Ik moet zeggen dat jij écht wat bijdraagt aan een discussie, en ben werkelijk onder de indruk van de intelligentie van je argumenten en de vakbekwaamheid waar mee je het weet te brengen.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:03 schreef Miss_User het volgende:
[..]
Ja hoor, truste![]()
* zakdoekje geeftquote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat jij écht wat bijdraagt aan een discussie, en ben werkelijk onder de indruk van de intelligentie van je argumenten en de vakbekwaamheid waar mee je het weet te brengen.
Ik ga nu in een hoekje zitten huilen als je het goed vindt...
Amerikanen kunnen alleen een motor op vier wielen maken. Europeanen en Aziaten kunnen een auto maken.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 13:59 schreef PJORourke het volgende:
Hier in de buurt rijdt een Hummer rond. Da's pas een mannelijke wagen.
Dat zou heel mooi zijn.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:58 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik krijg steeds meer het idee dat de NL overheid wil dat ik vaar de VS emmigreer ofzo...
Een kind is milieuvervuilender dan een auto.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:51 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat zou heel mooi zijn.Kun je lekker elkaars kinderen tot moes rijden.
Ja, want een fiat panda heeft nog nooit een kind doodgereden?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:51 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat zou heel mooi zijn.Kun je lekker elkaars kinderen tot moes rijden.
En in fiat panda lach je iedereen uitquote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja, want een fiat panda heeft nog nooit een kind doodgereden?
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:30 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja, want een fiat panda heeft nog nooit een kind doodgereden?
Je bedoelt die kut-fietsers in de stad? Als er levensgevaarlijke gekken op de weg te vinden zijn zijn het wel die fietsers.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:40 schreef DaveM het volgende:
Alles wat de onveiligheid op de weg vergroot en niet noodzakelijk is moet verboden worden.
Dus vrachtwagens en bussen: ok.
Nee, fietsen zijn ongevaarlijk, net als voetgangers. Je moet je als automobilist maar aanpassen aan de situatie. In de stad moet je gewoon rekenen op fietsers die bijvoorbeeld wel eens door rood rijden.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:04 schreef nikk het volgende:
Je bedoelt die kut-fietsers in de stad? Als er levensgevaarlijke gekken op de weg te vinden zijn zijn het wel die fietsers.
Eigenlijk heb ik over deze ongelooflijke flauwekul ook niks inhoudelijks te melden. Er zijn overigens heel wat landen waar je wel met een pistool mag rondlopen onder het mom van vrijheid! Dat de betuttelige groens-links mentaliteit dat hier niet mogelijk maakt wil niet zeggen dat het niet bestaat of zo...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 10:27 schreef Deliverance het volgende:
[..]
Heb je ook nog wat inhoudelijks te melden? De gemeenteraad heeft het verboden, niet groenlinks zelf. Tevens zijn er meerdere redenen voor een verbod, waar veiligheid een grote rol in speelt. En vrijheid is een kul-argument, jij mag immers ook niet met een pistool op straat lopen, onder het mom van vrijheid.
Dat jij nou zo gefrustreerd bent daar kan Groen Links niks aan doen. Zij komen tenminste op voor het milieu en steken hun hoofd niet in de grond betreffende klimaat verandering.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:32 schreef JohnDope het volgende:
Ik irriteer me dood aan groenlinks, ik zit ook te wachten tot ik weer van die propaganda figuren in de stad tegen kom, dan zal ik ze even goed de waarheid vertellen, en ze dus goed voor lul zetten.
Deed ik ook toen Pim was vermoord, jesus wat had ik ze te kakke gezet.
T_HAHAHAHAquote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:27 schreef Koos Voos het volgende:
Wouter van Eck - Autofoob
Ach, we gaan weer op de -het-is-niet-wetenschappelijk-aangetoond-toer.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:22 schreef Dr_Weird het volgende:
De uitstoot van gassen is nog altijd afhankelijk van de motor die erin zit.
Dus de conclusie dat SUV vervuilender zijn is nergens op gebaseerd tenzij aangetoond is dat ze inderdaad vervuilender zijn.
Ja tuurlijk en ondertussen wel kutkoters fokken, want die zijn zeker niet milieu vervuilend.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:37 schreef Dr_Weird het volgende:
[..]
Dat jij nou zo gefrustreerd bent daar kan Groen Links niks aan doen. Zij komen tenminste op voor het milieu en steken hun hoofd niet in de grond betreffende klimaat verandering.
Hij ziet er inderdaad wel uit als iemand die vroeger veel gepest is.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 06:19 schreef JohnDope het volgende:
Die man is vroeger veel gepest door mensen die nu in een terreinwagen rijden en nu probeert hij op deze manier wraak te nemen.
Men heeft zich maar aan te passen aan de 21ste eeuw. En ja, en in deze eeuw kennen we nu eenmaal gemotoriseerde voertuigen die bepaalde individuen of groepen mensen verplaatsen binnen en buiten de stad.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:08 schreef Steijn het volgende:
[..]
Nee, fietsen zijn ongevaarlijk, net als voetgangers. Je moet je als automobilist maar aanpassen aan de situatie. In de stad moet je gewoon rekenen op fietsers die bijvoorbeeld wel eens door rood rijden.
Dus een trein is veel erger dan een auto..quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 08:31 schreef Parabola het volgende:
Er is geen wetenschappelijk onderzoek voor nodig om te bedenken dat je meer energie nodig hebt om meer massa te verplaatsen. En dat kost dus meer brandstof en is dus vervuilender. Dat is alle wetenschap die je nodig hebt.
Als je met erger bedoelt dat 1 trein meer uitstoot veroorzaakt dan 1 auto, ja. Verbaast je dat?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus een trein is veel erger dan een auto..
Wat een onzin, sommige fietsers vergroten de onveiligheid op de weg, dan ga je toch niet alle fietsers van de weg halen?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:04 schreef nikk het volgende:
[..]
Je bedoelt die kut-fietsers in de stad? Als er levensgevaarlijke gekken op de weg te vinden zijn zijn het wel die fietsers.
Enig idee hoe dat is per passagier / KM?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:30 schreef Parabola het volgende:
[..]
Als je met erger bedoelt dat 1 trein meer uitstoot veroorzaakt dan 1 auto, ja. Verbaast je dat?
Pak eens een meetlintquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:41 schreef SingleCoil het volgende:
Die kijk-mij-eens-stoer-zijn bak heeft doorgaans dezelfde maten als zijn lagere tegenhanger en geeft wel een veel beter zicht op de weg, vanwege de hogere positie. Die auto's zijn niks breder dan 'gewone' auto's en ook niks onveiliger.
Nee, jij?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enig idee hoe dat is per passagier / KM?
Conclusie: we weten het niet. iedereen die iets anders zegt praat voor z'n beurt, ongefundeerde volksverlakkerij zou ik zeggen.quote:Onderzoek naar SUV's is in Nederland nog niet gedaan omdat de SUV nog te kort op de Nederlandse markt is. Wel heeft de SWOV de onveiligheid van jeeps en pick-ups, zogenaamde terreinwagens, in de gewichtsklasse van 1250 tot 2000 kg onderzocht (SWOV-rapport R-96-23). Uit ongevallenanalyse blijkt dat onder de tegenpartij van deze typen auto’s drie maal zo veel doden en ernstig gewonden vallen als onder de tegenpartij van gewone personenauto’s.
De vormgeving van SUV's wijkt aanzienlijk af van die van jeeps en pick-ups.
Een fietser of voetganger is toch totaal geen partij voor een auto of bus. Die bestuurders moeten zich daarvan bewust zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:05 schreef nikk het volgende:
[..]
Men heeft zich maar aan te passen aan de 21ste eeuw. En ja, en in deze eeuw kennen we nu eenmaal gemotoriseerde voertuigen die bepaalde individuen of groepen mensen verplaatsen binnen en buiten de stad.
Een fietser of voetganger kan met zijn gedrag enorme ongelukken veroorzaken juist omdat automobilisten alles doen om ze te ontwijken. Dat brengt wel degelijk een extra besef en verantwoordelijkheid mee voor fietsers en voetgangers, wat betreft hun verkeersgedrag.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:14 schreef Steijn het volgende:
[..]
Een fietser of voetganger is toch totaal geen partij voor een auto of bus. Die bestuurders moeten zich daarvan bewust zijn.
Dat is alleen de conclusie die jij erin wilt lezen. Het is je goed recht om het evidente te ontkennen. Mijn eerdere post geldt net zo goed voor veiligheid.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:09 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Conclusie: we weten het niet. iedereen die iets anders zegt praat voor z'n beurt, ongefundeerde volksverlakkerij zou ik zeggen.
quote:De SUV heeft namelijk een hoog front en raakt bij een botsing niet de stevige delen en kreukelzone van een gewone personenauto, maar de weke delen daarboven. Daardoor zou een aanrijding van een personenauto door een SUV nog wel eens slechter kunnen aflopen dan een aanrijding door een jeep of pick-up.
Dat is zowel op natuurkundig gebied als milieu gebied onzin. De uitstoot van een motor hangt af van het toerental, de afstelling van de motor en het aantal cylinders. De massa van de auto heeft daar vrij weinig mee van doen. Bovendien is het ook flauw om deze argumentatie te gebruiken, in een Ferrari zit ook een 12 cylinder motor van 5 liter, maar die wordt door deze regelgeving niet aangepakt.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 08:31 schreef Parabola het volgende:
Er is geen wetenschappelijk onderzoek voor nodig om te bedenken dat je meer energie nodig hebt om meer massa te verplaatsen. En dat kost dus meer brandstof en is dus vervuilender. Dat is alle wetenschap die je nodig hebt.
Nee, die automobilisten letten kennelijk niet goed op en passen hun snelheid niet aan aan de situatie.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:18 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Een fietser of voetganger kan met zijn gedrag enorme ongelukken veroorzaken juist omdat automobilisten alles doen om ze te ontwijken. Dat brengt wel degelijk een extra besef en verantwoordelijkheid mee voor fietsers en voetgangers, wat betreft hun verkeersgedrag.
Dit slaat, heel simpel, nergens op. Je noemt mijn sluitende redenering onzin en komt vervolgens met een onzinverhaal over het toerental, de afstelling van de motor en het aantal cylinders.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:22 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat is zowel op natuurkundig gebied als milieu gebied onzin. De uitstoot van een motor hangt af van het toerental, de afstelling van de motor en het aantal cylinders. De massa van de auto heeft daar vrij weinig mee van doen. Bovendien is het ook flauw om deze argumentatie te gebruiken, in een Ferrari zit ook een 12 cylinder motor van 5 liter, maar die wordt door deze regelgeving niet aangepakt.
Nee hoor, klopt wel degelijkquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:26 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dit slaat, heel simpel, nergens op. Je noemt mijn sluitende redenering onzin en komt vervolgens met een onzinverhaal over het toerental, de afstelling van de motor en het aantal cylinders.
Je hebt ergens een klok horen luiden en hebt geen flauw benul van de klepel
Peultjes nog, iemand ?quote:Satellietwaarnemingen bevestigen hoge concentratie luchtvervuiling door stikstofdioxide in Nederland. 15 oktober 2004
Waarnemingen van het satellietinstrument Sciamachy geven op mondiale schaal een beeld van de vervuiling door stikstofdioxide (NO2) (zie esa en temis.nl/airpollution). De satellietwaarnemingen laten zien dat de vervuiling door stikstofdioxide met name hoog is in stedelijke gebieden. Stikstofoxiden komen vrij bij alle verbrandingsprocessen. Het verkeer is de grootste bron met 65% van de Nederlandse uitstoot (zie milieuennatuurcompendium).
De jaargemiddelde satellietwaarnemingen geven globaal hetzelfde beeld als de grondwaarnemingen van het Landelijk Meetnet Luchtvervuiling (LML) en van de meetnetten in de ons omringende landen over dezelfde periode (zie onder meer lml en eionet). Hoge concentraties worden gevonden in Noord-West Europa: vanaf het Ruhr-gebied, over Vlaanderen en de Randstad tot aan Londen. Binnen Europa zijn nog duidelijke "hotspots" te zien in andere grote stedelijke gebieden (de Po-vlakte, Parijs en Madrid). Behalve in Europa worden vergelijkbaar concentraties gevonden over grote gebieden in Zuidoost Azie, en in Noord-Amerika. Mega-steden in India, Zuid-Afrika, en Midden-Amerika zijn duidelijk herkenbaar.
De satellietwaarnemingen zijn niet direct te vertalen in de concentraties op leefniveau
Feit blijft dat de Omega zuiniger zou zijn wanneer die lichter zou zijn.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, klopt wel degelijk
Mijn Omega reed 1 op 7,5 op benzine
Mijn Passat rijdt 1 op 18,5 op (bio) diesel
Beide auto´s zijn ongeveer even zwaar.
Argumentatie is het toverwoord.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:26 schreef Parabola het volgende:
[..]
Dit slaat, heel simpel, nergens op. Je noemt mijn sluitende redenering onzin en komt vervolgens met een onzinverhaal over het toerental, de afstelling van de motor en het aantal cylinders.
Je hebt ergens een klok horen luiden en hebt geen flauw benul van de klepel
Dat zegt men dus niet, dat zegt alleen het stukje dat jij selectief citeert.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:27 schreef SingleCoil het volgende:
flauwe reactie hoor. Men zegt toch zelf ook dat er niks bekend is over SUV's ? Waarom dan toch een conclusie en niet het onderzoek afgewacht ?
Een minimum aan beleefdheidsnorm in een discussie is voor jou waarschijnlijk te veel gevraagd?quote:Je kunt je wellicht voorstellen dat het 'ziekenhuizen blij' een grapje is ? Of zijn je geitenharen sokken ergens in je kabouterhersenen gekomen ?
Flauwekul, dat doe ik wel, maar jij wilt het niet zien. Je hebt wat moeite met het verschil tussen 'op argumenten ingaan' en 'jou gelijk geven'.quote:Niet uitgesloten, omdat je - zoals gebruikelijk bij GL-adepten - nergens op argumenten ingaat.
Ik ken die twee types niet, maar bij mij in de straat betekent een geparkeerde SUV dat het vuilnis niet opgehaald kan worden. Is al een paar keer gebeurd. In brede straten is het idd nauwelijks een probleem.quote:Gelooft iemand oprecht dat mijn Volvo S60 een minder parkeerprobleem geeft dan een Volvo XC90 ? Eerlijk zeggen... kan dat argument alvast van het lijstje af...
Geen flauw idee, ik wel dat zwaardere auto's meer brandstof gebruiken, maar heb geen idee wat de s500 van jouw buurman weegt.quote:Denk iemand echt dat het brandstofgebuik van de mercedes S500 van mijn buurman lager is dan van een Volco XC90 2.5 (de meest verkochte SUV in Nederland) Eerlijk zeggen...kan dat argument ook van het lijstje af...
Dat is dus onzin, heb ik eerder al aangegeven. Als het niet onderzocht is, wil dat nog niet zeggen dat het niet waar is. Bovendien is het evident. De argumenten heb ik gegeven, maar jij gaat er niet op in. Je blijft maar huilen over onderzoek.quote:Is er ale objectief onderzoek geprubliceerd mbt de veiligheid van SUV's in Nederland ? Eerlijk zeggen...kan dat argument ook van het lijstje af...
Alle argumenten staan nog als een huis overeind. Je wilt het alleen niet horen. Nogmaals, je goed recht, blijf maar lekker ontkennen.quote:Zijn er nog argumenten ? Je mag rustig nieuwe bedenken hoor...
Dat is het zeker, dus begin maar eens te laten zien waar mijn redenering over de relatie tussen gewicht en vervuiling zo erg de mist in gaat dat ie 'onzin' zou zijn, zoals jij totaal onbeargumenteerdquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:41 schreef Steijn het volgende:
[..]
Argumentatie is het toverwoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |