abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2004 @ 10:54:53 #1
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_22254507
Websites van de belangrijkste kanshebbers:
www.georgewbush.com en www.johnkerry.com

Game on!
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 september 2004 @ 12:56:23 #2
136 V.
pi_22256863
Okee, een verlate echte opening:
quote:
Florida officials stand by ballot

Carter is respected outside America as an electoral observer
Election officials in Florida have rejected a suggestion that the state's preparations for the presidential election are seriously flawed. Jimmy Carter, the former US president and veteran election monitor, predicted polling in the key state would be neither free nor fair.
Hele artikel

Ik vind Carters opmerking niet bepaald verrassend (en niet omdat hij een Democraat is).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22258092
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 12:56 schreef Verbal het volgende:
Okee, een verlate echte opening:
Hele artikel

Ik vind Carters opmerking niet bepaald verrassend (en niet omdat hij een Democraat is).
En zeker niet met Jeb Bush als gouverneur daar, wat er dan gebeurt hebben we bij vorige verkiezingen gezien. De EU gaat waarnemers sturen, ik dacht dat zoiets alleen bij 'achterlijke' landen nodig was.
  dinsdag 28 september 2004 @ 14:17:32 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22258725
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 13:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En zeker niet met Jeb Bush als gouverneur daar, wat er dan gebeurt hebben we bij vorige verkiezingen gezien. De EU gaat waarnemers sturen, ik dacht dat zoiets alleen bij 'achterlijke' landen nodig was.
Bij Nederlandse verkiezingen zijn ook altijd waarnemers, uit Derde-Wereldlanden bijvoorbeeld.
pi_22261449
tvp

Wanneer is dat debatje tussen Kerry en Bush nou?
pi_22261611
quote:
Verkiezingen Florida weer omstreden

Uitgegeven: 28 september 2004 07:28

WASHNINGTON/ORLANDO - De organisatie van de verkiezingen in de Amerikaanse staat Florida voldoet niet aan de elementaire, internationale eisen. De persoon die is belast met de verkiezingen in Florida, de Republikeinse Glenda Hood, is bovendien partijdig. De Amerikaanse ex-president Jimmy Carter heeft dit in een maandag gepubliceerd kranteninterview gezegd.

De verkiezingscommissie van Florida zei in een reactie dinsdagochtend tegen de BBC dat Carter ,,niet goed geïnformeerd'' is. De staat is volgens haar wel degelijk goed voorbereid op de stembusgang op 2 november.

2000

President Bush won in 2000 de toen voor de nationale uitslagen cruciale verkiezingen in Florida op het nippertje, maar de uitslagen waren fel omstreden in deze zuidoostelijke staat, waar Bush' broer Jeb gouverneur is. Het is volgens Carter ten hemel schreiend dat de frauduleuze of partijdige praktijken bij verkiezingen worden voortgezet. De Democraat Carter heeft verstand van volksraadplegingen want hij is bij veel verkiezingen in tal van landen waarnemer geweest.

Verbeteringen

Hij werd daarom gevraagd om samen met ex-president Ford, een Republikein, verbeteringen voor te stellen voor het rommelige kiesstelsel in Florida. Carter zei dat de hervormingen die ze hebben voorgesteld helemaal niet zijn doorgevoerd.

Een verslaggever van het Britse dagblad The Independent berichtte maandag vanuit Orlando dat Democratische kiezers, vooral Afro-Amerikanen, schaamteloos worden geïntimideerd in de hoop dat ze hun stem niet uitbrengen.

Een politie-instelling die direct onder de gouverneur valt, de Afdeling Wetshandhaving Florida (FDLE) onderzoekt beschuldigingen aan het adres van Democraten. Het gaat om zaken die de FDLE eerder al sloot omdat de beschuldigingen niet konden worden aangetoond.

Onderzoek

Maar de FDLE heropende plotseling een onderzoek dat zich richt op vermeende frauduleuze praktijken van Democratische voormannen of campagnemedewerkers in Orlando. Die zouden mensen omkopen om zich te laten registreren als (Democratische) kiezer die op de dag van de volksraadpleging straks in november niet naar het stemhokje kan komen. Dat zijn de in Florida gangbare en ,,afwezige stemmers'' of de stemmers bij volmacht.

Agenten van de FDLE hebben al een reeks Afro-Amerikaanse afwezige stemmers een intimiderend bezoek gebracht. Een aantal heeft al bang geworden toegezegd niet te zullen stemmen. Voorts formuleert de FDLE op niets gebaseerde beschuldigingen aan het adres van campagnevoerders, zo berichtte The Independent.

Opvallend is volgens deze krant dat de FDLE daarbij ook niet strafbare zaken onderzoekt. Zo is een campagneman van de Democraten, Willie Thomas, onderwerp van een onderzoek geworden omdat hij onkostenvergoedingen aan medewerkers uitkeerde. Ook een postzegel voor een brief financieren kan tot FDLE-onderzoek leiden.

Dezelfde Thomas had geen problemen met de FDLE toen hij eerder voor de Republikeinen precies hetzelfde werk deed, zoals voor de voormalige burgemeester van Orlando, Glenda Hood.
Sterf Glenda Hood
  dinsdag 28 september 2004 @ 16:47:01 #7
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22262573
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:04 schreef pberends het volgende:
tvp

Wanneer is dat debatje tussen Kerry en Bush nou?
In de nacht van donderdag op vrijdag, ik dacht dat het om 03.00 uur Nederlandse tijd begon.
pi_22263137
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:47 schreef freako het volgende:

[..]

In de nacht van donderdag op vrijdag, ik dacht dat het om 03.00 uur Nederlandse tijd begon.
Dank beetje klotetijd, dan maar een samenvatting bij nova of iets dergelijks bekijken.
  dinsdag 28 september 2004 @ 17:16:03 #9
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22263383
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Dank beetje klotetijd, dan maar een samenvatting bij nova of iets dergelijks bekijken.
Of het journaal de volgende ochtend.
pi_22263449
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:16 schreef freako het volgende:

[..]

Of het journaal de volgende ochtend.
Of online bij de sites van Bush en Kerry, die hebben tegenwoordig zo'n heel video archief enzo.
  dinsdag 28 september 2004 @ 18:26:03 #11
136 V.
pi_22265113
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 17:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Of integraal de herhaling op vrijdagochtend...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 september 2004 @ 19:10:02 #12
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22266154
Het is jammer dat Ann Coulter niet mee kan debatteren
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 28 september 2004 @ 19:24:37 #13
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22266514
Zojuist las ik dat de advocaat van Ralph Nader (Donald Etra) ook een lid is van Skull & Bones, hij kwam er bij op het zelfde moment als Bush

Die Nader met zijn grote neus is gewoon een maatje van Kerry en Bush...
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_22266620
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 19:10 schreef PJORourke het volgende:
Het is jammer dat Ann Coulter niet mee kan debatteren
Willem Oltmans erbij lijkt mij ook wel leuk
pi_22266811
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 19:28 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Willem Oltmans erbij lijkt mij ook wel leuk
LOL Willem Oltmans vs. Bush of die An C.
pi_22269406
Als ik het goed heb is komende zaterdag de grote man achter Bush te gast in NOVA, Karl Rove is zijn naam .
  dinsdag 28 september 2004 @ 22:19:37 #17
136 V.
pi_22271896
Ik ben nog steeds benieuwd naar underworlds voorbeelden omtrent de vergelijkbare leugenachtigheid van de democratische campagne t.o.v. die van de republikeinen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 september 2004 @ 22:21:25 #18
136 V.
pi_22271943
quote:
The twilight zone of wonderland
When things get this weird, one metaphor just isn't enough

AUSTIN --- Alice, we're in the Twilight Zone of Wonderland. Whee! John Kerry is disrespectful of our allies! Donald Rumsfeld thinks an election in three-fourths of Iraq is good enough. The No. 1 best seller in our nation is an untrue, vicious and ugly attack on a genuine, bona fide, certified war hero. Despite everything you have seen, read or heard about Iraq, all is tickety-boo over there, and anyone who says different is helping the terrorists.
More than a year after "Mission Accomplished," we have still not restored water or electricity in Iraq back to Saddam Hussein's pitiful standards...
Hele column

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 28 september 2004 @ 22:34:56 #19
136 V.
pi_22272382
quote:
Swagger vs. Substance

Let's face it: whatever happens in Thursday's debate, cable news will proclaim President Bush the winner. This will reflect the political bias so evident during the party conventions. It will also reflect the undoubted fact that Mr. Bush does a pretty good Clint Eastwood imitation.

But what will the print media do? Let's hope they don't do what they did four years ago.
Interviews with focus groups just after the first 2000 debate showed Al Gore with a slight edge. Post-debate analysis should have widened that edge. After all, during the debate, Mr. Bush told one whopper after another - about his budget plans, about his prescription drug proposal and more. The fact-checking in the next day's papers should have been devastating.
Hele column

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 29 september 2004 @ 11:42:59 #20
136 V.
pi_22281237

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22281716
En de prijs voor de origineelste manier van campagne voeren.....
quote:
A US computer games firm is offering subscribers the chance to re-enact John Kerry's role in his controversial Vietnam Swift Boat mission.

Kuma Reality Games says it has created the first-ever re-enactment of the events surrounding the Democrat presidential candidate's Silver Star-winning action.

It is one mission in of a series of war recreations that also include the last stand of Uday and Qusay Hussein in Iraq and Operation Anaconda - a 2002 US military campaign in Afghanistan.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3698186.stm

Ben benieuwd of we de 'GW Bush Flight Simulator, now with free beer keg!' nog zullen krijgen
pi_22282477
Is die uitzending op NED integraal en onversneden of kunnen we opinierend commentaar en creatief knip en snijwerk ten gunste van Kerry verwachten?
  woensdag 29 september 2004 @ 13:09:30 #23
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22283077
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:40 schreef Sniper het volgende:
Is die uitzending op NED integraal en onversneden
Het enige wat er aan toegevoegd is, is ondertiteling geloof ik.
  woensdag 29 september 2004 @ 13:11:19 #24
136 V.
pi_22283108
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:40 schreef Sniper het volgende:
Is die uitzending op NED integraal en onversneden of kunnen we opinierend commentaar en creatief knip en snijwerk ten gunste van Kerry verwachten?
Volgens mij betekent integraal integraal.
Maar ongetwijfeld zul jij daar alsnog een linkse bias in vinden. Leef je uit, zou ik zeggen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22283223
Ik heb vorige verkiezingen alle debatten gezien, en vond Gore inhoudelijk verreweg de beste.
Toen gevraagd werd "wie heeft er volgens u gewonnen", antwoordde de overgrote meerderheid van de europeanen GORE, en de amerikanen BUSH....

Ik heb dus geen enkel vertrouwen dat het debat de verkiezingen een eerlijke (redelijke) kant op stuurt, zelfs als iemand met argumenten volledig de grond in geboord wordt. Die amerikanen vinden dat niet belangrijk, en zonder te kijken kiezen ze een winnaar (als je het mij vraagt).
pi_22283406
quote:
Strijd tussen Bush en Kerry trekt veel nieuwe kiezers
Uitgegeven op 29-09-2004 om 12:19 uur, bijgewerkt om 12:46

De presidentsverkiezingen van 2 november trekken veel nieuwe kiezers. In Cleveland kregen de inschrijfbureaus tot nu toe bijna tweemaal zoveel aanmeldingen te verwerken als vier jaar geleden. Philadelphia heeft in twintig jaar niet meer zo'n grote toeloop meegemaakt en moest bij veel bureaus extra personeel inzetten.

Hoewel er geen cijfers beschikbaar zijn voor het hele land, wordt aangenomen dat de trend overal dezelfde is. Grote belangstelling voor de verwachte spannende race tussen de Republikeinse president George Bush en zijn Democratische uitdager John Kerry is een van de oorzaken voor het toenemend aantal nieuwe kiezers. De controverse over de uitslag tussen Bush en Al Gore, zijn Democratische tegenstander in 200, heeft veel Amerikanen ervan doordrongen dat hun stem wel degelijk verschil kan maken. De verwachting dat ook op 2 november een relatief klein aantal stemmen het pleit kan beslechten heeft bovendien allerhande belangengroepen ertoe gebracht hun mensen, soms ook betaalde krachten, op pad te sturen om kiezers te ronselen.

"Het lijkt wel of iedereen met zijn kleine groepje bezig is mensen te registreren", zei verkiezingsfunctionaris Bob Lee in Philadelphia. "We worden overspoeld."

Een greep uit de vele groepen die kiezers proberen te werven: Smack Down Your Vote (een campagne van worstelorganisaties), Hip Hop Team Vote, of de al langer meedraaiende Liga van Vrouwelijke Kiezers. Ook de partijen werven. De Republikeinen gaan in de staten waar het om spant alle kiesdistricten langs. Bij de Democraten, die altijd al veel doen om nieuwe kiezers te werven, houdt de groep America Coming Together zich uitsluitend bezig met de wervingscampagne.

Miami-Dade, een district van Florida dat in 2000 een cruciale rol speelde bij de controverse over het tellen van de stemmen, meldde 65 procent meer nieuwe inschrijvingen dan in 2000. In het district Cuyahoga (Cleveland) van Ohio, nu een van de zwaarst bevochten staten, steeg het aantal inschrijvingen met maar liefst 150 procent. En dan zijn er nog enkele weken te gaan voor de inschrijftermijn verstrijkt.

Sommigen betwijfelen of de nieuwe kiezers allemaal ook echt naar de stembus zullen gaan. "Mensen naar de stembus krijgen is moeilijker dan ze te laten inschrijven", zei Doug Lewis van het Verkiezingscentrum, een organisatie die lokale verkiezingsfunctionarissen bijstaat.

[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
http://www.nieuws.nl/bericht/5/47481

en:
quote:
Kerry moet zich meer richten op ongehuwde moeders
'Orkanen komen Bush goed uit'

Van onze redactie buitenland

De Amerikaanse politicoloog Darrell West, een paar dagen op bezoek in Nederland, weet het zeker: Bush gaat winnen.

Natuurlijk kijkt hij ook naar de opiniepleilingen, maar daarop vaart Darrell West niet blind. De hoogleraar politicologie aan de Brown Universiteit in Rhode Island gebruikt andere indicatoren om zijn voorspellingen te staven. Een herhaling van de krappe, uiteindelijk door het Hooggerechtshof besliste verkiezingsuitslag van vier jaar geleden, sluit hij uit. ,,De marge zal nu groter zijn'', verwacht West. In wiens voordeel? ,,Bush.''
In 2000 ging het er in een bijzonder spannende strijd uiteindelijk om wie de 25 kiesmannen van de staat Florida zou binnenhalen, George Bush of Al Gore. ,,Dat zal nu niet meer gebeuren: Florida is voor Bush. Daar zijn een paar redenen voor. Ten eerste is de economie van Florida een van de sterkste in het land. Ten tweede heeft president Bush in zijn broer Jeb, die er als gouverneur bijzonder populair is, een krachtige steun. En ten derde komen de vier orkanen die Florida hebben getroffen Bush politiek gezien goed uit. Die geven hem de kans om te laten zien hoe begaan hij is met de mensen in Florida.''
Bush wil dat het Congres 7,1 miljard dollar vrijmaakt voor hulp aan staten die zijn getroffen door de orkanen Ivan en Jeanne. Eerder had Bush al 5,1 miljard gevraagd, en deels ook gekregen. De schade door de orkanen bedraagt volgens verzekeraars tussen de 15 en 20 miljard dollar.
Volgens West moeten de beide kandidaten het vooral zoeken bij de 'nieuwe' kiezers: in 2000 gingen ongeveer 100 miljoen Amerikanen naar de stembus, dit jaar zullen dat er tussen de 105 en 110 miljoen zijn. ,,Voor Bush valt er vooral veel te halen bij de talrijke gelovige Amerikanen die in 2000 niet stemden. Dat waren er toen tussen de 10 en 15 miljoen. Niet voor niets is hij op de campagne voortdurend in allerlei kerken.''
West denkt dat Kerry zich nog veel meer moet richten op de categorie ongehuwde moeders. In tegenstelling tot getrouwde vrouwen zijn die over het algemeen Democratisch gezind, maar zij hebben nauwelijk de tijd en de aandacht voor de verkiezingen en laten zich vaak niet eens als kiezer registeren.
In de studentensociëteit Minerva in Leiden werd West deze week behalve door een cultuurshock ('veel bier en een verstikkende sigarettenlucht') verrast door een felle anti-Bush-stemming. ,,De studenten blijken er allerlei complottheorieën op na te houden over Bush' politieke agenda. Ik hoop dat ik die heb kunnen ontzenuwen, want ze kloppen gewoon niet. En op hun vragen of Bush ook Iran en Syrië zal aanvallen, heb ik ze een geruststellend antwoord kunnen geven: kansloos! Na de oorlog tegen Irak, die tot dusver al 200 miljard dollar heeft gekost, is daar simpelweg geen geld meer voor. Laat staan draagvlak.''
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1096351887098.html

maar daar ben ik niet zo zeker van, dat Bush wint, daarvoor is het verschil met Kerry nog steeds te marginaal

[ Bericht 37% gewijzigd door zakjapannertje op 29-09-2004 15:01:47 ]
pi_22286793
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:09 schreef freako het volgende:

[..]

Het enige wat er aan toegevoegd is, is ondertiteling geloof ik.
Klinkt goed. Vrijdag maar 's kijken dan.
  woensdag 29 september 2004 @ 16:43:58 #28
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22287665
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:16 schreef Cheese het volgende:
Ik heb vorige verkiezingen alle debatten gezien, en vond Gore inhoudelijk verreweg de beste.
Toen gevraagd werd "wie heeft er volgens u gewonnen", antwoordde de overgrote meerderheid van de europeanen GORE, en de amerikanen BUSH....

Ik heb dus geen enkel vertrouwen dat het debat de verkiezingen een eerlijke (redelijke) kant op stuurt, zelfs als iemand met argumenten volledig de grond in geboord wordt. Die amerikanen vinden dat niet belangrijk, en zonder te kijken kiezen ze een winnaar (als je het mij vraagt).
Is het dan oneerlijk als George Bush de verkiezingen wint maar het debat verliest? Dat kan toch? Meer dossierkennis betent niet automatisch beter leiderschap. En een debat toetst voornamelijk dossierkennis.

Amerikanen zien waarschijnlijk liever een normaal, sympathiek mens in plaats van een zure cijferrobot zoals Gore en Melkert. En geef ze eens ongelijk, ik sta ook niet te wachten op zo'n stuk verdriet. En de Nederlandse kiezer serveerde de afschuwelijke Melkert ook af.
pi_22288395
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:43 schreef PJORourke het volgende:

Is het dan oneerlijk als George Bush de verkiezingen wint maar het debat verliest? Dat kan toch? Meer dossierkennis betent niet automatisch beter leiderschap. En een debat toetst voornamelijk dossierkennis.

Amerikanen zien waarschijnlijk liever een normaal, sympathiek mens in plaats van een zure cijferrobot zoals Gore en Melkert. En geef ze eens ongelijk, ik sta ook niet te wachten op zo'n stuk verdriet. En de Nederlandse kiezer serveerde de afschuwelijke Melkert ook af.
Waar hou je dan in Godesnaam die debatten voor?
pi_22288491
quote:
Op woensdag 29 september 2004 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
En de prijs voor de origineelste manier van campagne voeren.....
[..]

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3698186.stm

Ben benieuwd of we de 'GW Bush Flight Simulator, now with free beer keg!' nog zullen krijgen
Kuma games. Dat is diezelfde leverancier die uitbreidingen maakt voor het spel Flashpoint waardoor je in Israël, of in ieder geval in die omgeving, met palestijnse terroristen kunt doodschieten. En uiteraard andersom, je als terrorist de Israëliers een kopje kleiner kunt maken, anyway, leuk dat ze dit ook als potentieel senario leveren.
  woensdag 29 september 2004 @ 17:37:18 #31
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22288701
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:20 schreef Cheese het volgende:
Waar hou je dan in Godesnaam die debatten voor?
Voor "compare and contrast".
pi_22289403
Als die 15% (of zoiets) aan armen nou gaan stemmen op Kerry wint ie zeker.
  woensdag 29 september 2004 @ 18:27:15 #33
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_22289739
quote:
Op woensdag 29 september 2004 18:12 schreef pberends het volgende:
Als die 15% (of zoiets) aan armen nou gaan stemmen op Kerry wint ie zeker.
En als ze op Bush gaan stemmen wint Bush ook zeker. .
pi_22289788
quote:
Op woensdag 29 september 2004 18:27 schreef freako het volgende:

[..]

En als ze op Bush gaan stemmen wint Bush ook zeker. .
Armen die op Bush stemmen zijn niet alleen arm, maar ook dom
  woensdag 29 september 2004 @ 18:49:56 #35
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22290306
quote:
Op woensdag 29 september 2004 18:28 schreef pberends het volgende:
Armen die op Bush stemmen zijn niet alleen arm, maar ook dom
Van Kerry wordt je als "working poor" niet beter, want die wil liefst hoge belastingen.
pi_22290439
quote:
Op woensdag 29 september 2004 18:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Van Kerry wordt je als "working poor" niet beter, want die wil liefst hoge belastingen.
LOL wat een leugen.

Kerry zegt al tijden dat je beter taxcuts aan de armste en middeninkomens moet geven ipv de rijken.
pi_22290581
ze zullen wel de belastingen moeten verhogen straks, wil men het begrotingstekort een beetje in de hand houden, de economische groei is onvoldoende wb belastingopbrengsten en zoveel ruimte voor bezuinigingen is er ook niet
pi_22291113
quote:
Op woensdag 29 september 2004 19:02 schreef zakjapannertje het volgende:
ze zullen wel de belastingen moeten verhogen straks, wil men het begrotingstekort een beetje in de hand houden, de economische groei is onvoldoende wb belastingopbrengsten en zoveel ruimte voor bezuinigingen is er ook niet
Handelsbalans:

http://www.cia.gov/cia/pu(...)korder/2187rank.html

Look at who's last
pi_22291530
nah, dat vind ik wel overkomelijk , dat afremmen is schadelijk voor de wereldhandel, maar wat in dit artikel staat vind ik zorgelijker:
http://www.iht.com/articles/540828.html
pi_22291641
quote:
Op woensdag 29 september 2004 19:41 schreef zakjapannertje het volgende:
nah, dat vind ik wel overkomelijk , dat afremmen is schadelijk voor de wereldhandel, maar wat in dit artikel staat vind ik zorgelijker:
http://www.iht.com/articles/540828.html
Jammer dat het allemaal populisten zijn Amerika-verraders.
pi_22292142
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:16 schreef Cheese het volgende:
Ik heb dus geen enkel vertrouwen dat het debat de verkiezingen een eerlijke (redelijke) kant op stuurt, zelfs als iemand met argumenten volledig de grond in geboord wordt.
Iemand de rider (link) al een beetje doorgenomen? Een van de regeltjes:
quote:
"The candidates may not ask each other direct questions, but may ask rhetorical questions."
Het publiek mag wel vragen stellen, maar die moeten van tevoren ingediend worden.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  woensdag 29 september 2004 @ 20:10:08 #42
136 V.
pi_22292323
quote:
Op woensdag 29 september 2004 16:43 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Is het dan oneerlijk als George Bush de verkiezingen wint maar het debat verliest?
Ach... in die debatten beloofde hij dingen die hij ook niet heeft gedaan, dus het is daar wel vaker through the looking glass.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22292384
Ik denk eerlijk gezegd dat Bush beter uit zo'n debat zal komen dan Kerry.
pi_22292486
quote:
Op woensdag 29 september 2004 20:11 schreef Monidique het volgende:
Bush kwam beter uit tegen Gore. Kerry is uiteraard geen Gore-achtig type. Ik weet het nog niet.
pi_22292515
quote:
Het zijn niet echt debatten daar volgens mij. Niet zoals in Nederland iig. We zullen zien.
  woensdag 29 september 2004 @ 20:16:18 #46
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_22292530
Vorige keer maakte hij Gore ook in ja, wat wel weer intressant is...

De Kerry en Bush mensen waren overeen gekomen wat de voorwaarden zouden zijn voor de debatten, ze zouden bv niet zo dicht bij elkaar komen te staan want anders leek Bush zo klein tegenover Kerry en hoe langer de persoon hoe beter de leider denken veel mensen onbewust nog altijd...
maar CNN en Fox etc hebben net een streep gehaald door deze voorwaarden dus dat is wel weer gunstig voor Kerry
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 29 september 2004 @ 20:17:05 #47
136 V.
pi_22292551
quote:
Dat hangt dus af van het criterium.

Er zíjn mensen die vinden dat het om de issues zou moeten gaan, maar ja...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22292563
Want, althans zo denk ik, "funny man" Bush komt toch wat sympathieker over dan "kapstok reïncarnated" Kerry. Kijk, de argumenten, daar kán Kerry niet op verliezen, maar in hoeverre zijn die wel belangrijk? Voor het Amerikaanse volk, uiteraard.
pi_22292628
Voordeel voor Kerry is dat hij wel degelijk normaal Engels kan.
pi_22292662
Zullen we wedden voor 10 kudo's dat Bush een grapje maakt over Kerry in combinatie met Frans(e)(n)/Frankrijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')