 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Wat mensen niet willen horen kan alsnog vallen onder de noemer 'normaal'hoor .
Klopt, maar beldigende, opruiende, hatelijke posts vind ik iig niet normaal,
je kan je ook op een normale manier uitdrukken, en anders mankeert
er iets aan je woordenschat
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 15:00:34 #26
100521 Krizzol
Whoaaah Ondertitel
pi_22796193
ik heb wel eens gehoord van een ziekte het heet genderdyfoos..
misschien kan je dat hebben
Whoaaah
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 18:42:43 #27
105435 amarena
Just curious
pi_22801001
quote:

[..]
Ik ben niet het type dat alles direct zegt wat in me opkomt. Dit sleept al jaren en nog niemand die er iets van weet. En als ik dan ook nog weet hoe mijn ouders erover denken dan word het er niet gemakkelijker op. Alhoewel ik niet twijfel dat die reacties wel verdwijnen als ik vertel wat mijn wensen zijn. Mijn vader zou me direct naar een psygholoog sturen. En denken dat ik totaal geflipt ben.
Doagere: mensen oordelen nou eenmaal snel maar zolang men zelf niet zulke gevoelens heeft kan men zoiets nooit begrijpen. Het accepteren is een ander verhaal. Net of een psycholoog iets aan dat gevoel zou veranderen. Die zou je hoogstens kunnen leren jezelf accepteren en ermee om leren gaan maar ook al heb je 100 gesprekken per week, je zult het uiteindelijk zelf moeten doen en dat is een heel proces. Dit geldt ook voor je ouders, al hadden ze het misschien liever anders gezien je bent en blijft hun kind! Probeer je gevoel te volgen en te doen wat jij denkt dat goed is!!!!
quote:
[amarena begrijpt mij wel denk ik.
I try to! Al zit ik zelf niet met zulke gevoelens. Maar ik kan er wel voor je zijn door je verhaal te lezen en je steunen! En wat dat betreft zit is Fok een fijn middel om eens anoniem te kunnen praten. Afgezien van wat flauwe reacties dan. Maar sta daar boven. Als die mensen zelf zo waren zouden ze wel anders piepen.

Nou en voor de rest kan ik je niks anders zeggen dan probeer er meer over te weten te komen. Probeer met mensen te praten die ook met dit gevoel zitten. Niet dat jij per sé in een hokje travestiet of "vrouw in mannenlichaam" moet komen maar misschien kun je er dan achter komen wat voor jou het beste werkt en leren hoe je ermee om kunt gaan.
Veni vidi vici
pi_22801149
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 23:53 schreef Qwea het volgende:
tjah, het lijkt er toch sterk op dat je liever een vrouw zou zijn.Misschien eens plastische chirurgie overwegen?
pi_22801177
laarzen en make-up zijn anders helemaal hip onder gotics
pi_22801627
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 15:00 schreef Krizzol het volgende:
ik heb wel eens gehoord van een ziekte het heet genderdyfoos..
misschien kan je dat hebben
Je bedoelt genderdysfoor? Daar heeft het inderdaad wel wat van weg. Ik zou het echter geen ziekte willen noemen.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 20:56:36 #31
100521 Krizzol
Whoaaah Ondertitel
pi_22803671
ziekte klinkt idd wel erg hard..
maar ik wist het even niet anders te vertellen
Whoaaah
pi_22809026
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn Doagere. Er is in ieder geval sprake van genderdysforie (Het niet thuis voelen in de genderidentiteit), ook hierin zijn echter diverse richtingen en gradaties. Het beste lijkt mij dat ik hier in een e-mail en/of MSN/IRC verder op inga. Kun je je e-mail-adres/MSN-adres laten weten?
pi_22809301
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 09:17 schreef piere het volgende:
je kan de vrouwelijke dingen toch ook binnenshuis doen en je buiten "gewoon" wat mannelijker gedragen?
Het lijkt mij dat TS moeite heeft om zich "gewoon" mannelijk te gedragen. Misschien is TS niet zo mannelijk. Het proberen te forceren kan iemand uiteindelijk opbreken. Misschien lukt het TS wel helemaal niet om zich "gewoon" mannelijk te gedragen.
quote:
ik weet het is geen oplossing, maar ik denk dat het alles wel wat makkelijker maakt voor nu. en dan kan je rustig nadenken en rondkijken wat je opties zijn.
De kans is ook dat het juist geen rust brengt, en dat TS er een nieuw probleem bij heeft : TS doet alsof TS iemand anders is dan zichzelf.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 00:22:58 #34
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_22809692
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:03 schreef BetaWolf het volgende:
Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn Doagere. Er is in ieder geval sprake van genderdysforie (Het niet thuis voelen in de genderidentiteit), ook hierin zijn echter diverse richtingen en gradaties. Het beste lijkt mij dat ik hier in een e-mail en/of MSN/IRC verder op inga. Kun je je e-mail-adres/MSN-adres laten weten?

Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_22810506
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:42 schreef Staps.nl het volgende:
Verwar je (sexuele?) opwinding / interesse nou niet met vrouw willen zijn. En halsoverkop in een operatie te duiken waarvan je later misschien spijt krijgt.
Dat laatste is overigens vrijwel niet mogelijk. (In ieder geval in Nederland) vindt er een strenge psychologische screening plaats alvorens er mogelijkheid wordt geboden tot een geslachtsaanpassende behandeling.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 01:00:14 #36
90273 merdeka
pi_22810916
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:46 schreef BetaWolf het volgende:
Dat laatste is overigens vrijwel niet mogelijk. (In ieder geval in Nederland) vindt er een strenge psychologische screening plaats alvorens er mogelijkheid wordt geboden tot een geslachtsaanpassende behandeling.
Klopt, dat wordt goed gescreend. En ik kan je ook op een briefje geven dat iemand met problemen met zijn mannelijke identiteit gecombineerd met het graag willen kleden/gedragen als vrouw, niet door die screening heen komt. Die is namelijk heeel streng.... daarvoor moet je echt al jaren zeker weten dat je een ander lichaam wilt, en dat je geestelijk echt van het andere geslacht bent...

Dat is maar goed ook, want het zou knap lullig zijn als er iemand spijt kreeg van zijn geslachtsverandering!
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 18:59:13 #37
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_22824128
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 00:46 schreef BetaWolf het volgende:

[..]

Klopt, meer dan 1/3 valt af na de gesprekken. Daarnaast moet je geloof ik, iets van een jaar als vrouw leven, voor ze gaan beginnen met de hormonen.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_22824768
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 18:59 schreef Tarak het volgende:

[..]

Klopt, meer dan 1/3 valt af na de gesprekken. Daarnaast moet je geloof ik, iets van een jaar als vrouw leven, voor ze gaan beginnen met de hormonen.
Dat gaat tegelijkertijd. Je krijgt hormonen en moet een jaar lang als vrouw leven (Of als man in geval van VM). Daarna kom je in aanmerking voor SRS.
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:27:48 #39
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_22824880
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 23:28 schreef Doagere het volgende:
Je mag 3x raden wat..
vadertje en moedertje?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 20:04:54 #40
88909 Hel1tjuhh
Girl..Power :P
pi_22825806
Praat eerst eens met je ouders erover.. Die zullen het vast allang weten.. Die willen het alleen niet zien.. Daarna zou ik met iemand van het riagg gaan praten erover.. Want volgens mij wil jij dolgraag een vrouw zijn..

Succes
Don't look at the past.. But live to the future...
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 20:11:41 #41
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_22825931
Zeg TS, met jouw huidige trackrecord van posts in R&P vind ik het eerlijk gezegd een beetje moeilijk om dit serieus te nemen...

Weet je zeker dat je niet gewoon graag in het middelpunt van de belangstelling staat?
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_22832219
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 20:04 schreef Hel1tjuhh het volgende:
Praat eerst eens met je ouders erover.. Die zullen het vast allang weten.. Die willen het alleen niet zien.. Daarna zou ik met iemand van het riagg gaan praten erover.. Want volgens mij wil jij dolgraag een vrouw zijn..

Succes
Hoe moeten ze dat weten dan? Ik kocht op 14 jarige leeftijd aleen kleren die niet echt bij mij paste.

HenryHill, laten we de andere topics er even buiten houden.
  zondag 24 oktober 2004 @ 01:18:47 #43
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22833059
Ik heb nog steeds het idee dat het hier een fetish betreft
Proud Powerpauper
pi_22836453
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 00:36 schreef Doagere het volgende:

[..]

Hoe moeten ze dat weten dan? Ik kocht op 14 jarige leeftijd aleen kleren die niet echt bij mij paste.

Ouders kennen je vaak beter dan dat jij denkt, daarom weten ze waarschijnlijk al dat er iets anders is aan jou (als dat ook werkelijk zo is). ze zullen niet precies weten wat het is, maar dat er iets is weten ze.

Als jij echt niet weet wat je er meer moet, zal ik het inderdaad eerst met je ouders bespreken, als je dit moeilijk vind zal ik naar de huisarts of psycholoog gaan.
als er dan werkelijk uit komt dat je in een verkeerd lichaam zit, dan heb je nog een super lange weg te weg gaan, en ook een hele moeilijk weg, met veel veranderingen, acceptatie van jou zelf en van mensen in je omgeving, die er weinig van zullen snappen. In het begin dan.

Ik ken toevallig een jongen\meisje die ook in het verkeerde lichaam zit alleen die is nog heel jong. die zit nog op de basis school en daar zijn ze nou druk bezig. medicijnen en dat soort dingen komen eerst en jarenlange therapie en dan dan komt pas heel misschien de werkelijke operatie.

succes en we horen het allemaal wel
  zondag 24 oktober 2004 @ 10:51:30 #45
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22836691
Waarom wordt hier altijd alles in het extreme getrokken? Misschien heeft de TS alleen een verwrongen zelfbeeld?
Proud Powerpauper
  zondag 24 oktober 2004 @ 11:04:17 #46
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_22836888
Probeer het eens uit zou ik zeggen, je hebt een vriendin dus ook meteen de beschikking over redelijk wat vrouwelijke kleding. Misschien vind ze het zelfs wel kinky.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_22837138
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 10:51 schreef Nuek het volgende:
Waarom wordt hier altijd alles in het extreme getrokken? Misschien heeft de TS alleen een verwrongen zelfbeeld?
hij kaart zelf het extreme aan. ik heb er ook duidelijk bij gezegt als het werkelijk zo is. als hij zelf werkelijk voelt dat hij in het verkeerde lichaam zit kan die beter met deskundigen over praten dan met ons. en dan kan die er zelfs het beste zo snel mogelijk mee beginnen.

Ik weet alleen niet wat jij onder extreem verstaat, want een fetish is niet extreem wil je zeggen dan. In vele ogen is dat ook extreem. het is gewoon een apart verhaal. en als het waar is moet die daar wat aan doen en moet die onderzoeken wat het is. toch!!
  zondag 24 oktober 2004 @ 11:48:21 #48
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_22837529
Moeilijke situatie, lijkt me dit.
Je bent hetero, dus je wil wel een vrouw, maar die vrouwen vallen weer op mannen, en als jij je vrouwelijk zou gaan kleden ben je niet meer aantrekkelijk voor die vrouwen. Ook niet voor lesbische vrouwen, want die willen dan weer een echte vrouw met alles erop en eraan.

Als jij het ECHT leuk vindt om in vrouwenkleren enzo te lopen, zou je dat kunnen doen, maar dan is de kans wel groot dat iedereen je vreemd gaat vinden, en verder zijn die kleren helemaal niet gemaakt op mannelijke vormen die jij zult hebben.

Dus je kunt kiezen tussen:
1. Er vrouwelijk bij gaan lopen, maar dan krijg je waarschijnlijk minder makkelijk een vriendin, en wordt je als een weirdo gezien. Je voelt je misschien wel lekkerder in die kleren, maar door de reacties die je krijgt, en hoe je nagekeken wordt, zal dat vanzelf minder worden.
2. Je doet en kleed je gewoon als een man, maar dan wordt er minder over je geluld, en zul je je vanzelf denk ik lekkerder gaan voelen. En krijg je eerder een vriendin.

Jij mag kiezen.
  zondag 24 oktober 2004 @ 11:56:40 #49
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_22837653
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:19 schreef Lekkertje het volgende:

[..]

hij kaart zelf het extreme aan. ik heb er ook duidelijk bij gezegt als het werkelijk zo is. als hij zelf werkelijk voelt dat hij in het verkeerde lichaam zit kan die beter met deskundigen over praten dan met ons. en dan kan die er zelfs het beste zo snel mogelijk mee beginnen.

Ik weet alleen niet wat jij onder extreem verstaat, want een fetish is niet extreem wil je zeggen dan. In vele ogen is dat ook extreem. het is gewoon een apart verhaal. en als het waar is moet die daar wat aan doen en moet die onderzoeken wat het is. toch!!
Onder extreem versta ik gelijk aan een operatieve geslachtsverandering denken.
Proud Powerpauper
pi_22838626
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 10:30 schreef Lekkertje het volgende:

[..]

Ouders kennen je vaak beter dan dat jij denkt, daarom weten ze waarschijnlijk al dat er iets anders is aan jou (als dat ook werkelijk zo is). ze zullen niet precies weten wat het is, maar dat er iets is weten ze.
Mja dat zou wel kunnen, ze weten inmiddels dat ik mijn benen scheer.. Laaren leuk vind en vrouwenkleding (gekocht) heb. Ik heb nog wel een paar dingetjes die niet elke man doet..

Kweet wel hoe het allemaal gaat (zo ongeveer dan) heb verschillende reportage's gezien, en een boel gelezen. Als het aleen een fetish was, dan heb ik er een hoop van..
pi_22838846
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:19 schreef Lekkertje het volgende:

[..]

Als jijzelf al een fetish en transseksuele gevoelens verward toont dat al aan dat je beeld niet erg kritisch is, je verschillende dingen op een hoop gooit ...

Verder moet je inderdaad oppassen dat niet alle 'voorzichtige' en 'weloverwogen' mensen die meters diep ingaan op zo'n probleem opeens als enige serieus genomen worden, terwijl diegenen die eerlijk zeggen, "ach jong, als je graag een jurk wilt dragen moet je priester worden ... en verder niet al te vreemd doen" opeens flauw zouden zijn ...

Op die manier loop je inderdaad het risico iemand een probleem aan te praten dat misschien ook onderdeel kan zijn van een onzekere fase in de puberteit ..
Die 'deskundigen' zijn vaak ook gewoon financieel afhankelijk van genoeg probleem-patienten .. en het zal heus niet de eerste keer zijn dat een therapeut een client de diagnose als vanzelf 'aanpraat' ...
Men problemen schept, omdat mensen met 'echte' problemen nu eenmaal recht hebben om serieus genomen te worden, en mensen met 'onechte' problemen niet moeten zeuren.

Natuurlijk heet de topicstarter in zekere zin recht dat men serieus met zijn verhaal omgaat, maar om eerlijk te zijn, datgene wat hij vertelt is voornamelijk een zelfgezochte methode om 'op te vallen' zichzelf te profileren tov. de gemeenschap, misschien in de hoop op die manier een acceptatie af te dwingen, juist als 'speciaalgeval'...
Met die openingstekst, de titel kun je als topicstarter erop weddenschapen afsluiten dat je op Fok! tientallen 'lollige' en soms belachelijkmakende reacties krijgt, net zoals in de maatschappij zelf veel mensen dit snel belachelijk gaan maken:
Dat kun je echter niet vorkomen, en in die zin is het voor de TS ook goed dat hij leert omgaan met die mogelijke negatieve reacties, of, als hij dat niet wilt, zijn 'prettig-voelen-in-vrouwenkleren' leren verstopt te houden voor de omgeving ...

Ik vind het persoonlijk deels ook wel normaal dat een maatschappij bepaalde mensen soms deels uitsluit, als zij zich buiten 'normaliteits-normen' gedragen ..
Meestal is daarvoor echter ook een ontsnap-mogelijkheid, via een underground-cultuur, de homo-scene, waar ook veel mensen naartoe trekken omdat ze daar soms kunnen ontsnappen aan het "dagelijkse, normale leven' ..

Dat zij geen psychologische abnormaliteiten, gewoon levenstrucs waarmee mensen zich leren door het leven te slaan, enerzijds te voldoen aan wat de gemeenschap van hen verlangt, anderszijds ook ruimte proberen te vinden voor hun eigen passies...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_22838991
:')

ey casanova/player/cheater, was dit topic niet ook van jou?

help! ik voel potentie :D
Schudden voor gebruik. Bij voorkeur koel bewaren.
pi_22839383
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:48 schreef Ixnay het volgende:

2. Je doet en kleed je gewoon als een man, maar dan wordt er minder over je geluld, en zul je je vanzelf denk ik lekkerder gaan voelen. En krijg je eerder een vriendin.
Ik krijg de indruk dat TS dit nu doet, maar er niet echt tevreden over is. Verder vraag ik me af of een vriendin de "oplossing" zou zijn voor TS.

Verder zijn er heel wat meer opties dan deze 2, maar het is wel van belang dat TS precies weet wat er aan scheelt, en vooral wat er niet aan scheelt.
pi_22840496
Ik ken een therapeute die gespecialiseerd is op dit gebied. Ze werkt tegen eerlijke tarieven. Wanneer je minder draagkracht hebt, past ze haar tarieven ook daar aan aan.

TS (of eventueel iemand anders die interesse heeft) kan me mailen op betawolff@xs4all.nl (Met 2 F'en dus. ), daar ik geen persoonlijke gegevens wil plaatsen op dit forum.
pi_22840679
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 13:07 schreef TenMinsteHoudbaarTot het volgende:

ey casanova/player/cheater, was dit topic niet ook van jou?

help! ik voel potentie :D
quote:

[..]
  zondag 24 oktober 2004 @ 14:22:34 #56
47630 Irris
Catch a smile!
pi_22840728
Tja.. what can I say...

ik hoop dat je nergens spijt van gaat krijgen... mocht je iets aan je lichaam gaan veranderen in de toekomst...
Geluk is een richting, geen punt
(¯`·._.·fotoboek ·._.·´¯)
Icon
pi_22840949
quote:

[..]

Oh, dus als iemand loopt te trollen dan moet je altijd serieus blijven? Mallerd..
  zondag 24 oktober 2004 @ 15:34:07 #58
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22842295
quote:
Je bent hetero, dus je wil wel een vrouw, maar die vrouwen vallen weer op mannen, en als jij je vrouwelijk zou gaan kleden ben je niet meer aantrekkelijk voor die vrouwen. Ook niet voor lesbische vrouwen, want die willen dan weer een echte vrouw met alles erop en eraan.

Als jij het ECHT leuk vindt om in vrouwenkleren enzo te lopen, zou je dat kunnen doen, maar dan is de kans wel groot dat iedereen je vreemd gaat vinden, en verder zijn die kleren helemaal niet gemaakt op mannelijke vormen die jij zult hebben.

1. Er vrouwelijk bij gaan lopen, maar dan krijg je waarschijnlijk minder makkelijk een vriendin, en wordt je als een weirdo gezien. Je voelt je misschien wel lekkerder in die kleren, maar door de reacties die je krijgt, en hoe je nagekeken wordt, zal dat vanzelf minder worden.

Jij mag kiezen.
WTF ...
hij moet zich dus zich wat aantrekken van gelul van andere mensen en het feit dat hij snel een vriendin moet?
  zondag 24 oktober 2004 @ 15:50:37 #59
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_22842645
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 15:34 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

WTF ...
hij moet zich dus zich wat aantrekken van gelul van andere mensen en het feit dat hij snel een vriendin moet?
Nee, dat hoeft hij niet, maar blijkbaar vind hij het toch niet fijn dat hij al die reacties krijgt.
En aangezien hij hetero is en ooit een vriendin zal willen kan dat moeilijk worden als je graag vrouwenkleren draagt.

En verder snap ik niet waarom mensen de term hier "transsexueel" gebruiken, hij wil zich toch niet laten ombouwen, hij vindt alleen vrouwenkleding mooier.
  maandag 25 oktober 2004 @ 10:28:19 #60
90273 merdeka
pi_22860020
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 15:50 schreef Ixnay het volgende:

Nee, dat hoeft hij niet, maar blijkbaar vind hij het toch niet fijn dat hij al die reacties krijgt.
En aangezien hij hetero is en ooit een vriendin zal willen kan dat moeilijk worden als je graag vrouwenkleren draagt.

En verder snap ik niet waarom mensen de term hier "transsexueel" gebruiken, hij wil zich toch niet laten ombouwen, hij vindt alleen vrouwenkleding mooier.
Zelf heb ik na alles gelezen te hebben ook nog steeds de indruk dat TS niet transsexueel is, maar hooguit wat genderproblemen en travestie-gevoelens heeft. Maar dat moet hij natuurlijk zelf uitvinden.

Ik heb wel een nuttige toevoeging (denk ik zelf) op dit topic. Kwam dit weekend met uitgaan iemand tegen die me bekend voorkwam, een vrouw... kijk ik goed, is het mijn oude buurjongen in vrouwenkleren. Die deed dat eerst stiekem maar tegenwoordig gaat hij om het weekend als vrouw uit (met zijn vriendin!), compleet met nepborsten, grote oorringen en glitterjurkjes. Beetje over the top, maar het stond niet heel beroerd.
Maar goed, ik heb hem nogal 'uitgehoord' en hij is zelf goed geholpen door de hulpverlening van Humanitas en de Landelijke Contaktgroep Transseksualiteit en Travestie. Hij schrijft nu ook voor een tijdschrift over 'genderdiversiteit', wat Continuum heet, en doet werk voor www.travestie.org, wat over alle mogelijke gender-problematiek gaat. Misschien dat TS wat aan deze info heeft?
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 10:34:27 #61
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22860107
topicstarter je mag me mailen als je wilt. ik heb meer dan genoeg ervaring op dat gebied.
(t hoeft niet natuurlijk, maar wie weet kan ik je ergens mee helpen)
pi_22860360
quote:

Jij mag kiezen.
Zo makkelijk is het dus niet voor mensen met een gender identiteitstoornis.
quote:

[..]Mijn vader zou me direct naar een psygholoog sturen. En denken dat ik totaal geflipt ben.
Doagere, hij zou er goed aan doen je naar een psycholoog te sturen, je bent niet geflipt, maar je hebt wel een gender identiteitsstoornis.

Sorry, maar het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wilt; permanent een vrouwenlichaam of alleen af en toe als een vrouw rondlopen? Dat zou je moeten proberen uit te vinden voor jezelf.

Als je permanent een vrouwenlichaam wilt ben je transseksueel en kun je je laten ombouwen, de meerderheid van de mensen die zich laat ombouwen wordt er gelukkiger van, maar er zitten risico's aan: waarschijnlijk zullen sommige mensen uit jouw omgeving niks meer van je willen weten omdat het "raar" en "afwijkend" is en je weet nooit helemaal zeker hoe je je zult voelen na omgebouwd te zijn.

Als je af en toe als een vrouw wilt rondlopen, maar niet echt een vrouw wilt zijn, ben je travestiet, je zult dan een "uitlaatklep" moeten vinden voor je gevoelens, jezelf af en toe opmaken als een vrouw en zo door de stad gaan lopen (ik noem maar wat).
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 11:23:27 #63
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22860930
ik kan wel wat sites op gaan noemen, maar ik weet niet of dat hier wel mag, maar er is genoeg te vinden op internet hoor.
pi_22861223
mail het maar aan betreffende persoon
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_22861407
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 10:52 schreef Nature het volgende:

Als je af en toe als een vrouw wilt rondlopen, maar niet echt een vrouw wilt zijn, ben je travestiet,
Dat is niet geheel correct. Bij travestie speelt er een sexueel/fetisch aspect mee, meestal is er ook een voorkeur voor expliciete kleding. Iemand die zo nu en dan als vrouw wil rondlopen/leven zonder dat er sprake is van een fetish kan een transgender zijn.

In de praktijk is de scheiding niet altijd even duidelijk, en verdient het aanbeveling om specialisten op te zoeken die gespecialiseerd zijn in gender-kwesties.
pi_22861577
Als je laarzen wilt kopen, ga dan naar BIG SHOE in Amsterdam! Daar zijn heel veel schoenen voor grote maten.. Ik zelf ben een meisje met grote voeten en ga daar geregeld heen voor nieuwe schoenen. Je loopt met de mode mee en toch in mooie laarzen! Succes gerandeerd!
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 12:09:22 #67
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22861846
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:37 schreef DarkElf het volgende:
mail het maar aan betreffende persoon
zoals ik al een paar reakties hierboven vermeldde, mag de topicstarter me gerust mailen als hij vragen heeft. ik ga me niet opdringen.

edit: bovendien heeft topicstarter geeneens een mailadres in zijn profiel staan
  maandag 25 oktober 2004 @ 13:53:59 #68
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22863659
Als je je om laat bouwen tot vrouw ben jij opeens homo (lesbisch dus) en je vriendin ook! t'is wel apart....je smaak enzo heeft iets weg van wat homo's hebben, maar ondertussen val je wel op vrouwen, heel erg apart, nooit van gehoord!
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  † In Memoriam † maandag 25 oktober 2004 @ 22:08:47 #69
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22873209
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 13:53 schreef SilentChaos het volgende:
Als je je om laat bouwen tot vrouw ben jij opeens homo (lesbisch dus) en je vriendin ook! t'is wel apart....je smaak enzo heeft iets weg van wat homo's hebben, maar ondertussen val je wel op vrouwen, heel erg apart, nooit van gehoord!
ik heb een vriendin die lesbisch is. ze is getrouwd met haar vriendin. (dus volgens jou nog steeds lesbisch) nu wil het geval dat die vrouw van die vriendin nu besloten heeft dat ze man wil worden.
loopt tegenwoordig in herenkleding en heeft gesprekken bij humanitas en het vu in amsterdam.
die vrouw heeft dus na haar srs een mannenlichaam. volgens jouw redenatie is dus mijn vriendin vanaf dat moment hetero?
pi_22874741
Ik vind dit een bijzonder item, want ik denk inderdaad dat een man een vrouwelijk inborst kan hebben zonder homo te zijn. Volgens mij is de emotinele / gevoelskant kant dan meer ontwikkeld.
Deze mannen kunnen zeer aantrekkelijk zijn door hun zachtheid. Ook verdiepen zij zich vaker in vrouwenzaken, maar ook zit er wel een andere kant aan. Soms zijn het ook net als vrouwen mensen die graag roddelen ruzie maken en door zeuren zoals vrouwen dat af en toe ook zo goed kunnen. Niettemin is het niet verkeerd of nadelig te noemen.
Het denken is aan de grote der aarde toevertrouwd.
pi_22877418
Ik denk niet dat het belangrijk is om een label op te plakken van traventiet, transgender, fetishist of what have you...
Wat denk ik wel belangrijk is, is te kijken wat op dit moment je verlangens zijn, waar je nu echt behoefte aan hebt en daar een praktische oplossing voor te zoeken. En het in ieder geval van jezelf te accepteren. Acceptatie van familie en vrienden is leuk maar niet zaligmakend.
Daarbij ben je pas 17 (wil niet lullig doen) je moet je zelf nog een hele hoop ontwikkelen, duidelijk is wel welke kant uit maar je hoeft niet vandaag nog te weten hoe je je leven wilt leven. Natuurlijk ben je er veel mee bezig, maar eerlijk is eerlijk, dat is ook wel de leeftijd. Kijk of je er toch op een bepaalde manier nu al uiting aan kan geven, mensen die zichniet uiten bouwen frustratie op, dat is ook niet de bedoeling.
Er zijn trouwens ook mensen die absoluut geen problemen hebben met mannen als jij, ik zou het geweldig vinden om zo met een vriend te kunnen shoppen en optutten. Je zit nu in een wereld die misschien niet zo vrij is, maar naar mate je ouder wordt kies je toch je eigen mensen om je heen. En als je genoeg vertrouwen hebt in jezelf kan je lekker een (denkbeeldige) middelvinger uitsteken naar de rest van de wereld, je doet toch niemand kwaad? Je bent je eigen vijand..

Als ik trouwens op de kunstacademie, modeacademie e.d. kijk zie ik ook mannen met rokken lopen. Dat zijn wel de trentzetters van morgen. David beckham draagt make-up en een staartje, als zomaar iemand dat 3 jaar terug had gedaan was ie vierkant uitgelachen. We gaan langzamerhand toch naar een homogenere samenleving toe, zie jezelf als heel modern *grin*

Als je al in therapie zou gaan, zou de reden moeten zijn om gevoelens op te ruimen die door eerdere ervaringen zijn gevormd. Mensen die gepest zijn hebben vaak weinig zelfvertrouwen, dat is jammer. Er zijn behoorlijk wat meer mensen zijn met soortgelijke gevoelens of andere aparte dingen.
Waarschijnlijk kan je ook heel wat hebben aan een lotgenoten groep.. om ervover te praten (praten helpt!) en misschien samen leuke dingen te ondernemen. Weten dat je niet alleen bent kan ook al een opluchting zijn, al zal iedereen net even anders zijn, maar die diversiteit is juist wat ik zo leuk vind aan mensen
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 00:33:03 #72
97100 Kralingen
Ach, waarom ook niet
pi_22877812
bel eens met kelly
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:13:52 #73
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22880401
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 22:08 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb een vriendin die lesbisch is. ze is getrouwd met haar vriendin. (dus volgens jou nog steeds lesbisch) nu wil het geval dat die vrouw van die vriendin nu besloten heeft dat ze man wil worden.
loopt tegenwoordig in herenkleding en heeft gesprekken bij humanitas en het vu in amsterdam.
die vrouw heeft dus na haar srs een mannenlichaam. volgens jouw redenatie is dus mijn vriendin vanaf dat moment hetero?
Als ze een lul heeft wel
Het voordeel is dat ze nu een man heeft met gevoel! een gevoelige jongen (omdat het vroeger een vrouw was)...en dat is wat ze zocht schijnbaar
overal heb ik wel een verklaring voor hoor
pi_22880732
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 09:13 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Als ze een lul heeft wel
Het voordeel is dat ze nu een man heeft met gevoel! een gevoelige jongen (omdat het vroeger een vrouw was)...en dat is wat ze zocht schijnbaar
Ik verwacht niet dat hij zo gevoelig zal zijn. Het is niet voor niets dat hij een man wil zijn. Bovendien verandert er ook psychisch het een en ander door hormonenkuren.

Of zijn vriendin nu hetero is.. Misschien, misschien bisexueel, misschien maakt het haar gewoon niet uit, als ze iemand maar lief vindt..
quote:
overal heb ik wel een verklaring voor hoor
Die verklaring van jou klopt in dit geval waarschijnlijk niet.
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 09:56:28 #75
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22880886
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 09:44 schreef BetaWolf het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat hij zo gevoelig zal zijn. Het is niet voor niets dat hij een man wil zijn. Bovendien verandert er ook psychisch het een en ander door hormonenkuren.

Of zijn vriendin nu hetero is.. Misschien, misschien bisexueel, misschien maakt het haar gewoon niet uit, als ze iemand maar lief vindt..
[..]

Die verklaring van jou klopt in dit geval waarschijnlijk niet.
Als het haar niet uitmaakt is ze idd biseksueel en niet lesbisch...
Mijn verklaring klopt prima, alleen begrijpt nooit iemand mij
  † In Memoriam † dinsdag 26 oktober 2004 @ 11:36:51 #76
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22882034
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 09:56 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Als het haar niet uitmaakt is ze idd biseksueel en niet lesbisch...
Mijn verklaring klopt prima, alleen begrijpt nooit iemand mij
we hebben het er een tijd geleden uitgebreid over gehad.
ze verklaarde dat het niet uitmaakt het gaat haar om de persoon (of die nou in een vrouwelijke of mannelijke gedaante is)
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 11:55:34 #77
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22882203
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 11:36 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

we hebben het er een tijd geleden uitgebreid over gehad.
ze verklaarde dat het niet uitmaakt het gaat haar om de persoon (of die nou in een vrouwelijke of mannelijke gedaante is)
ja dan ben je dus biseksueel in mijn ogen...
Wel lief dat't volledig om innerlijk gaat dan
  dinsdag 26 oktober 2004 @ 13:23:35 #78
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_22883582
hoi hoi doagre,

Ik heb zonet je verhaal gelezen en lijkt mij erg dat je gender dysforie hebt,
zelf herken ik mij wel in dit verhaal, ik ben zelf een transsexueel die nu in behandeling zit bij het genderteam

Ik loop hier nu een dik jaar en heb 5 maanden geleden het groene licht gekregen, een bevestiging voor mij dat ik echt gender dysfoor ben. Ik ben ook geboren als man en leef nu full time als vrouw.
En moet zeggen, dit bevalt mij echt heel goed, mijn leven heeft nu een hjele andere wending gekregen, geen depresiviteit meer. en echt zin om te leven.
Tis soms wel erg onduidelijk wat je zelf bent, ben je nu een travestiet of wil je echt 24/7 als vrouw leven. Bij humanitas kan je bv terecht bij een gendertherapeut. die gaan samen met jouw kijken wat je precies bent.

Wellis waar zie je nog wel dat ik een man was, maar daar moet je bovenstaan.

Er zijn wat instanties waar je terecht kan, ga eens informeren bij humanitas of kijk eens op www.wgtrans.nl
Hier kan je veel info vinden over transsexualiteit.

als je meer wilt weten ofzo, kan je ook bij mij vragen stellen.
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_22942979
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2004 13:23 schreef danielluh het volgende:
hoi hoi doagre,

Ik heb zonet je verhaal gelezen en lijkt mij erg dat je gender dysforie hebt,
zelf herken ik mij wel in dit verhaal, ik ben zelf een transsexueel die nu in behandeling zit bij het genderteam
Ah, ja ik ben nog vrij jong. En vind dat het nu nog geen tijd is om te zeggen wat ik ben. Ik ben 100% hetro, dat zowieso. Ik kijk wel eens shemale foto's en je kunt bij sommigen echt niet zien dat het een man geweest was. Opzich lijkt het me wel kunnen, dan ben je een vrouw met een mannelijk geslachts deel.

Het is eigelijk altijd zo. En allerlei dingen van vrouwen trekken mij meer aan dan welk mannelijk iets dan ook.
pi_22947781
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 21:35 schreef Doagere het volgende:

[..]

Het is eigelijk altijd zo. En allerlei dingen van vrouwen trekken mij meer aan dan welk mannelijk iets dan ook.
Je seksuele gerichtheid (homo/hetero/bi) is niet of nauwelijks verbonden met je seksuele identiteit. Dat je op vrouwen valt, zegt dus niet noodzakelijkerwijs dat je zelf een man bent.

Ik blijf er echter bij dat je het beste een professionele hulpverlener kunt zoeken met ervaring op dit gebied, en al naar gelang de uitkomst daarvan werkt naar een voor jou werkbare oplossing.
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 07:48:15 #81
57690 danielluh
pi_22949718
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 21:35 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ah, ja ik ben nog vrij jong. En vind dat het nu nog geen tijd is om te zeggen wat ik ben. Ik ben 100% hetro, dat zowieso. Ik kijk wel eens shemale foto's en je kunt bij sommigen echt niet zien dat het een man geweest was. Opzich lijkt het me wel kunnen, dan ben je een vrouw met een mannelijk geslachts deel.

Die shemale foto's wat je ziet op het net, waarvan je niet kunt zien of het nu man of vrouw is, die zijn al op een vroeg stadium begonnen met de transformatie, als je begint voor je puberteit ben je passabeler als vrouw dan wanneer je het na je puberteit doet,, hoe langer testosteron in je lichaam zit des te mannelijker wordt je.

Geaardheid heeft niks te zeggen over je gender identiteit zoals de post voor deze post ook al zegt.
Ik weet niet eens mijn geaardheid, ik zit nu maar wat te spelen in de BI-scene, dus eet van 2 walletjes. Door hormonen kan er veel veranderen, zo viel ik eerst op vrouwen inmiddels trek ik meer naar mannen toe, mar ben niet vies van vrouwen, dus ben ik BI.

Jij moet voor jezelf na gaan, of je helemaal vrouw wilt zijn of niet. voel je je alleen vrouw als je de kleren aantrekt of raak je er opgewonden van, ben je meer travestiet of heb je een fetish.
ALs je het alleen voor sex doet kom je er mischien bekrompen vanaf. dat moet niet de reden zijn waarom jij vrouw wilt zijn.

Daarbij is er een verschil tussen transsexuelen en she-males:
Een transsexueel gaat meestal all the way. een she-male blijft het mannelijk geslacht behouden en zit dan ook hoofdzakelijk in de porno industrie.
Een transsexueel, leeft gewoon als vrouw, zoals andere vrouwen ook doen (op uitzonderingen na gelaten)
ik heb deze stap niet gezet om mijn sexleven te bevorderen.
mijn reden was en is nog steeds, mijn lichaam en geest op 1 lijn krijgen, zodat mijn lichaam past bij mijn geest.
pi_22950216
Zoek hulp.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22950907
quote:
Oke om te beginnen, dit is niet iets van de 'afgelopen' tijd.
Ik denk dat je in jouw geval maar eens serieus met iemand moet gaan praten. Ik bedoel, ben eerlijk tegenover jezelf. Er klopt IETS NIET als je laarzen wilt dragen, een knotje wilt hebben!
Ik heb medelijden met je als ik dit lees dus hou ons op de hoogte. Onderneem wat!
pi_22961675
Ja hoor: een lesbeau in een mannenlijf!

Sorry, iets te veel L-word gekeken.
pi_22972093
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 20:55 schreef Foxxy het volgende:
Ja hoor: een lesbeau in een mannenlijf!

Sorry, iets te veel L-word gekeken.
Ja dus?

danielluh, hoe ben jij ermee begonnen? Ik zie mezelf niet naar beneden lopen en zeggen 'mam, ik zit in het verkeerde lichaam!' Dan zet ik mezelf niet aleen voor gek, maar dan geloven ze er ook niets van.

Hoe moet ik het aan pakken..
  zondag 31 oktober 2004 @ 12:44:39 #86
57690 danielluh
pi_22972582
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 12:15 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ja dus?

danielluh, hoe ben jij ermee begonnen? Ik zie mezelf niet naar beneden lopen en zeggen 'mam, ik zit in het verkeerde lichaam!' Dan zet ik mezelf niet aleen voor gek, maar dan geloven ze er ook niets van.

Hoe moet ik het aan pakken..
Ik ben dan via mijn psych doorverwezen geworden naar het VU, Maar je kan eens een gendertherapeut raadplegen bij humanitas.

Nadat ik gesprekken heb gehad met mijn psych over mijn gevoelens, ben ik zelf naar het VU gegaan en heb mij daar aangemeldt bij het genderteam, daar heb ik wat gesprekken gehad en wat testjes en zijn ze tot de conclusie gekomen dat mijn gevoelens dus echt zijn en dat ik nergens anders aan lijdt, denk aan, Borderline of ID crisis.
Kijk in mijn profiel en daar zie je mijn msn/mail adres staan, dan zal ik je meer vertellen hierover, denk dat het wat gemakkelijker is. en voor jouw ook mischien wat fijner.
pi_22991899
Ok danielluh, we kunnen denk ik wel goed praten.

Me neefje weet het, maar hij doet niet erg serieus.
pi_23027978
quote:
Kan je je af en toe lekker uitgebreid verkleden, je optutten en je als vrouw gedragen, en de volgende ochtend ben je weer gewoon Doagere.
Mja, en dan zeker weer opnieuw. Daar kan je ook niet gelukkig mee worden. Nee het zit veel dieper, heb net een heel stuk gelezen (onder anderen) en het lijkt echt allemaal prcies zo te kloppen, ik heb gewoon precies hetzelfde. En dat begon al heel erg vroeg..

Ik heb het 1 iemand verteld van de familie (me neef dus) hij vat het hoop ik goed op, het hem uitgeled dat het niets met homo ofzo te maken heeft. Achja, en dan nog. Als een jongen zijn haar kleurt is het ook per defenitie een homo.

Ik hoop het de hele familie te vertellen als ik eraan toe ben, met evt hulp van iemand die het al weer. Gaat zeker niet makkelijk worden. Maargoed voel me nu ook niet lekker. Dus wat maakt het allemaal toch uit..

Dit is het stuk tekst van internet:
quote:
Als baby en peuter betekende dat maximaal dat je spulletjes allemaal lichtblauw waren. Verder ondervond je bitter weinig, of begreep je alleszins geen verdere verschillen of gevolgen. Maar dat veranderde. De manier waarop je moeder en de rest van je familie en omgeving met je omging was niet echt helemaal in lijn met wat jij eigenlijk wou. Het stoorde niet echt, want als peuter ben je toch constant aan het leren, aan het aanpassen, en je staat dan ook heel open voor invloeden van buitenaf. Een peuter leeft volgens rolmodellen; kijkt af van zijn omgeving en imiteert wat hem of haar aanstaat.

Maar zeer subtiel werd dat imitatiegedrag bijgestuurd. Jij moest maar niet teveel met de poppen gaan spelen, bijvoorbeeld. Hier is een blokkendoos, mijn engeltje.....
Kleuter zijn betekent onder andere dat je meer interactie hebt met andere kinderen, je leert samen spelen, je leert je eerste gedragsregels, een tipje van de sluier van de maatschappij wordt opgelicht. Opeens wordt je, subtiel, opgedeeld in twee soorten kindjes. Je hebt meisjes en je hebt jongentjes. Jij hoort bij de jongentjes, schat. Maar ik lijk toch niet erg op die andere kindjes die ook bij de jongentjes horen ? Jaa, ik heb ook wel zo'n plassertje, maar die andere jongentjes zijn zo ruw, zo wild, zo brutaal. Zij willen altijd andere spelletjes spelen dan ik. Ik speel liever met die anderen, hoor, de meisjes. En ik vind hun kleertjes ook mooier, maar als ik dat aan mijn mama zeg, schudt ze alleen haar hoofd, in het beste geval met een meewarige flauwe glimlach, aait me over de bol, en haalt een nieuw broekje uit de kast.

Dan komt de dag dat je naar de grotere school moet. De dingen worden serieus nu, meer leren, minder spelen. En wanneer er gespeeld wordt, is het veelal voetbal of andere ruwe en wilde dingen. Je speelt mee, omdat je vriendjes dat ook doen. Alleen krijg je die indruk dat zij het liever doen dan jij. Dat maakt je soms toch een beetje triest.

Hoe meer je opgroeit, hoe hoger de verwachtingen van je omgeving blijken te worden. En het ergste is, de dingen die jij echt wil, blijken niet te kunnen, men geeft je te kennen dat die niet zo goed, niet zo leuk zijn, of zelfs niet mogen. Soms zie je rare gezichten wanneer je sommige van je gevoelens kenbaar maakt. Je bent niet langer het kindje dat gekoesterd wordt, je wordt geboetseerd in het produkt van de dromen van je ouders. En je vindt dat niet altijd even leuk meer. Maar je past je aan, al voel je dat de aandacht die anderen voor jou hebben lang niet meer zo warm en oprecht is als vroeger. Je speelt wel met je vriendjes, maar je bent niet dezelfde ; je hoort er wel bij, maar zij zijn toch anders. Je observeert veel, je leert uit hun gedragingen, uit hun reacties, uit hun interesses wat er nodig is om aan de verwachtingen te voldoen. Je leven verwordt heel sluipend in één lange test, examen om een goed jongentje te zijn.

En dan is er daar die andere kwestie, waarover je absoluut met niemand durft te praten. Je zou eigenlijk best graag wel eens een meisje willen zijn. Stiekem wil je je best wel eens kleden als een meisje. Stel je voor dat je vriendjes dat zouden te weten komen. Een verschrikkelijke gedachte; je zou al je moeite om erbij te horen in rook zien opgaan. Neen, dit mag niemand ooit weten. Maar je hoopt nog eens die droom te kunnen hebben, waarin je de volgende dag wakker wordt als meisje, en al die dingen kan doen die nu niet kunnen en mogen. Het is nooit uitgesproken, maar je wéét gewoon dat het niet mag.
Je geraakt een beetje in jezelf gekeerd, je doet je best op school, je probeert mama's lieveling te blijven.

En dan komt het moment dat je op korte tijd hele grote veranderingen begint door te maken. Puberteit ! Wat een verschrikking. Je krijgt overal haar, je stem slaat om, je weet met je houding geen blijf, je bent niet langer kind, kortom. Je vrienden beginnen nu echt heel raar te doen, het worden buitenaardse wezens voor jou. Je vriendinnetjes durf je nog nauwelijks aan te spreken, en wat erger is, je vriendjes beginnen hen op te eisen. Hun protserige gedrag blijkt zelfs aan te slaan bij de meesten van hen. Je voelt wel dat ze jou nog warme gevoelens toedragen, maar ze mogen het ook niet echt meer tonen, zij ook moeten aan verwachtingen van hun omgeving voldoen, die ongeschreven regels van onze maatschappij, van sociaal gedrag.

En opeens zijn ze daar. Tadaaa....sexuele gevoelens. Hier wordt je controle-centrum omgeschakeld van je hersenen naar je geslachtsdelen, als het ware. Niks aan de hand, al je vriendjes en vriendinnetjes maken iets gelijkaardigs door. Alleen.....
Waarom wordt ik zo opgewonden als ik mij inbeeld dat ik een meisje ben, dat ik meisjeskleren draag, of wanneer ik ze stiekem draag ? Indien een "gewone" puber al schuldgevoelens heeft rond zijn prille sexuele gedrag, dan sleep jij een loodzware last mee, een schuldgevoel en een schaamte die stilaan een steeds groter deel van je leven gaat overheersen. Ik ben slecht. Ik ben abnormaal. De anderen zijn beter dan ik, zij doen zulke vieze vreselijke dingen niet, ik kan me niet beheersen, ik ben te zwak, ik ben een viezerik.

De volgende grote horde in je leven is blijkbaar een liefje te hebben. Verwachtingspatroon, weetjewel. Al blijkt dat niet zo makkelijk als je vorige uitdagingen. Wanneer je met de meisjes praat vinden ze je wel leuk als vriend, maar bij de andere jongens gaan ze anders gaan reageren, ze gaan flirten, vrijen. Bij jou blijkt dat niet zo te werken. Jij blijkt niet dezelfde uitwerking te hebben op meisjes. Effe rondkijken, dus, wat doen de anderen ?

Hier leer je dus hoe je een macho kan zijn. Ga wilde, gevaarlijke en vooral domme dingen doen. Maak indruk. Je houding is je leven. Ook al voel je die innerlijke spanning, dat je innerlijke wezen en je uiterlijke houding je uitwringen als een dweil. Okee, je kan nu wel een beetje een meisje versieren, maar maatschappelijk brengt het je wel in problemen : alle andere mensen, buiten je vriendenkring, vinden het niet leuk dat je zo veranderd bent. Waar is die zachte persoon naartoe ? Je stoot hen van je weg, zij bedreigen je imago tenslotte, dat je zo moeizaam hebt opgebouwd.

Uiteindelijk vind je een partner, iemand bij wie je je goedvoelt, al wringt het ergens wel. Je respecteert je partner, je houdt van haar, maar er blijft dat grote geheim, dat stilaan terug aan belang wint in je leven. Je zou haar graag deelgenoot maken van dat geheim, maar je bent zo bang. Bang dat ze je nooit meer zal willen zien. Ze heeft tenslotte ook een verwachtingspatroon, en je hebt geleerd om hieraan steeds te voldoen. Wat jij wil is tenslotte toch steeds pervers, verkeerd, uitgesloten, anders dan de anderen. Ik zal me maar houden aan de verwachtingen van anderen, denk je dan. Het zal vanzelf wel overgaan, denk je dan. Als ik maar genoeg van mijn partner hou, als we een goede sexuele relatie kunnen hebben zal ik al dat gedoe niet meer nodig hebben.

Dan trouw je of ga je samenwonen, en hier wordt de doos van Pandora pas goed opengegooid. Opeens bevind je je in een huis met meer vrouwenspullen dan je ooit bij mekaar zag, en je hebt bij gelegenheid zelfs de privacy om ermee te stoeien. Je laat je soms eens goed gaan, om met evenveel overtuiging op andere momenten het hele gedoe duurzaam af te zweren. Maar het gaat niet over..... Je hoorde wel eens over mensen die van geslacht veranderen, maar op één of andere manier schrikt die gedachte je toch af. Zo ver hoeft het nou toch ook niet te gaan. Of wel ? Kan je leven zonder sex, zonder vrouw, zonder alles wat je nou net hebt opgebouwd ?
Ik kan me in elke zin prima vinden.
pi_23028753
Wow dude, dat lijkt me nogal raar..
Ik zou als ik jou was serieuse hulp zoeken.
Je kan je wel een verbouwing ondergaan maar ik zou niet weten of je daar nou gelukkig van word? misschien zijn er meer mensen die hetzelfde hebben?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  woensdag 3 november 2004 @ 08:00:14 #90
57690 danielluh
pi_23042963
Iik ben iig tot nu toer al een stuk gelukkiger in mijn nieuwe leven, als man was ik niks, voelde mj nergens op mijn gemak, kon niks met mijn gevoelens, Nu ik als vrouw door het leven ga is er een wereld voor mij opengegaan. Ik heb er iig geen spijt van
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2004 @ 10:13:21 #91
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23044446
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:20 schreef Mute_Me het volgende:
Je kan je wel een verbouwing ondergaan maar ik zou niet weten of je daar nou gelukkig van word? misschien zijn er meer mensen die hetzelfde hebben?
voordat de de 'verbouwing' plaatsvindt, gaat daar wel heel wat onderzoek en praten aan vooraf hoor. daar kan je wel een paar jaar voor uittrekken. en dan moet je nog eerst groen licht krijgen
pi_23052641
quote:
Op dinsdag 2 november 2004 18:20 schreef Mute_Me het volgende:
Je kan je wel een verbouwing ondergaan maar ik zou niet weten of je daar nou gelukkig van word?
Ze doen een dergelijke "verbouwing" echt niet even tussendoor als ze toevallig een gaatje hebben.

Er gaat psychologische screening aan vooraf. Als blijkt dat de problemen elders zitten, zal een doorverwijzing volgen i.p.v. een voorbereiding op een srs.
quote:
misschien zijn er meer mensen die hetzelfde hebben?
Die zijn er zeker, er zijn meen ik al wat links voorbij gekomen die verwijzen naar lotgenoten..
pi_23054210
quote:
Op woensdag 3 november 2004 10:13 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

voordat de de 'verbouwing' plaatsvindt, gaat daar wel heel wat onderzoek en praten aan vooraf hoor. daar kan je wel een paar jaar voor uittrekken. en dan moet je nog eerst groen licht krijgen
Mja, daar kom ik vast wel door..

Mijn ouders merken absoluut aan mij dat er wat is, ze vragen 'gaat het goed op school' 'gaat het goed met M. en jou' ect. Wat te doen. Ik vind het nog erg vroeg om 'alles' direct te vertellen.
  woensdag 3 november 2004 @ 18:31:46 #94
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_23055730
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:26 schreef Doagere het volgende:

[..]

Mja, daar kom ik vast wel door..

Mijn ouders merken absoluut aan mij dat er wat is, ze vragen 'gaat het goed op school' 'gaat het goed met M. en jou' ect. Wat te doen. Ik vind het nog erg vroeg om 'alles' direct te vertellen.
Wat vindt je vriendin van je vrouwelijke kanten?
En dat je eventueel vrouw wil worden?
pi_23055992
quote:
Op woensdag 3 november 2004 18:31 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat vindt je vriendin van je vrouwelijke kanten?
En dat je eventueel vrouw wil worden?
Ze weet het niet. Er is dus maar 1 iemand die het weet en dat is mijn neef. Me ouders weten dat er wat met me is, maar ze weten niet wat..
  woensdag 3 november 2004 @ 19:03:42 #96
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_23056384
quote:
Op woensdag 3 november 2004 18:44 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ze weet het niet.
Dus ze merkt ook niet dat je vaak vrouwelijke neigingen hebt.
En je ouders hadden toch ook al vermoedens n.a.v. je kledingkeuze?
pi_23059029
quote:
Op woensdag 3 november 2004 19:03 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Dus ze merkt ook niet dat je vaak vrouwelijke neigingen hebt.
En je ouders hadden toch ook al vermoedens n.a.v. je kledingkeuze?
Jah, ze weet dat ik laarzen leuk vind. Niet dat ik meer vrouwelijke trekjes heb (benen scheren enzow)

Maar ik zat eraan te denken om het binnenkort haar te vertellen, en kijken hoe het verder gaat.
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2004 @ 20:41:04 #98
47213 ArmaniMania
pi_23059086
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:39 schreef Doagere het volgende:

[..]

Jah, ze weet dat ik laarzen leuk vind. Niet dat ik meer vrouwelijke trekjes heb (benen scheren enzow)

Maar ik zat eraan te denken om het binnenkort haar te vertellen, en kijken hoe het verder gaat.
Praat eens met een psych, die kunnen je wel helpen als het ooit komt tot een operatie, blijf er in ieder geval niet te lang mee lopen want het zal je slopen...
pi_23136919
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:41 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Praat eens met een psych, die kunnen je wel helpen als het ooit komt tot een operatie, blijf er in ieder geval niet te lang mee lopen want het zal je slopen...
Zal niet zo lang meer duren, mijn vriendin weet het nu ook. Ze vat het volgens mij wel goed op, ze wil me graag helpen en zal het hierdoor echt niet uit maken..

Dit lucht heel erg op, aleen nu mijn ouders nog..
  zondag 7 november 2004 @ 23:56:37 #100
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_23155000
Dat geloof ik graag dat ut je oplucht..
Kan me nog als de dag van gistere de avond met Danielle herinneren..wat was ze bang toen..en al helemaal om mijn reactie te horen op dat moment..

Ik wens je veel sterkte en suc6 ..
Fotoboek
pi_23159096
Oke, ze weten alles we hebben lang gepraat. Mijn vader had zoiets al wel verwacht, het kwam als een grote klap. Me vriendin zat er dus ook bij. Maargoed ik ben het huis niet uit gezet, niet dat ik daar ooit aan gedacht heb. En me'n ouders willen me ook graag helpen.

pi_23159249
Dus als ik het goed begrijpen zou je liever een meisje zijn, omdat die kleding dan beter tot zijn recht komt

Dan word je een konstant vreemdgaande lesbo dus, want je ik herinner me niets anders dan topics over je vele vriendinnejtjes, exen, msn miepjes waar je mee liep te kutten.

Vrouwen kleding leuk vinden maakt je geen transseksueel, hoor, daar moet je toch wat meer dingen voelen behalve die voorkeur voor kleding.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23161117
quote:
Op maandag 8 november 2004 09:21 schreef milagro het volgende:
Dus als ik het goed begrijpen zou je liever een meisje zijn, omdat die kleding dan beter tot zijn recht komt

Dan word je een konstant vreemdgaande lesbo dus, want je ik herinner me niets anders dan topics over je vele vriendinnejtjes, exen, msn miepjes waar je mee liep te kutten.

Vrouwen kleding leuk vinden maakt je geen transseksueel, hoor, daar moet je toch wat meer dingen voelen behalve die voorkeur voor kleding.
Nee weet ik, maar het is dus echt niet aleen vrouwen kleding. Ik val niet op jongens, dus dan word je inderdaat een constant vreemdgaande lesbo.. Maargoed daar zit ik niet mee. Leuk idee.
pi_23161660
omg, te fuckin ernstig dit
pi_23161891
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:42 schreef Salvad0R het volgende:
omg, te fuckin ernstig dit
pi_23162208
quote:
Op maandag 8 november 2004 11:14 schreef Doagere het volgende:

[..]

Nee weet ik, maar het is dus echt niet aleen vrouwen kleding. Ik val niet op jongens, dus dan word je inderdaat een constant vreemdgaande lesbo.. Maargoed daar zit ik niet mee. Leuk idee.
je komt me niet over als iemand die in een identiteitscrisis zit, dus ik neem het allemaal maar niet te serieus of zelfs helemaal niet.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24106721
En we zijn weer een tijdje verder..

Mijn ouders lijken het wel te accepteren dat ik me van binnen vrouw voel, en me op geen enkele manier 'man' voel. Ik heb ze veel proberen uit te leggen, en dat lukt me aardig. Paar weekjes geleden vroeg me'n vader hoe ik het dan deed met sex. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik niet klaar kan komen, en dat ik een gevoel heb van 'waar ben ik mee bezig' als ik het doe.

Morgen ben ik van plan het VU in Amsterdam te bellen, dan kom ik op een wacht lijst en kan ik aan het traject beginnen.
pi_24106848
goed dat je het je ouders verteld hebt en goed dat ze geluisterd hebben en zelfs geinteresseerd zijn.

heel veel succes verder.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 21 december 2004 @ 00:05:03 #109
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_24110988
doagere, heb je ook contact met danielle die kan je met een hele hoop helpen
Fotoboek
pi_24113662
quote:
Op maandag 20 december 2004 19:21 schreef Doagere het volgende:
En we zijn weer een tijdje verder..

Mijn ouders lijken het wel te accepteren dat ik me van binnen vrouw voel, en me op geen enkele manier 'man' voel. Ik heb ze veel proberen uit te leggen, en dat lukt me aardig. Paar weekjes geleden vroeg me'n vader hoe ik het dan deed met sex. Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik niet klaar kan komen, en dat ik een gevoel heb van 'waar ben ik mee bezig' als ik het doe.

Morgen ben ik van plan het VU in Amsterdam te bellen, dan kom ik op een wacht lijst en kan ik aan het traject beginnen.
Is het oprechte acceptatie en berusting, of verwachten/hopen ze stikum dat je "gewoon normaal" gaat doen?

Overigens zijn de wachtlijsten bij het VUMC hiervoor momenteel verschrikkelijk lang.. Ik meen iets van 4 a 5 maanden..
pi_24138824
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:03 schreef BetaWolf het volgende:

[..]

Is het oprechte acceptatie en berusting, of verwachten/hopen ze stikum dat je "gewoon normaal" gaat doen?

Overigens zijn de wachtlijsten bij het VUMC hiervoor momenteel verschrikkelijk lang.. Ik meen iets van 4 a 5 maanden..
Tuurlijk hopen ze dat ik normaal ga doen, ze halen er allerlei dingen bij uit het verleden waaraan het kan liggen. Maar het word ze allemaal wel duidelijk..
quote:
doagere, heb je ook contact met danielle die kan je met een hele hoop helpen
Ja.
  woensdag 22 december 2004 @ 16:22:02 #112
57690 danielluh
pi_24140084
quote:
Op dinsdag 21 december 2004 09:03 schreef BetaWolf het volgende:

[..]

na je telefoontje duurt het meestal nog dikke 4 maande voor je op intake kan, en na de intake kan het ook weer 4 maande duren voor je met de screening kan gaan beginnen

gelukkig ging het bij mij allemaal wat sneller, aangezien ik een spoed geval was. en nu maar wachten op de operatie, nog zeker 1,5 jr te gaan, waarvan nu nog 12 maanden RLT (real life test) en dan op de wachtlijst voor de operatie
pi_24140158
Ligt het nou aan mij of is de titel van dit topic verkeerd
  woensdag 22 december 2004 @ 16:26:58 #114
57690 danielluh
pi_24140190
wat is er mis met die titel?
pi_24140329
quote:
Op woensdag 22 december 2004 16:26 schreef danielluh het volgende:
wat is er mis met die titel?
Oops, ik ben volgen mij een beetje in de war ofzo... Titel klopt wel, verkeerd gelezen.
  woensdag 22 december 2004 @ 16:37:11 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24140413
Uhm... TS is (nog) een man, met het bijpassende mannenlichaam... maar voelt zich vrouw. Topictitel dekt de lading mi dus perfect.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 22 december 2004 @ 16:37:26 #117
57690 danielluh
pi_24140418
De TS is echt wel een man hoor en hoort een vrouw te zijn voor zijn gevoel
heb de TS in mijn msn zitte. dus de titel is wel goed

zijn geest is vrouwelijk en heeft een mannelichaam dus te titel is goed
  donderdag 23 december 2004 @ 13:40:38 #118
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_24157818
quote:
quote:doagere, heb je ook contact met danielle die kan je met een hele hoop helpen
Ja.
(Y)
Fotoboek
pi_24158163
Misschien kun je cowboylaarzen kopen!
pi_24158429
quote:
Op donderdag 23 december 2004 13:56 schreef FidelCastro het volgende:
Misschien kun je cowboylaarzen kopen!
Laarzen draag ik al veel langer.
pi_24159664
quote:
Op donderdag 23 december 2004 14:08 schreef Doagere het volgende:

[..]

Laarzen draag ik al veel langer.
Er zat een jongen op mijn school die zich graag als gothic verkleedde. Ook meisjesjassen, zwarte make-up, lang haar, laarzen. Misschien iets voor jou? Gothic worden?
  donderdag 23 december 2004 @ 15:08:11 #122
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_24159704
Nu weten we het wel, FidelCastro.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')