idd, dat slaat nergens op, en de gemiddelde bestuurder van een SUV rijdt volgens mij veiliger dan die van een Transporter oid.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:38 schreef Impreza_STI het volgende:
Wat een belachelijke onzin. Ik mag straks wel met de vw transporter de stad in maar niet met me BMW X3 of Volvo XC90![]()
Achterlijk mens![]()
Nou ik hoop dat het niet lukt. Waar wil je de grens leggen. Na mijn inziens is een renault espace dan net zo gevaarlijk als een bmw x3. En wat versta je onder een suv, een forester is gewoon een verhoogde station net als een volvo xc70. Mag die dan ook niet meer de stad in?quote:[b]
Ik ben bang dat de minister het niet rond gaat krijgen, maar hoop dat het haar wel lukt. Overigens hoor je meer en meer van dit soort geluiden; burgemeester van bv. Parijs heeft dezelfde ideeen.
Het is gewoon idioot dat mensen de stad vol zetten met SUV's omdat ze iets te compenseren hebben.
Dat is niet mijn ervaring hier in Amsterdam, die SUV lijers rijden over het algemeen als ouwe kranten en weten totaal niet waar ze mee bezig zijn. Die mogen van mij direct optiefen hier.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:43 schreef PeuRac het volgende:
[..]
idd, dat slaat nergens op, en de gemiddelde bestuurder van een SUV rijdt volgens mij veiliger dan die van een Transporter oid.
Je hoeft mij niet uit te leggen dat SUV-rijders geen smaak hebben hoorquote:Op woensdag 13 oktober 2004 23:00 schreef pAin het volgende:
Zpottr: voor een degelijk SUV heb je veeeeeeeel stoerdere auto's; voor een standaard X5 4.8IS koop ik een imho veel mooiere M3 en houd ik een hele stapel geld over.
Peijs heeft het wel degelijk over belastingmaatregelen om terreinwagens te ontmoedigen.quote:Omdat uit onderzoek blijkt dat terreinwagens een gevaar zijn voor overige weggebruikers wil minister Peijs een soort ontmoedigingingsbelasting invoeren terreinwagens, dit zou een als een verhoging van de wegenbelasting kunnen worden ingevoerden (als "opcenten") Volgens Peijs zijn terreinwagens in Nederland nergens voor nodig en gevaarlijke benzineslorpende monsters. Weg ermee dus, aldus Peijs.
bron: goedemorgen Nederland,
Dat onderzoek werd een half jaar geleden al aangekondigt, en het is vooral Groen Links (wie anders) die er op aangedrongen heeft. Ik hoorde toen ook een deskundige van (dacht) TNO dat een verbod of aparte belasting juridisch helemaal niet mogelijk is, en dat het met de vervuiling heel erg meevalt, ze voldoen immers aan alle europese milieuwetten.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:38 schreef Impreza_STI het volgende:
Onderzoek naar luxe terreinwagens
DEN HAAG - Minister Peijs (Verkeer) heeft haar oog laten vallen op luxe terreinwagens. Ze kondigde woensdag in de Tweede Kamer een onderzoek aan naar de negatieve impact van dit soort grote en zware wagens, die een gevaar op de weg zouden zijn. Ze staan ook te boek als zeer vervuilend.
Peijs gaat niet zover als GroenLinks, die de allergrootste terreinwagens van de Nederlandse wegen wil weren en de rest zwaarder belasten. Ook zou dit type auto's uit de buurt moeten blijven van scholen en woonwijken. Als mogelijke maatregel denkt Peijs aan het verbieden van een 'bull bar' of koeienvanger op luxe terreinwagens. In Europees verband is die vanaf 2007 op nieuwe auto's niet meer toegestaan. De CDA-bewindsvrouw wil daar al eerder aan en het verbod zou dan ook moeten gelden voor bestaande wagens.
Een fiscale maatregel heeft volgens haar weinig zin omdat de meestal kapitaalkrachtige eigenaren van deze auto's die lasten makkelijk kunnen ophoesten.
De 'PC Hooft-tractoren', naar de dure Amsterdamse winkelstraat waar ze steeds meer opduiken, zijn niet aan de minister besteed. Ze noemde de parkeerverboden die sommige scholen tegen deze wagens hanteren "een prima maatregel".
Volgens CBS-cijfers zijn er in Nederland van dit soort zware wagens, die gemiddeld 1900 kilo wegen, in de afgelopen vier jaar 50.000 bijgekomen.
Volgens verkeersdeskundigen zijn ze extra onveilig. Bij botsingen met gewone wagens zijn de eigen inzittenden beveiligd, maar vallen er drie maal zoveel doden bij de 'tegenpartij' als bij een ongeval tussen normale wagens. Een stoere voorbumper als de bull bar maakt dat alleen maar erger.Verkeersorganisatie 3VO zou de verkoop ervan dan ook willen verbieden. Volgens Peijs kan zo'n maatregel gemakkelijk ontdoken worden, bijvoorbeeld door aankoop via internet.
bron: autotelegraaf.nl, wo 13 okt 2004, 20:05
Wat een belachelijke onzin. Ik mag straks wel met de vw transporter de stad in maar niet met me BMW X3 of Volvo XC90![]()
Achterlijk mens![]()
De mijne weegt 2600 kg!quote:Volgens CBS-cijfers zijn er in Nederland van dit soort zware wagens, die gemiddeld 1900 kilo wegen, in de afgelopen vier jaar 50.000 bijgekomen.
Dat van die parkeer ruimte valt met uitzondering van een hummer en een paar andere amerikaanse modellen wel mee. een X5 is nauwelijks breder dan 5 serie.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:44 schreef Scheepschroef het volgende:
Morgen alle SUV's in NL verbieden als het aan mij ligt.
Achterlijke dingen!
Let wel, ik stem VVD en ben over de meeste dingen heel ruimdenkend, maar SUV's:
-Verbruiken heel veel benzine en vervuilen als een gek.
-Verstoppen steden door 1,5 parkeerplek in te nemen.
-Zijn een enorm gevaar voor hun omgeving als ze ergens tegen aan knallen.
-Hebben slechtere wegligging dus de kans ergens tegen aan te knallen is groter.
-Bieden geen meerwaarde aan interieurruimte tov een MPV
Oftewel je hebt het over pure inefficientie op wielen. In deze zin zijn sportwagens ook raar maar die hebben tenminste een erg goed wegligging en door hun lichte gewicht zijn ze een kleiner dan gemiddeld gevaar bij botsingen, bovendien rijden er 10x zoveel SUV's rond.
Dat ze binnen de marge vallen wil natuurlijk echt niet zeggen dat ze niet vervuilen. Een 3.0 X5 verbruikt op 100km bijv dik 3 liter meer op 100km dan een 3.0 5serie (17.8ltr tegen 14.1ltr). Misschien heb je er beroepsmatig een reden voor dat je zo'n auto rijdt, maar wanneer dat niet het geval is, dan is het gewoon gekkenwerk dat jij in zo'n tank rijdt die 2x zoveel weegt als een normale auto. Dat mag best zwaarder belast worden wat mij betreft.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 10:24 schreef more het volgende:
[..]
Dat onderzoek werd een half jaar geleden al aangekondigt, en het is vooral Groen Links (wie anders) die er op aangedrongen heeft. Ik hoorde toen ook een deskundige van (dacht) TNO dat een verbod of aparte belasting juridisch helemaal niet mogelijk is, en dat het met de vervuiling heel erg meevalt, ze voldoen immers aan alle europese milieuwetten.
Men kon hooguit bij de fabrikanten aandringen om ze veiliger te maken voor de "tegenpartij" dus degene waar je tegenaan rijdt bij een botsing.
[..]
De mijne weegt 2600 kg!
[afbeelding]
Verbieden is maar een regeltje, een ontmoedigingsbeleid is een boekwerk.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:55 schreef CreativeMind het volgende:
Ontmoedigen a-la. Maar verbieden
Ik dacht dat we voor minder regelzucht zouden gaan?
Ja, dat zal het zijn, ze is jaloersquote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:21 schreef Impreza_STI het volgende:
Schijnbaar kan de minister en sommige andere mensen het niet hebben dan mensen in een dikkere auto rijden als iemand anders.
Minister Peijs reed zelf toch eerst in een Prius, ik zag gister op tv dat ze gewoon weer een Mercedes E-klasse heeft. De burgers moeten in zuinige auto's rijden maar hun niet. Laten ze het goede voorbeeld geven ipv hypocriet te zeggen dat burgers in kleine autootjes moeten rijden en zijzelf in grote auto's blijven rijdenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:21 schreef Impreza_STI het volgende:
En als ze dat verbruik zo erg vind, waarom komen al die ministers in volvo S80'en aankakken, en niet in een Toyota Prius.![]()
Hufters dat zijn het.![]()
Wat is het dan?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 12:37 schreef Scheepschroef het volgende:
XC70 en allround quattro, dat zijn geen SUV's...
CO2 is een natuurlijk verbrandings product. Mensen en dieren ademen het ook uit. Dat een SUV meer CO2 uitstoot dan een kleine middenklasser klopt. Vervuilende gassen zijn NOx e.d.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 11:59 schreef Scheepschroef het volgende:
M5. CO2 dat is wel degenlijk vervuiling, bij elk project waar ik aan meedontwerp is dat tegenwoordig een van de factoren waarop conceptkeuzes worden gemaakt.
En misschien valt het weggedrag van de X5 wel mee, maar ga mij niet vertellen dat ie beter rijdt dan een vergelijkbaren BMW 5 serie. Bovendien, knalt een (nieuwe) panda ergens tegenop, dan is er denk ik toch minder schade he...
Als iemand hier echte argumenten heeft waarom SUV's OK zijn wil ik ze graag horen...
Zou ook kunnen hoorquote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:20 schreef dribbel79 het volgende:
En ik maar denken dat Bullbars gemaakt waren om een (nog aan te rijden) dier niet je radiateur te laten slopen in the middel of nowwhere...waardoor ej stil komt te staan...
Ik zie dus wel het nut van een bullbar. Ik weet niet of je wel eens een hert hebt aangereden of een zwijn. Nou meerdere mensen die ik ken wel en ik verschillende keren op een haar na niet en ik kan je vertellen dat is niet fijn, één keer heb ik mn auto in een slip moeten gooien op een enorm edelhert dat op de weg sprong te ontwijken. en meerdere keren bijna een zwijn. Als ik dat hert tegen mn auto had gehad weet ik niet of ik dat had kunnen navertellen.met een bullbar kun je dat dus wel.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:50 schreef Repeat het volgende:
[..]
Zou ook kunnen hoorEr zijn vast meerdere redenen voor het gebruik van een bullbar, maar in Nederland heb je er echt geen fuck aan en is het alleen maar gevaarlijk. Je hebt dan ook geen kreukelzone meer, want hij zit direct op je chassis geschroeft.
OMG man, en als je dan een voetganger aanrijdt, zie je dan niet in wat er dan met die voetganger gebeurt?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:35 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ik zie dus wel het nut van een bullbar. Ik weet niet of je wel eens een hert hebt aangereden of een zwijn. Nou meerdere mensen die ik ken wel en ik verschillende keren op een haar na niet en ik kan je vertellen dat is niet fijn, één keer heb ik mn auto in een slip moeten gooien op een enorm edelhert dat op de weg sprong te ontwijken. en meerdere keren bijna een zwijn. Als ik dat hert tegen mn auto had gehad weet ik niet of ik dat had kunnen navertellen.met een bullbar kun je dat dus wel.
Een vriend van mij had minder geluk.. hij had een hert teen zn auto en die kwam met zn nog trappelende poten door de ruiten. Hij had enorm geluk gehad!! Met een bullbar schuift zon beest onder je auto ipv door je ruit. Dus wel degelijk nuttig. De bewaker van de luchtmacht die toevallig daar op ronde was (bij hoenderloo) was heeft het hert met een pistool door zn kop geschoten om hem uit zn lijden te verlossen.De auto was uiteraard total loss.
en wat nou als je van terreinrijden houdt... die bullbar voorkomt een hoop schade aan de voorkant bij het raken van een boompje ofzo...quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:49 schreef Hyperdude het volgende:
Het idee om bullbars te verbieden is helemaal niet zo slecht.
Die dingen zijn gemaakt voor kangeroes en groter wild.
Niet voor kleuters!
Of iemand in zo'n ding wil rijden of niet is z'n eigen keuze.
off-topic.
Beetje fanatieker drugscriminelen en foute Russen oppakken en er verdwijnen heel wat van die tractoren uit de PC.
Maarja dat kan kennelijk niet in NL![]()
Terreinrijden in je bmw X5 met 20" velgenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:57 schreef Youp het volgende:
[..]
en wat nou als je van terreinrijden houdt... die bullbar voorkomt een hoop schade aan de voorkant bij het raken van een boompje ofzo...
btw dat de auto's daardoor onveiliger zijn voor andere weggebruikers is logisch.. maar als je met bullbar een auto doormidden rijdt doe je dat zonder ook welalleen heb je dan aan je eigen auto meer schade..
ik vind dat ze onveilige auto's (fiat panda, kia pride etc. als klassieke schoolvoorbeelden) moeten verbieden... als ze de bpm gaan afschaffen worden wat normalere en veiligere auto's ook betaalbaarder voor de mensen die zo'n kreng rijden.. zijn we in een klap van de zeik af...
oja ook vind ik dat ze dan maar in een weg alle vrachtwagens af moeten schaffen want als je daar mee in botsing komt ben je ook dood of je nou een panda rijdt of een hummer...
-edit-
en de sportwagens natuurlijk! die vervuilen ook meer dan gemiddeld...
wedden dat ze niet alleen doelen op 'luxe' 'terreinwagens'quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:58 schreef Repeat het volgende:
[..]
Terreinrijden in je bmw X5 met 20" velgen
Touaregquote:Op donderdag 14 oktober 2004 18:05 schreef Youp het volgende:
[..]
wedden dat ze niet alleen doelen op 'luxe' 'terreinwagens'
daar vallen ook Pickups en LaRo's en de hele handel onder![]()
btw een Touareg schijnt erg goede terreineigenschappen te hebben :')
Misschien vinden sommige mensen een SUV gewoon mooi?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:04 schreef Sjoewe het volgende:
Als je serieus van terrein rijden houdt dan koop je geen SUV. Een SUV is er voor de:
* Vrouwen die zich kwetsbaar voelen in een klein auto'tje
* Dealers
* Mannen met een te kleine elfde vinger
* Mensen die vinden dat in de VS alles beter is
* Zakenman met nog drie andere auto's
* Handjevol liefhebbers
Ik durf te wedden dat er maar een paar mensen zijn die in een echte SUV rijden en geen andere auto erbij bezitten.
Over de Bullbars, zo'n ding is heus niet nutteloos, er zijn tuurlijk situaties waarin zo'n ding erg handig is, maar niet in het verkeer. Een mensen leven is toch meer waard dan een kras in je bumper mag ik hopen.
tuurlijk.. maar als je met je dodge ram van 2600 kilo aan komt rijden ZONDER bullbar en je rijdt iemand met 50km/h aan issie hardstikke mors dood... met bullbar zelfde verhaal.. denk maar niet dat die grille van zo'n ding van stront is gemaaktquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:04 schreef Sjoewe het volgende:
Als je serieus van terrein rijden houdt dan koop je geen SUV. Een SUV is er voor de:
* Vrouwen die zich kwetsbaar voelen in een klein auto'tje
* Dealers
* Mannen met een te kleine elfde vinger
* Mensen die vinden dat in de VS alles beter is
* Zakenman met nog drie andere auto's
* Handjevol liefhebbers
Ik durf te wedden dat er maar een paar mensen zijn die in een echte SUV rijden en geen andere auto erbij bezitten.
Over de Bullbars, zo'n ding is heus niet nutteloos, er zijn tuurlijk situaties waarin zo'n ding erg handig is, maar niet in het verkeer. Een mensen leven is toch meer waard dan een kras in je bumper mag ik hopen.
wedden dat ook op een Defender (de OER LaRo) ook geen bullbar meer mag in 2007quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
Touareg![]()
Ja Discovery's en Range Rovers staan hun mannetje wel in het terrein, G klasse en Pajero, Landcruiser ed ook wel, maar dat zijn imo gewoon terreinwagens, en geen luxe SUV's, en zeker geen PC Hooft-tractoren. En daar hebben ze het wel over, en dat zijn de XC90. X5, ML en elke willekeurige bling bling Amerikaanse SUV.
Maar als ze de luxe terreinwagens willen verbieden zullen de "echte" terreinwagens er ook wel aan moeten geloven.
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:13 schreef Sjoewe het volgende:
Ja, maybe so. Maar je wordt in iedergeval niet gelijk onder de wielen gedrukt.
Die rijden idd ook met z'n honderden door de binnenstadquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:17 schreef Youp het volgende:
[..]
[afbeelding]
niet meteen onder de wielen gedrukt zegt ie...![]()
grapjas
daar rijden er hier genog van rond...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:18 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Die rijden idd ook met z'n honderden door de binnenstad
Nog niet, als het aan Carla Peijs ligt blijft dat zoquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:18 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Die rijden idd ook met z'n honderden door de binnenstad
Nee, dat komt omdat die minister vrouw isquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:31 schreef Visie het volgende:
hoe vrouwen het weer voor de rest kunnen verpesten... ze kunnen weer niet met die dingen omgaan in de buurt van de scholen en meteen een wetsvoorstel..
dat komt omdat ze jaloers is dat haar kerel haar niet zo'n ding geeft...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:49 schreef sjun het volgende:
[..]
Nog niet, als het aan Carla Peijs ligt blijft dat zo
die is niet erg luxe, dus ik weet niet of peijs daarop doelt.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:37 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
Jammer van zulke maatregelen, kan ik mijn "wagentje" niet meer gebruiken![]()
![]()
[afbeelding] :
sgoolquote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:09 schreef B_BOY het volgende:
ow zullen ze bij ons niet leuk vinden op sgool. 70% van de ouders van mijn school rijden met een suv. (kakkeRrrrrrrrrrrrrschool idd)
Volgende ga ik worden.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:58 schreef Impreza_STI het volgende:
Waarom is het altijd een vrouw die minister van verkeer is, dat is toch vragen om problemen![]()
Je zit natuurlijk wel op luxe hoge positie, je kijkt zowieso over het verkeer heen en andere automobilisten maken altijd ruimte voor jequote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
die is niet erg luxe, dus ik weet niet of peijs daarop doelt.
en je zal nooit je lak bekrassenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 22:46 schreef Son-Of-A-Gun het volgende:
[..]
Je zit natuurlijk wel op luxe hoge positie, je kijkt zowieso over het verkeer heen en andere automobilisten maken altijd ruimte voor je![]()
dan leg je er 36 of 37" hummers onder en een 6 inch body liftquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 00:04 schreef Sjoewe het volgende:
Tot iedereen in een SUV rijdt
Ehm, bullbars zijn ontworpen om te doden. In Australie heb je als automobilist nogal eens te maken met aanrijdingen met kangeroes. Omdat het maar niets is als die beesten vrolijk over de auto heen vliegen is een bullbar ontworpen zodat de kangeroes onder de auto door gaan en op slag dood zijn.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 02:06 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Laat ze eerst maar eens onderzoeken of zo een bullbarr echt wel gevaarlijker is,dus een test met 2 identieke auto's de 1 met, de ander zonder BB en dan maar crashen op andere auto's
TNO heeft het al eens onderzocht meen ik.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 03:34 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
Steijn BB zijn niet ontworpen om te doden maar om te vookomen dat een beest wat je aanrijd door de voorruit komt en jouw meeneemt naar je laatste rustplaats.
Als ik iemand met 50 schep maakt het BAR weinig uit of ik een bullbar heb of niet, kom maar met onderzoeken ipv loze kreten zoals "een Bullbar is gemaakt om te doden"
Dus cijfers/onderzoeken.
Hier spreekt een andere Impreza dudequote:Op vrijdag 15 oktober 2004 08:43 schreef Sjoewe het volgende:
Wat is dat voor kutreden, als je iemand met 50 aanrijdt dat 'ie dan gelijk dood is...![]()
Wat als je 20, 30 of 40 rijdt. Daar gaat het niet om. Al jaren lang doet men z'n best mbt tot aanrijdings veiligheid, geen scherpe dingen meer op de kap enzovoort.
Nu heb ik een vraag aan impreza dude, waarvoor denk jij dat een bullbar is?
Ik weet het niet hoor, maar het lijkt me dat je daar nietzoveel fantasie voor nodig hebt.
bijna.. een bullbar is gemaakt om schade aan je voertuig te voorkomen waardoor je in australie midden in de rimboe stil kan komen te staan door een @$#^@# beest wat oversteekt... als je deze niet hebt rij je het dier ook kapot alleen sta je misschien stil en dat is kut 500km van de beschaving af... zelfde geldt voor off road ritten.. schade aan auto voorkomen, daar is een bullbar voor... als die was om een dier ofzo dood te rijden zouden er wel dikke scherpe spiesen aan zitten...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 02:22 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ehm, bullbars zijn ontworpen om te doden. In Australie heb je als automobilist nogal eens te maken met aanrijdingen met kangeroes. Omdat het maar niets is als die beesten vrolijk over de auto heen vliegen is een bullbar ontworpen zodat de kangeroes onder de auto door gaan en op slag dood zijn.
Nu hebben wij in Nederland geen kangeroes, maar voetgangers en fietser, en gebruik nu eens je inlevingsvermogen.![]()
meeste van die auto's rijden ook niet in de randstad maar staan op boerderijen en in dorpen en in kleinere steden en bij hobbyisten en liefhebbers... (echte terreinwagens dan.. een SUV zie je overal...)quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 11:34 schreef Cheiron het volgende:
Inderdaad, weg met die vervuilende oversized patserbakken. Je hebt er over het algemeen toch geen kloot aan in de randstad.
ziehier: eerste reactie van elke nederlander die niet in de politiek zit of ieder weekend aan boomknuffel-wedstrijden meedoet..quote:Wat een belachelijke onzin.
dan moet je kijken naar gewicht per vierkande cm van het raakoppervlak met de weg... als jij enorme brede grote wielen onder je vehikel van 2 ton hebt kan deze zelfs minder zijn als bij je mini met bandenmaatje 145 breed en een totaal gewicht van 700 kilo...quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:15 schreef Sjoewe het volgende:
Ander voorbeeld, in Utrecht wordt de binnenstad letterlijk kapot gereden door zwaar verkeer, is het dan raar dat dit geweerd wordt?
Doe je nu zo kortzichtig of ben je het ook echt? Een cursus nuancering zou je goed doen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:19 schreef Impreza_driving_Nutcase het volgende:
En dagblad de limburger moet ook afgeschaft worden omdat sommige mensen dat willen
Die bullbar vind ik onzin maar om hem te verbieden, dan gaat bv de radio in de auto ook verboden worden "want als je die hard zet hoor je niks"
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vrouwen moeten zowiezo geen autorijden vind ik, levensgevaarlijk.
jij ook nietquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vrouwen moeten zowiezo geen autorijden vind ik, levensgevaarlijk.
Opmerkingen als "wat een onzin" en "je eigen keuze als je daarin rijdt" vind ik nogal kort door de bocht. Het is wel de openbare weg, en daar rijdt en loopt iedereen, dus..quote:Peijs ziet weinig kans om luxejeeps aan te pakken
DEN HAAG - Eigenaren van luxe terreinwagens hebben weinig te vrezen van minister Peijs (Verkeer). Deze steeds populairdere voertuigen zijn bewezen gevaarlijker, minder zuinig en dus vervuilender dan gewone auto's, maar volgens Peijs is het moeilijk om iets aan deze problemen rond 'SUV's' te doen.
[..knip..]
De conclusies van AVV en TNO liegen er niet om. Zo is bij ongevallen tussen Sport Utility Vehicles, kortweg SUV's, en personenauto's de kans dat iemand overlijdt zesmaal groter dan bij ongevallen tussen twee personenauto's.
Als er een stalen rek of bullbar gemonteerd is, is dat risico nog groter, aldus de AVV. Het is door het gewicht (van gemiddeld 1680 kilo), maar vooral door de neusvorm en de hoogte van de wagens dat er ernstigere letsels optreden. Vooral fietsers en voetgangers lopen gevaar op een dodelijk ongeval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |