abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 29 september 2004 @ 14:21:09 #1
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_22284662
Vorig topic: Katten-vraagbaak, deel 3.

Mijn kitten Simon (8 weken) miauwt (nou ja, poging to miauwen.. het is meer een soort gepiep nog) als hij op de kattenbak zit. Ik heb echt geen idee waarom hij dit doet.
Doen andere katten dit ook?
Ik bedoel dus terwijl hij zit te plassen/poepen, zit hij de hele tijd te miauwen.

Iemand?

[ Bericht 8% gewijzigd door Phoenixx op 29-09-2004 18:55:08 (link toegevoegd) ]
Money talks, Bullshit walks!
pi_22285390
Mijn kat miauwt altijd als hij van de bak af komt, net zolang tot iemand 'jaja goedzo' of 'kop dicht' tegen hem roept.
...
  woensdag 29 september 2004 @ 15:01:55 #3
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_22285540
quote:
Op woensdag 29 september 2004 14:54 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Mijn kat miauwt altijd als hij van de bak af komt, net zolang tot iemand 'jaja goedzo' of 'kop dicht' tegen hem roept.
..haha, misschien moet ik dat ook maar eens gaan proberen dan..
Ik ben bang dat hij zit te miauwen omdat het pijn doet ofzo. Het klinkt niet echt zielig, maar het is echt elke keer als hij op de bak zit.
Money talks, Bullshit walks!
pi_22285561
onze kat word in ons huis aangevallen door andere katten!
Liever één kut in de hand, dan de lucht van tien!
  woensdag 29 september 2004 @ 15:04:31 #5
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_22285598
Ik zou toch even met 'm langs de dierenarts gaan Kiki.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  woensdag 29 september 2004 @ 15:05:55 #6
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_22285630
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:04 schreef kasper het volgende:
Ik zou toch even met 'm langs de dierenarts gaan Kiki.
Hmm, daar was ik maandag voor zijn eerste prikje enik had een heel lijstje met vragen.. maar was ik dit vergeten.
Ik ga de dierenarts maar even bellen, dan.
Money talks, Bullshit walks!
pi_22289865
Verstandig idee, waarschijnlijk kan deze je zo zeggen of het iets normaals is of dat het wellicht toch beter is om even langs te komen

tevens tvp
Live it!
pi_22290793
quote:
Op woensdag 29 september 2004 14:54 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Mijn kat miauwt altijd als hij van de bak af komt, net zolang tot iemand 'jaja goedzo' of 'kop dicht' tegen hem roept.
Haha, dat doet mijn kat, en nog geeneens zo zachtjes ook
pi_22305029
O, ja, mijn katten krabben ook altijd aan de zijkant van de bak, als ze op de kattenbak zitten. Weet iemand waarom dit is?
  donderdag 30 september 2004 @ 12:16:33 #10
104844 duiveltje2
Allemaal gegroet
pi_22305104
die van ons miauwt als ze geen aandacht krijgt, en dan klinkt dat zo zielig dat je haar haast weer zou oppakken!
Dit duiveltje is een lief duiveltje :)
pi_22305250
quote:
Op donderdag 30 september 2004 12:12 schreef Bo_ het volgende:
O, ja, mijn katten krabben ook altijd aan de zijkant van de bak, als ze op de kattenbak zitten. Weet iemand waarom dit is?
Ze zijn gewoon zo enthousiast bezig met het begraven van hun ontlasting, dat ze ook aan de zijkanten gaan graven/krabben.


[off topic]
Gister was mijn kat ook lekker bezig, ik had hem uit m'n slaapkamer gejaagd en dat vond hij niet zo leuk.

Hij (klagelijk): Mia meh-meh-meh!
Ik: Nee!
Hij: Meh!
Ik: NEE!
Hij: MEH!


[/off topic]
...
  donderdag 30 september 2004 @ 13:08:15 #12
104844 duiveltje2
Allemaal gegroet
pi_22306084
Hoe leer je ze af om niet meer via de goeie broekspijpen naar boven te klimmen!

Zeer vervelend, en niet goed voor de voorraad broeken
Dit duiveltje is een lief duiveltje :)
pi_22306180
die ene van mij die krabt altijd met zijn poot aan het laminaat na de bak te hebben gebruikt...
de ander krabt ook aan de rand van de bak, maar dan alleen aan de bak met klepje (heb 2 kattebakken, 1 met deksel en 1 zonder, die ze inmiddels hebben gebombardeerd tot pisbak en poepbak en dit netjes gescheiden houden ) Dacht altijd dat hij daarmee het grind tussen ze pootjes weg wilde halen...
  donderdag 30 september 2004 @ 13:15:45 #14
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_22306247
Mijn kitten, Pipo, is 12 weken oud en ik dacht aardig zindelijk. Poepen gaat netjes op de bak maar met piesen heeft ze nog wel eens een ongelukje. In de hoek van de kamer. Ik heb daar nu wat peper gestrooid en nu komt ze daar niet meer omdat het niet meer leuk is om te snuffelen in die hoek.
Ik vond 2x een plasje in de gang, vlakbij haar bak. Gisteren voor het laatst. Vandaag heb ik haar heel erg goed in de gaten gehouden en regelmatig even op de bak gezet en verteld dat ze vreselijk nodig moest zeiken.... eindelijk: ze springt uit de bak, loopt naar het matje bij de voordeur en wil gaan pissen. Ik heb haar onmiddelijk opgepakt en weer in haar bak gedaan waar ze dus maar haar behoeften deed. Ik heb het matje nu weggegooid en de plavuizen grondig gedweild maar ik ben er nog niet gerust op...
Iemand tips om ervoor te zorgen dat ze een brave en zindelijke poes wordt?

Help mij, ik wil in de bak plassen:
pi_22306380
het is de enige manier wat je nu doet...
je zou, hoe wreed het ook is, haar es met d'r neus in de eigen pis kunnen drukken en dan op de bak zetten... (heb ut zelf nog niet gedaan, was gelukkig niet nodig, maar het zou kunnen helpen volgens anderen) Is je bak misschien te hoog om in te klimmen/springen voor als ze nodig moet? Of een keer ander grind proberen...
maar ut zal wel goedkomen...
pi_22306385
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:08 schreef duiveltje2 het volgende:
Hoe leer je ze af om niet meer via de goeie broekspijpen naar boven te klimmen!

Zeer vervelend, en niet goed voor de voorraad broeken
Juistja, dat dacht ik al.

Wederom een Emmykloon, hou je dan nooit op
  donderdag 30 september 2004 @ 13:27:42 #17
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_22306436
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:23 schreef Frutsel het volgende:
het is de enige manier wat je nu doet...
je zou, hoe wreed het ook is, haar es met d'r neus in de eigen pis kunnen drukken en dan op de bak zetten... (heb ut zelf nog niet gedaan, was gelukkig niet nodig, maar het zou kunnen helpen volgens anderen) Is je bak misschien te hoog om in te klimmen/springen voor als ze nodig moet? Of een keer ander grind proberen...
maar ut zal wel goedkomen...
Ze komt prima in haar bak...poepen is geen probleem....dus aan het grind zal het, lijkt mij ook niet liggen. Maargoed, de deurmat is weg, haar luchtje is opgedweild, er ligt peper in de kamer..... hopen dat het nu wel goed gaat.
pi_22306712
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:27 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ze komt prima in haar bak...poepen is geen probleem....dus aan het grind zal het, lijkt mij ook niet liggen. Maargoed, de deurmat is weg, haar luchtje is opgedweild, er ligt peper in de kamer..... hopen dat het nu wel goed gaat.
Zoals je het nu doet, is het prima. Maar het is in ieder geval niet de enige manier

O.a. dit kun je nog meer proberen:
* Tweede bak/teiltje met grit neerzetten. Katten willen vaak niet op één en dezelfde bak poepen en plassen. Dit is bij ons destijds ook de oplossing geweest voor onze kitten.
* Haal een feliway verdamper bij de dierenarts. Deze steek je in het stopcontact en helpt katten rustig te worden en evt. daardoor veroorzaakte zindelijkheidsproblemen op te lossen.
* Druppel valeriaan in de kattenbak, dit is onweerstaanbaar voor katten.

En wat betreft die 'tip' over katje met de neus in eigen pis drukken, ik denk dat iedereen zo onderhand wel weet dat dit geen diervriendelijke manier is.
pi_22306716
kan ook zijn dat ze zelf nog niet goed kan inschatten hoe snel ze bij de bak moet zijn en hoe 'hoog de nood' is... en dat ut er net naast/in de buurt komt...
Ook komen ze vaak op de oude plekjes terug, dus die peper is wel goed. Sterke parfum doet ook wonderen...

mijn kitten, nu inmiddels al ruim 2, had destijds dezelfde verschijnselen en dat duurde een dik jaar...
Pas na de verhuizing is het goed gekomen.
pi_22306762
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:43 schreef BadGirly het volgende:

En wat betreft die 'tip' over katje met de neus in eigen pis drukken, ik denk dat iedereen zo onderhand wel weet dat dit geen diervriendelijke manier is.
Mee eens...maar als je spullen worden onder gezeken..en dit wel een effectieve manier zou zijn, dan moet een keertje kunnen...
Leuk forum trouwens.. Dierenforum... heb lange tijd op kattenforum geprobeerd te komen, maar dies volges mij al tijden dood
  donderdag 30 september 2004 @ 13:48:07 #21
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_22306786
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:43 schreef BadGirly het volgende:

[..]

Zoals je het nu doet, is het prima. Maar het is in ieder geval niet de enige manier

O.a. dit kun je nog meer proberen:
* Tweede bak/teiltje met grit neerzetten. Katten willen vaak niet op één en dezelfde bak poepen en plassen. Dit is bij ons destijds ook de oplossing geweest voor onze kitten.
* Haal een feliway verdamper bij de dierenarts. Deze steek je in het stopcontact en helpt katten rustig te worden en evt. daardoor veroorzaakte zindelijkheidsproblemen op te lossen.
* Druppel valeriaan in de kattenbak, dit is onweerstaanbaar voor katten.

En wat betreft die 'tip' over katje met de neus in eigen pis drukken, ik denk dat iedereen zo onderhand wel weet dat dit geen diervriendelijke manier is.
optie 1: ik ga gelijk een tweede bak neerzetten en de eerste even voorzien van nieuw grit.
optie 2: kost veel te duur geld betalen schuif ik op de lange(re) baan
optie 3: waar haal ik dat vandaan?

bedankt
  donderdag 30 september 2004 @ 13:50:19 #22
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_22306821
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:43 schreef Frutsel het volgende:
kan ook zijn dat ze zelf nog niet goed kan inschatten hoe snel ze bij de bak moet zijn en hoe 'hoog de nood' is... en dat ut er net naast/in de buurt komt...
Ook komen ze vaak op de oude plekjes terug, dus die peper is wel goed. Sterke parfum doet ook wonderen...
Het zou dan moeten liggen aan oude plekjes opzoeken want ik heb haar in de bak gezet, ze sprong eruit en liep naar de deurmat om te pissen
pi_22306927
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:48 schreef Oldbie het volgende:

[..]
optie 3: waar haal ik dat vandaan?

bedankt
Valeriaan is te koop bij de drogisterij.

En graag gedaan, hopelijk helpt een van de tips. Onze Nori pieste destijds alle mandjes en stoelen onder, dus ik weet hoe vervelend het kan zijn. Succes!
pi_22306979
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:46 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mee eens...maar als je spullen worden onder gezeken..en dit wel een effectieve manier zou zijn, dan moet een keertje kunnen...
Leuk forum trouwens.. Dierenforum... heb lange tijd op kattenforum geprobeerd te komen, maar dies volges mij al tijden dood
Als er geen andere uitweg meer is, kan ik begrijpen dat mensen naar deze methode grijpen. Ikzelf zou het gewoon niet over m'n hart kunnen verkrijgen, hoeveel er ook ondergezeken is

Offtopic: En bedankt voor het compliment, altijd leuk om te horen.
  donderdag 30 september 2004 @ 15:04:38 #25
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_22308143
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:46 schreef Frutsel het volgende:
Mee eens...maar als je spullen worden onder gezeken..en dit wel een effectieve manier zou zijn, dan moet een keertje kunnen...
Niet doen!!

Het is absoluut geen effectieve manier om een kat te leren voortaan op z'n bak te pissen.
De kat is niet in staat een relatie te leggen tussen het ongewenste gedrag en de straf die er op volgt.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_22308191
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:04 schreef kasper het volgende:

[..]

Niet doen!!

Het is absoluut geen effectieve manier om een kat te leren voortaan op z'n bak te pissen.
De kat is niet in staat een relatie te leggen tussen het ongewenste gedrag en de straf die er op volgt.
Helemaal correct. Die manier heeft totaal geen nut en wekt eerder angst op zodat die overal zeikt dan dat het effectief is
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_22308212
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:04 schreef kasper het volgende:


Het is absoluut geen effectieve manier om een kat te leren voortaan op z'n bak te pissen.
De kat is niet in staat een relatie te leggen tussen het ongewenste gedrag en de straf die er op volgt.
Nooit, maar dan ook nooit een kat met de neus door het plasje/poep halen inderdaad.
Wie dit verzonnen heeft

Het regelmatig terug op de bak zetten en eventueel 2 bakken (tijdelijk) proberen is de beste methode.
Zachtjes met de voorpootjes graafbewegingen in de bak maken kan daarbij mss wel helpen.
En veel geduld
  donderdag 30 september 2004 @ 15:12:19 #28
104844 duiveltje2
Allemaal gegroet
pi_22308308


kijk deze jonge man(15 weekjes nu) heb ik elke x aan mijn broek hangen!

help wat doe ik daar tegen?
Dit duiveltje is een lief duiveltje :)
  donderdag 30 september 2004 @ 15:13:25 #29
104844 duiveltje2
Allemaal gegroet
pi_22308333
quote:
Op donderdag 30 september 2004 13:24 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Juistja, dat dacht ik al.

Wederom een Emmykloon, hou je dan nooit op
Dit duiveltje is een lief duiveltje :)
  donderdag 30 september 2004 @ 16:34:03 #30
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_22310257
quote:
Op woensdag 29 september 2004 15:04 schreef kasper het volgende:
Ik zou toch even met 'm langs de dierenarts gaan Kiki.
De dierenarts vond het niet zo zorgwekkend. Simon doet dit vanaf het begin en waarschijnlijk vind hij het gewoon een soort van gezellig. Zolang hij normale ontlasting heeft, is er niets aan de hand...
Money talks, Bullshit walks!
pi_22310277
Hoe kan ik katten uit de tuin weg houden?
  donderdag 30 september 2004 @ 16:35:05 #32
18917 Kiki
Honni soit qui mal y pense..
pi_22310286
quote:
Op donderdag 30 september 2004 15:12 schreef duiveltje2 het volgende:
[afbeelding]

kijk deze jonge man(15 weekjes nu) heb ik elke x aan mijn broek hangen!

help wat doe ik daar tegen?
Zou ik ook willen weten.. de dieranarts zegt dat hij er vanzelf mee stopt omdat ie dan te zwaar wordt, meanwhile zijn al mijn broeken stuk...
Money talks, Bullshit walks!
  donderdag 30 september 2004 @ 16:46:48 #33
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_22310573
quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:34 schreef Steijn het volgende:
Hoe kan ik katten uit de tuin weg houden?
op een flat gaan wonen
pi_22320625
BadGirly...
heb me aangemeldt op dat dierenforum maar krijg maar geen bevestigingsmail met aktiveringscode
  donderdag 30 september 2004 @ 23:10:15 #35
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_22320734
quote:
Op donderdag 30 september 2004 16:34 schreef Steijn het volgende:
Hoe kan ik katten uit de tuin weg houden?
Koffiedik tussen de struiken gooien, of konijnenkeutels.
Schijnt goed te helpen, vraag me niet waarom.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_22320880
Als je kat steeds op een plek plast waar hij dat al gedaan heeft, moet je het neutraal laten ruiken. Schoonmaken met azijn is het beste. Geen chloor oid, want dat ruikt ook. Eventueel kan je op die plek ook feliway spuiten. Dat is ook als spray te koop.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  donderdag 30 september 2004 @ 23:37:55 #37
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_22321479
quote:
Op donderdag 30 september 2004 23:14 schreef krakkemieke het volgende:
Als je kat steeds op een plek plast waar hij dat al gedaan heeft, moet je het neutraal laten ruiken. Schoonmaken met azijn is het beste. Geen chloor oid, want dat ruikt ook. Eventueel kan je op die plek ook feliway spuiten. Dat is ook als spray te koop.
Feliway? Wat is dat precies en waar kan ik dat kopen?
pi_22321634
Feliway is de geurstof die een kat afgeeft met kopjes geven en de klieren bij z'n staart. Als de kat dat ruikt, vindt hij iets meer z'n eigen plek. Op z'n eigen plek piest hij niet graag. Je kunt het bv ook in een reismand doen.
Je kunt het bij de dierenwinkel of anders de dierenarts kopen. Het bestaat als stekkerdinges, net als luchtverfrisser, en als spray. Je ruikt het amper.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22325674
quote:
Op donderdag 30 september 2004 23:10 schreef mazaru het volgende:

[..]

Koffiedik tussen de struiken gooien, of konijnenkeutels.
Schijnt goed te helpen, vraag me niet waarom.
Heb ik ook geprobeerd, maar uiteindelijk was het bij ons de cacaodoppen die werkten... helpt ook gelijk tegen slakken, handig tegen onkruid (groeit dan slechts oppervlakkig), goed als compost en stinkt niet zo...

totzover dit tuinnieuws
pi_22325984
Ook maar even een vraagje:
Ons katertje (13 wkn) mag wel op de bank en eetstoelen zitten/slapen whatever, maar ik wil niet dat hij er speelt, klautert en/of kliert. (wat gepaard gaat met nageltjes in stof en hout)

Wat is het slimst?
Optie A: dit is verwarrend voor de kat en dus worden de bank en eetstoelen helemaal verboden terrein... (maar hij kan er ook zo rustig een hele dag slapen)
Optie B: zodra het spelen, klauteren begint consequent op de grond zetten, en daar speelgoed aanbieden
Optie C: ...?
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:41:03 #41
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_22328919
Mijn kat had ook de vervelende gewoonte om aan stoelen, banken en behang te krabbelen.
Er hingen in de kamer twee krabbelpalen, maar daar keek hij niet naar om.
Ik heb een hele tijd de plantenspuit op tafel gehad, zodat ik hem nat kon spuiten als hij dat deed, maar dat hielp ook niet echt.
Nu heb ik een nieuwe krabbelpaal gekocht, zo 1 die op de grond ligt, en hij is er helemaal stapelgek mee.
De stukken karton vliegen door de kamer, maar hij krabt niet meer waar hij niet mag krabben.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_22329327
Het is niet zo dat hij echt om het krabben krabt, want hij is gek op zijn krabpaal, maar het is uit speelsigheid... neemt niet weg dat het effect op mijn meubels er niet minder om is.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:10:22 #43
8781 crew  Frutsel
pi_22329518
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 12:41 schreef mazaru het volgende:

Damn... jou kat lijkt echt 100% sprekend op die van mij... konden wel broertjes zijn...
Dezelfde witte bef, witte snuit...ogen en de kleurtjes in zijn staart..
kan ff geen foto zetten hier, heb er geen bij de hand en thuis weet ik niet hoe ik ze moet uploaden...
Daarnaast weet ik helaas de achtergrond van mijn kat niet... heb um uit het asiel...
waar woon je? Twente? Zou zowaar uit hetzelfde nest kunnen komen...
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:12:29 #44
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_22329564
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 09:54 schreef jack4ya het volgende:
Ook maar even een vraagje:
Ons katertje (13 wkn) mag wel op de bank en eetstoelen zitten/slapen whatever, maar ik wil niet dat hij er speelt, klautert en/of kliert. (wat gepaard gaat met nageltjes in stof en hout)

Wat is het slimst?
Optie A: dit is verwarrend voor de kat en dus worden de bank en eetstoelen helemaal verboden terrein... (maar hij kan er ook zo rustig een hele dag slapen)
Optie B: zodra het spelen, klauteren begint consequent op de grond zetten, en daar speelgoed aanbieden
Optie C: ...?
Precies zelfde probleem met mijn kitten, krabben doet ze netjes aan krabpaal,
maar op bank klimmen gebruik ze haar nageltjes voor,

dus ben best benieuwd naar oplossing,
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:17:20 #45
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_22329659
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:10 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Damn... jou kat lijkt echt 100% sprekend op die van mij... konden wel broertjes zijn...
Dezelfde witte bef, witte snuit...ogen en de kleurtjes in zijn staart..
kan ff geen foto zetten hier, heb er geen bij de hand en thuis weet ik niet hoe ik ze moet uploaden...
Daarnaast weet ik helaas de achtergrond van mijn kat niet... heb um uit het asiel...
waar woon je? Twente? Zou zowaar uit hetzelfde nest kunnen komen...
Lekker ondeugend he, die rode katten?
Is die van jou ook zo'n dikkerd?
Deze mooie rooie weegt 8 kilo
Volgens de informatie die ik heb gekregen, is hij geboren op een boerderij in Zuid-Holland, van een echte boerderijkat.
Daarna is hij verhuisd naar een flat in Vlaardingen, maar daar bleek een kind allergisch voor katten te zijn, dus toen heb ik hem geadopteerd.
Ik woon in Vlaardingen, en heb hem nu al zo'n 8 jaar.
Het is een zalige kat!

Een plaatje uploaden kun je heel gemakkelijk hier doen: http://imageshack.us/index3.php
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:21:35 #46
8781 crew  Frutsel
pi_22329754
ik ga proberen je zo een foto te laten zien...
tis een flinke, maar geen 8 kilo... lol, denk 4,5 kilo ofz...
zou van jou foto ook niet zeggen dat ie 8 kilo weegt...
Woon zelf in ut oosten van het land, dus helaas geen familie denk ik...

Praat/Mauwt die van jou ook zoveel? schijnt eigenschap van rode katers te zijn... ik kan er hele gesprekken mee hebben...

Hier een foto van de mijne... die ik nog ergens kon vinden, valt de vergelijking niet goed op...heb nog betere thuis waar het echt heel goed zichtbaar is..

pi_22329759
quote:
Op donderdag 30 september 2004 23:06 schreef Frutsel het volgende:
BadGirly...
heb me aangemeldt op dat dierenforum maar krijg maar geen bevestigingsmail met aktiveringscode
edit: laat maar, is al gelukt zie ik!
  Moderator vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:31:05 #48
8781 crew  Frutsel
pi_22329975
ja thx! mailtje stond bij de SPAM/BULK
  Moderator vrijdag 1 oktober 2004 @ 13:32:49 #49
8781 crew  Frutsel
pi_22330017
en hier nog eentje..

  vrijdag 1 oktober 2004 @ 14:30:16 #50
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_22331277
Mijn kat heeft een roze kale plek op haar onderbuik die ze vroeger niet had. Het is zacht en er groeit wat dons, niet geirriteerd of overgevoelig. Vroeger groeide er gewoon witte vacht. Het zit tussen haar achterpoten en is langzaam gegroeid tot ongeveer 6x6 cm. inmiddels. Weet iemand misschien hoe dat komt? Poes is een jaar of 4-5, eten enzo is niet verandert.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_22331559
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:12 schreef Mercy_symbol het volgende:

[..]

Precies zelfde probleem met mijn kitten, krabben doet ze netjes aan krabpaal,
maar op bank klimmen gebruik ze haar nageltjes voor,

dus ben best benieuwd naar oplossing,
Dat komt misschien ook omdat je kitten nog klein is?
Bij die van ons wordt het al wat minder... maar het gaat in ons geval idd om de speelsigheid
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 22:45:00 #52
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_22362486
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:21 schreef Frutsel het volgende:
ik ga proberen je zo een foto te laten zien...
tis een flinke, maar geen 8 kilo... lol, denk 4,5 kilo ofz...
zou van jou foto ook niet zeggen dat ie 8 kilo weegt...
Woon zelf in ut oosten van het land, dus helaas geen familie denk ik...

Praat/Mauwt die van jou ook zoveel? schijnt eigenschap van rode katers te zijn... ik kan er hele gesprekken mee hebben...

Hier een foto van de mijne... die ik nog ergens kon vinden, valt de vergelijking niet goed op...heb nog betere thuis waar het echt heel goed zichtbaar is..

[afbeelding]
Dit is echt leuk!
Het zou inderdaad familie van elkaar kunnen zijn als je dat zo ziet.
Op de 2e foto is de gelijkenis helemaal sterk!

Die van mij kan ook flink mauwen, en dan ook op zo'n manier dat ik dan precies weet wat die wilt.
Hetzij dat zijn bak niet meer helemaal ongebruikt is, (meneer wil liever niet op de bak als er al wat inligt ) , hetzij dat die honger heeft, dan gaat die echt de weg naar zijn voerbak wijzen, of naar de kast waar zijn snoepjes liggen.
Of hij geeft aan dat er een andere kat voor de deur zit.
Daar is hij ook niet van gediend.

En dan durven ze nog te zeggen dat katten niet leuk zijn!
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  † In Memoriam † zondag 3 oktober 2004 @ 00:07:04 #53
37843 lady-wrb
kortaf
pi_22364528
mijn kat is 17 jaar en ze is al een echt oud besje aan het worden. ze is ook heel erg mager. ik denk dat ze nog geen twee kilo weegt. hoe krijg ik weer een beetje vlees op haar botjes? ze eet graag blikvoer afgewisseld met gekookte vis en rauw rund of paardevlees.
ik heb haar sinds een dag weer bij me. (ik ben haar 10 maanden kwijt geweest, zie: ik heb mijn meissie terug) maar daarvoor was ze ook al zo mager.
ik weet dat katten op leeftijd wat mager kunnen worden, maar ze is zoooo skinny dat het gewoon eng is, je voelt al haar botten.
weet iemand misschien iets?
  zondag 3 oktober 2004 @ 00:49:58 #54
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_22365445
Laat haar even nakijken bij de dierenarts, misschien heeft ze wel wormen.
2 kilo is wel heel er weinig.
De dierenarts heeft er misschien wel een goede oplossing voor.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_22372592
Ben ik weer met een vraagje M'n katten houden er wel van om lekker bij me op schoot te zitten, maar soms laten ze een klein geelachtig vlekje achter op m'n broek, is dit wat ik denk dat het is?
  Moderator zondag 3 oktober 2004 @ 16:17:23 #56
8781 crew  Frutsel
pi_22374553
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 22:45 schreef mazaru het volgende:

[..]

Dit is echt leuk!
Het zou inderdaad familie van elkaar kunnen zijn als je dat zo ziet.
Op de 2e foto is de gelijkenis helemaal sterk!

Die van mij kan ook flink mauwen, en dan ook op zo'n manier dat ik dan precies weet wat die wilt.
Hetzij dat zijn bak niet meer helemaal ongebruikt is, (meneer wil liever niet op de bak als er al wat inligt ) , hetzij dat die honger heeft, dan gaat die echt de weg naar zijn voerbak wijzen, of naar de kast waar zijn snoepjes liggen.
Of hij geeft aan dat er een andere kat voor de deur zit.
Daar is hij ook niet van gediend.

En dan durven ze nog te zeggen dat katten niet leuk zijn!
Het valt me gewoon op dat onze rode meer mauwt dan die andere... hij voert soms hele gesprekken met je. Tuurlijk mauwen als hij eten wil, of naar de snoepjes kast lopen of weet ik ut, maar soms als ie midden in de kamer zit en je aankijkt, dan zeg ik alleen maar:" Hoe is het met Willie? " en dan " MAUW"... en zo een keer of 8.... echt wel geinig..

Zou graag weten waar hij de eerste anderhalf jaar van zijn leventje heeft doorgebracht voor hij in de dierenkliniek werd binnengebracht
pi_22376117
Bo, wat is t voor vlekje? Nat? Dan is het urine ja, van pure ontspanning kan er wel eens iets uitlopen :-)
pi_22406573
Ik wil heel graag een poezebeestje, alleen mijn ouders willen zelf geen dieren ("je kan dan niet meer op vakantie" en "ze maken een rotzooitje"). Maar ik zit er toch over na te denken er eentje te nemen en deze dus op mijn eigen kamer te houden. Ik ken wel katten die alleen maar in een woonkamer leven. Nu is mijn kamer niet echt klein (zon 6 bij 4 meter), maar hoeveel ruimte heeft een kat nou eigenlijk nodig??

Kleine kans dat ik hem in deze ruimte kan houden, maar is het vragen waard toch?? Ik zou zowiezo geen kat nemen als die kat niet eens lekker zijn kont kan keren in deze ruimte. Of het is gewoon wachten totdat ik mn eigen woonruimte heb .
pi_22407891
Ik zou wachten tot je ruimte hebt, en je kat evt naar buiten kan. Als je mensen hebt die voor je kat zorgen, kan je echt wel op vakantie. Moeten ze wel elke dag een poosje knuffelen.
Een oudere kat uit het asiel is meestal goed opgevoed en maakt er geen zootje van.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_22408485
ik zou een kat niet snel op een kamer van 6 bij 4 houden eigenlijk. Naar buiten kunnen is bij de meeste katten niet nodig, maar lekker de ruimte hebben, heerlijk rond kunnen rennen wel. Plus dat je misschien nog op school zit, en de tijd dat je thuis zit ben je toch niet de hele tijd op je kamer neem ik aan. Vergeet dan niet dat de kat het grootste gedeelte van de dag helemaal alleen op die kamer zit. Dat is niet leuk voor dat beest. En dan kun je dus weer beter 2 katten nemen want dan hebben ze tenminste elkaar maar daar is de ruimte echt aan de kleine kant voor.

Gewoon wachten tot je je eigen woonruimte hebt lijkt me dus handiger als je ouders er geen voorstander van zijn...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 6 oktober 2004 @ 00:43:34 #61
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_22433972
Hoe lang blijven kittens zo ontzettend speels?
Ik vind het prachtig om naar Pipo te kijken als ze zichzelf vermaakt (en de oude poes ergert) maar ik vind het doodzielig voor Poes. Poes wordt helemaal knettergek en is de afgelopen paar dagen strontchagerijnig. Ik denk dat het door de speelsheid van Pipo komt. Ik verwacht dus ook dat Poes bijdraait zodra Pipo rustiger wordt maar hoe lang duurt dat eigenlijk?
Pipo is nog (piep)jong....13 weken ofzo....dus ik begrijp dat het nog wel even kan duren maar ik mis Poes.....zoals ze was voordat Pipo erbij kwam.
pi_22450942
Mijn kater van een half jaar heeft het op mijn planten gemunt, hij graaft in de aarde wat kan ik hier aan doen, hij doet het natuurlijk alleen als ik niet thuis ben.
pi_22451043
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:47 schreef Luni het volgende:
Mijn kater van een half jaar heeft het op mijn planten gemunt, hij graaft in de aarde wat kan ik hier aan doen, hij doet het natuurlijk alleen als ik niet thuis ben.
Doe er koffieprut in, vinden katten niet fijn. Je kunt ook steentjes op de aarde rond het plantje leggen, kunnen ze er niet zo goed meer bij. Of de planten de deur uit doen
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_22451381
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 20:51 schreef trueblue het volgende:

[..]

Doe er koffieprut in, vinden katten niet fijn. Je kunt ook steentjes op de aarde rond het plantje leggen, kunnen ze er niet zo goed meer bij. Of de planten de deur uit doen
Drink geen koffie
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:28:55 #65
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_22452021
Probeer eens om wat zilverfolie over de aarde te leggen, ik heb wel eens gehoord dat katten daar niet van houden.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 6 oktober 2004 @ 21:29:37 #66
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_22452047
PS.
Of leen wat koffiedrab van de buren
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_22452941
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 00:43 schreef Oldbie het volgende:
Hoe lang blijven kittens zo ontzettend speels?
Ik vind het prachtig om naar Pipo te kijken als ze zichzelf vermaakt (en de oude poes ergert) maar ik vind het doodzielig voor Poes. Poes wordt helemaal knettergek en is de afgelopen paar dagen strontchagerijnig. Ik denk dat het door de speelsheid van Pipo komt. Ik verwacht dus ook dat Poes bijdraait zodra Pipo rustiger wordt maar hoe lang duurt dat eigenlijk?
Pipo is nog (piep)jong....13 weken ofzo....dus ik begrijp dat het nog wel even kan duren maar ik mis Poes.....zoals ze was voordat Pipo erbij kwam.
Mijn poes is net gesteriliseerd (lees gecastereerd, eierstokken verwijderd) en ik dacht dat ze daar ook wat rustiger van zou worden.
Nou vergeet het maar
Ze is nog net zo'n maf dwaas ADHD'tje op sommige momenten als voor de operatie.

Enneh... alles is leuk om mee te spelen, van je hand, sokken, veters, tot pingpong balletjes, ook idioot rondrennen en wezenloos zitten mauwen doet het nog steeds goed hier.. gelukkig heb ik geen andere katten die er crazy van worden, alleen wijzelf
  donderdag 7 oktober 2004 @ 11:40:52 #68
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_22462891
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:56 schreef pAin het volgende:
Ik wil heel graag een poezebeestje, alleen mijn ouders willen zelf geen dieren ("je kan dan niet meer op vakantie" en "ze maken een rotzooitje"). Maar ik zit er toch over na te denken er eentje te nemen en deze dus op mijn eigen kamer te houden. Ik ken wel katten die alleen maar in een woonkamer leven. Nu is mijn kamer niet echt klein (zon 6 bij 4 meter), maar hoeveel ruimte heeft een kat nou eigenlijk nodig??

Kleine kans dat ik hem in deze ruimte kan houden, maar is het vragen waard toch?? Ik zou zowiezo geen kat nemen als die kat niet eens lekker zijn kont kan keren in deze ruimte. Of het is gewoon wachten totdat ik mn eigen woonruimte heb .
Ik heb mn eigen woonruimte, 24 m2 en poes vermaakt zich prima. Nou heb ik ook een hele makke kat die vroeger is aangereden en sindsdien niet meer helemaal 100 is, maar toch. Mijn kat zit veel op het balkon of op de vensterbank, en ze slaapt veel. Ik speel veel met haar en ze komt veel op schoot liggen. Het kan dus echt wel, maar dan moet je er wel veel zijn om de kat aandacht te geven, en ze moet genoeg te doen hebben. En volgens mij kun je dan beter een rustige wat oudere kat uit het asiel halen dan een kitten.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:02:31 #69
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22465561
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 00:43 schreef Oldbie het volgende:
Hoe lang blijven kittens zo ontzettend speels?
Ik vind het prachtig om naar Pipo te kijken als ze zichzelf vermaakt (en de oude poes ergert) maar ik vind het doodzielig voor Poes. Poes wordt helemaal knettergek en is de afgelopen paar dagen strontchagerijnig. Ik denk dat het door de speelsheid van Pipo komt. Ik verwacht dus ook dat Poes bijdraait zodra Pipo rustiger wordt maar hoe lang duurt dat eigenlijk?
Pipo is nog (piep)jong....13 weken ofzo....dus ik begrijp dat het nog wel even kan duren maar ik mis Poes.....zoals ze was voordat Pipo erbij kwam.
Mijn kat is bijna 18 jaar, en je kan nog steeds niet met je benen over elkaar en daar dan met je vingers tussen zitten. Dat ziet ie volgens mij voor een nestje muizen aan.
Er moet dagelijks achter een touwtje aangerend worden, en papier wordt zonder pardon verscheurd.
Het verschilt dus per kat wanneer de speelsigheid minder wordt.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:03:34 #70
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22465589
Zijn er hier kattenbezitters die de kat zijn tanden poetsen?
Ik heb van de dierenarts het advies gekregen om regelmatig te poetsen, maar ik zie dat niet lukken eigenlijk.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_22466465
quote:
Op donderdag 30 september 2004 23:10 schreef mazaru het volgende:

[..]

Koffiedik tussen de struiken gooien, of konijnenkeutels.
Schijnt goed te helpen, vraag me niet waarom.
Azijn, water en wat zout. Mengen in een emmer en versproeien over de tuin. Vinden ze niet lekker.

Of je legt hondedrollen in de tuin, denken ze dat er een hond loopt.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 14:50:31 #72
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_22466693
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:40 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:

Of je legt hondedrollen in de tuin, denken ze dat er een hond loopt.
Kan je, bij gebrek aan een hond, ook zelf een bruine trui achterin de tuin breien?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:24:12 #73
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_22467422
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 14:03 schreef tonja het volgende:
Zijn er hier kattenbezitters die de kat zijn tanden poetsen?
Ik heb van de dierenarts het advies gekregen om regelmatig te poetsen, maar ik zie dat niet lukken eigenlijk.
Neuh, en ik vind het ook nogal onzin. Als ik zo het gebit van mijn kat bekijk gaat dat prima zonder. Ze is een jaar of 4-5 en heeft een perfect gebitje. Misschien omdat ze alleen maar droge brokkies eet?
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 15:59:54 #74
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22468228
Bij mijn kat is het wel een probleem, hij is bijna 18 hij kweekt tandsteen alsof het een hobby is van m.
Vorige week moest zijn gebit schoongemaakt worden en daar moet ie voor onder narcose, en later antibiotica en pijnstiller.
Hij krijgt al dieetvoer, brokjes ook, maar dat heeft volgens mij geen zin omdat hij die brokjes niet doorbijt, maar in zijn geheel naar binnen slokt.



Als ik met tandenpoetsen die ellende voor het beestje kan voorkomen probeer ik het graag, ik zou graag tips hebben van mensen die ervaring met het poetsen hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door tonja op 07-10-2004 16:07:35 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 08:36:04 #75
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22483744
Is een soort bult op de rug altijd een teken van kanker?

We hebben gisteren een soort rare bult ontdekt op mijn 12 jaar oude poes we gaan eind van de middag naar de dierenarts
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22484340
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 08:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Is een soort bult op de rug altijd een teken van kanker?

We hebben gisteren een soort rare bult ontdekt op mijn 12 jaar oude poes we gaan eind van de middag naar de dierenarts
Nee hoor kan ook een ontsteking zijn.
pi_22487758
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 08:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Is een soort bult op de rug altijd een teken van kanker?

We hebben gisteren een soort rare bult ontdekt op mijn 12 jaar oude poes we gaan eind van de middag naar de dierenarts
Nee hoor hoeft niet perse. Kan ook een ontsteking zijn (zoals Oceanonix al zegt) of een abces. Als je poes buitenkomt, heeft ze misschien gevochten en daardoor een abces opgelopen.

Maak je niet meteen te druk, eerst de da afwachten
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:19:47 #78
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22488369
Mijn kat heeft al jaren een bultje op zijn kont. Een vetbobbeltje ofzo, je kan het tussen je vingers rollen, het zit vrij los in de huid.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:58:12 #79
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_22490386
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 21:56 schreef pAin het volgende:
Ik wil heel graag een poezebeestje, alleen mijn ouders willen zelf geen dieren ("je kan dan niet meer op vakantie" en "ze maken een rotzooitje"). Maar ik zit er toch over na te denken er eentje te nemen en deze dus op mijn eigen kamer te houden. Ik ken wel katten die alleen maar in een woonkamer leven. Nu is mijn kamer niet echt klein (zon 6 bij 4 meter), maar hoeveel ruimte heeft een kat nou eigenlijk nodig?? Kleine kans dat ik hem in deze ruimte kan houden, maar is het vragen waard toch?? Ik zou zowiezo geen kat nemen als die kat niet eens lekker zijn kont kan keren in deze ruimte. Of het is gewoon wachten totdat ik mn eigen woonruimte heb .
Het lijkt mij (zoals de meeste reacties hierover) beter om het niet te doen. Mijn kittens rennen het hele huis door, zijn me overal aan het stalken en vinden het leuk om op onderzoek uit te blijven gaan. Als we weg zijn laat ik dan ook alle deuren open zodat ze lekker kunnen spelen. In meerdere kamers staan krabpaaltjes en ligt speelgoed. En daar maken ze gretig gebruik van. De trap vinden ze ook een erg leuke speelplaats. Ook ben ik van mening dat je beter 2 katten kunt nemen als iedereen hele dagen van huis weg is.
Ik lees wel vaak over katten in het asiel met specifieke eigenschappen. (is het liefste alleen, rustige kat) en je kunt er ook vast achterkomen of een kat al gewend is aan 1 ruimte als verblijf enzo.
Daarbij vind ik wel weer dat een kat ook op zijn oude dagje alle vrijheid verdiend.
Nog een nadeel voor jou zelf: niet erg fris ruikend, een kattenbak in een afgesloten kamer.
Ook heb je een krabpaal nodig, is daar plaats voor? Houd er rekening mee dat katten flink kunnen gaan krabben aan meubels (misschien ook uit verveling?) en zodra de krolsheid begint jouw ouders je dat niet erg in dank zullen afnemen. Een kat is erg nieuwsgierig, houd er ook rekening mee dat een kat al snel de deur ontdekt en misschien gaat krabben en/of miauwen om door die deur heen te komen.
Dit alles meegenomen snap ik ook wel jouw drang voor een eigen kat. Heb je enig idee hoelang het nog kan gaan duren tot je een eigen ruimte hebt? Is het geen idee om wat ander knuffeligs te nemen wat gewoon in een kooitje zit zodat je toch iets hebt om aandacht en liefde aan te geven?
En zodra je een eigen woonruimte hebt en de poezebeesten kunnen komen denk ik dat je er ook veel meer plezier aan zult beleven!
Succes met je besluit!
I used to be a schizofrenic but we're OK now
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 15:08:53 #80
100654 Ket_Ais
"I'm not a toy"
pi_22490616
Katten zijn trouwens erg snel, dus grote kans op ontsnappingen uit de kamer.
Het kan natuurlijk ook de andere kant opdraaien: want wie kan er nou zo'n lief snoetje weerstaan. Wie weet gaan jouw ouders het leuk vinden en mag poezebeest vrij rondlopen. En er is vast wel iemand te vinden die bereid is om de kat(ten) tijdens vakanties even eten te geven. Ook zijn er veel kattenpensioens (wel uitkijken dat je een goede hebt!) in uiterste nood.
Zodra katten genoeg speelruimte hebben, een goede krabpaal en een goede opvoeding zullen ze er geen zooitje van maken. Ik verbaas me er nog steeds over hoe snel ze tussen de spullen heen razen maar dat er nooit wat kapot gevallen is. Katten zijn ontzettend lenig! Weten jouw ouders dat wel? Misschien vind je nog wat kattensites met handige informatie om jouw ouders te overtuigen.
Mijn vriend heeft ook nooit een kat thuis gemogen terwijl hij een echte kattengek is. Na jaren van geduld heeft hij nu samen met mij twee geweldige lieve kittens waar we elke minuut van genieten.
I used to be a schizofrenic but we're OK now
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 01:28:48 #81
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22504864
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 08:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Is een soort bult op de rug altijd een teken van kanker?

We hebben gisteren een soort rare bult ontdekt op mijn 12 jaar oude poes we gaan eind van de middag naar de dierenarts
Het is helemaal goed gekomen, ik ben zooo blij

Het blijkt dat ze een soort wondje had (geen idee waarvan want ze heeft geen contact met andere dieren) waar haren in gekomen waren en wat was gaan opzwellen... iewwww dus maar de dierenarts heeft het mooi schoon gemaakt en het komt allemaal goed

Ik was zo bang dat het kanker zou zijn bedankt voor de spoedige reacties

[ Bericht 1% gewijzigd door HarigeKerel op 09-10-2004 01:39:36 ]
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22513058
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 01:28 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Het is helemaal goed gekomen, ik ben zooo blij

Het blijkt dat ze een soort wondje had (geen idee waarvan want ze heeft geen contact met andere dieren) waar haren in gekomen waren en wat was gaan opzwellen... iewwww dus maar de dierenarts heeft het mooi schoon gemaakt en het komt allemaal goed

Ik was zo bang dat het kanker zou zijn bedankt voor de spoedige reacties
Ben blij dat het niets erg was.
pi_22592159
ik heb ook een vraagje, vrijdag haal ik 2 kittens op maar wil eigenlijk nog wel weten waar ik allemaal om moet denken? ben altijd opgegroeid met katten maar ja zodra je er zelf echt voor moet zorgen dan word het toch wat ingewikkelder, om er zeker van te zijn dat het goed gaat vraag ik het nog maar even.
Signature? daar doe ik niet aan.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 10:34:30 #84
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22592223
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:30 schreef Arti het volgende:
ik heb ook een vraagje, vrijdag haal ik 2 kittens op maar wil eigenlijk nog wel weten waar ik allemaal om moet denken? ben altijd opgegroeid met katten maar ja zodra je er zelf echt voor moet zorgen dan word het toch wat ingewikkelder, om er zeker van te zijn dat het goed gaat vraag ik het nog maar even.
Nou let vooral op dat ze zich niet kunnen bezeren, let dus even op stroomdraden en erg scherpe voorwerpen... het is een beetje alsof je een baby hebt

En onderschat nooit het klimmende vermogen van een klein katje!
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 13 oktober 2004 @ 10:36:15 #85
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22592258
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:30 schreef Arti het volgende:
ik heb ook een vraagje, vrijdag haal ik 2 kittens op maar wil eigenlijk nog wel weten waar ik allemaal om moet denken?
Zo gauw ze binnen zijn oppakken en in de kattenbak zetten...

Verder ze de eerste uren een beetje met rust laten zodat ze zelf op onderzoek kunnen en hun nieuwe huisje op hun gemak kunnen besnuffelen. Voer en waterbak vinden ze vanzelf wel. Deurklinken van de kamers waar ze niet mogen komen omhoog zetten zodat ze die niet zelf open kunnen krijgen. Zo snel mogelijk foto's van je babypoekies op Fok plempen zodat we kunnen oooooh-en en aaaaah-en. Dat was het wel denk ik

Veel plezier
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_22592280
om de stroomdraden heb ik al gedacht , maar moet ik met eten enzo ook nog op dingen letten en speeltjes? slaapplaats? ziektjes enzo?
Signature? daar doe ik niet aan.
  woensdag 13 oktober 2004 @ 10:46:19 #87
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22592423
quote:
Op woensdag 13 oktober 2004 10:37 schreef Arti het volgende:
om de stroomdraden heb ik al gedacht , maar moet ik met eten enzo ook nog op dingen letten en speeltjes? slaapplaats? ziektjes enzo?
Ik heb mijn kittens gelijk gewoon voer gegeven. Kunt wel speciaal kittenvoer kopen maar katten worden al miljoenen jaren groot zonder kittenvoer dus dat vond ik geldklopperij Verder kun je ze beter geen melk(producten) geven. Is heel ongezond voor ze. Er is kattenmelk te koop maar dat voegt qua voedingsstoffen niks toe. Is alleen voor het lekker.

Speeltjes:
Tja, kunt er handenvol geld aan uitgeven maar kans is groot dat ze liever met een propje papier of jouw tenen spelen

Hetzelfde met een slaapplaatsje. Katten doen daar niet zo moeilijk over...Ze slapen toch wel.

Ziektes: het kan sowieso geen kwaad ze even aan de dierenarts te gaan voorstellen. Ik weet niet of ze al ontvlooit en ontwormt zijn?
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_22615483
Ik heb gisteren bij mijn kater een bultje in zijn nek gevonden...

Hij komt nooit buiten, dus een teek kan het niet zijn, maar is een bultje al genoeg reden om naar de dierenarts te gaan ? Of is dat overdreven en kan ik beter afwachten... ??

Hij is er niet ziek van ofzo trouwens, en wie weet zit dat bultje er al heel lang maar heb ik m nooit eerder gevoeld...

Anyone ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 14:59:30 #89
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22621315
Even de dierenarts bellen, kijk wat die ervan vind.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_22656558
Ik heb ff een vraagje.... (aangezien dit de vraagbaak is )

We hebben een heel piepklein logeerkatje, volgens mij 9 weken....maar ze is veel kleiner.
Het probleem is dat ze heel veel snot heeft, haar oogje zit dicht en ze loopt continu te rochelen en te niezen. Zou dit de niesziekte kunnen zijn, en zo ja, hoe ernstig is dat? Als in, hoe snel moet ze naar de dierenarts?
pi_22657052
Klinkt niet echt goed voor zo'n jong katje. Misschien moet je de dierenarts even bellen en vragen wat die ervan denkt? (hoewel dat in het weekend wel lastig is trouwens)

Tja met niezen héb je natuurlijk kans op niesziekte.. en met zo'n klein dingetje lijkt me dat niet geweldig, maar hoe erg het echt kan zijn durf ik je niet zo goed te zeggen.
pi_22657076
Nouja, het is mijn eigen katje ook niet...maar het ziet er zo zielig uit Ik wil ook geen dingen doen zonder het baasje er van weet zeg maar...beswel moeilijk!
(De dierenarts is hier trouwens in het weekend/'s avonds heel goed bereikbaar )
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 11:18:25 #93
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_22657149
Ik zou er toch even mee naar de dierenarts gaan of bel in ieder geval even om te overleggen... Hou goed in de gaten of poes nog wel eet en drinkt.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_22657199
Eten en drinken doet ze wel goed, ze is ook wel levendig, alleen dat snot . Haar baasje wil maandag naar de dierendok, of is dat te laat?
pi_22657359
Of het te laat is is moeilijk te bepalen. (jonge) dieren kunnen heel snel heel slecht worden, maar het kan ook lang goed gaan. Als je dierenarts zo goed bereikbaar is kun je misschien voor de zekerheid even bellen.

Zo lang het diertje goed eet en drinkt, attent is op zijn omgeving, goede ontlasting heeft e.d. zal het waarschijnlijk niet zo'n vaart lopen, maar toch..
pi_22657399
Ja dat is waar, ik bel gewoon ff voor de zekerheid

-edit- kliniek is gesloten, kan alleen bellen voor spoedgevallen....dit vind ik niet echt een spoedgeval denk ik..
pi_22657739
Andere kliniek gebeld.

Ze wilde eigenlijk dat we langskwamen, maar het tarief is 30 euro en daarbij komen de kosten nog voor evt antibiotica. Omdat ik mijn vriendin niet kan bereiken en niet echt iets zonder haar 'toestemming' wil doen (ok, als beestje op sterven ligt dan onderneem ik wel actie natuurlijk) hebben we het overlegd met de assistente en ze zei dat we poes gewoon goed in de gaten moeten houden, mocht het erger worden dan kunnen we langskomen.

Kan ik trouwens haar oogje en neusje gewoon schoonmaken met afgekoeld gekookt water?
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 12:13:18 #98
66676 Mercy_symbol
Bwoaperszkilometerduivel
pi_22657832
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:05 schreef mallemeid het volgende:
Andere kliniek gebeld.

Ze wilde eigenlijk dat we langskwamen, maar het tarief is 30 euro en daarbij komen de kosten nog voor evt antibiotica. Omdat ik mijn vriendin niet kan bereiken en niet echt iets zonder haar 'toestemming' wil doen (ok, als beestje op sterven ligt dan onderneem ik wel actie natuurlijk) hebben we het overlegd met de assistente en ze zei dat we poes gewoon goed in de gaten moeten houden, mocht het erger worden dan kunnen we langskomen.

Kan ik trouwens haar oogje en neusje gewoon schoonmaken met afgekoeld gekookt water?
Met een nat watje werkt het beste, en vinden ze meestal niet zo erg vervelend.
ride like a devil...... feel like a god !
Let's race
Buienradar
pi_22678062
Bedankt voor de antwoorden! Mijn vriendin gaat vandaag met haar naar de DA. Vanmorgen toen ze uit de douche (haar slaapplekje) kwam zat haar oogje dicht met allemaal groene prut eromheen, haar neusje helemaal onder het snot. Maarja, als ze niet geent is (en wrs moederpoes ook niet) dan is ze natuurlijk supervatbaar voor alles..... Arm poesje! Nouja, na vanmiddag ofzo kan het alleen maar beter gaan hopelijk
pi_22728823
quote:
Op woensdag 6 oktober 2004 22:00 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Mijn poes is net gesteriliseerd (lees gecastereerd, eierstokken verwijderd) en ik dacht dat ze daar ook wat rustiger van zou worden.
Nou vergeet het maar
Ze is nog net zo'n maf dwaas ADHD'tje op sommige momenten als voor de operatie.

Enneh... alles is leuk om mee te spelen, van je hand, sokken, veters, tot pingpong balletjes, ook idioot rondrennen en wezenloos zitten mauwen doet het nog steeds goed hier.. gelukkig heb ik geen andere katten die er crazy van worden, alleen wijzelf
Xena is echt hetzelfde als Luna
pi_22728854
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 12:58 schreef mallemeid het volgende:
Bedankt voor de antwoorden! Mijn vriendin gaat vandaag met haar naar de DA. Vanmorgen toen ze uit de douche (haar slaapplekje) kwam zat haar oogje dicht met allemaal groene prut eromheen, haar neusje helemaal onder het snot. Maarja, als ze niet geent is (en wrs moederpoes ook niet) dan is ze natuurlijk supervatbaar voor alles..... Arm poesje! Nouja, na vanmiddag ofzo kan het alleen maar beter gaan hopelijk
Melk is beter dan afgekookt water. (Dus geen afgekookte melk )
pi_22728920
Ze heeft al oogdruppeltjes en antibiotica, het was idd de niesziekte. Ze zat onder de vlooien en heeft dus ook vlooienspray gekregen. En ze was ook véél te klein, ondertussen zou ze een week of 10 moeten zijn, maar ze heeft de grootte van een 4!! weken oude kitten. Gelukkig is ze wel ouder, als ze echt 4 weken was geweest had ze het niet gehaald.
Hopelijk komt het gauw goed met het arme beestje .
  zondag 31 oktober 2004 @ 14:24:42 #103
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22974841
Misschien is het een rare vraag maar ik stel hem toch, het valt mij al een tijdje op dat het poepertje van mijn kat wat roze is vaak wat stukjes "zwart" er aan heeft hangen

Ze maakt het dus niet echt helemaal goed schoon, ik vraag mij dus af hoe gewoon dat is, is dat bij jullie katten ook zo? of juist niet?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zondag 31 oktober 2004 @ 15:23:16 #104
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_22976126
Dat verschilt per poezebeest volgens mij. Ik had vroeger een rooie kat waar d'r ook altijd wat aan hing.
Als het sterretje er wat geïriteerd uitziet heeft ie misschien last van wat harde ontlasting. Daar kan je spul voor kopen bij de DA. Laxapast heet het geloof ik.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_22977211
Laxapast is toch bedoeld om de haarballen beter uit het lichaam te verdrijven?

http://www.dierenkliniekduurstede.nl/nieuwsbrieven/haarballen.htm

Mijn kat heeft een redelijk schoon poepertje, ze krijgt alleen brokjes (allerlei soorten en merken door elkaar, en ik gooi er vaak van die zakjes vit. snoepjes/haarbalvoorkomende snoepjes e.d. bij in een grote bak).
Misschien komt het door het "natvoer" ?
  maandag 1 november 2004 @ 07:08:50 #106
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22991332
Oh ik zal eens kijken naar die spulletjes, wellicht helpt het
Mijn kat krijgt per dag 2 van die kleine blikjes Gourmet en een bakje droge brokjes die je zelf kan scheppen bij de dierenwinkel, ze is nogal kieskeurig
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 21:06:24 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23006817
ik heb een vraagje. ik heb het idee dat mijn meissie een beetje mank loopt. ook zit ze heel vaak met een voorpootje om haar andere pootje geslagen.
nou doet ze dat al jaren (ik dacht altijd dat ze gewoon lekker zat zo.
maar zou er iets aan de hand kunnen zijn?
(ze is overigens een meissie van 17 en een half jaar)
  maandag 1 november 2004 @ 21:07:40 #108
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23006863
Kan het niet zijn dat de Oude Dame gewoon een beetje stijf en stram is? Mijn 12 jarige kat moet na het tukken ook altijd even op gang komen.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 21:14:17 #109
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23007091
ik vermoed het ook. spindizzy. ze slaapt ook altijd gewoon op de grond. ze wil niet op een lekker kussentje of in een mand. ook niet op de bank.

ik had haar vanavond weer eens onder de douche gedaan. met echte kattenshampoo dit keer.
volgens mij zijn nu echt de allerlaatste restjes van de vlooienplaag weggespoeld.

* lady-wrb juicht: we zijn vlo-vrij
pi_23011565
Hoeraaaaaa ladywrb

Hier zijn de pingpongballen helemaal het einde, nog meer tafeltenniskatten?
  † In Memoriam † woensdag 3 november 2004 @ 11:24:55 #111
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23045912
hoeveel plast een kat eigenlijk? mijn kat plast enorme hoeveelheden. is dat normaal?
ze heeft al een aantal keer blaasontsteking gehad en blaasgruis.
eigenlijk moet ze ook een aangepast dieet volgen, maar dat weigert ze gewoon te eten. dus ik heb besloten dat ze dan maar wat korter moet leven, maar wel het eten mag eten wat ze lekker vind.
of heeft iemand hier nog een tip voor?
pi_23476048
Wat gebruiken jullie bij vlooien, ik heb veel geprobeerd, maar alleen bij Frontline zie ik ook echt overal vlooienlijkjes liggen binnen een dag.
Alleen het is ZO duur: 16 euro voor 4 pipetten. Daarmee hou ik mijn 3 katten 4 weken vlovrij.
Iemand nog een andere tip?
  zondag 21 november 2004 @ 22:14:46 #113
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23478419
Ik gebruik Stronghold. Dat is te krijgen bij de dierenarts, ook verschrikkelijk duur: ¤26 voor drie pipetjes Maar dan is het gelijk ook wormenkuur. Volgens de verpakking moet je ze het ook elke maand geven. Ik heb drie katten, dat is me veel te duur. Doe ik dus niet, ben niet gek. Ze krijgen het dus ook alleen maar in het voorjar en in de zomer. Elke 6 weken een pipetje. 's Winters geven we ze niks tegen de vlooien. Dat gaat goed, nergens last van
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_23483144
hoe kan ik zorgen dat mn kat minder slaap en een actievere rol gaat spelen in ons gezin?
<hr>
  maandag 22 november 2004 @ 08:33:33 #115
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_23484991
quote:
Op maandag 22 november 2004 01:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
hoe kan ik zorgen dat mn kat minder slaap en een actievere rol gaat spelen in ons gezin?
Hmmm... wat verwacht je van 'm? Dat hij je krant en pantoffels komt brengen?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  maandag 22 november 2004 @ 09:21:49 #116
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23485390
quote:
Op maandag 22 november 2004 01:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
hoe kan ik zorgen dat mn kat minder slaap en een actievere rol gaat spelen in ons gezin?


Tis een kat. Katten slapen nu eenmaal ongeveer 18 uur per dag. De meest actieve rol die een kat ooit speelt in een gezin is dat hij bij een gezinslid op schoot slaapt Dat en als ze eenmaall wakker zijn willen ze vaak wel spelen met je
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 22 november 2004 @ 09:34:34 #117
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23485530
quote:
Op maandag 1 november 2004 23:28 schreef Bluezz het volgende:
Hoeraaaaaa ladywrb

Hier zijn de pingpongballen helemaal het einde, nog meer tafeltenniskatten?
ja, die zijn hier altijd het onderwerp van een flinke vechtpartij, er is een nieuwe mode in huis hier, ballen uit de Mc Donalds ballenbak
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_23485815
quote:
Op maandag 22 november 2004 09:21 schreef Spindizzy het volgende:

[..]



Tis een kat. Katten slapen nu eenmaal ongeveer 18 uur per dag. De meest actieve rol die een kat ooit speelt in een gezin is dat hij bij een gezinslid op schoot slaapt Dat en als ze eenmaall wakker zijn willen ze vaak wel spelen met je
Of het verplaatsen van spullen waardoor je de stop van de badkuip op de gekste plekken in huis tegen komt.
  maandag 22 november 2004 @ 09:58:34 #119
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23485868
quote:
Op maandag 22 november 2004 09:55 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Of het verplaatsen van spullen waardoor je de stop van de badkuip op de gekste plekken in huis tegen komt.


Of ze gaan een uur voor een dichte deur zitten zeuren waar ze niet eens door willen als je hem opendoet. Oja, en ze lopen af en toe naar hun voerbak. Eigenlijk hebben ze het best nog wel druk, he
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_23485927
quote:
Op maandag 22 november 2004 09:58 schreef Spindizzy het volgende:

[..]



Of ze gaan een uur voor een dichte deur zitten zeuren waar ze niet eens door willen als je hem opendoet. Oja, en ze lopen af en toe naar hun voerbak. Eigenlijk hebben ze het best nog wel druk, he
En vergeet niet dat ze als ze met meer zijn ze om onverklaarbare reden heel hard achter elkaar gaan aanrennen. Bij voorkeur vlak voordat je weggaat waardoor je de rest van de dag je afvraagd wat voor een ravage je gaat aantreffen als je thuis komt. en dan kom je thuis en dan hebben ze de hele tijd liggen maffen en is alles nog heel
  maandag 22 november 2004 @ 10:03:33 #121
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23485964
doen jullie katten ook aan stil protest ?, als het volgens een van onze dames niet warm genoeg is gaat ze op het aquarium liggen, vervolgens hebben we ook nog een lieverdje die de hele dag energie verzameld voor s'nachts te donderjagen, ook leuk, een kat die je als trampoline gebruikt als je lekker in bed ligt.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 22 november 2004 @ 10:06:41 #122
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23486010
quote:
Op maandag 22 november 2004 10:03 schreef Klonk het volgende:
doen jullie katten ook aan stil protest ?, als het volgens een van onze dames niet warm genoeg is gaat ze op het aquarium liggen, vervolgens hebben we ook nog een lieverdje die de hele dag energie verzameld voor s'nachts te donderjagen, ook leuk, een kat die je als trampoline gebruikt als je lekker in bed ligt.
Mijn ene kat klimt 's nachts in de slaapkamer gordijnen. De ander kruipt op mijn hoofdkussen zodat ik er niet meer bijpas en de derde kan zo hard knorren dat je er gegarandeert wakker van wordt Of ze besluiten jouw bed te gaan misbruiken als slagveld en 'gezellig' hun oorlogen bovenop jouw slapende lijf uit te vechten.

Je kunt je dus wel voorstellen dat ze voorlopig weer een slaapkamerverbod hebben. Duurt nooit heel lang want eigenlijk vind ik het wel gezellig dat gemeut 's nachts
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 22 november 2004 @ 10:14:31 #123
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23486124
een bed zonder katten vind ik maar leeg, bij ons liggen ze als volgt:

poes 1: ligt op het hoofdkussen van mijn vriendin/met d'r koppie op het hoofd van mijn vriendin
poes 2: ligt naast mijn kussen, half onder de deken
poes 3: ligt aan het voeteneinde van mijn vriendin
poes 4: ligt op mijn rug/heupen, gelukkig de lichtste van het stel

ik heb altijd moeite in slaap te komen als we niet thuis slapen, op de een of andere manier is het gedonderjaag in het donker het hele huis door, een heel vertrouwd geluid, tenzij je geluiden hoort waar je van denkt, wat was dat in godsnaam, dan ga je beneden kijken en dan zitten een paar katten je zo onschuldig mogelijk aan te kijken.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 22 november 2004 @ 10:19:13 #124
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23486189
Ik vind het ook heerlijk om in slaap te vallen met het geluid van een intens tevreden knorrende kat Meestal zijn ze zo intens tevreden omdat het ze gelukt is zich overdwars tussen jou en je lief te parkeren
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 22 november 2004 @ 10:31:49 #125
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_23486401
lekker warm, komt me bekend voor, wil je lekker tegen je lief aan gaan liggen, voel je opeens een harig beessie tussen je in liggen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_23486443
quote:
Op zondag 31 oktober 2004 14:24 schreef HarigeKerel het volgende:
Misschien is het een rare vraag maar ik stel hem toch, het valt mij al een tijdje op dat het poepertje van mijn kat wat roze is vaak wat stukjes "zwart" er aan heeft hangen

Ze maakt het dus niet echt helemaal goed schoon, ik vraag mij dus af hoe gewoon dat is, is dat bij jullie katten ook zo? of juist niet?
Dat heeft mijn katje ook wel eens Die maakt zich niet zo goed schoon,en die stinkt ook heel vaak Gelukkig dat de andere kat d'r wel eens schoon likt
  † In Memoriam † maandag 22 november 2004 @ 22:08:48 #127
37843 lady-wrb
kortaf
pi_23502996
hoe weet je dat een kat zich ziek voelt?
ik bedoel, bij mijn kat is chronisch nierfalen geconstateerd en dit is dus ongeneeslijk.
de nierfunctie is nu al erg slecht, maar ze ziet er nog steeds gezond en glanzend uit.
ze spint nog steeds als je dr aandacht geeft, maar katten schijnen ook te spinnen als ze pijn hebben.
ik wil niet dat ze lijdt, al zullen we diep verdrietig zijn als het zover is.....
iemand ervaring?
pi_27488953
Vraagje:

Ik heb al 2 katten, 1 van een jaar en 1 van 6/7 jaar.
Vandaag heb ik er een kat bijgekregen (1 jaar oud).
Nu zit de nieuwe kat opeens achter de koelkast (doodstil) en hebben mijn 'oude' katten ruzie met elkaar. Tenminste: Normaal gesproken is de kat van 6 jaar oud degene die altijd oorlog maakt maar nu is de kat van een jaar oud boos op zowel de nieuwe kat (die je toch niet ziet) als op mijn kat die is. Dr komt een partij geluid uit dat wil je niet weten. Plus dat ik normaal gesproken elke kat oppak die ik tegenkom maar ik nu echt op een veilige afstand blijf staan.

Nu is het beestje er pas een uurtje of 10 dus ik verwacht niet dat het gelijk goed gaat maar heeft iemand een idee hoe ik dit mss kan oplossen? Of moet ik ze maar gewoon een paar dagen laten 'gaan'/'wennen' aan elkaar?
'The world is mine'
pi_27489040
voor het zoeken Twisted, maar in een nieuw topic krijg je meer tips denk ik
pi_27489093
quote:
Op maandag 30 mei 2005 18:37 schreef Bluezz het volgende:
voor het zoeken Twisted, maar in een nieuw topic krijg je meer tips denk ik
Topic kicken werkt niet hier?
'The world is mine'
pi_27489120
Het is een té algemeen centrale topictitel denk ik
pi_27489142
quote:
Op maandag 30 mei 2005 18:41 schreef Bluezz het volgende:
Het is een té algemeen centrale topictitel denk ik
ok, new it will be
'The world is mine'
  maandag 24 april 2006 @ 16:38:53 #133
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_37248358
Loes is ongeveer 2 en een halve dag krols geweest. Ze is een paar keer goed gedekt door Harry, dus ik denk dat de ovulatie plaatsgevonden heeft, en dat daarom de krolse periode zo kort duurde.

Nu is mijn vraag: Is er nu een grotere kans op schijnzwangerschap?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_37268466
quote:
Op maandag 24 april 2006 16:38 schreef tonja het volgende:
Loes is ongeveer 2 en een halve dag krols geweest. Ze is een paar keer goed gedekt door Harry, dus ik denk dat de ovulatie plaatsgevonden heeft, en dat daarom de krolse periode zo kort duurde.

Nu is mijn vraag: Is er nu een grotere kans op schijnzwangerschap?
Open een topic en stel je vraag
Werkt veel beter dan in centrale topics!
  zaterdag 6 mei 2006 @ 12:24:47 #135
3744 Kleintje
op en top!
pi_37599599
Vraagje: hoe lang moeten katten na een verhuizing binnen blijven???
De ene is vroeger een buitenkat geweest, de ander is in het andere huis nooit verder dan de tuin geweest.
Ze zitten hier nu 2,5 week.

Eigenlijk gun ik het ze om met dit heerlijke weer naar buiten te gaan, maar wil ze zo graag terug.

De hond is nu al 2 weken niet thuis (samen met de kinderen naar de moeder, ene week hier, andere week daar, zijn nu met vakantie). Dus ze hebben vooral aan het huis gewend zonder de hond. De hond is vanaf morgen terug.

Is het dan slim om de katten al naar buiten te laten???
  zaterdag 6 mei 2006 @ 12:32:42 #136
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_37599826
Nee, je moet ze echt minstens 6 weken binnenhouden, maar als ik jou was zou ik 8 weken doen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zaterdag 6 mei 2006 @ 12:43:02 #137
3744 Kleintje
op en top!
pi_37600053
Thanks.
De een heeft het namelijk over 2 weken, de ander over 6.

dus helaas de heren moeten nog wachten...
pi_37678934
Ik ben ook verhuisd en mijn kat wil ook maar al te graag naar buiten om de nieuwe omgeving te verkennen. Tot nu toe hielden we hem binnen, maar mijn kat is een echte buitenkat en zit constant voor het raam naar buiten te kijken en te gebaren dat ie naar buiten wil. Ik lees hier dat ik hem beter een aantal weken binnen kan houden. Waarom eigenlijk?
pi_37679881
Ik denk dat het per kat verschillend is, de mijne ging na 5 dagen naar buiten, kwam netjes terug. Misschien hem eerst aan een lijntje / riempje buiten doen?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 10:39:44 #140
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_37684203
Katten hechten erg aan hun omgeving. Wanneer je de kat te snel naar buiten laat zal hij vaak proberen weer terug naar zijn oude huis te gaan.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  dinsdag 9 mei 2006 @ 11:15:45 #141
3744 Kleintje
op en top!
pi_37685335
De hond is weer thuis en het gaat erg goed tussen de katten en de hond.
De hond is nu 2 weken hier, dus misschien laat ik ze eind volgende week wel naar buiten.

Overal hoor je andere dingen, dat sommige katten weken nodig hebben, andere katten maar een paar dagen. Dus gewoon goed kijken hoe gewend je kat al in huis is, hoe erg het al zijn/haar huis is geworden.
En dat zit hier wel goed!
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:22:40 #142
18026 Thelonious
le samouraï
pi_37744145
Ik heb een vraagje: hoeveel kost een kat ongeveer per maand, qua eten en evt. medische begeleiding?
Alvast bedankt voor het antwoord!
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_42665885
weer verhuisd... *zucht*
De katten zitten hier nu al 2,5 week.. maar nu is de jongste net ontsnapt.. die loopt ergens buiten... en laat zich dus niet zien.

Wat nu? Zal hij het huis al kunnen herkennen of zal hij proberen om zo'n 200 kilometer te wandelen naar het oude huis???
*maakt zich grote zorgen*
pi_42666526
grote zorgen voor niets.
Opeens stond er een kat voor de schuifpui naar binnen te staren, met een lief en stout koppie. Meneer wilde toch wel weer graag naar zijn voerbak.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:54:02 #145
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_42669735
Gelukkig!
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 16 oktober 2006 @ 14:04:55 #146
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_42720125
onze kat heeft vannacht overgegeven... het was bruin achtig...
ze heeft al eerder een keer overgegeven een paar weken terug. en toen was het geel/doorzichtig met wat haar...
Het is een binnenkat en ze krijgt gewoon haar eigen brokjes en niets extra.
We hebben wel andere brokjes door het voer gedaan sinds een paar dagen.

Hoe kan dit?
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:22:41 #147
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_42800790
haarballen ofzo?
Geef 'r eens kattengras dan kan ze meer haren uitbraken.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:41:03 #148
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_42801203
er komt maar heel weinig haar mee, maar ik zal het eens neerzetten , kijken wat ze ermee doet....

en volgens mij gaat ze krols worden, ze slijmt ontzettend , mauwt veel (doet ze normaal nooit) en gaat meteen liggen als je dr wilt aaien. ze is bijna 6 maanden...
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:39:41 #149
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42969129
Mijn kittens zijn nu 16 weken en wegen beide 2,2 kg. Is dit een normaal gewicht, volgens o.a. de Whiskas-site zouden ze dat nu nog niet moeten wegen
Ik vind ook dat ze ongelofelijk veel poepen. Ik geef ze hoogwaardig voer (carocat kitten - elk 50 gram per dag) en daarnaast af en toe een gedeeld maaltijdzakje (natte brokjes) of een sardientje.

Betekent dit alles nou dat ik ze teveel voer geef, dat ik moet overschakelen van kittenvoer naar gewoon voer, of?

Ik was overigens maandag nog bij de DA en ze zei er verder niks over nadat ze ze woog, maargoed.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:34:44 #150
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42970837
je geeft ze EN natvoer en droogvoer. Er zit geen verschil in nat en droogvoer, behalve dat het natvoer meer water bevat.
Katten hebben echt heel weinig water nodig.
Wat je dus doet als je ze en droog en natvoer geeft, is ze in feite dubbel voeren.

DE reden ook dat veel huiskatten aan overgewicht lijden. Deels is teveel vocht, deels de overbodige voeding.
Als je een sardine geeft ( wat top is en echt een heel verantwoorde traktatie ) dan moet je een maaltijd aan droog/natvoer overslaan.
Ik ben zelf geen natvoer fan. Het biedt geen voordelen namelijk.
In goede brokken zit hetzelfde, en het houd het gebit in beweging. Aanvullen met versvoer ( vis, kuikens ) doe ik regelmatig, alleen vervang ik met versvoer wel een hele maaltijd.
  donderdag 26 oktober 2006 @ 23:37:01 #151
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_42970885
en ervan uitgaand dat je gewoon een huis-tuin en keuken ras hebt, is 2.2 kg idd wat enthousiast voor 16 weken, maar (nog) niet schadelijk.
pi_42972711
quote:
Op maandag 16 oktober 2006 14:04 schreef kruimel_20 het volgende:
onze kat heeft vannacht overgegeven... het was bruin achtig...
ze heeft al eerder een keer overgegeven een paar weken terug. en toen was het geel/doorzichtig met wat haar...
Het is een binnenkat en ze krijgt gewoon haar eigen brokjes en niets extra.
We hebben wel andere brokjes door het voer gedaan sinds een paar dagen.

Hoe kan dit?
haarballen (bij ons zijn het meer slierten die ze uitbraken)
je kan ze kattengras geven idd maar je hebt ook snoepjes dat die haarballen "afbreekt" .
die krijgen ze bij ons en ze geven bijna nooit meer een haarbal op. (of ze moeten ons nolleke gewassen hebben... )
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_42986479
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 22:39 schreef Aventura het volgende:
Mijn kittens zijn nu 16 weken en wegen beide 2,2 kg. Is dit een normaal gewicht, volgens o.a. de Whiskas-site zouden ze dat nu nog niet moeten wegen
Ik vind ook dat ze ongelofelijk veel poepen. Ik geef ze hoogwaardig voer (carocat kitten - elk 50 gram per dag) en daarnaast af en toe een gedeeld maaltijdzakje (natte brokjes) of een sardientje.

Betekent dit alles nou dat ik ze teveel voer geef, dat ik moet overschakelen van kittenvoer naar gewoon voer, of?

Ik was overigens maandag nog bij de DA en ze zei er verder niks over nadat ze ze woog, maargoed.
Als ze er goed uitzien lijkt het me geen probleem? 1 van mijn katten is nu met 6 maanden al ruim 3,5 kilo, met 16 weken ook al richting de 2,5. Het is gewoon een grote kat en het gewicht zit allemaal in de spieren, geen grammetje vet teveel. Als ze er dikkig uit gaan zien zou ik het wel even in de gaten houden


Aanstaande donderdag worden poes en kater van hier gecasteerd. Ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn dan. Nog tips waar ik rekening mee moet houden als ze weer thuis zijn? En kan een kat qua karakter erg veranderen na een castratie?
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:35:13 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42986561
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:32 schreef _Nienna_ het volgende:

[..]

Als ze er goed uitzien lijkt het me geen probleem? 1 van mijn katten is nu met 6 maanden al ruim 3,5 kilo, met 16 weken ook al richting de 2,5. Het is gewoon een grote kat en het gewicht zit allemaal in de spieren, geen grammetje vet teveel. Als ze er dikkig uit gaan zien zou ik het wel even in de gaten houden


Aanstaande donderdag worden poes en kater van hier gecasteerd. Ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn dan. Nog tips waar ik rekening mee moet houden als ze weer thuis zijn? En kan een kat qua karakter erg veranderen na een castratie?
Het zijn rode poezen, het schijnt dat die doorgaans niet al te tenger uitvallen
Ik denk toch dat ik de 'snacks' zoals een visje wel als vervanging van brokjes ga geven.
Krijgen ze normaliter in totaal 50 gram brokjes per dag, als het visdag is dan geef ik ze bv. 25 gram ervan.
pi_42986688
Voor na de castratie, maar probeer de kater niet uit te lachen om zijn kale plek die hij aan de achterkant heeft zitten na de castratie.

bij de kater die ik vroeger had merkte je gewoon dat hij zich schaamde en als je dan gaat lachen verergert dat misschien de zaak.

Onze kater is niet veranderd na de castratie.

Succes
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:40:32 #156
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42986736
De kater van mijn zus veranderde wel, die kreeg een 'pouch' oftewel een slap buikje. En hij stopte met sproeien en 'humpen'.
pi_42986827
Humpen bleeft die van mij doen, altijd op me stoffige pantoffels
pi_42986899
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:39 schreef staticdata het volgende:
Voor na de castratie, maar probeer de kater niet uit te lachen om zijn kale plek die hij aan de achterkant heeft zitten na de castratie.

bij de kater die ik vroeger had merkte je gewoon dat hij zich schaamde en als je dan gaat lachen verergert dat misschien de zaak.

Onze kater is niet veranderd na de castratie.

Succes
Ik zal m'n vriend een streng toespreken dan, die lacht er nu al om.
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 15:40 schreef Aventura het volgende:
De kater van mijn zus veranderde wel, die kreeg een 'pouch' oftewel een slap buikje. En hij stopte met sproeien en 'humpen'.
Vooral dat laatste is hier een 'probleem' Hij weet alleen niet zo goed wat ie er allemaal mee aanmoet, dus hij ligt voornamelijk te melken en te sabbelen. Z'n zusje is het favoriete slachtoffer, want die is de enige die gewillig meewerkt. Die ziet het ook echt alleen maar als knuffelen, dus meestal moeten we even ingrijpen wel...
Sproeien doet ie gelukkig nog niet, dat willen we wel voor zijn. En een slap buikje is niet zo erg
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:48:24 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42986988
Oh oh een zusje nog wel! Pas maar op
Ik ben er net achter gekomen dat de boefjes van mij zusjes zijn.
Ik kan dus gerust nog een half jaartje wachten voor ik ze laat neutraliseren
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 17:46:15 #160
56019 ne0c0rt3xx
Nu ook met muffins derbij..
pi_42990505
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 13:21 schreef Frutsel het volgende:
ik ga proberen je zo een foto te laten zien...
tis een flinke, maar geen 8 kilo... lol, denk 4,5 kilo ofz...
zou van jou foto ook niet zeggen dat ie 8 kilo weegt...
Woon zelf in ut oosten van het land, dus helaas geen familie denk ik...

Praat/Mauwt die van jou ook zoveel? schijnt eigenschap van rode katers te zijn... ik kan er hele gesprekken mee hebben...

Hier een foto van de mijne... die ik nog ergens kon vinden, valt de vergelijking niet goed op...heb nog betere thuis waar het echt heel goed zichtbaar is..

[afbeelding]
Ik heb ook een oranje katertje wat zoveel kletst Kan ook hele gesprekken met em voeren
Heb ook een foto van em
*klik*
Hoop dat link het doet..kon de foto zelf niet hotlinken namelijk..
Ontopic:
Mijn kat schraapt altijd met der pootje over de grond als ze in de kattenbak is geweest
Of ze schraapt met der poot aan de kattenbak. Ksnap alleen niet helemaal waarom ze het doet
Ze doet het namelijk echt heel overdreven,alsof ze aan de buitenkant van de kattenbak wil graven ofsow..heel vreemd
Everything happens for a reason..
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
[ 25-03-2006 - 09-09-2007 ]
http://www.myspace.com/DjinN02
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:38:26 #161
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43000620
Oranje katjes

Dat graven is heel normaal. Dat zit er helemaal ingebakken. Als die van mijn gepoept hebben, zijn ze nog minuten lang bezig met 'graven'. Eerst in de bak, de korreltjes over het drolletje heendoen. Maar daarna ook nog heel druk er omheen op de vloer. Katten zijn gewoon heel netjes en schoon. Pas als ze het op een andere plek in huis doen moet je gealarmeerd zijn, het kan dan zijn dat ze op die plek willen gaan plassen of poepen, of het zelfs al hebben gedaan.
pi_43183288
Vandaag zijn onze katjes gecastreerd. Pyxel (de poes) is er niet echt happy mee. Ze heeft overgegeven en per ongeluk geplast in de woonkamer, arm ding Ze is heel duf nog en behoorlijk schrikachtig. Spock hoeft niet in de buurt te komen, dan gaat ze naar 'm blazen. Ze wil helemaal geen aandacht ook, alleen maar liggen, dus we laten haar maar

Spock (de kater) is alweer helemaal de oude. Zo duf als ie was toen we net thuis waren zo actief is ie nu. Hij is er zelfs knuffelbaarder van geworden De hele middag op schoot gelegen.

Alleen nu mogen ze morgen pas eten en Spock heeft zo te merken erge honger. Ze hebben dan ook niet meer gegeten sinds gisteravond 18 uur. Erg sneu, hij mauwt de hele tijd om eten...
Zou het heel veel kwaad kunnen om hem vanavond een paar brokjes te geven? Gewoon dat ie wat in z'n maag heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door _Nienna_ op 02-11-2006 21:25:46 ]
pi_43195075
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:38 schreef Aventura het volgende:
Oranje katjes

Dat graven is heel normaal. Dat zit er helemaal ingebakken. Als die van mijn gepoept hebben, zijn ze nog minuten lang bezig met 'graven'. Eerst in de bak, de korreltjes over het drolletje heendoen. Maar daarna ook nog heel druk er omheen op de vloer. Katten zijn gewoon heel netjes en schoon. Pas als ze het op een andere plek in huis doen moet je gealarmeerd zijn, het kan dan zijn dat ze op die plek willen gaan plassen of poepen, of het zelfs al hebben gedaan.
Mja, leuk dat graven. Onze poes, (ongeveer 12 jaar oud) gaat kakken, is vervolgens minutenlang aan het graven en scheurt ook nog even de krant aan flarden die voor de kattebak ligt. Vervolgens kijk je naar de kattebak, en bovenop een hoop kattegrit ligt een dampende drol waar letterlijk geen kruimeltje kattegrit op zit. Hoe krijgt ze het voorelkaar!

Wat enge bobbeltjes betreft, het beest heeft ook wat bobbeltjes, dat zijn wratjes, schijnt meer te gebeuren bij bejaarde katten.
...
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:38:22 #164
56019 ne0c0rt3xx
Nu ook met muffins derbij..
pi_43197229
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 02:39 schreef Garbageman het volgende:

[..]

Mja, leuk dat graven. Onze poes, (ongeveer 12 jaar oud) gaat kakken, is vervolgens minutenlang aan het graven en scheurt ook nog even de krant aan flarden die voor de kattebak ligt. Vervolgens kijk je naar de kattebak, en bovenop een hoop kattegrit ligt een dampende drol waar letterlijk geen kruimeltje kattegrit op zit. Hoe krijgt ze het voorelkaar!

Wat enge bobbeltjes betreft, het beest heeft ook wat bobbeltjes, dat zijn wratjes, schijnt meer te gebeuren bij bejaarde katten.
Hahaha jaaaaaaa! ik heb hier echt precies hetzelfde met dat graafgedoe!
Everything happens for a reason..
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
[ 25-03-2006 - 09-09-2007 ]
http://www.myspace.com/DjinN02
pi_43198386
Ik weet niet of jullie het ook hebben, maar mijn 2 katers willen dat er geen grit in de voorste gedeelte van de kattenbak ligt. Ik schep iedere dag uit en 1 x in de week verschoon ik het.

Maar dan doe ik al het grit een op dezelfde hoogte door de hele bak. Als ik de volgende dag ga uitscheppen, ligt al het grit achter in de bak en geen korreltje grit voor in de bak. Ze graven alle grit naar achteren
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_43199516
jep, bij mij precies hetzelfde, snap er niets van. Want ze lopen alsnog al het grit de huiskamer in...
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:40:53 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43200142
Een van mijn kittens (nu 4 maanden) heeft een nieuwe gewoonte ontwikkeld, om een uur of 7 wil ze in de slaapkamer. Wanneer ik haar dan binnenlaat, racet ze naar mijn hoofd, en gaat dan met haar lijfje op mijn nek/keel liggen.
Vervolgens gaat ze dan heel heftig likken en bijten. Aan mijn oren, neus, ogen en haar. Dat doet ze dan een paar minuten. Soms bijt ze best hard. Ik duw haar dan altijd weg, maar daar trekt ze zich weinig van aan.
Wat betekent dit precies?
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:42:04 #168
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_43203746
Het betekend dat ze wil spelen. Wegduwen is alleen maar leuk. Je kan het beste even hard in haar gezicht blazen, dan begrijpt ze beter dat je er niet zo blij mee bent.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_43204452
Kittens gaan toch nog wel harder miauwen he als ze groter groeien want het geluid wat uit ons 10 weken oude katje komt is niet om over naar huis te schrijven.
pi_43205131
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 14:09 schreef Sorella het volgende:
Kittens gaan toch nog wel harder miauwen he als ze groter groeien want het geluid wat uit ons 10 weken oude katje komt is niet om over naar huis te schrijven.
Wij hebben 2 katten van 5 maanden

onze zwat-witte max heeft een behoorlijk luide en zuivere mauw, maar de mauw van onze rode Garfield is zacht niet echt zuiver.

De mauw kan dus per kat verschillend zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Flurrie op 03-11-2006 14:43:50 ]
I'm not lost, i'm just geocaching
  zondag 5 november 2006 @ 00:03:24 #171
56019 ne0c0rt3xx
Nu ook met muffins derbij..
pi_43248482
grmbl..me ene kat (Tijger) is zo'n onnozelaar soms..gaat ie in de kattenbak, maar dan staat ie er verkeerd om in ofsow..met ze kont naar buiten ipv ze kont naar binnen..gaat ie zitten kakken, kakt ie op me vloer. En dan presteerd ie et ook nog om dan in ze kattenbak te gaan zitten graven om de zogenaamde drol te verbergen
En me andere kat (Sterre) vind het soms leuk om bovenop de kattenbak te gaan zitten als Tijger derin zit (Is zon gesloten kattenbak zeg maar), gaat ze van bovenaf Tijger zitten meppen die dan net druk bezig is in de kattenbak
Everything happens for a reason..
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
[ 25-03-2006 - 09-09-2007 ]
http://www.myspace.com/DjinN02
  maandag 13 november 2006 @ 10:21:15 #172
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_43500432
Ik heb dit weekend van iemand een grote krabpaal overgekocht. Moet ik nog iets doen tegen vlooien of iets dergelijks? Onze kittens komen pas in januari.
  maandag 13 november 2006 @ 12:58:50 #173
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43504817
Ik zou er even met de stofzuiger overheen gaan en besproeien met vlooienspray.
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:16:49 #174
3878 Vork
Manisch creatief
pi_43548580
Korte vraag (en vast al eens gesteld): Waarom likt een kat zijn of haar baasje?

Onze kat doet dat nogal vaak, als die de kans krijgt? Wil die daar wat mee zeggen/uitdragen, of is daarvoor een andere reden?
pi_43549662
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:16 schreef Vork het volgende:
Korte vraag (en vast al eens gesteld): Waarom likt een kat zijn of haar baasje?

Onze kat doet dat nogal vaak, als die de kans krijgt? Wil die daar wat mee zeggen/uitdragen, of is daarvoor een andere reden?
Het is een uiting van waardering .
  dinsdag 14 november 2006 @ 18:25:16 #176
3878 Vork
Manisch creatief
pi_43550691
Dat is ook het enige zinnige wat ik kon bedenken. Maar aan die andere kant, die kat en uiting van waardering? Neh...

  dinsdag 14 november 2006 @ 18:28:04 #177
92279 N.icka
Windforce 11
pi_43550788
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 17:16 schreef Vork het volgende:
Korte vraag (en vast al eens gesteld): Waarom likt een kat zijn of haar baasje?

Onze kat doet dat nogal vaak, als die de kans krijgt? Wil die daar wat mee zeggen/uitdragen, of is daarvoor een andere reden?
Jij aait hem-haar en verzorgt daarmee zijn-haar vacht, de poes ziet jou als zijnde tot zijn -haar familie en doet dat terug . Zo simpel is het
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:08:43 #178
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43554123
En koeren? Een van mijn twee kittens doet dat echt voortdurend. Vooral als ze aan het spelen is. Ik bedoel dus met het keeltje een soort van...ja koeren vind ik het het meeste op lijken. Het is dus echt wat anders dan spinnen. Het klinkt wel heel erg schattig.
pi_43554844
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 20:08 schreef Aventura het volgende:
En koeren? Een van mijn twee kittens doet dat echt voortdurend. Vooral als ze aan het spelen is. Ik bedoel dus met het keeltje een soort van...ja koeren vind ik het het meeste op lijken. Het is dus echt wat anders dan spinnen. Het klinkt wel heel erg schattig.
Ik ken dat geluid!

Die van ons doet het vaak tijdens het rondrennen/spelen. vaak in combinatie met spinnen.
Het is echt te grappig
pi_43586868
hmzz mijn kat likt nooit
als waardering bijt hij me meestal de klauwen kapot als ik em heb aangehaald
ineens heeft ie dan zin om te spelen en gaat speels lopen krabben

wat mijn kat echter wel doet is zijn kont inparkeren richting mijn gezicht als ie aand8t wil hebben
dan kruipt hij me hoog in de nek en gaat met zijn poten lopen trappelen ? net alsof ze een plekje aan het masseren zijn en dan maar kopjes geven

ook herken ik het gespreks deel met de kat
mijn kat is gedeeltijk rood en een kater
als ik hem soms wat zeg dan reageert hij terug en dat gaan dan rustig 5 minuten door haha
  donderdag 16 november 2006 @ 16:34:17 #181
146498 Choq
gechoqeerdt............
pi_43612514
ik heb 2 poezen van 7 maanden(zijn zusjes van elkaar), zijn allebei gezond, en niet krols, maar ze zijn nog wat klein, ze beginnen nu pas wat forser te worden,
maar ze moeten allebei nog gestreriliseerd worden,
nu mijn vragen:
wanneer kan ik dit het beste laten doen?
groeien ze nog door nadat ze geholpen zijn?
en zal ik ze allebei tegelijk laten helpen of apart?

ik had ook nagevraagd wat het hier(dierenziekenhuis rotterdam-zuid) zou gaan kosten en dat was 134 euro per kat, is dit een normale prijs?
Alles wat je hoort..................................
  donderdag 16 november 2006 @ 16:37:48 #182
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_43612661
Ze kunnen nu al gesteriliseerd worden, maar als het binnenkatten zijn heeft het ook weer geen haast.
Ja, ze groeien na sterilisatie door (eigenlijk is het geen sterilisatie, maar castratie).
Tegelijk, dan zijn ze tegelijkertijd niet zo lekker en zullen ze elkaar niet lastig vallen met ruwe spelletjes.

Bij mijn dierenarts kost het 135 euro. Ik vind het op zich wel duur, maar in de grote steden zijn de dierenartsen nu eenmaal een stuk prijziger.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_43626638
oké, hier keek ik dus net overheen (blind/blondt enzo) maar ik stel de vraag hier nog eens:
Oké, hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.

Ik pas tijdelijk (een maandje) op op het huis en de twee poezen van m'n nicht. Eén poes is een beetje dik, krijgt ook speciaal voer, is qua eten bodemloze put en eet als ze de kans krijgt de bak van de andere poes op. Ze krijgen ook elke ochtend apart eten: de 'dikke' wordt dan even opgesloten met z'n voerbakje en de deur mag pas weer open als de 'kleine' haar eten op heeft.

Maarrrrr... M'n nicht had gezegd dat ik best een weekendje weg kon als dat nodig zou zijn. Doet ze zelf ook af en toe. Dus twee nachten. Ze heeft een lijstje achtergelaten met welke poes welk eten krijgt en hoe ik ze moet voeren en het nummer van de dierenarts en vaccinatieboekjes etc, maar ze heeft niet uitgelegd hoe ik twee nachten wegkan zonder dat die poezen omkomen van de honger . Ik kan wel een bak vol voer achterlaten maar dat eet die bolle waarschijnlijk in drie minuten op en dan heeft die kleine een hele dag geen eten. Of ik moet ze 's ochtends vroeg eten geven, ze 's middags voordat ik wegga nog veel geven (en dus apart voeren zoals altijd) en dan twee dagen later als ik ergens laat in de middag terugkom weer gelijk best veel geven. Hebben jullie misschien een oplossing? M'n nicht is met vakantie aan de andere kant van de wereld en ik kan haar niet echt bereiken.
Tap tap tap
  vrijdag 17 november 2006 @ 01:43:50 #184
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43627484
quote:
Op donderdag 16 november 2006 16:37 schreef tonja het volgende:
Ze kunnen nu al gesteriliseerd worden, maar als het binnenkatten zijn heeft het ook weer geen haast.
Ja, ze groeien na sterilisatie door (eigenlijk is het geen sterilisatie, maar castratie).
Tegelijk, dan zijn ze tegelijkertijd niet zo lekker en zullen ze elkaar niet lastig vallen met ruwe spelletjes.

Bij mijn dierenarts kost het 135 euro. Ik vind het op zich wel duur, maar in de grote steden zijn de dierenartsen nu eenmaal een stuk prijziger.
tip: ga naar de veearts in het dorp verderop. Ben je soms al voor 65e klaar. Het enige verschil is de type verdoving, ander spul ofzo.
pi_47706072
De poes heeft een ontstoken pootje. Nu was het plan om het eerst zelf even te weken, voordat we in paniek naar de dierenarts rennen. Na 3 pogingen is het hele huis nat, de poes boos en heeft ze nog geen 2 seconden met d'r pootje in het bakje gezeten.

Iemand die dus wat tips heeft om dit beter aan te pakken?
Sweet and innocent...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 12:43:15 #186
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47708025
Ik heb ook een vraag: mijn poesjes zijn nu een maand of 8 oud. Sinds een maand gesteriliseerd. Ik vind dat ze nog zo hongerig zijn. Ik geef ze het premiumvoer van de AH. Ze vinden dit erg lekker. Ik geef ze elk bijna 100 gram per dag en dat is al een stuk meer dan wordt geadviseerd op het pak. Ze wegen elk ruim 3 kilo nu. Ze blijven na die 100 gram maar bedelen om mer, alsof ze wanhopig zijn. Wat moet ik doen, bijvoeren of...?
pi_47711116
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:49 schreef Innocence het volgende:
De poes heeft een ontstoken pootje. Nu was het plan om het eerst zelf even te weken, voordat we in paniek naar de dierenarts rennen. Na 3 pogingen is het hele huis nat, de poes boos en heeft ze nog geen 2 seconden met d'r pootje in het bakje gezeten.

Iemand die dus wat tips heeft om dit beter aan te pakken?
Ik zou toch even naar de dierenarts gaan. Als ze niet met haar pootje in het water wilt levert dat alleen maar stres op en dat is nou ook niet bepaald wat je wilt. De dierenarts zal dan waarschijnlijk een spuitje antibiotica geven en eventueel wat pijnstillers. Wat je ook zou kunnen proberen is wat Betadine erop te smeren, als het een wondje is dan.
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:43 schreef Aventura het volgende:
Ik heb ook een vraag: mijn poesjes zijn nu een maand of 8 oud. Sinds een maand gesteriliseerd. Ik vind dat ze nog zo hongerig zijn. Ik geef ze het premiumvoer van de AH. Ze vinden dit erg lekker. Ik geef ze elk bijna 100 gram per dag en dat is al een stuk meer dan wordt geadviseerd op het pak. Ze wegen elk ruim 3 kilo nu. Ze blijven na die 100 gram maar bedelen om mer, alsof ze wanhopig zijn. Wat moet ik doen, bijvoeren of...?
Ik ben daar hier bij ons heel makkelijk in. Brokjes staan altijd klaar. Zolang ze niet te zwaar worden grijp ik niet in. Het is ook niet zo dat ze meteen alles opeten en ik vul ook niet altijd meteen het bakje bij als het net op is, maar afgewogen eten krijgen ze niet hier (lijkt me eigenlijk ook behoorlijk onmogelijk met die 2, dan krijgt de 1 niks ofzo). Dus ik zou bijvoeren en gewoon goed in de gaten houden, eens per week wegen ofzo (de katten zelf dan)
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:23:37 #188
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_47713818
Vraag: Eén van mijn katten heeft al tijden een 'knikkertje' onder aan haar rug. Ooit heeft er wel eens een dierenarts naar gekeken en die vond het niet nodig de kat open te halen en het bultje te laten opsturen, want het groeit verder niet of zo.
Op haar kop heeft ze net zoiets, maar dan formaat erwt. Iemand ooit ook zoiets bij zijn/haar kat gehad?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:26:15 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_47713904
Ja, wij hadden vroeger een kat met zo'n knikker. Hij is er in ieder geval niet aan dood gegaan.

Hij had er ook nooit last van, overigens.

[ Bericht 22% gewijzigd door Lienekien op 27-03-2007 15:43:40 ]
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:36:46 #190
37769 erodome
Zweefteef
pi_47714264
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Vraag: Eén van mijn katten heeft al tijden een 'knikkertje' onder aan haar rug. Ooit heeft er wel eens een dierenarts naar gekeken en die vond het niet nodig de kat open te halen en het bultje te laten opsturen, want het groeit verder niet of zo.
Op haar kop heeft ze net zoiets, maar dan formaat erwt. Iemand ooit ook zoiets bij zijn/haar kat gehad?
Dat is waarschijnlijk een kyste, je kan heel makkelijk zelf even kijken of een dierenarts nodig is.

Het bultje moet los zitten, los van de huid, los van de onderlaag, niet vast zitten dus, is dat wel het geval-->dierenarts.
Verder natuurlijk als het zo ineens opkomt, het groeit, het veranderd enz enz enz.

Natuurlijk heeft het de voorkeur altijd even te laten checken, maar dit is wel een leuk weetje of je in paniek moet raken of niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 15:39:29 #191
37769 erodome
Zweefteef
pi_47714377
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:43 schreef Aventura het volgende:
Ik heb ook een vraag: mijn poesjes zijn nu een maand of 8 oud. Sinds een maand gesteriliseerd. Ik vind dat ze nog zo hongerig zijn. Ik geef ze het premiumvoer van de AH. Ze vinden dit erg lekker. Ik geef ze elk bijna 100 gram per dag en dat is al een stuk meer dan wordt geadviseerd op het pak. Ze wegen elk ruim 3 kilo nu. Ze blijven na die 100 gram maar bedelen om mer, alsof ze wanhopig zijn. Wat moet ik doen, bijvoeren of...?
Bijvoeren moet je doen als je ze dicht wilt laten groeien, ze hebben minder nodig nu ze geholpen zijn, worden veel sneller dik, pas dus op.

Je kan kijken of de katten iets lusten waar weinig aan voedingsstoffen inzit en wat wel vult, maar het is uiteindelijk een kwestie van wennen aan minder voer, het beste is gewoon erdoorheen gaan.

Niet dat dat hier werkt, odie moet nodig op dieet, geen idee hoe ik dat aan ga pakken, want eet hij hier niet dan vangt hij zelf wel, heb hem al vaker op dieet gehad, behalve dat er veel meer opgekauwde vogellijkjes te vinden zijn in mijn tuin steeds werd hij er niet lichter op
Hij weegt nogsteeds rond de 10 kilo.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_47715795
Ik heb ook nog een klein vraagje. 1 van mijn katten wil alleen nog maar direct uit de kraan drinken. Werd soms erg vervelend dus ik had een schaaltje water bij de kraan gezet en iedere keer als ie wou drinken dat schaaltje opnieuw vullen. Maar dat wilde ie dus niet, hij moest en zou uit de kraan zelf drinken. Hij drinkt ook gewoon niet genoeg als je weigert de kraan aan te zetten, dus er zit niets anders op dan gewoon uit de kraan te laten drinken. Maar dat is ook niet echt makkelijk.

Nu heb ik ergens gelezen dat veel katten dat hebben, dus mensen van hier zullen dit ook zeker wel herkennen. Ik dacht eraan om eens zo'n kattenfontein aan te schaffen. Stromend water lijkt het te doen, dus misschien is dat een oplossing. Want als we eens niet thuis zijn moet ie niet gaan zitten uitdrogen. Zijn er mensen die zo'n fontein al eens hebben uitgeprobeerd en vond de kat het een goede vervanging van de kraan?
pi_47715929
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:18 schreef _Nienna_ het volgende:
Ik heb ook nog een klein vraagje. 1 van mijn katten wil alleen nog maar direct uit de kraan drinken. Werd soms erg vervelend dus ik had een schaaltje water bij de kraan gezet en iedere keer als ie wou drinken dat schaaltje opnieuw vullen. Maar dat wilde ie dus niet, hij moest en zou uit de kraan zelf drinken. Hij drinkt ook gewoon niet genoeg als je weigert de kraan aan te zetten, dus er zit niets anders op dan gewoon uit de kraan te laten drinken. Maar dat is ook niet echt makkelijk.

Nu heb ik ergens gelezen dat veel katten dat hebben, dus mensen van hier zullen dit ook zeker wel herkennen. Ik dacht eraan om eens zo'n kattenfontein aan te schaffen. Stromend water lijkt het te doen, dus misschien is dat een oplossing. Want als we eens niet thuis zijn moet ie niet gaan zitten uitdrogen. Zijn er mensen die zo'n fontein al eens hebben uitgeprobeerd en vond de kat het een goede vervanging van de kraan?
De mijne wil dat ook, maar hij drinkt ook heel graag uit vazen. Ik heb dus altijd een grote vaas met alleen water erin in huis staan, dan weet ik zeker dat hij genoeg drinkt. Uit zijn bakje drinkt hij nauwelijks, en dan wel juist weer uit een glas water dat ik voor mezelf maak....misschien heeft jouw kat ook nog een vazenvoorkeur?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 16:28:18 #194
37769 erodome
Zweefteef
pi_47716111
Mijn katen hebben een voorkeur voor het aquarium

Maar hij drinkt niet genoeg als die mogelijkheid er niet is, hoe weet je dat, is zijn turgor dan slecht(pak een stukje vel trek het omhoog, als het gelijk weer terugveert is de vochthuishuiding goed, blijft het staan dan is het beroerd slecht, gaat het langzaam terug dan mag er best wat vocht bij).

Want het zijn vaak ontzettende dramaqueens die je gewoon in hun sop moet laten gaarkoken, er zijn uiteindelijk maar bar weinig dieren die doodgaan van de dorst als er gewoon water voor ze staat hoor
Is meer van ik doe heel zielig dan krijg ik vast mijn zin wel!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_47717325
Een vaas is misschien wel een idee, misschien trapt ie daar ook wel in

ZIjn turgor is wel goed trouwens, controleer ik regelmatig (ooit eens een kat gehad die ik echt goed in de gaten moest houden daarmee). Het is meer dat ik hem niet anders zie drinken dan uit de kraan. Ik heb het dit weekend twee dagen volgehouden om hem niet uit de kraan te laten drinken. Maar dan blijft ie piepen en wijkt niet van de kraan. Als je dan de kraan aanzette om bijvoorbeeld je handen te wassen, was het een hele strijd om het water. Ik kon doen wat ik wilde, maar hij deed alsof zijn leven ervan afhing. Echt hysterisch happen naar het water en hij werd pas echt weer wat rustiger toen ik het opgaf en hij mocht drinken. Dan zit ie ook eens ergens anders dan naast de kraan en loopt niet de hele tijd te piepen om water Verder is het eigenlijk helemaal geen aansteller, maar het zou wel kunnen hoor, dat het dat is.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 17:15:48 #196
110304 bima
Jepiamadogfan
pi_47717790
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 17:03 schreef _Nienna_ het volgende:
Een vaas is misschien wel een idee, misschien trapt ie daar ook wel in

ZIjn turgor is wel goed trouwens, controleer ik regelmatig (ooit eens een kat gehad die ik echt goed in de gaten moest houden daarmee). Het is meer dat ik hem niet anders zie drinken dan uit de kraan. Ik heb het dit weekend twee dagen volgehouden om hem niet uit de kraan te laten drinken. Maar dan blijft ie piepen en wijkt niet van de kraan. Als je dan de kraan aanzette om bijvoorbeeld je handen te wassen, was het een hele strijd om het water. Ik kon doen wat ik wilde, maar hij deed alsof zijn leven ervan afhing. Echt hysterisch happen naar het water en hij werd pas echt weer wat rustiger toen ik het opgaf en hij mocht drinken. Dan zit ie ook eens ergens anders dan naast de kraan en loopt niet de hele tijd te piepen om water Verder is het eigenlijk helemaal geen aansteller, maar het zou wel kunnen hoor, dat het dat is.
Er bestaat natuurlijk de mogelijkheid om hem "per ongeluk" een heel klein beetje nat te spatten tijdens het gevecht om water.
Volgens de statistieken is 98% van de moderators dit gaan doen vanwege het machtsgevoel.
Weer iets offtopic verklaard (en verwijderd), wat niet grof/beledigend was, maar het naampje is tata humor.onderzoek5303
pi_47718033
Vind ie niet erg, hij gaat zelfs mee douchen soms
pi_47719126
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:43 schreef Aventura het volgende:
Ik heb ook een vraag: mijn poesjes zijn nu een maand of 8 oud. Sinds een maand gesteriliseerd. Ik vind dat ze nog zo hongerig zijn. Ik geef ze het premiumvoer van de AH. Ze vinden dit erg lekker. Ik geef ze elk bijna 100 gram per dag en dat is al een stuk meer dan wordt geadviseerd op het pak. Ze wegen elk ruim 3 kilo nu. Ze blijven na die 100 gram maar bedelen om mer, alsof ze wanhopig zijn. Wat moet ik doen, bijvoeren of...?
Een gedeelte van de brokken vervangen door natvoer, dat heeft veel meer volume en is ook nog goed om extra vocht naar binnen te krijgen. Als je een blikvoer met veel vlees (hoogwaardige eiwitten) kiest zullen ze zich ook verzadigder voelen. (brokjes van de AH hebben al granen als 1e ingredient als ik me niet vergis )
pi_47719418
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 16:28 schreef erodome het volgende:
Mijn katen hebben een voorkeur voor het aquarium

Maar hij drinkt niet genoeg als die mogelijkheid er niet is, hoe weet je dat, is zijn turgor dan slecht(pak een stukje vel trek het omhoog, als het gelijk weer terugveert is de vochthuishuiding goed, blijft het staan dan is het beroerd slecht, gaat het langzaam terug dan mag er best wat vocht bij).

Want het zijn vaak ontzettende dramaqueens die je gewoon in hun sop moet laten gaarkoken, er zijn uiteindelijk maar bar weinig dieren die doodgaan van de dorst als er gewoon water voor ze staat hoor
Is meer van ik doe heel zielig dan krijg ik vast mijn zin wel!
Katten krijgen niet zo snel dorst natuurlijk, omdat ze van nature een slecht ontwikkelde dorstprikkel hebben. Dan kun je als baas beter maatregelen nemen ipv gaan zitten wachten tot de kat dermate ernstige uitdrogingsverschijnselen vertoont dat zelfs jij ze kan vaststellen.
pi_47719771
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:03 schreef LadyLovelyLocks het volgende:

[..]

Katten krijgen niet zo snel dorst natuurlijk, omdat ze van nature een slecht ontwikkelde dorstprikkel hebben. Dan kun je als baas beter maatregelen nemen ipv gaan zitten wachten tot de kat dermate ernstige uitdrogingsverschijnselen vertoont dat zelfs jij ze kan vaststellen.
Dat wist ik niet. Beestje hier drinkt ook het liefst uit de kraan en loopt daar de hele dag om te zeuren. Maar ik had het idee dat als ik haar dat weigerde ze wel uit zichzelf uit d'r bakje zou gaan drinken, dat is dus niet zo?

de hele dag de kraan aan laten staan vind ik namelijk een beetje zonde...
Sweet and innocent...
pi_47720230
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:16 schreef Innocence het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. Beestje hier drinkt ook het liefst uit de kraan en loopt daar de hele dag om te zeuren. Maar ik had het idee dat als ik haar dat weigerde ze wel uit zichzelf uit d'r bakje zou gaan drinken, dat is dus niet zo?

de hele dag de kraan aan laten staan vind ik namelijk een beetje zonde...
Katten zijn geevolueerd als woestijndieren en halen hun vocht gewoonlijk uit hun eten (prooidieren zijn 60% vocht). Omdat de meeste katten tegenwoordig droogvoer eten zouden ze het verschil in vocht eigenlijk moeten bijdrinken maar uit onderzoek is gebleken dat dat meestal niet lukt (waarschijnlijk oa omdat die dorstprikkel zo slecht werkt). Een kat van 4 kilo moet 200 ml vocht - dus ongeveer een glas - per dag drinken.

Zo'n fontein, drijfschaal of een aquarium kunnen net als de kraan het drinken interessanter maken.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:27:54 #202
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47722399
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 15:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Bijvoeren moet je doen als je ze dicht wilt laten groeien, ze hebben minder nodig nu ze geholpen zijn, worden veel sneller dik, pas dus op.

Je kan kijken of de katten iets lusten waar weinig aan voedingsstoffen inzit en wat wel vult, maar het is uiteindelijk een kwestie van wennen aan minder voer, het beste is gewoon erdoorheen gaan.

Niet dat dat hier werkt, odie moet nodig op dieet, geen idee hoe ik dat aan ga pakken, want eet hij hier niet dan vangt hij zelf wel, heb hem al vaker op dieet gehad, behalve dat er veel meer opgekauwde vogellijkjes te vinden zijn in mijn tuin steeds werd hij er niet lichter op
Hij weegt nogsteeds rond de 10 kilo.
Ik weet indd dat 'geholpen' poezen en ook katers minder effiient met energie omgaan, lees vet kunnen worden van dezelfde hoeveelheden die je ze aten als kitten. Daarom ben ik ook huiverig met onbeperkt voer neerzetten. 'Vroeger' kon dit trouwens wel, ze doseerden netjes uit zichzelf. Toch zal ik alle suggesties eens uitproberen, ook het blikvoer, eens kijken hoe ze dan gaan. En uiteraard hun gewicht monitoren, ik wil niet straks met twee theemutsen zitten
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:37:42 #203
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_47730747
hoe oud worden poesjes meestal? De mijne is momenteel 18... en ze ziet er qua uiterlijk bar slecht uit. Ze heeft een auto ongeluk gehad, en daarom moest er een oog worden geamputeerd,heeft ze beugeltjes in haar mondje en staat haar hoofd scheef.

Maar lichamelijk lijkt ze nog best fit. Ze klimt op de schutting,eet goed (5x per dag ofzo ) maar ligt het meeste van de dag te maffen op de stoel binnen.

Is er een kans dat ze gewoon nog zeg maar 3 jaar leeft? Of moet ik echt nu rekening ermee gaan houden dat haar hart het gewoon elk moment kan begeven?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_47735357
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:37 schreef Qwea het volgende:
hoe oud worden poesjes meestal? De mijne is momenteel 18... en ze ziet er qua uiterlijk bar slecht uit. Ze heeft een auto ongeluk gehad, en daarom moest er een oog worden geamputeerd,heeft ze beugeltjes in haar mondje en staat haar hoofd scheef.

Maar lichamelijk lijkt ze nog best fit. Ze klimt op de schutting,eet goed (5x per dag ofzo ) maar ligt het meeste van de dag te maffen op de stoel binnen.

Is er een kans dat ze gewoon nog zeg maar 3 jaar leeft? Of moet ik echt nu rekening ermee gaan houden dat haar hart het gewoon elk moment kan begeven?
Bij mij zijn de katten ook heel oud geworden,een poes is 20 jaar geworden,en de twee katers 18 en 19 jaar.
Ik heb nu een poes en een kater van 10 jaar en nog 2 katten van 3 jaar.
pi_47747631
18 is een mooie leeftijd voor een kat, bereid je dus wel voor op het feit dat het zomaar over kan zijn.

Katten worden gemiddeld rond de 14 jaar oud, maar die gemiddelde leeftijd wordt erg omlaag gehaalt door verkeersslachtoffers enzo, zeg dat een kat als deze geen verkeersslachtoffers wordt ergens tussen de 16 en de 24 jaar wordt.

Ik heb van die hele oudjes gezien, maar de meeste gaan ergens tussen de 18 en de 20...

Naar maar waar, hou er rekening mee, geniet van elk moment.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_47822266
mijn katten (2) kotsen op het moment veel (gemiddeld een keer per dag) Ik dacht in het begin dat het haarballen waren, maar dat zijn het niet. Bijna geen haar te bekennen, nou ben ik gestopt met natvoer, geef ze alleen brokken en water. Ik dacht, kijken of dat verschil maakt. Nou hebben ze al twee dagen niet meer overgegeven, maar vanmorgen was het weer zo ver. Goor geluid, blehblehbleh en daar lag het maar nu was het wel een haarbal. Ik hoop maar dat het niks ernstigers is, hoewel ze dit nog nooit hebben gehad en ze zijn al 10 jaar.
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
pi_47914030
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 10:37 schreef sieske het volgende:
mijn katten (2) kotsen op het moment veel (gemiddeld een keer per dag) Ik dacht in het begin dat het haarballen waren, maar dat zijn het niet. Bijna geen haar te bekennen, nou ben ik gestopt met natvoer, geef ze alleen brokken en water. Ik dacht, kijken of dat verschil maakt. Nou hebben ze al twee dagen niet meer overgegeven, maar vanmorgen was het weer zo ver. Goor geluid, blehblehbleh en daar lag het maar nu was het wel een haarbal. Ik hoop maar dat het niks ernstigers is, hoewel ze dit nog nooit hebben gehad en ze zijn al 10 jaar.
Misschien zat de haarbal wel dwars,maar als zij blijven spugen zou ik even naar de DA gaan
pi_47985389
Hoe is het nu met de katten sieske?
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_48296858
Mijn 2 katten van 1,5 jaar oud (Kasper en Yenthe) krabben iedere morgen tegen 05.00h aan de slaapkamer deur. Uiteraard heeft dit niet voorkeur dus wil ik het ze afleren. (diervriendelijk)
Van de ene kant is het wel lief aangezien ze veel aandacht gewend zijn en ze gewoon willen knuffelen.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
* Zilverfolie voor de deur
* Waterspuiten. (ze gaan dan op hun rug liggen omdat ze dat heerlijk vinden. ze kruipen zelfs iedere dag onder de kraan.)
* Stofzuiger aanzetten zodra ze aan de deur krabben
* Een of ander anti katten goedje op de deur
* Ze negeren. Probleem is dat ze dan een uur door krabben.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen ?
RaDa 4 life!! Ready 2 make an entrance so back on up!!!
  zaterdag 14 april 2007 @ 11:14:55 #210
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_48318190
onze poes is gesteriliseerd donderdag , maar nu heeft ze pijnstillers en ze heeft al 2x overgeven...

kan dat van de stress zijn? of kan het door iets anders komen? Ze drinkt wel en eten doet ze ook wel....
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
  zaterdag 14 april 2007 @ 14:11:50 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_48321818
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:30 schreef HellaHard-OG het volgende:
Mijn 2 katten van 1,5 jaar oud (Kasper en Yenthe) krabben iedere morgen tegen 05.00h aan de slaapkamer deur. Uiteraard heeft dit niet voorkeur dus wil ik het ze afleren. (diervriendelijk)
Van de ene kant is het wel lief aangezien ze veel aandacht gewend zijn en ze gewoon willen knuffelen.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
* Zilverfolie voor de deur
* Waterspuiten. (ze gaan dan op hun rug liggen omdat ze dat heerlijk vinden. ze kruipen zelfs iedere dag onder de kraan.)
* Stofzuiger aanzetten zodra ze aan de deur krabben
* Een of ander anti katten goedje op de deur
* Ze negeren. Probleem is dat ze dan een uur door krabben.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen ?
Willen ze dan voer of aandacht? De mijne deden dat ook, ook om 05:00 uur. Gebroken nachten dus. Totdat ik toegaf en de deur gewoon maar open liet. Nu gaan ze 's nachts of keurig aan mijn voeteneind liggen, of ze zoeken een plekje in de woonkamer. Ik word iig niet meer wakker van ze. Wel vind ik het nog lastig om ze af te leren dat ze 's morgens rond 07:00 zo actief zijn. Ze willen dan voer, maar ik geef dat steevast pas om half 8. Hopelijk krijgen ze in de loop der tijd toch door dat ze pas te eten krijgen als ik ben opgestaan...
pi_48974181
Even een vraagje over het jachtinstinct van onze enorm lieve kater. Hij is met dit mooie weer vrij veel buiten, waar hij naar hartelust kan jagen op de vele muizen die hier rondzwerven. Geen probleem, de muizen brengt hij thuis, legt hij neer en omdat hij hier genoeg te eten krijgt kijkt hij er daarna verder niet meer naar om.

Vandaag kwam hij echter met een vogel aan. Die hij opat.
Daarna met nog een vogel. Die hij ook weer opat.

Uiteindelijk heeft hij vandaag vier vogels gevangen en opgegeten. Ik ben hem eens gevolgd, en hij weet de vogelnestjes die niet hoog genoeg in bomen en struiken zitten snel te vinden, springt erin zodat alle jonge vogeltjes eruit vallen en vermoordt ze daarna één voor één.

Het is natuurlijk aardig hypocriet om hem wel toe te staan muizen af te maken en vogels niet, maar ik kon het even niet aanzien en heb hem naar binnen gehaald. Hij zit nu natuurlijk bij de deur te janken dat hij naar buiten wil.. maar ik vraag me af: traumatiseer ik die kat nu ik hem eventje binnenhoud om het enorme vogelslachten eventjes stil te leggen? Of heeft het überhaupt geen zin en gaat hij zodra hij weer naar buiten mag toch wel weer verder?

Het zielige gemiauw wordt nu trouwens wel erg smekend .. maar ik houd hem vandaag maar even binnen, dan hebben de vogeltjes eventjes adempauze. Iemand een idee wat ik hier mee aanmoet? Ik wil hem ook niet straffen voor iets wat zo natuurlijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door hummus op 03-05-2007 19:13:32 ]
pi_48985852
Niemand hier toevallig een idee over ik ben een beetje bang voor het idee geheel kat-onpedagogisch te reageren en mijn kat een soort minderwaardigheidsgevoel te bezorgen over het feit dat hij heel knap zoveel vogeltjes weet te vangen op één dag
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:20:38 #214
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48993427
Nee, traumatiseren door hem binnen te houden, zal hij niet. Maar het zal niet zoveel nut hebben om hem één dagje binnen te houden, want het jonge-vogeltjes-seizoen is nog lang niet voorbij.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49049173
Heeft er hier iemand een kat met tandproblemen? Wij vermoeden (weten zo goed als zeker) dat Spock hier er nu ook last van heeft namelijk. Wat ie al een tijdje heeft is dat het wel lijkt of ie zijn eten niet goed doorslikt. Dan ineens is ie heftig aan het kauwen en soms lukt het hem ook niet het stukje eten binnen te houden. Wedachten nu dat het gewoon ergens achter de kiezen bleef hangen en dan ineens loskomt.
Hij laat sinds een tijdje niet meer makkelijk in zijn bekje kijken, maar we hebben het toch een beetje geforceerd. Ik kon niet veel zien (hij is zeg maar erg sterk...), maar rode randjes tandvlees en de tanden zagen er ook niet zo erg netjes uit...
Maandag ga ik wel een afspraak maken met de dierenarts om er even naar te laten kijken, maar ben wel benieuwd naar ervaringen.
Wat kun je er bijvoorbeeld zelf aan doen om het, voor zover mogelijk natuurlijk, te voorkomen? En hoe zal de dierenarts eventueel tandsteen verwijderen?
  zondag 6 mei 2007 @ 06:31:22 #216
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49055328
Verwijdering van tandsteen gaat onder narcose (of een roesje). Mijn dierenarts meldde mij dat hij daarna een merk kon adviseren dat het tandsteen echt kon voorkomen (veel merken beloven dat maar kunnen dat niet waarmaken). Ook zou je aan versvlees kunnen denken: ik geloof dat het vooral het knagen op botten is wat de tanden goed in conditie houdt. Maar je moet het maar net zien zitten om je kat kippenekjes e.d. te gaan voeren (en hij moet het willen).

Bij mijn kat bleek het toen helaas erger dan tandsteen en ontstoken tandvlees.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49057522
Wat was het dan Lienekien? Hopelijk blijkt het hier niet zo ernstig te zijn dan....

Ja, versvlees. Ik heb geen moeite met kippennekjes ofzo, maar hij eet niet eens een gewoon stukje kipfilet Alleen brokken wil ie, en af en toe een hapje natvoer. De andere kat eet alles, als het aan die lag had ik me al lang verder verdiept in versvlees voeren... Maar 1 wel en 1 niet vind ik zo omslachtig eigenlijk.
  zondag 6 mei 2007 @ 11:56:32 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49057635
Ze had een tumor in de bovenkaak. Vijf weken later was het afscheid.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49058140
He gatver, wat ontzettend naar zeg
  zondag 6 mei 2007 @ 12:56:00 #220
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_49059055
Ik heb mijn katten aan rauwvoer laten wennen door het met blikvoer te mengen en de verhoudingen geleidelijk aan richting rauw te laten gaan.
Ik geef ze nu carnibest en af en toe lamshart in grote brokken zodat ze er flink werk aan hebben. Kippennekjes heb ik nooit geprobeerd, dat ga ik van de week een doen.

Mijn vorige kat had ook tandsteen en ontstoken tandvlees, dat heeft de dierenarts onder narcose verwijderd. Ik kreeg daarna voor een paar dagen pijnstillers mee, maar ik geloof dat niet iedere da dat doet.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 6 mei 2007 @ 14:02:35 #221
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49060919
quote:
Op zondag 6 mei 2007 12:20 schreef _Nienna_ het volgende:
He gatver, wat ontzettend naar zeg
Ja, vrij dramatisch gebeuren. De lichtpuntjes waren dat ze toch nog bijna 14 is geworden en dat ze tot het laatst nog levenslustig bleef.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49151198
Vandaag zijn we langsgeweest bij de dierenarts, en het was allemaal wel goed, gelukkig Maar het is dus niet helemaal duidelijk wat er wel is. Wat ik voor tandsteen aanzag was gewoon een grote brok voer om zijn tanden heen. De dierenarts schrok best wel, want het zag er ook precies uit als tandsteen, maar het was gewoon voer dus. Wat wel heel erg vreemd is dus...

Verder was z'n gebit hartstikke goed Wel wat ontstoken tandvlees, maar niet zorgwekkend. Nu gaan we in porties voeren en als dat niet helpt met dat teruggeven van voer wat ie doet, ander voer proberen.

Want het kan verschillende oorzaken hebben allemaal. Of hij slikt niet goed door (wat eigenlijk een beetje raar is, maar door in porties te geven zou dat beter moeten gaan), of hij is lichtelijk intolerant voor het eten wat hij nu krijgt (daarom ander voer), of het zit in z'n maag dan, dat er iets niet goed is.

Maar we hebben ook besloten dat, mocht blijken dat het allemaal niks helpt en het waarschijnlijk de maag is, we daar verder niets aan doen. De dierenarts wist wel medicijnen die zouden kunnen helpen, maar we vonden allebei dat dat een beetje onnodig zou zijn, omdat helemaal niet blijkt dat Spock ook maar ergens last van heeft verder.

Dus nu gaan we testen en over paar weekjes terugbellen dan en dan zien we weer verder
pi_49172212
Onze kat heeft de laatste paar dagen moeite met eten. Af en toe moet hij overgeven (dus niet elke dag) De laatste paar dagen eet hij weinig. Hij eet een paar hapjes, gaat weg en evenlater eet hij weer een paar hapjes. Zodoende laten wij hem ook niet meer naar buiten totdat hij alles op heeft.

Wat zou er aan de hand zijn??
I'm not lost, i'm just geocaching
  woensdag 9 mei 2007 @ 08:47:30 #224
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49172282
Ja, dat is moeilijk te zeggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49192551
Ik hoop maar dat mijn katje nooit iets krijgt, want het is bijna onmogelijk om hem naar de da te krijgen.
Hij is 2 keer geweest en beide keren was het een hel om hem in de bak te krijgen en moest de da hem in de box eerst platspuiten, zo bang en overstuur dat hij was...en hij is maar klein, 2.4 kilo maar hij is dan onhandelbaar en sterk.
pi_49218936
Ik doe de kat tegenwoordig in een grote picknick mand. Die mand heeft een deksel aan de bovenkant. De kat ligt meestal te slapen (tja ) ik doe de kat in de mand, en tegen de tijd dat ze doorheeft wat er gebeurt, is het deksel al dicht.

Ik heb ook een reguliere mand met zo'n traliedeurtje, maar dat is een drama.
...
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:55:03 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49219540
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:34 schreef Garbageman het volgende:
Ik doe de kat tegenwoordig in een grote picknick mand. Die mand heeft een deksel aan de bovenkant. De kat ligt meestal te slapen (tja ) ik doe de kat in de mand, en tegen de tijd dat ze doorheeft wat er gebeurt, is het deksel al dicht.

Ik heb ook een reguliere mand met zo'n traliedeurtje, maar dat is een drama.
Drama, wat je zegt!

Ik had een poes met een poot haaks op haar lijf (omgeklapt schouderblad ) en toen kon ik niks met mijn traliedeurmandje. Ik heb haar op de arm naar de spoed gebracht. Ik kreeg een mandje mee terug met een deksel bovenop. De volgende dag ben ik direct zo eentje gaan kopen.

Bij mijn huidige kat moet ik echt een strategie volgen om haar in de mand te kunnen krijgen. Meestal staat de mand al klaar naast haar etensbakje. Ik geef haar dan wat lekkers en in een paar seconden pak ik haar op, zet ik haar in de mand en klap ik de deksel dicht.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:11:48 #228
36027 komkommertje
KomKommertje!!!!
pi_49220067
Goh wat heb ik dan toch een geluk, als ik maar een reismandje in de kamer klaarzet dan zitten alle 3 mijn katten er tegelijk in, en het is vechten om te kijken wie er in mag blijven zitten! Haha.
Wel heel gek, want ze vinden de dierenarts toch echt niet leuk.
Komkommertje
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:16:42 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49220252
Ik had er ook een die het geen probleem vond. Op de behandeltafel liep ze blijmoedig heen en weer. De dierenarts kon haar longetjes nooit goed beluisteren, want ze spinde te hard.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49246698
even een vraagje tussendoor:
onze katjes (2 gecastereerde mannetjes van bijna 1 jaar) hebben als terrein de gang, 2 trappen en nog een gangetje en daarnaast de eetkamer. In die eetkamer staat natuurlijk een eettafel en stoelen. De stoelen hebben we ondertussen al opgegeven. 1vna d 2 gebruikt ze als krabpaal. Onderussen wordt het wat minder doordat we een krabpaal naast de tafel hebben gezet recht naast zijn lievelingsstoel. Maar nu hebben ze de tafel echt ontdekt. Voorheen gingen ze er ook soms op, maar nu altijd....steeds als we thuiskomen ligt het tafelkleed eraf. Tafel krijgt steeds meer krassen.

Wie oh wie heeft een oplossing? aliminiu folie al geprobeerd...ik heb geen idee. Het is een grote tafel die het grootste gedeelte van de kamer bezet.

alvast bedankt voor de tips!
  donderdag 10 mei 2007 @ 22:34:39 #231
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49247236
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:11 schreef komkommertje het volgende:
Goh wat heb ik dan toch een geluk, als ik maar een reismandje in de kamer klaarzet dan zitten alle 3 mijn katten er tegelijk in, en het is vechten om te kijken wie er in mag blijven zitten! Haha.
Wel heel gek, want ze vinden de dierenarts toch echt niet leuk.
Same here, ze wandelen zo die mand in. De ene laat zich ook zo behandelen door de DA. De andere is een pittige tantje en bijt van zich af. Het gekke is dat juist zij de liefste knuffeldoos is. Katten...het blijft een mysterie.
pi_49264249
Mij 2 kereltjes vinden de mand ook niet zo erg, alleen in de auto onderwerg mauwen ze een beetje.
Voor de rest blijven ze rustig.

Alleen bij de dierenarts eruit gaat wat moeilijker.
I'm not lost, i'm just geocaching
pi_49285102
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 22:25 schreef exode het volgende:
even een vraagje tussendoor:
onze katjes (2 gecastereerde mannetjes van bijna 1 jaar) hebben als terrein de gang, 2 trappen en nog een gangetje en daarnaast de eetkamer. In die eetkamer staat natuurlijk een eettafel en stoelen. De stoelen hebben we ondertussen al opgegeven. 1vna d 2 gebruikt ze als krabpaal. Onderussen wordt het wat minder doordat we een krabpaal naast de tafel hebben gezet recht naast zijn lievelingsstoel. Maar nu hebben ze de tafel echt ontdekt. Voorheen gingen ze er ook soms op, maar nu altijd....steeds als we thuiskomen ligt het tafelkleed eraf. Tafel krijgt steeds meer krassen.

Wie oh wie heeft een oplossing? aliminiu folie al geprobeerd...ik heb geen idee. Het is een grote tafel die het grootste gedeelte van de kamer bezet.

alvast bedankt voor de tips!
miscchien dat je hier wat aan hebt?
http://www.kattenplaza.nl/page/krabben_katten.php
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_49300199
hey Prupke,

dank je wel voor de link! al eens wat tips uitvoeren. Staan nu 2 grote en 1 kleine krabpaal in de eetkamer, allemaal dichtbij de stoel waar de een altijd aan hangt. we zullen zien of het helpt. Tevens geurvefrisser met lavendel op de tafel gezet; ze hebben een hekel aan die geur. Overigens hangen ze beiden met regelmaat in de krabpalen en de krabplank die in de gang hangt maar schijnbaar is het ook erg leuk om in de stoel te hangen...
pi_49313449
wat wij hebben gedaan bij de poezels die dus ergens aan gingen krabben wat niet de bedoeling was : bij het nekvel pakken en aan de krabpaal gehangen
op een gegeven moment hoefde we alleen nog maar aanstalten maken om naar de kat toe te gaan en dan ging hij wel zelf richting krabpaal.

En als ze hier alleen thuis zijn mogen ze alleen maar in een kamer en de gang en daar staat de krabpaal.
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_49324963
gisteren hing die weer aan de stoel, opgepakt en naar de krabpaal gebracht...hij keek me echt zo aan van...wat is er? wat doe ik hier? Hij hangt wel met regelmaat in de krabplank in de gang, maar 1 bij kopen voor de eetkamer. We zijn nu ook aan het twijfelen om de eetkamer niet toegankelijk te maken als we niet thuis zijn maar dan hebben ze alleen nog de gang, 2 trappen en een gangetje...en kunnen ze niet naar buiten kijken wat ze heerlijk vinden...:o( Toch de slaapkamer maar heroverwegen....daar staat niets wat ze kapot kunnen krabben (wat betreft meubels dan...)
  zondag 13 mei 2007 @ 16:08:37 #237
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49334002
Hier gebruikt een van de twee katten de krabpaal. De andere niet, ik vermoed dat het een soort territorium-ding is? Hoe krijg ik die andere ook zover om die paal toch te gebruiken?
pi_49343843
quote:
Op zondag 13 mei 2007 16:08 schreef Aventura het volgende:
Hier gebruikt een van de twee katten de krabpaal. De andere niet, ik vermoed dat het een soort territorium-ding is? Hoe krijg ik die andere ook zover om die paal toch te gebruiken?
euhm wij hebben laatst een nieuwe krabpaal gekocht en toen hij in elkaar stond hebben we alle katten er opgezet.
ze gebruiken hem allemaal.

heb je die kat die niet wil ook al eens gewoon aan de paal gehangen met de pootjes?
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_49348342
Heb mijn kat beschadigd , domme beest runt de trap af en schiet halverwege voor me langs. Kon kiezen, zelf head first naar beneden of op z'n staart gaan staan. Is dus het 2e geworden, z'n staart hangt nu als hij hem omhoog heeft in een bocht weer naar beneden. Het doet hem geen pijn ofzo, ik mag er gewoon aanzitten en bewegen en ook voel ik geen rare bulten. Maar toch maar effe langs de dierenarts als hij dit blijft houden morgen
pi_49348733
quote:
Op zondag 13 mei 2007 23:27 schreef Duncan_R het volgende:
Heb mijn kat beschadigd , domme beest runt de trap af en schiet halverwege voor me langs. Kon kiezen, zelf head first naar beneden of op z'n staart gaan staan. Is dus het 2e geworden, z'n staart hangt nu als hij hem omhoog heeft in een bocht weer naar beneden. Het doet hem geen pijn ofzo, ik mag er gewoon aanzitten en bewegen en ook voel ik geen rare bulten. Maar toch maar effe langs de dierenarts als hij dit blijft houden morgen
waar is zijn staart geknakt?

misschien heb je zijn staart gebroken?
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_49349087
Hij hangt op ongeveer halverwege zijn staart, als hij gebroken was zou je denken dat het hem wel zeer zou doen maar da's niet zo. Ik voel ook geen rare dingen aan z'n staart. Toch sneu, nog geen jaar oud en dan al gehandicapt
  maandag 14 mei 2007 @ 06:25:17 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49352315
Ik zou maar zo snel mogelijk naar de dierenarts, vanochtend! Succes ermee.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49367453
Een vraagje:
Ik heb 2 poezebeesten, eentje met een normaal gewicht en een hele dikke
Nu moet dikke poes op dieet, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de normale poes ook gewicht gaat verliezen.
  maandag 14 mei 2007 @ 15:48:38 #244
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49367590
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:45 schreef Liatris het volgende:
Een vraagje:
Ik heb 2 poezebeesten, eentje met een normaal gewicht en een hele dikke
Nu moet dikke poes op dieet, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de normale poes ook gewicht gaat verliezen.
Ik heb dat ook bij het handje gehad. De poezen kregen toen gescheiden eten en ze kregen afgepaste porties. Dus het is einde bakje met brokjes waar ze naar behoefte van kunnen eten.

Je zou voor je dikke poes lightbrokjes kunnen kopen. Heel goed de verpakking lezen wat je kat minimaal nodig heeft en precies afwegen. (Ik gebruik een klein bekertje en weet tot hoever die vol moet voor de juiste portie.) Porties nog aanpassen als je ook natvoer geeft.

Twee of drie keer per dag voeren. En veel spelen met de poezen voor de lichaamsbeweging.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49367852
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb dat ook bij het handje gehad. De poezen kregen toen gescheiden eten en ze kregen afgepaste porties. Dus het is einde bakje met brokjes waar ze naar behoefte van kunnen eten.

Je zou voor je dikke poes lightbrokjes kunnen kopen. Heel goed de verpakking lezen wat je kat minimaal nodig heeft en precies afwegen. (Ik gebruik een klein bekertje en weet tot hoever die vol moet voor de juiste portie.) Porties nog aanpassen als je ook natvoer geeft.

Twee of drie keer per dag voeren. En veel spelen met de poezen voor de lichaamsbeweging.
lightbrokjes begin ik niet meer aan, daar is ze een kilo van aangekomen ondanks het netjes afwegen enzo.
en apart eten geven lijkt mij nogal lastig, hoe moet dat dan als ik een hele dag werk...?
  maandag 14 mei 2007 @ 15:58:33 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49367965
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:55 schreef Liatris het volgende:

[..]

lightbrokjes begin ik niet meer aan, daar is ze een kilo van aangekomen ondanks het netjes afwegen enzo.
en apart eten geven lijkt mij nogal lastig, hoe moet dat dan als ik een hele dag werk...?
Dan geef je toch te veel van de brokjes. Mijn dierenarts raadde aan om te minderen op de droge brokjes, liever dan op het natvoer.

Apart eten geven en wat er nog staat als je de deur uit gaat, wegzetten. Mijn poes (ik heb er nu nog een) krijgt 's ochtends vroeg eten (7 uur) en pas om kwart over 5 weer. Kan prima.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49368227
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan geef je toch te veel van de brokjes. Mijn dierenarts raadde aan om te minderen op de droge brokjes, liever dan op het natvoer.

Apart eten geven en wat er nog staat als je de deur uit gaat, wegzetten. Mijn poes (ik heb er nu nog een) krijgt 's ochtends vroeg eten (7 uur) en pas om kwart over 5 weer. Kan prima.
tja, dan moet ik het maar op die manier proberen, ik ben alleen bang dat die kleine dat niet helemaal gaat begrijpen dat ze op en bepaald tijdstip moet gaan eten.
  maandag 14 mei 2007 @ 16:26:01 #248
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_49369000
hallo allemaal

Wij hebben thuis 2 heerlijke poezebeesten, 1 rode kater en 1 lapjespoes, deze zijn inmiddels een jaar of 3 (is niet helemaal vast te stellen, want ze komen uit het asiel). Nu zitten we erover te denken om er een kitten bij te nemen...

hierover wat vragen:
- hoe pak je dit aan, zonder je andere katten te beledigen of het gevoel te geven vervangen te worden?
- hoe lang moet een kitten binnen blijven, voordat het een beetje aan het huis en de omgeving is gewend?
- hoe kun je het beste de beestjes aan elkaar introduceren...

en natuurlijk zijn alle andere tips en opmerkingen welkom.
Alvast bedankt!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_49370044
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:55 schreef Liatris het volgende:

[..]

lightbrokjes begin ik niet meer aan, daar is ze een kilo van aangekomen ondanks het netjes afwegen enzo.
en apart eten geven lijkt mij nogal lastig, hoe moet dat dan als ik een hele dag werk...?
Je kunt je katten best twee of drie keer per dag voeren, 1x 's ochtends als je uit bed komt, 1x 's avonds als je thuis komt en eventueel 1x voor je naar bed gaat. Doorlopend eten hebben staan werkt niet als je een kat hebt die te dik is.

Als ze veel in omvang schelen zou je het voer voor de slanke kat in een voerkist kunnen zetten, dat is een kist of doos of zoiets waar je een gat in maakt waar de slanke kat wel in kan maar de dikke niet. http://members.home.nl/gatito/kist.html

Ik ben trouwens tegen light brokken, daar zit alleen maar extra vulsel in en minder waardevolle voedingsstoffen (in de vorm van eiwitten en vetten). Wanneer een kat afvalt op een dieet met erg weinig eiwitten zal de kat ook veel spieren verliezen en zo makkelijker aankomen als er met het dieet gestopt wordt. En het vulsel in lightvoer levert weer extra veel koolhydraten, en veel katten worden juist van die koolhydraten zo dik. En een dikke kat koolhydraten voeren is ook z'n kans op diabetes verhogen. Prima dus dat je daar niet aan wil.
pi_49371291
Zo'n voerkist is idd ook een goed idee, zoiets heb ik zelf ook al een keer geprobeerd maar eind van de dag lag de doos ondersteboven aan de andere kant van de keuken
Misschien kan ik het nog een keer proberen met een zwaardere kist of doos zoals op de foto.
en dan maar hopen dat de grote poes niet klem komt te zitten
pi_49385212
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:26 schreef Beessie-Jen het volgende:
hallo allemaal

Wij hebben thuis 2 heerlijke poezebeesten, 1 rode kater en 1 lapjespoes, deze zijn inmiddels een jaar of 3 (is niet helemaal vast te stellen, want ze komen uit het asiel). Nu zitten we erover te denken om er een kitten bij te nemen...

hierover wat vragen:
- hoe pak je dit aan, zonder je andere katten te beledigen of het gevoel te geven vervangen te worden?
- hoe lang moet een kitten binnen blijven, voordat het een beetje aan het huis en de omgeving is gewend?
- hoe kun je het beste de beestjes aan elkaar introduceren...

en natuurlijk zijn alle andere tips en opmerkingen welkom.
Alvast bedankt!
kat halen en in bench laten zitten en andere katten laten snuffelen
en wat wij gedaan hebben tooen er 2 kittens bij kwamen , we hebben zon kattentunnel waar de oudere katten in zaten gepakt en de zijkanten dicht gedraaid, en daar de kittens in gestopt voor de eerste nacht.
bij ons bed op het hoofdkussen neergelegd

binnen 2 dagen was het helemaal goed tussen die 4 beesten
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_49386768
quote:
Op maandag 14 mei 2007 16:04 schreef Liatris het volgende:

[..]

tja, dan moet ik het maar op die manier proberen, ik ben alleen bang dat die kleine dat niet helemaal gaat begrijpen dat ze op en bepaald tijdstip moet gaan eten.
Als de katten echt veel schele qua doorsnede zegmaar, dan zou je een klein gat in een kartonnen doos kunnen knippen waar alleen de kleine in kan. Daar zet je dan brokjes in voor de hele dag en dan geef je die grote alleen brokjes/eten als je er bent.

Wij hebben dat gedaan toen we ons kitten kittenvoer wilden blijven geven en de andere katten aan het gewone voer wilden houden. Wij hebben de hele dag door brokjes staan.

Overigens worden katten minder snel dik van de wat betere merken kattenbrokjes zoals Iams en Royal Canin, dan van goedkope supermarktbrokken.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:33:24 #253
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_49392034
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:15 schreef prupke het volgende:

[..]

kat halen en in bench laten zitten en andere katten laten snuffelen
en wat wij gedaan hebben tooen er 2 kittens bij kwamen , we hebben zon kattentunnel waar de oudere katten in zaten gepakt en de zijkanten dicht gedraaid, en daar de kittens in gestopt voor de eerste nacht.
bij ons bed op het hoofdkussen neergelegd

binnen 2 dagen was het helemaal goed tussen die 4 beesten
bedankt voor je info, ik zat er idd aan te denken om het poesje sowiezo snachts eerst ook in binnen in een bench te houden, die andere 2 zijn echt buitenslapers.

Maar een kitten moet het liefst de eerste 2 maanden binnen blijven begreep ik?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_49399773
Zo, net weer terug met Apollo bij de dierenarts vandaan, diagnose : gekneusde staart en verder niet gebroken oid. Waren met 5 minuten al weer buiten maar ik hoefde dan ook maar een half consult af te rekenenen (geen geld om je geweten af te kopen ). Met een paar dagen zou alles weer 100 % moeten zijn.

Ik heb Apollo de eerste 6 maanden binnen gelaten, toen had hij al zijn prikken gehad en kon hij zich aardig motorisch redden. Hij is dan ook wat groter en kan beter van zich af bijten. Al kan hij beter met de buurkatten opschieten dan met de 2 dames, arthemis en callisto hier thuis.
pi_49400187
Ik zou m'n kat binnenhouden tot hij/zij geholpen is, anders zit je zo met een oepsnestje (in geval van een kater zit een ander met dat nestje) en dat zou zonde zijn met het overschot aan kittens wat er is. (er zijn nu 50% meer katten in Nederland dan 10 jaar geleden ). Ook hebben ongeholpen dieren die buiten lopen veel meer kans FIV/FeLV op te lopen en om doodgereden te worden of kwijt te raken (ongeholpen katers zwerven verder).

Poezen hebben minder kans op bepaalde soorten kanker als ze geholpen worden voor hun eerste krolsheid.

Katten worden geslachtsrijp tussen de 6-9 maanden, katers zijn vaak wat aan de vroege kant en poezen (ook afhankelijk van het seizoen) kunnen nog wat later zijn.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:39:40 #256
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49416124
Mijn poesje van bijna 1 jaar oud is opeens heel aanhankelijk. Ze komt elke dag wel 10x op schoot en volgt me overal. Dat deed ze anders nooit. Wat kan daarvan de oorzaak zijn? Zo te zien is ze gewoon helemaal gezond.
pi_49419806
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:39 schreef Aventura het volgende:
Mijn poesje van bijna 1 jaar oud is opeens heel aanhankelijk. Ze komt elke dag wel 10x op schoot en volgt me overal. Dat deed ze anders nooit. Wat kan daarvan de oorzaak zijn? Zo te zien is ze gewoon helemaal gezond.
geen idee waar dat aan ligt , Ons nol doet dat ook sinds een tijdje : hett lijkt soms net alsof zijn koppie vastgelijmd zit op je voet
Thank Drunk I'm a Goddess!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:59:14 #258
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49420001
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:55 schreef prupke het volgende:

[..]

geen idee waar dat aan ligt , Ons nol doet dat ook sinds een tijdje : hett lijkt soms net alsof zijn koppie vastgelijmd zit op je voet
Ze achtervolgt me tegenwoordig zelfs naar de douche en het toilet. Ze weet van dolligheid niet meer wat ze moet doen, meestal werpt ze zich op de grond en gaat ze als een gek kronkelen. Het moet niet gekker worden, het is net een hondje

Het doet me trouwens denken aan de krolse periodes. Alleen is ze allang en 'hetje' geworden
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:06:14 #259
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_49420360
M'n poes Nina wordt a.s. vrijdag gesteriliseerd. Nu vroeg de dierenarts me na te denken of ik de hechtingen aan de binnenkant of aan de buitenkant wilde. Wat kunnen jullie me hierover adviseren?
You were born as an original. Don't die as a copy.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:08:43 #260
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49420474
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:06 schreef Judeljuud het volgende:
M'n poes Nina wordt a.s. vrijdag gesteriliseerd. Nu vroeg de dierenarts me na te denken of ik de hechtingen aan de binnenkant of aan de buitenkant wilde. Wat kunnen jullie me hierover adviseren?
Ik heb goede ervaring met de binnenzijde. Toen ze terugkwamen heb ik meteen de wond geinspecteerd, het zag er echt keurig uit. Niks geen bloederigheid of korstjes of wat dan ook. Ik heb ze er een paar keer over zien likken, en toen hadden ze er geen aandacht meer voor. Bij een wond aan de buitenkant lijkt het me, dat ze aan de hechtingen gaan knabbelen. Ik begrijp niet wat daar voor voordelen aan kunnen zitten, en dus ook niet waarom jouw DA je die keuze laat. Maar misschien weet ik niet alles hierover...
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:15:03 #261
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_49420817
Ja, ze zei iets over dat als de hechtingen aan de buitenkant zitten je de wond beter in de gaten kunt houden. En dat dan de hechtingen er over 10 dagen uitgehaald worden en de DA dan direct kan kijken of alles er mooi uitziet. Ofzo. Het was vroeg en ik was nog mistig.
You were born as an original. Don't die as a copy.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:18:55 #262
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49421031
Ik zou niet voor de buitenkant kiezen, want dan moet je zeker weer terug naar de DA. Dat leek me in mijn situatie onnodig stressvol voor mijn twee katjes (ze vonden het niet zo prettig - unterstatement - bij de DA), en ook voor mij. Ik heb geen auto en het is gewoon veel gedoe om ze bij de DA te krijgen. Dus als ik een rit kan voorkomen, doe ik het. Ik denk dat je bij een binnenhuidse hechting ook wel merkt als het mis gaat. Ik heb mijn poesjes goed gemonitord, de wond steeds bekeken en op hun gedrag gelet. Als er een complicatie is merk je het wel.
pi_49422167
Bij ons sukke hadden ze de hechtingen aan de buitenkant zitten.
netjes genezen en toen ze er uit gehaald werden kregen we te horen dat ons "hetje" echt de rustigste kat is geweest van die dierenarts om de hechtingen eruit te halen
mijn vriend had een leren jas aan en wij kunnen de beesten als een baby vasthouden
beetje kroelen in de nek en hop ze ging op stationair draaien stand.

was binnen 2 minuten gedaan.

Nadeel van buitenhechtingen is dat als ze de wond gaan zuiver likken dat ze vroegtijdig de hechtingen eruit trekken ...
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_49454217
Onze poes Kayleigh is vanmiddag gesteriliseerd.

Ik heb haar teggen zessen opgehaald en ze loopt nog wat dronken en is nog wat suffig. Ze heeft wel al 2 keer overgegeven (alleen wat speeksel want ze is sinds gisteravond nuchter).
Is dit normaal?
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:50:29 #265
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49455017
Ja, die van mij kotsten ook speeksel.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:09:33 #266
3878 Vork
Manisch creatief
pi_49455917
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:59 schreef Aventura het volgende:
Ze achtervolgt me tegenwoordig zelfs naar de douche en het toilet. Ze weet van dolligheid niet meer wat ze moet doen, meestal werpt ze zich op de grond en gaat ze als een gek kronkelen. Het moet niet gekker worden, het is net een hondje

Het doet me trouwens denken aan de krolse periodes. Alleen is ze allang en 'hetje' geworden
Dat doet die van mij ook. Ik ben er overdag niet dus ik zei dat beest ook alleen 's avonds en 's ochtends vroeg even. Nu ik ook weer alleen woon is ze ineens een heel stuk aandachtbehoevender geworden. Ik heb ook geen idee hoe dat komt, maar het bovenstaande (verandering in aanwezigheid van mensen) zal er hier vast wel iets mee te maken hebben.
pi_49504105
Hebben jullie trouwens gedragveranderingen meegemaakt na een sterilisatie?

Kayleigh is een hele aanhankelijke poes en ik zou het jammer vinden als ze zou veranderen.

Gisteren heeft ze zich de hele dag verstopt (in huis). Ik heb haar niet gezien en ze kwam ook niet als ik haar riep. Ik kon haar echt nergens vinden Ze heeft ook niet gegeten.

Gelukkig was ze er vanochtend weer en heeft ze ook iets gegeten.



[ Bericht 5% gewijzigd door lily op 18-05-2007 12:45:14 ]
  vrijdag 18 mei 2007 @ 12:41:24 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49507691
Die trekt wel weer bij. Waarschijnlijk nog een beetje onder de indruk van de gebeurtenis.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49512887
Ik zit te denken om nog een kat erbij te halen, ik heb nu 1 kat een vrouwtje van een jaar, is het verstandig om nog een kat erbij te halen?
Gaan ze aan elkaar wennen zonder dat ze elkaar aanvallen.
Is het verstandiger om een vrouwtje of een kater te halen?
Kennen ze met zijn tweeén uit 1 bak eten en op 1 kattenbak hun ontlasting kwijt?

Alvast bedankt
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:38:28 #270
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_49512971
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 10:49 schreef lily het volgende:
Hebben jullie trouwens gedragveranderingen meegemaakt na een sterilisatie?

Kayleigh is een hele aanhankelijke poes en ik zou het jammer vinden als ze zou veranderen.

Gisteren heeft ze zich de hele dag verstopt (in huis). Ik heb haar niet gezien en ze kwam ook niet als ik haar riep. Ik kon haar echt nergens vinden Ze heeft ook niet gegeten.

Gelukkig was ze er vanochtend weer en heeft ze ook iets gegeten.

[afbeelding]
Ja dat zal ze eventjes hebben. Maar voor je het weet is ze weer de oude Geef het een weekje ongeveer.
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:39:42 #271
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49513017
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:36 schreef Doemskie het volgende:
Ik zit te denken om nog een kat erbij te halen, ik heb nu 1 kat een vrouwtje van een jaar, is het verstandig om nog een kat erbij te halen?
Gaan ze aan elkaar wennen zonder dat ze elkaar aanvallen.
Is het verstandiger om een vrouwtje of een kater te halen?
Kennen ze met zijn tweeén uit 1 bak eten en op 1 kattenbak hun ontlasting kwijt?

Alvast bedankt
Moeilijk te voorspellen. Ik heb er twee, maar dat zijn 2 zusjes uit hetzelfde nest. Ze hebben elk hun eigen etensbakje, maar schijten wel op een (grote) bak. Dat gaat prima. Oh, en ik zou er een vrouwtje bij nemen. Ik denk dat een kater wat territorialer is ingesteld.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 15:58:57 #272
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49513607
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:39 schreef Aventura het volgende:

[..]

Moeilijk te voorspellen. Ik heb er twee, maar dat zijn 2 zusjes uit hetzelfde nest. Ze hebben elk hun eigen etensbakje, maar schijten wel op een (grote) bak. Dat gaat prima. Oh, en ik zou er een vrouwtje bij nemen. Ik denk dat een kater wat territorialer is ingesteld.
Schijnt nou juist dat je bij een poes beter een kater kunt nemen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 16:06:14 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49513805
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 15:36 schreef Doemskie het volgende:
Ik zit te denken om nog een kat erbij te halen, ik heb nu 1 kat een vrouwtje van een jaar, is het verstandig om nog een kat erbij te halen?
Gaan ze aan elkaar wennen zonder dat ze elkaar aanvallen.
Is het verstandiger om een vrouwtje of een kater te halen?
Kennen ze met zijn tweeén uit 1 bak eten en op 1 kattenbak hun ontlasting kwijt?

Alvast bedankt
Je kunt eigenlijk niet voorspellen hoe het zal gaan. Ze kunnen maatjes worden, maar het kan ook oorlog worden en blijven. Dat laatste heb ik meegemaakt toen ik een kitten bij een volwassen poes nam. De jongste moest niet in de buurt komen, dan kreeg ze een haal. En dat is altijd zo gebleven.

Realiseer je dus wel waar je aan begint. Mocht het nou niet klikken, heb je dan genoeg ruimte voor de twee katten zodat ze zich eventueel elk in een andere kamer kunnen terugtrekken?

Waarom eigenlijk de vraag of een kattenbak en een etensbak voldoende zijn? Krap behuisd of krap bij kas? In beide gevallen zou ik er dan nog eens heel goed over nadenken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_49514054
Kattengedragsdeskundigen raden altijd aan alle katten een eigen etensbak, kattenbak etc te geven. De formule voor kattenspullen is eigenlijk aantal katten + 1. Met minder lukt meestal ook wel hoor, maar hier zijn ze het tevredenst mee en heb je minder kans op problemen.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 19:46:38 #275
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_49520194
Hallo allemaal,

Onze kat is de laatste dagen erg afgevallen en had het zeer moeilijk met ademen, eet en drinkt bijna niks, en was vandaag dusdanig zwak dat we ermee naar de dierarts zijn geweest.

Deze vermoedt dat de kat een ernstige keelontsteking heeft, dus hij heeft de kat 2 injecties gegeven, en een paar pillen die we hem 3 maal daags moeten geven.
Maar ik wil de kat toch graag zo snel mogelijk weer aan het eten en vooral drinken krijgen, dus heeft iemand tips?

Ik heb zowel een gewoon bakje water alswel een bakje water met een beetje melk voor hem gezet. Normaal gesproken drinkt hij dan wel, maar vandaag gaat hij het dus extreem uit de weg. Hij wil geen enkel slokje nemen.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 20:03:08 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_49520829
Poeh, moeilijk, hoor. Ik zou zelf allerlei kuipjes paté en zo kopen en dan maar kijken wat de kat lust. En daar dan een beetje extra water door doen.

Eventueel kun je kipfilet koken, kijken of 'ie dat lust.

Ik zou geen melk neerzetten, liever kattenmelk.

Als 'ie echt niks binnenkrijgt, moet je wel weer de dierenarts bellen. Dit mag niet te lang duren.

Sterkte ermee.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 18 mei 2007 @ 21:03:41 #277
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_49523171
quote:
Op vrijdag 18 mei 2007 20:03 schreef Lienekien het volgende:
Poeh, moeilijk, hoor. Ik zou zelf allerlei kuipjes paté en zo kopen en dan maar kijken wat de kat lust. En daar dan een beetje extra water door doen.

Eventueel kun je kipfilet koken, kijken of 'ie dat lust.

Ik zou geen melk neerzetten, liever kattenmelk.

Als 'ie echt niks binnenkrijgt, moet je wel weer de dierenarts bellen. Dit mag niet te lang duren.

Sterkte ermee.
Dank je wel voor advies. Zojuist ff 2 blikjes pate gekocht en een schepje voor hem neergezet, en at in ieder geval weer iets. Drinken nog steeds niet. Boullion laat ie nog staan. We hebben zo'n pipet, dus welicht dat we het straks met enige dwang naar binnen gaan werken...
  zaterdag 19 mei 2007 @ 13:24:41 #278
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_49539000
Als hij inderdaad weigert te eten en te drinken is het een goed idee om het met dwangvoeding te doen. Door die keelonsteking kan hij 'geleerd' hebben dat eten en drinken pijn doet. Als hij wel eet is het een goed idee om wat extra vocht door het voer te doen als het drinken nog niet wil lukken.
Heeft hij pijnstillers gekregen? Mijn Harry had ook eens een keelontsteking, na een pijnstiller begon hij weer te eten.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:18:52 #279
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49701787
Een van mijn twee poezen is een beetje stout de laatste tijd. Ze tikt steeds heel hard tegen haar waterbakje aan, waardoor de vloer elke keer nat wordt. Soms gooit ze ook haar voerbakje er nog overheen. Ik heb het gevoel alsof ze er iets mee wil zeggen. Ik geef ze al heel lang hetzelfde voer dat ze (volgens mij) erg lekker vinden. Verder ververs ik het water elke dag. Ze hebben elk zowel een eigen voer-als waterbakje. Wat kan hierachter zitten?
pi_49703033
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:18 schreef Aventura het volgende:
Een van mijn twee poezen is een beetje stout de laatste tijd. Ze tikt steeds heel hard tegen haar waterbakje aan, waardoor de vloer elke keer nat wordt. Soms gooit ze ook haar voerbakje er nog overheen. Ik heb het gevoel alsof ze er iets mee wil zeggen. Ik geef ze al heel lang hetzelfde voer dat ze (volgens mij) erg lekker vinden. Verder ververs ik het water elke dag. Ze hebben elk zowel een eigen voer-als waterbakje. Wat kan hierachter zitten?
Dat doet mijn kater van 3 ook. Beetje tennisen met zn etensbakje als het leeg is. Bij hem betekent het gewoon dat meneer eten wenst. En het waterbakje is bijkomende schade. ^_^
  woensdag 23 mei 2007 @ 21:47:37 #281
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49703157
Ook een stoutertje dus...maar mijn poes doet het ook met gevulde voerbakjes...:'(
pi_49703576
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 21:47 schreef Aventura het volgende:
Ook een stoutertje dus...maar mijn poes doet het ook met gevulde voerbakjes...:'(
Hmmmmm hij met lege etensbakjes en volle waterbakjes. Heb je de bakjes al van plek verwisseld?
Ik bedenk me nu ineens dat hij het alleen met zn eigen bakjes doen, die van zn zusje laat hij gewoon met rust.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:00:30 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49703776
Misschien moet ik de bakjes eens heel ergens anders neerzetten. Ik heb ze nu in de keuken, maar wel op een plek waar ik vaak langsloop. Vlakbij afvalbak en koelkast, waar ik dus vrij vaak kom. Wellicht te onrustig. Misschien wil ze ook wel alleen eten. Met snoepjes enzo pakt ze het ook altijd en rent weg, om het rustig ergens op te eten.
pi_49703882
Ik hoor net van mijn vriend dat de jongedame haar waterbakje omgooit als er niet genoeg inzit, was mij nooit opgevallen.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:04:55 #285
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49703982
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:02 schreef mootie het volgende:
Ik hoor net van mijn vriend dat de jongedame haar waterbakje omgooit als er niet genoeg inzit, was mij nooit opgevallen.
Ah, ze wil room service...:P
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:05:23 #286
3878 Vork
Manisch creatief
pi_49704004
Hier hetzelfde verhaal. Mevrouw de poes kon er denk ik nooit zo goed bij. De brokjes werden dikwijls uit het bakje gevist en de waterbak, daar liep ze mee de hele kamer door zowel met drinken als om een of andere reden die ik nog niet heb begrepen. Die brokjes is niet zo'n ramp, ze eet overwegend droge brokjes (blik en kuipjesvoer gaat er niet in, daar eet ze toch alleenmaar de saus van op), maar die drinkbak heb ik uiteindelijk vervangen voor een wat grotere hondendrinkbak met een rubberen rand aan de onderkant. Die kan ze nu niet meer met d'r gewicht op de rand laten kantelen of door de kamer schuiven. En volgens mij heeft ze het ook in zoverre geaccepteerd, dat ze daar ook geen moeite meer voor doet.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:29:05 #287
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49705027
Ik zie nu net toch iets geks! Ik betrapte haar op heterdaad op het aantikken van haar waterbakje. Hop, weer een plens in haar voerbakje. Alle brokjes doorweekt. Gaat ze die natte brokjes lekker opslobberen!!! Zou dat soms haar bedoeling zijn?
pi_49705082
Is het niet zo dat voer en water compleet gescheiden moeten staan, net als voer en kattenbak?

Voorheen dronk Xena nooit uit haar rode waterbakkie, maar altijd uit de rode gieter voor het raam.
(die verschoon ik nu dus om de dag)
Nu we dat weten, heb ik het waterbakje boven gezet, als extra, en nu drinkt ze er wel uit
pi_49705279
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:29 schreef Aventura het volgende:
Ik zie nu net toch iets geks! Ik betrapte haar op heterdaad op het aantikken van haar waterbakje. Hop, weer een plens in haar voerbakje. Alle brokjes doorweekt. Gaat ze die natte brokjes lekker opslobberen!!! Zou dat soms haar bedoeling zijn?
Zou zomaar kunnen dat ze dat lekker vindt!
Mijn katten drinken ook alles wat ze tegenkomen, regendruppels, gieters, druppels in de douche.
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:35:54 #290
3878 Vork
Manisch creatief
pi_49705317
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:29 schreef Aventura het volgende:
Ik zie nu net toch iets geks! Ik betrapte haar op heterdaad op het aantikken van haar waterbakje. Hop, weer een plens in haar voerbakje. Alle brokjes doorweekt. Gaat ze die natte brokjes lekker opslobberen!!! Zou dat soms haar bedoeling zijn?
Is het niet gewoon een schreeuw om meer nat voer?
pi_49705342
Gekke kat aventura
  woensdag 23 mei 2007 @ 22:38:31 #292
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49705443

Maar ze krijgen hier geen natvoer vanwege natte blubberpoep en stank (spreek uit ervaring). Bovendien heeft het m.i. weinig toegevoegde waarde.
pi_49735608
Spock is een uur geleden ofzo gestoken door een bij of wesp in zijn poot. In eerste instantie was er niets te zien (alleen aan zijn reactie zagen we dat er iets was en toen zagen we een prikbeest wegvliegen). Nu een uur later is het behoorlijk opgezwollen.
Hij lijkt er geen last van te hebben. Hij eet, drinkt, speelt, slaapt, stoeit met zijn zusje (ja, dat allemaal in één uur ). Dus we zijn geneigd hem maar lekker zijn gang te laten gaan. We opletten dat er niets veranderd natuurlijk. Iemand nog tips of ervaringen?

Heb ook wat foto's gemaakt van z'n poot:





pi_49736468
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:20 schreef _Nienna_ het volgende:
Spock is een uur geleden ofzo gestoken door een bij of wesp in zijn poot. In eerste instantie was er niets te zien (alleen aan zijn reactie zagen we dat er iets was en toen zagen we een prikbeest wegvliegen). Nu een uur later is het behoorlijk opgezwollen.
Hij lijkt er geen last van te hebben. Hij eet, drinkt, speelt, slaapt, stoeit met zijn zusje (ja, dat allemaal in één uur ). Dus we zijn geneigd hem maar lekker zijn gang te laten gaan. We opletten dat er niets veranderd natuurlijk. Iemand nog tips of ervaringen?

Heb ook wat foto's gemaakt van z'n poot:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmmmm alleen even opletten of er geen allergische reacties optreden (denk ik) En veel knuffelen!
Het ziet er wel heel zielig uit, die dikke teentjes. Als het nog meer gaat zwellen even naar de dierenarts (zou ik doen).
Maar zolang ie zn gangetje gaat zal het wel loslopen.
pi_49745577
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 19:20 schreef _Nienna_ het volgende:
Spock is een uur geleden ofzo gestoken door een bij of wesp in zijn poot. In eerste instantie was er niets te zien (alleen aan zijn reactie zagen we dat er iets was en toen zagen we een prikbeest wegvliegen). Nu een uur later is het behoorlijk opgezwollen.
Hij lijkt er geen last van te hebben. Hij eet, drinkt, speelt, slaapt, stoeit met zijn zusje (ja, dat allemaal in één uur ). Dus we zijn geneigd hem maar lekker zijn gang te laten gaan. We opletten dat er niets veranderd natuurlijk. Iemand nog tips of ervaringen?
Mijn kater heeft dat ook gehad, de volgende dag was het alweer weggetrokken. Ik heb toendertijd even naar de DA gebeld en die zei dat ik alleen in de gaten moest houden of hij niet sloom of koortsig werd.
pi_49745700
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 22:38 schreef Aventura het volgende:

Maar ze krijgen hier geen natvoer vanwege natte blubberpoep en stank (spreek uit ervaring). Bovendien heeft het m.i. weinig toegevoegde waarde.
Heb je al eens hoogwaardig natvoer (zonder granen, suiker etc, maar met alleen dierlijke bestanddelen) geprobeerd ?

Wat de toegevoegde waarde betreft, die is er zeker, daar heb ik al eens een hele spreekbeurt over gehouden
Natvoer is goed voor katten !!
pi_49912041
Dikke schrik ! Mijn schijtluiskat Mucha is eergisteren te grazen genomen door een buurkat. Ze heeft onder haar linkeroogje een fikse kras gekregen. De dag dat het gebeurde traande haar oog erg, en hield ze het continue dicht. Gisteren had ze haar oog half dicht. (Piratenprinsesje. .) En vandaag was haar oog weer gewoon open.

Maar, wat zagen we vandaag: ze heeft een semi-doorzichtig leverkleurig vlekje op het oog waaronder ze die kras heeft. Het oog dat telkens dichtzat. Het vlekje zit aan de oppervlakte van haar oogbol. Ze lijkt geen pijn te hebben aan het oog, en laat toe als ik haar vastpak om ernaar te kijken. Ze maakt ook haar gewoonlijke pruttelgeluidjes als ze langsloopt of als ik haar aai, typisch iets wat ze duidelijk niet doet als ze ziek, zwak of misselijk is. (Eergisteren en gisteren was ze erg stil en lag ze ook grotendeels te slapen, bijvoorbeeld.)

Is er iemand die weet wat dit vlekje is ? Moeten we hier iets aan doen, denken jullie ? We willen het even aankijken of het morgen minder is geworden, en anders wordt het toch maar de dierenarts bellen, vrees ik. Een foto maken gaat niet lukken omdat het toch weerkaatst in haar oogje, en het laatste wat ik wil is Mucha lastig vallen met geflits aan haar zielige oogje.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_49916325
Ik zou toch even naar de dierenarts gaan, ze heeft maar twee oogjes.

Ik ben gisteren ook naar de DA geweest met mijn kater waarvan ik vond dat zijn oog er een beetje vreemd uitzag, dus niet eens zo duidelijk als bij Mucha, maar toen de DA wat contrastvloeistof in z'n oog had gedaan bleek hij een oppervlakkige kras te hebben, ze vond het wel nodig daar wat voor mee te geven.
pi_49916579
Vlek is vandaag iets minder, maar dan zullen we even gaan bellen. Bedankt. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_49918505
Onze poes heeft al enige weken wondjes/bultjes op d'r buik en achter op d'r achterpootjes.
Het wordt erger omdat het blijkbaar jeukt en ze er bijt.
Heeft iemand zoiets wel 's eerder gezien?



Ik denk zelf aan een allergische reactie, maar zou niet weten waarop. Heb de vetplantjes al boven op de kast en nu buiten gezet, maar dat schijnt weinig te helpen.
Sweet and innocent...
pi_49920287
Onze kat is de laatste tijd heel erg aan het smakken. Gewoon tussendoor even *smak smak* en dan weer door. Wat kan dit zijn? Ze heeft dan niks geks gegeten ofzo.

Ik las ergens dat het misschien een teken van stress kan zijn, maar het is gewoon een binnenkat en ze woont al meer dan een jaar bij mn vriend, waar kan die stress dan vandaan komen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')