quote:Mee eens 6% (22)
Mee oneens 94% (333)
plat spammenquote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:15 schreef more het volgende:
Wouter van Eck
e-mail: wmvaneck@cs.com
[afbeelding]
Deze gozer van groen links nijmegen is verantwoordelijk voor het anti autobeleid.
HOLY SH*T! Beter om zulke lelijke koppen te weren. Wat een geitewollensokken-prototype!quote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:15 schreef more het volgende:
Wouter van Eck
[afbeelding]
Deze gozer van groen links nijmegen is verantwoordelijk voor het anti autobeleid.
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:44 schreef arj1o1 het volgende:
hij is nu geabonneerd op de BMW X5 nieuwsbrief
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:44 schreef arj1o1 het volgende:
Precies wat ik me van zo'n GL boomknuffelaar had voorgesteldquote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:15 schreef more het volgende:
Wouter van Eck
[afbeelding]
Nee alle auto's die te groot zijn mogen er niet meer parkeren, dus ook die grote renault espace of de mercedes S klasse.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:47 schreef bonfie het volgende:
Het gaat om SUVs, die willen ze weren, dus niet renaults, maar jeeps, zowel echte 4x4s als 4x4 wannabees.
* more heeft daarom voor gestemd.
Mijn zicht neemt achter zo'n SUV namelijk net zoveel af als achter een vrachtwagen...
Weg met die ondingen!
Juist wel! Alle milieufreaks vinden dit prachtig. En alle minima is sowieso jaloers op mensen die een grote auto kunnen rijden.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:53 schreef Kaalhei het volgende:
Nee, van populisme kan je ze niet beschuldigen.
Ja en dat stuur ik een screen van dit topic op.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:13 schreef StefanP het volgende:
Mee eens 6% (71)
Mee oneens 94% (1163)
Weet niet/geen mening 0% (3)
Woehahaha wat een afgang. Stompzinnige wereldvreemde jaloerse kuthippie. Die foto bevestigt overigens weer alle vooroordelen...
Screenshot van de poll maken en naar wat regionale Nijmeegse dagbladen sturen? En de regionale TV? En naar de telegraaf? En natuurlijk CCtjes naar de gemeenteraad...
Goddelijke wagens, dit moeten ze verplicht stellen.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:22 schreef Tromso het volgende:
rij hem klem met deze auto's
[afbeelding]
[afbeelding]
Bel 'm eens dan, bikkel.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:12 schreef more het volgende:
[afbeelding]
De verantwoordelijke voor het anti auto beleid,
Wouter van Eck
Eck, Wouter van
Nou, ik vind er dus werkelijk niets aan aan die Amerikaanse boevenwagens. Het zijn motoren omhult met wat blik en vier wielen. Europeanen en Aziaten die maken tenminste auto's. Alle technische snufjes op autogebied komen uit de Europese/Japanse autoindustrie.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:14 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
Goddelijke wagens, dit moeten ze verplicht stellen.
Weg met die Alto's en Agila's en GranMove's.
Die X5 nieuwsbrief vind ik dan nog wel humor.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Bel 'm eens dan, bikkel.
Antwoordapparaat staat aan, is ook logisch want hij zit nu in de trein richting nijmegen, omdat hij bij B&W in het programma zat.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Bel 'm eens dan, bikkel.
wat een landverraders, heeft er nog iemand een screenie van del aatste werkelijke stand?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:44 schreef Strolie75 het volgende:
Goh, in twee uur tijd is men van 94% tegen naar 33% tegen gegaan. Hoezo democratisch.
Het allermooiste is wat men nu van de POL heeft gemaakt:quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:13 schreef StefanP het volgende:
Mee eens 6% (71)
Mee oneens 94% (1163)
Weet niet/geen mening 0% (3)
Woehahaha wat een afgang. Stompzinnige wereldvreemde jaloerse kuthippie. Die foto bevestigt overigens weer alle vooroordelen...
Screenshot van de poll maken en naar wat regionale Nijmeegse dagbladen sturen? En de regionale TV? En naar de telegraaf? En natuurlijk CCtjes naar de gemeenteraad...
Het lijkt me wel heel erg toevallig als de van de eerste ~1200 mensen er drie (!!!) geen mening hebben terwijl van de volgende (7300-1200=)6100 mensen er 2036 geen mening hebben. Zonder een statistische analyse uit te voeren kan ik vertellen dat die kans astronomisch klein is. Zeker i.c.m. de 'wonderbaarlijke' stijging van het aantal 'mee eens' stemmen.quote:Huidige resultaten van deze poll
Mee eens 38% (2759)
Mee oneens 34% (2502)
Weet niet/geen mening 28% (2039)
Totaal aantal stemmen: 7300
Dan worden ze wakker?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:15 schreef ScienceFriction het volgende:
Groen Linksers zijn vooral 's avonds actief blijkbaar...
Nee, pas dan kunnen ze hun stroom gebruiken die ze de hele dag hebben lopen opwekken via eierschaaltjes en tandenstokers en een beker met water.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:15 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Dan worden ze wakker?
In Flodia wel hoor... en in Missouri ook wel.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:24 schreef Kaalhei het volgende:
Er stemden toennet bijna 30 mensen in 2 seconden en dat om 23.23u 's avonds. Ik denk dat je dat bij de Amerikaanse verkiezingen niet eens haalt.
Inderdaad. De stembussen zijn dan gesloten.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:24 schreef Kaalhei het volgende:
Er stemden toennet bijna 30 mensen in 2 seconden en dat om 23.23u 's avonds. Ik denk dat je dat bij de Amerikaanse verkiezingen niet eens haalt.
Niet als het hier zo laat is.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Inderdaad. De stembussen zijn dan gesloten.
Ze hoeven 's ochtends niet op te staan om te gaan werken. Uitkering en zo, weet je wel... of een of andere vage subsidie...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:15 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Dan worden ze wakker?
Hehe idd. Volgens mij had ik toen ik 5 was het boomhut bouwen al gezien, die lui hebben denk ik een te grote tak op hun kop gekregen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 00:12 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ze hoeven 's ochtends niet op te staan om te gaan werken. Uitkering en zo, weet je wel... of een of andere vage subsidie...
Dat komt door de afronding.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 00:20 schreef Pistol_Pete het volgende:
en als je de percentages bij elkaar gaat optellen kom je boven de 100% uit
43 + 33 + 25 = 101%
Gaat weer de goede kant op.quote:Mee eens 35% (4522)
Mee oneens 45% (5727)
Weet niet/geen mening 20% (2600)
5 cm can save peoples lives...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:59 schreef Code13.0 het volgende:
Iemand gisteren NOVA gezien ?
Daar ging het ook over dit onderwerp.
Het plan was om auto's breder dan 1.90 meter te weren,
na onderzoek van NOVA bleek dat er maar 1 auto boven zou zitten.
Die Van Eck wist dat niet eens![]()
Daarna heeft GL op het laatste moment de breedte naar 1.85 meter gezet.
Kan je nagaan hoe hier over is nagedacht.
Verbaast je dat?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:44 schreef Strolie75 het volgende:
Goh, in twee uur tijd is men van 94% tegen naar 33% tegen gegaan. Hoezo democratisch.
Bij Barend & van Dorp zei hij dat hij helemaal geen auto heeft. Gewoon ordinaire afgunst dus.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 08:38 schreef crv het volgende:
Ben benieuwd waar Woutertje in rijd
any Nijmegenaar die daar achter kan komen?
Ja, de uitslag is weer even rechtgetrokken.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 08:45 schreef xFriendx het volgende:
ps. ik ging ff refreshen, bij EENS, kwamen er zo´n 15 tot 30 stemmen per 5 seconden bij![]()
Iemand die zelf geen auto heeft en dicht bij zijn werk kan wonen mag wat mij betreft niet oordelen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 08:45 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Bij Barend & van Dorp zei hij dat hij helemaal geen auto heeft. Gewoon ordinaire afgunst dus.
Dit is echt klasse!!!quote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:44 schreef arj1o1 het volgende:
ja, maar in Tokio mag je nog wel met je terreinwagen rondrijdenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:01 schreef more het volgende:
Die poll is gemanipuleerd van hier tot Tokio.
totdat ze het weer zienquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 10:02 schreef Pistol_Pete het volgende:
Van de andere kant de oneensstemmers staan nu wel voor
quote:Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /lokaal/nijmegen/nieuws/Nieuwsbericht.2004-10-19.3353.
Reason: Document contains no data
Grote meerderheid van de mensen? Denk je echt iets te kunnen ontlenen uit die 94%? Het is een internetpolletje, waar dankzij dit topic heel veel anti-stemmers verzamelden. Ga je ergens anders over druk maken zeg.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:00 schreef Strolie75 het volgende:
Schandalig eigelijk hoe deze partij altijd haar zin moet doordrukken, ook is een grote meerderheid van de mensen het er niet mee eens. Voordat ze met die teller gingen klooien stond de stand gisteravond op 94% tegen.
idd net als zo'n serenaquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:25 schreef yup het volgende:
De grap is dat je met een L400 bestelwagen er wel in mag, die is namelijk heel smal voor een bestelwagen (iig smaller dan 1,85)
En wij hebben de longwheelbase version, en ik zeg je, dit ding is echt geen kleintje hoor
Linkje!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:13 schreef Rahl het volgende:
jullie staan op geenstijl
Bij TPGpost rijdt men in Mercedes Sprinters en VW-lt's. Die rijden, wachten én parkeren (dubbel) in de binnenstad en hebben een lengte van 'n metertje of zeven en zijn zéker breder dan 1,85m. Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:28 schreef FredvZ het volgende:
hmz... Dus de supermarkt mag ook niet meer bevoorraad worden door een vrachtwagen?
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Inderdaad. De stembussen zijn dan gesloten.
Zo ongeveer lijkt mij,..quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:38 schreef LaTiNo het volgende:
Ik vraag me ook af hoe deze regel aan de niet-Nijmegenaren bekend gaat worden gemaakt?
Staat er overal een rood rond bord met daarin max 1.85 en twee horizontale pijlen ofzo?
http://www.geenstijl.nl/quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:31 schreef Bond het volgende:
[..]
Linkje!![]()
Als Nijmegen zegt dat jij niet mag parkeren en jij doet het wel ben jij fout.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:29 schreef MrTorture het volgende:
Gewoon gaan, parkeren en zodra ze je bekeuren: aanklagen. Zeker weten dat je het wint
Dit gaat niet op. Het betreft hier om auto's breder dan 1,85 meter. Het maakt niet uit of die wel of niet op die lijst staat.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:32 schreef bas-beest het volgende:
en als je daar nu met je oude Amerikaan type slagschip naar toe gaat? Die staat vast niet op de lijst, maar of ze daar blij mee zijn?
Wat een sukkels, is dat een typo of weten ze echt niet dat het P.C. Hooft is? Geeft wel weer aan dat dit soort padvinders nooit verder komt dan de plaatselijke buurtsuper en het vogelspotterstorentje in het plaatselijke bos.quote:blaat blaat landelijke maatregelen tegen de zogenaamde 'P.H. Hoofttractoren'
dit is de mooist geformuleerde zin die ik ooit ben tegengekomen, complimenten!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:21 schreef picobyte het volgende:
Ik geef nog ff een dot gas in mijn aan da maten voor niet te groot voldoende karretje van twee ton zwaar en dit tien jaar oud
Misschien heeft hij die auto wel gekocht omdat hij luxe is, lekker ruim, goed rijdt, je hebt een goed overzicht, het mooie auto's zijn en misschien ook wel een stukje status. Jouw reactie is er typisch een waar de jaloezie vanaf druipt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:31 schreef Scalley het volgende:
Loop net hier door de straat.. staat er zo´n Touareg geparkeerd.. met 2 wielen op de stoep anders past ie niet en wordt de doorgang geblokkeerd.. !Ronduit belachelijk. Waar zijn de autofabrikanten aan begonnen?
Stel dat iedereen in zo´n ding zou rijden, dan mag het halve verkeersnet wel aangepast worden.. en als voetganger ben je helemaal niet bij als je zo´n ding op je af ziet komen. Durf te wedden dat je het niet eens merkt als je met zo´n bak over iemand heen rijdt... "ach schat, een bobbel op de weg !"
Ga lekker in de bush bush rijden met die wagens. En dan worden de eigenaren nog boos ook als ze ergens niet meer mogen parkeren. Nou eigenaartje vertel dan maar es even waarom je zo´n grote auto hebt gekocht.. past er meer in? Sta je hoger boven de weg (en de rest van je medeweggebruikers in hun modale speelgoedautootjes?).
Tja verschil moet er zijn, ook in het verkeer blijkbaar. Dat de ene auto sneller is dan de andere OK, maar dit slaat nergens op!
Dus verbieden die krengen!![]()
Misschien heb je wel gelijk, ik zou best eens in zo´n auto willen rijden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:37 schreef Espantoso het volgende:
[..]
Misschien heeft hij die auto wel gekocht omdat hij luxe is, lekker ruim, goed rijdt, je hebt een goed overzicht, het mooie auto's zijn en misschien ook wel een stukje status. Jouw reactie is er typisch een waar de jaloezie vanaf druipt.
de autofabrikanten maken de auto`s omdat er kennelijk vraag naar isquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:31 schreef Scalley het volgende:
Waar zijn de autofabrikanten aan begonnen?
Grapjas, In de jaren 70 reed heel Nederland in een Ford Taunus. Deze auto is maar 13cm smaller dan die Toureq. De straten in de jaren 70 waren een stuk smaller en hoorde je daar iemand over klagen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:31 schreef Scalley het volgende:
Loop net hier door de straat.. staat er zo´n Touareg geparkeerd.. met 2 wielen op de stoep anders past ie niet en wordt de doorgang geblokkeerd.. !Ronduit belachelijk. Waar zijn de autofabrikanten aan begonnen?
Hoe kan je nou een Ford Taunus vergelijken met een Touareg?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:54 schreef Windsurfbart het volgende:
[..]
Grapjas, In de jaren 70 reed heel Nederland in een Ford Taunus. Deze auto is maar 13cm smaller dan die Toureq. De straten in de jaren 70 waren een stuk smaller en hoorde je daar iemand over klagen.
Mijn auto is ongeveer even groot als een BMW X5, maar ziet er een stuk kleiner uit en hij komt veel vaker voor in het straatbeeld. Mensen zijn er dus meer aan gewend en niemand die er aanstoot aan neemt. Maar een X5 (die feitelijk een stuk korter maar ongeveer even breed is) is opeens gevaarlijk in het verkeer/vervuilt meer en is gevaarlijker??? Die redenatie spoort gewoon niet helemaal.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:49 schreef Scalley het volgende:
[..]
Misschien heb je wel gelijk, ik zou best eens in zo´n auto willen rijden.
Maar ik zou me rotschamen als iedereen in de stad en vooral smalle straten aan de kant moet omdat ik zo nodig ´groot´ moet gaan rijden.
Bovendien ben je in dit soort wagen eerder geneigd om voorrang te nemen ook, ´ze gaan toch wel aan de kant´. Dus een beetje in vergelijking met bussen en vrachtwagens. Waarvan ik niet wil zeggen dat ze per sé altijd voorrang nemen vanwege de grootte van hun wagen, maar het is makkelijk gedaan.
p.s. er zijn genoeg auto´s van enigszins normaal formaat waar de luxe van afdruipt, dus dat is geen reden. Dat geldt ook voor status.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:24 schreef min6 het volgende:
[..]
dit is de mooist geformuleerde zin die ik ooit ben tegengekomen, complimenten!
meer rechtstreeks: http://www.webwereld.nl/nieuws/19838.phtmlquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:04 schreef Bob-B het volgende:
ook http://www.webwereld.nl maakt melding van dit gedoe.
Zolang hij niet wordt vermoord om deze domme acties vind ik het wel gaan zoals nu. Van mij mag ie wel nog meer nieuwsbrieven van auto's krijgen etc.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:42 schreef Repeat het volgende:
Het is echt niet goed, maar op die man nou persoonlijk te gaan bashen en zn gegeven hier neer te zettenDat soort dingen kunnen uit de hand lopen als er wat mongolen te ver gaan......
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:10 schreef Scalley het volgende:
Het gaat ook om het verschil, zelfs als je een SUV achterje staat in de rij, zie je alleen maar een grill in je achteruitkijkspiegel.
Nee, maar waarom alleen SUVs of grote auto's weren? Weer dan de mensen die niet uit die stad komen door middel van een vergunningensysteem op basis van waar je woont of werkt.quote:Simpelweg meer parkeergarages is makkelijk gezegd, maar dat heeft ook een grens natuurlijk. Je kan in een binnenstad niet zomaar alle verkeer toelaten vind ik.
Gezien de redenatie en woordkeuze die GroenLinks bezigt over dit onderwerp kan ik niet anders dan dit te denken.quote:Mensen die zo´n auto hebben denken misschien dat zo´n maatregel bedoeld is om hun te pesten, maar degenen die dit denken hebben volgens mij niet door waarover het gaat...
Blij dat je dat vind, mensen met grote auto's betalen nu eenmaal meer in de vorm van wegenbelasting, BTW en BPM omdat het vaak nu eenmaal de duurdere auto's in het straatbeeld zijn. Mogen ze dan ook gebruikmaken van de faciliteiten waar zij nu eenmaal meer voor betalen dan iemand in een Pandaatje van 20 jaar oud?quote:En de oplossing voor het verkeersprobleem is inderdaad niet door alleen grote auto´s te verbieden inderdaad, ben ik met je eens.
Natuurlijk weet ik ook wel dat een Taunus iets anders is dan een Toureq. 'k heb beide gereden.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:58 schreef Scalley het volgende:
[..]
Hoe kan je nou een Ford Taunus vergelijken met een Touareg?![]()
En je hebt het alleen over de breedte. Ik weet hoe een Ford Taunus eruitziet. (heb er ooit es in meegereden laaaang geleden)
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:21 schreef more het volgende:
Op deze Nijmeegse zwarte lijst zouden onder meer staan: ... Fiat Multipla ...
Als je hoort ziet waar die van Eck het over heeft: 'PC Hoofttractor, ASO-bak, Patserbak, etc. etc.' dan merk je wel waar het venijn zit...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:27 schreef BugBoy het volgende:
[..]![]()
Als toch iets geen auto is waar status van uitstraalt dan is het wel de (oude) Multipla. Als we dan toch bezig zijn om selectief auto's te wijgeren, kunnen we dan ook meteen de Volvo 340 van de snelweg weren. Dat zijn over het algemeen ook niet de beste chauffeurs...
Groot gelijk heeftie. Ik zou ook sjag worden als ik elke dag met mijn fietsje & broodtrommel achterop door regen en wind moet fietsen terwijl ik voorbij wordt gezoeft door mensen die wel geld hebben in een comfortabele auto, lekker warm en een lekker muziekje op.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:32 schreef Espantoso het volgende:
[..]
Als je hoort ziet waar die van Eck het over heeft: 'PC Hoofttractor, ASO-bak, Patserbak, etc. etc.' dan merk je wel waar het venijn zit...
De nieuwe Audi A6 (een goddelijke bak IMHO) mag ook de binnenstad niet inquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:03 schreef Xtreem het volgende:
'k heb een schurft hekel aan die auto's (maar vooral aan die onzeker huppelkutten die ze rijden)... Dus ja
Net als de 4 opties die jij ons geeft in de poll om een politicus uit de weg te ruimen de vooroordelen over de verstandelijke vermogens van de gemiddelde PTA-user bevestigtquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:13 schreef yup het volgende:
Ja sorry die plaatje bevestigt de vooroordelen weer...
Niet alleen vroeger..quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:13 schreef Metro2005 het volgende:
niet gestemd, en ala carmageddon
[afbeelding]![]()
![]()
die werd vast gepest vroeger aan z'n kop te zien
jou volvo komt er volgensmij ook niet meer in...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:03 schreef Xtreem het volgende:
'k heb een schurft hekel aan die auto's (maar vooral aan die onzeker huppelkutten die ze rijden)... Dus ja
hee, psst. je zit in pta te posten. daar ben je veel te intelligent voorquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Net als de 4 opties die jij ons geeft in de poll om een politicus uit de weg te ruimen de vooroordelen over de verstandelijke vermogens van de gemiddelde PTA-user bevestigt
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:21 schreef NMGN23 het volgende:
Ik kom zelf uit Nijmegen en was toevallig gister voor een vriend een wagen uit aant zoeken... Hopelijk was dit werk niet voor niksLink
Nee hoor, dat zijn vooroordelenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:19 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
hee, psst. je zit in pta te posten. daar ben je veel te intelligent voor![]()
Gewoon een 8 liter V10 erin lepelen en lekker de hele dag door de binnenstad cruisenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:22 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
lengte 3,43 m
breedte 1,54 m
hoogte 1,66 m
Bron
die mag. Die is zo kort daar mag je zelfs mensen mee aanrijden want das harstikke veiligquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:22 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
lengte 3,43 m
breedte 1,54 m
hoogte 1,66 m
Bron
nee, ik wil er zelf misschien ook eentjequote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:21 schreef NMGN23 het volgende:
Ik kom zelf uit Nijmegen en was toevallig gister voor een vriend een wagen uit aant zoeken... Hopelijk was dit werk niet voor niksLink
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:11 schreef RRRobert het volgende:
[..]
meer rechtstreeks: http://www.webwereld.nl/nieuws/19838.phtml
inclusief quote van pieter_pontiac
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:25 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
die mag. Die is zo kort daar mag je zelfs mensen mee aanrijden want das harstikke veilig![]()
De maximale afmetingen had ik nog niet gezien...quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:22 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
lengte 3,43 m
breedte 1,54 m
hoogte 1,66 m
Bron
die kneus van een Bos is vast ook voorstander van het debiele GL planquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:28 schreef HenkieSpankie het volgende:
Zou het niet mooier geweest zijn als die vent Wouter Bos zou heten?
quote:Nijmegen ziet toch af van parkeerverbod 'aso-bakken'
Uitgegeven: 22 oktober 2004 16:29
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2004 16:31
NIJMEGEN - Burgemeester en wethouders van Nijmegen hebben vrijdagmiddag besloten geen parkeerverbod voor luxe terreinwagens in te stellen. Ook kunnen eigenaren van die auto's gewoon een parkeervergunning krijgen. Het college distantieert zich bovendien van termen als 'aso-bakken' en 'PC Hooft-tractoren'.
De gemeenteraad droeg het college woensdag op een parkeerverbod voor terreinwagens in te stellen. Met negentien stemmen voor en zestien tegen ging de raad akkoord met een daartoe ingediende motie van GroenLinks. Volgens deze partij zijn de terreinwagens te milieuvervuilend en te gevaarlijk.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:51 schreef WaSTeiL het volgende:
Hahaha.. ze stoppen met het verbod:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=430273&c=122
[..]
geheel terecht, anders was een rechtzaak wel voldoende geweest.....quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 16:51 schreef WaSTeiL het volgende:
Hahaha.. ze stoppen met het verbod:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=430273&c=122
[..]
En ik spreek die gast van de X5 wel als ie zijn X5 in de trekhaak van onze 1600 kilo zware L400 parkeertquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:01 schreef Cynix ® het volgende:
En voor alle stoere knaapjes: ik spreek jullie wel als je Panda is overreden door een X5.
WOEHOEHOEHAHAWAHAHAHA!quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 15:53 schreef yup het volgende:
Poll: Wat moeten we doen met wouter de boskabouter?Platrijden met een tank Neerknallen a la WO2 stijl Neermaaien met een SUV a la Carmageddon Opblazen Wouter is OK (zegt de LOSER)
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Mooi met al die foto's en deze is het leukstquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:12 schreef Powderfinger het volgende:
linkje met uitgebreidere lijst (nog niet compleet)
http://www.geenstijl.nl/paginas/verbodenbakken.html
Moeten ze dan niet alle kleine stadswagentjes verbieden, die zijn harstikke onveilig voor de inzittendenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:01 schreef Cynix ® het volgende:
En voor alle stoere knaapjes: ik spreek jullie wel als je Panda is overreden door een X5.
Met een Panda word je altijd overreden. Dat heeft niets met SUV's te maken maar eerder met de onveiligheid van een Pandaquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:01 schreef Cynix ® het volgende:
als ik tegen een panda aanrijdt met mijn fiets overleeft de inzittende het al nietquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 18:42 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Met een Panda word je altijd overreden. Dat heeft niets met SUV's te maken maar eerder met de onveiligheid van een Panda
Iddquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
als ik tegen een panda aanrijdt met mijn fiets overleeft de inzittende het al niet
Laat die X5 maar komen, zelf rijd ik in een 5-serie. Kan ik mooi wat verzekering innen om een 6 te kopenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:01 schreef Cynix ® het volgende:
En een tram of een bus is wel goed voor je lak?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 17:01 schreef Cynix ® het volgende:
dat kun je ook zeggen over sportwagens die 300km/u gaan, ook maa verbieden: je hebt er hier geen fuck aanquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:08 schreef CasB het volgende:
Ik ben voor
Ga maar lekker in de oerwouden wonen als je per sé zo'n auto wil, hier heb je er geen fuck aan
Dat kun je dan tegen alle auto's zeggen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 02:08 schreef CasB het volgende:
Ik ben voor
Ga maar lekker in de oerwouden wonen als je per sé zo'n auto wil, hier heb je er geen fuck aan
Maar die zijn niet zo breed als die SUV's die niet normaal op een parkeerplaats passen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 08:06 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat kun je ook zeggen over sportwagens die 300km/u gaan, ook maa verbieden: je hebt er hier geen fuck aan
Mountainbikes moeten ook maar verboden worden, dit is Nederland, hier heb je geen bergen, dus je hebt er geen fuck aan
ik rij dagelijks auto (een kleine Nissan Micra) en ik heb me werkelijk nog nooit geirriteerd aan een SUV, sterker nog, tot gister vielen die dingen mij persoonlijk niet eens op. Een corvette staar je nog na, maar een SUV, dat is tegenwoordig gewoon zo'n standaard gezinsauto. Ze ogen wat logger, voornamelijk in de hoogte, maar als we het dan toch over belemmeren gaan hebben: bestelbusjes, vrachtauto's van allerlei maten blokkeren het gezicht net zoveel, vaak wel meer. En ja, qua lengte doen ze niet onder voor de gemiddelde stationwagon. Eigenlijk zijn het stationwagons, alleen dan wat hoger...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 13:27 schreef CasB het volgende:
[..]
Maar die zijn niet zo breed als die SUV's die niet normaal op een parkeerplaats passen.
En je kunt niet over zo'n auto heen kijken en daardoor is het bij kruispunten nogal lastig om overzicht te houden...
De gevolgen bij een ongeluk met een SUV zijn wel ernstiger. En aangezien het risico gelijk is aan kans maal gevolg, neemt het risico dus toe.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 13:50 schreef MikeyMo het volgende:
Het gevaar-aspect is al verworpen: volgens mij zijn die auto's niet vaker betrokken bij ongelukken dan andere auto's Mocht men vallen over de zgn Bull-bar, laat dan opnemen dat er een bull-bar verbod moet komen.
ongeveer elke sportauto die de 300 haalt of nadert is ook minstens 1.85m breedquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 13:27 schreef CasB het volgende:
[..]
Maar die zijn niet zo breed als die SUV's die niet normaal op een parkeerplaats passen.
En je kunt niet over zo'n auto heen kijken en daardoor is het bij kruispunten nogal lastig om overzicht te houden...
De meeste grotere sedans zoals een Mercedes E en BMW5 zijn ongeveer even breed. De S, 7 en A8 zijn vaak zelfs breder.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 13:27 schreef CasB het volgende:
[..]
dan zeg ik: verbied die bullbar, dat is het voornaamste heikel punt lijkt me. Maar ja, als mensen tegen een boom rijden beschermt zo'n bull bar ze juist weer...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 17:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
De gevolgen bij een ongeluk met een SUV zijn wel ernstiger. En aangezien het risico gelijk is aan kans maal gevolg, neemt het risico dus toe.
Wahahahha ja tuurlijkquote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:17 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nou, ik vind er dus werkelijk niets aan aan die Amerikaanse boevenwagens. Het zijn motoren omhult met wat blik en vier wielen. Europeanen en Aziaten die maken tenminste auto's. Alle technische snufjes op autogebied komen uit de Europese/Japanse autoindustrie.
Jaren 50/60 ja.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 23:47 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Wahahahha ja tuurlijkAmerikanen haden in 1965 al bijna alles standaard electrisch waar komt de cruise control vandaan ? Juist USA. Airco ook zo'n handige amerikaanse uitvinding maar ok als jij denkt dat alles uit europa komt ga je gang
![]()
En dan nog maar te zwijgen over inklapbare metalen daken die er in de jaren 50 al waren en waar mercedes nu pas mee komt
uiteindelijk kun je dus gewoon de best of both worlds hebbenquote:Op zondag 24 oktober 2004 02:13 schreef Steijn het volgende:
[..]
Jaren 50/60 ja.We zitten nu in 2004. Allerlei gadgets daar zijn de Amerikanen wel goed in maar qua techniek blijven ze ver achter.
quote:GroenLinks: Overal ban op terreinwagen
door Roelien Wierstra
DEN HAAG - GroenLinks wil alle lokale raadsfracties stimuleren om zo veel mogelijk door te gaan om zware terreinwagens, ook wel 'P.C. Hoofttractoren' of 'asobakken' genoemd, uit steden en dorpen te weren.
Na Nijmegen wil nu ook de GroenLinks-fractie van buurgemeente Arnhem een motie indienen om grote terreinwagens uit de stad te verbannen. De gemeenteraadsfractie van GroenLinks in Den Haag gaat vandaag vergaderen over het plan om ook een parkeerverbod voor grote, luxe terreinwagens in te voeren. De Arnhemse coalitie die bestaat uit PvdA, CDA, GroenLinks en Zuid-Centraal, is in meerderheid tegen de plannen. Volgens Theo Theij- se, fractievoorzitter van VVD, is het een "absurd plan" om nu ook in Arnhem de boel op stelten te zetten. De VVD wil haar coalitiegenoten zo snel mogelijk op het "dogmatische gedrag" van GroenLinks aanspreken. PvdA, de grootste partij, steunt het plan evenmin.
Het weren van terreinwagens is volgens de PvdA in Arnhem een zaak van de nationale overheid. Volgens de Nijmeegse GroenLinks-fractievoorzitter Wouter van Eck heeft uiteindelijk de raad de laatste stem. Door de mediahype is de kern van de motie volgens hem verdraaid. "We hebben niet gepleit voor afschaffing van grote terreinwagens. Het is onze intentie dat alleen het stadscentrum wordt gevrijwaard van dergelijke milieuvervuilende en verkeersonveilige wagens." Het Nijmeegs college legde vlak voor het weekeinde een motie van de gemeenteraad om terreinwagens uit de Waalstad te weren, resoluut naast zich neer.
Behalve dat het juridisch niet mogelijk is, brengt de uitvoering van de motie volgens het college de onderliggende doelen niet dichterbij. Minister Peijs (Verkeer) gaf twee weken geleden op verzoek van GroenLinks al aan te onderzoeken of grote terreinwagens gevaarlijk zijn. De bewindsvrouw bekijkt onder meer of de zogenoemde koeienvangers, de stalen bumpers op de voorkant, verboden moeten worden. GroenLinks Tweede-Kamerlid Wijnand Duyvendak ziet het liefst dat auto's die breder zijn dan 1,90 meter en/of langer zijn dan 5 meter dubbel parkeergeld betalen en helemaal geen vergunning meer kunnen krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |