En waarom? Wat wil je ermee bereiken?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:06 schreef Harry_Sack het volgende:
1. harde valuta
2. gematigde inflatie (?)
3. werkgelegenheid
4. solide overheidsfinancien
5. 'hoger inkomen'/ koopkracht
6. economische voorspoed
7. winsten / omzet bedrijven
8. hogere beurskoersen
8. privatisering/liberaliseren
een beter leven enzoquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:09 schreef George-Butters het volgende:
[..]
En waarom? Wat wil je ermee bereiken?
Ja, dat is duidelijk een overheidstaak. Maar niet heus.quote:7. Winsten/omzet bedrijven
[..]
9. Hogere beurskoersen
Nee hoor, helemaal niet tegenstrijdig.quote:1. Hoger inkomen/koopkracht
..
6. Gematigde inflatie
Ik niet. Een minimum aan subsidies als het aan mij ligt. Lees anders dit nog even door.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:19 schreef Drugshond het volgende:
Ik mis de subsidie pot en ontwikkelingsgeld nog
van http://www.meervrijheid.nl/ph-sinterklaasstaat.htmquote:Zo betalen vegetariërs mee aan de intensieve varkenshouderij. Nertsenfokkers moeten financiële steun verlenen aan milieulobby's die op hun ondergang uit zijn en bij tijd en wijle zelfs hun bedrijf in brand steken. Vrome katholieken moeten meebetalen aan abortusklinieken. Werkende jongeren moeten de universitaire studie van hun intellectuele leeftijdgenoten helpen bekostigen. En tante Mien uit de Jordaan moet dokken voor de opera-kaartjes van de grachtengordel.
...
Waarom wordt de Nederlandse Dambond gesubsidieerd en de Nederlandse Backgammon Federatie niet? Waarom moeten die arme triktrakkers, naast hun eigen hobby, ook nog de hobby van de dammers bekostigen? Waarom worden sportkantines met subsidie in staat gesteld de horeca oneerlijke concurrentie aan te doen? Wat is daar zo rechtvaardig aan?
Discussiequote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:19 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Ja, dat is duidelijk een overheidstaak. Maar niet heus.
[..]
Nee hoor, helemaal niet tegenstrijdig.
Dat hoort bij solide overheidsfinancien.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:19 schreef Drugshond het volgende:
Ik mis de subsidie pot en ontwikkelingsgeld nog
Ik had het over de overheid in het algemeen niet de Nederlandse.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 17:29 schreef FlipBis het volgende:
Wat een loos rijtje. Ze zijn allemaal onderling afhankelijk of de overheid heeft op de meeste een relatief lage invloed. De rol van de ECB die aanzienlijk is bij een hoop punten, wordt nergens genoemd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |