abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22283803
Vanochtend de uitslag van het 6e verkeerde uitstrijkje: PAP 3a.
Volgens de gynaecoloog geen reden tot zorgen. Vanuit haar oogpunt begrijp ik die uitspraak. Maar ík loop al 3 jaar met afwijkende cellen rond. Dat voelt toch niet oké. Zoals mijn zus zegt: "PAP 1 is geen reden tot zorgen."
Nu mag ik kiezen: Of over een half jaar weer een uitstrijkje, of een behandeling. Dan wordt er een laagje van de baarmoedermond afgeschraapt/geschild.

Ik vind het moeilijk. Ik wil graag zwanger worden, maar dat raadde de gyn me af met een afwijkend uitstrijkje. Als ik een half jaar wacht ben ik inmiddels richting 37. En dan is het nog maar de vraag of de uitslag dan wel goed is.

Ik ga me zo dadelijk maar eens goed inlezen over zo'n behandeling.
Maar ik ben benieuwd of er hier dames zitten die dat al hebben ondergaan.
Hoe hebben jullie dat ervaren?
En, het belangrijkste, is het uitstrijkje nu wél goed?

Dames modjes, mag dit topic in OUD blijven staan? Vind ik prettiger dan in LIF...

[ Bericht 0% gewijzigd door Moonah op 29-09-2004 19:27:12 (suffe typo) ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 29 september 2004 @ 13:51:22 #2
76642 TaraS
Zeg maar Tara
pi_22283959
Hoi Moonah, zelf heb ik geen ervaring met deze ingreep (volgens mij een conisatie) maar mijn zus heeft dit wel. Ze heeft inmiddels ook het fel begeerde pab 1 en is blij dat ze het heeft laten doen. Ze moet nu nog wel elk half jaar voor een uitstrijkje maar vind het minder erg nu ze al 3 keer geen afwijkend cellen hebben gevonden. Wat haar betreft had ze het veel eerder moeten laten doen maar ja..... De ingreep viel haar wel een beetje tegen, heeft echt wel even geduurd voor ze weer fit was.
Hoop dat je er iets aan hebt.
pi_22284699
TaraS, dank voor je reactie.

Ik heb nu een tijdje zitten lezen, en ik ben lichtelijk misselijk geworden.
Yuk, wat een akelige behandeling lijkt me dat.
Ik ga maar even goed mijn kop in het zand steken en de stad in. Kleren kopen is voor mij een prima remedie om me beter te voelen...
  woensdag 29 september 2004 @ 17:20:52 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_22288392
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:43 schreef Moonah het volgende:

Ik vind het moeilijk. Ik wil graag zwanger worden, maar dat raadde de gyn me af met een afwijkend uitstrijkje. Als ik een half jaar wacht ben ik inmiddels richting 37. En dan is het nog maar de vraag of de uitslag dan wel goed is.
He, wat gek. Mijn gyn raadde me juist aan om zwanger te worden omdat de cellen na een zwangerschap meestal weer 'normaal' schijnen te worden. Ik liep ook al jaren rond met afwijkende cellen en sinds in zwanger ben geweest zijn mijn cellen inderdaad 'rustiger'.

Een vriendin van mij kreeg overigens hetzelfde advies.

Nog iets over conisatie: Dit is bij mij ook gebeurd en mijn baarmoedermond is tijdens de zwangerschap extra gecontroleerd omdat die na zo'n behandeling in sommige gevallen te kort kan worden.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_22291053
Hm, da's idd wel typisch Tinkepink.
De gyn van mijn zus had tegen haar ook gezegd dat ze wel zwanger mocht raken toen ze eenmalig een PAP3a had.
He gets, ik hou niet van dat soort tegenstrijdigheden.

En dat van zo'n verkorte baarmoedermond klinkt ook maar naar. Al begrijp ik uit je post dat het bij jou geen problemen heeft opgeleverd. Gelukkig maar.

En verder heeft het winkelen niets aan mijn stemming verholpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Moonah op 29-09-2004 19:27:44 ]
pi_22291434
Ik snap het niet geloof ik?
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2004 @ 19:54:07 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_22291855
quote:
Op woensdag 29 september 2004 19:37 schreef heaven7 het volgende:
Ik snap het niet geloof ik?
Kijk *hier* anders ff

Mijn schoonzusje heeft pap3 gehad en heeft toen wat aan haar baarmoeder laten doen, wat psies weet ik niet maar hij zit er nog Dat ze ontslagen was uit het ziekenhuis stond ze de volgende dag al weer bij het zwembad om de zwemmers van de vierdaagse aan te moedigen. Zij heeft er weinig last van gehad
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_22293055
Het is makkelijk oordelen misschien als je niet zelf voor de keuze staat, maar ik zou persoonlijk kiezen voor de behandeling. Zeker omdat je al drie jaar deze uitslagen krijgt.

Ik heb een keer de uitslag "onrustig" gehad na een uitstrijkje, en vond het heel spannend de keer daarop, ik had me toen al voorgenomen om een behandeling wel te ondergaan als dat het advies was.

Ik wilde ook zwanger worden, en wilde niet onnodig lang in spanning zitten, dan liever even door de zure appel heenbijten en het zekere voor het onzekere nemen. Maar bij mij was het dus niet nodig.

Van een collega weet ik wel dat die eens om die reden gecurreteerd is, en die voelde zich in de loop van de dag grieperig, en de volgende dag weer ok. Bij haar was een 'gewoon' uitstrijkje maken ook altijd wel iets pijnlijk en gespannen.
Zolang er was is, is er leven.
pi_22293167
ik ken ook iemand die onlangs zo'n behandeling heeft laten doen, ze vond het verre van prettig en het heeft ook best een tijd geduurd voor ze weer helemaal hersteld was, maar daarna was de uitslag wel goed. en ze mag nu verder met haar IVF-behandeling.

[ Bericht 2% gewijzigd door bixister op 29-09-2004 21:38:13 ]
pi_22293550
Ik heb 5 jaar geleden een conisatie gehad nadat mijn uitstrijkje niet goed was, Er werd toen ook een biopsie gedaan en dat was erg pijnlijk.

Nu 5 jaar later ben ik ook nog een eierstok kwijt en mijn laatste uitstrijkje was weer niet goed, moet nu in november terug om verder te kijken.

Als ik jou was zou ik niet rond blijven lopen met iets in je lichaam wat niet goed is.
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_22297614
Dank voor jullie reacties.

Ik heb veel gelezen vandaag. Zo ook dat je normaliter al een bioptie krijgt na 2x pap3a. Toch vreemd dat dat bij mij nog niet aan de orde is geweest.
Oh, en Tinkepink, de gyn van mijn zus had hetzelfde gezegd over zwanger worden.
Ik zal eea eens met mijn gyn bespreken. Ik denk dat ik het toch maar ga laten behandelen, ik vind het een akelig idee dat het al zo lang niet goed is.

En Ymke, heftig zeg. Naar voor je dat het zo ver is gekomen dat er een eierstok is weggehaald en dat het nu nóg niet goed is...
pi_22298930
quote:
Op woensdag 29 september 2004 23:12 schreef Moonah het volgende:
Dank voor jullie reacties.

En Ymke, heftig zeg. Naar voor je dat het zo ver is gekomen dat er een eierstok is weggehaald en dat het nu nóg niet goed is...
Ach , dat is gewoon jammer jah , ik was er vroeg genoeg bij en heb me gelijk laten behandelen. Nu jaren later is het weer niet goed , de magische 5 jaar grens had ik bijna bereikt , maar helaas.

Dus aub laat je behandelen , voor het te ver gaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ymke op 30-09-2004 09:49:30 ]
pi_22320197
quote:
Op donderdag 30 september 2004 00:00 schreef Ymke het volgende:
Dus aub laat je behandelen , voor het te ver gaat.
Ja, doe ik ook. Ik bel morgen voor een afspraak.
*ril
pi_22321102
quote:
Op donderdag 30 september 2004 22:54 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, doe ik ook. Ik bel morgen voor een afspraak.
*ril
Goed zo , laat je het ons weten? Er zijn verschillende manieren van behandelen , laat je goed voorlichten

Sterkte!
pi_22321164
quote:
Op donderdag 30 september 2004 23:23 schreef Ymke het volgende:

[..]

Goed zo , laat je het ons weten? Er zijn verschillende manieren van behandelen , laat je goed voorlichten

Sterkte!
Ja ik laat het weten. Vind een uitlaatklep hier sowieso wel prettig!
Tnx.
pi_22321198
*haalt kop uit het zand *
Ik kreeg in juni een oproep voor een uitstrijkje maar toen had ik het excuus dat ik zwanger was. Nu ik niet meer zwanger ben schuif ik het voor me uit. Ik had drie jaar geleden 3A maar dat was het jaar daarna gelukkig weer goed. Maar ik ben gewoon bang dat het nu ook niet goed is en ik daardoor mijn kinderwens wel op mijn lege buik kan schrijven.

Ik snap dan ook heel goed dat jij heel erg in dubio staat Moonah. Heb je je al voor laten lichten over hoe lang het duurt voordat je na een behandeling zwanger mag worden als alles goed gaat? Misschien valt dat best mee en kan met een half jaar alles achter de rug zijn. Als het jaren zou gaan duren tja... moeilijk hoor. Sterkte met de beslissing.

*steekt kop weer in het zand*
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 10:23:26 #17
11682 Moonah
Jolie femme
pi_22326408
*vingertje:
Hup Merisse, haal die kop uit het zand. Twee jaar geleden was je uitstrijkje in orde. De kans dat het nu niet goed is, is erg klein.

Ik heb zojuist gebeld. Mijn eigen gyn heeft pas EIND DECEMBER weer een colposcopiedag.
Ik heb besloten om met een ander een afspraak te maken, over twee weken. Gezien de tegengestelde berichten alleen al hier in het topic lijkt het me niet verkeerd om ook eens de mening van een andere gyn te horen.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 10:37:40 #18
79550 Ymke
your ghost
pi_22326618
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:23 schreef Moonah het volgende:
*vingertje:
Hup Merisse, haal die kop uit het zand. Twee jaar geleden was je uitstrijkje in orde. De kans dat het nu niet goed is, is erg klein.

Ik heb zojuist gebeld. Mijn eigen gyn heeft pas EIND DECEMBER weer een colposcopiedag.
Ik heb besloten om met een ander een afspraak te maken, over twee weken. Gezien de tegengestelde berichten alleen al hier in het topic lijkt het me niet verkeerd om ook eens de mening van een andere gyn te horen.
Goed zo.

Stel van te voren een briefje op met de vragen die je wilt stellen , want je vergeet toch de helft.

*uitslag van de pab
*welke methodes van behandeling daar het beste bij passen
* wordt het een opname ? (bij mij wel)
*Hoe zit het met zwanger worden daarna.
* moet er een biop gedaan worden?
enz
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 10:44:06 #19
11682 Moonah
Jolie femme
pi_22326717
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:37 schreef Ymke het volgende:

* moet er een biop gedaan worden?
Sterker nog, ik stá erop dat er een biopt wordt gedaan.
Ik heb me grondig ingelezen, en de papuitslag is slechts een indicatie van hoe het ervoor staat. De CINuitslag (die bij een biopt wordt gemeten) geeft pas aan hoe ernstig het werkelijk is. En dat kan zowel naar de positieve als negatieve kant uitvallen (m.a.w. een lage pap kan toch een slechte CIN geven, en andersom). Ik heb zelfs gelezen (op een ander forum) van twee vrouwen die beiden pap3b hadden, en tóch kanker.
En ik realiseer me heel goed dat dat hoge uitzonderingen zijn, ik ben ook niet op zoek naar horrorverhalen. Maar ik wil na 3 jaar gewoon precies weten hoe het met me gesteld is.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 10:50:28 #20
79550 Ymke
your ghost
pi_22326816
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Sterker nog, ik stá erop dat er een biopt wordt gedaan.
Ik heb me grondig ingelezen, en de papuitslag is slechts een indicatie van hoe het ervoor staat. De CINuitslag (die bij een biopt wordt gemeten) geeft pas aan hoe ernstig het werkelijk is. En dat kan zowel naar de positieve als negatieve kant uitvallen (m.a.w. een lage pap kan toch een slechte CIN geven, en andersom). Ik heb zelfs gelezen (op een ander forum) van twee vrouwen die beiden pap3b hadden, en tóch kanker.
En ik realiseer me heel goed dat dat hoge uitzonderingen zijn, ik ben ook niet op zoek naar horrorverhalen. Maar ik wil na 3 jaar gewoon precies weten hoe het met me gesteld is.
Neem iemand mee naar de biop , ik ben vaak geopreerd nu maar vond de biop het vervelendst.

sterkte
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 10:53:12 #21
11682 Moonah
Jolie femme
pi_22326864
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 10:50 schreef Ymke het volgende:

[..]

Neem iemand mee naar de biop , ik ben vaak geopreerd nu maar vond de biop het vervelendst.

sterkte
Ja! Goede tip! Doe ik.
Ik ben altijd geneigd 'stoer' te doen (in de zin van: Dat doe ik wel alleen), maar dat hoeft idd helemaal niet.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 11:14:01 #22
1087 Merisse
broddeltante
pi_22327234
Goed van je Moonah
pi_22329003
Neem iemand mee, maar slik van te voren 2 Naproxen. Dat hielp bij mij erg goed. De biop zelf heb ik nauwelijks gevoeld en daarna weer op de fiets naar huis! Wel wat op menstruatiekramp gelijkende napijn.
Het kan echt meevallen. Sterkte!!!
en haalt het maar net!
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 12:34:28 #24
11682 Moonah
Jolie femme
pi_22637994
Vanochtend bij de nieuwe gyn geweest. Wat een prettige man! Ik ga voortaan naar hem.
Hij wilde (voordat hij me had gezien) meteen vandaag een lisexisie doen. Oeps! Daar schrok ik van! Tijdens het onderzoek bleek dat mijn gehele baarmoedermond behandeld zou moeten worden. Het is een erg groot oppervlak zei hij. Omdat dat nogal ingrijpend is en omdat ik over een week met vakantie ga , hebben we besloten vandaag alleen een biopt af te nemen. Yuk, wat een gemene pijn geeft dat. Hij knipte zonder verdoving gewoon een stukje weefsel weg. Nu heb ik dus het gevoel van een zware menstruatie. Dadelijk met een kruikje naar bed.

Aankomende week kan ik al bellen voor de uitslag (iig CIN1, mogelijk hoger) en afhankelijk daarvan beslissen we wat en wanneer er moet gebeuren. Ik mag van deze gyn gewoon zwanger raken, dus een lisbehandeling zou evt ook daarna kunnen. Hij heeft me iig erg gerust kunnen stellen door heel veel info te geven. Uit zichzelf!!! En dat deed mijn eerste gyn niet, daar moest ik alles zelf vragen, en dan nog vertelde ze niet zo veel.

Al met al viel het tot nu toe mee. Ik voel me gerust, alleen fysiek een beetje gammel.
Bedankt voor de belangstelling in dit topic, dat steunt me wel.
pi_22638200
Ik maak me een beetje zorgen hierover, ik hoor opeens zoveel meiden met dit soort klachten. Een goede vriendin van mij kwakkelt hier al een hele tijd mee, een collegaatje ook en vandaag hoorde ik het van een andere collega ook. Bovendien lees ik het hier ook al vaker. Het lijkt wel of het opeens heel veel voorkomt!
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 16:56:19 #26
11682 Moonah
Jolie femme
pi_22642717
Ripley, ik denk niet dat het vaker voorkomt. Maar je komt nu in de leeftijdscategorie dat vrouwen worden opgeroepen voor deelname aan het bevolkingsonderzoek (dat is normaliter vanaf je 30e elke 5 jaar). Daardoor hoor je er dus ook meer over.

Met mij gaat het nu gewoon weer goed. Dutje gedaan en daarna de stad weer eens leeggekocht!
Ik mocht mezelf van mezelf lekker verwennen!
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 17:10:50 #27
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_22642982
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 16:56 schreef Moonah het volgende:
Ripley, ik denk niet dat het vaker voorkomt. Maar je komt nu in de leeftijdscategorie dat vrouwen worden opgeroepen voor deelname aan het bevolkingsonderzoek (dat is normaliter vanaf je 30e elke 5 jaar). Daardoor hoor je er dus ook meer over.

Met mij gaat het nu gewoon weer goed. Dutje gedaan en daarna de stad weer eens leeggekocht!
[mental-support]

[/mental-support]
Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_22642999
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 16:56 schreef Moonah het volgende:

Ja, dat had het kunnen zijn, ware het niet dat de dames over wie ik het heb allemaal jonger dan 30 zijn en 2 zelfs jonger dan 25. Zij zijn dus nergens voor opgeroepen of zo, maar zijn gewoon met klachten (met name bloedingen en pijn) naar de dokter gegaan.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 17:32:56 #29
11682 Moonah
Jolie femme
pi_22643381
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 17:11 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ja, dat had het kunnen zijn, ware het niet dat de dames over wie ik het heb allemaal jonger dan 30 zijn en 2 zelfs jonger dan 25. Zij zijn dus nergens voor opgeroepen of zo, maar zijn gewoon met klachten (met name bloedingen en pijn) naar de dokter gegaan.
Oh.
Nou, dan kan ik me je zorgen idd wel voorstellen...

En Hihat, tnx!
terug.
pi_22660823
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 17:11 schreef Ripley het volgende:

[..]

De groep van dertig jarigen is de groep met de meeste afwijkingen. Daarom zou het eigenlijk beter zijn als ze de begin leeftijd van het BVO zouden verlagen naar 25.
Ze zijn er ook die heftige afwijkingen hebben en de 20 nog niet halen....triest maar waar.
CELLULUNATICS AND CINEMA SURVIVALISTS, MAKE GOOD MOVIES OR DIE! DEATH TO THOSE WHO ARE CINEMATICALLY INCORRECT!!"
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 16:19:49 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22661773
Goed van je dat je van gyneacoloog bent geswitched! Lijkt me een hele verademing: een prettige, meedenkende arts. En die heb je in dit soort situaties ook harder dan hard nodig.

Ben blij dat het je tot nu toe allemaal meevalt.
Maar ja, je bent dan ook een tough cookie!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 16 oktober 2004 @ 22:47:09 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22670165
Moonah, wat lekker dat deze gyn wat doortastender is! Anders zou je zomaar nog een half jaar rond kunnen lopen zonder dat er iets gebeurd.
pi_22671473
ik kreeg wat vreemde beelden bij doortastend en gyn in één zin, maar ik begrijp wat je bedoelt
mooi he, alles
  woensdag 20 oktober 2004 @ 13:19:20 #34
1087 Merisse
broddeltante
pi_22746240
Moonah, weet je al iets?
  woensdag 20 oktober 2004 @ 14:03:19 #35
79550 Ymke
your ghost
pi_22747241
Lees net dat je dus al geweest bent , hartstikke goed van je , nu afwachten...

Ik mag 4 nov weer
pi_22747824
Morgen... Spannend.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 14:37:35 #37
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22747979
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 14:29 schreef Moonah het volgende:
Morgen... Spannend.
Dat wordt morgen voor mij dus niet werken, maar duimen .

Succes en daarna... Tunesia, here she comes!!!
pi_22748036
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 14:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat wordt morgen voor mij dus niet werken, maar duimen .
Als het helpt, duimt u vooral!
quote:
Succes en daarna... Tunesia, here she comes!!!
Oooohhhh, heeeeeerlijk!
terug.
  woensdag 20 oktober 2004 @ 14:48:47 #39
1087 Merisse
broddeltante
pi_22748212
* Merisse duimt ook voor een goede uitslag
pi_22748414
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 14:48 schreef Merisse het volgende:
* Moonah duimt ook voor een goede uitslag
Tnx.
Heb je je kop al uit het zand gehaald...?
  woensdag 20 oktober 2004 @ 16:13:43 #41
1087 Merisse
broddeltante
pi_22750098
nee laat 'm nog ff erin
pi_22752717
Ik heb pap 3b gehad (2 jaar geleden). Eerst idd een nemen ze een klein hapje (biopsie)
en dat is niet prettig op het moment zelf maar zodra ik weer buiten was bijna nergens
geen last meer van.
Daarna ivm nog steeds 3b hebben ze een laagje in de baarmoedermond dmv stikstof
bevroren (dat laagje sterft dan af) en dat deed helemaal geen zeer.
Toen ivm nog steeds 3b hebben ze een stukje van de baarmoedermond weggesneden
(ik heb een ruggeprik genomen). Nadat de ruggeprik uitgewerkt was had ik erge napijn
maar kreeg een prikje (morfine?) in mn buik en de pijn was met 5 min. weg. s'Avonds mocht
ik naar huis en heb wel een weekje een zeurderige pijn in mn buik gevoeld maar het viel echt
reuze mee.
Ik zou het zo allemaal weer laten doen. Hoop niet dat het nodig is want wacht nu op de uitslag
van mn uitstrijkje (1 nov). Vorige jaar was hij prachtig en hoop natuurlijk dat het nu weer zo is.
Ik heb het in het kort geprobeerd samen te vatten maar als je vragen hebt dan mag je me best
mailen/bellen. Laat het maar ff weten dan zet ik heel even mn email adres hier neer.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
  donderdag 21 oktober 2004 @ 09:46:04 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22766476
Moonah, sterkte vandaag!
pi_22775745

Uitslag viel me tegen: CIN 2

CIN 1 is licht afwijkend, CIN 3 is slecht, dus CIN 2 zit er tussenin.
Ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar het is gewoon kut als je weet dat je al jarenlang behoorlijk afwijkende cellen in je lijf hebt.

26 nov lisexcisie (schillen van de baarmoedermond dus).
Blegh.
pi_22775762
Pos, dank voor je aanbod.
Maar is niet nodig hoor.
Ik gebruik dit topic om me af te reageren.
pi_22775900
Jeee, wat klote zeg Moonah!
26 nov... dat duurt nog lang.....
Al die tijd zal het nog in je koppie zitten.

Ik ben 31, moest ook al voor een uitstrijkje maar heb nooit gereageerd op de 'oproep tot afspraak maken'.
En nu ik met de kinderwens rondloop durf ik ook niet.
pi_22776128
Moonah ik lees je topic nu pas
Jouw (en pos') verhaal kan de mijne zijn.

Ik had pap 3b en het hele circus 2X doorlopen.
CIN1 en CIN2.
(Na het krijgen van mijn kids trouwens)
Nog regelmatig (ik ga elk jaar voor uitstrijk) heb ik "onrustige celprikkeling".
Het is allemaal niet leuk, maar ik probeer er me er maar verder niet veel van aan te trekken omdat ik weet dat het in de gaten wordt gehouden.

Trouwens.. erfelijkheid speelt bij mij ook een rol, ik weet niet in hoeverre dat bij jou is?
(Mijn ene zus heeft haar baarmoeder er zelfs uit (moeten) laten halen, mijn andere zus kampt ook steeds met pap 2/3)

Jubileum moderator donderdag 21 oktober 2004 @ 19:58:06 #48
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22778541
He verdomme Moonah
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 21 oktober 2004 @ 20:12:14 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_22778930
Gatverdamme Moonah! En dan nog ruim een maand moeten wachten. Klote idee lijkt me dat!
pi_22779198
Zo, ik ben weer relaxed.
Tja, het is niet fijn, en het is ook niet in orde, maar het valt best goed en makkelijk te behandelen.
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 18:09 schreef Bluezz het volgende:
Het is allemaal niet leuk, maar ik probeer er me er maar verder niet veel van aan te trekken omdat ik weet dat het in de gaten wordt gehouden.
Precies. Dat houd ik mezelf ook de hele tijd voor. Maar soms op het scherpst van de snede (bij zo'n uitslag bv) dan ben ik even wat minder rationeel.
quote:
Trouwens.. erfelijkheid speelt bij mij ook een rol, ik weet niet in hoeverre dat bij jou is?
Ik denk niet dat erfelijkheid een rol speelt. Wel het feit dat ik DESdochter ben.
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 17:56 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben 31, moest ook al voor een uitstrijkje maar heb nooit gereageerd op de 'oproep tot afspraak maken'.
En nu ik met de kinderwens rondloop durf ik ook niet.
In 95% van de vrouwen is er totaal niets aan de hand. En je mag meestal ook gewoon zwanger raken, is mij nu expliciet verteld. Dus, ook jij je kop uit het zand!!

Dank allemaal voor het medeleven.
Ik ga nu mijn koffer pakken, want vannacht ga ik lekker weg naar Tunesie!!
Tegen 26 nov zal ik dit topic wel weer een keertje kicken denk ik.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 20:31:31 #51
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_22779426
Jammer dat het niet gewoon goed is, maar er tussenin. Dooddoener: altijd nog beter dan zeker slecht...

Fijn dat je nu weer wat relaxter bent... goede vibe voor morgen aan het strand van Moonahstir!

pi_22779663
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 20:31 schreef Copycat het volgende:
aan het strand van Moonahstir!
Whhaahhaa!
Gij bent me d'r toch ok inne he...
pi_22779764
Vrouwke toch...

Je schrikt je toch wel helemaal scheel van zoiets.
Maar zoals je zelf al zei, je zit op het randje en het wordt goed in de gaten gehouden.

Dus nu ga je lekker je koffers pakken (neem die kekke slippers ook mee!) en genieten van je vakantie.

Wees braaf, btw.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_22780090
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 20:45 schreef shmoopy het volgende:

Wees braaf, btw.
Sure!!!
Jawel, ik zal echt braaf zijn...
  Jubileum moderator donderdag 21 oktober 2004 @ 21:09:17 #55
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_22780320
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 20:31 schreef Copycat het volgende:
Moonahstir!

Fijne vakantie Moonah
Eva ♥ en Iris ♥
pi_23538339
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 20:22 schreef Moonah het volgende:
Tegen 26 nov zal ik dit topic wel weer een keertje kicken denk ik.
Bij deze dus.
Ik ben zenuwachtig...
Rationeel bezien weet ik dat het allemaal heus wel zal meevallen.
Maar goed, mijn ratio zit tussen mijn oren en de gyn gaat aan de slag tussen mijn benen. Ik krijg 5 spuiten in mijn baarmoedermond ter verdoving. Daarna schijn ik er niet meer zo veel van te voelen. Maar je ruikt wel de brandlucht van je eigen vlees. Mijn vriend gaat wel mee, maar hij blijft op de gang. Is bang dat hij het niet trekt. Pffff! Watje!
Ik merk dat ik af en toe kribbig tegen hem doe en ik heb een fors conflict gehad met een collega. Puur afreageren van spanning... Op advies van een (andere) collega heb ik voor maandag ook nog maar een dagje ziekteverlof aangevraagd. Vond ik eerst zwaar overdreven, maar nu het dichterbij komt, is dat denk ik toch wel verstandig geweest.

Blegh.
Ik ga maar poetsen ter afleiding.
  woensdag 24 november 2004 @ 12:28:50 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23538580
Logisch dat je zenuwachtig bent, Moonah en ook niet meer dan logisch dat je die zenuwen afreageert op derden.
Maar ja, hoe logisch het ook allemaal moge zijn, het is wel kut... letterlijk en figuurlijk.
Misschien moet je een dot Vicks onder je neus smeren, zodat je alleen maar menthol ruikt? Want vooral die geur lijkt mij ook zwaar naar.

Lijkt mij ook verstandig, maandag een verlofdagje. Heb ik vrijdag... dus dan heb ik ook alle tijd om voor je te duimen...

Enne... als je niets meer te poetsen hebt... houdt mijn huis zich aanbevolen .

pi_23538642
Je vriend hoeft het toch niet te zien, en aan je hoofdeinde staan
Heel veel sterkte Moen
pi_23538811
quote:
Op woensdag 24 november 2004 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Heel veel sterkte Moen
Ja, dat zei ik ook al.
We hebben er ook echt wel even ruzie om gehad.
Cc, menthol is een goed idee!

Tnx voor de steun. Voelt fijn.
pi_23546786
quote:
Op woensdag 24 november 2004 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Precies! En als je hem ook wat menthol onder zijn neus vrijft kan hij toch wel je hand vasthouden en de andere kant opkijken. Sterkte in iedergeval vrijdag. Hopelijk ben je hierna voor altijd van die verrotte uitstrijkjes af.
pi_23547031
Waarschijnlijk mag je vriend er niet eens bij zijn, maar da's een ander verhaal.

Ik wil wel even zeggen dat een schilletje weghalen of het bevriezen van de vreemde cellen iets anders is dan een conisatie. Bij een conisatie wordt namelijk meer weggehaald en dan hou je idd minder baarmoederhals over.

Moonah, bij de behandeling die jij krijgt ruik je NIETS van verbrand vlees en die menthol is dus helemaal niet nodig.

Maar ik wens je heel veel sterkte, vooral met het (af)wachten, want dat is vaak nog het ergste. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  woensdag 24 november 2004 @ 19:15:31 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23548207
Sterkte Moonah.
Ik weet effe niks beters te zeggen.
pi_23549010
Het wachten is killing idd
Heel heel veel sterkte Moonah, en spui het lekker, schrijf het van je af, het helpt een klein beetje maar het helpt!
pi_23549031
quote:
Op woensdag 24 november 2004 18:28 schreef MUUS het volgende:
Waarschijnlijk mag je vriend er niet eens bij zijn, maar da's een ander verhaal.
Jawel, mag wel.
quote:
Ik wil wel even zeggen dat een schilletje weghalen of het bevriezen van de vreemde cellen iets anders is dan een conisatie. Bij een conisatie wordt namelijk meer weggehaald en dan hou je idd minder baarmoederhals over.
Yep, weet ik.
quote:
Moonah, bij de behandeling die jij krijgt ruik je NIETS van verbrand vlees en die menthol is dus helemaal niet nodig.
Nou, ik krijg een lisexcisie. Daarbij wordt met een 'lis' de buitenste laag van de baarmoedermond weggebrand.
Ik heb gelezen en gehoord dat je dat wel degelijk kunt ruiken.... Iieeuuw.
Dus ik hoop dat jij gelijk hebt MUUS, maar voor de zekerheid smeer ik toch maar die methol op mijn bovenlip!
quote:
Maar ik wens je heel veel sterkte, vooral met het (af)wachten, want dat is vaak nog het ergste. .
Tnx. Anderen ook.

Ik ben de hele dag al stikchagrijnig.
Maar mijn huis is nu wel (redelijk) spik en span.
pi_23550169
Heel veel sterkte Moonah Het lijkt me niet niks.

bij mijn keizersnee rook ik ook verbrand vlees maar ik vond het niet vies ofzo, het was alleen een beetje vreemd
pi_23550574
Over dat branderige geurtje:
Na eerst een cryobehandeling (bevriesing) gehad te hebben kreeg ik
later (omdat de cryobehandeling niet geholpen had) een operatieve
behandeling: conisatie hierbij rook ik idd wel iets branderigs maar dat
was nou niet misselijkmakend ofzo eerder een beetje vreemd.
Veel sterkte Moonah en je zal zien dat het allemaal wel meevalt. Voor
je het weet is het voorbij.
Mijn uitstrijkje laatst was gelukkig voor de 2de maal weer oke. Ik hoef nu
pas over 3 jaar weer, dus het was allemaal de moeite waard
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_23552802
sterkte ermee moonah! spannend.
pi_23553193
moonah, sterkte! zowel met het ernaar toe leven en de spanning als met de behandeling zelf. Ik hoop dat het je een beetje meevalt!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 25 november 2004 @ 00:22:17 #69
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_23556427
Zet 'm op! Zal aan je denken!
Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_23559799
Moonah, sterkte gij heldin
  donderdag 25 november 2004 @ 13:05:13 #71
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_23563460
Overigens is het ook mogelijk om een conisatie onder algehele narcose te doen, een lisexcisie trouwens ook.

Sterkte Moonah!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 25 november 2004 @ 17:24:59 #72
103793 kozakken
Living the life
pi_23569932
heel veel sterkte morgen Moonah! Ik zal aan je denken.
pi_23570997
Pffff, ik zou ontzettend in mijn broek schijten (dit heb ik expres niet gisteren al gepost )
Ik hoop dat het is meegevallen!
pi_23571418
Dank je wel voor jullie lieve steunbetuigingen!
Doet me echt goed!
Blegh, ik ben de hele dag al prikkelbaar, maar gelukkig was het in de klas oké: Veeeeeel sintliedjes, verhaaltjes, spelletjes, buiten spelen en gym. Ach, een dagje vooral gezellige-dingen-doen-omdat-de-juf-anders-niet-te-pruimen-is vond ik best verantwoord .

Pos, wat ontzettend fijn voor je dat het bij jou nu goed is!
  Jubileum moderator donderdag 25 november 2004 @ 19:28:46 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23572569
Ik hoop dat je nog een beetje kunt slapen vannacht Moonah en ik wens je veel sterkte voor morgen.
Ik zal aan je denken
Eva ♥ en Iris ♥
pi_23573012
Sterkte Moonah!
pi_23573102
Moonah sterkte!!!
pi_23573593
Sterkte morgen Moonah!!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 25 november 2004 @ 20:28:33 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_23574171
Moonah, heel veel succes morgen en heel veel sterkte!!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_23574588
quote:
Op donderdag 25 november 2004 18:15 schreef thaleia het volgende:
Pffff, ik zou ontzettend in mijn broek schijten (dit heb ik expres niet gisteren al gepost )
Ik hoop dat het is meegevallen!
Oh, kut, morgen dus pas. Nou, dan hoop ik dat het morgen meevalt!
Ik heb de hele dag suffe vergaderingen, dus ik kan veel duimen
pi_23574951
quote:
Op donderdag 25 november 2004 20:45 schreef thaleia het volgende:

[..]

Oh, kut, morgen dus pas.
Ja joh! Ik had het gisteren al nodig dit topic te kicken.
Have fun met je vergaderingen. gelukkig heb jij wat afleiding --> voor mij duimen!
pi_23575320
Morgen om deze tijd is het achter de rug, en lig je lekker op de bank met een kruik, hou je daar maar een beetje aan vast.

Ik zeg eerlijk: dit is niet de behandeling waar je als vrouw op zit te wachten ( ), dat ga ik ook helemaal niet bagateliseren, vrouwke, maar misschien vallen de verdovingsprikken erg mee, en als het eenmaal verdoofd is is het ergste iig achter de rug.

Ik hoop ontzettend dat het allemaal meevalt voor je, al dat gepruts aan je muts, dat ben je nu wel zat lijkt me.
Hou moed, vrouwke, het is even doorbijten, maar wie weet hoe goed je hier weer uitkomt.

Hele dikke klapzoen en een knuffel voor jou.
pi_23575750
quote:
Op donderdag 25 november 2004 21:18 schreef shmoopy het volgende:
maar misschien vallen de verdovingsprikken erg mee, en als het eenmaal verdoofd is is het ergste iig achter de rug.
Oh, ik wéét ook wel dat het ws uiteindelijk mee zal vallen.
Maar toch he... toch helpt dat weten nu niet zo.

terug!
pi_23577779
Heel veel sterkte morgen!
pi_23577847
Ik duim iig voor een hunky dokter.

pi_23577905
Luca
Hallo zeg, ik mot nog slapen jah
  donderdag 25 november 2004 @ 22:48:38 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23578049
quote:
Op donderdag 25 november 2004 22:41 schreef shmoopy het volgende:
Ik duim iig voor een hunky dokter.

[afbeelding]

Daar duim ik graag voor mee!

Succes morgen, wijfie!
Volgende week drinken we een (of wat meer) drankje(s) op de geslaagde operatie!

pi_23578360
Whhaahhaa!

Nou, ik ben blij dat mijn gyn een gedrongen kalend mannetje is.
Anders lig je daar wijdbeens met een natte poes...
  donderdag 25 november 2004 @ 23:03:22 #89
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23578435
pi_23578551
quote:
Op donderdag 25 november 2004 22:48 schreef Copycat het volgende:
operatie!
Dat is trouwens wel een groot woord hoor.
'Ingreep' klinkt minder heftig.
Maar daar kunnen we ook op drinken.
Ik kom maar met de trein denk ik...

Enne shmoops, heb jij meer van dat soort smakelijke mannen op je harde schijf staan?
pi_23578754
quote:
Op donderdag 25 november 2004 23:07 schreef Moonah het volgende:

[..]

Maar daar kunnen we ook op drinken.
Ik kom maar met de trein denk ik...

Enne shmoops, heb jij meer van dat soort smakelijke mannen op je harde schijf staan?
Als een oudere moeder van vijf weet ik hoe ingrijpend het voor je is.
Veel sterkte morgen meid, zal voor je duimen morgen.
pi_23579185
quote:
Op donderdag 25 november 2004 23:00 schreef Moonah het volgende:
Whhaahhaa!

Nou, ik ben blij dat mijn gyn een gedrongen kalend mannetje is.
Anders lig je daar wijdbeens met een natte poes...

Kom je topic nu pas tegen. Jammer dat ik je niet eerder een hart inder de riem kon steken. Heel erg veel sterkte gewenst morgen Succes Moontje
Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
  donderdag 25 november 2004 @ 23:46:56 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23579470
quote:
Op donderdag 25 november 2004 23:07 schreef Moonah het volgende:
I stand corrected .
pi_23584125
Hèhè.... Het is gedaan.
Mèn, wat had ik klamme handjes.
Maar al met al viel het dus best mee.
En MUUS, geen brandlucht idd! Ik zag op het schermpje wél rook in mijn schede. Da's ook een maf idee hoor...
De 5 prikken waren naar. Daarna voelde ik eigenlijk niets meer, behalve het verkrampen van mijn baarmoeder, alsof je menstrueert. Eén keer schoot de gyn uit met zijn lisje en kreeg ik een stroomstoot. Mijn hemel! Ik zat rechtop in die stoel.
Verder heb ik het weggenomen weefsel in de potjes bekeken. Ik schrok er een beetje van, dat is nog best veel. Over twee weken uitslag.

Wat ik wél storend vind, is het feit dat de gyn vooraf NIET mijn dossier had ingekeken. Dat meende ik de vorige keer ook al te merken. Hij stelde zich nota bene opnieuw voor.
"Oh, hebben wij elkaar al eens ontmoet?"
"Ja hoor, maar u let mss niet zo op gezichten. Zo dadelijk zult u me wel herkennen."
Hij kon er wel om lachen. Ik heb hem ook maar even verteld wat hij bij me zou gaan doen.
"Anders zet u dadelijk nog mijn linkerbeen af ipv een lisexcisie."
Van de zenuwen heb ik in dat soort situaties een enorm grote mond. Soms flap ik er dan ook echt te veel uit.
De assistente was gelukkig erg lief. Hield af en toe mijn hand vast en probeerde me met een gesprekje af te leiden.

Zo. Jullie zijn weer op de hoogte.
Ik kruip met een kruikje nog even lekker mijn bed in.
pi_23584245
Moonah toch
En je vriend?

Kruip maar lekker onder het dek!!
  vrijdag 26 november 2004 @ 10:55:21 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23584617
Moonah!
Fijn dat het een beetje meegevallen is!

Sterkte nu met wachten...
pi_23584789
Dat id toch geen grote mond, dat is gewoon gevat
maar fijn dat het je is meegevallen! Nu maar wachten en hopen op een goede uitslag!
en even rustig bijkomen
  vrijdag 26 november 2004 @ 12:50:20 #98
103793 kozakken
Living the life
pi_23587181
Fijn dat het achter de rug is Moonah! en lekker met een kruik onder het dekbed!
pi_23587720
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 10:30 schreef Moonah het volgende:
Hèhè.... Het is gedaan.

En MUUS, geen brandlucht idd!
.

Wanneer krijg je de uitslag?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_23587892
Fijn om te horen dat de ingreep in ieder geval mee viel Beterschap!
pi_23595159
Fijn dat alles goed is gegaan ,kruip maar lekker onder de wol.
Maar doe het wel lekker rustig aan hoor de eerste dagen.

Knuffel
  Jubileum moderator vrijdag 26 november 2004 @ 21:28:29 #102
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23595844
*schuift een lekker koppie thee (of koffie) naar Moonah met een doos chocolaatjes*

Geweldig dat het achter de rug is, nu nog wachten op de uitslag!
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 26 november 2004 @ 22:04:07 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_23596760
Wat een lieve reacties van jullie...
Fysiek gaat het eigenlijk best goed. Beetje brakkig, maar niet veel anders dan tijdens een eerste dag menstruatie. Toch merk ik dat het er psychisch meer heeft ingehakt dan ik had verwacht. Ik ben nog steeds chagrijnig. Maar mijn watje schatje is wel heel lief voor me. Koken, warme kruikjes maken, kopjes thee zetten (koffie word ik hyper van Lois... ).
pi_23618592
Nog steeds bedlegerig? Of gaat het al weer wat beter?
  zondag 28 november 2004 @ 20:28:27 #105
11682 Moonah
Jolie femme
pi_23632784
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 23:17 schreef Peregrijn het volgende:
Nog steeds bedlegerig? Of gaat het al weer wat beter?
Oh joh! Ik heb alleen vrijdag de hele dag zo'n beetje in bed gelegen. En dat was meer uit luiheid en een 'extra dagje vrij' dan omdat ik het fysiek niet zou trekken.
En mijn humeur is gelukkig ook weer boven het nulpunt!
  woensdag 15 december 2004 @ 14:03:16 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_23989108
Uitslag: CIN3
" Ernstig afwijkende cellen. Dit kan een voorstadium zijn van kanker. Behandeling is zeker nodig."
Bron

Ik ben wel geschrokken van het bericht, maar ergens heb ik het altijd geweten dat het niet goed is. Intuïtie.
Daarom ben ik niet eens zo heel erg over de zeik.
In februari opnieuw een uitstrijkje, daarna conisatie onder narcose.

Ik ga dadelijk met een vriendin koffie leuten in de stad.
Achter mijn beeldschermpje zitten simmen heeft ook zo weinig zin.
  FOK!fossiel woensdag 15 december 2004 @ 14:04:56 #107
2628 Karin
pi_23989149
Moonah wat een rotbericht
Maar waarom moet je tot februari wachten? Kan me voorstellen dat je dit nu wel zo snel mogelijk achter de rug wilt hebben.
  woensdag 15 december 2004 @ 14:07:29 #108
11682 Moonah
Jolie femme
pi_23989205
quote:
Op woensdag 15 december 2004 14:04 schreef Karin het volgende:

Maar waarom moet je tot februari wachten?
Wond moet voldoende hersteld zijn om een betrouwbaar uitstrijkje te kunnen maken.
  woensdag 15 december 2004 @ 14:10:14 #109
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_23989263
He Moonah, wat rot voor je!
Bah.

Ga maar lekker een bakkie of wat doen!
  woensdag 15 december 2004 @ 14:10:45 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_23989275
Moonah!
Wat een kutbericht zeg!
pi_23989303
Jee Moonah... wat een letterlijk kutbericht.
Bah, wel erg lang wachten.
Kan je je lekker afreageren op de een of andere manier??? Denk dat je dat wel nodig hebt!
Ik denk aan je....
  woensdag 15 december 2004 @ 14:15:47 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_23989370
quote:
Op woensdag 15 december 2004 14:12 schreef Kleintje het volgende:
Kan je je lekker afreageren op de een of andere manier??? Denk dat je dat wel nodig hebt!
Ik denk aan je....
Nou, eerlijk gezegd valt het nu wel mee.
Ik voel me wel kut (haha... ), maar ook een soort van gelaten.
Er is immers nu niets aan te doen. Afwachten en in feb/maart behandelen.
Even afleiding met een bakkie leut is nu wel fijn. Dus ik ga nu weg.

Wederom bedankt voor jullie medeleven. Gek eigenlijk, dat voelt toch fijn.
pi_23989517
quote:
Op woensdag 15 december 2004 14:15 schreef Moonah het volgende:

[..]
Wederom bedankt voor jullie medeleven. Gek eigenlijk, dat voelt toch fijn.
Dat is niet gek... dat is gewoon normaal.
Medelijden wil je waarschijnlijk niet, maar medeleven wel. Je verhaal kwijt kunnen, een beetje begrip. En dat vind je hier op fok gelukkig genoeg!

Veel plezier in de stad!
pi_23990343
Getver Moonah, dat had je toch liever niet willen horen. Wat klink je toch nog positief, da's vast een goed teken. Veel sterkte.
mooi he, alles
pi_23990441
Moonah, wat een rotbericht!
Dat lange wachten lijkt me heel naar, maar je hebt weinig keus, natuurlijk.
pi_23990574
Jeutje Moonah
Ik lees dit nu pas allemaal.
Wat rot voor je, je vermoedde al dat het niet goed zat, maar toch denk je stiekem "hm het zal toch niet" en dan toch maar houd moed, hè.
Ik heb zelf een lisconisatie gehad en sindsdien zijn de uitstrijkjes helemaal okay.

Heel veel sterkte en houd je rustig, hoor.
Of juist niet, maar je begrijpt wel wat ik bedoel

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_23992653
g%@$#dver moonah, wat griezelig. sterkte.
pi_23992758
God Moonah, ik lees dit nu pas ... wat een nieuws Dit vind ik echt vreselijk voor jou. Hopelijk vind je genoeg steun bij iedereen en kunnen zij jou erbovenop helpen.

Veel sterkte en ik hou het topic zeker en vast in de gaten zodat ik op tijd kan beginnen duimen voor de volgende stap.
pi_23993605
Shit Moen, waarom nou dat zwaard van jeweetwel boven je kop tot febr.
Probeer afleiding en leuke dingetjes en jezus wat moet je eigenlijk zeggen
pi_23996252
Goh Moonah, ik schrik van je berichttje. Hopelijk gaat het allemaal mee vallen.
Je klinkt inderdaad heel cool, hou dat vast tot februari.

dikke
pi_23996402

Weet niet wat ik moet zeggen. Ontzettend klote.....
En inderdaad voorlopig niets aan te doen, dus ik snap je gelatenheid. Afleiding zoeken en genieten, iets anders zit er niet op. Maar dat doe je al zie ik
  Jubileum moderator woensdag 15 december 2004 @ 19:56:21 #122
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_23996500
godver Moonah, dit is niet het nieuws waar je op gehoopt hebt.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_23996555
Jee, Moonah....*zucht* wat een klotesituatie nog steeds. Sterkte Je moet wel lang wachten zeg, maar ja, het kan niet anders, maar dat maakt het wel nóg vervelender.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 15 december 2004 @ 20:02:37 #124
11682 Moonah
Jolie femme
pi_23996633
Tnx voor jullie lieve posts.
quote:
Op woensdag 15 december 2004 19:46 schreef katinka het volgende:
Je klinkt inderdaad heel cool, hou dat vast tot februari.
Vanmiddag was ik idd nog wel cool ja. Nu niet meer.
Ben me maar weer eens verder gaan inlezen en dan kom ik toch weer van alles tegen waar ik me dan druk over maak. Zo is bij mij het afwijkende oppervlak erg groot (gehele baarmoedermond). Mijn leeftijd zit niet mee. En ook het feit dat Pap 3a helemaal niet matcht met CIN3 schijnt ook niet bevorderlijk te zijn. Dan lees ik voorts over de mogelijke consequenties voor een zwangerschap, nou, daar word ik ook niet vrolijk van.

En ik weet dat het allemaal goed te behandelen valt, dat we er best vroeg bij zijn, dat een evt baarmoederhalskanker zich erg langzaam ontwikkelt, maar YUK, het voelt zo eng. Ik ben gewoon bang dat het bij mij mis gaat.

Nou, ik ga maar eens kijken of ik mijn moeder kan bereiken. Die is al de hele dag de hort op. Net als ik een keer mijn hart bij d'r wil luchten. Want dat is waar ik nu behoefte aan heb. Gewoon even klagen, zeuren, mijn angst uitspreken.

Oh ja, milagro, wel fijn dat het bij jou goed is gekomen. Ik heb dezelfde behandeling gehad als jij, dus wellicht....
pi_23996673
Moonah heel veel sterkter zeg!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_23997520
Tjee Moonah... het lijkt me logisch dat je bang bent, al die schrik en onzekerheid enzo. Gelukkig weet je dat de kans klein, maar die rationaliteit is (lijkt me) nu -vlak na dat bericht en vol onzekerheid- even heel ver weg. Gooi het allemaal maar flink van je af, hopelijk kom je daarmee wat tot rust. Heel veel sterkte

[ Bericht 5% gewijzigd door femmeChantal op 15-12-2004 20:49:04 ]
  woensdag 15 december 2004 @ 21:16:58 #127
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_23998415

[ Bericht 100% gewijzigd door Leah op 16-12-2004 20:32:28 ]
pi_24000030
Bel anders gewoon je (huis)arts op, Moonah en laat je een en ander haarfijn uitleggen (ook al weet je al enigzings hoe of wat).
Ik schrok ook zo toen ik die uitslag kreeg vh ziekenhuis, ze belde me thuis op en echt veel uitleg over de evt consequenties kreeg ik niet vd assistent.
heb toen mijn huisarts gebeld, en zij heeft me kunnen geruststellen door alles nog eens heel rustig door te nemen.
veranderd niets aan de zaak zelf, maar wel aan je gemoedstoestand misschien.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24001256
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:02 schreef Moonah het volgende:
Ben me maar weer eens verder gaan inlezen en dan kom ik toch weer van alles tegen waar ik me dan druk over maak. Zo is bij mij het afwijkende oppervlak erg groot (gehele baarmoedermond). Mijn leeftijd zit niet mee. En ook het feit dat Pap 3a helemaal niet matcht met CIN3 schijnt ook niet bevorderlijk te zijn.
Ik weet niet waar je je informatie vandaan heb gehaald, maar mocht dat van internet zijn, vergeet dan niet dat er een heleboel (betrouwbaar uitziende) sites zijn, waar (mooi geformuleerde) onzin op staat. Daarnaast wordt er op internet (net als in de rest van de wereld) vaker over kommer-en-kwel gepraat dan over de succesverhalen. Laat je daar maar niet teveel door op hol jagen Zoals Milagro hierboven al zei; misschien is het goed om je (huis)arts om verdere informatie te vragen.

[ Bericht 6% gewijzigd door femmeChantal op 16-12-2004 07:39:42 ]
pi_24002112
Moonah, ik heb ook wat zitten surfen nadat ik je berichtje had gelezen, en ik kwam vooral de boodschap tegen dat het overgrote deel van de vrouwen met CIN III ook zonder behandeling nooit kanker zou krijgen. Heb de linkjes ff niet bij de hand, want het was op een andere computer, maar als je wilt zoek ik het morgen nog voor je op.
mooi he, alles
  woensdag 15 december 2004 @ 23:48:26 #131
1087 Merisse
broddeltante
pi_24002344
Shit wat een rotnieuws Moon
hou je taai hoor!
pi_24005362
Wat een teleurstelling. Ik weet hoe het voelt maar je weet het he bij mij hebben ze het drie jaar geleden ook gedaan en daarna al twee keer mn uitstrijkje helemaal goed. Mag nu zelfs over
drie jaar weer terug komen.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_24015395
Sterkte Moonah
pi_24017624
Ben ik weer.
Eea is inmiddels een beetje bezonken, al vind ik het nog steeds wat onwerkelijk.
Maar het grote BLEGHgevoel dat ik gisteren had, is inmiddels weer weg.
Zoals Shmoops het in haar mailtje zo goed formuleerde: "Eerst een soort van verdoving, daarna paniek, en uiteindelijk krijgt het wel een plek."
En zo werkt het ook wel.
Afwachten maar...
quote:
Op woensdag 15 december 2004 23:37 schreef phileine het volgende:
Moonah, ik heb ook wat zitten surfen nadat ik je berichtje had gelezen, en ik kwam vooral de boodschap tegen dat het overgrote deel van de vrouwen met CIN III ook zonder behandeling nooit kanker zou krijgen.
Ja, dat heb ik ook gelezen Phileine. Dank je. En dat is het rationele deel. Maar mijn gevoel was gisteravond zoooo bang dat ik nou net die ene zou zijn bij wie het niet goedkomt. Maar die angst is nu ook wel een beetje gezakt.

Overigens milagro, je advies is een goed advies. Mijn gyn had al meteen aangeboden om een extra vragenconsult in te lassen. Maar ik was wat eigenwijs/stoer/overdonderd: "Oh, maar ik heb al erg veel info van internet." Maar ik denk dat ik toch maar een afspraak maak. Om te weten hoe het nu in míjn situatie precies zit, ipv die horrorverhalen die je ook op i-net tegenkomt.

Nou, dit topic zal wel weer zakken, tot ik het weer nodig heb om hem te kicken!
  zaterdag 18 december 2004 @ 12:41:51 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24055879
Off-topic, weet niet waar/hoe anders dit te melden:
Leah, ik herinnerde me net dat je aanbood dat ik je kon mailen.
Ik wilde dat gaan doen, maar je bericht en mailadres heb je weggehaald.
Ik bedoelde het niet bot of onaardig dat ik niet direct op je aanbod inging.
Sorry als je het zo is overgekomen.
  zaterdag 18 december 2004 @ 19:06:18 #136
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24063301
Moonah, omdat het fijn is positieve verhalen te horen: bij mij is het ook na behandeling helemaal overgegaan, nooit meer problemen gehad. Wel vervelend voor je dat je zo lang moet wachten, succes!
... ♥ ik mis je ♥
pi_24063962
Sterkte meid hou de moed er in hoor
  zaterdag 18 december 2004 @ 22:51:56 #138
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24069177
quote:
Op zaterdag 18 december 2004 12:41 schreef Moonah het volgende:
Off-topic, weet niet waar/hoe anders dit te melden:
Leah, ik herinnerde me net dat je aanbood dat ik je kon mailen.
Ik wilde dat gaan doen, maar je bericht en mailadres heb je weggehaald.
Ik bedoelde het niet bot of onaardig dat ik niet direct op je aanbod inging.
Sorry als je het zo is overgekomen.
Maakt niet uit hoor, ben wat paranoia als het gaat om zaken waarin "men" mij zou kunnen herkennen. Mailadres stond er sowieso niet in
Ik wil jou best even mailen, doet je fok!adres het nog?
  zondag 19 december 2004 @ 11:02:07 #139
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24076845
Yep, fokadres doet het nog.
pi_24769175
had dit topic al gevolgd en was ernaar opzoek, kijken hoe het met je ging/gaat Moonah: succes voor komende maand!!
  donderdag 27 januari 2005 @ 22:03:58 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_24786470
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 22:49 schreef MissMenita het volgende:
had dit topic al gevolgd en was ernaar opzoek, kijken hoe het met je ging/gaat Moonah: succes voor komende maand!!
Wat attent van je.

Het gaat over het algemeen best goed hoor.
Vorige week kreeg ik te horen dat mijn gyn langdurig ziek is en dat ik nu pas eind februari onderzoek heb door een ander. Daar was ik wel even goed van over de zeik. Want dat betekent dat de conisatie weer later zal zijn.
En soms slaat er wel wat van angst toe. Dan ben ik bang dat het juist bij mij niet goed zal komen. Want rationeel gezien (ik heb het al vaker gezegd hier ) zal het allemaal wel meevallen. Maar net zo rationeel gezien is er wel degelijk een kans dat eea zich idd kwaadaardig zal ontwikkelen. Want ik kan alles wel relativeren, het heet wel het laatste voorstadium van kanker te zijn.
Ik merk ook dat, als ik lees of hoor over iemand die kanker heeft, mijn hart dan toch een klein sprongetje maakt... Daar reageer ik toch wat gevoeliger op dan voorheen.

Laatst heb ik trouwens voor het eerst van binnen gevoeld. Dat was schrikken! Er is echt al best veel weggehaald. En dan moet er dus nóg meer weggesneden worden....
pi_24975586
Sterkte Moonah Vervelend dat je zolang moet wachten. Het blijft dan gewoon als een zorgenlast op je drukken, maar ga er maar vanuit dat het helemaal goed komen gaat
  dinsdag 8 februari 2005 @ 13:57:51 #143
1087 Merisse
broddeltante
pi_24987801
Moonah, je bent ook nog in mijn gedachten hoor. Ook omdat ik naar aanleiding van dit topic eindelijk mijn kop uit het zand heb gehaald en 3 weken geleden voor een uitstrijkje ben geweest Vanmorgen de uitslag: pap1 (een paar jaar geleden nog pap 3a). Hier heb jij natuurlijk geen ruk aan maar je hebt me wel in beweging gebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')