En ik zal het nog lastiger maken voor je:quote:Op donderdag 14 oktober 2004 08:02 schreef Rahl het volgende:
01 Queens of the Stone Age - The Sky Is Fallin'
02 Pennywise - Fuck Authority
03 Bad Religion - Unacceptable
04 Red Hot Chili Peppers - Californication
05 Queens of the Stone Age - No One Knows
06 Goldfinger - Spokesman
07 Green Day - Basket Case
08 Pennywise - My Own Way
09 1208 - Outside Looking In
10 Red Het Chili Peppers - Scar Tissue
pff lastig
quote:Wat zijn teveel nummers van dezelfde artiest?
In een top 10 mag je 1 nummer per artiest/band/act, in een top25 2, in een top50 3 en in een top100 5.
tot zover de eenduidige schrijfwijzen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 09:59 schreef timmy2003 het volgende:
eeeh
1.guano-apes living a lie
2.europe-dreamer
3.ive-i alone
4.nirvana-poly
5.rolling stones-paint it black
6.system of a down-toicity
7.R.E.M-end of the world
8.mettalica-nothing else matters
9.u2-butiful day
10. Rammstein - Bück Dich
Een top 100 telt iets zwaarder dan een top 50, die weer iets zwaarder telt dan een top 25 etc.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:12 schreef Eronymus het volgende:
uhm zoiets.... ongeveer om precies te wezenheeft wel ff geduurd
Is er trouwens verschil in gewicht tussen een top 10 of top 100 als we die hier neerpleuren??)
En meteen een erg goede lijst.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:14 schreef Daniel.San het volgende:
eerste keer dat ik meedoe aan de top100
Toch inderdaad geweldig om te doen!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:39 schreef pfaf het volgende:
Dan blijven nu nog 3000 nummers over om uit te kiezen. Joy!.
Da's toch Brian May?quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:19 schreef middagdutje het volgende:
16 Brian adams - too much love will kill you
Klopt. Ik heb het veranderdquote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:28 schreef Berkery het volgende:
Da's toch Brian May?
Nee hoor. Zeker de laatste 10 jaar (maar ook daarvoor wel) zijn er veel albums uitgekomen waarvan totaal onduidelijk is of er een single is uitgebracht en zo ja, welke dan. Zou jammer zijn als je die niet mee zou kunnen laten doen dan. Nadeel is wel dat de kans kleiner is dat iemand hetzelfde nummer kiest. Maar ach, het is jouw lijstquote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:28 schreef methodmich het volgende:
Singles zijn geen verplichting toch?
Afgezien van Erykah Badu staat er geen slecht nummer tussen.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 15:10 schreef Liejannuh het volgende:
-lijst-
Hobbies/interesses: muziekquote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:16 schreef yootje het volgende:
Ik zal morgen eens kijken hoever ik kan komen, een top 10 moet wel lukken, daarna wordt het erg moeilijk
Mooie lijst!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:14 schreef Daniel.San het volgende:
*snip*
Dubbel!quote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:12 schreef Eronymus het volgende:
19. Third Eye Blind - 10 days late
75. Third Eye Blind - 10 Days Late
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:42 schreef StefanP het volgende:
06 Rhapsody - Symphony of the Enchanted Lands
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 21:30 schreef -starseed-mayo- het volgende:
{1 } Nirvana - where did you sleep last night
{2 } Nirvana - Heart shaped box
{3 } David Bowie - Life on mars
{4 } Distillers - I am a revenant
{5 } Tori Amos - Winter
{6 } Him - The funeral of hearts
{7 } Lacuna Coil - To myself I turned
{8 } David Bowie - Starman
{9 } A Choir Of Angels - You are my world
{10} Bloodflowerz - Lovesick
{11} Nightwish - Sleeping sun
{12} Guano Apes - Lords of the boards
{13} Muse - Blackout
{14} Bob Dylan - Blowin'in the wind
{15} Alice In Chains - Rooster
{16} Live - Forever may not be long enough
{17} Metallica - Nothing else matters
{18} Enya - Only time
{19} Mathilda Santing - Beautiful people
{20} Cure - The end of the world
{21} Marco Borsato - Vlinder
{22} Tsunami Bomb - not forever
{23} Urban Trad - Sanomi
{24} Mr Vegas - Heads high [kill 'em with it Remix]
{25} Ruslana - Vam I Ne Snylosia
Houdt dit in dat als ik een Top 100 maak, ik zelf mag kiezen waar ik die 5 nummers van eenzelfde artiest zet (bijv. alle 5 in de top 5), of mag er dan nog steeds (zoals ik nu heb) max 1 in de top 10, dan 1 in de top 25 er bij, 1 in de top 50 erbij, en nog 2 tussen 50 en 100.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 22:20 schreef menjo het volgende:
Wat zijn teveel nummers van dezelfde artiest?
In een top 10 mag je 1 nummer per artiest/band/act, in een top25 2, in een top50 3 en in een top100 5.
je mag als je een top 100 maakt best de nummers 1 t/m 5 van dezelfde band doen, als je dat zou willenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:02 schreef CaAl het volgende:
[..]
Houdt dit in dat als ik een Top 100 maak, ik zelf mag kiezen waar ik die 5 nummers van eenzelfde artiest zet (bijv. alle 5 in de top 5), of mag er dan nog steeds (zoals ik nu heb) max 1 in de top 10, dan 1 in de top 25 er bij, 1 in de top 50 erbij, en nog 2 tussen 50 en 100.
heb je goed opgemerkt.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 20:07 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Mooie lijst!Mag ik trouwens stellen dat je de lijsten van een aantal gebruikers van vorig jaar als tiplijst hebt gehanteerd om je smaak te verbreden? Ik zie nogal wat raakvlakken...
thnx... ik wist het... (had er namelijk 101, had paar keer ctrl c ipv x gebruikt)quote:op donderdag 14 oktober 2004 @ 21:04 schreef Vlens_de_Vos::
75. Third Eye Blind - 10 Days Late
Dubbel! .
Natuurlijk, maar om die in de goede volgorde te zetten, dat is het lastigequote:Op donderdag 14 oktober 2004 19:18 schreef pfaf het volgende:
[..]
Hobbies/interesses: muziek
Dan ken je toch wel meer dan 10 goede nummers?
Ach zo nauwkeurig gaat dat toch niet. Bij mij verandert dat sowieso per dag.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 07:40 schreef yootje het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar om die in de goede volgorde te zetten, dat is het lastige
Mijn argument zou zijn dat mensen expres lang gaan wachten om nog te komen releases te beluisteren van 2004. Maar of dit Menjo's argument isquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 04:48 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hm, mag ik vragen waarom ze voor 2004 uitgekomen moeten zijn? (tevens tvp)
Omdat je na bv. een jaar platen pas echt kunt waarderen zonder rekening te houden met 'flavour of the month'. Natuurlijk kan dat alsnog gelden voor oude platen die je net gekocht hebt, maar over het algemeen wordt een plaat eerst de tijd gegeven om z'n plaats in de historie te vinden. Overigens doen ook de radiostations dit zo, bv bij de top 100 allertijden en de top 2000.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 09:03 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Mijn argument zou zijn dat mensen expres lang gaan wachten om nog te komen releases te beluisteren van 2004. Maar of dit Menjo's argument isIk heb dit ook al gevraagd toen dit argument niet gold, maar toen kreeg ik het argument terug dat het altijd al zo was
.
Dat kunnen users toch zelf wel bepalen? Tevens heb ik zo ongeveer de helft van de lijst van mij dit jaar pas voor het eerst gehoord...ik vind dit een waardeloos argument.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 10:30 schreef ranja het volgende:
[..]
Omdat je na bv. een jaar platen pas echt kunt waarderen zonder rekening te houden met 'flavour of the month'. Natuurlijk kan dat alsnog gelden voor oude platen die je net gekocht hebt, maar over het algemeen wordt een plaat eerst de tijd gegeven om z'n plaats in de historie te vinden. Overigens doen ook de radiostations dit zo, bv bij de top 100 allertijden en de top 2000.
Dat mag, maar dat is wel het argument, anders kom ik ook niet verder dan 'zo is het altijd geweest en zo doet iedereen het' (bv in Film ook).quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 10:34 schreef RichardQuest het volgende:
ik vind dit een waardeloos argument.
Da's een albumtitelquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:27 schreef asylum het volgende:
23.Pink Floyd - Dark side of the moon
Ook een nummer hoor!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:42 schreef Berkery het volgende:
[..]
Da's een albumtitel![]()
aah klopt! Dankje, ik bedoelde natuurlijk 'brain damage'quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:42 schreef Berkery het volgende:
[..]
Da's een albumtitel![]()
quote:87. Uniklubi - Rakkautta Ja piikkilankaa
leuk fins nummer, sorry maar die moest er ook bijquote:WTF:?
Is het serieus niet de titel van het nummer?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:45 schreef asylum het volgende:
[..]
aah klopt! Dankje, ik bedoelde natuurlijk 'brain damage'![]()
Was ff in de war, daar zingen ze ook 'blablabla i'll see you on the dark side of the moon'
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:46 schreef Laditi het volgende:
[..]
Is het serieus niet de titel van het nummer?!
Dan moet ik dat ook maar even veranderen.
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:47 schreef RichardQuest het volgende:
[..]Effe kopen.
Nice.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:
-lijst-
Zie HHCquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:29 schreef Posdnous het volgende:
.
Een top 100 met dance, hip-hop en andere muziek is wat te lastig. Denk dat ik ook liever voor een genre kies.
Wij gaan eens een biertje drinkenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 15:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
053 : Grand Wizard Theodore -- Military Cut
Zit ik ook een beetje aan te denken om een meer pop-georienteerde lijst te maken maar dat is ten eerste een beetje zonde voor een hoop van mijn favoriete (90's) bands en ten tweede is het dan niet echt meer mijn échte lijst. Dus dat doe ik toch maar niet. Misschien wel iets om ooit een keer te organiseren, een top zoveel per decennium op lijstjes in plaats van via een toernooi.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Eén nummer per artiest, geprobeerd 't een beetje mainstream te houden
Same herequote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:33 schreef timbob het volgende:
ik ben bezigmaar het is erg moeilijk hoor..
al denkik dat 99% van mijn lijst niet eens in de top 500 komt
Tsja, ik kan zo vertellen dat het een lijst vol Radiohead, Tool, Pearl Jam, Metallica, Nirvana etc. wordt. Gewoon je eigen lijst invullenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:33 schreef timbob het volgende:
ik ben bezigmaar het is erg moeilijk hoor..
al denkik dat 99% van mijn lijst niet eens in de top 500 komt
ik denk maar zo: als iedereen die mijn liedjes ook denkt van "dat komt er nooit in, dat zet ik niet neer" dan komt het er zeker nietquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:43 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Tsja, ik kan zo vertellen dat het een lijst vol Radiohead, Tool, Pearl Jam, Metallica, Nirvana etc. wordt. Gewoon je eigen lijst invullen.
Ik had er ook nog wel wat obscure Japanse metalbandjes ofzo in willen gooien waar zelfs niemand van de 'freaks' in trivia ooit van gehoord heeft en ik had ook wel onbekende albumtracks of b-kantjes erbij kunnen doen, maar met deze lijst heb ik tenminste het idee dat de nummers ook daadwerkelijk in de top 100 kunnen komen. En ik heb ook maar besloten op 1 nr. per artiest te doen om er een beetje variatie in te krijgen....ik had namelijk makkelijk 20 artiesten met elk 5 nr's kunnen doen, maar ja een top 10 met alleen Black Sabbath en Depeche Mode is ook niet echt alles natuurlijkquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:00 schreef ranja het volgende:
[..]
Zit ik ook een beetje aan te denken om een meer pop-georienteerde lijst te maken maar dat is ten eerste een beetje zonde voor een hoop van mijn favoriete (90's) bands en ten tweede is het dan niet echt meer mijn échte lijst. Dus dat doe ik toch maar niet. Misschien wel iets om ooit een keer te organiseren, een top zoveel per decennium op lijstjes in plaats van via een toernooi.
Dat heb ik ook. Ik ben dan wel geen bovengemiddelde muziekliefhebber (nouja, hier op Fok! niet in ieder geval), maar die indruk geven sommige lijstjes mij toch. Maargoed, mensen zullen de muziek die ze daar neerzetten heus wel bovengemiddeld kunnen waarderenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
BTW: Sommige lijstjes waarvan ik als bovengemiddelde muziekliefhebber () al bijna geen enkele artiest ken vind ik vaak vooral iets hebben van: kijk mij eens patsen met m'n obscure shit......
Doel je op mijn lijst?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
BTW: Sommige lijstjes waarvan ik als bovengemiddelde muziekliefhebber () al bijna geen enkele artiest ken vind ik vaak vooral iets hebben van: kijk mij eens patsen met m'n obscure shit......
kan ik me niet voorstellen, jij hebt een mooie lijstquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 18:40 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Doel je op mijn lijst?
er zullen vast voor jou onbekende namen in mijn lijst komen te zitten.. maar het boeit mij eigenlijk weinig of andere het wel of niet kennen.. het is dan mijn lijst en het is wat ik goed vindquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Tsja, verder kan ik geen obscure muziek vinden in dit topic....quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:14 schreef ranja het volgende:
[..]
kan ik me niet voorstellen, jij hebt een mooie lijst
zelfs obscure muziek verschilt per persoonquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:27 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Tsja, verder kan ik geen obscure muziek vinden in dit topic....
Of het bekend bij die persoon is bedoel je, ja dat klopt.....als je geen interesse in wave/industrial/electro hebt kun je mijn lijst obscuur vinden, zoals de twee hiphoplijsten en die van ThomasBerge mij ook niet veel zeggen. Toch ga ik er vanuit dat iedereen oprecht z'n lijstje invult, of je moet je image op Fok! wel erg belangrijk vindenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:29 schreef ranja het volgende:
[..]
zelfs obscure muziek verschilt per persoon
Liaisons dangereuses bedoel je? Los Ninos Del Parque zou er zo inkunnen, klopt....maar ja, keuzesquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:42 schreef ranja het volgende:
Ik mis in jouw lijst trouwens Liaisons dangereuxAls zelfs jij die er al niet inzet hoe moet die dan de eindlijst halen
![]()
Ik heb m'n shortlist inmiddels klaar, nu op volgorde zetten en dan maar kijken welke 200 er niet inpassen.
Ergens heb ik het gevoel dat het onder andere om mijn lijst gaat. Ik heb bewust voor alleen hiphopplaten gekozen omdat dat genre over het algemeen nogal een ondergeschoven kindje is, maar een beetje Hiphopkenner zal het absoluut geen obscure lijst vinden en misschien zelfs wel voorspelbaar.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dat is wel een goed idee. Moet ik ook maar doen. Aan de andere kant klopt de lijst dan ook niet helemaal meer natuurlijk.....quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:35 schreef Berkery het volgende:
Er stonden erg veel nummers te dringen om m'n top 100 in te mogen, daarom heb ik me beperkt tot 1 nummer per artiest/band.
Erg leuke lijst.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:22 schreef hooibaal het volgende:
-knip-
Het was in mijn geval vooral uit gemakzucht, zo kort je je shortlist in een klap erg inquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:46 schreef JedaiNait het volgende:
[..]
Dat is wel een goed idee. Moet ik ook maar doen. Aan de andere kant klopt de lijst dan ook niet helemaal meer natuurlijk.....
Ik ga dat toch niet doen, kan ik bij somige bands gewoon niet maken. Zou op zich wel een keer aardig zijn aangezien de lijst dan wel heel anders wordt. Maar nee, toch maar niet.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:56 schreef Berkery het volgende:
[..]
Het was in mijn geval vooral uit gemakzucht, zo kort je je shortlist in een klap erg in![]()
Kijk.. in zo'n lijst kan ik mij dus ook vindenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Erg leuke lijst.
Aantal nummers waren alweer uit mijn geheugen verdwenen, of kende ik niet bij naam.
Mijn lijst dan maar:
-KNIP-
De lijst is gebaseert op mijn lijst van vorig jaar, met enkele veranderingen. Zo heb ik 2 keer Bon Jovi en OMD - Maid of Orleans erin gezet omdat ik die vorig jaar was vergeten. Evanescence - My immortal is nieuw, en ik verwacht toch wel een classic-status voor dat nummer, althans in mijn ogen. Lynyrd Skynyrd - Freebird en Metallica - Sanatarium zijn nummers die ik het afgelopen jaar pas ben tegengekomen, maar wel erg goed zijn. Verder heb ik sommige nummers wat naar boven of naar onderen in de lijst gezet.
Mooiste lijst tot nu toequote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:35 schreef Berkery het volgende:
mooie lijst
eigenlijk heb ik er nog tekort aan, ik zou akkelijk tot een top 150 kunnen komen, en misshien wel tot de 200. Ik heb eigenlijk de kansloze nummers voor een notering geschrapt met pijn in mijn hartquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:12 schreef Seborik het volgende:
Leuk zoveel lijsten van 100 stuks!
Da's vast dezelfde als vorige keer?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 21:36 schreef placebeau het volgende:
[..]
Mooiste lijst tot nu toe
staan een stuk of vijf nummers in die al in mijn top 73 staan. (mijn nummer één bijvoorbeeld)
Obviouslyquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 22:30 schreef Berkery het volgende:
[..]
Da's vast dezelfde als vorige keer?
Nee, ken het meeste wel uit je lijstje en wat ik niet ken daar ken ik op z'n mist de artiest wel van. Ik ken sowieso het meeste wel wat er tot nog toe aan lijstjes is. Maar vaak zijn er dit soort lijstjes-topics wel een aantal mensen die even duidelijk willen laten blijken dat ze echt alles weten van west-vietnamese mondharmonica-muziek.....beetje jammer is dat meestal.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 18:40 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Doel je op mijn lijst?
Je mag ook van albums en als het in 2003 voor het eerst is uitgebracht, is het goed.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 00:01 schreef Dizer het volgende:
Hoi, ik had 2 vraagjes:
Is het de bedoeling dat je dus nummers kiest die uitgebracht zijn op single of mogen het ook nummers zijn die niet uitgebracht zijn op single?
En stel dat een nummer op een album is verschenen in 2003 maar het nummer is uitgebracht op single (indien de antwoord op de vorige vraag hierop effect heeft) in 2004, mag je dat nummer alsnog kiezen?
Bedankt
Tevens TVP
Dat is nu juist het leuke van zo'n top 100, de individuele lijstjes, precies om de reden die je aangeeft. De uiteindelijke top 100 zal wel niet zo verrassend zijn.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 01:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Op zich is het ook wel leuk om hier en daar iets minder bekends te zien staan, heb ik weer wat om te gaan beluisteren en te ondekken
ik wilde net dezelfde vraag stellen!!quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:03 schreef yootje het volgende:
Hoelang kan ik nog mijn top 100 inleveren? Ik wil deze herfstvakantie nog veel gaan luisteren namelijk.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 01:14 schreef Sack_Blabbath het volgende:
willen laten blijken dat ze echt alles weten van west-vietnamese mondharmonica-muziek.....beetje jammer is dat meestal.
Wow, jouw lijst spreekt mij wel aanquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 12:13 schreef methodmich het volgende:
Zo, gelukt:
-lijst-
Dank je wel Seborikquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 01:29 schreef Seborik het volgende:
[..]
Je mag ook van albums en als het in 2003 voor het eerst is uitgebracht, is het goed.
Die is uit 2004......quote:Op zondag 17 oktober 2004 12:20 schreef tha_dark het volgende:
023. The Prodigy – Spitfire
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 14:55 schreef Posdnous het volgende:
Een ietwat beperkte top 100 (geen hip-hop, dance/house) en misschien wat radio-vriendelijk, maar met elk van deze nummers ben ik zeer gelukkig
.
3. Tim Hardin – How can we Hang on to a Dream
Sorry, pas hem wel ff aan.quote:Op zondag 17 oktober 2004 13:37 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Die is uit 2004......
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 18:11 schreef Djaser het volgende:
Ik heb het ook maar van hun officiele site hoor
quote:Everybody's got their casual shoes on??? You will surely need them when OOMPH! release their new album "Wahrheit oder Pflicht" on Monday, 16th February 2004. Because only the fastest amongst you will secure the much sought-after Digipak edition for themselves on Monday morning, which - besides three bonus tracks - even features the spectacular "Augen Auf!" video.
Attention!!!: The Digipak edition is a very very limited one and up for grabs only for a short period of time!!! You certainly remember that even the Digi version of "Augen Auf!" quickly sold out and that some of you couldn't get hold of it. So, in order to avoid another disappointment, you should really hurry up on Monday...
The fact that "Wahrheit oder Pflicht" already ranks among the winners prior to its release is also confirmed by the magazines Sonic Seducer and Metal Heart. Both papers voted the album No.1 of their respective soundcheck charts!
By the way: the current single "Augen Auf!" is still No. 1 in Germany, it hit the Top 3 in Austria and continuously climbs up the Swiss singles charts.
Ik denk dat "Lou Reed & Various Artists" een betere omschrijving van de uitvoerende artiesten is.quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:46 schreef babette21 het volgende:
07. Various Artists – Perfect day
aangepastquote:Op zondag 17 oktober 2004 15:44 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk dat "Lou Reed & Various Artists" een betere omschrijving van de uitvoerende artiesten is.
zie openingspost... en dan het stukje van 'Wat zijn teveel nummers van dezelfde artiest?'quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:38 schreef DaisyDuke het volgende:
1. Zita Swoon - Our Daily Reminders
2. Moondog Jr. - Ice Guitars
3. Moondog Jr. - Waiting til' you're gone
4. Moondog Jr. - TV Song
5. dEUS - Zea
6. dEUS - Suds & Soda
7. dEUS - Right as Rain
8. White Stripes - I can't wait
9. White Stripes - Seven Nation Army
10. Shins - New Slang
11. Shins - Saint Simon
<knip>
He, He..........
quote:Op zondag 17 oktober 2004 17:18 schreef joris007 het volgende:
[..]
zie openingspost... en dan het stukje van 'Wat zijn teveel nummers van dezelfde artiest?'
verder leuk lijstje hoor, daar niet van
Whehe.quote:Wat zijn teveel nummers van dezelfde artiest?
mkay, ikke niet goed begrepen dan,quote:Op zondag 17 oktober 2004 17:19 schreef Seborik het volgende:
[..]
[..]
Whehe.
en deze:quote:Op zondag 17 oktober 2004 15:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik denk dat "Lou Reed & Various Artists" een betere omschrijving van de uitvoerende artiesten is.
Is bekend geworden als Band Aidquote:28. Various artists – Do they know (it’s Christmas time)
Vandaar, ik geloofde je trouwens wel maar ik vind het nogal slecht aangegeven.quote:Op zondag 17 oktober 2004 14:44 schreef Seborik het volgende:
[..]
[..]
quote:1 R.E.M. - Nightswimming
2 U2 - One
3 Meatloaf - I Will Do Anything For Love
4 Acda en de Munnik - Bij Haar Zijn
5 Das Pop - You
6 Verve - Bitter Sweet Symphony
7 Sioen - Cruisin'
8 Live - Shit Towne
9 Jasper Steverlinck - Life On Mars (dus niet David Bowie)
10 Thrills - Big Sur
11 Mecano - Hijo De La Luna
12 Coldplay - Trouble
13 Green Day - Good Riddance
14 U2 - In A Little While
15 Vangelis - Conquest Of Paradise
16 Skik - Op Fietse
17 Ludwig van Beethoven - Fur Elise
18 All Saints - Never Ever
19 Electric Light Orchestra - Mr. Blue Sky
20 Aimee Mann - One
21 Counting Crows - Colorblind
22 Dire Straits - Romeo & Juliet
23 Madness - Baggy Trousers
24 Live - I Alone
25 Zita Swoon - Hot Hotter Hottest
26 Tom Waits - The Piano Has Been Drinking
27 Radiohead - Karma Police
28 Hooverphonic - Mad About You
29 Jamiroquai - Half The Man
30 Five For Fighting - Superman
31 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream
32 Red Hot Chilli Peppers - Under The Bridge
33 Spinvis - Smalfilm
34 Enya - Orinoco Flow
35 Goo Goo Dolls - Iris
36 INXS - Beautiful Girl
37 Counting Crows - Mr. Jones
38 Dave Matthews Band - Crash Into Me
39 Beatles - Blackbird
40 Ludwig van Beethoven - Moonlight Sonata
41 Eskobar ft. Heather Nova - Someone New
42 Janis Ian - At Seventeen
43 Paul Simon - 50 Ways To Leave Your Lover
44 Paolo Conte - Via Con Me
45 Baz Luhrmann - Everybody Is Free (To Wear Sunscreen)
46 Sweetbox - Everything's Gonna Be Alright
47 Pulp - Mile End
48 Paul Weller - Wild Wood
49 Norah Jones - Don't Know Why
50 Nine Days - Absolutely (Story Of A Girl)
51 Metallica - Nothing Else Matters
52 Marc Cohn - Walking In Memphis
53 Royksopp - Eple
54 Doe Maar - Hetzelfde Meisje
55 Charles Aznavour - She
56 Blur - Coffee + TV
57 All Saints - Pure Shores
58 Live - Lightning Crashes
59 Kansas - Dust In The Wind
60 Lou Reed - Walk On The Wild Side
61 Oasis - Wonderwall
62 Turtles - Happy Together`
63 Roy Orbison - Pretty Woman
64 Ralph McTell - Streets Of London
65 Poema's - Mijn Houten Hart
66 Jim Croce - Time In A Bottle
67 An Pierle - Telephone
68 Beatles - The Fool On The Hill
69 Radiohead - No Surprises
70 Peter Gabriel - Solsburry Hill
71 Stephen Simmonds - Tears Never Dry
72 Manfred Mann - Davy's On The Road Again
73 Andrea Bocelli - Con Te Partiro
74 Fool's Garden - Lemmon Tree
75 Randy Crawford - One Day I'll Fly Away
76 Matchbox 20 - 3 AM
77 Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
78 Jimmy Hendrix - Hey Joe
79 Air - All I Need
80 Acda en de Munnik - Als Het Vuur Gedoofd Is
81 Boudewijn de Groot - Testament
82 Donovan - Universal Soldier
83 Sioen - Shy
84 Fatboy Slim - Prais You
85 Grof Geschut - Moe
86 Joe Cocker - You Are So Beautiful
87 Zornik - Hey Girl
88 Police - Every Little Thing She Does Is Magic
89 Righteous Brothers - Unchained Melody
90 Tracy Chapman - Fast Car
91 Travis - Why Does It Always Rain On Me
92 Rolling Stones - Sympathy For The Devil
93 Placebo - Every You Every Me
94 Jewel - Foolish Games
95 Eric Clapton - Tears In Heaven
96 Bee Gees - Spicks & Specks
97 Alanis Morissette - Ironic
98 Baby's - Isn't It Time
99 Beach Boys - Wouldn't It Be Nice
100 Beverly Craven - Promise Me
Natuurlijk verschillen smaken. Ik vind het lijstje van Babette21 juist wel leuk, en voor sommige mensen kan een nummer erg veel betekenen of gewoon altijd goed klinken. Zij maakt het verschil vind ik geen slechte muziekquote:Op zondag 17 oktober 2004 17:36 schreef methodmich het volgende:
Ik blijf het geweldig vinden dat iemand De Poema's het op één na beste nummer ooit kan vinden. Maar goed, smaken verschillen.
Hey, mijn muzikale tegenpool! Hoiquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:50 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
-lijst-
Blijft een heerlijk nummer. Kon ook niet echt kiezen tussen Instant Street, Bad Time en Jesus, Etc. Vrij willekeurig dus, die top 3.quote:Op zondag 17 oktober 2004 17:13 schreef methodmich het volgende:
Verrassende no. 1 wel pfaf!
Het is misschien een rare vraag hoor, maar waarom geen björk?quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:38 schreef Björk het volgende:
knip
Hier moet nog een titel van het nummer achter neem ik aan?quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:38 schreef Björk het volgende:
45. Red Hot chilli pepers -
thnx had het niet eens gezien!quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:53 schreef skaschep het volgende:
[..]
Hier moet nog een titel van het nummer achter neem ik aan?
Tevens een tvp, want bij het zien van al deze lijstjes lijkt het me ook wel eens leuk om uit te zoeken wat ik nu de mooiste nummers vind. Heb vanavond iig al heel wat muziek opgezocht.
Nee!, heb totaal niks met die band.quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:42 schreef fripper het volgende:
Niks van Björk , Björk ?
ben benieuwdquote:Op zondag 17 oktober 2004 22:53 schreef skaschep het volgende:
Tevens een tvp, want bij het zien van al deze lijstjes lijkt het me ook wel eens leuk om uit te zoeken wat ik nu de mooiste nummers vind. Heb vanavond iig al heel wat muziek opgezocht.
Leuk lijstje. De gequote 3 kom je niet heel vaak tegen. Rest van de lijst is ook leuk. Komt in de set muziek (semi-)electronisch waar ik van hou.quote:Op maandag 18 oktober 2004 00:12 schreef timbob het volgende:
01: David Gray - Babylon
15: Smoke City - Numbers
17: Finley Quaye - Your love gets sweeter
En de titel is Do They Know It's Christmas, zonder time en haakjes dusquote:Op zondag 17 oktober 2004 17:40 schreef Berkery het volgende:
[..]
en deze:
[..]
Is bekend geworden als Band Aid
Als je nou je nummer 9 vervangt door het superieure origineel van Eurythmics dan is je lijstje legaalquote:Op maandag 18 oktober 2004 10:10 schreef Litso het volgende:
01. Marilyn Manson - Rock Is Dead
02. Gary Jules - Mad World
03. Jamiroquai - Virtual Insanity
04. System Of A Down - Sugar
05. Goldfinger - Superman
06. Dimmu Borgir - Metal Heart
07. AC/DC - Thunderstruck
08. Bad Religion - Queen Of The 21st Century
09. Marilyn Manson - Sweet Dreams
10. KMFDM - WWIII
moet zijn:quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:38 schreef Björk het volgende:
04. Metellica – Nothing else mathers
08. Limp bizkit – behind blue eyes
14. Beastie boys – Intergalectic
43. Queen – break free
Hoeveel moeite is 't - als je maar een top 10 inlevert - om de artiestennamen even voluit te spellen?quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:34 schreef Doc het volgende:
9. QOTSA - give the mule what he wants (live)
quote:velen schreven:
Guns and Roses, Guns & Roses, Gun 'n Roses of Guns 'n' Roses
Van DikspatieHoutquote:Op zondag 17 oktober 2004 14:46 schreef babette21 het volgende:
05. Van DikHout – Stap voor stap / ook 09 / 19
28. Various artists – Do they know (it’s Christmas time)
32. Queen – Bohemian Rapsody
47. Genesis - Jesus he knows mequote:Op vrijdag 15 oktober 2004 20:49 schreef Sidekick het volgende:
47. Phil Collins - Jesus he knows
67. Puff daddy - Come with me
Creedence Clearwater Revivalquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 14:55 schreef Posdnous het volgende:
46. CCR – I Put a Spell on You
Een grotequote:Op zaterdag 16 oktober 2004 18:21 schreef MrBadGuy het volgende:
20 Elton John - Yellow brick road
Limp bizkit kan het toch gecovered hebbenquote:Op maandag 18 oktober 2004 10:34 schreef CaAl het volgende:
08. The Who - Behind blue eyes![]()
Ik moet m'n lijst nog postenquote:Op maandag 18 oktober 2004 10:49 schreef DaisyDuke het volgende:
Ben door de spellingscontrole heen!! Pak voor m'n hart.......
LOLquote:Op maandag 18 oktober 2004 10:49 schreef DaisyDuke het volgende:
Ben door de spellingscontrole heen!! Pak voor m'n hart.......
quote:Op maandag 18 oktober 2004 09:21 schreef Doc het volgende:
[..]
Leuk lijstje. De gequote 3 kom je niet heel vaak tegen. Rest van de lijst is ook leuk. Komt in de set muziek (semi-)electronisch waar ik van hou.
Van Smoke City vind ik trouwens Underwater love iets leuker en van FinleyQuaye vind The Emperor een erg mooi nummer.
QOTSA gebruiken ze zelf ook als naam: is equivalent. Zie ook hun internet site. Ze gebruiken die afkorting zelf ook.quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:34 schreef CaAl het volgende:
Hoeveel moeite is 't - als je maar een top 10 inlevert - om de artiestennamen even voluit te spellen?
"Nieuw dit jaar is dat de Top 100 ook via FOK!radio zal worden uitgezonden."quote:Op maandag 18 oktober 2004 12:31 schreef Beathoven het volgende:
He sunchaser, als je dit leest...
zou je de eindlijst willen draaien op Fokradio ?
Dat is gelukkig niet heel goed gelukt.quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:31 schreef Z het volgende:
Ik heb m'n best gedaan om er een beetje een 'brede' lijst van te maken.
001. Smashing Pumpkins - Cherub Rock
100. Wilco - Jesus, etc.
Thanksquote:Op maandag 18 oktober 2004 14:44 schreef Mar10Segovia het volgende:
Vette lijst Cos!!
Ik keek jouw lijst uiteraard al tegemoed. De helft ken ik niet maarja, daar gaan we achteraanquote:Op maandag 18 oktober 2004 14:52 schreef cosmick het volgende:
[..]
ThanksBen wel wat krakers vergeten.. (Wizeguys, Craig G, Alliance.. maar goed).
thanks, ik ben benieuwd wat je er van maakt...quote:Op zondag 17 oktober 2004 22:27 schreef fripper het volgende:
Ik kan me wel erg vinden in bovenstaande 2 lijstjes.
Toch zelf maar eens wat in elkaar draaien![]()
We kunnen nog wel eens een msn-sessie houden natuurlijkquote:Op maandag 18 oktober 2004 15:02 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Ik keek jouw lijst uiteraard al tegemoed. De helft ken ik niet maarja, daar gaan we achteraan
Onder andere.. heb ze gefikst inmiddelsquote:Wel een foutje trouwens.... nice 'n smooth - funky => funky for you.
quote:Op maandag 18 oktober 2004 13:31 schreef Z het volgende:
Ik heb m'n best gedaan om er een beetje een 'brede' lijst van te maken.
-knip-
Ik kan me juist voorstellen dat een top 10 zwaarder weegt. Die mensen konden tenminste kiezenquote:Op donderdag 14 oktober 2004 14:51 schreef Berkery het volgende:
[..]
Een top 100 telt iets zwaarder dan een top 50, die weer iets zwaarder telt dan een top 25 etc.
quote:Op maandag 18 oktober 2004 10:49 schreef DaisyDuke het volgende:
Ben door de spellingscontrole heen!! Pak van m'n hart.......
quote:Op maandag 18 oktober 2004 19:09 schreef RichardQuest het volgende:
[..]![]()
Zeker relaxte muziekquote:Op maandag 18 oktober 2004 19:25 schreef Dezz het volgende:
Mijn lijstje, geen schokkende namen ofzo (denk ik), maar wel een gevarieerde lijst met relaxte muziek lijkt me zo!
-lijst-
Niets mis mee met dat nummer. Ook de clip blijft geinig.quote:Op maandag 18 oktober 2004 19:09 schreef RichardQuest het volgende:
[..]![]()
Ik heb zo'n gevoel dat jij ook almost famous kieken hebben doan.quote:Op maandag 18 oktober 2004 19:25 schreef Dezz het volgende:
Mijn lijstje, geen schokkende namen ofzo (denk ik), maar wel een gevarieerde lijst met relaxte muziek lijkt me zo!
-=LIJST=-
011. Elton John - Tiny Dancer
Deze heet Thinkquote:Op maandag 18 oktober 2004 20:05 schreef BVO het volgende:
38 Aretha Franklin - Freedom
Nee, ik hoorde de versie van John Frusciante, ik wist eerst niet dat deze van Elton John wasquote:Op maandag 18 oktober 2004 21:16 schreef furanku het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat jij ook almost famous kieken hebben doan.
damn ! kan het nog commercieler...quote:Op zondag 17 oktober 2004 12:20 schreef tha_dark het volgende:
ZO hier mijn Top 100: Het viel zeker niet mee en de volgorde is op sommige plaatsen ook willekeurig maar dit is het geworden:
Geen probleem hoor, vind het zelf ook wel leuk om te zien hoezeer mijn smaak is veranderd in de loop der jaren. Jammer dat mijn oudere lijstjes van 1993-1997 gelijk met een oude IBM-computer verloren gegaan zijn (quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:35 schreef Daniel.San het volgende:
en bij deze, wil ik jouw ook heel veel bedanken voor al die jaarlijsten die je hebt gemaakt, is echt een geweldige muzikale inspiratie voor mij geweest.
en waar is jouw fantastische lijst vol bands waar nog nooit iemand van gehoord heeft en die blij zijn met meer dan 5 mensen publiek dan?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 09:25 schreef cleany het volgende:
[..]
damn ! kan het nog commercieler...![]()
Ach, het is al een stuk makkelijker als de juiste artiesten/songtitels worden ingevuldquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:12 schreef Klaasklapschaats het volgende:
Mag ik vragen hoe jullie al die gegevens verwerken in vredesnaam gaan verwerken? Wat een enorm kutwerk moet dat zijn.
05. Reo speedwagon Cutting Crew - i just died in your arms tonight
16. De dijk - ik denk niet dat ik ooit verander Nergens goed voor
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:12 schreef Klaasklapschaats het volgende:
05. Reo speedwagon- i just died in your arms tonight
16. De dijk- ik denk niet dat ik ooit verander
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:15 schreef ranja het volgende:
[..]
en waar is jouw fantastische lijst vol bands waar nog nooit iemand van gehoord heeft en die blij zijn met meer dan 5 mensen publiek dan?
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:23 schreef cleany het volgende:
1.Smashing Pumpkins-Mayonaise
2.Foo Fighters-Everlong
3.NOFX-The Decline
4.Alice In Chains-would?
5.Manic Street Preachers-A Design For Life
6.Muse-Unintended
7.Metallica-One
8.Sonic Youth-Wish Fulfillment
9.Coheed And Cambria-In Keeping Secrets Of Silent Earth:3
10.Boysetsfire-Last Year`s Nest
later meer....
Waar staat die van jou dan? Ik ken hem niet vinden...quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Geen probleem hoor, vind het zelf ook wel leuk om te zien hoezeer mijn smaak is veranderd in de loop der jaren. Jammer dat mijn oudere lijstjes van 1993-1997 gelijk met een oude IBM-computer verloren gegaan zijn (), maar die van de jaren daarna heb ik nog gewoon bewaard.
Ik hoop hetquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:30 schreef yootje het volgende:
Was hij niet gewoon sarcastisch?
Haha, ok. Ja zo staan ze in mijn playlist.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:17 schreef ranja het volgende:
[..]
5 is niet van REO Speedwagon maar van Cutting crew
16 heet Nergens goed voor.
kazaa?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:14 schreef Klaasklapschaats het volgende:
[..]
Haha, ok. Ja zo staan ze in mijn playlist.![]()
Hee je hoeft niet zo bescheiden te doen met John Frusciante, van mij mag hij de eerste 10 plaatsen innemenquote:Op maandag 18 oktober 2004 19:25 schreef Dezz het volgende:
001. Red Hot Chili Peppers – Scar Tissue
002. John Frusciante - Interstate Sex
003. Radiohead – Fake Plastic Trees
004. Van Halen – Eruption
005. Velvet Underground – Ride Into The Sun
006. Spinvis – Smalfilm
007. Bush – Machinehead
008. Counting Crows - A Long December
009. Depeche Mode - Love, In Itself
010. Red Hot Chili Peppers – Sexy Mexican Maid
Ja, maar het spijt me als je vinger nu zeer doet van het scrollen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:00 schreef dwerg het volgende:
Is het nou echt nodig om die hele lijst te quoten, en er dan één lullig zinnetje tekst onder te zetten?
Dat weet ik, maar ik mag geen nummers uit 2004 gebruikenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:53 schreef sankarst het volgende:
[..]
Hee je hoeft niet zo bescheiden te doen met John Frusciante, van mij mag hij de eerste 10 plaatsen innemen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |