abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 oktober 2004 @ 12:08:43 #26
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22593841
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:40 schreef wonko het volgende:

Regering is regering. Voor mij totaal transparant. En was het niet een vertegenwoordiger van de huidige die aangaf te verwachten dat de prijs van energie voor partikulieren zou dalen?
Ja. Als de stroom net zo goedkoop geproduceerd kon worden als toen hij die uitspraak deed zou de prijs inderdaad gedaald zijn.

Was de olieprijs gekelderd, dan was de stroom- en gasrekening een stuk sterker gedaald dan Brinkhorst verwacht had.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 12:13:15 #27
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22593943
Dit kabinet MOET omver, Brinkhorst zal een vast een leuk plekje bij de geraniums kunnen vinden
lang leve de privatisering
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_22594139
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:50 schreef Parabola het volgende:

Omdat het niet goedkoop is, maar juist duur

http://www.uic.com.au/nip08.htm
(er vanuit gaande dat deze bron betrouwbaar is)
quote:
niet in NL. We hebben maar 1 werkende centrale en die heeft geen overcapaciteit
Maar wij zijn niet gelimiteerd aan Nederland.
quote:
Je wilt graag nog meer betalen
Ja graag.
pi_22594307
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:04 schreef Againzender het volgende:

[..]

In Nederland is het duur, want wij hebben goedkoop gas. Voor veel andere landen geldt dat niet natuurlijk, en is kernenergie relatief goedkoper.
Ja dat daar zit wat in
Een tabel zou wel leuk zijn, ben benieuwd hoeveel goedkoper.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 12:46:06 #30
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22594589
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:29 schreef blieblie het volgende:
Rijst wordt ook niet duurder omdat de aardappelen in prijs zijn gestegen (bij wijze van spreken dan).
Edoch. Elasticiteit en substituten, enzo.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 13 oktober 2004 @ 12:47:12 #31
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22594606
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:58 schreef Steijn het volgende:
Hou in de toekomst nog maar meer rekening met stijgende prijzen, goedkope energie wordt gewoon schaars in de toekomst. Olie en gasvoorraden raken op, teerzanden bieden uitkomst maar die zijn een stuk duurder dan olie uit bronnen. Ook is er nog niet echt een alternatief voor handen dus de prijs zal nog wel even stijgen. Daar kun je weinig tegen doen.
Correct.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22594624
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:47 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Correct.
Kernenergie lijkt mij een voldoende alternatief, maar dat zal wel duurder zijn door de aanleg van die kerncentrale alleen al.
pi_22594807
Ok, gas en olieprijzen zijn gekoppeld, zijn de kolenprijzen hier ook aan gekoppeld als dat niet het geval is, wil ik per heden alleen nog maar stroom uit de kolenvergasser in buggenum.
pi_22595114
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:22 schreef perezoso het volgende:

[..]

[afbeelding]
http://www.uic.com.au/nip08.htm
(er vanuit gaande dat deze bron betrouwbaar is)
[..]
Ik wil hier best over doorgaan, maar dan wel in het topic dat hier toch al over loopt:

http://forum.fok.nl/topic/612434/6/25
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 13 oktober 2004 @ 13:25:11 #35
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22595277
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:58 schreef Basp1 het volgende:
Ok, gas en olieprijzen zijn gekoppeld, zijn de kolenprijzen hier ook aan gekoppeld als dat niet het geval is, wil ik per heden alleen nog maar stroom uit de kolenvergasser in buggenum.
De prijzen van alle energiebronnen zijn uiteraard min of meer gekoppeld.
pi_22595598
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 13:25 schreef Kaalhei het volgende:
De prijzen van alle energiebronnen zijn uiteraard min of meer gekoppeld.
En wat is min of meer gekoppeld, want dat klinkt nogal wollig.

Dan gaat het binnenkort weer rendabel worden om de mijnen in limburg weer opnieuw te openen

Hebben we wel weer gastarbeiders nodig, want geen nederlander die nog koempel wil worden.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 13:56:57 #37
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22596014
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 13:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wat is min of meer gekoppeld, want dat klinkt nogal wollig.
Hier staat een prima uitleg van Parabola.
pi_22599455
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 11:58 schreef Steijn het volgende:
Hou in de toekomst nog maar meer rekening met stijgende prijzen, goedkope energie wordt gewoon schaars in de toekomst. Olie en gasvoorraden raken op, teerzanden bieden uitkomst maar die zijn een stuk duurder dan olie uit bronnen. Ook is er nog niet echt een alternatief voor handen dus de prijs zal nog wel even stijgen. Daar kun je weinig tegen doen.
Tuurlijk is er een alternatief... auto's die geen fossiele brandstoffen nodig hebben! Spaart redelijk wat uit, maar wordt altijd tegengewerkt door de olie industrie.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  woensdag 13 oktober 2004 @ 18:18:53 #39
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22602086
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 16:23 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Tuurlijk is er een alternatief... auto's die geen fossiele brandstoffen nodig hebben! Spaart redelijk wat uit, maar wordt altijd tegengewerkt door de olie industrie.
Heb je hier een onderbouwing van, vooral van het laatste.
pi_22604272
Maar wat ik dan weer niet begrijp;
Ik heb groene stroom, maar ik moet wel meebetalen aan de extra kosten die gemoeit zijn met de opwekking van elektrischiteit mbv gas?.......
Als ze de mensen die groene stroom nou eens zouden ontzien van deze extra kosten. Ze laten die windmolens toch niet draaien door er gas tegenaan te laten blazen.......................
Ik zou bijna weer overstappen op grijze stroom !
pi_22604590
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 18:18 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Heb je hier een onderbouwing van, vooral van het laatste.
Sterker nog, Shell is zelfs bezig om op waterstofproductie over te stappen.
pi_22604615
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 12:48 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kernenergie lijkt mij een voldoende alternatief, maar dat zal wel duurder zijn door de aanleg van die kerncentrale alleen al.
Maar op stroom kun je nog geen auto's laten rijden, laat staan vliegtuigen. Daar is nog een hoop onderzoek en tijd voor nodig.
pi_22614479
http://www.ad.nl/artikelen/ConsumentenGeld/1097643640676.html

De cv brandt op belasting

Met isoleren, vernieuwen en innoveren is het gemiddeld gasverbruik per gezin de afgelopen jaren teruggebracht van 2300 naar 1700 kuub per jaar.

'Als beloning' heeft de overheid de tarieven in minder dan tien jaar verdubbeld. En op 1 november wordt bekend dat de gasrekening van volgend jaar ook weer hoger zal worden. Een prijs van 50 cent per kuub is in zicht!.

In 1997 kocht Italië een grote partij Nederlands aardgas voor nog geen 7 (euro)cent per kuub. Het is een aanwijzing wat deze energie in werkelijkheid kost.

Maar als over twee weken, op 1 november, besloten wordt hoe hoog de prijs van het aardgas volgend jaar in Nederland zal zijn, gaat het over heel andere bedragen. Nu al betalen de vijf miljoen

Nederlandse huishoudens een eindprijs van ongeveer 45 cent. Omdat de prijs van het eigen Groningse gas gekoppeld is aan die van de steeds duurdere ruwe olie, zal de prijs opnieuw sterk stijgen, misschien wel vijf cent per kuub. En met een kuub kan je op een koude winterdag je huis maar een uur warm houden. Op jaarbasis scheelt dat een doorsnee-huishouden tussen de 100 en 150 euro, exclusief belastingen.

De belastingen stijgen

De vergelijking tussen de prijs die Italië betaalt voor Gronings gas en wat de Nederlanders ervoor betalen, is niet helemaal eerlijk. Eigenlijk verstoken we in Nederland geen gas meer, maar belastingen.

Jaar na jaar hebben de Nederlandse regeringen heffingen op de kale gasprijs gestapeld. Je hebt het vastrecht, de ecotax en de btw, die samen de helft uitmaken van de gasprijs die u moet betalen. Je moet zelfs btw betalen over de ecotax, dus belasting over belasting.

Dat is ook de reden dat Engelsen, Duitsers en Belgen die Nederlands aardgas verstoken, daar veel minder voor betalen.

Er is overigens wel een lachende derde: dat is minister Zalm van financiën. Hij verwacht 4 miljard aan ecotax binnen te krijgen. En ook als aandeelhouder van de Gasunie mag hij zich in de handen wrijven.

Natuurlijk was men bij de invoering van de Ecotax heilig van plan deze heffing tengoede te laten komen aan het milieu, in de vorm van subsidies voor zuinige elektrische apparaten. Maar daar is vorig jaar een streep door gezet. De opbrengst gaat gewoon naar de algemene middelen.

De overheid zal de Nederlandse burger tot de laatste cent uitzuigen..... als een vampier ja.

Ze zijn volgens mij totaal doorgedraaid in Den Haag...... maar ja, de kosten van de multiculturele maatschappij zullen door iemand betaald moeten worden.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 08:43:58 #44
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22614507
[jaren 80 geitenwollensokken modus]
Je moet gewoon een warme trui aantrekken als je het koud hebt en vroeg onder de wol gaan
[/jaren 80 geitenwollensokken modus]
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22614510
Zullen we met zijn allen dan maar weer een dag het hof in den haag blokkeren met spandoeken enzo...
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  donderdag 14 oktober 2004 @ 09:00:52 #46
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_22614625
Inderdaad, de HSL- en Betuwelijn debacles moeten toch ergens van betaald worden?
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_22615506
Ik ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat de eerste bejaarden zelfmoord gaan plegen omdat ze het financieel echt niet meer kunnen bolwerken. En daar hebben ze dan Nederland voor opgebouwd
Big dick.
  † In Memoriam † donderdag 14 oktober 2004 @ 10:18:54 #48
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_22615581
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:38 schreef MDF het volgende:
http://www.ad.nl/artikelen/ConsumentenGeld/1097643640676.html

'Als beloning' heeft de overheid de tarieven in minder dan tien jaar verdubbeld. En op 1 november wordt bekend dat de gasrekening van volgend jaar ook weer hoger zal worden. Een prijs van 50 cent per kuub is in zicht!.

Jaar na jaar hebben de Nederlandse regeringen heffingen op de kale gasprijs gestapeld. Je hebt het vastrecht, de ecotax en de btw, die samen de helft uitmaken van de gasprijs die u moet betalen. Je moet zelfs btw betalen over de ecotax, dus belasting over belasting.

Er is overigens wel een lachende derde: dat is minister Zalm van financiën. Hij verwacht 4 miljard aan ecotax binnen te krijgen. En ook als aandeelhouder van de Gasunie mag hij zich in de handen wrijven.

Ze zijn volgens mij totaal doorgedraaid in Den Haag......
Belangenverstrengeling?

NWS-POL trouwens.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 10:21:27 #49
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22615618
Ik denk dat hij doelde op het feit dat de overheid aandelen heeft in Gasunie en niet Zalm zelf.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22617209
beetje dom dat ze nu pas naar alternatieven aan het kijken zijn terwijl toch al geruime tijd bekend is dat het op een dag 'op' is
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')