abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:45:07 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22639079
Ok, aanbevelingen voor restaurants in alle mogelijke plaatsen hebben we reeds. Dit topic is bedoeld om je mede-fokkers te waarschuwen voor klunzige obers, verzuurde wijn, te hoge rekeningen, vies bestek, luide muziek, ellelange wachttijden, fantasieloze koks, gesmolten ijs, bevroren tournedos en wormen in je eten...

Kortom: slechte restaurants, hier verzamelen!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 13:48:42 #2
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22639182
Mijn eigen eerste bijdrage heb ik net bij IENS zitten intypen en gaat over Brasserie de Euromast, Rotterdam. Recentelijk (?) opgeleukt door Jan des Bouvrie, geweldig uitzicht, maar géén succes!

Helaas moet ik me helemaal aansluiten bij het onderstaand commentaar. Wat immens zonde dat op zo'n prachtige lokatie, die zo geweldig is aangekleed, zo bar slecht wordt gepresteerd. De kaart ziet er niet eens zo slecht uit (prijzen redelijk, hoewel de kosten voor de euromast zelf er natuurlijk nog bijkomen!) , maar het eten is op zijn zachtst gezegd "matig". Ook wij hadden slechte ervaringen met de lam: veel te rauw! Bij terugsturen duurde het zo lang voor we wat terugkregen dat de rest van het gezelschap al was uitgegeten. Het bedroevendste was echter de slechte bediening. Niet eens onvriendelijk maar duidelijk gewoon slecht geïnstrueerd. Weinig kennis van wat er werkelijk op de menukaart staat, klunzig opdienen en afruimen (een grote stapel van de lege, vuile borden maken staat weinig professioneel) en in de stress schieten als er verzoeken worden gedaan buiten de menukaart om. Hier moet een manager héél hard aan de slag! De lokatie was zeer geschikt voor onze buitenlandse relaties, dachten wij. We horen het graag wanneer de kok en de floormanager hun zaakjes op orde hebben!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_22639526
ik heb er ook 1 in Rotterdam. waar misschien veel mensen verbaast over zijn

Sorgh en Hoop op de Witte de Withstraat
Ten eerste was het personeel alleen maar aan het kletsen. heel de zaak probeerde hun aandacht te trekken omdat ze uitgedroogd waren.

maar het ergste was dat ons (mijn vader en mijn) eten tot 2 keer toe koud was.
wij hadden het gemeld. en het werd mee terug genomen. na lang wachten (de rest had zijn eten al op) kregen we het terug was het nog koud. Nou dan ben je ons al kwijt als klant hoor.

daarna nog een half uur wachten voordat de tafel word afgeruimd en nog eens een kwartier voor we de rekening mochten betalen
pi_22639729
de Mac op schiphol , hamburgers niet te vreten, zonde van je euros!!
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 14:49:08 #5
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_22640284
de la place op haarlem is bagger. allemaal koude kaasbroodjes en meuk
pi_22640571
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 14:16 schreef flexje het volgende:
de Mac op schiphol , hamburgers niet te vreten, zonde van je euros!!
Het ging hier toch over restaurants??
pi_22640639
Ik vraag me af of we de mening van iemand die de mac al een restaurant vindt wel serieus moeten nemen...

Persoonlijk vind ik alle A&C restaurants waar ik tot nu toe gegeten heb, ver onder de maat. Duur, slechte bediening, waardeloze koks, voedsel van lage kwaliteit en vaak nog eens verkeerd klaar gemaakt ook. Huilen met de pet op.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 15:19:18 #8
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_22640805
Eetcafe Polly Maggoo in Tilburg (ja het is geen restaurant, ik weet het)

Je eet er een kipsate en die komt er een half uur nadat je het pand verlaten hebt langs dezelfde weg weer uit.

En andere poging daar te eten mislukte omdat, zo melde de oberin, de magnetron stuk was en daarom was de keuken dicht.....

kortom, ben je boulemisch.... dan kun je er gerust gaan eten, het scheelt je weer een vinger in je keel steken....
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_22642340
Mmh, ik heb ooit gegeten bij een italiaan op de singel in Amsterdam waar een muis door het restaurant liep, althans we hoopten dat het een muis was.
pi_22644521
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 15:09 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik vraag me af of we de mening van iemand die de mac al een restaurant vindt wel serieus moeten nemen...

Persoonlijk vind ik alle A&C restaurants waar ik tot nu toe gegeten heb, ver onder de maat. Duur, slechte bediening, waardeloze koks, voedsel van lage kwaliteit en vaak nog eens verkeerd klaar gemaakt ook. Huilen met de pet op.
Dezelfde ervaring heb ik met van der Valk restaurants waar ik gegeten heb......stokkige asperges kortom teveel om op te noemen. Vreetschuren zijn het
pi_22650884
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 13:48 schreef Hik het volgende:
Mijn eigen eerste bijdrage heb ik net bij IENS zitten intypen en gaat over Brasserie de Euromast, Rotterdam. Recentelijk (?) opgeleukt door Jan des Bouvrie, geweldig uitzicht, maar géén succes!

Helaas moet ik me helemaal aansluiten bij het onderstaand commentaar. Wat immens zonde dat op zo'n prachtige lokatie, die zo geweldig is aangekleed, zo bar slecht wordt gepresteerd. De kaart ziet er niet eens zo slecht uit (prijzen redelijk, hoewel de kosten voor de euromast zelf er natuurlijk nog bijkomen!) , maar het eten is op zijn zachtst gezegd "matig". Ook wij hadden slechte ervaringen met de lam: veel te rauw! Bij terugsturen duurde het zo lang voor we wat terugkregen dat de rest van het gezelschap al was uitgegeten. Het bedroevendste was echter de slechte bediening. Niet eens onvriendelijk maar duidelijk gewoon slecht geïnstrueerd. Weinig kennis van wat er werkelijk op de menukaart staat, klunzig opdienen en afruimen (een grote stapel van de lege, vuile borden maken staat weinig professioneel) en in de stress schieten als er verzoeken worden gedaan buiten de menukaart om. Hier moet een manager héél hard aan de slag! De lokatie was zeer geschikt voor onze buitenlandse relaties, dachten wij. We horen het graag wanneer de kok en de floormanager hun zaakjes op orde hebben!

Bah! Sorry, ik weet dat dit een klaagtopic is, maar wat 'n mierenneukerij zeg! Vooral het stukje over personeel is werkelijk te onaardig om te lezen gewoon, de arrogantie druipt van 't berichtje af.. Sorry hoor, even klagen op klagen tussendoor..
pi_22650940
Het Nachtrestaurant in Utrecht. Lees de recensie op IENS.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_22656315
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 23:32 schreef Meneer_Aart het volgende:
Ik kom hier om iets te lezen over slechte restaurants en niet om een verwijzing te krijgen naar een andere site waar ik moet zoeken naar de recensie.
Dus kom maar op met de complete link naar recensie of zet de complete lap tekst hier neer.

pi_22656323
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 23:32 schreef Meneer_Aart het volgende:
Wat is IENS? Een link zou niet gek zijn, en zou het niet veel leuker zijn als je je recensie ook gewoon hier neer zet.
pi_22658000
Bojo's, Indonesich restaurant in amsterdam. Liep een kakkerlakachtig beest tussen de houten schrootjes op de muur naast de tafel. ( Is wel al 10 jaar gelden, wie weet bestaat het restaurant al lang niet meer)

En Manzano, ( spaans tapas) koud hoofdgerecht en slechte bediening.

Eetcafe bij mij om de hoek, aangebrand eten. Moet daar noodgedwongen eten omdat ik mijn huissleutels vergeten had en moest wachten. Slecht idee.
pi_22658300
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 15:19 schreef DoctorB het volgende:

Je eet er een kipsate en die komt er een half uur nadat je het pand verlaten hebt langs dezelfde weg weer uit.

En andere poging daar te eten mislukte omdat, zo melde de oberin, de magnetron stuk was en daarom was de keuken dicht.....

kortom, ben je boulemisch.... dan kun je er gerust gaan eten, het scheelt je weer een vinger in je keel steken....
Ik heb er een paar dagen geleden nog kipsate gegeten en die was heerlijk Met kroepoek en uitjes Dus ik ben het niet eens met deze bijdrage

Maar ze hebben de pizza's van het menu gehaald

----
Voor de rest ken ik alleen een slecht restaurant in Wenen. Het eten was wel goed, maar de ober Chagrijnig stuk vreten was het. We hebben geen fooi gegeven En een slechte pizzeria in Venetië. Veel te duur en relatief gezien slechte kwaliteit.
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:57:42 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22659470
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 23:30 schreef Ventje83 het volgende:

[..]

Bah! Sorry, ik weet dat dit een klaagtopic is, maar wat 'n mierenneukerij zeg! Vooral het stukje over personeel is werkelijk te onaardig om te lezen gewoon, de arrogantie druipt van 't berichtje af.. Sorry hoor, even klagen op klagen tussendoor..

Het spijt me heel erg, maar ik heb zélf in de bediening gewerkt en weet dus dat het écht niet zo moeilijk is om het beter te doen. Als je in een redelijk posh restaurant gaat eten, met zakenrelaties, dan verwacht je niet dat je rauw eten krijgt en een ober die staat te klunzen.
Omdát ik zelf in de bediening heb gewerkt ben ik enerzijds zéér vergevingsgezind naar bediening toe, zaken kunnen nu eenmaal tegen zitten! In dit geval, en dat heb ik ook duidelijk opgeschreven, was de klunzigheid met name veroorzaakt door een slechte opleiding (ik heb ook tijden staan trainen met borden in de keuken voor ze me op klanten loslieten en kreeg overhoringen over de zaken die op de menukaart stonden! ) en dús door de manager. Anderzijds: als ik zaken zie die zeer eenvoudig beter kunnen, in een zaak die zich op bepaalde dingen laat voorstaan (ik heb het hier niet over een eetcafé!), dan zég ik daar wat van en als het dan vervolgens nóg niet goed gaat...tja... dán schrijf ik zo'n stukje!
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 13:58:12 #18
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22659477
Oh, by the way... het is niet zo moeilijk als het lijkt: www.iens.nl
pi_22660033
http://www.iens.nl/restaurantsVan/Utrecht/restaurant.htms?r=3253

1. Het grote voordeel van Het Nachtrestaurant is dat er tot laat gegeten kan worden, en daar is alles mee gezegd. De inrichting is in principe aardig (lage tafels, ligbanken, mediterrane sfeer), maar zorgt wel voor een hoog kijken en bekeken worden-gehalte, waar een gedeelte van het publiek gretig gebruik van maakt. De bediening is vreselijk: arrogant en zo traag dat we ons af begonnen te vragen wat exact de opzet was van dit restaurant. Uiteindelijk kregen we een uitgebreide kaart waarop je tapas kunt aankruisen. Deze variëerden in kwaliteit van redelijk tot goed, m.n. de soep en chorizo sprongen er boven uit. Al met al geen aanrader.

2. Eten absoluut niet bijzonder (aioli zag eruit als oude mayonaise) en kleine porties en daarvoor dus te duur, slecht bediening met geen kennis van zaken (krijg de fles niet open en ik weet niet wat er in dat gerecht zit). Geen succes en geen aanrader dus.

3. Na binnenkomst leek het ons een gezellig restaurant hip maar niet te hip gewoon leuk dus. Maar toen begon de ellende pas. Na een half uur gezeten te hebben voordat er een ober was om zo vriendelijk te zijn om onze drankjes op te nemen had ik het al een beetje gehad. Maar uiteindelijk besloot ik om de zaak nog een tweede kans te geven. En boy hebben ze die verziekt zeg. Het eten was weinig voor veel geld en de bediening was beneden alle peil. Gewoon onbeschoft. nadat ik een praatje had gemaakt met de manager van wat later de manager van de zaak boven bleek te zijn en hij zei dat hij niks voor me kon doen en dat ik het maar met zijn collega moest bespreken hadden ze het helemaal gedaan. Dus een advies ga niet naar dit restaurant toe, ga alleen als je niks om service geeft en het niet erg vindt om een uur op je drankje te wachten

4. als je buitenom naar binnen wilt, kom je langs allerlei vuil etc. De ingang mag best wat meer onderhouden worden. Als je binnenkomt echter, ziet het er wel gezellig uit. Voorin leuke lage bankjes en meer achter wat echte eettafels. Alleen als je dan wilt gaan eten, wordt het gauw allemaal weer minder leuk. De bediening is te traag voor woorden (met de zaak niet eens half vol). Bestek moet je zelf maar gaan zoeken, borden krijg je zowiezo pas na 4 keer vragen, maar dan toch nog 1 te weinig. Dus na genoeg irritatie, wilden we uitleggen aan de manager dat dit niet kon en besloten hadden alleen hetgene wat reeds gebracht was (niet veel aangezien ze er traag zijn) te betalen en gelijk te vertrekken. Zonder excuses vond hij dat we maar moesten vertekken. Het eten was niet super slecht, maar voor de bedragen die je betaalt, heel ver ondermaats. De porties zijn te klein, en de kwaliteit te laag of de prijzen te hoog.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_22661036
alle AC-restaurants

ik vind dat echt afgrijselijke dingen....
Doei.
  zondag 17 oktober 2004 @ 10:34:37 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_22676243
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 15:37 schreef Faithy het volgende:
alle AC-restaurants

ik vind dat echt afgrijselijke dingen....
Idd leuk om te verzamelen als je gaat carpolen maar voor de verdere rest moet je er niet komen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_22676289
Opazzo Rotterdam, onkunding en onvriendelijk personeel.
pi_22692341
Italiaans restaurant in Baarn:
Bij binnenkomst wordt er gewuifd, je moet zelf maar een tafel zoeken.
Ik ben dol op rozemarijn, ik verwacht echter geen rozemarijnrest op m'n tafel.
De menukaarten zitten vol vlekken.
Ovenschotel van vriendin is gegratineerd, maar koud van binnen.
Op de wc ligt lege wc-papier rol, wat me doet afvragen wanneer er schoongemaakt is.
Wij waren de eerste gasten, laat dat duidelijk zijn.
Ik wilde koffie met een drankje, maar de ober had geen verstand van likeur ofzo.
Uiteindelijk kwam de baas met een voorstel van een likeur. Omdat ik een vrouw ben.......
Zijn voorstel van grappa met ruta was een schot in de roos. Toevalstreffer ja.

Afgezien van deze slechte ervaring, heb ik in alle jaren dat dit restaurant bestaat, van de 6 x , maar 1 x goeie service gehad. Dat was toen ik er at met iemand die de eigenaar kende.
Verder was het zo, dat bv bekende nederlanders er eerder geholpen werden.

Ik vroeg me gewoon af, of de eigenaar wel geld wilde verdienen, of dat het een witwas-bedrijf betreft.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22692582
Van der Valk kom ik en mijn hele familie nooit meer. Wat betaal je daar veel voor ongelooflijke rotzooi die iedereen beter kan maken.
  maandag 18 oktober 2004 @ 01:13:58 #25
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_22693032
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 15:19 schreef DoctorB het volgende:

`

Het is idd geen restaurant, Zeker als je daar eens de keuekn in kijkt, (en dat is niet zo moeilijk de keukendeur staat continu open. (misschien een tip voor de Keuringsdienst, de stekkerdozen hangen boven de frituur) Ik heb er wel vaak gegeten (als student heb je nu eenmaal niet zo erg veel geld, en ik woonde daar om de hoek) en heb nog nooit ergens last van gehad.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_22694827
Pizzahut in Rotterdam

Er was 1 jongen in de bediening, 5 tafels met klanten. Wij komen naar binnen. Er staat een bord van : wacht hier tot er iemand komt ofzo. Maar goed, wij gingen alvast zitten, want die jongen was druk bezig en er was geen ander personeel.
Wij zitten, de tafel achter ons had een menukaart, dus ik pakte die en ging alvast kijken.

Komt die jongen, nadat hij klaar was met het serveren van twee tafels naar ons toe.
EN WAT ZEI DIE KWAL:

"Ik vind het onbeschoft van jullie dat jullie al gaan zitten." (of iets in die trant, want hadden wij dat bord niet gezien ofzo)
Hij noemde ons, KLANTEN notabene, onbeschoft.

Wij wat beduusd, echt helemaal niet verwacht, toen gingen we maar weg. Zworen om daar nooit meer te komen. We hebben niet eens die jongen uitgescholden, wat wij toch echt hadden moeten doen achteraf gezien.
  maandag 18 oktober 2004 @ 09:16:06 #27
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22695667
Wel apart dat mensen AC, de Mac, van der Valk, La Place en de Pizzahut überhaupt in de categorie "restaurants" scharen...
  maandag 18 oktober 2004 @ 10:05:12 #28
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_22696173
Is er al een topic "goede restaurants", waar je je positieve ervaringen kunt noemen, of een topic "hoe is restaurant X", waar je om informatie over een bepaald restaurant kunt vragen? Ik kan ze beide nl. niet vinden, en denk dat het een aardige toevoeging op dit topic zou kunnen zijn.
pi_22696326
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 00:36 schreef krakkemieke het volgende:
Italiaans restaurant in Baarn:
Bij binnenkomst wordt er gewuifd, je moet zelf maar een tafel zoeken.
Ik ben dol op rozemarijn, ik verwacht echter geen rozemarijnrest op m'n tafel.
De menukaarten zitten vol vlekken.
Ovenschotel van vriendin is gegratineerd, maar koud van binnen.
Op de wc ligt lege wc-papier rol, wat me doet afvragen wanneer er schoongemaakt is.
Wij waren de eerste gasten, laat dat duidelijk zijn.
Ik wilde koffie met een drankje, maar de ober had geen verstand van likeur ofzo.
Uiteindelijk kwam de baas met een voorstel van een likeur. Omdat ik een vrouw ben.......
Zijn voorstel van grappa met ruta was een schot in de roos. Toevalstreffer ja.

Afgezien van deze slechte ervaring, heb ik in alle jaren dat dit restaurant bestaat, van de 6 x , maar 1 x goeie service gehad. Dat was toen ik er at met iemand die de eigenaar kende.
Verder was het zo, dat bv bekende nederlanders er eerder geholpen werden.

Ik vroeg me gewoon af, of de eigenaar wel geld wilde verdienen, of dat het een witwas-bedrijf betreft.
Je bent er dus wel 6x naartoe gegaan ?
Er zijn genoeg restaurants in Nederland en als de service naar mijn mening ergens beroerd is, ga ik er niet weer heen. Simpel. Een kennis van mij klaagt ook al jaren steen en been over één en hetzelfde restaurant. En tóch met verjaardagen e.d. gaat mevrouw er weer naartoe. Want het is er zo goedkoop Loop dan niet te zeuren. Als je betere service wil dan klaag je bij het restaurant en geef je ze de kans er iets aan te doen, of je gaat er niet meer heen.

Ik heb de laatste jaren geen negatieve ervaringen met restaurants gehad eigenlijk. Of ik heb de herinnering weggestopt, kan ook
Nou moet ik zeggen dat wij toch vaak bij dezelfde restaurants komen of op aanraden van onze ouders / vrienden ergens naartoe gaan. Dan weet je vantevoren ongeveer al waar je aan toe bent
pi_22696403
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 09:16 schreef Hik het volgende:
Wel apart dat mensen AC, de Mac, van der Valk, La Place en de Pizzahut überhaupt in de categorie "restaurants" scharen...
Dat viel mij ook al op! , al ik me bij van der valk (sommige vestigingen dan) nog iets voorstellen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_22697174
Mja dat je sommige dingen niet onder restaurant mag scharen klopt wel, maar naar dat soort tenten ga je ook met een ander verwachtingspatroon. Naar een eetcafe of bistro ga je met andere verwachtingen dan naar een restaurant. Dat wil niet zeggen dat het dan niet alsnog tegen kan vallen. Ik heb in genoeg eetcafeetjes heerlijk gegeten, maar als het een restaurant zou zijn, met de bijbehorende prijzen, waar ik hetzelfde voorgeschoteld zou krijgen met hetzelfde niveau van bediening, zou ik toch teleurgesteld zijn. En ik heb in genoeg eetcafeetjes gegeten waar het zelfs met de lage verwachtingen die ik had, toch tegenviel.

Een echte tegenvaller vond ik het restaurant het Packhuys. Kleine gerechten bedolven onder een berg garnering. Op mijn carpacio zaten allemaal blokjes paprika en alfalfa troep. En dan 3 lullige plakjes carpacio. Yuck. An sich is het leuk om gerechten anders te presenteren, maar zet daar dan iig iets van op de menu kaart. Verder vond ik de sfeer niet fijn. Het was niet zo dat het restaurant echt SLECHT was, ik kan me voorstellen dat het voor een ander prima bevalt, maar ik kom er iig nooit meer.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_22709784
Ik wilde er niet zelf heen, ik ging met anderen mee, omdat zij wel goede ervaringen hadden.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 09:02:48 #33
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_22718021
C'est Moi, Restaurant
Egyptisch-achtig
Herenstraat 25 , Rijswijk
Lekkere groenteburgers, maar dat was dan ook het enige wat goed was.
Bij carpaccio denk ik niet aan 3 plakken mortadella op een bord... wat volgens de eigenaar toch "echt lamscarpaccio was", yeah right, ik ben niet achterlijk. Bovendien stond er op de menukaart alleen carpaccio, dus ook niet dat het lamsvlees was o.i.d.
Eten verder deed me meer denken aan een opgewaardeerde shoarmatent, met wat meer assortiment. De "korting" die we zouden krijgen a.d.h.v. een of andere actie werd wel heel vreemd berekend en aan het eind van de avond had ik echt het gevoel zwaar belazerd te zijn.
De (heel oude) recensies op IENS bevreemden mij daarom ook erg, redelijk of goed vond ik het toch echt niet.

Casanova
Italiaans restaurant
Huys de Wervelaan 4, Rijswijk
Heel veel goede reacties gehoord over de pizza's, dus daar haden we wel zin in.
Een pizza mozzarella met zo'n 10 tenen uitgeperste knoflook erop is alleen niet echt lekker. Gedroogde basilicum erop, wat een afknapper. Toen maar het toetje, tiramisu, zag er erg oud uit onder de laag slagroom (slagroom op tiramisu???) en toen ik de mascarpone proefde bleek deze bedorven te zijn...
Snel weg gegaan en ik kom er echt nooit meer.

Indiaas restaurant in Portree, Ile of Skye, Schotland.
Kaart ziet er goed uit, heel erg uitgebreid.
Bediening is eng vriendelijk, ik hou niet van dat onderdanige.
Er zitten veel toeristen en het is erg druk (er zijn ook maar 3 restaurants in deze stad en heel veel toeristen).
Voorgerecht van mijn vriend wordt geserveerd op een koffieschoteltje, de kip in de kip tandoori is er zeker overheen gevlogen, want die is praktisch niet te vinden, de ui echter is rijkelijk vertegenwoordigd, net als de saus. Geen rijst erbij, lekker oplepelen die "soep".
Ik krijg gekruide balletjes die hele felle kleuren hebben (kleurstof?) maar werkelijk nergens naar smaken. De cola erbij is waterig en heeft geen prik. We zijn echt pissed off en besluiten het hoofdgerecht te cancelen (dit hebben we echt nog nooit gedaan hiervoor). Dit blijkt niet te kunnen want het wordt al klaar gemaakt in de keuken, hmm, nou vooruit dat maar. We hadden een gerecht ebsteld met garnalen, rundvlees en kip, de luxe versie van het gerecht. Er komen 2 schaaltjes rijst met doperwten op tafel en 2 bakjes met saus. We gaan ervanuit dat het bakje saus 1 soort vlees bevat, er zit ogenschijnlijk alleen kip in, en dat daarna de andere soorten volgen, het is immers zo weinig. Dan kom ik opeens een minigarnaaltje tegen en een brokkeltje rundvlees! Dit blijkt dus alles te zijn... Het bestaat voornamelijk uit saus en uien en smaakt nergens naar, niet vies, maar het heeft gewoon geen smaak. We rekenen de schade uit voor onzelf, het zal op zo'n 25 pond komen. Als we de rekening vragen krijgen we tot 3 keer toe de dessertkaart...terwijl we absoluut geen dessert meer willen eten.
Dan blijkt dat we 45 pond moeten betalen (reken maar uti in Euro's), voor 2 personen...
De rijst en de "speciale" rijst moeten apart betaald worden, net als praktisch alles behalve de saus.
Als we er wat van zeggen blijkt de manager er eerst niet en dan opeens wel te zijn. Uiteindelijk hebben we 35 pond betaald en werden we zowat de zaak uitgegooid, ik ben er nog steeds super boos om, wat een onbeschofte afzetters.
Omdat mijn vriend jarig was wilden we toch even goed afsluiten, dit hebben we toen maar egdaan met sticky toffee pudding in een ander restaurant, goddelijk lekker!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 15:31:37 #34
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_22749150
Ik meld bij deze restaurant De Planeet in Enschede aan.
Is een redelijk nieuw restaurant, hadden er nog niet gegeten, dus wij daar naar binnen. Ik had een t-bone steak met argentijnse aardappeltjes in jus en frisse salade en mijn disgenote een varkenshaasje met oostenrijkse salade en gebakken aardappeltjes.

Het vlees was op zich goed, ware het wel een erg kleine steak (de karbonaadjes bij mijn schoonfamilie zijn groter) die overgoten was met een veel te zoute jus. Maargoed, het vlees was lekker mals. Echter.. wat bleek, onze schaaltjes aardappeltjes en op het bord meegeserveerde salade leken wel heel sterk op elkaar! Nu zou je voor de prijs (beide zaten rond de 18 euro) verwachten dat de oostenrijkse salade wat anders is dan de frisse salade, en de op argentijnse wijze bereide aardappeltjes met jus anders dan de normale.. Maar niets van dit alles. De aardappeltjes waren op zich ok, maar er was niks argentijns aan. Beide hadden we gewone in teveel olie gebakken krieltjes met wat zout en peper. De 'salade' spande de kroon. Stukjes ijsbergsla met teveel ui-ringen en wat pijnboompitjes. De uiensmaak was helemaal door de sla getrokken dus het leek wel of het al te lang gestaan had. Bah.

Uiteraard heb ik de bediening met deze zaken geconfronteerd, maar men beweerde bij hoog en laag dat de aardappeltjes en salade op verschillende manieren bereid waren. Lulkoek. Het spreekt voor zich dat we zonder dessert en koffie zijn vertrokken. Daar zien ze ons niet meer terug.

