Ik wel hoor.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Op de een of andere manier kunnen Bush-haters niet zonder leuke tekeningetjes en plaatjes.
Bullshit dus. Kan je dit bewijzen? Of is dit een gevalletje van adembenemend dom wensdenken?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:07 schreef Verbal het volgende:
Het is zoo simpel (en mij dan adembenemend dom noemen): de aanpak van de regering Bush, en dan dus voornamelijk de oorlog in Irak, heeft geleid tot een versterking van terreurbewegingen, waaronder Al Qaeda. Afgelopen weekend nog heeft de groep van al-Zarqawi zich nog publiekelijk gemeld om onder de paraplu van Al Qaeda verder te gaan. De aanpak van de 'chickenhawks' is niet zo erg goed gevallen, ook niet bij gematigde moslims.
De enige hier die hysterisch en onfatsoenlijk is ben jij. Jij bent zeker geen weerwoord gewend.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 16:09 schreef Verbal het volgende:
Volgens mij wel. Hij werd namelijk nogal hysterisch toen ik het tegendeel meldde.
V.
Zet je tv eens aan, en bekijk hoe we elke dag worden overspoeld door berichtgeving over terrorisme/onthoofdingen/aanslagen van Zarqawi en co.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bullshit dus. Kan je dit bewijzen? Of is dit een gevalletje van adembenemend dom wensdenken?
Kan jij het falsifiëren? Kortom: het is een mening, die net zoveel of zo weinig waard is als die van jou over dit onderwerp. De redenering van Verbal is in ieder geval niet strijdig met common sense. Dus niet direct bullshit, zoals je toch impliceert.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:55 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Bullshit dus. Kan je dit bewijzen? Of is dit een gevalletje van adembenemend dom wensdenken?
Lol, vind je het raar dat het aantal slachtoffers omhoog schiet nu Bush juist het conflict met die groeperingen opzoekt in Iraq. Bush heeft de post-war situatie compleet verkeerd aangepakt, maar daar is het hele Pentagon ook over eens.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zet je tv eens aan, en bekijk hoe we elke dag worden overspoeld door berichtgeving over terrorisme/onthoofdingen/aanslagen van Zarqawi en co.
Oh? Wat voor kritiek uit het Pentagon dan?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:16 schreef NightH4wk het volgende:
Bush heeft de post-war situatie compleet verkeerd aangepakt, maar daar is het hele Pentagon ook over eens.
Je zegt dus gewoon wat Michael Moore e.a zeggen, namelijk dat de strenge aanpak van Bush de neiging van moslimextremisten om terroristische aanvallen te plegen alleen maar doet toenemen. Dit is natuurlijk een beetje krom... Maar die discussie is volgens mij al vaker gevoerd. In mijn ogen moet je in geen geval zwichten voor een vijand, maar moet je hem bestrijden.quote:Het is zoo simpel (en mij dan adembenemend dom noemen): de aanpak van de regering Bush, en dan dus voornamelijk de oorlog in Irak, heeft geleid tot een versterking van terreurbewegingen, waaronder Al Qaeda. Afgelopen weekend nog heeft de groep van al-Zarqawi zich nog publiekelijk gemeld om onder de paraplu van Al Qaeda verder te gaan. De aanpak van de 'chickenhawks' is niet zo erg goed gevallen, ook niet bij gematigde moslims.
Dat zegt niemand, maar ik denk zelf dat het terrorisme voortvloeit uit de natuurlijke neiging van bepaalde mensen om zich te verzetten tegen alles wat sterker en machtiger is dan zij. Bush straalt macht uit, dat is waar zij niet van houden. Dat is echter niet iets waarop Bush bekritiseerd moet worden. Als terroristen je haten, moet je wel iets goed doen..quote:Nu kun je wel voor jezelf proberen te redeneren dat het is: óf je bent voor de aanpak van Bush, óf je bent een watje met fluwelen handschoentjes, maar dat is natuurlijk argumentatie van de koude grond, en ik mag hopen niet die van iemand die anderen op arrogante toon 'adembenemend dom' noemt, want dat zou wel heel sip zijn.
Adviseurs, generaals, enz enz. En ook allemaal in dezelfde media die jij aanhaalde in je post dus ik weet niet er niet naar het nieuws kijkt. Vandaag nog een bericht hierover in de NYT: klik en in verschillende weblogs is ook al vanaf het begin kritiek.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:16 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Oh? Wat voor kritiek uit het Pentagon dan?
Leuk dat je Michael Moore erbij wilt halen (heel apart, als er iets wordt gezegd waar men het niet mee eens is, komt voodoopop MM weer om de hoek zeilen, en huuuuu, je mening is bevlekt), maar ik zeg iets dat terrorisme-experts ook zeggen.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:17 schreef Speth het volgende:
[..]
Je zegt dus gewoon wat Michael Moore e.a zeggen, namelijk dat de strenge aanpak van Bush de neiging van moslimextremisten om terroristische aanvallen te plegen alleen maar doet toenemen. Dit is natuurlijk een beetje krom... Maar die discussie is volgens mij al vaker gevoerd. In mijn ogen moet je in geen geval zwichten voor een vijand, maar moet je hem bestrijden.
O nee? Jij gaat niet door voor de koelkast:quote:Dat zegt niemand
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 01:09 schreef PJORourke het volgende:
En wat is JOUW essentie dan? Of ontdek je nu voor het eerst de stupiditeit van die gedachtegang van je?
Want jij denkt kennelijk dat de zachte hand ingezet moet worden tegen terrorisme, anders krijg je kennelijk meer terrorisme.
Dat zal best.quote:maar ik denk zelf dat het terrorisme voortvloeit uit de natuurlijke neiging van bepaalde mensen om zich te verzetten tegen alles wat sterker en machtiger is dan zij.
My god, dit argument kun je niet menenquote:Bush straalt macht uit, dat is waar zij niet van houden.
En dit ook niet...quote:Dat is echter niet iets waarop Bush bekritiseerd moet worden. Als terroristen je haten, moet je wel iets goed doen.
Ok, die post had ik niet gelezen. Ik had het iig zelf niet gezegd.quote:O nee? Jij gaat niet door voor de koelkast:
Allereerst wordt door een medestander van jou in dit topic mijn hoofd er bijna afgebeten omdat hij mijn stelling uit zijn verband trekt en daar dan pissed over wordt en het ridiculiseert met de tekstquote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:48 schreef Speth het volgende:
Ik vind dat Bush macht uitstraalt, ja. Hij is immers een machtige man en heeft een autoritaire manier van regeren. Daar houden terroristen niet van, dus reageren ze er sterker op. Is dat zo'n vreemde gedachte?
...en jij gaat het vervolgens serieus menen.quote:De redenering: "oh, ik heb een hekel aan Bush dus ga ik mezelf opblazen"?
Mijn post waar jij op reageerde was dan ook mede gericht aan de schrijver van dat stukje tekstquote:Ok, die post had ik niet gelezen. Ik had het iig zelf niet gezegd.
O?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:49 schreef NightH4wk het volgende:
Terrorisme kan alleen bestreden worden door die landen (Afrika, deel MO) te betrekken in de globalisatie zodat ze niet meer gekidnapt kunnen worden door vage groeperingen die ze terug willen sturen naar de 7e eeuw.
Denk het, dat de Security Council iets minder problemen heeft met Brazilie dan met Noord-Korea mbt opwerkingsfabrieken op dit moment zou je denk ik op een hoop kunnen gooien omdat de eerste verder in de globalisatie zit.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:53 schreef Verbal het volgende:
[..]
O?
V.
Globalisatie als de grote one-size-fits-all-oplossing, dus?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:57 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Denk het, dat de Security Council iets minder problemen heeft met Brazilie dan met Noord-Korea mbt opwerkingsfabrieken op dit moment zou je denk ik op een hoop kunnen gooien omdat de eerste verder in de globalisatie zit.
Je zou het globalisatie kunnen noemen idd. Europa lijkt me ook iets veiliger op dit moment nu we wat internationaler bezig zijn met een EU binnen Europa enzo.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 21:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Globalisatie als de grote one-size-fits-all-oplossing, dus?
Halleluja, weg zijn de problemen?
V.
Natuurlijk liggen er veel meer oorzaken aan ten grondslag, maar de kern van de oorzaak ligt in de cultuur van de islam die, onder bepaalde omstandigheden, terroristen kan voortbrengen. Ik denk dat een van de belangrijkste omstandigheden waaraan nu voldaan wordt de mate van autoriteit van datgene waartegen gestreden gaat worden is.quote:Ik denk dat je een heel erg simpel beeld hebt van de oorzaken van terrorisme als dit is hoe je serieus denkt, ja.
Ik denk meer dat o.a. het beeld van een dominant, hegemonisch en rücksichtlos Amerika het land parten speelt.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 22:02 schreef Speth het volgende:
[..]
Natuurlijk liggen er veel meer oorzaken aan ten grondslag, maar de kern van de oorzaak ligt in de cultuur van de islam die, onder bepaalde omstandigheden, terroristen kan voortbrengen. Ik denk dat een van de belangrijkste omstandigheden waaraan nu voldaan wordt de mate van autoriteit van datgene waartegen gestreden gaat worden is.
http://www.theglobeandmail.com/servlet/story/RTGAM.20041019.wiran1019/BNStory/Frontquote:Op donderdag 21 oktober 2004 14:49 schreef Potus het volgende:
[..]
Las ik niet ergens dat Iran liever Bush herkozen zag? Zou ik eens moeten nakijken.
lul niet joh, als 1 persoon hiervoor uitermate geschikt is dan is het Bush wel...quote:Op donderdag 21 oktober 2004 19:40 schreef Johan_de_With het volgende:
Op de een of andere manier kunnen Bush-haters niet zonder leuke tekeningetjes en plaatjes. Zie Harry Winter bij Buitenhof.
http://www.nytimes.com/20(...)&partner=rssuserlandquote:Stolen Honor: Wounds That Never Heal," the highly contested anti-Kerry documentary, should not be shown by the Sinclair Broadcast Group. It should be shown in its entirety on all the networks, cable stations and on public television.
This histrionic, often specious and deeply sad film does not do much more damage to Senator John Kerry's reputation than have the Swift Boat Veterans for Truth's negative ads, which have flooded television markets in almost every swing state. But it does help viewers better understand the rage fueling the unhappy band of brothers who oppose Mr. Kerry's candidacy and his claim to heroism.
Freedom of speechquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:26 schreef CeeJee het volgende:
De New York Times over de inmiddels beruchte documantaire Stolen Honor over Kerry:
[..]
http://www.nytimes.com/20(...)&partner=rssuserland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |