Nou we hebben in de groep "werktijd" In die tijd kan je dus je vraag stellen of een probleem voorleggen.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:58 schreef Wolkje het volgende:
Ga je het in de groep gooien of met een van de begeleiders (of allebei) overleggen?
Waarom niet in de groep?quote:Op maandag 16 mei 2005 22:05 schreef Wolkje het volgende:
Ik zou het zelf voor of na afloop (evt. in de pauze) van de therapie overleggen, omdat je dat echt even tijd hebt voor jouw probleem.
Míj is verteld dat je niet te snel moet stoppen met AD. Stelregel: je moet je minimaal 3 maanden echt oké voelen, voordat je kunt stoppen, met een minimum van 6 tot 9 maanden (in totaal dus).quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:26 schreef penelopeia het volgende:
Ik heb met m'n huisarts afgesproken dat ik na drie maanden zou stoppen met AD en overgaan op Sint Janskruid, nog zo'n 5 dagen of zo, en dan zijn de drie maanden vol.
Lijkt me wel nuttig om dat wel uit te zoeken.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 21:29 schreef penelopeia het volgende:
Ow ja, vergeten te vertellen dat ik wel gesprekken heb met een of ander councelings persoon, maar ik kan nu niet zeggen dat ik daar zoveel aan heb.
In Belgie betaal je de huisarts gewoon handje contantje en je medicijnen ook (wel op recept natuurlijk). Dus ik dok alles zelf, kan het waarschijnlijk wel terugkrijgen van de verzekering, maar heb dat nog niet uitgezocht.
Kijk ongelooflijk uit met de combinatie AD en St. Janskruid!quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:26 schreef penelopeia het volgende:
Hoi,
Ik kwam toevallig via google op dit topic terecht, en heb het met zeer veel interesse gelezen.
Ik slik nu bijna drie maanden AD, doorverwezen door studentenpastor naar de huisarts. Ik slik Serlain, daar heb ik in dit topic nog niets over gelezen. Iemand hiermee bekend? Ik ben Nederlands, maar ik studeer in Belgie, en ben dus ook naar een Belgische huisarts geweest. Misschien heeft dat er iets mee te maken.
In het begin veel last van bijwerkingen gehad, maar de AD sloegen al na drie weken aan of zo. Mijn ouders zijn alleen heel erg tegen AD (ik ben 19, woon wel op kamers maar (financieel) nog wel (deels) afhankelijk van m'n ouders. Zij vonden dat ik moet stoppen met AD en overgaan op Sint Janskruid. Ik heb met m'n huisarts afgesproken dat ik na drie maanden zou stoppen met AD en overgaan op Sint Janskruid, nog zo'n 5 dagen of zo, en dan zijn de drie maanden vol. Ik durf eigenlijk niet goed, want pas was ik het weekend thuis en had ik m'n AD vergeten, en heb ik Sint Janskruid geslikt. (iedereen is thuis aan het Sint Janskruid). Ik voelde me weer helemaal wegglijden in depressiviteit en had last van afkickverschijnselen (licht in m'n hoofd, duizelig, het gevoel alsof de wereld niet reeel was). Dus vraag ik het me af of het een goed idee is om overte gaan op Sint Janskruid. Graag jullie mening.
Hoezo? Is er wat gebeurd dan?quote:Op woensdag 18 mei 2005 23:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zou eens moeten leren dat alcohol en AD geen ideale combinatie is.
Zeker niet een aantal dagen achtereen...
Een vuist in mijn schedel die zich een weg naar buiten probeert te boksen en een hoop verdwaalde gedachtes en gevoelens...quote:
Teveel alcohol is niet goed neequote:Op woensdag 18 mei 2005 23:59 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Een vuist in mijn schedel die zich een weg naar buiten probeert te boksen en een hoop verdwaalde gedachtes en gevoelens...
Maar ik ben vanaf vandaag weer op mijn weg terug.
Morgen wordt vast een hele mooie dag. Wat jij?
Je slikt dus AD, soms ietwat alcohol en je gaat weleens stappen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 00:20 schreef Vava het volgende:
[..]
Teveel alcohol is niet goed neemaar af en toe een paar glaasjes heeft bij mij nooit verkeerd uitgewerkt. Ik ben wel een keer onterecht beschuldigd van teveel drinken in combinatie met AD maar dat bleek dus een voedselvergiftiging te zijn (bedorven Filet Americain
) in een disco, op een brancard de disco uitgevoerd en met de ziekenauto thuis gebracht.
Ik had toen 2 wijntjes op dus daar kan het echt niet door gekomen zijn![]()
En morgen wordt zeler een mooie dagwerken
![]()
Ik slik inderdaad AD en ik weet dat ik minder goed tegen alcohol kan dan voor ik AD slikte. Nou kon ik er vrij goed tegen en kan ik nu ook nog best wat drinken voor ik er last van krijg maar sinds ik AD slik kan ik wel minder drinken dan daarvoor. Nu drink ik maximaal 4 alcoholische drankjes als ik uitga en tussendoor drink ik water. Ik drink nu ongeveer 1 keer per week alcohol. Als ik het bij maximaal 4 drankjes hou merk ik niet dat ik ben uitgeweest (ik drink dan wel steeds hetzelfde dus geen dingen door elkaar).quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:22 schreef onbrokenwings het volgende:
[..]
Je slikt dus AD, soms ietwat alcohol en je gaat weleens stappen.
Of ga je iedere week uit.
Wat ik wil weten, hoe is je volgende dag of de dagen erna, merk jij dat je bent uitgeweest, geestelijk en lichaamlijk.
Ik weet van mezelf dat het meer energie vergt dan een gezond iemand.
Ik kan dus de volgende dag mezelf minder goed voelen.
Waarom zullen je ouders er niet blij mee zijn en waarom wil je geen AD maar Sint-Janskruid ?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:00 schreef penelopeia het volgende:
Gisteravond naar de dokter geweest. Was wel een behoorlijke tegenvaller. Ik had gedacht dat ik wel kon stoppen met AD en overgaan op Sint-Janskruid, maar omdat ik zo'n terugval had gehad toen ik AD 3 of 4 dagen niet had geslikt, moet ik nu nog op zijn minst 5 maanden doorgaan met AD. En daar heb ik dus niet zo heel veel zin in, bovendien zullen m'n ouders er nu ook niet bepaald blij mee zijn.
Mag ik gokken op stigma?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:30 schreef onbrokenwings het volgende:
[..]
Waarom zullen je ouders er niet blij mee zijn en waarom wil je geen AD maar Sint-Janskruid ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |