Er zijn twee staten waar niet via het winner-takes-all systeem wordt gewerkt: Maine en Nebraska.quote:Op maandag 18 oktober 2004 18:21 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hoe zit het ook alweer?
Als een kandidaat een staat wint, dan krijgt hij de kiesmannen van die staat achter zich. Maar ik meende me te herinneren dat dit bij enkele staten net wat aders gaat? Hoe dan?
En kunnen kiesmannen ook zelf iets anders doen, of niet? Dus moeten ze perse stemmen op de kandidaat die hun staat won, of niet? Ik meende dat hier ook nog iets mee was .....
Iemand die deze beide kwesties kan beantwoorden?> Alvast bedankt
En je steunt Bush? FYI, Bush heeft geen enkele keer met Arafat gesproken en geen enkele keer Arafat uitgenodigt voor talks of wat dan ook. Bill Clinton ging juist onwijs veel praten en alles.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 16:17 schreef Speth het volgende:
[..]
Ik ben niet per se een republikein, veel dingen ben ik het ook totaal niet mee eens, zoals homohuwelijk, wapenbezit, doodstraf etc... Maar ik ben ook een globalist, en ik zie het liefst de wereld zo snel mogelijk verlost van allerlei primitieve toestanden zoals ze in het midden oosten voorkomen.
http://www.hbvl.be/nieuws(...)7-A646-C74546C1E79E}quote:18/10 Islamitische studenten willen VS-verkiezingen "superviseren"
De Iraanse islamitische studenten, de bassidji, hebben in een brief aan VN-secretaris-generaal Kofi Annan gevraagd waarnemers te mogen sturen voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2 november. Ze willen naar eigen zeggen op die manier de zogenaamde 'democratische' slogans van de Amerikaanse gezagsdragers over de hekel halen.
"We willen aan de hele wereld zeggen dat de aanwezigheid van waarnemers uit Iran, het meest democratische regime ter wereld, nodig is om het goede verloop van de Amerikaanse verkiezingen te garanderen", luidt het. Officieel tellen de bassidji in Iran zo'n 10 miljoen leden. De militanten hangen rechtstreeks af van de Wachters van de Revolutie, het ideologische leger van het Iraanse regime.
Iran en de VS onderhouden sinds 1980 geen diplomatieke relaties meer. Teheran maakt deel uit van de zogenaamde 'As van het Kwade' van VS-president George W. Bush.
http://www.nieuwsblad.be/(...)9INQ9&cat=BUITENLANDquote:Waarom worden de Amerikaanse verkiezingen altijd gehouden op een dinsdag in november? - 18/10/2004
In vroeger tijden moesten de kiezers op het Amerikaanse platteland vaak erg lang reizen naar het stemhokje. De zondagsmis was echter heilig, dus werd gekozen voor een dinsdag, zodat de kiezers na de mis nog voldoende tijd kregen voor de reis.
De verkiezingen vallen in november omdat de boeren dan hun dieren en velden het makkelijkst enkele dagen in de steek konden laten.
Dat is juist de thing, Bush verspilt geen tijd met praten met tuig, dat toch niet luisteren wil. Die gesprekken met Clinton leverden niets op.quote:En je steunt Bush? FYI, Bush heeft geen enkele keer met Arafat gesproken en geen enkele keer Arafat uitgenodigt voor talks of wat dan ook. Bill Clinton ging juist onwijs veel praten en alles.
Misschien dat het bij deze verkiezingen in Maine gebeurt. In peilingen lijkt 1 kiesdistrict de voorkeur aan Bush te geven en de ander aan Kerry, en Kerry maakt de grootste kans de staat als geheel te winnen. In Nebraska gebeurt het zeker niet, Bush wint zeer ruim.quote:Op maandag 18 oktober 2004 19:46 schreef Potus het volgende:
[..]
Er zijn twee staten waar niet via het winner-takes-all systeem wordt gewerkt: Maine en Nebraska.
"Only two states, Nebraska and Maine, do not follow the winner-takes-all rule. In those states, there could be a split of electoral votes among candidates through the state's system for proportional allocation of votes. Although this is a possible scenario, it has not actually occurred in recent elections. "
Een Republikein uit West-Virginia heeft dat wel gezegd. Hij ging iig niet op Kerry stemmen.quote:Op maandag 18 oktober 2004 18:58 schreef Sidekick het volgende:
Ik geloof dat er wel eentje is die al heeft aangekondigd om zelf een keuze te maken.
Toch netjes.quote:IMF: ondanks enorme groei zijn leningen aan Irak riskant
Irak staat een stormachtige economische groei te wachten, maar leningen verstrekken aan Bagdad heeft een groot risico.
Gevechten en schuldenberg
Het gevaar schuilt niet alleen in de aanhoudende gevechten in het land, maar ook in de enorme schuldenberg die op Irak drukt.
Dat heeft het Internationaal Monetair Fonds (IMF) laten weten. De totale schuld van Irak bedraagt bijna 125 miljard dollar. Dat komt neer op zes keer het bruto binnenlands product (bbp), de totale waarde van alle geproduceerde goederen en diensten. Vorig jaar, toen het Amerikaanse militaire troepen het land binnenvielen, is de economie met ruim eenderde afgenomen.
Vanaf dit relatief lage niveau veert de economie van Irak dit jaar op met 52 procent, aldus het IMF. Volgend jaar dijt de economie uit met 17 procent, waarna de bedrijvigheid tot 2009 jaarlijks met 9 procent groeit. De olieproductie, die driekwart van de Iraakse economie omvat, trekt aan van 2,1 miljoen vaten per dag naar 3,5 miljoen vaten in 2009.
Was het Bush daar om te doenquote:De olieproductie, die driekwart van de Iraakse economie omvat, trekt aan van 2,1 miljoen vaten per dag naar 3,5 miljoen vaten in 2009.
Hij krijgt ze toch niet gratis?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:17 schreef pberends het volgende:
Was het Bush daar om te doen?
nee, maar extra aanbod op de oliemarkt helpt wel voor een lagere verkoopprijsquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:41 schreef freako het volgende:
[..]
Hij krijgt ze toch niet gratis?
De prijs is nou niet bepaald gedaald dit jaar.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
nee, maar extra aanbod op de oliemarkt helpt wel voor een lagere verkoopprijs
we hebben het dan ook niet over dit jaar denk ik, met het gedoe in Venezuela, Nigeria, Saudi-Arabie, Irak natuurlijk en met Yukos, dat zou dan minder moeten zijn ook later, maar ja dat is speculatie ook weerquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:51 schreef freako het volgende:
[..]
De prijs is nou niet bepaald gedaald dit jaar..
Was je op vakantie in de VS dan?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:28 schreef Frenkyboy het volgende:
Hehe,
ik heb zijn handje nog geschud van het weekend en hem succes gewenst met zijn campagne. Nou maar hopen dat Kerry wint anders is mijn verhaal naar de klote
Ja, werk plus een paar dagen vakantie + shoppen. Liep hem tegen het lijf tijdens een rally in Milwaukee, nou ja tegen het lijf... Als je daaronder verstaat anderhalf uur in de kou staan wachten op een senator 'who'll be out in ten minutes', besnuffeld worden door bom honden en met een metaal detector gecontroleerd te worden door de secret service. Flinke poppenkast maar wel lachen...quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:30 schreef pberends het volgende:
[..]
Was je op vakantie in de VS dan?
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 15:38 schreef Frenkyboy het volgende:
[..]
Ja, werk plus een paar dagen vakantie + shoppen. Liep hem tegen het lijf tijdens een rally in Milwaukee, nou ja tegen het lijf... Als je daaronder verstaat anderhalf uur in de kou staan wachten op een senator 'who'll be out in ten minutes', besnuffeld worden door bom honden en met een metaal detector gecontroleerd te worden door de secret service. Flinke poppenkast maar wel lachen...
Dat 1964 in de kop zal wel een foutje zijn, anders zal Kennedy flink gestonken hebben, 11 maanden na zijn dood in een open wagen.quote:Police Powerless Against Crowd
Alistair Cooke
Wednesday October 21, 1964
The Guardian
New York, October 20
Senator John Kennedy sat in an open car from Bowling Green to Rockefeller Center yesterday through blizzards of ticker-tape and such a booming wave of cheers that people uptown, the path of a warm southern wind, put their heads out of windows and thought the Russians had landed.
The New York police, who can keep the peasants a safe 100 paces away from Castro or Mr Khrushchev, were powerless to prevent the bulging crowds from breaking the police cordons and rocking against the Kennedy car so that its plastic sides buckled and its aerial snapped.
Ook toen zal de pers er wel eens naast, uiteindelijk pakte Kennedy het presidentschap met 49,72 % tegen de 49,55% van Richard Nixon, niet echt een landslide. Recenter was er ook de Australische klinkende overwinning voor John Howard waarbij de pers een nek-aan-nek race voorspelde. Je zou toch bijna gaan denken dat de pers de linkse kandidaten in een beter licht stelt.quote:"Landslide" forecast
But even the Republicans suspect that no such baying mobs have been heard in New York since General MacArthur returned in triumph after Mr Truman dismissed him "from all his United Nations commands." And Mr Nixon stiffly warned Mayor Wagner last night that he would expect "equal treatment" when he returns here next week as a campaigner. Mayor Wagner, a convinced Democrat since he was weaned, has gallantly promised to do his best, in the certain knowledge that not all the Republicans registered in this city could outnumber or out-shout the vast mob which yesterday lined the streets along the five-mile route and howled at a slim figure who seems to combine the appeal of Roosevelt, Elvis and Sinatra. "I may be screwy," said Mr James Farley, Roosevelt's kingmaker, "but I predict a Kennedy landslide just about like 1932. If he wasn't a Catholic he'd take every State but two."
De SP ik ben er zelf lid van maar ik raad het ze toch echt af om Nader te kiezen. als hij veel stemmen haalt wordt bush namenlijk president (zo is het ook in 2000 gegaan)quote:Tweede Kamer gaat voor John Kerry
Uitgegeven: 19 oktober 2004 17:27
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2004 17:42
DEN HAAG - Als de Tweede Kamer het voor het zeggen had, zou de race om het Amerikaanse presidentschap een overduidelijke uitslag kennen: John Kerry. In de ogen van 77 van de 137 ondervraagde parlementariėrs moet de Democratische uitdager de volgende Amerikaanse president worden. Vijftien Kamerleden houden het bij de zittende Republikeinse president George Bush.
Dat blijkt uit een peiling van het weekblad Vrij Nederland dat deze week de resultaten publiceert. Een deel van de ondervraagde Kamerleden twijfelt nog, stemde blanco of wilde zijn mening niet geven.
De steun voor Kerry is het grootst onder parlementariėrs van de PvdA (unaniem), D66 (unaniem) en VVD. CDA'ers waren het minst geneigd hun mening te geven. Van de twaalf die dat wel deden, zouden er zeven op Kerry stemmen.
Nader
De onafhankelijke kandidaat Ralph Nader kan ook rekenen op steun in het Nederlandse parlement. Vijf van de acht SP-Kamerleden zouden op hem stemmen. In totaal zouden zeven Kamerleden Nader kiezen.
Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=428599&c=11
!!!!!!quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:16 schreef Frenkyboy het volgende:
Cool, ik heb nog een foto ook.
[afbeelding]
vlnr, grietje in leren lasje, grietje in blauwe fleece, mijn vriendin die Kerry een hand geeft, MIJN HAND (ik zweer het). Lache man het internet....
quote:First of all, we have no ally problem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |