abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27066457
quote:
Op maandag 16 mei 2005 21:58 schreef Wolkje het volgende:

Ga je het in de groep gooien of met een van de begeleiders (of allebei) overleggen?
Nou we hebben in de groep "werktijd" In die tijd kan je dus je vraag stellen of een probleem voorleggen.
Dus ik denk dat ik maar eens werktijd ga aanvragen.
pi_27066519
Ik zou het zelf voor of na afloop (evt. in de pauze) van de therapie overleggen, omdat je dat echt even tijd hebt voor jouw probleem.
  maandag 16 mei 2005 @ 22:06:53 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27066579
quote:
Op maandag 16 mei 2005 22:05 schreef Wolkje het volgende:
Ik zou het zelf voor of na afloop (evt. in de pauze) van de therapie overleggen, omdat je dat echt even tijd hebt voor jouw probleem.
Waarom niet in de groep?
Anderen kunnen er toch ook een visie op hebben?
Al dan niet fris?
En tijdens een groepssessie is er toch ook tijd voor individuen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27066801
Natuurlijk, dat is zeker zo.
Maar ook ieder eetprobleem is verschillend en heeft een iets andere aanpak nodig.
Maar ik bedenk me opeens dat de groep die ik doe ook helemaal niet probleem-specifiek is,
dus het doet er helemaal niet toe wat ik zou doen. Mijn geval is gewoon niet hetzelfde als de
anderen waar ik mee in groepstherapie zit, dus dat is een hele andere situatie.

I'm sorry, ik redeneerde nogal vanuit mijn eigen geval.
pi_27074234
Ik kan het inderdaad apart doen of in die werktijd. Maar aangezien ik heel mijn verleden al in de groep heb gegooid (wat trouwens wel heel lastig was) weet echt iedereen wat er speelt. Dus het kan inderdaad zijn dat mensen er een andere visie op hebben want ze weten hoe ik in elkaar steekt.

Maar ik vind het ook weer zo heftig om over AD te beginnen, ik kijk wel wat ik vanavond doe
pi_27085203
Hoi,

Ik kwam toevallig via google op dit topic terecht, en heb het met zeer veel interesse gelezen.
Ik slik nu bijna drie maanden AD, doorverwezen door studentenpastor naar de huisarts. Ik slik Serlain, daar heb ik in dit topic nog niets over gelezen. Iemand hiermee bekend? Ik ben Nederlands, maar ik studeer in Belgie, en ben dus ook naar een Belgische huisarts geweest. Misschien heeft dat er iets mee te maken.
In het begin veel last van bijwerkingen gehad, maar de AD sloegen al na drie weken aan of zo. Mijn ouders zijn alleen heel erg tegen AD (ik ben 19, woon wel op kamers maar (financieel) nog wel (deels) afhankelijk van m'n ouders. Zij vonden dat ik moet stoppen met AD en overgaan op Sint Janskruid. Ik heb met m'n huisarts afgesproken dat ik na drie maanden zou stoppen met AD en overgaan op Sint Janskruid, nog zo'n 5 dagen of zo, en dan zijn de drie maanden vol. Ik durf eigenlijk niet goed, want pas was ik het weekend thuis en had ik m'n AD vergeten, en heb ik Sint Janskruid geslikt. (iedereen is thuis aan het Sint Janskruid). Ik voelde me weer helemaal wegglijden in depressiviteit en had last van afkickverschijnselen (licht in m'n hoofd, duizelig, het gevoel alsof de wereld niet reeel was). Dus vraag ik het me af of het een goed idee is om overte gaan op Sint Janskruid. Graag jullie mening.
pi_27086235
Je mag toch zeker wel zelf beslissen of je AD wil gebruiken of niet?! Ik heb zelf eens Sint Janskruid geprobeerd, bij mij hielp het toen der tijd weinig maar dat zal bij iedereen verschillend zijn.Maar 3mnd AD slikken zonder verder iets aan het onderliggende probleem te doen zal zowiezo weinig helpen als je stopt zullen je klachten waarschijnlijk weer terug komen.Ik zou het als ik jou was gewoon met je huisarts bespreken eventueel met je ouders erbij hoe en wat je het beste kunt doen.
01-08-2008
pi_27086727
je ouders hoeven (in Nederland iig) niet te weten dat jij AD slikt, dat gaat via je ziektekosten verzekering, merken ze niks van.

Verder kan ik je geen advies geven over sint janskruid, nog nooit geprobeerd namelijk.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 19:04:22 #284
11682 Moonah
Jolie femme
pi_27092610
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 15:26 schreef penelopeia het volgende:
Ik heb met m'n huisarts afgesproken dat ik na drie maanden zou stoppen met AD en overgaan op Sint Janskruid, nog zo'n 5 dagen of zo, en dan zijn de drie maanden vol.
Míj is verteld dat je niet te snel moet stoppen met AD. Stelregel: je moet je minimaal 3 maanden echt oké voelen, voordat je kunt stoppen, met een minimum van 6 tot 9 maanden (in totaal dus).
En St.Janskruid is bv in Duitsland alleen verkrijgbaar op recept, dus onderschat de impact daarvan niet. Vinden je ouders dat soms beter omdat het 'natuurlijk' is?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_27092785
Ik slik citalopram en het bevalt wel. Ik heb sinds ik het slik geen last meer van paniekaanvallen en uit voorzorg wil ik het best nog een tijdje slikken. Kan alleen misschien wel van 40 naar 20. Maar donderdag eerst maar eens van mn antipsychotica af, dan schieten we al lekker op.
pi_27097715
Ow ja, vergeten te vertellen dat ik wel gesprekken heb met een of ander councelings persoon, maar ik kan nu niet zeggen dat ik daar zoveel aan heb.
In Belgie betaal je de huisarts gewoon handje contantje en je medicijnen ook (wel op recept natuurlijk). Dus ik dok alles zelf, kan het waarschijnlijk wel terugkrijgen van de verzekering, maar heb dat nog niet uitgezocht.
pi_27099266
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 21:29 schreef penelopeia het volgende:
Ow ja, vergeten te vertellen dat ik wel gesprekken heb met een of ander councelings persoon, maar ik kan nu niet zeggen dat ik daar zoveel aan heb.
In Belgie betaal je de huisarts gewoon handje contantje en je medicijnen ook (wel op recept natuurlijk). Dus ik dok alles zelf, kan het waarschijnlijk wel terugkrijgen van de verzekering, maar heb dat nog niet uitgezocht.
Lijkt me wel nuttig om dat wel uit te zoeken.
Ik heb zelf ook overwogen om mn medicatie dan maar contant te betalen, zodat mijn ouders er in ieder geval niet achter zouden komen, maar dat is geen doen.
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:58:18 #288
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_27111918
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 15:26 schreef penelopeia het volgende:
Hoi,

Ik kwam toevallig via google op dit topic terecht, en heb het met zeer veel interesse gelezen.
Ik slik nu bijna drie maanden AD, doorverwezen door studentenpastor naar de huisarts. Ik slik Serlain, daar heb ik in dit topic nog niets over gelezen. Iemand hiermee bekend? Ik ben Nederlands, maar ik studeer in Belgie, en ben dus ook naar een Belgische huisarts geweest. Misschien heeft dat er iets mee te maken.
In het begin veel last van bijwerkingen gehad, maar de AD sloegen al na drie weken aan of zo. Mijn ouders zijn alleen heel erg tegen AD (ik ben 19, woon wel op kamers maar (financieel) nog wel (deels) afhankelijk van m'n ouders. Zij vonden dat ik moet stoppen met AD en overgaan op Sint Janskruid. Ik heb met m'n huisarts afgesproken dat ik na drie maanden zou stoppen met AD en overgaan op Sint Janskruid, nog zo'n 5 dagen of zo, en dan zijn de drie maanden vol. Ik durf eigenlijk niet goed, want pas was ik het weekend thuis en had ik m'n AD vergeten, en heb ik Sint Janskruid geslikt. (iedereen is thuis aan het Sint Janskruid). Ik voelde me weer helemaal wegglijden in depressiviteit en had last van afkickverschijnselen (licht in m'n hoofd, duizelig, het gevoel alsof de wereld niet reeel was). Dus vraag ik het me af of het een goed idee is om overte gaan op Sint Janskruid. Graag jullie mening.
Kijk ongelooflijk uit met de combinatie AD en St. Janskruid!
Bekijk deze link maar eens. En deze ook.
Dan heb je namelijk de kans dat je een serotonine syndroom krijgt. Dit was het gevoel dus dat je hebt gehad, ik kan er ook over meepraten.
Dat was toevallig ook met combi citalopram en hypericum (st. Janskruid)
Ik weet niet of je familie Bach remedies gebruikt? Vooral de Bach Rescue remedy dan. Die moet je dus niet icm je AD slikken.

En 100% zeker weten doe ik het niet, maar ALS je stopt, (en bespreek dat met je arts, laat je oordeel niet afhangen van je ouders, laat anders je arts contact opnemen met je ouders), toch in ieder geval 24 uur laten zitten tussen de AD en Hypericum..
Bottomline: Het gaat erom waar jij je prettig bij voelt ...
(Citalopram moet eerst uit je bloed zijn voordat je andere dingen gaat slikken!)

[ Bericht 1% gewijzigd door knokkels op 18-05-2005 12:12:34 ]
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:49:00 #289
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_27135711
Ik zou eens moeten leren dat alcohol en AD geen ideale combinatie is.
Zeker niet een aantal dagen achtereen...
...dass wir fliegen.
pi_27135826
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 23:49 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik zou eens moeten leren dat alcohol en AD geen ideale combinatie is.
Zeker niet een aantal dagen achtereen...
Hoezo? Is er wat gebeurd dan?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 18 mei 2005 @ 23:59:29 #291
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_27136000
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 23:53 schreef Vava het volgende:

[..]

Hoezo? Is er wat gebeurd dan?
Een vuist in mijn schedel die zich een weg naar buiten probeert te boksen en een hoop verdwaalde gedachtes en gevoelens...

Maar ik ben vanaf vandaag weer op mijn weg terug.
Morgen wordt vast een hele mooie dag. Wat jij?
...dass wir fliegen.
pi_27136546
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 23:59 schreef De-oneven-2 het volgende:

[..]

Een vuist in mijn schedel die zich een weg naar buiten probeert te boksen en een hoop verdwaalde gedachtes en gevoelens...

Maar ik ben vanaf vandaag weer op mijn weg terug.
Morgen wordt vast een hele mooie dag. Wat jij?
Teveel alcohol is niet goed nee maar af en toe een paar glaasjes heeft bij mij nooit verkeerd uitgewerkt. Ik ben wel een keer onterecht beschuldigd van teveel drinken in combinatie met AD maar dat bleek dus een voedselvergiftiging te zijn (bedorven Filet Americain ) in een disco, op een brancard de disco uitgevoerd en met de ziekenauto thuis gebracht.
Ik had toen 2 wijntjes op dus daar kan het echt niet door gekomen zijn

En morgen wordt zeler een mooie dag werken
Let's plant a tree
pi_27146038
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 00:20 schreef Vava het volgende:

[..]

Teveel alcohol is niet goed nee maar af en toe een paar glaasjes heeft bij mij nooit verkeerd uitgewerkt. Ik ben wel een keer onterecht beschuldigd van teveel drinken in combinatie met AD maar dat bleek dus een voedselvergiftiging te zijn (bedorven Filet Americain ) in een disco, op een brancard de disco uitgevoerd en met de ziekenauto thuis gebracht.
Ik had toen 2 wijntjes op dus daar kan het echt niet door gekomen zijn

En morgen wordt zeler een mooie dag werken
Je slikt dus AD, soms ietwat alcohol en je gaat weleens stappen.
Of ga je iedere week uit.

Wat ik wil weten, hoe is je volgende dag of de dagen erna, merk jij dat je bent uitgeweest, geestelijk en lichaamlijk.
Ik weet van mezelf dat het meer energie vergt dan een gezond iemand.

Ik kan dus de volgende dag mezelf minder goed voelen.
pi_27159161
Ik heb al heel wat gehoord over de combinatie AD en alcohol, maar ik merk bij mezelf dat ik eerder minder snel aangeschoten raak. Maar dat komt denk ik omdat ik in het begin van het jaar nauwelijks dronk, en nu ben ik er meer aan gewend geraakt. Ik drink nog steeds niet meer dan twee (heel zelden drie) glazen per avond, maar eerst voelde ik het nog wel eens in m'n benen na twee wijntjes.
Ik ga vanavond om 9 uur naar de dokter, dus ben benieuwd wat die te zeggen heeft. (In Belgie kun je naar de dokter wanneer je maar wil, echt ideaal).
  donderdag 19 mei 2005 @ 19:20:05 #295
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_27160063
Nee, een paar glazen kan natuurlijk geen kwaad..
...dass wir fliegen.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 00:23:01 #296
21503 Vava
Zoix!!
pi_27172138
quote:
Op donderdag 19 mei 2005 12:22 schreef onbrokenwings het volgende:

[..]

Je slikt dus AD, soms ietwat alcohol en je gaat weleens stappen.
Of ga je iedere week uit.

Wat ik wil weten, hoe is je volgende dag of de dagen erna, merk jij dat je bent uitgeweest, geestelijk en lichaamlijk.
Ik weet van mezelf dat het meer energie vergt dan een gezond iemand.

Ik kan dus de volgende dag mezelf minder goed voelen.
Ik slik inderdaad AD en ik weet dat ik minder goed tegen alcohol kan dan voor ik AD slikte. Nou kon ik er vrij goed tegen en kan ik nu ook nog best wat drinken voor ik er last van krijg maar sinds ik AD slik kan ik wel minder drinken dan daarvoor. Nu drink ik maximaal 4 alcoholische drankjes als ik uitga en tussendoor drink ik water. Ik drink nu ongeveer 1 keer per week alcohol. Als ik het bij maximaal 4 drankjes hou merk ik niet dat ik ben uitgeweest (ik drink dan wel steeds hetzelfde dus geen dingen door elkaar).

Voor ik AD slikte kon ik wel meer hebben dan nu.
Let's plant a tree
pi_27178319
Gisteravond naar de dokter geweest. Was wel een behoorlijke tegenvaller. Ik had gedacht dat ik wel kon stoppen met AD en overgaan op Sint-Janskruid, maar omdat ik zo'n terugval had gehad toen ik AD 3 of 4 dagen niet had geslikt, moet ik nu nog op zijn minst 5 maanden doorgaan met AD. En daar heb ik dus niet zo heel veel zin in, bovendien zullen m'n ouders er nu ook niet bepaald blij mee zijn.
pi_27178483
het oordeel van je ouders is in zo'n beslissing m.i. niet belangrijk.
AD slik je over het algemeen voor een langere periode dan 3 maanden.
Ik zit zelf op 2 en een half jaar, en ik ben nu heel geleidelijk aan het afbouwen.
Ik zit nu op een vrij lage dosis, en daar blijf ik voorlopig waarschijnlijk nog wel even op.
Wat is voor jou (dus niet voor je ouders) het voordeel van St janskruid boven AD, denk je?
En wat is er erg aan om nog een tijdje AD te blijven gebruiken?
pi_27179204
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:00 schreef penelopeia het volgende:
Gisteravond naar de dokter geweest. Was wel een behoorlijke tegenvaller. Ik had gedacht dat ik wel kon stoppen met AD en overgaan op Sint-Janskruid, maar omdat ik zo'n terugval had gehad toen ik AD 3 of 4 dagen niet had geslikt, moet ik nu nog op zijn minst 5 maanden doorgaan met AD. En daar heb ik dus niet zo heel veel zin in, bovendien zullen m'n ouders er nu ook niet bepaald blij mee zijn.
Waarom zullen je ouders er niet blij mee zijn en waarom wil je geen AD maar Sint-Janskruid ?
  vrijdag 20 mei 2005 @ 15:14:54 #300
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_27186978
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 11:30 schreef onbrokenwings het volgende:

[..]

Waarom zullen je ouders er niet blij mee zijn en waarom wil je geen AD maar Sint-Janskruid ?
Mag ik gokken op stigma?
Mijn welgemeende excuses, mocht ik het fout hebben

Het klinkt natuurlijk wel anders, lichter:
Ja mijn zoon gebruikt AD
of
Ja mijn zoon gebruikt St. Janskruid

http://www.vita-send.nl/stjanskruid.htm
De belangrijkste indicatie in de meeste studies waren lichte tot matige depressieve verschijnselen.

Vier studies werden opgezet om tests uit te voeren voor de behandeling van zware depressiviteit.

Bij verschillende onderzoeken werd een verbetering waargenomen van de voornaamste symptomen van een depressie (stemming, afname van levenslust , gebrek aan slaap, concentratie en bepaalde lichamelijke klachten.)

Bij diverse studies werd de werkzaamheid onderzocht van Sint Janskruid t.o.v. een placebo en antidepressiva als amitriptyline, imipramine, mapotriptiline ,fluoxetine, sertraline en paroxetine.

Daaruit kwam evident naar voren dat Sint Janskruidextracten effectief zijn bij de bestrijding van milde tot matige depressiviteit. Echter niet bij langdurige zware depressiviteit.

----
Lees deze link ook even

[ Bericht 49% gewijzigd door knokkels op 20-05-2005 15:36:02 ]
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')