abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22291930
Hallo allemaal

deel 1 was jammer genoeg gesloten voordat een verwarde discussie kon worden afgesloten, oorzaak was dat notabene linkse mensen niet een keer normaal wilde luisteren naar de moslims aanwezig in dat topic.

voor verwijzing zie:
moslima's met make-up, oorbellen,strakke shirts, sexy hakken
handig om tenminste even mijn eerste bericht te lezen om te weten waar het allemaal over gaat.
het gaat over moslima's die eigenlijk helemaal geen moslima's meer zijn, maar het wel beweren.

de laatste paar pagina's ervan was nogal vreemd,

KirmiziBeyaz een moslim (en andere moslims) zei gewoon de basis regels/levenswijze die je moet hebben om jezelf volwaardige moslim te kunnen noemen, en links nogwel! ongelofelijk maar waar! valt hem aan alleen maar omdat hij uitlegt wanneer je je eigen een moslim kan noemen, en volgens hun (lees het vorig topic maar) mag je je eigen moslim noemen wat je ook doet, en noemen ze KirmiziBeyaz een moslim fundamentalist (wat hij zo te zien niet is) alleen omdat hij uitlegt wanneer je een moslim ben.

als een moslima varkens vlees eet, er half naakt erbij loopt, en niet eens naar de moskee gaat is ze geen moslima, logisch, maar door een of andere omgekeerde wereld bril is dat volgens de linkse mensen hier dus niet ?
eerst word iedereen zowat dood gegooid omdat ze kritiek hebben op de islam en moslims door links, en nu valt links hier KirmiziBeyaz en andere moslims aan alleen omdat hun zeggen wat een echte moslim is (niet hun eigen mening, maar dat van zijn religie, boek, en profeet).

iniedergeval, lees deel 1 en geef een reactie, ik zal hieronder wat reacties geven op dingen die mensen zeiden.

Morghodius zei:
quote:ik ben een veganist, en ik zie een andere veganist luid en duidelijk laten merken dat hij ook een veganist is, maar hij zit wel een hamburger te vreten bij de macdonalds, sta ik in mijn goed recht om te zeggen dat hij geen veganist is, en dat hij moet ophouden met te beweren dat hij een veganist is.
quote:
xFriendx - zaterdag 4 september 2004 @ 14:39

Wie gaat er bepalen wat we verstaan onder veganist, en in hoeverre je daar aan moet voldoen om veganist te mogen heten?
een veganist is iemand die geen dierlijke producten gebruikt punt.
quote:
xFriendx - zaterdag 4 september 2004 @ 14:39
Vergeet niet dat we ook in dit topic al paar keer gezien hebben dat mensen de Islam op verschillende manieren zien, en er ook op verschillende manieren naar leven. Er is geen duidelijke standaard voor. Zelfs de Koran is een onderwerp van discussie, over de interpretatie van bepaalde zinnen in de Koran. Daarom vind ik ook dat het belangrijk is dat iemand er zijn eigen aanvulling aan moet kunnen geven, zonder daarbij op de vingers getikt te worden.
Het onderwerp veganist is wat makkelijk, omdat de definitie makkelijker te omschrijven is. Geen vlees eten = veganist. En dan heb je gelijk dat als je wel vlees eet je niet onder de noemer veganist valt. Alleen om die ander daar nou op te gaan wijzen.... Iemand vertellen hoe hij of zij z'n geloof moet uitoefenen is in mijn ogen not done.
het zijn de basis regels van de islam, niet verdere regels en vertakkingen, als je niet de koran lees, niet islamitisch kleed, varkens vlees eet en niet naar de moskee gaat heeft dit niks te maken met vertakkingen of interpretatie.

want als ze zoals de mensen die KirmiziBeyaz en andere moslims hier aanvallen beweren wat een moslim is of zelf kan bepalen dan kan ik mezelf ook moslim noemen! nog beter! dan kan iedereen die zelf niet eens in god gelooft of ook maar ooit de koran heeft aangeraakt zich een moslim noemen!
quote:
Miss_User - donderdag 16 september 2004 @ 15:27
Weet je wat ik denk? Dat Kirmizi helemaal geen echte moslim is, maar een naar baasje dat probeert moslims belachelijk te maken door een fundamentalistische parodie.
waaruit kan je dat halen dan? of wil je hem gewoon zwart maken?

of vind je het erg dat hij een moslim is die niet extremistisch en fundamentalistisch is ?

"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
  Admin donderdag 30 september 2004 @ 09:21:20 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_22302095
Was een deel 2 echt nodg?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_22302811
quote:
KirmiziBeyaz
Nee, dat zei ik niet. Een hoofddoek niet dragen omdat de persoon het zelf niet nodig vindt, is een teken van gebrek aan geloof. In feite stelt deze persoon haar eigen regels op. Dat is haar goed recht, maar een moslim kan ze zich moeilijk meer noemen dan.
Allereerst...de topictitel klopt in dit geval niet. Ik weet niet of het is met make-up, strakke shirts maar expres ZONDER hoofddoek, want dan zijn het geen Moslima´s meer.

ten tweede. Na het lezen van wat eerdere posts denk ik dat we wel onderscheid kunnen maken tussen 2 groepen. Er is een groep voor wie het WEL van belang is of die kleding al dan niet afbreuk doet aan het geloven in het Islamitische geloof, en een groep die het niet uitmaakt of iemand zich Moslima noemt, ongeacht gebruiken in gedrag en uiterlijk.
Het is duidelijk dat KirmiziBeyaz er wel waarde aan hecht, en dat is zijn goed recht, vooral omdat hij die wereld een stuk beter kent dan ik, en het mij persoonlijk niet uitmaakt of iemand zich Moslima noemt als ze naakt over straat rent, of onder een deken van kleding.
Ik kan KirmiziBeyaz wel begrijpen in de zin van dat hij zijn geloofsovertuiging wil verdedigen tegen mensen die door gedrag de feiten mbt zijn geloof verdraaien. Als ik Christelijk zou zijn, en dat is bekend bij mij in de buurt, maar er is een groep die uit naam van het Christendom de meest walgelijke daden uitvoeren met als aanleiding hun geloof, dan zou ik ook protesteren. Neemt niet weg dat ik die personen niet ga vertellen hoe het wel moet. Uitleggen aan omstanders dat wat die groep doet niets te maken heeft met het Christendom is voor mij voldoende.
KirmiziBeyaz een extremist noemen zal je van mij niet horen, aangezien hij op dit forum al bereid is in discussie te gaan met mensen, en bereid is om andersmans mening aan te horen. Dit zegt mij dat hij juist niet extreem is, omdat extreme mensen alleen oor hebben voor hun verhaal, en de rest teniet doen als zijnde gelul.

on-topic: Vrouwen die hier lopen in de kleding die ze graag aanwillen, en leven zoals zij willen moedig ik ten allen tijde aan. Discussie tussen deze meiden en overtuigde Moslims mag er van mij ook zijn, zolang er niets gebeurt waarbij wetten en regels (Nederlandse regelgeving) overtreden worden. Omdat ik niet geloof heb ik een mening waarbij vrijheid voor iedereen, niet in de weg gestaan door regels van een geloof, sterk naar voren komt. Maar ik keur een geloof niet per definitie af.
pi_22303006
Helaas zijn er een hoop verwesterde Moslima's.
In de Koran staat hoe een vrouw zich dient te kleden en dat is de regel, dat is de wet!
Een vrouw hoort mannen niet te verleiden met hun uiterlijk en mannen horen zonder lust gevoelens naar andere vrouwen te kijken!
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
pi_22303085
quote:
Op donderdag 30 september 2004 10:30 schreef pro_jeex het volgende:
In de Koran staat hoe een vrouw zich dient te kleden en dat is de regel, dat is de wet!
Een vrouw hoort mannen niet te verleiden met hun uiterlijk en mannen horen zonder lust gevoelens naar andere vrouwen te kijken!
Daarbij wordt vaak 'vergeten' dat ook mannen gebonden zijn aan bepaalde kledingeisen.
pi_22303217
Lekker onzin topic, in de bijvel staat toch ook dat vrouwen zich anders moeten kleden? En doen wij christelijk nederland dat?
pi_22303297
quote:
Op woensdag 29 september 2004 19:57 schreef Morghodius het volgende:

...dat notabene linkse mensen niet een keer normaal wilde luisteren ...

...en links nogwel! ongelofelijk maar waar! valt hem aan ...

...is dat volgens de linkse mensen hier dus niet ? ...

...kritiek hebben op de islam en moslims door links...

... valt links hier KirmiziBeyaz en andere moslims aan ...
Wat is je punt ???
pi_22303519
quote:
Op donderdag 30 september 2004 10:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Daarbij wordt vaak 'vergeten' dat ook mannen gebonden zijn aan bepaalde kledingeisen.
Oow absoluut dat wil ik niet ontkennen, dat is ook zo. Dit dient even strikt nageleefd te worden.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  donderdag 30 september 2004 @ 17:41:49 #9
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_22311734
quote:
Dat is dus niet de wet, minkukel, je bent hier in Nederland, remember? De dag dat die ongein hier de wet wordt moet er nog heel wat bloed vergoten worden.
Wat zou het leven saai zijn zonder dat je in de disco niet ens even mag flirten, eventueel uitlopend op geramtetamp. Dat laten we ons niet afnemen, ben je mal.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_22324822
quote:
Op donderdag 30 september 2004 17:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat is dus niet de wet, minkukel, je bent hier in Nederland, remember? De dag dat die ongein hier de wet wordt moet er nog heel wat bloed vergoten worden.
Wat zou het leven saai zijn zonder dat je in de disco niet ens even mag flirten, eventueel uitlopend op geramtetamp. Dat laten we ons niet afnemen, ben je mal.
Het gaat hier om kleding hoor

Maar inderdaad, de vunzigheden die jij beschrijft zullen gauw uit Nederland verdwijnen.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 11:04:23 #11
3647 B.R.Oekhoest
pi_22327052
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 07:07 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Het gaat hier om kleding hoor

Maar inderdaad, de vunzigheden die jij beschrijft zullen gauw uit Nederland verdwijnen.
Ik denk dat er eerder wat anders zal verdwijnen als jullie zo doorgaan met die middeleeuwse shit. Alsof we aan Staphorsters en andere grevo's hier niet genoeg hebben.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_22327195
Ach dat hoofddoekje is nieteens zo belangrijk (het is maar net hoe streng de familie is denk ik).

Als iemand doet aan Ramadan en geen varkensvlees eet, noem ik dat gewoon een moslim.

Of ze nou wel of geen hoofddoek draagt, dat begrijpt iedereen ook wel.
pi_22332061
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 11:11 schreef Space-Chinees het volgende:
Ach dat hoofddoekje is nieteens zo belangrijk (het is maar net hoe streng de familie is denk ik).

Als iemand doet aan Ramadan en geen varkensvlees eet, noem ik dat gewoon een moslim.

Of ze nou wel of geen hoofddoek draagt, dat begrijpt iedereen ook wel.
Een moslim of moslima zijn is geen makkelijke taak. Je ontdoet je van alle wereldse lusten en vrijheden of vervolgens daarvoor beloont te worden in het paradijs. Je onderwerpt je aan de wil van God. Zijn wil is ook dat mannen en vrouwen zich proper kleden en hun lichaam bedekken.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:32:19 #14
3647 B.R.Oekhoest
pi_22332697
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:06 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Een moslim of moslima zijn is geen makkelijke taak. Je ontdoet je van alle wereldse lusten en vrijheden of vervolgens daarvoor beloont te worden in het paradijs. Je onderwerpt je aan de wil van God. Zijn wil is ook dat mannen en vrouwen zich proper kleden en hun lichaam bedekken.
maar ik denk niet dattie voor de mannelijke variant met lichaam bedekken bedoelde met gouden sieraden of met een BMW carosserie........
pi_22334209
quote:
Op donderdag 30 september 2004 10:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat is je punt ???
Morghodius heeft kennelijk een nogal eendimensionaal wereldbeeld waarin 'links' en 'kritiekloos tov allochtonen' inwisselbare synoniemen zijn. Nu dat niet zo blijkt te zijn, is ie nogal geschrokken

En verder sluit ik me van harte aan bij de vraag van yvonne.
Slaapt winter
en zomer
pi_22334588
quote:
Ik kan de exacte Soerat nu niet noemen, zou ik het op moeten zoeken, maar zulks staat helemaal niet in de koran! Wat dan wel? Samengtevat, dus niet een citaat:

Een vrouw dient haar schaamstreek kuis te bewaren. Deze mag alleen getoond worden aan naaste familie. Voorts dient zijn haar boezem te bedekken en "haar sieraad" te bedekken. Dit zal haar schaamstreek zijn veronderstel ik. Ook de mannen dienen de schaamstreek kuis te bedekken overigens.
Voorts staat er in de Koran dat het VOOR DE VROUWEN VAN MOHAMMED raadzaam is om gesluierd te gaan. De letterlijke vrouwen van mohammed, toen die leefde dus (Meerdere vrouwen is geen probleem volgens de Koran, vandaar meervoud, vrouwen...)

Verder staat helemaal nergens ook maar iets over kledingvoorschriften. Nergens in de Koran ben ik tegengekomen dat vrouwen zich niet verleidelijk mogen kleden. Een man, op zoek naar macht, met onderdrukking als middel, zal dat mogelijkerwijs af kunnen leiden uit bepaalde teksten. Maar het staat nergens.

Beetje off-topic wellicht: als er sprake is van overspel dient zowel de man als de vrouw gestraft te worden (door steniging meen ik) Dus zowel de man als vrouw wordt schuldig gesteld bij overspel. Als de verleiding te groot wordt voor de man is het dus ook ZIJN schuld. Niet alleen de vrouw.

Noem mij het soerat, met nummer, waarin het tegendeel staat.

Gelul van de bovenste plank, die sluiers, Burka's en overige kledingvoorschriften.

En ja, ik heb de Koran gelezen, in zijn geheel.

En wellicht is je bekend hoe het hiernamaals eruit ziet volgens de Koran? De gelovigen, de godvrezenden, zullen verblijven in tuinen, waar de rivieren onderdoor stromen, op banken onder vruchtbomen. Alwaar de karaf met wijn rondgaat en rondborstige vrouwen met grote sprekende ogen, gekleed met sieraden en groen zijden jurken verblijven.
pi_22337051
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:06 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Wat is je punt?
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 19:51:12 #18
97745 Thorical
finding a way
pi_22358296
Quote"Een moslim of moslima zijn is geen makkelijke taak. Je ontdoet je van alle wereldse lusten en vrijheden of vervolgens daarvoor beloont te worden in het paradijs".Unquote
Ik hoop dat de moslims in Ned. er ook een keer achterkomen dat ze Nu leven en dat de rest een is "GELOOF" is.
pi_22359008
Wat Beerten zegt inderdaad. Ik ben niet gelovig maar ik vind schandalig als mensen in zwemkleding gaan winkelen. Overigens is het dan wel jammer dat de straf misschien gelijk is, maar volgens de wet een vrouw 4 getuigen moet hebben.....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22361271
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 20:16 schreef krakkemieke het volgende:
Wat Beerten zegt inderdaad. Ik ben niet gelovig maar ik vind schandalig als mensen in zwemkleding gaan winkelen. Overigens is het dan wel jammer dat de straf misschien gelijk is, maar volgens de wet een vrouw 4 getuigen moet hebben.....
En als ze die niet heeft, dan is zweren bij Allah (vrij vertaald hoor) ook voldoende.

Maar wat die zwemkleding betreft: in min ogen is onze maatschappij zo onbeschrijflijk gefixeerd op uiterlijk, dat het bijna strafbaar gesteld wordt om bijvoorbeeld slecht gekleed over straat te gaan. In een stringzwembroek of in badpak bijvoorbeeld. Ikzelf heb daar absoluut geen moeite mee. (Al moet ik toegeven dat een Burka soms wel wenselijk zou zijn...)3
pi_22361353
Noem me ouderwets, maar een badpak is voor andere plekken dan een winkelstraat.
Hitte is geen argument, er zijn genoeg luchtige alternatieven die wel bedekken.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22417640
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 17:01 schreef beerten het volgende:

[..]

Ik kan de exacte Soerat nu niet noemen, zou ik het op moeten zoeken, maar zulks staat helemaal niet in de koran! Wat dan wel? Samengtevat, dus niet een citaat:
24:31
En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen.

33:59
O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.

dinsdag 5 oktober 2004 @ 17:29:10 #23
3647 B.R.Oekhoest
pi_22423383
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 21:59 schreef krakkemieke het volgende:
Noem me ouderwets, maar een badpak is voor andere plekken dan een winkelstraat.
Hitte is geen argument, er zijn genoeg luchtige alternatieven die wel bedekken.
Wie kan er verrekken?
pi_22425096
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:46 schreef pro_jeex het volgende:

of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben
Dat laatste moet je toch eens even uitleggen. . Over wat voor mannelijke bedienden hebben we het hier?

Ik wil ook wel mijn eigen huisslaaf trouwens. Moet ik dan eerst moslima worden? En mag ik die slaaf dan ook slaan?
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_22427561
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 18:51 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Dat laatste moet je toch eens even uitleggen. . Over wat voor mannelijke bedienden hebben we het hier?

Ik wil ook wel mijn eigen huisslaaf trouwens. Moet ik dan eerst moslima worden? En mag ik die slaaf dan ook slaan?
In de koran wordt veelvuldig gesproken over slaven Man/vrouw en ook bedienden. Jaja, toen hadden ze het zo slecht nog niet.
pi_22427751
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 12:46 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

24:31
En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen.

33:59
O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.

Hmmm, ik geloof dat wij verschillende vertalingen hebben gelezen.

Ik citeer Soeraat 24-31
En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun schaamstreek kuiis bewaren en dat zij hun sieraad niet openlijk tonenm behalve wat gewoon al zichtbaar is. En zij moeten sluiers over hun boezem dragen en hun sieraad niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten of hun vaders of de vaders van hun echtgenoten of hun zonen bla bla bla...

En wat die tweede soerat betreft: het kan opgevat worden als de vrouwen van de profeet. Niet als vrouwen in het algemeen. Onomstotelijk is het dus niet.

Alletwee gelijk dus!

[ Bericht 4% gewijzigd door beerten op 05-10-2004 20:58:56 ]
pi_22436849
Al zou het kunnen worden opgevat als de vrouwen van de profeet. Des te meer reden om dit voorbeeld dan te volgen. Dat is namelijk sunnet. De eerste soera vertelt je echter al hoe de 2e dient te worden geïnterpreteerd.

Wat ik me echter afvraag. Jij bent zelf geen moslim, waar maak je je druk om. De moslims vinden het goed, man en vrouw. Hoe relevant kan jouw opninie dan zijn?
pi_22438486
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2004 20:49 schreef beerten het volgende:

[..]

Hmmm, ik geloof dat wij verschillende vertalingen hebben gelezen.

Ik citeer Soeraat 24-31
En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij hun ogen neerslaan en hun schaamstreek kuiis bewaren en dat zij hun sieraad niet openlijk tonenm behalve wat gewoon al zichtbaar is. En zij moeten sluiers over hun boezem dragen en hun sieraad niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten of hun vaders of de vaders van hun echtgenoten of hun zonen bla bla bla...

En wat die tweede soerat betreft: het kan opgevat worden als de vrouwen van de profeet. Niet als vrouwen in het algemeen. Onomstotelijk is het dus niet.

Alletwee gelijk dus!
Er bestaan geen verschillende interpretaties van de Koran. Er is er maar 1 en dat is letterlijk. Geen vertaling is zuiver, alleen de oorspronkelijke taal waarin de Koran is geciteerd doorde Aardsengel Gabriël is HEILIG!

Allah
  woensdag 6 oktober 2004 @ 11:48:16 #29
3647 B.R.Oekhoest
pi_22439682
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 10:35 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Er bestaan geen verschillende interpretaties van de Koran. Er is er maar 1 en dat is letterlijk. Geen vertaling is zuiver, alleen de oorspronkelijke taal waarin de Koran is geciteerd doorde Aardsengel Gabriël is HEILIG!

Allah
Weer die domme dooddoener.
pi_22439717
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 11:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Weer die domme dooddoener.
idem
  woensdag 6 oktober 2004 @ 12:19:35 #31
3647 B.R.Oekhoest
pi_22440385
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 11:50 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

idem
Er bestaan wél verschillende interpretaties van de Koran; dat is namelijk inherent aan de mens. Tel daar nog eens bij op dat niet alle moslims ter wereld de oorspronkelijke taal begrijpen waarin de Koran is opgesteld en dus zijn aangewezen op vertalingen, en hence QED.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 12:21:48 #32
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_22440432
ik heb me ook wel eens verbaasd over een meisje ind e trein die een doek op had, maar vervolgens haar gehele gezicht ging zitten opmaken: lipstich, wangpoedertje, eyeliner etc
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_22440439
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Er bestaan wél verschillende interpretaties van de Koran; dat is namelijk inherent aan de mens. Tel daar nog eens bij op dat niet alle moslims ter wereld de oorspronkelijke taal begrijpen waarin de Koran is opgesteld en dus zijn aangewezen op vertalingen, en hence QED.
Wat betreft de hoofddoek, zijn er geen verschillen in interpretatie. De interpretatieverschillen komen van, je raadt het al, de niet-moslims.
pi_22440512
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat betreft de hoofddoek, zijn er geen verschillen in interpretatie. De interpretatieverschillen komen van, je raadt het al, de niet-moslims.
Inderdaad.
pi_22440525
Of ze moslima zijn bepalen ze zelf toch wel, niet een of andere vaag te interpreteren regel van 1400 jaar geleden.
Megumi, Crystal k. en Papa Bouba Diop van Fulham
--gedeelte sig verwijderd door FA, niet terugplaatsen--
pi_22440537
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Er zijn geen verschillende interpertatie! Alles wat afwijkt van hoe het er letterlijk staat is fout en ketterij! Is verder geen discussie en al helemaal niet met een niet-moslim.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 12:42:20 #37
92279 N.icka
Windforce 11
pi_22440845
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:27 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Er zijn geen verschillende interpertatie! Alles wat afwijkt van hoe het er letterlijk staat is fout en ketterij! Is verder geen discussie en al helemaal niet met een niet-moslim.
Fout en al helemaal met niet moslims........de tolerantie druipt er van af , wat een liefde

En dan nog afvragen waarom niet moslims zich steeds meer tegen hen keren
pi_22440937
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:42 schreef N.icka het volgende:

[..]

Fout en al helemaal met niet moslims........de tolerantie druipt er van af , wat een liefde

Omdat de xenofobie er al in zat en dat 11/9 en Fortuyn deze enkel omhoog hebben gehaald?
  woensdag 6 oktober 2004 @ 12:48:45 #39
92279 N.icka
Windforce 11
pi_22440953
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Omdat de xenofobie er al in zat en dat 11/9 en Fortuyn deze enkel omhoog hebben gehaald?
Ow ja laten we 11/9 er weer eens bij halen,
  woensdag 6 oktober 2004 @ 12:52:19 #40
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_22441020
quote:
Op donderdag 30 september 2004 09:21 schreef yvonne het volgende:
Was een deel 2 echt nodg?
raise up !!
  woensdag 6 oktober 2004 @ 13:23:03 #41
36088 Miss_User
back on track
pi_22441585
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:42 schreef N.icka het volgende:

[..]

Laat je oren niet te veel hangen naar typetjes als Kirzimi en proo-jeex. Zij zijn bepaald niet representatief voor de gemiddelde moslim.

En verder wat yvonne zegt
Hoe je het terrorisme kunt verslaan? Door je niet te laten terroriseren. Laat angst je leven niet beheersen. Zelfs niet als je bang bent.
-Salman Rushdie-
pi_22441669
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:23 schreef Miss_User het volgende:

[..]

Laat je oren niet te veel hangen naar typetjes als Kirzimi en proo-jeex. Zij zijn bepaald niet representatief voor de gemiddelde moslim.

Yvonne zuigt

Heb je verder al contact kunnen leggen met je islamitische 'vrienden' die je zou uitnodigen om zich te registreren of was dat meer een loze kreet?
pi_22441819
quote:

[..]

Het is pro_jeex en niet proo_jeex.

Nee jij bent representatief.

Maar om ontopic te blijven.
Draag jij een hoofddoek?
  woensdag 6 oktober 2004 @ 13:49:16 #44
3647 B.R.Oekhoest
pi_22442095
quote:

[..]

Dat hou ik mijzelf ook nog voor, maar dat wordt steeds ongeloofwaardiger, aangezien ik zowel op Fok! als irl meer types als Kirmiezerig en Pro-Jezus tegenkom dan 'redelijke' moslims.
pi_22442102
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat hou ik mijzelf ook nog voor, maar dat wordt steeds ongeloofwaardiger, aangezien ik zowel op Fok! als irl meer types als Kirmizi en Pro-Jeex tegenkom dan 'redelijke' moslims.
Dat is een goed teken en het bevestigt ook mijn vermoeden. Mooi.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 13:53:23 #46
3647 B.R.Oekhoest
pi_22442150
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is een goed teken en het bevestigt ook mijn vermoeden. Mooi.
ja, wees er maar trots op om een geloofsidioot te zijn.
pi_22442402
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

ja, wees er maar trots op om een geloofsidioot te zijn.
Wat jij een idioot vindt is niet relevant.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:10:31 #48
3647 B.R.Oekhoest
pi_22442496
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat jij een idioot vindt is niet relevant.
In Turkije misschien niet, maar hier wel. Hier gelden nog altijd enige basisregels. En die zijn niet echt consistent met fundamentalistisch islamgeleuter.
pi_22442533
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

In Turkije misschien niet, maar hier wel. Hier gelden nog altijd enige basisregels. En die zijn niet echt consistent met fundamentalistisch islamgeleuter.
Totzover blijkbaar wel. Ik ben nog steeds niet opgepakt en ook niemand van de plaatselijke moskeëen hier. Je xenofobie speelt je parten Broekpoep.
pi_22442554
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 13:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat hou ik mijzelf ook nog voor, maar dat wordt steeds ongeloofwaardiger, aangezien ik zowel op Fok! als irl meer types als Kirmiezerig en Pro-Jezus tegenkom dan 'redelijke' moslims.
Ik ben je hier in Groningen nog nooit tegengekomen.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:18:10 #51
3647 B.R.Oekhoest
pi_22442647
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Totzover blijkbaar wel. Ik ben nog steeds niet opgepakt en ook niemand van de plaatselijke moskeëen hier. Je xenofobie speelt je parten Broekpoep.
quote:
Xenofoob hé?
pi_22442854
Heb je eigelijk wel een idee van wat xenofobie inhoudt, broekpoepertje?
  woensdag 6 oktober 2004 @ 14:36:35 #53
3647 B.R.Oekhoest
pi_22443041
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Heb je eigelijk wel een idee van wat xenofobie inhoudt, broekpoepertje?
Ik kan jouw idee van xenofobie wel raden:

"kritische uitingen, afkomstig van decadente ongelovigen, over onze verheven moslimbroeders en het in twijfel trekken van de absolute waarheid die in ons heilig sprookjesboek staat geschreven"
pi_22443197
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:36 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik kan jouw idee van xenofobie wel raden:

"kritische uitingen, afkomstig van decadente ongelovigen, over onze verheven moslimbroeders en het in twijfel trekken van de absolute waarheid die in ons heilig sprookjesboek staat geschreven"
Kritiek lever je met in gedachten dat de ander er iets mee kan. Je profeet is een pedofiel is dus geen vorm van kritiek. Je kunt het wel mooi verbloemen, maar eigelijk ben je een xenofobe racist van de bovenste plank. Iedereen heeft dat in de gaten, je houdt enkel jezelf voor de gek als je het tegenovergestelde beweert.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 15:23:04 #55
3647 B.R.Oekhoest
pi_22443968
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 14:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kritiek lever je met in gedachten dat de ander er iets mee kan. Je profeet is een pedofiel is dus geen vorm van kritiek. Je kunt het wel mooi verbloemen, maar eigelijk ben je een xenofobe racist van de bovenste plank. Iedereen heeft dat in de gaten, je houdt enkel jezelf voor de gek als je het tegenovergestelde beweert.
Je mag mij aanwijzen waar ik ooit over pedofielen heb gesproken........knurft. Zelf de mond vol over generalisaties, maar zelf doe je niet anders. En te onpas beladen begrippen als 'racist' hanteren komt niet echt geloofwaardig over voor iemand die de armeense genocide ontkent en Koerden als minderwaardig volkje bestempelt.
pi_22444119
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

.....
  woensdag 6 oktober 2004 @ 15:30:42 #57
3647 B.R.Oekhoest
pi_22444147
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Minkukel.
pi_22444270
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Minkukel.
Gedrocht.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 15:46:22 #59
3647 B.R.Oekhoest
pi_22444476
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Gedrocht.
Moeilijk hè, als je argumenten op zijn?
pi_22444658
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 15:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Moeilijk hè, als je argumenten op zijn?
pi_22448008
Wat een gezeur van die zogeheten "moslims" Als ik een Koran lees, in het nederlands en die Nederlandse vertaling is tot stand gekomen door de welwillende medewerking van het islamitisch Centrum Noord Nederland, dan mag ik aannemen dat deze Koran die ik las niet zoveel verschilt met het stukje tekst zoals Pro_jeex hierboven neertikt.

En als er geen interpretatieverschillen zijn: leg mij dan eens uit waarom Soeniet en Sji-iten elkaar het leven zuur maken? Waarom zijn er dan fundementalistische en gematigde Imam's, waarom trekken de moslims niet met een paard ten strijde en gebruiken ze vliegtuigen? Als je de Koran blijkbaar zo goed kent weet je waar ik het over heb.
  woensdag 6 oktober 2004 @ 19:36:10 #62
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_22449527
Pro_Jeex heeft op zich wel een puntje. Verschillende vertalingen zoals bv in het Christendom zijn er binnen de Islam niet, alleen twee hoofdstromen. Maar daar houd het bij mij ook op. Want euuuhhh Pro..., komt uit Groningen he. Grappig, misschien ken ik je zelfs. Vergeet je niet even voor de gemakkelijkheid dat er maar 1 macht is die oordeelt over goed en kwaad, en in hoeverre iemand zondig is. Sle er de Hadith al Qudsi nog maar eens op na... Leef gewoon lekker je leven, draag je geloof uit zoals jij denkt dat het moet, maar hou je bij jezelf. Je zult het moeilijk genoeg hebben om je eigen blaadje schoon te houden, ipv over anderen te oordelen.

BTW, ben ook Moslim, drink alcohol, heb seks voor het huwelijk en doe jullie de groeten
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_22450441
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 18:24 schreef beerten het volgende:

En als er geen interpretatieverschillen zijn: leg mij dan eens uit waarom Soeniet en Sji-iten elkaar het leven zuur maken?
Dat heeft niks met de Koran te maken, maar met de opvolging van Imam's.
pi_22452712
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 15:32 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

maar ik denk niet dattie voor de mannelijke variant met lichaam bedekken bedoelde met gouden sieraden of met een BMW carosserie........
haha precies, de meeste moslim jongens hier rijden rond in nieuwe wagens en dragen witte en roze strakke shirts, en dat zijn dan moslims ?
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken zoo lang als mijn oogen open staan."
pi_22452947
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:21 schreef MikeyMo het volgende:
ik heb me ook wel eens verbaasd over een meisje ind e trein die een doek op had, maar vervolgens haar gehele gezicht ging zitten opmaken: lipstich, wangpoedertje, eyeliner etc
precies dat bedoelde ik dus

ik zag eerst nog een moslima met hotpants aan, die heele strakke dunne broeken dus

en ik zie ze echt letterlijk ALLEMAAL met blote benen en voeten in hoge hakken lopen

de meeste Nederlandse meisjes lopen er niet eens zo bij

zo te zien zijn de rollen omgedraaid
pi_22452950
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:25 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Dat heeft niks met de Koran te maken, maar met de opvolging van Imam's.
Jij zegt het, geloof je graag en hetr doet een belletje rinkelen.

Maar nu de andere punten?
pi_22453386
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 19:36 schreef D1 het volgende:
Pro_Jeex heeft op zich wel een puntje. Verschillende vertalingen zoals bv in het Christendom zijn er binnen de Islam niet, alleen twee hoofdstromen. Maar daar houd het bij mij ook op. Want euuuhhh Pro..., komt uit Groningen he. Grappig, misschien ken ik je zelfs. Vergeet je niet even voor de gemakkelijkheid dat er maar 1 macht is die oordeelt over goed en kwaad, en in hoeverre iemand zondig is. Sle er de Hadith al Qudsi nog maar eens op na... Leef gewoon lekker je leven, draag je geloof uit zoals jij denkt dat het moet, maar hou je bij jezelf. Je zult het moeilijk genoeg hebben om je eigen blaadje schoon te houden, ipv over anderen te oordelen.

BTW, ben ook Moslim, drink alcohol, heb seks voor het huwelijk en doe jullie de groeten
ik ben ook een moslim, ik lees niet de koran, ben maagd, ben nooit in een moskee geweest, drink geen alcohol, en geloof niet in god.

en toch ben ik een moslim
pi_22453419
kijk, ik heb gewoon een pesthekel aan hypocriete onzin, en dat is wat het is, niet meer en niet minder punt.
pi_22453672
De meeste wetten komen toch niet uit de koran, maar uit de uitleg van de koran?
Waarom kan Morghodius niet een moslim zijn?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22454301
Even mijn bescheiden mening dan maar neertikken. Ik ben dus een moslimmeisje van 17 met hoofddoek en al.

Ten eerste: Er zijn naar mijn mening wel degelijk verschillende interpretaties van de Koran. Niet zoals bij het Christendom, maar er bestaan wel verschillen.
De meeste moslimgeleerden zijn het eens over het gebod op het dragen van islamitische kleding inclusief een sluier. Er is echter een verschil in opvatting over de lichaamsdelen die bedekt dienen te worden. Sommigen vinden dat de handen en het geizcht ook bedekt dienen te worden, en anderen zijn het hier niet mee eens, hoewel de rest van het lichaam wel bedekt dient te worden.

Ik denk niet dat dit alleen voor de vrouwen van de Profeet gold, omdat er gelovige vrouwen staat. De redenen voor dit alles komen ook naar voren uit de geciteerde stukjes uit de Koran, namelijk: bescherming van de gelovige vrouwen, bescherming van de man tegen zijn eigen begeerten, herkenning van de gelovige vrouwen, en naar mijn idee ook tegen overmatige ijdelheid.

Als je over deze redenen na gaat denken, kom je tot de conclusie dat er eigenlijk een soort gedragsvoorschrift gepaard gaat met de sluier. Deze gedragscode heeft betrekking op kuisheid, ingetogenheid en verlegenheid. Dit wil niet zeggen dat een vrouw passief, achtergesteld en onderdrukt moet zijn. Hier kan je de vrouwen van de Profeet als voorbeeld nemen. Zij stonden voor alles behalve achterstelling of onderdrukking.

Ennieweej, als je een sluier draagt, moet je je er naar mijn idee ook naar gedragen. Ik vind het niet kunnen dat meiden met een hoofddoek superstrak gekleed zijn of een plamuurlaag op hun gezicht hebben. Ik bedoel, ik gebruik ook make-up, maar niet zo dat je licht geeft in het donker.

Kijk, doe dan gewoon je hoofddoek af. De meeste meiden die zich trouwens zo kleden worden naar mijn idee gedwongen, en proberen er het beste van te maken ofzo. Ik vind niet dat als je je hoofddoek afdoet je geen moslim bent. Daar moet je echt andere dingen voor doen. Sterker nog, ik ben van mening dat er veel betere moslima's zijn dan ik die geen hoofddoek dragen. Die doen dingen die ik ook zou moeten doen maar niet doe. Je kiest er zelf voor om het wel of niet te doen. Als je het wel doet, is dat jouw voordeel,, als je het niet doet, is het jouw nadeel.

Pff, zal nog s besluiten om te reageren zeg .
pi_22454471
Volgens mij moet je je volgens de Koran fatsoenlik kleden
Dus net zoals jodn of christenen
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22454784
ikword iets kriebelig...
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22454845
Ik vind moderne mensen in bikini in supermarkt ook mis
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22465662
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:45 schreef clumsy_clown het volgende:

Ten eerste: Er zijn naar mijn mening wel degelijk verschillende interpretaties van de Koran.
Je bedoelt bijvoorbeeld de interpretatie van het soefisme? Dat zijn in mijn ogen geen moslims maar ketters, net zoals alle andere die van Het Ware Geloof afwijken met hun verschillende interpretaties.
quote:
Ennieweej, als je een sluier draagt, moet je je er naar mijn idee ook naar gedragen. Ik vind het niet kunnen dat meiden met een hoofddoek superstrak gekleed zijn of een plamuurlaag op hun gezicht hebben.
Juist, bravo!
pi_22465719
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:01 schreef beerten het volgende:

[..]

Jij zegt het, geloof je graag en hetr doet een belletje rinkelen.

Maar nu de andere punten?
Oke:
quote:
Waarom zijn er dan fundementalistische en gematigde Imam's, waarom trekken de moslims niet met een paard ten strijde en gebruiken ze vliegtuigen? Als je de Koran blijkbaar zo goed kent weet je waar ik het over heb.
Dit is mijn mening er over, ik beweer niet dat dit algemene feiten zijn:

Gematigde Imam's wijken van Het Ware Geloof af.
Ik heb mijn twijfels over de daders van een bepaalde aanslag, waar je kennelijk op doelt met vliegtuigen.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:31:31 #76
3647 B.R.Oekhoest
pi_22466244
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:06 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Je bedoelt bijvoorbeeld de interpretatie van het soefisme? Dat zijn in mijn ogen geen moslims maar ketters, net zoals alle andere die van Het Ware Geloof afwijken met hun verschillende interpretaties.

[..]

Juist, bravo!
Lul toch niet met je Ware Geloof, dat bestaat niet, hou toch eens op met dat middeleeuwse absolutisme. iedereen gelooft wat ie gelooft, en moet een ander in zijn waarde laten.
pi_22466518
Laat een ander in zijn waarde, maar de ander heeft geen geloof dat bestaat en de ander is middeleeuws absolutistisch. Beetje hypocriet weer van je, niet waar broekpoepertje?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:50:08 #78
3647 B.R.Oekhoest
pi_22466683
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Laat een ander in zijn waarde, maar de ander heeft geen geloof dat bestaat en de ander is middeleeuws absolutistisch. Beetje hypocriet weer van je, niet waar broekpoepertje?
Je moet mensen niet bekritiseren OMDAT ze moslim, grefo of wat dan ook zijn, maar de manier waarop ze er mee omgaan.
pi_22466781
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Je moet mensen niet bekritiseren OMDAT ze moslim, grefo of wat dan ook zijn, maar de manier waarop ze er mee omgaan.
Wie bepaalt of de manier waarop ze ermee omgaan goed of fout is?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:09:23 #80
3647 B.R.Oekhoest
pi_22467094
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wie bepaalt of de manier waarop ze ermee omgaan goed of fout is?
De grens van persoonlijke vrijheid & al dan niet opgedrongen dogma's aan anderen.
pi_22467129
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

De grens van persoonlijke vrijheid & al dan niet opgedrongen dogma's aan anderen.
Wie bepaalt wat dogma's zijn en wanneer het opgedrongen is en wanneer niet. Wie bepaalt hoever de persoonlijke vrijheden reiken?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:13:03 #82
3647 B.R.Oekhoest
pi_22467173
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wie bepaalt wat dogma's zijn en wanneer het opgedrongen is en wanneer niet. Wie bepaalt hoever de persoonlijke vrijheden reiken?
Dat is anders aardig vastgelegd in West Europa.
pi_22467603
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Waar?
pi_22467873
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Lul toch niet met je Ware Geloof, dat bestaat niet, hou toch eens op met dat middeleeuwse absolutisme. iedereen gelooft wat ie gelooft, en moet een ander in zijn waarde laten.
Islam is het Ware Geloof, De Koran volmaakt en compleet.
De regels die er in staan omtrent kleding (waar het in dit topic in gaat in plaats van jouw hatelijk opmerkingen jegens de Islam.) zijn duidelijk.
pi_22467909
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

En jij bent werkelijk vrij? Volgens mij ben je zelf een slaaf van dit systeem en doe je er in mee.

Als je bescheiden leeft in dit leven zul je na je dood daar voor beloond worden.
pi_22467927
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Lees jij binnekort dan maar even de Staatscourant met de nieuwe wetgeving omtrent het verlies van je privacy en alle nieuwe maatregelen die ingaan waarmee Big Brother een feit is.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:46:58 #87
3647 B.R.Oekhoest
pi_22467929
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:45 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

En jij bent werkelijk vrij? Volgens mij ben je zelf een slaaf van dit systeem en doe je er in mee.

Als je bescheiden leeft in dit leven zul je na je dood daar voor beloond worden.
says who?
pi_22467969
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

says who?
Zegt Allah.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:49:29 #89
3647 B.R.Oekhoest
pi_22467985
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:44 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Islam is het Ware Geloof, De Koran volmaakt en compleet.
De regels die er in staan omtrent kleding (waar het in dit topic in gaat in plaats van jouw hatelijk opmerkingen jegens de Islam.) zijn duidelijk.
Welke hatelijke opmerkingen jegens de islam?
De islam an sich is geen probleem, het is die manier waarop jullie, mensen van vlees en bloed dus, ermee omgaan. Dàt is achterhaald.
pi_22467988
Dit topic onthoud ik even.
pi_22468024
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

De islam an sich is geen probleem, het is die manier waarop jullie, mensen van vlees en bloed dus, ermee omgaan. Dàt is achterhaald.
Jullie? Zonder mensen geen geloof. Beetje onzin wat je nu weer uitkraamt. Je bent niet tegen de Islam, maar tegen de moslims. Logisch
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:53:32 #92
3647 B.R.Oekhoest
pi_22468073
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Jullie? Zonder mensen geen geloof. Beetje onzin wat je nu weer uitkraamt. Je bent niet tegen de Islam, maar tegen de moslims. Logisch
Ik ben niet tegen moslims. En al helemaal niet tegen redelijk denkende gematigde moslims.
pi_22468115
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dat is niet aan jou als ongelovige om daar over te oordelen, ik denk dat de Moslims dat zelf wel kunnen bepalen, hebben ze jou niet bij nodig.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:55:47 #94
3647 B.R.Oekhoest
pi_22468134
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:54 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Dat is niet aan jou als ongelovige om daar over te oordelen, ik denk dat de Moslims dat zelf wel kunnen bepalen, hebben ze jou niet bij nodig.
QED
pi_22468140
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik ben niet tegen moslims. En al helemaal niet tegen redelijk denkende gematigde moslims.
Waar ben je dan wel tegen? Dat vrouwen zich zedelijk kleden en een hoofddoek dragen, die ze zelf graag om hebben?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:56:51 #96
3647 B.R.Oekhoest
pi_22468159
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:56 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Waar ben je dan wel tegen? Dat vrouwen zich zedelijk kleden en een hoofddoek dragen, die ze zelf graag om hebben?
Vooral die vrouwen in Blijf van mijn Lijfhuizen zeker?
pi_22468174
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:56 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Waar ze graag de kaken van krom slaan.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_22468176
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:53 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Wat zijn voor jou gematigde moslims? Moslims die niet vasten, niet naar de moskee gaan, alcohol drinken, enz? Wat moet ik me voorstellen bij een gematigde moslim? Een soort moslim als de gelegenheidschristen?
pi_22468192
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:55 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

QED
Kun je ook gewoon in begrijp NEDERLANDS iets typen? Dit lijkt me een beetje een kul antwoord.
pi_22468197
quote:

[..]

Er zijn zo'n 100.000 vrouwen met hoofddoek in NL. Allemaal in Blijf van mijn Lijfhuizen? Moet wel erg overbevolkt zijn daar dan.

Omdat AA-verenigingen volzitten met blanke, autochtone mannen en vrouwen, zal de rest van de blanke, autochtone bevolking ook wel alcoholist zijn, niet waar?
pi_22468237
quote:

[..]

Heeft niks met de Islam te maken, je probeert nu van extreme situaties de norm te maken.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:00:50 #102
3647 B.R.Oekhoest
pi_22468247
Een gelovige die zijn godsdienst als iets persoonlijks ervaart, zonder andere mensen iets op te leggen of af te hangen van subjectieve en selectieve dogma's en indoctrinaties.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:02:09 #103
3647 B.R.Oekhoest
pi_22468280
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:58 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Kun je ook gewoon in begrijp NEDERLANDS iets typen? Dit lijkt me een beetje een kul antwoord.
daar heeft de meester even geen zin in.
pi_22468292
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 15:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat zijn voor jou gematigde moslims? Moslims die niet vasten, niet naar de moskee gaan, alcohol drinken, enz? Wat moet ik me voorstellen bij een gematigde moslim? Een soort moslim als de gelegenheidschristen?
Moslims die niet drinken en vasten, daar heb ik helemaal geen problemen mee.

Moslim vaders die hun zoons in elkaar slaan omdat ze een coming-out hebben, hun dochters verbieden om een sociaal leven anders dan in de moskee te hebben, gaan huilen van het lachen als ze weer een satire op de Arabische schotel televisie zien waarop joden worden vermoord en moslims die de norm 'daar waar ik mijn voet zet, is het islamitisch grondgebied' hanteren mogen van mij per direct op het vliegtuig worden gezet voor een enkeltje Noord-Korea of zo.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_22468378
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Een gelovige die zijn godsdienst als iets persoonlijks ervaart, zonder andere mensen iets op te leggen of af te hangen van subjectieve en selectieve dogma's en indoctrinaties.
Wat legt een gemiddelde moslim jou op?
pi_22468396
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Moslim vaders die hun zoons in elkaar slaan omdat ze een coming-out hebben, hun dochters verbieden om een sociaal leven anders dan in de moskee te hebben, gaan huilen van het lachen als ze weer een satire op de Arabische schotel televisie zien waarop joden worden vermoord en moslims die de norm 'daar waar ik mijn voet zet, is het islamitisch grondgebied' hanteren mogen van mij per direct op het vliegtuig worden gezet voor een enkeltje Noord-Korea of zo.
Kun je een nog onsamenhangender verhaal maken
pi_22468459
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:07 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kun je een nog onsamenhangender verhaal maken
Moet het persé samenhangend zijn? Ik geef slechts vier voorbeelden van moslims die ik veracht. De moslim die zich aan de grondwet houdt in zowel normen als waarden, daar heb ik geen enkel probleem mee. Zo lang deze maar beseft dat éérst de Nederlandse wetten zijn leven bepalen en dán pas de koran, dan vind ik het prima. Maar moslims die onze wetten ondermijnen door homo's, vrouwen en andere minderheden zo walgelijk te behandelen, mogen van mij een enkeltje buitenland krijgen. Dat is in principe wat Wilders ook wil en daar is niets racistisch of discriminerends aan.
pi_22468540
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

daar heeft de meester even geen zin in.
Oke maar ik vroeg het ook aan jou en niet aan de meester.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:14:00 #109
3647 B.R.Oekhoest
pi_22468556
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat legt een gemiddelde moslim jou op?
Je kunt beter praten over de vraag wat moslimmannen aan hun vrouwen opleggen, dat is ook meer OnTopic.
En wat ze mij opleggen? Dat ik me moet aanpassen in eigen land, omdat ze het verdommen zich inschikkelijk op te stellen, gevoed door waanzinnige indoctrinaties.
pi_22468567
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is verboden voor Moslims en brengt de familie schande dus ja dan mag de vader disciplinaire maatregelen treffen, gaat anderen niks aan.
pi_22468603
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:10 schreef cultheld het volgende:

[..]

Moet het persé samenhangend zijn? Ik geef slechts vier voorbeelden van moslims die ik veracht. De moslim die zich aan de grondwet houdt in zowel normen als waarden, daar heb ik geen enkel probleem mee. Zo lang deze maar beseft dat éérst de Nederlandse wetten zijn leven bepalen en dán pas de koran, dan vind ik het prima. Maar moslims die onze wetten ondermijnen door homo's, vrouwen en andere minderheden zo walgelijk te behandelen, mogen van mij een enkeltje buitenland krijgen. Dat is in principe wat Wilders ook wil en daar is niets racistisch of discriminerends aan.
Dat is niet de wens van Herr Wilders. Hij zegt niet, ik wil geen turken/marokkanen die homo's, vrouwen en andere minderheden zo walgelijk te behandelen. Nee, hij zegt, ik wil geen turken/marokkanen meer binnen. Moet ik het verschil voor je uittekenen?
pi_22468613
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Je kunt beter praten over de vraag wat moslimmannen aan hun vrouwen opleggen, dat is ook meer OnTopic.
En wat ze mij opleggen? Dat ik me moet aanpassen in eigen land, omdat ze het verdommen zich inschikkelijk op te stellen, gevoed door waanzinnige indoctrinaties.
Dit topic gaat over Moslima's die een hoofddoek dragen, nou en die dragen ze VRIJWILLIG als goed Moslima zijnde.
pi_22468634
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:14 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Daar ging het niet om. Het ging om wat moslims jou opleggen. Daarbij legt de gemiddelde moslim een vrouw niets op. De Islam kent namelijk geen dwang.

Waar moet jij je bijvoorbeeld aan aanpassen in eigen land? Heb je daar voorbeelden van?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:18:01 #114
3647 B.R.Oekhoest
pi_22468652
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:14 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is verboden voor Moslims en brengt de familie schande dus ja dan mag de vader disciplinaire maatregelen treffen, gaat anderen niks aan.
Sorry, maar dan ben je in Nederland niet op zijn plaats.
pi_22468699
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Sorry, maar dan ben je in Nederland niet op zijn plaats.
Ik ben een geboren Nederlandse autochtoon en gezonde boerenknul en ben hier zeker op m'n plaats.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:22:41 #116
3647 B.R.Oekhoest
pi_22468765
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:19 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ik ben een geboren Nederlandse autochtoon en gezonde boerenknul en ben hier zeker op m'n plaats.
Je komt beter tot je recht in een islamitisch land. Toedeloe.
pi_22469022
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat is niet de wens van Herr Wilders. Hij zegt niet, ik wil geen turken/marokkanen die homo's, vrouwen en andere minderheden zo walgelijk te behandelen. Nee, hij zegt, ik wil geen turken/marokkanen meer binnen. Moet ik het verschil voor je uittekenen?
Dat vind ik zeer terecht. Er is geen enkele reden om Turken/Marokkanen hier te laten wonen. Het is gewoon het binnenhalen van het paard van Troje.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 16:35:07 #118
3647 B.R.Oekhoest
pi_22469052
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waar moet jij je bijvoorbeeld aan aanpassen in eigen land? Heb je daar voorbeelden van?
Oh ja hoor. Vroeger was je alleen met de grefo's tegen een muur aan het praten, maar tegenwoordig ook met moslims, dus dat kost meer energie.

Verder nog de overproportionele aantallen moskee's en islamitische scholen die mijn netvlies moeten teisteren. Het feit dat ik maandagavond niet meer zwemmen kan omdat het dan moslima-avond is. Het feit dat mijn vriendin op koopavond wordt lastiggevalklen door rondhangende moslims met hun verwrongen man/vrouw beeld. Etc
pi_22469204
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:33 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat vind ik zeer terecht. Er is geen enkele reden om Turken/Marokkanen hier te laten wonen. Het is gewoon het binnenhalen van het paard van Troje.
Dus is dat discriminatie. Fijn dat je het eindelijk toegeeft.
pi_22469330
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:35 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Oh ja hoor. Vroeger was je alleen met de grefo's tegen een muur aan het praten, maar tegenwoordig ook met moslims, dus dat kost meer energie.
Ik praat ook tegen een muur als ik tegen potentiëlen als jij praat. Hoor je mij klagen?
quote:
Verder nog de overproportionele aantallen moskee's en islamitische scholen die mijn netvlies moeten teisteren. Het feit dat ik maandagavond niet meer zwemmen kan omdat het dan moslima-avond is. Het feit dat mijn vriendin op koopavond wordt lastiggevalklen door rondhangende moslims met hun verwrongen man/vrouw beeld. Etc
Niets overproportioneels aan. Het is een weerspiegeling van de maatschappij. Wat jou netvlies teistert is niet relevant. Dat heeft niets met aanpassen te maken, dat heeft met slechte smaak te maken. Het feit dat jij perse maandagavond wil zwemmen en niet 1 van de andere 6 dagen in de week, heeft niets met aanpassen te maken. Het heeft meer met disrespect van jouw kant te maken. Het feit dat jouw vriendin op koopavond wordt lastiggevallen door rondhangende jongeren en niet door moslims, is spijtig maar heeft niets met de Islam te maken. Jouw verwrongen beeld echter van de Islam is een hinderlijke factor in NL. En hinderlijke factoren dienen opgeruimd te worden.
pi_22469420
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dus is dat discriminatie. Fijn dat je het eindelijk toegeeft.
Een discriminerende religie verdient een soortgelijke behandeling.......
pi_22469499
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:51 schreef cultheld het volgende:

[..]

Een discriminerende religie verdient een soortgelijke behandeling.......
Dus ook het jodendom en het christendom? Of zij weer niet?
pi_22469651
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dus ook het jodendom en het christendom? Of zij weer niet?
Die twee religies hebben op grote schaal reeds verlichting doorgemaakt. Dat kan zelfs zo'n fundamentalist als jij niet ontkennen.
pi_22470103
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:00 schreef cultheld het volgende:

[..]

Die twee religies hebben op grote schaal reeds verlichting doorgemaakt. Dat kan zelfs zo'n fundamentalist als jij niet ontkennen.
Nee, de landen waar het christendom beleden werd hebben een verlichting meegemaakt. De landen en streken zelf dus, niet de religie. Na deze 'verlichting' is de ontkerkelijking begonnen. De verlichting heeft niets te maken met het christendom en al helemaal niet met het jodendom.
pi_22470132
Enige inconsequentie valt wel te bespeuren bij jou. Maar dat is niet ongewoon voor iemand van 19. Ik wacht wel tot je wat ouder bent en wat meer van de wereld weet. Tot dan,
pi_22470196
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, de landen waar het christendom beleden werd hebben een verlichting meegemaakt. De landen en streken zelf dus, niet de religie. Na deze 'verlichting' is de ontkerkelijking begonnen. De verlichting heeft niets te maken met het christendom en al helemaal niet met het jodendom.
Doordat die landen en streken die verlichting mee maakten, veranderden de interpretaties van het christen- en jodendom. Die werden namelijk gematigder. Ik heb nog nooit in een kerk iemand op horen roepen tot het vernietigen van homo's en joden en tot het slaan van vrouwen. In zoveel moskeeën wordt dit soort haat gepredikt............ Door het importeren van Turken en Marokkanen wordt dit gedachtegoed in stand gehouden. Ik denk dat als dit niet zou gebeuren, de Turkse en Marokkaanse Nederlanders 3 generaties later net zo verlicht zouden denken als wij, de autochtone Nederlanders. Maar dat willen die Arabische imams natuurlijk niet, dus roepen ze op tot het importeren van 'onaangetaste moslimpartners'
pi_22470242
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Enige inconsequentie valt wel te bespeuren bij jou. Maar dat is niet ongewoon voor iemand van 19. Ik wacht wel tot je wat ouder bent en wat meer van de wereld weet. Tot dan,
Oh gaan we op die toer....... Ik nuanceer zaken, jij noemt dat inconsequentie, omdat jullie nog nooit van nuance hebben gehoord. Ik wacht wel tot jij die barbaren niet meer zult verdedigen en wat meer van de Westerse wereld begrijpt, maar ja dan kan ik wel wachten tot 2100. Tot dan
pi_22470272
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:00 schreef cultheld het volgende:

[..]

En de "Islamitische verlichting" komt nu op gang. Vervelend voor ons is dat er hier in Nederland generaties Moslims wonen die leven met normen, waarden en tradities die ze meenamen uit hun vaderland. 40 jaar geleden. Die landen zijn inmiddels zo erg veranderd, verlicht, dat ik me afvraag of een eerste generatie Turk bijvoorbeeld zich nog wel thuisvoelt in zijn geboortedorpje. Ons beeld van een Moslim is hierdoor, volgens mij, erg vertekend.
Zo wij in het westen in de jaren 60 een zekere revolutie hebben gekend wat mening/cultuur en vrijheden van de jeugd betreft zo is die nu gaande voor de bijvoorbeeld Marrokaanse jeugd . Al die "criminele moslims" die het stadscentrum onveilig maken zijn de moderne variant van de Nozems op hun brommertjes uit de jaren 60.
Dat wij geneigd zijn alle moslims over één kam te scheren heeft meer te maken met onze beperkte kennis en inzichten dan met de Islam.
Die hele discussie over hoofddoekjes: mijn oma vertelde me dat ze vroeger als klein meisje ook in een lange rok, met een hoed naar de kerk moest. Blote benen, onbedekte huid, schande! Toen. Die zwarte kousen rond de Veluwe, Rijsen, Zeeland etc. Daar stemmen de vrouwen in dat ze geen stemrecht hebben. Dat de man beslist. Die lopen in rokken, uit geloofsovertuiging. Bij het woord incest komt automatisch iets bij mij boven dat aan priesters of grefo's denkt. Horen wij daar iets over? Over een verbod op rokken rond de Veluwe? Nee, wij maken ons druk over Moslima's die een hoofddoekje willen dragen omdat zij dat graag willen uit geloofsovertuiging. En ze zien er graag mooi uit en gebruiken make-up. Wat is nu het probleem? Dat de tegenstelling die hier uit spreekt ons te veel is? Dat een moslim wellicht denkt dat vrouwen de mannen niet mogen verleiden?
pi_22470290
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:24 schreef cultheld het volgende:

[..]

Doordat die landen en streken die verlichting mee maakten, veranderden de interpretaties van het christen- en jodendom. Die werden namelijk gematigder. Ik heb nog nooit in een kerk iemand op horen roepen tot het vernietigen van homo's en joden en tot het slaan van vrouwen. In zoveel moskeeën wordt dit soort haat gepredikt............
Ik kom wel vaker in moskeëen, maar dat heb ik nog nooit gehoord. Maar jij zal het wel beter weten. Heb je ook een bron voor deze loze beweringen?
quote:
Door het importeren van Turken en Marokkanen wordt dit gedachtegoed in stand gehouden. Ik denk dat als dit niet zou gebeuren, de Turkse en Marokkaanse Nederlanders 3 generaties later net zo verlicht zouden denken als wij, de autochtone Nederlanders. Maar dat willen die Arabische imams natuurlijk niet, dus roepen ze op tot het importeren van 'onaangetaste moslimpartners'
Turken zijn geen arabieren, maar dat zal wel nieuw zijn voor jou, kereltje.
pi_22470307
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:26 schreef cultheld het volgende:

[..]

Oh gaan we op die toer....... Ik nuanceer zaken, jij noemt dat inconsequentie, omdat jullie nog nooit van nuance hebben gehoord. Ik wacht wel tot jij die barbaren niet meer zult verdedigen en wat meer van de Westerse wereld begrijpt, maar ja dan kan ik wel wachten tot 2100. Tot dan
Als jij nuanceert, dan ben ik een jood.
pi_22470316
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:22 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Je komt beter tot je recht in een islamitisch land. Toedeloe.
Daarom moet Nederland ook Islamitisch worden, net als de rest van de wereld.
pi_22470349
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:28 schreef beerten het volgende:

[..]

En de "Islamitische verlichting" komt nu op gang. Vervelend voor ons is dat er hier in Nederland generaties Moslims wonen die leven met normen, waarden en tradities die ze meenamen uit hun vaderland. 40 jaar geleden. Die landen zijn inmiddels zo erg veranderd, verlicht, dat ik me afvraag of een eerste generatie Turk bijvoorbeeld zich nog wel thuisvoelt in zijn geboortedorpje. Ons beeld van een Moslim is hierdoor, volgens mij, erg vertekend.
Zo wij in het westen in de jaren 60 een zekere revolutie hebben gekend wat mening/cultuur en vrijheden van de jeugd betreft zo is die nu gaande voor de bijvoorbeeld Marrokaanse jeugd . Al die "criminele moslims" die het stadscentrum onveilig maken zijn de moderne variant van de Nozems op hun brommertjes uit de jaren 60.
Dat wij geneigd zijn alle moslims over één kam te scheren heeft meer te maken met onze beperkte kennis en inzichten dan met de Islam.
Die hele discussie over hoofddoekjes: mijn oma vertelde me dat ze vroeger als klein meisje ook in een lange rok, met een hoed naar de kerk moest. Blote benen, onbedekte huid, schande! Toen. Die zwarte kousen rond de Veluwe, Rijsen, Zeeland etc. Daar stemmen de vrouwen in dat ze geen stemrecht hebben. Dat de man beslist. Die lopen in rokken, uit geloofsovertuiging. Bij het woord incest komt automatisch iets bij mij boven dat aan priesters of grefo's denkt. Horen wij daar iets over? Over een verbod op rokken rond de Veluwe? Nee, wij maken ons druk over Moslima's die een hoofddoekje willen dragen omdat zij dat graag willen uit geloofsovertuiging. En ze zien er graag mooi uit en gebruiken make-up. Wat is nu het probleem? Dat de tegenstelling die hier uit spreekt ons te veel is? Dat een moslim wellicht denkt dat vrouwen de mannen niet mogen verleiden?
Ik pleit ook voor die verlichting van de islam in dit land. Maar als je door blijft gaan met het op grote school importeren van analfabetische vrouwen uit Marokko, geitenhoeders uit Pakistan die hier met 18-jarige Fatima gaan trouwen en Hassan uit Ankara die wel trek heeft in een rijk leven in Nederland, dan zal de huidige islam in stand worden gehouden. Dan zal de homoseksuele zoon van Hassan uit Ankara in het brandwondencentrum worden opgenomen omdat zijn vader hem overgoot met benzine en in brand stak en zal de dochter van de geitenhoeder uit Pakistan kogels gaan vangen omdat ze toevallig op een Nederlander viel.

En DAT is waarom ik TEGEN importhuwelijken ben
pi_22470393
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:32 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik pleit ook voor die verlichting van de islam in dit land. Maar als je door blijft gaan met het op grote school importeren van analfabetische vrouwen uit Marokko, geitenhoeders uit Pakistan die hier met 18-jarige Fatima gaan trouwen en Hassan uit Ankara die wel trek heeft in een rijk leven in Nederland, dan zal de huidige islam in stand worden gehouden. Dan zal de homoseksuele zoon van Hassan uit Ankara in het brandwondencentrum worden opgenomen omdat zijn vader hem overgoot met benzine en in brand stak en zal de dochter van de geitenhoeder uit Pakistan kogels gaan vangen omdat ze toevallig op een Nederlander viel.

En DAT is waarom ik TEGEN importhuwelijken ben
Of je leest even de topic titel.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 17:34:01 #134
3647 B.R.Oekhoest
pi_22470396
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 16:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Jouw verwrongen beeld echter van de Islam is een hinderlijke factor in NL. En hinderlijke factoren dienen opgeruimd te worden.
Aha! Dreigement voor een Endlosung der Autochtonen van jullie kant?

Wat jammer nou toch dat ik een hinderlijke factor in mijn eigen land bent. Wat zijn jullie dan wel niet?
pi_22470406
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik kom wel vaker in moskeëen, maar dat heb ik nog nooit gehoord. Maar jij zal het wel beter weten. Heb je ook een bron voor deze loze beweringen?
[..]

Turken zijn geen arabieren, maar dat zal wel nieuw zijn voor jou, kereltje.
Turken zijn inderdaad geen Arabieren maar bezoeken regelmatig nou net die moskee waar een Arabische imam de betogen voert.
En bezoek de El-taweed moskee eens, je gaat vast uit je dak........
pi_22470434
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:33 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Of je leest even de topic titel.
Moeilijk he, argumenten weerleggen........
pi_22470484
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:35 schreef cultheld het volgende:

[..]

Moeilijk he, argumenten weerleggen........
Dat doe ik wel in een topic die daar over gaat
pi_22470608
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:37 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Dat doe ik wel in een topic die daar over gaat
Ok, dan maar ontopic:

Waarom is dit ontopic? Door dit soort huwelijken blijft het discutabel in islamitische kringen dat islamitische meisjes zich vrouwelijk willen kleden........
  donderdag 7 oktober 2004 @ 17:48:30 #139
3647 B.R.Oekhoest
pi_22470751
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:30 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Dank je wel dat je het hier zo makkelijk maakt om je ware aard te laten zien.
Je bent echt een idioot.
pi_22471006
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dank je wel dat je het hier zo makkelijk maakt om je ware aard te laten zien.
Je bent echt een idioot.
On-topic en vriendelijk graag. "Dan verschillen wij van mening en uiten we niet dezelfde wensen."

We hadden het over Moslima's met make-up.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 18:31:55 #141
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_22471545
Moslima's met hoofddoekje en make-up zijn het failliet van dat achterlopende geloof.

De moslima merkt dat ze maatschappelijk niet echt meetelt, want ze draagt geen make-up, krijgt geen aandacht van jongens, enz.

De oplossing daarvoor is het juk van dat achterlopende geloof afwerpen, maar dat kan niet, want dan gaat papa eroverheen met de knoet.

Wat dan rest is een spagaat; tov papa de vrome moslima uithangen, met de penguin outfit de deur uit, maar in de tram of op school op de toilet zichzelf opmaken.

Vinet wel grappig

Alhoewel ik voor de individuele moslima symphatie kan hebben, heb ik geen sympathie voor de 'gehele groep'.

Dat geloofsjuk afwerpen, zullen ze uiteindelijk helemaal zelf moeten doen.

And bending over backwards, teneinde papa maar tevreden te houden, leid niet tot een structurele oplossing.

De geit en de kool sparen, gaat het structurele probleem niet oplossen.

Er moet strijd gevoerd worden. Zoals NL vrouwen dat jaren geleden al gedaan hebben.

Overigens,

De postjes van de FOK huisfundamentalistjes alhier zijn betekenisloos.

Als je namelijk wilt weten hoe het zit met die onderdrukking, ga je dat niet vragen aan de onderdrukker.

Sommigen hier vinden zichzelf prima geschikt om namens die moslima's te spreken.

Ik neem het aan van de moslima zelf, niet van een setje mensen die denken dat ze voor hun kunnen spreken.

Maar dat moslima's op dit forum in verhouding gezocht dienen te worden met een lichtje, tja, wat zal ik zeggen, dat komt omdat ze zo goed aangepast zijn?
pi_22471576
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 12:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn niet voor niets zovel verschillende stromingen binnen de islam.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_22471600
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:31 schreef ExTec het volgende:
Moslima's met hoofddoekje en make-up zijn het failliet van dat achterlopende geloof.

De moslima merkt dat ze maatschappelijk niet echt meetelt, want ze draagt geen make-up, krijgt geen aandacht van jongens, enz.
Onzin, ze dragen het omdat ze geindoctrineerd zijn met Westerse giftige propaganda, ze degeneren.
Een goed Moslima zou zoiets noooooit doen.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 18:37:44 #144
3647 B.R.Oekhoest
pi_22471624
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:36 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Onzin, ze dragen het omdat ze geindoctrineerd zijn met Westerse giftige propaganda, ze degeneren.
Over degenereren gesproken.
pi_22471636
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Onzin. Er zijn niet voor niets zovel verschillende stromingen binnen de islam.
Ja ketters bedoel je.
pi_22471660
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Over degenereren gesproken.
Ja de Westerse jeugd is na de Tweede Wereldoorlog gedegenereed en decadent gemaakt.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 18:46:45 #147
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_22471786
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:36 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Zo zou je het kunnen noemen.

Vind jij dat niet een goeie reden waarom 'ware' moslims eigenlijk beter naar een moslim land kunnen gaan?

Worden ze niet aan al die verleidingen blootgesteld.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 18:57:53 #148
3647 B.R.Oekhoest
pi_22472008
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:39 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ja de Westerse jeugd is na de Tweede Wereldoorlog gedegenereed en decadent gemaakt.
Dan zijn die criminele kutmarokkanen dubbel gedegenereerd?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 19:00:21 #149
3647 B.R.Oekhoest
pi_22472072
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:38 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ja ketters bedoel je.
Op den brandstaepel ermee!
Moge er Hel ende Verdoemenis en Vagevuur komen over gij die niet gelooft op den enigen heilige manier in de almachtige!
pi_22472667
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:46 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zo zou je het kunnen noemen.

Vind jij dat niet een goeie reden waarom 'ware' moslims eigenlijk beter naar een moslim land kunnen gaan?

Worden ze niet aan al die verleidingen blootgesteld.
Nee.

Overal loert Satan om de hoek, je moet gewoon innerlijk sterk zijn en die verleidingen weerstaan.
pi_22472705
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 18:57 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Dan zijn die criminele kutmarokkanen dubbel gedegenereerd?
Die moeten zich schamen en zijn niet representatief voor wat een goede moslim is.
Die criminele marokkanen moeten gestraft worden, net als ieder andere crimineel.
pi_22475038
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 19:26 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Nee.

Overal loert Satan om de hoek, je moet gewoon innerlijk sterk zijn en die verleidingen weerstaan.
Ja, bier lekker laten staan op een meet in Groningen bijvoorbeeld.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22475651
quote:

[..]

Nee.

Waarom moeten de vrouwen dan met hoofddoeken bedekt door het leven gaan????

Verrichgt de salaat, geeft de zakaat, zaait geen verderf op aarde en voor U zijn er tuinen waar de rivieren onderdoor stromen.
pi_22483641
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 20:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ja, bier lekker laten staan op een meet in Groningen bijvoorbeeld.
bijvoorbeeld.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 10:36:23 #155
3647 B.R.Oekhoest
pi_22485251
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 21:14 schreef beerten het volgende:

[..]

Waarom moeten de vrouwen dan met hoofddoeken bedekt door het leven gaan????
Kijk eens in Marokko, dat wel richting een modernere variant van de islam gaat. Je kunt daar als vrouw ook zonder hoofddoek lopen als je dat wil. Jammer alleen dat die sloebers die hier zitten daar niks van meekrijgen, die zitten nog rond te darren in stilstaand gedachtengoed van 40 jaar geleden uit het Rifgebergte. En dan zijn er ook nog autochtone mafkezen als pro-jezus die zich bij deze sekte aansluiten.
pi_22485353
Dat heeft niets met modernisme te maken. Dat heeft te maken met het verlies van geloof van sommige mensen, in ruil voor de aardse lusten. Dat zie je net zoveel hier als daar. Zo zijn er ook gelegenheidschristenen die wel zeggen christen te zijn, maar voor de rest alles doen wat God heeft verboden. Zo ook met moslims die vinden dat een hoofddoek ouderwets is en daarom niet hoeft. Ofwel , "ik wil graag dat mannen naar me kijken en mij behandelen als een stuk goedkoop vlees."
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 10:47:11 #157
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22485437
quote:

[..]

Nee.

Je kan beter opletten voor de gelovigen die je knip willen rollen in de metro dan voor op te passen.....

vrijdag 8 oktober 2004 @ 10:48:31 #158
3647 B.R.Oekhoest
pi_22485462
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zo ook met moslims die vinden dat een hoofddoek ouderwets is en daarom niet hoeft. Ofwel , "ik wil graag dat mannen naar me kijken en mij behandelen als een stuk goedkoop vlees."
Heb jijzelf ook een hoofddoek om? Stel je voor dat er meiden naar je lopen te kijken, of erger nog, homo's, die op je neerkijken als een stuk neukvlees.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 10:52:20 #159
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22485537
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 17:30 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Schiet mezelf liever kapot dan dat ik ook maar 1 dag dat achterlijke geloof aan zal hangen.

Vrouwen moeten lekker doen wat ze zelf willen, beesten doe je maar aan de ketting en zeg hoe zich moeten gedragen....

In de islamitische landen worden steeds meer hervormingen doorgevoerd omdat het strenge islam-geloof echt achterhaald is....daar zouden die boeren hier eens een voorbeeld aan moeten nemen.

vrijdag 8 oktober 2004 @ 10:54:31 #160
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22485575
quote:
Zo ook met moslims die vinden dat een hoofddoek ouderwets is en daarom niet hoeft. Ofwel , "ik wil graag dat mannen naar me kijken en mij behandelen als een stuk goedkoop vlees."
:'(

Je kan beter hond worden als een moslima, die mogen temminste nog kwispelen zonder dat aan de baas te vragen

pi_22485585
Mannen hebben andere regels waar ze zich aan moeten houden. Itt de huidige maatschappij streeft de Islam niet naar een unisexuele mens, waarin de vrouw zich steeds mannelijker gedraagt en kleedt en de man zich steede vrouwelijker gedraagt en kleedt. In de Islam zijn man en vrouw wél gelijkwaardig, maar zeker niet gelijk.
pi_22485596
quote:
Dat heeft niets met modernisme te maken. Dat heeft te maken met het verlies van geloof van sommige mensen, in ruil voor de aardse lusten. Dat zie je net zoveel hier als daar. Zo zijn er ook gelegenheidschristenen die wel zeggen christen te zijn, maar voor de rest alles doen wat God heeft verboden. Zo ook met moslims die vinden dat een hoofddoek ouderwets is en daarom niet hoeft. Ofwel , "ik wil graag dat mannen naar me kijken en mij behandelen als een stuk goedkoop vlees."
Dat die mannen zo kijken en vrouwen behandelen als een goedkoop stuk vlees, zegt meer over die mannen. Je hebt niemand te behandelen als een goedkoop stuk vlees.
pi_22485610
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:54 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Ik vind jou ook lekker met hoofddoek hoor schat, neuken?
Sorry, ik laat me niet in met homofielen als jij. Voor je behoeftes kun je misschien bij broekpoeperd terrecht.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 10:57:18 #164
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22485633
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Sorry, ik laat me niet in met homofielen als jij. Voor je behoeftes kun je misschien bij broekpoeperd terrecht.
Sorry, ik zag net pas dat je de mannelijke variant met snor bent, jammer
pi_22485676
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:55 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dat die mannen zo kijken en vrouwen behandelen als een goedkoop stuk vlees, zegt meer over die mannen. Je hebt niemand te behandelen als een goedkoop stuk vlees.
Als vrouwen zich niet kleden als een goedkoop stuk vlees is er voor mannen geen reden om ze zo te behandelen. Dat is het probleem bij mensen als jij. Je doet liever aan symptoombestrijding, dan aan het bestrijden van de oorzaak. Zo zul je water naar de oceaan blijven dragen.
pi_22485780
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:59 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als vrouwen zich niet kleden als een goedkoop stuk vlees is er voor mannen geen reden om ze zo te behandelen. Dat is het probleem bij mensen als jij. Je doet liever aan symptoombestrijding, dan aan het bestrijden van de oorzaak. Zo zul je water naar de oceaan blijven dragen.
Jíj bent juist de gene die aan symtoombestrijding doet. De mannen hebben geen manieren, en daarom moeten de vrouwen zich verstoppen.

Als Moslim-mannetjes nou eerst eens leerden respect te hebben voor vrouwen (en niet alleen voor vrouwen die doen wat mannen willen), dan zouden de vrouwen veel meer bewegingsvrijheid hebben.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:07:18 #167
92279 N.icka
Windforce 11
pi_22485823
Alleen al de benaming goedkoop stuk vlees
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:11:06 #168
3647 B.R.Oekhoest
pi_22485886
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Mannen hebben andere regels waar ze zich aan moeten houden.
Oja vertel? Mbt vrouwen dan hè.
pi_22485931
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:04 schreef Toeps het volgende:

[..]

Jíj bent juist de gene die aan symtoombestrijding doet. De mannen hebben geen manieren, en daarom moeten de vrouwen zich verstoppen.

Als Moslim-mannetjes nou eerst eens leerden respect te hebben voor vrouwen (en niet alleen voor vrouwen die doen wat mannen willen), dan zouden de vrouwen veel meer bewegingsvrijheid hebben.
Wat is doorgaans het doel van een vrouw om zich mooi te kleden? Voor zichzelf of om mooi gevonden te worden? Is het niet genoeg voor een vrouw om mooi gevonden te worden door haar man? Stel dat die vrouw ergens op een weiland woonde en er is verder niemand in een omtrek van 10km. Zou ze dan ook 'mooi' gekleed gaan als ze even een wandeling ging maken? Waarom dient een vrouw zich te verlagen tot het maatschappelijk geaccepteerde idee dat ze er zijn voor het plezier van de man? Over onderdrukking gesproken.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:13:31 #170
3647 B.R.Oekhoest
pi_22485943
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Sorry, ik laat me niet in met homofielen als jij.
Toen ik laatst je vrouw zag dacht ik even van wel.
Maar dat lag aan haar snor.
pi_22485972
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:11 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Oja vertel? Mbt vrouwen dan hè.
Niet te strakke kleding, waardoor de lichaamscontouren van de man duidelijk worden. Geen kleding met afbeeldingen, dus geen t-shrt met Che erop bijv., geen kleding waarbij het stuk van de arm boven de elleboog te zien is, geen kleding waarbij het stuk boven de knieën te zien is. Dat is het wel een beetje.

Graag gedaan.
pi_22485986
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Toen ik laatst je vrouw zag dacht ik even van wel.
Maar dat lag aan haar snor.
Als jij het zegt.
pi_22486041
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat is doorgaans het doel van een vrouw om zich mooi te kleden? Voor zichzelf of om mooi gevonden te worden? Is het niet genoeg voor een vrouw om mooi gevonden te worden door haar man? Stel dat die vrouw ergens op een weiland woonde en er is verder niemand in een omtrek van 10km. Zou ze dan ook 'mooi' gekleed gaan als ze even een wandeling ging maken? Waarom dient een vrouw zich te verlagen tot het maatschappelijk geaccepteerde idee dat ze er zijn voor het plezier van de man? Over onderdrukking gesproken.
Een vrouw kleed zich mooi omdat ze dat zelf leuk vindt. Jij maakt je huis toch ook mooi? En dat doe je toch niet alleen maar voor je bezoek? Je wordt er gewoon happy van als je muren een mooi behangetje hebben en zo. Zo werkt dat bij kleding ook. Ik denk echt niet na als ik kleding koop, of mannen het wel mooi zullen vinden. Als ík het maar mooi vind.
pi_22486179
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:18 schreef Toeps het volgende:

[..]

Een vrouw kleed zich mooi omdat ze dat zelf leuk vindt. Jij maakt je huis toch ook mooi? En dat doe je toch niet alleen maar voor je bezoek? Je wordt er gewoon happy van als je muren een mooi behangetje hebben en zo. Zo werkt dat bij kleding ook. Ik denk echt niet na als ik kleding koop, of mannen het wel mooi zullen vinden. Als ík het maar mooi vind.
Ze kleedt zich mooi omdat ze dat leuk vindt. Maar wat vindt ze in werkelijkheid leuk? De aandacht.

En nee, thuis maak ik mij niet mooi. Wat is daarvan het nut? En ja, enkel als er bezoek komt wil ik me wel ordenen. Kleding is niet iets dat op zichzelf staat. Muren wel. Je haalt nu iets compleet anders aan, enkel omdat je denkt hiermee je gelijk te kunnen halen. Als jij kleding koopt, dan zoek je inderdaad iets uit wat je zelf mooi vindt. Maar stel dat jij de enige was in de omgeving, zou je dan ook die kleding uitzoeken, omdat je het mooi vindt? Zou je je dan ook opmaken?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:31:25 #175
92279 N.icka
Windforce 11
pi_22486253
Ik kleed mee mooi en dat vind ik leuk , en als ik daardoor aandacht krijg is meegenomen:)

Ben ik nu een goedkoop stuk vlees?
pi_22486263
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ze kleedt zich mooi omdat ze dat leuk vindt. Maar wat vindt ze in werkelijkheid leuk? De aandacht.

En nee, thuis maak ik mij niet mooi. Wat is daarvan het nut? En ja, enkel als er bezoek komt wil ik me wel ordenen. Kleding is niet iets dat op zichzelf staat. Muren wel. Je haalt nu iets compleet anders aan, enkel omdat je denkt hiermee je gelijk te kunnen halen. Als jij kleding koopt, dan zoek je inderdaad iets uit wat je zelf mooi vindt. Maar stel dat jij de enige was in de omgeving, zou je dan ook die kleding uitzoeken, omdat je het mooi vindt? Zou je je dan ook opmaken?
Ik maak me sowieso nooit op, maar ik zou nog steeds dezelfde kleding uitkiezen.
En hoe weet jij dat nou weer, dat ze de aandacht leuk vindt? Ben je soms afgestudeerd vrouwendeskundige? Je slaat de plank volledig mis.
pi_22486319
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:31 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik maak me sowieso nooit op, maar ik zou nog steeds dezelfde kleding uitkiezen.
En hoe weet jij dat nou weer, dat ze de aandacht leuk vindt? Ben je soms afgestudeerd vrouwendeskundige? Je slaat de plank volledig mis.
Als ik een aantal dingen weet over vrouwen dan is het wel dat zel dol zijn 1 op geld, 2 op aandacht. Wat dat betreft mag je me een ervaringsdeskundige noemen.

Maar uit je halve antwoord begrijp ik dat je exact dezelfde kleding zou uitkiezen als er in de verste verte niemand in je omgeving zou zijn. Rrrright.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:35:58 #178
92279 N.icka
Windforce 11
pi_22486346
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als ik een aantal dingen weet over vrouwen dan is het wel dat zel dol zijn 1 op geld, 2 op aandacht. Wat dat betreft mag je me een ervaringsdeskundige noemen.
Ow nu zijn we op aandachts geilende geldbeluste goedkope stukken vlees?
pi_22486351
quote:

[..]

Hahaha! Loser!
Je bent dus gewoon een kneus die is gebruikt door een aantal geldbeluste snollies, en nu haat je alle vrouwen.
pi_22486471
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:36 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hahaha! Loser!
Je bent dus gewoon een kneus die is gebruikt door een aantal geldbeluste snollies, en nu haat je alle vrouwen. :')
:'(
Nee hoor. Er zijn ook genoeg vrouwen die niet geldbelust en aandachtsgeil zijn. Mijn eigen vrouw is daar een goed voorbeeld van.

Gezien het uitblijven van je antwoord op mijn andere vraag neem ik aan dat je je eigen hypocrisie wel inziet. Vooral voor iemand die pretendeert een model te zijn moet het lastig zijn om toe te geven dat je je enkel voor 'jezelf' mooi maakt.
pi_22486501
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:35 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ow nu zijn we op aandachts geilende geldbeluste goedkope stukken vlees?
Nee, niet allemaal. Enkel diegenen die aandachtsgeilende geldbeluste stukken vlees zijn. Voel je toch niet zo aangevallen/aangesproken.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:54:36 #182
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22486738
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee hoor. Er zijn ook genoeg vrouwen die niet geldbelust en aandachtsgeil zijn. Mijn eigen vrouw is daar een goed voorbeeld van.
Jouw vrouw is dus zo'n ja-knikkende moslima die alles doet wat der man zegt anders krijgt ze een paar beuken?
pi_22486793
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:54 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Jouw vrouw is dus zo'n ja-knikkende moslima die alles doet wat der man zegt anders krijgt ze een paar beuken?
Dus in jouw ogen is een vrouw een ja-knikker als ze niet aandachtsgeil en geldbelust is? Goed dat we dat weten
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 12:02:29 #184
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22486888
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dus in jouw ogen is een vrouw een ja-knikker als ze niet aandachtsgeil en geldbelust is? Goed dat we dat weten
Nee, in mijn ogen zijn vrouwen van moslim's zoals jij niet dapper genoeg om te zeggen dat hun mannen de typhus kunnen krijgen en dat ze zelf wel bepalen wat ze doen.
pi_22487130
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Gezien het uitblijven van je antwoord op mijn andere vraag neem ik aan dat je je eigen hypocrisie wel inziet. Vooral voor iemand die pretendeert een model te zijn moet het lastig zijn om toe te geven dat je je enkel voor 'jezelf' mooi maakt.
Andere vraag? Welke vraag?

En model zijn is werk. Dan heb ik inderdaad make-up op, maar voordat ik over straat ga haal ik die zooi er meestal weer vanaf. Maar goed, je gaat me toch niet geloven, dus waarom vertel ik het eigenlijk?
pi_22487233
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, niet allemaal. Enkel diegenen die aandachtsgeilende geldbeluste stukken vlees zijn. Voel je toch niet zo aangevallen/aangesproken.
En een vrouw zonder hooddoek is per definitie aandachtsgeil?
En een vrouw met een portemonnee dan?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_22487597
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:02 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Nee, in mijn ogen zijn vrouwen van moslim's zoals jij niet dapper genoeg om te zeggen dat hun mannen de typhus kunnen krijgen en dat ze zelf wel bepalen wat ze doen.
Hoezo? Doet mijn vrouw niet wat zij wil dan?
pi_22487612
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En een vrouw zonder hooddoek is per definitie aandachtsgeil?
En een vrouw met een portemonnee dan?
Nee, zeg ik dat ergens dan?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 12:45:55 #189
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22487759
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hoezo? Doet mijn vrouw niet wat zij wil dan?
Geen idee, mag ze het huis uit?
pi_22487786
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:45 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Geen idee, mag ze het huis uit?
Ze studeert aan de universiteit. Dus ja, ik zou kunnen zeggen dat ze het huis uitmag. Je zit wel boordevol vooroordelen, niet waar? Waarom beweer je eigelijk eerst dingen om daarna "geen idee" te moeten zeggen. Komt niet bepaald intelligent over.
pi_22487843
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Nee, zeg ik dat ergens dan?
quote:

Maar uit je halve antwoord begrijp ik dat je exact dezelfde kleding zou uitkiezen als er in de verste verte niemand in je omgeving zou zijn. Rrrright.
Maar goed, leg mij maar eens uit welke kleding wél en niet aandachtsgeil is in jouw ogen.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 12:52:48 #192
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22487871
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Komt niet bepaald intelligent over.
quote:
I rest my case
pi_22487896
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:52 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

[..]

I rest my case
pi_22487900
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat veel Marokkaanse jongens hun uiterste best doen om mooi te zijn. (lees niet Moslims, maar marokkaans, die zijn toevallig overwegend moslim)
Goed gekleed, goed kapsel, mooi horloge, nieuwste mobiel, glimmende auto etc. Status, opvallen, zo interessant mogelijk overkomen. Dat is hun cultuur blijkbaar. In zuid amerika lopen mannen ook vooral te pronken omwille van status bijvoorbeeld.
Wat is het doel hiervan? Succes, een leuke vrouw scoren en voortplanten. En wat willen de vrouwen? mooi zijn om zo een sterke, knappe rijke vent te vinden die zorgt voor goed nageslacht en een kerel die voor ze kan zorgen.
Zoals een pauw pronkt met zijn veren, zoals stieren vechten om de vrouwen, zoals mensen zich mooi uitdossen etc. Vrouwen verpakken in doeken en verbieden mooi te zijn druist tegen alles in wat de natuur is. Gods schepping dus.

Dat hele hoofddoekjes gedoe en klederdracht is echt de allergootste grap uit de islam. het komt er op neer dat de mannen zeggen: wij zijn te stom om ons in te houden, om je niet ter plekke te neuken. Dus verpak je alstublieft in doeken zodat wij het niet hoeven te zien en niet in de verleiding komen.

Als ik een mooie Moslima zie, met hoofddoekje is het allereerste wat in me opkomt: wat zit daar onder die kleren? Ik geloof niet dat Moslim hersenen anders werken dan mijn hersenen, of westerse hersenen, zo je wil.
pi_22487914
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:50 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[..]

Maar goed, leg mij maar eens uit welke kleding wél en niet aandachtsgeil is in jouw ogen.
Waarom wil je dat weten en met welke intentie?
pi_22488012
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:54 schreef beerten het volgende:
.....
Als ik een mooie Moslima zie, met hoofddoekje is het allereerste wat in me opkomt: wat zit daar onder die kleren? Ik geloof niet dat Moslim hersenen anders werken dan mijn hersenen, of westerse hersenen, zo je wil.
Hoe zie jij dan of een moslima met hoofddoekje mooi is?
pi_22488061
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hoe zie jij dan of een moslima met hoofddoekje mooi is?
Het is maar een hoofddoekje, geen tent.
pi_22488105
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 12:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Waarom wil je dat weten en met welke intentie?
Gut, in het kader van de discussie misschien? Ik bedoel, er is al twee topics lang door jou gebruld dat er maar maar één mogelijk interpretatie is van het hoofddoekjesdilemma, en dat dit is dat hij verplicht is en vervolgens verbind je hieraan meteen dat iemand die hem niet draagt geen moslima is. Vervolgens slaat het door naar jouw persoonlijke ervaringen met "geldbeluste" en "aandachtsgeile" vrouwen, en trek je dit door naar vrouwen in het algemeen (waar zeg ik dat, vraagt u? -20 posts verder naar boven). Dan lijkt het me niet meer dan een normale vraag of jij ergens aan kunt zien dat een vrouw niet aandachtsgeil is. Ik gok dat jouw signaal in deze kwestie een hoofddoek behelst.
pi_22488291
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:03 schreef Toeps het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dat antwoord weet jezelf ook wel. Niet zo schijnheilig.

Je ziet haar ogen, haar gezicht, haar neus, haar glimlach. Ze heeft kleren aan die welliswaar haar lichaam bedekken maar niet haar contouren verhullen. De manier waarop ze loopt, kijkt, beweegt etc. Genoeg om je aandacht te trekken. Een persoon heeft de playboy niet te coveren om aantrekkelijk te zijn. Mijn eigen vriendein is zeker geen fotomodel maar ik vind haar beeldschoon en zie haar graag zonder kleren.
pi_22488439
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:03 schreef Toeps het volgende:

[..]

Het is een geheel pakket. Het is niet alleen het dragen van een hoofddoek. Dat jij denigrerend wilt doen over mensen (tent), terwijl je er zelf als een stuk koopwaar bij wilt lopen en er zelfs je baan van hebt gemaakt, maakt je des te hypocrieter
pi_22488466
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het is een geheel pakket. Het is niet alleen het dragen van een hoofddoek.
Maar je kunt alsnog wel zien of ze 100 kilo is en één tand heeft, danwel een mooi meisje is met een stralende lach en mooie ogen.
pi_22488496
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:06 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Gut, in het kader van de discussie misschien? Ik bedoel, er is al twee topics lang door jou gebruld dat er maar maar één mogelijk interpretatie is van het hoofddoekjesdilemma, en dat dit is dat hij verplicht is en vervolgens verbind je hieraan meteen dat iemand die hem niet draagt geen moslima is. Vervolgens slaat het door naar jouw persoonlijke ervaringen met "geldbeluste" en "aandachtsgeile" vrouwen, en trek je dit door naar vrouwen in het algemeen (waar zeg ik dat, vraagt u? -20 posts verder naar boven). Dan lijkt het me niet meer dan een normale vraag of jij ergens aan kunt zien dat een vrouw niet aandachtsgeil is. Ik gok dat jouw signaal in deze kwestie een hoofddoek behelst.
Wat is de discussie dan? Moet ik met een stel niet-moslims en zelfs anti-moslims discussieren over of een vrouw een hoofddoek op dient te hebben of niet? Ik dacht het niet. Ik zie hier al 2 topics lang geen discussie. Het is 2 topics lang een parade van westerse betweterige arrogantie. De arrogantie waarbij de westerling wel voor een moslim bepaalt hoe hij/zij zich moet kleden/gedragen.
pi_22488543
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:24 schreef Toeps het volgende:

[..]

Maar je kunt alsnog wel zien of ze 100 kilo is en één tand heeft, danwel een mooi meisje is met een stralende lach en mooie ogen.
Kom jij wel eens in beide B&H fora? Vraag me daarna nog maar eens waar een man op let. Op het lichaam of op het gezicht met de o zo mooie ogen en stralende lach?
pi_22488662
Oh ja, om je feminisme-is-westers-riedel voor te zijn: de eerste golven van feminisme kwamen uit o.a. Egypte. Apart van die in het westen. Tevens is er een opleving en nieuwe benadering, ook geheel uit islamitische hoek:
quote:
Attacking from the religious front, a number of “Islamic feminists” are challenging the reigning fundamentalist reading of the Qur’an. These scholars insist that the founding principles of Islam, which they believe were long ago corrupted by pre-Islamic Arab, Persian, and North African customs, are if anything more egalitarian than those of Western religions; the Qur’an explicitly describes women as the moral and spiritual equals of men and allows them to inherit and pass down property. The power of misogynistic mullahs has grown in recent decades, feminists continue, because Muslim men have felt threatened by modernity’s challenge to traditional arrangements between the sexes.

What makes Islamic feminism really worth watching is that it has the potential to play a profoundly important role in the future of the Islamic world—and not just because it could improve the lot of women. By insisting that it is true to Islam—in fact, truer than the creed espoused by the entrenched religious elite—Islamic feminism can affirm the dignity of Islam while at the same time bringing it more in line with modernity. In doing this, feminists can help lay the philosophical groundwork for democracy. In the West, feminism lagged behind religious reformation and political democratization by centuries; in the East, feminism could help lead the charge.
Bron: http://www.city-journal.org/html/13_1_why_feminism.html
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:37:02 #205
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22488730
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zie hier al 2 topics lang geen discussie. Het is 2 topics lang een parade van westerse betweterige arrogantie.
Wat lijkt me dat vervelend om in een samenleving te leven waar iedereen zo is....

Laat me me ff weten wanneer je vertrekt naar een niet-westers land
quote:
De arrogantie waarbij de westerling wel voor een moslim bepaalt hoe hij/zij zich moet kleden/gedragen.
Je kan dat beter door een tastbare westerling laten bepalen dan door een boek waarvan je de schrijver nog nooit gezien hebt
pi_22488745
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja, om je feminisme-is-westers-riedel voor te zijn: de eerste golven van feminisme kwamen uit o.a. Egypte. Apart van die in het westen. Tevens is er een opleving en nieuwe benadering, ook geheel uit islamitische hoek:
[..]

Bron: http://www.city-journal.org/html/13_1_why_feminism.html
Wat boeit mij de vrouwen nou in verkeerd geleide landen onder het mom van de Islam? Er is momenteel geen enkel land dat ik werkelijk als islamitisch zou willen bestempelen. Dat die vrouwen daar onderdrukt worden heeft niets met de Islam te maken. Waarom heeft een Turkije hier niet zo'n last van? Waarom heeft een Maleisie hier niet zo'n last van?
pi_22488830
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:37 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

Wat lijkt me dat vervelend om in een samenleving te leven waar iedereen zo is....

Laat me me ff weten wanneer je vertrekt naar een niet-westers land
Ik vat dat maar op als een zwaktebod. Ik heb het namelijk best naar mijn zin in deze samenleving. Er zijn namelijk genoeg mensen die wel tolerant zijn in NL. Voor de rest zijn mijn voorwaarden voor vertrek bekend. Voorlopig niet dus. Maar hoe is dit relevant met deze topic
quote:
[..]
Je kan dat beter door een tastbare westerling laten bepalen dan door een boek waarvan je de schrijver nog nooit gezien hebt
Dus jij laat een nazi beter bepalen wat er met een jood zou moeten gebeuren? Ik ben blij dat er niet meer 'mensen' als jij bestaan.
pi_22488892
quote:

[..]

Wat is de discussie dan? Moet ik met een stel niet-moslims en zelfs anti-moslims discussieren over of een vrouw een hoofddoek op dient te hebben of niet? Ik dacht het niet. Ik zie hier al 2 topics lang geen discussie. Het is 2 topics lang een parade van westerse betweterige arrogantie. De arrogantie waarbij de westerling wel voor een moslim bepaalt hoe hij/zij zich moet kleden/gedragen.
Ik geloof niet dat er door iemand gezegd is dat moslima's geen hoofddoek op mogen. In ieder geval niet door mij. Ons "westerse punt" is dat wij het belachelijk vinden dat een mannenbolwerk de vrouwen verplichten een hoofddoek te dragen. Als een Moslima geheel uit eigen overtuiging een hoofddoek wil dragen is het voor ons geen probleem.

Stel, jouw vrouw weigert een hoofddoek te dragen. Wat doe je dan?
pi_22488895
quote:
Wat is de discussie dan? Moet ik met een stel moslims en zelfs anti-christenen discussiëren over of een vrouw een hoofddoek op dient te hebben of niet? Ik dacht het niet. Ik zie hier al 2 topics lang geen discussie. Het is 2 topics lang een parade van oosterse betweterige arrogantie. De arrogantie waarbij de moslim wel voor een vrouw bepaalt hoe hij.zij zich moet kleden/gedragen.

Waarom reageer je hier dan als je niet in discussie wilt? Of als je het geen discussie vindt? Het gaat hier over of meisjes met strakke kleding e.d. maar mét hoofddoek moslima zijn. Ik heb jou nog geen argumenten zien aandragen waarom ze dit niet zouden zijn.
In de Koran staat bijvoorbeeld slechts de schaamstreek, de borsten en haar "sieraad" beschreven als een zône die bedekt dient te zijn. Letterlijk. Wat iemand "sieraad" is zou -als de Koran letterlijk genomen zou moeten worden zoals Pro-Jeex beweert- dus slaan op haar trouwring en/of halsketting, oorbellen e.d. Wat de meisjes waar dit topic over gaat dus moslima zou maken. Net als moslimmeisjes in bikini zonder sieraden.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:47:45 #210
3647 B.R.Oekhoest
pi_22488960
quote:

[..]

Ik zie hier al 2 topics lang geen discussie. Het is 2 topics lang een parade van westerse betweterige arrogantie. De arrogantie waarbij de westerling wel voor een moslim bepaalt hoe hij/zij zich moet kleden/gedragen.
Doe je ogen eens even dicht, dan weer open, pak de atlas erbij en wijs eens aan waar je je op dit moment bevindt, woont en teert op de geneugten van een (nog wel) beschaafd land.

Juist ja.
pi_22488985
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat boeit mij de vrouwen nou in verkeerd geleide landen onder het mom van de Islam? Er is momenteel geen enkel land dat ik werkelijk als islamitisch zou willen bestempelen. Dat die vrouwen daar onderdrukt worden heeft niets met de Islam te maken. Waarom heeft een Turkije hier niet zo'n last van? Waarom heeft een Maleisie hier niet zo'n last van?
P'don?
Psst: de overspelwet...anyone?
Tevens:
quote:
Zeker een derde van de Turkse vrouwen heeft naar schatting te maken gehad met fysiek geweld binnen de eigen familie. Voor de bescherming van deze vrouwen zijn opvanghuizen van cruciaal belang. In heel Turkije, dat een inwonertal van zeventig miljoen heeft, zijn echter slechts veertien opvanghuizen en negentien lokale instellingen die ondersteuning bieden aan vrouwen die met huiselijk geweld te maken hebben. In 1997 en 1999 werden nog twee goedfunctionerende opvanghuizen gesloten vanwege geldproblemen.

Vrouwenorganisaties in Turkije geven de voorkeur aan opvanghuizen die niet in handen zijn van de overheid.'Wij krijgen berichten dat opvanghuizen voor vrouwen die in handen zijn van de overheid vrouwen die geen identiteitsbewijs bij zich hebben wegsturen,' zei een vertegenwoordiger van een van die organisaties, 'wanneer je van huis wegloopt, denk je er dan aan om je identiteitsbewijs mee te nemen?' Ook zouden deze opvanghuizen bepaalde groepen vrouwen, zoals prostituees, zieke vrouwen en zwangere vrouwen, weigeren.

Schrijf alstublieft voor 1 oktober een beleefde brief naar de autoriteiten van Turkije. Dring er daarin bij hen op aan de oprichting van een voldoende aantal opvanghuizen te financieren en zo vrouwen tegen geweld te beschermen. Wijs hen tevens op het belang van samenwerking met ngo’s die ervaring hebben met het beschermen van vrouwen.
Van ons eigen zionistische speelgoedje Amnesty International: http://www.amnesty.nl/acties/ME-SCH0017.shtml

Excuseert u mij trouwens dat ik dit even doortrek naar vrouwen(mensen)rechten in het algemeen.
pi_22488992
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:43 schreef beerten het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er door iemand gezegd is dat moslima's geen hoofddoek op mogen. In ieder geval niet door mij. Ons "westerse punt" is dat wij het belachelijk vinden dat een mannenbolwerk de vrouwen verplichten een hoofddoek te dragen. Als een Moslima geheel uit eigen overtuiging een hoofddoek wil dragen is het voor ons geen probleem.
Stel er komt een verbod voor hoofddoeken in openbare gebouwen en een moslima wil uit eigen wil een hoofddoek dragen omdat zij vindt dat dat moet. Hoe dan?
quote:
Stel, jouw vrouw weigert een hoofddoek te dragen. Wat doe je dan?
Mijn vrouw draagt geen hoofddoek, hoezo?
pi_22488997
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kom jij wel eens in beide B&H fora? Vraag me daarna nog maar eens waar een man op let. Op het lichaam of op het gezicht met de o zo mooie ogen en stralende lach?
Voornamelijk op het tweede, dat merk ik in ieder geval bij mijn eigen pics.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:50:13 #214
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22489011
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dus jij laat een nazi beter bepalen wat er met een jood zou moeten gebeuren? Ik ben blij dat er niet meer 'mensen' als jij bestaan.
wie heeft het in godsnaam over nazi's en joden?
pi_22489030
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:43 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Wat is de discussie dan? Moet ik met een stel moslims en zelfs anti-christenen discussiëren over of een vrouw een hoofddoek op dient te hebben of niet? Ik dacht het niet. Ik zie hier al 2 topics lang geen discussie. Het is 2 topics lang een parade van oosterse betweterige arrogantie. De arrogantie waarbij de moslim wel voor een vrouw bepaalt hoe hij.zij zich moet kleden/gedragen.

Waarom reageer je hier dan als je niet in discussie wilt? Of als je het geen discussie vindt? Het gaat hier over of meisjes met strakke kleding e.d. maar mét hoofddoek moslima zijn. Ik heb jou nog geen argumenten zien aandragen waarom ze dit niet zouden zijn.
In de Koran staat bijvoorbeeld slechts de schaamstreek, de borsten en haar "sieraad" beschreven als een zône die bedekt dient te zijn. Letterlijk. Wat iemand "sieraad" is zou -als de Koran letterlijk genomen zou moeten worden zoals Pro-Jeex beweert- dus slaan op haar trouwring en/of halsketting, oorbellen e.d. Wat de meisjes waar dit topic over gaat dus moslima zou maken. Net als moslimmeisjes in bikini zonder sieraden.
Je hoeft mij niet te vertellen wat er in de Koran staat. Dat weet ik wel beter dan jij mag ik hopen.
pi_22489050
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Doe je ogen eens even dicht, dan weer open, pak de atlas erbij en wijs eens aan waar je je op dit moment bevindt, woont en teert op de geneugten van een (nog wel) beschaafd land.

Juist ja.
Ik zie de relevantie niet, maar dat is niet ongebruikelijk bij jouw posts.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:52:17 #217
3647 B.R.Oekhoest
pi_22489067
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Sloan pao!

Of bedoel je dat ze een Chador of Burka aan heeft?
pi_22489077
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:48 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

P'don?
Psst: de overspelwet...anyone?
Tevens:
[..]
What about it?
quote:
Van ons eigen zionistische speelgoedje Amnesty International: http://www.amnesty.nl/acties/ME-SCH0017.shtml

Excuseert u mij trouwens dat ik dit even doortrek naar vrouwen(mensen)rechten in het algemeen.
Amnesty neem ik al niet meer serieus sinds ze de terreurgroep PKK in haar armen heeft gesloten.
pi_22489094
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:50 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

wie heeft het in godsnaam over nazi's en joden?
Wat jij beweert komt daar op neer.
pi_22489104
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je hoeft mij niet te vertellen wat er in de Koran staat. Dat weet ik wel beter dan jij mag ik hopen.
Waarom zou jij dat beter weten? Kan ik niet lezen? Ben ik minder taalgevoelig dan jij? Of suggereer je dat een stuk geschreven tekst alleen door een gelovige gelezen kan worden en juist geïnterpreteerd? Leg uit.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:54:15 #221
3647 B.R.Oekhoest
pi_22489107
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:51 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik zie de relevantie niet, maar dat is niet ongebruikelijk bij jouw posts.
Vind je het gek dat als je in een westers land woont dat je dan te maken krijgt met westerse gewoontes en je daaraan aan dient te passen? Anders is dààr het gat van de deur.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:56:31 #222
35279 Parabola
Sapere aude
pi_22489144
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Stel jij jezelf ff niet zo aan in je sig

Piepkuiken
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:57:45 #223
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22489163
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat jij beweert komt daar op neer.
Ik beweer dat ik het belachelijk vind om je hele leven te laten leiden door een boek, getuigd niet van een groot eigen karakter of een mening.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:28:52 #224
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_22489775
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik wil graag een time-out voor deze vraag.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:35:36 #226
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_22490002
Ik heb moeite om me te beheersen als ik een lekker kontje zie. Is er niet zoiets als een verplichte kontsluier voor heren? Anders ga ik knijpen.
pi_22490063
Daar is geen kontsluier voor nodig. Ook de heren hebben de verplichting om de contouren van het lichaam te verbergen. Een pantalon is bij uitstek geschikt hiervoor.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:45:30 #229
3647 B.R.Oekhoest
pi_22490132
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:38 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb moeite om me te beheersen als ik een lekker kontje zie. Is er niet zoiets als een verplichte kontsluier voor heren? Anders ga ik knijpen.
ù

Een slobberende campingsmoking doet het ook wel.
pi_22490134
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Stel er komt een verbod voor hoofddoeken in openbare gebouwen en een moslima wil uit eigen wil een hoofddoek dragen omdat zij vindt dat dat moet. Hoe dan?
[..]

Een verbod op hoofddoekjes zal er niet komen. Een verbod op regligieuze uitingen. Keppeltjes, kruisjes, hoofddoekjes, rode stip op het hoofd, dat soort dingen wellicht wel. En ja, wat de achterliggende bedoelingen zijn van zo'n wet zijn in mijn ogen ook een beetje dubbel.
Ikzelf vind het niet erg dat iemand zijn geloof uit door een keppeltje, hoofddoekje of kruisje. Wel vind ik het belachelijk dat een ambtenaar geen homohuwelijk wil voltrekken, omdat zulks niet strookt met zijn geloof bijvoorbeeld. (Iets van anderhalf jaar geleden gebeurt in Drenthe, een of andere christelijke ambtenaar weigerde dit)
De andere kant is dat als jij een subsidie aanvraagt bij de gemeente, voor je islamistische dansclub en de dienstdoende ambtenaar zit daar met een keppeltje op zijn hoofd, dat de geloofwaardigheid te wensen over laat. Net zo als dat een Grefo een subsidie aan komt vragen bij een ambtenaar met een hoefddoekje. Een verbod op religieuze uitingen voor bijvoorbeeld publieke functies, zoals een ambtenaar lijkt mij het overwegen waard.

En wat het hoofddoekje van je vrouw betreft: zijn we het blijkbaar toch meer eens dan verwacht.
pi_22490221
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:45 schreef beerten het volgende:

[..]

Een verbod op hoofddoekjes zal er niet komen. Een verbod op regligieuze uitingen. Keppeltjes, kruisjes, hoofddoekjes, rode stip op het hoofd, dat soort dingen wellicht wel. En ja, wat de achterliggende bedoelingen zijn van zo'n wet zijn in mijn ogen ook een beetje dubbel.
Je zou dus met open armen een dergelijke hypocriete wet accepteren, terwijl je de achterliggende gedachte kent.
quote:
En wat het hoofddoekje van je vrouw betreft: zijn we het blijkbaar toch meer eens dan verwacht.
Hoezo?
pi_22490291
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 13:49 schreef Toeps het volgende:

[..]

Voornamelijk op het tweede, dat merk ik in ieder geval bij mijn eigen pics.
Doe eens niet zo onwijs naïef. Een blinde die niet kan lezen kan je nog vertellen waar het in B&H om draait. Je maakt enkel jezelf nog belachelijker als je deze BS blijft volhouden. Als je werkelijk niets hebt in te brengen, kun je ook weer terug naar het forum waar je wel iets zinnigs te vertellen hebt. Naar ONZ of B&H dus. C&H is namelijk een serieus subforum.
pi_22490436
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Doe eens niet zo onwijs naïef. Een blinde die niet kan lezen kan je nog vertellen waar het in B&H om draait. Je maakt enkel jezelf nog belachelijker als je deze BS blijft volhouden. Als je werkelijk niets hebt in te brengen, kun je ook weer terug naar het forum waar je wel iets zinnigs te vertellen hebt. Naar ONZ of B&H dus. C&H is namelijk een serieus subforum.
Luister eens, bijdehandje. Als iemand een mening verkondigt die niet de jouwe is, is dat niet per definitie onzin.

Ik heb een tijdje deze avatar gehad, en daarop heb ik redelijk wat positieve reacties gekregen. Geen kont of tieten te zien, en ik verwacht ook niet dat men van dat ene definieerbare plukje haar wild werd.

Dus, ook al heb je een hoofddoek, men kan alsnog je schoonheid danwel lelijkheid zien.
pi_22490464
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je zou dus met open armen een dergelijke hypocriete wet accepteren, terwijl je de achterliggende gedachte kent.
[..]

Hoezo?
Ik zal zo'n wet zeker niet zondermeer accepteren! Dat schreef ik ook niet, ik schreef dat het het overwegen waard zou zijn. Zolang er mensen rondlopen, dommer en kortzichtiger dan ik, zullen er mensen zijn die naar de buitenkant kijken, naar het keppeltje, de rode stip, het hoofddoekje, het gereformeerde kapsel. Die mensen kijken en luisteren niet naar wat iemand zegt. Naar de inhoud.
Als je een Katholiek zijn kruisje verbied op zijn werk blijft het een katholiek. Alleen je ziet het niet. Vergelijk het ook met dat gezeik over Lonsdale kleding. Bepaalde minder bedeelden onder ons dragen het, om stiekem uiting te geven aan hun rechts-extremistische gedachten goed. je kan hem zo'n trui wel uittrekken, maar het blijft een rascist. Dus het hele verbod is zinloos. En mede daarom zal ik tegen zo'n wet stemmen. We leven in een vrij land, dus eenieder moet kunnen doen en laten, kleden en zijn wie hij of zij wil zijn.
Wil je een hoofddoekje dragen, prima! Wat zij wil. Moet je een hoofddoekje dragen, dan zit er iets niet goed.

En wat je vrouw betreft: je postings wekken de suggestie dat je je vrouw zou verplichten zo'n hoofddoekje te dragen. Blijkbaar niet dus. Dus zijn we het daar over eens. Over die keuze vrijheid van uiting.
pi_22490605
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:00 schreef Toeps het volgende:

[..]

Luister eens, bijdehandje. Als iemand een mening verkondigt die niet de jouwe is, is dat niet per definitie onzin.

[afbeelding]
Ik heb een tijdje deze avatar gehad, en daarop heb ik redelijk wat positieve reacties gekregen. Geen kont of tieten te zien, en ik verwacht ook niet dat men van dat ene definieerbare plukje haar wild werd.

Dus, ook al heb je een hoofddoek, men kan alsnog je schoonheid danwel lelijkheid zien.
Ben je een gezichtsmodel dan?
pi_22490648
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Huh??? Het is gewoon een verleidelijke kop! Ik wordt verleid door dat gezicht! je predikt nu toch hoop ik geen Burka????
pi_22490664
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:01 schreef beerten het volgende:

[..]

Ik zal zo'n wet zeker niet zondermeer accepteren! Dat schreef ik ook niet, ik schreef dat het het overwegen waard zou zijn. Zolang er mensen rondlopen, dommer en kortzichtiger dan ik, zullen er mensen zijn die naar de buitenkant kijken, naar het keppeltje, de rode stip, het hoofddoekje, het gereformeerde kapsel. Die mensen kijken en luisteren niet naar wat iemand zegt. Naar de inhoud.
Als je een Katholiek zijn kruisje verbied op zijn werk blijft het een katholiek. Alleen je ziet het niet. Vergelijk het ook met dat gezeik over Lonsdale kleding. Bepaalde minder bedeelden onder ons dragen het, om stiekem uiting te geven aan hun rechts-extremistische gedachten goed. je kan hem zo'n trui wel uittrekken, maar het blijft een rascist. Dus het hele verbod is zinloos. En mede daarom zal ik tegen zo'n wet stemmen. We leven in een vrij land, dus eenieder moet kunnen doen en laten, kleden en zijn wie hij of zij wil zijn.
Wil je een hoofddoekje dragen, prima! Wat zij wil. Moet je een hoofddoekje dragen, dan zit er iets niet goed.
Sorry voor het misverstand.
quote:
En wat je vrouw betreft: je postings wekken de suggestie dat je je vrouw zou verplichten zo'n hoofddoekje te dragen. Blijkbaar niet dus. Dus zijn we het daar over eens. Over die keuze vrijheid van uiting.
Hoe wekken mijn posts die suggestie? Kom ik verplichtend over? Ik zeg enkel wat de wetten zijn van de Koran. Zo ken ik ook veel wetten van NL, maar dat wil niet perse zeggen dat ik ze allemaal goed opvolg, laat staan dat ik ze een ander zou opdringen. Ik ben voor complete vrijheid. Echter niet voor schijnvrijheid, zoals deze nu in bijv. Frankrijk en Turkije beleden wordt.
pi_22490703
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Gezichts-model?

Een gezicht moet mensen aanspreken, anders kun je het als fotomodel wel vergeten. Je kunt misschien nog wat catwalks lopen als je skinny bent, maar voor een reclame moet je toch echt een mooi gezicht hebben. Er zijn veel reclames waar je behalve het gezicht niks ziet.

Moet nu iedereen aan de burqa?
pi_22490705
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:10 schreef beerten het volgende:

[..]

Huh??? Het is gewoon een verleidelijke kop! Ik wordt verleid door dat gezicht! je predikt nu toch hoop ik geen Burka????
Ik predik nergens voor een burqa, waar je dat vandaan haalt is me een raadsel. Ik stel haar een hele simpele vraag.
pi_22490746
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:12 schreef Toeps het volgende:

[..]

Gezichts-model?

Een gezicht moet mensen aanspreken, anders kun je het als fotomodel wel vergeten. Je kunt misschien nog wat catwalks lopen als je skinny bent, maar voor een reclame moet je toch echt een mooi gezicht hebben. Er zijn veel reclames waar je behalve het gezicht niks ziet.

Moet nu iedereen aan de burqa?
Hou je niet van de domme. Als jij een been miste of je had hangende tieten, maar je had wel dát gezicht, had je dan ook 'model' kunnen worden?
pi_22490776
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik predik nergens voor een burqa, waar je dat vandaan haalt is me een raadsel. Ik stel haar een hele simpele vraag.
Nee, klopt, jij predikt een hoofddoek. Deze is volgens jou bedoeld om schoonheid te verbergen.
Nu blijkt dat schoonheid ook aan het gezicht te zien is. Dan is een hoofddoek om schoonheid te verbergen niet toereikend. Vandaar de vraag, moeten we dan maar aan een burqa? Anders lopen vrouwen alsnog met hun schoonheid te koop.
pi_22490809
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Hou je niet van de domme. Als jij een been miste of je had hangende tieten, maar je had wel dát gezicht, had je dan ook 'model' kunnen worden?
Ja.

Er was een tijd geleden ook een meisje met een kunstbeen op de catwalk te zien.
En trouwens, het gaat er niet om of je wel of geen model kan worden, het gaat er om of schoonheid te zien is aan het gezicht. En het antwoord daarop is ja.
pi_22490874
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:15 schreef Toeps het volgende:

[..]

Nee, klopt, jij predikt een hoofddoek. Deze is volgens jou bedoeld om schoonheid te verbergen.
Nu blijkt dat schoonheid ook aan het gezicht te zien is. Dan is een hoofddoek om schoonheid te verbergen niet toereikend. Vandaar de vraag, moeten we dan maar aan een burqa? Anders lopen vrouwen alsnog met hun schoonheid te koop.
Ik predik niets. Ik vertaal enkel de plichten in de Islam. Mensen mogen zelf kiezen of ze aan deze plichten willen voldoen. Ik stoor me enkel aan de enkele hypocrieten onder de moslims en zeker aan de niet-moslims die zich ook nog eens aan de kant van deze hypocriete moslims scharen.

Je kunt ook gewone kleding dragen en verhullend gekleed zijn. Het is niet of burqa of al je schoonheid tonen.
pi_22490918
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:17 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ja.

Er was een tijd geleden ook een meisje met een kunstbeen op de catwalk te zien.
Bron? En vraag ook eens in B&H wat zij vinden van een mooie vrouw, maar met een kunstbeen?
quote:
En trouwens, het gaat er niet om of je wel of geen model kan worden, het gaat er om of schoonheid te zien is aan het gezicht. En het antwoord daarop is ja.
Het gezicht is slechts een onderdeel. Als jij een buikje hebt of heupen van hier tot ginder, dan wordt je ook geen 'model'. Je hersenen antwoorden met 'ja', want je wilt niet afgaan. Je hart zegt nee.
pi_22491021
Wie bepaalt dan wat verhullend genoeg is?
pi_22491036
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Bron? En vraag ook eens in B&H wat zij vinden van een mooie vrouw, maar met een kunstbeen?
[..]

Het gezicht is slechts een onderdeel. Als jij een buikje hebt of heupen van hier tot ginder, dan wordt je ook geen 'model'. Je hersenen antwoorden met 'ja', want je wilt niet afgaan. Je hart zegt nee.
Hoe weet jij nou weer wat ik wil en wat niet?

Het gáát er trouwens niet om of je wel of geen model kunt worden. Het gaat er om dat schoonheid ook zichtbaar is met hoofddoek en lange jurk. Nee, niet alles is te zien. Maar dat is bij mij ook niet, gelukkig maar.
pi_22491068
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Sorry voor het misverstand.
[..]

Hoe wekken mijn posts die suggestie? Kom ik verplichtend over? Ik zeg enkel wat de wetten zijn van de Koran. Zo ken ik ook veel wetten van NL, maar dat wil niet perse zeggen dat ik ze allemaal goed opvolg, laat staan dat ik ze een ander zou opdringen. Ik ben voor complete vrijheid. Echter niet voor schijnvrijheid, zoals deze nu in bijv. Frankrijk en Turkije beleden wordt.
Volgens mij is dit nu de grootste grap van deze tijd. Het misverstand tussen "jullie" manier van communiceren en het "onze". We verdedigen onze standpunten blijkbaar zo fel dat het lijdt tot een interpretatie van vijandigheid. Als "wij" het over de Islam hebben wordt al heel snel verwezen naar idioten die uit naam van de Islam de meest verschrikkelijke dingen doen. Vliegtuigen in flats, mensen onthoofden, bomaanslagen etc. terwijl 99% van de Moslimtenen net zo krom staan als die van ons. Bijna alle Moslims verafschuwen dit.

Omgekeerd zijn er Moslims die denken dat "het westen" de islam uit wil roeien! Lachwekkend! We laten Moslims ons land binnenkomen, geven ze exact dezelfde rechten en plichten alsdat wijzelf hebben, laten ze Moskeeen bouwen, politieke partijen oprichten etc. En die paar rechtse rakkers die hard schreeuwen tegen Moslims (en alles wat niet blank is overigens) worden als voorbeeld gesteld voor "het westen" door de Moslimwereld.

Wat Frankrijk betreft: democratie is uitgevonden in Frankrijk. Frankrijk is de bakermat voor het gehele westerse model. Niet Amerika. Daar zitten gewoon een aantal handige geldwolven die denken dat alles te koop is en gewoon hard kunnen schreeuwen. Frankrijk zal er alles aan doen om staat en kerk gescheiden te houden. Om zo zoveel mogelijk ongelijkheid te voorkomen. Frankrijk is niet te vergelijken met nederland wat dat betreft.
pi_22491144
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:25 schreef Toeps het volgende:

[..]

Hoe weet jij nou weer wat ik wil en wat niet?

Het gáát er trouwens niet om of je wel of geen model kunt worden. Het gaat er om dat schoonheid ook zichtbaar is met hoofddoek en lange jurk. Nee, niet alles is te zien. Maar dat is bij mij ook niet, gelukkig maar.
Weet je wat, blijf jij jezelf maar lekker voor de gek houden. Geen zin om mijn tijd nog meer te verspillen hier. Zit ik hier een model notabene uit te leggen dat mannen echt niet enkel naar je gezicht kijken als ze je hele lichaam kunnen bekijken.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:30:52 #249
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22491166
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:21 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Die zijn makkelijker te verkrachten omdat ze niet zo hard weg kunnen rennen. .

Een vrouw met een kunstbeen zou volgens jou dus geen hoofddoek meer hoeven dragen als moslima omdat ze toch niet aantrekkelijk is voor mannen?
quote:
Het gezicht is slechts een onderdeel. Als jij een buikje hebt of heupen van hier tot ginder, dan wordt je ook geen 'model'.
Als goede moslim zegt de naam Alley Baggett jou natuurlijk helemaal niets, maar dat is een enorm goedbetaald model... met flinke stretchmarks in haar maagstreek (en dan ook écht flink).
Ook de naam Josie Maran zegt je natuurlijk niet zoveel. Een topmodel met toch een flink litteken op haar buik, maar geen contract minder daarom, voornamelijk vanwege haar fantastisch mooie gezicht.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:34:13 #250
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22491261
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:29 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zit ik hier een model notabene uit te leggen dat mannen echt niet enkel naar je gezicht kijken als ze je hele lichaam kunnen bekijken.
Wat is er erg aan om iemands lichaam te zien? Jij krijgt bij elk naakt vrouwelijk lichaam lustgevoelens?

Of bij ontblote bovenarmen? Want die moeten toch met een reden bedekt worden in de Islam?
Of ontblote benen bij vrouwen, dan krijg jij een erectie? Want die moeten toch met een reden bedekt worden in de Islam?
Of als je de haren van een vrouw ziet, dan gieren bij jou al de hormonen door je lichaam? Want die moeten toch met een reden bedekt worden in de Islam?
Of als je de rondingen van een vrouw d'r bortsen ziet, dan krijg je tunnelvisie omdat al je bloed in je penis blijft hangen? Want die moeten toch met een reden bedekt worden in de Islam?
Of als je een vrouw met make-up ziet, dan stijgt je hartslag ook aanzienlijk? Want dat is toch voor een reden verboden in de Islam?
pi_22491272
KirmiziBeyaz, vraag van een heel andere orde: ken je de bijbel? De Taura en Indjiel? Want als ik de Koran goed begrijp, is de Koran niets anders dan een aanvulling op de Bijbel. Zij het dat de Koran het definitieve, beslissende boek is.
De Koran is grofweg een grote verwijzing naar Bijbelse verhalen. Met een aantal aanvulling omtrent leefwijze wat een Moslim onderscheid van zijn voorouders, de joden en christen respectievelijk.
pi_22491290
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:27 schreef beerten het volgende:

[..]

Volgens mij is dit nu de grootste grap van deze tijd. Het misverstand tussen "jullie" manier van communiceren en het "onze". We verdedigen onze standpunten blijkbaar zo fel dat het lijdt tot een interpretatie van vijandigheid. Als "wij" het over de Islam hebben wordt al heel snel verwezen naar idioten die uit naam van de Islam de meest verschrikkelijke dingen doen. Vliegtuigen in flats, mensen onthoofden, bomaanslagen etc. terwijl 99% van de Moslimtenen net zo krom staan als die van ons. Bijna alle Moslims verafschuwen dit.
Tot hier praatte je nog zinnig.

Vanaf hier gaat het weer bergafwaarts:
quote:
Omgekeerd zijn er Moslims die denken dat "het westen" de islam uit wil roeien! Lachwekkend! We laten Moslims ons land binnenkomen, geven ze exact dezelfde rechten en plichten alsdat wijzelf hebben, laten ze Moskeeen bouwen, politieke partijen oprichten etc. En die paar rechtse rakkers die hard schreeuwen tegen Moslims (en alles wat niet blank is overigens) worden als voorbeeld gesteld voor "het westen" door de Moslimwereld.
Jij geeft namelijk niets. Net zoals jij ben ik hier geboren en dan geeft niemand je iets, je krijgt het. Als na verloop van tijd echter mijn rechten moeten worden aangepast en die van jou niet, dan zet mij en anderen dat aan het denken. Als je dan werkelijk zou denken dat 99% van de moslims niet 'zo' is, dan zou die aanpassing in die wetten ook niet nodig zijn.
quote:
Wat Frankrijk betreft: democratie is uitgevonden in Frankrijk. Frankrijk is de bakermat voor het gehele westerse model. Niet Amerika. Daar zitten gewoon een aantal handige geldwolven die denken dat alles te koop is en gewoon hard kunnen schreeuwen. Frankrijk zal er alles aan doen om staat en kerk gescheiden te houden. Om zo zoveel mogelijk ongelijkheid te voorkomen. Frankrijk is niet te vergelijken met nederland wat dat betreft.
Democratie is uitgevonden in Griekenland, maar dat terzijde. Frankrijk is het meest hypocriete land ter wereld. Frankrijk doet alsof het niet doorheeft dat de hoofddoek wel degelijk een verplichting is voor een moslim, itt een keppel of een kruisje. Frankrijk speelt het vieste spelletje in de politieke wereld. De geschiedenis zal uitwijzen wie gelijk heeft. Jij of ik. De geschiedenis zal uitwijzen of dit verbod de segregatie een handje helpt, zoals ik beweer, of dat het de integratie juist bevordert aangezien het voor gelijkheid zou staan, zoals jij beweert.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:37:30 #253
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_22491345
quote:
Geen zin om mijn tijd nog meer te verspillen hier.
pi_22491347
quote:

[..]

Weet je wat, blijf jij jezelf maar lekker voor de gek houden. Geen zin om mijn tijd nog meer te verspillen hier. Zit ik hier een model notabene uit te leggen dat mannen echt niet enkel naar je gezicht kijken als ze je hele lichaam kunnen bekijken.
Oh, probeer je dát uit te leggen? Niks van gemerkt.

Ik probeer tot vier keer toe uit te leggen dat een hoofddoek niet voldoet in het bedekken van de schoonheid.

Maar goed, bij de Koran krijg je volgens mij gratis een bord, om voor je kop te houden.
pi_22491357
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:34 schreef beerten het volgende:
KirmiziBeyaz, vraag van een heel andere orde: ken je de bijbel? De Taura en Indjiel? Want als ik de Koran goed begrijp, is de Koran niets anders dan een aanvulling op de Bijbel. Zij het dat de Koran het definitieve, beslissende boek is.
De Koran is grofweg een grote verwijzing naar Bijbelse verhalen. Met een aantal aanvulling omtrent leefwijze wat een Moslim onderscheid van zijn voorouders, de joden en christen respectievelijk.
Natuurlijk ken ik de Bijbel en de Thora. De Incil ís trouwens de Bijbel. Dat zijn ook heilige boeken in mijn geloof. De Koran is geen aanvulling op de Bijbel, net zoals het NT niet een aanvulling is op het OT. De Koran is gestuurd nadat de christenen er een zooitje van hadden gemaakt en de Bijbel al vele malen is gemanipuleerd. Dat is de reden dat de Koran al meer dan 1000 jaar ongewijzigd is gebleven. De leefwijze van joden komt erg overeen met die van moslims. De christenen daarentegen hebben massaal een eigen invulling gegeven aan hun leefwijze.
pi_22491361
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Daar is geen kontsluier voor nodig. Ook de heren hebben de verplichting om de contouren van het lichaam te verbergen. Een pantalon is bij uitstek geschikt hiervoor.
Een verplichting tegenover wie? Tegenover een moslim die er niet tegen kan? Kijkt die maar een andere kant op, we leven hier in het Westen
En zo erg vinden die moslim mannetjes uitdagend geklede dames niet, zie ze er vaak genoeg stiekem naar gluren, met de hand in de broekzak
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:39:51 #257
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22491400
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Frankrijk doet alsof het niet doorheeft dat de hoofddoek wel degelijk een verplichting is voor een moslim, itt een keppel of een kruisje.
Nee, de Franse regering velt alleen geen waardeoordeel over die verplichting. Voor de seculiere Franse regering is die verplichting evenveel waard als dat een willekeurige Fransman iemand anders zou verplichten zijn linkerschoen aan de rechtervoet te dragen en omgekeerd.

Voor jou heeft dat gebod misschien een meerwaarde boven andere geboden, voor een seculiere regering heeft het dat volkomen terecht, niet.
pi_22491414
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:37 schreef Toeps het volgende:

[..]

Oh, probeer je dát uit te leggen? Niks van gemerkt.
Zo zijn er blijkbaar meer dingen die jou ontgaan.
quote:
Ik probeer tot vier keer toe uit te leggen dat een hoofddoek niet voldoet in het bedekken van de schoonheid.
En ik probeer net zo vaak uitleggen dat het niet enkel een hoofddoek is waar het om gaat. Dat jij daar zo op gefocused bent, dat is niet mijn probleem.
quote:
Maar goed, bij de Koran krijg je volgens mij gratis een bord, om voor je kop te houden.
Wat jij wilt. Misschien kun je zelf dat bord eens een keer gebruiken bij je volgende sessie als je daar jezelf zit te verkopen voor de camera.
pi_22491429
Waarom word ik dan hitisiger van een man in pak dan van een man in Speedo?
pi_22491441
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:38 schreef Absinth het volgende:

[..]

Een verplichting tegenover wie? Tegenover een moslim die er niet tegen kan? Kijkt die maar een andere kant op, we leven hier in het Westen
En zo erg vinden die moslim mannetjes uitdagend geklede dames niet, zie ze er vaak genoeg stiekem naar gluren, met de hand in de broekzak
Dan moet je je moeder de volgende keer maar vertellen dat ze er minder sletterig bij moet lopen. Dan ben je ook gelijk van het probleem van die moslims met handen in de broek af.
pi_22491481
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:40 schreef Mwanatabu het volgende:
Waarom word ik dan hitisiger van een man in pak dan van een man in Speedo?
Er zijn ook mensen die hitsig worden van lijken. Wat is je punt?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:45:08 #262
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22491540
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En ik probeer net zo vaak uitleggen dat het niet enkel een hoofddoek is waar het om gaat.
Hoe het ook zij en welke andere maatregelen je het ook over hebt, feit blijft dat het gezicht van een vrouw zichtbaar blijft en dat daar zeker een groot deel van de schoonheid zit. Wat is dan het nut van het helemaal inpakken op het gezicht na, als mannen toch nog opgewonden kunnen raken van iemand d'r gezicht, als ze nog steeds haar schoonheid kunnen zien.
Sterker nog, onderzoek heeft aangetoond dat dát wat verhuld wordt alleen maar interessanter wordt (qua lustgevoelens) en het tevens meer de sexuele aandacht vestigt op hetgeen niet verhuld is (Bron: Sex Sense op Discovery Channel).
pi_22491543
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:35 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Vanaf hier gaat het weer bergafwaarts:
[..]

Jij geeft namelijk niets. Net zoals jij ben ik hier geboren en dan geeft niemand je iets, je krijgt het. Als na verloop van tijd echter mijn rechten moeten worden aangepast en die van jou niet, dan zet mij en anderen dat aan het denken. Als je dan werkelijk zou denken dat 99% van de moslims niet 'zo' is, dan zou die aanpassing in die wetten ook niet nodig zijn.
[..]
Hmmm, je hebt de neiging dingen soms te letterlijk te lezen. Als wij werkelijk een hekel hadden aan Moslims waren de grenzen gesloten. Natuurlijk hebben wij die vrijheden gekregen, die vrijheden zijn ons gegeven. Zowel jou als mij. Doorn onzelf, stemgerechtigden in dit land.
We nemen met zo'n verbod ook "onze" eigen vrijheden af. We mogen dan onze christelijke kruisjes ook niet meer dragen.
pi_22491590
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dan moet je je moeder de volgende keer maar vertellen dat ze er minder sletterig bij moet lopen. Dan ben je ook gelijk van het probleem van die moslims met handen in de broek af.
Haha, erg triest.

Best wel zielig, die Moslim-mannetjes. Ze hebben zichzelf niet eens in de hand.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:48:12 #265
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22491605
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Er zijn ook mensen die hitsig worden van lijken.
Daarom worden lijken natuurlijk ook ingepakt in een doos. .
pi_22491667
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:45 schreef beerten het volgende:

Hmmm, je hebt de neiging dingen soms te letterlijk te lezen. Als wij werkelijk een hekel hadden aan Moslims waren de grenzen gesloten. Natuurlijk hebben wij die vrijheden gekregen, die vrijheden zijn ons gegeven. Zowel jou als mij. Doorn onzelf, stemgerechtigden in dit land.
We nemen met zo'n verbod ook "onze" eigen vrijheden af. We mogen dan onze christelijke kruisjes ook niet meer dragen.
Het gaat niet om wat er in het verleden is gebeurt, maar wat er in de toekomst kan gebeuren. In de woorden van Herr Wilders "er komt geen moslim meer binnen" Gezien zijn niet geringe aanhang, zou ik haast willen geloven dat die haat er wel degelijk is.

Wat betreft het gebod heb je geloof ik een beetje moeite met het begrijpen hiervan. Een hoofddoek is een kledingvoorschrift voor een moslim. Een keppel is dat niet voor een jood en een kruisje is dat al helemaal niet voor een christen. Stel dat een tibettaanse monnik enkel in het geel gekleed mag gaan van zijn geloof en jij wilt hier de kleur geel in kleding verbieden, dan kun je ook zeggen dat alle andere gelovigen ook geen geel mogen dragen. Die monnik zal dit niet kunnen accepteren, de andere gelovigen wel. Hoe komt dat? Omdat het voor hun geen verplichting is. Zij dragen net zo goed rood. Is het nog nodig dat ik het verder voor je uitteken of blijf je je van de domme houden?
pi_22491691
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:42 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die hitsig worden van lijken. Wat is je punt?
Mensen die hitsig worden van lijken hebben een afwijking. Mensen die hitsig worden van man-in-pak zijn vrij ruim vertegenwoordigd.
Tevens heb ik het volgende punt: mensen die opgewonden raken van hele kleine dingen omdat ze niet geleerd hebben zich te beheersen tegen hun eigen lustgevoelens hebben geen aangeboren afwijking. Deze afwijking is ontstaan en gecultiveerd volgens het "verboden vrucht-principe". Het is neit voor niks dat in landen waar vrouwen zich verplicht moeten bedekken tot in het extreme, de meeste gevallen van seksueel geweld plaatsvinden en dan ook nog met meer geweld dan in landen waar vrouwen zich "mogen" kleden zoals ze willen.
pi_22491698
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:47 schreef Toeps het volgende:

[..]

Haha, erg triest.

Best wel zielig, die Moslim-mannetjes. Ze hebben zichzelf niet eens in de hand.
Weet je wat nog triester is? Dat niet-moslim vrouwtjes er alles aan doen om die mannen zichzelf niet in de hand te laten houden. Alsof ze thuis tekort komen.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:53:37 #269
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22491736
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Omdat het voor hun geen verplichting is.
En nogmaals, voor een seculiere regering heeft die verplichting geen enkele meerwaarde boven de verplichting van een willekeurig persoon tegenover iemand anders (contractuele verplichtingen e.d. uitgezonderd natuurlijk).

Sim-pel. .
pi_22491765
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:51 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mensen die hitsig worden van lijken hebben een afwijking. Mensen die hitsig worden van man-in-pak zijn vrij ruim vertegenwoordigd.
Tevens heb ik het volgende punt: mensen die opgewonden raken van hele kleine dingen omdat ze niet geleerd hebben zich te beheersen tegen hun eigen lustgevoelens hebben geen aangeboren afwijking. Deze afwijking is ontstaan en gecultiveerd volgens het "verboden vrucht-principe". Het is neit voor niks dat in landen waar vrouwen zich verplicht moeten bedekken tot in het extreme, de meeste gevallen van seksueel geweld plaatsvinden en dan ook nog met meer geweld dan in landen waar vrouwen zich "mogen" kleden zoals ze willen.
Wat is ruim? 1%? 10%? 50%? Wie bepaalt dat? Hoe zie jij een man die hitsig wordt van een man? Ook een afwijking?

Ik hoef enkel in B&H te kijken hoe die 'opvoeding' door niet-moslims, om niet opgewonden te raken van hele kleine dingen, is 'gelukt'. Van laag-opgeleiden tot hoog-opgeleiden geen verschil.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:55:42 #271
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_22491782
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:51 schreef Mwanatabu het volgende:
Tevens heb ik het volgende punt: mensen die opgewonden raken van hele kleine dingen omdat ze niet geleerd hebben zich te beheersen tegen hun eigen lustgevoelens hebben geen aangeboren afwijking. Deze afwijking is ontstaan en gecultiveerd volgens het "verboden vrucht-principe".
Zeer juist, heb ik hierboven ook al aangegeven in een van mijn reacties.
pi_22491886
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat er in het verleden is gebeurt, maar wat er in de toekomst kan gebeuren. In de woorden van Herr Wilders "er komt geen moslim meer binnen" Gezien zijn niet geringe aanhang, zou ik haast willen geloven dat die haat er wel degelijk is.

Wat betreft het gebod heb je geloof ik een beetje moeite met het begrijpen hiervan. Een hoofddoek is een kledingvoorschrift voor een moslim. Een keppel is dat niet voor een jood en een kruisje is dat al helemaal niet voor een christen.
Wat die uitspraak van Wilders betreft: discriminatie op basuis van geloofsovertuiging. Belachelijk, onzinnig, om te kotsen. Strafbaar zelfs.

Wat betreft dat hoofddoekje: het staat in de Koran, althans in de jouwe is gebleken. Ergens op blad 2 heb ik mijn in het Nederlands vertaalde tekst geplaatst, mede vertaald door de Moslimwereld, en in mijn Koran staat nergens letterlijk dat een vrouw een hoofddoekje zou moeten dragen.
Wel staat in de Koran dat een gelove godvrezend is, de salaat verricht en de zakaat geeft. De god vergevend is, barmhartig. En dat een gelovige zich aan dient te passen aan een situatie waarin hij/zij zich bevind. Als hij maar godvrezend blijft, de salaat verricht en en de zakaat geft, dan is hij een gelovige en zal hij/zij opgenomen worden in de bekende tuinen waar de rivieren onderdoor stromen.

Oftewel: als de situatie het niet toelaat om een hoofddoekje te dragen, betekent dit niet dat de persoon ongelovig is.
Het geloof vraagt het. Het is echter geen keiharde eis.
pi_22491894
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Weet je wat nog triester is? Dat niet-moslim vrouwtjes er alles aan doen om die mannen zichzelf niet in de hand te laten houden. Alsof ze thuis tekort komen.

Een man moet het niet proberen om aan me te zitten hoor!

Lijden jullie moslim-mannen soms aan grootheidswaanzin? Zelf-overschatting? Dat jullie denken dat we ons voor júllie leuk kleden? Want dat is dus niet zo. Dus voel je maar niet zo gevleid, want ik wíl jou aandacht helemaal niet.
pi_22491935
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:00 schreef beerten het volgende:

[..]
Oftewel: als de situatie het niet toelaat om een hoofddoekje te dragen, betekent dit niet dat de persoon ongelovig is.
Het geloof vraagt het. Het is echter geen keiharde eis.
En als die situatie er niet is, dan schep je die wel. Niet waar?
pi_22491936
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat is ruim? 1%? 10%? 50%? Wie bepaalt dat? Hoe zie jij een man die hitsig wordt van een man? Ook een afwijking?

Ik hoef enkel in B&H te kijken hoe die 'opvoeding' door niet-moslims, om niet opgewonden te raken van hele kleine dingen, is 'gelukt'. Van laag-opgeleiden tot hoog-opgeleiden geen verschil.

B&H, een perfecte afspiegeling van de samenleving.
Mensen reageren in B&H anders dan ze op straat doen hoor.
pi_22491969
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:00 schreef Toeps het volgende:

[..]

Een man moet het niet proberen om aan me te zitten hoor!

Lijden jullie moslim-mannen soms aan grootheidswaanzin? Zelf-overschatting? Dat jullie denken dat we ons voor júllie leuk kleden? Want dat is dus niet zo. Dus voel je maar niet zo gevleid, want ik wíl jou aandacht helemaal niet.
Wees gerust, de kans dat jij mijn aandacht zou kunnen krijgen is vrijwel nihil.
pi_22491992
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:54 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Oh, nu vergelijken we homo- met necrofielen. Erg aardig van je voor 10% van de wereldbevolking.
quote:
Ik denk dat de gemiddelde bezoeker van B&H (wat doe jij daar trouwens als getrouwde meneer?) niet bij zichzelf in de broezak zit te graaien. Om de gemiddelde bezoeker van B&H te vergelijken met een Afghaan (Pashtun): de gemiddelde B&H-bezoeker zal ws. opgevoed en voorgelicht zijn en bijvoorbeeld niet denken dat je impotent wordt van naaktheid en dus zijn kleren aanhouden bij de onvrijwillige seks met zijn 16- bruid. Deze bruid zou als ze een B&H-bezoekster was weten dat er geen maagdenvlies bestaat en dat ze dus wel eens niet kon gaan bloeden. De bruidegom zou dit ook weten en haar niet terugschoppen naar haar familie of erger. Ook zou hij zijn teruggestuurde zusje niet ombrengen omdat ze niet bloedde. Om jouw extreme voorbeeld maar eens door te trekken in het tegenovergestelde extreme. Maar ik denk niet dat je deze oppikt.
pi_22492002
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:02 schreef Toeps het volgende:

[..]

B&H, een perfecte afspiegeling van de samenleving.
Mensen reageren in B&H anders dan ze op straat doen hoor.
In B&H reageren ze primitief, of ook wel op de manier waarop ze zouden reageren als er geen wetten zouden zijn en geen moraal zou zijn. Je geeft dus wel toe dat het de primaire gedachte is bij mannen, maar dat ze worden tegengehouden door externe factoren.
pi_22492024
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Oh, nu vergelijken we homo- met necrofielen. Erg aardig van je voor 10% van de wereldbevolking.
[..]

Ik denk dat de gemiddelde bezoeker van B&H (wat doe jij daar trouwens als getrouwde meneer?) niet bij zichzelf in de broezak zit te graaien. Om de gemiddelde bezoeker van B&H te vergelijken met een Afghaan (Pashtun): de gemiddelde B&H-bezoeker zal ws. opgevoed en voorgelicht zijn en bijvoorbeeld niet denken dat je impotent wordt van naaktheid en dus zijn kleren aanhouden bij de onvrijwillige seks met zijn 16- bruid. Deze bruid zou als ze een B&H-bezoekster was weten dat er geen maagdenvlies bestaat en dat ze dus wel eens niet kon gaan bloeden. De bruidegom zou dit ook weten en haar niet terugschoppen naar haar familie of erger. Ook zou hij zijn teruggestuurde zusje niet ombrengen omdat ze niet bloedde. Om jouw extreme voorbeeld maar eens door te trekken in het tegenovergestelde extreme. Maar ik denk niet dat je deze oppikt.
Heb je al deze BS en vooroordelen ergens in een documentje staan ofzo? Het blijkt wel weer hoe hoog jij je islamitische buren en vrienden hebt zitten. Je bent toch niet joods he?
pi_22492038
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Fout. Dat wederzijdse gezeik over hoe iemand zich moet kleden, dat is pas zielig! Als een Moslima een hoofddoekje wil dragen dienen wij dat te accepteren.
Als een hollands meisje zich sexy wil kleden met dito make-up is dit onacceptabel voor een moslim!
Als wij vertellen wat moslima wel of niet mag dragen discrimineren we. Omgekeerd komt er minstens zoveel commentaar op onze "goddeloze, onkuize levensstijl"
Wachten is het op het moment dat iederen elkaar laat zijn wat hij/zij graag wil zijn. Willen "wij" ons sexy kleden, dan kan dat. Wil een Moslim kuis gekleed, dan kan dat. Zonder gezeik. Ik geloof dat dit echter nog wel even kan duren helaas.
pi_22492120
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wees gerust, de kans dat jij mijn aandacht zou kunnen krijgen is vrijwel nihil.
Gelukkig maar.
pi_22492143
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je bent toch niet joods he?
Zeg Kirmizi, ik vind alles best, maar er zijn grenzen......
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_22492157
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:07 schreef beerten het volgende:

[..]

Fout. Dat wederzijdse gezeik over hoe iemand zich moet kleden, dat is pas zielig! Als een Moslima een hoofddoekje wil dragen dienen wij dat te accepteren.
Dat is krom. En net beweerde je dat een verbod op religieuze symbolen is bedoeld voor gelijkheid en vrijheid. Nu zeg je opeens dat we dienen te accpeteren dat ze dat willen dragen.
quote:
Als een hollands meisje zich sexy wil kleden met dito make-up is dit onacceptabel voor een moslim!
Waarom zou dat onacceptabel zijn? Dat moet iedereen voor zich weten. Ik heb nog geen moslim horen roepen in de stad of op het werk dat dat onacceptabel is. Heb je dat net verzonnen, of is het slechts een insinuatie?
quote:
Als wij vertellen wat moslima wel of niet mag dragen discrimineren we.
Dat klopt.
quote:
Omgekeerd komt er minstens zoveel commentaar op onze "goddeloze, onkuize levensstijl"
Beetje kinderachtig, niet? Zij doen het, dus doen wij het ook.
quote:
Wachten is het op het moment dat iederen elkaar laat zijn wat hij/zij graag wil zijn. Willen "wij" ons sexy kleden, dan kan dat. Wil een Moslim kuis gekleed, dan kan dat. Zonder gezeik. Ik geloof dat dit echter nog wel even kan duren helaas.
Daar ben ik het mee eens. Al zul je begrijpen dat een verbod op religieuze symbolen hier niet aan zal bijdragen, integendeel.
pi_22492171
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:12 schreef pyl het volgende:

[..]

Zeg Kirmizi, ik vind alles best, maar er zijn grenzen......
Hoezo? Heb je iets tegen joden dan?
pi_22492173
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:05 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

In B&H reageren ze primitief, of ook wel op de manier waarop ze zouden reageren als er geen wetten zouden zijn en geen moraal zou zijn. Je geeft dus wel toe dat het de primaire gedachte is bij mannen, maar dat ze worden tegengehouden door externe factoren.
Ik zie geen verschil met Moslimmannen, behalve dan dat B&H bezoekers zichzelf kunnen beheersen, en Moslimmannen niet, zodat vrouwen met een doekie op moeten lopen.
pi_22492239
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Waarom zou dat onacceptabel zijn? Dat moet iedereen voor zich weten. Ik heb nog geen moslim horen roepen in de stad of op het werk dat dat onacceptabel is. Heb je dat net verzonnen, of is het slechts een insinuatie?
Ik wel! sterker nog, hij schreef er hele essays over.
pi_22492240
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:14 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik zie geen verschil met Moslimmannen, behalve dan dat B&H bezoekers zichzelf kunnen beheersen, en Moslimmannen niet, zodat vrouwen met een doekie op moeten lopen.
Ik ben een moslimman. Volgens jou kan ik me dus ook niet beheersen? Ooookeee.
pi_22492248
quote:

[..]

Heb je al deze BS en vooroordelen ergens in een documentje staan ofzo? Het blijkt wel weer hoe hoog jij je islamitische buren en vrienden hebt zitten. Je bent toch niet joods he?
Ik dacht al dat je hem niet op zou pikken....zucht.
Ik zal het e-ven uit-leg-gen.
Jij vond de be-zoe-kers van B&H blijk-baar re-pre-sen-ta-tief voor de he-le Ne-der-land-se be-vol-king. Dat is een voor-oor-deel. Dus toen trok ik de-ze ver-ge-lij-king door tot in het ex-tre-me (dat be-te-kent heeeeeel ver), dus kwam ik met een lijst-je voor-oor-de-len o-ver ach-ter-lij-ke mos-lims.
Dui-de-lijk?

TIP: LEES DIT HEEL LANGZAAM, DAN HOUDT JE LEESKWAB HET BIJ!!!
pi_22492277
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:14 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hoezo? Heb je iets tegen joden dan?
Nee, wel tegen antisemitisme.
pi_22492312
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik dacht al dat je hem niet op zou pikken....zucht.
Ik zal het e-ven uit-leg-gen.
Jij vond de be-zoe-kers van B&H blijk-baar re-pre-sen-ta-tief voor de he-le Ne-der-land-se be-vol-king. Dat is een voor-oor-deel. Dus toen trok ik de-ze ver-ge-lij-king door tot in het ex-tre-me (dat be-te-kent heeeeeel ver), dus kwam ik met een lijst-je voor-oor-de-len o-ver ach-ter-lij-ke mos-lims.
Dui-de-lijk?

TIP: LEES DIT HEEL LANGZAAM, DAN HOUDT JE LEESKWAB HET BIJ!!!
Ik heb geen CAPS nodig om mijn punt duidelijk te maken. Ik heb B&H als voorbeeld genomen. Ik zie hetzelfde effect in alle andere subfora als er een foto van een naakte slet wordt getoond. Ik zie de zelfde reacties op mijn werk. Ik zie de zelfde reactie in de sportclub. Als je dat kunt ontkennen, ben je nog verder heen dan ik al dacht.

Het paternaliseren doe je maar bij je man. Hij heeft het nodig. Ik niet.
pi_22492326
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:18 schreef pyl het volgende:

[..]

Nee, wel tegen antisemitisme.
Ja, en? Wat heeft dat met mij te maken?
pi_22492369
Dit:
quote:
Je bent toch niet joods he?
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 16:25:34 #293
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_22492438
volgens gebied de koran nergens dat je als moslim-vrouw jezelf niet mooi mag maken. Ok, het is niet de bedoeling dat je prive lichaamsdelen toont aan de hele wereld, maar opmaken en mooi maken mag best.

het zijn meeer de primitievelingen onder de moslims die enkele passages door misinterpretatie misbruiken om deze prachtige vrouwen onder de duim te houden.

Jammer dat deze dames nog lang niet zo mondig zijn als nodig; ik weet zeker dat Allah ze bijstaat in hun persoonlijke kruistocht naar vrijheid in kleding, uitdrukking en gedrag
pi_22492487
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik heb geen CAPS nodig om mijn punt duidelijk te maken.
Nogal logisch, je hebt geen punt.
quote:
Ik heb B&H als voorbeeld genomen. Ik zie hetzelfde effect in alle andere subfora als er een foto van een naakte slet wordt getoond. Ik zie de zelfde reacties op mijn werk. Ik zie de zelfde reactie in de sportclub. Als je dat kunt ontkennen, ben je nog verder heen dan ik al dacht.
Blijft mijn punt overeind: deze heren stoppen hun handen niet in hun broekzakken bij echte mevrouwen zonder nietjes in hun navel. Porno kijken zou meer moeten gebeuren, dan heb je al stoom afgeblazen als je een hoofddoekloos lekker mokkel tegenkomt. De verboden vrucht smaakt altijd het lekkerst. Daar klimmen mensen heel hoog voor (terwijl ze tegelijkertijd heel diep zinken. Koningin Victoria, anyone?
quote:
Het paternaliseren doe je maar bij je man. Hij heeft het nodig. Ik niet.
Dan moet je maar niet zo dom zijn om achter elke rode lap aan te rennen. Jarig in april zeker?
pi_22492568
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:25 schreef SHE het volgende:
volgens gebied de koran nergens dat je als moslim-vrouw jezelf niet mooi mag maken. Ok, het is niet de bedoeling dat je prive lichaamsdelen toont aan de hele wereld, maar opmaken en mooi maken mag best.
Sterker nog, er staat letterlijk omschreven welke lichaamsdelen bedekt moeten zijn, en dit zijn alleen de schaamstreek en de borsten. (En het verder niet nader omschreven "sieraad")
quote:
het zijn meeer de primitievelingen onder de moslims die enkele passages door misinterpretatie misbruiken om deze prachtige vrouwen onder de duim te houden.
De nieuwe feministische stroming binnen de islam beroept zich idd op het feit dat de Koran met opzet vanuit de mannelijke interpretatie opgesteld, geïnterpreteerd en nageleefd wordt.
quote:
Jammer dat deze dames nog lang niet zo mondig zijn als nodig; ik weet zeker dat Allah ze bijstaat in hun persoonlijke kruistocht naar vrijheid in kleding, uitdrukking en gedrag
Dat weet ik ook zeker Allah heeft ze niet voor niks mondig gemaakt en hersens gegeven. Of haren en een gezicht.
pi_22492658
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:22 schreef pyl het volgende:
Dit:
[..]
En hoe is dat ook alweer antisemitisch? Of is in jouw ogen alles antisemitisch waar het woord jood in voorkomt?
pi_22492681
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:25 schreef SHE het volgende:

En jij, als niet-moslim, weet wél wat de bedoeling moet zijn en moslims niet, omdat .....?
pi_22492718
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Mijn moeder krijgt tenminste nog aandacht, kun je van dat 140kilo geval wat jij je moeder noemt niet zeggen(vraag gelijk ff of ze zich wil scheren, krijgt ze mss nog een beetje aandacht)
pi_22492792
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:27 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nogal logisch, je hebt geen punt.
Voor jou heb ik geen punt, maar dat is niet relevant.
quote:
[..]

Blijft mijn punt overeind: deze heren stoppen hun handen niet in hun broekzakken bij echte mevrouwen zonder nietjes in hun navel. Porno kijken zou meer moeten gebeuren, dan heb je al stoom afgeblazen als je een hoofddoekloos lekker mokkel tegenkomt. De verboden vrucht smaakt altijd het lekkerst. Daar klimmen mensen heel hoog voor (terwijl ze tegelijkertijd heel diep zinken. Koningin Victoria, anyone?
[..]
Dus moslims stoppen wel hun handen in de broekzak? Apart beeld heb jij van moslims, niet dat me dat onbekend was.
quote:
Blablabla
pi_22492831
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En hoe is dat ook alweer antisemitisch? Of is in jouw ogen alles antisemitisch waar het woord jood in voorkomt?
Nee. Maar er staat dan ook iets meer in dat zinnetje van je dan alleen het woord 'jood'.
pi_22492841
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 16:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Sterker nog, er staat letterlijk omschreven welke lichaamsdelen bedekt moeten zijn, en dit zijn alleen de schaamstreek en de borsten. (En het verder niet nader omschreven "sieraad")
[..]
Nee, dat is niet letterlijk omschreven. Jouw interpretatie is niet per definite letterlijk
quote:
De nieuwe feministische stroming binnen de islam beroept zich idd op het feit dat de Koran met opzet vanuit de mannelijke interpretatie opgesteld, geïnterpreteerd en nageleefd wordt.
[..]
Die stroming ken ik niet en zal ook wel marginaal zijn. Ze gaan hun gang maar met hun gevecht tegen de windmolens. Hun intentie is iets anders.
quote:
Dat weet ik ook zeker Allah heeft ze niet voor niks mondig gemaakt en hersens gegeven. Of haren en een gezicht.
Ja, en die hersenen gebruiken ze om op te komen voor hun recht op het dragen van de hoofddoek. Dat klopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')