quote:Op donderdag 30 september 2004 21:32 schreef RayMania het volgende:
En dat is 2 !
Hij is toch nooit aanvoerder geweest van het Nederlands elftal?quote:Op donderdag 30 september 2004 21:36 schreef Jopiler het volgende:
Beter gezegd: Opnieuw leider van Oranje
Daarom kan hij wel leider zijn...quote:Op donderdag 30 september 2004 21:38 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Hij is toch nooit aanvoerder geweest van het Nederlands elftal?
quote:Op donderdag 30 september 2004 21:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]!
Kluivert hoort in ORANJE!!
Dus jij wilt de Oranjetopscorer niet in Oranje hebbenquote:Op donderdag 30 september 2004 22:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dat Patje kon voetballen is nooit het issue geweest. Patrick moet alleen wat aan zn houding gaan doen. Wat mij betreft komt hij er niet in bij Oranje, tot er ook duidelijke aanwijzingen zijn dat ook daar wat veranderd is
welke houding?quote:Op donderdag 30 september 2004 22:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dat Patje kon voetballen is nooit het issue geweest. Patrick moet alleen wat aan zn houding gaan doen. Wat mij betreft komt hij er niet in bij Oranje, tot er ook duidelijke aanwijzingen zijn dat ook daar wat veranderd is
Laat prive en zakelijk eens gescheiden worden. Wat hij in zijn prive leven doet moet hij weten. Als hij maar presteert op het veld. En dat doet hij altijd. En daarvoor komen mensen naar het stadion en niet voor zijn prive leven.quote:Op donderdag 30 september 2004 22:14 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Wat zullen ze in Newcastle blij met hem zijn,quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 01:07 schreef Leshy het volgende:
Zo'n topic, volgens Kluivert. Nietwaar, Patrick?
[afbeelding]
quote:Op donderdag 30 september 2004 21:33 schreef tong80 het volgende:
Kluivert gan ze over 20 jaar herinneren als de beste spits die we ooit hebben gehad en men vraagt zich dan af waarom ie niet werd gewaardeerd toen ie nog speelde.
Een wereldtopper is het.
Vervelende samenloop van omstandigheden icm foute keuzes.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:09 schreef sir_dalord het volgende:
eindelijk waardering voor de beste spits met een nederlandse nationaliteit.
Als kluivert in vorm is, laat hij van nistelrooy het nakijken. Deze man kan meer dan alleen scoren.
Het is idd jammer dat zijn mentaliteit iets minder is, anders was hij uitgegroeid tot 1 van de beste ter wereld
Inderdaad, en hij strooit met goeie passjes alsof het pepernoten zijn.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:32 schreef nikk het volgende:
En hij scoort tenminste echte goals... geen ranzige intikkers en pingels zoals een andere niet nader te noemen spits.
Het ziet er naar uit dat ie gewoon weer vorm begint te krijgen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:38 schreef Suijk het volgende:
Leuk, hopelijk houdt 'ie dit nu ook gewoon vol.
Mooi.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het ziet er naar uit dat ie gewoon weer vorm begint te krijgen.
De oude Kluif draaft weer over de velden.. Bal opeisen, actie maken en gaan voor de goal.. Of met een briljante actie een medespeler in stelling brengen. De thuiswedstrijd van Newcastle heb ik bijna in z'n geheel gezien en ik was echt enorm oonder de indruk van z'n spel.
Waarom geen 442 met Kluivert en Makaay? Voor de restquote:Op donderdag 30 september 2004 23:51 schreef tupacravik het volgende:
[..]
Laat prive en zakelijk eens gescheiden worden. Wat hij in zijn prive leven doet moet hij weten. Als hij maar presteert op het veld. En dat doet hij altijd. En daarvoor komen mensen naar het stadion en niet voor zijn prive leven.
Hij is de beste spits die nederland heeft samen met roy makaay. Voetballend is Kluivert veel beter maar het efficientie gehalte bij Roy Makaay is de laatste tijd erg omhoog geschoten. Dus laten ze het maar uit vechten wie in de spits moet. Een ding zeker laat RvN thuis. 2 spitsen is zat.
Ze hebben een paar keer eerder samen gespeeld en dat leek best goed te werken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:47 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Waarom geen 442 met Kluivert en Makaay? Voor de rest![]()
Ja leuk, krijgen we weer van die onbegrepen balletjes naar ruimtes waar niemand staat, geen meter teveel lopen en duelsschuwende acties. Met Kluivert is het hetzelfde verhaal als Seedorf, als 3 bondscoaches die flapdrol al niet aan het voetballen krijgen hoe kan Marco dat dan wel voor elkaar krijgen?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:47 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Waarom geen 442 met Kluivert en Makaay? Voor de rest![]()
Idd, laat hem eerst maar een half seizoen vol maken en dan kijken hoe hij heeft gedaan ipv kijken naar wedstrijden tegen zulke ploegen!quote:Kluivert zal toch echt eerst voor een langere periode moeten aantonen dat hij het hoogste niveau aankan.
Sorry, maar was Kluivert niet 3x op rij topscoorder voor Nederland op een groot toernooi?quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 12:18 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Ja leuk, krijgen we weer van die onbegrepen balletjes naar ruimtes waar niemand staat, geen meter teveel lopen en duelsschuwende acties. Met Kluivert is het hetzelfde verhaal als Seedorf, als 3 bondscoaches die flapdrol al niet aan het voetballen krijgen hoe kan Marco dat dan wel voor elkaar krijgen?
Kluivert zal toch echt eerst voor een langere periode moeten aantonen dat hij het hoogste niveau aankan.
Jammer voor Ruud, Roy en Pierre dat Marco waarschijnlijk gewoon voor Patje kiest.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 12:24 schreef Skwish het volgende:
Hij maakt zijn goaltjes wel tegen tegenstanders als Hapoel Bnei Saknin () , daar kunnen ploegen van de Graafschap nog wel van winnen
Jammer voor hem is dat er nog andere oranje spitsen zich nu bewijzen in de CL tegen waardige tegenstanders!
Makaay, Ruud en Pierre
![]()
Jammer voor Kluivert dan is dat RvN bv. een hoger doelpunten saldo heeft dan Kluivert als het gaat om per speelminuut in Oranje.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 12:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sorry, maar was Kluivert niet 3x op rij topscoorder voor Nederland op een groot toernooi?.
Wat je zegt slaat dus echt helemaal nergens op. Het feit dat hij topscoorder allertijden komt de geloofwaardigheid van je opmerking ook niet echt ten goede
Ik denk het niet,quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 12:47 schreef Skwish het volgende:
Marco zal gewoon Pierre blijven opstellen.
![]()
quote:Arjen Robben, Phillip Cocu en Ruud van Nistelrooij zijn teruggekeerd in de Oranje-selectie. Bondscoach Marco van Basten heeft voor het drietal een plaats ingeruimd in de groep die zich vanaf dinsdag gaat voorbereiden op de WK-kwalificatieduels met Macedonië (zaterdag 9 oktober) en Finland (woensdag 13 oktober).
Ook Dave van den Bergh, die voor het duel met Tsjechië geen oproep had ontvangen, mag zich weer bij de selectie het Nederlands elftal melden. Opvallende afwezige is nog altijd Patrick Kluivert, de Oranje-topscorer die bij Newcastle United weer langzaamaan op stoom aan het raken is. Verdediger André Ooijer ontbreekt wegens een blessure.
PSV'er Cocu liet de eerste interlands na het EK aan zich voorbijgaan omdat vermoeidheid en een lichte longontsteking hem parten speelden. Chelsea-aanvaller Robben kampte in die periode met een enkelblessure, die hem ook afgelopen dinsdag in de Champions League nog altijd aan de kant hield. Van Nistelrooij verliet het EK zonder prijs, maar wel met een schorsing van twee wedstrijden aan de broek. Na de uitwedstrijd tegen Macedonië is de spits van Manchester United weer speelgerechtigd.
Ik weet wel zeker dat ie na deze 2 wedstrijden er gewoon weer staat, wsl tenkoste van Dirk Kuijt. Niet geheel onlogisch ook, Kluivert is natuurlijk een keer of 30 beter dan Dirkie.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 12:59 schreef Skwish het volgende:
[..]
nos.nl
Marco kennende roept hij Kluivert niet op?
![]()
Er kan een hoop veranderen in 8 dagen tijd....quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:05 schreef Edenoniphobic het volgende:
Hmm, had ik idd niet verwacht dat Ruud er al bij zou zitten gezien zijn schorsing, dan moet Kluif nog maar een paar extra erin knallen.
Vreemd dat Robben erbij zit terwijl die nog in de lappenmand zit en weer enkele weken extra nodig had, volgens eigen zeggen.
Blijf anders ff lekker vastzitten in het verleden, straks ga je de EC1 overwinning van ajax er ook nog bij halen.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 12:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sorry, maar was Kluivert niet 3x op rij topscoorder voor Nederland op een groot toernooi?.
Wat je zegt slaat dus echt helemaal nergens op. Het feit dat hij topscoorder allertijden komt de geloofwaardigheid van je opmerking ook niet echt ten goede
Zie jezelf in allerlei bochten wringen!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:59 schreef Edenoniphobic het volgende:
Bij Barca was het publiek pro-Saviola, chauvenisten pur sang dat ze zijn, gestuwd door allerlei leugens in de pers en boulevardblaadjes met stemmingmakerij die hem uiteindelijk een volledig onterecth slecht imago bezorgden en het elftal uitgepiepeld hebben. Kluivert is daar vooral weggepest door details, niet zozeer door gebrek aan presteren, ten Cate en Rijkaard wilden hem graag houden maar gezien de vijandige houding van de pers en het publiek was hij niet te handhaven.
Kluivert dus, maar dat vanwege de constructie van z'n contract.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:48 schreef Spideyman het volgende:
Welke 'top'spits wordt er nou met 200.000 euro TOE weggedaan?
De pers had mede betaald aan de transfer van Saviola, die werd wel degelijk gepushed en daarom Kluivert uit de basis geschreven. Ja dat werkt zo in Catalonië waar ze elke dag meerdere pagina's vol moeten schrijven over Barca.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 14:08 schreef Spideyman het volgende:
- Saviola was helemaal geen publiekslieveling bij Barca, sterker nog, hij is daar nu ook al weg;
Niet wanneer de Spaanse pers een aandeel hebben in Saviolaquote:- Roddelpers heb je overal, de britse tabliods zijn ws nog wel ff een graadje erger dan de Spaanse
Dat was alleen het laatste jaar. En nu toch weg? (Misschien had hij al europees gespeeld, dus minder aantrekkelijk, maar of dat zo is ....)quote:- Kluivert mocht weg voor 1,8 miljoen en twee jaar lang wilde geen enkele respectabele club hem hebben;
hier reageer ik niet eens op.quote:- Newcastle wilde Kluivert allen kopen als Barca 1/3e deel van zijn 1e salarisjaar zou betalen. Dat is dus 2 miljoen, terwijl Kluivert voor 1,8 miljoen te koop was! Hij is dus met 200.000 euro toe verkocht? Dat zegt meer dan genoeg over Kluivert.
1 keer? Heb hem dat zo vaak horen zeggen. Geef mij maar anders eens een quote van hem die het tegendeel beweert, en hem afserveert. Ten Cate riep notabene vlakvoor het EK bij VoetbalInsite aan tafel nog dat Kluif volgens hem in de spits moet, boven Ruud en Makaay.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 14:08 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Zie jezelf in allerlei bochten wringen!
- Ten Cate heeft 1x aangegeven Kluivert graag te willen behouden, maar dat was meer om de lieve vrede te bewaren;
Rijkaard zei geen nee omdat het bestuur, onder druk van het publiek, hem perse weg wilde doen. Dat heeft vaak meer te maken met nieuwe gezichten en voorzitters die hun stempel willen drukken.Je kunt geen speler handhaven in Nou camp die het publiek tegen zich heeft. En Patrick is bovendien niet de speler die in een dergelijke atmosfeer tot zijn recht komt. De reden dat ie het publiek tegen heeft is echter niet zozeer zijn slechte spel maar meer de randverschijnselen die opgeblazen zijn.quote:- Als Rijkaard nee had gezegd tegen het vertrek van Kluivert dan was hij gewoon gebleven;
Niet echt op de hoogte jij. Die is weg omdat ie tekort kwam volgens de technische staf, en betere alternatieven gehaald konden worden, maar hij was wel degelijk een publiekslieveling, en stuk populairder dan Kluivert ondanks dat ie nog minder liet zien.quote:- Saviola was helemaal geen publiekslieveling bij Barca, sterker nog, hij is daar nu ook al weg;
Zal best, maar in Barca hebben ze in ieder geval weten te bewerkstelligen dat ie op deze manier weggepest kon worden. In Engeland zit ie voorlopig in de lift.quote:- Roddelpers heb je overal, de britse tabliods zijn ws nog wel ff een graadje erger dan de Spaanse
Onzin. Heeft meer met hemzelf en zijn salariseisen te maken. Hij heeft heel wat clubs afgewimpeld. Als ik dan toch kritiek moet geven is het wel daarop, want die poen-eisen slaan nergens op, van de andere kant, vergeleken met andere spelers uit de top valt het wel mee.quote:- Kluivert mocht weg voor 1,8 miljoen en twee jaar lang wilde geen enkele respectabele club hem hebben;
Als je bijna transfervrij bent zijn transferbedragen laag, en je hebt ook nog zoiets als clausules. Er gaan tegenwoordig topspelers voor een appel en een ei weg omdat ze slim hun contracten niet verlengen.quote:- Newcastle wilde Kluivert allen kopen als Barca 1/3e deel van zijn 1e salarisjaar zou betalen. Dat is dus 2 miljoen, terwijl Kluivert voor 1,8 miljoen te koop was! Hij is dus met 200.000 euro toe verkocht? Dat zegt meer dan genoeg over Kluivert.
1. Ruud van Nistelrooy* 48 39 PSV, Manchester Unitedquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:36 schreef Edenoniphobic het volgende:
Buiten dat ie Oranje's topscorer aller tijden is, doet ie het europees gezien ook leuk omtrent het europacup-platform als topscoorder aller tijden. Gisteren liep ie weer eentje 1 op Ruud die maar 1 maal scoorde deze week.
Waarvan er 20 een penalty zijn, 15 intikkers, en misschien 2 normale goals. Zo kom ik ook wel aan 40 doelpunten.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 14:30 schreef Skwish het volgende:
Bovendien zijn 37 van die doelpunten van Ruud in CL gemaakt, ik weet niet hoe het bij Kluivert zit
Ook in de PL speelt ie lekker,quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:28 schreef methodmich het volgende:
Mooi voor Patje, maar een stel Palestijnse / Joodse vredesduiven op heilige missie zijn nog geen grote tegenstander. Maar goed, dat komt in de volgende ronde dan.
Lekkerquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 16:49 schreef methodmich het volgende:
Nou, vind het niet zo verrassend op zich. Van Hooijdonk kan ie nu even niet om heen, Makaay passeren zou idioot zijn en Ruud heeft momenteel wat meer krediet.
Ja, dat viel mij ook al op.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 16:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het valt op dat Van Basten heel veel moeite heeft met het selecteren van mondige spelers. Zo verkiest hij een licht bovengemiddelde voetballer als Landzaat boven Seedorf, laat hij Melchiot thuis terwijl hij een gemiddelde Kromkamp oproept en nu heeft Kuyt meer krediet dan Kluivert.
Tis ook nooit goed hequote:Op vrijdag 1 oktober 2004 21:12 schreef Chr1st1aan het volgende:
Niet eens geselecteerd door van basten, wat is die idioot toch allemaal met het nederlands elftal aan het doen. jezus christus
Kluivert is geen mondige speler. Hij heeft het hele EK geen minuut gespeeld en ik heb hem niet gehoort in de pers.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 16:57 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Het valt op dat Van Basten heel veel moeite heeft met het selecteren van mondige spelers. Zo verkiest hij een licht bovengemiddelde voetballer als Landzaat boven Seedorf, laat hij Melchiot thuis terwijl hij een gemiddelde Kromkamp oproept en nu heeft Kuyt meer krediet dan Kluivert.
Man ga heen, die wedstrijd hadden we gewoon aan de kloten gekregen als V D Sar niet op goal stond, we hebben die wedstrijd niet gewonnen, de tsjechen hebben die wedstrijd verloren.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 17:07 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Tis ook nooit goed he![]()
Winnen van Tsjechie met 2-0, toch redelijk uniek de laatste jaren (en ga niet zeiken over het spel, want winnen deden we WEL) en het plezier is terug. Inderdaad, die gozer loopt echt te kloten![]()
VdV is linkshalf, Seedorf zou in aanmerking komen als rechtshalf volgens VB, vandaar dat ie als concurrent van Bommel en Landzaat beschouwd kan worden. Terwijl ie bij Milan juist weer linkercentralemiddenvelder is.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:22 schreef Tyler..Durden het volgende:
Toch houdt van Basten zich helemaal niet aan zijn "regeltjes".
Ik kan me duidelijk herinneren dat een speler zou spelen als hij bij zijn club in vorm.
Kluivert zou te weinig gespeeld hebben was Marco's argument, dan bedenk ik me toch waarom een Ruud van Nistelrooij en een Robben dan wél geselecteerd worden. Seedorf zou hij pas opstellen als z eniet meer om hem heen konden, was een andere argument. Ik denk dat je echt niet om hem heen kan nu. Hij is tig keer beter dan vdV. Zet Seedorf dan mar op die plaats die hij zo graag bespeelt.
Zeg dat ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan van Basten die spelers als Bobson, V/d Berg etc oproept en een vedette als Kluivert in vorm thuis laat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:26 schreef tong80 het volgende:
Hij wordt schandalig behandeld. Paar maanden niet in vorm en hij verliest zijn plaats aan nieuwkomers waarvan we over een paar jaar zullen zeggen 'Hebben die in Oranje gespeeld ?'
Humor....laat maar mooi thuis die manquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:42 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Tja, ik ga me hier niet eens meer over opwinden. In ieder zichzelf respecterend land zou Kluivert zonder morren worden opgeroepen, maar in Nederland doen we er wel moeilijk over. Van Nistelrooy heeft minder laten zien dan Kluivert sinds zijn rentree, Makaay mag toch niet spelen van Van Basten, Van Hooydonck is minder, maar is er voor de sfeer belangrijk. Tenslotte hebben we Kuyt die een aantal wedstrijdjes aardig heeft gespeeld tegen De Graafschap.
Logisch dus dat je een wereldspeler als Kluivert thuislaat
mooi onderbouwde meningquote:Op woensdag 6 oktober 2004 00:29 schreef vinnie_30 het volgende:
[..]
Humor....laat maar mooi thuis die man
Bobson is geen centrumspits.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:10 schreef Tyler..Durden het volgende:
Sorry, wat heeft Bobson de laatste 3 jaar laten zien?
Van Basten meet wel degelijke met 2 maten.
20 goals, 10 assists vorig seizoen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:49 schreef Tyler..Durden het volgende:
Sorry, wat heeft Kuyt de laatste 3 jaar laten zien?
Zo beter dan?
Dat hij de man in vorm is. Vorig jaar in een slecht draaiend Feyenoord toch veel gescoord en aan het begin van dit seizoen erg goed bezig. En in te zetten als buitenspeler iets wat voor van Basten heilig is.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:49 schreef Tyler..Durden het volgende:
Zo beter dan?
Kuyt ken ik niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:49 schreef Tyler..Durden het volgende:
Zo beter dan?
Dat is het nou juist, Kluivert heeft de afgelopen 3 jaar gewoon geen goed spel laten zien, dan is het logisch dat Van Basten niet over één nacht ijs gaat en gelijk weer Kluivert oproept zodra hij 3 wedstrijden in de basis staat. Robben en Kuijt daarentegen hebben de laatste jaren een uitstekende ontwikkeling in hun spel laten zien, logisch dat ze dan opgeroepen worden als er voor hun specifieke positie weinig kwalitatief goede concurentie is.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:03 schreef Beezz het volgende:
Zo effectief is Kuyt Kuijt niet als vleugel-speler.
En kijk naar bijvoorbeeld Robben, die zelfs nog opgeroepen werd terwijl ie mank loopt. Dus nog helemaal niks nada noppes heeft laten zien, die wel oproepen, maar Kluivert niet.
En dan noemt men als enige reden 'wedstrijd-ritme', hij moet eerst maar een half jaar aan de lopende band scoren om nog een keer in Oranje gezet te worden.
Dat is meten met 2 maten.
Ook al heb je weinig vleugel spelers, hoe kan je in hemelsnaam iemand oproepen waarvan hij het hele seizoen nog niks heeft laten zien? En nota bene nog geblesseerd is ook.
Ik vind dat Kluivert, het van de 4/5 goede centrum spitsen die Nederland rijk is, momenteel het best doet. En dat hij een plaatsje verdient.
Kluivert is de aap!
Ik denk dat je een beetje uit het oog verliest dat het niet alleen Kluivert zijn schuld is dat ie de afgelopen 3 jaar niet het maximale uit zichzelf heeft kunnen halen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:11 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Dat is het nou juist, Kluivert heeft de afgelopen 3 jaar gewoon geen goed spel laten zien, dan is het logisch dat Van Basten niet over één nacht ijs gaat en gelijk weer Kluivert oproept zodra hij 3 wedstrijden in de basis staat. Robben en Kuijt daarentegen hebben de laatste jaren een uitstekende ontwikkeling in hun spel laten zien, logisch dat ze dan opgeroepen worden als er voor hun specifieke positie weinig kwalitatief goede concurentie is.
Kluivert; 79 interlands, 40 goals.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:54 schreef Skwish het volgende:
[..]
20 goals, 10 assists vorig seizoen.
Hij werkt hard, goede instelling en doet het aardig tot nu toe in Oranje.
Het feit dat je alleen spreekt over prestaties voor 2002 en de laatste paar wedstrijdjes van dit seizoen (waarin Kluivert nog helemaal niet zo'n goed spel liet zien) zegt al genoeg. Sinds Kluivert ons vergat naar het WK te schieten tegen Ierland heeft hij helemaal niks laten zien. In tegenstelling tot VanTheMan, Makaay, Van Hooijdonk en Dirk Kuijt die allen zeer geliefd zijn bij hun club door hun prestaties van de afgelopen jaren.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:30 schreef Tyler..Durden het volgende:
[..]
Kluivert; 79 interlands, 40 goals.
Perfecte techniek, en is topscorer aller tijden van oranje.
Ow, wacht... Kluivert scoort ook nog eens 5 goals in zijn laatste 5 wedstrijden.
Kuyt(of Kuijt als je wilt mierenneuken) is een fantastische voetballer. Ik zie hem graag voetballen.
Maar ik schat kluivert uit vorm nog hoger in dan Kuyt ín vorm.
In de HCE ja..............quote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:54 schreef Skwish het volgende:
[..]
Kuijt is geen specifieke rechtsbuiten........... Op zijn specifieke plek, cemtrumspits, heeft hij veel minder laten zien dan de andere kandidaten. Kluivert heeft inmiddels ook laten zien het beter te doen op een hoger niveau.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:11 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Robben en Kuijt daarentegen hebben de laatste jaren een uitstekende ontwikkeling in hun spel laten zien, logisch dat ze dan opgeroepen worden als er voor hun specifieke positie weinig kwalitatief goede concurentie is.
Ik weet niet of je de wedstrijd tegen Tjechie gezien hebt, maar daar zette Van Basten Kuijt op rechtsvoor neer, en dat is ook waar ik op doelde. RVN, Van Hooijdonk en Makaay zijn mi. de gegadigden voor de cs positie.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:41 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Kuijt is geen specifieke rechtsbuiten........... Op zijn specifieke plek, cemtrumspits, heeft hij veel minder laten zien dan de andere kandidaten. Kluivert heeft inmiddels ook laten zien het beter te doen op een hoger niveau.
Objectief gezien was Kuijt betrokken bij de twee goals tegen Tjechie en was hij degene die het hele elftal aanjoeg. Maar genoeg daarover in dit topic.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:39 schreef aldostuta het volgende:
[..]
In de HCE ja..............
En tot dusver heeft hij naast zijn werklust helemaal niets laten zien in Oranje. Objectief gezien dus voorlopig maar niet meer oproepen
Goed, goed, geen Kuijt discussiequote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:44 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Objectief gezien was Kuijt betrokken bij de twee goals tegen Tjechie en was hij degene die het hele elftal aanjoeg. Maar genoeg daarover in dit topic.
Ik denk wel dat de overgang van Kluivert naar een Engelse club goed voor hem is, omdat je in Engeland niet zonder strijd het veld op kan. Dat gemakzuchtige wat we zo vaak van hem gezien hebben zal in Engeland behoorlijk afgestrafd worden. Ik hoop voor hem (en hij is op de goede weg) dat hij zijn kwaliteiten eens gaat koppelen aan gezonde strijdlust, dan kan hij icm met een goede instelling weer heel groot worden.
Jaaaaaaaaa, geef Kluivert lekker de schuld van het collectieve falenquote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:42 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Het feit dat je alleen spreekt over prestaties voor 2002 en de laatste paar wedstrijdjes van dit seizoen (waarin Kluivert nog helemaal niet zo'n goed spel liet zien) zegt al genoeg. Sinds Kluivert ons vergat naar het WK te schieten tegen Ierland heeft hij helemaal niks laten zien. In tegenstelling tot VanTheMan, Makaay, Van Hooijdonk en Dirk Kuijt die allen zeer geliefd zijn bij hun club door hun prestaties van de afgelopen jaren.
Kluivert staat op dit moment gewoon onderaan in de pikorde en hij kan dat alleen verbeteren door een langere tijd goed te presteren. Heel erg logisch.
Dat blauw van die modsquote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaa, geef Kluivert lekker de schuld van het collectieve falen!
!
!
Het siert je ook niet dat je mijn laatste post zo negeert.
Blessure, owke daar doe je weinig aan. Waar ik me de afgelopen jaren echter kapot heb aan geergerd was zijn spel in Oranje, en wat ik zag uit Barcelona was ook niet om blij van te worden. Tijdens EK2004 omschreef ik het als volgt:quote:Daggla: Ik denk dat je een beetje uit het oog verliest dat het niet alleen Kluivert zijn schuld is dat ie de afgelopen 3 jaar niet het maximale uit zichzelf heeft kunnen halen.
De malaise bij Barca en z'n blessure is nou niet iets waar hij zelf invloed op heeft gehad. Kluivert heeft m.i. genoeg credit opgebouwd om er iig bij te horen. En we weten wat hij kan, dus dat is al reden genoeg om hem te selecteren.
quote:Kluivertje Kluivertje Kluivertje als ik nog mag meemaken dat Kluivert zijn eigen psyche doorgrondt ben ik heel blij. In de jeugd van ajax was het zon briljante speler, nam vaak de gehele doelpuntenproductie in een wedstrijd op zich als jong-ajax won met 5-0 e.d.
Nu is hij verzand in een karikatuur van zichzelf. Hij wil alleen maar subtiel voetballen, wat erop neerkomt dat hij de bal alleen nog maar aait in plaats van raakt. Alleen als het een mooi plaatje oplevert springt hij op voor een kopduel, houdt zn armen gebogen, balt zijn vuisten, trekt een heroïsch gezicht en.. dirigeert de bal naar de vrije ruimte waar toevallig niemand staat. Niemand begrijpt hem ook die arme Kluivert. Al zon 2 jaar niet meer.
Dat wijt ik nog steeds aan het feit dat hij werd geposteerd als een soort halve middenvelder die de aansluiting tussen het middenveld en Van Nistelrooy moest verzorgen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 15:56 schreef Spideyman het volgende:
Waar ik me de afgelopen jaren echter kapot heb aan geergerd was zijn spel in Oranje,
Altijd komisch hoe mensen zo enorm kunnen overdrijven. Hij heeft het laatste jaar slecht gespeeld, of liever gezegd nauwelijks. Hoe jij aan drie jaar komt?quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:02 schreef Spideyman het volgende:
Iets wat je in de verste verten niet van Kluivert kan beweren. Daarnaast heeft Kluivert de afgelopen 3 jaar (wanneer hij speelde) dramatisch spel laten zien in tegenstelling tot Kuijt die een sterke ontwikkeling laat zien.
Precies. Kluivert is in het Nederlands elftal al tijden misbruikt als halve middenvelder ten behoeve van "Van The Tap-in Man". De keren dat ie in de spits mocht spelen (met 1 keer VDV en enkele keren Makaay) speelde hij gewoon goed.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 16:48 schreef Leshy het volgende:
[..]
Dat wijt ik nog steeds aan het feit dat hij werd geposteerd als een soort halve middenvelder die de aansluiting tussen het middenveld en Van Nistelrooy moest verzorgen.
Ik kan me slechts één wedstrijd uit de voorbereiding voor de geest halen, ik dacht tegen Oostenrijk, waarin Kluivert gewoon als spits geposteerd stond. En die wedstrijd speelde hij gewoon erg goed voorin.
Ik weet niet of je met FFS mij bedoeld, maar ik gun Patrick op zich het beste hoor. De reden van mijn 'trauma' is dat ik eigenlijk al een paar jaar met weinig plezier naar het Nederlands Elftal kijk. Voor mij was Kluivert daar synoniem voor. Ik zou het daarentegen mooi voor hem vinden als hij mij het tegendeel kan bewijzen.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 19:34 schreef fayakill het volgende:
We shall see, vooralsnog hoop ik gewoon dat patje goed blijft spelen bij Newcastle...zijn kansen komen nog wel
Enne Spideyman, vanwaar het hele Kluivert trauma? FFS je zit te krijsen als een hoer die door haar pooier is ge-bitch-slapped
Take it easy
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nu maar hopen dat RvN bij z'n volgende tap-in "Van the-break-a-leg-man" is..
FFS betekent For Fuck's Sake.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 20:05 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Ik weet niet of je met FFS mij bedoeld, maar ik gun Patrick op zich het beste hoor. De reden van mijn 'trauma' is dat ik eigenlijk al een paar jaar met weinig plezier naar het Nederlands Elftal kijk. Voor mij was Kluivert daar synoniem voor. Ik zou het daarentegen mooi voor hem vinden als hij mij het tegendeel kan bewijzen.
Dan zou de enige redding van Patje zijn inderdaad.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 17:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
Nu maar hopen dat RvN bij z'n volgende tap-in "Van the-break-a-leg-man" is..
Als de bondscoach zijn hoofd bij de subjectieve mening van het volk laat hangen wel jaquote:Op donderdag 7 oktober 2004 10:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dan zou de enige redding van Patje zijn inderdaad.![]()
tja, ik snap zowieazo niet dat ik dit aan mensen moet uitleggen....quote:Op woensdag 6 oktober 2004 08:06 schreef The_Hives het volgende:
[..]
mooi onderbouwde mening
Als hij elke pass een meter van zijn voet laat springen dan moet ie wel hard werken ja. Ik heb er tegen Tjeschie op gelet en hij liet 5-10 ballen een meter van zijn voet springen waardoor de vaart uit de aanval werd gehaald. Hij had ook nog een verkeerde pass waardoor Baros alleen voor Edje kwam te staan.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 10:54 schreef Skwish het volgende:
[..]
Het seizoen 2003-2004 was een dramatische voor Kluivert ja. In 2001 en 2002 speelde Kluivert gewoon goed. Drie jaar verzin je ter plekke of neem je over van anderen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:58 schreef vinnie_30 het volgende:
[..]
tja, ik snap zowieazo niet dat ik dit aan mensen moet uitleggen....
zijn prestaties de afgelopen 3 jaar zijn nu niet om over naar huis te schrijven, en daarbij zijn er veel betere spelers op dit moment.
quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Het seizoen 2003-2004 was een dramatische voor Kluivert ja. In 2001 en 2002 speelde Kluivert gewoon goed. Drie jaar verzin je ter plekke of neem je over van anderen.
helaas mogen Henry, Nedved, Zidane en Ronaldinho niet voor Nederland uitkomenquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 18:58 schreef vinnie_30 het volgende:
, en daarbij zijn er veel betere spelers op dit moment.
Zidanequote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
helaas mogen Henry, Nedved, Zidane en Ronaldinho niet voor Nederland uitkomen
Ach, de laatste 2 bondscoaches dachten zo, de meerderheid van de Nederlandse bevolking, en de Europese topclubs afgelopen zomer ook.quote:Op donderdag 7 oktober 2004 12:29 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Als de bondscoach zijn hoofd bij de subjectieve mening van het volk laat hangen wel ja
[ s ] [ /s ]quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 14:04 schreef De_Ananas het volgende:
PS:hoe streep je iets door in een quote?
Testquote:Op zaterdag 9 oktober 2004 13:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
helaas mogen Henry, Nedved, Zidane en Ronaldinho niet voor Nederland uitkomen
That makes 3,quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:28 schreef -Vaduz- het volgende:
Ja daar dacht ik ook al aan.
Proest.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 21:31 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
That makes 3,.
Laat de Kluif maar de verlosser zijn,.
En weer liet ie er een hele hoop van zijn voet springenquote:Op vrijdag 8 oktober 2004 19:25 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Als hij elke pass een meter van zijn voet laat springen dan moet ie wel hard werken ja. Ik heb er tegen Tjeschie op gelet en hij liet 5-10 ballen een meter van zijn voet springen waardoor de vaart uit de aanval werd gehaald. Hij had ook nog een verkeerde pass waardoor Baros alleen voor Edje kwam te staan.![]()
quote:Op zondag 10 oktober 2004 17:47 schreef cultheld het volgende:
Wat nou Kluivert, dan heb je Torphantom Makaay, Superruud van Nistelrooy, Kuyt, John, eventueel Hasselbaink en Pi-air en dan gaan er nog mensen over Kluivert beginnen
Weet je wat, laat Cruijff z'n voetbalschoenen maar weer aantrekken.quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:13 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Idd, die Kluivert heeft op al die goals na niks gepresteerd in Oranje
Heeft verder bar weinig met Kluivert te maken, toch?quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:20 schreef cultheld het volgende:
Weet je wat, laat Cruijff z'n voetbalschoenen maar weer aantrekken.
Die wil je niet zien.quote:Op zondag 10 oktober 2004 18:24 schreef Duiveltja het volgende:
Ik zie de link ook niet
Heb jij hem de laatste 3 jaar zien veel scoren dan in Oranje?quote:Op maandag 11 oktober 2004 10:54 schreef Gijserman het volgende:
Kluivert is de enige van de spitsen die we nu hebben die heeft laten zien dat ie niet alleen bij zijn clubs kan scoren, maar in het nederlands elftal ook
Ook niet toen'ie Nederlands topscorer van de kwalificatieronde ronde voor het EK was?quote:Op maandag 11 oktober 2004 11:41 schreef Skwish het volgende:
Heb jij hem de laatste 3 jaar zien veel scoren dan in Oranje?
Nee.
Waren de EK 2000 kwalificatierondes 3 jaar geleden dan?quote:Op maandag 11 oktober 2004 11:59 schreef Leshy het volgende:
[..]
Ook niet toen'ie Nederlands topscorer van de kwalificatieronde ronde voor het EK was?
3 daarvan heeft ie tegen het zwakke schotland gemaakt die we met 6-0 wonnen waar Kluivert maar even mocht mee doen en zelf ook een aantal keer dichtbij een goal zat, dan vind ik 1 doelpunt verschil met de topscorer nou niet echt een wereldverschil. Bovendien heeft Kluivert waarschijnlijk in die kwalificatie een stuk meer assists op zijn naam.quote:Op maandag 11 oktober 2004 12:15 schreef Skwish het volgende:
[..]
Waren de EK 2000 kwalificatierondes 3 jaar geleden dan?
Met de kwalificatierondes van EK2004 heeft Kluivert er 4 gemaakt. Ruud had er 5.
Tegen een 'zwakke' tegenstander hoort een spits ook te kunnen scoren. Bovendien heeft hij ook gescoord in de kwalificatie tegen Tjechie uit.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 16:23 schreef Gijserman het volgende:
[..]
3 daarvan heeft ie tegen het zwakke schotland gemaakt die we met 6-0 wonnen waar Kluivert maar even mocht mee doen en zelf ook een aantal keer dichtbij een goal zat
quote:Patrick Kluivert heeft momenteel last van een hamstringblessure. Hij raakte in de wedstrijd tegen Birmingham City (2-2) van vorige week zondag geblesseerd. De spits van Newcastle United werd toen in de rust vervangen en sindsdien is hij onder behandeling.
De manager van zijn club wil voorkomen dat de blessure erger wordt en daardoor staat de 28-jarige speler het aanstaande duel tegen Charlton Athletic mogelijk aan de kant. Graeme Souness meldde er het volgende over: "Zijn hamstring reageert goed op de behandeling, maar we hebben een druk programma en we moeten eerst zorgen dat het helemaal goed komt."
Wat ik probeerde aan te geven was: als Kluivert in de basis stond ipv van nistelrooy had Kluivert de meeste goals gehad en waarschijnlijk had ie er net als Ruud een paar ingeschoten, dus was het verschil nog groter geweest. Ik vind het dus een beetje triest om te zeggen dat Kluivert de laatste 3 jaar niks heeft laten zien, terwijl hij het het gewoon minstens zo goed als andere spelers heeft gedaan. Ok hij heeft weleens genialer gespeeld, maar hij is en blijft beter dan zijn collega Ruud en al zijn andere collega's. Het enige waar Kluviert nog wat van kan leren is Ruud zijn doorzettingsvermogen enzoquote:Op dinsdag 12 oktober 2004 23:14 schreef Skwish het volgende:
[..]
Tegen een 'zwakke' tegenstander hoort een spits ook te kunnen scoren. Bovendien heeft hij ook gescoord in de kwalificatie tegen Tjechie uit.
Een idd aantal grote kansen ja van Kluivertals er niet gewisseld was had het zo 8-0 kunnen zijn.
quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 23:14 schreef Skwish het volgende:
[..]
Tegen een 'zwakke' tegenstander hoort een spits ook te kunnen scoren. Bovendien heeft hij Van der vaart ook gescoord in de kwalificatie tegen Tjechie uit.
Een idd aantal grote kansen ja van Kluivertals er niet gewisseld was had het zo 8-0 kunnen zijn.
Maar om even ontopic te blijven
[..]
Ach ja, als we puur naar de cijfers kijken is Seedorf ook de beste voetballer van Nederland op dit moment...quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:15 schreef Nyluzzz het volgende:
Het mogen dan wel veel intikkertjes en penalties zijn, 161 doelpunten in 296 wedstrijden en in oranje 1 op 2 zijn toch duidelijk cijfers. Als je geen goede voetballer zou zijn zou je dit nooit bereiken. Dan ben je wel degelijk een wereldspeler
Het punt is nou net dat er een verschil zit tussen een (hele) goede spits zijn zoals RvN en een wereldspeler als Kluivert. Jij gaat wel heel gemakkelijk van het ene naar de anderquote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:15 schreef Nyluzzz het volgende:
Het mogen dan wel veel intikkertjes en penalties zijn, 161 doelpunten in 296 wedstrijden en in oranje 1 op 2 zijn toch duidelijk cijfers. Als je geen goede voetballer zou zijn zou je dit nooit bereiken. Dan ben je wel degelijk een wereldspeler
Dat zegt genoeg over RvN. HIj kan geen normaal doelpunt maken. En die 1e goal tegen finland. Hij miste de bal geheel. En de bal kwam met heel veel mazzel in het doel. En zo maakte hij er nog 100. En daarnaast hij kan geen eigen actie maken. Op 1 of 2 doelpunten na. Dan ben je geen werld spits. Kijk Ronaldo, Romario, Batistuta dat zijn cq waren wereld spitsen Zij hebben niet 60 kansen nodig om een goal te maken. Kluivert hoort daar ook tussen. Bij de wereld spitsen. En waarom. Om zijn balbeheersing kan een wedstrijd beslissen terwijl hij helemaal niet goed in zijn vel zit. Kan een pass geven en houd ook nog eens de bal vast. Kan een eigen actie maken.quote:Op donderdag 14 oktober 2004 23:15 schreef Nyluzzz het volgende:
zeker wel!! het is ook een kunst om maar altijd op de juiste plek te staan...daarbij RvN loopt zich elke wedstrijd kapot en is zeer balvast!quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 12:20 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat een gezeur. Ruud is gewoon een wereldspits. Oke, hij is misschien niet de meest technische, maar instinctief is hij een van de beteren op de wereld.
Sorry?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 13:14 schreef fayakill het volgende:
RvN [...] is zeer balvast!
anders beargumenteer je even waarom je vind van niet, in plaats van quasi verbaasd proberen over te komenquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 14:59 schreef Leshy het volgende:
[..]
Sorry?
Omdat ik Van Nistelrooy wedstrijd na wedstrijd constant balverlies zie lijden, omver zie vallen zodra er een verdediger in zijn buurt komt, hem nog nooit een solo heb zien maken, en hij een afmaker pur sang is, en geen centraal aanspeelpunt die assists rondstrooit?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:30 schreef fayakill het volgende:
anders beargumenteer je even waarom je vind van niet, in plaats van quasi verbaasd proberen over te komen![]()
Kuijt vergelijken met Kluivert, dat is net alsof je Bergkamp vergelijkt met Berck Beelenkamp, hoe durf je ? Kuijt heeft wel goede dingen laten zien, maar dat is in de Mickey Mouse competitie tegen clubs als de Graafschap en Dundee United. Patrick heeft structureel laten zien dat hij de beste Nederlandse voetballer is op het hoogste niveau die beschikbaar is voor Oranje (Bergkamp wil niet meer).quote:Op woensdag 6 oktober 2004 11:11 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Dat is het nou juist, Kluivert heeft de afgelopen 3 jaar gewoon geen goed spel laten zien, dan is het logisch dat Van Basten niet over één nacht ijs gaat en gelijk weer Kluivert oproept zodra hij 3 wedstrijden in de basis staat. Robben en Kuijt daarentegen hebben de laatste jaren een uitstekende ontwikkeling in hun spel laten zien, logisch dat ze dan opgeroepen worden als er voor hun specifieke positie weinig kwalitatief goede concurentie is.
Ik ben het niet vaak met je eens BSB, maar ik kan je in dit geval alleen maar gelijk geven.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 06:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kuijt vergelijken met Kluivert, dat is net alsof je Bergkamp vergelijkt met Berck Beelenkamp, hoe durf je ? Kuijt heeft wel goede dingen laten zien, maar dat is in de Mickey Mouse competitie tegen clubs als de Graafschap en Dundee United. Patrick heeft structureel laten zien dat hij de beste Nederlandse voetballer is op het hoogste niveau die beschikbaar is voor Oranje (Bergkamp wil niet meer).
Als je de moeite had genomen het topic een beetje door te lezen was je niet met deze onzinnige opmerking gekomen. Ik ga er dan ook niet op in.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 06:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kuijt vergelijken met Kluivert, dat is net alsof je Bergkamp vergelijkt met Berck Beelenkamp, hoe durf je ? Kuijt heeft wel goede dingen laten zien, maar dat is in de Mickey Mouse competitie tegen clubs als de Graafschap en Dundee United. Patrick heeft structureel laten zien dat hij de beste Nederlandse voetballer is op het hoogste niveau die beschikbaar is voor Oranje (Bergkamp wil niet meer).
*zucht* kijk je wel eens naar wedstrijden van de premier league?quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 19:23 schreef Leshy het volgende: Omdat ik Van Nistelrooy wedstrijd na wedstrijd constant balverlies zie lijden, omver zie vallen zodra er een verdediger in zijn buurt komt, hem nog nooit een solo heb zien maken, en hij een afmaker pur sang is, en geen centraal aanspeelpunt die assists rondstrooit?
Ach, Inzaghi maakt ook wel eens wonderschone doelpunten. Zie:quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 13:32 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen het topic een beetje door te lezen was je niet met deze onzinnige opmerking gekomen. Ik ga er dan ook niet op in.
[..]
*zucht* kijk je wel eens naar wedstrijden van de premier league?
Wat raar dat heel Engeland hem nu juist prijst om zijn balvastheid en wat raar dat Ferguson hem mede daarom gehaald heeft. De vorige 2 seizoenen was het altijd Ruud die de ballen bij zich hield zodat de opkomende middenvelders Scholes en Keane aangespeeld konden worden. Dat maakte Man Utd. ook zo sterk. Daarnaast heeft hij zoveel andere kwaliteiten dat het echt grote onzin is om hem af te schilderen als simpele afmaker. De bewijzen daarvoor kun je overal downloaden, dus hou ik het er in dit Kluivert-topic maar hierbij: klik (naar beneden scrollen en op Streaming video - Ruud van Nistelrooy (1999, Ajax-PSV) klikken).
Dit gaat niet over de Premier League. Bij ManUnited is hij een grootheid, en terecht. In het Nederlands Elftal brengt hij vrij weinig extra's - alhoewel hij ontegenzeggelijk een enorm neusje voor de goal heeft, ook al zijn het de meest simpele intikkers.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 13:32 schreef Spideyman het volgende:
*zucht* kijk je wel eens naar wedstrijden van de premier league?
Je hoeft er niet op in te gaan. Ik weet dat het een stijl van je is om arrogant te doen als iemand het niet met je eens is. Maar hoe jij over Kluivert praat komt puur uit haat voort, dat kan niet anders, je bent totaal niet objectief. Je bent zelfs zo ridicuul dat je spelers als John en Kuijt beter vindt dan Kluivert die al jaren structureel heeft laten zien op hety hoogste niveau een hele goede voetballer te zijn. Een echte afmaker is hij nooit geweest, maar hij is wel onze beste scorende nummer 10.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 13:32 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Als je de moeite had genomen het topic een beetje door te lezen was je niet met deze onzinnige opmerking gekomen. Ik ga er dan ook niet op in.
[..]
Inderdaad, veel mensen die Kluivert afschrijven voor het NL elftal doen dat omdat ze persoonlijk iets tegen hem hebben. Maar dat is zo een kinderachtige instelling, want het gaat puur om voetbalkwaliteiten.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 13:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je hoeft er niet op in te gaan. Ik weet dat het een stijl van je is om arrogant te doen als iemand het niet met je eens is. Maar hoe jij over Kluivert praat komt puur uit haat voort, dat kan niet anders, je bent totaal niet objectief. Je bent zelfs zo ridicuul dat je spelers als John en Kuijt beter vindt dan Kluivert die al jaren structureel heeft laten zien op hety hoogste niveau een hele goede voetballer te zijn. Een echte afmaker is hij nooit geweest, maar hij is wel onze beste scorende nummer 10.
Ik ben het met je eens. Als het om voetbal gaat dan moet je naar hun voetbal kwaliteiten kijken en niet naar hun prive leven.quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 15:43 schreef fayakill het volgende:
[..]
Inderdaad, veel mensen die Kluivert afschrijven voor het NL elftal doen dat omdat ze persoonlijk iets tegen hem hebben. Maar dat is zo een kinderachtige instelling, want het gaat puur om voetbalkwaliteiten.
En het domste is nog wel om dan proberen vol te houden dat het een mindere speler is dan werkpaarden die net op internationale niveau komen kijken![]()
WTF hoeveel goals moet die jongen scoren, hoeveel hoogstandjes moet hij laten zien voordat mensen hem erkennen als een van de beste Nederlandse spitsen ooit...
Idem met Seedorf en Davids (hoevaak hoor je niet...ja hij slaat zijn vrouw oid: Dat is triest maar doet niets af aan zijn voetbal kwaliteiten)...ik weet niet of anderen dit is opgevallen, maar afgelopen woensdag waren er weer een paar gekken van het NL publiek die Davids uitfloten....
Soms vraag ik me af of het enkelen er gewoon om gaat een zo blank mogelijk elftal te hebben
Grappig, ik heb even gekeken wat Kluivert zoal gedaan heeft de afgelopen 3 jaar en dat gemiddelde is prima.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 11:06 schreef Spideyman het volgende:
![]()
En dit zijn... z'n eerste goaltjes in 3 jaar?
Dus waarom heb jij het nou steevast over de laatste 3 jaar? Balk in je ogen?quote:2001/02 Barcelona 33 18 Primera Division
2002/03 Barcelona 36 16 Primera Division
2003/04 Barcelona 21 8 Primera Division
Beetje overdreven inderdaad, maar hij is en blijft geen goalgetter. Het was dan ook vooral het spel van Kluivert dat mij de afgelopen 3 jaar totaal niet boeien. Naast De Teletoeters was het vooral zijn spel waar iedereen zich tijdens Oranjewedstrijden dood aan ergerde. En het lag natuurlijk noooooit aan hem, om je nog meer kapot aan te ergeren. Zelfde geldt voor zijn situatie in Barcelona, het is altijd de schuld van de pers of het publiek of z'n ploeggenotenquote:Op zondag 17 oktober 2004 18:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Grappig, ik heb even gekeken wat Kluivert zoal gedaan heeft de afgelopen 3 jaar en dat gemiddelde is prima.
Alleen z'n laatste seizoen was slecht, maar toen is ie ook flink geblesseerd geweest,
Whehe en wanneer ben jij dan ooit eerder de discussie aangegaan met Spideyman? Lekker verzinseltje van je (zoals gewoonlijk).quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 13:57 schreef BansheeBoy het volgende:
Je hoeft er niet op in te gaan. Ik weet dat het een stijl van je is om arrogant te doen als iemand het niet met je eens is.
Als je het topic echt had doorgelezen weet je dat je poep praat (zoals gewoonlijk)quote:Maar hoe jij over Kluivert praat komt puur uit haat voort, dat kan niet anders,
quote:je bent totaal niet objectief. Je bent zelfs zo ridicuul dat je spelers als John en Kuijt beter vindt dan Kluivert die al jaren structureel heeft laten zien op hety hoogste niveau een hele goede voetballer te zijn.
Persoonlijk vind ik Cruyff een betere nummer 10 14 laten we hem anders oproepen.quote:Een echte afmaker is hij nooit geweest, maar hij is wel onze beste scorende nummer 10.
quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:04 schreef sampoo het volgende:
Cruyff? Cruyff zou op zijn best in het huidige voetbal een sloom watje zijn die het tegen de meeste amateurs zou afleggen.
quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:04 schreef sampoo het volgende:
Cruyff? Cruyff zou op zijn best in het huidige voetbal een sloom watje zijn die het tegen de meeste amateurs zou afleggen. Laat staan nu hij bejaard is.![]()
.
ooo dat mag je niet zeggen!!!quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:04 schreef sampoo het volgende:
Cruyff? Cruyff zou op zijn best in het huidige voetbal een sloom watje zijn die het tegen de meeste amateurs zou afleggen. Laat staan nu hij bejaard is.![]()
Jij hebt duidelijk niet gezien wat Cruijf allemaal konquote:Op zondag 17 oktober 2004 19:04 schreef sampoo het volgende:
We hebben het over z'n vader Johan en zo oud is Jordi nou ook weer nietquote:Op zondag 17 oktober 2004 19:04 schreef sampoo het volgende:
Cruyff? Cruyff zou op zijn best in het huidige voetbal een sloom watje zijn die het tegen de meeste amateurs zou afleggen.
Ik kan ook mooie acties maken tegen mindere goden die mijn gebrek aan snelheid en conditie en in Cruyff geval kracht niet kunnen uitbuiten. Ik durf te wedden dat het huidige elftal van San Marino het Oranje van Cruyff heel lastig had gemaakt.quote:Op zondag 17 oktober 2004 19:37 schreef VoreG het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk niet gezien wat Cruijf allemaal kon.
Ja Ajax won twee van de EC-1 tegen Italianen die weten niet wat verdedigen is.quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:01 schreef sampoo het volgende:
[..]
Ik kan ook mooie acties maken tegen mindere goden die mijn gebrek aan snelheid en conditie en in Cruyff geval kracht niet kunnen uitbuiten.
Tjah het voetbal van vroeger stelt niks voor.... Nederland ten tijde van Cruyff stond aan de wereldtop, maar dat stelt ook niks voor......quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:01 schreef sampoo het volgende:
[..]
Ik kan ook mooie acties maken tegen mindere goden die mijn gebrek aan snelheid en conditie en in Cruyff geval kracht niet kunnen uitbuiten. Ik durf te wedden dat het huidige elftal van San Marino het Oranje van Cruyff heel lastig had gemaakt.
Nu ik erover nadenk zou San Marino het Oranje van vandaag ook heel lastig maken.Dit schiet niet op.
![]()
Precies.quote:Op zondag 17 oktober 2004 20:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja Ajax won twee van de EC-1 tegen Italianen die weten niet wat verdedigen is.
3 keer speler van het jaar in europa zegt niks destijds waren de tegenstanders idd bagger.
Pele beckenbauer etc zouden nu geen poot aan de grond krijgen.
Je bent nog steeds bezig zie ikquote:Op zondag 17 oktober 2004 18:41 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Beetje overdreven inderdaad, maar hij is en blijft geen goalgetter. Het was dan ook vooral het spel van Kluivert dat mij de afgelopen 3 jaar totaal niet boeien. Naast De Teletoeters was het vooral zijn spel waar iedereen zich tijdens Oranjewedstrijden dood aan ergerde. En het lag natuurlijk noooooit aan hem, om je nog meer kapot aan te ergeren. Zelfde geldt voor zijn situatie in Barcelona, het is altijd de schuld van de pers of het publiek of z'n ploeggenotenAls het even slecht gaat met die gast laat hij gelijk de pootjes hangen ipv karakter te tonen en dan maar te werken voor je team.
Het lijkt wel of hij er een missie van gemaakt heeftquote:Op maandag 18 oktober 2004 10:32 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Je bent nog steeds bezig zie ik
100% agree!!quote:Het feit dat de Oranje paupers zich aan Kluivert ergerden is idd moeilijk te ontkennen. Een relevantere vraag is waarom. Uit een groot aantal interviews over het waarom van de Kluivert haat is gebleken dat ze hem een lul vinden vanwege de affaires in izjn persoonlijke leven. Dat mag iedereen natuurlijk zelf weten, maar reken hem daar als voetballer niet op af; een groter zwaktebod is er niet. Komt nog bij dat hij een zelfbewuste jongen is, en daar houden de meeste calvinisten ook niet van.
Kortom: de haat tegen Kluivert is puur op persoonlijke grondfen gebaseerd, en niet op voetbalargumenten zoals zou moeten.
En daarna nog zeggen dat hij van verfijnde spelers houdquote:Op zondag 17 oktober 2004 19:04 schreef sampoo het volgende:
De realiteit doet niet af aan mijn voorkeuren. Kluivert en Seedorf zijn verfijnde spelers maar komen fysiek niet tekort. De Cruyff van de jaren 70 zou het gewoon niet redden in het huidige voetbal. Maar ik heb genoeg over de oude koeien gesproken.quote:Op maandag 18 oktober 2004 20:20 schreef Biels het volgende:
[..]
En daarna nog zeggen dat hij van verfijnde spelers houd :')
Met Makaay graag want Ruudje denkt veel te simpel en dan komt Kluivert's plannen vaak niet tot bloeien. Ruud is leuk om te hebben tegen de kleintjes en is ook niet meer dan een super Van Vossen maar je het inderdaad een "Bergkamp" nodig om het de groten lastig te maken.quote:Maar even ontopic, kluivert blijft natuurlijk technisch gezien veruit de beste spits die we momenteel voor Oranje hebben, maar daar is op dit moment weinig behoefte aan. Zijn rendement daalt omdat hij steeds meer veranderd in een nummer 10, hij verbergkampt zoals al eerder is gezegd.
Ik zeg, vd vaart eruit houden, sneijder eruit, kluivert erin samen met ruudje of makaay en 4-4-2,
quote:Ruud is leuk om te hebben tegen de kleintjes en is ook niet meer dan een super Van Vossen maar je het inderdaad een "Bergkamp" nodig om het de groten lastig te maken.
Het ligt nooit aan Kluivert, klopt. Het is altijd de schuld van iemand andersquote:Op maandag 18 oktober 2004 10:32 schreef aldostuta het volgende:
[..]
ik antwoord alweer
Het feit dat de Oranje paupers zich aan Kluivert ergerden is idd moeilijk te ontkennen. Een relevantere vraag is waarom. Uit een groot aantal interviews over het waarom van de Kluivert haat is gebleken dat ze hem een lul vinden vanwege de affaires in izjn persoonlijke leven. Dat mag iedereen natuurlijk zelf weten, maar reken hem daar als voetballer niet op af; een groter zwaktebod is er niet. Komt nog bij dat hij een zelfbewuste jongen is, en daar houden de meeste calvinisten ook niet van.
Kortom: de haat tegen Kluivert is puur op persoonlijke grondfen gebaseerd, en niet op voetbalargumenten zoals zou moeten.
Dat is tenminste een argument, is deze post van jou zie ik er geen eenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:47 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Het ligt nooit aan Kluivert, klopt. Het is altijd de schuld van iemand andersEn wanneer we door de argumenten heen zijn verplaatsen we de discussie naar de persoon Kluivert want daarom 'haat' 'iedereen' Kluivert
VUILNISMAN.....
Nee, hij heeft eindelijk het licht gezien en geeft toe dat hij fout zat.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 12:05 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat is tenminste een argument, is deze post van jou zie ik er geen een
Zijn ze op?
Al scoort een aap uit een gouden solo...quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:36 schreef Garlic_Sauce het volgende:
En dat ie een actie kan maken bewees ie wel met een weergaloze solo vanaf de middellijn bij manchester united (jaartje terug denk ik)
Die nooit goedgekeurd had mogen worden omdatie een elleboog gaf aan Legwinski in die actie...quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:36 schreef Garlic_Sauce het volgende:
En dat ie een actie kan maken bewees ie wel met een weergaloze solo vanaf de middellijn bij manchester united (jaartje terug denk ik)
Het enigste wat die lange kut moet doen is heel snel zijn poten breken en nooit meer op een voetbalveld actief zijn.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:52 schreef Garlic_Sauce het volgende:
dat ontkracht dan toch meteen die theorie van de nistelrooy haters
Ik heb het overquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:59 schreef Garlic_Sauce het volgende:
awww... da's niet lief dat je zo over kLUIvert spreekt. Ik ben ook geen fan van kLUIvert maar om nou meteen z'n poten te willen breken is wel wat dramatisch
Whehe dat was ff lekker makkelijk scoren dacht je he?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:38 schreef Chadi het volgende:
Dat is ook werkelijk de enige actie die hij ooit maakte en die hier herhaaldelijk wordt aangehaald.
tegen de graafschap jaquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:52 schreef Garlic_Sauce het volgende:
dat ontkracht dan toch meteen die theorie van de nistelrooy haters
wel gek dat van Nistelrooy WEL kan samenspelen met Luc Nilis (een voetballer pur sang) en niet met kLUIvert
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:03 schreef Garlic_Sauce het volgende:
kenmerkend voor het niveau van de gemiddelde kLUIvert liefhebber, jij staat zeker ook bij ADO op de tribune iedere week?
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
tegen de graafschap ja![]()
bedoel je hiermee dat Ruud bij iedere goal 4 man dolt of zo?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:11 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Whehe dat was ff lekker makkelijk scoren dacht je he?
Jammer dat het hiervoor over een heel andere solo van Van The Man ging. Speaking of which, welke briljante sologoals heeft Kluivert eigenlijk op zijn naam? En dan bedoel ik minstens 4 man + keeper uitspelen in 1 vloeiende actie. En toen bleef het stil.....
Het laatste seizoen van Kluivert bij Barcelona was helemaal niet slecht. Hoe komen mensen daar toch bij?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Zn jaren bij Barca waren op het laatste jaar na niet slecht hoor. Iedereen haalt telkens alleen zn laatste seizoen aan.
inderdaad met 123 goals voor Barca is hij daar nummer 5 aller tijden.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:18 schreef -Vaduz- het volgende:
Zn jaren bij Barca waren op het laatste jaar na niet slecht hoor. Iedereen haalt telkens alleen zn laatste seizoen aan.
En jij bent voor Den Bosch?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 13:56 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Het enigste wat die lange kut moet doen is heel snel zijn poten breken en nooit meer op een voetbalveld actief zijn.
Wat is dat record als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:28 schreef Radegast het volgende:
[..]
Het laatste seizoen van Kluivert bij Barcelona was helemaal niet slecht. Hoe komen mensen daar toch bij?
21 optredens (meerendeel invalbeurten), 8 doelpunten
Hij heeft zelfs nog een record gevestigd voor het seizoen 2003/2004 in de spaanse competitie.
jij zet zeker altijd eerst je verstand op nul voor je wat gaat roepenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:41 schreef Garlic_Sauce het volgende:
meest gewisselde speler allertijden in de spaanse competitie ofzo denk ik
Dat hoeft inderdaad niet want zijn verstand topt zo'n beetje bij nul zo blijkt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:47 schreef Chadi het volgende:
[..]
jij zet zeker altijd eerst je verstand op nul voor je wat gaat roepen
Minste speelminuten nodig per gemaakte goal.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat is dat record als ik vragen mag?
Pff scorebordjournalistiek, waren allemaal intikkertjes.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 17:41 schreef Radegast het volgende:
[..]
Minste speelminuten nodig per gemaakte goal.
Daarmee troefde hij Ronaldo af.
In tegenstelling tot Van Nistelrooyquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 17:44 schreef Spideyman het volgende:
Pff scorebordjournalistiek, waren allemaal intikkertjes.
Yup?quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 14:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
En jij bent voor Den Bosch?
ik zit je te playen man. je bent geen partij voor me.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 19:28 schreef Leshy het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Van Nistelrooy
Was mij al opgevallen inderdaad. Helaas loopt Spideyman voorop als het gaat om ridicule overdreven stellingen om zo zijn gelijk te bewijzen, vaak op zeer belachelijke wijze.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 01:29 schreef Gijserman het volgende:
Toch opmerkelijk dat de 2 grote Kluivert-haters hier zich alleen staande weten te houden door ontzettend te overdrijven of ontzettend kinderachtig te doen
Inderdaad, als ze nou gewoon eens toegeven dat ze Kluivert haten omdat ze hem een lul vinden. Op objectieve gronden wordt het namelijk moeilijk, en moeten ze zich steeds maar weer in die bochten draaien.........quote:Op woensdag 20 oktober 2004 01:29 schreef Gijserman het volgende:
Toch opmerkelijk dat de 2 grote Kluivert-haters hier zich alleen staande weten te houden door ontzettend te overdrijven of ontzettend kinderachtig te doen
Jaja, en van Nistelkutje scoort allemaal van die mooi uitgespeelde goals,quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 17:44 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Pff scorebordjournalistiek, waren allemaal intikkertjes.
Ik kan niks anders zeggen danquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:11 schreef Gijserman het volgende:
Even wat om te genieten:
http://www.gijserman.com/kluivert/kluivert.avi
Zelfs in zijn natste dromen nietquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:09 schreef Radegast het volgende:
Briljant.![]()
Maar dat kan Nistelrooij ook........in z'n dromen!
quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 12:11 schreef Gijserman het volgende:
Even wat om te genieten:
http://www.gijserman.com/kluivert/kluivert.avi
dit lukt RvN alleen maar als hij probeert die bal dood te leggenquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 17:09 schreef Radegast het volgende:
Briljant.![]()
Maar dat kan Nistelrooij ook........in z'n dromen!
Inderdaad, hij kwam niet in het stuk voor. Dat had echter meer te maken met Butt (eigenlijk het hele middenveld) die werkelijk elke bal in de voeten van de tegenstander speelde. En dat Kluivert, Bellamy en Shearer elkaar teveel in de weg liepen.quote:Op maandag 1 november 2004 09:57 schreef Showtime het volgende:
Echt te vet gewoon, voor het eerst dat ik zo vaak een assist heb herhaald. Iemand nog meer leuk materiaal van Kluivert?
Vond hem gisteren overigens niet echt opvallend spelen.
het was gewoon allemaal knudde daar voorin.quote:Op maandag 1 november 2004 12:02 schreef nikk het volgende:
[..]
Inderdaad, hij kwam niet in het stuk voor. Dat had echter meer te maken met Butt (eigenlijk het hele middenveld) die werkelijk elke bal in de voeten van de tegenstander speelde. En dat Kluivert, Bellamy en Shearer elkaar teveel in de weg liepen.
Kluivert werd dan ook terecht gewisseld in de 66ste minuut. Alhoewel Soennes ook Shearer naar de kant had kunnen halen...
Shearer heeft Kluivert wel een paar keer gevaarlijk weten te bereiken. Het jammere was wel dat het veelal buitenspel was. Wat je ook ziet is dat Kluivert duidelijk gewend is op een hoger niveau te spelen. Hij loopt vaak te snel de gaten in en verwacht dat anderen de opening ook zien.quote:Op maandag 1 november 2004 12:36 schreef Komakie het volgende:
[..]
het was gewoon allemaal knudde daar voorin.
De vervanger van Kluivert (die gast met die vage naam) heb ik ook niet gezien.
Kluivert speelde diepe spits en kreeg geen ballen omdat er geen openingen werden gecreeerd.
Ik vond ook vooral Shearer daar de schuldige van.
Bellamy probeerde het aan de zijkanten wel maar ik vind dat nou ook niet echt een wereldvoetballer. Hij kan leuk dribbelen aan de zijkant maar verder is het niet echt iets om onder de indruk van te raken...
quote:Op maandag 1 november 2004 12:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Shearer heeft Kluivert wel een paar keer gevaarlijk weten te bereiken. Het jammere was wel dat het veelal buitenspel was. Wat je ook ziet is dat Kluivert duidelijk gewend is op een hoger niveau te spelen. Hij loopt vaak te snel de gaten in en verwacht dat anderen de opening ook zien.
Je hebt de wedstrijd gezien?quote:Op maandag 1 november 2004 13:03 schreef Spideyman het volgende:
[..]
![]()
gister live 17:00 uur. hoezo?quote:Op maandag 1 november 2004 13:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Je hebt de wedstrijd gezien?
Dan heb je of een bril nodig of je kletst uit je nek. Je kon duidelijk zien dat de keren dat Kluivert werd aangespeeld het rijkelijk te laat was. Je zag hem keer op keer de diepte in duiken en dat de pass veel te laat kwam en onderschept werd.quote:Op maandag 1 november 2004 13:13 schreef Spideyman het volgende:
[..]
gister live 17:00 uur. hoezo?
quote:Op maandag 1 november 2004 13:18 schreef nikk het volgende:
[..]
Dan heb je of een bril nodig of je kletst uit je nek. Je kon duidelijk zien dat de keren dat Kluivert werd aangespeeld het rijkelijk te laat was. Je zag hem keer op keer de diepte in duiken en dat de pass veel te laat kwam en onderschept werd.
Dit probleem viel me ook al bij Barcelona in zijn laatste maanden toen hij als invaller speelde op. Kluivert is iemand die heel snel de gaten inloopt en constant scherp staat. Bij Barca werd hij daardoor ook vaak of te laat aangespeeld of niet begrepen. Misschien dat er beter gecommuniceerd moet worden waarin Kluivert beter kan aangeven dat hij constant de diepte in wilt worden aangespeeld als er ergens een opening is. Als je zijn spel goed begrijpt als medespeler en hem op de juiste momenten weet te bereiken denk ik dat hij aan de lopende band kansen alleen voor de keeper kan creeren. En wie heeft ook dat inzicht alleen is in dit geval de aangever????? Precies, Bergkamp! Let maar eens op bij Arsenal, die gast geeft constant steekpasjes op de spitsen. Bergkamp en Kluivert samen dat is vuurwerk zeg ik je!quote:Op maandag 1 november 2004 12:59 schreef nikk het volgende:
Hij loopt vaak te snel de gaten in en verwacht dat anderen de opening ook zien.
Kijk, jij snapt het!quote:Op maandag 1 november 2004 13:49 schreef Showtime het volgende:
[..]
Dit probleem viel me ook al bij Barcelona in zijn laatste maanden toen hij als invaller speelde op. Kluivert is iemand die heel snel de gaten inloopt en constant scherp staat. Bij Barca werd hij daardoor ook vaak of te laat aangespeeld of niet begrepen. Misschien dat er beter gecommuniceerd moet worden waarin Kluivert beter kan aangeven dat hij constant de diepte in wilt worden aangespeeld als er ergens een opening is. Als je zijn spel goed begrijpt als medespeler en hem op de juiste momenten weet te bereiken denk ik dat hij aan de lopende band kansen alleen voor de keeper kan creeren. En wie heeft ook dat inzicht alleen is in dit geval de aangever????? Precies, Bergkamp! Let maar eens op bij Arsenal, die gast geeft constant steekpasjes op de spitsen. Bergkamp en Kluivert samen dat is vuurwerk zeg ik je!Zoals Bergkamp bij Arsenal speelt en Kluivert bij Barca en nu bij Newcastle, zou je bijna denken dat ze voor elkaar op het voetbalveld zijn gemaakt. Kan me haast geen beter spitsen duo voorstellen dat op voorhand al op elkaar ingespeeld lijkt als je hun spel met elkaar vergelijkt.
quote:Op maandag 1 november 2004 13:49 schreef Showtime het volgende:
[..]
Dit probleem viel me ook al bij Barcelona in zijn laatste maanden toen hij als invaller speelde op. Kluivert is iemand die heel snel de gaten inloopt en constant scherp staat. Bij Barca werd hij daardoor ook vaak of te laat aangespeeld of niet begrepen. Misschien dat er beter gecommuniceerd moet worden waarin Kluivert beter kan aangeven dat hij constant de diepte in wilt worden aangespeeld als er ergens een opening is. Als je zijn spel goed begrijpt als medespeler en hem op de juiste momenten weet te bereiken denk ik dat hij aan de lopende band kansen alleen voor de keeper kan creeren. En wie heeft ook dat inzicht alleen is in dit geval de aangever????? Precies, Bergkamp! Let maar eens op bij Arsenal, die gast geeft constant steekpasjes op de spitsen. Bergkamp en Kluivert samen dat is vuurwerk zeg ik je!Zoals Bergkamp bij Arsenal speelt en Kluivert bij Barca en nu bij Newcastle, zou je bijna denken dat ze voor elkaar op het voetbalveld zijn gemaakt. Kan me haast geen beter spitsen duo voorstellen dat op voorhand al op elkaar ingespeeld lijkt als je hun spel met elkaar vergelijkt.
Ja het ligt aaaaaaaaaaaaaaaltijd aan kluivert. Hij kan niks en heeft de laatste 3 jaar niks gepresteerdquote:Op maandag 1 november 2004 13:39 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Het ligt idd nooooooooit aan Kluivert. Alle andere voetballers kunnen gewoon niet in teamverband spelen![]()
Helemaal mee eens!quote:Op maandag 1 november 2004 13:49 schreef Showtime het volgende:
[..]
wk '98 en ek '00quote:Op maandag 1 november 2004 13:49 schreef Showtime het volgende:
[..]
WK '98, wat een wereldgoal was dat van Bergkamp in de halve finale tegen Argentinie. In de halve finale tegen Brazilie had Nederland ook recht op winst. Jammer dat Phillip Cocu en Ronald de Boer het penalty syndroom in Nederland intact hielden.quote:Op maandag 1 november 2004 16:30 schreef ASSpirine het volgende:
wk '98 en ek '00![]()
wat een spitsenduo was dat
In theorie.quote:Op maandag 1 november 2004 13:49 schreef Showtime het volgende:
[..]
Kijk je wordt al wat realistischerquote:Op maandag 1 november 2004 14:27 schreef Gijserman het volgende:
[..]
Ja het ligt aaaaaaaaaaaaaaaltijd aan kluivert. Hij kan niks en heeft de laatste 3 jaar niks gepresteerd![]()
In praktijk.quote:Op maandag 1 november 2004 17:56 schreef Spideyman het volgende:
[..]
In theorie.
Het verleden heeft uitgewezen dat het duo nooit echt lekker met elkaar gevoetbald heeft, dat heeft iedereen kunnen zien en is uitgebreid in de pers uitgementen. Kluivert heeft eigenlijk nog nooit echt lekker samengewerkt met een andere spits, hij blijft maar onbegrepen. Aan wie zou dat dan liggen?
Makaay en v. Nistelrooij leken ook niet lekker samen te werken onder Advocaats twee spitsen systeem, zullen we ze meteen maar afschrijven dan.quote:
Topscorers Oranje aller tijden
Speler Goals
1. Patrick Kluivert * 40
2. Dennis Bergkamp 37
3. Faas Wilkes 35
4. Johan Cruijff 33
Abe Lenstra 33
6. Beb Bakhuys 28
7. Kick Smit 26
8. Marco van Basten 24
9. Ruud van Nistelrooy * 20
10. Leen Vente 19
11. Marc Overmars 17
John Bosman 17
Mannes Francken 17
Ruud Gullit 17
Tonny van der Linden 17
Johan Neeskens 17
Wim Tap 17
18. Jan Thomée 16
19. Noud van Melis 15
20. Pierre van Hooijdonk* 14
Wout Buitenweg 14
Ronald Koeman 14
Rob Rensenbrink 14
24. Frank de Boer 13
Ronald de Boer 13
Wim Lagendaal 13
Dat dacht iedereen zoveel jaar terug ook, maar dat vuurwerk is er nooit geweest. Gewoonweg geen chemie. Dat is trouwens algemeen bekend geweest.quote:Op maandag 1 november 2004 18:21 schreef Showtime het volgende:
[..]
In praktijk.
[..]
Makaay en v. Nistelrooij leken ook niet lekker samen te werken onder Advocaats twee spitsen systeem, zullen we ze meteen maar afschrijven dan.
Kluivert als diepe spits en Bergkamp als aangever, in hun huidige vorm en inzicht is dat vuurwerk wat ik je brom.
Aan het begin zijn ze inderdaad kapot geschreven als koppel. Maar op een gegeven moment begon het hartstikke goed te lopen omdat ze constant het vertrouwen bleven krijgen. Met name Berkamp lag op een gegeven moment lange tijd onder vuur. Maar toen het eenmaal draaide spatte het vuurwerk wel degelijk er vanaf. Jammer dat het geen WK of EK titel had opgeleverd maar 2x een uitschakeling in de halve finale door penalty's.quote:Op maandag 1 november 2004 18:40 schreef Spideyman het volgende:
Dat dacht iedereen zoveel jaar terug ook, maar dat vuurwerk is er nooit geweest. Gewoonweg geen chemie. Dat is trouwens algemeen bekend geweest.
quote:Op maandag 1 november 2004 20:09 schreef nikk het volgende:
Bergkamp/Kluivert was een koningskoppel. Er werd (veel) gescoord, er was flair en het spel was gewoon goed. Daarnaast, het was een koppel dat niet alleen elkaar wist te vinden, maar ook het hele elftal beter liet draaien. Ze waren beiden in staat een bal vast te houden, een actie te maken en de assist te geven.
Nu jij nog!quote:Op maandag 1 november 2004 17:57 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Kijk je wordt al wat realistischer![]()
Mwah, daar is zo ongeveer een heel topic over volgeluld...quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:05 schreef tupacravik het volgende:
...
Waar ik me ook aan erger is dat er bijna niks word gezegt over de actie van RvN tegen arsenal. Dat is toch niet normaal dat je zo je tegenstander uit de wedstrijd wil hebben. Ik vind daarnaast de straf ook veelste laag. Er zouden voor dat soort acties zwaardere straffen moeten komen. En dan niet alleen nationaal maar ook international.
Nog iemand met verstand van voetbal!quote:LONDEN - De voorzitter van Newcastle United begrijpt niet waarom bondscoach Marco van Basten Patrick Kluivert niet opneemt in zijn selectie van het Nederlands elftal. De aanvaller van de Engelse ploeg is voor Oranje nog niet in actie gekomen tijdens de kwalificatiewedstrijden voor het WK in 2006.
"Gezien zijn optreden sinds zijn komst naar St James' Park kunnen wij bij Newcastle United niet begrijpen dat Holland Patrick Kluivert negeert", aldus preses Freddy Shepherd in de Newcastle Chronicle. "Het is niet aan ons om te zeggen wie Holland moet selecteren, maar volgens mij is Van Basten het in ieder geval aan Kluivert verplicht hier naar toe te komen om Kluivert in het zwart en witte shirt te zien spelen."
Wereldklasse
Kluivert, die in het begin van het seizoen geen basisplaats had, maakte woensdag weer indruk op Shepherd in het duel met Norwich City om de League Cup. "Zijn spel in de eerste helft was niet anders dan wereldklasse. Na de pauze was hij op, maar dat was niet verrassend omdat hij voor de wedstrijd naar het ziekenhuis moest om een kies te laten verwijderen."
Kluivert speelt zondag met Newcastle United in de Premier League tegen Bolton.
Wat ik bedoel is niet alleen op forms maar ook op tv. Het word 1 keer getoont en dat is alles. Bij het NL 11tal scoorde RvN wat een prachtige goal terwijl het een simple intiker was. Sorry hoor daar heb ik geen woorden voor over.quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:06 schreef Suijk het volgende:
[..]
Mwah, daar is zo ongeveer een heel topic over volgeluld...
Litmanenquote:Op maandag 1 november 2004 23:08 schreef Chadi het volgende:
Verder had je natuurlijk ook bij ajax altijd goede voetballers met inzicht achter Kluivert op de nummer 10 of op de 4 die zo'n pass makkelijk konden geven.
heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 13 november 2004 13:36 schreef Apekoek het volgende:
Kluivert komt voorlopig helaas niet meer in oranjenadat van basten en kluivert een verbaal gevecht over hebben gehad een tijdje terug.
Kluivert boos op Van Bastenquote:Op zaterdag 13 november 2004 13:41 schreef The_Hives het volgende:
[..]
heb ik iets gemist?
Dát ligt aan de manier waarop hij gebruikt wordt. Tegen Andorra stond ie na een paar minuten weer rechtsbuiten te voetballen. Daar zou Patje ook niet uit de verf komen.quote:Op zondag 21 november 2004 12:24 schreef popolon het volgende:
Moet er weer bij hoor, ten koste van Makaay die toch maar niet uit de verf komt in oranje.
Ruud gelukkig wel.......quote:Op zondag 21 november 2004 12:24 schreef popolon het volgende:
Moet er weer bij hoor, ten koste van Makaay die toch maar niet uit de verf komt in oranje.
De laatste tijd tikt hij er redelijk wat in inderdaad.quote:Op zondag 21 november 2004 17:51 schreef methodmich het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar Ruud scoort gewoon veel de laatste tijd bij Oranje.
Daar is niks van waar, ten tijde van het ek2000 stonden ze bekend als koningskoppel. Je moet niet zo zwetsen..quote:Op maandag 1 november 2004 18:40 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Dat dacht iedereen zoveel jaar terug ook, maar dat vuurwerk is er nooit geweest. Gewoonweg geen chemie. Dat is trouwens algemeen bekend geweest.
En over die goals, qua doelpunten/wedstrijden zijn zowel Bergkamp (iets minder) en Kluivert (iets meer) gemiddelde spitsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |