Tja...het blijven voetballersquote:Op maandag 27 september 2004 07:30 schreef Chen het volgende:
zoals ik het nu zag zat er alleen dom volk bij
ga je neus snuiten ofzoquote:Op maandag 27 september 2004 12:57 schreef DIGGER het volgende:
Als Veendam m'n favoriete club zou zijn, had ik zoiets best kunnen en willen doen, maar ik kan natuurlijk nooit onpartijdig verslag doen van een wedstrijd van Den Haag of de neuzen of zo.
(Hoewel het me wel leuk lijkt, op de landelijke TV ineens een neus helemaal verrot te schelde als ie een Schwalbe maakt of zo)
Ja inderdaad, alleen onze vriend Evert vindt het dan leuk om juist de Nederlandse ploeg tot op het bot af te kraken (totdat ze scoren natuurlijk, dan zijn ze de beste)...quote:Op maandag 27 september 2004 14:17 schreef Sloggi het volgende:
Als het een CL-wedstrijd of interland is mag moet een commentator partijdig zijn, vind ik.
quote:Op maandag 27 september 2004 14:50 schreef Damzzz het volgende:
[..]
Ja inderdaad, alleen onze vriend Evert vindt het dan leuk om juist de Nederlandse ploeg tot op het bot af te kraken (totdat ze scoren natuurlijk, dan zijn ze de beste)...
En hij is een beetje Pro-Zidanequote:Op maandag 27 september 2004 14:50 schreef Damzzz het volgende:
[..]
Ja inderdaad, alleen onze vriend Evert vindt het dan leuk om juist de Nederlandse ploeg tot op het bot af te kraken (totdat ze scoren natuurlijk, dan zijn ze de beste)...
Zoals Emile Schelvis een pietsie beetje anti-Inzaghi is.......quote:Op maandag 27 september 2004 14:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
En hij is een beetje Pro-Zidane.
Maar das logisch natuurlijkquote:Op maandag 27 september 2004 14:57 schreef Stpan het volgende:
[..]
Zoals Emile Schelvis een pietsie beetje anti-Inzaghi is.......
Dat is ook geweldig.quote:Op maandag 27 september 2004 14:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
En hij is een beetje Pro-Zidane.
"het lijkt wel of ie een pot lijm gebruikt om de bal aan den voet te doen kleven"quote:Op maandag 27 september 2004 15:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat is ook geweldig.
Zelfs een doodnormaal passje van Zidane is een geniale balbehandeling.
Dus ook in een Nederland-Zweden waarin één of andere baggercommentator zijn mening over Zlatan Ibrahimovic liet blijken?quote:Op maandag 27 september 2004 14:17 schreef Sloggi het volgende:
Als het een CL-wedstrijd of interland is mag moet een commentator partijdig zijn, vind ik.
De oefeninterland?quote:Op maandag 27 september 2004 17:37 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dus ook in een Nederland-Zweden waarin één of andere baggercommentator zijn mening over Zlatan Ibrahimovic liet blijken?
prettig stemgeluid,quote:Op maandag 27 september 2004 19:05 schreef methodmich het volgende:
Wat maakt een commentator goed, volgens jullie?
Klopt, hij sluit bijna standaard af met: "Hoe dan ook, een prettige avond"quote:Op maandag 27 september 2004 23:15 schreef MaxPower het volgende:
Let er maar eens op hoe vaak Tom Egbers "Hoe dan ook..." zegt.
Kijk (luister) naar John Motson en Barry Davies, of denk aan Rick de Saedeleerquote:Op maandag 27 september 2004 19:05 schreef methodmich het volgende:
Wat maakt een commentator goed, volgens jullie?
Tommie Egberts bezigt de laatste tijd ook vaak het woord 'primadeluxe' in zijn aan- en afkondigingen. Ik dacht dat het een tijdelijk woordje voor tijdens de Olympische Spelen was voor hem. Maar ook FC Utrecht kent nu af en toe een 'primadeluxe' prestatie.quote:Op maandag 27 september 2004 23:42 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Klopt, hij sluit bijna standaard af met: "Hoe dan ook, een prettige avond", maar zo heeft iedere commentator wel wat van die woorden/zinnen.
En als hij de bal verkeerd aanspeelt begreep de andere speler hem niet...daar kan ik me ook zo aan ergeren..quote:Op maandag 27 september 2004 15:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat is ook geweldig.
Zelfs een doodnormaal passje van Zidane is een geniale balbehandeling.
quote:Op maandag 27 september 2004 23:06 schreef Bjoro het volgende:
[..]
prettig stemgeluid,
verstand van zaken (en dan niet van "hij denkt nu dit"),
stil durven zijn,
niet te veel cliches,
enthousiast,
af en toe grappig kan geen kwaad
He die gaat het Nederlands Elftal doen op Nickelodeon binnenkort. Echt knap vind ik haar niet trouwens, je mag haar van mij hebbenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 14:40 schreef rubbereend het volgende:
Barbara Barend in de jury
echt knap is ze ook niet maar ze heeft iets en ze kan lekker ballen. maarja ze valt op vrouwenquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 14:58 schreef Spideyman het volgende:
[..]
He die gaat het Nederlands Elftal doen op Nickelodeon binnenkort. Echt knap vind ik haar niet trouwens, je mag haar van mij hebben![]()
- Voor mij moet een goede commentator duidelijk articuleren en een warme diepe stem hebben.
- Omdat de kijker alleen het gedeelte ziet wat gefilmd wordt door de camera moet de commentator het publiek bijpraten over de dingen die er omheen gebeuren, zoals sfeer in het stadion en ellebogen buiten beeld.
- Goed inlevingsvermogen hebben en acties op het veld goed op waarde kunnen schatten.
- In rustige perioden van de wedstrijd mag de commentator met additionele info komen over spelers, trainers en clubs.
Daar erger me ik het meest aan ja.quote:Op dinsdag 28 september 2004 18:55 schreef methodmich het volgende:
Goede dingen van Bjoro.
Waar ik me aan erger is als ze info willen geven, maar dat die dan niet klopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |