Ik ga zeker niet demonstreren. In mijn vriendenkring zie ik een groot verschil over de maatregelen van het kabinet tussen "links" stemmers en "rechts" stemmers. Dat verschil is nog nooit zo groot geweest, dus de laatste paar jaar zijn links/rechts zeker gepolariseerd. Er zouden nog best wel veel mensen kunnen komen.quote:Op zaterdag 18 september 2004 22:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
denken jullie trouwens dat er nog veel mensen gaan demonstreren? Ik denk dat de meeste mensen dit kabinet zo slecht nog niet vinden, ik ben bang voor de Waal c.s. dat er een paarhonderd man beroeps demonstranten op het museumplein staan op 2 oktober.
Keer het Tijquote:Op zaterdag 18 september 2004 23:34 schreef Tup het volgende:
Ik denk niet dat er echt veel mensen zullen komen. Ook al bleek uit een mentaliteitsmonitor (Volkskrant van zaterdag) 80% het niet eens is met dit kabinet. 8% (dat moeten wel allemaal rechtse Fok! users zijn) staat er vierkant achter. Onverschilligheid leidt echter de dans, voor zowel politieke plannen als de medemens. Ik vind de Keer het Tij manifestatie overigens ook belangrijker...
Goed dat je het zegt...ik moet niet vergeten mijn bivakmuts en molotovcocktails mee te nemen.quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:36 schreef Kozzmic het volgende:
die vage extremistische bende van Keer het Tij mee te gaan lopen.
Dat zijn cijfers die de volkskrant zo uit de lucht geplukt heeft. Ik had ook zelf wat creatieve getallen kunnen verzinnen. Het was een "onderzoek" wat de burger vond van de toekomstige kabinetsplannen. Echter 90% van de Nederlandse bevolking weet volgens mijn niet eens wat die inhouden, en al kregen ze ze onder hun neus gedrukt, dan zijn ze niet in staat om economisch te beredeneren waarom er nu eigenlijk bepaalde beslissingen genomen worden. Kortom, die enquete was ging dus gewoon over een gevoel dat men heeft; er zit weinig rationeels achter en is dus overbodig.quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:34 schreef Tup het volgende:
Ook al bleek uit een mentaliteitsmonitor (Volkskrant van zaterdag) 80% het niet eens is met dit kabinet. 8% (dat moeten wel allemaal rechtse Fok! users zijn) staat er vierkant achter.
quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:55 schreef Hedgehog het volgende:
De andere vakbonden (o.a. Terpstra) pakken het gewoon slimmer aan. Men moet zich serieus gaan afvragen of de Waal daar zit om persoonlijke vete's met Balkenende en de Geus uit te vechten of om zijn leden te vertegenwoordigen.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:36 schreef sjun het volgende:
Lodewijk de Waal, dat is die man die Doekle Terpstra er zo goed uit laat komen...
Je bereikt ook heel weinig als je als Kabinet de sociale partners als oud vuil behandelt en je bevolking (die jou op die post neergezet hebben, gebaseerd op je partijprogramma) als domme debielen behandelt, die je mag voorliegen over de ware toestand van het land.quote:Op zondag 19 september 2004 00:08 schreef Lkw het volgende:
[..]
Inderdaad!
Terpstra komt over als een wijze ontwikkelde man vergeleken met het drammerige jochie De Waal. Je bereikt echt helemaal niks wanneer je je gesprekspartner tegen je in het harnas jaagt, dat leer je normaal gesproken al als puber.
Een dergelijke veelgebezigde hautaine houding tav. de "gemiddelde burger" zal de doodsteek voor de politiek zijn. De kiezer verschaft een mandaat aan een coalitite zonder te weten wat de gevolgen zijn (lees: regeerakkoord). Het kabinet maakt plannen. De gemiddelde burger heeft het "gevoel" dat het niet klopt, maar beschikt niet over even veel informatie als het kabinet en als "beloning" worden de "plebs" genegeerd onder het mom van "we moeten nou eenmaal door de zure appel heen bijten"..quote:Op zaterdag 18 september 2004 23:55 schreef Hedgehog het volgende:
Echter 90% van de Nederlandse bevolking weet volgens mijn niet eens wat die inhouden, en al kregen ze ze onder hun neus gedrukt, dan zijn ze niet in staat om economisch te beredeneren waarom er nu eigenlijk bepaalde beslissingen genomen worden. Kortom, die enquete was ging dus gewoon over een gevoel dat men heeft; er zit weinig rationeels achter en is dus overbodig.
Vooralsnog doet dit kabinet niks anders dan de partijprogramma's uitvoeren. Voorliegen kan niet eens met zoveel media die overal induiken. Verder heb ik sterk het gevoel dat De Waal inderdaad een soort persoonlijke vendetta aan het voeren is tegen Balkenende cs. Door de neerbuigende toon waarop hij over dit kabinet praat - óók al voor de onderhandelingen - heeft hij mi de boel willens en wetens laten klappen.quote:Op zondag 19 september 2004 00:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je bereikt ook heel weinig als je als Kabinet de sociale partners als oud vuil behandelt en je bevolking (die jou op die post neergezet hebben, gebaseerd op je partijprogramma) als domme debielen behandelt, die je mag voorliegen over de ware toestand van het land.
Goh, en dat is iets wat bijvoorbeeld het CDA nooit zou doen he? Zeker al de soap na de verkiezingen van 22/1/2003 vergeten? Balkenende die voordat de onderhandelingen begonnen al riep dat hij liever met de VVD wou regeren en vervolgens een CDA wat willens en wetens de onderhandelingen met de echte winnaar van de verkiezingen opblies?quote:Op zondag 19 september 2004 00:14 schreef Lkw het volgende:
[..]
Door de neerbuigende toon waarop hij over dit kabinet praat - óók al voor de onderhandelingen - heeft hij mi de boel willens en wetens laten klappen.
ah huillie....quote:Op zondag 19 september 2004 00:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Goh, en dat is iets wat bijvoorbeeld het CDA nooit zou doen he? Zeker al de soap na de verkiezingen van 22/1/2003 vergeten? Balkenende die voordat de onderhandelingen begonnen al riep dat hij liever met de VVD wou regeren en vervolgens een CDA wat willens en wetens de onderhandelingen met de echte winnaar van de verkiezingen opblies?
In dit Nederland? Echt niet. Als er geen tegengeluid is, slaapt de gemiddelde burger direct weer in en zit deze rampenploeg de rit gewoon uit met alle desastreuze gevolgen van dien.quote:Op zondag 19 september 2004 00:22 schreef elcastel het volgende:
De Waal moet zich gewoon koest houden; het is een kwestie van tijd dat het kabinet zijn eigen vijand wordt. Daarom is zelfs oppositie overbodig, gewoon een kwestie van even wachten.
Ik vind dat je nu een rare constructie toepast. Die van: "zij doen iets slechts, dus ik mag het ook doen". Als je vind dat het CDA, of welke andere partij ook waar je niet achter staat, iets niet mag doen, waarom zou de FNV het dan wél mogen van je?quote:Op zondag 19 september 2004 00:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Goh, en dat is iets wat bijvoorbeeld het CDA nooit zou doen he? Zeker al de soap na de verkiezingen van 22/1/2003 vergeten? Balkenende die voordat de onderhandelingen begonnen al riep dat hij liever met de VVD wou regeren en vervolgens een CDA wat willens en wetens de onderhandelingen met de echte winnaar van de verkiezingen opblies?
Ja hier en daar wat speldenprikjes. Maar echt dit kabinet graaft gewoon zijn eigen graf, dat is al tijden bekend. Zelfs het CPB gaf van de week alweer aan dat de grootste economische vijand op dit moment het kabinet was.quote:Op zondag 19 september 2004 00:24 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
In dit Nederland? Echt niet. Als er geen tegengeluid is, slaapt de gemiddelde burger direct weer in en zit deze rampenploeg de rit gewoon uit met alle desastreuze gevolgen van dien.
Ja. Maar dat moet wel uitgedragen blijven worden. Anders verdwijnt het geruisloos uit de media en slaapt Nederland gewoon verder om in 2007 met een scholk te ontdekken dat we het Albanië van West Europa geworden zijn.quote:Op zondag 19 september 2004 00:27 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ja hier en daar wat speldenprikjes. Maar echt dit kabinet graaft gewoon zijn eigen graf, dat is al tijden bekend. Zelfs het CPB gaf van de week alweer aan dat de grootste economische vijand op dit moment het kabinet was.
Vooral punten van de VVD. Ik lees in het programma van het CDA: "Het is geen kwestie van "voorliegen", maar met pseudo theorietjes over inverdieneffecten en angst de agenda bepalen. Ik vind de Waal incompetent, maar wat betreft de relatie met het kabinet vind ik dat het kabinet de vakbonden wel degelijk eerst geschoffeerd heeft door bij het najaarsakkoord 0% af te sluiten en te "impliceren" dat met prepensioen niks zou gebeuren. Die 0% was al een vrij groot offer. Daarna heeft het kabinet het nog erger gemaakt door te dreigen (en uitvoeren) van afschaffing algemeenverbindend verklaring. Het kabinet is weliswaar geen klein stampend jongetje maar dan in ieder geval die 15jarige ASO van de klas die tienjarigen snoep afperst.quote:Op zondag 19 september 2004 00:14 schreef Lkw het volgende:
Vooralsnog doet dit kabinet niks anders dan de partijprogramma's uitvoeren. Voorliegen kan niet eens met zoveel media die overal induiken. Verder heb ik sterk het gevoel dat De Waal inderdaad een soort persoonlijke vendetta aan het voeren is tegen Balkenende cs. Door de neerbuigende toon waarop hij over dit kabinet praat - óók al voor de onderhandelingen - heeft hij mi de boel willens en wetens laten klappen.
Ik ben het met je eens dat dit kabinet wel heel veel vraagt van de vakbonden. Maar zo werkt het volgens mij. De vakbonden op hun beurt vragen weer erg veel van het kabinet. De kunst (van het onderhandelen) is om ergens in het midden uit te komen en wel op zo'n manier dat beide kampen het naar hun achterban kunnen verantwoorden.quote:Op zondag 19 september 2004 00:34 schreef Tup het volgende:
[..]
Vooral punten van de VVD. Ik lees in het programma van het CDA: "Het is geen kwestie van "voorliegen", maar met pseudo theorietjes over inverdieneffecten en angst de agenda bepalen. Ik vind de Waal incompetent, maar wat betreft de relatie met het kabinet vind ik dat het kabinet de vakbonden wel degelijk eerst geschoffeerd heeft door bij het najaarsakkoord 0% af te sluiten en te "impliceren" dat met prepensioen niks zou gebeuren. Die 0% was al een vrij groot offer. Daarna heeft het kabinet het nog erger gemaakt door te dreigen (en uitvoeren) van afschaffing algemeenverbindend verklaring. Het kabinet is weliswaar geen klein stampend jongetje maar dan in ieder geval die 15jarige ASO van de klas die tienjarigen snoep afperst.
Dat is waar, maar dat is dus ook gebeurd in het najaarsoverleg. Het kabinet doet me denken aan die weergaloze sketch van Bert en Ernie (vrije herinnering, het gaat om het principe). Twee koekjes...Ernie eetje koekje op...Bert wil beginnen met zijn koekje...Ernie zegt tegen Bert: het is netjes als je eerlijk deelt...Bert geeft helft koekje...Ernie eet halve koekje op...Bert wil beginnen met zijn koekje...Ernie zegt tegen Bert: het is netjes als je eerlijk deelt...Bert geeft helft koekje...quote:Op zondag 19 september 2004 00:44 schreef Lkw het volgende:
Ik ben het met je eens dat dit kabinet wel heel veel vraagt van de vakbonden. Maar zo werkt het volgens mij. De vakbonden op hun beurt vragen weer erg veel van het kabinet. De kunst (van het onderhandelen) is om ergens in het midden uit te komen en wel op zo'n manier dat beide kampen het naar hun achterban kunnen verantwoorden.
Over de persoon de Waal zijn we het eens...een futloze, incompetente vakbondsleiderquote:Wanneer je - zoals De Waal - nog voor en tijdens de onderhandelingen in de media zegt dat dit kabinet "een ramp" is voor Nederland en het liefst zo snel mogelijk vervangen zou moeten worden, ondergraaf je je eigen positie. Je gesprekspartner vergeet een dergelijke onder-de-gordel-stoot namelijk niet. Ik heb, óók als ik probeer zo objectief mogelijk te zijn, nooit gezien dat De Waal er daadwerkelijk iets van wou maken. En dat neem ik 'm kwalijk.
Ik weet eigenlijk niet of ik het helemaal eens ben met deze vergelijking. Maar die sketch kende ik niet en ik vind het zo'n leuk verhaaltje dat ik je gewoon maar gelijk geefquote:Op zondag 19 september 2004 00:52 schreef Tup het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dat is dus ook gebeurd in het najaarsoverleg. Het kabinet doet me denken aan die weergaloze sketch van Bert en Ernie (vrije herinnering, het gaat om het principe). Twee koekjes...Ernie eetje koekje op...Bert wil beginnen met zijn koekje...Ernie zegt tegen Bert: het is netjes als je eerlijk deelt...Bert geeft helft koekje...Ernie eet halve koekje op...Bert wil beginnen met zijn koekje...Ernie zegt tegen Bert: het is netjes als je eerlijk deelt...Bert geeft helft koekje...
Uiteindelijk heeft Ernie bijna alles op. Dat is geen compromis dus, hoewel Ernie steeds een beroep op "eerlijk delen" doet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |