Waar heb jij de film gezien.quote:Op maandag 11 oktober 2004 18:30 schreef Xebrozius het volgende:
Het is echt een geniale film met een SUPER! einde
Nee, alle dingen die je daar ziet lopen niet synchroon hoor. Het daadwerkelijke verhaal pakt anders uit en is dus niet te doorgronden d.m.v. een trailer.quote:Op maandag 11 oktober 2004 18:45 schreef Weakling het volgende:
Man, die Bale ziet er wel eng dun uit ... wat je al niet over hebt voor je vak ... kan niet gezond zijn ... afijn ... film ben ik wel benieuwd naar!
Trouwens: wordt in de trialer niet een beetje teveel weggeven?
België 30 maart.quote:Op zaterdag 11 december 2004 11:45 schreef SaintOfKillers het volgende:
Voor deze vind ik enkel terug dat hij in april in Nederland verschijnt en in België zou het maart zijn.
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 01:20 schreef kinky_queen het volgende:
EL MAQUINISTA
Tsjah, waar zal ik eens beginnen...
Ik ga helemaal nergens beginnen, deze film is grandioos! Film van het jaar!!
Een btje een mix van DONNIE DARKO en MEMENTO
Alles klopt al vind ik de muziek ietwat wisselvallig en daardoor krijgt deze film niet het ultieme cijfer.
Een film om meerdere keren te zien!!
offtopic: ik meen ook te herinneren dat je na een week al permanente hersenschade heb, en na 2 weken ben je gewoon de zwakste schakel hoor (en lig je eruit)quote:Op zondag 27 maart 2005 19:17 schreef Shogo het volgende:
Ik geloof niet dat je na een paar weken (of een jaar) doodgaat. Moe wordt je uiteraard wel, maar doodgaan niet. De mens heeft het slapen zelf aangeleerd, maar toen we ontstonden zat slapen niet standaard in ons pakket om het zo te zeggen.
Ach jah een 10 kan ik het wel gaan geven maar goed dat zou betekenen dat het de perfecte film is (naar mijn mening uiteraard).quote:Op zondag 27 maart 2005 23:01 schreef kinky_queen het volgende:
Niet zo overdrijven Shogo, de film is hooguit een 9,5 waard, meer niet
![]()
Ik heb wel eens een 10 gegeven aan een film hoor een stuk of 3 denk ikquote:Op zondag 27 maart 2005 23:49 schreef NITR0 het volgende:
Een 10 voor een film zou ik nooit geven, dat zou betekenen dat het de beste film is die je hebt gezien. Hoe kun je dat nou weten?
En wat als er een film komt die jij beter vindt dan die 3 films, krijgen die dan een 11quote:Op zondag 27 maart 2005 23:51 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een 10 gegeven aan een film hoor een stuk of 3 denk ik
quote:Op zondag 27 maart 2005 23:59 schreef kinky_queen het volgende:
yup, want mijn ratingsysteem is 'one louder'
![]()
is dat een ander woord voor waardeloos?quote:Op zondag 27 maart 2005 23:59 schreef kinky_queen het volgende:
yup, want mijn ratingsysteem is 'one louder'
![]()
leg uitquote:Op maandag 28 maart 2005 00:08 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
je hoort gespankt te worden als je het niet herkent NItro
[afbeelding]
Met je eens. Is er al iets over de specs van de UK dvd bekend?quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:16 schreef Lamon het een lange review
[..]
Thx, ben blij dat ik toch nog even heb gewacht dan die regio 1 aangeschaft te hebben.quote:Op zondag 26 juni 2005 01:25 schreef California het volgende:
Over de dvd: cd-wow de onderste (regiovrij) is de Engelse. Bij play is hij even duur.
En vergeet de subtiele muziek niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:16 schreef Lamon het volgende:
Over 2 weken komt ie dan eindelijk in de bioscoop hier.
Ik sta te twijfelen of ik hem nog maar een keer ga kijken op het grote scherm. De dvd heb ik ook al gepreordered.
Deze film wordt op zeker een cult klassieker. Hij is (alhoewel de recensies zeker niet slecht zijn) niet genoeg gewaardeerd door de critici.
Ook op imdb heeft hij op dit moment een te laag cijfer, wat hem net uit de top 250 houdt.
Ik hoop mede dankzij de stijgende populariteit van Bale na Batman Begins, dat de film een tweede leven krijgt, want dat verdient hij zeker.
(Geen echte spoilers, maar lees voorzichtig als je bang bent voor je eigen doortastende interpretatie van vage verwijzingen mijnerzijds : )
Wat er zo bijzonder aan de film is?
Ondanks dat vergelijkingen met andere noir en mindfuck films makkelijk getrokken worden, is het toch niet helemaal terecht.
Deze film is namelijk geen Jacob's Ladder/Memento/Fight Club kloon, dankzij het ongelooflijk integere einde.
Het einde van de film is voor velen misschien zelfs een anti-climax op het eerste gezicht, maar als je erover nadenkt is het juist het meest eerlijke perfecte einde voor een film die schuurt tegen tegelijkertijd werkelijkheid en fantasie aan in het eerste anderhalf uur.
En Christian Bale, wie ik al zeer kon waarderen dank zij zijn rol in American Psycho, is voor mij door wat hij hier neerzet de meestbelovende acteur van de 'nieuwe' generatie, meer nog dan Edward Norton.
Method acting op een heel nieuw niveau.
De cinematografie is trouwens om in een lijstje te stoppen, zo mooi.
Beste film van vorig jaar, wat mij betreft.
Moet je hem nu zien in Batman begins.... F*cking klerekast die gozer! hij moest 40 kilo aankomen voor de audities, hij at 5 maaltijden per dag en ging flink trainen... in American Psycho was hij ook al aardig gespierd maar als je hem nu ziet...quote:Op zondag 26 juni 2005 16:57 schreef HAL9000S het volgende:
Een echte aanrader deze idd!Topprestatie van Bale, wat is ie vies skinny zeg
Was het de vrolijke trailer of de grappige premise van het verhaal die je oorspronkelijk deed vermoeden dat het een feel-good movie zou gaan worden?quote:Op zondag 26 juni 2005 22:40 schreef Asskicker14 het volgende:
Wat een depressieve film zeg, ik heb vorige week deze film proberen te kijken maar echt blij wordt je niet van de film.
En dan lees je dit op IMDBquote:Op zondag 26 juni 2005 23:43 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Moet je hem nu zien in Batman begins.... F*cking klerekast die gozer! hij moest 40 kilo aankomen voor de audities, hij at 5 maaltijden per dag en ging flink trainen... in American Psycho was hij ook al aardig gespierd maar als je hem nu ziet...![]()
Vanaf deze week in premiere, maar volgens www.filmtotaal.nl slechts in 5 steden..quote:Op zondag 26 juni 2005 16:57 schreef Morgil het volgende:
Jeetje komt die hier nu pas in de bioscoop?
Is Batman Begins niet voor The Machinist opgenomen???quote:Op zondag 26 juni 2005 23:43 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
Moet je hem nu zien in Batman begins.... F*cking klerekast die gozer! hij moest 40 kilo aankomen voor de audities, hij at 5 maaltijden per dag en ging flink trainen... in American Psycho was hij ook al aardig gespierd maar als je hem nu ziet...![]()
Oooh.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:07 schreef Timo20 het volgende:
Plaatje van de Duiste versie![]()
![]()
[afbeelding]
gelijk maar gepre-ordered
Geen idee... wel zoomden ze op een gegeven moment op een nummerbord in en dat ik me afvroeg waarom. Misschien om deze hint duidelijk te maken?quote:Op donderdag 21 juli 2005 13:11 schreef AntiChrist het volgende:
Ik heb hem gisteren in het FilmHuis gezien in Den Haag(ook al had ik de DVD ook al thuis
)
Ik vind het gave film alleen vind ik sommige dingen toch wel flink voorspelbaar. maar al met al heb ik zitten genieten
Weet iemand toevallig uit zijn hoofd dat het nummerbord van de rooie wagen precies het omgekeerde is van de witte wagen? ik dacht dat namelijk gezien te hebben maar de mensen met wie ik was hadden dit niet gezien.
Kloptquote:Op donderdag 21 juli 2005 13:11 schreef AntiChrist het volgende:
Weet iemand toevallig uit zijn hoofd dat het nummerbord van de rooie wagen precies het omgekeerde is van de witte wagen? ik dacht dat namelijk gezien te hebben maar de mensen met wie ik was hadden dit niet gezien.
Filmhuis in den haag draait hem als het goed is nog.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:55 schreef Dizer het volgende:
Is ie al in de bios geweest hier in NL? EN dan bedoel ik ook gewoon bios?? Want ik wil er heen maar Pathe draait hem niet
Ik vondquote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:24 schreef scansven het volgende:
ik vondt het een geweldige film
Handig, om de verleden tijd met een voorbeeld in de tegenwoordige tijd uit te leggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:02 schreef Setambre het volgende:
Ik vond
Verander het werkwoord maar is door een ander bijv.
Ik loop het
Ik loopt het
Ik zat al een paar dagen te wikken of ik het zou zeggen, maar ik vond het te beschamend voor de persoon in kwestie.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
Handig, om de verleden tijd met een voorbeeld in de tegenwoordige tijd uit te leggen.
En wel een stukje beter dan die zwaar overschatte Fight club, maar dat is mijn meningquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 00:26 schreef PDOA het volgende:
Gisteren op DVD gekocht. Op de hoes staat dat het een mengeling van Fight Club en Memento is, en daar ben ik het volledig mee eens! Niet zo zeer de vechtscenes in FC, maar meer de Brad Pitt-Edward Norton relatie. Erg mooie film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.toch een beetje een spoiler dan
even een vraagje offtopic maar kan je bij cd-wow alleen met credit card betalen?
Ben ik met je eens. Ik heb ook gelezen dat mensen zich stoorden aan het einde maar ik vond 't prachtig. En inderdaad een factor die het niet zomaar tot de zoveelste Memento/Fight Clubachtige film maakt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 23:16 schreef Lamon het volgende:
Deze film is namelijk geen Jacob's Ladder/Memento/Fight Club kloon, dankzij het ongelooflijk integere einde.
Het einde van de film is voor velen misschien zelfs een anti-climax op het eerste gezicht, maar als je erover nadenkt is het juist het meest eerlijke perfecte einde voor een film die schuurt tegen tegelijkertijd werkelijkheid en fantasie aan in het eerste anderhalf uur.
Het is een parodie op de Intelligente Film.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:46 schreef broer het volgende:
De enige manier waarop dit nog een briljante film kan worden is als iemand me vertelt dat het een parodie op de Intelligente Film is.
Jammer.
Daar lag het er ook allemaal flink dik bovenop, inderdaad. Maar op de een of andere manier vond ik die film toch uitdagender. Of in ieder geval het verhaal. Bij Fight Club boeide het verhaal me meer dan bij The Machinist. Dan erger ik me minder snel aan de voor de hand liggende verwijzingen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:58 schreef Lamon het volgende:
Maar zeg me dan tenminste dat je het er bij een film als Fight Club allemaal nog dikker bovenop vond liggen.
Echt diep man.quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:30 schreef Dizer het volgende:
ik vond het een aardige film. Best wel tegenvallen trouwens
was hij niet de schuldige bij een ongeluk en daarna doorgereden oid. Hiedoor heeft hij die psychische stoornis opgelopen... die vent zat dus in zijn hoofd ...quote:Op maandag 17 juli 2006 03:40 schreef Poogie het volgende:
leuke film, alleen snap de clue van het verhaal niet helemaal eigenlijk, iemand die me kan uitleggen hoe het precies in elkaar zit
En dat heeft-ie.quote:Op zaterdag 24 februari 2007 10:49 schreef RaymanNL het volgende:
En jezus, wat was die vent mager? Ik neem aan dat daar wel computers bij van pas zijn gekomenWant als die vent zich zelf zo vermagerd heeft
quote:The producers of the film claim that Christian Bale dropped from about 180 pounds in weight down to about 120 pounds in weight to make this film. They also claim that Bale actually wanted to drop down to 100 pounds, but that they would not let him go below 120 out of fear that his health could be in too much danger if he did. His diet consisted of one can of tuna and an apple per day. His 63-pound weight loss is said to be a record for any actor for a movie role. He since gained the weight back for his role in Batman Begins (2005).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |