Idd. deze stoffen worden gebruikt niet verbruikt....quote:Op zondag 10 oktober 2004 17:49 schreef Monidique het volgende:
SI het niet zo dat deze grondstoffen wat makkelijker te hergebruiken zijn?
Precies. SOA's on the rise.quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat ik me veel meer afvraag: PLASTIC!
Dat gedoe over brandstoffen, dat valt wel te vervangen, maar zonder plastic stort echt alles in ...
plastic heb je 2 soorten in thermoharders en thermoplasten, thermoharders kun je een keer gebruiken maar thermoplasten kun je weer omsmelten (als ik het me goed herriner en kan trouwens ook andersom zijn )quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat gedoe over brandstoffen, dat valt wel te vervangen, maar zonder plastic stort echt alles in ...
Heb je het spelletje civilization nooit gespeeld?quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:00 schreef Sidekick het volgende:
En de politieke insteek is...?
Ja, ik heb al vele malen een culturele, militaire en Space-Race overwinning gehaald, maar toch zie ik weinig tot niets politieks hierin gezien Civilization geen politiek spel is en in POL ook niet bediscussierd wordt.quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:29 schreef accelerator het volgende:
[..]
Heb je het spelletje civilization nooit gespeeld?
Nooit van vuilnisbuilten gehoord?quote:Op zondag 10 oktober 2004 17:59 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd. deze stoffen worden gebruikt niet verbruikt....
Ja, je had er ook moeite meequote:Op zondag 10 oktober 2004 18:42 schreef Sidekick het volgende:
In overleg met de GC-mods, een schopje van Politiek naar GC.
Plastic wordt toch gemaakt uit olie?quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:07 schreef RemcoDelft het volgende:
In sidekicks belevingswereld alleen in het spelllteje civilizationquote:Op zondag 10 oktober 2004 18:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar grondstoffen gaan vaak snel over politiek.
quote:Op zondag 10 oktober 2004 19:02 schreef accelerator het volgende:
[..]
In sidekicks belevingswereld alleen in het spelllteje civilization![]()
quote:Op zondag 10 oktober 2004 19:04 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Lees eens even terug om te zien wie Civilization erbij haalt lieverd.
Ja, op die manier kan je alles wel tot een POL-topic maken.quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:48 schreef accelerator het volgende:
Komop Sidekick . . . de politiek gaat zich met deze grondstoffen schaarste bemoeien. De vraag is op welke manier.
Interessante theorie.quote:Op zondag 10 oktober 2004 20:42 schreef Sandertje21 het volgende:
Misschien een erg simpele gedachte, maar aangezien niemand het ooit over tekorten van de andere grondstoffen heeft, ga ik er vanuit dat er niet echt tekorten van zijn.
Kijk, dat zijn de cijfers die ik zocht. Bestwel schrikbarend. En wij het alleen maar over olie hebbenquote:Op maandag 11 oktober 2004 01:00 schreef RIVDSL het volgende:
Even wat zitten zoeken:
http://www.seafriends.org.nz/oceano/abund.htm#reserves
Het voordeel van metalen is dat je ze 100% kunt recyclen en het is nou niet zo dat alle gebruikte metalen van de aarde verdwijnen. Nou ja... behalve dan het metaal dat we in satellieten stoppen die we de ruimte in schieten.quote:Op maandag 11 oktober 2004 15:42 schreef dikkedorus het volgende:
jep, ik geloof dat van alle metalen alleen allumium nog wel een tijdje meegaat. (aangezien dat nog niet zo lang geleden "ontdekt" is)
Dat geloof je zelf toch niet. Laat je niet misleiden door die doemdenkers.quote:Op maandag 11 oktober 2004 15:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de cijfers die ik zocht. Bestwel schrikbarend. En wij het alleen maar over olie hebben
Deze cijfers zijn al van 10 jaar geleden, sommige stoffen als goud, koper, tin, lood, zink en zilver zullen dus over 10/20 jaar al helemaal uit de grond zijn gehaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |