abonnement Unibet Coolblue
pi_22553939
quote:
De grootste Nederlander allertijden

Vanavond, 20:30 - 23:35, Nederland 2.

De grootste Nederlander allertijden
Top 100 van grootste Nederlanders allertijden. Aftellend van honderd naar tien wordt elke grote Nederlander hierbij kort belicht; de tien hoogst genoteerden zijn de finalisten. In de komende vijf weken gaan zij de strijd met elkaar aan, voor de titel De grootste Nederlander allertijden! Presentatie: Anita Witzier, Frits Spits en Fons de Poel.
quote:
De Grootste Nederlander

Erasmus staat op één: hij is de grootste Nederlander. Nummer twee tot en met vijf zijn Willem van Oranje, Rembrandt, Thorbecke en Spinoza. Dat zóu tenminste de uitslag van de verkiezing van De Grootste Nederlander zijn als het zou hebben gelegen aan een vijftigtal historici, gevraagd door het Historisch Nieuwsblad.

U bepaalt
Maar het ligt niet aan een handjevol historici. U bepaalt uiteindelijk wie De Grootste Nederlander is, en de eindstrijd begint te naderen. Weet u nog hoe het begon? Eind april werden 200 namen gepresenteerd uit wie u een eerste keuze maken kon. Aan de lijst werden tijdens deze eerste stemronde nog Prins Bernhard en Belle van Zuylen toegevoegd. In drie weken tijd werden er meer dan 200.000 stemmen uitgebracht, en dat was nog maar de voorronde!

Startuitzending
Komende maandag, 11 oktober, begint de eindstrijd met een avondvullend televisieprogramma, gepresenteerd door Fons de Poel, Frits Spits en Anita Witzier. Tussen 20.30 en 23.30 wordt duidelijk wie de honderd grootste Nederlanders zijn. De nummers één tot tien zijn de finalisten. In vijf weken worden de verdiensten van deze tien grootste Nederlanders voor het voetlicht gebracht door hun ambassadeurs, elk in een eigen verkiezingsprogramma. Uiteindelijk vindt op 15 november de finale plaats.

Stemmen
Direct na de uitzending van 11 oktober kunt u al stemmen. Dat kan via de site, http://www.degrootstenederlander.nl , die nu gereed wordt gemaakt voor de stemming, maar ook via stemformulieren die verkrijgbaar zijn bij de postkantoren en worden gepubliceerd in De Telegraaf, KRO-magazine Studio en het Historisch Nieuwsblad.
Avondvullend dus, ben benieuwd
pi_22553954
Hmmmmmz, zal wel een modern persoon worden gekozen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_22554069
is dit een boeiend programma? Wat maakt het nou uit wie tot "grootste Nederlander" verkozen wordt? Al wordt het die drol van een Frits Spits .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22554256
ik vind het toch een raar concept 'grootste nederlander" wtf stelt dat nou eigenlijk voor en btw mensen van nu zijn niet te vergelijken met mensen van vroeger. Rembrandt vs Anne Frank of Fortuin vs Willem van Oranje dat zijn toch geen vergelijkingen...?
  maandag 11 oktober 2004 @ 15:18:53 #5
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22554333
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 15:05 schreef RichardQuest het volgende:
is dit een boeiend programma? Wat maakt het nou uit [vul hier het programma format in]?
Kijk.
Deze post kun je bij het grootste deel van de Nederlandse TV-programma's wel gebruiken.
  maandag 11 oktober 2004 @ 15:19:59 #6
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22554350
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 15:14 schreef Mellone het volgende:
ik vind het toch een raar concept 'grootste nederlander" wtf stelt dat nou eigenlijk voor en btw mensen van nu zijn niet te vergelijken met mensen van vroeger. Rembrandt vs Anne Frank of Fortuin vs Willem van Oranje dat zijn toch geen vergelijkingen...?
Ja, dat slaat nergens op. Toch ben ik wel benieuwd ...
pi_22554372
Avondvullend zullen ze wel niet voor niets doen; ik denk toch wel dat er zo'n 1,5 miljoen mensen naar gaan kijken.
  maandag 11 oktober 2004 @ 15:21:51 #8
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_22554394
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_22554503
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 15:18 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Kijk.
Deze post kun je bij het grootste deel van de Nederlandse TV-programma's wel gebruiken.
Nou, meestal gebeurt het niet met zo veel kabaal.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 11 oktober 2004 @ 15:32:41 #10
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22554639
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 15:26 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Nou, meestal gebeurt het niet met zo veel kabaal.
Dat is ook weer zo.
  maandag 11 oktober 2004 @ 15:37:19 #11
103756 SPQR_V
no avatar?!?
pi_22554756
Het is alleen jammer dat de mensen zonder enige algemene ontwikkeling, en vaak met bijbehorend laag-iq ook mogen stemmen. Waarschijnlijk zal één van deze drie gaan winnen
Pim Fortuyn
Johan Cruyff
Andre Hazes

Goed, het zijn personen die meer gepresteerd hebben dan de gemiddelde nederlander, maar om daar nou de titel allergrootste aan te verbinden?!?!?!
  maandag 11 oktober 2004 @ 16:03:23 #12
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22555260
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 15:37 schreef SPQR_V het volgende:
Het is alleen jammer dat de mensen zonder enige algemene ontwikkeling, en vaak met bijbehorend laag-iq ook mogen stemmen. Waarschijnlijk zal één van deze drie gaan winnen
Pim Fortuyn
Johan Cruyff
Andre Hazes

Goed, het zijn personen die meer gepresteerd hebben dan de gemiddelde nederlander, maar om daar nou de titel allergrootste aan te verbinden?!?!?!
"grootste nederlander" klinkt ook zo arrogant. Zo van, "Als de meerderheid zegt dat hij de grootste is, is hij de grootste". Ze kunnen beter er "populairste nederlander" van maken of zo.
pi_22555320
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 16:03 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

"grootste nederlander" klinkt ook zo arrogant. Zo van, "Als de meerderheid zegt dat hij de grootste is, is hij de grootste". Ze kunnen beter er "populairste nederlander" van maken of zo.
pi_22555831
Ik ben nogal verontwaardigt waarom Marco Borsato wel in de lijst staat, en Frans Bauer niet. Frans heeft ook een koninklijke onderscheiding, dus daarin kan het niet liggen. En de platenverkoop gaat gelijk op, en ze zijn even populair.
En wat Marco voor War Child doet, doet Frans voor Villa Pardoes.

Ik denk dat ik de KRO maar even ga mailen.

Ben verder wel benieuwd.
  maandag 11 oktober 2004 @ 16:49:07 #15
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_22556235
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 16:06 schreef pberends het volgende:

[..]

De minst populaire Nederlander aller tijden lijkt me ook een interessant programma.
  maandag 11 oktober 2004 @ 16:55:00 #16
103756 SPQR_V
no avatar?!?
pi_22556349
De nederlander waar we ons het meest voor schamen, lijkt me ook een leuk programma
(zou John de Mol meelezen? ik hoop het wel :-) )
pi_22556473
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 16:49 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

De minst populaire Nederlander aller tijden lijkt me ook een interessant programma.
Ja, maar dan wordt ie weer populair omdat er een programma over hem gemaakt wordt

De Grootste Klootzak van Nederland lijkt me ook wel lache.
pi_22556988
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 17:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, maar dan wordt ie weer populair omdat er een programma over hem gemaakt wordt

De Grootste Klootzak van Nederland lijkt me ook wel lache.
1. Emile Ratelband.
  maandag 11 oktober 2004 @ 17:30:45 #19
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_22557093
Ik heb héél, hééél lage verwachtingen van de uiteindelijke lijst. En dan zal het waarschijnlijk nog tegenvallen.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  maandag 11 oktober 2004 @ 20:08:05 #20
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_22560280
Ik denk dat minstens de helft van de personen op de lijst nu nog in leven is en minstens driekwart uit de 20e eeuw afkomstig is.

Het is net als met de top 100 allertijden. driekwart van de lijst is van de laatste 5 jaar. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Enige uitzondering is de top 2000 van radio 2, waar de top wel gevormd wordt door platen van 30 jaar oud. ... Come to think of it, de KRO is wellicht wat te vergelijken met radio 2, dus wie weet worden we positief verrast
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_22560344
Het valt me op dat Anne Frank er nog tussen staat?
Ze heeft toch geen Nederlandse nationaliteit gekregen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Trouwste user 2022 maandag 11 oktober 2004 @ 20:27:52 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_22560696
Zit Theo van Gogh er namens Vincent ?


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_22560815
Staat Boudewijn Buch ertussen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_22560855
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 20:27 schreef tong80 het volgende:
Zit Theo van Gogh er namens Vincent ?


Doh!
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_22560974
Ik schat Hans Teeuwen op nummer 84
Tiësto op 92 en Marco Borsato op 62
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')