abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22707399
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 18:21 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hoe zit het ook alweer?

Als een kandidaat een staat wint, dan krijgt hij de kiesmannen van die staat achter zich. Maar ik meende me te herinneren dat dit bij enkele staten net wat aders gaat? Hoe dan?

En kunnen kiesmannen ook zelf iets anders doen, of niet? Dus moeten ze perse stemmen op de kandidaat die hun staat won, of niet? Ik meende dat hier ook nog iets mee was .....

Iemand die deze beide kwesties kan beantwoorden?> Alvast bedankt
Er zijn twee staten waar niet via het winner-takes-all systeem wordt gewerkt: Maine en Nebraska.

"Only two states, Nebraska and Maine, do not follow the winner-takes-all rule. In those states, there could be a split of electoral votes among candidates through the state's system for proportional allocation of votes. For example, Maine has four electoral votes and two congressional districts. It awards one electoral vote per congressional district and two by the state-wide, "at-large" vote. It is possible for Candidate A to win the first district and receive one electoral vote, Candidate B to win the second district and receive one electoral vote, and Candidate C, who finished a close second in both the first and second districts, to win the two at-large electoral votes. Although this is a possible scenario, it has not actually occurred in recent elections. " (komt van een of andere site van een Amerikaanse ambassade)

Kiesmannen mogen in principe stemmen op wie zij willen:

"There is no Constitutional provision or federal law that requires Electors to vote according to the results of the popular vote in their states. Some states (24 plus D.C. at last count) require Electors to cast their votes according to the popular vote. These pledges fall into two categories -- Electors bound by state law and those bound by pledges to political parties.

The Supreme Court has held that the Constitution does not require that Electors be completely free to act as they choose and therefore, political parties may extract pledges from Electors to vote for the parties' nominees. Some state laws provide that so-called "faithless electors" may be subject to fines or may be disqualified for casting an invalid vote and be replaced by a substitute Elector. The Supreme Court has not specifically ruled on the question of whether pledges and penalties for failure to vote as pledged may be enforced under the Constitution. No Elector has ever been prosecuted for failing to vote as pledged.

Today, it is rare for Electors to disregard the popular vote by casting their electoral vote for someone other than their party's candidate. Electors generally hold a leadership position in their party or were chosen to recognize years of loyal service to the party. Throughout our history as a nation, more than 99 percent of Electors have voted as pledged. "
Amerikalog.com - Voor al mijn dagelijks nieuws over de Amerikaanse verkiezingen.
  maandag 18 oktober 2004 @ 22:08:41 #127
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_22711161
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 16:17 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik ben niet per se een republikein, veel dingen ben ik het ook totaal niet mee eens, zoals homohuwelijk, wapenbezit, doodstraf etc... Maar ik ben ook een globalist, en ik zie het liefst de wereld zo snel mogelijk verlost van allerlei primitieve toestanden zoals ze in het midden oosten voorkomen.
En je steunt Bush? FYI, Bush heeft geen enkele keer met Arafat gesproken en geen enkele keer Arafat uitgenodigt voor talks of wat dan ook. Bill Clinton ging juist onwijs veel praten en alles.

Persoonlijk vind ik Bush's capaciteiten qua diplomatiek zwak. Of nouja, zwak, hijs gewoon inappropriate bezig.

Voorbeeld:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3050855.stm
http://www.wsws.org/articles/2003/jul2003/gmf-j02.shtml
http://www.commondreams.org/views03/0602-02.htm

En dan zijn sommige amerikanen verbaasd dat europeanen Bush niet mogen.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_22714094
quote:
18/10 Islamitische studenten willen VS-verkiezingen "superviseren"

De Iraanse islamitische studenten, de bassidji, hebben in een brief aan VN-secretaris-generaal Kofi Annan gevraagd waarnemers te mogen sturen voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2 november. Ze willen naar eigen zeggen op die manier de zogenaamde 'democratische' slogans van de Amerikaanse gezagsdragers over de hekel halen.

"We willen aan de hele wereld zeggen dat de aanwezigheid van waarnemers uit Iran, het meest democratische regime ter wereld, nodig is om het goede verloop van de Amerikaanse verkiezingen te garanderen", luidt het. Officieel tellen de bassidji in Iran zo'n 10 miljoen leden. De militanten hangen rechtstreeks af van de Wachters van de Revolutie, het ideologische leger van het Iraanse regime.

Iran en de VS onderhouden sinds 1980 geen diplomatieke relaties meer. Teheran maakt deel uit van de zogenaamde 'As van het Kwade' van VS-president George W. Bush.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)7-A646-C74546C1E79E}

:')

nog wat nuttigs in deze post:
quote:
Waarom worden de Amerikaanse verkiezingen altijd gehouden op een dinsdag in november? - 18/10/2004

In vroeger tijden moesten de kiezers op het Amerikaanse platteland vaak erg lang reizen naar het stemhokje. De zondagsmis was echter heilig, dus werd gekozen voor een dinsdag, zodat de kiezers na de mis nog voldoende tijd kregen voor de reis.
De verkiezingen vallen in november omdat de boeren dan hun dieren en velden het makkelijkst enkele dagen in de steek konden laten.
http://www.nieuwsblad.be/(...)9INQ9&cat=BUITENLAND

[ Bericht 23% gewijzigd door zakjapannertje op 19-10-2004 00:10:56 ]
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 02:06:34 #129
95608 Speth
Rorschach
pi_22716331
quote:
En je steunt Bush? FYI, Bush heeft geen enkele keer met Arafat gesproken en geen enkele keer Arafat uitgenodigt voor talks of wat dan ook. Bill Clinton ging juist onwijs veel praten en alles.
Dat is juist de thing, Bush verspilt geen tijd met praten met tuig, dat toch niet luisteren wil. Die gesprekken met Clinton leverden niets op.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 13:51:26 #131
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22723097
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 19:46 schreef Potus het volgende:

[..]

Er zijn twee staten waar niet via het winner-takes-all systeem wordt gewerkt: Maine en Nebraska.

"Only two states, Nebraska and Maine, do not follow the winner-takes-all rule. In those states, there could be a split of electoral votes among candidates through the state's system for proportional allocation of votes. Although this is a possible scenario, it has not actually occurred in recent elections. "
Misschien dat het bij deze verkiezingen in Maine gebeurt. In peilingen lijkt 1 kiesdistrict de voorkeur aan Bush te geven en de ander aan Kerry, en Kerry maakt de grootste kans de staat als geheel te winnen. In Nebraska gebeurt het zeker niet, Bush wint zeer ruim.

Tegelijk met deze presidentsverkiezingen is er ook een referendum in Colorado, waar beslist wordt of kiesmannen met onmiddellijke ingang proportioneel verkozen moeten worden. Het referendum lijkt er door te komen, dus dan worden de 9 kiesmannen van Colorado 5-4 verdeeld , ip.v. 9-0. Maar er zitten wel wat haken en ogen aan. Zo is er de vraag of dit wel wettelijk per referendum geregeld kan worden. Ook is het onzeker of het wel met onmiddellijke ingang in kan gaan.

http://www.cbsnews.com/st(...)tch/main647763.shtml
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 13:55:04 #132
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22723160
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 18:58 schreef Sidekick het volgende:

Ik geloof dat er wel eentje is die al heeft aangekondigd om zelf een keuze te maken.
Een Republikein uit West-Virginia heeft dat wel gezegd. Hij ging iig niet op Kerry stemmen.
pi_22723701
quote:
IMF: ondanks enorme groei zijn leningen aan Irak riskant

Irak staat een stormachtige economische groei te wachten, maar leningen verstrekken aan Bagdad heeft een groot risico.

Gevechten en schuldenberg
Het gevaar schuilt niet alleen in de aanhoudende gevechten in het land, maar ook in de enorme schuldenberg die op Irak drukt.

Dat heeft het Internationaal Monetair Fonds (IMF) laten weten. De totale schuld van Irak bedraagt bijna 125 miljard dollar. Dat komt neer op zes keer het bruto binnenlands product (bbp), de totale waarde van alle geproduceerde goederen en diensten. Vorig jaar, toen het Amerikaanse militaire troepen het land binnenvielen, is de economie met ruim eenderde afgenomen.

Vanaf dit relatief lage niveau veert de economie van Irak dit jaar op met 52 procent, aldus het IMF. Volgend jaar dijt de economie uit met 17 procent, waarna de bedrijvigheid tot 2009 jaarlijks met 9 procent groeit. De olieproductie, die driekwart van de Iraakse economie omvat, trekt aan van 2,1 miljoen vaten per dag naar 3,5 miljoen vaten in 2009.
Toch netjes.
quote:
De olieproductie, die driekwart van de Iraakse economie omvat, trekt aan van 2,1 miljoen vaten per dag naar 3,5 miljoen vaten in 2009.
Was het Bush daar om te doen ?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:29:48 #134
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22723960

Het zal wel uitdraaien op een four more years.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_22724144
die grijns
Life sucks
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:41:35 #136
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22724182
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 14:17 schreef pberends het volgende:

Was het Bush daar om te doen ?
Hij krijgt ze toch niet gratis?
pi_22724363
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 14:41 schreef freako het volgende:

[..]

Hij krijgt ze toch niet gratis?
nee, maar extra aanbod op de oliemarkt helpt wel voor een lagere verkoopprijs
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 14:51:36 #138
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22724429
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 14:49 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

nee, maar extra aanbod op de oliemarkt helpt wel voor een lagere verkoopprijs
De prijs is nou niet bepaald gedaald dit jaar. .
pi_22724536
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 14:51 schreef freako het volgende:

[..]

De prijs is nou niet bepaald gedaald dit jaar. .
we hebben het dan ook niet over dit jaar denk ik, met het gedoe in Venezuela, Nigeria, Saudi-Arabie, Irak natuurlijk en met Yukos, dat zou dan minder moeten zijn ook later, maar ja dat is speculatie ook weer
pi_22725148

The next president of the United States of America

Hij heeft wel de presidential look. Beter dan Bush.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:28:38 #141
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_22725282
Hehe,

ik heb zijn handje nog geschud van het weekend en hem succes gewenst met zijn campagne. Nou maar hopen dat Kerry wint anders is mijn verhaal naar de klote
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
pi_22725326
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 15:28 schreef Frenkyboy het volgende:
Hehe,

ik heb zijn handje nog geschud van het weekend en hem succes gewenst met zijn campagne. Nou maar hopen dat Kerry wint anders is mijn verhaal naar de klote
Was je op vakantie in de VS dan?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:32:49 #143
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_22725359
ik hoop idd dat ie minder kerryisms gaat maken dan dat er bushisms zijn
en over gezichtsuitdrukkingen van bush .. nee dat gaat hem gewoon idd niet lukken om daar overheen te komen
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:38:50 #144
13036 Frenkyboy
pi_22725476
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 15:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Was je op vakantie in de VS dan?
Ja, werk plus een paar dagen vakantie + shoppen. Liep hem tegen het lijf tijdens een rally in Milwaukee, nou ja tegen het lijf... Als je daaronder verstaat anderhalf uur in de kou staan wachten op een senator 'who'll be out in ten minutes', besnuffeld worden door bom honden en met een metaal detector gecontroleerd te worden door de secret service. Flinke poppenkast maar wel lachen...
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 15:39:18 #145
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_22725484
Even ter tussenstand, ze kunnen dus al stemmen in Florida .....

..... en Bush speelt NU AL vals

http://home.student.utwente.nl/a.i.j.bosselaar/Humor.wmv
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_22725520
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 15:38 schreef Frenkyboy het volgende:

[..]

Ja, werk plus een paar dagen vakantie + shoppen. Liep hem tegen het lijf tijdens een rally in Milwaukee, nou ja tegen het lijf... Als je daaronder verstaat anderhalf uur in de kou staan wachten op een senator 'who'll be out in ten minutes', besnuffeld worden door bom honden en met een metaal detector gecontroleerd te worden door de secret service. Flinke poppenkast maar wel lachen...

Maar goed misschien wordt het de machtigste man van de wereld.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 16:16:11 #147
13036 Frenkyboy
pi_22726233
Cool, ik heb nog een foto ook.

vlnr, grietje in leren lasje, grietje in blauwe fleece, mijn vriendin die Kerry een hand geeft, MIJN HAND (ik zweer het). Lache man het internet....
pi_22726771
The Guardian heeft een artikeltje opgedoken uit het archief over de verkiezingen in 1960.
http://www.guardian.co.uk/usa/story/0,12271,1330845,00.html
quote:
Police Powerless Against Crowd

Alistair Cooke
Wednesday October 21, 1964
The Guardian

New York, October 20
Senator John Kennedy sat in an open car from Bowling Green to Rockefeller Center yesterday through blizzards of ticker-tape and such a booming wave of cheers that people uptown, the path of a warm southern wind, put their heads out of windows and thought the Russians had landed.

The New York police, who can keep the peasants a safe 100 paces away from Castro or Mr Khrushchev, were powerless to prevent the bulging crowds from breaking the police cordons and rocking against the Kennedy car so that its plastic sides buckled and its aerial snapped.
Dat 1964 in de kop zal wel een foutje zijn, anders zal Kennedy flink gestonken hebben, 11 maanden na zijn dood in een open wagen.
quote:
"Landslide" forecast

But even the Republicans suspect that no such baying mobs have been heard in New York since General MacArthur returned in triumph after Mr Truman dismissed him "from all his United Nations commands." And Mr Nixon stiffly warned Mayor Wagner last night that he would expect "equal treatment" when he returns here next week as a campaigner. Mayor Wagner, a convinced Democrat since he was weaned, has gallantly promised to do his best, in the certain knowledge that not all the Republicans registered in this city could outnumber or out-shout the vast mob which yesterday lined the streets along the five-mile route and howled at a slim figure who seems to combine the appeal of Roosevelt, Elvis and Sinatra. "I may be screwy," said Mr James Farley, Roosevelt's kingmaker, "but I predict a Kennedy landslide just about like 1932. If he wasn't a Catholic he'd take every State but two."
Ook toen zal de pers er wel eens naast, uiteindelijk pakte Kennedy het presidentschap met 49,72 % tegen de 49,55% van Richard Nixon, niet echt een landslide. Recenter was er ook de Australische klinkende overwinning voor John Howard waarbij de pers een nek-aan-nek race voorspelde. Je zou toch bijna gaan denken dat de pers de linkse kandidaten in een beter licht stelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door CeeJee op 19-10-2004 16:45:30 ]
pi_22730598
quote:
Tweede Kamer gaat voor John Kerry

Uitgegeven: 19 oktober 2004 17:27
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2004 17:42

DEN HAAG - Als de Tweede Kamer het voor het zeggen had, zou de race om het Amerikaanse presidentschap een overduidelijke uitslag kennen: John Kerry. In de ogen van 77 van de 137 ondervraagde parlementariėrs moet de Democratische uitdager de volgende Amerikaanse president worden. Vijftien Kamerleden houden het bij de zittende Republikeinse president George Bush.

Dat blijkt uit een peiling van het weekblad Vrij Nederland dat deze week de resultaten publiceert. Een deel van de ondervraagde Kamerleden twijfelt nog, stemde blanco of wilde zijn mening niet geven.

De steun voor Kerry is het grootst onder parlementariėrs van de PvdA (unaniem), D66 (unaniem) en VVD. CDA'ers waren het minst geneigd hun mening te geven. Van de twaalf die dat wel deden, zouden er zeven op Kerry stemmen.

Nader

De onafhankelijke kandidaat Ralph Nader kan ook rekenen op steun in het Nederlandse parlement. Vijf van de acht SP-Kamerleden zouden op hem stemmen. In totaal zouden zeven Kamerleden Nader kiezen.
Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=428599&c=11
De SP ik ben er zelf lid van maar ik raad het ze toch echt af om Nader te kiezen. als hij veel stemmen haalt wordt bush namenlijk president (zo is het ook in 2000 gegaan)
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:43:18 #150
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_22730676
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 16:16 schreef Frenkyboy het volgende:
Cool, ik heb nog een foto ook.

[afbeelding]

vlnr, grietje in leren lasje, grietje in blauwe fleece, mijn vriendin die Kerry een hand geeft, MIJN HAND (ik zweer het). Lache man het internet....
!!!!!!

Iemand nog CNN Connects American Agenda gezien?

Former Pentagon vrouw (republikein):
quote:
First of all, we have no ally problem.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')