abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22609401
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:49 schreef Lithion het volgende:

[..]

En zo ging het Monidique ook om het mechanisme dat een ondemocratische groepering middels acties bij de spoorwegen hun politieke agenda door willen drukken.

Niks mis mee dus.
Dan ontgaat me toch de crux. Hij mag het natuurlijk vinden, het staat iedereen vrij de meest onzinnige vergelijkingen te maken maar het mechanisme van de kapingen was gebaseerd op geweld en bij de vakbonden op een democratisch recht. Bovendien is de vakbond geen ondemocratische groepering. Het was een van de vele vakbondsbashes, maar deze was echt te zot voor woorden. Maar vertederend hoe jullie het voor elkaar opnemen, wat dat betreft zijn progressieve mensen wel wat kritischer op elkaar.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 23:16:12 #152
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22609686
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan ontgaat me toch de crux. Hij mag het natuurlijk vinden, het staat iedereen vrij de meest onzinnige vergelijkingen te maken maar het mechanisme van de kapingen was gebaseerd op geweld en bij de vakbonden op een democratisch recht. Bovendien is de vakbond geen ondemocratische groepering. Het was een van de vele vakbondsbashes, maar deze was echt te zot voor woorden. Maar vertederend hoe jullie het voor elkaar opnemen, wat dat betreft zijn progressieve mensen wel wat kritischer op elkaar.
Zijn progressieve mensen zij die elkaar progressief noemen? Of heb je het over mensen die de progressieve beleidsvoorstellen met kracht wensen tegen te gaan om het oude vertrouwde te kunnen behouden?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 23:21:09 #153
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22609815
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan ontgaat me toch de crux. Hij mag het natuurlijk vinden, het staat iedereen vrij de meest onzinnige vergelijkingen te maken maar het mechanisme van de kapingen was gebaseerd op geweld en bij de vakbonden op een democratisch recht. Bovendien is de vakbond geen ondemocratische groepering.
Wat definieert een ondemocratische beweging. Wat is het cruciale onderscheid tussen de betreffende organisatie van de Molukkers en de vakbonden, lieverd?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22609820
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:16 schreef sjun het volgende:

[..]

Zijn progressieve mensen zij die elkaar progressief noemen? Of heb je het over mensen die de progressieve beleidsvoorstellen met kracht wensen tegen te gaan om het oude vertrouwde te kunnen behouden?
Moet ik je nou echt alles uitleggen?
pi_22609883
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:21 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Wat definieert een ondemocratische beweging. Wat is het cruciale onderscheid tussen de betreffende organisatie van de Molukkers en de vakbonden, lieverd?
Een stuk of 8 Molukkers met mitrailleurs is te vergelijken met een vakbond met honderdduizenden leden en diverse besturen en referenda? Help me anders even. Het wordt steeds gekker. Ik ben niet begonnen over een ondemocratische beweging, dat is het stokpaardje van Monidique. Misschien was het groepje kapers heel democratisch georganiseerd, wie zal het zeggen. Als het heel democratisch was dan is het dus ineens vergelijkbaar met het parlement volgens Monidiques theorette. Het wordt wel een geestige boel op die manier
  woensdag 13 oktober 2004 @ 23:25:35 #156
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22609924
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Moet ik je nou echt alles uitleggen?
Ik ben dom geboren en wilde vroeger al nooit leren... Misschien lukt het jou me wat bij te brengen?
pi_22609942
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:25 schreef sjun het volgende:

[..]

Ik ben dom geboren en wilde vroeger al nooit leren... Misschien lukt het jou me wat bij te brengen?
Ik kan prima leven met zoals je nu bent.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 23:28:48 #158
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22609997
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:24 schreef SCH het volgende:
Een stuk of 8 Molukkers met mitrailleurs is te vergelijken met een vakbond met honderdduizenden leden en diverse besturen en referenda? Help me anders even. Het wordt steeds gekker.
Dus de omvang van de beweging en de bestuursvorm is het criterium?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22610072
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:28 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dus de omvang van de beweging en de bestuursvorm is het criterium?
Vraag het Monidique, ik vind het een totaal oninteressante kwestie. Ik zie zo ook wel dat de treinkapers niet met de vakbonden te vergelijken zijn - behalve na de 68 draaiingen die Monidique er aangeeft wellicht
  woensdag 13 oktober 2004 @ 23:57:56 #160
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22610756
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik kan prima leven met zoals je nu bent.
Tevredenheid houdt een hele maatschappij overeind.
pi_22611052
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sorry hoor, maar ik ben nog heel aardig en beleefd als ik dat 'klets van de bovenste plank' noem. Die twee zaken zijn totaal niet te vergelijken.
Heb je de rest van mijn post ook gelezen waarin ik stel dat het van mijn kant nauwelijks een vergelijking was maar eerder een constatering dat de enige groepering die het openbaar vervoer gebruikte om op ondemocratische wijze een politieke agenda er door te drukken, was die van de Molukse treinkapers?
quote:
En sinds wanneer zijn scholen en ambassades 'openbaar vervoer'?
Nou, nu heb ik mijn bovenstaande vraag beantwoord: niet dus, want anders had je geweten dat deze vraag met betrekking tot mijn woorden nergens op slaat.
pi_22611063
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 23:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Vraag het Monidique, ik vind het een totaal oninteressante kwestie. Ik zie zo ook wel dat de treinkapers niet met de vakbonden te vergelijken zijn - behalve na de 68 draaiingen die Monidique er aangeeft wellicht
.
pi_22611315
Dit soort dingen kun je toch prima in het topic zelf, inhoudelijk bediscussiëren? Of ben ik nou weer te links?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22611325
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 00:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

.
KB heeft een unban, merk ik.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22614196
SCH, het kinderachtige drammen over de vergelijking van Monidique en getreiter richting de moderatie houdt nu op. Monidique is hierboven duidelijk wat de beweegredenen betreft; jij hebt je mening duidelijk gemaakt. Klaar nu.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_22614308
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 07:49 schreef CartWOman het volgende:
SCH, het kinderachtige drammen over de vergelijking van Monidique en getreiter richting de moderatie houdt nu op. Monidique is hierboven duidelijk wat de beweegredenen betreft; jij hebt je mening duidelijk gemaakt. Klaar nu.
Leg uit. De vergelijking van Monidique is volgens mij kinderachtig en staat er nog steeds - als dat kan blijven is dat een precedent om mensen uit de politiek te vergelijken met moordenaars. Heb ik dat correct?

En leg even uit waar ik de moderatie treiter, ik zou niet durven.

[ Bericht 15% gewijzigd door SCH op 14-10-2004 08:17:52 ]
pi_22614363
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Leg uit.
Moet ik je dat nog uitleggen?

Je posts in Hoe staat het met de stakingen van 14 oktober? deel 2 en Lodewijk de Waal, wanneer stapt hij eens op?
Politici bashen om je punt te maken. Afdwingen tot weghalen van de Molukse vergelijking.

Zo moeilijk kan het niet zijn.
Ik ga werken.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 08:20:57 #168
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22614368
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Leg uit. De vergelijking van Monidique is volgens mij kinderachtig en staat er nog steeds - als dat kan blijven is dat een precedent om mensen uit de politiek te vergelijken met moordenaars. Heb ik dat correct?

En leg even uit waar ik de moderatie treiter, ik zou niet durven.
Doe nou niet. Zo meteen heb je een ban te pakken en wat schiet je daar mee op? Wees nou maar de wijste en laat het verder zo. De afkalving van POL van een objectief forum naar een 'rechtse mensen onder elkaar die lekker links kunnen bashen zonder gevolgen' is allang op gang en die hou je toch niet tegen...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_22614376
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:20 schreef CartWOman het volgende:

[..]

Moet ik je dat nog uitleggen?

Je posts in Hoe staat het met de stakingen van 14 oktober? deel 2 en Lodewijk de Waal, wanneer stapt hij eens op?
Politici bashen om je punt te maken. Afdwingen tot weghalen van de Molukse vergelijking.

Zo moeilijk kan het niet zijn.
Ik ga werken.
Als de Molukse vergelijking mag, dan zie ik het probleem niet.

Werk ze.
pi_22614383
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Doe nou niet. Zo meteen heb je een ban te pakken en wat schiet je daar mee op? Wees nou maar de wijste en laat het verder zo. De afkalving van POL van een objectief forum naar een 'rechtse mensen onder elkaar die lekker links kunnen bashen zonder gevolgen' is allang op gang en die hou je toch niet tegen...
Als ze dat willen moeten ze dat maar L_V. Er zijn grenzen en ik vind Fok te leuk om het zo verkwanseld te zien worden. Het is toch jammer als ik opmerkingen krijgt: wat doe jij op dat ultrarechtse forum. Maar dat wordt hier stelselmatig ontkend.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 08:24:36 #171
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_22614391
  donderdag 14 oktober 2004 @ 08:26:14 #172
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22614404
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De afkalving van POL van een objectief forum naar een 'rechtse mensen onder elkaar die lekker links kunnen bashen zonder gevolgen' is allang op gang
. . .

Ik zie helemaal geen rechts overwicht. Sterker nog, volgens mij is het aantal linkse mensen helemaal niet minder geworden in de loop der tijd.

De gemiddelde postlengte is flink verkort, ja. Dát is wat er gebeurd is en daardoor komt het schreeuweriger over, van zowel linker- als rechterzijde. Dat zie je ook in andere fora. Ongenuanceerdheid is niet voorbehouden aan rechtse mensen, ook niet in POL. Bovendien zijn het in dit geval (de topics over Lodewijk de Waal) helemaal niet alleen rechtse users die tegen zijn acties zijn.

Maar ga vooral lekker door met die simplistische links-rechts posts, daarmee draag je alleen maar meer bij aan wat je hier benoemt.

Hoe simpel kun je zijn.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 08:26:53 #173
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22614405
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:23 schreef SCH het volgende:
Het is toch jammer als ik opmerkingen krijgt: wat doe jij op dat ultrarechtse forum.
.
pi_22614422
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:26 schreef Lithion het volgende:

[..]

. . .

Ik zie helemaal geen rechts overwicht. Sterker nog, volgens mij is het aantal linkse mensen helemaal niet minder geworden in de loop der tijd.
Toe nou joh, dat is echt onzinnig. De meeste linkse Fok-users mijden POL als de pest omdat er zoveel gescholden wordt,. het niveau zo laag ligt en het extreme gehalte steeds hoger wordt. Ik snap niet waarom je dat zo hardnekkig zou willen ontkennen.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 08:37:39 #175
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22614474
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:26 schreef Lithion het volgende:

[..]

. . .

Heus wel. Ik vind het ook tamelijk veelbetekenend, dat Kozzmic nauwelijks meer te zien is hier.
quote:
Ongenuanceerdheid is niet voorbehouden aan rechtse mensen, ook niet in POL. Bovendien zijn het in dit geval (de topics over Lodewijk de Waal) helemaal niet alleen rechtse users die tegen zijn acties zijn.
Oh, dat is ook wel zo. Maar de ongenuanceerdheid komt echt van rechts. Kijk maar eens in het afscheidstopic van jeltje, in het topic in C&H over de ergste nederlander. Het is continu rechts, dat op linkse politici loopt te bashen, puur en alleen omdat het linkse politici zijn. De linkse users, die zich serieus met een topic bezighopuden onderbouwen hun nominaties tenminste nog.

Maar ga vooral door met het lezen met oogkleppen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')