Wat hij zegtquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:59 schreef Baleog het volgende:
ik hou van heel veel metal, maar iron maiden en metallica vind ik nou niet zo heel bijzonder eigenlijk...
Ik denk dat metal als genre daar te groot voor is. Ik sluit namelijk niet uit dat er mensen zijn voor wie IM en M helemaal niks is, maar die gezegend zijn met een aandachtsspanne die perfect past bij Napalm Death.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:20 schreef keitel het volgende:
Toffe Ellende zei me eens dat als je Iron Maiden of Metallica niet goed vindt/gevonden hebt, dan kan je metal op zich moeilijk begrijpen.
Is er al een hulpgroep voor deze dolende zielen?quote:Iron Maiden hater, leven aan de andere kant
Wel een strafkamp waar ongelovers in het mirakel van Bruce Bruce en Prince Harry tegen de muur worden gezet.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:23 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Is er al een hulpgroep voor deze dolende zielen?
nee, met metal worden alle soorten metal bedoeld, waaronder NWOBHM.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:00 schreef helldeskr het volgende:
Met Metal wordt bedoeld "The new wave of british heavy metal " die zo halverwege de jaren 80 in opkomst was.
leuk dat 4 van de 5 bands die je noemt niet onder NWOBHM vallen, omdat ze:quote:Daarmee bedoeld men Megadeth, Slayer, Flotsam&Jetsam, Iron Maiden en ook Metallica.
tegenwoordig noemt men dit simpelweg heavy metal. Al worden Megadeth, Slayer en (oude) Metallica daar ook niet onder geschaard, tenzij men met heavy metal het globale metalgenre bedoelt, zoals ook vaak het geval is.quote:Tegenwoordig noemt men dit "old-skool "metal.
symfonische rock???? Dat slaat al echt nergens op. Ja, bandleider Steve Harris is er groot liefhebber van, en in een handje vol nummers schemert dat door, maar er zit een wereld van verschil tussen een band als Marillion en Yes, en Iron Maiden.quote:Als je van IM houdt wil niet zeggen dat je een MetalFan bent want eigenlijk valt IM onder de Symphonische Rock..maar door hun consistente coole oldskool outfit met de strakke broeken de lange haren en de basketball gympies , zijn heel veel NWOBHM fans ook gek van IM.Maar zoals altijd zijn de smaken verschillend en persoonlijk...
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:10 schreef Seborik het volgende:
Daarnaast was de term heavy metal er al eerder dan de NWOBHM
quote:Get your motor runnin'
Head out on the highway
Lookin' for adventure
And whatever comes our way
Yeah Darlin' go make it happen
Take the world in a love embrace
Fire all of your guns at once
And explode into space
I like smoke and lightning
Heavy metal thunder
Racin' with the wind
And the feelin' that I'm under
Yeah Darlin' go make it happen
Take the world in a love embrace
Fire all of your guns at once
And explode into space
Like a true nature's child
We were born, born to be wild
We can climb so high
I never wanna die
Born to be wild
Born to be wild
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:24 schreef Seborik het volgende:
In die van afgelopen week?
Idd, Metallica bijvoorbeeld is wel duidelijk geinspireerd door NWOBHM, drummer Lars Ulrich heeft nog ooit een tijd meegelopen met (ik meen) Diamond Head. Een echte NWOBHM band, net als Motorhead. Het is meer iets wat halverwege de jaren 70 begon voor zover ik weet. En idd, om een NWOBHM band te zijn zullen ze toch uit de UK moeten komen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:16 schreef bartrid het volgende:
megadeth, slayer, flotsam&jetsam zijn thrash metal bands, absoluut geen NWOBHM die trouwens eerder dan halverwege de jaren 80 begon....
Ook Motörhead is geen NWOBHM band. Lemmy c.s. waren in die tijd niks meer dan een paar hard style punkers, een soort harde Ramones zeg maar.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:33 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Idd, Metallica bijvoorbeeld is wel duidelijk geinspireerd door NWOBHM, drummer Lars Ulrich heeft nog ooit een tijd meegelopen met (ik meen) Diamond Head. Een echte NWOBHM band, net als Motorhead. Het is meer iets wat halverwege de jaren 70 begon voor zover ik weet. En idd, om een NWOBHM band te zijn zullen ze toch uit de UK moeten komen.
Hoe kom jij aan het jaar 2002? Dat jaar is er namelijk nix spannends gebeurt bij Metallica. Geen nieuw album, geen nieuwe bandleden. En ik neem aan dat je het album "Garage Inc." van Metallica bedoelt. Tsja...NWOBHM-hits? Het zijn nummers die ze in hun beginjaren coverden en daar zitten idd veel NWOBHM nummers tussen, maar NWOBHM-hits album? Nee zeker niet.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:47 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ook Motörhead is geen NWOBHM band. Lemmy c.s. waren in die tijd niks meer dan een paar hard style punkers, een soort harde Ramones zeg maar.
En Larsje U. kwam een jaartje of 10 geleden met zo'n draak van een dubbelaar vol NWOBHM-hits zeg maar. Naar geluisterd en maarliefst 6 of 7 interessante nummers gehoord. Def Leppard stond er trouwens volgens mij niet op en dat wat toch wel een NWOBHM band voordat ze op de Europe/Bon Jovi toer gingen.
Metallica is goed totaan 2002, daarna is een mwaatje wel op z'n plek.
Ik luister sinds 1986 ( ja ik ben al zo'n ouwe lul) naar Iron Maiden en zij zijn simpelweg één van de beste bands ooit, al is het allemaal wel een beetje voorspelbaar geworden. Die opmerking over symphonische rock is inderdaad een beetje op z'n plaats al zou ik het dan symphonische metal noemen.
Ben nu een beetje aan het luisteren naar Nightwish, Epica etc. Is wel interessant.
Het jaar 2002 was gewoon zomaar, ik had ook 2001 kunnen nemen of zelfs 2000. Laat ik het anders brengen. Ik vind de laatste plaat wel oké, maar ik mis wat.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:01 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Hoe kom jij aan het jaar 2002? Dat jaar is er namelijk nix spannends gebeurt bij Metallica. Geen nieuw album, geen nieuwe bandleden. En ik neem aan dat je het album "Garage Inc." van Metallica bedoelt. Tsja...NWOBHM-hits? Het zijn nummers die ze in hun beginjaren coverden en daar zitten idd veel NWOBHM nummers tussen, maar NWOBHM-hits album? Nee zeker niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |