Het is een fucking ex-Shell mafkees, wat had je dan verwacht?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh?
Oh, en je vorige beroep bepaalt je karakter en je politieke overtuiging? Natuurlijkquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is een fucking ex-Shell mafkees, wat had je dan verwacht?![]()
Ik dacht dat hij economie gestudeerd hadquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, en je vorige beroep bepaalt je karakter en je politieke overtuiging? Natuurlijk![]()
Dat jullie het zo nodig hebben om op hem te schelden, zegt vooral iets over jullie.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:27 schreef PJORourke het volgende:
Het is een overambitieuze huichelaar.
Mijn inschatting is dat hij onbetrouwbaar is. Dat hij maar al te graag een paars kabinet zou willen vormen. Dat hij dan doorgaat met een groot deel van het huidige kabinetsbeleid. Dat is politiek relevant.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:06 schreef SCH het volgende:
Dat jullie het zo nodig hebben om op hem te schelden, zegt vooral iets over jullie.
Dat hij een paars kabinet zou willen vormen, dat is toch niet verboden?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mijn inschatting is dat hij onbetrouwbaar is. Dat hij maar al te graag een paars kabinet zou willen vormen. Dat hij dan doorgaat met een groot deel van het huidige kabinetsbeleid. Dat is politiek relevant.
Jij begrijpt het echt niet he?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 19:13 schreef SCH het volgende:
Dat hij een paars kabinet zou willen vormen, dat is toch niet verboden?
Als hij dan het huidige kabinetsbeleid gaat voortzetten, heeft hij een groot probleem. Maar het valt mij altijd weer op hoe hij door rechts als een bedreiging wordt gezien en als kop van Jut wordt gebruikt. Net als met Lodewijk de Waal. Terwijl er veel meer mensen in het links-sociale spectrum actief zijn, of zelfs rechts-centrale spectrum. Laat iemand als Doekle Terpstra maar eens premier van Nederland worden.
Ik denk dat je daarme Wouter Bos tekort doet die ik wel wat hoger heb staan dan Lodewijk de Waal. De man heeft even wat meer economisch inzicht, was jaren werkzaam bij Shell en is nog een kabinetsperiode staatssecretaris op financiën geweest. Wouter Bos moet evenals Jan Peter Balkenende, Jan Marijnissen en Gerrit Zalm dealen met zijn achterban en zo nu en dan wat statements loslaten die het goed doen bij dit publiek. Je hebt kunnen zien aan Hans Dijkstal waartoe het leidt als je publiek zich te weinig in 'hun' lijsttrekker herkent.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 16:03 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Egotripper zou ik zeggen. Het gaat niet om de PvdA, de kiezer of de minima, het gaat allemaal om Woutje.
Misschien schuilt er in Jan Marijnissen wel een onvervalste neoconservatiefquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh, en je vorige beroep bepaalt je karakter en je politieke overtuiging? Natuurlijk![]()
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:45 schreef Nyrem het volgende:
Mensen zien nu gelukkig in wie en wat de werkelijk puinhopen veroorzaakt.
Progressief Nederland en dát moet een keer de kans krijgen!
Vergeleken met de CDA/VVD/LPF/SGP/Wilders zijn al die partijen progressief.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 20:07 schreef pberends het volgende:
Waarom hebben de PvdA, SP en GL eigenlijk het recht om zichzelf progressief te noemen? Ik denk eerder dat bv. de SP zeer conservatief is.
Joh, wat maakt mij het uit wat jij neerzet of hoe je daarop reageert.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:46 schreef sjun het volgende:
[..]
Een prachtige voorzet
Ik maak me ook niet zo druk en heb daarom vandaag gewoon van 06.00 tot 20.00u gewerkt. Tenslotte moet er eerst geld verdiend worden voordat het kan worden verdeeld... Maatschappelijke welvaart ontstaat immers niet vanzelf. Wij zullen mensen bereid moeten vinden iets te willen blijven doen. De bakker moet brood willen blijven bakken, de boer moet gewas willen blijven verbouwen en/of vee willen blijven verzorgen en benutten, de politie moet orde wensen te handhaven, de middenstander moet willen blijven handelen of diensten verlenen,... Als mensen niet meer wensen te werken om hun eigen steentje bij te dragen aan de gemeenschappelijke welvaart en zich vooral druk maken om de verdeling van door anderen verdiend geld dan gaat het met onze maatschappij bergafwaarts hoeveel inkomensnivellerende herverdeling we ook toepassen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:50 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Joh, wat maakt mij het uit wat jij neerzet of hoe je daarop reageert.
Het is geen wedstrijdje, maar dat is hier nogal anders op dit forum. Vandaar dat ik me daar ook niet druk om maak.
Hij was minder dan een halve ambtsperiode staatssecretaris van financien, wat niks anders voorstelt dan het optimaliseren van inkomsten. Ik ken wel wat Shell-medewerkers en ben niet echt onder de indruk. Economisch inzicht zou je moeten hebben als je daar cum laude in bent afgestudeerd.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:23 schreef sjun het volgende:
Ik denk dat je daarme Wouter Bos tekort doet die ik wel wat hoger heb staan dan Lodewijk de Waal. De man was jaren werkzaam bij Shell en is nog een kabinetsperiode staatssecretaris op financiën geweest.
Mee eens, maar ik denk dat hij te veel verkoopt wat hij niet kan leveren. Verder heeft hij aangetoond flinke bezuinigingen goed te keuren; hij is zo dom geweest het handige CDA zijn kaarten te tonen. Zijn anti-bezuinigingsacties zijn m.i. slechts buehnepolitiek.quote:Wouter Bos moet evenals Jan Peter Balkenende, Jan Marijnissen en Gerrit Zalm dealen met zijn achterban en zo nu en dan wat statements loslaten die het goed doen bij dit publiek. Je hebt kunnen zien aan Hans Dijkstal waartoe het leidt als je publiek zich te weinig in 'hun' lijsttrekker herkent.
Vraag me echt af of simpele kiezers zoals jou enig idee hebben waar ze heb over hebben?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:45 schreef Nyrem het volgende:
Mensen zien nu gelukkig in wie en wat de werkelijke puinhopen veroorzaakt.
Progressief Nederland aan de beurt nu en dát moet een keer de kans krijgen!
Je kan het gedrag van het kabinet zien als hervorming of als afbraak dat maakt nogal een verschilquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:00 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind de PvdA, de SP en GL juist niet progressief op dit moment. Ze stellen zich juist ontzettend conservatief op tegenover de hervormingen die het kabinet voorstaat.
zelfs al zou dat waar zijn, is de regering dan een sinterklaas wanneer het van mensen minder belasting eist? Dat is hetzelfde wanneer ik jou de ene dag voor 300 euro beroof, en de dag daarop voor 250 euro, ben ik dan een sinterklaas omdat ik 50 euro heb weggegeven?quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 01:30 schreef Kozzmic het volgende:
De PvdA had geen meerderheid, noch in het parlement, noch in het kabinet. Paars was trouwens inderdaad een sinterklaaskabinet, maar dan vooral een sinterklaaskabinet voor de rijken en bedrijven in Nederland die hun inkomsten en winsten door onder meer belastingherzieningen flink zagen stijgen.
Afbraak kan ook positief zijn hoor.quote:Op zondag 3 oktober 2004 00:48 schreef du_ke het volgende:
Je kan het gedrag van het kabinet zien als hervorming of als afbraak dat maakt nogal een verschil.
In feite wel ja. Als je gewend bent iets af te dragen aan iemand en dat hoeft niet meer, dan zie jij dat toch als een geschenk of in ieder geval een goed gebaar?quote:Op zondag 3 oktober 2004 00:53 schreef Schepseltje het volgende:
Dat is hetzelfde wanneer ik jou de ene dag voor 300 euro beroof, en de dag daarop voor 250 euro, ben ik dan een sinterklaas omdat ik 50 euro heb weggegeven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |