abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22354966
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh?
Het is een fucking ex-Shell mafkees, wat had je dan verwacht?
pi_22355002
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:13 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is een fucking ex-Shell mafkees, wat had je dan verwacht?
Oh, en je vorige beroep bepaalt je karakter en je politieke overtuiging? Natuurlijk
pi_22355298
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, en je vorige beroep bepaalt je karakter en je politieke overtuiging? Natuurlijk
Ik dacht dat hij economie gestudeerd had
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 18:27:09 #79
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22356640
Het is een overambitieuze huichelaar.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22357366
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 18:27 schreef PJORourke het volgende:
Het is een overambitieuze huichelaar.
Dat jullie het zo nodig hebben om op hem te schelden, zegt vooral iets over jullie.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:09:56 #81
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22357435
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:06 schreef SCH het volgende:
Dat jullie het zo nodig hebben om op hem te schelden, zegt vooral iets over jullie.
Mijn inschatting is dat hij onbetrouwbaar is. Dat hij maar al te graag een paars kabinet zou willen vormen. Dat hij dan doorgaat met een groot deel van het huidige kabinetsbeleid. Dat is politiek relevant.
pi_22357505
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:09 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Mijn inschatting is dat hij onbetrouwbaar is. Dat hij maar al te graag een paars kabinet zou willen vormen. Dat hij dan doorgaat met een groot deel van het huidige kabinetsbeleid. Dat is politiek relevant.
Dat hij een paars kabinet zou willen vormen, dat is toch niet verboden?
Als hij dan het huidige kabinetsbeleid gaat voortzetten, heeft hij een groot probleem. Maar het valt mij altijd weer op hoe hij door rechts als een bedreiging wordt gezien en als kop van Jut wordt gebruikt. Net als met Lodewijk de Waal. Terwijl er veel meer mensen in het links-sociale spectrum actief zijn, of zelfs rechts-centrale spectrum. Laat iemand als Doekle Terpstra maar eens premier van Nederland worden.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:18:01 #83
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22357592
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:13 schreef SCH het volgende:
Dat hij een paars kabinet zou willen vormen, dat is toch niet verboden?
Als hij dan het huidige kabinetsbeleid gaat voortzetten, heeft hij een groot probleem. Maar het valt mij altijd weer op hoe hij door rechts als een bedreiging wordt gezien en als kop van Jut wordt gebruikt. Net als met Lodewijk de Waal. Terwijl er veel meer mensen in het links-sociale spectrum actief zijn, of zelfs rechts-centrale spectrum. Laat iemand als Doekle Terpstra maar eens premier van Nederland worden.
Jij begrijpt het echt niet he?

Het gaat mij om consistentie. Ik vind Marijnissen prachtig, omdat hij consistent is, en kritiek levert met een dosis humor. De PvdA klaagt graag vanuit de oppositie, en gaat dan later als regeringspartij op dezelfde voet verder. Ik denk dat Bos dit ook zou gaan doen. Dus dat geklaag van de PvdA maakt om mij geen indruk meer.

Nu het VVD-beleid verketteren en daar straks weer mee regeren. Hypocriet.

Het zure gedrag van Bos en Femke vind ik ook erg storend. Wat is er mis met relativeringsvermogen en humor?

Terpstra is een CDA'er als De Geus. Soortgelijk gedrag is te verwachten. De bonden spelen een spel voor eigen gewin.
pi_22358795
Waarom hebben de PvdA, SP en GL eigenlijk het recht om zichzelf progressief te noemen? Ik denk eerder dat bv. de SP zeer conservatief is.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:23:16 #85
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22361965
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 16:03 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Egotripper zou ik zeggen. Het gaat niet om de PvdA, de kiezer of de minima, het gaat allemaal om Woutje.
Ik denk dat je daarme Wouter Bos tekort doet die ik wel wat hoger heb staan dan Lodewijk de Waal. De man heeft even wat meer economisch inzicht, was jaren werkzaam bij Shell en is nog een kabinetsperiode staatssecretaris op financiën geweest. Wouter Bos moet evenals Jan Peter Balkenende, Jan Marijnissen en Gerrit Zalm dealen met zijn achterban en zo nu en dan wat statements loslaten die het goed doen bij dit publiek. Je hebt kunnen zien aan Hans Dijkstal waartoe het leidt als je publiek zich te weinig in 'hun' lijsttrekker herkent.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:27:53 #86
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22362088
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 17:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien schuilt er in Jan Marijnissen wel een onvervalste neoconservatief
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:45:15 #87
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_22362492
Mensen zien nu gelukkig in wie en wat de werkelijke puinhopen veroorzaakt.

Progressief Nederland aan de beurt nu en dát moet een keer de kans krijgen!

[ Bericht 7% gewijzigd door Nyrem op 02-10-2004 22:52:00 ]
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:46:50 #88
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22362525
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:45 schreef Nyrem het volgende:
Mensen zien nu gelukkig in wie en wat de werkelijk puinhopen veroorzaakt.
Progressief Nederland
en dát moet een keer de kans krijgen!

Een prachtige voorzet. Waarom zou je die puinhoop een kans willen geven?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:48:40 #89
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_22362580
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 20:07 schreef pberends het volgende:
Waarom hebben de PvdA, SP en GL eigenlijk het recht om zichzelf progressief te noemen? Ik denk eerder dat bv. de SP zeer conservatief is.
Vergeleken met de CDA/VVD/LPF/SGP/Wilders zijn al die partijen progressief.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:50:35 #90
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_22362619
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:46 schreef sjun het volgende:

[..]

Een prachtige voorzet
Joh, wat maakt mij het uit wat jij neerzet of hoe je daarop reageert.
Het is geen wedstrijdje, maar dat is hier nogal anders op dit forum. Vandaar dat ik me daar ook niet druk om maak.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:57:22 #91
52589 sjun
uit solidariteit
pi_22362790
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:50 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Joh, wat maakt mij het uit wat jij neerzet of hoe je daarop reageert.
Het is geen wedstrijdje, maar dat is hier nogal anders op dit forum. Vandaar dat ik me daar ook niet druk om maak.
Ik maak me ook niet zo druk en heb daarom vandaag gewoon van 06.00 tot 20.00u gewerkt. Tenslotte moet er eerst geld verdiend worden voordat het kan worden verdeeld... Maatschappelijke welvaart ontstaat immers niet vanzelf. Wij zullen mensen bereid moeten vinden iets te willen blijven doen. De bakker moet brood willen blijven bakken, de boer moet gewas willen blijven verbouwen en/of vee willen blijven verzorgen en benutten, de politie moet orde wensen te handhaven, de middenstander moet willen blijven handelen of diensten verlenen,... Als mensen niet meer wensen te werken om hun eigen steentje bij te dragen aan de gemeenschappelijke welvaart en zich vooral druk maken om de verdeling van door anderen verdiend geld dan gaat het met onze maatschappij bergafwaarts hoeveel inkomensnivellerende herverdeling we ook toepassen.
pi_22362837
Ik vind de PvdA, de SP en GL juist niet progressief op dit moment. Ze stellen zich juist ontzettend conservatief op tegenover de hervormingen die het kabinet voorstaat.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 23:56:07 #93
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22364260
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:23 schreef sjun het volgende:
Ik denk dat je daarme Wouter Bos tekort doet die ik wel wat hoger heb staan dan Lodewijk de Waal. De man was jaren werkzaam bij Shell en is nog een kabinetsperiode staatssecretaris op financiën geweest.
Hij was minder dan een halve ambtsperiode staatssecretaris van financien, wat niks anders voorstelt dan het optimaliseren van inkomsten. Ik ken wel wat Shell-medewerkers en ben niet echt onder de indruk. Economisch inzicht zou je moeten hebben als je daar cum laude in bent afgestudeerd.
quote:
Wouter Bos moet evenals Jan Peter Balkenende, Jan Marijnissen en Gerrit Zalm dealen met zijn achterban en zo nu en dan wat statements loslaten die het goed doen bij dit publiek. Je hebt kunnen zien aan Hans Dijkstal waartoe het leidt als je publiek zich te weinig in 'hun' lijsttrekker herkent.
Mee eens, maar ik denk dat hij te veel verkoopt wat hij niet kan leveren. Verder heeft hij aangetoond flinke bezuinigingen goed te keuren; hij is zo dom geweest het handige CDA zijn kaarten te tonen. Zijn anti-bezuinigingsacties zijn m.i. slechts buehnepolitiek.

[ Bericht 1% gewijzigd door PJORourke op 03-10-2004 00:37:37 ]
pi_22364974
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:45 schreef Nyrem het volgende:
Mensen zien nu gelukkig in wie en wat de werkelijke puinhopen veroorzaakt.

Progressief Nederland aan de beurt nu en dát moet een keer de kans krijgen!
Vraag me echt af of simpele kiezers zoals jou enig idee hebben waar ze heb over hebben?
pi_22365316
Ach we hebben rechts geprobeerd en dat was geen succes misschien dat links het beter kan .

Ben echter bang .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_22365359
Links heeft nou eenmaal altijd gelijk
pi_22365408
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 23:00 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind de PvdA, de SP en GL juist niet progressief op dit moment. Ze stellen zich juist ontzettend conservatief op tegenover de hervormingen die het kabinet voorstaat.
Je kan het gedrag van het kabinet zien als hervorming of als afbraak dat maakt nogal een verschil .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_22365518
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 01:30 schreef Kozzmic het volgende:

De PvdA had geen meerderheid, noch in het parlement, noch in het kabinet. Paars was trouwens inderdaad een sinterklaaskabinet, maar dan vooral een sinterklaaskabinet voor de rijken en bedrijven in Nederland die hun inkomsten en winsten door onder meer belastingherzieningen flink zagen stijgen.
zelfs al zou dat waar zijn, is de regering dan een sinterklaas wanneer het van mensen minder belasting eist? Dat is hetzelfde wanneer ik jou de ene dag voor 300 euro beroof, en de dag daarop voor 250 euro, ben ik dan een sinterklaas omdat ik 50 euro heb weggegeven?
  zondag 3 oktober 2004 @ 01:10:32 #99
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22365856
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 00:48 schreef du_ke het volgende:
Je kan het gedrag van het kabinet zien als hervorming of als afbraak dat maakt nogal een verschil .
Afbraak kan ook positief zijn hoor.
pi_22365876
quote:
Op zondag 3 oktober 2004 00:53 schreef Schepseltje het volgende:

Dat is hetzelfde wanneer ik jou de ene dag voor 300 euro beroof, en de dag daarop voor 250 euro, ben ik dan een sinterklaas omdat ik 50 euro heb weggegeven?
In feite wel ja. Als je gewend bent iets af te dragen aan iemand en dat hoeft niet meer, dan zie jij dat toch als een geschenk of in ieder geval een goed gebaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')