Nergens ben ik al zovaak voor racist uitgemaakt als hier op Fok. Sterker nog, op Fok is zo'n beetje de enige plaats waar ik voor racist wordt uitgemaakt, in het dagelijks leven word ik nooit geassocieerd met nationalistische denkbeelden. Heb ik ook nog nooit reden toe gegeven. Mensen kennen mij als, als we in hokjes gaan denken, rechts, danwel centrum rechts. Ik heb niets tegen homo's, ben erg progressief juist wat betreft dingen als abortus, homohuwelijk en ik loop ook niet te protesteren tegen het feit dat er een getinte jongen in mijn flat woont. In mijn jeugd speelde ik vaak met een antilliaanse jongen die tegenover mij woonde, zat ik dagelijks over de vloer bij een pakistaans maatje, ging ik veel om met een Marokkaans nederlandse jongen en heb tegenwoordig nog steeds diverse kennissen van verschillende komaf (een zwarte amerikaan, een koreaan en eentje waarvan ik niet eens weet wat zijn oorsprong is, wat boeit het eigenlijk ook?). Ook niet echt de kenmerken van een racist zou je zeggen. De racisten zoals ik ze zie mijden gewoon "kleurlingen" totaal. Ik niet, en in plaats van de Marokkaanse schoonmaker op mijn werk in elkaar te trappen zoals het een goed racist betaamd, behandel ik hem normaal, heb ik zo nu en dan wel eens een conversatie met hem, zelfs over de islam.
Maar toch, toch word ik hier op Fok vrijwel dagelijks uitgemaakt voor racist, potentiele nazi, en als het niet letterlijk op de man gezegd wordt dan worden ideeen/regeringsbeleid waar ik achter sta wel als racistisch/discriminerend genoemd. 2e wereldoorlogvergelijkingen zijn aan de dagelijkse orde waarmee dus ook indirect wordt gezegd dat je een Nazi bent. Dat stoort me wel, als ik op tv een item zie over de stelselmatige vernietingen van mannen vrouwen en kinderen die gewoon vanwege hun geloof/afkomst/geaardheid werden vergast en men zegt vervolgens dat jij een persoon bent die dat ook voor ogen heeft als de ideale samenleving dan stoot me dat best voor de borst.
en waarom word ik iig dan uitgemaakt voor racist. Omdat ik kennelijk kritisch tegenover de islam sta, of iig de aanhangers van de islam. Och en niet alleen de islam, maar ik heb het gewoon niet zo op geloven op zich. Is dat zo raar, lijkt me niet. behandel ik gelovigen nu anders? Nee, en ik steek ook geen kerken/moskeeen/synagoges in de fik.
Het zal ook wel zijn omdat ik mijn ogen niet sluit voor culturele botsingen in de maatschappij. Problemen die er zijn met bepaalde groepen in de maatschappij, ik sluit er mijn ogen niet voor maar benoem het beestje gewoon bij de naam. Je kan het wel negeren, maar je moet eerst een probleem erkennen voordat je het kan oplossen. Als er problemen zijn met bijvoorbeeld antillianen of marokkanen kun je ze makkelijker oplossen als je de optie inhoudt dat der oorzaken van hun gedrag ook in hun cultuur kan liggen.
Ik ben niet rouwig om het feit dat er asielzoekers teruggestuurd worden. Ik kan me niet druk maken op mensen die ik niet ken. Sorry, en er zijn overigens best heel veel mensen in Nederland. Dan vind ik het niet erg dat de importkraan een beetje goed dichtgedraaid wordt. Dat heeft verder niets met die mensen hun cultuur/huidskleur e.d. te maken, maar gewoon met de situatie waarin dit land zich verkeerd.
Om die redenen ben ik kennelijk een Nazi. Iemand die met sadistisch genoegen stelselmatig mensen afmaakt omdat ze toevallig homo, jood, moslim zijn of een kleurtje hebben.
Bedankt voor het "compliment"!
[ Bericht 0% gewijzigd door MikeyMo op 21-10-2004 19:57:04 ]
[b]Op
vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_