He, wat gek. Mijn gyn raadde me juist aan om zwanger te worden omdat de cellen na een zwangerschap meestal weer 'normaal' schijnen te worden. Ik liep ook al jaren rond met afwijkende cellen en sinds in zwanger ben geweest zijn mijn cellen inderdaad 'rustiger'.quote:Op woensdag 29 september 2004 13:43 schreef Moonah het volgende:
Ik vind het moeilijk. Ik wil graag zwanger worden, maar dat raadde de gyn me af met een afwijkend uitstrijkje. Als ik een half jaar wacht ben ik inmiddels richting 37. En dan is het nog maar de vraag of de uitslag dan wel goed is.
Kijk *hier* anders ffquote:Op woensdag 29 september 2004 19:37 schreef heaven7 het volgende:
Ik snap het niet geloof ik?![]()
Ach , dat is gewoon jammer jah , ik was er vroeg genoeg bij en heb me gelijk laten behandelen. Nu jaren later is het weer niet goed , de magische 5 jaar grens had ik bijna bereikt , maar helaas.quote:Op woensdag 29 september 2004 23:12 schreef Moonah het volgende:
Dank voor jullie reacties.
En Ymke, heftig zeg. Naar voor je dat het zo ver is gekomen dat er een eierstok is weggehaald en dat het nu nóg niet goed is...
Ja, doe ik ook. Ik bel morgen voor een afspraak.quote:Op donderdag 30 september 2004 00:00 schreef Ymke het volgende:
Dus aub laat je behandelen , voor het te ver gaat.
Goed zo , laat je het ons weten? Er zijn verschillende manieren van behandelen , laat je goed voorlichtenquote:Op donderdag 30 september 2004 22:54 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, doe ik ook. Ik bel morgen voor een afspraak.
*ril
Ja ik laat het weten. Vind een uitlaatklep hier sowieso wel prettig!quote:Op donderdag 30 september 2004 23:23 schreef Ymke het volgende:
[..]
Goed zo , laat je het ons weten? Er zijn verschillende manieren van behandelen , laat je goed voorlichten
Sterkte!
Goed zo.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 10:23 schreef Moonah het volgende:
*vingertje:
Hup Merisse, haal die kop uit het zand. Twee jaar geleden was je uitstrijkje in orde. De kans dat het nu niet goed is, is erg klein.
Ik heb zojuist gebeld. Mijn eigen gyn heeft pas EIND DECEMBER weer een colposcopiedag.![]()
Ik heb besloten om met een ander een afspraak te maken, over twee weken. Gezien de tegengestelde berichten alleen al hier in het topic lijkt het me niet verkeerd om ook eens de mening van een andere gyn te horen.
Sterker nog, ik stá erop dat er een biopt wordt gedaan.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 10:37 schreef Ymke het volgende:
* moet er een biop gedaan worden?
Neem iemand mee naar de biop , ik ben vaak geopreerd nu maar vond de biop het vervelendst.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 10:44 schreef Moonah het volgende:
[..]
Sterker nog, ik stá erop dat er een biopt wordt gedaan.
Ik heb me grondig ingelezen, en de papuitslag is slechts een indicatie van hoe het ervoor staat. De CINuitslag (die bij een biopt wordt gemeten) geeft pas aan hoe ernstig het werkelijk is. En dat kan zowel naar de positieve als negatieve kant uitvallen (m.a.w. een lage pap kan toch een slechte CIN geven, en andersom). Ik heb zelfs gelezen (op een ander forum) van twee vrouwen die beiden pap3b hadden, en tóch kanker.
En ik realiseer me heel goed dat dat hoge uitzonderingen zijn, ik ben ook niet op zoek naar horrorverhalen. Maar ik wil na 3 jaar gewoon precies weten hoe het met me gesteld is.
Ja! Goede tip! Doe ik.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 10:50 schreef Ymke het volgende:
[..]
Neem iemand mee naar de biop , ik ben vaak geopreerd nu maar vond de biop het vervelendst.
sterkte
[mental-support]quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:56 schreef Moonah het volgende:
Ripley, ik denk niet dat het vaker voorkomt. Maar je komt nu in de leeftijdscategorie dat vrouwen worden opgeroepen voor deelname aan het bevolkingsonderzoek (dat is normaliter vanaf je 30e elke 5 jaar). Daardoor hoor je er dus ook meer over.
Met mij gaat het nu gewoon weer goed. Dutje gedaan en daarna de stad weer eens leeggekocht!
Ik mocht mezelf van mezelf lekker verwennen!
Ja, dat had het kunnen zijn, ware het niet dat de dames over wie ik het heb allemaal jonger dan 30 zijn en 2 zelfs jonger dan 25. Zij zijn dus nergens voor opgeroepen of zo, maar zijn gewoon met klachten (met name bloedingen en pijn) naar de dokter gegaan.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:56 schreef Moonah het volgende:
Ripley, ik denk niet dat het vaker voorkomt. Maar je komt nu in de leeftijdscategorie dat vrouwen worden opgeroepen voor deelname aan het bevolkingsonderzoek (dat is normaliter vanaf je 30e elke 5 jaar). Daardoor hoor je er dus ook meer over.
Met mij gaat het nu gewoon weer goed. Dutje gedaan en daarna de stad weer eens leeggekocht!
Ik mocht mezelf van mezelf lekker verwennen!
Oh.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:11 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja, dat had het kunnen zijn, ware het niet dat de dames over wie ik het heb allemaal jonger dan 30 zijn en 2 zelfs jonger dan 25. Zij zijn dus nergens voor opgeroepen of zo, maar zijn gewoon met klachten (met name bloedingen en pijn) naar de dokter gegaan.
De groep van dertig jarigen is de groep met de meeste afwijkingen. Daarom zou het eigenlijk beter zijn als ze de begin leeftijd van het BVO zouden verlagen naar 25.quote:Op vrijdag 15 oktober 2004 17:11 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja, dat had het kunnen zijn, ware het niet dat de dames over wie ik het heb allemaal jonger dan 30 zijn en 2 zelfs jonger dan 25. Zij zijn dus nergens voor opgeroepen of zo, maar zijn gewoon met klachten (met name bloedingen en pijn) naar de dokter gegaan.
Dat wordt morgen voor mij dus niet werken, maar duimenquote:Op woensdag 20 oktober 2004 14:29 schreef Moonah het volgende:
Morgen... Spannend.
Als het helpt, duimt u vooral!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 14:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat wordt morgen voor mij dus niet werken, maar duimen.
Oooohhhh, heeeeeerlijk!quote:Succesen daarna... Tunesia, here she comes!!!
Tnx.quote:Op woensdag 20 oktober 2004 14:48 schreef Merisse het volgende:
* Moonah duimt ook voor een goede uitslag
Precies. Dat houd ik mezelf ook de hele tijd voor. Maar soms op het scherpst van de snede (bij zo'n uitslag bv) dan ben ik even wat minder rationeel.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 18:09 schreef Bluezz het volgende:
Het is allemaal niet leuk, maar ik probeer er me er maar verder niet veel van aan te trekken omdat ik weet dat het in de gaten wordt gehouden.
Ik denk niet dat erfelijkheid een rol speelt. Wel het feit dat ik DESdochter ben.quote:Trouwens.. erfelijkheid speelt bij mij ook een rol, ik weet niet in hoeverre dat bij jou is?
In 95% van de vrouwen is er totaal niets aan de hand. En je mag meestal ook gewoon zwanger raken, is mij nu expliciet verteld. Dus, ook jij je kop uit het zand!!quote:Op donderdag 21 oktober 2004 17:56 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben 31, moest ook al voor een uitstrijkje maar heb nooit gereageerd op de 'oproep tot afspraak maken'.
En nu ik met de kinderwens rondloop durf ik ook niet.
Whhaahhaa!quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:31 schreef Copycat het volgende:
aan het strand van Moonahstir!
Sure!!!quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:45 schreef shmoopy het volgende:
Wees braaf, btw.![]()
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:31 schreef Copycat het volgende:
Moonahstir!
Bij deze dus.quote:Op donderdag 21 oktober 2004 20:22 schreef Moonah het volgende:
Tegen 26 nov zal ik dit topic wel weer een keertje kicken denk ik.
Ja, dat zei ik ook al.quote:Op woensdag 24 november 2004 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Je vriend hoeft het toch niet te zien, en aan je hoofdeinde staan![]()
Heel veel sterkte Moen
Precies! En als je hem ook wat menthol onder zijn neus vrijft kan hij toch wel je hand vasthouden en de andere kant opkijken. Sterkte in iedergeval vrijdag. Hopelijk ben je hierna voor altijd van die verrotte uitstrijkjes af.quote:Op woensdag 24 november 2004 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Je vriend hoeft het toch niet te zien, en aan je hoofdeinde staan![]()
Jawel, mag wel.quote:Op woensdag 24 november 2004 18:28 schreef MUUS het volgende:
Waarschijnlijk mag je vriend er niet eens bij zijn, maar da's een ander verhaal.
Yep, weet ik.quote:Ik wil wel even zeggen dat een schilletje weghalen of het bevriezen van de vreemde cellen iets anders is dan een conisatie. Bij een conisatie wordt namelijk meer weggehaald en dan hou je idd minder baarmoederhals over.
Nou, ik krijg een lisexcisie. Daarbij wordt met een 'lis' de buitenste laag van de baarmoedermond weggebrand.quote:Moonah, bij de behandeling die jij krijgt ruik je NIETS van verbrand vlees en die menthol is dus helemaal niet nodig.
Tnx. Anderen ook.quote:Maar ik wens je heel veel sterkte, vooral met het (af)wachten, want dat is vaak nog het ergste..
Oh, kut, morgen dus pas. Nou, dan hoop ik dat het morgen meevalt!quote:Op donderdag 25 november 2004 18:15 schreef thaleia het volgende:
Pffff, ik zou ontzettend in mijn broek schijten (dit heb ik expres niet gisteren al gepost)
Ik hoop dat het is meegevallen!
Ja joh! Ik had het gisteren al nodig dit topic te kicken.quote:Op donderdag 25 november 2004 20:45 schreef thaleia het volgende:
[..]
Oh, kut, morgen dus pas.
Oh, ik wéét ook wel dat het ws uiteindelijk mee zal vallen.quote:Op donderdag 25 november 2004 21:18 schreef shmoopy het volgende:
maar misschien vallen de verdovingsprikken erg mee, en als het eenmaal verdoofd is is het ergste iig achter de rug.
quote:Op donderdag 25 november 2004 22:41 schreef shmoopy het volgende:
Ik duim iig voor een hunky dokter.
[afbeelding]
Dat is trouwens wel een groot woord hoor.quote:Op donderdag 25 november 2004 22:48 schreef Copycat het volgende:
operatie!
Als een oudere moeder van vijf weet ik hoe ingrijpend het voor je is.quote:Op donderdag 25 november 2004 23:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat is trouwens wel een groot woord hoor.
'Ingreep' klinkt minder heftig.
Maar daar kunnen we ook op drinken.
Ik kom maar met de trein denk ik...![]()
Enne shmoops, heb jij meer van dat soort smakelijke mannen op je harde schijf staan?
quote:Op donderdag 25 november 2004 23:00 schreef Moonah het volgende:
Whhaahhaa!
Nou, ik ben blij dat mijn gyn een gedrongen kalend mannetje is.
Anders lig je daar wijdbeens met een natte poes...
I stand correctedquote:Op donderdag 25 november 2004 23:07 schreef Moonah het volgende:
Dat is trouwens wel een groot woord hoor.
'Ingreep' klinkt minder heftig.
quote:Op vrijdag 26 november 2004 10:30 schreef Moonah het volgende:
Hèhè.... Het is gedaan.
En MUUS, geen brandlucht idd!
Oh joh! Ik heb alleen vrijdag de hele dag zo'n beetje in bed gelegen. En dat was meer uit luiheid en een 'extra dagje vrij' dan omdat ik het fysiek niet zou trekken.quote:Op zaterdag 27 november 2004 23:17 schreef Peregrijn het volgende:
Nog steeds bedlegerig? Of gaat het al weer wat beter?
Wond moet voldoende hersteld zijn om een betrouwbaar uitstrijkje te kunnen maken.quote:Op woensdag 15 december 2004 14:04 schreef Karin het volgende:
Maar waarom moet je tot februari wachten?
Nou, eerlijk gezegd valt het nu wel mee.quote:Op woensdag 15 december 2004 14:12 schreef Kleintje het volgende:
Kan je je lekker afreageren op de een of andere manier??? Denk dat je dat wel nodig hebt!
Ik denk aan je....
Dat is niet gek... dat is gewoon normaal.quote:Op woensdag 15 december 2004 14:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wederom bedankt voor jullie medeleven. Gek eigenlijk, dat voelt toch fijn.
Vanmiddag was ik idd nog wel cool ja. Nu niet meer.quote:Op woensdag 15 december 2004 19:46 schreef katinka het volgende:
Je klinkt inderdaad heel cool, hou dat vast tot februari.
Ik weet niet waar je je informatie vandaan heb gehaald, maar mocht dat van internet zijn, vergeet dan niet dat er een heleboel (betrouwbaar uitziende) sites zijn, waar (mooi geformuleerde) onzin op staat. Daarnaast wordt er op internet (net als in de rest van de wereld) vaker over kommer-en-kwel gepraat dan over de succesverhalen. Laat je daar maar niet teveel door op hol jagenquote:Op woensdag 15 december 2004 20:02 schreef Moonah het volgende:
Ben me maar weer eens verder gaan inlezen en dan kom ik toch weer van alles tegen waar ik me dan druk over maak. Zo is bij mij het afwijkende oppervlak erg groot (gehele baarmoedermond). Mijn leeftijd zit niet mee. En ook het feit dat Pap 3a helemaal niet matcht met CIN3 schijnt ook niet bevorderlijk te zijn.
Ja, dat heb ik ook gelezen Phileine. Dank je. En dat is het rationele deel. Maar mijn gevoel was gisteravond zoooo bang dat ik nou net die ene zou zijn bij wie het niet goedkomt. Maar die angst is nu ook wel een beetje gezakt.quote:Op woensdag 15 december 2004 23:37 schreef phileine het volgende:
Moonah, ik heb ook wat zitten surfen nadat ik je berichtje had gelezen, en ik kwam vooral de boodschap tegen dat het overgrote deel van de vrouwen met CIN III ook zonder behandeling nooit kanker zou krijgen.
Maakt niet uit hoor, ben wat paranoia als het gaat om zaken waarin "men" mij zou kunnen herkennen. Mailadres stond er sowieso niet inquote:Op zaterdag 18 december 2004 12:41 schreef Moonah het volgende:
Off-topic, weet niet waar/hoe anders dit te melden:
Leah, ik herinnerde me net dat je aanbood dat ik je kon mailen.
Ik wilde dat gaan doen, maar je bericht en mailadres heb je weggehaald.
Ik bedoelde het niet bot of onaardig dat ik niet direct op je aanbod inging.
Sorry als je het zo is overgekomen.
Wat attent van je.quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:49 schreef MissMenita het volgende:
had dit topic al gevolgd en was ernaar opzoek, kijken hoe het met je ging/gaat Moonah: succes voor komende maand!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |