Melk is beter dan afgekookt water. (Dus geen afgekookte melkquote:Op zondag 17 oktober 2004 12:58 schreef mallemeid het volgende:
Bedankt voor de antwoorden! Mijn vriendin gaat vandaag met haar naar de DA. Vanmorgen toen ze uit de douche (haar slaapplekje) kwam zat haar oogje dicht met allemaal groene prut eromheen, haar neusje helemaal onder het snot. Maarja, als ze niet geent is (en wrs moederpoes ook niet) dan is ze natuurlijk supervatbaar voor alles.....Arm poesje! Nouja, na vanmiddag ofzo kan het alleen maar beter gaan hopelijk
Hmmm... wat verwacht je van 'm? Dat hij je krant en pantoffels komt brengen?quote:Op maandag 22 november 2004 01:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
hoe kan ik zorgen dat mn kat minder slaap en een actievere rol gaat spelen in ons gezin?
quote:Op maandag 22 november 2004 01:30 schreef Dawnbreaker het volgende:
hoe kan ik zorgen dat mn kat minder slaap en een actievere rol gaat spelen in ons gezin?
ja, die zijn hier altijd het onderwerp van een flinke vechtpartij, er is een nieuwe mode in huis hier, ballen uit de Mc Donalds ballenbakquote:Op maandag 1 november 2004 23:28 schreef Bluezz het volgende:
Hoeraaaaaaladywrb
Hier zijn de pingpongballen helemaal het einde, nog meer tafeltenniskatten?
Of het verplaatsen van spullen waardoor je de stop van de badkuip op de gekste plekken in huis tegen komt.quote:Op maandag 22 november 2004 09:21 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Tis een kat. Katten slapen nu eenmaal ongeveer 18 uur per dag. De meest actieve rol die een kat ooit speelt in een gezin is dat hij bij een gezinslid op schoot slaaptDat en als ze eenmaall wakker zijn willen ze vaak wel spelen met je
quote:Op maandag 22 november 2004 09:55 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Of het verplaatsen van spullen waardoor je de stop van de badkuip op de gekste plekken in huis tegen komt.![]()
En vergeet niet dat ze als ze met meer zijn ze om onverklaarbare reden heel hard achter elkaar gaan aanrennen. Bij voorkeur vlak voordat je weggaat waardoor je de rest van de dag je afvraagd wat voor een ravage je gaat aantreffen als je thuis komt. en dan kom je thuis en dan hebben ze de hele tijd liggen maffen en is alles nog heelquote:Op maandag 22 november 2004 09:58 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Of ze gaan een uur voor een dichte deur zitten zeuren waar ze niet eens door willen als je hem opendoet. Oja, en ze lopen af en toe naar hun voerbak. Eigenlijk hebben ze het best nog wel druk, he
Mijn ene kat klimt 's nachts in de slaapkamer gordijnen. De ander kruipt op mijn hoofdkussen zodat ik er niet meer bijpas en de derde kan zo hard knorren dat je er gegarandeert wakker van wordtquote:Op maandag 22 november 2004 10:03 schreef Klonk het volgende:
doen jullie katten ook aan stil protest ?, als het volgens een van onze dames niet warm genoeg is gaat ze op het aquarium liggen, vervolgens hebben we ook nog een lieverdje die de hele dag energie verzameld voor s'nachts te donderjagen, ook leuk, een kat die je als trampoline gebruikt als je lekker in bed ligt.
Dat heeft mijn katje ook wel eensquote:Op zondag 31 oktober 2004 14:24 schreef HarigeKerel het volgende:
Misschien is het een rare vraag maar ik stel hem toch, het valt mij al een tijdje op dat het poepertje van mijn kat wat roze is vaak wat stukjes "zwart" er aan heeft hangen![]()
Ze maakt het dus niet echt helemaal goed schoon, ik vraag mij dus af hoe gewoon dat is, is dat bij jullie katten ook zo? of juist niet?
Topic kicken werkt niet hier?quote:Op maandag 30 mei 2005 18:37 schreef Bluezz het volgende:voor het zoeken Twisted, maar in een nieuw topic krijg je meer tips denk ik
ok, new it will bequote:Op maandag 30 mei 2005 18:41 schreef Bluezz het volgende:
Het is een té algemeen centrale topictitel denk ik
Open een topic en stel je vraagquote:Op maandag 24 april 2006 16:38 schreef tonja het volgende:
Loes is ongeveer 2 en een halve dag krols geweest. Ze is een paar keer goed gedekt door Harry, dus ik denk dat de ovulatie plaatsgevonden heeft, en dat daarom de krolse periode zo kort duurde.
Nu is mijn vraag: Is er nu een grotere kans op schijnzwangerschap?
haarballen (bij ons zijn het meer slierten die ze uitbraken)quote:Op maandag 16 oktober 2006 14:04 schreef kruimel_20 het volgende:
onze kat heeft vannacht overgegeven... het was bruin achtig...
ze heeft al eerder een keer overgegeven een paar weken terug. en toen was het geel/doorzichtig met wat haar...
Het is een binnenkat en ze krijgt gewoon haar eigen brokjes en niets extra.
We hebben wel andere brokjes door het voer gedaan sinds een paar dagen.
Hoe kan dit?
Als ze er goed uitzien lijkt het me geen probleem? 1 van mijn katten is nu met 6 maanden al ruim 3,5 kilo, met 16 weken ook al richting de 2,5. Het is gewoon een grote kat en het gewicht zit allemaal in de spieren, geen grammetje vet teveel. Als ze er dikkig uit gaan zien zou ik het wel even in de gaten houdenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:39 schreef Aventura het volgende:
Mijn kittens zijn nu 16 weken en wegen beide 2,2 kg. Is dit een normaal gewicht, volgens o.a. de Whiskas-site zouden ze dat nu nog niet moeten wegen
Ik vind ook dat ze ongelofelijk veel poepen. Ik geef ze hoogwaardig voer (carocat kitten - elk 50 gram per dag) en daarnaast af en toe een gedeeld maaltijdzakje (natte brokjes) of een sardientje.
Betekent dit alles nou dat ik ze teveel voer geef, dat ik moet overschakelen van kittenvoer naar gewoon voer, of?
Ik was overigens maandag nog bij de DA en ze zei er verder niks over nadat ze ze woog, maargoed.
Het zijn rode poezen, het schijnt dat die doorgaans niet al te tenger uitvallenquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:32 schreef _Nienna_ het volgende:
[..]
Als ze er goed uitzien lijkt het me geen probleem? 1 van mijn katten is nu met 6 maanden al ruim 3,5 kilo, met 16 weken ook al richting de 2,5. Het is gewoon een grote kat en het gewicht zit allemaal in de spieren, geen grammetje vet teveel. Als ze er dikkig uit gaan zien zou ik het wel even in de gaten houden
Aanstaande donderdag worden poes en kater van hier gecasteerd. Ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn dan. Nog tips waar ik rekening mee moet houden als ze weer thuis zijn? En kan een kat qua karakter erg veranderen na een castratie?
Ik zal m'n vriend een streng toespreken dan, die lacht er nu al om.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:39 schreef staticdata het volgende:
Voor na de castratie, maar probeer de kater niet uit te lachen om zijn kale plek die hij aan de achterkant heeft zitten na de castratie.
bij de kater die ik vroeger had merkte je gewoon dat hij zich schaamde en als je dan gaat lachen verergert dat misschien de zaak.
Onze kater is niet veranderd na de castratie.
Succes
Vooral dat laatste is hier een 'probleem'quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:40 schreef Aventura het volgende:
De kater van mijn zus veranderde wel, die kreeg een 'pouch' oftewel een slap buikje. En hij stopte met sproeien en 'humpen'.
Ik heb ook een oranje katertje wat zoveel kletstquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 13:21 schreef Frutsel het volgende:
ik ga proberen je zo een foto te laten zien...
tis een flinke, maar geen 8 kilo... lol, denk 4,5 kilo ofz...
zou van jou foto ook niet zeggen dat ie 8 kilo weegt...
Woon zelf in ut oosten van het land, dus helaas geen familie denk ik...
Praat/Mauwt die van jou ook zoveel? schijnt eigenschap van rode katers te zijn... ik kan er hele gesprekken mee hebben...
Hier een foto van de mijne... die ik nog ergens kon vinden, valt de vergelijking niet goed op...heb nog betere thuis waar het echt heel goed zichtbaar is..
[afbeelding]
Mja, leuk dat graven. Onze poes, (ongeveer 12 jaar oud) gaat kakken, is vervolgens minutenlang aan het graven en scheurt ook nog even de krant aan flarden die voor de kattebak ligt. Vervolgens kijk je naar de kattebak, en bovenop een hoop kattegrit ligt een dampende drol waar letterlijk geen kruimeltje kattegrit op zit. Hoe krijgt ze het voorelkaar!quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 00:38 schreef Aventura het volgende:
Oranje katjes
Dat graven is heel normaal. Dat zit er helemaal ingebakken. Als die van mijn gepoept hebben, zijn ze nog minuten lang bezig met 'graven'. Eerst in de bak, de korreltjes over het drolletje heendoen. Maar daarna ook nog heel druk er omheen op de vloer. Katten zijn gewoon heel netjes en schoon. Pas als ze het op een andere plek in huis doen moet je gealarmeerd zijn, het kan dan zijn dat ze op die plek willen gaan plassen of poepen, of het zelfs al hebben gedaan.
Hahaha jaaaaaaa! ik heb hier echt precies hetzelfde met dat graafgedoe!quote:Op vrijdag 3 november 2006 02:39 schreef Garbageman het volgende:
[..]
Mja, leuk dat graven. Onze poes, (ongeveer 12 jaar oud) gaat kakken, is vervolgens minutenlang aan het graven en scheurt ook nog even de krant aan flarden die voor de kattebak ligt. Vervolgens kijk je naar de kattebak, en bovenop een hoop kattegrit ligt een dampende drol waar letterlijk geen kruimeltje kattegrit op zit. Hoe krijgt ze het voorelkaar!
Wat enge bobbeltjes betreft, het beest heeft ook wat bobbeltjes, dat zijn wratjes, schijnt meer te gebeuren bij bejaarde katten.
Wij hebben 2 katten van 5 maandenquote:Op vrijdag 3 november 2006 14:09 schreef Sorella het volgende:
Kittens gaan toch nog wel harder miauwen he als ze groter groeien want het geluid wat uit ons 10 weken oude katje komt is niet om over naar huis te schrijven.
Het is een uiting van waarderingquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:16 schreef Vork het volgende:
Korte vraag (en vast al eens gesteld): Waarom likt een kat zijn of haar baasje?
Onze kat doet dat nogal vaak, als die de kans krijgt? Wil die daar wat mee zeggen/uitdragen, of is daarvoor een andere reden?
Jij aait hem-haar en verzorgt daarmee zijn-haar vacht, de poes ziet jou als zijnde tot zijn -haar familie en doet dat terug . Zo simpel is hetquote:Op dinsdag 14 november 2006 17:16 schreef Vork het volgende:
Korte vraag (en vast al eens gesteld): Waarom likt een kat zijn of haar baasje?
Onze kat doet dat nogal vaak, als die de kans krijgt? Wil die daar wat mee zeggen/uitdragen, of is daarvoor een andere reden?
Ik ken dat geluid!quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:08 schreef Aventura het volgende:
En koeren? Een van mijn twee kittens doet dat echt voortdurend. Vooral als ze aan het spelen is. Ik bedoel dus met het keeltje een soort van...ja koeren vind ik het het meeste op lijken. Het is dus echt wat anders dan spinnen. Het klinkt wel heel erg schattig.
tip: ga naar de veearts in het dorp verderop. Ben je soms al voor 65e klaar. Het enige verschil is de type verdoving, ander spul ofzo.quote:Op donderdag 16 november 2006 16:37 schreef tonja het volgende:
Ze kunnen nu al gesteriliseerd worden, maar als het binnenkatten zijn heeft het ook weer geen haast.
Ja, ze groeien na sterilisatie door (eigenlijk is het geen sterilisatie, maar castratie).
Tegelijk, dan zijn ze tegelijkertijd niet zo lekker en zullen ze elkaar niet lastig vallen met ruwe spelletjes.
Bij mijn dierenarts kost het 135 euro. Ik vind het op zich wel duur, maar in de grote steden zijn de dierenartsen nu eenmaal een stuk prijziger.
Ik zou toch even naar de dierenarts gaan. Als ze niet met haar pootje in het water wilt levert dat alleen maar stres op en dat is nou ook niet bepaald wat je wilt. De dierenarts zal dan waarschijnlijk een spuitje antibiotica geven en eventueel wat pijnstillers. Wat je ook zou kunnen proberen is wat Betadine erop te smeren, als het een wondje is dan.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:49 schreef Innocence het volgende:
De poes heeft een ontstoken pootje. Nu was het plan om het eerst zelf even te weken, voordat we in paniek naar de dierenarts rennen. Na 3 pogingen is het hele huis nat, de poes boos en heeft ze nog geen 2 seconden met d'r pootje in het bakje gezeten.
Iemand die dus wat tips heeft om dit beter aan te pakken?
Ik ben daar hier bij ons heel makkelijk in. Brokjes staan altijd klaar. Zolang ze niet te zwaar worden grijp ik niet in. Het is ook niet zo dat ze meteen alles opeten en ik vul ook niet altijd meteen het bakje bij als het net op is, maar afgewogen eten krijgen ze niet hier (lijkt me eigenlijk ook behoorlijk onmogelijk met die 2, dan krijgt de 1 niks ofzo). Dus ik zou bijvoeren en gewoon goed in de gaten houden, eens per week wegen ofzo (de katten zelf dan)quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:43 schreef Aventura het volgende:
Ik heb ook een vraag: mijn poesjes zijn nu een maand of 8 oud. Sinds een maand gesteriliseerd. Ik vind dat ze nog zo hongerig zijn. Ik geef ze het premiumvoer van de AH. Ze vinden dit erg lekker. Ik geef ze elk bijna 100 gram per dag en dat is al een stuk meer dan wordt geadviseerd op het pak. Ze wegen elk ruim 3 kilo nu. Ze blijven na die 100 gram maar bedelen om mer, alsof ze wanhopig zijn. Wat moet ik doen, bijvoeren of...?
Dat is waarschijnlijk een kyste, je kan heel makkelijk zelf even kijken of een dierenarts nodig is.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 15:23 schreef Duderinnetje het volgende:
Vraag: Eén van mijn katten heeft al tijden een 'knikkertje' onder aan haar rug. Ooit heeft er wel eens een dierenarts naar gekeken en die vond het niet nodig de kat open te halen en het bultje te laten opsturen, want het groeit verder niet of zo.
Op haar kop heeft ze net zoiets, maar dan formaat erwt. Iemand ooit ook zoiets bij zijn/haar kat gehad?
Bijvoeren moet je doen als je ze dicht wilt laten groeien, ze hebben minder nodig nu ze geholpen zijn, worden veel sneller dik, pas dus op.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:43 schreef Aventura het volgende:
Ik heb ook een vraag: mijn poesjes zijn nu een maand of 8 oud. Sinds een maand gesteriliseerd. Ik vind dat ze nog zo hongerig zijn. Ik geef ze het premiumvoer van de AH. Ze vinden dit erg lekker. Ik geef ze elk bijna 100 gram per dag en dat is al een stuk meer dan wordt geadviseerd op het pak. Ze wegen elk ruim 3 kilo nu. Ze blijven na die 100 gram maar bedelen om mer, alsof ze wanhopig zijn. Wat moet ik doen, bijvoeren of...?
De mijne wil dat ook, maar hij drinkt ook heel graag uit vazen. Ik heb dus altijd een grote vaas met alleen water erin in huis staan, dan weet ik zeker dat hij genoeg drinkt. Uit zijn bakje drinkt hij nauwelijks, en dan wel juist weer uit een glas water dat ik voor mezelf maak....misschien heeft jouw kat ook nog een vazenvoorkeur?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 16:18 schreef _Nienna_ het volgende:
Ik heb ook nog een klein vraagje. 1 van mijn katten wil alleen nog maar direct uit de kraan drinken. Werd soms erg vervelend dus ik had een schaaltje water bij de kraan gezet en iedere keer als ie wou drinken dat schaaltje opnieuw vullen. Maar dat wilde ie dus niet, hij moest en zou uit de kraan zelf drinken. Hij drinkt ook gewoon niet genoeg als je weigert de kraan aan te zetten, dus er zit niets anders op dan gewoon uit de kraan te laten drinken. Maar dat is ook niet echt makkelijk.
Nu heb ik ergens gelezen dat veel katten dat hebben, dus mensen van hier zullen dit ook zeker wel herkennen. Ik dacht eraan om eens zo'n kattenfontein aan te schaffen. Stromend water lijkt het te doen, dus misschien is dat een oplossing. Want als we eens niet thuis zijn moet ie niet gaan zitten uitdrogen. Zijn er mensen die zo'n fontein al eens hebben uitgeprobeerd en vond de kat het een goede vervanging van de kraan?
Er bestaat natuurlijk de mogelijkheid om hem "per ongeluk" een heel klein beetje nat te spatten tijdens het gevecht om water.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:03 schreef _Nienna_ het volgende:
Een vaas is misschien wel een idee, misschien trapt ie daar ook wel in
ZIjn turgor is wel goed trouwens, controleer ik regelmatig (ooit eens een kat gehad die ik echt goed in de gaten moest houden daarmee). Het is meer dat ik hem niet anders zie drinken dan uit de kraan. Ik heb het dit weekend twee dagen volgehouden om hem niet uit de kraan te laten drinken. Maar dan blijft ie piepen en wijkt niet van de kraan. Als je dan de kraan aanzette om bijvoorbeeld je handen te wassen, was het een hele strijd om het water. Ik kon doen wat ik wilde, maar hij deed alsof zijn leven ervan afhing. Echt hysterisch happen naar het water en hij werd pas echt weer wat rustiger toen ik het opgaf en hij mocht drinken. Dan zit ie ook eens ergens anders dan naast de kraan en loopt niet de hele tijd te piepen om waterVerder is het eigenlijk helemaal geen aansteller, maar het zou wel kunnen hoor, dat het dat is.
Een gedeelte van de brokken vervangen door natvoer, dat heeft veel meer volume en is ook nog goed om extra vocht naar binnen te krijgen. Als je een blikvoer met veel vlees (hoogwaardige eiwitten) kiest zullen ze zich ook verzadigder voelen. (brokjes van de AH hebben al granen als 1e ingredient als ik me niet vergisquote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:43 schreef Aventura het volgende:
Katten krijgen niet zo snel dorst natuurlijk, omdat ze van nature een slecht ontwikkelde dorstprikkel hebben. Dan kun je als baas beter maatregelen nemen ipv gaan zitten wachten tot de kat dermate ernstige uitdrogingsverschijnselen vertoont dat zelfs jij ze kan vaststellen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 16:28 schreef erodome het volgende:
Mijn katen hebben een voorkeur voor het aquarium
Maar hij drinkt niet genoeg als die mogelijkheid er niet is, hoe weet je dat, is zijn turgor dan slecht(pak een stukje vel trek het omhoog, als het gelijk weer terugveert is de vochthuishuiding goed, blijft het staan dan is het beroerd slecht, gaat het langzaam terug dan mag er best wat vocht bij).
Want het zijn vaak ontzettende dramaqueens die je gewoon in hun sop moet laten gaarkoken, er zijn uiteindelijk maar bar weinig dieren die doodgaan van de dorst als er gewoon water voor ze staat hoor
Is meer van ik doe heel zielig dan krijg ik vast mijn zin wel!
Dat wist ik niet. Beestje hier drinkt ook het liefst uit de kraan en loopt daar de hele dag om te zeuren. Maar ik had het idee dat als ik haar dat weigerde ze wel uit zichzelf uit d'r bakje zou gaan drinken, dat is dus niet zo?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 18:03 schreef LadyLovelyLocks het volgende:
[..]
Katten krijgen niet zo snel dorst natuurlijk, omdat ze van nature een slecht ontwikkelde dorstprikkel hebben. Dan kun je als baas beter maatregelen nemen ipv gaan zitten wachten tot de kat dermate ernstige uitdrogingsverschijnselen vertoont dat zelfs jij ze kan vaststellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |