abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22605114
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Je beweert altijd objectief te zijn, maar je valt door de mand. Echt jammer.
Ik heb nog nooit beweerd objectief te modden. Dat is namelijk onmogelijk. Net als je vakken op school hebt zoals geschiedenis waarbij je onmogelijk objectief een tentamen na kan kijken, simpelweg omdat er geen abstacte regels zijn die er zwart/wit naast te leggen zijn.

Maar waar heb ik in dit geval nu weer subjectief gemod?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_22605155
Je hebt vooral slecht gemod - en ja ook subjectief, maar je weigert om naar jezelf te kijken dus het gesprek heeft weinig zin als je niet bereid bent om fouten toe te geven.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 20:33:00 #128
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22605272
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:22 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Overigens:
Iedereen die loopt te piepen dat stakingen alleen zouden mogen dienen in een conflict tussen werkgever en werknemer: De Staat is nog steeds voor 100% aandeelhouder van de NS. Het is dus een werkgevers-werknemersconflict...
Ach, ach, ach,... De staat heeft wel meer aandelen van bedrijven. De staat stuurt de NS niet tenzij door middel van een overeengekomen prestatiecontract.

Je uitleg klopt niet. Zou het wel kloppen dan heeft elke staker een conflict met de aandeelhouders van het bedrijf waarvoor deze werkzaam is en zouden de aandeelhouders behoorlijk meer macht hebben dan zij nu in Nederland hebben. Voorlopig is dit alles geenszins het geval. Mogelijk is dat in België anders?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 20:34:32 #129
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22605311
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kan blijkbaar niet objectief modereren rond de stakingen en demonstraties, dat is ook in de topics te merken. Neem anders even een tijdje vrijaf.
Je doet nogal absolute uitspraken SCH. Hoe zit het met het principe van wederhoor voor publicatie?
pi_22605315
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:27 schreef SCH het volgende:
[...]

Vind jij het vergelijken van Lodewijk de Waal met een Molukse treinkaper ook een verdedigbare theorie?
Geenszins. Maar dat is ook niet waar ik op reageerde. Ik vind het alleen raar dat jij er zo'n moeite mee hebt terwijl je er blijkbaar vanuit gaat dat andere mensen geen moeite hebben met jouw vergelijkingen. Vind je dat zelf ook niet raar? Je komt zo totaal ongeloofwaardig over, je bent eigenlijk een parodie op jezelf geworden. De hofnar van POL. Meten met twee maten, alleen in termen van "links" vs "rechts" denken en dan vooral andere mensen ervan beschuldigen dat ze bevooroordeeld zijn. Heb je dat zelf nu niet door?

Maar geef nu eens aan waarom ik opeens niet te vertrouwen ben.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 20:36:11 #131
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22605354
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:19 schreef Bela het volgende:

[..]

Het slaat ook nergens op om de Waal als moordenaar aan te spreken. Hooguit kan de man hardvochtig genoemd worden omdat hij burgers in gijzeling neemt om zjin zin te krijgend oor hen keuzemogelijkheden op voor hen betaalbare verplaatsing te onthouden.
- oma zonder rijbewijs kan morgen niet op ziekenbezoek bij haar stervende echtgenoot.
- gehandicapte rolstoeler Kees kan morgen niet van Maastricht naar Groningen bij zijn moedertje langs.
- Rotterdamse Ezra kan morgen die baan wel schudden als hij niet op tijd aan de andere kant van de stad op zijn sollicitatiegesprek verschijnt,...

Zo zijn er meer schrijnende gevallen op te noemen die Lodewijk de Waal moedwillig slachtoffert op kosten van de gemeenschap om het kabinet te chanteren tot navolging van zijn politieke ideeën.
Sentimentaliseren lijkt ook jou niet vreemd. Teveel de cultuur van Nova ingedronken?
pi_22605421
Ik wil even het volgende opmerken. Mijn 'vergelijking' met de Molukse treinkapers kwam als volgt tot stand. Volgens SCH proberen duizenden groeperingen "op deze manier", zoals ik het zei, het kabinetsbeleid te veranderen, waarop ik antwoordde dat ik maar één groepering ken die het "op deze manier" probeerde: De Molukse treinkapers dus. Nou ja, als dat het vergelijken van De Waal met een moordenaar is...

[Deel 454]Als je rent, kun je de trein nog halen
pi_22605723
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

Geenszins. Maar dat is ook niet waar ik op reageerde. Ik vind het alleen raar dat jij er zo'n moeite mee hebt terwijl je er blijkbaar vanuit gaat dat andere mensen geen moeite hebben met jouw vergelijkingen. Vind je dat zelf ook niet raar? Je komt zo totaal ongeloofwaardig over, je bent eigenlijk een parodie op jezelf geworden. De hofnar van POL. Meten met twee maten, alleen in termen van "links" vs "rechts" denken en dan vooral andere mensen ervan beschuldigen dat ze bevooroordeeld zijn. Heb je dat zelf nu niet door?

Maar geef nu eens aan waarom ik opeens niet te vertrouwen ben.
Die vergelijking tussen moslims van nu en het begin van de jodenvervolging ligt jou misschien niet maar is totaal niet absurd en jkom ik regelmatig tegen.

We zullen het er maar niet over hebben wie de hofnar is.
pi_22605757
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:34 schreef sjun het volgende:

[..]

Je doet nogal absolute uitspraken SCH. Hoe zit het met het principe van wederhoor voor publicatie?
Ga je dit publiceren dan? Het is t och een discussieforum?
  woensdag 13 oktober 2004 @ 20:52:59 #135
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22605829
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:38 schreef Monidique het volgende:
Ik wil even het volgende opmerken. Mijn 'vergelijking' met de Molukse treinkapers kwam als volgt tot stand. Volgens SCH proberen duizenden groeperingen "op deze manier", zoals ik het zei, het kabinetsbeleid te veranderen, waarop ik antwoordde dat ik maar één groepering ken die het "op deze manier" probeerde: De Molukse treinkapers dus. Nou ja, als dat het vergelijken van De Waal met een moordenaar is...

[Deel 454]Als je rent, kun je de trein nog halen
Tja, leg jij dan even uit wat de overeenkomst is tussen een stel gangsters die een trein kapen en scholen bezetten en daarbij mensen doodschieten en een vakbond die gewoon doet, wat er van haar verwacht wordt, namelijk opkomen voor de mensen die er lid van zijn?
Zoals ik al zei: Ik ben het zelden eens met SCH, maar ik vind dat een onsmakelijke vergelijking.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_22605873
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
maar ik vind dat een onsmakelijke vergelijking.
Als ik hem had gemaakt dan hadden heren moderatoren me rauw gelust
pi_22605880
Wat de overeenkomst is tussen een ondemocratische groep mensen die het openbaar vervoer gebruiken om hun politieke agenda door te drukken en een ondemocratische groep mensen die het openbaar vervoer gebruiken om hun politieke agenda door te drukken?

Maar goed, zoals te lezen valt: het is nauwelijks een vergelijking te noemen, dat maakt SCH er van. Ik zeg slechts dat mij als enige te binnen schiet de Molukse trainkapingen die ten doel hadden de politiek te beïnvloeden, als het gaat om groeperingen die "op deze manier" (ondemocratisch de politiek beïnvloeden gebruikmakend van het openbaar vervoer) bezig waren.

Ik heb overigens nog steeds niet vernomen waar ik het over de oorlog heb, maar dat ga ik ongetwijfeld nog wel horen.
pi_22605914
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:55 schreef Monidique het volgende:

Wat de overeenkomst is tussen een ondemocratische groep mensen die het openbaar vervoer gebruiken om hun politieke agenda door te drukken en een ondemocratische groep mensen die het openbaar vervoer gebruiken om hun politieke agenda door te drukken?
Blijf je echt achter die vergelijking staan?
pi_22605940
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:22 schreef Julius_Vanderdecker het volgende:
Overigens:
Iedereen die loopt te piepen dat stakingen alleen zouden mogen dienen in een conflict tussen werkgever en werknemer: De Staat is nog steeds voor 100% aandeelhouder van de NS. Het is dus een werkgevers-werknemersconflict...
Daar loopt een hele discussie over in Hoe staat het met de stakingen van 14 oktober? deel 2
pi_22606056
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Blijf je echt achter die vergelijking staan?
Waar heb ik btw gezegd dat ik altijd objectief mod?

Want daarom was ik toch niet te vertrouwen toch?
pi_22606171
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:01 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waar heb ik btw gezegd dat ik altijd objectief mod?

Want daarom was ik toch niet te vertrouwen toch?
Je maakt geen onderscheid tussen users en hun achtergrond heb je mij eens gemaild. Als ik een volstrekt legitieme theorie/mening over moslims post, sta je op je achterste benen en gebruik je dat nu ook weer ineens als een duveltje.

Je bent niet te vertrouwen omdat ik uit onze diverse mailwisselingen een heel ander beeld heb en hele andersoortige beloftes heb gekregen dan dat je hier nu tentoonspreidt, maar daar zal ik hier niet over uitwijden want dat is een ander medium.
pi_22606289
We staan ook al met 0-1 achter, is ook jouw schuld sizzler

p.s. je reageert snel

[ Bericht 20% gewijzigd door SCH op 13-10-2004 21:11:25 (1-1) ]
  woensdag 13 oktober 2004 @ 21:09:25 #143
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_22606303
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:55 schreef Monidique het volgende:
Sorry hoor, maar ik ben nog heel aardig en beleefd als ik dat 'klets van de bovenste plank' noem. Die twee zaken zijn totaal niet te vergelijken. En sinds wanneer zijn scholen en ambassades 'openbaar vervoer'?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_22606583
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Je maakt geen onderscheid tussen users en hun achtergrond heb je mij eens gemaild.
Dat doe ik nog steeds niet.

Modden is en blijft mensenwerk. Daarom kan het nooit objectief zijn. Dat beweer ik daarom ook niet. Maar wel zo eerlijk mogelijk. En dat probeer ik te bereiken door bij een beslissing niet naar de politieke achtergrond van users te kijken.
quote:
Als ik een volstrekt legitieme theorie/mening over moslims post, sta je op je achterste benen en gebruik je dat nu ook weer ineens als een duveltje.
Ik haal het erbij omdat het nogal een overdreven vergelijking is. Alsof er een reeële kans bestaat dat moslims in Nederland over 5 á 10 jaar moslimsterretjes worden aangenaaid en gedeporteerd worden naar concentratiekampen. Ik vind het gewoon raar dat jij wel verwacht dat daar normaal over doorgediscussierd wordt en de opmerking van M. zo erg was dat je dat hier moest melden. Dat was ook mijn vraag: als jij al zo op deze vergelijking reageert, hoe denk je dan dat anderen op jouw vergelijkingen reageren? Ik vroeg je alleen je te verplaatsen in andermans schoenen. Dat is alles.

Maar dan begin je me aan te vallen.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 21:21:48 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22606678
Bedankt voor de 2-1 sizzler.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22606744
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:21 schreef Sidekick het volgende:
Bedankt voor de 2-1 sizzler.
Iets teveel eer hoor.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 21:25:32 #147
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22606801
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 20:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Als ik hem had gemaakt dan hadden heren moderatoren me rauw gelust
Ach, dat had je alleen maar lekker gevonden, man.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 13 oktober 2004 @ 21:26:46 #148
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22606836
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Iets teveel eer hoor.
Of jij zo objectief bent.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22606991
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:17 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dat doe ik nog steeds niet.

Modden is en blijft mensenwerk. Daarom kan het nooit objectief zijn. Dat beweer ik daarom ook niet. Maar wel zo eerlijk mogelijk. En dat probeer ik te bereiken door bij een beslissing niet naar de politieke achtergrond van users te kijken.
Je poging geloof ik maar ik constateer de laatste tijd nogal wat missers. Misschien dat het met jouw weerzin van de vakbonden te maken heeft of met mijn zeer licht ontvlambare allergie van de VVD-dictatuur van dit moment.
quote:
Ik haal het erbij omdat het nogal een overdreven vergelijking is.
Daar doe je het weer. Jij vindt het een overdreven vergelijking maar dat maakt het er niet tot 1. Het is geen slimme vergelijking, om meerdere redenen, dat heb ik in het topic ook gepost, misschien had ik dat nog wat duidelijker moeten doen.
quote:
Alsof er een reeële kans bestaat dat moslims in Nederland over 5 á 10 jaar moslimsterretjes worden aangenaaid en gedeporteerd worden naar concentratiekampen.
Ik geloof niet dat ik dat ergens beweerd heb, lijkt me ook onzinnig. Het ging mij om het mechanisme, het patroon - zo is het ook met de joden begonnen. Ik heb ook gezegd in datzelfde topic dat het niet mijn voorkeur heeft om die vergelijking met joden te maken. Vooral omdat het zo afleidt van het onderwerp. Ik heb het liever over het zondebokmechanisme, daar leden de joden onder en imo de moslims ook. Dat is een vergelijking - verder kun je de twee situaties niet op elkaar leggen en dat heb ik in dat topic ook gezegd. De vergelijking kwam ook niet van mij.
quote:
Ik vind het gewoon raar dat jij wel verwacht dat daar normaal over doorgediscussierd wordt en de opmerking van M. zo erg was dat je dat hier moest melden. Dat was ook mijn vraag: als jij al zo op deze vergelijking reageert, hoe denk je dan dat anderen op jouw vergelijkingen reageren? Ik vroeg je alleen je te verplaatsen in andermans schoenen. Dat is alles.
Nogmaals: dat was mijn vergelijking niet, ik bracht slechts enige nuance aan in de felle reacties op die vergelijking. Tevergeefs uiteraard
quote:
Maar dan begin je me aan te vallen.
Ik vind dat je de reactie van Monidique wel wat sterker af zou mogen keuren. Je begint meteen op mij te reageren terwijl hij geen afstand neemt van de vergelijking.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 21:49:59 #150
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22607418
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 21:32 schreef SCH het volgende:
Het ging mij om het mechanisme
En zo ging het Monidique ook om het mechanisme dat een ondemocratische groepering middels acties bij de spoorwegen hun politieke agenda door willen drukken.

Niks mis mee dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')