abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24544675
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:45 schreef MrCrowley het volgende:
Ik heb wel gehoord dat bv de eMacs maar 1,25 Ghz heeft. Is dat niet langzaam ?
een MAC veranderd zijn OS steeds, hierdoor kunnen ze afwijken van de standaard. bij een PC is dat niet het geval en moeten ze dus aan de inmiddels antieke x86 standaard voldoen.

hierdoor hoeft een MAC dus niet op zeer hoge snelheden te draaien, al is het een feit dat een x86 systeem beter is. wat betreft je mening over Linux. waarop basseer je dat ??? want ik vind het geweldig!!!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_24544945
Was dat nou voor bullshit GewoneMan, De ppc proc doet meer instructies per klokslag dan een intel x86 processor. Dat geld ook voor een AMD processor.
  donderdag 13 januari 2005 @ 15:41:23 #153
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_24548328
Gewoon overstappen zou ik dan zeggen

Ik gebruik zelf ook beiden hoor, daar niet van. Maar als ik op een lange reis zou gaan en ik zou moeten kiezen tussen een top-notch Windows lap en een simpele iBook is de keuze voor mij snel gemaakt. Apple dus. Het enige, echt het enige, waar Apple in onderdoet is games, maar ja ik ben zelf niet zo'n gamer dus dat is voor mij niet zo'n probleem.

Dat extensiegeblaat zou voor een windows-user die overstapt niet zo'n punt moeten zijn, die zijn al gewend om overal *.jpg of *.doc achter te stouwen Het is toch belachelijk dat een modern systeem als XP nog steeds niet uit zichzelf herkent wat voor document het is? Laatst ook weer, ik stuurde een flyer voor een feestje naar een vriend van mij toe. Ik had dat ding gemaakt op mijn iBook, die vriend gebruikt XP. Eerste wat ik over MSN (wat een baggerproduct heeft MS daar trouwens van gemaakt op de Mac...) van hem hoorde: "Hij doet het niet..."

"Ja stom van mij, was er dus vergeten *.jpg achter te zetten

Maar goed, Apple is geweldig, wat mij betreft. Voor mij verslaat het Windows op negen van de tien fronten, en voor dat ene puntje gebruik ik dan wel Windows.

Overstappen dus. En Firefox installeren.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  donderdag 13 januari 2005 @ 22:28:05 #154
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_24552610
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 12:05 schreef GewoneMan het volgende:
een MAC veranderd zijn OS steeds, hierdoor kunnen ze afwijken van de standaard. bij een PC is dat niet het geval en moeten ze dus aan de inmiddels antieke x86 standaard voldoen.

hierdoor hoeft een MAC dus niet op zeer hoge snelheden te draaien, al is het een feit dat een x86 systeem beter is. wat betreft je mening over Linux. waarop basseer je dat ??? want ik vind het geweldig!!!
.

Wat je zegt raakt echt kant noch wal.

Zie hier een interessant n00bproof filmpje over de megahertz myth.
Ik ga naar huis.
pi_24553180
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:28 schreef nietzman het volgende:

[..]

.

Wat je zegt raakt echt kant noch wal.

Zie hier een interessant n00bproof filmpje over de megahertz myth.
dat ontken ik niet, maar het is een feit dat een MAC trager is dan een PC...

ook is het een feit dat AMD het enorm goed doet en vaak sneller is als een hoger geclockte intel. maar de MAC trekt het niet qua speed. echt niet
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  donderdag 13 januari 2005 @ 23:06:27 #156
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_24553414
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 22:55 schreef GewoneMan het volgende:
dat ontken ik niet, maar het is een feit dat een MAC trager is dan een PC...

ook is het een feit dat AMD het enorm goed doet en vaak sneller is als een hoger geclockte intel. maar de MAC trekt het niet qua speed. echt niet
Wil je nu nog even door discusseren (Nouja, 'moddergooien.') of geef je nu meteen maar toe dat je totaal geen ervaring hebt met het Apple systeem en dat je uitspraken nergens op gebaseerd zijn, laat staan dat ze ergens op slaan.

http://www.linuxinsider.c(...)wer-Right-36964.html

.
Ik ga naar huis.
  donderdag 13 januari 2005 @ 23:35:19 #157
39838 spenky
ja, zit je dan
pi_24554058
Ik werk op school ook met MAC's ( emac G4 1.25ghz 384ram) en dat ding draait perfect, hij trekt makkelijk photoshop indesign en illustrator tegelijk hij blijft dan gewoon goed lopen. ik heb hem nog nie zien crashen. vinde ze prettiger dan die windows computer die daar staan:) ( en dat zijn 2.4ghz of hoger enz.....)
Wie niet waagt doet niet...
Fotoboekje
:)
pi_24554075
Ik snap niet wat de snelheid van een processor met een netwerkkaart te maken heeft. Eigenlijk.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 00:56:56 #159
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_24555744
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 23:06 schreef nietzman het volgende:

[..]

Wil je nu nog even door discusseren (Nouja, 'moddergooien.') of geef je nu meteen maar toe dat je totaal geen ervaring hebt met het Apple systeem en dat je uitspraken nergens op gebaseerd zijn, laat staan dat ze ergens op slaan.

http://www.linuxinsider.c(...)wer-Right-36964.html

.
Leuk he. hoe verstokte Windowsgebruikers het hardnekkig blijven ontkennen
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_24556380
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 00:56 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Leuk he. hoe verstokte Windowsgebruikers het hardnekkig blijven ontkennen
ik draai onder Linux

en heb overigens tests gezien waar de PC toch werkelijk gehakt maakte van de MAC als het ging om performance. ik geloof wel meteen dat ze een stuk veiliger zijn dan windows (maar ja das niet moeilijk ) daarnaast schijnen ze gebruiksvriendelijker te zijn, dit kan ik niet bevstigen en ook niet ontkennen. heb geen MAC ervaring
  vrijdag 14 januari 2005 @ 08:34:06 #161
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_24557804
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 01:55 schreef GewoneMan het volgende:
ik draai onder Linux

en heb overigens tests gezien waar de PC toch werkelijk gehakt maakte van de MAC als het ging om performance. ik geloof wel meteen dat ze een stuk veiliger zijn dan windows (maar ja das niet moeilijk ) daarnaast schijnen ze gebruiksvriendelijker te zijn, dit kan ik niet bevstigen en ook niet ontkennen. heb geen MAC ervaring
Tadaaaa. Malle Aap. Wat deed je in die mouw!

Benchmarks... Dat er nog mensen zijn die daar waarde aan hechten. En het is maar net wat je met je machine gaat doen. Een iBook G4 op 800 Mhz rent bijvoorbeeld rondjes om een P4 op 3Ghz, als het gaat om DPC codecrushing.
Ik ga naar huis.
pi_24559037
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 12:05 schreef GewoneMan het volgende:
En toch draait Mac OSX nog steeds op alle systemen waar een PowerPC procesor in zit. Van de nieuwste G5 2.5Ghz tot de antieke Powermac op 200Mhz. Eigenlijk weinig verschil met Windows dus.....
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:05:59 #163
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_24559782
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 08:34 schreef nietzman het volgende:

[..]

Tadaaaa. Malle Aap. Wat deed je in die mouw!

DPC codecrushing.
Wat is dat dan
Maar inderdaad, op sommige taken sprint een Mac alles eruit, zelfs met een lagere configuratie. Hail to the G-architecture zeg ik dan maar.

Voorbeeldje: wat ik doe met mijn iBook is voornamelijk precies waar die voor bedoeld is, namelijk office-tasks, typen, internetten, mailen en af en toe een cd'tje branden en bestanden downloaden. Daarnaast gebruik ik hem ook vaak om films op te kijken in de trein of muziek te luisteren (ga misschien een iPod Shuffle aanschaffen (512 mb voor 99 euro, bite that, mp3-spelers )en dat zou dat dan ook weer overbodig maken.

Maar goed, to the point: zelfs al zou een windowsbak sneller zijn, wat zou ik als enduser met mijn takenpakket daarvan merken? Ow wow, die 3 ghz P4 kan wel in 5 milliseconden een word document openen en die van mij doet er 10 milliseconden over Ik zeg, zelfs, want het is voor mij duidelijk dat mij iBook G4 er menig Pentium uitscheurt.

Dus.
pi_24560422
Ik werk nu ruim 2 maanden met mijn Mac en het....werkt. Het enige wat zo nu en dan in de soep loopt is Word :p (verrassend..). Ik ben geen gamer want dan moet je wel een PC hebben.

Ik wil in ieder geval niet meer terug naar die stinkpc.
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:42:43 #165
107521 Furia
snoopy weer
pi_24560471
Ik ga de rest even niet lezen, maar overstappen naar een Mac is het beste wat een mens kan doen. Een bekeerde Windhoosgebruiker!!!!! Zelf heb ik behoorlijk goeie ervaringen met de G4, zorg vooral voor een beetje fatsoenlijk RAM en het is wel handig als je er bv ook een ZIP drive op hebt zitten. Die kun je overigens ook extern aansluiten, dus dat maakt verder niet uit. Anders moet je ff kijken op www.macosX.nl, kun je ook nog es al je vragen kwijt

Hail Apple!!!!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:44:41 #166
107521 Furia
snoopy weer
pi_24560517
Ik vin 450Mhz DP al snel gaan... merk ik ieder geval weinig verschil met 3,2Ghz van anderen..
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:45 schreef MrCrowley het volgende:
Ik heb wel gehoord dat bv de eMacs maar 1,25 Ghz heeft. Is dat niet langzaam ?
pi_24560653
Persoonlijk vind ik een Mac vééééél prettiger werken dan Windows, zeker sinds de komst van MacOSX. Ik ben destijds begonnen met MacOS 7.5, op m'n Performa 630, wat vrij regelmatig vastliep (o.a. met de beruchte 'bom' op het scherm). Daarna nog jaren met plezier gewerkt op m'n Powerbook 1600 (MacOS 8) en nu alweer een hele tijd op m'n iBook onder MacOSX, met MacOS 9 erbij om ook m'n al wat oudere grafische programma's nog steeds te kunnen gebruiken.

Met MacOSX heb ik vrijwel nog nooit vastlopers gehad, het gebeurt hoogst zelden.
Ik vind het zeer stabiel en uiterst gebruikersvriendelijk ten opzichte van Windows. Op de zaak hebben we altijd met Windows gewerkt, maar dat vond ik toch altijd een stuk 'stugger', omslachtiger en vooral onoverzichtelijker dan op de Mac. (Maar dat zal wel mede een kwestie zijn van wat je gewend bent.)

Wat ik bij de Mac vooral opvallend vind is, dat die in tegenstelling tot Windows, als het ware 'met je meedenkt'. Het is allemaal veel meer op de gebruiker gericht, veel persoonlijker en doordachter. Windows heeft veel meer een mentaliteit van 'zoek het zelf maar uit', vind ik.
Bovendien heeft Microsoft destijds een aantal nu niet meer weg te denken onderdelen, die nu zo vanzelfsprekend zijn, zoals de muis en de grafische interface, oorspronkelijk regelrecht van Apple afgekeken en overgenomen.

Wat het aanbod aan spellen betreft moet je inderdaad niet bij de Mac zijn, en het is ook ronduit frustrerend om steeds weer tegen het feit aan te lopen dat dat leuke programma dat je wilt hebben natúúrlijk weer alleen voor de PC te krijgen is... Maar je bent met een Mac wel gelijk van al die irritante virussen en spyware af.

Met Linux heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niets over zeggen, maar zoals uit het bovenstaande al blijkt gaat mijn voorkeur dus duidelijk naar de Mac uit. De hardware is weliswaar duurder, maar je hebt meer gebruikersgemak en nog een prachtig design ook, als je daarvan houdt.

Succes in ieder geval, en veel plezier met je nieuwe computer!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:06:02 #168
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_24560967
Alle 'voordelen" die ik hier lees vind ik allemaal een beetje nagepraat. Dat de apple zo gebruikers vriendelijk is is ook maar een kwestie van smaak, apple logica is ook niet altijd even doorzichtig:

Om op de mac een cd te verwijderen moet ie naar de prullenbak gesleept worden, ja DAAR denk je aan als newbie .

Je hebt een mooie desktop met koppelingen naar je drives en evt bestanden, maar als je er een memorystick indoet, en je sleept iets daarvan naar je desktop dan bedenkt MacOS dat dat maar opeens de desktop van je memorystick is, dus als je na het slepen de stick weg verwijderd is het bestand ook weer weg van je desktop .

verder dat OSX niet vastloopt is ook niet waar, net als XP hoor, maar we hebben nog een tig aantal apples staan op het werk, allemaal redelijk standaard ingericht, netjes zonder vage software, maar nog loggen die dingen niet altijd netjes in, en soms doen ze gewoon helemaal niets. En nee, das geen slecht systeembeheer . het is op zijn hoogst net zo stabiel als XP, dat bij mij ook vrijwel nooit vastloopt, maar niet NOOIT.

En virussen etc zijn voor een bedrijfsinrichting geen excuus, een beetje bedrijf zorgt gewoon dat die op geen enkele manier op de werkstations terecht kunnen komen. En ja, dat kan perfect.

Tuurlijk heeft een apple wel een paar voordelen tov van Windows, maar das net zogoed andersom dus er is ZEKER geen sprake van beter. het is voor een aantal toepassingen een goed alternatief, maar niet meer of minder dan dat...

Als je inderdaad van design bakken houdt, voor meer geld, met minder specificaties dan is een Apple ok. Maar zoals al gemeld, gamen is niet echt ideaal. het kan wel, maar de keuze is beperkt, en veel apples zijn niet uitgerust met een echt lekkere videokaart. Dan kan je CPU wel sneller zijn op sommige vlakken, maar daar heeft Half Life 2 geenboodschap aan .

Al met al ben ik opzich niet echt anti-apple, ik ben ook wel onder de indruk van sommige machines die ze maken, zeker de G5 is prachtig. Maar voor de gemiddelde gebruiker is het niet echt lonend om de overstap te maken vind ik. Maar goed het staan een ieder vrij natuurlijk. Je kan er idd prima op internetten, tekstverwerken als je een instap macje hebt. En ze zijn mooi .

* HeatWave blijft bij Windows .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 12:12:36 #169
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_24561100
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 11:51 schreef Scootmobiel het volgende:
Persoonlijk vind ik een Mac vééééél prettiger werken dan Windows, zeker sinds de komst van MacOSX. Ik ben destijds begonnen met MacOS 7.5, op m'n Performa 630, wat vrij regelmatig vastliep (o.a. met de beruchte 'bom' op het scherm). Daarna nog jaren met plezier gewerkt op m'n Powerbook 1600 (MacOS 8) en nu alweer een hele tijd op m'n iBook onder MacOSX, met MacOS 9 erbij om ook m'n al wat oudere grafische programma's nog steeds te kunnen gebruiken.

Met MacOSX heb ik vrijwel nog nooit vastlopers gehad, het gebeurt hoogst zelden.
Ik vind het zeer stabiel en uiterst gebruikersvriendelijk ten opzichte van Windows. Op de zaak hebben we altijd met Windows gewerkt, maar dat vond ik toch altijd een stuk 'stugger', omslachtiger en vooral onoverzichtelijker dan op de Mac. (Maar dat zal wel mede een kwestie zijn van wat je gewend bent.)

Wat ik bij de Mac vooral opvallend vind is, dat die in tegenstelling tot Windows, als het ware 'met je meedenkt'. Het is allemaal veel meer op de gebruiker gericht, veel persoonlijker en doordachter. Windows heeft veel meer een mentaliteit van 'zoek het zelf maar uit', vind ik.
Bovendien heeft Microsoft destijds een aantal nu niet meer weg te denken onderdelen, die nu zo vanzelfsprekend zijn, zoals de muis en de grafische interface, oorspronkelijk regelrecht van Apple afgekeken en overgenomen.

Wat het aanbod aan spellen betreft moet je inderdaad niet bij de Mac zijn, en het is ook ronduit frustrerend om steeds weer tegen het feit aan te lopen dat dat leuke programma dat je wilt hebben natúúrlijk weer alleen voor de PC te krijgen is... Maar je bent met een Mac wel gelijk van al die irritante virussen en spyware af.

Met Linux heb ik geen ervaring, dus daar kan ik niets over zeggen, maar zoals uit het bovenstaande al blijkt gaat mijn voorkeur dus duidelijk naar de Mac uit. De hardware is weliswaar duurder, maar je hebt meer gebruikersgemak en nog een prachtig design ook, als je daarvan houdt.

Succes in ieder geval, en veel plezier met je nieuwe computer!
Precies. Al vind ik OS9 wel ronduit een irritant kutsysteem om mee te werken, op zich zelf al, en al helemaal in vergelijking met OSX. Mac werd voor mij pas echt overweegbaar sinds OSX, ik zou niet meer zonder kunnen
pi_24561168
Ja maar OS9 is ook geen goede vergelijking, dat is geloof ik niet eens een pre-emptive multitasking OS. Wat dus in leken taal wil zeggen dat meerdere dingen tegelijk doen zwaar klote gaat.

Ik ben zelf wel erg benieuwd naar longhorn, volgens mij zitten daar zo'n beetje alle voordelen van OSX en windows in.
pi_24562142
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:12 schreef Rock-shocker het volgende:
Precies. Al vind ik OS9 wel ronduit een irritant kutsysteem om mee te werken, op zich zelf al, en al helemaal in vergelijking met OSX. Mac werd voor mij pas echt overweegbaar sinds OSX, ik zou niet meer zonder kunnen
Kan ik me heel goed voorstellen!
Wat MacOS9 betreft (en zeker de eerdere versies) ben ik inderdaad ook wel blij dat ik het niet vaak meer nodig heb. De OS9-programma's die ik af en toe tussendoor nog weleens gebruik (Painter, Bryce, Poser, KPT, Photoshop, Print House enz.) draai ik gewoon onder OSX, met de met OSX meegeleverde OS9-emulator 'Classic'.

Werkt prima, en mocht zo'n programma toevallig crashen, dan wordt Classic gewoon automatisch beëindigd en kom je weer keurig netjes in OSX terecht. Zo kan je je oude programma's nog gewoon blijven gebruiken (ook al zijn daar al lang OSX-versies van beschikbaar, maar ik heb geen zin om daar weer geld aan uit te geven... ), terwijl je tegelijkertijd ook OSX kunt gebruiken, met alle voordelen en mogelijkheden van dien.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:08:38 #172
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_24562262
En dat is nou de kracht van OSX! Raaaaauw
Maar ik moet echt eens een keer geld gaan steken in extra ram. Dan zou ik nog meer programma's probleemloos open kunnen hebben
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:19:29 #173
12221 Tijn