Enige positieve was dat de bediening zeer beleefd was, tot op het enge toe, alsof ze angstig waren voor de gasten.

Oja, en je kon er nog niet met creditcard betalen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 17:22:54 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22751618
Restaurant de Molentbelt in Holten,
Aan de salade kon je proeven dat de koelkast niet schoon was.
Getver.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 18:39:58 #36
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_22753203
die heb je natuurlijk wel terug gestuurt?

eiwit in dressing heb ik ook een keer mee gemaakt, chef aan tafel en die man heeft wel 200 keer ze excusses aan geboden, en gezegt dat het nooit meer voor kwam me vriedin kreeg een rood hoofd.
en nee ik noem geen namen
  woensdag 20 oktober 2004 @ 19:54:28 #37
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_22755075
hmm eiwit in dressing? Zat dat er per ongeluk in ofzo? vaag..
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 20 oktober 2004 @ 23:58:03 #38
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_22762063
nee is om het wat dikker te krijgen meestal is iemand gruwelijk de dressing heeft verneukt
pi_22767081
Niet direct een echt restaurant, maar goed: het Replay-cafe in de Kalvertoren in Amsterdam.

Ripley is aan het winkelen en gaat even lunchen. Ze bestelt een broodje met tonijncarpaccio en een cola light.

Niet al te moeilijk toch? Wat krijgt ze voorgeschoteld? Een maisbroodje dat duidelijk gewoon oud is met tonijncarpaccio en een snippertje radicchio. Rip is niet de moeilijkste en neemt een hap. Niet echt lekker maar het gaat. Bij de tweede hap gaat het echter mis. De tonijncarpaccio is kennelijk zo uit de diepvries op het broodje geflikkerd en de binnenkant is dus nog bevroren. Rip probeert de aandacht van de bediening te trekken, maar het lukt niet erg. Na veel vijven en zessen komt de serveerster vragen wat ze wil. Rip is de beroerdste niet en vraagt gewoon om de rekening. Serveester vraagt: "Heeft het gesmaakt?" Wat denk je zelf dame, als er hooguit twee happen van zijn gegeten. Maar goed, Rip zegt niet wat ze denkt, maar zegt vriendelijk:" Eerlijk gezegd niet echt. Kijk het broodje is keihard en zoals hier kunt zien is de tonijncarpaccio gewoon nog bevroren." Serveerster: "Oh. Maar u moet wel gewoon betalen hoor, u krijgt geen geld terug." Rip zegt: "Ik vraag toch helemaal geen geld terug? Ik wil alleen voorkomen dat je de volgende gast weer zoiets voorschotelt." Serveerster: "Maar u krijgt niet uw geld terug hoor!"

[ Bericht 0% gewijzigd door Ripley op 21-10-2004 13:14:59 ]
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 10:38:47 #40
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_22767228
Mijn god Rip, wat een doos!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 11:24:30 #41
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22768006
Een restaurant dat hier zeker niet mag ontbreken is Cafe Ebeling aan de Overtoom in Amsterdam:

Slecht lauw eten.
Prijs staat in geen enkele verhouding tot de kwaliteit
Serveerster die liever met elkaar staan te roddelen over collega's dan zich om hun gasten te bekommeren.
Had ik al gezegd dat het eten slecht was? (Taaie vis, vreselijk vette patat)
Daarnaast is het gewoon een ongezellig restaurant qua inrichting: zoveelste hippe loungebar-achtige inrichting met te kleine tafels en te grote banken.

af en toe wel leuke feesten 's avonds trouwens!
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  donderdag 21 oktober 2004 @ 12:02:43 #42
45206 Pietverdriet
pi_22768744
Sja Litman, je geeft zelf al aan waarom het eten er slecht is. Je gaat er toch wel heen
  donderdag 21 oktober 2004 @ 12:03:45 #43
62338 Maxster4th
...Are You Kiddin' Me...
pi_22768763
Het Grolsch CineCafe in Amsterdam (naast Amsterdam ArenA).
Ik heb daar meerdere keren gegeten vlak voordat we naar de film gingen (pathe arena zit erboven), omdat de sate daar best te smullen is voor een leuke prijs. Maar die bediening en de wachttijd, vreselijk.

Er lopen daar op een drukke avond twee serveersters rond, wat eigenlijk net te weinig is. Dit is niet hun fout, maar ze laten aan hun uitdrukking wel zien dat zij er ook niet blij mee zijn. Als je wilt bestellen, kan je dat het beste in één keer doen, weet je zeker dat je iets krijgt, want om de serveerster een tweede keer bij je tafel te krijgen voor een bestelling is een ramp. Daarbij kreeg ik een bord, waarbij de salade eraf was gevallen naast onze tafel: geen excuses, geen nieuwe salade. Ik moest haar er zelfs op wijzen dat de salade langs mijn jas was gevallen en dat deze nu vies was: "ohw, sorry". Dus een fooi hebben ze daar van mij nog nooit gehad.

Dat ik er bleef komen, is omdat het dicht bij de bios is en de sate wel lekker is.
Soms zegt stilte meer dan 1000 woorden kunnen
  Moderator donderdag 21 oktober 2004 @ 12:11:40 #44
9859 crew  Karina
Woman
pi_22768917
Niet echt heel slecht, maar wel een teleurstelling.

Vak Zuid - Amsterdam
1 maaltijd (vegetarisch) veel te zout.
Alle maaltijden niet goed op temperatuur (lauw - dus snel dooreten).
Vreemde patat (het leek op de restjes die altijd onderin de zak overblijven, die kleine stukjes).
Toetjes waren wel oke.

Ik denk dat ze teveel aan trendyness denken in plaats van aan "smaakt het goed".

Prijs-kwaliteit is ver te zoeken.

Geen fooi gegeven trouwens.

Wel leuk personeel en leuke omgeving.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_22770364
Le conaisseur in Eindhoven..
Op zich erg goedkoop zeker voor studenten...
MAAR:

Te weinig variatie in de kaart,..
Lauw eten...

Dus al met al, als je lekker wil eten, daar niet heen gaan
Bomen zijn relaxed, vet relaxed
pi_22772974
Indonesisch restaurant Lombok in Den Haag - Stevinstraat.

Wat een slecht restaurant, voor een glaasje kraanwater moet je betalen, porties zijn superklein, prijzen te hoog. Tafeltjes staan zo dicht bij elkaar dat je je buurman/vrouw kan horen smekken.
Sate is soms helemaal verbrand. Nasi rames is vaak koud.
Enorm lange wachttijden voor het afhalen. Vaak vergeet de keuken de helft van de gerechten.
Leveranciers lopen in en uit, en laten de deur vaak openstaan.
Vaak staat er maar 1 serveerster die zich helemaal uit de naad moet werken.
Teveel knoflook in de kacangsaus.
In de s.g. udang peteh zitten 3 garnaaltjes en 20 petehbonen (lekker stinken hey).
Toilet is goor, handdoek blijft er volgens mij jaren hangen.
Art comes to you proposing frankly to give nothing but the highest quality to your moments as they pass.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 15:34:25 #47
45206 Pietverdriet
pi_22773052
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 15:30 schreef divX_Xvid het volgende:
Indonesisch restaurant Lombok in Den Haag - Stevinstraat.
....
Sate is soms helemaal verbrand. Nasi rames is [b]vaak[/] koud.
Enorm lange wachttijden voor het afhalen. Vaak vergeet de keuken de helft van de gerechten.
Leveranciers lopen in en uit, en laten de deur vaak openstaan.
Vaak staat er maar 1 serveerster die zich helemaal uit de naad moet werken.
Teveel knoflook in de kacangsaus.
In de s.g. udang peteh zitten 3 garnaaltjes en 20 petehbonen (lekker stinken hey).
Toilet is goor, handdoek blijft er volgens mij jaren hangen.
Je komt er vaak begrijp ik (eigenlijk niet)
pi_22773098
JA IK KWAM ER VAAK EN BESTELDE NIET ALTIJD SATE, MAAR WEL VAAK EEN NASI RAMES. Of snap je dat niet?
Ga lekker naar de Japanse toko hey
Art comes to you proposing frankly to give nothing but the highest quality to your moments as they pass.
pi_22773261
"Leuk" topic
pi_22773310
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 13:24 schreef Ashtray het volgende:
MAAR:

Lauw eten...

die in utrecht is prima,

wel wat druk en klein maar genoeg varieteit en lekker en warm eten voor een betaalbare prijs
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_22773333
Even voor de duidelijkheid: ik heb er vijf keer gegeten:
De eerste keer was goed, de tweede en derde keer was de sate helemaal verbrand.
De derde en vierde en vijfde keer was de nasi rames koud.
De vijfde keer was de kacangsaus verpest en de s.g. udang peteh ook.
De bediening heeft het de 2e, 3e en 4e keer heel aardig opgelost. Ik wil een restaurant niet zomaar afschrijven namelijk, dus heb ze drie kansen gegeven. Maar na zoveel onzin kom ik er niet meer terug.
Dit was trouwens 2 jaar geleden.
Zo duidelijk piet?
pi_22780407
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 10:28 schreef Ripley het volgende:
Serveerster: "Oh. Maar u moet wel gewoon betalen hoor, u krijgt geen geld terug."

OMG, en dat pik jij?
Ik had een nieuwe geëist.

Replay kan het sowieso beter bij kleding houden. Als ik langs dat café loop, lijkt het me altijd zo'n café waar je veel te veel betaalt voor je eten (net als bij hun kleding)
pi_22782806
*tvp*
#geen
pi_22783842
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 22:37 schreef DuchessX het volgende:
*tvp*
dat dus
pi_22897403
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 15:36 schreef divX_Xvid het volgende:
JA IK KWAM ER VAAK EN BESTELDE NIET ALTIJD SATE, MAAR WEL VAAK EEN NASI RAMES. Of snap je dat niet?
Ga lekker naar de Japanse toko hey
Schreeuwen lijkt me overbodig hier.

Het zit je allemaal wel dwars hé, dat toko's topic? Wat jammer nou.
Heb je er s'avonds in bed ook aan gedacht?
Wil je het er over hebben?
Helpt waar hij kan!
pi_22899025
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 01:56 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Schreeuwen lijkt me overbodig hier.

Het zit je allemaal wel dwars hé, dat toko's topic? Wat jammer nou.
Heb je er s'avonds in bed ook aan gedacht?
Wil je het er over hebben?
Zo spuit 11 kom je na een week even zeiken hier
Ga je toch lekker met onze nep culi-held PietVerdriet naar de Japanse toko
pi_22899670
quote:
MAAR:

Lauw eten...

Helemaal mee eens.
"Listers " ook zo'n restaurant met vooral slechte bediening!
If you only walk on sunny days, you will never reach you're destination.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 09:57:25 #58
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22899862
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 08:50 schreef divX_Xvid het volgende:

[..]

Kun jij niet gewoon opflikkeren, idioot?
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  woensdag 27 oktober 2004 @ 10:26:27 #59
101582 Lloyd-R-Q
Real Gentleman
pi_22900312
  donderdag 28 oktober 2004 @ 02:16:54 #60
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_22915936
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 08:50 schreef divX_Xvid het volgende:

[..]

Ik zal wel erg burgelijk zijn, maar ik vond het Culinesse a gogo nou net zo'n lekkere categorie waar eens een discussie plaats kon vinden zonder meteen te laten merken dat je op je pik getrapt zou zijn.

Maar goed, haal me maar weer uit deze illusie.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_22916059
Een hele tijd geleden las ik ooit de volgende uitspraak waar ik nu ineens weer aan terug moet denken:

'Some people are like Slinkies . . . not really good for anything, but
you still can't help but smile when you see one tumble down the stairs.'
Helpt waar hij kan!
pi_22991646
Je moet een beetje onderscheid maken, vind ik.

Een 'restaurant', daar ga je heen om 'uit te gaan eten'.

En AC en Van de Valk en nóg lagere tenten zoals de hamburgerketens, daar ga je heen wanneer je onderweg bent en 'iets moet eten'.

Dan is AC meestal (afhankelijk van wie er werken en wie er de leiding heeft) nog de minst slechte.

Verder ligt het ook wel een beetje aan jezelf hoe je wordt behandeld. Bij Iens viel mij op, dat ik de enige van 4 was die heel tevreden was over de Satéhut in Breda, de andere drie waren heel ontevreden. Maar het zag er zwart van de indo's...... Zo slecht zal het dus wel niet zijn!

En zo waren we ook eens getuige van een dame die kloeg over het feit dat 'de forel vol graten zat', terwijl het stoffelijk overschot op haar bord verried dat zij door geen enkele deskundigheid gehinderd was geweest bij het ontleden van het kreng! Ja, dank je de koekoek! Bestel dan ook wat anders als je er niet mee om kunt gaan!

Wij zijn SAAIE PIETEN, en gaan heel vaak in dezelfde restaurants eten. (met de kaart van www.dinerjaarkaart.nl) Dat voorkomt wel dat we ons duur verdiende geld weggooien aan een tegenvaller.
a woman, who seeks equality to men, lacks ambition!
  maandag 1 november 2004 @ 08:45:26 #63
45206 Pietverdriet
pi_22991735
Pieten zijn niet saai
  maandag 1 november 2004 @ 10:21:48 #64
83951 rashudo
project 2501
pi_22992698
quote:
MAAR:

Lauw eten...

Ik vind het op zich toch wel grappig dat een restaurant dan zo'n naam durft te nemen. Het is gewoon fantasieloos voedsel..
Their eyes opaque.
  maandag 1 november 2004 @ 17:28:44 #65
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_23001454
gelukkig me nieuwe stage adres nog niet tegengekommen en dat zal ook niet gebeuren denk ik.
pi_23007847
Hierbij: Pannenkoekenrestaurant de Waag (maar dan "ambachtelijk" gespeld; de Waeygh oid) in Nijkerk

Op een woensdagavond gaan wij we met 5 personen eten, is nog 1 tafel bezet, rest leeg.
Er zijn 2 serveertertjes en 1 jonge kok (open keuken).
Er worden direct kaarten en bestek gebracht, maart ze vraagt niet wat we willen drinken.
Na 20! minuten (en we hadden allang een pannekoek uitgezocht (is niet zo moeilijk) ) komt ze vragen wat we willen drinken, neemt de kaart mee en gaat weer weg. Na een paar minuten komen de drankjes en vraagt ze eindelijk wat we willen eten. Loopt terug, vertelt het tegen de kok, die allerlei koelkasten begint open te trekken en naar (volgens mij) beslag loopt te zoeken. Ondertussen is er nog een tafeltje bezet. Na 45 minuten zijn de pannenkoeken er nog niet, en lopen we weg, en zeggen dat we eigenlijk niet willen betalen. De serveerster is zo van de kaart dat ze niks durft te zeggen .

Daarna zijn we bij eetcafé Blabla wezen eten -> binnen 20 min op tafel en lekker!

Nog 1, restaurant het Groene Pandje in Barneveld
Ik was samen met neefjes en nichtjes (van 9-13 jaar) en opa en oma daar heen geweest. Kleintjes bestellen iets van friet met kroket en ik en mn opa nemen tournedos met tomaat en gerookte zalm (weet ook niet waarom ik dat had besteld).
De combi zelf is al goor, maar de tournedos was echt slecht, het vlees was gewoon B kwaliteit en echt rauw. Dus niet medium/rare, maar koud en echt rauw aan de binnenkant. Was bij mn opa ook zo. Heb na inleveren van het bord met de mededeling dat ik er niet nog een wilde maar een kroket gekaapt van mn neefje. Heb nog ter compensatie een (best lekkere) sorbet gekregen.

[ Bericht 11% gewijzigd door koenvn op 01-11-2004 21:55:03 ]
  maandag 1 november 2004 @ 21:38:57 #67
85784 karper
vissen is me handelsmerk
pi_23007911
een kok die moet zoeken naar beslag als het moet maak je dat in 1 minuut.

normaal maakt ze chef het zeker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')