Safari is zonder twijfel superieur aan IE.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 15:44 schreef moetjeookdoen het volgende:
Safari (als browser misschien ondergeschikt aan IE, maar met standaard popup blocker en google search veld)
Je kunt ook gewoon OpenOffice gebruiken.quote:En software zou duur zijn voor de mac. Ik weet het niet hoor, iWork = 80 euro. Office standard edition is ¤ 564,99. Ok dan heb je er wel Excel bij, wat in iWork niet zit, maar dan neem je toch appleworks i.p.v. iWork (ook 80 euro). Als basis computergebruiker ben je dan wel klaar.
Dat is een illusie. Het aandeel mac-gebruikers zal nooit zover stijgen dat spelfabrikanten overstag gaan. Dan geef ik linux op het x86-platform meer kans.quote:En als er nou maar meer mac gebruikers bijkomen, gaan spelletjesfabrikanten vanzelf ook meer voor mac produceren.
Veel mensen weten gewoon niet beter.quote:Maar ik sta er echt verbaasd over hoeveel shit mensen pikken van microsoft, alleen maar omdat ze de grootste zijn.
dat is onzin, MSIE6 is dan wel enorm verouderd qua css-ondersteuning, en is als product flink in de steek gelaten ...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 19:49 schreef NewOrder het volgende:
Safari is zonder twijfel superieur aan IE.
onzin, processoren maken an sich weinig uit voor games, wel natuurlijk specifieke opties in videokaarten en vooral DirektX tegenover OpenGL ...quote:Dat is een illusie. Het aandeel mac-gebruikers zal nooit zover stijgen dat spelfabrikanten overstag gaan. Dan geef ik linux op het x86-platform meer kans.
Safari is eigenlijk maar halfnieuw. Het is gebouwd rondom de render-engine van KDE (KHTML) en ondanks dat het nog niet volwassen is, is het op dit moment krachtiger dan IE.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:55 schreef RM-rf het volgende:
dat is onzin, MSIE6 is dan wel enorm verouderd qua css-ondersteuning, en is als product flink in de steek gelaten ...
Safari is gewoon nieuw opgestart en heeft veel kunnen afkijken van Firefox ...
Maar het is eigenlijk nauwelijks buiten de beta-status, heeft veel ergerlijke bugs en soms wat vreemde implementaties ... het geheugengebruik is niet geheel optimaal, het lijkt soms apart geheugen te 'reserveren' en niet meer los te laten ... ook iTunes en ander i-Producten doen dat, apple lijkt een soort van eigen implemntatie van het unix-commando 'nice' ervoor te gebruiken, als je daar zelf aan gaat rommelen gebeuren hele vreemde zaken
Het gaat ook niet zo zeer om de processor maar meer om de beschikbare markt. Waarom zou je een spel porten naar een omgeving waar je (hoogstwaarschijnlijk) geen kopers zult vinden? De reden dat ik verwacht dat linux op x86 een grotere kans maakt dan OSX is omdat het aandeel x86 systemen vele malen groter is dan het ppc aandeel. Windows gebruikers kunnen vrij simpel overstappen op linux zonder daarbij meteen nieuwe hardware te moeten aanschaffen.quote:onzin, processoren maken an sich weinig uit voor games, wel natuurlijk specifieke opties in videokaarten en vooral DirektX tegenover OpenGL ...
onzin, je zegt hetzelf al, Safari is niet echt af, en dat is wel degelijk kwalijk, er is nog altijd geen update voor 1.2, en die is, zoals wel vaker bij Apple niet een 1-verisenummer waard (enk ook aan OSX 10.4 en 10.1, twee technisch gezien te vroege releases, OSX was toen veels te buggy, verschilende mensen hebben toen slechte ervaringen opgedaan en dat gaf wel een slechte naam).quote:Op vrijdag 18 februari 2005 22:54 schreef NewOrder het volgende:
Safari is eigenlijk maar halfnieuw. Het is gebouwd rondom de render-engine van KDE (KHTML) en ondanks dat het nog niet volwassen is, is het op dit moment krachtiger dan IE.
Met alle respect, maar volgens mij weet je niet echt waarover je het hebt, het processor-platform maakt echt niks uit, Linux loopt prima op powerPC, SPARC óf i386 ... kwestie van compileren...quote:Het gaat ook niet zo zeer om de processor maar meer om de beschikbare markt. Waarom zou je een spel porten naar een omgeving waar je (hoogstwaarschijnlijk) geen kopers zult vinden? De reden dat ik verwacht dat linux op x86 een grotere kans maakt dan OSX is omdat het aandeel x86 systemen vele malen groter is dan het ppc aandeel. Windows gebruikers kunnen vrij simpel overstappen op linux zonder daarbij meteen nieuwe hardware te moeten aanschaffen.
Ik weet heel goed waar ik over praat.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 00:32 schreef RM-rf het volgende:
Met alle respect, maar volgens mij weet je niet echt waarover je het hebt, het processor-platform maakt echt niks uit, Linux loopt prima op powerPC, SPARC óf i386 ... kwestie van compileren...
OSX werkt domweg ok voor i386, apple zelf heeft dit intern ook al uitgevoerd, zonder veel problemen, het is echter een bewuste marketingkeuze om dat niet uit te brengen, Darwin zelf is wel gratis te krijgen als enkel Kernel voor i386.
Integendeel, OsX is een BSD variant. Er is meer aan te versleutelen dan in de prompt onder windows ooit mogelijk zal zijn.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:34 schreef YuckFou het volgende:
Maar ik heb wel de indruk dat je in windows makkelijker kan 'pielen' dan in een mac, of ligt dat aan mij? Ik bedoel dan registersleutels vervangen, pc hardware in en uitbouwen en de verkrijgbaardheid van onderdelen uberhaupt (ik ken geen mac-boer op de hoek, wel een pc boer...)
Er zijn nog genoeg mensen die onder windows met IE5 surfen en patches naast zich neerleggen. Dat die mensen niet updaten... Ach, op school zie ik mensen die niets van een Mac weten ook altijd Internet Explorer pakken, simpelweg omdat ze de "e" uit het logo zien als "Het internet."quote:Ow kan iemand me uitleggen waarom ik zelfs bij verstokte mac fanaten nog altijd met een microsoft browser moet surfen?
Ik heb hier een P4 als server staan, in feite doet 'ie niets meer dan P2p, web en FTPserveren, en me terminal service access geven. En toch heb ik aan die bak tien keer zoveel onderhoud dan aan mijn Mac, waar ik fulltime aan werk.quote:over stabiliteit gesproken, mijn pc staat dag&nacht aan en loopt eigenlijk nooit vast, terwijl ik er toch behoorlijk op loop te kloten, de G4 die vrienden van me hebben heeft het toch al vrij snel moeilijk en moet dan aan&uit gezet worden (waar is de reset?) toch vreemd, als je dan te horen krijgt dat mac zo superieur is
Dat is het hem juist: Windows is *niet* iets "wat gewoon werkt"! Wat moet je anders met de bijgeleverde rescue-DVD?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:36 schreef moetjeookdoen het volgende:
jongens, zonder dat ik iemand wil beledigen, maar dit is toch allemaal gelul voor hobbyisten? Het grootste deel computergebruikers heeft geen reet verstand van computers. Die willen gewoon iets kopen dat werkt. Zelfs al zou je een compu kunnen kopen met linux pre-installed
enkel de processor en het moederbord is voor een mac werkelijk custom, verder kun je alles gewoon standaard kopen, RAM, CD-spelers, ethernet kaarten .. videokaarten wil nog wel eens tricky zijn, echter je kunt eigenlijk van de meeste PC-kaarten ofwel firmware flashen, ofwel specifieke mac-drivers downloaden ...quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:34 schreef YuckFou het volgende:
Ik ben zelf geen mac fan, 'k laat iedereen fijn voor zichzelf uitzoeken wat hij of zij fijn vind.
Maar ik heb wel de indruk dat je in windows makkelijker kan 'pielen' dan in een mac, of ligt dat aan mij? Ik bedoel dan registersleutels vervangen, pc hardware in en uitbouwen en de verkrijgbaardheid van onderdelen uberhaupt (ik ken geen mac-boer op de hoek, wel een pc boer...)
Ehm kan je dit ff voor Mac-nOObs uitleggen? bedoel je dat je in een commandline meer kan wijzigen dan in windows? of bedoel je dat je als mac-o-fiel makkelijk met TweakUI-achtige programmatjes ook van alles kan aanpassen naar eigen wens?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 16:45 schreef nietzman het volgende:
Integendeel, OsX is een BSD variant. Er is meer aan te versleutelen dan in de prompt onder windows ooit mogelijk zal zijn.
Andere koelers, nieuwe VGA kaart, wifi kaartjes etc. om eens wat te noemen....quote:En ach, de 'normale' hardware werkt tegenwoordig in een PC en in een mac. Maar op het uitbreiden van geheugen en hardeschijven na snap ik eigenlijk niet wat er voor interessants te zoeken is in een PC-kast voor een niet-tweaker.
Tja qua browser ben ik fanatiek Mozilla aanhanger en uiteraard niet voor niets, waar ik op doelde is dat ik het zo geinig vind te zien dat mac-adepten toch met MS software werkenquote:Er zijn nog genoeg mensen die onder windows met IE5 surfen en patches naast zich neerleggen. Dat die mensen niet updaten... Ach, op school zie ik mensen die niets van een Mac weten ook altijd Internet Explorer pakken, simpelweg omdat ze de "e" uit het logo zien als "Het internet."
Neem niet weg dat IE voor de mac geen fijne browser is. Maar dan nog is 'ie beter dan IE voor de PC: Hij is ouder, maar is wél in staat om PNG correct weer te geven..
Tja hier kan ik weinig over zeggen, ik bedoel, ik heb geen idee wat je server allemaal moet verstouwen en wat je daaringtegen op je mac zit te doen ...quote:Ik heb hier een P4 als server staan, in feite doet 'ie niets meer dan P2p, web en FTPserveren, en me terminal service access geven. En toch heb ik aan die bak tien keer zoveel onderhoud dan aan mijn Mac, waar ik fulltime aan werk.
quote:Overigens heeft die server, een Dell-bak, óók geen resetknop. Beetje loos argument dus..
Andere koelers, een nieuwe videokaart? Wat wil je in godsnaam gaan doen? De nieuwste spelletjes spelen die er niet zijn voor de Mac ofzo?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:15 schreef YuckFou het volgende:
Andere koelers, nieuwe VGA kaart, wifi kaartjes etc. om eens wat te noemen....
Tja als je het uit z'n verband rukt.....quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:18 schreef Tijn het volgende:
Andere koelers, een nieuwe videokaart? Wat wil je in godsnaam gaan doen? De nieuwste spelletjes spelen die er niet zijn voor de Mac ofzo?
En wifi, tsja, elke mobiele Mac heeft op dit moment Airport standaard ingebouwd.
't was om aan te geven wat je als niet-tweaker eventueel in je pc kast hebt te zoeken, ik ga verder niks doen, ben gelukkig met m'n huidige configuratie en zal nooit de overstap naar Mac maken simpelweg omdat ik teveel van Windows weet en anders weer van voren af aan kan beginnen.quote:
En ach, de 'normale' hardware werkt tegenwoordig in een PC en in een mac. Maar op het uitbreiden van geheugen en hardeschijven na snap ik eigenlijk niet wat er voor interessants te zoeken is in een PC-kast voor een niet-tweaker.
Andere koelers, nieuwe VGA kaart, wifi kaartjes etc. om eens wat te noemen....
Tja, dat zegt voornamelijk veel over jezelf ... als je jezelf inschaalt als een 'fan' en dat je daarom iets gebruikt ..quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:15 schreef YuckFou het volgende:
Tja qua browser ben ik fanatiek Mozilla aanhanger en uiteraard niet voor niets, waar ik op doelde is dat ik het zo geinig vind te zien dat mac-adepten toch met MS software werken
Ach ja, een wat als-vraag...:quote:beter geformuleerd, als Mac OS ook buiten een mac zou draaien bijv. op een x86 platform, zou iedereen dan wel met Mac OS werken?
Het eerste. Ik kan op enorm nerderige manier alles wat er in mijn systeem gebeurt monitoren en veranderen, op dezelfde '1337' manier waarop het onder linux gaat. Dat is ook de reden waarom OsX tegenwoordig geen systeem meer voor n00b, maar dat er steeds meer linux-nerds switchen. Het is Unix, maar dan met een geile interface.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:15 schreef YuckFou het volgende:
Ehm kan je dit ff voor Mac-nOObs uitleggen? bedoel je dat je in een commandline meer kan wijzigen dan in windows? of bedoel je dat je als mac-o-fiel makkelijk met TweakUI-achtige programmatjes ook van alles kan aanpassen naar eigen wens?
Ah, precies de angst ik ook had.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 17:50 schreef YuckFou het volgende:
en zal nooit de overstap naar Mac maken simpelweg omdat ik teveel van Windows weet en anders weer van voren af aan kan beginnen.![]()
Wat kun jij lekker zwetsenquote:Op woensdag 29 september 2004 18:03 schreef Zero-Nine het volgende:
[..]
Ik heb een PC en 2 macjes (Imac en G4)
Ervaringen met macjes:
- Lopen in vergelijking met m'n PC gemiddeld 8x zoveel vast
- Applicaties crashen om het uur
- Nooit een virus of zoiets dergelijks gehad.
- Mac ziet er beter uit (zowel OS als de kast)
- Het programma "Mail" is über
- Weinig software beschibaar voor de mac. (filesharing op de mac is no go)
- Hardware is onbetaalbaar.
Ervaring met PC:
- Ziet er kut uit, windows staat op nr.1 als het gaat om de lelijkst vomrgeving qua OS.
- Werkt super nog nooit een vastloper gehad.
- De enige applicatie die tot nu toe is gecrasht is word.
- Sneller dan de mac
- Hardware is lekker goedkoop i.v.m. Mac hardware
Als ik terug kom van m'n werk (waar ik op een mac werk) voelt mijn PC alsof ik in een dikke vette mercedes stap na een dag lang in de regen te hebben gefietst. Blijf in godsnaam bij PC.
had je niet beter even kunnen w88 tot ze de nieuwe OS X introduceren in een paar weken? :pquote:Op vrijdag 18 februari 2005 17:29 schreef loentje het volgende:
mooi verhaal hierboven,ben gisteren ook overstag gegaan,met bijna de zelfde redenen. en heb een imac g5,20 inch besteld,kan niet wachten!!!!
Goed puntquote:Op zondag 20 februari 2005 00:13 schreef TomR het volgende:
[..]
had je niet beter even kunnen w88 tot ze de nieuwe OS X introduceren in een paar weken? :p
Eerst nog maar eens zien dat Tiger er echt over een paar weken is. Bovendien zou het mij niks verbazen dat je tiger gewoon gratis van ze krijgt als het wordt geintroduceerd vlak nadat je een nieuwe compu bij ze hebt gekocht. Gewoon even zeuren bij support denk ik.quote:Op zondag 20 februari 2005 00:13 schreef TomR het volgende:
[..]
had je niet beter even kunnen w88 tot ze de nieuwe OS X introduceren in een paar weken? :p
Naar alle verwachting gaat Apple over een paar weken Tiger uitbrengen samen met een update van de iPod mini en waarschijnlijk ook de gewone iPod, die o.a. een kleurenscherm en bluetooth ondersteuning krijgenquote:Op zondag 20 februari 2005 12:25 schreef moetjeookdoen het volgende:
[..]
Eerst nog maar eens zien dat Tiger er echt over een paar weken is. Bovendien zou het mij niks verbazen dat je tiger gewoon gratis van ze krijgt als het wordt geintroduceerd vlak nadat je een nieuwe compu bij ze hebt gekocht. Gewoon even zeuren bij support denk ik.
Volgens mij gaat het om Bluetooth 2.0.quote:Op zondag 20 februari 2005 16:52 schreef Rock-shocker het volgende:
Bluetooth? Is dat niet een beetje traag om je hele collectie op een iPod te flikkeren?
Maximaal 12 MB/s volgens de specs. Wat Apple precies implementeert, weet ik niet.quote:Op zondag 20 februari 2005 17:08 schreef Rock-shocker het volgende:
Ja daar ga ik ook wel vanuit jaMaar hoe snel is dat dan?
Het overwicht van Mac in de grafische markt is voornamelijk ontstaan omdat de vereisten van juist de Grafische industrie extra groot waren, en die werden voor '95 zeker niet vervult door windows3x ... in die tijd liep de grafische industrie qua automatisering flink voorop, werd al snel digitaal aangeleverd, en dus ontstonden op Apple ook programma's als Illustrator, Photoshop en Quark, terwijl de DOS-mensen nog met wordperfect4.2 werkten ...quote:Op zondag 20 februari 2005 17:11 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik zou graag willen weten of het voor grafische programma's nou echt zoveel uitmaakt zoals sommige mensen zeggen, of je dat op een Macintosh of een gewone PC doet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |