abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:51:46 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22452695
Aub nu geen inhoudelijke discussie hier houden. Laten we het topic enigzinds overzichtelijk houden, en gebruiken waarvoor dit topic bedoeld is.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22453031
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 21:05 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ik vraag gewoon om concrete voorbeelden zodat ik constructief kan kijken of we goed of slecht gehandeld hebben.

Nou, je noemt nu CMT die nog mag doorposten. Ok. Hij post soms offtopic, met gescheld en geflame ja, en dat halen we gewoon weg. We zien gewoon (nog) geen reden om hem te bannen.
Dat gele driehoekje is er voor de lol?
pi_22453165
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat gele driehoekje is er voor de lol?
Niet iedere melding leidt meteen tot een ban. Meestal een note, soms een edit, soms niks.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_22453236
Ik zou echt graag een inhoudelijke reactie van vooral sizzler willen hebben op mijn inhoudelijke betoog over de verrechtsing van dit subforum - en de aanvulling van L_V daarop. Dat zijn serieuze posts en de moderating zou veel invloed kunnen hebben op de koers van het forum.

Ik constateer dat jullie er bewust voor kiezen deze kores et varen. En ik ben het juist met Kaalhei eens dat een forum niet leuk is als iedereen het eens is over de zielige puppies. Er scheiden steeds meer linkse uers mee uit, onlangs Ype weer, en allemaal om dezelfde reden. Dat moet je toch aan het denken zetten?
pi_22453294
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:07 schreef sizzler het volgende:

[..]

Niet iedere melding leidt meteen tot een ban. Meestal een note, soms een edit, soms niks.
SK zegt dat hij er op gewezen wil worden, - ik heb de laatste weken tientallen posts van CMT gemeld via het gele driehoekje, al ware ik een gediplomeerd NSB-er - en ik moet constateren dat er gewoon niks mee gebeurd. Dus jullie kijken er niet naar of jullie houden je niet aan de regels want eenvijfde deel van die posts was genoeg om voor zeer lange tijd geband te worden en het staat echt in geen enkele, maar dan ook geen enkele verhouding, met de paar posts waarin ik het niet-inhoudelijke getroll van een user sneu noem.
pi_22453501
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik constateer dat jullie er bewust voor kiezen deze kores et varen. En ik ben het juist met Kaalhei eens dat een forum niet leuk is als iedereen het eens is over de zielige puppies.
Ik heb de mening van andere mensen niet in de hand, noch de keuze van individuen die er voor kiezen weg te lopen voor iemand anders zijn mening.
quote:
Er scheiden steeds meer linkse uers mee uit, onlangs Ype weer, en allemaal om dezelfde reden.
Alle linkse users die weg zijn gegaan deden dat uit tijdgebrek?

Ja, klopt eigenlijk wel. Parabola had het te druk met promoveren, kozzmic kreeg er een kleine bij..... En aan de andere kant waren er de "rechtse" die weg zijn gegaan omdat ze oa vonden dat ze te beperk werden in hun meningsuiting. Aah, Goodluck, Sickie....

Kan jij dan nu aangeven waar ik in de demonstratie-discussie aan het trollen was?
pi_22453702
quote:
Ik zou echt graag een inhoudelijke reactie van vooral sizzler willen hebben op mijn inhoudelijke betoog over de verrechtsing van dit subforum - en de aanvulling van L_V daarop. Dat zijn serieuze posts en de moderating zou veel invloed kunnen hebben op de koers van het forum.

Ik constateer dat jullie er bewust voor kiezen deze kores et varen. En ik ben het juist met Kaalhei eens dat een forum niet leuk is als iedereen het eens is over de zielige puppies. Er scheiden steeds meer linkse uers mee uit, onlangs Ype weer, en allemaal om dezelfde reden. Dat moet je toch aan het denken zetten?
Ik heet geen Sizzler maar heb wel een reactie voor je. Kijk maar of je er iets mee wilt.

Ik ben hier even niet geweest en constateer inderdaad dat er een kleurverandering plaatsvond als jke je beperkt tot het gemiddelde van de reacties op FOK! Gezien deze kleurverandering ook in de maatschappij zelf waarneebaar is vind ik dit geen verontrustend gegeven. Wij zien slechts een modetrend.

Nu kun je ervoor kiezer een houding in te nemen dat hetvroeger allemaal beter was omdat mensen een soortgelijke mening dan jij waren toegedaan. Doe je dit vaak dan wordt je even voorspelbaar als een oudere die voortdurend klaagt over de jeugd. Wel begrijpelijk maar het levert niets anders op dan verzuurde reacties.

Je kunt er ook voor kiezen dit gegeven als een uitdaging te zien jouw overtuiging minder vanzelfsprekend te 'verkopen' en dus met meer onderbouwende argumentatie te komen als je je mening ten beste geeft. Dat laatste nu zal mensen een voorbeeld bieden hoe het ook kan als zal niet iedereen voldoende mogelijkheden hebben om dat goede voorbeeld nu direct te gaan navolgen.

Feit dat linkse gebruikers ermee stoppen kan verschillende oorzaken hebben. Sommigen zijn heengegroeid over dom discussiëren, anderen beginnen een leven, weer anderen hebben bezigheden gevonden die meer beslag leggen op hun tijd. Het klinkt mij als: Wij voeren het toneelstuk van de slachtofferrol op in de hoop dat we worden gered door een vermeende autoriteit. Zo zou ik het niet doen. Ook de ziekligheidscultuur is de afgelopen periode breedvoerig belicht en daarom zal het moeilijk worden met succes een beroep op dit medelijden te doen.

Je hebt iets te vertellen en te belichten. Blijf dat gewoon doen ongeacht hoe anderen daarop menen te moeten reageren. Met jouw bijdrage biedt je om een eigen manier een eigen bijdrage aan het noodzakelijke evenwicht dat Fok leuk houdt. Je kunt ervoor kiezen minder persoonlijk te (af)reageren en meer op basis van veriferbare argumentatie te bouwen aan je betogen. Ik vond internetsporen van je waaruit bleek dat jij hiertoe bijzonder goed in staat bent.

De slachtofferrol past iedereen, de rol van voorbeeld of rolmodel is minder mensen op het lijf geschreven. Ik ben ervan overtuigd dat jij met jouw mogelijkheden uitstekend geschikt bent voor die rol.
salva cum reverentia
pi_22453786
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:11 schreef SCH het volgende:

[..]

SK zegt dat hij er op gewezen wil worden, - ik heb de laatste weken tientallen posts van CMT gemeld via het gele driehoekje, al ware ik een gediplomeerd NSB-er - en ik moet constateren dat er gewoon niks mee gebeurd. Dus jullie kijken er niet naar of jullie houden je niet aan de regels want eenvijfde deel van die posts was genoeg om voor zeer lange tijd geband te worden en het staat echt in geen enkele, maar dan ook geen enkele verhouding, met de paar posts waarin ik het niet-inhoudelijke getroll van een user sneu noem.
Die heb ik blijkbaar gemist.

Even kijken.... ik zie in de AT in POL momenteel 1 topicreport over CMT. En twee over een andere user. Klopt dat? Die van CMT had ik inderdaad nog niet gezien. De rest wel.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 22:28:50 #59
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22453811
quote:
Ik betwijfel ten zeerste of de betreffende user er om deze reden mee opgehouden is, ik weet er iig niets vanaf. Maar indien het zo zou zijn dan is het wrs. het beste om toch maar te accepteren. Rechtse posts censuren of verwijderen om het evenwicht te bevorderen zal alleen maar contraproductief werken. Bovendien betwijfel ik of het forum wel zo rechts is. Ook denk ik dat er een zelf-regulerende werking zal optreden: Indien de meningen te veel op elkaar gaan lijken dan bloedt de discussie vanzelf door, net als met het puppie-forum. Het forum bestaat juist door een discrepantie van meningen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22453829
Strolie, Kennyman, Koekepan, Heerlijkheid, Meneer_Aart, DennisMoore, Lithion enz.

Voor me permban zat ik ook te zeiken om een restricted forum, maar ook geen comments.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 22:31:34 #61
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22453887
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:25 schreef hoppe het volgende:
[...]
Feit dat linkse gebruikers ermee stoppen kan verschillende oorzaken hebben. Sommigen zijn heengegroeid over dom discussiëren, anderen beginnen een leven, weer anderen hebben bezigheden gevonden die meer beslag leggen op hun tijd. Het klinkt mij als: Wij voeren het toneelstuk van de slachtofferrol op in de hoop dat we worden gered door een vermeende autoriteit. Zo zou ik het niet doen. Ook de ziekligheidscultuur is de afgelopen periode breedvoerig belicht en daarom zal het moeilijk worden met succes een beroep op dit medelijden te doen.
[...]
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 6 oktober 2004 @ 22:47:08 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_22454353
Ja, het is jammer dat sommige users er na een tijdje mee ophouden, al dan niet aangekondigd. Daarbij speelt 'voorspelbaarheid' een grote rol imho, want na een tijdje heb je het wel weer gezien hier. Daar valt verder niets aan te doen.

Maar er is ook een nieuwe stroming te zien, en dan heb ik het niet over ongenuanceerde blaters. Iemand als dVTB of RM-rf (al een oudgediende, maar lijkt nu veel meer in POL rond te hangen dan voorheen), en nog wel een aantal.

En sommige komen na een tijdje weer terug.

Op langere termijn valt het wel enigszinds mee.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_22460762
Bedankt voor de reacties!
pi_22460871
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:19 schreef sizzler het volgende:
Alle linkse users die weg zijn gegaan deden dat uit tijdgebrek?
Ype heeft mij verteld dat de belangrijkste redenen voor hem om te stoppen de voorspelbaarheid van veel rechtse users en het dalende niveau van POL zijn geweest.
quote:
Kan jij dan nu aangeven waar ik in de demonstratie-discussie aan het trollen was?
Ik dacht dat ik dat al had aangegeven. Ik vind de manier waarop je niet-inhoudelijk bleef hameren en meedoen aan de beeldvorming "profiteurs die lekker een dagje gaan shoppen vanwege een gratis treinkaartje" een vervelende, kinderachtige en trollerige manier van discussieren.

Daarnaast snap ik niet helemaal waarom mijn opmerking: "een sneue reactie" - wordt uitgelegd als op de persoon spelen. Het is in de orde van grootte als "wat een slimme reactie" - "wat een kinderachtige reactie" enz. Het is "op de reactie gespeeld" en "niet op de persoon gespeeld". Dan zou er moeten staan: "wat ben je toch een sneu mannetje". Of stand dat er ook?

Verder heb ik alles gelezen wat hier geschreven is en in me opgenomen en zal er mijn voordeel mee doen.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 09:38:43 #65
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22461168
ik wordt liever 100x door SCH voor slechte verliezer uitgemaakt, dan dit: Libertarisch manifest

Kansloos en de dood voor elk discusieforum
  donderdag 7 oktober 2004 @ 10:23:05 #66
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22461705
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:38 schreef Kaalhei het volgende:
ik wordt liever 100x door SCH voor slechte verliezer uitgemaakt, dan dit: Libertarisch manifest

Als de fase van trivialiserende nivellering over is valt er best te discussiëren. De Questiaanse kruistocht waarmee hij meent op een missie te zijn door van alles en nog wat heen te prikken in het belang van argelozen sluit overigens mooi aan bij de ideeën van Michiel Smit die graag het begrijpelijke Nederlands bevorderd ziet worden in het openbaar. Wie had nu van Richard Quest gedacht dat hij gedachten van Smit in de praktijk zou gaan verspreiden...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_22461951
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:23 schreef sjun het volgende:

[..]

Als de fase van trivialiserende nivellering over is valt er best te discussiëren. De Questiaanse kruistocht waarmee hij meent op een missie te zijn door van alles en nog wat heen te prikken in het belang van argelozen sluit overigens mooi aan bij de ideeën van Michiel Smit die graag het begrijpelijke Nederlands bevorderd ziet worden in het openbaar. Wie had nu van Richard Quest gedacht dat hij gedachten van Smit in de praktijk zou gaan verspreiden...
Je hoeft niet zo hautainsch kwebbelen, alsof je denkt dat wij door middel van dit denken dat je intelligent bent.
pi_22462372
quote:
ik wordt liever 100x door SCH voor slechte verliezer uitgemaakt
Is dit een uitnodiging?
Het is vanwege je kansloze spelfout, anders zou ik de handschoen nog oppakken ook
pi_22463040
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:39 schreef operator82 het volgende:

[..]

Je hoeft niet zo hautainsch kwebbelen, alsof je denkt dat wij door middel van dit denken dat je intelligent bent.
De spijker op zijn kop. Veel gewichtig taalgebruik maar weinig inhoud :
quote:
Als de fase van trivialiserende nivellering over is valt er best te discussiëren.
trivialiserende nivellering? wat is dat?
quote:
De Questiaanse kruistocht waarmee hij meent op een missie te zijn ...
Ziet er leuk uit, maar sjun rent zichzelf voorbij. Weleens iemand gezien die zonder missie op kruistocht gezien?
quote:
... door van alles en nog wat heen te prikken in het belang van argelozen sluit overigens mooi aan bij de ideeën van Michiel Smit die graag het begrijpelijke Nederlands bevorderd ziet worden in het openbaar.
Let op de merkwaardige zinsconstructie. 'een missie door ... (iets) ... heen te prikken'.
Overigens schort er uit het oogpunt van logica ook wel wat aan: proberen de zaken helderder en eenvoudiger en inzichtelijker te maken voor iedereen betekent nog niet dat je het gedachtegoed deelt van Michiel Smit. Streven naar helderheid heeft niets met gedachtegoed te maken.
quote:
Wie had nu van Richard Quest gedacht dat hij gedachten van Smit in de praktijk zou gaan verspreiden...
Kan je gedachten ook in theorie gaan verspreiden ? En noem dan eens een voorbeeld van iemand die dat doet?

Mijn conclusie is dat sjun erg gewichtig doet, maar in feite niet zoveel te melden heeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2004 11:48:43 ]
pi_22463087
quote:

Hij heeft wel een klein puntje. Je komt zeer geregeld terug met een handvol ingewikkelde termen die niet echt serieus iets toevoegen aan de discussie .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_22463116
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Ype heeft mij verteld dat de belangrijkste redenen voor hem om te stoppen de voorspelbaarheid van veel rechtse users en het dalende niveau van POL zijn geweest.
[..]
Niet voor niets dat ik me meestal tot de SC beperk die is vaak nog wel gezellig, in de meeste andere discussies hangt een grafstemming.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 12:37:23 #72
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22463920
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 10:39 schreef operator82 het volgende:

[..]

Wat betekent hautainsch? Dergelijke 'ludieke' vervoegingen bewerken naar mijn idee een teloorgang van het Nederlands al gaan ze in sommige kringen vast voor grappig door.

Toeschrijven van gedachten is geen hobby van mij. Ter informatie wil ik je best mjin gedachten mededelen:
Ik ben niet geïnteresseerd in wat mensen denken die me in meervoud toespreken
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 12:49:31 #73
70856 EL_REY
Prins der Fokkers
pi_22464153
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 11:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij heeft wel een klein puntje. Je komt zeer geregeld terug met een handvol ingewikkelde termen die niet echt serieus iets toevoegen aan de discussie .
en dat is waar!
___ .............. ___ ................___
{o,o}..............{o.o}...............{o,o}
|)__)..............|)_(|................(__(|
.-"-"-...............-"-"-.................-"-"-
pi_22464182
cookies?
pi_22464202
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 12:37 schreef sjun het volgende:

[..]

Wat betekent hautainsch? Dergelijke 'ludieke' vervoegingen bewerken naar mijn idee een teloorgang van het Nederlands al gaan ze in sommige kringen vast voor grappig door.

Toeschrijven van gedachten is geen hobby van mij. Ter informatie wil ik je best mjin gedachten mededelen:
Ik ben niet geïnteresseerd in wat mensen denken die me in meervoud toespreken
Struikel niet over je eigen woordkeuze beste sjun. Je doet alsof je het Nederlands zelf zo geweldig beheerst, met je dikdoenerige zinsconstructies.

Nog even drie opmerkingen over bovenstaande tekst van jou:
1. Gebruik het goede werkwoord. Je bedoelt ongetwijfeld 'bewerkstelligen' waar je 'bewerken' schrijft.
2. 'een teloorgang' ... Het is 'de teloorgang'

En 'ter informatie': deze post

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2004 12:53:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')