abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22308490
quote:
'Bijna 40 procent van de stations dreigt te verdwijnen'

Uitgegeven: 30 september 2004 15:10
Laatst gewijzigd: 30 september 2004 15:13
UTRECHT - De nota mobiliteit schept onzekerheid over het voortbestaan van vele stations en spoorlijnen. Ongeveer 40 procent van de stations dreigt te verdwijnen. "Voor de lijnen met de minste reizigers gaat men de komende jaren studeren op bezuiniging of vervanging door bussen", aldus reizigersvereniging Rover donderdag.

De overheid moet volgens de belangenorganisatie sterker inzetten op het openbaar vervoer. Een goed ontwikkeld OV is absoluut onmisbaar voor het functioneren van steden, stelt Rover.


Het ministerie van Verkeer en Waterstaat ziet het openbaar vervoer echter vooral als een overloopbekken voor de drukte tijdens de spits. "Voor de rest is het vooral een kostenpost", liet Rover weten.

De overheid investeert volgens Rover te weinig in nieuw spoor. Bovendien kan de trein steeds moeilijker tegen de auto opboksen, omdat het treinkaartje vergeleken met autorijden steeds duurder wordt.
Wat is dit nu weer voor een kolder? Dat betekent dus dat ze zo'n beetje alle stoptreinen willen vervangen door bussen? Kansloos om er alleen al over na te denken!
  donderdag 30 september 2004 @ 15:23:28 #2
82458 jjdg
JanJaap de gekste
pi_22308561
Zolang je maar komt waar je wilt, toch?
pi_22308841
Boeie, laat ze maar meer wegen aanleggen en het autorijden goedkoper maken.
Satan Stole My Teddybear
pi_22309060
Lang leven het broeikas effect
  donderdag 30 september 2004 @ 15:47:29 #5
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_22309097
40% minder kans dat ze niet op tijd rijden
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_22309123
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat is dit nu weer voor een kolder? Dat betekent dus dat ze zo'n beetje alle stoptreinen willen vervangen door bussen? Kansloos om er alleen al over na te denken!
De trein moet doen waar ze goed in is, snel vervoer over een relatief lange afstand. Voor stoptreinen is de trein vrij ongeschikt in mijn ogen, vanwege het stoppen bij iedere halte en een lang optrektijd kan de trein op de korte lijnen moeilijk tegen de bus op. In zekere zin ben ik het dus hier wel mee eens. Alleen is voor mij de vraag hoe de minister er over denkt om het aanbod op de intercity lijnen te handhaven.
pi_22309151
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:46 schreef brtausi het volgende:
Lang leven het broeikas effect
Gelukkig maar inderdaad, anders zou het gemiddeld -30 zijn geweest op aarde, en dan had de mensheid gegarandeerd nooit bestaan.
pi_22309506
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:48 schreef Steijn het volgende:

[..]

De trein moet doen waar ze goed in is, snel vervoer over een relatief lange afstand. Voor stoptreinen is de trein vrij ongeschikt in mijn ogen, vanwege het stoppen bij iedere halte en een lang optrektijd kan de trein op de korte lijnen moeilijk tegen de bus op. In zekere zin ben ik het dus hier wel mee eens. Alleen is voor mij de vraag hoe de minister er over denkt om het aanbod op de intercity lijnen te handhaven.
Ik denk aan meer spoor zodat Intercity's nooit meer opgehouden kunnen worden door stoptreinen want dat is vaak de oorzaak van vertragingen. Maar het belangrijkste is dat de prijzen van het treinen omlaag moet zodat de mensen uit de dorpen en kleine steden een beter alternatief hebben dan de auto. Want meer wegen, daar wordt het fileprobleem nooit alleen mee opgelost.
pi_22311751
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:48 schreef Steijn het volgende:
De trein moet doen waar ze goed in is, snel vervoer over een relatief lange afstand. Voor stoptreinen is de trein vrij ongeschikt in mijn ogen, vanwege het stoppen bij iedere halte en een lang optrektijd kan de trein op de korte lijnen moeilijk tegen de bus op. In zekere zin ben ik het dus hier wel mee eens. Alleen is voor mij de vraag hoe de minister er over denkt om het aanbod op de intercity lijnen te handhaven.
Sommige plaatsen in en rond de grote steden zijn aanzienlijk beter bereikbaar per (stop)trein dan per auto(bus). Die stations wil je zeker handhaven. Op veel plattelandstrajecten kan een bus inderdaad net zo snel rijden als een stoptrein.

OV mag dan duur zijn, maar het is maar een vijfde van wat ik kwijt zou zijn aan alleen parkeerkosten (ALS er parkeerruimte is) als ik met de auto naar mijn werk zou gaan.
Write a wise saying and your name will live forever
pi_22312978
Twee, nee drie woorden: VVD, vrije marktwerking...
(Goh, ik zou haast zweren dat het de tweede keer is deze week dat ik dit typ)
pi_22313065
quote:
Op donderdag 30 september 2004 17:42 schreef afzuiginrichting het volgende:
Sommige plaatsen in en rond de grote steden zijn aanzienlijk beter bereikbaar per (stop)trein dan per auto(bus). Die stations wil je zeker handhaven.
Daar dacht ik ook aan maar ik heb niet getypt, maar ik ben het dus wat dat betreft met je eens. Volgens mij is bijvoorbeeld de stoptrein Den-Haag - Zoetermeer best handig.
quote:
OV mag dan duur zijn, maar het is maar een vijfde van wat ik kwijt zou zijn aan alleen parkeerkosten (ALS er parkeerruimte is) als ik met de auto naar mijn werk zou gaan.
De trein is inderdaad vaak het goedkoopst.
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:39 schreef dVTB het volgende:
Twee, nee drie woorden: VVD, vrije marktwerking...
(Goh, ik zou haast zweren dat het de tweede keer is deze week dat ik dit typ)
Wat heeft dat er mee te maken? Stoptreinlijntjes als Stavoren-Leeuwarden, Emmen-Zwolle, Almelo-Marieënberg kunnen prima door de bus worden opgevangen. Je moet af komen van de gedachte dat als er een rails ligt er een trein moet rijden.

Btw. Peijs is van het CDA.
pi_22313132
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:43 schreef Steijn het volgende:
Daar dacht ik ook aan maar ik heb niet getypt, maar ik ben het dus wat dat betreft met je eens. Volgens mij is bijvoorbeeld de stoptrein Den-Haag - Zoetermeer best handig.
Het is maar wat je handig vindt... Zoetermeer is een stad met meer dan 100.000 inwoners, maar als je er per trein heen wilt, moet je eerst naar Den Haag en dan met die slome stadslijn naar Zoetermeer. Kost je wel een half uur extra reistijd.

Het zou veel beter zijn wanneer de intercity van Den Haag naar Utrecht gewoon stopte in Zoetermeer. De intercity stopt namelijk ook in steden met een vergelijkbare omvang, zoals Zwolle.
pi_22313324
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:43 schreef Steijn het volgende:
Stoptreinlijntjes als Stavoren-Leeuwarden, Emmen-Zwolle, Almelo-Mariënberg kunnen prima door de bus worden opgevangen. Je moet af komen van de gedachte dat als er een rails ligt er een trein moet rijden. Btw. Peijs is van het CDA.
Ik zie dat toch echt anders: Je moet af van de gedachte dat openbaar vervoer kostendekkend (of erger: winstgevend) moet zijn. De inwoner van Hardenberg moet een volwaardig alternatief hebben, om hem ervan te weerhouden om met de auto naar zijn werk in Zwolle te gaan. Heb je enig idee hoe lang de reistijd per bus is?! Ooit de bus gepakt van Zwolle naar Coevorden?

Leuk voor Peijs dat ze van het CDA is, maar met mijn opmerking wilde ik duidelijk maken dat het opheffen van onrendabele spoorlijnen echt weer zo'n marktwerking-reactie is; typisch VVD-beleid. Openbaar vervoer zou dienstverlening moeten zijn, gerund door een nutsbedrijf in plaats van een onderneming. Maar dat is het allang niet meer. De burger heeft geen keuze meer en wordt de auto in gedwongen. Dan straks nog lekker het rekeningrijden invoeren en MELKEN MAAR.
pi_22314306
Waarom hebben ze dan een half jaar geleden een nieuw station gebouwd: Utrecht Terwijde.

pi_22314742
quote:
Op donderdag 30 september 2004 19:36 schreef pberends het volgende:
Waarom hebben ze dan een half jaar geleden een nieuw station gebouwd: Utrecht Terwijde.

Misschien dat ze dat station niet opheffen.
pi_22314867
quote:
Op donderdag 30 september 2004 19:51 schreef Steijn het volgende:

[..]

Misschien dat ze dat station niet opheffen.
Bij Vleuten (die net zo klein is) stappen er 10 keer zoveel mensen uit dan bij dat station...
  donderdag 30 september 2004 @ 19:57:09 #17
81237 releaze
best of both worlds
pi_22314869
van mij mogen ze overal trams en metros neermikken. ik hou het net 5 minuten uit in zo'n slingerbus, gadverdamme. en als ie dan helemaal propvol zit... bah.

maar goed, we te begrijpen natuurlijk
  donderdag 30 september 2004 @ 20:00:29 #18
81237 releaze
best of both worlds
pi_22314950
terwijde is een noodstationnetje voor leidsche rijn..
pi_22315646
quote:
Op donderdag 30 september 2004 19:36 schreef pberends het volgende:
Waarom hebben ze dan een half jaar geleden een nieuw station gebouwd: Utrecht Terwijde.

Net zoals Tilburg-Reeshof... Om die reden kun je sowieso al niet alle stoptreinen opheffen.
pi_22315736
Tot nooit Grou-Jirnsum
pi_22315771
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:43 schreef Steijn het volgende:
Almelo-Marieënberg kunnen prima door de bus worden opgevangen.
right, ipv een rit van 7 min een rit van 20 min \o/
paar verkeerslichten tegen en daar gaat je aansluiting \o/
En tijdens de spits passen al die mensen niet eens in 1 bus
verheug me er nu al op

Laat ze maar wat treinen in het westen schrappen
pi_22322363
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:47 schreef dVTB het volgende:

[..]

...
Het zou veel beter zijn wanneer de intercity van Den Haag naar Utrecht gewoon stopte in Zoetermeer. De intercity stopt namelijk ook in steden met een vergelijkbare omvang, zoals Zwolle.
dat doet het toch ook, 2 intercity's per uur, en als je uitstapt en overloopt kan je evt, met de Sprinter verder in Zoetermeer, er is idd ook een intercity op de lijn Utrecht-Den Haag die niet stopt in Zoetermeer
pi_22322471
maar ik dacht dat de NS zinspeelt op een nieuw spoorrijsysteem, meer metroachtig en treinen die elk een station overslaat, behalve dan de intercity's die gehandhaafd blijven, om de doorstroming te verbeteren daar het aantal treinreizigers naar verwachting gaat stijgen?

lijkt mij dat schrappen van diensten er niet bij hoort, tenzij in dunbevolkte gebieden, wat weer ten koste gaat van de bereikbaarheid...
pi_22322590
quote:
Op donderdag 30 september 2004 20:30 schreef Hymn het volgende:
right, ipv een rit van 7 min een rit van 20 min \o/
paar verkeerslichten tegen en daar gaat je aansluiting \o/
Dat is bij een vertraagde trein ook het geval. Bovendien ligt er in Almelo een zeer geavanceerd busgeleidingssysteem zodat de stoplichten goed op de bus zijn afgestemd.
quote:
En tijdens de spits passen al die mensen niet eens in 1 bus
verheug me er nu al op
Er zijn 52 zitplaatsen in die trein. Dat haalt een flinke bus ook.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 00:29:13 #26
19902 Hymn
CG Artist
pi_22322631
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:26 schreef Steijn het volgende:

[..]

Dat is bij een vertraagde trein ook het geval. Bovendien ligt er in Almelo een zeer geavanceerd busgeleidingssysteem zodat de stoplichten goed op de bus zijn afgestemd.
[..]

Er zijn 52 zitplaatsen in die trein. Dat haalt een flinke bus ook.
behalve in de spits, want dan rijden er 2 treinstellen, wil jij 2 bussen inzetten?
lekker efficient
En leuk dat er een geavanceerd busgeleidingssysteem in almelo ligt, maar de bus staat maximaal 5min in almelo. Dan kun je 5min goed doorrijden en dan houdt het op. oleej
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 00:30:31 #27
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_22322654
Geniaal idee. En in plaats van het openbaar vervoer verbeteren, kun je ook gewoon auto rijden nog duurder maken. Dan gaat het vast beter, logisch toch?

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_22322688
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:39 schreef dVTB het volgende:
Twee, nee drie woorden: VVD, vrije marktwerking...
(Goh, ik zou haast zweren dat het de tweede keer is deze week dat ik dit typ)
ja straks kan je van dorp naar dorp lopen als dit door gaat. geen ov buiten de randstad.

en dit kabinet wilde meer mensen in het OV krijgen en minde rmet eigen vervoer
pi_22322736
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:29 schreef Hymn het volgende:
behalve in de spits, want dan rijden er 2 treinstellen, wil jij 2 bussen inzetten?
lekker efficient
Wellicht wel ja, maar dan natuurlijk niet achter elkaar aanrijden maar vaker per uur. Dat is ook nog eens een grotere service richting de reiziger.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 00:38:44 #30
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_22322793
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:39 schreef dVTB het volgende:
Twee, nee drie woorden: VVD, vrije marktwerking...
(Goh, ik zou haast zweren dat het de tweede keer is deze week dat ik dit typ)
Yep, afstoten die hap...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 00:43:04 #31
19902 Hymn
CG Artist
pi_22322874
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:35 schreef Steijn het volgende:

[..]

Wellicht wel ja, maar dan natuurlijk niet achter elkaar aanrijden maar vaker per uur. Dat is ook nog eens een grotere service richting de reiziger.
Zullen ze nooit doen, een bus inzetten omdat de trein niet rijdt is vaak al teveel gevraagd.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 00:52:37 #32
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_22323048
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:57 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ik zie dat toch echt anders: Je moet af van de gedachte dat openbaar vervoer kostendekkend (of erger: winstgevend) moet zijn. De inwoner van Hardenberg moet een volwaardig alternatief hebben, om hem ervan te weerhouden om met de auto naar zijn werk in Zwolle te gaan. Heb je enig idee hoe lang de reistijd per bus is?! Ooit de bus gepakt van Zwolle naar Coevorden?

Leuk voor Peijs dat ze van het CDA is, maar met mijn opmerking wilde ik duidelijk maken dat het opheffen van onrendabele spoorlijnen echt weer zo'n marktwerking-reactie is; typisch VVD-beleid. Openbaar vervoer zou dienstverlening moeten zijn, gerund door een nutsbedrijf in plaats van een onderneming. Maar dat is het allang niet meer. De burger heeft geen keuze meer en wordt de auto in gedwongen. Dan straks nog lekker het rekeningrijden invoeren en MELKEN MAAR.
Wat betreft het OV ben ik het met je eens: daar marktwerking op loslaten is het domste wat ooit bedacht is. Men had vantevoren kunnen bedenken dat OV NOOIT rendabel kan worden, tenzij je de prijzen onbetaalbaar hoog legt. Tegelijkertijd moet het OV wel een alternatief voor de auto blijven... dat gaat dus nooit samen
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 00:56:03 #33
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_22323114
En laten we wel zijn: het blijft maar een overheidsnota... die wordt dus nooit volledig uitgevoerd. Zeker niet als er na de volgende verkiezingen weer een fatsoenlijk kabinet zit...
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_22323185
Mja, op fietsbare afstanden moeten mensen fietsen. Traject Geldrop-Eindhoven bijvoorbeeld. Zelfs de bus vind ik op dat soort trajecten alleen voor minder valide mensen. Mensen die niks mankeren moeten niet doen alsof ze dat wel doen.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22323298
dan gaan ze bijna allemaal met de auto ben ik bang, als ze met de trein niet meer kunnen, de meeste autoritten zijn ook met afstanden van 10 km of zoiets dacht ik, afstanden die ook met de fiets kunnen worden afgelegd, vooral woon-werkverkeer
pi_22323407
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:52 schreef JDude het volgende:
Wat betreft het OV ben ik het met je eens: daar marktwerking op loslaten is het domste wat ooit bedacht is. Men had vantevoren kunnen bedenken dat OV NOOIT rendabel kan worden, tenzij je de prijzen onbetaalbaar hoog legt. Tegelijkertijd moet het OV wel een alternatief voor de auto blijven... dat gaat dus nooit samen
Het OV is nu nog steeds dubbel dwars een goedkoper alternatief, zelfs na de toch wel forse prijsstijgingen van de laatste tijd. Ik weet zeker dat het nog wel wat duurder kan worden voordat men overstapt naar de auto.

Verder ben ik het niet met je eens dat marktwerking voor hogere prijzen zorgt, ik denk dat het juist de kosten in de hand houdt. Een overheidsmonopolist kan doen met het geld dat deze wil met als gevolg dat er weinig drang is om de efficientie te vergroten. Een marktspeler daarintegen moet trachtten een zo groot mogelijk efficientie te handhaven omdat dat de enige manier is om de kosten te drukken. Verder staat het je als overheid natuurlijk vrij om bepaalde, minder intensief gebruikte, lijnen te subsidieren zodat ook deze rendabel kunnen blijven.

Mag ik er overigens op wijzen dat het busvervoer al voor groot deel geprivatiseerd is. Je hebt Connexxion, Arriva, NoordNed, Syntus, GVB, RET enz. en die opereren allemaal in het openbare busvervoer.

[ Bericht 9% gewijzigd door Steijn op 01-10-2004 01:26:24 ]
pi_22323490
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:43 schreef Hymn het volgende:

[..]

Zullen ze nooit doen, een bus inzetten omdat de trein niet rijdt is vaak al teveel gevraagd.
Ach, dat kan natuurlijk geheel andere oorzaken hebben. Misschien ligt het wel aan een gebrekkige communicatie binnen Connexxion zelf. Ik denk dat, er gezien de hoge reisintensiteit zoals jij zelf aangeeft, zeker intresse bestaat om intensievere buslijn te exploiteren.
pi_22323535
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 01:06 schreef zakjapannertje het volgende:
dan gaan ze bijna allemaal met de auto ben ik bang, als ze met de trein niet meer kunnen, de meeste autoritten zijn ook met afstanden van 10 km of zoiets dacht ik, afstanden die ook met de fiets kunnen worden afgelegd, vooral woon-werkverkeer
Laat ze/ons maar in de file staan. Heb ik weinig medelijden mee. Ik fiets ook elke dag 6/7 km. en fiets zo de luie chauffeurs voorbij in Eindhoven.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 01:35:50 #39
19902 Hymn
CG Artist
pi_22323640
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 01:22 schreef Steijn het volgende:

[..]

Ach, dat kan natuurlijk geheel andere oorzaken hebben. Misschien ligt het wel aan een gebrekkige communicatie binnen Connexxion zelf. Ik denk dat, er gezien de hoge reisintensiteit zoals jij zelf aangeeft, zeker intresse bestaat om intensievere buslijn te exploiteren.
De reistijd van een bus van marienberg naar almelo is haast niet te doen.
Van almelo naar vriezenveen doet een bus al snel 15 min over, en dat is nog maar de eerste stop, dan moet het beestje nog langs 4 haltes.
Dan heb je minstens al 2 bussen nodig om eens per uur te kunnen rijden, als dat uberhaupt al haalbaar is.
Om nog maar niet te spreken over de gigantische vertragingen die je krijgt.

Dan lijkt mij een trein heel wat goedkoper en heel wat minder kwade klanten.
pi_22323665
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:19 schreef zakjapannertje het volgende:
maar ik dacht dat de NS zinspeelt op een nieuw spoorrijsysteem, meer metroachtig en treinen die elk een station overslaat, behalve dan de intercity's die gehandhaafd blijven, om de doorstroming te verbeteren daar het aantal treinreizigers naar verwachting gaat stijgen?
Ik ben zeer zeker voor dat systeem. En nu ik de nota Mobiliteit lees zie ik dat de minister ook op deze lijn inzet. Een goede ontwikkeling.

Treinen zijn geschikt zoals ik eerder gezegt heb meer geschikt voor de lange ritten zoals intercity's, ze kunnen grote hoeveelheden reizigers snel en comfortabel vervoeren. En stoptreinen zijn relatief traag vergeleken met de bus of de metro en kunnen maar een klein gebied beslaan met als gevolg dat veel reizigers die van het OV gebruik willen maken buiten de boot vallen. Voor de drukke kernen zie ik inderdaad de grootste mogelijkheden voor een metroverbinding.

Voor alle zeikerds op dit kabinet trouwens zou het goed zijn om deze nota eens te lezen of althans een samenvatting daarvan, dat geeft een veel genuanceerder beeld dan zo'n opgeklopt nieuwsbericht.
http://www.vananaarbeter.(...)ent/pdf_compleet.pdf
pi_22323705
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 01:35 schreef Hymn het volgende:
De reistijd van een bus van marienberg naar almelo is haast niet te doen.
Van almelo naar vriezenveen doet een bus al snel 15 min over, en dat is nog maar de eerste stop, dan moet het beestje nog langs 4 haltes.

Dan heb je minstens al 2 bussen nodig om eens per uur te kunnen rijden, als dat uberhaupt al haalbaar is.
Om nog maar niet te spreken over de gigantische vertragingen die je krijgt.

Dan lijkt mij een trein heel wat goedkoper en heel wat minder kwade klanten.
Je moet natuurlijk ook het hele OV systeem op de schop doen. Je kunt niet verwachten dat het huidige busnetwerk het ontbreken van deze treinverbinding ineens op kan vangen. Zou dat wel het geval zijn, dan zou dat betekenen dat het huidige netwerk inefficient is. Overigens noemde ik deze lijn gewoon als voorbeeld, ik noch jij hebben geen studie gedaan op deze casus en dus is het moeilijk om er zo van achter de PC een oordeel over te vellen.
pi_22323750
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 01:26 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Laat ze/ons maar in de file staan. Heb ik weinig medelijden mee. Ik fiets ook elke dag 6/7 km. en fiets zo de luie chauffeurs voorbij in Eindhoven.
Past ook mooi in het kader van de strijd tegen het overgewicht.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 01:46:31 #43
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_22323753
Ik wacht wel even af welke stations het betreft voordat ik ga zeuren
pi_22323778
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 01:46 schreef Tijn het volgende:
Ik wacht wel even af welke stations het betreft voordat ik ga zeuren
In de nota heb ik er in ieder geval niet veel over kunnen vinden. Maar ze zullen vast niet Den Haag CS ofzo schrappen.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 01:48:56 #45
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_22323784
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 01:48 schreef Steijn het volgende:

[..]

In de nota heb ik er in ieder geval niet veel over kunnen vinden. Maar ze zullen vast niet Den Haag CS ofzo schrappen.
Daarmee zou ik geen probleem hebben hoor
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 01:58:57 #46
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_22323881
Waarom moet openbaar vervoer eigenlijk rendabel zijn ??? Openbaar vervoer zou een service moeten zijn vanuit de overheid die iedereen ertoe in staat stelt zich te verplaatsen.

Nu de helft van de stations afschaffen en dan straks gaan ze staan klagen dat er teveel files zijn en niemand nog het openbaar vervoer neemt zeker ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_22323898
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 01:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waarom moet openbaar vervoer eigenlijk rendabel zijn ??? Openbaar vervoer zou een service moeten zijn vanuit de overheid die iedereen ertoe in staat stelt zich te verplaatsen.
Nou, er zou in ieder geval een afweging plaats moeten vinden tussen welk vervoer het minst onrendabel is.
quote:
Nu de helft van de stations afschaffen en dan straks gaan ze staan klagen dat er teveel files zijn en niemand nog het openbaar vervoer neemt zeker ?
Dat is onzin, als ik de nota zo even vluchtig heb doorgelezen zit er echt wel visie achter en is men zich er echt van bewust dat OV-treinverbindingen noodzaak zijn om Nederland mobiel te houden. Zij het in een andere vorm dan nu het geval is.
pi_22323940
goeie zaak, laat ze het geld stoppen in wegen!
pi_22323968
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 02:05 schreef KonnieKipke het volgende:
goeie zaak, laat ze het geld stoppen in wegen!
Wat een ondoordachte reactie. OV is juist effectief in de strijd tegen de files (zij het niet in zijn huidige vorm), kun jij lekker doorsjeezen met je Volvo.
pi_22323972
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 02:05 schreef KonnieKipke het volgende:
goeie zaak, laat ze het geld stoppen in wegen!
In betere flitspalen
pi_22324021
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 02:07 schreef Steijn het volgende:

[..]

Wat een ondoordachte reactie. OV is juist effectief in de strijd tegen de files (zij het niet in zijn huidige vorm), kun jij lekker doorsjeezen met je Volvo.
OV is irritant. Ik ben het best met je eens dat OV (en dan met name de trein of metro) een snel en handig vervoermiddel is om van stadscentrum naar stadscentrum te komen.. MAAR in de avonduren is het 10X niks. Daarbij irriteer ik me in Amsterdam aan kakkerlakken in de trams en metro's....

Nee, ik rijd liever auto... Hoewel ik de leuke dames in de trein soms mis
pi_22324022
quote:
Op donderdag 30 september 2004 19:36 schreef pberends het volgende:
Waarom hebben ze dan een half jaar geleden een nieuw station gebouwd: Utrecht Terwijde.

Nieuwe naam : Utrecht Terzijde.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 08:35:51 #53
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_22325178
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 01:14 schreef Steijn het volgende:
Verder ben ik het niet met je eens dat marktwerking voor hogere prijzen zorgt, ik denk dat het juist de kosten in de hand houdt. Een overheidsmonopolist kan doen met het geld dat deze wil met als gevolg dat er weinig drang is om de efficientie te vergroten. Een marktspeler daarintegen moet trachtten een zo groot mogelijk efficientie te handhaven omdat dat de enige manier is om de kosten te drukken. Verder staat het je als overheid natuurlijk vrij om bepaalde, minder intensief gebruikte, lijnen te subsidieren zodat ook deze rendabel kunnen blijven.
Dat was juist het mooie van het oude systeem: het OV bedrijf hoefde geen winst te maken, hoefde zich dus niet te richten op het drukken van de kosten, en kon zich dus beter richten op dienstverlening. Hogere kosten betekenden niet meteen hogere tarieven. Overigens komt nu nog steeds zo'n 50 tot 60% van de opbrengsten van de busvervoerders rechtstreeks van de overheid, tegenover zo'n 35% uit het NTS (Nationaal Tariefsysteem, de strippenkaarten en abo's).
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 08:40:54 #54
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22325218
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:39 schreef dVTB het volgende:
Twee, nee drie woorden: VVD, vrije marktwerking...
(Goh, ik zou haast zweren dat het de tweede keer is deze week dat ik dit typ)
Je hebt er wel patent op om bij de meest irrelevante topics de VVD en vrjie marktwerking erbij te halen. Het maakt niets uit dat je totaal niet weet waar je het over hebt, maar dat je pretendeert er verstand van te hebben door een standaardpost die je waarschijnlijk niet eens zelf hebt bedacht overal neer te plempen is een beetje vervelend.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 08:43:34 #55
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22325241
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:29 schreef Hymn het volgende:
Behalve in de spits, want dan rijden er 2 treinstellen, wil jij 2 bussen inzetten?
lekker efficient
Het zou me niet verbazen als twee bussen efficienter zijn. Enige idee wat een trein weegt en hoeveel energie het kost deze te acceleren?

Maar gezien je boude bewering zal je ongetwijfeld een stevige onderbouwing ervan hebben, toch?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 08:44:50 #56
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_22325250
Het afwaarderen van 40 % van de stations waarvan sommige nog splinternieuw zijn.
Dat is een behoorlijk drakonische maatregel, waar ik het niet mee eens ben.
- Hoe kom je dan nog met het vervoer van A naar B.
- Wie betaald de kosten van de afbraak van deze stations (de reiziger )
- Dienstregeling en aansluiting om van A naar B te komen wordt dan helemaal een chaos.
- Meer bussen op de weg, lees meer files.

De maatregel spant in mijn ogen het paard achter de wagen. Van het feitelijke probleem. Maak van de NS een waardig alternatief in plaats van mensen uit de trein te jagen.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 08:46:08 #57
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22325257
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:32 schreef Chadi het volgende:

[..]

ja straks kan je van dorp naar dorp lopen als dit door gaat. geen ov buiten de randstad.

en dit kabinet wilde meer mensen in het OV krijgen en minde rmet eigen vervoer
Precies dit kabinet heeft als doel de burger zo veel mogelijk te pesten. Het is maar goed dat de plannen van grote satan Zalm er niet door zijn gegaan. Anders moest je niet alleen van dorp tot dorp lopen, maar dit ook nog eens doen terwijl je een levensgroot houten kruis moest dragen en omringt werd door soldaten met zwepen en brandende toortsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaalhei op 01-10-2004 08:51:39 ]
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 08:46:58 #58
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22325263
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 00:52 schreef JDude het volgende:

[..]

Wat betreft het OV ben ik het met je eens: daar marktwerking op loslaten is het domste wat ooit bedacht is. Men had vantevoren kunnen bedenken dat OV NOOIT rendabel kan worden, tenzij je de prijzen onbetaalbaar hoog legt. Tegelijkertijd moet het OV wel een alternatief voor de auto blijven... dat gaat dus nooit samen
Wat een onzin. Je kent de prijzen van OV in de VS en Canada?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 08:49:06 #59
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22325282
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 01:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waarom moet openbaar vervoer eigenlijk rendabel zijn ??? Openbaar vervoer zou een service moeten zijn vanuit de overheid die iedereen ertoe in staat stelt zich te verplaatsen.
Waarom?

Anders gezegd:
quote:
Waarom moet voedselvoorziening eigenlijk rendabel zijn ??? Het leveren van voedsel aan de burger zou een service moeten zijn vanuit de overheid die iedereen ertoe in staat te eten.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 08:50:22 #60
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22325293
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 08:35 schreef JDude het volgende:

[..]

Dat was juist het mooie van het oude systeem: het OV bedrijf hoefde geen winst te maken, hoefde zich dus niet te richten op het drukken van de kosten, en kon zich dus beter richten op dienstverlening.
Ja, de dienstverlening van het OV is en was legendarisch.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22326430
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 08:49 schreef Kaalhei het volgende:
Waarom?

Anders gezegd:
[..]
Non-argument. Ik kan begrijpen dat je OV niet als publieke voorziening ziet. Hoewel mi stadsvervoer daar wel ondervalt, ook de gemeente heeft voordelen bij het weren van de auto uit de binnenstad.

Anders gezegd:
quote:
Waarom moeten hoogheemraadschappen eigenlijk rendabel zijn ??? Het waterbeheer van een streek zou een service moeten zijn vanuit de overheid voor iedereen die woont in die streek.
pi_22326529
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 08:50 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ja, de dienstverlening van het OV is en was legendarisch.
Nou ja, vroeger kwamen er nog mensen langs met gevulde koeken..
pi_22326568
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Nou ja, vroeger kwamen er nog mensen langs met gevulde koeken..
Is de railcatering dan nu helemaal afschaft?
pi_22326829
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:33 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Is de railcatering dan nu helemaal afschaft?
Ja, behalve in de internationale treinen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 10:59:35 #65
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22326967
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:24 schreef devzero het volgende:

[..]

Non-argument. Ik kan begrijpen dat je OV niet als publieke voorziening ziet. Hoewel mi stadsvervoer daar wel ondervalt, ook de gemeente heeft voordelen bij het weren van de auto uit de binnenstad.

Anders gezegd:
[..]
Omdat hier micro-rationaliteit niet tot macro-rationaliteit leidt. Prisoners dilemma
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22327461
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 08:40 schreef Kaalhei het volgende:
Je hebt er wel patent op om bij de meest irrelevante topics de VVD en vrjie marktwerking erbij te halen. Het maakt niets uit dat je totaal niet weet waar je het over hebt, maar dat je pretendeert er verstand van te hebben door een standaardpost die je waarschijnlijk niet eens zelf hebt bedacht overal neer te plempen is een beetje vervelend.
Ik heb 'm precies twee keer gebruikt en ik heb 'm ook nog helemaal zelf bedacht. Goed hè?

Of wil je soms ontkennen dat het een VVD-stokpaardje is dat concurrentie goed is voor de markt? Het zou er toch zo veel beter op worden wanneer de NS verzelfstandigde en concurrenten kreeg? Daardoor zouden de prijzen toch zo omlaag gaan? Daar zouden de consumenten toch van profiteren? Dat is toch wat de VVD bij zo'n beetje elke markt consequent roept?

De werkelijke situatie is echter dat de prijzen bij de NS de laatste jaren explosief zijn gestegen, terwijl de kwaliteit daar allesbehalve aanleiding voor is. En dat is heel zwak uitgedrukt. Verder dreigt nu een verschraling van de dienstverlening. Dat laatste woord zal ik nog even herhalen: dienst-ver-le-ning.
pi_22327496
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:59 schreef Kaalhei het volgende:
. Prisoners dilemma
Heb jij ook andere woordjes geleerd?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22327730
Zolang ze Amsterdam CS en Utrecht CS maar niet gaan sluiten.

Gekheid -> stokje

Heb wel vernomen dat men de intercitystatus van Heerlen wil ontnemen. Dat zou funest voor de regio zijn.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:12:12 #69
36088 Miss_User
back on track
pi_22328314
quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik denk aan meer spoor zodat Intercity's nooit meer opgehouden kunnen worden door stoptreinen want dat is vaak de oorzaak van vertragingen. Maar het belangrijkste is dat de prijzen van het treinen omlaag moet zodat de mensen uit de dorpen en kleine steden een beter alternatief hebben dan de auto. Want meer wegen, daar wordt het fileprobleem nooit alleen mee opgelost.
Meer spoor is niet gratis, weet je. Waarom ben je er zo tegen? Wat jij wilt bereiken kan prima met bussen. Voor het geld dat het kost om een stoptrein te laten rijden kun je meerdere bussen laten rijden, dus dan heb je een hogere frequentie dus een beter alternatief voor de auto.
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:17:21 #70
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_22328417
Ik snap niet dat iedereen zo makkelijk met bussen aan komt zetten. Alsof je met je treinkaartje in de bus kan.

Ik reis regelmatig van Hilversum naar Vlaardingen bijvoorbeeld, een ritje waarbij ik naast 1 intercity of sneltrein niet kan ontkomen aan 2 stoptreinen. Als dat niet meer zou kunnen en ik met de bus zou moeten, kost het me opeens flink meer geld. En tijd waarschijnlijk, want Hilversum <-> Utrecht doe ik nu in een kwartier en Rotterdam <-> Vlaardingen in 10 minuten. Dat zie ik een bus niet halen.
pi_22328457
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:48 schreef Steijn het volgende:

[..]

De trein moet doen waar ze goed in is, snel vervoer over een relatief lange afstand. Voor stoptreinen is de trein vrij ongeschikt in mijn ogen, vanwege het stoppen bij iedere halte en een lang optrektijd kan de trein op de korte lijnen moeilijk tegen de bus op. In zekere zin ben ik het dus hier wel mee eens. Alleen is voor mij de vraag hoe de minister er over denkt om het aanbod op de intercity lijnen te handhaven.
Ook op korte trajecten kan de trein erg efficiënt werken. Alleen al omdat de infrastructuur er al ligt. Er komen/ zijn treinen die snel op kunnen trekken. En een trein heeft veel minder last van verkeer onderweg dan een bus.
Het is wel het overwegen waard om voor de echte stoptrajecten de lightrail/ tram mogelijkheden eens goed te bekijken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_22328526
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 08:46 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Wat een onzin. Je kent de prijzen van OV in de VS en Canada?
Ik kijk liever naar de prijs in België .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:23:03 #73
36088 Miss_User
back on track
pi_22328544
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:17 schreef Tijn het volgende:
Ik snap niet dat iedereen zo makkelijk met bussen aan komt zetten. Alsof je met je treinkaartje in de bus kan.

Ik reis regelmatig van Hilversum naar Vlaardingen bijvoorbeeld, een ritje waarbij ik naast 1 intercity of sneltrein niet kan ontkomen aan 2 stoptreinen. Als dat niet meer zou kunnen en ik met de bus zou moeten, kost het me opeens flink meer geld. En tijd waarschijnlijk, want Hilversum <-> Utrecht doe ik nu in een kwartier en Rotterdam <-> Vlaardingen in 10 minuten. Dat zie ik een bus niet halen.
Er moeten natuurlijk een aantal zaken goed geregeld worden, zoals de geldigheid van het kaartje, vrije busbanen en een goede aansluiting. Dat het nu niet goed geregeld is wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_22328785
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:12 schreef Miss_User het volgende:

[..]

Meer spoor is niet gratis, weet je. Waarom ben je er zo tegen? Wat jij wilt bereiken kan prima met bussen. Voor het geld dat het kost om een stoptrein te laten rijden kun je meerdere bussen laten rijden, dus dan heb je een hogere frequentie dus een beter alternatief voor de auto.
Heb jij ooit wel eens in een bus gezeten? Dat is een vervoersmiddel om een paar minuten in te zitten en niet voor lange afstanden tussen kleine steden. Met bussen vererger je alleen het fileprobleem. Vertragingen los je daar ook niet mee op.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:35:18 #75
19902 Hymn
CG Artist
pi_22328802
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 08:43 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Het zou me niet verbazen als twee bussen efficienter zijn. Enige idee wat een trein weegt en hoeveel energie het kost deze te acceleren?

Maar gezien je boude bewering zal je ongetwijfeld een stevige onderbouwing ervan hebben, toch?
Ik zit praktisch elke dag in dat treintje, als de trein uitvalt zit ik dus, als er bussen in worden gezet voor de verandering, in een bus. Dat busje komt langs een lading ophaalbruggen, paar leuke knelpunten waar snel file's ontstaan en geen mooie busbaan.

Tijdens de spits staat de bus meer stil dan dat ie rijdt, en dat lijkt mij toch wel heeeel wat benzine kosten, plus je krijgt gegarandeerd gigantische vertragingen wat je snel klanten kost. Ik durf er geld op te leggen dat meer dan de helft van alle forensen de auto pakken. Je pakt er allemaal maar studentjes mee die dan wel met de bus moeten. Dan heb je de hele bus vol met studentjes met OV jaarkaarten zitten.

Lijkt me niet echt rendabel, jou wel?

Wat wel geld scheelt is dat de treinmachinist ook bus chauffeur is, dan hoef je iig geen nieuwe mensen aan te nemen
pi_22328837
Gaat het alleen om geld, of om meer? Het lijkt me toch wel aan je prioriteiten liggen.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:49:30 #77
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22329066
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:28 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Heb jij ook andere woordjes geleerd?
Als je weer eens niets inhoudelijks te melden hebt, dan ga je maar weer lekker spelen in SC.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:51:21 #78
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22329108
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:26 schreef dVTB het volgende:
Of wil je soms ontkennen dat het een VVD-stokpaardje is dat concurrentie goed is voor de markt? Het zou er toch zo veel beter op worden wanneer de NS verzelfstandigde en concurrenten kreeg? Daardoor zouden de prijzen toch zo omlaag gaan? Daar zouden de consumenten toch van profiteren? Dat is toch wat de VVD bij zo'n beetje elke markt consequent roept?
Nee, helemaal niet. Ik wil ook niet ontkennen dat Louis van Gaal 433 predikt als TD van Ajax. Lees: Wat heeft het hier mee te maken.
quote:
De werkelijke situatie is echter dat de prijzen bij de NS de laatste jaren explosief zijn gestegen, terwijl de kwaliteit daar allesbehalve aanleiding voor is. En dat is heel zwak uitgedrukt. Verder dreigt nu een verschraling van de dienstverlening. Dat laatste woord zal ik nog even herhalen: dienst-ver-le-ning.
Ja, en? Wat heeft dit met markten en VVD te maken?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:51:58 #79
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22329126
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heb wel vernomen dat men de intercitystatus van Heerlen wil ontnemen. Dat zou funest voor de regio zijn.
Nou, het sluiten van de mijnen zal erbij verbleken.

Wat zou er zo erg aan zijn?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:53:59 #80
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22329170
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:36 schreef Monidique het volgende:
Gaat het alleen om geld, of om meer? Het lijkt me toch wel aan je prioriteiten liggen.
Het gaat erom dat de maatschappij de bronnen optimaal aanwendt om zo de maatschappij de dienstverlening te geven waar ze om vraagt. Niet meer en niet minder.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22329207
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:51 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nou, het sluiten van de mijnen zal erbij verbleken.

Wat zou er zo erg aan zijn?
Een verarming voor de stad. Het is puur prestige zo'n station. Zeker als je een splinternieuw krijgt en er alleen maar stoptreinen stoppen. Het trekt ook niet bedrijven of mensen uit het noorden aan. Als het echt gebeurt moet je maar hopen dat er een sneltrein komt die alleen stopt in Geleen-Oost en als eindpunt Sittard heeft.
pi_22329222
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:51 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nou, het sluiten van de mijnen zal erbij verbleken.

Wat zou er zo erg aan zijn?
Het kan een argument zijn voor bedrijven om al of niet voor die stad te kiezen als vestigingslocatie.

Mijn vader moet geregeld voor z'n werk vanuit Meppel naar Heerlen. Wanneer dat veel lastiger wordt zal er toch een andere oplossing gekozen moeten worden (toch met de auto b.v.)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_22329240
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:53 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de maatschappij de bronnen optimaal aanwendt om zo de maatschappij de dienstverlening te geven waar ze om vraagt. Niet meer en niet minder.
Geld dus.

Maar het goedkoopste is niet altijd wat de bevolking altijd wil, lijkt mij, en daarom is het helemaal niet erg wanneer het minder effectief is, meer geld kost dus, als het een bepaalde comfort de mensen brengt.

Ik geloof best dat het rendabeler kan zijn om op bepaalde trajecten bussen in te zetten.
pi_22329506
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 02:01 schreef Steijn het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk ook het hele OV systeem op de schop doen. Je kunt niet verwachten dat het huidige busnetwerk het ontbreken van deze treinverbinding ineens op kan vangen. Zou dat wel het geval zijn, dan zou dat betekenen dat het huidige netwerk inefficient is. Overigens noemde ik deze lijn gewoon als voorbeeld, ik noch jij hebben geen studie gedaan op deze casus en dus is het moeilijk om er zo van achter de PC een oordeel over te vellen.
Ole en dan nog meer dan die 80 miljard uitgeven die al zijn besteed aan Verkeer en Waterstaat voor de komende jaren, terwijl je daar echt geen flikker mee op schiet, aangezien het aantal kilometers weg dat men aan gaat leggen niet eens rechtevenredig stijgt met het aantal auto's dat er tegen die verwachting zal zijn ?

Mensen denken te weinig na over alternatieven imho. Helaas is er voor mij geen nadenken aan; ik moet met de auto naar mn werk, aangezien ik die nodig heb voor mn werk. Maar er zijn zoveel mensen die toch een auto nemen, terwijl ze een bushalte om de hoek hebben, die ze bij een metro / trein station kan afzetten en dan op 2 minuten van het werk een metro / trein station hebben, waar de eerder genoemde trein / metro stopt die ze 's ochtends hebben genomen. En die mensen maar zeiken dat ze weer lang in de file hebben gestaan (en nee, deze mensen hebben geen auto van hun werk nodig en ja, ik heb ze dit ook al verteld, soms met succes ).

En DAT kan er imho bij mij niet in. Als ik de mogelijkheid had gehad om het OV te nemen naar mn werk, had ik dat absoluut gedaan.

[ Bericht 34% gewijzigd door pAin op 01-10-2004 13:18:05 ]
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:37:41 #85
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22330129
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het kan een argument zijn voor bedrijven om al of niet voor die stad te kiezen als vestigingslocatie.

Mijn vader moet geregeld voor z'n werk vanuit Meppel naar Heerlen. Wanneer dat veel lastiger wordt zal er toch een andere oplossing gekozen moeten worden (toch met de auto b.v.)
Klopt maar is evident dat de NS niet als taak heeft voor een goed vervoer te zorgen en niet steden een voorkeur boven andere te geven. Bovendien gaat hetgene dat het Heerlen kost ten goede van de rest van het land. We gaan er dus netto niets op achteruit.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:38:41 #86
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22330150
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Een verarming voor de stad. Het is puur prestige zo'n station. Zeker als je een splinternieuw krijgt en er alleen maar stoptreinen stoppen. Het trekt ook niet bedrijven of mensen uit het noorden aan. Als het echt gebeurt moet je maar hopen dat er een sneltrein komt die alleen stopt in Geleen-Oost en als eindpunt Sittard heeft.
Lullig voor de mensen die vaak naar Heerlen moeten, zoals ik. Maar het lijkt met niet gewenst als alle NLse treinreizigers moeten betalen voor de prestige van Heerlen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:44:28 #87
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22330268
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:57 schreef Monidique het volgende:
Geld dus.
Nee, het gaat om het gebruiken van bronnen, geld is slechts een (de eenvoudigste) indicator om appels met peren te vergelijken. Je verbrandt je aan een hete pan, niet aan 150 graden celsius en je wordt dronken van alcohol niet van een massapercentage.
quote:
Maar het goedkoopste is niet altijd wat de bevolking altijd wil, lijkt mij, en daarom is het helemaal niet erg wanneer het minder effectief is, meer geld kost dus, als het een bepaalde comfort de mensen brengt.
Je hebt een verkeerd beeld van efficiency. Efficiency is hetgene dat men wil op een wijze bieden zodat het het minste gebruik van bronnen (kennis, arbeid, energie, lucht, grond, etc.) maakt. Als ik fluwelen stoelen wil in de trein en ik kan kiezen tussen het aanbieden van die dienst op een efficiente of op een inefficiente wijze dan kies ik, en iedereen, voor de eerste.
quote:
Ik geloof best dat het rendabeler kan zijn om op bepaalde trajecten bussen in te zetten.
Dat denk ik ook, maar wat ik denk is niet relevant. Zestien miljoen mensen kunnen veel beter een beslissing maken voor hun situatie op dit moment dan een persoon ooit zou kunnen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:47:07 #88
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22330332
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:09 schreef pAin het volgende:
Ole en dan nog meer dan die 80 miljard uitgeven die al zijn besteed aan Verkeer en Waterstaat voor de komende jaren, terwijl je daar echt geen flikker mee op schiet, aangezien het aantal kilometers weg dat men aan gaat leggen niet eens rechtevenredig stijgt met het aantal auto's dat er tegen die verwachting zal zijn ?
Waarom zou dat relevant zijn?
quote:
Mensen denken te weinig na over alternatieven imho.
Nee, mensen zijn juist uitstekend in staat om voor zichzelf de juiste beslissing te nemen.
quote:
Helaas is er voor mij geen nadenken aan; ik moet met de auto naar mn werk, aangezien ik die nodig heb voor mn werk. Maar er zijn zoveel mensen die toch een auto nemen, terwijl ze een bushalte om de hoek hebben, die ze bij een metro / trein station kan afzetten en dan op 2 minuten van het werk een metro / trein station hebben, waar de eerder genoemde trein / metro stopt die ze 's ochtends hebben genomen. En die mensen maar zeiken dat ze weer lang in de file hebben gestaan (en nee, deze mensen hebben geen auto van hun werk nodig en ja, ik heb ze dit ook al verteld, soms met succes ).
Blijkbaar wegen er andere nadelen op aan het gebruik van het OV. Waarom laat je jij auto niet gewoon op het werk staan en neem je de bus naar je werk?
quote:
En DAT kan er imho bij mij niet in. Als ik de mogelijkheid had gehad om het OV te nemen naar mn werk, had ik dat absoluut gedaan.
De mogelijkheid is er altijd.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22330468
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:38 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Lullig voor de mensen die vaak naar Heerlen moeten, zoals ik. Maar het lijkt met niet gewenst als alle NLse treinreizigers moeten betalen voor de prestige van Heerlen.
Als het waar is dat men daarover denkt zou ik willen weten waarom. Zou het misschien zo kunnen zijn dat men in Maastricht 2 keer per uur een intercity naar Amsterdam wil laten vertrekken?
pi_22330611
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:47 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Waarom zou dat relevant zijn?[quote]

Lekker makkelijk om dat zeggen. Waarom geld (eigenlijk het geld van elke automobilist of sterker nog; van de beroepsbevolking) stoppen in iets wat eigenlijk een verloren zaak is?? Waarom 80 miljard ergens in stoppen, terwijl men weet dat de wegen toch wel zullen dichtslibben en waarom niet voor diezelfde periode 50 miljard uittrekken aan beter oplossingen voor het OV?? Het OV is imho nog geen verloren zaak, met meer bemoeienis van de overheid lukt het wel om bijvoorbeeld de vertragingen bij de NS te verkorten, dat is ook al weer gebleken (ja, men moet streven naar een vertragingspercentage van 0,0%, maar dat is niet te halen).

[quote]Nee, mensen zijn juist uitstekend in staat om voor zichzelf de juiste beslissing te nemen.
Daar gaat het niet om. Hoe vaak moet ik het gezeik aan horen dat men in de file heeft gestaan?? Zeg dan lekker niks, je weet dat je de auto neemt naar je werk (terwijl er een in mijn ogen beter alternatief is) en dat het gewoon (te) druk is op de Nederlandse wegen. Ik vind gewoon dat mensen de consequenties van hun eigen activiteiten moeten dragen; neem je de auto, kan je in de file staan.
quote:
Blijkbaar wegen er andere nadelen op aan het gebruik van het OV. Waarom laat je jij auto niet gewoon op het werk staan en neem je de bus naar je werk?
Ik rijd 3000 zakelijke kilometers de maand, daarom kan ik de auto niet laten staan. De plekken waar ik moet zijn, zijn niet te bereiken per OV.
quote:
De mogelijkheid is er altijd.
De mogelijkheid is er dus niet altijd.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:01:16 #91
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22330644
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Als het waar is dat men daarover denkt zou ik willen weten waarom. Zou het misschien zo kunnen zijn dat men in Maastricht 2 keer per uur een intercity naar Amsterdam wil laten vertrekken?
Nee, dat lijkt me onzinnig. Het lijkt me dat ze de Sittard en Maastricht IC stations maken, maar er kan ook iets anders gebeuren uiteraard.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:04:22 #92
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22330716
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:59 schreef pAin het volgende:
Daar gaat het niet om. Hoe vaak moet ik het gezeik aan horen dat men in de file heeft gestaan?? Zeg dan lekker niks, je weet dat je de auto neemt naar je werk (terwijl er een in mijn ogen beter alternatief is) en dat het gewoon (te) druk is op de Nederlandse wegen. Ik vind gewoon dat mensen de consequenties van hun eigen activiteiten moeten dragen; neem je de auto, kan je in de file staan.
Mensen zeiken nu immers graag. Ik zeik ook als ik weer eens 30 minuten in de rij sta bij de Aldi, maar om nu naar de Appie te gaan en 1,5x zoveel te betalen en 5 minuten in de rij te staan gaat me wat ver.
quote:
Ik rijd 3000 zakelijke kilometers de maand, daarom kan ik de auto niet laten staan. De plekken waar ik moet zijn, zijn niet te bereiken per OV.
Leuk, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Het ging om woon-werkverkeer.
quote:
De mogelijkheid is er dus niet altijd.
Pak de fiets naar de bushalte. klaar.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:08:10 #93
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22330790
Ik vind het maar een stom plan. Wat kost het tegenwoordig om een betonnen verhoging met 2 banken en een bord met tijden erop te onderhouden?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_22330839
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:04 schreef Kaalhei het volgende:


Mensen zeiken nu immers graag. Ik zeik ook als ik weer eens 30 minuten in de rij sta bij de Aldi, maar om nu naar de Appie te gaan en 1,5x zoveel te betalen en 5 minuten in de rij te staan gaat me wat ver.
Jammer is alleen dat mensen doen alsof het OV geen alternatief is voor het woon - werkverkeer met de auto en ik ben van mening dat het OV vaker sneller is dan het vervoer per auto.
quote:
Leuk, maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Het ging om woon-werkverkeer[quote]

Nog steeds geen optie, aangezien ik vaker direct naar klanten moet dan eerst naar kantoor.

[quote]Pak de fiets naar de bushalte. klaar.
Ik had het graag gedaan, ik had zelfs met de fiets naar mn werk gekund (tis maar 6 kilometer), maar wederom: geen optie.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:10:42 #95
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22330847
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:08 schreef robh het volgende:
Ik vind het maar een stom plan. Wat kost het tegenwoordig om een betonnen verhoging met 2 banken en een bord met tijden erop te onderhouden?
Wrs. is dat ook niet de kostenpost die voor de problemen zorgt.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:10:59 #96
36088 Miss_User
back on track
pi_22330855
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:08 schreef robh het volgende:
Ik vind het maar een stom plan. Wat kost het tegenwoordig om een betonnen verhoging met 2 banken en een bord met tijden erop te onderhouden?
Bijna niks, maar wat moet je met een betonnen verhoging met 2 banken en een bord met tijden erop te onderhouden als daar geen treinen komen?
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:12:43 #97
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22330896
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:10 schreef pAin het volgende:
Jammer is alleen dat mensen doen alsof het OV geen alternatief is voor het woon - werkverkeer met de auto en ik ben van mening dat het OV vaker sneller is dan het vervoer per auto.
Klopt. Veel mensen maken echter een andere afweging. Wrs. is het OV ook goedkoper dan de auto, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik denk dat het gewoon aan het gevoel van vrijheid en de privacy ligt. En als mensen dit zo belangrijk vinden dat het ze meer tijd en geld kost, dan moeten ze dat geheel zelf weten.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22330909
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:10 schreef Miss_User het volgende:
Bijna niks, maar wat moet je met een betonnen verhoging met 2 banken en een bord met tijden erop te onderhouden als daar geen treinen komen?
Is handig voor springers.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:15:43 #99
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22330977
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:13 schreef Steijn het volgende:

[..]

Is handig voor springers.
Precies, je kan op elk tijdstip aankomen en even kijken hoelaat de trein voor bij komt. Dan kan je rustig op het bankje gaan zitten en even nadenken alvorens van het talud voor de trein te springen. Het enige dat ze nog missen is een brievenbus waar je laatste afscheidsbrief in kan.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22330996
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:12 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Klopt. Veel mensen maken echter een andere afweging. Wrs. is het OV ook goedkoper dan de auto, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik denk dat het gewoon aan het gevoel van vrijheid en de privacy ligt. En als mensen dit zo belangrijk vinden dat het ze meer tijd en geld kost, dan moeten ze dat geheel zelf weten.
Ik ben het met je eens dat de auto je meer privacy geeft en vrijheid zeker (je kan gaan en staan waar je wilt). Iedereen heeft recht op zn eigen opinie en die heb ik ook net gegeven .
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:18:15 #101
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22331027
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:10 schreef Kaalhei het volgende:

Wrs. is dat ook niet de kostenpost die voor de problemen zorgt.
Welke problemen?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:18:32 #102
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22331034
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:16 schreef pAin het volgende:
Iedereen heeft recht op zn eigen opinie en die heb ik ook net gegeven .
Iedereen heeft ook het recht deze met argumenten aan te vallen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:19:29 #103
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22331052
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:18 schreef robh het volgende:

[..]

Welke problemen?
Dat bloed op de voorruit dat aankoekt, misschien?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22331169
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:18 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Iedereen heeft ook het recht deze met argumenten aan te vallen.
En wederzijds te verdedigen .
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:26:14 #105
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22331187
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:25 schreef pAin het volgende:

[..]

En wederzijds te verdedigen .
en weer aan te vallen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:33:34 #106
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22331349
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:19 schreef Kaalhei het volgende:

Dat bloed op de voorruit dat aankoekt, misschien?
Bezuinigen op ruitenwisservloeistof hè

Laat de NS maar sponsors gaan werven voor op hun trein. Gewoon op de buitenkant allerlei reclame plakken, net als met bussen. En laat dan de stations met rust.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_22331388
vroeger reden er toch treinen die gesponsord werden door Delta Lloyd?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:35:23 #108
36088 Miss_User
back on track
pi_22331396
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:33 schreef robh het volgende:

[..]
. En laat dan de stations met rust.
Dat is toch precies wat ze gaan doen

Net vond je dat nog stom
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:35:47 #109
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_22331409
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:35 schreef Miss_User het volgende:

Dat is toch precies wat ze gaan doen

Net vond je dat nog stom
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:07:16 #110
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_22332077
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
vroeger reden er toch treinen die gesponsord werden door Delta Lloyd?
wat dacht je van deze

It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:10:07 #111
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_22332138
Hier rijden ze wel op tijd:



madurodam
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_22332149
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:07 schreef JDude het volgende:

[..]

wat dacht je van deze

[afbeelding]
Heeft die trein geen bovenleiding nodig omdat ie elk moment kan opstijgen?
pi_22332305
Het grote probleem met het OV is dat het niet fijnmazig genoeg is. Daarom zitten mensen in de auto. Moet je vooral het OV-netwerk groffer gaan maken.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_22332410
Het spoorwegennet in Nederland is toch een van de meest ingewikkelde en uitgebreide van de wereld? Alleen in het noorden van Nederland is de kans dat je een spoor in een straal van 30 km niet kunt vinden.
pi_22332463
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:17 schreef Dutch_Courage het volgende:
Het grote probleem met het OV is dat het niet fijnmazig genoeg is. Daarom zitten mensen in de auto. Moet je vooral het OV-netwerk groffer gaan maken.
Op iedere weg rails leggen?
pi_22332652
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:37 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Klopt maar is evident dat de NS niet als taak heeft voor een goed vervoer te zorgen
?
quote:
en niet steden een voorkeur boven andere te geven. Bovendien gaat hetgene dat het Heerlen kost ten goede van de rest van het land. We gaan er dus netto niets op achteruit.
Behalve natuurlijk wanneer de aanpassingen worden gedaan vanuit bezuinigingsoverwegingen. Dan is er wel sprake van een duidelijke netto achteruitgang.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_22332813
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:23 schreef Steijn het volgende:

[..]

Op iedere weg rails leggen?
Nee, bestaande lijnen en stations met rust laten.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_22332847
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het spoorwegennet in Nederland is toch een van de meest ingewikkelde en uitgebreide van de wereld? Alleen in het noorden van Nederland is de kans dat je een spoor in een straal van 30 km niet kunt vinden.
En nog pakken er te weinig mensen de trein, kan je nagaan als het aantal lijnen en stations afneemt.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 16:00:05 #119
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_22333299
Nu nog het spoor asfalteren en daarover bussen laten rijden. Alle problemen opgelost.
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 01:44:07 #120
99433 Tup
Tupperwaar
pi_22345250
Ja dat is de markt...onrendabele lijnen en stations...meteen weg er mee. Leve de markt.
Wasserwunderland
pi_22348098
Dat sponseren van die treinen zet geen zoden aan de dijk; en bovendien zijn ze nog fucking lelijk ook.
pi_22393989
Gartis openbaar vervoer invoeren! We hebben zaterdag gezoien hoe vol de treinen dan zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')