Das een lange sprint. Iets voor sprinters dus. Ik gok op een tweede plek voor zabelquote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:14 schreef MartinusMagnus het volgende:
De proloog van de Giro d'Italia 2005 is een tijdritje over 1,2 kilometer!
Dat wordt knallen!
Tekort voor mcgee lijkt mij.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:18 schreef Nyluzzz het volgende:
Dan heeft Zabel echt serieuze kansen om te winnen lijkt me. Bradley McGee kan dat ook wel denk ik.
2 naast mekaar, net als bij schaatsenquote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:48 schreef mbn het volgende:
Als het alleen een recht stuk is is het wel grappig. En je kan de renners in ieder geval kort achter elkaar laten starten.
Keirinquote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:53 schreef Nyluzzz het volgende:
Of gewoon vier of 5 renners naast elkaar en dan een stuk rechtuit sprinten. Lijkt me prachtig.
welke dekker? denk niet dat erik dekker in de Giro start. Thomas voor te leren mss welquote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:22 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Tekort voor mcgee lijkt mij.
Ben eigenlijk nu al benieuwd hoe Dekker zal gaan presteren in oa deze proloog.
Tuurlijk bedoel ik Thomas. Misschien heeft ie een mooie uitschieter in een tijdrit (top 5 plaats moet zeker kunnen als je ook de prestaties van Posthuma in de vuelta ziet). E. Dekker start zeker niet. Hoewel.... freire, boogerd of dekker zal moeten starten. Ben benieuwd wiequote:Op donderdag 7 oktober 2004 21:13 schreef Bartoli het volgende:
[..]
welke dekker? denk niet dat erik dekker in de Giro start. Thomas voor te leren mss wel
Bergop?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:14 schreef MartinusMagnus het volgende:
Dat wordt knallen!
Die site is geniaal, zeker voor opzoekwerk. Ook vind je er veel nieuws wat andere wielersites soms niet melden. Nadeel is wel dat alle nieuws pas 's avonds geplaatst wordt.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 18:44 schreef Nyluzzz het volgende:
Best een leuke site gevonden. Misschien kennen jullie hem al. Je kunt er onder andere de samenstelling van de ploegen vanaf 1977 en de erelijsten van een groot aantal renners vinden ( van Leo Duyndam tot Nicola MInali).![]()
http://www.velo-club.net/index.php?op=edito
Dat is echt belachelijk kort zeg.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:14 schreef MartinusMagnus het volgende:
Dat wordt knallen!
Ik denk niet dat hij de Giro al gaat rijden. Hij is net 20..lijkt me nog wat vroeg..quote:Op donderdag 7 oktober 2004 19:22 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Tekort voor mcgee lijkt mij.
Ben eigenlijk nu al benieuwd hoe Dekker zal gaan presteren in oa deze proloog.
Landuyt is een vee-arts die ook met dopingpraktijken bezig was en de bovengenoemde renners begeleidde.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 13:33 schreef Nyluzzz het volgende:
Ik denk niet dat Museeuw er echt wakker van zal liggen. Waar gaat die zaak-Landuyt eigenlijk precies over?
Misschien is het wel iets voor machtssprinters?quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 14:52 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dat is echt belachelijk kort zeg.
Planckaert de Ronde van Vlaanderen winnen. Wat een gillerquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 17:52 schreef placebeau het volgende:
Planckaert is juist op de Radio. Planckaert is zelfs nooit ondervraagd geweest, is nooit betrapt geweest, en is toch veroordeeld.
Hij is erg emotioneel op de radio. Geciteerd: "Ik had beter drie jaar aan een stuk doping gepakt, epo en alles wat je maar wil, dan krijg je blijkbaar ook maar een jaar schorsing, en had ik tenminste de Ronde van Vlaanderen een paar keer kunnen winnen. Maar zo mensen bestraffen die niks gedaan hebben is gewoon belachelijk. Ze zullen wel wat te veel op gehad hebben toen ze de uitspraak deden"
Proficiat BWB, je bereikt het omgekeerde effect!
Ja het gaat er toch ook om dat je er niet op betrapt wordt dan kunnen ze niks bewijzen. Tuurlijk gaan ze zelf niet zeggen dat ze wat gebruikt hebben of ze moeten al echt maar dna ook echt onder onmenselijke dwang gedwongen worden zoals bij sommige het geval was. Maar opzicht heeft Planckaert wel gelijk. Ze hebben hem nooit gepakt en niks en krijgt 2 jaar en een Bruylandts die ze pakken krijgt maar 1 jaar. Het slaat idd nergens op.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Planckaert de Ronde van Vlaanderen winnen. Wat een giller
Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
Opvallend is dat steeds opnieuw dat "Ik ben nooit positief bevonden" argument wordt gebruikt. Ze zeggen nooit "Ik heb niet gebruikt", maar steeds "Je hebt me niet betrapt". Dat vind ik altijd veelzeggend.
Het is alang al bekend dat Dekker de giro gaat rijden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 16:20 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij de Giro al gaat rijden. Hij is net 20..lijkt me nog wat vroeg..
Als je goed geluisterd hebt naar hem, of las wat ik schreef ontkent hij het welquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Planckaert de Ronde van Vlaanderen winnen. Wat een giller
Wie zijn billen brandt, moet op de blaren zitten.
Opvallend is dat steeds opnieuw dat "Ik ben nooit positief bevonden" argument wordt gebruikt. Ze zeggen nooit "Ik heb niet gebruikt", maar steeds "Je hebt me niet betrapt". Dat vind ik altijd veelzeggend.
Dat was een algemene opmerking. En in dit geval is het bijna letterlijk wat Peers beweert. En tientallen andere renners die de laatste jaren beschuldigd werden. Slechts heel af en toe (vb. Brandt) beweert een renner resoluut dat hij niets genomen heeft. Veelal doet men heel vaag en komt men met die (in mijn ogen) vreemde "maar ik ben toch nooit betrapt" uitlating.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 21:13 schreef placebeau het volgende:
[..]
Als je goed geluisterd hebt naar hem, of las wat ik schreef ontkent hij het wel
Op zich is de info grotendeels wel bekend hé , de BWB moet zich immers baseren op de info die het parket verzamelde in de zaak. En begin dit jaar maakte het parket in een persbericht bekend dat er geen verboden producten bij de betrokken renners aangetroffen werden , dat ze negatief reageerden op een drugtest en dat de enige verbanden van de renners in de zaak landuyt enkele telefoongesprekken en de papieren/agenda/ ... van Landuyt en verzorger Versele waren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 20:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Schuld bekennen zorgt vaak voor een lichtere straf, dat is bij het strafrecht ook zo (bij wijze van deal -> jij bekent schuld, wij zorgen voor een minder zware straf). Dat lijkt me allemaal erg logisch.
Ik wacht met spreken over een "schande" tot de BWB met wat meer info komt. Ze hadden zelfs 4 jaar geëist, dus ik verwacht dat het over wel wat meer zal gaan dan wat vage telefoontjes (wat voorlopig enkel door de gestraften wordt beweerd)
Na wat meer informatie te hebben gelezen in kranten en dergelijke blijkt dat ik me toch had vergist. Het gaat enkel over telefoongesprekken en SMS-berichten. Maar niet enkele gesprekken, maar wel tientallen gesprekken, wat leidde tot een dossier van honderden pagina's dik. De dopingcommissie meldde dat ze geen sluitend bewijs hadden, maar wel genoeg aanwijzingen om te spreken van een zwaar vermoeden en dit is voor een tuchtcommissie genoeg om over te gaan tot veroordeling.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 21:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Op zich is de info grotendeels wel bekend hé , de BWB moet zich immers baseren op de info die het parket verzamelde in de zaak. En begin dit jaar maakte het parket in een persbericht bekend dat er geen verboden producten bij de betrokken renners aangetroffen werden , dat ze negatief reageerden op een drugtest en dat de enige verbanden van de renners in de zaak landuyt enkele telefoongesprekken en de papieren/agenda/ ... van Landuyt en verzorger Versele waren.
Waarschijnlijk onder het motto "zo idioot dat het wel waar moet zijn"quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 12:12 schreef Bartoli het volgende:
Het stukje wat vetgedrukt staat is toch wel het slapste excuus wat ik ooit gehoord heb![]()
In L-B-L zat Boogerd met een paar sterke mannen voorop. Dekker had de slag gemist maar demarreerde uit een achtervolgende groep op weg naar het voorste groepje. Op het moment dat Dekker nog tussen de twee groepen in rijd, demarreert Boogerd uit de voorste groep en krijgt Vinokoerov en Rebellin mee en verliest uiteindelijk van Rebellin. Dekker was na afloop erg kwaad, want hij vond dat Boogerd had moeten proberen af te stoppen en met demarreren had moeten wachten of Dekker zijn groepje nog bij zou halen.quote:Op maandag 11 oktober 2004 10:40 schreef The_Hives het volgende:
Wie kan mij trouwens meer vertellen over de onenigheid tussen Boogerd en Dekker?
Vandaag staat in onze krant dat Dekker na L-B-L zich hardop afvroeg of Boogerd wel mét hem reed, ipv andersom. De gedachte aan een ander team heeft toen zelfs gespeeld.
Nu vraag ik me af wat er toen gebeurd is. Ik dacht altijd dat ze het redelijk konden vinden.
o ja verdomd, was ik vergetenquote:Op maandag 11 oktober 2004 10:55 schreef mbn het volgende:
[..]
In L-B-L zat Boogerd met een paar sterke mannen voorop. Dekker had de slag gemist maar demarreerde uit een achtervolgende groep op weg naar het voorste groepje. Op het moment dat Dekker nog tussen de twee groepen in rijd, demarreert Boogerd uit de voorste groep en krijgt Vinokoerov en Rebellin mee en verliest uiteindelijk van Rebellin. Dekker was na afloop erg kwaad, want hij vond dat Boogerd had moeten proberen af te stoppen en met demarreren had moeten wachten of Dekker zijn groepje nog bij zou halen.
Boogerd wist niet dat Dekker eraan kwam, maar merkte naderhand tegen Dekker op dat ook al wist hij het wel hij nog was gedemarreerd. Dekker was zo kwaad dat hij alleen naar huis is gegaan en niet zoals standaard met het team.
Een storm in een glas water van een renner die teleurgesteld was dat ondanks dat hij zich sterk voelde niet had gewonnen. Dekker blaast het nu op om aandacht voor zijn biografie te creeren. Hij heeft al verschillende keren gezegd dat zijn relatie met Boogerd weer gewoon goed is.
Boogerd start wellicht niet in Lombardije , hoorde ik.quote:Op maandag 11 oktober 2004 10:57 schreef Che1984 het volgende:
Volgende week ronde van lombardije
Wie tippen jullie als winnaar?
Boogerd?
normaal rijdt hij wel goed daar
Basso of cunego als ze goed uit het wk zijn gekomen.quote:Op maandag 11 oktober 2004 19:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Boogerd start wellicht niet in Lombardije , hoorde ik.
Het wordt kouder , dus ik gok op Frigo ...
Probleem is dat die niet zo'n held is met natte afdalingen......quote:Op maandag 11 oktober 2004 19:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Het wordt kouder , dus ik gok op Frigo ...
Hondo idd. En ook wel Cunego.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:44 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Poll:
Wie had je niet verwacht in dit rijtje??
-Hondo
idd, hij won er drie.quote:Op woensdag 13 oktober 2004 15:44 schreef The_Hives het volgende:
op vrt stond boonen op 22/23, maar daar zullen wel criteriums bijgerekend zijn.
Hij ging normaalgezien Milaan-Turijn rijden, maar moest geblesseerd afhaken en het was nog niet duidelijk of hij zaterdag wel meerijdtquote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:07 schreef Che1984 het volgende:
zaterdag ronde van lombardije.
Weet iemand of boogerd weer in vorm is een beetje
Hij heeft griep gehad en reed daarom niet in Milaan-Turijn. Hij staat voorlopig wel op de startlijst van de Rabobank, maar hij heeft anti-biotica gebruikt, dus het is de vraag wat dat met zijn conditie heeft gedaan.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 17:17 schreef placebeau het volgende:
[..]
Hij ging normaalgezien Milaan-Turijn rijden, maar moest geblesseerd afhaken en het was nog niet duidelijk of hij zaterdag wel meerijdt
quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:08 schreef placebeau het volgende:
Perdiguero wil nu ook argentijn worden. Het moet niet veel gekker dan dat.
Was ik Argentijns renner, ik liet me naturaliseren.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:10 schreef mitt het volgende:
[..]
Argentinie als wielernatie
Jullie vergeten 1 ding. Wat je dan krijgt omdat renners als Rebellin en Perdi vrij hoog genoteerd staan is dat Argentinie dan gaat stijgen op de landen ranglijst. Hetgeen betekent dat ze dan steeds meer renners mogen gaan afvaardigen ipv 1. Dus door toedoen van Rebellin en Perdi is de kans groot dat Borrajo en Bongiorno dan door toedoen van die 2 ook mogen meedoen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:17 schreef Storing het volgende:
Jammer voor Borrajo en Bongiorno inderdaad. Die kunnen een WK of Olympische spelen nu wel vergeten de komende tijd. Lekker dat verkleinen van die WK-ploegen![]()
Je komt blijkbaar rap aan veel puntenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:29 schreef Bartoli het volgende:
want heb eens uitgerekend:
De argentijnen mogen dan zelfs met 12 starten. De eerste 10 Argentijnen komen opgeteld aan 3901 punten, net genoeg om Zwitserland van de 10e plek in de UCI-landenranking te verdringen (en nu Flecha nog - die heeft tenminste echt z'n roots in Buenos Aires liggen). Dan zitten de Argentijnen vanzelf goed.
is nog niet zekerquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:36 schreef Storing het volgende:
Er wordt toch niet meer met 12 gestart, maar met negen?
pak nu Rebellin en Perdiguero (Flecha was maar een gedachte van "stel als die...........")quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:33 schreef placebeau het volgende:
[..]
Je komt blijkbaar rap aan veel punten
Hee goede voorspellingquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 21:08 schreef Biggs. het volgende:
[..]
Basso of cunego als ze goed uit het wk zijn gekomen.
Micha wie? toch niet De Vries?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 17:50 schreef hellmondunited het volgende:
rabobank heeft er een nieuwe renner bij (waarschijnlijk)
t gaat om onze micha van het HPCteam, mag eigenlijk nog niet naar buiten worden gebracht maar ik dacht, meldt t toch ff stiekem
jawelquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:46 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Micha wie? toch niet De Vries?
gaat die daar doen, voor het Rabo continentaal team rijden en dan met name voor de cross als ploegmaat van Nijs, Groenendaal, De knegt en Aernouts ?quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:47 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
jawel![]()
![]()
nope hij gaat zich volledig op de weg richtenquote:Op zaterdag 16 oktober 2004 23:58 schreef Bartoli het volgende:
[..]
gaat die daar doen, voor het Rabo continentaal team rijden en dan met name voor de cross als ploegmaat van Nijs, Groenendaal, De knegt en Aernouts ?
quote:Op zondag 17 oktober 2004 00:03 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
nope hij gaat zich volledig op de weg richten
ben ook benieuwdquote:Op zondag 17 oktober 2004 00:05 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hmm hoop voor hem dat hem dat goed afgaat bij de nu nog TT3 ploeg waar Frank van Dulmen van Bankgiro de wegkapitein wordt
![]()
Jammer uiteraard, er zijn al veel te weinig bergwedstrijdenquote:Na veertien jaar houdt de Classique des Alpes op te bestaan, zo bericht het Franse sportdagblad Le Dauphiné Libéré. Volgens organisator Jean-Marie Leblanc heeft de koers te veel te lijden onder de tanende interesse van de ploegen.
Eddy Bouwmans was de enige Nederlandse winnaar van de wedstrijd door de Franse
Alpen tussen Chambéry en Aix-les-Bains. De Limburger won in 1993. Dit jaar was
de Spanjaard Oscar Pereiro de laatste winnaar van de Classique des Alpes.
Daarom is het idd erg zonde.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 14:01 schreef okee6 het volgende:
[..]
Jammer uiteraard, er zijn al veel te weinig bergwedstrijden
quote:Vincent van der Kooij stopt met wielrennen. De 25-jarige Leiderdorper behoorde tot de groep renners die na het stoppen van BankGiroLoterij als sponsor op zoek moest naar een nieuwe werkgever. Van der Kooij, die in mei na een behandeling voor de ziekte van Hodgkin terugkeerde in het peloton, kiest voor zijn maatschappelijke carričre.
Een privé-sponsor bood aan om Van der Kooij, die als beste prestatie een tiende plaats in Kuurne - Brussel - Kuurne had staan, in 2005 te ondersteunen. "Maar ik zou alleen van dat aanbod gebruik hebben gemaakt als ik honderd procent de overtuiging had gehad dat ik weer op een aanvaardbaar niveau zou kunnen fietsen. Ik ga die verantwoordelijkheid niet aan om vervolgens in maart te zeggen dat ik er alsnog mee kap", aldus de renner optelegraaf.nl.
quote:Blijlevens valt record aan
Oud-wielrenner Jeroen Blijlevens wil volgend jaar een aanval doen op het wereldsnelheidsrecord. Dat is sinds 1995 in handen van de Limburger Fred Rompelberg, die op gang geholpen door een auto in de zoutvlakten van Utah een snelheid bereikte van 268,8 kilometer per uur.
Blijlevens (32) zette dit voorjaar een punt achter zijn loopbaan wegens gebrek aan resultaten. De voormalig topsprinter, die volgend jaar assistent-ploegleider wordt bij Eurogifts.com, zocht een nieuwe uitdaging. ,,Op een fiets zo'n snelheid bereiken, dat fascineert me'', zei Blijlevens gisteren. Samen met Rini Wagtmans is hij op zoek naar sponsors om het project te financieren. Zijn aanval moet plaatshebben in september 2005 in het Amerikaanse Bonneville, dezelfde plaats waar Rompelberg zijn recordtijd realiseerde. Het is de bedoeling dat de renner, uit veiligheidsoverwegingen gehuld in een leren motorpak, achter een auto wordt aangetrokken tot de gewenste snelheid is bereikt. Daarna moet hij op eigen kracht een mijl (1,6 km) afleggen.
Ik snap dit niet, moet hij die 1,5 KM ook trappen? (mega-versnelling) of moet hij het alleen uitrijden?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 17:06 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Je moet een mijl op die snelheid volhouden , dus moet je wel trappen vermoed ik.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 17:33 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Ik snap dit niet, moet hij die 1,5 KM ook trappen? (mega-versnelling) of moet hij het alleen uitrijden?
was ook mijn 1e gedachtenquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 22:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Echt een lelijk ding lijkt me dat, spijtig , die vorige truitjes waren nochtans lang niet lelijk
prestigieus moet je hier wel lezen als "snoepreisje op kosten van Amstel"quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 22:14 schreef Bartoli het volgende:
de prestigieuze Amstel Curacao Race.
weet ikquote:Op zondag 24 oktober 2004 12:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
prestigieus moet je hier wel lezen als "snoepreisje op kosten van Amstel"![]()
1 keertje heeft die erin gezeten , dacht ik , samen met de Rochester en Leeds Classic en die wedstrijd in Canada een van de vruchteloze pogingen van de UCI om de globalisering van het wielrennen in te zetten ...quote:Op zondag 24 oktober 2004 12:23 schreef Leatherface het volgende:
Japan Cup, zat vroeger toch in de wereldbeker?
doet me wat aan cofidis denken.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 15:10 schreef Bartoli het volgende:
[afbeelding]
het DV-Lotto shirt van 2005
zei iemand op het forum van 2cycle.be ook alquote:Op zondag 24 oktober 2004 14:34 schreef placebeau het volgende:
[..]
doet me wat aan cofidis denken.
die site ken ik niet.quote:Op zondag 24 oktober 2004 14:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
zei iemand op het forum van 2cycle.be ook al![]()
dat was jij zeker toch niet hé![]()
bwah :quote:Op zondag 24 oktober 2004 14:34 schreef placebeau het volgende:
[..]
doet me wat aan cofidis denken.
ken je die niet, is anders wel een forum waar je veel informatie kan vindenquote:Op zondag 24 oktober 2004 14:44 schreef placebeau het volgende:
[..]
die site ken ik niet.
nee dus
Vroeger hadden ze ook twee rode mauwen bij cofidis.quote:Op zondag 24 oktober 2004 14:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
bwah :
Cofidis 2004 : (dat oranje moet wel rood zijn)
[afbeelding]
Lotto 2004 :
[afbeelding]
Lotto 2005 :
[afbeelding]
Uitgerekend in die wedstrijd dan nog ...quote:Op zondag 24 oktober 2004 14:55 schreef Bartoli het volgende:
Zijn beste klassering was dit jaar de 23ste plaats in de Memorial Ricardo Otxoa."
ja die gedachten had ik eerst ook, of het toeval isquote:Op zondag 24 oktober 2004 15:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Uitgerekend in die wedstrijd dan nog ...
Is die Albizu nog in levensgevaar? Dat was toch geen slechte rennerquote:Op zondag 24 oktober 2004 14:55 schreef Bartoli het volgende:
"Jokin Ormaetxea is zondag bij een verkeersongeval om het leven gekomen. De 24-jarige wielrenner uit de ploeg Paternina verongelukte in zijn auto. Zijn metgezel, Joseba Albizu, die bij Euskaltel Euskadi rijdt, raakte ernstig gewond. Ormaetxea was eerstejaars prof in Spanje.
Vaag verhaal.quote:Op maandag 25 oktober 2004 13:54 schreef Bartoli het volgende:
Mama Boonen: "Tom vergiftigt zichzelf"
Enzovoort
Ik zat ook al zoiets te denken ...quote:Op maandag 25 oktober 2004 15:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Vaag verhaal.
Zal wel aan mij liggen, maar ik krijg bij dit soort verhalen altijd zo'n vreemd gevoel dat er onderliggende zaken zijn die we niet te horen krijgen. Zoals bij die "complicaties" bij Museeuw en Bart Wellens waar er op een moment zelfs sprake was van amputaties. Maar zoals ik al zei, het zal wel aan mij liggen.
Oh laat het alsjeblieft Utreg, me stadsie zijnquote:Utrecht en Rotterdam presenteren Tourplannen
Uitgegeven: 25 oktober 2004 12:32
Laatst gewijzigd: 25 oktober 2004 13:41
UTRECHT/ROTTERDAM - KNWU-voorzitter Joop Atsma ontvangt dinsdag twee uitgewerkte plannen om de start van de Ronde van Frankrijk in 2008 of 2009 in Nederland te organiseren. Zowel Utrecht als Rotterdam stelt zich kandidaat voor het zogenaamde Grand Départ, de eerste dagen van de Tour met de ploegenpresentatie, de proloog en de eerste etappe.
Vertegenwoordigers van de KNWU gaan het bidbook van beide organisaties naast elkaar leggen waarna een keuze wordt gemaakt welke stad voor te dragen voor steun uit het evenementenfonds van het ministerie van VWS. "We stellen uiteindelijk één stad kandidaat bij de Société du Tour de France. Op die manier hebben we de meeste kans van slagen", aldus Atsma. Klik hier !
Ik hoorde dat het een aangeboren darmafwijking was.....kan dus nog vaker voorkomen, is wel ernstig!quote:Op maandag 25 oktober 2004 13:54 schreef Bartoli het volgende:
Mama Boonen: "Tom vergiftigt zichzelf"
ma 25/10/04 - Tom Boonen, die sinds vrijdag in het ziekenhuis van Mol ligt met ernstige darmklachten is er erg aan toe. Door een obstructie in de darmen blijven afvalstoffen in zijn lichaam.
In Het Laatste Nieuws zegt zijn moeder "dat hij wel 20 jaar ouder lijkt". Hoe dan? "Hij is al 3 kilo kwijt en zijn gezicht ziet er grauw uit. Hij vergiftigt zichzelf. De afvalstoffen kunnen zijn lichaam niet meer verlaten en keren terug in de bloedbaan."
"Hij is verschrikkelijk verzwakt. Alles wat hij probeerde te eten, gaf hij onmiddellijk weer over. Nu krijgt hij voedsel binnen via een sonde."
"Het is een abces of het gaat om littekenweefsel. In het eerste geval volstaat doorprikken. In het tweede geval dringt een operatie zich op. En dat is natuurlijk veel minder nieuws."
"Eerst genezen en dan verder zien"
Boonen is al enkele weken op de sukkel met zijn darmen. Op het afgelopen WK in Verona moest hij vroegtijdig van de fiets door maag- en darmproblemen.
Een slecht verteerde pasta zou aan de oorzaak van de zwakte hebben gelegen. Enkele weken later is de situatie nog niet verbeterd, wel integendeel. Boonens uitstapje naar Curaçao (één wedstrijd rijden en 9 dagen verlof) is daardoor volledig geannuleerd.
Ploegleider Wilfried Peeters is zeer bezorgd: "Eerst genezen en dan verder zien. Maar mogelijk kost hem dat enkele cruciale maanden tijdens de winter."
Ik moet wel lachen om deze zin. Ze brengen gisteren een bericht uit dat er maar 1 individuele tijdrit in de Tour zit, wat veel Nederlandse media overnemen. Nu ze er eindelijk achter zijn dat er dit jaar niet wordt begonnen met een proloog, maar met een individuele tijdrit, brengen ze het zo.quote:La Grande Boucle (3.584 km) begint op 2 juli met een verlengde (19 km) proloog, die als individuele tijdrit aangemerkt wordt.
Pieriquote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wadecki (5), Axelsson (5), Pieri (10), Tafi (15) ... Quaranta haalde toch nog 36 ptn, Cipollini kwam nog aan een formidabele 61 ptn.
Toe ik gisteren hoorde dat de proloog naar Ile Noirmoutier zou gaan was ik even bang dat ze weer over de Passage du Gois zouden gaan, maar als ze uit Fromentine vertrekken is dat onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 21:05 schreef Ambrosius het volgende:
Tour 2005
Het routeschema
02/7 1e rit:Fromentine-Ile Noirmoutier (individuele tijdrit,19 km)
Bron: NOS-TT
Gezien die tijdrit toch een 4 tal uur zal duren gezien de lengte, vermoed ik , is dat inderdaad onmogelijk.quote:Op donderdag 28 oktober 2004 23:45 schreef Againzender het volgende:
[..]
Toe ik gisteren hoorde dat de proloog naar Ile Noirmoutier zou gaan was ik even bang dat ze weer over de Passage du Gois zouden gaan, maar als ze uit Fromentine vertrekken is dat onwaarschijnlijk.
Een tijdrit over de passage zal ook wel niet mogelijk zijn omdat hij niet lang genoeg droogligt daarvoor.
niet erg geschikt voor een renner met hoogtevrees.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gezien die tijdrit toch een 4 tal uur zal duren gezien de lengte, vermoed ik , is dat inderdaad onmogelijk.
Men neemt trouwens een gigantisch mooie brug die nu nog in aanbouw is , schijnt het ...
Ik denk dat ik weet welke je bedoelt. Plaatje inderdaad.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 00:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Men neemt trouwens een gigantisch mooie brug die nu nog in aanbouw is , schijnt het ...
quote:De Italiaan Mario Cipollini vervolgt
zijn loopbaan bij Liquigas,een nieuwe
Italiaanse ploeg.Hij liet dit weten op
een persconferentie die hij zelf belegd
had.De verwachting was juist dat 'Super
Mario' zijn afscheid zou aankondigen.
De 37-jarige sprinter en wereldkampioen
van 2002 wordt bij Liquigas ploeggenoot
van Stefano Garzelli,Franco Pellizotti
en David Dario Cioni."Ik zal rijden met
hetzelfde enthousiasme en plezier als
in mijn eerste seizoen",zei Cipollini.
Twee jaar geleden hing de Italiaan zijn
fiets aan de wilgen,maar kwam hij snel
terug op dat besluit.Dit seizoen werd
Cipollini geplaagd door blessures.Hij
verliet voortijdig de Giro en de Tour.
Afwachten wat er nu gaat gebeuren. Ik moet wel toegeven dat, wanneer men aan mij zou vragen wie ik allemaal verdenk van doping, deze Perez zeker in m'n top 3 zou staan.quote:IS SANTIAGO PEREZ SCHULDIG AAN DOPING ?
Volgens de Spaanse sportkrant Marca is
Santiago Perez betrapt op bloeddoping.
De nummer twee van de jongste Vuelta
zou bij een onverwachte controle tegen
de lamp gelopen zijn.
Zijn bloed vertoonde zulke afwijkende
waarden dat gedacht wordt aan doping
door middel van bloedtransfusie. Een
methode die ook Tyler Hamilton hanteer-
de. Maar ook nu ontkent de ploegleiding
van Phonak alle betrokkenheid.
Nog volgens Marca wist Perez al aan het
eind van de Vuelta van het nieuws.
Daarom zou hij bedankt hebben voor een
selectie voor het WK in Verona.
heeft nog met verschillende teams onderhandeld maar daar is niks uitgekomen, allemaal stuk gelopen. Verder heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat die al sinds sept. met de gedachten liep om te stoppen, maar toen d8 iedereen aan een grap. En goed 2 maanden later is die grap werkelijkheid. Had altijd gedacht dat die terug kon naar Team Barloworld (zo heet het fusie team nu tussen Barloworld en Vini caldirola) aangezien zijn schoonpa daar mede de baas van is.quote:Op zondag 31 oktober 2004 18:40 schreef Leatherface het volgende:
Dat is toch wel een verrassing voor mij, dat Vainsteins er mee kapt.
Vond het toch wel een mooie coureur, jammer dat hij sinds zijn wereldtitel niks serieus meer wist te winnen.
Dan is die toch van gedachten veranderd want eerst verklaarde die dat hij stopte.quote:Op zaterdag 6 november 2004 13:28 schreef The_Hives het volgende:
Vainsteins heeft in de pers verklaard dat hij helemaal niet stop met wielrennen. Hij heeft nog geen contract bij een pro-tour team, maar hij stopt volgens eigen woorden zeker niet.
plaatje dan?quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 16:54 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik weet welke je bedoelt. Plaatje inderdaad.
k heb het donkerbruine vermoeden dat hij de eerste winnaar van de protour wil worden.quote:Armstrong twijfelt over Tour
Uitgegeven: 6 november 2004 14:49
Laatst gewijzigd: 6 november 2004 15:40
PARIJS - Lance Armstrong heeft in een interview met het Franse sportblad l'Equipe laten doorschemeren dat hij de Ronde van Frankrijk volgend seizoen wel eens zou kunnen laten schieten. De zesvoudig Tourwinnaar neigt naar een ander programma, maar heeft nog niets besloten.
"Eerlijk gezegd weet ik niet of ik aan de start zal verschijnen bij de Tour. Er zijn nog verscheidene andere dingen die ik gedaan wil hebben voordat ik stop. Ik houd mezelf voor dat 2005 daarvoor misschien het juiste moment is", liet Armstrong zaterdag optekenen.
"Dit jaar heb ik een droom verwezenlijkt door voor de zesde keer de Tour te winnen. Daarmee heb ik geschiedenis geschreven. Nu is de tijd rijp eens iets anders te proberen", voegde hij er nog aan toe. US Postal-ploegleider Johan Bruyneel schatte vorige maand bij de presentatie van het Tour-schema de kans dat Armstrong volgende jaar op jacht gaat naar zijn zevende zege op 50 procent.
De ploeg rond Armstrong heeft komend seizoen een nieuwe sponsor, Discovery Channel. Dat is mogelijk de reden waarom hij nu nog geen vastomlijnde plannen heeft, of die nog niet prijs wil geven. "Ook begin volgend jaar zal nog niet alles voor 100 procent vast staan. Ik wil flexibel kunnen zijn en de vrijheid hebben om op elk gewenst moment te besluiten waar ik ga rijden. Als het de Tour wordt, dan beslis ik wanneer me dat uitkomt. Dat geldt ook voor Parijs-Roubaix".
k zie m ook wel gewoon stug als eerste die wielerbaan in roubaix opdraaien.quote:Op zondag 7 november 2004 09:25 schreef Leatherface het volgende:
Lijkt me wel eens vet om Armstrong in Parijs - Roubaix in actie te zien. Kijken hoe lang hij dan Hincapie, Van Heeswijk en Ekimov kan bijstaan.
Toch met dat kleine verzet van hem niet , ik denk dat die gewoon doordraait als daar een Van Petegem of een andere specialist met het grote verzet doortrekt op de kasseien ...quote:Op zondag 7 november 2004 13:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
k zie m ook wel gewoon stug als eerste die wielerbaan in roubaix opdraaien.
Ik denk dat hij zich daaraan kan aanpassen als hij de moeite neemt en dan zou hij wel serieus mee kunnen doen denk ik. Dan gaat hij van start om Hincapie te helpen maar komt 10 minuten voor HIncapie in Roubaix aan.quote:Op zondag 7 november 2004 19:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Toch met dat kleine verzet van hem niet , ik denk dat die gewoon doordraait als daar een Van Petegem of een andere specialist met het grote verzet doortrekt op de kasseien ...
Die Oscar toch.quote:Wielrenner Oscar Freire is snel.
Sneller dan paard en rijder, zo
blijkt nu. De Spaanse wereldkampioen
won het duel in Valencia tegen het
paard Duc de Rietort. Jockey Felipe
Hernandez mende in de sulkey.
Freire geldt als een echt natuurta-
lent. Iemand die ook zonder training
topprestaties kan leveren. En zo
bleek. Na een vakantie in Curaçao
klopte hij paard en man over 1.000 m.
Op de Paseo de la Alameda in Valencia
is het elk jaar "koers". In 2001 nam
een schaatskampioen het op tegen ren-
ner Claudio Chiappucci, in 2002 reed
Abraham Olano tegen een motorcrosser.
Benieuwd wat het volgend jaar wordt.
hij zou zeer zeker tot het rijtje favorieten behoren. maarja bji deRVV is best wel een flink rijtje favorieten.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:55 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk niet dat Armstrong Parijs - Roubaix kan winnen. De RVV kan hij denk ik wel winnen als hij een superdag heeft.
LBL of AGR zou op zijn palmares ook niet misstaan.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:55 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk niet dat Armstrong Parijs - Roubaix kan winnen. De RVV kan hij denk ik wel winnen als hij een superdag heeft.
Bij de RVV is parcourskennis erg belangrijk. En die heeft Lance niet. En ook is het "wringen" erg belangrijk. En dat doet Lance helemaal niet graag. En z'n hele ploeg vooraan laten rijden om dit te vermijden (zoals in de tour) gaat zeker niet lukken, want de doorsnee Flandrien gaat voor niemand opzij.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:55 schreef Leatherface het volgende:
Lance kent in de Tour elke bocht, rotonde en heuvel uit zijn hoofd volgens mij dus het lijkt me dat als hij echt zijn zinnen zet op de RvV dat hij ook daar het parcours van voor naar achter kan leren.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij de RVV is parcourskennis erg belangrijk. En die heeft Lance niet
Met parcourskennis bedoel ik meer dan enkel weten waar elke bocht ligt. Je moet vooral weten waar je moet zitten als die bocht komt en dan kom je enkel te weten door in Vlaanderen wedstrijden te rijden. Kijk maar naar Freire, die ging ook even Vlaanderen verkennen enkele dagen voor de Ronde om dan alles weg te rijden, maar hij kwam er niet aan te pas.quote:Op dinsdag 9 november 2004 18:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lance kent in de Tour elke bocht, rotonde en heuvel uit zijn hoofd volgens mij dus het lijkt me dat als hij echt zijn zinnen zet op de RvV dat hij ook daar het parcours van voor naar achter kan leren.
De enige fiets ervaring die ik heb is de afstand van huis naar de kroeg en de dubbele afstand terug...quote:Op vrijdag 12 november 2004 00:03 schreef Nyluzzz het volgende:
Lijkt me ook erg leuk maar ik heb geen enkele wielerervaring. Als ik jou was zou ik het gewoon een keer doen.
En daar red je het alleen niet mee. Dan kun je hooguit een uur voluit gaan maar je mist klimervaring. Dat kun je wel instellen op de rollen maar dat is toch anders. Een Alpe D'Huez kan je op de rollen niet nabootsenquote:Op vrijdag 12 november 2004 00:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
de beklimming is pas in mei , als je echt wil kun je zonder probleem in goede conditie geraken tegen die tijd ... (koop je desnoods een paar rollen of een hometrainer en maak er de gewoonte van elke dag er een uurtje op te fietsen)
Ik met mijn 1m91 heb framemaat 58 op een sloopingframe en op een normaalframe 60.quote:Op vrijdag 12 november 2004 00:27 schreef Nyluzzz het volgende:
Ben ik ook naar aan het kijken, op internet staan best leuke fietsen te koop maar ik heb er niet zoveel verstand. Vooral de framemaat is een probleem. Ben ongeveer 1.70, wat voor framemaat moet je dan ongeveer hebben?
Ik ben ook niet van plan om serieus een aanval te doen op de tijd van Pantani...quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
En daar red je het alleen niet mee. Dan kun je hooguit een uur voluit gaan maar je mist klimervaring. Dat kun je wel instellen op de rollen maar dat is toch anders. Een Alpe D'Huez kan je op de rollen niet nabootsen
Ik reed hem in een periode toen ik net terug kwam van een blessure omhoog in een gematigde tijd van 1h06 en paar seconden.quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik ben ook niet van plan om serieus een aanval te doen op de tijd van Pantani...![]()
Als ik boven kom in ongeveer dezelfde tijd als Coppi vind ik het al best...
Uit eigen ervaring weet ik dat je dan wel een berg op geraakt hoor , alleen was dat in mijn geval toen de Mortirolo.quote:Op vrijdag 12 november 2004 12:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
En daar red je het alleen niet mee. Dan kun je hooguit een uur voluit gaan maar je mist klimervaring. Dat kun je wel instellen op de rollen maar dat is toch anders. Een Alpe D'Huez kan je op de rollen niet nabootsen
Nee, Coppi had zelfs op zijn jaren 50 fiets jou nog op een respectabele achterstand gereden van dik 20 minuten. Zijn tijd was toen 45:22!quote:Op vrijdag 12 november 2004 13:53 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik reed hem in een periode toen ik net terug kwam van een blessure omhoog in een gematigde tijd van 1h06 en paar seconden.
Kweet niet eens wat de tijd van Coppi was maar dat moet ook zowat zijn lijkt me![]()
amai maar een minuut of 8 langzamer dan Pantani, wedden dat jou die tijd ook niet luktquote:Op vrijdag 12 november 2004 14:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, Coppi had zelfs op zijn jaren 50 fiets jou nog op een respectabele achterstand gereden van dik 20 minuten. Zijn tijd was toen 45:22!
![]()
En dan moet je er zelfs nog rekening mee houden dat in die tijd de berg nog niet geasfalteerd was , toen reden ze nog op een soort grint naar bovenquote:Op vrijdag 12 november 2004 14:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, Coppi had zelfs op zijn jaren 50 fiets jou nog op een respectabele achterstand gereden van dik 20 minuten. Zijn tijd was toen 45:22!
![]()
ten tijde van Coppi was de Alp toch geen echt grint meer. Maar ja toen lag de finish misschien ook ergens anders. Dus de tijden van toen en nu zijn toch niet meer te vergelijken.quote:Op vrijdag 12 november 2004 14:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
En dan moet je er zelfs nog rekening mee houden dat in die tijd de berg nog niet geasfalteerd was , toen reden ze nog op een soort grint naar boven
Das dan wat nog ontbreekt op zijn fenomenale erelijstquote:Op vrijdag 12 november 2004 20:43 schreef Leatherface het volgende:
Merckx heeft nooit op Alpe gewonnen, ten minste niet in de Tour de France.
Right, en een olympische medaille, maar helaas voor hem mochten in zijn tijd geen profs deelnemen, dus die tellen we maar niet.quote:Op vrijdag 12 november 2004 21:15 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Das dan wat nog ontbreekt op zijn fenomenale erelijst![]()
die tellen we niet. Alhoewel die volgens mij wel aan een OS voor amateurs heeft meegedaanquote:Op vrijdag 12 november 2004 21:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Right, en een olympische medaille, maar helaas voor hem mochten in zijn tijd geen profs deelnemen, dus die tellen we maar niet.
Dat en Parijs-Tours. Dat is de enige klassieker die hij nooit heeft gewonnen.quote:Op vrijdag 12 november 2004 21:15 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Das dan wat nog ontbreekt op zijn fenomenale erelijst![]()
Nope , Merckx moest kiezen , of al prof worden , of nog 2 jaar wachten en nog de spelen halen , hij koos uiteraard voor het eerste. (en won het jaar later al de Giro , dacht ik)quote:Op vrijdag 12 november 2004 21:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
die tellen we niet. Alhoewel die volgens mij wel aan een OS voor amateurs heeft meegedaan
-edit- als ik memoire du cyclisme afcheck dus ook niet
hahaha ja, Dan is Erik Dekker in dat geval nog beterquote:Op vrijdag 12 november 2004 21:48 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat en Parijs-Tours. Dat is de enige klassieker die hij nooit heeft gewonnen.
De prutser.
Samen hebben ze alles gewonnen wat er te winnen valt...quote:Op zaterdag 13 november 2004 14:28 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hahaha ja, Dan is Erik Dekker in dat geval nog beterop die gebieden
Eddy natuurlijk op de andere![]()
hmm nee de olympische titel nietquote:Op zaterdag 13 november 2004 15:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Samen hebben ze alles gewonnen wat er te winnen valt...
Olympische medaille bedoelde ik he...quote:Op zaterdag 13 november 2004 16:04 schreef Bartoli het volgende:
[..]
hmm nee de olympische titel niet, de betreurde Casartelli was dekker in 1992 te slim af
Dat 2de schijnt te kloppen , maar aan dat eerste durven er nogal wat mensen twijfelenquote:Op zondag 14 november 2004 23:08 schreef Bartoli het volgende:
(crosser en broer van Bart)
Naja broertje van Bart. En idd hij is cyclo-crosser maar doet het zeker niet slecht. Werd vandaag 2ein Pijnacker bij de beloften na Bina (maar das egl voor een andere thread), die te ver weg gezakt is. Er gingen geruchten dat die ging stoppen maar das nie waar. Hij wordt wss in seizoen 2005/2006 prof bij Fidea.quote:Op zondag 14 november 2004 23:14 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat 2de schijnt te kloppen , maar aan dat eerste durven er nogal wat mensen twijfelen![]()
Ja hoezoquote:Op zondag 14 november 2004 23:14 schreef The_Hives het volgende:
Dat is toch jouw site Bartoli?
Dat is dan toch een uitzondering voor Geert, want ik heb 'm dit jaar al een keer of 4 live mogen aanschouwen in een cross en telkens lag hij ergens tussen de 15e en de 25e plaats te knoeien. Ik begrijp dan ook niet waarom men hem voor Belgische beloftenselecties blijft oproepen.quote:Op zondag 14 november 2004 23:30 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Naja broertje van Bart. En idd hij is cyclo-crosser maar doet het zeker niet slecht. Werd vandaag 2ein Pijnacker bij de beloften na Bina (maar das egl voor een andere thread), die te ver weg gezakt is. Er gingen geruchten dat die ging stoppen maar das nie waar. Hij wordt wss in seizoen 2005/2006 prof bij Fidea.
bij de beloften cat. behoort hij tot de betere. In de crossen wat die rijden tussen de profs zie je de betere beloften zoals Bina, R. Simunek Jr, Dieter Vanthourenhout, Geert Wellens enzo ook pas rond plaats 15 of nog verder. Op soms een uitzondering na. Dus dat zegt niksquote:Op zondag 14 november 2004 23:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is dan toch een uitzondering voor Geert, want ik heb 'm dit jaar al een keer of 4 live mogen aanschouwen in een cross en telkens lag hij ergens tussen de 15e en de 25e plaats te knoeien. Ik begrijp dan ook niet waarom men hem voor Belgische beloftenselecties blijft oproepen.
ow nee, dat bedoel ik nietquote:Op zondag 14 november 2004 23:31 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ja hoezo. Je moet het niet zien als reclame maken voor mijn site. Ik weet dat dat niet gewaardeerd word. Maar plaats die links omdat het in dit geval mss informatief kan zijn voor de mede-users op dit forum
![]()
Ik had het over beloftencrossen met enkel beloften. Waar hij dus rondreed op een 20e plaats als ongeveer 15e Belg.quote:Op maandag 15 november 2004 09:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
bij de beloften cat. behoort hij tot de betere. In de crossen wat die rijden tussen de profs zie je de betere beloften zoals Bina, R. Simunek Jr, Dieter Vanthourenhout, Geert Wellens enzo ook pas rond plaats 15 of nog verder. Op soms een uitzondering na. Dus dat zegt niks
Vorig seizoen gaf hij zelfs toch zo ongeveer om de 2 crossen meestal gewoon op ?quote:Op maandag 15 november 2004 12:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik had het over beloftencrossen met enkel beloften. Waar hij dus rondreed op een 20e plaats als ongeveer 15e Belg.
Zie de vloekende en foeterende vader Wellens in "Wellens en wee" wanneer Geert weer eens vroegtijdig de mobilhome indook.quote:Op maandag 15 november 2004 12:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vorig seizoen gaf hij zelfs toch zo ongeveer om de 2 crossen meestal gewoon op ?
bron: sportweekquote:Melchers krijgt eigen ploeg
Mirjam Melchers treedt in de voetsporen van Leontien van Moorsel. De 29-jarige renster rijdt in 2005 met haar eigen ploeg in het peloton. Melchers vertrok in september bij Farm Frites, de ploeg die om de inmiddels gestopte Van Moorsel was gebouwd. Jean-Paul van Poppel, in het dagelijks leven echtgenoot van Melchers, wordt ploegleider en manager.
Farm Frites wil zich gaan richten op het opleiden van jonge talenten, waardoor er geen plaats meer was voor Melchers. Samen met Van Poppel besloot ze een eigen team op te richten. Daarvoor heeft ze nu twee sponsoren gevonden. Naast Melchers zal ook tweevoudig wereldkampioene Suzanne Ljungskog voor het team uitkomen. De Zweedse, die al eens reed voor de Nederlandse wielerploeg Powerplate-Bik, prolongeerde vorig jaar haar wereldtitel door Melchers in het Canadese Hamilton te kloppen. Ook Elsbeth Vink, Sandra Rombouts, Camilla Larsson (Zwe), Amber Neben (VS), Tanja Hennes (Dui), Lada Kozlikova (Tsj) en Linda Villumsen Serup (Den) maken deel uit van de nieuwe equipe.
dat klinkt naar de finale van het WK voor mannenquote:Op maandag 15 november 2004 23:38 schreef Nyluzzz het volgende:
Heb wel respect voor die vrouwen hoor, het zullen ongetwijfeld op en top sportvrouwen zijn. Maar eigenlijk vind ik vrouwenwielrennen maar een slap aftreksel. Die dames zitten 9 van de 10 ronden naar elkaar te kijken en in laatste ronde gaat het een keer gebeuren.
helaas welquote:Op maandag 15 november 2004 23:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat klinkt naar de finale van het WK voor mannen
Komkommertijd was het toch?quote:Op woensdag 17 november 2004 01:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[beetje interessant]
De nieuwe cosponsor van Quickstep (i.p.v. Davitamon) wordt Innergetic, een matrassenproducent die deel uitmaakt van Latexco. De kleuren van de truitjes blijven onveranderd. Blauw-grijs dus.
[/beetje interessant]
Een heuse vechtscheiding.quote:QUICK-STEP EN DAVITAMON LEVEREN STRIJD
Omega Pharma, het moederbedrijf van
Davitamon, en Quick-Step zijn niet tot
een minnelijke schikking gekomen. Beide
partijen gooien weer met modder.
Omega Pharma beschuldigt de tegenpartij
van contractbreuk en eist een provisio-
nele schadevergoeding van 7,5 miljoen
euro op een totale claim van 24 miljoen
Lefevere en co eisen op hun beurt 1,1
miljoen euro. Volgens hen stuurde Omega
Pharma zelf op een scheiding aan door
vanaf maart geen sponsorgeld te betalen
en personeel (o.a. Virenque) naar de
nieuwe Davitamon-Lotto-ploeg te lokken.
Een vonnis komt er wellicht pas in 2005
Is dat niet die DJ?quote:Op zondag 21 november 2004 22:43 schreef Bartoli het volgende:
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti/Wedding_Nov_04.htm
fotos van het huwelijk van die italiaan waar ik die website van heb. Was namelijk uitgenodigd door hem. Is inmiddels één van mijn beste vrienden geworden.
nee, maar er zal ook vast een DJ zo hetenquote:Op zondag 21 november 2004 23:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Is dat niet die DJ?
quote:Joseba Beloki is alweer vertrokken bij Saunier Duval. De Baskische wielrenner gaf afgelopen weekend aan weg te willen en kreeg de medewerking van de Spaanse formatie. Hij zou inmiddels praten met Liberty Seguros van ploegleider Manolo Saiz. Onder hem reed Beloki ook bij de voormalig wielerploeg ONCE.
Beloki, die al drie maal op het podium stond in het eindklassement van de Tour de France, is al lange tijd op zoek naar zijn oude vorm. De Spanjaard kwam in de Tour van 2003 zwaar ten val. Na een lange revalidatie deed hij bij het Franse Brioches La Boulangčre een poging de draad weer op te pakken, maar ook bij die ploeg vertrok hij al snel.
35 jaar is een mooie leeftijd om te stoppen, al verliest het peloton zo wel een groot coureur.quote:De Italiaan Michele Bartoli zet op 35-jarige leeftijd een punt achter zijn carričre.
Bartoli, tweevoudig winnaar van de wereldbeker (1997 en 1998), zegt zich niet langer meer te kunnen motiveren.
Bartoli begon zijn profloopbaan in 1992 bij Mercatone Uno. In zijn 12-jarige bestaan als prof boekte hij 55 zeges, waarvan zeven in de WB-reeks (twee keer Luik-Bastenaken-Luik, twee keer de Ronde van Lombardije, de Ronde van Vlaanderen, de Amstel Gold Race en de GP Zürich).
Eind 2003 stapte Bartoli over van Fassa Bortolo naar het Deense CSC. Daar bleven successen echter uit. "En dat vormde voor mij de aanleiding om te stoppen", zo verklaarde hij woensdag op een persconferentie.
35, dan mag het inderdaad ook wel..quote:Op woensdag 24 november 2004 14:52 schreef zjroentje het volgende:
[..]
35 jaar is een mooie leeftijd om te stoppen, al verliest het peloton zo wel een groot coureur.
Najah , 35 jaar is in het wielrennen nog zo enorm oud niet hé, renners als Museeuw, Tafi, Ballerini , Bortolami , Cipollini , ... haalden op die leeftijd toch ook nog enkele van hun mooiere overwinningen.quote:Op woensdag 24 november 2004 18:59 schreef mitt het volgende:
[..]
35, dan mag het inderdaad ook wel..
maar Bartoli nietquote:Op woensdag 24 november 2004 19:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Najah , 35 jaar is in het wielrennen nog zo enorm oud niet hé, renners als Museeuw, Tafi, Ballerini , Bortolami , Cipollini , ... haalden op die leeftijd toch ook nog enkele van hun mooiere overwinningen.
Nee dus, al zag ik hem er zelf best nog wel toe in staat, hij won vorig seizoen toch nog Lombardije en zelfs dit seizoen leek hij nog sterk begonnen , oa in Parijs-Nice.quote:Op woensdag 24 november 2004 19:12 schreef mitt het volgende:
[..]
maar Bartoli niet
Mapei.quote:Op donderdag 25 november 2004 18:47 schreef Bartoli het volgende:
wara heeft die nog meer gezeten bij CSC beland.![]()
ook ja toen die mot begon te krijgen toen zijn opvolger de krekel het van hem leek over te nemen. En dat zinde hem niet.quote:Op donderdag 25 november 2004 19:18 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mapei.
Vandborg en de weg naar de Deense Kampioenschappen TT en Madridquote:Op donderdag 25 november 2004 18:47 schreef Bartoli het volgende:
Ja Miki was idd al mid jaren 30. Hij werd prof in 1992 bij Mercatone en toen via MG, Asics, Fassa en wara heeft die nog meer gezeten bij CSC beland.![]()
Maxime Monfort, en zijn plannen voor 2005 bij Landbouwkrediet
Nog mooier?quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Was ik geboren met
een normale maag, dan had ik misschien
nog een mooiere carričre gehad."
quote:Joseba Beloki heeft een contract voor
het komend seizoen getekend bij Liberty
Seguros.Bij de Spaanse ploeg wordt de
31-jarige Bask herenigd met Manolo Saiz
die bij het voormalige ONCE eveneens
zijn ploegleider was.
Beloki haalde in de Tour de France in
2000,2001 en 2002 het podium.Bij een
zware val in de Tour van 2003 liep hij
diverse fracturen op,waarna hij zijn
oude vorm niet meer kon benaderen.
Bij La Boulangčre kon Beloki begin dit
jaar door een achillespeesblessure geen
potten breken.In juni verkaste hij naar
Saunier Duval.In de Vuelta kon hij voor
die ploeg ook niet imponeren.
quote:Op zaterdag 27 november 2004 15:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nog mooier?
Ach hij mag niet klagen...
quote:Op zondag 5 december 2004 03:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Morgen (of vanmiddag wat je wil) is er trouwens op Sporza ( 2de net VRT ) een reportage over de altijd interessante Ronde van Burkina Fasso ...
Ik denk dat hij sowieso had moeten knechten voor Heras.quote:Op maandag 6 december 2004 17:10 schreef The_Hives het volgende:
Beloki zal de tour niet rijden, maar alles richten op de Giro
mooi..quote:Op donderdag 9 december 2004 14:20 schreef rubbereend het volgende:
Armstrong rijdt de Ronde van Vlaanderen, Amstel Gold Race en LBL; http://teletekst.nos.nl/gif/648-01.html
Is het zo? Staat nu dat Dekker meedoet aan een strandrace.quote:Op donderdag 9 december 2004 14:20 schreef rubbereend het volgende:
Armstrong rijdt de Ronde van Vlaanderen, Amstel Gold Race en LBL; http://teletekst.nos.nl/gif/648-01.html
Die moeten toch eerst nog een extra sponsor vinden voor dat ze die renners kunnen binnenhalen?quote:Op dinsdag 7 december 2004 22:35 schreef Dieptriest het volgende:
Hiemstra, Voskamp en Van Velzen gaan rijden voor Team Moser.
En de teamsprint werd ook nog gewonnen door Nederland, evenals het landenklassementquote:Op zondag 12 december 2004 20:57 schreef mitt het volgende:
Theo Bos en Teun Mulder zijn goed bezig in LA..
winnen de 1000 meter en de keirin
psst, ik denk dat je 'broken wrist' bedoelt in plaats van 'broken pulse'. Er staan nog wat meer spelfoutjes in, maar die is wel heel bizar.quote:Op dinsdag 14 december 2004 20:18 schreef Bartoli het volgende:
Interview met Van der Ven:
http://www.cyclingfx.nl/I(...)0van%20der%20Ven.htm
ja dat bedoel ik ook. Zal het straks ook wel aanpassen.quote:Op woensdag 15 december 2004 09:12 schreef Grobbel het volgende:
[..]
psst, ik denk dat je 'broken wrist' bedoelt in plaats van 'broken pulse'. Er staan nog wat meer spelfoutjes in, maar die is wel heel bizar.
Zijn vervanger is Tom Stubbe (23).quote:Op donderdag 16 december 2004 23:48 schreef Bartoli het volgende:
hoop het ook want nog ne belg is gestopt, nu Paul van Hyfte
quote:Vanthourenhout tekent bij Rabobank
Sven Vanthourenhout verdedigt vanaf 1 januari 2005 de kleuren van de Rabobank-ploeg. De 23-jarige Belgische veldrijder tekent een contract voor twee jaar. Afgelopen zondag zegde Vanthourenhout zijn verbintenis bij Quick-Step op na een conflict met het management. Bij Rabobank wordt hij ploeggenoot van Sven Nys en Richard Groenendaal.
sommige wel (o.a die met Van Heeswijk) die zijn telefonisch. Rest via e-mail.quote:Op dinsdag 28 december 2004 19:01 schreef The_Hives het volgende:
zijn het telefonische interviews?
Goede zet van de Rabobank. Vanthourenhout is nu al een topper in het veld en is een potentiele topper op de weg.quote:
Het was juist de bedoeling dat hij veel minder op de weg ging rijden.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 07:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Goede zet van de Rabobank. Vanthourenhout is nu al een topper in het veld en is een potentiele topper op de weg.
Ik moet het nog zien op lange termijn. Hij is pas 23. Ik denk dat hij rond zijn 25e zich meer gaat concentreren op de weg. In het veld kan hij dan nog altijd terugkeren.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 11:59 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het was juist de bedoeling dat hij veel minder op de weg ging rijden.
Mja, het is een keuze. Wil je in de "kleinere" categorie één van de 5 wereldtoppers zijn of in de "grotere" één van de tientallen (misschien wel honderd) subtopppers. De meeste kiezen voor het eerste. Ik zie in Vanthourenhout ook geen toptalent, eerder een type Aerts. Te goed om enkel als meerijder bestempeld te worden, maar niet goed genoeg om echt belangrijk te zijn.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 13:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien op lange termijn. Hij is pas 23. Ik denk dat hij rond zijn 25e zich meer gaat concentreren op de weg. In het veld kan hij dan nog altijd terugkeren.
Aan de andere kant valt in Belgie als topper toch met het veldrijden ook bakken geld te verdienen natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 14:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Mja, het is een keuze. Wil je in de "kleinere" categorie één van de 5 wereldtoppers zijn of in de "grotere" één van de tientallen (misschien wel honderd) subtopppers. De meeste kiezen voor het eerste. Ik zie in Vanthourenhout ook geen toptalent, eerder een type Aerts. Te goed om enkel als meerijder bestempeld te worden, maar niet goed genoeg om echt belangrijk te zijn.
Najah , hij wilde eigenlijk meespelen in Parijs-Roubaix, maar heeft na n paar keer dat te rijden toch dat idee afgeblazen en is nu dit jaar voor het eerst volledig voor het veldrijden gegaan (en heeft geen wegwedstrijden meer gereden) , duidelijk met resultaat zo te zien.quote:Op zondag 2 januari 2005 02:29 schreef rubbereend het volgende:
Sven Nijs had een paar jaar geleden toch ook plannen om meer op de weg te rijden?
jammer...quote:Sentjens kiest voor België
Roy Sentjens laat zijn dubbele nationaliteit varen en is alleen nog maar Belg. De 24-jarige coureur van Rabobank had de beschikking over zowel een Nederlands als een Belgisch paspoort, maar reed de afgelopen jaren altijd met een Nederlandse licentie. De winnaar van Kuurne - Bruxelles - Kuurne in 2003 kiest nu definitief voor België.
"Dit verandert in feite niet veel, enkel dat ik voortaan aan het Belgische kampioenschap zal deelnemen en hopelijk ook voor België kan uitkomen op de wereldkampioenschappen", laat Sentjens op zijn website weten.
Van zijn sitequote:Ik woon in:Neerpelt(Belgie)
Straat: Heerstraat 81 bus1
Geboortedatum:15 December 1980
Geboren in:Neerpelt
rustig opbouwen. eerst zo wat gaan fietsen een uurtje ofzo. En dat langzaam gaan uitbouwen tot een paar uur per dag. 3x in de week kan al voldoende zijn. En dan vlak beginnen, dan 1 helling, 2 hellingen, 3 hellingen etc etc. Het beste zou zijn om ook nog eens een echte col te pakken maar dat gaat in NL niet maar das niet erg. Je moet je iig nooit forceren gewoon op je "gemak" naar boven rijden en dus niet aan "tijden" etc. gaan denken dat kan je alleen maar opbreken.quote:Op woensdag 5 januari 2005 20:16 schreef Zwansen het volgende:
Iemand hier met fietservaring?
Ik ga in mei dus de alp d' huez beklimmen, maar heb vrijwel geen fietservaring, ook mijn conditie is niet optimaal.
Iemand tips hoe ik het beste kan gaan trainen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |